Vorige week maandagavond mijn Steam Deck besteld en vorige week woensdagochtend had ik hem al binnen! Wel wat verhalen gehoord over het verzenden en ontvangen, maar gelukkig is het hier vlekkeloos verlopen.
Natuurlijk gelijk uitgepakt en als probeersel Portal 2 geïnstalleerd, en dat draaide als een zonnetje. Gelukkig geen gebreken of problemen ondervonden tijdens het spelen van de game.
De Steam Deck loopt super super goed, geen problemen in de menu's, games, interfaces of iets anders. De Steam Deck vind ik persoonlijk niet zwaar en hij maakt ook vrij weinig tot geen geluid bij het spelen van games. Zelfs een high-demanding game maakt echt lang niet zoveel geluid als een laptop. Met het geluid aan op de Steam Deck hoor ik het helemaal niet dat er fans draaien.
De meeste games die ik tot nu toe heb gespeeld zijn Vampire Survivors, Slay the Spire, Jurrasic World Evolution, No Man's Sky (draait als een zonnetje) en nog enkele andere games. Wil binnenkort Death Stranding nog eens proberen. Maar tot nu toe 0 problemen met het spelen van deze games (veel zijn ook niet echt high demanding, maar toch).
Daarnaast als WoW speler kon ik het niet laten om World of Warcarft te installeren. Puur om te proberen heb ik Battle.net & TBC Classic geïnstalleerd. Met de addon ConsolePort wordt World of Warcraft "speelbaar" op je Deck. Of WoW echt zo te spelen is (veel abilities etc.), is nog maar de vraag, maar de game draait vloeiend. En toch leuk dat het kan ofc.
1e indruk is goed!

Blij dat ik hem heb gehaald en waarschijnlijk een apparaat waar ik meer gebruik van zal maken dan de Switch. Puur vanwege het aanbod qua games (en uiteraard m'n dikke Steam Library). Ook vroeger gezellig met vrienden games gespeeld met een laptop opstelling waarbij we allemaal over zijn gegaan naar Game PC's. Aangezien een aantal vrienden al de Steam Deck hebben wordt de traditie wel weer voortgezet
Edit: filmpje van WoW TBC Classic op de Steam Deck lijkt niet te werken. Mocht er interesse zijn gooi ik hem op YT (1 minuut filmpje)
[
Voor 6% gewijzigd door
Diigii op 24-05-2022 13:17
]