Mijn fan is prima, fluit echt nauwelijks. Klinkt niet anders dan een goede laptop. Haptics werken ook prima al is links een fractie minder wellicht, maar dat is deels by design dacht ik. Niet plat maakt in de hand weinig uit uiteraard en alleen op tafel wiebelt hij lichtjes.
Zeker wel. Je doet geen afstand van je rechten als je RMA’d,, en de 2 weken beginnen opnieuw te lopen als je je nieuwe unit binnen hebt.NosferatuX schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:17:
[...]
Ja true maar tegen die tijd hopelijk een deck die 100% in orde is met betere resale value.
Ik denk dat je geen recht meer hebt op WKOA als je voor een reparatie/swap gaat.
Nee klopt maar de bedenktermijn gaat in op het moment van het ontvangen van het product. Dan gaat je termijn in en die eindigt 14 dagen later. Het is dan de keuze van de consument om daar wel of geen gebruik van te maken. Omtrent dit recht staat er voor zover ik weet niks beschreven over het verlengen van de zicht termijn bij bv reparatie in de betreffende wet. Je recht verloopt gewoon 14 dagen na ontvangst. Of je moet dus refunden en opnieuw kopen, dan heb je nieuwe bedenktermijn maar dat kan helaas niet.sassymousasi schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:34:
[...]
Zeker wel. Je doet geen afstand van je rechten als je RMA’d,, en de 2 weken beginnen opnieuw te lopen als je je nieuwe unit binnen hebt.
Het zal dan dus puur een coulance kwestie worden denk ik en dat is altijd een gok.
Garantie gaat volgens mij wel opnieuw in maar de bedenktermijn niet
[ Voor 9% gewijzigd door NosferatuX op 18-04-2022 11:12 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Een persoon op reddit heeft een extra gaas geplaatst voor de uitlaat en merkte op dat de fluittoon verdween of minder werd. Nu is dat geen geadviseerde oplossing maar ik vraag me af in hoeverre dit te maken heeft met de ventilatiegaten die misschien zo gepositioneerd staan op sommige steam decks dat het een fluittoon veroorzaakt. Een tolerantie van een paar mm en misschien ligt het probleem deels daaraan?Tadango schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:22:
Mijn fan is prima, fluit echt nauwelijks. Klinkt niet anders dan een goede laptop. Haptics werken ook prima al is links een fractie minder wellicht, maar dat is deels by design dacht ik. Niet plat maakt in de hand weinig uit uiteraard en alleen op tafel wiebelt hij lichtjes.
Een betere ventilator in dezelfde formfactor (misschien dat die later door third party's komen) kan ook helpen natuurlijk.
Het 2e en 3e gat van rechts afdichten zorgt ervoor dat de fluit bij mij nog minder hoorbaar is dus dat kan heel goed. Ergens zit een tandje waarlangs de lucht gaat fluiten.Elazz schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:58:
[...]
Een persoon op reddit heeft een extra gaas geplaatst voor de uitlaat en merkte op dat de fluittoon verdween of minder werd. Nu is dat geen geadviseerde oplossing maar ik vraag me af in hoeverre dit te maken heeft met de ventilatiegaten die misschien zo gepositioneerd staan op sommige steam decks dat het een fluittoon veroorzaakt. Een tolerantie van een paar mm en misschien ligt het probleem deels daaraan?
Een betere ventilator in dezelfde formfactor (misschien dat die later door third party's komen) kan ook helpen natuurlijk.
Fluiten van de fan komt niet door de ventilatiegaten. De mensen die de gaten afplakken veranderen de druk die de fan moet leveren waardoor de fan minder hard draait en het gefluit dus verdwijnt. Het is hetzelfde effect als wanneer je een pc fan pakt en je hand voor het rooster duwt, de fan krijgt het zwaarder en gaat minder hard draaien/is dus stiller.Tadango schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:15:
[...]
Het 2e en 3e gat van rechts afdichten zorgt ervoor dat de fluit bij mij nog minder hoorbaar is dus dat kan heel goed. Ergens zit een tandje waarlangs de lucht gaat fluiten.
Wat je wel veroorzaakt hierdoor is zwaar gereduceerde airflow en dat je deck veel heter wordt. De enige optie op het moment is gewoon geduld hebben tot er aftermarket fans beschikbaar komen die mogelijk een iets ander design waaiers heeft waardoor de toon lager ligt.
Uiteindelijk blijf je ermee zitten dat er een minimale hoeveelheid luchtverplaatsing nodig is om te koelen en dat luchtverplaatsting nu eenmaal altijd geluid maakt. Hoe kleiner de fan, hoe hoger de RPM en ruistoon
Bij 1 of 2 gaten dicht veranderd de druk nauwelijks en het toerental zeker niet. Koeling is uiteraard wel iets minder. Het ging mij er om dat alleen deze 2 gaten dicht invloed heeft op de fluit. Als ik me goed herinner was op deze plek ook de hoogste luchtsnelheid door het rooster. Aftermarket fan zal weinig oplossen, de fluit komt meer van de koelribben edg.Bloodhoundje schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:27:
[...]
Fluiten van de fan komt niet door de ventilatiegaten. De mensen die de gaten afplakken veranderen de druk die de fan moet leveren waardoor de fan minder hard draait en het gefluit dus verdwijnt. Het is hetzelfde effect als wanneer je een pc fan pakt en je hand voor het rooster duwt, de fan krijgt het zwaarder en gaat minder hard draaien/is dus stiller.
Wat je wel veroorzaakt hierdoor is zwaar gereduceerde airflow en dat je deck veel heter wordt. De enige optie op het moment is gewoon geduld hebben tot er aftermarket fans beschikbaar komen die mogelijk een iets ander design waaiers heeft waardoor de toon lager ligt.
Uiteindelijk blijf je ermee zitten dat er een minimale hoeveelheid luchtverplaatsing nodig is om te koelen en dat luchtverplaatsting nu eenmaal altijd geluid maakt. Hoe kleiner de fan, hoe hoger de RPM en ruistoon.
Ik heb wat ruzie met het aanpassen van de controller layout, of ik snap het niet
Bij bv rocket leage pas ik A springen aan naar A boost, maar verandering werkt niet in het spel, blijft op springen. Bij bv Hypercharge Unboxed heb ik hetzelfde, aanpassingen in de knoppen zie je niet terug in het spel. Hebben meer die ervaring? Gyro aanzetten edg werkt prima maar de knoppen wisselen lijkt geen effect te hebben. De meeste spellen gebruik ik op default dus dat merk je ook niet snel.
Zojuist m’n 512GB kunnen bestellen!

[ Voor 19% gewijzigd door Evernote op 18-04-2022 19:01 . Reden: Blij! ]
256 GB was voor mij nu beschikbaar. Georderd op dag 16 juni 21:58
Mijn 512GB is ook besteld!
Ik had de deposit gekocht op 16 juli om 21:24.
Ik had de deposit gekocht op 16 juli om 21:24.
Potverdikkie, val ik net buiten de boot met m'n 22:19 blijkbaarRobertobananas schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:20:
256 GB was voor mij nu beschikbaar. Georderd op dag 16 juni 21:58
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
@sassymousasi Ik geef diegene wel gelijk overigens. Iets netter/rustiger mag ook of wellicht een knipoog smiley erbij. 
Mocht ik het overigens zien, dan pas ik het (mijn gemaakte document) aan zodat het naar mijn inzicht klopt. Of het ook klopt is een tweede uiteraard. Maar fouten maken is menselijk en gelukkig is het nog op 2 handen te tellen hoe vaak/weinig ik het aangepast heb.
On a different note, ik ben bang dat ik donderdag of aanstaande maandag mag gaan bestellen... Nadeel? Ik heb het geld nog niet.
haha!
Ach, komt wel goed.
Mocht ik het overigens zien, dan pas ik het (mijn gemaakte document) aan zodat het naar mijn inzicht klopt. Of het ook klopt is een tweede uiteraard. Maar fouten maken is menselijk en gelukkig is het nog op 2 handen te tellen hoe vaak/weinig ik het aangepast heb.
On a different note, ik ben bang dat ik donderdag of aanstaande maandag mag gaan bestellen... Nadeel? Ik heb het geld nog niet.
Ach, komt wel goed.
Heb het geld al gereserveerd toen ik hem in juli gepreorded had. Ik ben hopelijk donderdag aan de beurt anders wel maandag.Arunia schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:45:
@sassymousasi Ik geef diegene wel gelijk overigens. Iets netter/rustiger mag ook of wellicht een knipoog smiley erbij.
On a different note, ik ben bang dat ik donderdag of aanstaande maandag mag gaan bestellen... Nadeel? Ik heb het geld nog niet.haha!
Ach, komt wel goed.
Bij mij kan de fan nogal luid zijn vergeleken met iets zoals switch maar levert geen vreemde bijgeluiden op die je kunt zoals whine of gefluit beschrijven. Lijkt me op geluid van belastte laptop.
Hi, iemand die naast OBS op Linux nog wat suggesties heeft voor screencapturing? (zowel met als zonder SD performance hit?)
Ik zie op Youtube veelal 2 soorten filmpjes, 1 met camera op SD gericht en 1 captured. Dat laatste zou ik uitgelegd willen hebben zowel windows als vanuit SteamOS.
Ik heb namelijk een Asrock DeskMini A300 waarin ik wat videobewerking wilt laten opnemen zodat SD op full performance kan gaan.
Ik zie op Youtube veelal 2 soorten filmpjes, 1 met camera op SD gericht en 1 captured. Dat laatste zou ik uitgelegd willen hebben zowel windows als vanuit SteamOS.
Ik heb namelijk een Asrock DeskMini A300 waarin ik wat videobewerking wilt laten opnemen zodat SD op full performance kan gaan.
Via een capture card lijkt meAsthaparhim schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:29:
Hi, iemand die naast OBS op Linux nog wat suggesties heeft voor screencapturing? (zowel met als zonder SD performance hit?)
-------------
Probleem nummer 5 ontdekt. Rechter joystick knarst bij indrukken. Kon er ook nog wel bij. Bizar dat deze kromme batch door QC is gekomen zeg. Waarschijnlijk hebben ze gedacht stuur maar gewoon op, de helft houdt hem misschien want FOMO
Morgen maar RMA aanvragen met vermelding dat als ze me geen correct werkend exempleer kunne sturen ik een refund wil. Kan ik daar iig op terugvallen als ze me wel een nieuwe sturen met 10 andere issues.
[ Voor 28% gewijzigd door NosferatuX op 18-04-2022 23:40 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Je zichttermijn gaat in vanaf het moment dat de leverancier aan zijn verplichting voldaan heeft. Is het product non-conform dan heeft de leverancier nog niet aan zijn verplichting voldaan en gaat de zichttermijn dus ook nog niet in. De 14 dagen beginnen dan dus op het moment dat het apparaat terug komt van reparatie.NosferatuX schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:11:
Nee klopt maar de bedenktermijn gaat in op het moment van het ontvangen van het product. Dan gaat je termijn in en die eindigt 14 dagen later. Het is dan de keuze van de consument om daar wel of geen gebruik van te maken. Omtrent dit recht staat er voor zover ik weet niks beschreven over het verlengen van de zicht termijn bij bv reparatie in de betreffende wet. Je recht verloopt gewoon 14 dagen na ontvangst. Of je moet dus refunden en opnieuw kopen, dan heb je nieuwe bedenktermijn maar dat kan helaas niet.
Het zal dan dus puur een coulance kwestie worden denk ik en dat is altijd een gok.
Garantie gaat volgens mij wel opnieuw in maar de bedenktermijn niet
En on another note: Degene die die sheet opgezet heeft: Thanks!! Door er van uit te gaan dat de Tweakers populatie een redelijke afspiegeling is van de volledige populatie van bestellers van de Steam Deck heb ik vorige week kunnen extrapoleren dat mijn mailtje gister zou komen en als zodanig is ook geschied
[ Voor 20% gewijzigd door Croga op 19-04-2022 07:32 ]
Een patroon dat ik zie is: maandag besteld, woensdag verzonden, donderdag aangeboden door de pakketbezorger.Croga schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:28:
De 256GB versie is besteld en betaald en als ik de rest van de sheet bekijk zou hij dus ergens deze week op de mat moeten vallen (althans; als ik een groter gat in de deur maak. Laten we stellen dat hij deze week in de pakketbus zal vallen)
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Weer geen 64GB units besteld? Lijkt erop dat ze met de andere modellen een inhaalslag doe. Ik ben benieuwd of er een andere reden is....
Ik hoop vandaag de verzendbevestiging te ontvangen voor de bestelling van donderdag. Jammer dat 2e paasdag ertussen zit
Ik vraag me bijna af of ik met mijn bestelling de 21ste aan het staartje van Q2 niet liever een Q3 estimated delivery had gehad ;-) nu zit ik toch iedere maandag in mijn mail-, en spambox te kijken of ik niet toch een mailtje heb gehad. Ondanks dat overduidelijk is dat ze nu pas bij de reservering in de avond van de eerste dag aangekomen zijn. Helemaal voor de 512 GBs.
Even een tip voor mensen die Steam spellen via Uplay spelen (Assassin's creed edg): Schakel Uplay NIET naar offline mode. Met geen mogelijkheid is dat terug te draaien naar online en de enige manier is om alle proton files weg te gooien, inclusief de save games. Zelfs via Proton tricks is Uplay niet te starten. Als mensen een andere oplossing weten hoor ik dat graag 
Wat werkbaar kan zijn is Uplay los installeren en van daaruit de spellen starten. Minder mooi maar Offline mode kan je dan wel uitzetten. Een andere manier om de spellen offline te spelen is er denk ik niet.
Edit: Zie een paar posts hieronder voor een workaround.....
Wat werkbaar kan zijn is Uplay los installeren en van daaruit de spellen starten. Minder mooi maar Offline mode kan je dan wel uitzetten. Een andere manier om de spellen offline te spelen is er denk ik niet.
Edit: Zie een paar posts hieronder voor een workaround.....
[ Voor 5% gewijzigd door Tadango op 19-04-2022 10:12 ]
Lekkere hack dit haha.Tadango schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:40:
Even een tip voor mensen die Steam spellen via Uplay spelen (Assassin's creed edg): Schakel Uplay NIET naar offline mode. Met geen mogelijkheid is dat terug te draaien naar online en de enige manier is om alle proton files weg te gooien, inclusief de save games. Zelfs via Proton tricks is Uplay niet te starten. Als mensen een andere oplossing weten hoor ik dat graag
Dus Assassins creed op het vliegtuig kan alleen met de losse, nieuwere versie van de Linux Uplay launcher? En deze dan starten vanuit externe applicaties in SteamOS of via de Desktop mode?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Er is inmiddels zeker nog niemand hier met GoG-installers aan de gang geweest?
(Buiten Steam dus.)
Heroic Games Launcher (beschikbaar in Discover) kan gebruikt worden voor GoG, met https://github.com/redromnon/HeroicBashLauncher om snelkoppelingen aan te maken in Steam.ap3nr0ts schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:49:
Er is inmiddels zeker nog niemand hier met GoG-installers aan de gang geweest?(Buiten Steam dus.)
Momenteel heb ik dit enkel getest met Epic Games Store games, nog niet met GOG games.
Nice! Dat kon ik een week geleden nog niet vinden als betrouwbare oplossing. Gok dat het tegen de tijd dat ik hem krijg (juni of iets dergelijks) wel prima gaat werken dan.30carbonclocks schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:51:
[...]
Heroic Games Launcher (beschikbaar in Discover) kan gebruikt worden voor GoG, met https://github.com/redromnon/HeroicBashLauncher om snelkoppelingen aan te maken in Steam.
Momenteel heb ik dit enkel getest met Epic Games Store games, nog niet met GOG games.
Ha, ik heb de offline uplay launcher kunnen starten en naar online kunnen switchen, maar vraag niet hoeXanderDrake schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:45:
[...]
Lekkere hack dit haha.
Dus Assassins creed op het vliegtuig kan alleen met de losse, nieuwere versie van de Linux Uplay launcher? En deze dan starten vanuit externe applicaties in SteamOS of via de Desktop mode?
- Start proton tricks
- Kies het spel met de Offline Uplay launcher (offline zeurt niet over unsupported drivers, is wel makkelijk....)
- Select Default wine prefix -> start explorer
- Browse naar uplay folder (Progam files X86, Ubisoft ect)
- Start dan de uninstaller.exe en sluit deze direct
- Start dan de UbisoftGameLauncher.exe
Zonder die uninstaller eerst verschijnt de launcher niet gek genoeg

Edit: Je moet in de Uplay launcher wel ingelogd zijn wil je offline kunnen starten. Het makkelijkste is om Steam in Offline mode te zetten zodat de key / activatie niet via Steam verloopt. Dan kan je inloggen met je Uplay account gekoppeld aan Steam. De volgende keer als je geen wifi hebt kan je dan offline gaan bij het starten. Dit moet je voor elk spel met Uplay apart doen (aparte proton omgevingen).
[ Voor 17% gewijzigd door Tadango op 19-04-2022 10:19 ]
Selfquote, track en trace is binnen.Zingo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:47:
Ik hoop vandaag de verzendbevestiging te ontvangen voor de bestelling van donderdag. Jammer dat 2e paasdag ertussen zit
Ben benieuwd of we hem uiteindelijk veel sneller binnen hebben dan de mensen die gisteren mochten bestellen. De mijne staat al sinds donderdagavond op "shipping soon". Maar als jij net track en trace hebt gehad zal die van mij er zo ook wel aankomen.
Even iets heel anders: Weet iemand hier of er een eenvoudige manier is om een website/web app toe te voegen als "non-steam game" zodat deze opent in een apart scherm en je voor deze website aparte controls kan instellen? Liefst op zo'n manier dat externe links vanuit dat scherm wel openen in de standaardbrowser. Zou helemaal mooi zijn als je ook nog custom css kan meegeven.
Heb al even zitten googlen en kwam toen uit bij Nativefier maar daar is geen flatpack voor die je eenvoudig kan installeren op de deck volgens mij.
iFixit is mogelijks van plan om aftermarket fans te verkopen: https://www.reddit.com/r/...lacement_fans_and_theyre/
Enerzijds enthousiast om dit nieuws, anderzijds is het zuur dat consumenten met slechte fans hun SD zelf moeten openmaken en betalen voor een betere fan.
Enerzijds enthousiast om dit nieuws, anderzijds is het zuur dat consumenten met slechte fans hun SD zelf moeten openmaken en betalen voor een betere fan.
Echt blij wordt ik er niet van. Het kan zijn dat het toch de ene wordt met geluid..but it will depend on what's available to us.
Edit; Never mind... Ze hebben het over beschikbare replacements, maar ze hebben wellicht meer mogelijkheden dan valve zelf omdat het om veel kleinere hoeveelheden gaat.kadir76 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:33:
[...]
Echt blij wordt ik er niet van. Het kan zijn dat het toch de ene wordt met geluid..
[ Voor 29% gewijzigd door Tadango op 19-04-2022 12:08 ]
Ik hoop dat er eens een Hardware reviewer of een degelijk Youtube kanaal gaat kijken naar het hele Steam Deck fan verhaal.
Want zijn die fans nou kapot? Is het merk of batch gebonden? Is het een specifieke frequentie die sommige mensen stoort en andere niet?
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Deze reddit comment geeft denk ik goed weer wat het verschil is tussen een normale en een (abnormaal) luidruchtige fan. Dit heeft mij in ieder geval gerust gesteld dat mijn fan gewoon in orde is.XanderDrake schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:11:
[...]
Ik hoop dat er eens een Hardware reviewer of een degelijk Youtube kanaal gaat kijken naar het hele Steam Deck fan verhaal.
Want zijn die fans nou kapot? Is het merk of batch gebonden? Is het een specifieke frequentie die sommige mensen stoort en andere niet?
Wat je zegt zou inderdaad een interessant onderwerp zijn om in te duiken, met namen wat nou de culprit van het probleem is.
Wow inderdaad, dat is wel even een serieus verschil. En de mijne klinkt inderdaad meer als de eerste (gelukkig).Bobbika schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:08:
[...]
Deze reddit comment geeft denk ik goed weer wat het verschil is tussen een normale en een (abnormaal) luidruchtige fan. Dit heeft mij in ieder geval gerust gesteld dat mijn fan gewoon in orde is.
Wat je zegt zou inderdaad een interessant onderwerp zijn om in te duiken, met namen wat nou de culprit van het probleem is.
Gamertag: FinrazielNL
Ik vindt het verschil heel erg lastig op die video's. Verschillende audio levels / apparatuur / omgevingen edg. Heel erg lastig te beoordelen. Bij de 2e (slechte) hoor je wel een duidlijkere fluit bij de lagere toerentallen.
De mijne klinkt als de tweede, deze ligt nu ook als RMA bij Steam. Even bekijken wat er terug komt, is het weer een screamer ben ik er wel klaar mee. Ja ik kan de SD open maken en een ifixit fan erin zetten, maar voor dit geld vind ik dat ik gewoon een goed product mag verwachten.Finraziel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:40:
[...]
Wow inderdaad, dat is wel even een serieus verschil. En de mijne klinkt inderdaad meer als de eerste (gelukkig).
Verdorie, na deze videos te hebben gekeken lijkt me dat mijn SD in de buurt van tweede (slechte fan) ligtBobbika schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:08:
[...]
Deze reddit comment geeft denk ik goed weer wat het verschil is tussen een normale en een (abnormaal) luidruchtige fan. Dit heeft mij in ieder geval gerust gesteld dat mijn fan gewoon in orde is.

Wat moet ik hier nu mee? RMA opstarten en zonder SD zitten of latter hopelijk voor een tientje aftermarket fan kopen om zelf te vervangen? Teleurstellend. Is er geen mogelijkheid door S/N te komen weten wat voor fan binnen jouw deck zit?
RMA voor alleen de fan zal je de volgende reactie vanuit Steam opleveren:lexkalin schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:55:
[...]
Verdorie, na deze videos te hebben gekeken lijkt me dat mijn SD in de buurt van tweede (slechte fan) ligt![]()
Wat moet ik hier nu mee? RMA opstarten en zonder SD zitten of latter hopelijk voor een tientje aftermarket fan kopen om zelf te vervangen? Teleurstellend. Is er geen mogelijkheid door S/N te komen weten wat voor fan binnen jouw deck zit?
Er zal dus meer aan de hand moeten zijn met je SDHello
We're aware of reports regarding fan noise and we're actively looking into the issue.
We're working on making optimizations in software to adjust both overall noise level and sound signature. We'd encourage you to wait for those updates to see whether they address the behavior you are describing.
Some fan noise is expected and lowering your system or in-game settings may improve your experience in the meantime.
Dat is goed om te weten, ik heb zelf ook de luidere variant, maar ik wacht dan liever op een stillere optie later.wes- schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:57:
[...]
RMA voor alleen de fan zal je de volgende reactie vanuit Steam opleveren:
[...]
Er zal dus meer aan de hand moeten zijn met je SD
In de tussentijd heb ik altijd nog een koptelefoon met noise cancelling als het te storend is.
Het zou valve wel sieren als ze zo'n optie kostenloos zouden aanbieden imho.
Ok, dat is droevig, maar kan ik voorlopig verkroppen aangezien dat er (tot nu toe) niks anders met mijn SD mis is. Vroeger Heb ik thermopads ivoor mijn 3080 FE en Switch vervangen, dus denk dat SD ventilator vervangen gaat me ook lukken wanneer iFixit (of valve zelf?) met iets beters gaat opkomen. Wat wrang toch.wes- schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:57:
[...]
RMA voor alleen de fan zal je de volgende reactie vanuit Steam opleveren:
[...]
Volgens mij heeft ook Valve problemen met wat de perceptie van het geluid is, want vooralsnog wordt er heel vaag gedaan over wat er nou mis is. Ook bij gebruikers, iFixit en leveranciers!wes- schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:57:
Het is simpel:lexkalin schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:04:
Ok, dat is droevig, maar kan ik voorlopig verkroppen aangezien dat er (tot nu toe) niks anders met mijn SD mis is. Vroeger Heb ik thermopads ivoor mijn 3080 FE en Switch vervangen, dus denk dat SD ventilator vervangen gaat me ook lukken wanneer iFixit (of valve zelf?) met iets beters gaat opkomen. Wat wrang toch.
Er moet gewoon een empirische en gecorrigeerde test plaats vinden op een representatieve hoeveelheid van verschillende SD SKU's en batches. Zowel Tweakers als Gamer Nexus heeft daar de juiste opstelling voor. Nu moet iemand het gewoon gaan doen
[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 19-04-2022 14:11 ]
RMA is aangevraagd. Niet vanwege de fan. Ik vermoed wel de "lawaaierige" fan te hebben maar stoorde me er eigenlijk niet aan ook al ben ik wel snel geirriteerd door dat soort dingen maar het viel echt mee.
De overige issues van mijn steam deck zijn zijn te groot van aard dus RMA verzoek net verzonden.
Wat wel jammer is, is dat RMAs van 2.5 week geleden nog niet eens een follow op verzoek van valve gekregen hebben dus zal een lange zit worden denk ik.
Hopelijk zijn de replacement decks niet van dezelfde lichting als die van mij.
Voordeel van de RMA is wel dat ik bij de eerste boot weer aan de vents kan ruiken en van die fresh electronics airflow kan genieten
---------
Je vooral niet laten beinvloeden door videos en gewoon zelf oordelen.
Voordat je deze videos keek, stoorde je je er toen aan?
De overige issues van mijn steam deck zijn zijn te groot van aard dus RMA verzoek net verzonden.
Wat wel jammer is, is dat RMAs van 2.5 week geleden nog niet eens een follow op verzoek van valve gekregen hebben dus zal een lange zit worden denk ik.
Voordeel van de RMA is wel dat ik bij de eerste boot weer aan de vents kan ruiken en van die fresh electronics airflow kan genieten
---------
Nou als je er geen last van hebt zou ik er niks mee doen en later eventueel de fan replacenlexkalin schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:55:
[...]
Verdorie, na deze videos te hebben gekeken lijkt me dat mijn SD in de buurt van tweede (slechte fan) ligt![]()
Wat moet ik hier nu mee?
[ Voor 26% gewijzigd door NosferatuX op 19-04-2022 15:01 ]
Stoorde een beetje want na het knutselen met SD bleef ik in mijn hoofd naklank horenNosferatuX schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:38:
RMA is aangevraagd. Niet vanwege de fan. Ik vermoed wel de "lawaaierige" fan te hebben maar stoorde me er eigenlijk niet aan ook al ben ik wel snel geirriteerd door dat soort dingen maar het viel echt mee.
---------
[...]
Nou als je er geen last van hebt zou ik er niks mee doen en later eventueel de fan replacen

Ik lurk al lang in dit topic, maar ik heb nog nooit zoveel jaloezie gevoeld als nu. Hoop dat je ervan genoten hebt!
wow, berichtje terug van valve.NosferatuX schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:38:
valve doet lastig omtrent RMAs
Ze nemen 'm niet terug ondanks de gebreken die je hebt vastgesteld?NosferatuX schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:57:
[...]
wow, berichtje terug van valve.
valve doet lastig omtrent RMAs

Mwa kwamen met standaard dingen terug als dat ik in de instellingen de haptics kan aanpassen en als dat niet werkt of ik dan bv een foto kan maken van bv het missen van tactile feedback. Alsof je daar een foto van kan makenMartinez- schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:45:
[...]
Ze nemen 'm niet terug ondanks de gebreken die je hebt vastgesteld?

Maar goed, heb terug gereageerd. Even afwachten. Erg benieuwd hoe ze verder reageren anders wordt het toch ontbinden van de koop.
[ Voor 7% gewijzigd door NosferatuX op 19-04-2022 16:51 ]
Wat mij tot nu toe het meest plausibele verklaring is voor de fan problemen wordt in deze Reddit-post gegeven. De fan bladen die worden gebruikt in de Steam Deck zijn evenredig geplaatst. Terwijl het in de industrie gebruikelijk is om juist onevenredig de bladen te plaatsen om zo ongewenste tonen te voorkomen.
De Switch en de Macbooks maken (in tegenstelling tot de Deck) dus gebruik van dit patent om ongewenste tonen te voorkomen. Ik ben benieuwd of Valve bewust heeft gekozen voor een symmetrische fan ontwerp om geen vergoedingen te betalen voor het patentrecht.
De Switch en de Macbooks maken (in tegenstelling tot de Deck) dus gebruik van dit patent om ongewenste tonen te voorkomen. Ik ben benieuwd of Valve bewust heeft gekozen voor een symmetrische fan ontwerp om geen vergoedingen te betalen voor het patentrecht.
Bij mij was het ook wel even gezeur. Ze gaven meerdere standaard reacties met mogelijke oplossingen die ik al had geadresseerd in mijn originele bericht. Toen boden ze een RMA aan die twee dagen later ingetrokken werd omdat ze toch meer bewijs wilde. Toen ik een video stuurde kreeg ik wederom een standaard oplossing terwijl letterlijk in de video te zien was dat ik dat al had geprobeerd. Drie dagen later kreeg ik eindelijk het RMA label.NosferatuX schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:50:
[...]
Mwa kwamen met standaard dingen terug als dat ik in de instellingen de haptics kan aanpassen en als dat niet werkt of ik dan bv een foto kan maken van bv het missen van tactile feedback. Alsof je daar een foto van kan maken
De Steam Deck is bij lange na niet zo straight forward als een gaming console en het is eenvoudig om iets over het hoofd te zien, dus ik snap dat ze wel moeten controleren of je niet iets over het hoofd hebt gezien. Maar het is nogal frustrerend als ze bij het zien van de woorden touchpad en haptics per direct instructies voor het calibratie menu copy pasten en je ticket overduidelijk niet geheel lezen. Ze reageren in ieder geval wel iets vlotter dan ik gewend ben van een customer service. Helaas lijkt het RMA proces lang te gaan duren als ik de comments op Reddit moet geloven 😥
Deze twitter post heeft overigens goed nieuws voor de Steam Deck. Geen idee of er betere opties zijn voor het embedden van tweets 😋
Ik weet niet of het al gepost was. De optie om het scherm natuurlijk op 40hz te laten draaien is iets waar ik per direct op hoopte toen ik wat games aan het testen was. Stabiel 60fps is vaak teveel gevraagd voor de Deck en maakt het Duracell konijn ook aan het huilen. Stabiel 30 is eenvoudiger te halen en beter voor de batterij, maar voelt niet fijn door de input latency en ziet er visueel sowieso nooit briljant uit. Als het scherm echt op 40hz kan draaien zou dat een goede middenweg zijn om de voordelen van de andere opties te bewaren en de nadelen te verminderen. Verzacht in ieder geval het gemis van een VRR paneelWe've been really excited to bring refresh rate switching to Deck to deliver smooth frame pacing in arbitrary FPS limit scenarios, but the current screen blanking time when switching is a bit much. We've been doing work behind the scenes to improve it, coming soon!
Ik vond het opvallend dat je kan geen andere verversingsfrequentie kiezen behalve 60hz. Valve kon makkelijk zelf display firmware of instellingen toevoegen zodat je binnen een game kon 30/40/45/50/60Hz zetten en hoefde dan ook geen fps limiter gebruiken. Ik zelf denk dat 45 bijna overal haalbaar is en voelt soepel aan, terwijl 60 zeker niet even makkelijk.
Ze reageren idd wel erg vlot. Denk dat ik nu wel een RMA krijg. Had gelijk al een video teruggestuurd van track pad dat als drilboor fungeert en hoe deze scheef geassembleerd zijn.rauthelegendary schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:27:
[...]
Bij mij was het ook wel even gezeur. Ze gaven meerdere standaard reacties met mogelijke oplossingen die ik al had geadresseerd in mijn originele bericht. Toen boden ze een RMA aan die twee dagen later ingetrokken werd omdat ze toch meer bewijs wilde. Toen ik een video stuurde kreeg ik wederom een standaard oplossing terwijl letterlijk in de video te zien was dat ik dat al had geprobeerd. Drie dagen later kreeg ik eindelijk het RMA label.
De Steam Deck is bij lange na niet zo straight forward als een gaming console en het is eenvoudig om iets over het hoofd te zien, dus ik snap dat ze wel moeten controleren of je niet iets over het hoofd hebt gezien. Maar het is nogal frustrerend als ze bij het zien van de woorden touchpad en haptics per direct instructies voor het calibratie menu copy pasten en je ticket overduidelijk niet geheel lezen. Ze reageren in ieder geval wel iets vlotter dan ik gewend ben van een customer service. Helaas lijkt het RMA proces lang te gaan duren als ik de comments op Reddit moet geloven 😥
Deze twitter post heeft overigens goed nieuws voor de Steam Deck. Geen idee of er betere opties zijn voor het embedden van tweets 😋
Dat die RMAs lang duren is idd erg spijtig. Las er idd ook erg veel over. Dat sommige niet eens een ontvangstbevestiging krijgen terwijl valve de retour al bijna twee weken binnen heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door NosferatuX op 19-04-2022 17:55 ]
Heeft er iemand al uitgevonden hoe je een extra app kan draaien op de achtergrond in game mode? Ik wil graag mijn synology drive client draaiend houden zodat save bestanden synchroniseren. Deze af en toe opstarten in desktop mode kan, maar is niet wenselijk.
Een systemd unit file.Tadango schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:09:
Heeft er iemand al uitgevonden hoe je een extra app kan draaien op de achtergrond in game mode? Ik wil graag mijn synology drive client draaiend houden zodat save bestanden synchroniseren. Deze af en toe opstarten in desktop mode kan, maar is niet wenselijk.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Maar dan moet je je system van read only afhalen toch? Dat is bij een update dan weer ongedaan gemaakt...
?? Uhm van read only afhalen, dat is nieuw voor mij.Tadango schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:12:
[...]
Maar dan moet je je system van read only afhalen toch? Dat is bij een update dan weer ongedaan gemaakt...
Je hebt een hele op arch linux gebaseerde Linux-omgeving onder de knoppen. Volgens mij laat Valve jouw aanpassingen met rust bij updates van SteamOS. Als dat niet zo is lijkt het mij een draak van een oplossing.
edit:
Ik lees het. Dan nog, een unit file is een klein bestandje en je moet die enablen (en starten zou ik aanraden) dit kun je prima in een klein scriptje zetten wat je weer draait als je een SteamOS update gehad hebt. Hoeft niet moeilijk te zijn lijkt mij.
[ Voor 20% gewijzigd door True op 19-04-2022 19:19 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Wow. Ik dacht eerst "waarschijnlijk valt dat hele gedoe wel mee, ik ben benieuwd hoe luid die van mij zal zijn, ik ben ergere laptops gewend" maar blijkbaar klinkt er al een pieptoon op lage toeren en die wordt alleen maar erger op hogere als dat filmpje klopt... Ik hoop écht dat ik een goede zal krijgen.Bobbika schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:08:
[...]

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Iemand Steam Input in Command And Conquer Remastered toevallig aan de praat gekregen? Probeer bijvoorbeeld de spatie toets aan een knop te assignen, maar wat ik ook probeer, niets lijkt in-game te werken. Ik krijg alleen nummers en muisknoppen gemapped.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Toch wel lekker die Anker hub
De Anker 655 USB-C Hub is bij mij al meer dan een week onderweg. Het downloaden zal hier ook een stuk sneller gaan
Edit: helaas, geen beeld via hdmi.
Edit edit: geen beeld via de originele lader, via oneplus snellader wel.
Edit edit edit: het werkt nu ook via de originele lader via de beta os.
[ Voor 26% gewijzigd door MoonRaven op 20-04-2022 15:00 ]
Hoi, sticky B button hier. Na één bericht en vervolgens een foto sturen kreeg ik direct een retourlabel. Als Valve dus moeilijk doet met RMA's vanwege luide fans of kapotte haptics kun je altijd nog proberen de B-knop 100 keer schuin omhoog in te drukken.
Input lijkt nog wat lastig en buggy soms. Andere proton proberen helpt hier soms, of van layout switchen en opnieuw beginnen. Soms werken in game aanpassingen ook niet. Input is nog lang niet af....MetroidPrime schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:39:
Iemand Steam Input in Command And Conquer Remastered toevallig aan de praat gekregen? Probeer bijvoorbeeld de spatie toets aan een knop te assignen, maar wat ik ook probeer, niets lijkt in-game te werken. Ik krijg alleen nummers en muisknoppen gemapped.
Zag dit en ziet er echt smooth uit idd. Zou hierom zowat W11 installeren op een vrije dag puur om ff lekker te experimenteren YouTube: Steam Deck MEGATON - No VRR? No PROBLEM! Silky Smooth 40FPS! How To ...lexkalin schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:40:
Ik vond het opvallend dat je kan geen andere verversingsfrequentie kiezen behalve 60hz. Valve kon makkelijk zelf display firmware of instellingen toevoegen zodat je binnen een game kon 30/40/45/50/60Hz zetten en hoefde dan ook geen fps limiter gebruiken. Ik zelf denk dat 45 bijna overal haalbaar is en voelt soepel aan, terwijl 60 zeker niet even makkelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Pukson op 20-04-2022 08:47 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Je wil juist 40fps, zie ook deze video van DF over Ratchet & Clank voor de PS5 waar een 40fps mode op kwam. Je hebt dan een frametime van 25ms i.p.v. 33.33ms.lexkalin schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:40:
Blijft de display van de Steam Deck nu op 60FPS als je de frame limit op 30FPS zet in de Steam Deck?
Zover ik merk wel. Bij 15fps werkt het menu nog soepel.kadir76 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:59:
Blijft de display van de Steam Deck nu op 60FPS als je de frame limit op 30FPS zet in de Steam Deck?
Ja het is gewoon een 60hz scherm zonder vrr, gsync of feeesync. Het kan ook niet switchen aan de hand van fps.kadir76 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:59:
Wat er wordt gedaan is eigenlijk niks nieuws, er wordt simpelweg een custom display profiel ingesteld en vervolgens stel je de fps vd games/software in op de refreshrate van het profiel.
Zo deed je vroeger monitoren overclocken alleen dan maakte je natuurlijk een profiel met een hogere refreshrate
Thanks! Dat was inderdaad de gouden tip. Standaard draaide de game op Proton 7.x, maar terugzetten naar 6.x verhielp het probleem.Tadango schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:51:
[...]
Input lijkt nog wat lastig en buggy soms. Andere proton proberen helpt hier soms, of van layout switchen en opnieuw beginnen. Soms werken in game aanpassingen ook niet. Input is nog lang niet af....
Tot nu toe is het een mooi apparaat, maar totaal niet klaar voor de massa. Over het algemeen ben ik zeer tevreden, maar het valt me wel een klein beetje tegen hoeveel tweaks er nodig zijn om alles überhaupt te kunnen draaien.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik heb nog niet heel veel games geprobeerd, maar blijkbaar wel precies de juiste want ik heb tot nu toe eigenlijk nul problemen. Heb nog weinig buiten de gebaande paden gekeken maar ook nog niet heel veel behoefte aan gezien hoeveel ik nou al heb staan om te spelen.
Gamertag: FinrazielNL
En het is zover, hij is binnen! Ik was eigenlijk best verbaasd over hoe groot hij is zeg! Nu opladen en straks eens mee gaan spelen 😬
Spellen werken hier ook 99% prima, maar soms moet ik eerst rebooten voordat iets wil laden zonder foutmelding. Soms werken controls niet, dan helpt een reboot ook. Het meest gekke was dat Halo MCC opeens niet meer wou starten met elke proton en zelf na het her installeren niet. Ook proton bestanden weggooien hielp niet. Alleen een factory reset hielp gek genoeg.Finraziel schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:16:
Ik heb nog niet heel veel games geprobeerd, maar blijkbaar wel precies de juiste want ik heb tot nu toe eigenlijk nul problemen. Heb nog weinig buiten de gebaande paden gekeken maar ook nog niet heel veel behoefte aan gezien hoeveel ik nou al heb staan om te spelen.
Maar alle spellen, van verified tot not supported spelen eigenlijk goed. Oude quake met gyro enz zijn toch leuke dingen. De meest issues heb ik met de Ubisoft launcher, die wil opeens niet syncen edg zonder reboot. Ook na het spelen vaak een melding dat syncen niet werkt.
Wat ik wel enorm mis is vaste fps limit / tdp settings per spel. Dat moeten ze echt toevoegen. Nu moet je die elke keer aanpassen en dat is enorm irritant. Dat heeft meer prio dan de bugs voor mij.
Ja bij mij werken ook veruit de meeste spellen. Ook mooi: Dirt 3 draait als een tierelier, maar waar dit racespel eerst "untested" was, is het nu "unplayable" in de Deck Verified databankTadango schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:24:
Maar alle spellen, van verified tot not supported spelen eigenlijk goed. Oude quake met gyro enz zijn toch leuke dingen. De meest issues heb ik met de Ubisoft launcher, die wil opeens niet syncen edg zonder reboot. Ook na het spelen vaak een melding dat syncen niet werkt.
Ik denk dat je 90%+ van alle spellen kan spelen op de Deck, maar je moet willen tweaken om dat percentage te bereiken. De overige 10% zijn de "usual suspects"...
Inderdaad. Persoonlijk vind ik het geen groot probleem om effe op een knop te drukken en een slider te swipen, maar als dat per spel onthouden zou kunnen worden zou het heel soepel werken.Wat ik wel enorm mis is vaste fps limit / tdp settings per spel. Dat moeten ze echt toevoegen. Nu moet je die elke keer aanpassen en dat is enorm irritant. Dat heeft meer prio dan de bugs voor mij.
Ik wil ook een FPS cap slider, met volle integers! 30 is vaak te weinig en 60 vaak te veel. 45 zou perfect zijn bij veel spellen of 50 bij sommige anderen. Scheelt je toch energie.
Ja, alleen een TDP cap werkt vaak niet lekker. Spellen die net een dikke 30fps halen lopen soepel met een FPS limit op 30 maar als je net een dikke 50 haalt moet je nu eigenlijk terug naar 30 om het vloeiend te krijgen, en dat is jammer. Ze hebben 15 toegevoegd, en de overige opties komen vast als een advance optie. Hopelijk met een per spel optieXanderDrake schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:03:
Ik wil ook een FPS cap slider, met volle integers! 30 is vaak te weinig en 60 vaak te veel. 45 zou perfect zijn bij veel spellen of 50 bij sommige anderen. Scheelt je toch energie.
Ze lijken vrij streng te zijn met het verificatieproces. Als er ook maar een enkel moment in de game is waar je manueel het toetsenbord moet openen om iets te typen is dat genoeg om een game te markeren als playable in plaats van verified. Het aantal speelbare games is inderdaad een stuk groter dan het lijkt, zeker als je ook Proton GE gebruikt. Het verandert natuurlijk ook continu dus het zou kunnen dat ze een game die eerder niet werkte nog niet opnieuw getest hebben en het daardoor het verkeerde labeltje heeft.
Dat ze die settings niet opslaan per game vond ik inderdaad ook apart en ik neem aan dat het vanzelf nog een keer komt. De software voelt in het algemeen wat ondoorbakken aan. Ik hoop eigenlijk dat ze nog veel verder gaan met het opslaan van grafische instellingen. Het zou namelijk ook tof zijn als ze een manier kunnen vinden om community presets te maken voor grafische settings. Het liefst ook voor in-game settings en niet enkel Steam Deck specifieke settings zoals de TDP cap. Voor de Steam Controller en nu de Steam Deck was het hele controller preset systeem briljant om meteen aan de slag te gaan met een game. Een soortgelijk idee voor grafische settings zou het veel makkelijker maken om per direct settings te vinden voor een specifiek FPS doel met optimaal batterijgebruik
Het is natuurlijk lastiger te implementeren dan controller bindings omdat elke game grafische settings anders opslaat (bij Sekiro merkte ik dat grafische settings mee worden genomen in de cloud save, super onhandig 🙄). Ik weet niet hoe realistisch het is, zeker niet als officiële oplossing, maar ik zou een groot fan zijn
Dat ze die settings niet opslaan per game vond ik inderdaad ook apart en ik neem aan dat het vanzelf nog een keer komt. De software voelt in het algemeen wat ondoorbakken aan. Ik hoop eigenlijk dat ze nog veel verder gaan met het opslaan van grafische instellingen. Het zou namelijk ook tof zijn als ze een manier kunnen vinden om community presets te maken voor grafische settings. Het liefst ook voor in-game settings en niet enkel Steam Deck specifieke settings zoals de TDP cap. Voor de Steam Controller en nu de Steam Deck was het hele controller preset systeem briljant om meteen aan de slag te gaan met een game. Een soortgelijk idee voor grafische settings zou het veel makkelijker maken om per direct settings te vinden voor een specifiek FPS doel met optimaal batterijgebruik
Het is natuurlijk lastiger te implementeren dan controller bindings omdat elke game grafische settings anders opslaat (bij Sekiro merkte ik dat grafische settings mee worden genomen in de cloud save, super onhandig 🙄). Ik weet niet hoe realistisch het is, zeker niet als officiële oplossing, maar ik zou een groot fan zijn
Misschien is dit al eerder hier vermeld, maar heb je ook hiernaar gekeken? Helaas werkt het vooralsnog alleen in Windows. Hopelijk maakt Valve hiervoor ook een update voor SteamOS.Tadango schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:21:
[...]
Ja, alleen een TDP cap werkt vaak niet lekker. Spellen die net een dikke 30fps halen lopen soepel met een FPS limit op 30 maar als je net een dikke 50 haalt moet je nu eigenlijk terug naar 30 om het vloeiend te krijgen, en dat is jammer. Ze hebben 15 toegevoegd, en de overige opties komen vast als een advance optie. Hopelijk met een per spel optie
[ Voor 10% gewijzigd door Simyager op 20-04-2022 14:39 ]
Aan de andere kant werkt een button remap in een verified spel met steam input compleet niet.... Dus ze controleren echt alleen aan de buitenkant..... Ik ben over dat spel met support bezig, maar moet eerst door de standaard oplossing barriere heenrauthelegendary schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:35:
Ze lijken vrij streng te zijn met het verificatieproces. Als er ook maar een enkel moment in de game is waar je manueel het toetsenbord moet openen om iets te typen is dat genoeg om een game te markeren als playable in plaats van verified. Het aantal speelbare games is inderdaad een stuk groter dan het lijkt, zeker als je ook Proton GE gebruikt. Het verandert natuurlijk ook continu dus het zou kunnen dat ze een game die eerder niet werkte nog niet opnieuw getest hebben en het daardoor het verkeerde labeltje heeft.
Nee, omdat het voor Windows isSimyager schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:38:
[...]
Misschien is dit al eerder hier vermeld, maar heb je ook hiernaar gekeken? Helaas werkt het vooralsnog alleen in Windows. Hopelijk maakt Valve hiervoor ook een update voor SteamOS.
YouTube: Steam Deck MEGATON - No VRR? No PROBLEM! Silky Smooth 40FPS! How To ...
Dat denk ik dus ook. Ze hebben al een software infrastructuur en volle interface voor het delen van controller key bindings en settings per game, dus GameScope en TDP settings per game lijkt me geen moeilijke upgrade!rauthelegendary schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:35:
Dat ze die settings niet opslaan per game vond ik inderdaad ook apart en ik neem aan dat het vanzelf nog een keer komt.
Hier ben ik het dan weer minder mee eens. We zitten nog steeds wel op een Linux PC. Features requests als "game downloads en updaten in Standby modus" lijken heel logisch en sommige consoles hebben het al, maar in de PC wereld zou deze feature een ware revolutie zijn!!De software voelt in het algemeen wat ondoorbakken aan.
Ik denk dus dat we soms té veeleisend of gemakzuchtig zijn; de Steam Deck blijft een grotendeels off the shelve en open product, daar kan je niet van verwachten dat het zo soepel ontwikkeld is als een totaal dichtgetimmerd en volwassen console ecosysteem.
Nu ga je wel ver. Je moet eens LowSpecGamer checken, hij komt er vaak achter dat elk spel een totaal eigen systeem van grafische presets heeft, zelfs al gebruikt het een algemene graphics engine zoals Unity of Unreal. En dat doen voor alle 40.000 spellen in Steam? Inclusief alle legacy shizzle?Ik hoop eigenlijk dat ze nog veel verder gaan met het opslaan van grafische instellingen. Het zou namelijk ook tof zijn als ze een manier kunnen vinden om community presets te maken voor grafische settings. Het liefst ook voor in-game settings en niet enkel Steam Deck specifieke settings zoals de TDP cap.

Ik denk wel dat dit een vereiste gaat worden voor het "Perfect for Deck" label, wie weet wordt het nu meer gestandaardiseerd?
Initieel wat problemen gehad met mijn Anker 655 hub (hdmi deed het niet), echter werkt alles nu wel. Downloaden van games gaat natuurlijk ook een stuk fijner via ethernet. Ook mooi om te gebruiken als ik weer naar kantoor ga voor mijn werk laptop.
:strip_exif()/f/image/oMfTxEnU5a92qKX3aRnB9StG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door MoonRaven op 20-04-2022 15:32 . Reden: Problemen leken gerelateerd aan de beta os, werkt nu ook via release os. ]
Welke problemen had je? Puur met de ethernet denk ik? Neem aan dat de hub qua usb poortrn geen issues gaf met de deck?MoonRaven schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:20:
Initieel wat problemen gehad met mijn Anker 655 hub. Met de Beta OS werkt het echter perfect met de originele lader. Downloaden van games gaat natuurlijk ook een stuk fijner via ethernet. Ook mooi om te gebruiken als ik weer naar kantoor ga voor mijn werk laptop.
[Afbeelding]
Alles werkte behalve het beeld. Ook in de desktop modus gaf het geen extra scherm aan. Andere HDMI kabel had geen resultaat. Met mijn Oneplus kabel deed het het wel, maar laadde het te traag op waardoor die leeg liep.NosferatuX schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:24:
[...]
Welke problemen had je? Puur met de ethernet denk ik? Neem aan dat de hub qua usb poortrn geen issues gaf met de deck?
Vreemd genoeg nu weer terug gezet naar Stable en nu werkt het wel. Vreemd...
Gelukkig maar dat het nu wel werkt dan. Denk dat ik mijn hub nog wel even moet testen voordat de deck rma gaat anders zit ik straks met een hub die niet werktMoonRaven schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:30:
[...]
Alles werkte behalve het beeld. Ook in de desktop modus gaf het geen extra scherm aan. Andere HDMI kabel had geen resultaat. Met mijn Oneplus kabel deed het het wel, maar laadde het te traag op waardoor die leeg liep.
Dat heb ik ook vaak. Steam deck uitschakelen (reboot helpt niet) en HDMI werkt weer.MoonRaven schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:30:
[...]
Alles werkte behalve het beeld. Ook in de desktop modus gaf het geen extra scherm aan. Andere HDMI kabel had geen resultaat. Met mijn Oneplus kabel deed het het wel, maar laadde het te traag op waardoor die leeg liep.
Heeft iemand van de groep van afgelopen maandag al een verzendbevestiging in de pocket?
Yes, 256GB verzend bevestiging binnen sinds 17:25. Had wel na de mail gelijk besteld.Evernote schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:45:
Heeft iemand van de groep van afgelopen maandag al een verzendbevestiging in de pocket?
Dank, ik had hem binnen 5 minuten afgerekend maar helaas nog geen verzendbevestiging.Marc1510 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:51:
[...]
Yes, 256GB verzend bevestiging binnen sinds 17:25. Had wel na de mail gelijk besteld.
Dont worry, komt wel goedEvernote schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:53:
[...]
Dank, ik had hem binnen 5 minuten afgerekend maar helaas nog geen verzendbevestiging.
Jazeker, ik had 16.40 een mailtje van Steam.Evernote schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:45:
Track&Trace link werkt niet maar dat wist men hier al geloof ik. Handmatig invoeren bij de GLS werkt wel, en hij is daar aangemeld maar nog niet bij GLS aanwezig.
Ik hoop ergens vanavond bij GLS het bezorgadres te manipuleren zodat het morgen bij mn ouders word bezorgd. Aangezien ik daar toch langs moet om mn dochtertje op te halen.
Weet iemand of dat kan? Nu nog niet iig.
Ik had die van mij donderdag besteld en kreeg eerder vandaag (rond half 4) de GLS tracking link, hopelijk komt ie morgen of overmorgen aan
Vandaag ook mn 512gb versie ontvangen.
Eerste indruk is positief, maar die fan is wel echt vervelend. Gelukkig heb ik hem voornamelijk voor hele lichte games / vn's, en dat lijkt vooralsnog ook speelbaar zonder dat de fan aan gaat.
Jammer genoeg heeft de fan niet echt een 'rustig blazen' modus.
Ik had mn Lenovo Carbon X1 op mn bureau staan die flink aan het blazen was. Maar dat geluid is veel aangenamer dan de vervelende toon van de deck.
Dus ik ben benieuwd of er nog opties gevonden worden om het wat dragelijker te maken. Een ander fan profile of zo (of een andere grill?).
Al met al een leuk apparaatje voor een tweaker.
Eerste indruk is positief, maar die fan is wel echt vervelend. Gelukkig heb ik hem voornamelijk voor hele lichte games / vn's, en dat lijkt vooralsnog ook speelbaar zonder dat de fan aan gaat.
Jammer genoeg heeft de fan niet echt een 'rustig blazen' modus.
Ik had mn Lenovo Carbon X1 op mn bureau staan die flink aan het blazen was. Maar dat geluid is veel aangenamer dan de vervelende toon van de deck.
Dus ik ben benieuwd of er nog opties gevonden worden om het wat dragelijker te maken. Een ander fan profile of zo (of een andere grill?).
Al met al een leuk apparaatje voor een tweaker.
Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.