Ik moest even terugbladeren wist niet dat het filmpje discussiepunt was. Zelf heb ik de 512GB versie en kan Control en Elden Ring zonder problemen spelen in de donkere scènes. Ook niet het gevoel dat ik essentiële dingen mis. Als ik van de volle grafische pracht wil genieten dan start ik de games wel op mijn desktop. De anti-glare versie doet het misschien iets slechter op het gebied van helderheid maar op kleursaturatie weer beter. En de anti-glare is goed, speel soms in een lichte zonnige kamer en het scheelt enorm veel reflectie.Evernote schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:19:
[...]
Dit filmpje is nou juist een filmpje waar mensen over vallen, zie eerder gedeeld screenshot.
Ik denk dat het in de praktijk allemaal meevalt en mensen gewoon moeten accepteren dat 64GB de beste bang for buck biedt.
Zelf heb ik 512GB model gekozen zodat ik straks meteen aan de slag kan en prik ik er meteen een 512GB SD kaartje bij.
Ik hoop gewoon dat ie niet RMA hoeft gezien m’n track record met hardware en dat ik uiteindelijk goedkoper uit had kunnen zijn met een losse NVME en screen protector... er zijn ergere dingen in het leven.
Ik vond ondertussen ook op Reddit posts die het bevestigen. De vinnen gaan blijkbaar trillen en dat kan je tegenhouden door een stukje tape oid. Het verdwijnt ook al door zeer licht te drukken. Maar ik ben geen Valve ingenieur natuurlijk.kadir76 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:43:
[...]
Ik denk eerder dat het komt doordat je de toeren omlaag "drukt". Doordat je er druk op uitoefent, krijgt de fan natuurlijk weerstand en draait het wat langzamer.. Ik denk niet dat het een goede oplossing zou zijn
Kan je even link posten met deze fix?iRbn schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:50:
[...]
Ik vond ondertussen ook op Reddit posts die het bevestigen. De vinnen gaan blijkbaar trillen en dat kan je tegenhouden door een stukje tape oid. Het verdwijnt ook al door zeer licht te drukken. Maar ik ben geen Valve ingenieur natuurlijk.
Wat ik wel iedereen op zijn hart wil drukken, oordeel voor jezelf. Om het heel simpel te zeggen , ik ken mensen die genieten van een monitor die ik zelf als defect zou beschouwen.
Ga niet iets annuleren zonder het eerst zelf ervaren te hebben, de SD verkoop je toch wel geopend of niet.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Edit je posts ook even voor het geval er iemand over deze heen scrollt
[ Voor 71% gewijzigd door True op 15-04-2022 11:21 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik heb zelf de Anker 7-1 gekocht bij Amazon voor 40 euro. Gebruik voorlopig de Steam stroomadaptor erbij en werkt prima. Op 2K 50Hz (3440x1440). Als je de iets duurdere versie koopt dan heb 4K 60Hz (70euro). Logitech keyboard met dongle werkt goed. Muis heeft bluetooth dus op dit moment niet meer poorten in gebruik.Asthaparhim schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:04:
Hi guys, even wat advies gevraagd:
Welke USB hubs gebruiken jullie, ik heb er een aantal gezien van Anker (die 7 in 1 dacht ik (ong 40 euro). Ik ben op zoek naar het volgende 1 cheap optie en 1 goede all in 1.
- PD (I guess 45 watt minimum)
- Minimum 2x USB (1 muis, 1 toetsenbord) eventueel optie 3e voor misc)
- HDMI
(eventueel nice to haves: ethernet, DVI/VGA/DP)
Ik heb een redelijk goedkope gevonden te vinden onder Amazon: HB-TC5P
Ziet dat er goed uit voor de cheape optie? en hebben jullie ook suggesties nav bovenstaande als dat via bol.com kan? Ik heb niet zo snel iets goedkoops gevonden bij bol.com behalve de Anker 7-in-1 voor 45 euro (heb nog een aantal bol.com bonnen, vandaar dat ik wil proberen een andere shop te vermijden)
Werkt laden over de USB uitgang die uit je PC komt? (welliswaar langzaam? ik heb een habit om de officiele laders te bewaren en om gewoon 1 goede (BlitzWolf/uGreen/Anker etc) USB-C kabel te gebruiken voor alle apparaten)
Noemenswaardige hoesjes?
Controller pairing? Ik heb een oude Xbox One (de 2015 variant) liggen, is deze makkelijk te pairen? En hoe zit het met 360 controller pairing hierin?
Heb helaas nog geen desktop modus gedaan, evenals een aparte windows. Eerst dit weekend maar de 64GB vervangen, maarja daarvoor moet ik de hub hebben. (of ik moet klooien met een usb micro b naar usb c adapter, weet niet of dat wel makkelijk gaat werken.)
Ik heb deze hub gekocht op Amazon DE. Nog niet gebruikt maar voor deze gekozen omdat ik 4k60 wil hebben en ik de anker van 70 te duur vind de extra aansluitingen overbodig vindAsthaparhim schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:04:
Hi guys, even wat advies gevraagd:
Welke USB hubs gebruiken jullie, ik heb er een aantal gezien van Anker (die 7 in 1 dacht ik (ong 40 euro). Ik ben op zoek naar het volgende 1 cheap optie en 1 goede all in 1.
- PD (I guess 45 watt minimum)
- Minimum 2x USB (1 muis, 1 toetsenbord) eventueel optie 3e voor misc)
- HDMI
(eventueel nice to haves: ethernet, DVI/VGA/DP)
Ik heb een redelijk goedkope gevonden te vinden onder Amazon: HB-TC5P
Ziet dat er goed uit voor de cheape optie? en hebben jullie ook suggesties nav bovenstaande als dat via bol.com kan? Ik heb niet zo snel iets goedkoops gevonden bij bol.com behalve de Anker 7-in-1 voor 45 euro (heb nog een aantal bol.com bonnen, vandaar dat ik wil proberen een andere shop te vermijden)
Werkt laden over de USB uitgang die uit je PC komt? (welliswaar langzaam? ik heb een habit om de officiele laders te bewaren en om gewoon 1 goede (BlitzWolf/uGreen/Anker etc) USB-C kabel te gebruiken voor alle apparaten)
Noemenswaardige hoesjes?
Controller pairing? Ik heb een oude Xbox One (de 2015 variant) liggen, is deze makkelijk te pairen? En hoe zit het met 360 controller pairing hierin?
Heb helaas nog geen desktop modus gedaan, evenals een aparte windows. Eerst dit weekend maar de 64GB vervangen, maarja daarvoor moet ik de hub hebben. (of ik moet klooien met een usb micro b naar usb c adapter, weet niet of dat wel makkelijk gaat werken.)
:strip_exif()/f/image/t7Z7MTYomtkUIOnWXDjeknXc.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.amazon.de/-/n...=ppx_pop_mob_b_asin_title
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Skywalker saga met proton ge 7.14 via steam draait als een zonnetje.
Witcher 3 was niks voor nodig, downloaden in steam, starten en spelen maar op high met 50+ fps all times, vaker richting 60.
Gta V singleplayer 60fps steady, online eerder rond ~45. Beide op ongeveer medium(via steam met proton ge 7.14)
Heroic launcher had ik eerst wat moeite mee, gta kreeg ik via daar niet goed werkend(wel via steam! En misschien lutris in de toekomst?)
Na wat priegelen met de launcher zorgde dit ervoor dat in gamemodus mijn sd kaartje niet meer werkte, pas naar formatteren weer dus dat is een leer voor de volgende keer.
Rocket league echter werkte prima via heroic, geen problemen so far.
Hopelijk komt de flatpak versie van Lutris binnenkort hier heb ik persoonlijk meer behoefte aan als launcher.
Heb alle ‘kwaaltjes’ die ik vaak lees even getest op mijn deck.
Geen slechte B knop
Geen ‘slechte’ fan qua toon en hoe hoorbaar die is(hij zit nog dicht dus ik weet niet welke fan erin zit)
Geen gekraak rond de SD kaart slot als je drukt.
Ik heb de 512gb, en de etched screen is vel zat ook in donkere gebieden(voornamelijk gebruik ik rond 65% brightness ook in de screenshots hierhonder). Persoonlijk vind ik het een top schermpje voor dit apparaat.
All met all heel blij mee!
:strip_exif()/f/image/7G6VDDcMso1hkl8uJ7dAsqK3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MYuOTCg4r5Ezz95HZgA1zBXu.jpg?f=fotoalbum_large)
hoe is jouw haptics/rumble?
Want het is echt compleet scheef hier... rechts heb ik op 1 gezet en links op 10 en dan nog merk ik dat links beduidend zwakker is...
Helaas hebben de triggers ook een haptic bump, dus daar merk ik het ook bij...
Fan is minder storend als ik de Deck in de hand heb, maar als ik hem neer leg wordt ik wel gek van het geluid

Na het weekend maar eens contact opnemen, of het een software update gaat worden, of een RMA...
Er staat mij van de steam controllers ook iets bij van soortgelijke problemen die met een update glad getrokken werden.
Niet de eerste generatie(s). Volgens mij hebben xbox one controllers pas vanaf de lancering van de One S zowel bluetooth als het proprietary protocol.
Ik heb via deze link xbox cloud gaming geconfigureerd, en hoewel het in eerste instantie mis ging omdat twee stappen niet lekker gingen werkt het nu goed.
Het enige dat niet lukt is het terugkeren naar het Steam menu. Heeft iemand een idee hoe je dat netjes kan doen? Steam + B (force quit) werkt niet.
Hoe zit het net de anti cheat van GTA online? Via Steam heb je dacht ik ook de Rockstar launcher nodig, moest je hiervoor iets doen?Fusi0nking schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:37:
Gta V singleplayer 60fps steady, online eerder rond ~45. Beide op ongeveer medium(via steam met proton ge 7.14)

Edit: Wiebelt die van jullie ook op links boven en rechts onder? Hij ligt niet vlak op tafel.....
[ Voor 17% gewijzigd door Tadango op 15-04-2022 16:01 ]
Ik heb redelijk wat spellen gespeeld en ik kom dit eigenlijk niet tegen. Ik ben op het moment Final Fantasy VIII Remastered aan het spelen en het is zo soepel als het kan. Verder ook met Euro Truck Simulator 2, Doom Eternal, Fable, GTA IV, Hades, Dead Cells, HP Years 1-4, Yakuza 0 en andere spellen geen haperingen.Tadango schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:35:
Ik zie op veel gameplay video's redelijke haperingen (korte onderbrekingen) en daar ben ik nogal gevoelig voor. Heeft iemand dit ook gezien in een spel en daarna Proton GE geprobeerd om te kijken of het dan verbeterd?
Ik las dat die het redelijk zwaar had op de steam deck, 15 FPS als er veel op het scherm is en 30 FPS binnen was wat ik hoorde. Is dit verbeterd?Fusi0nking schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:37:
Skywalker saga met proton ge 7.14 via steam draait als een zonnetje.
Ik had dus exact hetzelfde probleem. Links stond in het calibration menu op 10, rechts op 1 en de rechterkant was alsnog beduidend sterker. De linker trigger gaf ook geen enkele merkbare feedback bij mij. Na een week zeuren kreeg ik een RMA aangeboden.DCG909 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:38:
@Fusi0nking
Want het is echt compleet scheef hier... rechts heb ik op 1 gezet en links op 10 en dan nog merk ik dat links beduidend zwakker is...
Family sharing? Dat heb ik gewoon aan kunnen zettenTadango schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:28:
Ik kan bibliotheek delen ook niet vinden om de Deck toe te voegen. Heeft iemand dat al gevonden?
Waar dan? Ik heb 2 accounts toegevoegd en nu wil ik de bibliotheek delen, maar kan die optie nog niet vinden....Noxious schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:31:
[...]
Family sharing? Dat heb ik gewoon aan kunnen zetten
Edit: Never mind, nu ook gevonden
[ Voor 6% gewijzigd door Tadango op 15-04-2022 16:36 ]
Steam knop, settings, Family, authorize library sharing on this device.Tadango schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:35:
[...]
Waar dan? Ik heb 2 accounts toegevoegd en nu wil ik de bibliotheek delen, maar kan die optie nog niet vinden....
Zou in het deel Friends & Chat, Downloads, Family, Remote Play en Storage moeten staan.
[ Voor 12% gewijzigd door MoonRaven op 15-04-2022 16:37 ]
Geen problemen met anti cheat, heb niks hoeven doen behalve installeren en proton ge 7.14 zoals bij Skywalker saga.kadir76 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:12:
[...]
Hoe zit het net de anti cheat van GTA online? Via Steam heb je dacht ik ook de Rockstar launcher nodig, moest je hiervoor iets doen?
Bij het opstarten wel even inloggen bij rockstar maar dit ging vlekkenloos.
Dat hoort niet fijn! Persoonlijk geen problemen, beide kanten voelen even goed. Staan beide op 5(default)DCG909 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:38:
@Fusi0nking
Fan is minder storend als ik de Deck in de hand heb, maar als ik hem neer leg wordt ik wel gek van het geluid![]()
Na het weekend maar eens contact opnemen, of het een software update gaat worden, of een RMA...
Er staat mij van de steam controllers ook iets bij van soortgelijke problemen die met een update glad getrokken werden.
[ Voor 3% gewijzigd door Fusi0nking op 15-04-2022 16:42 ]
Was me nog niet opgevallen maar ja. Wel echt maar heel miniem.Tadango schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:54:
Edit: Wiebelt die van jullie ook op links boven en rechts onder? Hij ligt niet vlak op tafel.....
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qns61qwskKrJSz599cTSweKC.jpg?f=user_large)
Dit is de rechterbovenhoek, de behuizing van de trigger zeg maar. Raakt net de tafel niet. Op de (extreem ingezoomde) foto lijkt het heel wat maar dat is nog geen millimeter.
Gamertag: FinrazielNL
Is dit nog bij iemand gebeurd? Nu een mail naar Steam support aan het sturen om dit proberen op te lossen.
Het is een zo goedkoop in elkaar gezette handheld die de helft, of een derde kost van gelijkwaardige (of minder gelijkwaardige) vergelijkbare devices, aangekocht bij de goedkoopste bieder.
Dit apparaat is in de eerste plaats een vehikel voor de software. Goed genoeg, en pragmatisch in elkaar gezet. Wie luxe hardware verwacht, moet zich ergens anders op richten.
Hier ook het haptic probleem met exact dezelfde kant. Links voelt dood aan. Op standaard setting 5 hoor je een klein klikje en een hele zwakke trilling. Rechts beduidend beter. Zelfs op 10 is links heel zwak. Wanneer je de triggers heel zachtjes in drukt, merk je idd ook verschil.DCG909 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:38:
@Fusi0nking
Fan is minder storend als ik de Deck in de hand heb, maar als ik hem neer leg wordt ik wel gek van het geluid![]()
Wordt denk ik toch een refund. Even heel goed over na denken. Los ik het ene probleem deels op ontdek ik een ander probleem.
Ben geen rumble liefhebber maar in race games is het meestel wel leuk maar dit zou zijn alsof je met een lekke banden aan 1 kant rijd
[ Voor 10% gewijzigd door NosferatuX op 15-04-2022 16:57 ]
Ik vroeg het me alleen af omdat de mijne wiebelde, vandaar. Verder weinig op aan te merken. Fan klinkt prima, rechter stick komt bijna terug naar het midden (ik wacht sowieso op hal upgrade sticks, zijn in de maak begreep ik) en de haptics links werken redelijk goed maar zijn anders / minder dan rechts. Wifi leek steeds uit te vallen maar dat was mijn haperende ziggo modem (die werkt alleen als router) welke een schop nodig had...Amos_x schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:47:
Ik denk dat sommigen hier veel te streng zijn. Het is geen uit aluminium gefreesde unibody macbook of zo.
Het is een zo goedkoop in elkaar gezette handheld die de helft, of een derde kost van gelijkwaardige (of minder gelijkwaardige) vergelijkbare devices, aangekocht bij de goedkoopste bieder.
Dit apparaat is in de eerste plaats een vehikel voor de software. Goed genoeg, en pragmatisch in elkaar gezet. Wie luxe hardware verwacht, moet zich ergens anders op richten.
Oh ik bedoelde het ook echt niet als een probleem, vond het alleen wel grappig dat ik inderdaad hetzelfde zag als @Tadango, hoe miniem ookAmos_x schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:47:
Ik denk dat sommigen hier veel te streng zijn. Het is geen uit aluminium gefreesde unibody macbook of zo.
Bij het uitpakken van de Steam Deck hoorden wij al ratelingen vanuit binnen de Steam Deck. Bij het uittesten van de knoppen na installatie kwamen we erachter dat de rechtertrigger wordt gedetecteerd als bijna volledig ingedrukt terwijl de knop fysiek niet wordt ingedrukt. Knopje in en uit drukken werkt niet.
In games wordt de R2 knop gedetecteerd als ingedrukt en daardoor is de deck totaal niet bruikbaar. Maanden naar dit moment uitgekeken om direct een mail te sturen naar het beruchte Steam Support. Hopelijk een snelle verwerkingstijd ipv dat we achteraan mogen sluiten.
Video van het probleem
Ik druk op steam knopje en daar is de optie om “game” af te sluiten. Werkt netjes.walterg schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:50:
Ik heb gisteren mijn Steam Deck binnen gekregen en de eerste indruk is zeer goed!
Ik heb via deze link xbox cloud gaming geconfigureerd, en hoewel het in eerste instantie mis ging omdat twee stappen niet lekker gingen werkt het nu goed.
Het enige dat niet lukt is het terugkeren naar het Steam menu. Heeft iemand een idee hoe je dat netjes kan doen? Steam + B (force quit) werkt niet.
Ook in Edge? Ik krijg geen Steam menu als ik in die "modus" zit.lexkalin schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:19:
[...]
Ik druk op steam knopje en daar is de optie om “game” af te sluiten. Werkt netjes.
Ik heb deze gevolgd YouTube: Use Xbox Cloud Gaming on Steam Deck en xcloud als “non-steam game” toegevoegd.walterg schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:45:
[...]
Ook in Edge? Ik krijg geen Steam menu als ik in die "modus" zit.
@walterglexkalin schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:16:
[...]
Ik heb deze gevolgd YouTube: Use Xbox Cloud Gaming on Steam Deck en xcloud als “non-steam game” toegevoegd.
Zie Xbox Cloud Gaming in Microsoft Edge with Steam Deck
Ik had die inderdaad gevolgd (de video lijkt dezelfde te gebruiken).
Het duurde even voor de controller werkte maar dat lag aan een stap die ik over het hoofd zag ("apply").
Het probleem is dus bij mij dat ik geen overlay krijg als ik op de steam knop druk. Ik kan dus Edge niet makkelijk afsluiten om terug te gaan naar het Steam menu.
Werkt dat bij jullie wel?
Pijnlijk zo'n vraag... Ik moet nog wachten tot juni voordat ik hem ontvang.walterg schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:48:
Thanks @lexkalin en @Qunix
Het duurde even voor de controller werkte maar dat lag aan een stap die ik over het hoofd zag ("apply").
Het probleem is dus bij mij dat ik geen overlay krijg als ik op de steam knop druk. Ik kan dus Edge niet makkelijk afsluiten om terug te gaan naar het Steam menu.
Auw, sorryQunix schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:54:
[...]
Pijnlijk zo'n vraag... Ik moet nog wachten tot juni voordat ik hem ontvang.

Hmm, als je deze instructie volgt dan moet het naar behoren werken. Zodoende gedraagt xcloud shortcut bij mij als een game en werken beide zijknoppen (ik kan gamescope ook laten draaien). Als ik op steam druk, kan ik xcloud als game afsluiten of andere steam opties kiezen.walterg schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:48:
Thanks @lexkalin en @Qunix
Wellicht huidige shortcut verwijderen en opnieuw aanmaken met copy/paste stukjes text vanuit video beschrijving?
Als het bij jou gewoon werkt dan zal er bij mij inderdaad iets verkeerd zijn gegaan. Ik wilde eerst even bevestigen dat het normaal wél werkt voor ik er opnieuw mee ging klooienlexkalin schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:59:
[...]
Hmm, als je deze instructie volgt dan moet het naar behoren werken. Zodoende gedraagt xcloud shortcut bij mij als een game en werken beide zij knoppen (ik kan gamescope ook laten draaien). Als ik op steam druk, kan ik xcloud als game afsluiten of andere steam opties kiezen.
Wellicht huidige shortcut verwijderen en opnieuw aanmaken met copy/paste stukjes text vanuit video beschrijving?
Thanks!
Ha, "na Q3'er" hier die veel teveel in dit topic hangt. Gelukkig lijkt het tweedehands aanbod steeds groter te worden met minder uitschieters naar 1000+. Ik wacht het liefst op mijn eigen levering, dat lijkt me het makkelijkst qua garantie, maar mocht ik me niet kunnen beheersen scheelt elke maand wachten weer flink in de buidel als ik de advertenties zo in de gaten houdQunix schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:54:
[...]
Pijnlijk zo'n vraag... Ik moet nog wachten tot juni voordat ik hem ontvang.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ai dat is naar. Ik heb wel begrepen dat ze speciaal voor RMA voorraad achterhouden, dus hopelijk snel opgelost.ZelianGuy schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:44:
Nou van blijdschap dat ie binnen naar chagrijn voor een defect product in ongeveer 5 minuten...
Bij het uitpakken van de Steam Deck hoorden wij al ratelingen vanuit binnen de Steam Deck. Bij het uittesten van de knoppen na installatie kwamen we erachter dat de rechtertrigger wordt gedetecteerd als bijna volledig ingedrukt terwijl de knop fysiek niet wordt ingedrukt. Knopje in en uit drukken werkt niet.
In games wordt de R2 knop gedetecteerd als ingedrukt en daardoor is de deck totaal niet bruikbaar. Maanden naar dit moment uitgekeken om direct een mail te sturen naar het beruchte Steam Support. Hopelijk een snelle verwerkingstijd ipv dat we achteraan mogen sluiten.
Video van het probleem
[YouTube: Broken R2 trigger Steam Deck]
Succes ermee! Gelukkig is dit vrijwel snel en makkelijk nog over te doen. Viel me best mee op steam deck vergeleken met iphone/beugel/xbox controller koppeling.walterg schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:02:
[...]
Als het bij jou gewoon werkt dan zal er bij mij inderdaad iets verkeerd zijn gegaan. Ik wilde eerst even bevestigen dat het normaal wél werkt voor ik er opnieuw mee ging klooien
Thanks!
Sommige die support contacteren krijgen een RMA en andere krijgen te horen dat het zo hoort en krijgen geen RMA aangeboden. Die zeggen dat ze hun enige optie een dispute via paypal is maar bang zijn dat dan hun account gebanned wordt en ze al hun games kwijt zijn.
Die berichten van mensen die een RMA aangeboden krijgen zijn gemiddeld een maand oud en die andere die het lastig worden gemaakt 2 weken oud. Wellicht zijn er zoveel RMAs aangevraagd dat ze besloten hebben dat waar het wettelijk mogelijk is ze het weigeren en doen alsof het zo hoort? Vind dit heel vreemd.
Dat het bij de ene links fout gaat en bij de ander bewijst al dat het niet zo hoort maar ik schrik hier toch wel van. Dan hebben wij hier gelukkig een wettelijke bedenktijd maar toch.
[ Voor 18% gewijzigd door NosferatuX op 15-04-2022 22:20 ]
Het werkt! Ik heb alleen het Steam gedeelte opnieuw gedaan. Wellicht heb ik de eerste keer een foutje gemaakt.lexkalin schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:54:
[...]
Succes ermee! Gelukkig is dit vrijwel snel en makkelijk nog over te doen. Viel me best mee op steam deck vergeleken met iphone/beugel/xbox controller koppeling.
We zullen het meemaken.Noxious schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:44:
[...]
Ai dat is naar. Ik heb wel begrepen dat ze speciaal voor RMA voorraad achterhouden, dus hopelijk snel opgelost.
In de steam deck opties onder controller staat een advanced knopje, daar kan je het instellen.Tadango schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:02:
Ik zie nergens waar ik de trackpad click gevoeligheid voor in steam zelf kan instellen. Is dat wel een optie?
Nee, daar staat alleen een optie voor haptics, dat is niet wat ik bedoel.Fusi0nking schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:51:
[...]
In de steam deck opties onder controller staat een advanced knopje, daar kan je het instellen.
Natuurlijk kan dat, maar maakt nu niks uit 😁 goed dat het nu werkt zoals het dient. Ik ga nu ook emudeck instellen en dan is mijn SD voorbereid voor gaming sessies.walterg schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:23:
[...]
Het werkt! Ik heb alleen het Steam gedeelte opnieuw gedaan. Wellicht heb ik de eerste keer een foutje gemaakt.
Het was me nog niet opgevallen, maar ik gebruik de trackpad dan ook nauwelijks.NosferatuX schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:18:
Wauw. Ik ben een en ander aan het zoeken mbt haptic/rumble problemen en blijkbaar hebben heel veel mensen daar last van. Bij de ene is het de linker kant die heel zwak is en gebroken aanvoelt en bij andere is het de rechter kant.
Sommige die support contacteren krijgen een RMA en andere krijgen te horen dat het zo hoort en krijgen geen RMA aangeboden. Die zeggen dat ze hun enige optie een dispute via paypal is maar bang zijn dat dan hun account gebanned wordt en ze al hun games kwijt zijn.
Die berichten van mensen die een RMA aangeboden krijgen zijn gemiddeld een maand oud en die andere die het lastig worden gemaakt 2 weken oud. Wellicht zijn er zoveel RMAs aangevraagd dat ze besloten hebben dat waar het wettelijk mogelijk is ze het weigeren en doen alsof het zo hoort? Vind dit heel vreemd.
Dat het bij de ene links fout gaat en bij de ander bewijst al dat het niet zo hoort maar ik schrik hier toch wel van. Dan hebben wij hier gelukkig een wettelijke bedenktijd maar toch.
Naar aanleiding van de berichten ook maar eens getest. Ik moet links op 7 zetten en rechts op vijf om bij de haptics test ongeveer dezelfde sterkte te krijgen. Niet abnormaal veel afwijking in mijn geval dus.
Wel viel het gisteren in een game op dat je rechts als een scrolwiel je positie op de trackpad kan volgen. Links werkt dat niet. Is dat mogelijk per game anders, of heb ik een defecte trackpad?
Voor de rest geen issues met fan noise, warmte en knoppen die niet werken of vreemd wiebelen.
Oeh, ziet er interessant uit! Ga ik zeker checken.lexkalin schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:23:
[...]
Natuurlijk kan dat, maar maakt nu niks uit 😁 goed dat het nu werkt zoals het dient. Ik ga nu ook emudeck instellen en dan is mijn SD voorbereid voor gaming sessies.
Heb je meer tips?
Links en rechts hebben standaard een andere functionaliteit (links emuleert een d-pad, rechts de muis) en horen daardoor ook anders aan te voelen qua feedback. Die functionaliteit is inderdaad per game in te stellen door in-game de Steam knop te gebruiken en dan een paar keer naar rechts te drukken. Ik heb mijn Steam Deck momenteel niet dus specifieker dan dat kan ik het niet uitleggenFlozem schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:27:
[...]
Het was me nog niet opgevallen, maar ik gebruik de trackpad dan ook nauwelijks.
Naar aanleiding van de berichten ook maar eens getest. Ik moet links op 7 zetten en rechts op vijf om bij de haptics test ongeveer dezelfde sterkte te krijgen. Niet abnormaal veel afwijking in mijn geval dus.
Wel viel het gisteren in een game op dat je rechts als een scrolwiel je positie op de trackpad kan volgen. Links werkt dat niet. Is dat mogelijk per game anders, of heb ik een defecte trackpad?
A my bad! Niet goed gelezen.Tadango schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 07:04:
[...]
Nee, daar staat alleen een optie voor haptics, dat is niet wat ik bedoel.
Heb nog niet gevonden hoe en of je dat kan instellen.
Als je het met die instelling enigszins kan gelijk trekken dan is het wel beter. Wanneer ik links op 10 zet en rechts op 5 is het verschil dag en nacht. Wanneer ik rechts helemaal op 1 zet dan is er nog een groot verschil en dan nerf ik eigenlijk ook gewoon de rechter kant naar de filistijnen.Flozem schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:27:
[...]
Het was me nog niet opgevallen, maar ik gebruik de trackpad dan ook nauwelijks.
Voor de rest geen issues met fan noise, warmte en knoppen die niet werken of vreemd wiebelen.
Weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.
Dit zijn de aanwijzingen en wordt aangetoond hoe uitstekend het werkt YouTube: Turn The Steam Deck Into The Ultimate Next-Gen EMU Hand-Held With Em...walterg schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:28:
[...]
Oeh, ziet er interessant uit! Ga ik zeker checken.
Heb je meer tips?
Wil zeker wat psp en ps2 games op SD uitproberen. Opvallend genoeg ik met Proton Experimental draait GTA IV beter dan op Windows met stabiele 60fps wat vroeger moeilijk zelfs voor capabele PC jarenlang was. Blijkbaar heeft toch linux natuur van steam os zijn waarde vooral voor wat oudere games.
Ik was bezig met xbox cloud gaming aan de praat te krijgen. edge startte op met de gebruikelijke irritante instructies en inlog bende. dit had ik even snel door gekikt, en dingen geprobeerd. maar het werkte nog niet. steam deck sloeg een beetjevast dus reboot gedaan. en nu opent edge niet meer. ik heb edge verwijderd en nog eens geinstalleerd, maar krijgt niet meer werkend. ik ben niet thuis in linux, iemand een idee?
edit: ik dacht ik typ dit wel even op mn steam deck, maar dat toetsenbord is niet ideaal voor langere teksten.
[ Voor 12% gewijzigd door Erwintjuh op 16-04-2022 11:50 ]
Ik heb de eerste keer hetzelfde gedaan (edge gestart in desktop mode) maar dat is niet nodig.Erwintjuh schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:36:
hallo,
Ik was bezig met xbox cloud gaming aan de praat te krijgen. edge startte op met de gebruikelijke irritante instructies en inlog bende. dit had ik even snel door gekikt, en dingen geprobeerd. maar het werkte nog niet. steam deck sloeg een beetjevast dus reboot gedaan. en nu opent edge niet meer. ik heb edge verwijderd en nog eens geinstalleerd, maar krijgt niet meer werkend. ik ben niet thuis in linux, iemand een idee?
edit: ik dacht ik typ dit wel even op mn steam deck, maar dat toetsenbord is niet ideaal voor langere teksten.
De guide zorgt ervoor dat je vanuit de steam interface edge opstart op de juiste pagina en met de juiste instellingen.
Waarom edge niet meer werkt durf ik niet te zeggen, maar je kan altijd overwegen om met een schone installatie te beginnen. Als ik het gevoel heb dat ik te veel heb zitten klooien dan is een verse start vaak mijn go to
Dat zijn respectievelijk de tijden van op play drukken in de launcher (niet Steam) en dan op A drukken als filmpje begint tot het menu verschijnt (de game laadt in de achtergrond door), dan laden van steeds dezelfde save (niet de vorige exit save) en tot slot de tijd om van binnen in de Corvega plant naar buiten te gaan via de achterdeur (waar je niet naar binnen kunt vanwege een ketting als je nog niet binnen geweest bent).
In eerste instantie leek er nog wel wat verschil tussen te zitten, hoewel niet veel, maar dat werd steeds minder. De caching lijkt erg goed te werken. Ik heb echter ook gewoon een tijdje gespeeld op de SD kaart met ook wat fast travel en ik merk in de praktijk niks van dat hij trager zou laden. Ik laat hem nu ook gewoon op de SD staan want het terug zetten faalde op het allerlaatste omdat een file gelockt was. Het is wel duidelijk dat schrijven naar de SSD een stuk sneller is dan schrijven naar de SD, maar dat doen games niet zoveel.
Ik heb voor de gein dezelfde tests eens op mijn vaste pc geprobeerd met een Ryzen 2600 en een 2 TB Intel SSD (die betaalbare maar niet supersnelle nvme drive). Die kwam op respectievelijk 10.8, 6.73 en 8.96 seconden. Dat is toch eigenlijk wel een groter verschil dan ik gedacht had aangezien dat toch ook niet echt een supersnelle pc meer is. Ik heb dus het idee dat het aan een kant knap is wat Valve uit een SD kaart weet te halen, maar dat de SSD die ze in de duurdere varianten stoppen gewoon ook niet echt erg goed is (om niet te zeggen slecht). Al met al, ik heb niet echt spijt van mijn 256 GB model want het is niet dat ik het geld nou echt mis en het is toch altijd fijn om wat extra interne opslag te hebben, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch zeker ook voor het 64 GB model gaan.
Ik had voornamelijk problemen met 5Ghz. Elke keer als ik slaap modus gebruikte kon het geen connectie meer maken met de wifi. Het 2.4Ghz netwerk werkte wel prima maar is natuurlijk erg traag voor downloads. Wat bij mij hielp was om developer mode te activeren en daarna wifi power saving uit te zetten, daarna werkte het een stuk beter voor mij op beide netwerken.Tadango schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:05:
Hoe werkt wifi bij iedereen? Ik heb hier een continu wegvallende verbinding. Downloaden gaat prima maar tijdens het spelen of gewoon in het menu zie je heel erg vaak dat er geen verbinding is. Even naar het wifi menu en de verbinding is weer actief. Ook krijg ik regelmatig een melding dat cloud sync niet gelukt is edg, of werkt een zoek opdracht in discover of google niet. Ook krijg ik bij het opstarten 4 foutmelding regels boven in beeld. Daarnaast werkt een externe hdmi monitor niet na loskoppelen totdat ik hem afsluit, een reboot is niet voldoende. Ik denk dat ik hem opnieuw ga installeren want iets lijkt me niet goed.....
Die vier meldingen bij de startup krijg je als je een SD kaart in de Steam Deck hebt zitten. Ik ben niet bekend genoeg met Linux om exact te zeggen waardoor het komt, maar het is geen serieuze error. Meer dat de Steam Deck iets teveel onnodige info aan het geven is.
Geen problemen met wifi hier.Tadango schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:05:
Hoe werkt wifi bij iedereen? Ik heb hier een continu wegvallende verbinding. Downloaden gaat prima maar tijdens het spelen of gewoon in het menu zie je heel erg vaak dat er geen verbinding is. Even naar het wifi menu en de verbinding is weer actief. Ook krijg ik regelmatig een melding dat cloud sync niet gelukt is edg, of werkt een zoek opdracht in discover of google niet. Ook krijg ik bij het opstarten 4 foutmelding regels boven in beeld. Daarnaast werkt een externe hdmi monitor niet na loskoppelen totdat ik hem afsluit, een reboot is niet voldoende. Ik denk dat ik hem opnieuw ga installeren want iets lijkt me niet goed.....
Die errors hebben te maken met je sd kaart, bij het opstarten kan de bios niet goed communiceren met de sd kaart volgens mij.
Dit is volgens mij standaard als je een sd kaart erin hebt, niks ergs.
Ik dacht al dat het iets met power saving te maken kon hebben aangezien het alleen bij idle leek te gebeuren. Downloaden doet hij op 35.6MB/s op een 300mbps lijn, dus dat is erg netjes.rauthelegendary schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:12:
[...]
Ik had voornamelijk problemen met 5Ghz. Elke keer als ik slaap modus gebruikte kon het geen connectie meer maken met de wifi. Het 2.4Ghz netwerk werkte wel prima maar is natuurlijk erg traag voor downloads. Wat bij mij hielp was om developer mode te activeren en daarna wifi power saving uit te zetten, daarna werkte het een stuk beter voor mij op beide netwerken.
Die vier meldingen bij de startup krijg je als je een SD kaart in de Steam Deck hebt zitten. Ik ben niet bekend genoeg met Linux om exact te zeggen waardoor het komt, maar het is geen serieuze error. Meer dat de Steam Deck iets teveel onnodige info aan het geven is.
En goed te horen dat die meldingen bij startup normaal zijn. Ik kreeg meer errors bij het gebruik van de SD kaart bij het draaien van emudeck, dus dat moet ergens anders in zitten.
Inmiddels de Steam Deck ook terug gezet naar fakrieksinstellingen. Hierna werkte Edge zoals bedoeld en heb ik ook Xbox Cloud Gaming aan de praat gekregen. Wel jammer dat dit nodig was, want nu moest ik al mn steam games ook weer opnieuw downloaden. Maar goed, nu is het wel een top machinewalterg schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:37:
[...]
Ik heb de eerste keer hetzelfde gedaan (edge gestart in desktop mode) maar dat is niet nodig.
De guide zorgt ervoor dat je vanuit de steam interface edge opstart op de juiste pagina en met de juiste instellingen.
Waarom edge niet meer werkt durf ik niet te zeggen, maar je kan altijd overwegen om met een schone installatie te beginnen. Als ik het gevoel heb dat ik te veel heb zitten klooien dan is een verse start vaak mijn go to
Zonder power delivery zo te zien?Pukson schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:28:
Vandaag UGreen 4K60Hz dongle binnen gekregen! Super ding en de ethernet poort maak ik gretig gebruik van als je wat games wilt downloaden.
Mann ff besef moment dat ik voor 10-12 jaar terug downloadde met 160 kB/s haha.
[Afbeelding]
Hier precies hetzelfde ingesteld! Werkt erg goed, heb ook een steam controller en werkt even goed!Tadango schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:45:
Hoe vindt iedereen de gyro functie bij First person shooters? Ik heb deze een tijdje getest bij Hypercharge Unboxed en dat werkt echt super lekker. Activeren bij half indrukken trigger en je went er erg snel aan. Helpt echt.
Is aanwezig maar had het tijdens het nemen van de foto niet aangesloten.
Add me op Stadia: Gloogle
Gaat dan om deze denk ik?Pukson schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 22:21:
[...]
Is aanwezig maar had het tijdens het nemen van de foto niet aangesloten.
Ben zelf wel fan van Ugreen.. prima spul.
Had je met de linker kant ook dat er bijna helemaal geen feedback was en er geen click gesimuleerd werd? Ik heb alleen aan de rechterkant van de linker trackpad een soort van clickje en de overige kanten zijn een spons. De rechtertrackpad voelt beter maar die lijkt weer te sterk soms en ratelt soms al op stand 5 maar dat voelt alsnog 10 x beter dan die spons.rauthelegendary schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:30:
Die van mij is inmiddels bij het Valve warenhuis gearriveerd. Heb hem toch maar gestuurd vanwege het haptics probleem. Ik twijfelde nog omdat mijn fan wel goed leek maar ik leek ernaast te zitten? Oorspronkelijk hoorde ik enkel op lage toeren een lichte whine als ik de Deck op een bepaalde (vreemde) hoek vasthield. Over tijd leek het echter erger te worden. Ik weet niet of mensen eerder hebben geobserveerd dat de fans luider werden over tijd of dat ik simpelweg op zoek was naar gremlins omdat het ding toch al technische mankementen had, maar ach. Hopelijk duurt het niet te lang en is de volgende unit in orde.
[...]
Ik had dus exact hetzelfde probleem. Links stond in het calibration menu op 10, rechts op 1 en de rechterkant was alsnog beduidend sterker. De linker trigger gaf ook geen enkele merkbare feedback bij mij. Na een week zeuren kreeg ik een RMA aangeboden.
Ben benieuwd wanneer je een vervanging hebt en of die wel goed is.
Aan de ene kant wil ik een refund vragen want zit nog binnen 14 dagen en wil niet dat ze straks een RMA weigeren als ik daar buiten zit maar aan de andere kant wil ik de SD heel graag leuk vinden maar ze maken het me wel erg moeilijk zo. De Y button zit ook wat losjes wat irritant indrukt.
De touchpad voelde in het algemeen heel erg 'mushy'. Volgens mij kon ik wel over het gehele touchpad feedback voelen bij een click al was het nog lichter dan bij swipen. Ik ben ook benieuwd hoelang het gaat duren want de berichten over eerdere RMA's in Europa hebben het over 1 tot mogelijk 3 weken. Ik weet dat mijn Steam Deck daar vrijdagochtend is gearriveerd dankzij de DHL tracker, verder krijg je geen enkele bevestiging vanuit Valve of een indicator voor hoelang het zal duren. Dus het is wachten tot ik een track & trace in de mail krijgNosferatuX schreef op zondag 17 april 2022 @ 02:52:
[...]
Had je met de linker kant ook dat er bijna helemaal geen feedback was en er geen click gesimuleerd werd? Ik heb alleen aan de rechterkant van de linker trackpad een soort van clickje en de overige kanten zijn een spons. De rechtertrackpad voelt beter maar die lijkt weer te sterk soms en ratelt soms al op stand 5 maar dat voelt alsnog 10 x beter dan die spons.
Aan de ene kant wil ik een refund vragen want zit nog binnen 14 dagen en wil niet dat ze straks een RMA weigeren als ik daar buiten zit maar aan de andere kant wil ik de SD heel graag leuk vinden maar ze maken het me wel erg moeilijk zo. De Y button zit ook wat losjes wat irritant indrukt.

Ik zal hier overigens even de video plaatsen waar Steam Support om vroeg voor als mensen twijfelen of hun haptics defect zijn. In werkelijkheid voelde het linker touchpad zwakker dan de video suggereert want de vibratie klinkt sterker op een houten ondergrond.
De grootste buzzkill (heh) voor mij was dat de linker trigger letterlijk nul feedback gaf, maar dat is niet te zien in de video
Jaa exact! Kwaliteit spul en leuk geprijsd. Heb ook de 100 watt USB C charger van ze. Werkt super.Evernote schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 22:25:
[...]
Gaat dan om deze denk ik?
Ben zelf wel fan van Ugreen.. prima spul.
Het is lastig om te vangen want om te benchmarken moet je dezelfde actie herhalen en dat lijkt nou net het scenario te zijn waarin het caching mechanisme van Valve de boel gaat versnellen.
Conclusie verandert denk ik niet, het verschil is te klein om er zoveel extra geld aan uit te geven. Maar ja ik heb de SSD nou eenmaal dus dan gebruik ik hem ook
Edit: dammit, weer content file locked, en had de hele deck nu zelfs eerst gereboot...
[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 17-04-2022 10:14 ]
Kun je die eens linken?Pukson schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:48:
[...]
Jaa exact! Kwaliteit spul en leuk geprijsd. Heb ook de 100 watt USB C charger van ze. Werkt super.
Dat heb ik links ook, maar in een test werkt links verder prima. De klik bij het indrukken mist maar verder doet de haptics het daar prima. Wellicht lost software dat later op, net als de vele andere puntjes....NosferatuX schreef op zondag 17 april 2022 @ 02:52:
[...]
Had je met de linker kant ook dat er bijna helemaal geen feedback was en er geen click gesimuleerd werd? Ik heb alleen aan de rechterkant van de linker trackpad een soort van clickje en de overige kanten zijn een spons. De rechtertrackpad voelt beter maar die lijkt weer te sterk soms en ratelt soms al op stand 5 maar dat voelt alsnog 10 x beter dan die spons.
Bij een WKOA-aanspraak heb je niet recht op een nieuwe en moet je weer een reservering afwachten. Bij een WKOA-aanspraak scheep je iemand anders op met jouw (schijnbaar defecte c.q. mindere) SD aannemend dat de SD de eerder ook door QC kwam.NosferatuX schreef op zondag 17 april 2022 @ 02:52:
Waarom zouden ze een RMA weigeren na de 14 dagen? Binnen de 14 dagen kunnen ze dat net zo goed doen.
Bij een WKOA heb je recht op je geld terug en moet je idd weer reserveren. Ik scheep overigens niemand op met een mindere SD. Dat is niet mijn verantwoordelijkheid en het is wel heel krom om een soort schuld bij de consument te leggen als hij een niet correct werkend product binnen 14 dagen retour stuurt en de koop ontbind. Moet niet gekker worden. Valve scheept mij op met een slecht product en als zij besluiten dat product na retour bij iemand anders te dumpen is dat hun verantwoordelijkheid en niet die van mij.True schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:03:
[...]
Bij een WKOA-aanspraak heb je niet recht op een nieuwe en moet je weer een reservering afwachten. Bij een WKOA-aanspraak scheep je iemand anders op met jouw (schijnbaar defecte c.q. mindere) SD aannemend dat de SD de eerder ook door QC kwam.
Waarom zouden ze een RMA weigeren na de 14 dagen? Binnen de 14 dagen kunnen ze dat net zo goed doen.
Als je 14 dagen wacht, dan heb je wettelijk juist geen recht op een nieuw product en mogen ze het afdoen met een reparatie en dan heb je feitelijk gewoon geen nieuw product gekocht voor een nieuwprijs.
Niet gebruik maken van je bedenktermijn bij een defect product is werkelijk het domste wat je kan doen.
Enige wat nadelig is, is beschikbaarheid.
Bij mij is het helaas zo slecht dat het de werking belemmerd.Tadango schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:55:
[...]
Dat heb ik links ook, maar in een test werkt links verder prima. De klik bij het indrukken mist maar verder doet de haptics het daar prima. Wellicht lost software dat later op, net als de vele andere puntjes....
Linker pad hoort een dpad te simuleren. Dat de feedback dus enginszin anders hoort te voelen dan de rechter is logisch maar omdat het met uitzondering van 1 kant een spons is zonder click merk je dat er bij bv door een menu te gaan aanslagen missen en dubbel klikken ook vaak niet lukt.
[ Voor 20% gewijzigd door NosferatuX op 17-04-2022 12:45 ]
Dat snap ik. Werkt bij het typen met beiden de haptics dan ook niet goed? Dan werken ze beiden gelijk hier. Ik heb het idee dat in de dpad modus de haptics verkeerd staat zegmaar.Tadango schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:55:
[...]
Dat heb ik links ook, maar in een test werkt links verder prima. De klik bij het indrukken mist maar verder doet de haptics het daar prima. Wellicht lost software dat later op, net als de vele andere puntjes....
Binnen de 14 dagen heb je overigens ook geen recht op een nieuw product bij defecten. Wat jij bedoelt is je WKOA-rechten gebruiken om te de aankoop te annuleren én dan weer een nieuw product aan te schaffen. Dat is wezenlijk wat anders dan aanspraak maken op RMA.NosferatuX schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:36:
Bij een WKOA heb je recht op je geld terug en moet je idd weer reserveren. Ik scheep overigens niemand op met een mindere SD. Dat is niet mijn verantwoordelijkheid en het is wel heel krom om een soort schuld bij de consument te leggen als hij een niet correct werkend product binnen 14 dagen retour stuurt en de koop ontbind. Moet niet gekker worden. Valve scheept mij op met een slecht product en als zij besluiten dat product na retour bij iemand anders te dumpen is dat hun verantwoordelijkheid en niet die van mij.
Als je 14 dagen wacht, dan heb je wettelijk juist geen recht op een nieuw product en mogen ze het afdoen met een reparatie en dan heb je feitelijk gewoon geen nieuw product gekocht voor een nieuwprijs.
Anderzijds is de praktijk meestal wel wat gemakkelijker. Ik heb weleens contact gehad met een webshops voor een defect (of niet perfect) geleverd artikel, met de vraag wat het gemakkelijkste is om een nieuw werkend artikel te ontvangen. 9 v.d. 10 keer is het antwoord het standaard WKOA-proces met een herbestelling.
Er zijn zoveel factoren die daarop invloed hebben, niet alleen beschikbaarheid. Maar ook retourskosten en oplosmogelijkheden.Niet gebruik maken van je bedenktermijn bij een defect product is werkelijk het domste wat je kan doen.
Enige wat nadelig is, is beschikbaarheid.
In het geval van de SD snap ik absoluut dan kopers een RMA verkiezen voor een WKOA en herbestelling. Maar ik ben wel van mening dat als je een WKOA-annulering doet wegens defecten (SD of whatever) het ook geen moeite is om even met een berichtje de winkel op de hoogte te stellen van de reden.
Ik zeg ook niet dat je binnen de 14 dagen recht heb op een nieuw product, wel op je geld terug.True schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:16:
[...]
Maar ik ben wel van mening dat als je een WKOA-annulering doet wegens defecten (SD of whatever) het ook geen moeite is om even met een berichtje de winkel op de hoogte te stellen van de reden.
Oh ja dat sowieso. Als ik een product koop dat niet goed is meld ik altijd de reden, ook als dat iets is wat niet goed lijkt te werken. Geef dan gewoon aan dat dat niet naar verwachting is. Vaak bestel ik dan ook al gelijk zelf al een vervanging.
Bij de SD kan dat helaas niet.
[ Voor 7% gewijzigd door NosferatuX op 17-04-2022 13:21 ]
Nee bij typen is dit zeer ongelijk idd, zowel qua gevoel maar ook qua geluid zeer groot verschilTadango schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:05:
[...]
Dat snap ik. Werkt bij het typen met beiden de haptics dan ook niet goed? Dan werken ze beiden gelijk hier. Ik heb het idee dat in de dpad modus de haptics verkeerd staat zegmaar.
Dat gezegd hebbende is het misschien tijd voor het splitsen van dit topic?NosferatuX schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:20:
[...]
Ik zeg ook niet dat je binnen de 14 dagen recht heb op een nieuw product, wel op je geld terug.
Oh ja dat sowieso. Als ik een product koop dat niet goed is meld ik altijd de reden, ook als dat iets is wat niet goed lijkt te werken. Geef dan gewoon aan dat dat niet naar verwachting is. Vaak bestel ik dan ook al gelijk zelf al een vervanging.
Bij de SD kan dat helaas niet.
Elke telefoon op GoT heeft bijvoorbeeld drie sub-topics:
- Ervaringen;
- Leveringen & prijzen;
- Accessoires.
Had fallout 4 er af gegooid en opnieuw gedownload om hem op de SSD te krijgen weer... Staat weer op de SD. Nog een keer proberen te moven, file locked.
Blijkt dat hij de install locatie automatisch aanpast als je er een SD kaartje in steekt. Alleen de eerste keer dacht ik net nog... Nee, iedere keer. Net geprobeerd, terug gezet op internal, SD er uit en terug er in en ik zie zo het sterretje wat de default aangeeft verspringen.
Beetje suffe manier van werken vind ik... Wellicht passen ze het nog aan (beste zou zijn om gewoon te vragen waar je wil installeren). Voor nu lijkt de makkelijkste manier om een game specifiek op de SSD te zetten wellicht wel om domweg je SD even er uit te halen voor je de installatie start.
Denk dat dit uiteindelijk wel overzichtelijker is inderdaad. Aangezien de SD nog steeds lange levertijden heeft maar wel meer mensen hem hebben het een soort dubbel topic gaat worden. Vind in zo een geval wel altijd dat bestaande ervaringen verplaatst moeten worden naar nieuwe topic.True schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:24:
[...]
Dat gezegd hebbende is het misschien tijd voor het splitsen van dit topic?
Elke telefoon op GoT heeft bijvoorbeeld drie sub-topics:Gezien er meer en meer Tweakers nu letterlijk een SD in de handen hebben
- Ervaringen;
- Leveringen & prijzen;
- Accessoires.
lijkt het mij wel een prettig om de ervaringen van de leveringen te splitsen. Hoe zijn de meningen hierover?
Praat over accessoires vind ik wel gewoon bij ervaringen horen.
Kan me voorstellen dat dat vervelend is ja, zeker als je regelmatig het kaartje er uit haalt. Zou eigenlijk een melding moeten krijgen of je de ingevoerde kaart wil instellen als standaard.Finraziel schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:38:
Pfff ok ik begin dit toch licht irritant te vinden...
Had fallout 4 er af gegooid en opnieuw gedownload om hem op de SSD te krijgen weer... Staat weer op de SD. Nog een keer proberen te moven, file locked.
Blijkt dat hij de install locatie automatisch aanpast als je er een SD kaartje in steekt. Alleen de eerste keer dacht ik net nog... Nee, iedere keer. Net geprobeerd, terug gezet op internal, SD er uit en terug er in en ik zie zo het sterretje wat de default aangeeft verspringen.
Beetje suffe manier van werken vind ik... Wellicht passen ze het nog aan (beste zou zijn om gewoon te vragen waar je wil installeren). Voor nu lijkt de makkelijkste manier om een game specifiek op de SSD te zetten wellicht wel om domweg je SD even er uit te halen voor je de installatie start.
[ Voor 4% gewijzigd door NosferatuX op 17-04-2022 14:46 ]
https://www.amazon.nl/UGR...2c-404c-ae6e-16ef63349c57
Gebruik ik icm een 2 meter kabel. Ideaal voor de SteamDeck
Voor alleen de Steam deck is dat wel overkill. Ik heb deze besteld:Pukson schreef op zondag 17 april 2022 @ 14:49:
[...]
https://www.amazon.nl/UGR...2c-404c-ae6e-16ef63349c57
Gebruik ik icm een 2 meter kabel. Ideaal voor de SteamDeck
https://www.amazon.nl/-/e...=ppx_pop_mob_b_asin_title
Is ook al een hoger wattage dan de deck nodig heeft, maar er zat gelijk een 2 meter kabel bij en op dat punt scheelde het niet veel meer in prijs met zwakkere chargers (die wel 45 Watt kunnen leveren).
Dat is wel een mooie en dan zeker i.c.m. die kabel van 2m voor die prijs!Finraziel schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:22:
[...]
Voor alleen de Steam deck is dat wel overkill. Ik heb deze besteld:
https://www.amazon.nl/-/e...=ppx_pop_mob_b_asin_title
Is ook al een hoger wattage dan de deck nodig heeft, maar er zat gelijk een 2 meter kabel bij en op dat punt scheelde het niet veel meer in prijs met zwakkere chargers (die wel 45 Watt kunnen leveren).
Edit: Die kabeltjes met display zijn ook wel heel tof
[ Voor 5% gewijzigd door Evernote op 17-04-2022 15:36 ]
Dat getik is de rechter trackpad die helemaal flipt, zelfs op standje 1.
Hieronder daar ook een filmpje van. Geen idee of dat zo hoort, lijkt me niet want voelt heel onevenwichtig. Links doet helemaal niks.
Gaan bij jullie beide trackpads te keer bij typen of ook alleen rechts?
De linker trigger heeft ook geen enkele tactile bump in de test, rechts wel
Daar heb ik ook ruzie mee gehadFinraziel schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:38:
Pfff ok ik begin dit toch licht irritant te vinden...
Pukason heet ik op Steam mochten mede Tweakers mij willen toevoegen. Ben echt nieuw met PC gaming, dus steam vrienden lijst is nogal leeg.
Ik zou hem lekker RMA'en. Je hebt zoveel problemen met dat ding.NosferatuX schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:38:
Er is overigens ook behoorlijk touchscreen lag bij mij.
[YouTube: Steam Deck Touch screen lag with keyboard.]
Dat getik is de rechter trackpad die helemaal flipt, zelfs op standje 1.
Hieronder daar ook een filmpje van. Geen idee of dat zo hoort, lijkt me niet want voelt heel onevenwichtig. Links doet helemaal niks.
[YouTube: Steam Deck right trackpad flipping when typing.]
Gaan bij jullie beide trackpads te keer bij typen of ook alleen rechts?
De linker trigger heeft ook geen enkele tactile bump in de test, rechts wel
Erg luide / high-pitched fan die soms lijkt aan te lopen, rechter-touchpad waarvan de klik ongedefinieerd is en hij ligt ook niet netjes plat op een vlakke ondergrond. Ook de rechter-haptics zijn veel sterker dan de linker. Stom. Die gaat waarschijnlijk RMA dus.
Die van mij (hetzelfde model) lijkt redelijk probleemloos.
[ Voor 7% gewijzigd door Noxious op 17-04-2022 20:59 ]
De haptics van die van jou zijn wel gelijk? En ligt die van jou wel goed plat? Ik las vandaag ergens iets waar de units die wankelen mogelijk geheel scheef in elkaar gezet zijn. Zit er een groot verschil in serienummer tussen die van jou en je vrouw?Noxious schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:58:
De Deck van m'n vrouw (512GB model) heeft veel van de issues die ik eerder hier ook al voorbij hoorde komen.
Erg luide / high-pitched fan die soms lijkt aan te lopen, rechter-touchpad waarvan de klik ongedefinieerd is en hij ligt ook niet netjes plat op een vlakke ondergrond. Ook de rechter-haptics zijn veel sterker dan de linker. Stom. Die gaat waarschijnlijk RMA dus.
Die van mij (hetzelfde model) lijkt redelijk probleemloos.
Zou wel veel verklaren die van mij wankelt namelijk ook als hij ligt en heeft daarnaast last van;
Het touchpad haptic issue
Het linker trigger issue
Een wat losjes voelende Y button
En blijkbaar ook wat lag soms met iig het os keyboard
Mijne ligt prima plat en m'n haptics lijken bijna gelijk links en rechts; rechts heeft iets meer een 'klik'.NosferatuX schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:06:
[...]
De haptics van die van jou zijn wel gelijk? En ligt die van jou wel goed plat? Ik las vandaag ergens iets waar de units die wankelen mogelijk geheel scheef in elkaar gezet zijn. Zit er een groot verschil in serienummer tussen die van jou en je vrouw?
Zou wel veel verklaren die van mij wankelt namelijk ook als hij ligt en heeft daarnaast last van;
Het touchpad haptic issue
Het linker trigger issue
Een wat losjes voelende Y button
En blijkbaar ook wat lag soms met iig het os keyboard
Die van haar is een week na die van mij gekomen, maar mijn serienummer begint met FVAA151 en die van haar met FVAA201. Beide zijn het 512GB model.
Okay bedankt. Misschien dan toch een hele batch met issues. Alhoewel de trackpad problemen ouder zijn en wijd verspreid.Noxious schreef op maandag 18 april 2022 @ 01:25:
[...]
Mijne ligt prima plat en m'n haptics lijken bijna gelijk links en rechts; rechts heeft iets meer een 'klik'.
Die van haar is een week na die van mij gekomen, maar mijn serienummer begint met FVAA151 en die van haar met FVAA201. Beide zijn het 512GB model.
Overweeg sterk om er maar gewoon vanaf te zien en later dit jaar de steamdeck weer te bestellen. Kans is groot om via RMA of een deck met dezelfde issues terug te krijgen of andere issues en ik lees letterlijk dat valve zegt sommigr van deze issues uit coulance te vervangen en dat het eenmalig is. Met andere woorden, heeft je RMA deck dezelfde problemen dan heb je pech.
Maar het is gewoon lastig. Zo lang wacht je er op en zo erg op verheugd dat je gewoon overweegt genoegen te nemen met een half bakken produkt.
[ Voor 7% gewijzigd door NosferatuX op 18-04-2022 10:14 ]
Enige nadeel is dan wel dat je pas in 2023 aan de beurt bent.NosferatuX schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:11:
[...]
Okay bedankt. Misschien dan toch een hele batch met issues. Alhoewel de trackpad problemen ouder zijn en wijd verspreid.
Overweeg sterk om er maar gewoon vanaf te zien en later dit jaar de steamdeck weer te bestellen. Kans is groot om via RMA of een deck met dezelfde issues terug te krijgen of andere issues en ik lees letterlijk dat valve zegt sommigr van deze issues uit coulance te vervangen en dat het eenmalig is. Met andere woorden, heeft je RMA deck dezelfde problemen dan heb je pech.
Je zou ook een RMA kunnen overwegen en daarna alsnog WKOA lijkt me.
Ja true maar tegen die tijd hopelijk een deck die 100% in orde is met betere resale value.Evernote schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:15:
[...]
Enige nadeel is dan wel dat je pas in 2023 aan de beurt bent.
Je zou ook een RMA kunnen overwegen en daarna alsnog WKOA lijkt me.
Ik denk dat je geen recht meer hebt op WKOA als je voor een reparatie/swap gaat.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.