Het is geen officiele site van Proton devs of Valve, maar ProtonDB is een goede plek voor dat soort meldingen of troubleshooting
Daarvoor kun je de GitHub repository van Proton gebruiken: https://github.com/ValveSoftware/Proton/issuesTadango schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:59:
[...]
Ik zat ook al te kijken of er ergens een proton / Steam deck bug list / tracker is waar we problemen aan kunnen toevoegen.
Het gaat mij niet alleen om Proton maar ook om Steam deck issues.30carbonclocks schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:19:
[...]
Daarvoor kun je de GitHub repository van Proton gebruiken: https://github.com/ValveSoftware/Proton/issues
Het ziet er naar uit dat mijn L1 en R1 knoppen niet werken
.
Vind het vreemd want ik dacht dat ik ze toch echt had gebruikt in 1 van de menu's...
Na een tijd spellen te hebben gedownload vond ik het tijd om Aperture Desk Job te starten en kwam er ineens achter dat de L1 en R1 niet binnen kwamen.
Vervolgens naar de Device Test Inputs gegaan en daar worden ze dus ook niet reregistered.
Ook na een reboot en een shutdown blijft het resultaat helaas het zelfde.
Ondertussen de Steam support benaderd en we wachten het af.
Wel jammer nog niet echt een spel kunnen testen zo.
Vind het vreemd want ik dacht dat ik ze toch echt had gebruikt in 1 van de menu's...
Na een tijd spellen te hebben gedownload vond ik het tijd om Aperture Desk Job te starten en kwam er ineens achter dat de L1 en R1 niet binnen kwamen.
Vervolgens naar de Device Test Inputs gegaan en daar worden ze dus ook niet reregistered.
Ook na een reboot en een shutdown blijft het resultaat helaas het zelfde.
Ondertussen de Steam support benaderd en we wachten het af.
Wel jammer nog niet echt een spel kunnen testen zo.
Vol smart deck unboxed. Triggers knarsen als een gek, alsof er zand tussen zit? Muispad doet gek ratelend geluid maken.
Wat een deceptie. Ging googelen, blijkbaar bekende problemen die 1.5 maand al speelde maar waar niks aan gedaan wordt. Gelijk ook maar een retour aangevraagd. Wat een teleurstelling
Wat een deceptie. Ging googelen, blijkbaar bekende problemen die 1.5 maand al speelde maar waar niks aan gedaan wordt. Gelijk ook maar een retour aangevraagd. Wat een teleurstelling
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Hmm we zien steeds meer uitvallers. Als triggers niet werken is er natuurlijk meer aan de hand.
Is het wijs om de topics te splitsen? Leveringen, Garanties en RMAs in een ander topic?
Is het wijs om de topics te splitsen? Leveringen, Garanties en RMAs in een ander topic?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Een apart RMA topic is apart.XanderDrake schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:55:
Hmm we zien steeds meer uitvallers. Als triggers niet werken is er natuurlijk meer aan de hand.
Zou dan opgesplitst moeten worden in een leveringen topic en een ervaringen topic voor zowel positieve als negatieve ervaringen.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Wellicht kunnen we een veld toevoegen aan de Google Doc met de RMA status (en evt. reden) van de betreffende Deck? Zo krijgen we hopelijk een beetje inzicht in de omvang van de problemen en of productiedatum samenhangt met bepaalde issues of dat de QC beter/slechter wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door PhWolf op 22-04-2022 16:00 ]
@PhWolf Poeh.
Wellicht is het een optie om dat er bij te zetten, maar dan is het denk ik handig om eerst na te denken over de verschillende dingen die we willen weten.
Mijn Steam Deck zat in de eerste of tweede Q2 lichting en kwam nog steeds met de melding dat het een van de eerste modellen uit de fabriek was en daardoor een BIOS update nodig had. Denk dat het dus lastig zal zijn om bezorging te linken aan een productiedatum.
Verklaart wel waarom de beginner klachten zo lang door gaanrauthelegendary schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:24:
Mijn Steam Deck zat in de eerste of tweede Q2 lichting en kwam nog steeds met de melding dat het een van de eerste modellen uit de fabriek was en daardoor een BIOS update nodig had. Denk dat het dus lastig zal zijn om bezorging te linken aan een productiedatum.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Bij mij vandaag ook binnengekomen. Nog steeds een BIOS update.
Het apparaat is behoorlijk groot maar het comfort is uitstekend. Software is goed uitgewerkt, heerlijk veel mogelijkheden. De compatibility is uitstekend, heb nog maar 1 game (Overlord: Raising Hell) ontdekt die echt niet werkte.
De fan noise. Oef. Zit op het randje van wat oke is. De toon is gewoon irritant hoog. Hoop hier op wat verbetering via software of een replacement programma van de fan.
Het apparaat is behoorlijk groot maar het comfort is uitstekend. Software is goed uitgewerkt, heerlijk veel mogelijkheden. De compatibility is uitstekend, heb nog maar 1 game (Overlord: Raising Hell) ontdekt die echt niet werkte.
De fan noise. Oef. Zit op het randje van wat oke is. De toon is gewoon irritant hoog. Hoop hier op wat verbetering via software of een replacement programma van de fan.
Moeten wij per se enig vertrouwen hebben in belofte dat ze zullen via software deze piepende fan issue oplossen? Ik zie gewoon niet hoe dat kan aangezien de toon zelfs op tamelijk lage toeren zich voordoet.
Het zou in principe nog zo kunnen zijn dat de hoge fluittoon veroorzaakt wordt door een verkeerde aansturing van de motor. Dat lijkt mij niet erg waarschijnlijk, maar als dat zo is, is het via software op te lossen.lexkalin schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:43:
Moeten wij per se enig vertrouwen hebben in belofte dat ze zullen via software deze piepende fan issue oplossen? Ik zie gewoon niet hoe dat kan aangezien de toon zelfs op tamelijk lage toeren zich voordoet.
Yep ik ook van de Q2 lichting en had ook nog het mooie Bios update schermpje.rauthelegendary schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:24:
Maar het werd netjes aangegeven met een popup schermpje dat het er even technisch uit zou gaan zien
Ben verder tevreden over hoe het allemaal aanvoelt en hoe de software in elkaar zit.
De spellen die ik even geprobeerd heb om te kijken of daar de L1 en R1 wel werken waren;
Grim Dawn, Tunic, Eastward en No Man's Sky... maar helaas pindakaas.
Buiten het feit dat L1 en R1 niet werken, deden de spellen het wel prima.
De fan van de SD is niet heel erg storend hier... wel het idee dat ik af en toe ook een hoge toon hoor maar met geluid van spellen zal ik daar niet zo'n last van hebben.
Nu gaan we de support van Steam maar weer eens beantwoorden.
dacht dat me wat was opgevallen voordat mijn L1 en R1 niet meer werkten.
had het idee dat ze stopte met werken nadat ik de trackpad had gebruikt om door de menu's heen te gaan (door op de zijkanten te drukken)... maar goed kan het ook fout hebben.
Ja die toon zit inderdaad op het randje van irritant. Had er gisteren mijn Alienware laptop naast staan (zeker geen stille laptop). Qua volume gaat die af en toe ruim over de SD heen maar zonder die hoge toon en dan is het veel minder hinderlijk.Robertobananas schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:40:
Het ziet er overigens niet naar uit dat valve deze week nog mijn verzoek tot RMA afrond en na het weekend is er al een week voorbij. Als het aanvragen van een RMA al 1 tot 2 weken duurt dan is er toch iets goed mis daar.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
In plaats van het vragen naar extra informatie had Valve beter meteen RMA kunnen afronden om het proces te versnellen.NosferatuX schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:34:
Het ziet er overigens niet naar uit dat valve deze week nog mijn verzoek tot RMA afrond en na het weekend is er al een week voorbij. Als het aanvragen van een RMA al 1 tot 2 weken duurt dan is er toch iets goed mis daar.
De problemen die jou unit heeft zijn de gebruikelijke problemen. Stel dat het aantal units met defecten aanzienlijk boven verwachting ligt kost dat echt enorm veel tijd om met iedereen een gesprek te starten en vragen naar bewijs lijkt mij..
En nu de leveringen 2x per week zijn gaat het alleen maar drukker worden voor aanvragen voor RMA
[ Voor 6% gewijzigd door schumi1986 op 22-04-2022 18:33 ]
Ja maar dat is nog het vervelende. Nadat ik de RMA had aangevraagd werd er echt zeer snel gereageerd om meer info. De vervolg berichten waren echt allemaal heel snel en nadat ik alles had gestuurd zeiden ze dat ze mijn telefoonnummer nodig hadden om de RMA in gang te zetten. Dit was allemaal binnen 24 uur. Daarna was het opeens stil tot nu toe. Gewoon heel vervelend.schumi1986 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:32:
[...]
In plaats van het vragen naar extra informatie had Valve beter meteen RMA kunnen afronden om het proces te versnellen.
De problemen die jou unit heeft zijn de gebruikelijke problemen. Stel dat het aantal units met defecten aanzienlijk boven verwachting ligt kost dat echt enorm veel tijd om met iedereen een gesprek te starten en vragen naar bewijs lijkt mij..
En nu de leveringen 2x per week zijn gaat het alleen maar drukker worden voor aanvragen voor RMA
Hier ook totaal geen followup meer hoor, na een initiële reactie zal de SLA wel wat minder strak zijn.NosferatuX schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:39:
[...]
Ja maar dat is nog het vervelende. Nadat ik de RMA had aangevraagd werd er echt zeer snel gereageerd om meer info. De vervolg berichten waren echt allemaal heel snel en nadat ik alles had gestuurd zeiden ze dat ze mijn telefoonnummer nodig hadden om de RMA in gang te zetten. Dit was allemaal binnen 24 uur. Daarna was het opeens stil tot nu toe. Gewoon heel vervelend.
En het lijkt er vooralsnog op dat er best wat units zijn die issues hebben dus ze zullen genoeg tickets hebben daar.
Voor Raising Hell moet je ook de base game geïnstalleerd hebben, is ook zo op windows heb ik gemerkt.Robertobananas schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:40:
Mijn deck is gisterochtend binnengekomen nadat ik heb vorige week donderdag kon bestellen.
Alles werkt prima tot dusver. Hij maakt geen extreem kabaal en alle knoppen werken naar behoren.
Ben erg te spreken over de interface. Afgelopen jaar streamde ik vooral vanaf een linux pc naar tv in big picture. Voor zover ik het nu kan beoordelen vind ik de deck interface ten opzichte van big picture een flinke vooruitgang. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik alleen nog maar handheld gespeeld heb, moet nog met de usb hub aan de slag dit weekend.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
Alles werkt prima tot dusver. Hij maakt geen extreem kabaal en alle knoppen werken naar behoren.
Ben erg te spreken over de interface. Afgelopen jaar streamde ik vooral vanaf een linux pc naar tv in big picture. Voor zover ik het nu kan beoordelen vind ik de deck interface ten opzichte van big picture een flinke vooruitgang. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik alleen nog maar handheld gespeeld heb, moet nog met de usb hub aan de slag dit weekend.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- Aperture desk job , last mooi zien wat de toegevoegde waarde van de gyro is
- Europa Universalis IV. Laatst de volledige collectie gekocht via Humble. Is volgens Valve unsupported op deck, maar lijkt gewoon out of the box te werken. Is wel typisch een spel dat ontworpen is voor keyboard/muis dus weet niet of ik hem daadwerkelijk op deck ga spelen.
- Batman: Enemy within. Volgens valve ook niet supported. Werkt wel gewoon
zonder problemen. Heb de DLC uitgevinkt om ruimte te besparen, misschien dat er een issue is met de dlc. - No man's sky. Lijkt prima te draaien, maar het viel me wel meteen op dat de officiele controller mapping geen gyro gebruikt.
Mijn deck is gistermiddag bezorgd, afgelopen maandag bestelt.
Werkt prima !!! Emu deck erop gezet en wat mee lopen spelen. Maar tot nu toe een heel leuk hebbedingetje...
Werkt prima !!! Emu deck erop gezet en wat mee lopen spelen. Maar tot nu toe een heel leuk hebbedingetje...
Ook mijn Deck ontvangen. Kodi (4k HEVC) en populaire streaming diensten draaien er ook goed op. Nu zal ik hem niet veel gebruiken als mediaspeler, maar het is goed om te weten dat het een optie is.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
RMA label binnen gehad. Maandag maar versturen en dan afwachten.
Duimen maar, hoe lang duurde het voordat het je uiteindelijk een reactie kreeg na het delen van je telefoonnummer?NosferatuX schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:02:
RMA label binnen gehad. Maandag maar versturen en dan afwachten.
Nu 4 dagen geloof ik maar heb wel elke dag een berichtje gestuurd of er al nieuws was zodat de reactie beurt aan hun kant in het systeem open stondEvernote schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:17:
[...]
Duimen maar, hoe lang duurde het voordat het je uiteindelijk een reactie kreeg na het delen van je telefoonnummer?
Mijn RMA label is ondertussen ook binnen...
In een preview van LTT vorig jaar liet hij een feature zien: Bookmarks. Zie: YouTube: I tried Steam Deck early and it's AWESOME!
Ik kan deze niet vinden. Wat zie ik over het hoofd? Is deze feature geschrapt?
Ben al bezig geweest met PWA's via chrome maar dat draait in de soep omdat de chrome flatpack niet voldoende rechten heeft om de PWA te installeren. Je zou toch zeggen dat dit niet al te ingewikkeld moet zijn.
Edit: Oké heb het soort van werkend gekregen, maar had het makkelijker verwacht.
Als je chrome toevoegd als non steam game kan je achter aan de launch options bijv dit zetten:
Daarna kan je de naam van de app veranderen en eventueel een custom icon instellen. Eerste keer dat ik dit deed koest ik ook de controller layout terug op web browser zetten.
Daarna kan je chrome opnieuw toevoegen als je dit ook wil doen voor een andere website.
Ik kan deze niet vinden. Wat zie ik over het hoofd? Is deze feature geschrapt?
Ben al bezig geweest met PWA's via chrome maar dat draait in de soep omdat de chrome flatpack niet voldoende rechten heeft om de PWA te installeren. Je zou toch zeggen dat dit niet al te ingewikkeld moet zijn.
Edit: Oké heb het soort van werkend gekregen, maar had het makkelijker verwacht.
Als je chrome toevoegd als non steam game kan je achter aan de launch options bijv dit zetten:
code:
1
| --new-window https://tweakers.net --kiosk |
Daarna kan je de naam van de app veranderen en eventueel een custom icon instellen. Eerste keer dat ik dit deed koest ik ook de controller layout terug op web browser zetten.
Daarna kan je chrome opnieuw toevoegen als je dit ook wil doen voor een andere website.
[ Voor 35% gewijzigd door Spektaculair op 23-04-2022 13:48 ]
Mijn teruggestuurde Deck (RMA) ligt nog steeds bij DHL, ruim een week nu (DHL begreep het adres op het label zogezegd niet, maar het was ook effectief een ander adres dan anderen hier hadden gekregen). Ik heb me eergisteren een beetje kwaad gemaakt op Valve support, dat het niet mijn verantwoordelijkheid is dat hun label fout is, en ze hebben dan gisteren besloten niet meer te wachten op de retour en mij meteen mijn vervanger op te sturen. Als ze het niet in orde krijgen en DHL het pakje na 30 dagen terug naar mij brengt, vragen ze wel opnieuw in contact te treden voor de verzending daarvan. Anders heb ik er 2
.
Uiteindelijk wel een nette oplossing dus. Maar soms moet je wat op je strepen staan, ik ben meestal wat afwachtender alleen ben ik nu heel paranoïde dat iemand bij DHL de Deck voor zich heeft gehouden (heb de originele doos gebruikt, wel wat gevoelige dingen afgeplakt maar nog steeds heel herkenbaar). Misschien wat minder op Reddit zitten, DHL is FedEx niet
.
Uiteindelijk wel een nette oplossing dus. Maar soms moet je wat op je strepen staan, ik ben meestal wat afwachtender alleen ben ik nu heel paranoïde dat iemand bij DHL de Deck voor zich heeft gehouden (heb de originele doos gebruikt, wel wat gevoelige dingen afgeplakt maar nog steeds heel herkenbaar). Misschien wat minder op Reddit zitten, DHL is FedEx niet
Tweakers meldt dat de Deck docking station een upgrade heeft gekregen. Op zich leuk maar voor een mobiel apparaat zie ik niet waarom je zoveel moet investeren in een Dock. Bijna iedereen met steam heeft ergens anders nog een pc of laptop liggen met veel poorten en een groter scherm.
Een Chinese Dock voor een paar tenners, dat zou ik nog wel overwegen.
Een Chinese Dock voor een paar tenners, dat zou ik nog wel overwegen.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Dan heb je eigenlijk best geluk dat je na een week een replacement krijgt want het proces na ontvangst bij steam kan zo 2 tot 3 weken duren in veel gevallen.MacPoedel schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:45:
Mijn teruggestuurde Deck (RMA) ligt nog steeds bij DHL, ruim een week nu (DHL begreep het adres op het label zogezegd niet, maar het was ook effectief een ander adres dan anderen hier hadden gekregen). Ik heb me eergisteren een beetje kwaad gemaakt op Valve support, dat het niet mijn verantwoordelijkheid is dat hun label fout is, en ze hebben dan gisteren besloten niet meer te wachten op de retour en mij meteen mijn vervanger op te sturen. Als ze het niet in orde krijgen en DHL het pakje na 30 dagen terug naar mij brengt, vragen ze wel opnieuw in contact te treden voor de verzending daarvan. Anders heb ik er 2.
Uiteindelijk wel een nette oplossing dus. Maar soms moet je wat op je strepen staan, ik ben meestal wat afwachtender alleen ben ik nu heel paranoïde dat iemand bij DHL de Deck voor zich heeft gehouden (heb de originele doos gebruikt, wel wat gevoelige dingen afgeplakt maar nog steeds heel herkenbaar). Misschien wat minder op Reddit zitten, DHL is FedEx niet.
Als je hem alleen maar in de dock zou hoeven zetten, in ieder geval om op te laden, dan zou ik hem wel overwegen afhankelijk van de prijs... Maar als je alsnog een kabel in moet prikken dan zie ik het nut er ook niet zo van in.XanderDrake schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:28:
Tweakers meldt dat de Deck docking station een upgrade heeft gekregen. Op zich leuk maar voor een mobiel apparaat zie ik niet waarom je zoveel moet investeren in een Dock. Bijna iedereen met steam heeft ergens anders nog een pc of laptop liggen met veel poorten en een groter scherm.
Een Chinese Dock voor een paar renners, dat zou ik nog wel overwegen.
Gamertag: FinrazielNL
Heel bijzonder, al 2 dagen geen reactie meer van Steam Support na een ‘initial response’, vervolgens m’n ticket gesloten en een nieuw ticket geopend en binnen 17 minuten reactie.
Helaas kreeg ik de vraag of ik m’n defecte R3 knop/thumbstick gemod had of er een cover op zat dus nu zal ik waarschijnlijk weer 2 dagen niks horen..
Overigens nu ook besloten om m’n Steam Deck helemaal niet meer te gebruiken, die fluittoon triggered een migraine aanval dus ben er wel klaar mee.
Helaas kreeg ik de vraag of ik m’n defecte R3 knop/thumbstick gemod had of er een cover op zat dus nu zal ik waarschijnlijk weer 2 dagen niks horen..
Overigens nu ook besloten om m’n Steam Deck helemaal niet meer te gebruiken, die fluittoon triggered een migraine aanval dus ben er wel klaar mee.
Een beetje zoals de Nintendo switch dock zou ideaal zijn. Kan me niet voorstellen dat er niet dat soort oplossing komen als Valve dat zelf niet doet.Finraziel schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:21:
[...]
Als je hem alleen maar in de dock zou hoeven zetten, in ieder geval om op te laden, dan zou ik hem wel overwegen afhankelijk van de prijs... Maar als je alsnog een kabel in moet prikken dan zie ik het nut er ook niet zo van in.
Oei ik had je ticket niet gesloten. Er kan best wel eens een standaard tijd aan vast zitten dat zo een ticket naar boven komt voor follow up. Dat zou betekenen dat het nu een paar dagen langer gaat duren.Evernote schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:29:
Heel bijzonder, al 2 dagen geen reactie meer van Steam Support na een ‘initial response’, vervolgens m’n ticket gesloten en een nieuw ticket geopend en binnen 17 minuten reactie.
Ik gebruik mijn deck ook niet. Is wel lastig. Vooral om op bv YT te zien hoe games worden uitgeprobeerd en dat het dan precies de games zijn die jij wilde uit proberen. Wel gebruiken is ook frustrerend want de defecten zijn een bron van ergenis. Tis gewoon ontzettend balen voor iedereen die een miskleun heeft gekregen maar het is niet anders.
Kan je je eerste ticket niet heropenen?
Heeft geen draadloos laden en volgens mij ook geen connectie punten en aangezien de usb poort boven op zit zal je hem altijd moeten aansluiten met een kabel. Zonder zou een dock niks meer dan een standaard zijn.Arunia schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:47:
[...]
Een beetje zoals de Nintendo switch dock zou ideaal zijn. Kan me niet voorstellen dat er niet dat soort oplossing komen als Valve dat zelf niet doet.
Theoretish kan je een dock maken waar je de deck upside down in klikt maar das beetje weird
[ Voor 9% gewijzigd door NosferatuX op 23-04-2022 19:15 ]
Meteen even gekeken maar helaas, ik heb geen mogelijkheid om m’n eerste ticket opnieuw te openen.NosferatuX schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:08:
[...]
Oei ik had je ticket niet gesloten. Er kan best wel eens een standaard tijd aan vast zitten dat zo een ticket naar boven komt voor follow up. Dat zou betekenen dat het nu een paar dagen langer gaat duren.
Ik gebruik mijn deck ook niet. Is wel lastig. Vooral om op bv YT te zien hoe games worden uitgeprobeerd en dat het dan precies de games zijn die jij wilde uit proberen. Wel gebruiken is ook frustrerend want de defecten zijn een bron van ergenis. Tis gewoon ontzettend balen voor iedereen die een miskleun heeft gekregen maar het is niet anders.
Kan je je eerste ticket niet heropenen?
Dat ging in principe ook over de fan whine waar ze dus alleen een reactie op geven zoals ik die eerder gedeeld heb en daarna lijkt men er niet meer naar te kijken.
Ik wacht het verder maar gewoon af, tot die tijd kan ik altijd nog in-home streaming doen naar m’n telefoon om een soortgelijke ervaring te krijgen zonder er enorme koppijn aan over te houden.
Edit:
Ik had in dat eerste ticket dus een toevoeging gedaan dat ik na verder gebruik dus opmerkte dat de R3 het niet deed met de vraag of ie retour kon. Ik vermoed dat alles over fans gewoon op een hoopje wordt gegooid momenteel om later weer een update te geven als ze iets aan de curve hebben aangepast.
[ Voor 11% gewijzigd door Evernote op 23-04-2022 19:16 ]
Draadloos laden heeft de Switch ook niet. En buiten dat het apart is om de Deck ondersteboven er in te zetten, zou dat wel een optie zijn.NosferatuX schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:11:
[...]
Heeft geen draadloos laden en volgens mij ook geen connectie punten en aangezien de usb poort boven op zit zal je hem altijd moeten aansluiten met een kabel. Zonder zou een dock niks meer dan een standaard zijn.
Theoretish kan je een dock maken waar je de deck upside down in klikt maar das beetje weird
Ach, ik heb hem nog niet binnen. Verwacht dinsdag of woensdag. Maar wellicht zijn er toch opties voor. Geen idee.
Tweede ticket openen was toch een goed idee, heb net een mailtje dat ze RMA in werking hebben gezet en ik het e.e.a. per mail krijg.
Is het de bedoeling dat ik het microvezel doekje en die pouch die onder de carrying case zat ook mee terug stuur?
Er wordt niet om gevraagd dus ik vroeg me af wat anderen doen.
Is het de bedoeling dat ik het microvezel doekje en die pouch die onder de carrying case zat ook mee terug stuur?
Las op Reddit dat iemand ze er niet in had terug gedaan... en nu 2 van die dingen heeft.
Zat er zelf ook aan te denken om ze maar te vergeten
Moet zelf maandag nog even de labels uitprinten en dan dinsdag op de post doen.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik weer een vervangende SD binnen heb (en hopen dat deze geen andere problemen heeft... zou echt balen zijn als ik er nu een terug krijg waar de fan niet goed van is)
Het berichtje op Reddit:
512 GB RMA: Include tether bag and steam deck cloth?
Het bericht van Valve Support:
- SD in de originele carrying case
- en de originele adapter
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik weer een vervangende SD binnen heb (en hopen dat deze geen andere problemen heeft... zou echt balen zijn als ik er nu een terug krijg waar de fan niet goed van is)
Het berichtje op Reddit:
Edit: eventjes mijn serial number weggehaald...Hello,
We've initiated the RMA process for your Steam Deck.
Steam will email you two PDF files - an RMA instruction sheet and a pre-paid shipping label. You can also access these files from the Help Site. Please review the return packaging guide to ensure your hardware remains safe in transit.
Use the list below to prepare your return:
If your device is functional, back up your game installs and any other data you'd like to keep via a microSD card or another external storage device (Valve is not responsible for loss of any data left on your device). Then perform a factory reset on your device by pressing the Steam button and going to Settings > System > Reset to factory state.
Print your RMA instruction sheet.
Print the shipping label and place on the exterior of the box.
Include the following items inside the box:
RMA instruction sheet, bar code up.
Steam Deck with serial number xxxxxxxxxxx, placed inside original carrying case.
Steam Deck PSU cable.
Failure to follow these instructions may cause severe processing delays. You may be required to pay additional shipping costs in order to send any missing items.
Note: We aren't able to return unspecified items included with your RMA, such as microSD cards, screen protectors, or third party components.
Thanks for using Steam,
Cletus
[ Voor 54% gewijzigd door ilmithir op 23-04-2022 21:19 ]
Voor een reparatie hoef je geen extra dingen erbij te doen, tenzij hier iets mee aan de hand is. Kunnen ze eigenlijk alleen maar vergeten.Evernote schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:36:
Tweede ticket openen was toch een goed idee, heb net een mailtje dat ze RMA in werking hebben gezet en ik het e.e.a. per mail krijg.
Nuttig, ik heb inderdaad ook dezelfde mail van Valve en hier zie je ook wat er verzonden moet worden maar ik denk ik vraag 't toch even.ilmithir schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:11:
Las op Reddit dat iemand ze er niet in had terug gedaan... en nu 2 van die dingen heeft.
Het berichtje op Reddit:
[...]
Edit: eventjes mijn serial number weggehaald...
Ik betwijfel of er ook daadwerkelijk een reperatie wordt uitgevoerd eerlijk gezegd maar klinkt logisch, dan houd ik deze gewoon en mocht er straks extra hebben dan is dat een leuke bijkomstigheid.MoonRaven schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:12:
[...]
Voor een reparatie hoef je geen extra dingen erbij te doen, tenzij hier iets mee aan de hand is. Kunnen ze eigenlijk alleen maar vergeten.
Zie ook deze ervaring op Reddit
Pouch doe ik wel terug, is feitelijk onderdeel van de case en die moet terug. Denk niet dat ze er moeilijk om doen mar toch.
Fiber cloth word niet hergebruikt ivm hygienische redenen lijkt me, die beland daar gewoon in de prullenbak. Die stuur ik niet terug.
Fiber cloth word niet hergebruikt ivm hygienische redenen lijkt me, die beland daar gewoon in de prullenbak. Die stuur ik niet terug.
Als er in de instructies wordt aangegeven om het op een bepaalde manier te doen, volg dat en niet meer dan dat. Ik heb vaker telefoons gehad die ter reparatie moesten, voor mij was het altijd zo goed mogelijk de telefoon beschermen voor tijdens transport, maar een lader o.i.d. gaat nooit mee.Evernote schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:39:
[...]
Nuttig, ik heb inderdaad ook dezelfde mail van Valve en hier zie je ook wat er verzonden moet worden maar ik denk ik vraag 't toch even.
Welke micro SD kaart raden jullie aan als uitbreiding voor de Steam Deck?
En in afwachting van de officiële docking station, welke USB HDMI hub is aan te raden ?
En in afwachting van de officiële docking station, welke USB HDMI hub is aan te raden ?
[ Voor 38% gewijzigd door Mouse_NL op 24-04-2022 11:44 ]
Iphone 5 -- eerste Iphone
Samsung EVO (2021, Wit) 512GB zou ik nemen.Mouse_NL schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:43:
Welke micro SD kaart raden jullie aan als uitbreiding voor de Steam Deck?
Er beginnen wat meer homebrew projecten te komen die werken op de SteamOS UI. Er is een Plugin Loader tool waarmee men eigen tools kan bedienen in het Performance quick menu.
Tot nu toe zijn de plugins enigzins beperkt nuttig. Er is er een voor CPU tweaks, maar gezien de APU al heel netjes is afgesteld, zijn deze tweaks vooral handig voor emulatoren, niet voor algemeen gebruik. Het ziet er dan zo uit:
Tot nu toe zijn de plugins enigzins beperkt nuttig. Er is er een voor CPU tweaks, maar gezien de APU al heel netjes is afgesteld, zijn deze tweaks vooral handig voor emulatoren, niet voor algemeen gebruik. Het ziet er dan zo uit:

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 24-04-2022 12:05 ]
Zelf ben ik voor deze gegaan: https://www.amazon.nl/-/en/gp/aw/d/B087QZVQJXMouse_NL schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:43:
Veel van de goedkopere docks ondersteunen geen 4k met 60fps, daarom ben ik bij deze uitgekomen. Er zit geen lader bij, maar werkt prima in combinatie met de lader die met de deck meegeleverd wordt. Weet niet of die ook voldoet als je er veel randapparatuur op aansluit, dat doe ik momenteel niet.
Die zijn goed bezig! Dank voor het delen. Er is ook een plugin om SSH aan of uit te zetten.XanderDrake schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:02:
Er beginnen wat meer homebrew projecten te komen die werken op de SteamOS UI. Er is een Plugin Loader tool waarmee men eigen tools kan bedienen in het Performance quick menu.
[Afbeelding]
Dit kan echt een stuk goedkoper..Spektaculair schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:19:
[...]
Zelf ben ik voor deze gegaan: https://www.amazon.nl/-/en/gp/aw/d/B087QZVQJX
Veel van de goedkopere docks ondersteunen geen 4k met 60fps, daarom ben ik bij deze uitgekomen. Er zit geen lader bij, maar werkt prima in combinatie met de lader die met de deck meegeleverd wordt. Weet niet of die ook voldoet als je er veel randapparatuur op aansluit, dat doe ik momenteel niet.
Zonder ethernet:
UGREEN USB C Hub 4K 60Hz with Power Delivery USB C Adapter Compatible with MacBook, iPad Pro https://www.amazon.nl/dp/...pi_i_YA8PANS3BJPESFGY123Z
En hier de variant met ethernet die alsnog een aardige besparing oplevert:
UGREEN USB C Hub LAN HDMI with 4K@60Hz HDR USB C Ethernet Dock with HDMI, RJ45, 100W PD, SD/MicroSD, 2 USB 3.0 Compatible with MacBook Air / Pro, iPad Pro, XPS 13 Book etc. https://www.amazon.nl/dp/...pi_i_YFFBYM3HK2RKBG54EABD
[ Voor 19% gewijzigd door Evernote op 24-04-2022 13:42 . Reden: Variant met ethernet tegevoegd ]
Thnx dit is een stuk goedkoper idd. Zit wel geen ethernet poort op, wat ik wel zou willen ivm tragere wifi in het buitenland.Evernote schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:31:
[...]
Dit kan echt een stuk goedkoper..
UGREEN USB C Hub 4K 60Hz with Power Delivery USB C Adapter Compatible with MacBook, iPad Pro https://www.amazon.nl/dp/...pi_i_YA8PANS3BJPESFGY123Z
----- heb inmiddels je update gezien met de versie ethernet poort, klasse ------
Gaat mij erom dat ik met de steamdesk dan mijn laptop niet meer op vakantie hoef mee te nemen, maar wel de meeste functies van een computer bij mij heb. ik zit er over na te denken om 2 thuis desktops en nog een aparte laptop weg te doen want die dingen nemen plek in en met de steamdeck naast een Ipad en laptop heb ik denk ik wel genoeg computers.
Hiernaast biedt de steamdeck mij ook nog het stuk gaming, die ik meestal op vakantie mis want een XBOX en Playstation laten zich niet makkelijk vervoeren
[ Voor 4% gewijzigd door Mouse_NL op 24-04-2022 13:47 ]
Iphone 5 -- eerste Iphone
Heb je die al getest met de steamdeck?Evernote schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:31:
[...]
Dit kan echt een stuk goedkoper..
Zonder ethernet:
En hier de variant met ethernet die alsnog een aardige besparing oplevert:
UGREEN USB C Hub LAN HDMI with 4K@60Hz HDR USB C Ethernet Dock with HDMI, RJ45, 100W PD, SD/MicroSD, 2 USB 3.0 Compatible with MacBook Air / Pro, iPad Pro, XPS 13 Book etc. https://www.amazon.nl/dp/...pi_i_YFFBYM3HK2RKBG54EABD
De uitdaging is dat veel van deze apparaten Displaylink gebruiken en dat doet de Steamdeck niet. Daar zijn wel handleidingen voor maar onder Linux is de performance enorm brak.
De Anker is getest met de steamdeck en werkt gegarandeert. Ik zou op dit moment nog niets aanbevelen wat niet in de praktijk getest is.
Waar ik me echt aan rot erger is dat er geen dock of hub te vinden is waarvan de usb c kabel te verwijderen is van de hub/dock zelf. Die connector vanuit de hub die je in je apparaat prikt, zijn altijd super lomp en stug...
Iemand hier heeft deze in gebruik en gaf aan dat het goed werkte en zo ook een aantal reviews op Amazon zelf.Croga schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:06:
[...]
Heb je die al getest met de steamdeck?
De uitdaging is dat veel van deze apparaten Displaylink gebruiken en dat doet de Steamdeck niet. Daar zijn wel handleidingen voor maar onder Linux is de performance enorm brak.
De Anker is getest met de steamdeck en werkt gegarandeert. Ik zou op dit moment nog niets aanbevelen wat niet in de praktijk getest is.
Ik kwam dit tegen op Reddit vanmorgen:
https://www.reddit.com/r/...ts_to_know_your_location/.
Lijkt bijna het officiële dock, maar het is gewoon een third party USB C dock met een 3D print stand eromheen. Helaas (nog) geen files om zelf te printen, maar die zou je wellicht nog wel kunnen krijgen.
https://www.reddit.com/r/...ts_to_know_your_location/.
Lijkt bijna het officiële dock, maar het is gewoon een third party USB C dock met een 3D print stand eromheen. Helaas (nog) geen files om zelf te printen, maar die zou je wellicht nog wel kunnen krijgen.
Dan is dat inderdaad en veel betere deal. Ik heb me zitten blindstaren op de verschillende anker hubs ipv verder te kijken naar andere merken.Evernote schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:32:
[...]
Iemand hier heeft deze in gebruik en gaf aan dat het goed werkte en zo ook een aantal reviews op Amazon zelf.
Die zijn er wel hoor, maar vaak wel een stuk duurdersderooij schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:18:
Waar ik me echt aan rot erger is dat er geen dock of hub te vinden is waarvan de usb c kabel te verwijderen is van de hub/dock zelf. Die connector vanuit de hub die je in je apparaat prikt, zijn altijd super lomp en stug...
Dit is een van de goedkopere:
https://www.amazon.de/dp/B081YGDBG7?ref_=ast_sto_dp
EDIT wil je meer functionaliteit, kun je altijd kijken naar een usb-c dock van een van de laptop merken, zoals https://www.coolblue.nl/p...tion-usb-c-3-1-gen-2.html
[ Voor 18% gewijzigd door dhrto op 24-04-2022 16:53 ]
Ik heb de Ugreen usb-c hub uit de link (4k60 hdmi variant zonder utp). Heb nog niet alles getest met de SD (alleen muis, toetsenbord en storage). Tot zover werkt die prima. Deze hub is voor onderweg misschien later nog de officiële dock erbij voor thuis.
Verder bevalt Cyberpunk goed op de SD! Alleen de batterij gaat wel hard 😅
Verder bevalt Cyberpunk goed op de SD! Alleen de batterij gaat wel hard 😅
[ Voor 15% gewijzigd door fier0x op 24-04-2022 16:55 ]
thanks man! Die UNI gaat het denk ik worden, precies wat ik zocht eigenlijkdhrto schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:31:
[...]
Die zijn er wel hoor, maar vaak wel een stuk duurder
EDIT wil je meer functionaliteit, kun je altijd kijken naar een usb-c dock van een van de laptop merken, zoals https://www.coolblue.nl/p...tion-usb-c-3-1-gen-2.html
Hoewel ik het nooit 100% kan zeggen is de kans dat deze gaat werken op de Steamdeck erg klein. Ik verwacht dat deze, net als alle anderen in deze klasse, DisplayLink gebruikt en daarmee niet gaat werken tenzij je Windows op je deck gaat zetten.dhrto schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:31:
Nope, gebruikt Displayport MST techniek, dus Displayport Alt over usb-c.
DisplayLink moet je idd zo ver mogelijk vandaan blijven, waardeloze performance als je ook maar enigszins kritisch bent op latency.
EDIT: dit is de DisplayLink versie: https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications
Als een dock ook een 'ouderwetse' USB A (al dan niet via een verloopstukje) aansluiting heeft, dan is het idd over het algemeen DisplayLink.
DisplayLink moet je idd zo ver mogelijk vandaan blijven, waardeloze performance als je ook maar enigszins kritisch bent op latency.
EDIT: dit is de DisplayLink versie: https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications
Als een dock ook een 'ouderwetse' USB A (al dan niet via een verloopstukje) aansluiting heeft, dan is het idd over het algemeen DisplayLink.
[ Voor 42% gewijzigd door dhrto op 24-04-2022 17:41 ]
Heeft iemand tot nu toe iets gezien/gelezen over problemen met de touchscreen waarbij er gewoon random touch screen inputs zijn? Bij mij springt de muis nu steeds randomly naar een bepaalde punt rechtsbovenin het scherm. Er zijn daar ook geen dead pixels ofzo. Ik heb zelf zoiets nog niet langs zien komen, mogelijk RMA waardig?
@Mounir Dode pixels staan overigens los van het touch gedeelte. Als er ergens dode pixels zijn of niet, betekent dat niets voor het touch gedeelte. Dat is een losse laag over het scherm heen zeg maar.
Maar als zoiets gebeurd en constant. Hooguit opnieuw installeren om te kijken of het blijft. En zo ja, lijkt me dat een hardware probleem.
Screenprotector wellicht? Geen idee natuurlijk.
Maar als zoiets gebeurd en constant. Hooguit opnieuw installeren om te kijken of het blijft. En zo ja, lijkt me dat een hardware probleem.
Screenprotector wellicht? Geen idee natuurlijk.
Ja dat zou dan inderdaad de digitizer zijn, ik bedoelde er meer mee dat er geen duidelijke fysieke schade is op die plek. Ik ben ook geswitcht van de beta naar de stable system software branch, dat leek niks te veranderen. Volgende stap is misschien inderdaad een clean reinstall. Er zit ook geen screenprotector op. Vind het wel raar dat het nu opeens zo doet, aangezien ik mijn Deck al een aantal dagen heb.
Op bepaalde touch screen devices kan je touch calibratie uitvoeren. Ook op de Deck misschien?Mounir schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:45:
Ja dat zou dan inderdaad de digitizer zijn, ik bedoelde er meer mee dat er geen duidelijke fysieke schade is op die plek. Ik ben ook geswitcht van de beta naar de stable system software branch, dat leek niks te veranderen. Volgende stap is misschien inderdaad een clean reinstall. Er zit ook geen screenprotector op. Vind het wel raar dat het nu opeens zo doet, aangezien ik mijn Deck al een aantal dagen heb.
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Ik heb zelf deze:sderooij schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:18:
https://satechi.net/produ...er?variant=33736080523352
Voordeel aan deze is dat er 2 usb x kabels bij zitten. 1 in de Dock zelf, de andere is best lang en kan je bijv aan je monitor laten hangen.
Werkt perfect, zelfs op mijn 49 inch Samsung.
Dell D6000 - werkt helaas niet - display drivers zou je daarvoor nodig hebben.
Die zijn er wel hoor, bijvoorbeeldsderooij schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:18:
https://www.amazon.de/dp/...%2C109&sr=8-13&th=1&psc=1
Edit
Deze is zondee powerdelivery trouwens maar zullen er vast ook met zijn denk ik
[ Voor 7% gewijzigd door NosferatuX op 24-04-2022 22:25 ]
DisplayLink ondersteuning toevoegen aan Steam Deck.logix147 schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:01:
Dell D6000 - werkt helaas niet - display drivers zou je daarvoor nodig hebben.
Hou er rekening mee dat het enkel werkt in Desktop Mode, en dat het wat vraagt van de CPU (net als alles dat DisplayLink gebruikt).
[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 24-04-2022 23:38 ]
Ik zou niet weten hoe je dat op de Deck moet doen. Verder zou een calibratie in dit geval misschien de touch sensitivity verlagen (rond dat gebied)? Maar dat heeft dan weer een negatief effect op de touch screen zelf gebruiken. Zoiets hoort imo gewoon niet te gebeuren. Heb een support ticket gestart, kijken waar dit naartoe leidt.LongTimeAgo schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:07:
[...]
Op bepaalde touch screen devices kan je touch calibratie uitvoeren. Ook op de Deck misschien?
Ik had last van het ghost charge probleem. Wit lampje bleef aan in elke situatie en het opladen werkte niet. Diverse dingen geprobeerd. Het switchen naar de beta branch heeft het probleem (voorlopig) verholpen.
Nou, als ik er met rijtje 300+ vandaag bij zit, mogen jullie een biertje bij me komen drinken om fans te vergelijken. 
(Ik haat wachten, haha.)
On a serious note: is het denkbaar dat het euvel met de fans echt beter wordt door software-aanpassingen? Of denken jullie dat (zelf) vervangen de enige optie is straks?
(Ik haat wachten, haha.)
On a serious note: is het denkbaar dat het euvel met de fans echt beter wordt door software-aanpassingen? Of denken jullie dat (zelf) vervangen de enige optie is straks?
Het enige dat je softwarematig kan doen is de fan sneller of langzamer laten draaien. In de aanname dat het geluidprobleem bij sommigen een gecorreleerd probleem is (meer toeren = meer kabaal), kan software alleen het geluid verminderen door minder te koelen.ap3nr0ts schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:50:
Mja. Dat is eigenlijk wel logisch. Ik denk dat ik zelf dan zou kiezen voor een goede vervanger in huis halen (bijvoorbeeld via iFixit) als je daarmee je garantie niet om zeep helpt. Stiekem hoop ik ook dat ze eind mei/juni dit probleem al in de fabricatie verholpen hebben, maar ik gok ook dat dat misschien te vroeg is.
Wat in theorie kan is de PWM frequentie aanpassen. Ik denk niet dat dit het probleem is maar als dit een oorzaak is zou dit via software aangepast kunnen worden. Hoogstwaarschijnlijk is het meer de fan curve en de overgangen die ze aanpassen zodat het iets minder benadrukt wordt, maar fluiten door aerodynamica zal daarmee nooit veranderen.The Zep Man schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:54:
[...]
Het enige dat je softwarematig kan doen is de fan sneller of langzamer laten draaien. In de aanname dat het geluidprobleem bij sommigen een gecorreleerd probleem is (meer toeren = meer kabaal), kan software alleen het geluid verminderen door minder te koelen.
Net m’n SD bij een DHL punt gedropt voor RMA. Ik ben erg benieuwd hoe lang ‘t nu ongeveer nog duurt voordat ik een volledig werkende SD in huis heb.
Nu is dat ding besteld, maar wat duurt het lang (uiteraard met weekend er overheen) voordat er uberhaupt beweging in komt. Ben benieuwd of die van mij gewoon zonder gezeur is. We gaan het zien. Als ik al die problemen zo hoor (even daargelaten dat problemen eerder gemeld worden natuurlijk), is dat wel echt het meest spannende.
Ik kan je melden dat de Lenovo dock werkt maar geen output op de schermen doet. Wij hebben deze op werk en ik heb het getest maar scherm werkt niet via hdmi of displayportdhrto schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:31:
[...]
Die zijn er wel hoor, maar vaak wel een stuk duurder

Hij was al gedeeldPukson schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:11:
Diy dock. Ziet er echt nice uit!
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
djmaster329 schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:33:
Ik kwam dit tegen op Reddit vanmorgen:
https://www.reddit.com/r/..._to_know_your_location/..
Je hoort voornamelijk alleen mensen die een probleem hebben - van de hoeveelheid die uitgezonden is denk ik dat het aantal defecten nog meevalt.Arunia schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:31:
Nu is dat ding besteld, maar wat duurt het lang (uiteraard met weekend er overheen) voordat er uberhaupt beweging in komt. Ben benieuwd of die van mij gewoon zonder gezeur is. We gaan het zien. Als ik al die problemen zo hoor (even daargelaten dat problemen eerder gemeld worden natuurlijk), is dat wel echt het meest spannende.
Uiteraard moeilijk te zeggen totdat Valve daar cijfers over deelt.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Dat is best spijtig.
Als je bestelling dus op een donderdag valt ipv een maandag en je besteld nog binnen de minuut af je SteamDeck, dan wordt de verzending pas aangekondigd/geregeld op... Maandag.
Nu pas de gegevens binnen en product is alleen nog maar aangekondigd en niet ontvangen door GLS.
Als je bestelling dus op een donderdag valt ipv een maandag en je besteld nog binnen de minuut af je SteamDeck, dan wordt de verzending pas aangekondigd/geregeld op... Maandag.
Nu pas de gegevens binnen en product is alleen nog maar aangekondigd en niet ontvangen door GLS.
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Klopt, maar je hebt hem wel nog steeds sneller dan de mensen die op maandag bestellen :-). De mijne is op donderdag betaald en werd dinsdag afgeleverd enkele weken geleden.LongTimeAgo schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:31:
Dat is best spijtig.
Het is eigenlijk nog allemaal niet zo heel erg om een paar dagen extra te wachten, maar voor mij gaat het vooral om de communicatie. Je betaald een paar honderd euro, toch niet niks, om vervolgens dagen van radiostilte te krijgen.iRbn schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:36:
[...]
Klopt, maar je hebt hem wel nog steeds sneller dan de mensen die op maandag bestellen :-). De mijne is op donderdag betaald en werd dinsdag afgeleverd enkele weken geleden.
Ik heb afgelopen donderdag meteen besteld en betaald toen ik de mail kreeg, maar heb nog steeds niks gehoord over de levering.
Ik hoop dat-ie morgen komt 🤞
13:11 rob_erwt: de kennis van onze taal wordt ook alleen maar slechter bij die jonge generatie he... :P | 13:16 trigen: de oudere generatie kan het gewoon niet goed overbrengen :+
Ik ook net, kreeg het volgende van Steam Support te horen:Evernote schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:15:
Net m’n SD bij een DHL punt gedropt voor RMA. Ik ben erg benieuwd hoe lang ‘t nu ongeveer nog duurt voordat ik een volledig werkende SD in huis heb.
Maar vervolgens krijg ik weer een bericht dat mijn replacement verstuurd wordt zodra ze de oude hebben ontvangen:Normally, it will take 5 - 8 days to proceed the RMA.
Your replacement will be shipped once we receive the package.
Haha duidelijk verhaal, misschien sturen ze je eerst een nieuwe en daarna de oudeMounir schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:24:
[...]
Ik ook net, kreeg het volgende van Steam Support te horen:
[...]
Maar vervolgens krijg ik weer een bericht dat mijn replacement verstuurd wordt zodra ze de oude hebben ontvangen:
[...]
Edit: Had je zelf Steam Support een berichtje gedaan dat ie onderweg was ofzo?
[ Voor 9% gewijzigd door Evernote op 25-04-2022 15:28 . Reden: Vraag toegevoegd ]
Ik had die van mij zelf ook op een donderdag besteld, kreeg de woensdag erna bericht dat het verstuurd zou worden en had het donderdag binnen.johnydoe schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:55:
[...]
Het is eigenlijk nog allemaal niet zo heel erg om een paar dagen extra te wachten, maar voor mij gaat het vooral om de communicatie. Je betaald een paar honderd euro, toch niet niks, om vervolgens dagen van radiostilte te krijgen.
Ik heb afgelopen donderdag meteen besteld en betaald toen ik de mail kreeg, maar heb nog steeds niks gehoord over de levering.
Ik hoop dat-ie morgen komt 🤞
Recentelijk wat opgezocht voor een frontpage reactie. Vond het hier ook wel passen. 
Op 23 februari schreef ik:
101 verified (16,3%).
96 playable (15,5%).
81 unsupported (13,1%).
342 untested (55,2%).
Inmiddels is dit:43 verified (7,9%).
34 playable (6,3%).
26 unsupported (4,8%).
441 untested (81%).
101 verified (16,3%).
96 playable (15,5%).
81 unsupported (13,1%).
342 untested (55,2%).
Steam Deck Skin Mini Review
Ik zat een maand geleden te kijken naar bescherming voor mijn Deck. De Dbrand skins zijn leuk maar best duur voor wat ze doen dus keek ik even verder. Tien dagen geleden heb ik deze beschermende skin gekocht op Amazon, voor ongeveer 15€. Het is een no-name Chinese skin met nopjes, zoekend op de merknaam van de doos zal je hem niet vinden. Potentieel is deze ook goed, maar ik sta er niet voor in!! Hij kwam dit weekend binnen en ik heb hem even uitgeprobeerd.
Hij ziet er als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/7obdVPIXILm3nOw1NL9DEhqq.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je kan zien zit hij als gegoten. Er zijn een paar dingen waar je aan moet wennen: de nopjes zitten OK, maar veel voegt het niet toe. Ik kan me voorstellen dat als je vochtige handen hebt dat dit een goede oplossing is. Ook zitten de knoppen (bijv. Aan/uit) wat dieper, maar voor de triggers en de ABXY knoppen maakt het geen verschil. Hij past ook iets minder netjes in de Steam Deck case.
Maar voor de rest is het perfect. Het is exact wat ik zocht. Dus ik kan hem aanraden
Ik zat een maand geleden te kijken naar bescherming voor mijn Deck. De Dbrand skins zijn leuk maar best duur voor wat ze doen dus keek ik even verder. Tien dagen geleden heb ik deze beschermende skin gekocht op Amazon, voor ongeveer 15€. Het is een no-name Chinese skin met nopjes, zoekend op de merknaam van de doos zal je hem niet vinden. Potentieel is deze ook goed, maar ik sta er niet voor in!! Hij kwam dit weekend binnen en ik heb hem even uitgeprobeerd.
:strip_exif()/f/image/7obdVPIXILm3nOw1NL9DEhqq.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je kan zien zit hij als gegoten. Er zijn een paar dingen waar je aan moet wennen: de nopjes zitten OK, maar veel voegt het niet toe. Ik kan me voorstellen dat als je vochtige handen hebt dat dit een goede oplossing is. Ook zitten de knoppen (bijv. Aan/uit) wat dieper, maar voor de triggers en de ABXY knoppen maakt het geen verschil. Hij past ook iets minder netjes in de Steam Deck case.
Maar voor de rest is het perfect. Het is exact wat ik zocht. Dus ik kan hem aanraden
Dat soort 'rubber' heb ik liever niet om mijn Deck. Te veel slechte associaties met dat het plakkerig wordt na verloop van tijd, en het kan (naargelang de kwaliteit van het rubber) ook vuil aantrekken..XanderDrake schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:23:
Steam Deck Skin Mini Review![]()
(...)
Zoals je kan zien zit hij als gegoten.
Wel fijn om te zien dat er nu betaalbare opties zijn, zeker in verhouding met overpriced (en niet verkrijgbaar) spul zoals Dbrand. Dan zou ik inderdaad liever zo'n skin nemen.
[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 25-04-2022 17:28 ]
Inmiddels zit ik hierop:The Zep Man schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:23:
Recentelijk wat opgezocht voor een frontpage reactie. Vond het hier ook wel passen.
[...]
Inmiddels is dit:
101 verified (16,3%).
96 playable (15,5%).
81 unsupported (13,1%).
342 untested (55,2%).

Via https://checkmydeck.herokuapp.com/
Staan een hoop games tussen die ik zeker met de Steamdeck (opnieuw) wil spelen! Maar helaas ook een aantal (nog) unsupported.
/f/image/rjW6S9REum7cj4gV6IstKbcS.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 114% gewijzigd door LongTimeAgo op 25-04-2022 18:30 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/1M4N7OCODN6zmEdhEqjEeOPc.png?f=user_large)
Als we toch bezig zijn 😋. Tussen de unsupported games zaten ook een hoop games die wel positieve reports hebben op protondb, dus dat is goed nieuws
[ Voor 21% gewijzigd door rauthelegendary op 25-04-2022 18:41 ]
Goeie review, maar ik vind het zelf nooit zo'n prettig gevoel, zo'n rubbertje om m'n apparaat.XanderDrake schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:23:
Steam Deck Skin Mini Review![]()
[Afbeelding]
Ik ga maar mee met de hype, wat me wel opvalt is dat er een aantal games tussen staan die prima speelbaar zijn en in de unsupported categorie vallen.
Er is geen mogelijkheid voor eindgebruikers om een seintje te geven aan Steam toch?
Ik heb wel eens een bericht gezien onderaan een verified titel maar niet bij games die dat niet zijn.
Er is geen mogelijkheid voor eindgebruikers om een seintje te geven aan Steam toch?
Ik heb wel eens een bericht gezien onderaan een verified titel maar niet bij games die dat niet zijn.
:strip_exif()/f/image/flP5i4mW8wboRdaAVx8Suhgv.jpg?f=fotoalbum_large)
That's what she saidJackal85 schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:41:
[...]
Goeie review, maar ik vind het zelf nooit zo'n prettig gevoel, zo'n rubbertje om m'n apparaat.
Overigens zojuist de mail binnen gekregen voor de 512GB deck.
[ Voor 12% gewijzigd door Rzarect0r op 25-04-2022 19:23 ]
Je zou verwachten dat RMA’s die vorige week bij ze zijn binnengekomen met de volgende lichting dan weer worden uitgeleverd, toch? Toch??
Dat hele verified programma vindt ik maar vreemd. Spellen die verified zijn werken niet altijd perfect. Spellen die unsupported zijn spelen vaak super. Tot nu toe speelt alles. Soms heeft iets wat aandacht nodig maar dat stelt meestal niets voor. Veel meer dan een andere proton versie kiezen is het meestal niet.
Maar ik loop tegen iets geks aan. Ik draai Cemu via Steam / Proton en installeer de spellen in de mlc. Deze lijkt alleen een maximale grote te hebben van 30Gb oid (geeft bij het installeren aan dat er te weinig ruimte is), maar ik kan nergens een instelling daarvoor vinden. Dus maar 2 a 3 spellen tegelijk in de pfx van cemu? Dat zou toch gek zijn. Ruimte op het filesystem is er uiteraard nog meer dan genoeg.
Maar ik loop tegen iets geks aan. Ik draai Cemu via Steam / Proton en installeer de spellen in de mlc. Deze lijkt alleen een maximale grote te hebben van 30Gb oid (geeft bij het installeren aan dat er te weinig ruimte is), maar ik kan nergens een instelling daarvoor vinden. Dus maar 2 a 3 spellen tegelijk in de pfx van cemu? Dat zou toch gek zijn. Ruimte op het filesystem is er uiteraard nog meer dan genoeg.
kan een maandje duren heb ik gelezen?Jackal85 schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:46:
Je zou verwachten dat RMA’s die vorige week bij ze zijn binnengekomen met de volgende lichting dan weer worden uitgeleverd, toch? Toch??
Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.