Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
lol, moest mijn deck nog resetten voordat ie morgen RMA gaat.
Na het aanzetten gelijk een forced update en daarna kreeg hij een eigen leven. Onbestuurbaar geworden. En ging in het steam menu alle kanten op.
Met moeite hem kunnen resetten. Gelijk uit gedaan, ingepakt en een strik er om :)

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:10
Hier geen scan gehad na 't ophalen door DHL nadat ik 'm af heb gegeven bij een DHL punt dus geen idee waar m'n Steam Deck nu is.

Had ook nog een vraag uitstaan bij support hoelang 't traject ongeveer duurt maar ze hebben 't druk denk ik.

Edit:
M'n track & trace blijft dus hangen op: 'Afgegeven op DHL punt' wel een scan gehad bij het inleveren.

[ Voor 26% gewijzigd door Evernote op 25-04-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Evernote schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:39:
Hier geen scan gehad na 't ophalen door DHL nadat ik 'm af heb gegeven bij een DHL punt dus geen idee waar m'n Steam Deck nu is.

Had ook nog een vraag uitstaan bij support hoelang 't traject ongeveer duurt maar ze hebben 't druk denk ik.
Als je de track n trace zelf opzoekt zie je ook niks?

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
NosferatuX schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:44:
[...]

Als je de track n trace zelf opzoekt zie je ook niks?
Het enige dat ik zie is het onderstaande, geen updates sinds 09:00 vanmorgen dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxYxuYktpUuqwuZHLoczEan_9G8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qGerSlAo6YmUs5yIbcErOQVt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb een probleem. Ik kan geen games uninstallen. Wanneer ik op uninstall druk (Rainbow Six Siege) dan doet hij alsof hij aan het uninstallen is, maar duurt zeker tien minuten om met de volgende error te komen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5N40SBGY/3342-D0-B8-7-EBF-4988-A18-E-FCDD4-AF72-A61.jpg

Heb hem al gerestart etc. maar het lukt me gewoon echt niet. Bekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Yzord schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:52:
Ik heb een probleem. Ik kan geen games uninstallen. Wanneer ik op uninstall druk (Rainbow Six Siege) dan doet hij alsof hij aan het uninstallen is, maar duurt zeker tien minuten om met de volgende error te komen

[Afbeelding]

Beta branch proberen? Desnoods van Beta naar Stable en kijken of dat iets doet?

Als laatste optie een Factory resetje er tegenaan gooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 08:12
Yzord schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:52:

[Afbeelding]

En in desktop mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Evernote schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:53:
[...]

Beta branch proberen? Desnoods van Beta naar Stable en kijken of dat iets doet?

Als laatste optie een Factory resetje er tegenaan gooien?
Thanks, ga ik even proberen.
Hmm, hoe doe ik dat precies als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:35
Yzord schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:03:
[...]

Hmm, hoe doe ik dat precies als ik vragen mag?
Power knop ingedrukt houden en klikken op desktop mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

MoonRaven schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:04:
[...]

Power knop ingedrukt houden en klikken op desktop mode :)
Haha dat weet ik. Maar hoe verwijder ik dan een game in dm? Ik zie Games in het startmenu en dan R6S, maar zie geen uninstall optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
Yzord schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:08:
[...]

Haha dat weet ik. Maar hoe verwijder ik dan een game in dm? Ik zie Games in het startmenu en dan R6S, maar zie geen uninstall optie.
In de desktop modus heb je ook Steam op het bureaublad (niet het return to game mode). Zo krijg je de normale Steam zoals je het ook op je pc gewend bent. Wellicht lukt het dan wel (mogelijk een paar popups?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

MoonRaven schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:17:
[...]

In de desktop modus heb je ook Steam op het bureaublad (niet het return to game mode). Zo krijg je de normale Steam zoals je het ook op je pc gewend bent. Wellicht lukt het dan wel (mogelijk een paar popups?)
Top bedankt. Alleen volgend probleempje. Er wordt gevraagd om mijn Ubisoft account in te vullen, dus ik haal de keyboard omhoog met Steam+X, maar als ik dan begin met typen dan typt hij niks.

Probeer ik in vim wat te typen, maar lukt ook niet. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 14:58
Yzord schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:08:
[...]

Een ubisoft game uninstallen gaat meestal via uplay en uplay verwijst je door naar add & remove onder Windows. Wellicht is dit het probleem? Uplay die géén add/remove kan vinden want Linux?

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
Yzord schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:38:
[...]

Top bedankt. Alleen volgend probleempje. Er wordt gevraagd om mijn Ubisoft account in te vullen, dus ik haal de keyboard omhoog met Steam+X, maar als ik dan begin met typen dan typt hij niks.

Probeer ik in vim wat te typen, maar lukt ook niet. Doe ik iets fout?
Bij mij is het keyboard in desktop mode erg buggy (niet elke toetsaanslag verwerkt het), werkt het wel via de trackpads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

MoonRaven schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 00:03:
[...]

Bij mij is het keyboard in desktop mode erg buggy (niet elke toetsaanslag verwerkt het), werkt het wel via de trackpads?
Het oproepen van de keyboard werkt goed. Maar touchscreen of trackpad input werken beide niet goed. Beetje jammer dat dat niet goed is geintegreerd.
LongTimeAgo schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:44:
[...]

Een ubisoft game uninstallen gaat meestal via uplay en uplay verwijst je door naar add & remove onder Windows. Wellicht is dit het probleem? Uplay die géén add/remove kan vinden want Linux?
Ja ik vrees dat dat het probleem is. Maar wel annoying want nu krijg ik dus mijn storage niet terug wat geloof ik 125gb is. Ook best irritant te noemen want het is gewoon via steam geinstalleerd. Dan moeten ze dat soort games die via een externe player gaan niet installeerbaar maken voor de SD.

[ Voor 44% gewijzigd door Yzord op 26-04-2022 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 00:16:
[...]

Het oproepen van de keyboard werkt goed. Maar touchscreen of trackpad input werken beide niet goed. Beetje jammer dat dat niet goed is geintegreerd.

[...]

Ja ik vrees dat dat het probleem is. Maar wel annoying want nu krijg ik dus mijn storage niet terug wat geloof ik 125gb is. Ook best irritant te noemen want het is gewoon via steam geinstalleerd. Dan moeten ze dat soort games die via een externe player gaan niet installeerbaar maken voor de SD.
Je kunt altijd gewoon de files nog handmatig deleten volgens mij. File path is wat lastiger dan in Windows maar je kunt geloof ik in de properties naar de game folders toe... Of anders in de desktop client rechts klikken en browse local files kiezen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 14:30
MoonRaven schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 00:03:
Ik heb hetzelfde hier ervaren in desktop mode. Via het touchscreen werkt het slecht. Trackpads doen het goed in zowel desktop mode als gaming mode. Tikt trouwens niet heel erg verkeerd.

In de beta, en het lijkt erop dat de keyboard theme die gekozen is in gaming mode niet altijd overeenkomt met wat er in desktop mode getoond wordt. Dit lijkt een bekend probleem te zijn.

[edit]
Nieuwe update:
Steam Deck Client and OS Update: Lockscreen, Power Improvements, and more
NOTE: When updating, make sure you are in game mode, not Desktop mode. If you've updated from desktop mode and are stuck in a boot-loop, please follow these recovery instructions.

Today's update includes Steam, OS, and firmware updates, and may take a few minutes to apply after restarting. Please be patient while your Steam Deck updates.

Client Update:

• Added Lock Screen feature
• Lock screen is specific to device, and can be set to show up on wake, boot, login, and/or when switching to Desktop mode
• PIN can be entered using the touchscreen or controls
• Added localized keyboards for 21 languages and layouts
• Multiple keyboards can be enabled in Settings > Keyboard > Active Keyboards
• Use the new globe key on the keyboard to cycle between active keyboards
• Added support for multiple windows within one application or game.
• Press Steam to view active windows and select which window you would like to view
• Useful for web browsers or games with launchers
• Updated Achievements page design, making it faster to load and easier to navigate
• New achievements drop down allows players to quickly compare stats against any friend who also plays
• Add Friend and Pending Requests have been combined into a single new page for better handling of friend requests
• Added logic to detect and notify user when a microSD card doesn't match advertised storage size and specifications, instead of attempting to format (for a very long time)
• Fixed issue where Steam and (...) button couldn't be used with Remote Play when streaming games from PC
• More performance improvements for players with very large game libraries

OS Update:

• Added messaging when a charger that doesn't meet the minimum bar is plugged in
• Added uncapped framerate setting in Quick Access menu > Performance
• Added Half-Rate Shading experimental option to Quick Access menu > Performance, forcing 2x2 Variable Rate Shading into existing games for power savings
• Added fTPM support, enabling Windows 11 installation
• Added button combo: hold "..." + "Volume Down" to reset PD contract in the cases where Steam Deck gets stuck due to an incompatible Type-C device
• Updated power LED to dim a few seconds after power supply connection events for better experience in dark environments
• Improved compatibility for a number of Type-C docks and PSUs
• Improved battery life in idle or very low usage scenarios
• Improved stability
• Fixed issues where the touchscreen does not work after some boots
• Fixed compatibility with some SD cards specifically when used as boot devices.
• Fixed extra haptic click when pressing on trackpads
• Fixed ACPI error spew in the kernel
Wel apart dat ze de eerste versie van het recovery image aanbieden via de recovery pagina, terwijl er al een versie 2 beschikbaar is. Misschien is de nieuwe versie niet zo goed getest.

[edit2]
Wees gewaarschuwd dat de fan mogelijk niet zo soepel draait na deze update als dat die in de beta deed.

[ Voor 107% gewijzigd door The Zep Man op 26-04-2022 07:34 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
Gisteren geen mail uitgegaan aan de excel te zien? Of nog niemand die geüpdatet heeft 😜

Als een klein kind dat wacht op zijn kerst cadeaus de lijst in de gaten aan het houden. 23.45 had ik besteld. We zijn er bijna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnydoe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-08 09:30
MBree schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:34:
Gisteren geen mail uitgegaan aan de excel te zien? Of nog niemand die geüpdatet heeft 😜

Als een klein kind dat wacht op zijn kerst cadeaus de lijst in de gaten aan het houden. 23.45 had ik besteld. We zijn er bijna
Nope, nog steeds niks gekregen. Zoals Mounir hierboven al zei lijkt het op basis van eerdere bestellingen op donderdag allemaal morgen pas op gang te komen

13:11 rob_erwt: de kennis van onze taal wordt ook alleen maar slechter bij die jonge generatie he... :P | 13:16 trigen: de oudere generatie kan het gewoon niet goed overbrengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

MBree schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:34:

Jawel, ik heb hem net bijgewerkt. Gisteren heb ik het langverwachte mailtje gehad.

De koerier is toch GLS? Daar maak ik mij wel een beetje zorgen om, die zetten pakketjes gewoon bij mijn voordeur neer zoals in Amerika. Ondanks ik zelfs een pakketkluis heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
iRbn schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:36:
[...]

Klopt, maar je hebt hem wel nog steeds sneller dan de mensen die op maandag bestellen :-). De mijne is op donderdag betaald en werd dinsdag afgeleverd enkele weken geleden.
Nou helaas, dus niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_GQA-PUFeIrwZhJhh_oEihtr0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JZdJ84LpvkJuaDX2soSTofFW.png?f=fotoalbum_large

Vraag mij af wie de schuldige is van deze ellendige trage service. Maar als die donderdag 'klaar ligt', ik OP DE MINUUT dat ding bestel en vervolgens tot maandag ochtend 09:07 niets hoor en dan een update ontvang "dat de data ontvangen is", mijn god. Het is een apparaat van 420+ euro (550 in mijn geval), is geen kleinigheidje.
Vannacht om 00:01 is t pakket blijkbaar ontvangen door GLS. Maar ze sturen hem pas donderdag. Ok dan.

Dus de "donderdag bestellers" worden gewoon samengepropt met de maandag bestellers. Weten we dat ook weer.

[ Voor 12% gewijzigd door LongTimeAgo op 26-04-2022 08:18 ]

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LongTimeAgo schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:15:
[...]

Nou helaas, dus niet.

[Afbeelding]

Vraag mij af wie de schuldige is van deze ellendige trage service. Maar als die donderdag 'klaar ligt', ik OP DE MINUUT dat ding bestel en vervolgens tot maandag ochtend 09:07 niets hoor en dan een update ontvang "dat de data ontvangen is", mijn god. Het is een apparaat van 420+ euro (550 in mijn geval), is geen kleinigheidje.
Vannacht om 00:01 is t pakket blijkbaar ontvangen door GLS. Maar ze sturen hem pas donderdag. Ok dan.

Dus de "donderdag bestellers" worden gewoon samengepropt met de maandag bestellers. Weten we dat ook weer.
Schatting van GLS klopt vaak niet. Meestal staat hij een dag later in de tracking, maar omdat het woensdag koningsdag is valt die dag weg (mensen die maandag besteld hebben krijgen hem dus ook pas vrijdag verwacht ik). Er is nog steeds een kans dat hij vandaag bezorgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05 10:15
Ik merk geen verbetering qua fluittoon op na de laatste update. Heb steeds minder vertrouwen in eventuele software oplossing. Jammer, want vanwege dat bijgeluid begin ik zelfs even eraan te denken om mijn deck te refunden/verkopen en wellicht op verbeterd model te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Tadango schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:26:
[...]

Schatting van GLS klopt vaak niet. Meestal staat hij een dag later in de tracking, maar omdat het woensdag koningsdag is valt die dag weg (mensen die maandag besteld hebben krijgen hem dus ook pas vrijdag verwacht ik). Er is nog steeds een kans dat hij vandaag bezorgd wordt.
Dat wordt wel even een vreugdesprongetje als hij toch vandaag plots voor de deur staat. ;)
Maar ik ga mezelf niet té veel hoop geven hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lexkalin schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:33:
Ik merk geen verbetering qua fluittoon op na de laatste update. Heb steeds minder vertrouwen in eventuele software oplossing. Jammer, want vanwege dat bijgeluid begin ik zelfs even eraan te denken om mijn deck te refunden/verkopen en wellicht op verbeterd model te wachten.
Ik kreeg die update vanochtend ook maar dat is nog een oudere update. Fluittoon zal waarschijnlijk ook niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
lexkalin schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:33:
Volgens mij is er ook nog niets aan het fan profiel veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauthelegendary
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 17:16
Ik zag elders wel een aantal reacties dat de fan met de nieuwste update minder snel activeert en/of minder snelle ramp-up lijkt te hebben en daardoor de fluittoon minder is geworden. Zag ook een aantal reacties die het daar niet mee eens waren 😋. Zelfs als het waar is zal het op hogere RPM's geen enkel verschil maken natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
rauthelegendary schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:55:
Ik zag elders wel een aantal reacties dat de fan met de nieuwste update minder snel activeert en/of minder snelle ramp-up lijkt te hebben en daardoor de fluittoon minder is geworden. Zag ook een aantal reacties die het daar niet mee eens waren 😋. Zelfs als het waar is zal het op hogere RPM's geen enkel verschil maken natuurlijk.
Kwam inderdaad ook deze net tegen:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Edit:
Ben benieuwd hoe de ervaring van mensen hier is.

[ Voor 4% gewijzigd door Evernote op 26-04-2022 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:14:
[...]

Kwam inderdaad ook deze net tegen:

Edit:
Ben benieuwd hoe de ervaring van mensen hier is.
Dat zit in de beta channel, eens proberen....

Edit: Ik zie wat ze gedaan hebben. Er zijn nu meer fan standen en ook 1 heel erg langzaam welke in het thuis scherm nu gebruikt wordt. Daardoor heb je nog iets koeling en zal hij dus niet zo snel naar een hogere snelheid schakelen zoals eerder. Ook op gemiddeld verbruik (~12W) lijkt hij nu iets rustiger. Wellicht laten ze de GPU iets warmer worden in het midden gebied. Mag ook best richting de 70 met een langzamere fan dan 60 met een luidere fan.

Ik merk ook vaak dat spellen net zo goed spelen met een TDP beperking maar dan veel minder gebruiken. Youropa bv draait mooi 60fps maar gaat over de 20W heen. Met een TDP van 6W zit hij totaal rond de 12W en speelt nog prima 60fps, met wellicht heel af en toe een extra schokje. Dat is toch een behoorlijke winst (ruim 3 uur ipv bijna 2 uur) qua accu duur. Deze beperkingen wil je echt per spel vastleggen want nu moet je steeds onthouden wat goed werkt per spel 8)7 Gek dat dat er nog steeds niet in zit gezien het enorme nut hiervan. Dit is echt de beste feature van de steam deck :)

[ Voor 55% gewijzigd door Tadango op 26-04-2022 09:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Dit is wel een erg mooie tweakers oplossing haha. 2280 ssd zelf knippen/snijden naar 2230.

80 euro voor 1TB 2280

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 18:01
Mijn 512gb versie is net binnen. Wat ik online lees is dat de laatste update vooral tijdens lagere temperaturen de whine / geluid weg kan halen bij de mindere fans. Het blijft wel bij hogere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odysseus87 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:18:
Mijn 512gb versie is net binnen. Wat ik online lees is dat de laatste update vooral tijdens lagere temperaturen de whine / geluid weg kan halen bij de mindere fans. Het blijft wel bij hogere temperaturen.
Dat is alleen in de beta build nog maar zo, maar je kan eenvoudig switchen. Fan draait rustiger bij lagere belastingen dat is het grote verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Om 1:33AM vanochtend is de nieuwe Steam Deck update op de Stable channel gereleased.
Redelijk veel nieuwe features zoals een lock-screen, betere achievements pagina, multiple window switching wat handig is voor game launcher pop-ups, localized keyboard , is er nu officieel Windows 11 support dankzij TPM en een hoop andere fixes en addons

Changelog hier: https://store.steampowere.../view/3216142491801797532

Mischien lost deze update ook USB-C dock issues op met mensen die schijnbaar issues met Displaylink docks hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FV9wkTAI5D_IjcvJWIeK39c7Hrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zoJrFbuKC7TXe1fOp01IaQjH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dL8gqtAh1fmsHhvpeqp0Q_4yzPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RiRIK9kGYCVe2uvM1NOdtWmR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykj_UV3MfiyEHQVc0180qjv4CYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mY9cB0jL5RUqp43U18QhpHf4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door lithiumangel op 26-04-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lithiumangel schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:24:
Om 1:33AM vanochtend is de nieuwe Steam Deck update op de Stable channel gereleased.
Redelijk veel nieuwe features zoals een lock-screen, betere achievements pagina, en wat fixes en addons

Changelog hier: https://store.steampowere...emgid=3216142491801797532

Mischien lost dit USB-C dock issues op met mensen die schijnbaar issues met Displaylink docks hebben.
Er is in ieder geval een reset optie voor de USB C poort nu, ... + Volume down als ik het goed heb. Daarnaast lijkt mijn dock wat sneller te schakelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Hij is binnen!!!! Meteen maar aan de lader en straks als die vol is eens uit gaan testen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mounir
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 11:54
Pukson schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:17:
Dit is wel een erg mooie tweakers oplossing haha. 2280 ssd zelf knippen/snijden naar 2230.

80 euro voor 1TB 2280

Ik had die inderdaad ook al gezien op reddit en leek een best creatieve oplossing :) Alleen vroeg ik me af wat die pads/gaten op het einde zijn. Ik kon niks erover vinden in de M.2 specificatie, behalve dat de screw hole halve cirkel ook een ground connectie is, en dat er gaten kunnen zijn voor antenne connecties. Dat laatste is volgens mij niet het geval bij de gaatjes die je in het plaatje ziet, dus die zijn nog een mysterie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Mounir schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:02:
Alleen vroeg ik me af wat die pads/gaten op het einde zijn. Ik kon niks erover vinden in de M.2 specificatie, behalve dat de screw hole halve cirkel ook een ground connectie is, en dat er gaten kunnen zijn voor antenne connecties. Dat laatste is volgens mij niet het geval bij de gaatjes die je in het plaatje ziet, dus die zijn nog een mysterie.
Debug pinnen. In de praktijk heb je die niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZXTxx9sfQzuv2zpQ8s0nyVxnFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W2xAz4uhJAWc5ALjqEWieHNv.png?f=fotoalbum_large

Natuurlijk GLS, ik geloof jullie meteen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:07:
[...]

Debug pinnen. In de praktijk heb je die niet nodig.
Maar je moet ze ook niet kortsluiten lijkt me. Kwestie van netjes afwerken. Een 2230 lijkt me alleen wel echt korter qua onderdelen nog, maar dat kan optisch bedrog zijn. Er staat 1 te koop een paar km hier vandaan... tempting.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Tadango schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:09:
Maar je moet ze ook niet kortsluiten lijkt me. Kwestie van netjes afwerken.
Als je hem recht afzaagt, maken de pinnen nergens contact mee. Verder doet hij er volgens mij isolatietape overheen. Die combinatie (zeker als je de rand goed schoonmaakt van restjes) is voldoende.

Het lijkt er alleen op dat hij geen schroefgat kon maken omdat de SSD alsnog te lang is voor 2230. Daardoor zit het een beetje met redneck engineering aan elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 26-04-2022 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:12:
[...]

Als je hem recht afzaagt, maken de pinnen nergens contact mee. Verder doet hij er volgens mij isolatietape overheen. Die combinatie (zeker als je de rand goed schoonmaakt van restjes) is voldoende.

Het lijkt er alleen op dat hij geen schroefgat kon maken omdat de SSD alsnog te lang is voor 2230. Daardoor zit het een beetje met redneck engineering aan elkaar.
Dat dacht ik al. Pas er wel in maar is verre van ideaal. Zit ook niet goed vast dus of het betrouwbaar blijft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Tadango schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:13:
Dat dacht ik al. Pas er wel in maar is verre van ideaal. Zit ook niet goed vast dus of het betrouwbaar blijft.....
Ik *denk* dat er wel een schroefgat in gemaakt kan worden, als je de (slechte) foto's bekijkt. Precies op de plek waar op de 2280 SSD het gat zou moeten zitten voor de 2230 lijken er net geen chips omheen te zitten. Je moet alleen kijken of door dat deel van het PCB geen banen lopen.

Een gat kan wel, maar de schroef moet ook houvast hebben. Gecombineerd met iets om geen druk te zetten op de chips door de schroef moet er wel iets gemaakt kunnen worden om het steviger te maken.

Het toont wel aan dat 2230 SSD's overpriced zijn, want een prijsverschil van $ 150 staat niet in verhouding met het verplaatsen van wat componenten om het passender te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 26-04-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Pukson schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:17:

80 euro voor 1TB 2280

80$ hier is dezelfde SSD zo'n 130: pricewatch: Samsung PM991a 1TB of het zou een ander type moeten zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 09:39
Hier mensen ook last van het probleem dat linker trackpad niet meer responsief is? Ik zie dat op reddit ook mensen zijn die hier last van hebben. Hopelijk slechts een software probleem wat snel verholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
True schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:22:
[...]

80$ hier is dezelfde SSD zo'n 130: pricewatch: Samsung PM991a 1TB of het zou een ander type moeten zijn.
A check. Alsnog stuk goedkoper dan een 2230 1TB :D

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nabilos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 23:32
Dat wordt wel even een vreugdesprongetje als hij toch vandaag plots voor de deur staat. ;)
Maar ik ga mezelf niet té veel hoop geven hahaha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHDbLNx7Gz3_UC_j0Rpk-iSiDA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JfEIUlmwDNBBNxen9Tn2H6dl.png?f=fotoalbum_large

Nou GLS heeft hem officieel al vertraagd hoor.
Niets anders verwacht.
Nou hopen dat die aanstaande donderdag wel écht aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nabilos schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:42:
[...]

[Afbeelding]

Niets anders verwacht.
Dat was hier ook zo. Zou donderdag bezorg worden, maar stond daarna op vrijdag, en later op dinsdag. Gebeld op vrijdag ochtend wat de juiste status was en hij kon echt vrijdag niet meer geleverd worden.... en werd dus op vrijdag middag geleverd 8)7 GLS is onbetrouwbaar en weet niet wat ze doen en hoe de systemen werken. Heel jammer dat Valve hiervoor gekozen heeft. Zal wel erg goedkoop zijn geweest :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
nabilos schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:42:
[...]

[Afbeelding]

Niets anders verwacht.
wanneer kreeg je de mail en veranderde hij naar shipped?

Ik kreeg afgelopen donderdag de email en heb hem gekocht. Gisteren veranderde de status naar 'shipped' en vanmorgen was hij er al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadir76
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:02
Hoe groot is de kans dat er maar 3 leden gister een email hebben gekregen? Ik hoop dat vele het vergeten is in te vullen, want anders kan het nog lang duren voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Odysseus87 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:03:
[...]

Ik kreeg afgelopen donderdag de email en heb hem gekocht. Gisteren veranderde de status naar 'shipped' en vanmorgen was hij er al.
Wtf.
Ik had het ding binnen de minuut dat de pagina voor mij online kwam (vrijwel tegelijkertijd met de mail) besteld en het duurde tot maandag (!) ochtend 09:01 voor GLS om de "data ontvangen" berichtje te sturen.
Vannacht om 00:01 kreeg ik de bezorgings datum er bij gezet en vanochtend om 11 uur kreeg ik een mailtje dat die vertraagd was vanwege "onvoorziene omstandigheden/drukte".

Ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
kadir76 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:38:
Hoe groot is de kans dat er maar 3 leden gister een email hebben gekregen? Ik hoop dat vele het vergeten is in te vullen, want anders kan het nog lang duren voor mij..
Die kans is redelijk groot. Het is écht een keurige en mooie lijst om een beetje de levertijd/besteltijd mee te kunnen gokken, maar het blijft waarschijnlijk maar een zeer klein percentage van échte bestellingen in Nederland en België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

LongTimeAgo schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:55:
[...]

Die kans is redelijk groot. Het is écht een keurige en mooie lijst om een beetje de levertijd/besteltijd mee te kunnen gokken, maar het blijft waarschijnlijk maar een zeer klein percentage van échte bestellingen in Nederland en België.
Toch heb ik wel het gevoel dat het een mooie indicatie geeft. De eerste 350+ rijen zijn van de eerste pre-orderweek. De volgende 50 zijn plots de drie maanden erna. Voor mij geeft dit hoop dat het straks juist een stuk sneller zal gaan, enerzijds omdat Valve de productie kan verhogen maar vooral omdat de bestellingen breder verspreid zijn.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat alle early adopters Tweakers zijn en er net zo hard besteld is buiten Tweakers maar we dat heir niet zien... maar dat hou ik mezelf liever niet voor :9

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
jacobras schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:05:
[...]

Toch heb ik wel het gevoel dat het een mooie indicatie geeft. De eerste 350+ rijen zijn van de eerste pre-orderweek. De volgende 50 zijn plots de drie maanden erna. Voor mij geeft dit hoop dat het straks juist een stuk sneller zal gaan, enerzijds omdat Valve de productie kan verhogen maar vooral omdat de bestellingen breder verspreid zijn.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat alle early adopters Tweakers zijn en er net zo hard besteld is buiten Tweakers maar we dat heir niet zien... maar dat hou ik mezelf liever niet voor :9
Hij kwam bij mij 1 half weekje eerder dan de voorspellingen en Tweaker lijst om en nabij aan gaf. Dus dat zegt ook veel!
Maarja, krijg hem nu alsnog pas donderdag want fudging GLS... Dus netto winst = 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb de Deck vanochtend al aangesloten op de voeding en de witte led blijft aan staan. Vraag me eigenlijk af of hij niet ondertussen al vol is. :+
Zal zo maar eens opstarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:11:
Ik heb de Deck vanochtend al aangesloten op de voeding en de witte led blijft aan staan. Vraag me eigenlijk af of hij niet ondertussen al vol is. :+
Zal zo maar eens opstarten.
Die blijft aan... je kan hem aanzetten zodra je de lader in plugt. Led gaat wel dimmen bij de beta update maar uit bij vol niet. Het is meer een power indicator. Jammer dat hij niet oranje is tijdens het laden, zoals de meeste apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net een bestandje van SD kaart naar Steam Deck willen kopieren, maar denk dat de SD kaart niet goed is. :P
Steam Deck blijft hangen met het menu open. >_> haha.

SD uit en weer in en toen lukte het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 26-04-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nabilos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 23:32
Odysseus87 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:03:
[...]

Ik kreeg de mail vanochtend.
Zelf ook op de track and trace van GLS staat die op donderdag gepland.
Op Steam staat die natuurlijk op shipped, maar gezien Koningsdag morgen, ben ik bang dat het toch echt donderdag word.

Overigens ook precies een minuut na bevestiging afgelopen donderdag betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door nabilos op 26-04-2022 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, net 4 spelletjes bij Game Mania ingeleverd voor €80 Steam tegoed 8) (spelletjes hebben me over het afgelopen jaar totaal een goede 82 euro gekost dus goeie deal)
Want die 653 games in mijn library dat gaat natuurlijk niet genoeg zijn O-) _O-
Gelijk Sekiro goty gekocht die nu in de sale is en nog €50 over, laat de volgende Steam sale maar komen :+

Edit: eerste stuk speelt prima op de deck. De 60 fps houdt hij helaas niet vast, maar schommelend rond de 40 a 50 voelt nog altijd beter dan capped op 30. Lijkt me wel een goede game voor als we straks hopelijk op 40 of 45 Hz kunnen spelen en cappen.
Ben wel nog niet ver (tot het punt dat je je shinobi arm krijgt zeg maar).

[ Voor 31% gewijzigd door Finraziel op 26-04-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Finraziel schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:15:

Edit: eerste stuk speelt prima op de deck. De 60 fps houdt hij helaas niet vast, maar schommelend rond de 40 a 50 voelt nog altijd beter dan capped op 30. Lijkt me wel een goede game voor als we straks hopelijk op 40 of 45 Hz kunnen spelen en cappen.
Probeer eens "half-rate variable shading" aan te zetten in het performance menu v.d Deck. (dus waar je ook TDP etc. kan instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lithiumangel schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:26:
[...]

Probeer eens "half-rate variable shading" aan te zetten in het performance menu v.d Deck. (dus waar je ook TDP etc. kan instellen)
Ik zie wel wat veranderen qua beeld maar zie nergens een verbetering in FPS nog.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lithiumangel schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:26:
[...]

Ga ik proberen straks, thanks. Had ook al een video van low spec gamer gevonden, moet ik ook nog even kijken. Denk dat hij misschien toch wel naar de 60 moet kunnen inderdaad, staat ook een comment bij van iemand die 720p60 speelt op een 1050. Mijn ervaring hierboven was puur game starten en op low zetten :+ nog een beetje aan tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Geen idee wat er gisteren mis is gegaan maar m’n Steam Deck gaat nu richting het sorteercentrum dus hopelijk donderdag bij Valve..

Snap niet waarom alles zo moeizaam moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Tadango schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:41:
[...]

Ik zie wel wat veranderen qua beeld maar zie nergens een verbetering in FPS nog.......
Ah jammer, was het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
The Zep Man schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 06:48:
In de beta, en het lijkt erop dat de keyboard theme die gekozen is in gaming mode niet altijd overeenkomt met wat er in desktop mode getoond wordt. Dit lijkt een bekend probleem te zijn.
Workaround totdat Valve deze bug oplost, voor degenen die het Default Theme voor het virtuele toetsenbord willen gebruiken in Desktop Mode:

1.
Configureer in Gaming Mode de theme: Steam menu -> Settings -> Keyboard -> Current Keyboard Theme -> 'Default Theme'

2.
Schakel over naar Desktop Mode: Steam menu -> Power -> Switch to Desktop

3.
Sluit in Desktop Mode Steam af (Steam icoon rechtsonder in taakbalk -> Exit Steam).

4.
Open een terminal. Gebruik een USB toetsenbord i.c.m. een virtuele terminal zoals Konsole (of SSH indien geconfigureerd), want Steam's virtuele toetsenbord werkt (op het moment?) niet zonder Steam.

5.
Voer uit:
code:
1
sed -Ei 's/("CurrentKeyboardTheme"\s+"\\")[[:alnum:]]+(\\"")/\1DefaultTheme\2/' ~/.local/share/Steam/userdata/*/config/localconfig.vdf

6.
Start Steam (in Desktop Mode) en test het virtuele toetsenbord met STEAM+ⓧ. De instelling blijft bewaard totdat in Gaming Mode Default Theme vervangen wordt met een ander theme.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 26-04-2022 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Zo mijn RMA is ook de deur uit. Hopelijk beetje rappe opvolging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Interessante post van Reddit, potentiële hack voor de fluittoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:56:

Lijkt dan dat de fan onderlangs ergens lucht langs zuigt wat de fluit flink erger maakt. Daar een dun schuim randje maken welke tegen de achterkant aan ligt kan het oplossen, wat het tape ook doet. Eens spelen morgen :) Ik merk de fluit een heel klein beetje dus het effect zal niet zo groot zijn als op het filmpje, maar ik merk wel een verschil als ik op de achterkant druk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Zep Man
Een stukje over de partitie-indeling van de Steam Deck.

Even vooraf:
Om onder SteamOS 3.0 opdrachten met sudo uit te voeren is het eerst nodig om voor het deck account een wachtwoord in te stellen met passwd.

Het formaat van de partitietabel is GPT. Met een UEFI firmware is dat niet zo verbazingwekkend. Er zijn 8 partities. Zo ziet dat eruit op het 512 GB model van de Steam Deck:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
$ sudo sgdisk -p /dev/nvme0n1
Disk /dev/nvme0n1: 1000215216 sectors, 476.9 GiB
Model: Phison ESMP512GKB4C3-E13TS              
Sector size (logical/physical): 512/512 bytes
Disk identifier (GUID): (...)
Partition table holds up to 128 entries
Main partition table begins at sector 2 and ends at sector 33
First usable sector is 2048, last usable sector is 1000215182
Partitions will be aligned on 2048-sector boundaries
Total free space is 7 sectors (3.5 KiB)

Number  Start (sector)    End (sector)  Size       Code  Name
   1            2048          133119   64.0 MiB    EF00  esp
   2          133120          198655   32.0 MiB    0700  efi-A
   3          198656          264191   32.0 MiB    0700  efi-B
   4          264192        10749951   5.0 GiB     8304  rootfs-A
   5        10749952        21235711   5.0 GiB     8304  rootfs-B
   6        21235712        21759999   256.0 MiB   8310  var-A
   7        21760000        22284287   256.0 MiB   8310  var-B
   8        22284288      1000215175   466.3 GiB   8302  home

Die worden zo gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
$ df -hT | egrep  "^Filesystem|^/dev/nvme0n1"
Filesystem     Type      Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/nvme0n1p4 btrfs     5.0G  3.3G  1.5G  69% /
/dev/nvme0n1p6 ext4      230M   34M  180M  16% /var
/dev/nvme0n1p8 ext4      466G  197G  269G  43% /home

Het is duidelijk dat / (root) (4, Btrfs) en /var (6, ext4) dubbel zijn uitgevoerd (5 en 7, ditto), net als de UEFI datapartities (2 en 3, FAT32) die niet gekoppeld zijn. Valve gebruikt dit om te kunnen herstellen van een slechte update, door zo een versie terug te gaan. Dit wordt min of meer bevestigd door de data op de UEFI systeempartitie (1, FAT32).

De bootloader is in combinatie met het OS in staat om een succesvolle (en daarmee ook een foute) boot te herkennen, en bij een foute boot over te schakelen op de andere configuratie. Voor de gebruiker is dit transparant, want / en /var zijn normaliter niet schrijfbaar en daarmee is er waarschijnlijk nog een oude maar goede set. Na een herstelde boot met een oudere Steam versie zal Steam opnieuw de laatste update uitrollen over de set partities die weigeren te booten, waarna de boot met de nieuwere versie hopelijk beter gaat.

De UEFI systeempartitie bevat de stage 1 bootloader (volgens de broncode van het package zou de GPLv2 broncode hier moeten staan, maar die is niet beschikbaar door een HTML error 404 na inloggen), specifiek geschreven voor SteamOS 3+. Ook bevat het twee configuratiebestanden. Daarin wordt per set partities de updatedatum bijgehouden, wanneer de set voor het laatst opgestart is, en de status van de laatste boot.

De UEFI datapartities bevatten de stage 2 bootloader, wat bestaat uit GRUB met wat patches (o.a. om de bootloader stiller te maken en voor een extra boot module, lees verder). Iedere kopie van GRUB heeft zijn eigen configuratie die hoort bij de betreffende root partitie (d.m.v. identificatie via het UUID van het Btrfs bestandssysteem in het configuratiebestand van GRUB). Het GRUB configuratiebestand lijkt redelijk standaard. Afwijkend van upstream is dat er een extra 'steamenv' module wordt ingeladen. Deze bevat een vervangende boot-opdracht, die wordt gebruikt om de Linux kernel te starten. Elke UEFI datapartitie bevat ook een kopie van de UUID's van alle GPT partities (niet van de bestandssystemen) die gebruikt worden om /dev/disk/by-partsets te vullen, zodat consistent naar de partitie sets gerefereerd kan worden ongeacht van welke geboot wordt.

De root partitie bevat voor Linux de kernel, initramfs en andere 'statische' bestanden die alleen bij een systeemupdate gewijzigd worden. Specifiek voor Steam bevat het een basale versie/deel van de client met als enig doel om de home partitie te vullen (m.a.w.: user space Steam client downloaden, installeren en uitvoeren).

Interessanter is dat de root partitie specifiek niet de systeemconfiguratie bevat. /etc (bevat bijvoorbeeld de netwerkinstellingen) betreft een overlay die op de /var partitie staat. Hierdoor kan de basisconfiguratie die met het OS meegeleverd is hetzelfde blijven, en kan de gewijzigde configuratie die daarbovenop is geschreven veilig verwijderd worden bij een factory reset.

Tot slot is er de /home partitie (8, ext4). Dit is waar alle user space bestanden en configuratie staan, en wordt bij updates niet volledig verwijderd. Ook is er een herstelmogelijkheid waarbij enkel Steam OS (alle partities behalve /home) opnieuw geïnstalleerd wordt, waardoor data op deze partitie bewaard blijft. Zoals genoemd staat de user space Steam client (voor zowel Desktop en Gaming Mode) hier. De gebruiker kan dus hetzelfde met de Steam client doen als op gewone PC's, zonder dat root rechten nodig zijn.

De alleen-lezen beveiliging van de root partitie kan uitgeschakeld worden met:
code:
1
$ sudo steamos-readonly disable

Uiteraard is het nadeel van wijzigingen aanbrengen aan de root partitie dat deze bij een volgende update overschreven worden (met uitzondering van /home, /var, en /etc, die respectievelijk twee andere partities en een overlay op een andere partitie betreffen). Een mitigatie is om de betreffende wijzigingen te scripten, zodat bij een systeemupdate ze met een enkele uitvoer weer toegepast kunnen worden. Er is een (door mij ongeteste) onofficiële manier om wijzigingen in de root partitie te behouden.

Conclusie:
Valve heeft gekozen voor een compacte basis voor hun besturingssysteem, die robuust lijkt tegen slechte updates. Het is net voldoende OS om Steam te kunnen draaien, en omdat Arch Linux als basis wordt gebruikt is het ook makkelijk om uit te breiden. Windows 10 is veel minder efficiënt in verhouding. De basis van Windows 11 kost zelfs 27 GB.

Ik kan nu geen eerlijke vergelijking maken tussen de herstelmogelijkheden van SteamOS en Windows na een foute updatecyclus, omdat ik nog geen slechte ervaringen heb met updates op SteamOS. Van Windows weet ik dat de herstelmogelijkheden niet altijd werken. Zelfs System Restore kan weigeren bij bepaalde updates. Qua dat heeft SteamOS de potentie om beter te zijn, maar die moet zich nog wel bewijzen hierin. Wel lijkt SteamOS (zeker in dit beginstadium) vaker updates te ontvangen, dus kansen genoeg. Verder is SteamOS simpeler opgebouwd. Met kritieke processen zijn 'less is more' en 'KISS' vaak beter, dus de potentie is er ook.

[edit]
Door de dolenthousiaste reacties een toegift. :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$ sudo sgdisk -p /dev/mmcblk0
Disk /dev/mmcblk0: 31116288 sectors, 14.8 GiB
Sector size (logical/physical): 512/512 bytes
Disk identifier (GUID): (...)
Partition table holds up to 128 entries
Main partition table begins at sector 2 and ends at sector 33
First usable sector is 34, last usable sector is 31116254
Partitions will be aligned on 2048-sector boundaries
Total free space is 3005 sectors (1.5 MiB)

Number  Start (sector)    End (sector)  Size       Code  Name
   1            2048        31115263   14.8 GiB    8300  primary

code:
1
2
3
$ df -hT | egrep "^Filesystem|^/dev/mmcblk0"
Filesystem     Type      Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/mmcblk0p1 ext4       15G   32K   15G   1% /run/media/mmcblk0p1

De SD kaart bevat een GPT partitietabel met een enkele ext4 geformatteerde partitie, die geconfigureerd is om bestanden case-insensitive te behandelen (net als /home). Van wat ik ergens gelezen hebt, verhoogt dit compatibiliteit voor Windows spellen en mods voor die spellen.

Recentelijk heeft Valve een test toegevoegd die controleert of een SD kaart legitiem is of liegt over diens capaciteit. Dit zie je bij het formatteren van de SD kaart in Gaming Mode ('Testing'). Steam voert hiervoor /usr/bin/steamos-polkit-helpers/steamos-format-sdcard uit, die /usr/lib/hwsupport/format-sdcard.sh uitvoert. Deze scripts hebben de mogelijkheid om de test over te slaan, maar dit zie ik nog niet terug in Gaming Mode. Misschien komt dit in een latere update erbij.

De test is gebaseerd op f3probe. Bij het falen van de test wordt de kaart geformatteerd naar exFAT, het bestandssysteem dat voor de (destructieve) test waarschijnlijk aanwezig was. Hierdoor kan de kaart weer in andere apparaten gebruikt worden, maar de Steam Deck zal de gebruiker waarschuwen dat dat waarschijnlijk zal falen omdat de SD kaart liegt over diens capaciteit.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 27-04-2022 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauthelegendary
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 17:16
Hmm, heb gister maar even een mailtje naar Steam Support gestuurd om te vragen hoe het zat met mijn RMA. Via de tracking page wist ik dat mijn Steam Deck op de 15e bezorgd was maar de orderstatus stond nog steeds op "Waiting for return". Kreeg te horen dat ze contact op gingen nemen met het warenhuis en heb zojuist confirmatie gehad dat ze het ontvangen hebben. De orderstatus is ook per direct aangepast en ze verwachten dat binnen enkele werkdagen de vervanging verzonden zal worden. Ik ben geen fan van pushy zijn richting support en laat mensen liever gewoon in rust hun werk doen, maar het lijkt in dit geval wel een verschil te maken. Misschien had ik puur toevallig perfecte timing. Waarschijnlijk/hopelijk zie ik ergens begin volgende week een pakketje verschijnen
Evernote schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:56:

Interessante fix. Wel jammer dat hij niet voor- en achteraf thermals heeft bijgehouden, maar wellicht zal iemand anders het binnenkort uitvoeriger testen. Lijkt me niet dat een klein stukje tape op die locatie een serieus effect zal hebben op thermals maar ik heb gekkere dingen meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
rauthelegendary schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:32:
Hmm, heb gister maar even een mailtje naar Steam Support gestuurd om te vragen hoe het zat met mijn RMA. Via de tracking page wist ik dat mijn Steam Deck op de 15e bezorgd was maar de orderstatus stond nog steeds op "Waiting for return". Kreeg te horen dat ze contact op gingen nemen met het warenhuis en heb zojuist confirmatie gehad dat ze het ontvangen hebben. De orderstatus is ook per direct aangepast en ze verwachten dat binnen enkele werkdagen de vervanging verzonden zal worden. Ik ben geen fan van pushy zijn richting support en laat mensen liever gewoon in rust hun werk doen, maar het lijkt in dit geval wel een verschil te maken. Misschien had ik puur toevallig perfecte timing. Waarschijnlijk/hopelijk zie ik ergens begin volgende week een pakketje verschijnen

[...]
Ben bang dat je wel moet momenteel, ik ben ook van plan om support een berichtje te doen als m’n pakketje daar aan is gekomen en er verder niks mee gebeurd.
Interessante fix. Wel jammer dat hij niet voor- en achteraf thermals heeft bijgehouden, maar wellicht zal iemand anders het binnenkort uitvoeriger testen. Lijkt me niet dat een klein stukje tape op die locatie een serieus effect zal hebben op thermals maar ik heb gekkere dingen meegemaakt.
Mijn hoop is nu gevestigd op @Tadango haha.
Maar inderdaad jammer dat er qua thermals niet before & afters zijn, het verschil qua geluidsproductie mag duidelijk zijn.

Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat dit kwaad kan maar wie weet, ik zal ongetwijfeld weer een Delta fan krijgen na m’n RMA en dan wil ik het ook proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Door een bug werkt de nieuwe fan controller software niet meer na een sleep/resume cyclus. Een workaround.

Let op dat dit enkel nut heeft als je de nieuwe fan controller al hebt. Controleer of /usr/share/jupiter-fan-control bestaat. Zo niet, schakel over naar het beta kanaal.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 27-04-2022 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al ervaring met een powerbank voor de deck?
Was aan het zoeken maar er is zoveel crap om te schiften... Anker is volgens mij wel altijd betrouwbaar maar gaat gelijk over de 100 euro voor een met power delivery en genoeg vermogen. Dat wordt me toch een klein beetje te gortig.

Heb de volgende uiteindelijk op het oog:
https://www.amazon.nl/dp/...ix=pd+%2Caps%2C115&sr=8-4
Goedkoop en zou afgaande op de reviews genoeg moeten kunnen leveren, maar zou ook minder capaciteit hebben dan aangegeven. Vermoed dat die de deck ongeveer 1 keer volledig zou kunnen opladen.

https://www.amazon.nl/dp/...ank&qid=1651035915&sr=8-6
Litionite lijkt misschien betrouwbaarder... Maar ik kan totaal geen reviews vinden van dit model (alleen één 5 ster rating op Amazon). Bij een (veel) ouder model zie ik overwegend positieve reviews, hoewel er vreemd genoeg ook een paar reviews tussen zitten die claimen dat een 20000 mah apparaat effectief maar een kwart zou hebben*, terwijl andere reviews aangeven dat ze hun laptop er meermaals mee op konden laden... Misschien hadden die eerste gewoon een defecte... Als de specs van deze capsule kloppen zou die de deck zo'n 2,5 keer volledig moeten kunnen laden lijkt me.

Edit: ah, ik zie wat er gebeurt met die slechte reviews van de oudere litionite... Staat een foto bij van een USB tester waar 4104 mAh op staat... Alleen die gast snapt niet waar hij mee bezig is want er staat ook een voltage van 19,7v. De 20000 mAh slaat op de cell in de powerbank die op 3,7v werkt. 4104 x 19,7 / 3,7 = 21851 mAh. Dus die oude litionite leverde juist meer dan de specs zeiden. Vermoed dus dat het inderdaad wel een betrouwbaar merk is, maar ik wacht nog even af of iemand van jullie misschien briljant advies heeft :)

[ Voor 14% gewijzigd door Finraziel op 27-04-2022 07:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
Nog geen spelletje gespeeld, maar qua geluid hoor je de fan, maar fluit hij niet.
Vibreren van de trackpad is inderdaad rechts harder dan links. Maar vind het weinig boeiend om me daar druk over te maken.

Dus ik ben op dit moment nog happy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33
Arunia schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:24:
Nog geen spelletje gespeeld, maar qua geluid hoor je de fan, maar fluit hij niet.
Vibreren van de trackpad is inderdaad rechts harder dan links. Maar vind het weinig boeiend om me daar druk over te maken.

Je kan de vibratie sterkte van het linker pad in de settings hoger zetten zodat het matcht met de rechter. Lijkt idd standaard dat de linker zachter is, geen idee waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22
Finraziel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 07:54:
Was aan het zoeken maar er is zoveel crap om te schiften... Anker is volgens mij wel altijd betrouwbaar maar gaat gelijk over de 100 euro voor een met power delivery en genoeg vermogen. Dat wordt me toch een klein beetje te gortig.

Heb de volgende uiteindelijk op het oog:
https://www.amazon.nl/dp/...ix=pd+%2Caps%2C115&sr=8-4
Goedkoop en zou afgaande op de reviews genoeg moeten kunnen leveren, maar zou ook minder capaciteit hebben dan aangegeven. Vermoed dat die de deck ongeveer 1 keer volledig zou kunnen opladen.

https://www.amazon.nl/dp/...ank&qid=1651035915&sr=8-6
Litionite lijkt misschien betrouwbaarder... Maar ik kan totaal geen reviews vinden van dit model (alleen één 5 ster rating op Amazon). Bij een (veel) ouder model zie ik overwegend positieve reviews, hoewel er vreemd genoeg ook een paar reviews tussen zitten die claimen dat een 20000 mah apparaat effectief maar een kwart zou hebben*, terwijl andere reviews aangeven dat ze hun laptop er meermaals mee op konden laden... Misschien hadden die eerste gewoon een defecte... Als de specs van deze capsule kloppen zou die de deck zo'n 2,5 keer volledig moeten kunnen laden lijkt me.

Edit: ah, ik zie wat er gebeurt met die slechte reviews van de oudere litionite... Staat een foto bij van een USB tester waar 4104 mAh op staat... Alleen die gast snapt niet waar hij mee bezig is want er staat ook een voltage van 19,7v. De 20000 mAh slaat op de cell in de powerbank die op 3,7v werkt. 4104 x 19,7 / 3,7 = 21851 mAh. Dus die oude litionite leverde juist meer dan de specs zeiden. Vermoed dus dat het inderdaad wel een betrouwbaar merk is, maar ik wacht nog even af of iemand van jullie misschien briljant advies heeft :)
Ik heb zelf nog een USB-C laptop capable powerbank liggen, welke ik later voor je zal uitproberen. Maar ik kan je nu al vertellen dat je met 18watt USB-PD telefoonladers de Deck kunnen opladen. 18 watt is vrij normaal qua leverbaar vermogen, ook voor goedkope accu's en powerbanks. Het gaat erg traag natuurlijk, maar dat is te verwachten. Je Deck kan ook meer stroom verbruiken dan je oplader/accu kan leveren, maar dan is de ontladingsnelheid erg langzaam, dus het werkt nog steeds. Dit is cool, want de meeste laptops en zware tablets die ik bezit, zeggen vrolijk Nee tegen mijn pogingen om ze op te laden met low-powered USB-PD laders. Zelfs als ze op standby staan.
Maar de Deck is, zoals gewoonlijk, anders en beter :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 06:03
Finraziel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 07:54:

Vermoed dus dat het inderdaad wel een betrouwbaar merk is, maar ik wacht nog even af of iemand van jullie misschien briljant advies heeft :)
Wat ik begrijp van reddit is dat de powerbank in iedergeval 45W moet leveren. De Steam Deck geniet een voorkeur van PD 15V/3A. Ik heb zelf deze voor 44,99 euro aangeschaft, die plotseling niet meer te vinden is op Amazon.de waar ik hem vandaan heb.

GLS was daarintegen nog vanochtend aan het werk, hopelijk wordt morgen mijn Deck geleverd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eb1Z4vioka4RlspRv4HQTDvhnNI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/scmqMhQKPjOdrGO8v30Tq8fu.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door PhoDB op 27-04-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33
Ik heb zelf de anker 655 in gebruik (89 euro) vanwege de 100w pd, maar vooral omdat er een haakse plug op zit. Een rechte plug ziet er niet uit, nog los van het feit dat ik er vast een keer tegenaan ga meppen. Verder geen problemen met laden wat sommige mensen hadden. Denk dat een firmware versie dat ondertussen gefixt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 07:53
rauthelegendary schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:32:
Waar check je die status van je RMA? De bestelpagina geeft bij mij al sinds de levering van m'n defecte unit aan dat ik een nieuwe Deck kan reserveren voor na Q3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Jackal85 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:55:
[...]

Waar check je die status van je RMA? De bestelpagina geeft bij mij al sinds de levering van m'n defecte unit aan dat ik een nieuwe Deck kan reserveren voor na Q3.
Aankoopgeschiedenis en dan details van de aankoop/verzendgegevens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihGnKVjkle16dUFEzVLL4kyPZ3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXKgeQhrFCdJvQg3OIxcLJHs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door NosferatuX op 27-04-2022 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Jackal85 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:55:
[...]

Zodra de Deck is aangekomen zouden ze in weze een ander op moeten sturen.
Thank you for the update.

We'll just wait for the faulty device to arrive in our warehouse.

Orders are shipped using our standard shipping process, which typically takes 4-8 business days for it to be delivered.

Once the replacement ships, you will receive an email with tracking information.

Please note that this time frame varies from user to user and may change according to different circumstances.

Please feel free to reach back out to us if you have further questions or concerns.

Thanks for using Steam,

[ Voor 7% gewijzigd door Evernote op 27-04-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
NosferatuX schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:01:
[...]

Aankoopgeschiedenis en dan details van de aankoop/verzendgegevens.

[Afbeelding]
Ah thanks, een week na terugsturen al goed nieuws in mijn geval:
Verzendstatus: Retourzending ontvangen
Je hebt het product met succes teruggestuurd naar de distributeur. Er is een vervanging verzonden.
Maar nog niks gehoord van GLS, dus fingers crossed voor volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
Arunia schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:24:

precies mijn bevindingen met de deck (512gb) die ik gisteren kreeg. Hebben dezelfde batch vermoed ik ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
It had to be done...

Om zelf de video te vervangen (werkt tot de volgende SteamOS update zonder verdere wijzigingen):

1.
Wijzig /usr/bin/gamescope-session (zie mijn vorige posts voor wat nodig is om / schrijfbaar te maken), voeg aan variabele 'steamargs' de waarde '-noverifyfiles' toe.

2.
Vervang ~/.local/share/Steam/steamui/movies/deck_startup.webm .
Container: webm
Resolutie: 450x450
FPS: 60
Video codec: VP9
Audio codec: Opus

[ Voor 66% gewijzigd door The Zep Man op 27-04-2022 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

The Zep Man schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:57:
Om zelf de video te vervangen (werkt tot de volgende SteamOS update zonder verdere wijzigingen):

1.
Wijzig /usr/bin/gamescope-session (zie mijn vorige posts voor wat nodig is om / schrijfbaar te maken), voeg aan variabele 'steamargs' de waarde '-noverifyfiles' toe.

2.
Vervang ~/.local/share/Steam/steamui/movies/deck_startup.webm .
Container: webm
Resolutie: 450x450
FPS: 60
Video codec: VP9
Audio codec: Opus
Mijn idee is dat ik daar dan iets maak met mijn gegevens zodat een eerlijke vinder mij ook weet te vinden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
True schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:10:
Mijn idee is dat ik daar dan iets maak met mijn gegevens zodat een eerlijke vinder mij ook weet te vinden.
Dan zou ik gewoon een sticker plakken in het midden op de achterkant (nee, niet over de ventilatiegaten). Zo hoef je niet elke keer bij het opstarten (wat een eerlijke vinder niet hoeft te doen) tegen je eigen gegevens aan te kijken.

Ook is het originele introfilmpje wat kort. Vier seconden is niet veel tijd. :P

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 27-04-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

Aangezien ik een lange tijd met vakantie ga heb ik een andere Tweaker blij gemaakt met mijn Steamdeck, Ik vond het jammer om hem zo lang in de kast te laten liggen,

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
Wel heel fijn voor die andere Tweaker, maar de Steam Deck is toch ideaal om mee te nemen op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
rammes schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:01:
Aangezien ik een lange tijd met vakantie ga heb ik een andere Tweaker blij gemaakt met mijn Steamdeck, Ik vond het jammer om hem zo lang in de kast te laten liggen,
Ga je een half jaar op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
rammes schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:01:
:? Het voordeel van een handheld gaming device, zoals de Steam Deck, is toch juist dat je het mee kan nemen op vakantie? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

NosferatuX schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:02:
[...]

Ga je een half jaar op vakantie?
Nee maar wel heel lang en ik ga offgrid.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Hahn schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:05:
[...]

:? Het voordeel van een handheld gaming device, zoals de Steam Deck, is toch juist dat je het mee kan nemen op vakantie? :P
Ha, voor mij de belangrijkste reden.
De kinderen het water in en ik op de steamdeck.
Was voor mij de reden voor de 512GB versie.

[ Voor 21% gewijzigd door Sinned123 op 27-04-2022 15:09 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
rammes schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:08:
[...]

Nee maar wel heel lang en ik ga offgrid.
Ok want het zou wel eens minimaal een half jaar kunnen duren voordat een nieuwe reservering geleverd wordt.
Offgrid kan ik me voorstellen dat je geen steam deck mee wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
Dit is hoe criminelen elkaar vertellen dat ze een jaar of langer de bak in moeten, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Jackal85 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:27:
Dit is hoe criminelen elkaar vertellen dat ze een jaar of langer de bak in moeten, toch?
Geen idee. Als ik off-grid zou gaan, dan zou ik in ieder geval ervoor zorgen dat ik USB apparaten kan opladen met voldoende vermogen, waaronder de Steam Deck (die prima offline te gebruiken is). :P

[on-topic]
Streamingdiensten zijn in combinatie met Chrome goed te integreren in Gaming Mode, in ieder geval voor het afspelen op het interne scherm. Getest met Disney+, HBO Max, Netflix, Prime Video en YouTube. En ja, Kodi werkt ook goed. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhXhcwxVDWpH8mCsDimYnf84ThY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScZ3HRceodk6ozwEYFsmLIaP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Io6dbs_BpiRp8MqC2dK_PmlAFa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrGzxjyyrXXVoA2iqUEViJFp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door The Zep Man op 27-04-2022 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Jackal85 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:27:
haha het is wel een heel aparte omschrijving ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
CopyCatz schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:45:
Ik heb zelf de anker 655 in gebruik (89 euro) vanwege de 100w pd, maar vooral omdat er een haakse plug op zit. Een rechte plug ziet er niet uit, nog los van het feit dat ik er vast een keer tegenaan ga meppen. Verder geen problemen met laden wat sommige mensen hadden. Denk dat een firmware versie dat ondertussen gefixt heeft.
Ik heb zelf ook de Anker 655 gekocht (85 euro via anker met een coupon die ze hadden). Ziet er veel mooier uit dan menig andere hub in mijn ogen en is ook handig voor als ik weer eens op kantoor werk. Ik heb het een aantal keer gehad dat het beeld niet meer aan ging op de deck als ik de hub los had gekoppeld terwijl het uit stond, door middel van de power knop wat keren in drukken was het dan wel weer opgelost bij mij.

Zeker een mooi stukje hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0nscript
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 07:38
Ik kwam op reddit de post tegen waar iemand opmerkte dat de fan pitch veranderd als je lichte druk uitoefend op het valve logo aan de onderkant. Blijkbaar kun je dat permanent simuleren door een paar strookjes plakband te plakken aan de binnenkant van de back-cover.

Nu stoor ik me niet super veel aan de fan, maar je blijft tweaker, dus ik ben toch maar eens gaan kijken in mijn deck.
De boosdoener:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvIV_OW7md3XnAXqa5ZAAFA_-pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tPIyKmsTWLxEtjnBZWJFG0T.jpg?f=fotoalbum_large

Het valt me dus wel op dat ze die plakbandjes direct boven de fan plaatsen. De ruimte voor airflow in de deck is al minimaal, dus wat je eigenlijk doet is die airflow nog meer afknijpen. Al zal de 'fix' waarschijnlijk eerder komen door iets anders geroute lucht of iets subtiels.

Ik heb het ook maar geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LEYP3KyeaD9AO1pn7Bkp4mXD6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkoDplrZQGpstfBdPvdoOpez.jpg?f=fotoalbum_large

Maar, ik merk wel dat de hoge piep minder is geworden. Gezien ik atm alleen lichte games speel (< 10 wat), durf ik het wel aan. Worst case scenario gaat de fan harder draaien.

Ik weet niet of ik het lang laat zitten, anders krijg je weer dat de lijm uitdroogd / etc.
Maar wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Vandaag mijn vervang examplaar van mijn RMA toegekregen. Of toch de case er van, Steam Deck was er uit gehaald. Doos opnieuw dicht geplakt met GLS tape. Als je GLS dan contacteert verwijzen ze gewoon door naar de verzender, dus die is gewoon voor altijd kwijt.

Als ik mijn geld al terug krijg, denk ik dat ik geen SD meer neem tot Valve iets doet aan de verzendingswijze, maar daar gaan ze alle tijd voor hebben als ik achteraan de lijn mag aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
MacPoedel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:57:
Vandaag mijn vervang examplaar van mijn RMA toegekregen. Of toch de case er van, Steam Deck was er uit gehaald. Doos opnieuw dicht geplakt met GLS tape. Als je GLS dan contacteert verwijzen ze gewoon door naar de verzender, dus die is gewoon voor altijd kwijt.

Als ik mijn geld al terug krijg, denk ik dat ik geen SD meer neem tot Valve iets doet aan de verzendingswijze, maar daar gaan ze alle tijd voor hebben als ik achteraan de lijn mag aansluiten.
Wacht, je hebt dus een lege case ontvangen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:45
MacPoedel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:57:

Hmm, op reddit wordt nogal geklaagd over Fedex vanwege de veel steam decks die verdwijnen maar hier ben je dus blijkbaar ook niet veilig. Erg zuur zoiets..
Pagina: 1 ... 34 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.