Zo beschrijven ze dat downunder ookJackal85 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:27:
Dit is hoe criminelen elkaar vertellen dat ze een jaar of langer de bak in moeten, toch?
Ik zou het doen!
Zo beschrijven ze dat downunder ookJackal85 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:27:
Dit is hoe criminelen elkaar vertellen dat ze een jaar of langer de bak in moeten, toch?
Ik zou het doen!
Ik zou serieus aangifte van diefstal doen bij de politie. Sowieso dit natuurlijk ook melden bij Valve zodat ze een nieuwe sturen maar zou online aangifte doen en dit aan GLS melden.MacPoedel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:57:
Vandaag mijn vervang examplaar van mijn RMA toegekregen. Of toch de case er van, Steam Deck was er uit gehaald. Doos opnieuw dicht geplakt met GLS tape. Als je GLS dan contacteert verwijzen ze gewoon door naar de verzender, dus die is gewoon voor altijd kwijt.
Als ik mijn geld al terug krijg, denk ik dat ik geen SD meer neem tot Valve iets doet aan de verzendingswijze, maar daar gaan ze alle tijd voor hebben als ik achteraan de lijn mag aansluiten.
[ Voor 10% gewijzigd door NosferatuX op 27-04-2022 16:17 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Had het ook gelezen op Reddit, en ook berichten van mensen die aangeven dat hun temp hierna niet hoger is dan ervoor.C0nscript schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:48:
Ik kwam op reddit de post tegen waar iemand opmerkte dat de fan pitch veranderd als je lichte druk uitoefend op het valve logo aan de onderkant. Blijkbaar kun je dat permanent simuleren door een paar strookjes plakband te plakken aan de binnenkant van de back-cover.
Nu stoor ik me niet super veel aan de fan, maar je blijft tweaker, dus ik ben toch maar eens gaan kijken in mijn deck.
De boosdoener:
[Afbeelding]
Het valt me dus wel op dat ze die plakbandjes direct boven de fan plaatsen. De ruimte voor airflow in de deck is al minimaal, dus wat je eigenlijk doet is die airflow nog meer afknijpen. Al zal de 'fix' waarschijnlijk eerder komen door iets anders geroute lucht of iets subtiels.
Ik heb het ook maar geprobeerd:
[Afbeelding]
Maar, ik merk wel dat de hoge piep minder is geworden. Gezien ik atm alleen lichte games speel (< 10 wat), durf ik het wel aan. Worst case scenario gaat de fan harder draaien.
Ik weet niet of ik het lang laat zitten, anders krijg je weer dat de lijm uitdroogd / etc.
Maar wel interessant
Ja case en doekje en de rest van de verpakking was er wel. De SD (512GB) ontbreekt echter, net zoals de oplader en het zakje van de oplader.sderooij schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:12:
[...]
Wacht, je hebt dus een lege case ontvangen?
Gemeld bij Valve maar daar mag je wel een dagje wachten, de reactie van GLS liet zoals gezegd te wensen over, die zeggen dat de afzender contact moet opnemen met GLS. GLS is in België overigens telefonisch totaal niet te bereiken, alleen e-mail. Dit kan met Valve dus wel nog een tijdje gaan duren, dief heeft die al lang doen verdwijnen. Bij de politie ben ik het aan het aangeven, niet dat die dit gaan oplossen maar je meldt het daar inderdaad best, online loket werkt alleen niet mee.NosferatuX schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:15:
[...]
Ik zou serieus aangifte van diefstal doen bij de politie. Sowieso dit natuurlijk ook melden bij Valve zodat ze een nieuwe sturen maar zou online aangifte doen en dit aan GLS melden.
Wat ook kan is dat ze de deck stelen van een RMA die nog naar Valve toe gaat. Dan mag je in discussie met Valve om te smeken dat ze geloven dat je hem wel echt opgestuurd hebt.
Dat GLS geen geweldige koerierdienst is, werd hier ook al over geklaagd. En de Steam Deck is hier op zich niet zo speciaal in, kan met alles wat je online bestelt gebeuren en met elke koerierdienst. Voor mij is het wel de eerste keer.MrMaxedTank schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:12:
[...]
Hmm, op reddit wordt nogal geklaagd over Fedex vanwege de veel steam decks die verdwijnen maar hier ben je dus blijkbaar ook niet veilig. Erg zuur zoiets..
Voidstickertje en case verzegelen, dan denk ik dat het best snel opgelost is. Voor pakweg het aantal steamdecks die verdwijnen kan je een aantal kilo en kilometer tape aanschaffen die dit eigenlijk niet mogenMacPoedel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:09:
[...]
Ja case en doekje en de rest van de verpakking was er wel. De SD (512GB) ontbreekt echter, net zoals de oplader en het zakje van de oplader.
[...]
Gemeld bij Valve maar daar mag je wel een dagje wachten, de reactie van GLS liet zoals gezegd te wensen over, die zeggen dat de afzender contact moet opnemen met GLS. GLS is in België overigens telefonisch totaal niet te bereiken, alleen e-mail. Dit kan met Valve dus wel nog een tijdje gaan duren, dief heeft die al lang doen verdwijnen. Bij de politie ben ik het aan het aangeven, niet dat die dit gaan oplossen maar je meldt het daar inderdaad best, online loket werkt alleen niet mee.
Kan haast niet anders dan dat dit de chauffeur was, dichtplakken met GLS tape was toch wel een giveaway, dus GLS zou me die eigenlijk alsnog kunnen terugbezorgen maar dit is blijkbaar normaal.
[...]
Dat GLS geen geweldige koerierdienst is, werd hier ook al over geklaagd. En de Steam Deck is hier op zich niet zo speciaal in, kan met alles wat je online bestelt gebeuren en met elke koerierdienst. Voor mij is het wel de eerste keer.
Vergeleken met GLS is DHL een top bezorg bedrijf.logix147 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:19:
[...]
Voidstickertje en case verzegelen, dan denk ik dat het best snel opgelost is. Voor pakweg het aantal steamdecks die verdwijnen kan je een aantal kilo en kilometer tape aanschaffen die dit eigenlijk niet mogen
bestaande probleem zou fixen.
Valve ook al een berichtje gestuurd dat ik best 20 euro extra voor UPS wil betalen... maar gele busjes, GLS/DHL alsjeblieft niet..
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Vandaar dat je ook, iig toen ik nog bij PostNL werkte, je een VOG nodig had.schumi1986 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:14:
Heb ook altijd het gevoel dat de bezorger of wie het dan ook doet bij het postbedrijf dit gewoon kan doen zonder dat er consequenties volgen omdat het lastig te bewijzen is
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Niet om het nou voor GLS op te nemen, heb ook weinig liefde voor hun, maar volgens mij is dat standaard en overal zo. Jij bent namelijk niet de klant van GLS, dat is Valve (of het bedrijf dat het pakket verstuurd heeft in ieder geval als dat misschien ook weer een subcontractor is). Ik vraag me zelfs af of de politie je kan helpen, zou zomaar kunnen dat de inhoud van het pakket juridisch niet van jou is tot het afgeleverd is bij jou. Dat is nooit gebeurd dus is het niet van jou gestolen. Voelt niet zo natuurlijk en ik ben geen advocaat dus kan het ook mis hebben, maar zou me niks verbazen als het zo werkt.MacPoedel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:09:
de reactie van GLS liet zoals gezegd te wensen over, die zeggen dat de afzender contact moet opnemen met GLS.
Gamertag: FinrazielNL
[ Voor 18% gewijzigd door Tadango op 27-04-2022 19:47 ]
Dit was in België maar veel verschil maakt dat nu niet.PhoDB schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:11:
Omg, bizar dat het in Nederland zelfs voorkomt. Fingers crossed.. hopelijk wordt mijn pakketje wel met de Steam Deck geleverd.
Er kon bij GLS zelfs geen betuiging van spijt van af. Gewoon letterlijk dit:Finraziel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:19:
[...]
Niet om het nou voor GLS op te nemen, heb ook weinig liefde voor hun, maar volgens mij is dat standaard en overal zo. Jij bent namelijk niet de klant van GLS, dat is Valve (of het bedrijf dat het pakket verstuurd heeft in ieder geval als dat misschien ook weer een subcontractor is). Ik vraag me zelfs af of de politie je kan helpen, zou zomaar kunnen dat de inhoud van het pakket juridisch niet van jou is tot het afgeleverd is bij jou. Dat is nooit gebeurd dus is het niet van jou gestolen. Voelt niet zo natuurlijk en ik ben geen advocaat dus kan het ook mis hebben, maar zou me niks verbazen als het zo werkt.
Uiteindelijk ben jij in ieder geval klant van Valve en de eindverantwoordelijkheid om het gekochte product bij jou te krijgen ligt dus ook bij Valve.
Ik volg je wel dat Valve de eindverantwoordelijkheid heeft en mij ook gaat moeten vergoeden, maar ik moest in dit geval toch alle betrokken partijen contacteren. Zeker GLS zo snel mogelijk want dan kon er misschien nog wat gedaan worden om mijn toestel terug te vinden. Valve communiceert altijd met een dag of meer vertraging.Gelieve contact op te nemen met uw afzender en hen ook de foto’s door te sturen.
Zij zullen contact opnemen met GLS.
Ik kom er net achter dat het licht uitgaat als ie vol is, na de laatste update.Arunia schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:11:
Ik heb de Deck vanochtend al aangesloten op de voeding en de witte led blijft aan staan. Vraag me eigenlijk af of hij niet ondertussen al vol is.
Zal zo maar eens opstarten.
Ik heb dus mijn laptop powerbank geprobeerd, werktXanderDrake schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:01:
[...]
Ik heb zelf nog een USB-C laptop capable powerbank liggen, welke ik later voor je zal uitproberen. Maar ik kan je nu al vertellen dat je met 18watt USB-PD telefoonladers de Deck kunnen opladen. 18 watt is vrij normaal qua leverbaar vermogen, ook voor goedkope accu's en powerbanks. Het gaat erg traag natuurlijk, maar dat is te verwachten. Je Deck kan ook meer stroom verbruiken dan je oplader/accu kan leveren, maar dan is de ontladingsnelheid erg langzaam, dus het werkt nog steeds. Dit is cool, want de meeste laptops en zware tablets die ik bezit, zeggen vrolijk Nee tegen mijn pogingen om ze op te laden met low-powered USB-PD laders. Zelfs als ze op standby staan.
Maar de Deck is, zoals gewoonlijk, anders en beter
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik heb een Zendure A6 PD Pro getest en een van Apple “certified” Xtorm VOYAGER. 45 en 60 werken beide prima en kunnen “zichzelf” nog laten oplaten wat soms weer handig is. Beide bij iBood gekocht voor zo’n zelfde bedrag. Lijkt erop dat elke PD 30+ inderdaad voldoende is.XanderDrake schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:00:
[...]
Ik heb dus mijn laptop powerbank geprobeerd, werkt
[Afbeelding]
Ongeveer 38 watt via USB PD.
Deze powerbank kostte me iets van 38€ zonder de 18650 cellen. No name spul, maar je vind het makkelijk bij ome Ali. Dus concreet werkt het volgend mij bij elke powerbank dit 30+ watt kan leveren. Ideaal
Haat/liefde met DHL.LongTimeAgo schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:59:
[...]
Vergeleken met GLS is DHL een top bezorg bedrijf.
DHL maakt z'n fouten, maar door de geschiedenis heen heb ik gemerkt dat als zij een foutje maken, het om een dagje, hooguit 2 gaat.
GLS heb ik nog NOOIT een positieve ervaring mee gehad, wtf.
En het verhaal van de diefstal?! Ja t gebeurt, maar wat de fudge!
[ Voor 40% gewijzigd door logix147 op 27-04-2022 23:08 . Reden: Nieuwe quote erbij gezet ]
En hoe zit het met als de deck niet aanstaat en je laad hem dan op? 38 watt is wel apart. De TDP v.d APU is 15 watt (en je hebt zo te zien ook een TDP limiet ingesteld) , en natuurlijk gebruikt het scherm en speakers ook wat. En daarboven op zit dan het "laden" erbij. Dus is dit dan 20 watt verbruik + 18 watt daadwerkelijk laden bijvoorbeeld ? Of puur 38 watt verbruik ?XanderDrake schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:00:
[...]
Ik heb dus mijn laptop powerbank geprobeerd, werkt
[Afbeelding]
Ongeveer 38 watt via USB PD.
Deze powerbank kostte me iets van 38€ zonder de 18650 cellen. No name spul, maar je vind het makkelijk bij ome Ali. Dus concreet werkt het volgend mij bij elke powerbank dit 30+ watt kan leveren. Ideaal
[ Voor 17% gewijzigd door lithiumangel op 27-04-2022 23:11 ]
[ Voor 3% gewijzigd door peternator op 28-04-2022 06:12 ]
Is al eerder aangehaald in dit topic. Schijnt niet meer nodig te zijn, omdat Valve het opgelost zou hebben.Evernote schreef op donderdag 28 april 2022 @ 00:19:
Deze tegen gekomen op Reddit, handig voor mensen die op de Beta branch zitten en willen dat die fan curve 2.0 blijft zoals ie hoort.
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ja, er is een nieuwe beta update. Deze heeft ook een andere leuke featureThe Zep Man schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:25:
[...]
Is al eerder aangehaald in dit topic. Schijnt niet meer nodig te zijn, omdat Valve het opgelost zou hebben.
De nieuwe update heeft versie OS 20220427.101 Meteen maar even de changelog erbij.Tadango schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:29:
[...]
Ja, er is een nieuwe beta update. Deze heeft ook een andere leuke feature
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2022 07:35 ]
Weet ik, maar dan moet je die kopiëren edg.... Als ik ze maak op de telefoon krijg ik ze direct op de PC, wel zo makkelijk.The Zep Man schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:30:
[...]
Meteen maar even de changelog erbij.
Je kan trouwens screenshots maken op je Deck: Steam+R1.
[ Voor 22% gewijzigd door Tadango op 28-04-2022 07:35 ]
Je kan ze standaard vanaf de Deck uploaden naar Steam, en vanaf daar weer gebruiken.Tadango schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:32:
Weet ik, maar dan moet je die kopiëren edg.... Als ik ze maak op de telefoon krijg ik ze direct op de PC, wel zo makkelijk.
Ik heb synology drive geïnstalleerd maar deze draait nog niet in game mode. Ik twijfel nog of dat een goed idee is....The Zep Man schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:34:
[...]
Je kan ze standaard vanaf de Deck uploaden naar Steam, en vanaf daar weer gebruiken.
Ik ben zelf nog aan het nadenken over een manier om de screenshots direct na het nemen naar een eigen platform te kopiëren, bijvoorbeeld via Syncthing of Nextcloud. Via die weg kunnen ze dan meteen verschijnen op je PC.
Dank voor het delen, ik vraag me af Lost Ark dan werkt.peternator schreef op donderdag 28 april 2022 @ 06:12:
Mochten er nog mensen bezig zijn met games zoals New World en Fall Guys die van Easy Anti Cheat gebruik maken en meldingen krijgen dat "EAC/Anti Cheat Library" niet geladen kan worden (na draaien met GE-Proton 7.x): Dan heb je de "Proton EasyAntiCheat Runtime" tool waarschijnlijk niet actief.
Dit tooltje kan je activeren in Steam onder Desktop Mode via je Library.
Ga naar Library, klink linksboven (bij de filters) in de dropdown (staat standaard alleen op Games), zet deze op Tools en zoek naar de "Proton EasyAntiCheat Runtime" en installeer deze.
Daarna kon ik zowel New World als Fall Guys spelen (starten lukte wel, maar kreeg meldingen bij poging tot online gaan).
Waarom dat niet automagisch wordt geïnstalleerd/geactiveerd snap ik niet, maar ik heb (na het installeren van GE-Proton) twee dagen naar gezocht waarom de games wel starten, maar ik EAC library meldingen kreeg, en wil jullie dat leed graag besparen.
Let wel op. Werkt momenteel alleen in combinatie met GE-Proton-7-15, welke je kan installeren via ProtonUp-Qt (welke je via de discover/app store op je Steam Deck gewoon makkelijk kan installeren).
Het is Arch Linux-gebaseerd. systemd services draaien gewoon op de achtergrond. Meer informatie over dat soort bestanden. De meeste programma's hebben al een dergelijk bestand meegeleverd. Die kan je vinden in /usr/lib/systemd/system. Je eigen systemd bestanden kan je plaatsen in /etc/systemd/system.Tadango schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:35:
Ik heb synology drive geïnstalleerd maar deze draait nog niet in game mode. Ik twijfel nog of dat een goed idee is....
[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2022 07:42 ]
Het schijnt dat de developers van Lost Ark de benodigde Linux variant van een EAC client bestandje nog niet hebben toegevoegd aan hun game package (wat de developers van New World en Fall Guys dus wel hebben gedaan). Maar ik heb me hier verder niet in verdiept (op Reddit zij iemand dit er nog over).Evernote schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:36:
[...]
Dank voor het delen, ik vraag me af Lost Ark dan werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door peternator op 28-04-2022 07:45 ]
Als de Deck aanstaat en in-game zit (zoals je ziet in de foto), fluctueert de draw vanuit de powerbank tussen 2.00A en 2.66A @ 15.2V. Zodra je de Deck op standby zet is de draw consistent op 1.65A @ 15.2V, dus 25 watt. Dus 20 watt verbruik + 18 watt daadwerkelijk laden lijkt me logisch.lithiumangel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:03:
En hoe zit het met als de deck niet aanstaat en je laad hem dan op? 38 watt is wel apart. De TDP v.d APU is 15 watt (en je hebt zo te zien ook een TDP limiet ingesteld) , en natuurlijk gebruikt het scherm en speakers ook wat. En daarboven op zit dan het "laden" erbij. Dus is dit dan 20 watt verbruik + 18 watt daadwerkelijk laden bijvoorbeeld ? Of puur 38 watt verbruik ?
Ik krijg zo vaak te horen "spul uit China waar stroom overheen gaat is niet te vertrouwen" en "Aliexpress dingen moet je niet gebruiken voor dagelijks gebruik, zeker niet in stopcontact stoppen". Ik maak er een punt van om toch no-name spul te kopen, goed naar de reviews te kijken en het alsnog dagelijks gebruiken, puur om te bewijzen dat het prima wel kan.Het blokje v.d steamdeck is iig 45W volgens de beschrijving. Wat overigens van een best crappy merk is "chicony " ik heb daar in de loop der jaren in IT land wel honderden kapotte voedingen van meegemaakt en hele dozen van weg moeten doen. Word vaak geleverd bij Avaya toestellen en moniotren etc. spul. Enfin , ik gebruik dat blokje zelf ook niet. Genoeg Satechi PD spul in huis op verschillende laad punten (100W USB-C PD)
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Laatste stukje niet helemaal mee eens. Dan moet je de discussie over LED lampen zonder beveiligingen er eens op na slaan hier op tweakers. Hierdoor kunnen ze bij problemen in de fik vliegen. Overigens ieder mag het zelf weten natuurlijk en er zit ook zeker goed spul tussen. Maar de discussie gaat niet om de jaren 90.XanderDrake schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:53:
[...]
Als de Deck aanstaat en in-game zit (zoals je ziet in de foto), fluctueert de draw vanuit de powerbank tussen 2.00A en 2.66A @ 15.2V. Zodra je de Deck op standby zet is de draw consistent op 1.65A @ 15.2V, dus 25 watt. Dus 20 watt verbruik + 18 watt daadwerkelijk laden lijkt me logisch.
Ik vind het ook een beetje verbazend, wat de meeste high powered USB PD apparaten die ik heb trekken of 12V of 19-20V uit deze powerbank. Maar dit werkt prima verder.
[...]
Ik krijg zo vaak te horen "spul uit China waar stroom overheen gaat is niet te vertrouwen" en "Aliexpress dingen moet je niet gebruiken voor dagelijks gebruik, zeker niet in stopcontact stoppen". Ik maak er een punt van om toch no-name spul te kopen, goed naar de reviews te kijken en het alsnog dagelijks gebruiken, puur om te bewijzen dat het prima wel kan.
Electronica is een commodity: het is gestandaardiseerd en uitgedokterd, en QA testing doen ze ook ondertussen ook goed in China. Vast houden aan wat de norm was eind jaren 90 doe ik niet.
Je bewijst er alleen helemaal niks mee... Als de kans dat het fout gaat bij zo'n ali oplader 0,1% is terwijl het 0,001% is bij een voor Europa goedgekeurde lader (fictieve nummers uiteraard) dan is de kans nog altijd heel klein dat jij met een paar van die laders je huis in de fik zet... Maar ik zou alsnog die kans willen verkleinen.XanderDrake schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:53:
[...]
Als de Deck aanstaat en in-game zit (zoals je ziet in de foto), fluctueert de draw vanuit de powerbank tussen 2.00A en 2.66A @ 15.2V. Zodra je de Deck op standby zet is de draw consistent op 1.65A @ 15.2V, dus 25 watt. Dus 20 watt verbruik + 18 watt daadwerkelijk laden lijkt me logisch.
Ik vind het ook een beetje verbazend, wat de meeste high powered USB PD apparaten die ik heb trekken of 12V of 19-20V uit deze powerbank. Maar dit werkt prima verder.
[...]
Ik krijg zo vaak te horen "spul uit China waar stroom overheen gaat is niet te vertrouwen" en "Aliexpress dingen moet je niet gebruiken voor dagelijks gebruik, zeker niet in stopcontact stoppen". Ik maak er een punt van om toch no-name spul te kopen, goed naar de reviews te kijken en het alsnog dagelijks gebruiken, puur om te bewijzen dat het prima wel kan.
Electronica is een commodity: het is gestandaardiseerd en uitgedokterd, en QA testing doen ze ook ondertussen ook goed in China. Vast houden aan wat de norm was eind jaren 90 doe ik niet.
Dat is natuurlijk niet wat ik bedoel. USB PD is een standaard waarbij dit soort dingen worden tegengegaan.Arunia schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:06:
[...]
Laatste stukje niet helemaal mee eens. Dan moet je de discussie over LED lampen zonder beveiligingen er eens op na slaan hier op tweakers. Hierdoor kunnen ze bij problemen in de fik vliegen. Overigens ieder mag het zelf weten natuurlijk en er zit ook zeker goed spul tussen. Maar de discussie gaat niet om de jaren 90.
Finraziel schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:07:
[...]
Je bewijst er alleen helemaal niks mee... Als de kans dat het fout gaat bij zo'n ali oplader 0,1% is terwijl het 0,001% is bij een voor Europa goedgekeurde lader (fictieve nummers uiteraard) dan is de kans nog altijd heel klein dat jij met een paar van die laders je huis in de fik zet... Maar ik zou alsnog die kans willen verkleinen.
[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 28-04-2022 09:25 ]
Je mist mijn punt... Ja alles wordt in China gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat alles ook naar dezelfde standaarden gemaakt wordt. Een westerse opdrachtgever bepaalt de kwaliteitseisen waar iets aan moet voldoen. Zelfs als een Chinees bedrijf helemaal in eigen beheer producten maakt en verkoopt bedoeld voor de westerse markt, dan zorgen ze dat het aan de wettelijke eisen voldoet, en zelfs houden ze ook gewoon rekening met dat de westerse consument hogere standaarden heeft.XanderDrake schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:19:
[...]
Dat is natuurlijk niet wat ik bedoel. USB PD is een standaard waarbij dit soort dingen worden tegengegaan.
[...]
- Praktisch alles elektronisch komt uit China of heeft componenten uit China. Maak je je zorgen over alle andere laders?
- De meeste no-name brands zijn soort van co-development. In China werken copyright en patenten niet, dus wat er vaak gebeurt is dat er een (bekender) Westers merk iets ontwerpt voor zelf te verkopen, het design samen ontwikkeld met een OEM producent in China. Die laatste 'neem' dan het recht om later hetzelfde product in grotere oplagen als OEM of no-name product te verkopen. Dezelfde toleranties, testen en zekerheden zijn dan van toepassing als het betere merk.
[ Voor 6% gewijzigd door LongTimeAgo op 28-04-2022 10:29 ]
Houdt er rekening mee dat ie vandaag alsnog bezorgd zou kunnen worden, bij mij werd de bezorgdatum ook een dag later op de dag van de bezorging maar werd ie alsnog die dag nog bezorgd.LongTimeAgo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:26:
Nou echt, nu breekt m'n klomp hoor.
[Afbeelding]
Wat een K bedrijf is GLS. Eerst moet ik met ledenogen toe zien dat, terwijl ik meteen op de minuut dat ding besteld heb, mijn pakketje "door onverwachte drukte" vertraagd was en niet meer Dinsdag geleverd kon worden, maar gemakshalve naar Donderdag gezet werd (om ondertussen te zien dat vele mede-donderdag bestellers hem wel gewoon ontvingen).
Ondertussen dan maar geaccepteerd dat het wat langer zou duren en er donderdag mee kon gaan spelen. Vervolgens is hij vanochtend vroeg op GLS depot Alkmaar (waar ik ook woon) aangekomen, om net bij een refresh van de pagina te zien dat hij nu VRIJDAG geleverd wordt?!
Jongens echt.
You pay peanuts, you get monkeys. Maar volgens mij is GLS niet de goedkoopste, dus waarom we nog steeds monkeys krijgen...?
Dan is dit wel BY FAR de slechtste "tracker" die ik ooit bij een bezorg bedrijf heb gezien.Evernote schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:30:
[...]
Houdt er rekening mee dat ie vandaag alsnog bezorgd zou kunnen worden, bij mij werd de bezorgdatum ook een dag later op de dag van de bezorging maar werd ie alsnog die dag nog bezorgd.
Dit is bij een hoop mensen het geval geweest en anders heb je hem in het slechtste geval misschien toch morgen i.p.v. vandaag.
Mijn Deck werd vorige week bezorgd en is nu terug naar Valve, geen idee wanneer ik een vervanging krijg.
Relax, met een beetje mazzel heb je geen issues en kun je alsnog eerder genieten van dat ding dan mij
Ik moet stoppen met naar de tracker kijken...Evernote schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:30:
[...]
Houdt er rekening mee dat ie vandaag alsnog bezorgd zou kunnen worden, bij mij werd de bezorgdatum ook een dag later op de dag van de bezorging maar werd ie alsnog die dag nog bezorgd.
Dit is bij een hoop mensen het geval geweest en anders heb je hem in het slechtste geval misschien toch morgen i.p.v. vandaag.
Mijn Deck werd vorige week bezorgd en is nu terug naar Valve, geen idee wanneer ik een vervanging krijg.
Relax, met een beetje mazzel heb je geen issues en kun je alsnog eerder genieten van dat ding dan mij
Mijn ervaring is nu dat je die tracker gewoon moet negeren.LongTimeAgo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:34:
[...]
Dan is dit wel BY FAR de slechtste "tracker" die ik ooit bij een bezorg bedrijf heb gezien.![]()
Kijk, PostNL is bij mij altijd precies binnen 2 aangegeven 2 uur aanwezig.
Coolblue is echt binnen de aangegeven 10 minuten voor de deur (en bellen ook vantevoren als het een groot pakket betreft).
DHL kan een uur of 2 eerder of later verschijnen.
Nouja, dank je voor je positieve berichtje/houding! Toch nog een beetje hoop
Da's vreemd, ik heb framerate 15,30, 60, off en een slider van 1-60..Tadango schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:29:
[...]
[Afbeelding]
Die van mij ook 10min geleden. Hoop ook op volgende week. Morgen zou beste zijn natuurlijk maar aint gonna happen.Evernote schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:45:
M’n RMA is zojuist aangekomen bij Valve. Ben benieuwd, ik hoop volgende week toch wel weer een Deck in huis te hebben.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Ik heb nergens gezegd dat je geen Aliexpress dingen moet gebruiken. Dat mag je zelf bepalen.XanderDrake schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:53:
[...]
ok! Bedankt voor de info.
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door lithiumangel op 28-04-2022 10:58 ]
10:39 was die van mij bezorgd volgens de track & trace.NosferatuX schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:50:
[...]
Die van mij ook 10min geleden. Hoop ook op volgende week. Morgen zou beste zijn natuurlijk maar aint gonna happen.
Ja ze liggen te chillen nu daar, ff bij komen van de reis.Evernote schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:52:
[...]
10:39 was die van mij bezorgd volgens de track & trace.
Misschien liggen ze nu wel op dezelfde afdeling![]()
Ga jij Steam Support nog een berichtje doen of wacht je het af?
Zit ook gewoon een enorm verschil in of iets in China is gemaakt voor een groot Europees merk of voor een marktplaatsverkoper op Ali.lithiumangel schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:51:
[...]
Ik heb nergens gezegd dat je geen Aliexpress dingen moet gebruiken. Dat mag je zelf bepalen.
Zoals ik in m`n post zei, ik heb zelf ervaring in de loop der jaren (vanaf 2018) met duizenden voedingen van dit merk voor desktelefoons etc., omdat wij deze dingen massief insloegen voor al onze wereldwijde kantoren en ik te maken had met RMA. Ik heb hoogst persoonelijk zelf hele dozen weg moeten gooien van dat spul dat binnen maanden stuk was.Dit zijn dus gewoon feiten, en niet mijn persoonelijke mening over China.
Pas wanneer je met echte volume te maken hebt, dan merk je pas echt hoe betrouwbaar iets is. En van dit merk kan ik je gewoon zeggen dat het niet betrouwbaar is.
Slider moet 40-60 zijn. De fps limter daarboven schaalt mee met de slider keuze eronderCopyCatz schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:50:
[...]
Da's vreemd, ik heb framerate 15,30, 60, off en een slider van 1-60..
Ja klopt idd, en nu ik in game zit zie ik ook 40.Tadango schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:54:
[...]
Slider moet 40-60 zijn. De fps limter daarboven schaalt mee met de slider keuze eronder
De 40-60 slider zet de refreshrate van het scherm in Hz. De FPS limiter daarboven begrenst de FPS op 1/4, 1/2 of 1/1 van de refreshrate, of uit (geen begrenzing).kadir76 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:00:
Wat is het verschil tussen de twee sliders?
[ Voor 14% gewijzigd door Tadango op 28-04-2022 12:22 ]
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
NederlandMGSNK schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:12:
Weet iemand waar ze vandaan komen? De mijne is vandaag geshipped, kan GLS T&T nog niet inzien.
Thanks. Zou normaliter betekenen vrijdag bezorgen
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Oh je bedoelt het "China Export" merkje?NosferatuX schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:03:
[...]
Er is vrijwel ook geen CE keurmerk te vinden op dat spul en als dat wel zo is, is de kans groot dat het alleen het tekentje is.
Urban myth.LongTimeAgo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:02:
[...]
Oh je bedoelt het "China Export" merkje?
Pfff. Jammer. Vond het altijd wel een grappig dingetje.
Tadango schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:29:
[...]
[Afbeelding]
Even een combo post; over de laatste nieuwe SteamOS 3.2 beta is hier meer te vinden.Evernote schreef op donderdag 28 april 2022 @ 00:19:
Deze tegen gekomen op Reddit, handig voor mensen die op de Beta branch zitten en willen dat die fan curve 2.0 blijft zoals ie hoort.
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Het is niet alleen de APU die gekoeld wordt door die ene fan, er zijn meer systemen waarvan sommige al richting de grens gaan. Daarom is het niet verstandig om de koeling aan te passen, ook de fan curve niet.XanderDrake schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:12:
[...]
[...]
Even een combo post; over de laatste nieuwe SteamOS 3.2 beta is hier meer te vinden.
Helaas nog steeds geen custom fan curve. Men zegt dat je dat niet 100% aan gebruikers moet overlaten, maar ik ben het er niet mee eens. In feite kan je APUs vrij heet maken eer ze gaan throttlen, en als ze throttlen dan je nog kiezen om de fan héél laag te zetten.
Kapot gaan ze waarschijnlijk niet, maar mogelijk is de hitte niet goed voor je accu?
WaalwijkMGSNK schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:12:
Weet iemand waar ze vandaan komen? De mijne is vandaag geshipped, kan GLS T&T nog niet inzien.
Volgens mij kunnen gebruikers die zelf implementeren. Zie de bestanden in /usr/share/jupiter-fan-control . De programmatuur betreft Python en is daarom makkelijk te wijzigen.XanderDrake schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:12:
Helaas nog steeds geen custom fan curve.
[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2022 14:54 ]
Het is ook geen keurmerk, het is meer van ik beweer dat dit product voldoet aan de Europese standaarden en daar hoort ook technische documentatie bij.LongTimeAgo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:07:
[...]
Pfff. Jammer. Vond het altijd wel een grappig dingetje.
Land of the bootleg products en dan een bootleg CE logo kan daar nog wel bij dacht ik altijd.
Vanuit NL. Zal dan vrijdag bezorgd worden als je mazzel hebt.Psycho_Mantis schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:14:
Ik heb zo juist mijn trackinglink gehad voor de mailronde van maandag![]()
Vanuit welk land worden de steamdecks verzonden eigenlijk? Oh vanuit Waalwijk dus
Moet wel zeggen dat ik de service van AliExpress best goed vind. Tweemaal problemen gehad met het product, tweemaal teruggestuurd (adres ergens in NL) en vrijwel direct vervangend product gekregen of geld terug.Psycho_Mantis schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:14:
[...]
Het is ook geen keurmerk, het is meer van ik beweer dat dit product voldoet aan de Europese standaarden en daar hoort ook technische documentatie bij.
Daarom voldoet veel van AliExpress hier niet aan. Maar je bent zelf de importeur, dus bij schade succes met een chinees aansprakelijk stellen. Als jij als bedrijf importeert naar europa dan ben je als bedrijf aansprakelijk, want dan ben je juridisch gezien de fabrikant als importeur.
Dus met dit in gedachten is een CE logo van AliExpress niets waard. Een importeur zal wel wat beter opletten waar die verantwoordelijk voor is, daarom is een product hier ook vaak een stuk duurder.
---
Ik heb zo juist mijn trackinglink gehad voor de mailronde van maandag![]()
Vanuit welk land worden de steamdecks verzonden eigenlijk? Oh vanuit Waalwijk dus
[ Voor 3% gewijzigd door LongTimeAgo op 28-04-2022 15:18 ]
Haha dat is zuur, GLS hoort hier ook ergens tussen 13:30 en 16:30 te zijn.LongTimeAgo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:18:
[...]
On Topic: Net een GLS bus in de straat (en zo vaak komen die niet door de straat). Stond voor een minuutje stil op de parkeerplaats, ironisch genoeg vóór mijn auto, op t moment dat ik dacht "laat ik er naar toe lopen", rijdt die weg. Wtf.
Nog heel even wachten...
Wat vreemd is, want de tracker (die we gewoon niet meer moeten vertrouwen) bij mij zegt tussen 16:30 en 19:00 terwijl het pakketje al sinds 07:30 in de bus was geladen, volgens dezelfde tracker.PhoDB schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:22:
[...]
Haha dat is zuur, GLS hoort hier ook ergens tussen 13:30 en 16:30 te zijn.
Exact hetzelfde gebeurde hier op de dag van levering.... en de volgende dag kwam hij opnieuw en snapte wel wat hij moest doen. Ik denk dat hij die dag ervoor ook in lag maar dat de software gewoon niet werkte oid. Typisch een GLS dingetjePhoDB schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:22:
[...]
Haha dat is zuur, GLS hoort hier ook ergens tussen 13:30 en 16:30 te zijn.
We hebben u gemist!LongTimeAgo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:18:
On Topic: Net een GLS bus in de straat (en zo vaak komen die niet door de straat). Stond voor een minuutje stil op de parkeerplaats, ironisch genoeg vóór mijn auto, op t moment dat ik dacht "laat ik er naar toe lopen", rijdt die weg. Wtf.
Insert vies grapje hier
Depot is ook echt op fietsafstand voor me. Hoe dan.Tadango schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:31:
[...]
Exact hetzelfde gebeurde hier op de dag van levering.... en de volgende dag kwam hij opnieuw en snapte wel wat hij moest doen. Ik denk dat hij die dag ervoor ook in lag maar dat de software gewoon niet werkte oid. Typisch een GLS dingetje
De tracker is nog actief en ik heb nog geen email ontvangen.
Briefje doen ze niet, als ze er om 5 uur niet geweest zijn nog zou ik bij het depot gaat wachten of de bezorger wellicht nog komt droppen.LongTimeAgo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:35:
[...]
De tracker is nog actief en ik heb nog geen email ontvangen.
Tevens geen briefje in de bus uiteraard haha.
Ik hou nog een BEETJE hoop...
Die trustpilot reviews ook... Ook allemaal recente en véél. Super negatief.Tadango schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:44:
[...]
Briefje doen ze niet, als ze er om 5 uur niet geweest zijn nog zou ik bij het depot gaat wachten of de bezorger wellicht nog komt droppen.
Nou mazzel heb ik meestal niet, ik ga er wel vanuit dat het na het weekend wordt.Tadango schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:16:
[...]
Vanuit NL. Zal dan vrijdag bezorgd worden als je mazzel hebt.
1
2
3
4
5
6
7
| mkdir -p ~/tools/steamgrid cd ~/tools curl -JLO https://github.com/boppreh/steamgrid/releases/latest/download/steamgrid_linux.zip cd steamgrid unzip ../steamgrid_linux.zip rm ../steamgrid_linux.zip chmod +x steamgrid |
1
| ./steamgrid -steamgriddb $api -nonsteamonly -onlymissingartwork -styles alternate,material |
[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2022 16:35 ]
Zat te twijfelen om dit te doen. Maarja, bezorgtijd stond op 16:30 tot 19:00 en dan wacht ik maar hé...Tadango schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:44:
[...]
Briefje doen ze niet, als ze er om 5 uur niet geweest zijn nog zou ik bij het depot gaat wachten of de bezorger wellicht nog komt droppen.
GLS: de dag dat ze te laat zijn, leveren ze wel OP tijd ;-)LongTimeAgo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:09:
[...]
Zat te twijfelen om dit te doen. Maarja, bezorgtijd stond op 16:30 tot 19:00 en dan wacht ik maar hé...
Goed, dat er begin middag al een GLS bus door de straat reed maakt het er niet beter op.
Ik gok nu dat hij morgen komt. Zal wel héél K zijn want dan ben ik de halve dag niet aanwezig.
Dat wordt dan een mooie klacht bij GLS. Die positieve trustpilot reviews stinken ook aan alle kanten.
Nog 7 minuten en dan is het "delivery window" ook voorbij...sderooij schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:37:
[...]
GLS: de dag dat ze te laat zijn, leveren ze wel OP tijd ;-)
Welke problemen zijn dat?schumi1986 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:00:
Krijg net een mailtje dat ik mijn steam deck 512gb kan bestellen met besteltijd 16-07 23:10
Gezien de vele problemen zou ik eigenlijk liever wachten maar moet helaas binnen 3 dagen bestellen.. Ik denk niet dat ik ga bestellen…
Gooi dan maar terug op de hoop en maak er iemand anders blij mee...schumi1986 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:00:
Krijg net een mailtje dat ik mijn steam deck 512gb kan bestellen met besteltijd 16-07 23:10
Gezien de vele problemen zou ik eigenlijk liever wachten maar moet helaas binnen 3 dagen bestellen.. Ik denk niet dat ik ga bestellen…
-Backlightbleed
Dan niet doen, en doorschuiven. Klaar.schumi1986 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:18:
[...]
-Backlightbleed
-Sticky Buttons
-Niet werkende knoppen
-Drift
-fluitende fan
-slecht werkende haptics
En een RMA procedure wat nogal wat inspanning vergt
Ik zit op 23:28 maar geen mail. Het lijkt bijna of ze weer minder produceren of zoschumi1986 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:00:
Nee juist veel meer, normaal gesproken zo’n 10-20 minuten van de tweakers liijst per drop voor de 512gb en deze drop bijna 1uurWilliams123 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:32:
[...]
Ik zit op 23:28 maar geen mail. Het lijkt bijna of ze weer minder produceren of zo![]()
![]()
![]()
Congrats! Hopelijk ben ik maandag aan de beurt ik heb mijn order geplaatst tegen 23:26, maar ik heb stiekum al lopen spelen met een andere deck dus kan niet wachten.Sassem schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:41:
Om 1851hr een mailtje gekregen en besteld (512GB)
Tijd van order was 16-07 om 2249hr
Spannend...
Ah man wat ontzettend k*t dit!LongTimeAgo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:09:
[Afbeelding]
Nou daar isdiedan, "Uw pakket kon niet afgeleverd worden" berichtje van GLS.
Waarom? Staat er uiteraard niet bij.
En morgen zullen ze ook voor een dichte deur staan vermoedelijk. Dus dat wordt maandag ophalen op het depot want je zou maar als internationaal transport bedrijf werken op zaterdag. De verschrikking...
Welke versie?Williams123 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:32:
[...]
Ik zit op 23:28 maar geen mail. Het lijkt bijna of ze weer minder produceren of zo![]()
![]()
![]()
Ik kan je vertellen dat de RMA-procedure een fluitje van een cent is. Tenzij het dichtstbijzijnde DHL-punt 100.000 km van je huis is natuurlijk.schumi1986 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:18:
[...]
-Backlightbleed
-Sticky Buttons
-Niet werkende knoppen
-Drift
-fluitende fan
-slecht werkende haptics
Dat is toch echt het alleen kijken naar de negatieve dingen. Ik heb zelf alleen een fan die wat luider is dan ik zou willen, maar goed, niet storend.schumi1986 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:18:
[...]
-Backlightbleed
-Sticky Buttons
-Niet werkende knoppen
-Drift
-fluitende fan
-slecht werkende haptics
En mijn Steam Deck heeft bijvoorbeeld niets. De fan is hoorbaar, maar ik zou hem niet luid noemen. Hij is in ieder geval niet luider dan andere kleine apparaten met een fan in mijn bezit. De laatste update maakt hem nog stiller.MoonRaven schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 00:35:
Dat is toch echt het alleen kijken naar de negatieve dingen. Ik heb zelf alleen een fan die wat luider is dan ik zou willen, maar goed, niet storend.
[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 29-04-2022 08:44 ]
Bij alles wat je koopt kan je pech hebben. Het enige punt wat bij iedereen beter kan is de fan. Deze is niet storend wat mij betreft zolang je de deck gemiddeld belast. Bij maximale belasting heb je nu eenmaal koeling nodig. Tot ongeveer 17W is de koeling erg stil nu, daar boven begin je deze snel te horen. Ik heb met spellen nu regelmatig de irritatie dat ik lawaai hoor omdat ik me er erg op focus, maar elke keer is het achtergrond lawaai vanuit het spel zelfschumi1986 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:18:
[...]
-Backlightbleed
-Sticky Buttons
-Niet werkende knoppen
-Drift
-fluitende fan
-slecht werkende haptics
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq