Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Toch maar een 512gb sd kaart erbij besteld, want mijn 512gb SD zit alweer vol haha. Mijn zoons genieten optimaal van de SD. En de fan...ja, het is hoorbaar, maar als ik af en toe hun PS4's hoor dan is de SD er niks bij haha :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tenocticatl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 18:53
Heb 'm binnen! T&T werkte dus niet helemaal lekker, maar dat was een leuke verrassing vanmiddag bij het thuiskomen.

Eerste indrukken: zat in de trein nog op m'n Switch Lite te spelen, en de Deck is wel echt een behoorlijke knoepert als je 'm er naast legt. Ligt echter perfect in mijn (best grote) handen. Scherm, speakers en knoppen lijken allemaal top; internet en bluetooth werken ook prima. Blitzwolf 8-in-1 USB hub van ome Ali werkt ook uitstekend. Ik heb de 512 GB versie, ik denk dat het matte scherm wel een aardige bonus is.

Spellen: heb nog niet veel gespeeld, maar Redout (verified) draait super soepel met vrijwel alles op max en resolutie op 80%. Beter dan op m'n desktop met een i5-4590 en GTX 970, hoewel die natuurlijk een hogere resolutie heeft. Lumines draaide ook zonder enig probleem. Wargroove staat aangetekend als "not supported", maar deed het prima. Heeft misschien met de resolutie te maken, maar ik zag niks raars aan scaling artifacts of zo. Aperture Desk Job draait uiteraard ook soepel, maar da's meer een demo om alle knoppen een keer te proberen.

Kleine bugs: bij het uit slaap komen werd m'n headset niet automatisch meteen weer opgepikt (doet m'n Switch overigens ook niet). Verder moest ik het systeem herstarten voordat m'n "exclusieve" toetsenbordthema's gevonden werden (hmmm, oppervlakkig elitisme). Bij het terugschakelen van desktop mode naar de Steam interface met een externe monitor aangesloten schakelde de resolutie niet netjes om waardoor ik de hub er even uit moest trekken en weer inprikken. Allemaal geen drama's dus. De fan is hoorbaar, maar die van m'n GPD Win 2 is luider en ergerlijker. Ik zou zeggen dat de SD tussen dat ding en de Switch in zit, maar m'n gehoor is nogal beschadigd dus ik ben waarschijnlijk niet de beste persoon om dat te beoordelen.

Dit weekend ga ik even prutsen om wat spellen van andere partijen er op te krijgen. Ben tot nu toe erg onder de indruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:26
T&T geeft beetje vage resultaten. Vanuit de Valve link geen info. Bij de NL GLS staat morgen… terwijl pakket al sinds gisteren op Depo ligt.

Wel apart dat je bij bedrijven als consument geen €15 extra mag betalen voor een snelle shipping.. dat had me in dit geval weinig uitgemaakt - al vind ik dit wel raar dat ikzelf moet zoeken naar een werkende track n trace. Iemand anders die wel de valve url met een indicatie heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilmithir
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 08:50
zo jammer dit, zie net dat mijn bezorgmoment van vandaag naar morgen is aangepast... :-(

10:24 staat nu [niet in levering - interne sorteerfout] aangegeven op de gls t&t site... plus het bezorgmoment voor morgen is ook weg... :|

[ Voor 45% gewijzigd door ilmithir op 21-04-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spektaculair
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:44
ilmithir schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:17:
zo jammer dit, zie net dat mijn bezorgmoment van vandaag naar morgen is aangepast... :-(
Heb het idee dat detrack & trace van GLS niet erg betrouwbaar is. Bij mij zouden ze vanmiddag na half 3 komen maar stonden ze voor 8 uur vanmorgen al op de stoep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:24

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
GLS zou volgens de T&T vandaag tussen 7:30 en 10:30 langskomen. De Steam Deck was uiteindelijk om 7:35 bezorgd. Maandagavond besteld, donderdagochtend geleverd. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:10
M’n Steam Deck is binnen, helaas heb ik een verschrikkelijke fan dus de honeymoon period was snel voorbij..

Hopelijk biedt iFixit snel fans aan want dit is echt niet tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

LongTimeAgo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:06:
Nou @moriwari en @rammes , even hopen dat wij Donderdag mogen bestellen ;)
tic-tac-tic-tac-tic-tac....
@moriwari @LongTimeAgo

[ Voor 5% gewijzigd door rammes op 21-04-2022 15:09 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:12
Ik hoop stiekem dat ik ook kan bestellen, maar denk dat de kans klein is. Ik ga namelijk volgende week donderdag met vakantie.
Alhoewel het voor mijn gezin misschien leuker is als ik hem pas na mijn vakantie binnen heb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:58
Zit hier op die refresh knop van Steamdeck pagina te rammen om de paar minuten haha. ;)

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongTimeAgo schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:49:
[...]

Zit hier op die refresh knop van Steamdeck pagina te rammen om de paar minuten haha. ;)
Duurt nog even, begint pas rond 18:30 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Evernote schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:54:
M’n Steam Deck is binnen, helaas heb ik een verschrikkelijke fan dus de honeymoon period was snel voorbij..

Hopelijk biedt iFixit snel fans aan want dit is echt niet tof.
Inmiddels een ticket ingeschoten voor RMA.. even kijken wat 't doet (naast nog langer wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
MacPoedel schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:47:
Mijn RMA is aan het fout lopen, bij DHL staat die momenteel als "Recipient moved or unknown, please contact the sender", dus ze hebben niet kunnen afleveren in Tilburg. DHL gebeld en de contactpersoon zou ongeldig zijn (Valve - Tery NB). Lijkt me vooral dat DHL de bedrijfsnaam verkeerdelijk als een persoon interpreteert, of de verzending is fout aangemaakt.

Is dit nog bij iemand gebeurd? Nu een mail naar Steam support aan het sturen om dit proberen op te lossen.
Even mezelf quoten omdat dit nog geen stap verder is, mijn pakje ligt nu bijna een week bij DHL. Valve support heeft op dinsdag geantwoord dat men bij het warenhuis ging informeren maar sindsdien geen verandering, terwijl men gewoon de ontvanger moest wijzigen en pakje opnieuw laten aanbieden, 5 minuten werk.

@rauthelegendary
Naar welk adres moest jij je RMA sturen?

Mijn shipping label (door Valve aangemaakt) zegt:
Valve
Tery NB
Gesworenhoekseweg 9-11
5047TM Tilburg
NETHERLANDS

Anyway, voor al wie een RMA overweegt omwille van een foutje waar mee te leven valt (mijn linkerpookje keerde niet mooi terug naar centrum maar met grote deadzone was er wel mee te spelen, en ik had ook wel een luidere fan maar stoorde me niet zo behalve buiten games): volgende keer wacht ik gewoon tot er reserveonderdelen beschikbaar zijn en maak ik het zelf. De timing rond Pasen was nu ook wat ongelukkig waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sf9ZXhpIbvAAUrzIiHxFgQ76g7o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pamaxzcoqEdaHg4Mmgeifgd9.png?f=user_large
Helaas, nog geen bestel mogelijkheid en geen mailtje, ik wacht nog rustig af!

[ Voor 3% gewijzigd door Cyw00d op 21-04-2022 16:08 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 09:39
Ik zelf heb denk ik minder geluk met GLS dan anderen hier. Sinds gisteravond sta ik op 'Data ontvangen' zonder enige indicatie van levering of voortgang. Vind het iet wat vreemd, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacPoedel schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:03:
Anyway, voor al wie een RMA overweegt omwille van een foutje waar mee te leven valt (mijn linkerpookje keerde niet mooi terug naar centrum maar met grote deadzone was er wel mee te spelen, en ik had ook wel een luidere fan maar stoorde me niet zo behalve buiten games): volgende keer wacht ik gewoon tot er reserveonderdelen beschikbaar zijn en maak ik het zelf. De timing rond Pasen was nu ook wat ongelukkig waarschijnlijk.
Mijn rechter stick bleef iets hangen en deze had ook een grotere deadzone nodig. Na 1 dag spelen was dit over en nu hebben beiden een deadzone van 3000 en werken prima. Even inspelen en opnieuw bekijken? Fan laat ik ook lekker (ik heb denk ik ook een luidere fan) want ik stoor me er echt niet aan. Sowieso is een RMA voor een fan kansloos gezien het zo hoort.....

Edit: btw, volgens mij is Valve op vakantie nu (hoorde ik op een YT video) en support reageert ook niet op mijn spel issue momenteel.

[ Voor 7% gewijzigd door Tadango op 21-04-2022 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Dus vanaf nu elke maandag en donderdag bijlezen over de kwaliteits service van GLS en hun niet werkende tracker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauthelegendary
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 17:16
MacPoedel schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:03:
[...]
Naar welk adres moest jij je RMA sturen?
Mijn label had dit adres:

Ingram Micro CFS Benelux BV
Valve Returns
Industrieweg 98
5145PW Waalwijk
NETHERLANDS

De DHL heeft het de volgende ochtend afgeleverd, al heb ik nog geen confirmatie vanuit Valve zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05 10:15
Evernote schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:57:
[...]

Inmiddels een ticket ingeschoten voor RMA.. even kijken wat 't doet (naast nog langer wachten)
Als er niets anders mis is met jouw SD, zou ik persoonlijk afwachten totdat er een vervangende optie op de markt komt. Ik ben zelf in dezelfe situatie en ik zie het als volgende:

1) In meest gevallen woren RMAs met alleen maar fan whine gengeerd;
2) RMA proces duurt verschrikkelijk lang;
3) De kans is enorm dat je krijgt unit met dezelfde fan;
4) De kans is hoog genoeg dat je krijgt daarbij unit met andere mankementen.

Ik denk jij meer on a safe side bent in deze situatie om zelf te vervangen dan RMA spel riskeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:46
Deck binnen, al weekje mee aan het spelen, wat notities:

Reserved on Fri, July 16, 2021
2022-04-11 ordered
2022-04-14 received

Dell wd19 dock werkt prima!

nomachine client geinstalleerd om m'n andere linux pc over te nemen:
passwd (standaard deck user heeft geen wachtwoord)
sudo steamos-readonly disable (ander ken je niks installeren op /)
voor zowel client als server: https://www.nomachine.com/download
voor alleen client: https://www.nomachine.com...ine%20Enterprise%20Client
uitpakken, chmod +x, ./bestandsnaam, ???, client!

bestanden overzetten tussen deck/pc via ssh:
(op deck) systemctl start sshd
om sshd permanent aan te zetten: systemctl enable sshd
(vanuit dolphin in KDE op niet deck pc) fish://deck@192.168.1.70
alternatief is kdeconnect maar nog niet geprobeerd

Eigenaardigheden:
* fan met zwarte symbool, fluit een beetje, fancurve is niet geweldig
* na een keer in slaap zetten door eenmaal drukken op power knop en daarna wakker makken bleek er constant een signaal te gaan van pijltje naar beneden of navigeer naar beneden, hield pas op na helemaal uitzetten en aanzetten
* na een keer in desktop modus zetten draaide het scherm op het deck 90 graden ipv gewoon rechtop

Gebrek aan SSD encryptie en een PIN/profile switchen na wakker maken/aanzetten dock is een groot gemis, het is een dikke laptop met kort door de bocht een XXL Switch behuizing, daar wil ik dit wel op hebben als ik er mee op reis ga.

Flatpaks installeren werkt prettig behalve wat sandbox problemen tijdens gebruik, keepassxc + browser addin werkte bijvoorbeeld niet.

Games geprobeerd:

* Elden Ring, werkt goed, framerate is niet zo hoog/frametime zo goed als op m'n game pc natuurlijk, na omlaag schroeven batterijgebruik kreeg ik gekke bugs zoals verdwijnen van monster modellen, ze werden onzichtbaar
* Deep Rock Galactic, werkt perfect, wel ff wennen met muizen, 1 missie gespeeld
* Crysis: start niet, misschien remastered versie proberen
* Doom: idem als DRG
* Yes, Your Grace: relaxed rpg/adventure spel, werkt prima, muizen is iets minder nauwkeurig als gewone, kon batterij slurpen maximaal omlaag zetten zonder impact, uitgespeeld
* GTA V: %!@# rockstar launcher wou niet tot ik deze een keer in desktop modus startte, lijkt prima te werken, erg gaaf dat het kan, kort geprobeerd
* AOE2 (2013) werkt prima! mis m'n muis wel, kort geprobeerd
* RimWorld: lijkt goed aangepast voor deck, kort geprobeerd

zelda botw via yuzu via emudeck.com, kort geprobeerd, werkt goed maar performance was nog laag, vast nog te tweaken
aantal NDS games via ?? via emudeck, kort geprobeerd, lijkt prima te werken behalve dat het portrait modus werkt, vast te tweaken

open schroeven en losmaken van onderkant is een eitje, kreeg metalen cover er niet van af, heb verder nog niet geprobeerd

Batterij gaat niet geweldig lang mee, ~4-5h met langzame/lichte games, paar uur met zwaardere.

Speakers zijn erg goed, mic nog te proberen.

Todo:

* dual boot met windows, omdat het kan
* instellen van wireguard VPN, vast makkelijk via KDE, nou nog in game modus
* tweaken fan curve/vervangen fan
* nog veel meer games proberen
* Nog grotere SSD + plaatsen MicroSD kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BOTW moet je via CEMU spelen, niet via YUZU. YUZU presteert nu erg matig op de deck, hopelijk lossen ze dat op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Zaggy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:37:

zelda botw via yuzu via emudeck.com, kort geprobeerd, werkt goed maar performance was nog laag, vast nog te tweaken
BOTW kan je het beste de Wii-u versie gebruiken (CEMU).
Deze is vele malen lichter om te emuleren dan de switch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Even een vraagje van mij kant, ik heb al gezocht op "SD kaart" in dit topic maar kon er niks over vinden.

Wat zijn de beste technieken om files over te zetten van een Windows desktop/laptop naar een SD kaart geformateerd voor de Steam Deck ? Ik wil met emulation station aan de gang, maar ik moet dan al m`n roms/iso's overzetten. Ik heb geen native linux systeem, alleen Windows 11, en die leest dus geen EXT4.

Nu is er wel een betaalde applicatie van Paragon (20 euro) waardoor je via Windows alsnog ETX4 etc. linux filesystems kan gebruiken. Maar als er een andere/makkelijkere gratis optie is ? Hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
lexkalin schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:36:
[...]

Als er niets anders mis is met jouw SD, zou ik persoonlijk afwachten totdat er een vervangende optie op de markt komt. Ik ben zelf in dezelfe situatie en ik zie het als volgende:

1) In meest gevallen woren RMAs met alleen maar fan whine gengeerd;
2) RMA proces duurt verschrikkelijk lang;
3) De kans is enorm dat je krijgt unit met dezelfde fan;
4) De kans is hoog genoeg dat je krijgt daarbij unit met andere mankementen.

Ik denk jij meer on a safe side bent in deze situatie om zelf te vervangen dan RMA spel riskeren.
Ik krijg nu ook de volgende reactie van Steam Support dus inderdaad punt 1 lijkt sowieso al van toepassing en daarnaar kan ik me ook vinden in de rest van je punten.
Thank you for reaching out to Steam.

We're aware of reports regarding fan noise and we're actively looking into the issue.

We're working on making optimizations in software to adjust both overall noise level and sound signature. We'd encourage you to wait for those updates to see whether they address the behavior you are describing.

Some fan noise is expected and lowering your system or in-game settings may improve your experience in the meantime.
Het ding is dus alleen dat ie dit ook doet met een TDP op 3w met een 15fps cap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iterothpa
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-04-2022
Heb m gisteren binnen gekregen (512GB), maar helaas registreert hij de L3 knop niet.
Steam Support bericht gestuurd gisteren en vandaag antwoord gekregen dat hij RMA moet, ik heb de verzendlabel echter nog niet gekregen.
Hij heeft ook de luide fan (high pitch), maar eerlijk gezegd heb ik daar niet echt last van, had erger verwacht van wat ik online heb gelezen.

Iemand hier ervaring met hoe lang het RMA process duurt voor de SD?
Met mijn Index controllers ging dit aardig snel, maar toen waren er geen shortages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Zo, masar alvast een grotere SSD gekocht voor in de 64. Die ik na Q3 kan bestellen. Maar nu zijn ze nog leuk geprijsd, zal straks anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:35
lithiumangel schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:45:
Even een vraagje van mij kant, ik heb al gezocht op "SD kaart" in dit topic maar kon er niks over vinden.

Wat zijn de beste technieken om files over te zetten van een Windows desktop/laptop naar een SD kaart geformateerd voor de Steam Deck ? Ik wil met emulation station aan de gang, maar ik moet dan al m`n roms/iso's overzetten. Ik heb geen native linux systeem, alleen Windows 11, en die leest dus geen EXT4.

Nu is er wel een betaalde applicatie van Paragon (20 euro) waardoor je via Windows alsnog ETX4 etc. linux filesystems kan gebruiken. Maar als er een andere/makkelijkere gratis optie is ? Hoor ik het graag.
Ik heb zelf een share aangemaakt op mijn Windows pc.Via Dolphin daar naartoe gegaan en alles over gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Evernote schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:53:
[...]

Het ding is dus alleen dat ie dit ook doet met een TDP op 3w met een 15fps cap..
Respecteert hij die TDP en cap wel volgens de stats? Niet elke game via Steam respecteert dit, en daarnaast ook al cap je een game van bijvoorbeeld 60->30, blijft de wattage/verbruik exact hetzelfde. Dus kan je het net zo goed op 60 fps spelen.

Een goed voorbeeld hiervan is Ace Combat 7, negeert zowel de TDP limit. En als je een framerate limiet instelt van 30FPS, blijft de wattage net zo hoog als dat je hem op 60fps speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
lithiumangel schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:00:
[...]

Respecteert hij die TDP en cap wel volgens de stats? Niet elke game via Steam respecteert dit, en daarnaast ook al cap je een game van bijvoorbeeld 60->30, blijft de wattage/verbruik exact hetzelfde. Dus kan je het net zo goed op 60 fps spelen.

Een goed voorbeeld hiervan is Ace Combat 7, negeert zowel de TDP limit. En als je een framerate limiet instelt van 30FPS, blijft de wattage net zo hoog als dat je hem op 60fps speelt.
Ik heb het getest met een simpele game, The Binding of Isaac. Ik realiseer me dat die game überhaupt niet aan de 3w komt.. frame limit wordt wel toegepast maar hij maakt echt een hoop herrie ondanks dat de temps rond de 43 graden liggen.

Ook in Steam OS zelf gilt de fan als een malle terwijl ik dus eigenlijk niks doe en alleen maar de Deck kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
Evernote schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:53:
[...]

Ik krijg nu ook de volgende reactie van Steam Support dus inderdaad punt 1 lijkt sowieso al van toepassing en daarnaar kan ik me ook vinden in de rest van je punten.

[...]

Ja, bij mij is hij ook luidruchtig ongeacht van de system belasting zolang die fan moet draaien.
Naar mijn mening als er geen andere gebrekken zijn dan is het niet de tijd en zenuwen waard op dat moment om met RMA te bemoeien. Toch snap ik de nasmaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Evernote schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:03:
[...]

Ook in Steam OS zelf gilt de fan als een malle terwijl ik dus eigenlijk niks doe en alleen maar de Deck kijk.
Ja, de fan performance is best "random" te noemen. Als ik in de home screen zit met "recent games" dan blaast de fan soms 100% voor even 10-20 seconden, en dan weer off. Maar gaat de fan _direct_ aan zodra ik door wat games scroll in de recent games overview met de D-pad. Alsof hij anticipeert dat je meteen de systeem op full load gaat gebruiken.

Maar het gebeurd ook weleens als ik door m`n library scroll, kan de fan af en toe gewoon aan blijven, en hij niet naar beneden throttled. Terwijl je nieteens een game speelt, noch dat hij een update aan het downloaden is. (als hij wat download zie je dit bovenaan via een icon dat beweegt) - wat je kan doen is de TDP instellen naar 3watt oid en dat killed de fan na een paar seconden. Als ik in-game zit, dan lijkt de fan zich beter te gedragen dan in de library iig.

Het is gewoon super irritant dat de fan zo inconsistent is.
Ik denk dat deze behaviour wel word aangepast dat de fan niet zo agressief is terwijl de SD "idle" is.
Valve heeft al ergens bekend gemaakt improvements te gaan maken m.b.t de fan via firmware.

[ Voor 13% gewijzigd door lithiumangel op 21-04-2022 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:46
lithiumangel schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:45:

KDEConnect is misschien nog de moeite waard: https://kdeconnect.kde.org/download.html ?

Of formatteren als Btrfs, dat kan Windows 11 blijkbaar: https://teddit.net/r/Stea...mat_in_windows/i4xc2dy/#c https://github.com/maharm...10#issuecomment-932776799

Of de betaalde versie van Paragon of Diskinternals: https://www.diskinternals.com/linux-reader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauthelegendary
iterothpa schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:53:
Iemand hier ervaring met hoe lang het RMA process duurt voor de SD?
Met mijn Index controllers ging dit aardig snel, maar toen waren er geen shortages.
Het is lastig te zeggen omdat de RMA tijd flink op lijkt te lopen. Het zal dus niet zo vlot gaan als bij mensen die in Q1 een RMA hadden. Gebaseerd op reddit comments zou ik zeggen dat je uit kan gaan van ergens tussen de twee en vier weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Steam support reageert totaal niet meer. Begin deze week RMA aangevraagd en na over en weer berichten gestuurd te hebben wat zeer vlot ging nu geen reactie meer. Laatste bericht was dat ze mijn mobiele nummer nodig hadden om de RMA te maken maar dat is al weer paar dagen geleden. Gisteren weer gevraagd wat wat er mis is maar geen reactie.

Dit proces gaat lang duren. Als dit al 1 tot 2 weken gaat duren laat staan het RMA proces zelf.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
MacPoedel schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:47:
Mijn RMA is aan het fout lopen, bij DHL staat die momenteel als "Recipient moved or unknown, please contact the sender", dus ze hebben niet kunnen afleveren in Tilburg. DHL gebeld en de contactpersoon zou ongeldig zijn (Valve - Tery NB). Lijkt me vooral dat DHL de bedrijfsnaam verkeerdelijk als een persoon interpreteert, of de verzending is fout aangemaakt.

Is dit nog bij iemand gebeurd? Nu een mail naar Steam support aan het sturen om dit proberen op te lossen.
Dit exacte probleem heb ik zowel op reddit als steam forum gelezen..

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Tadango schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:50:
[...]

Duurt nog even, begint pas rond 18:30 :P
18:30 is geweest! Ben reuze benieuwd of ik em vandaag kan bestellen of geduldig moet zijn en maandag de bestel knop zal krijgen wat de "calculators" al voorspelden.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Zaggy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:12:
[...]

KDEConnect is misschien nog de moeite waard: https://kdeconnect.kde.org/download.html ?

Of formatteren als Btrfs, dat kan Windows 11 blijkbaar: https://teddit.net/r/Stea...mat_in_windows/i4xc2dy/#c https://github.com/maharm...10#issuecomment-932776799

Of de betaalde versie van Paragon of Diskinternals: https://www.diskinternals.com/linux-reader/
Of gewoon overzetten via een usb stickje met FAT32 indeling. Een usb stickje met usb-c of verloopstukje / hubje ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Yes mail!!

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Hier ook de mail. Alleen nog even kijken wat de vrouw zegt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:26
Hij zou hier nog onderweg moeten zijn, maar ik heb de hoop inmiddels wel opgegeven. Blok is inmiddels al ruimschoots 3 uur overschreden. Ik ben benieuwd of ik hem voor het weekend in handen heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greenwood
  • Laatst online: 14-09 17:15
Hier ook de mail ontvangen en direct besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Mail ontvangen op 18:37 en direct besteld! Ben reuze benieuwd naar t apparaat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Arunia schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:53:
Hier ook de mail. Alleen nog even kijken wat de vrouw zegt. :+
Ik zeg helemaal niets tot dat ik dat ding binnen heb en een paar van haar favo titels er op heb gezet! Hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iterothpa
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-04-2022
logix147 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:57:
Hij zou hier nog onderweg moeten zijn, maar ik heb de hoop inmiddels wel opgegeven. Blok is inmiddels al ruimschoots 3 uur overschreden. Ik ben benieuwd of ik hem voor het weekend in handen heb...
Bij mij duurde het tot 8 uur s avonds voor GSL hier was, ook al was aangegeven dat ze hier 's ochtends zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
Hier is die ook binnen. Uit de mail van afgelopen maandag, vanmiddag bezorgd (bijna op schema, uurtje later).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
LongTimeAgo schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:15:
[...]

Ik zeg helemaal niets tot dat ik dat ding binnen heb en een paar van haar favo titels er op heb gezet! Hahaha.
Ondertussen met goedkeuring besteld na een:"Holy wat duur!" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 00:42
maandag steam deck betaald, gls shipping label is er maar ze hebben pakket niet ontvangen volgens gls 😔😔😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
Light21M schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:38:
maandag steam deck betaald, gls shipping label is er maar ze hebben pakket niet ontvangen volgens gls 😔😔😔
Zou de hoop nog niet helemaal opgeven, GLS had de mijne vanmorgen vroeg pas rond en vanmiddag (rond 15:00) werd mijn SD geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauthelegendary
Heb je de Nederlandse tracking site van de GLS geprobeerd? De link die Valve stuurt gaat naar de internationale site die niet werkt met lokale zendingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
rauthelegendary schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:59:
[...]

Heb je de Nederlandse tracking site van de GLS geprobeerd? De link die Valve stuurt gaat naar de internationale site die niet werkt met lokale zendingen
ja ook geprobeerd’ nothing yet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
Zelfde situatie hier. Althans, misschien nog erger, slechts 'data ontvangen'. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Volgens mij zijn gewoon alle decks flawed die ze verkopen varierend van klein issue tot complete miskleun. Overgrote gedeelte besluit misschien zijn deck te houden zelfs bij best significate gebreken omdat ze bang zijn anders niks te hebben maar hoeveel mensen die wel een RMA aanvragen is dan relatief toch groot want ze lijken het niet aan te kunnen.
Straks krijgen we na q2 en na q3 statussen voor je RMA lol. Naja geen lol maar lol he.

/Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Het is denk ik ook maar net wat je verwachtingen zijn. Wij hebben hier 2x een 512 GB versie van het eerste uur (1 en 3 maart ontvangen) die prima bevallen. Bij de 1 is de haptic feedback van de linker trackpad iets zwakker, maar prima te compenseren via calibratie. Verder denk ik dat veel mensen (in mijn ogen onterecht) een muisstil apparaat verwachten die als een 100% perfecte console functioneert.

Het is en blijft een PC, met alle bijkomende quirks. Maar tegelijkertijd de vrijheid en openheid om er zelf aan te sleutelen.

Verder zul je op fora altijd meer negatieve berichten / klachten zien dan positieve. Want die mensen zijn blij en 'hebben wel wat beters te doen dan te klagen op een forum'.

Neemt niet weg dat het natuurlijk erg vervelend is als je wel een 'dud' hebt ontvangen, nadat je er zo naar uitgekeken hebt. Ik zou daar ook enorm van balen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:35
dhrto schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:01:
Het is denk ik ook maar net wat je verwachtingen zijn. Wij hebben hier 2x een 512 GB versie van het eerste uur (1 en 3 maart ontvangen) die prima bevallen. Bij de 1 is de haptic feedback van de linker trackpad iets zwakker, maar prima te compenseren via calibratie. Verder denk ik dat veel mensen (in mijn ogen onterecht) een muisstil apparaat verwachten die als een 100% perfecte console functioneert

Het is en blijft een PC, met alle bijkomende quirks. Maar tegelijkertijd de vrijheid en openheid om er zelf aan te sleutelen.

Verder zul je op fora altijd meer negatieve berichten / klachten zien dan positieve. Want die mensen zijn blij en 'hebben wel wat beters te doen dan te klagen op een forum'.

Neemt niet weg dat het natuurlijk erg vervelend is als je wel een 'dud' hebt ontvangen, nadat je er zo naar uitgekeken hebt. Ik zou daar ook enorm van balen.
Ik denk niet dat mensen een muisstil apparaat verwachten, het gaat meer om de hoge toon die de fan produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
Robertobananas schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:42:
[...]

Zelfde situatie hier. Althans, misschien nog erger, slechts 'data ontvangen'. :(
idem zelfde melding hier,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22
NosferatuX schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:49:
Volgens mij zijn gewoon alle decks flawed die ze verkopen varierend van klein issue tot complete miskleun. Overgrote gedeelte besluit misschien zijn deck te houden zelfs bij best significate gebreken omdat ze bang zijn anders niks te hebben maar hoeveel mensen die wel een RMA aanvragen is dan relatief toch groot want ze lijken het niet aan te kunnen.
Straks krijgen we na q2 en na q3 statussen voor je RMA lol. Naja geen lol maar lol he.

/Zucht
Hier zit je er toch wel naast. Het is vervelend dat jij het gevoel hebt dat je Deck niet goed is, maar de meeste hoor je er hier niet over. Ondanks dat tweakers echt kunnen klagen.

Ik denk ook niet dat de reviewers een kapotte Deck zouden accepteren. Genoeg kanalen en websites waren sceptisch, zij zouden zeker gaan klagen als er iets mis was. Er zijn ook reviews gedaan op retail Decks, dus daar zal het niet aan liggen.

Iemand op Reddit heeft Eduroam aan de praat gekregen op de Deck, ideaal :+

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:49:

/Zucht
Volgens mij heeft de mijne ook geen gebreken hoor... Ik heb niet specifiek de haptics getest maar ik heb ook geen verschil opgemerkt. Heb ook niet aan de settings er van gezeten. Het maakt ook geen raar geluid. Het geluid van mijn deck valt ook wel mee... Ja hij blaast maar ik merk eigenlijk niks van steeds up en down spinnen, het is vrij constant en zonder irritante piepen (hoewel ik ook niet de beste oren heb).

Dus of ik heb enorm veel geluk, of het valt best wel mee. Wat je niet moet vergeten is dat een veel groter deel van mensen met problemen hier en op andere fora zullen komen posten dan mensen zonder problemen. Het is een beetje hetzelfde effect als dat, toen ik (decennia geleden) voor de Epson helpdesk werkte dat wij daar allemaal dachten dat Epson printers de grootste bagger ooit waren. Dat viel best mee maar wij hoorden alles wat er maar mis kon gaan met zo'n apparaat natuurlijk. Jij hebt dat nou omdat je zelf problemen ervaart en op zoek gaat naar andere ervaringen. Blijft kut dat je problemen hebt natuurlijk, maar probeer wel een beetje het perspectief te bewaren.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Delta fan confirmed.. als ie alleen een hoop herrie maakte ik de zin van: hij blaast want hij verplaatst lucht dan had ik er geen issue mee gehad maar het is de hoge pieptoon die me enorm stoort en zelfs met een koptelefoon hoorbaar is.

Zojuist ook ontdekt dat m’n R3 eigenlijk 9 van de 10x niet werkt dus hij zal uiteindelijk een keer terug moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:16:
[...]

Hier zit je er toch wel naast. Het is vervelend dat jij het gevoel hebt dat je Deck niet goed is, maar de meeste hoor je er hier niet over.

Ik denk ook niet dat de reviewers een kapotte Deck zouden accepteren.

Iemand op Reddit heeft Eduroam aan de praat gekregen op de Deck, ideaal :+
Mwa, het is niet een gevoel dat mijn deck niet goed is, meer een feit.
En ik hoor de meeste juist bevestigen dat er bij hen juist ook iets niet helemaal gaat zoals het moet maar dat ze het voor lief nemen en er mee kunnen leven of verwachten dat het door software opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Evernote schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:33:
Delta fan confirmed.. als ie alleen een hoop herrie maakte ik de zin van: hij blaast want hij verplaatst lucht dan had ik er geen issue mee gehad maar het is de hoge pieptoon die me enorm stoort en zelfs met een koptelefoon hoorbaar is.

Zojuist ook ontdekt dat m’n R3 eigenlijk 9 van de 10x niet werkt dus hij zal uiteindelijk een keer terug moeten.
Oei die van mij piepte ook wat maar stoorde me er niet aan maar als je het door je koptelefoon nog hoort is dat wel een behoorlijke piep. Zou me er dan ook aan storen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
Heb voor mijn haptics een ticket ingeschoten... Eens kijken hoe het opgepakt gaat worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Finraziel schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:25:
[...]

Volgens mij heeft de mijne ook geen gebreken hoor... Ik heb niet specifiek de haptics getest maar ik heb ook geen verschil opgemerkt. Heb ook niet aan de settings er van gezeten. Het maakt ook geen raar geluid. Het geluid van mijn deck valt ook wel mee... Ja hij blaast maar ik merk eigenlijk niks van steeds up en down spinnen, het is vrij constant en zonder irritante piepen (hoewel ik ook niet de beste oren heb).

Dus of ik heb enorm veel geluk, of het valt best wel mee. Wat je niet moet vergeten is dat een veel groter deel van mensen met problemen hier en op andere fora zullen komen posten dan mensen zonder problemen. Het is een beetje hetzelfde effect als dat, toen ik (decennia geleden) voor de Epson helpdesk werkte dat wij daar allemaal dachten dat Epson printers de grootste bagger ooit waren. Dat viel best mee maar wij hoorden alles wat er maar mis kon gaan met zo'n apparaat natuurlijk. Jij hebt dat nou omdat je zelf problemen ervaart en op zoek gaat naar andere ervaringen. Blijft kut dat je problemen hebt natuurlijk, maar probeer wel een beetje het perspectief te bewaren.
Je hebt gelijk hoor maar toch is het wel een groot aantal gebruikers die problemen hebben. Als je hier dit topic neemt zijn diegene die zeggen geen enkel probleem te hebben echt in een enorme minderheid. Het overgrote gedeelte zegt eerlijk dat er wel wat scheelt maar het voor lief nemen en de rest gaat voor RMA. En dan is dit niet eens een klaag topic maar eerder een algemeen ervaringen topic geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:35
NosferatuX schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:02:
[...]
Als je hier dit topic neemt zijn diegene die zeggen geen enkel probleem te hebben echt in een enorme minderheid.
Dat is altijd zo, mensen zijn niet geneigd om te zeggen dat ze geen problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
MoonRaven schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:14:
[...]

Dat is altijd zo, mensen zijn niet geneigd om te zeggen dat ze geen problemen hebben.
Klopt maar dan alsnog is er in dat standaard gegeven een opvallende trend merkbaar die afwijkt van soort gelijke situaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
DCG909 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:58:
Heb voor mijn haptics een ticket ingeschoten... Eens kijken hoe het opgepakt gaat worden :/
Zou alvast wat fotos/videos maken zover mogelijk indien het probleem visueel of auditief is vast te leggen. Gaan ze om vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
Light21M schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:10:
[...]

idem zelfde melding hier,,,
Bij mij zojuist geupdate. Morgen ochtend levering vanaf 10:30!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tja, het geluid lijkt me heel lastig om dat objectief met maar 1 voorbeeld te beoordelen. We moeten echt een paar mensen bij elkaar krijgen met een paar goede en slechte fans. In het noorden heb ik komende zondag tijd en rij graag naar iemand met een slechte fan.

Wat betreft de rest, ik heb nergens problemen mee. Het iets krom liggen op tafel kan je ook eenvoudig corrigeren merk ik. Haptics zijn zeker gelijk en vooral qua software configuratie merk ik allerlei varianten. Sticks werken ook goed met een kleine deadzone.

Software zit vol met issues, daar maak ik me meer druk om eigenlijk. Van eigenaardigheden tot dingen die structureel niet werken (ook niet op de desktop steam cliënt, dus is meer een Valve gebrek dan een Steam Deck gebrek)

Maar als ik dan assassin's creed oddysee super smooth en stabiel speel met een verbruik van 16-17W gemiddeld wat beter voelt dan mijn VM met 1050ti dan maakt dat enorm veel goed. Prestaties per W zijn enorm goed en dingen als Doom Ethernal op 60Fps ziet er machtig mooi uit en speelt heerlijk.

Als er echt een duidelijk defect is is dat jammer natuurlijk maar haptics zijn mager en icm de software kan dat snel een gevoel geven dat er iets niet klopt. De fan zal qua design op de grens van fluiten zitten wat bij de ene wat erger is dan bij de andere. Fan whine zal alleen in een vergelijk met een paar andere units bepaald kunnen worden want de omgeving maakt enorm veel uit qua beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Tadango schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:33:
In het noorden heb ik komende zondag tijd en rij graag naar iemand met een slechte fan.
18 juni zitten we met een aantal Deck eigenaren in Helmond ? Niet heel noordelijk maar wel veel vergelijkingsmateriaal. :P

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Tadango schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:12:
[...]

Mijn rechter stick bleef iets hangen en deze had ook een grotere deadzone nodig. Na 1 dag spelen was dit over en nu hebben beiden een deadzone van 3000 en werken prima. Even inspelen en opnieuw bekijken? Fan laat ik ook lekker (ik heb denk ik ook een luidere fan) want ik stoor me er echt niet aan. Sowieso is een RMA voor een fan kansloos gezien het zo hoort.....

Edit: btw, volgens mij is Valve op vakantie nu (hoorde ik op een YT video) en support reageert ook niet op mijn spel issue momenteel.
Ik heb mijn SD wel anderhalve week gehad en het probleem leek eerder erger te worden dan weg te gaan. Niet alle games die ik speelde gebruikten de joysticks, heb redelijk wat met de D-pad gespeeld. Maar is dus niet dat ik van dag 1 support heb gecontacteerd..

Denk inderdaad ook wel dat er vakantie tussen is gekomen, dinsdag heeft men wel gereageerd maar dat stelde weinig voor. Hopelijk is er volgende week wel iemand die weet wat die doet.
rauthelegendary schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:28:
[...]

Mijn label had dit adres:

Ingram Micro CFS Benelux BV
Valve Returns
Industrieweg 98
5145PW Waalwijk
NETHERLANDS

De DHL heeft het de volgende ochtend afgeleverd, al heb ik nog geen confirmatie vanuit Valve zelf
Ander adres dus dan wat ik heb gekregen. Vond het al raar dat die van mij niet naar Ingram terug moest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NosferatuX schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:48:
[...]

Mwa, het is niet een gevoel dat mijn deck [sic] niet goed is, meer een feit.
En ik hoor de meeste [sic] juist bevestigen dat er bij hen juist ook iets niet helemaal gaat zoals het moet maar dat ze het voor lief nemen en er mee kunnen leven of verwachten dat het door software opgelost gaat worden.
Confirmation bias. Je hoort de mensen die niets te klagen hebben niet omdat die niets hebben om over te klagen.

Mijn Deck is ook binnengekomen. De fan is hoorbaar, maar geen hoge toon. Het stoort niet tijdens het spelen zonder koptelefoon. Alle knoppen, joysticks en aanraakvlakken lijken goed te werken. Al het e.e.a. met plezier gespeeld.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
The Zep Man schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:12:
[...]

Confirmation bias. Je hoort de mensen die niets te klagen hebben niet omdat die niets hebben om over te klagen.

Mijn Deck is ook binnengekomen. De fan is hoorbaar, maar geen hoge toon. Het stoort niet tijdens het spelen zonder koptelefoon. Alle knoppen, joysticks en aanraakvlakken lijken goed te werken. Al het e.e.a. met plezier gespeeld.
Fijn om te horen dat er ook goede fans in dezelfde batches zitten maar het zou Valve sieren als ze hier over communiceren want het is voor mij en velen met mij enorm storend, zowel mét als zonder koptelefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 07:53
Let vooral ook op die B-knop hoor. Ik heb daar de eerste vijf dagen niets van gemerkt, tot ie ineens klem zat midden in een heftig gevecht. Dat redelijk wat mensen aangeven dat ze er na RMA weer een hebben ontvangen met exact hetzelfde probleem doet mij wel vermoeden dat het vrij veel voorkomt. Maar goed, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 08:18
Al deze ervaringen doen me twijfelen.
Gelukkig is m'n voorziene besteldatum pas in Q3.
Hopelijk fixen ze nog het een en ander tegen die tijd...

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
Homme schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 05:57:
Al deze ervaringen doen me twijfelen.
Gelukkig is m'n voorziene besteldatum pas in Q3.
Hopelijk fixen ze nog het een en ander tegen die tijd...
Dat lijkt me ook weer niet nodig. Gewoon terugsturen tot je een goeie hebt toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Jackal85 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 05:59:
[...]

Dat lijkt me ook weer niet nodig. Gewoon terugsturen tot je een goeie hebt toch.
Laat dat proces nu ook een hel zijn.. :+

Aangezien we hier toch op Tweakers zitten..

Zo’n meet up om Decks te vergelijken is natuurlijk hartstikke leuk maar waarom schroeven we hem niet gewoon open?

8 schroefjes en je haalt de achterkant er zo af, ik zou erg graag willen zien welk model fan de community heeft en dan in het bijzonder de outliers. (als die er al zijn)

Ofwel: Hebben de mensen die issues hebben met de fan altijd een Delta fan?
En zijn de mensen die tevreden zijn met het geluid allemaal in het bezit van een Huaying fan?

Volgens Valve vervalt je garantie niet als je het apparaat opent al ben je wel de pineut als je zelf schade toebrengt aan het apparaat.

[ Voor 57% gewijzigd door Evernote op 22-04-2022 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Evernote schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:44:

Zo’n meet up om Decks te vergelijken is natuurlijk hartstikke leuk maar waarom schroeven we hem niet gewoon open?

8 schroefjes en je haalt de achterkant er zo af, ik zou erg graag willen zien welk model fan de community heeft en dan in het bijzonder de outliers. (als die er al zijn)

En zijn de mensen die tevreden zijn met het geluid allemaal in het bezit van een Huaying fan?

Volgens Valve vervalt je garantie niet als je het apparaat opent al ben je wel de pineut als je zelf schade toebrengt aan het apparaat.
Hier ben ik het overigens helemaal mee eens. Natuurlijk moet je kapotte systemen eerst terug sturen voor garantie.
Maar als je niet exact kan uitsluiten of het nou een perceptie of een defect is, plus het RMA proces kan eeuwig duren, dan zou ik naar vervangende onderdelen kijken. Zo duur kan een fan niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat je een Deck niet onnodig wilt openschroeven vanwege het gebruik van zelftappers.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexkalin
Als er iemand in Haarlem wil decks vergelijken ben ik er wel enthousiast voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
XanderDrake schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:59:
[...]

Hier ben ik het overigens helemaal mee eens. Natuurlijk moet je kapotte systemen eerst terug sturen voor garantie.
Maar als je niet exact kan uitsluiten of het nou een perceptie of een defect is, plus het RMA proces kan eeuwig duren, dan zou ik naar vervangende onderdelen kijken. Zo duur kan een fan niet zijn.
De fans zijn (nog) nergens te koop.

Overigens is m’n R3 knop defect dus mijn Deck gaat sowieso retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Evernote schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:19:
[...]

De fans zijn (nog) nergens te koop.

Overigens is m’n R3 knop defect dus mijn Deck gaat sowieso retour.
Kapot is kapot, natuurlijk.

Ik denk niet dat het nog lang gaat duren mbt beschikbare onderdelen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/x6xtzkilqxu81.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=6b8e0921aac8102f38a907dd2ce2eac5ae62fe08

Woo, beschikbaar als standaard update download voor je Deck :)

Zeer veel fixes, kijk even of je favo game er tussen zit:
Changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice :)

Ik zie bv: Fix Assassin's Creed Odyssey displaying unsupported driver warning in the overlay. Dat is ook op de lossen door door de overlay in ubisoft connect helemaal uit te zetten. Mooi dat dat niet meer hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 08:12
Arunia schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:37:
[...]

Ondertussen met goedkeuring besteld na een:"Holy wat duur!" :D
haha hier ook, welke versie heb je besteld? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
een meet lijkt me wel gaaf, ik zit hier in Beverwijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
en here we go!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24tR-3lutQfHwbp3eRLknlJ-wdA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kn769wlLbHtMvkM2LTXPRoGO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
[...]

Laat dat proces nu ook een hel zijn.. :+

Haha nou ja een hel, een hel. Zolang je pakje niet zoekraakt kan er verder weinig misgaan toch. Ik heb al een jaar op dat ding gewacht, zo'n drama vind ik het niet om nu een maand of twee zonder Deck te zitten.

Ik zou die van mij ook wel een keer willen openschroeven, maar begreep ik nu goed dat de behuizing ook nog met plastic clips vastzit? Daarvan sloop ik er namelijk altijd minstens één als ik hardware openmaak. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Jackal85 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:19:
[...]

Haha nou ja een hel, een hel. Zolang je pakje niet zoekraakt kan er verder weinig misgaan toch. Ik heb al een jaar op dat ding gewacht, zo'n drama vind ik het niet om nu een maand of twee zonder Deck te zitten.

Ik zou die van mij ook wel een keer willen openschroeven, maar begreep ik nu goed dat de behuizing ook nog met plastic clips vastzit? Daarvan sloop ik er namelijk altijd minstens één als ik hardware openmaak. 8)7
Als je de Deck vanaf de bovenkant open maakt nadat je de 8 self tapping screws los hebt dan gaat het goed.

Ik heb altijd ruzie met clips maar de Deck was echt makkelijk open te maken.

RMA hel heeft betrekking op de lange wachttijd maar ook het feit dat je waarschijnlijk een Deck terug krijgt met hetzelfde of een ander probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
Evernote schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:21:
[...]

Als je de Deck vanaf de bovenkant open maakt nadat je de 8 self tapping screws los hebt dan gaat het goed.

Ik heb altijd ruzie met clips maar de Deck was echt makkelijk open te maken.

RMA hel heeft betrekking op de lange wachttijd maar ook het feit dat je waarschijnlijk een Deck terug krijgt met hetzelfde of een ander probleem :+
Haha dat heb ik wel zien langskomen op Reddit inderdaad, mensen die tot drie keer toe een klemmende B-knop hebben inmiddels. Of juist een fluitende fan. Terugsturen is ook wel vervelend, maar het zijn juist zulke problemen waar ik me anders zo aan ga ergeren dat ik maar beter even zonder Deck kan zitten. Beter voor iedereen. ;)

Goed om te horen dat het meevalt met die clips, dan ga ik zeker eens vanbinnen kijken ook! Jammer dat de QA grotendeels is uitbesteed aan de klanten, maarja dat lijkt tegenwoordig meer regel dan uitzondering.

Ik vind het overigens wel een fantastisch apparaat. Nier Automata op hogere settings dan op PS4 Pro, maar dan zónder framedrops. Ongelooflijk wat voor specs ze in dit ding hebben geperst.

[ Voor 8% gewijzigd door Jackal85 op 22-04-2022 10:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yannickgd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:28
Ondertussen ook mijn steam deck binnen. Een paar spellen getest, lijkt over het algemeen best goed te werken;
Doom (2016) - Het spel ziet er goed uit, en draait (totdat er enemies komen) op ultra 30fps. Een mix van medium en high lijkt het spel constant op 30fps te lopen, en ik zie het verschil tussen medium/high en ultra eigenlijk niet.Gyro mikken werkt perfect.
Rogue Legacy - Spel draaide prima, maar text was blurry. Spel bleek op een rare resolutie te staan. Ik kon geen andere resolutie kiezen, maar na het verlaten van het resolutie selectie menu sprong het spel ineens naar de juiste resolutie. Vaag, maar het resulteert in een perfect werkend spel. Woo!
Into the Breach - werkt perfect, alsof het voor de deck gemaakt was. Enige wat opviel is dat steam aangeeft dat het "de juiste" icons gebruikt, maar het zijn de icons voor de steam controller ipv de steam deck.
Xcom 2 - Het spel zou speelbaar moeten zijn volgens Valve's eigen testen, maar ik krijg het tot nu toe niet aan de praat. De 2K launcher springt omhoog, en als ik daar selecteer om het spel te launchen, knippert het scherm constant tussen de launcher en XCOM zelf. Het is daardoor niet te spelen. Heeft iemand enig idee hoe je de 2K launcher kan bypassen?

Helaas is de fan in mijn unit best wel luid. Er is naast de woosh een hoge pieptoon te horen. Aan de ene kant valt het mee hoe erg deze pieptoon is, aangezien het met een koptelefoon (WH-1000XM3) niet te horen is, en het tijdens spellen met veel geluid niet meer heel erg opvalt.

Maar mijn god, wat kan die fan ook vervelend zijn. Tijdens de installatie van grotere spellen wordt de CPU 100% belast, waardoor de fan erg hard gaat blazen. Deze is dan overal in mijn appartement te horen, alsof je voor een uur lang naast schiphol woont. Ook is de deck hierdoor niet 's nachts in bed te gebruiken met iemand anders naast je, daar is zelfs de laagste fan snelheid te luid voor.

Erg jammer dat de fan dan ook niet met de hand aan te passen is. Bij een spel zoals Into the Breach schommelt de deck tussen de 40 en 42 graden. Bij 42 gaat de fan aan, deze blaast de temperatuur weer naar 40, en gaat vervolgens weer uit. Eigenlijk zou ik het hier niet erg vinden als het mogelijk was om de deck 50 graden te laten worden, zonder dat de fan aan gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexkalin
yannickgd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:36:
Ondertussen ook mijn steam deck binnen. Een paar spellen getest, lijkt over het algemeen best goed te werken;
Doom (2016) - Het spel ziet er goed uit, en draait (totdat er enemies komen) op ultra 30fps. Een mix van medium en high lijkt het spel constant op 30fps te lopen, en ik zie het verschil tussen medium/high en ultra eigenlijk niet.Gyro mikken werkt perfect.
Rogue Legacy - Spel draaide prima, maar text was blurry. Spel bleek op een rare resolutie te staan. Ik kon geen andere resolutie kiezen, maar na het verlaten van het resolutie selectie menu sprong het spel ineens naar de juiste resolutie. Vaag, maar het resulteert in een perfect werkend spel. Woo!
Into the Breach - werkt perfect, alsof het voor de deck gemaakt was. Enige wat opviel is dat steam aangeeft dat het "de juiste" icons gebruikt, maar het zijn de icons voor de steam controller ipv de steam deck.
Xcom 2 - Het spel zou speelbaar moeten zijn volgens Valve's eigen testen, maar ik krijg het tot nu toe niet aan de praat. De 2K launcher springt omhoog, en als ik daar selecteer om het spel te launchen, knippert het scherm constant tussen de launcher en XCOM zelf. Het is daardoor niet te spelen. Heeft iemand enig idee hoe je de 2K launcher kan bypassen?

Helaas is de fan in mijn unit best wel luid. Er is naast de woosh een hoge pieptoon te horen. Aan de ene kant valt het mee hoe erg deze pieptoon is, aangezien het met een koptelefoon (WH-1000XM3) niet te horen is, en het tijdens spellen met veel geluid niet meer heel erg opvalt.

Maar mijn god, wat kan die fan ook vervelend zijn. Tijdens de installatie van grotere spellen wordt de CPU 100% belast, waardoor de fan erg hard gaat blazen. Deze is dan overal in mijn appartement te horen, alsof je voor een uur lang naast schiphol woont. Ook is de deck hierdoor niet 's nachts in bed te gebruiken met iemand anders naast je, daar is zelfs de laagste fan snelheid te luid voor.

Erg jammer dat de fan dan ook niet met de hand aan te passen is. Bij een spel zoals Into the Breach schommelt de deck tussen de 40 en 42 graden. Bij 42 gaat de fan aan, deze blaast de temperatuur weer naar 40, en gaat vervolgens weer uit. Eigenlijk zou ik het hier niet erg vinden als het mogelijk was om de deck 50 graden te laten worden, zonder dat de fan aan gaat.
Ik heb met 2k launcher niets te maken gehad maar zou eens desktop modus proberen gebruiken om launcher te kunnen juist instellen of omzeilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickgd
lexkalin schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:41:
[...]

Ik heb met 2k launcher niets te maken gehad maar zou eens desktop modus proberen gebruiken om launcher te kunnen juist instellen of omzeilen.
Desktop mode geprobeerd. Het spel lijkt goed op te starten, maar de startbalk blijft ervoor staan, en het spel reageert niet op inputs. De launcher verdwijnt in ieder geval wel, dus het is in principe iets verder! :+

Misschien vanavond een verse install proberen, online hier en daar gelezen dat het ook mogelijk is een native linux versie te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
yannickgd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:07:
[...]

Desktop mode geprobeerd. Het spel lijkt goed op te starten, maar de startbalk blijft ervoor staan, en het spel reageert niet op inputs. De launcher verdwijnt in ieder geval wel, dus het is in principe iets verder! :+

Misschien vanavond een verse install proberen, online hier en daar gelezen dat het ook mogelijk is een native linux versie te installeren.
Ja, inderdaad, sommige launchers zijn nogal lastig.
Ik vraag me echter af of ik kan op enige manier voor Bethesda games niet hoeven touchscreen gebruiken om Play te drukken op de game launcher. Hou niet van vettige vingeafdrukken op het scherm, maar touchpads doen er niets evenals knoppen. Ik gebruik standaard schema met joysticks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikevankan
  • Laatst online: 18-08 14:20
Gisteren ook mijn steamdeck binnen gekregen en tot nu toe blij verrast met de ervaring. Gisteren even kort met de instellingen gespeeld en vanmorgen even kort GTA IV opgestart. Het spel heeft de rockstar launcher en microsoft live ervoor zitten maar hij komt er doorheen en in game heb ik zonder aanpassingen een solid 60FPS. Zeer netjes voor een apparaat van deze grote met een bekende slechte port van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickgd

Ik heb er overigens ook een filmpje van gemaakt, met hoe de Xcom intro normaal met ""glitches"" opstart, lijkt het nog bijna alsof het hoort.

(Bevat flitsende beelden)
https://m.imgur.com/a/iU7iMxV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickgd
lexkalin schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:10:
[...]

Ja, inderdaad, sommige launchers zijn nogal lastig.
Ik vraag me echter af of ik kan op enige manier voor Bethesda games niet hoeven touchscreen gebruiken om Play te drukken op de game launcher. Hou niet van vettige vingeafdrukken op het scherm, maar touchpads doen er niets evenals knoppen. Ik gebruik standaard schema met joysticks.
Als je de steam knop lang ingedrukt houdt komt er een lijst met shortcuts naar boven. Een van die shortcuts is om de rechter joystick als muis te gebruiken. Hiermee kan je dan op play drukken.
(steam + rechter joystick = muis)
(steam + rechter trigger = klik)

[ Voor 5% gewijzigd door yannickgd op 22-04-2022 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilmithir
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 08:50
Steam Deck is hier ook binnen :D
Nu aan het updaten.

Excel documentje ook gelijk bijgewerkt.

[ Voor 28% gewijzigd door ilmithir op 22-04-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

Zuur man, waar woon je? Misschien een idee om jou Deck met die van mij te vergelijken.
Dit komt er waarschijnlijk wel, binnenkort. Ik ben eerlijk gezegd verbaast dat we het nu nog niet hebben, want volgens mij is er al wel een soort driver. Corectrl hebben ze al geprobeerd, maar die werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 23:35
Ik hoop dat de komende weken niet op donderdag geleverd gaat worden in de hoop dat de mijne wat later komt en er wat meer positieve berichten komen over de recente units.

De 512gb gaat elke levering zo’n 15-20 minuten vooruit wat zou betekenen dat ik over zo’n 1,5 a 2 weken aan de beurt ben, indien alleen op maandag geleverd gaat worden heb ik nog een maandje de tijd om het af te wachten.

De combinatie van veel units met problemen en een slechte RMA is voor mij een reden om niet meer heel enthousiast te zijn helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
sderooij schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:35:
[...]

haha hier ook, welke versie heb je besteld? :D
Ik heb de 512 besteld. Beter maar meteen goed doen zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickgd
XanderDrake schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:21:
[...]

Kapot is kapot, natuurlijk.

Ik denk niet dat het nog lang gaat duren mbt beschikbare onderdelen.

[Afbeelding]

Woo, beschikbaar als standaard update download voor je Deck :)

Zeer veel fixes, kijk even of je favo game er tussen zit:
Changelog
Ondertussen op reddit meer mensen gevonden met dezelfde problemen met alle 2K Launcher spellen. Uiteindelijk blijkt het dat deze nieuwe versie van proton nog niet helemaal lekker omgaat met de 2K Launcher. Proton 6.3-8 werkt overigens perfect.

Je kan een spel op een andere proton versie zetten via de settings (tandwiel icoon naast te play knop) -> compatibility -> [x] Force the use of a specific steam play compatibility tool, en dan in de drop down list proton 6.3-8 selecteren.

Edit: Overigens, weet iemand waar/hoe ik dit soort issues kan aangeven zodat het bekend wordt voor de proton developers?

[ Voor 5% gewijzigd door yannickgd op 22-04-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yannickgd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:37:
Edit: Overigens, weet iemand waar/hoe ik dit soort issues kan aangeven zodat het bekend wordt voor de proton developers?
Ik zat ook al te kijken of er ergens een proton / Steam deck bug list / tracker is waar we problemen aan kunnen toevoegen.
Pagina: 1 ... 32 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.