Die van mijn vrouw zou tot een uur geleden vanmorgen komen, zojuist verzet naar morgen, dus waarschijnlijk komt hij vanmiddag?
Klopt, hij is nu weer veranderd en meldt dat chauffeur onderweg isTadango schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:22:
[...]
Velen hebben al gemeld dat hij toch op donderdag geleverd werd ondanks die update dus heb hoopWat is je status in de tracking? Wel chauffeur onderweg? Niet dat dat iets zegt heb ik gemerkt...... kan ook onderweg naar huis zijn
![]()
![]()
[Afbeelding]
Altijd beter dan de tracking van de Anker 341 USB C dock welke ik ook maandag heb besteld....
[Afbeelding]

Nu alleen maar hopen dat mijn SD zonder mankementen is, want ik lees behoorlijk veel klachten over ventilator/coil whine/geratel enzv.
Ik denk bij dat soort dingen ook dat je vooral de uitschieters hoort; ik heb bij mijne nergens last van gelukkig so far 
De fan is wel hoorbaar, maar overstemt niet het geluid en is m.i. ook niet heel vervelend.
De fan is wel hoorbaar, maar overstemt niet het geluid en is m.i. ook niet heel vervelend.
In mijn geval is er niets aan de hand. De fan kan wat luid zijn, maar goed, geen problemen mee.lexkalin schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:23:
[...]
Klopt, hij is nu weer veranderd en meldt dat chauffeur onderweg is![]()
Nu alleen maar hopen dat mijn SD zonder mankementen is, want ik lees behoorlijk veel klachten over ventilator/coil whine/geratel enzv.
Die van mij hoor ik ook wel maar beter dat hij goed koelt dan dat je af ben van het geluid en hij wordt te warm
met PostNL heb ik nooit problemen gehad. Vaak ligt het probleem bij de winkels die het pakketje niet afgeven bij PostNL, maar wel een track and trace nummer sturen. In jou afbeelding staat ook aangegeven dat PostNL het pakketje nog niet heeft ontvangen. Dan bel je naar de winkel en zeggen ze "Het is al afgegeven bij PostNL je hebt een track and trace nr"Tadango schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:22:
[...]
Velen hebben al gemeld dat hij toch op donderdag geleverd werd ondanks die update dus heb hoopWat is je status in de tracking? Wel chauffeur onderweg? Niet dat dat iets zegt heb ik gemerkt...... kan ook onderweg naar huis zijn
![]()
![]()
[Afbeelding]
Altijd beter dan de tracking van de Anker 341 USB C dock welke ik ook maandag heb besteld....
[Afbeelding]
Hier precies hetzelfde, zojuist binnen gekomen(afgelopen maandag besteld) en heb mijn eerste spelletje al geprobeerd(skywalker saga)Noxious schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:26:
Ik denk bij dat soort dingen ook dat je vooral de uitschieters hoort; ik heb bij mijne nergens last van gelukkig so far
Fan is hoorbaar, maar niet vervelend qua toon en zeker niet hoorbaar met game geluid.
Geen gekraak bij de sd kaart
Geen problemen met de B knop zoals ik wel is lees.
Heb alle kwaaltjes gechecked die ik heb gelezen de afgelopen tijd en nergens last van gelukkig!
Quick resume (en gemak van het bankje natuurlijk) is waarom ik in het laatste jaar heb meer op mijn Series X + Q90T gespeeld dan op mijn 3080/11700/32GB + S2721DGF in werkkamer thuis.Alexji schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:07:
Maandagavond besteld, vanochtend 10:00 geleverd door de GLS.
Alles in orde, fan is hoorbaar maar niet irritant. Die quick resume functie is echt super fijn!
[Afbeelding]
Hier is ie ook al binnen, stipt 8.30 maar nog in zijn doos. Kan pas gaan beginnen als ik mijn dochtertje naar bed heb gebracht dus duurt nog even. Me handen zweten haha
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
veel plezier allemaal! stiekem ook een beetje jaloers. had die van mij pas op 18 juli besteld dus kan nog een paar weken duren
Als ik de order- en levertijd Excel bekijk lijken er momenteel twee batches per week uit te gaan? Vind het tempo in Q2 best behoorlijk.
Mijne is net gearriveerd! Hier gaat de werkdag tot het einde
Ik merk dat het ding in mijn hoofd nog te veel een pc is (is het ook natuurlijk)... Ik vond het gisteren jammer dat de power usage niet verder omlaag ging als ik even naar home schakelde, als ik bv even iets op aan het zoeken was op mijn telefoon (langer dan een paar tellen) en het zonde vond om fallout 4 op 60 fps door te laten blazen. Ging vervolgens maar de fps beperken op die momenten, maar misschien moet ik straks gewoon eens proberen op de power knop te drukken...Alexji schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:07:
Alles in orde, fan is hoorbaar maar niet irritant. Die quick resume functie is echt super fijn!
[Afbeelding]
Gamertag: FinrazielNL
-
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Dinsdag besteld (512GB), net de verzendbevestiging gehad. Hoop dat 'ie er morgen al is maar verwacht dat het dinsdag gaat worden
Kan er zelf door andere verplichtingen niet zijn; jammer.XanderDrake schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:34:
[...]
Ondanks mijn bovenstaande onderzoek, zit het me nog steeds dwars, al dat gedoe over het lawaai van de Steam Deck fan. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dan we een aantal Decks bij elkaar zetten, ze op dezelfde manier belasten en vervolgens meten wat de temps zijn en hoeveel lawaai de fans erbij maken.
Nu dient zich wel een moment aan om een aantal Deck users bij elkaar te brengen. De volgende Tweakers Abo dag is 18 juni, zo werd vandaag bekend. Ik wilde al langer eens langs gaan naar het Home Computer museum en als er nog andere Tweakers abo/plus houders vanuit dit topic komen en hun Deck mee nemen, kunnen we ze vergelijken
@unfold @Finraziel @systemfan @Noxious , ik zie dat jullie een Deck hebben en dat jullie abo-houder zijn, zin om naar Helmond te komen en mee te helpen aan deze vergelijking?"Stille" abo-houders zijn natuurlijk ook welkom.
Net m'n deck even opengemaakt, heb eentje met het blauwe model van fan - geen problemen met het geluid, is verassend stil zelfs.
The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.
Welk opslag formaat?systemfan schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:40:
[...]
Kan er zelf door andere verplichtingen niet zijn; jammer.
Net m'n deck even opengemaakt, heb eentje met het blauwe model van fan - geen problemen met het geluid, is verassend stil zelfs.
Can confirm, hij is net aangekomenNoxious schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:16:
Die van mijn vrouw zou tot een uur geleden vanmorgen komen, zojuist verzet naar morgen, dus waarschijnlijk komt hij vanmiddag?
edit:

[ Voor 9% gewijzigd door Noxious op 14-04-2022 13:12 ]
Lekker! Welk scherm is dit?Alexji schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:07:
[Afbeelding]
Duurste model, goed merkbaar die anti glare. Niet perfect natuurlijk
Nice. Daar wacht ik ook op. Ik gokte het al, omdat ik echt niks van glare kan zien op jouw scherm.Alexji schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:01:
[...]
Edit: is er iemand die veel GoG-games heeft of installers van vroeger? Ik heb namelijk wel wat dingen op GoG die ik graag op die Deck zou spelen, maar ik vrees dat dat wel even pielen is, right?
[ Voor 25% gewijzigd door ap3nr0ts op 14-04-2022 14:06 ]
Kan jij de lijst in de topicwaarschuwing invullen/actualiseren? Ik ben benieuwd wat de besteltijd was van de nu geleverde 512 GB modellen.Alexji schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:01:
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Eindelijk tijd om hem uit te pakken en te proberen. Drie installaties verder en nu gelijk een bios update zo te zien.
Hij is zo goed als stil maar tot nu toe nog geen game geprobeerd alleen maar installaties en updates
Hij weegt niks in mijn beleving, had meer gewicht verwacht.
High pitch fan sound is wel aanwezig nu ik in het steam menu zit en de fan aansloeg.
Als dat de max is, is het wellicht voor me te overzien maar het moet niet harder worden
Ik hoop niet dat die bios update hiervoor gezorgd heeft want ik hoorde het daar voor niet
Hij is zo goed als stil maar tot nu toe nog geen game geprobeerd alleen maar installaties en updates
Hij weegt niks in mijn beleving, had meer gewicht verwacht.
High pitch fan sound is wel aanwezig nu ik in het steam menu zit en de fan aansloeg.
Als dat de max is, is het wellicht voor me te overzien maar het moet niet harder worden
Ik hoop niet dat die bios update hiervoor gezorgd heeft want ik hoorde het daar voor niet
[ Voor 45% gewijzigd door NosferatuX op 14-04-2022 14:19 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Heb de mijne ook twee uurtjes geleden aangekregen. Heb dan maar direct "Aperture Desk Job" gespeeld om een beetje en intro te hebben. De performance is goed, de fan vind ik niet echt storend, maar die shoulder buttons, die zijn ongelooflijk awkward gepositioneerd. Dat, gecombineerd met het feit dat hij toch wel wat meer weegt dan een Switch maken de initiele impressie nogal oncomfortabel. Kan zijn dat ik er gewoon wat uurtjes in moet steken om het gewoon te worden, maar als ik het vergelijk met een PS/Xbox/Switch controller dan is het gewoon niet aangenaam.
Die buttons aan de onderkant vind ik eerlijk gezegd ook geweldig in de weg zitten, en misschien ben ik motorisch gewoon geretardeerd of zo, maar ik kan die buttons gewoon niet deftig precies induwen.
Dat gezegd zijnde: Het is lang geleden dat ik nog zo enthousiast ben geweest voor een device. Ik kreeg even terug een flashback naar toen ik m'n Playstation 1 voor de eerste keer aan de televisie hing
.
Die buttons aan de onderkant vind ik eerlijk gezegd ook geweldig in de weg zitten, en misschien ben ik motorisch gewoon geretardeerd of zo, maar ik kan die buttons gewoon niet deftig precies induwen.
Dat gezegd zijnde: Het is lang geleden dat ik nog zo enthousiast ben geweest voor een device. Ik kreeg even terug een flashback naar toen ik m'n Playstation 1 voor de eerste keer aan de televisie hing
https://github.com/Heroic-Games-Launcher/HeroicGamesLauncher kun je hier voor gebruiken, is ook te vinden als flatpak in discover..[b]Ik ben dus Luke schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:05:
Edit: is er iemand die veel GoG-games heeft of installers van vroeger? Ik heb namelijk wel wat dingen op GoG die ik graag op die Deck zou spelen, maar ik vrees dat dat wel even pielen is, right?
-- keep it clean
Hebben er ook al Tweakers hier Windows geinstalleerd of Game Pass Cloud gaming geprobeerd in Edge op de SD. Dit laatste zou voor mij een uitkomst zijn en ben benieuwd hoe goed dit werkt.
The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.
Jammer dat je niet kan, want dit zou dé ideale vergelijking zijn.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik heb cloud gaming geprobeerd, maar de latency via wifi was toch wat teleurstellend, zelfs met een NanoHD endpoint.V1C7OR schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:19:
Hebben er ook al Tweakers hier Windows geinstalleerd of Game Pass Cloud gaming geprobeerd in Edge op de SD. Dit laatste zou voor mij een uitkomst zijn en ben benieuwd hoe goed dit werkt.
Weet niet of alle decks dit hebben maar het scherm valt op bepaalde punten zwaar tegen, oa mbt de black levels. Er is heel veel crush. Net een game intro gezien waar ik op de pc gebouwen in de nacht zie en op de deck was het gewoon zwart.
Gelijk even de lagom black level test gedaan via desktop mode en verschil is pas te zien vanaf stap 6. Dat is ronduit slecht. In een game met donkere scenes gaat dat wel een probleem geven. Gamma is wel netjes 2.2 en contrast is iets te donker maar wel goed maar die black levels... Slik.
Gelijk even de lagom black level test gedaan via desktop mode en verschil is pas te zien vanaf stap 6. Dat is ronduit slecht. In een game met donkere scenes gaat dat wel een probleem geven. Gamma is wel netjes 2.2 en contrast is iets te donker maar wel goed maar die black levels... Slik.
Gelukkig ben ik niet de enige die dat ook opmerkt. Ik ben ook niet tevreden over de zwartweergave. Het lijkt wel op mijn OLED CX in "Levendig" stand. die crusht ook de zwarttinten alsof het niks is. Voor de duidelijkheid ik heb de 512GB versie met de antireflectielaag. Ik denk niet dat dat laatste er veel mee te maken heeft. Maar helemaal uitsluiten kan ik niet.NosferatuX schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:53:
Weet niet of alle decks dit hebben maar het scherm valt op bepaalde punten zwaar tegen, oa mbt de black levels. Er is heel veel crush. Net een game intro gezien waar ik op de pc gebouwen in de nacht zie en op de deck was het gewoon zwart.
Wat de anti-reflectielaag betreft hij lijkt meer een ontspiegelingslaag die brildragers ook wel kennen dan daadwerkelijk een matte beeldscherm zoals op e-paper schermen en professionele monitoren. Het licht wordt paarsigblauw weerkaatst dan in wit. Waardoor het minder opvalt. Maar hij reflecteerd dus nog steeds.
Ik heb ook de 512gb versie. Die laag maakt het scherm wel donkerder, dat is in een side by side vergelijking te zien dus het zou er mee te maken kunnen hebben. Is op zich makkelijk te testen met de lagom lcd test via de browser maar dit is echt zo slecht.Ram-G-maN schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:09:
[...]
Gelukkig ben ik niet de enige die dat ook opmerkt. Ik ben ook niet tevreden over de zwartweergave. Het lijkt wel op mijn OLED CX in "Levendig" stand. die crusht ook de zwarttinten alsof het niks is. Voor de duidelijkheid ik heb de 512GB versie met de antireflectielaag. Ik denk niet dat dat laatste er veel mee te maken heeft. Maar helemaal uitsluiten kan ik niet.
Wat de anti-reflectielaag betreft hij lijkt meer een ontspiegelingslaag die brildragers ook wel kennen dan daadwerkelijk een matte beeldscherm zoals op e-paper schermen en professionele monitoren. Het licht wordt paarsigblauw weerkaatst dan in wit. Waardoor het minder opvalt. Maar hij reflecteerd dus nog steeds.
Nu er steeds meer deck gebruikers zijn, komen steeds meer eerlijke reviews/meningen van mensen die niet perse door een roze steam deck bril kijken lijkt wel 
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de steam deck iets voor mij gaat zijn. Ik hecht waarde aan een goed scherm en heb een hekel aan luide fans en juist op deze 2 punten valt de deck schijnbaar tegen.
Mijn 512gb komt pas over een maandje gok ik maar twijfel sterk of ik nog wel ga bestellen.
Aan de andere kant blijkt de steam deck (nog) steeds erg gewild en kan ik dus eerst zelf testen en als het niet bevalt voor dezelfde prijs weer verkopen..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de steam deck iets voor mij gaat zijn. Ik hecht waarde aan een goed scherm en heb een hekel aan luide fans en juist op deze 2 punten valt de deck schijnbaar tegen.
Mijn 512gb komt pas over een maandje gok ik maar twijfel sterk of ik nog wel ga bestellen.
Aan de andere kant blijkt de steam deck (nog) steeds erg gewild en kan ik dus eerst zelf testen en als het niet bevalt voor dezelfde prijs weer verkopen..
Maak ons niet wijs dat je hem niet gaat scalpenschumi1986 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:46:
Nu er steeds meer deck gebruikers zijn, komen steeds meer eerlijke reviews/meningen van mensen die niet perse door een roze steam deck bril kijken lijkt wel
Leuk dat GLS..... zal hem morgen wel worden dan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/O7x0cold8fpY6PBukRBzXCTS.png?f=user_large)
Ik denk dat ze zo nog wel even aanbellen. Heb jij er toevallig 2 besteld? Je komt 2x voor in Google docsTadango schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:30:
Leuk dat GLS..... zal hem morgen wel worden dan.
[Afbeelding]
Ik hoop het... En scherp gezien, ik heb inderdaad 2 besteld. 1 voor mij en 1 voor de rest van het gezin.kadir76 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:39:
[...]
Ik denk dat ze zo nog wel even aanbellen. Heb jij er toevallig 2 besteld? Je komt 2x voor in Google docs
Leuk die beeldscherm problemen, maar wat verwacht je van een apparaat dat een fractie kost van wat je OLED tv, of je dedicated monitor kost. Als je echt een top scherm er op had verwacht dan had de SD €1000+ gekost.
Totdat je €1000+ noemde, kon ik aardig meekomen in je puntQu3st schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:48:
Leuk die beeldscherm problemen, maar wat verwacht je van een apparaat dat een fractie kost van wat je OLED tv, of je dedicated monitor kost. Als je echt een top scherm er op had verwacht dan had de SD €1000+ gekost.
De Nintendo Switch OLED laat echter zien dat het echt geen €500 extra hoeft te kosten om een heel goed scherm in een handheld te stoppen. De Switch OLED kost namelijk 'maar' een ruime €100 meer dan de normale Switch.
Ik denk dat Valve een slimme (bewuste) keuze heeft gemaakt om voor €399 en een 'oke' scherm te gaan, in plaats van €499 en een 'goed' scherm. Maar ik denk dat er ook een heleboel mensen zijn die dat beetje extra er wel voor over zouden hebben om een beter scherm te hebben.
The devil is in the details.
Niet per definitie. Schermen worden per vierkante centimeter afgesneden en verrekend. Kleinere schermen kunnen weldegelijk en betaalbaar en goed zijn.Qu3st schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:48:
Verdorie, te vroeg gejuicht of niet goed afgeklopt. Vandaag weer even Death Stranding getest en toch een vrij duidelijk piepende blaas nu. Het gekke is dat hij verder minder hard klinkt/blaast, maar de temperatuur vooralsnog vrij vast op 75 graden ipv de 75-85 van voorheen zit. Dit zou natuurlijk nog op kunnen lopen als ik het langer had gespeeld, maar bij de eerste poging speelde ik niet veel langer voor een resultaat wat uiteindelijk constant bleef.iuuk schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:52:
[...]
N.a.v. alle fanverhalen heb ik de mijne ook maar meteen geopend, blijk ook deze Delta fan te hebben en kan dit beamen. Hij blaast flink wat lucht uit met het daarbijbehorende geluid, maar heel consistent, wat me niet per se te veel irriteert (jammer, maar met hoog volume en/of koptelefoon overkomelijk). Ik vroeg me dan ook af of dit de 'stille' fan zou moeten zijn of dat ik ineens een stuk minder gevoelig was voor geluid.
Blijkbaar kon ik dus ook de pech hebben dat ie flinke coil whine had. Laat ik maar hopen dat dat wegblijft.
Temperatuur lijkt overigens stabiel tussen de 75 en 85 graden te zitten (in Death Stranding), vooral dicht rond de 80.
Dan maar mee gaan hopen op een goede aftermarket fan. Hij houdt het mooi stil genoeg bij lichte games, maar het leuke is natuurlijk ook de veeleisende spellen op een handheld te kunnen spelen.
Je vind dat je oa beeldscherm problemen mag verwachten omdat de SD geen 1000 euro kost? Dus bijna 700 euro en daar horen dit soort problemen bij? Wat een onzin. Zo goedkoop is de SD niet, eerder scherp geprijst omdat Valve het geld gaat verdienen aan sales van games.Qu3st schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:48:
De concurrentie, bv onexplayer mini heeft oa een veel beter scherm en een 1TB ssd.
Bij de SD betaal je bv nog eens 80 euro extra voor een 512gb sd kaart om dan qua opslag ruimte de concurrentie te evenaren en dan zit je al dichter bij de 800 euro dan de 700 voor de SD.
@iuuk Bij de hogere toerentallen kan die van mij inderdaad ook tegen het irritante aan piepen.
Maar enkel als de temperatuur tegen de 85c aanschurkt. (gebeurt niet veel)
Zat je je Deck misschien tegelijk te laden? Dat creëert extra warmte en dan gaat ie bij mij meestal ook voluit blazen in de wat 'zwaardere' games.
@sassymousasi Sorry voor de late reply maar bij mij was het zo goed als zeker een quality control foutje.
Het heatshield bolde naar buiten waardoor de thermal pads niet goed contact maakten. Uiteindelijk simpel opgelost door het terug te buigen. Als ik hier en daar rondkijk haal ik nu vergelijkbare temperaturen als andere Deck gebruikers.
Zat je je Deck misschien tegelijk te laden? Dat creëert extra warmte en dan gaat ie bij mij meestal ook voluit blazen in de wat 'zwaardere' games.
@sassymousasi Sorry voor de late reply maar bij mij was het zo goed als zeker een quality control foutje.
Het heatshield bolde naar buiten waardoor de thermal pads niet goed contact maakten. Uiteindelijk simpel opgelost door het terug te buigen. Als ik hier en daar rondkijk haal ik nu vergelijkbare temperaturen als andere Deck gebruikers.
Bij die 85 graden was ik inderdaad aan het laden, dus dat is een logische reden (waar ik zelf om de een of andere reden niet aan dacht...). Het aparte is echter dat dat piepen dus gebeurde op de lagere temperaturen, vandaag, en niet bij de hogere temperaturen gisteren. Twee wisselende sessies zeggen natuurlijk helemaal niks over de lange termijn, maar piepen lijkt dus uiteindelijk wel voor te kunnen komen ook al denk je (ik) dat dit niet het geval was bij een specifieke unit.Pietjeball schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:23:
@iuuk Bij de hogere toerentallen kan die van mij inderdaad ook tegen het irritante aan piepen.
Een gevalletje 'wordt vervolgd'. Als het me echt te veel gaat ergeren kan ik hem alsnog wel ergens kwijt, maar ik hoop van niet. Ook moet ik nog met een goede koptelefoon testen of ik het dan nog merk, want dat heeft bij mij sowieso de voorkeur bij handheld gaming.
Ah ja, Ik gebruik goedkope in-ears maar er zijn nu KZ ZS10 Pro's onderweg dus ik ben benieuwd.
Nou ik heb exact hetzelfde dus ! Toegegeven, ik lag sinds Zondag echt goed ziek thuis, en pas vandaag ben ik me beter gaan voelen. Dus ik heb niet echt veel gegamed erop. Niet meer als 50 minuten. Wat vertaalde in 2 missies in Ace combat en een paar levels in zowel MM X alsmede MM Z alvorens de Deck weer had weggelegd.Ansharus schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:17:
maar die shoulder buttons, die zijn ongelooflijk awkward gepositioneerd. Dat, gecombineerd met het feit dat hij toch wel wat meer weegt dan een Switch maken de initiele impressie nogal oncomfortabel. Kan zijn dat ik er gewoon wat uurtjes in moet steken om het gewoon te worden, maar als ik het vergelijk met een PS/Xbox/Switch controller dan is het gewoon niet aangenaam.
Maar ik ben dus best een held in Ace combat want ik speel die serie sinds de PS1, en ik heb die hele serie gemasterd. Was ook een tijdje competitief bezig online.En ik kon echt amper presteren.
De shoulder buttons moet je in deze game alle 4 continu gebruiken tesamen met de action buttons voor de fire controls.En ik kreeg gewoon al na een paar minuten kramp. De ABXY knoppen/D-pad zitten zo hoog op de chasis dat de afstand van de vingers voor de deck en achter de deck echter heel miniem is. Dus je vingers zitten aan de voor/achter kant super dicht bij elkaar kwa oppervlakte. Wat door het gewicht en gewoon enorme size v.d steam deck betekent dat hij naar beneden slide. Tenzij je de palmen van je handen ertegen aan drukt, wat wel lukt, maar het gewoon ongemakkelijk voelt als je continu je vingers aan het bewegen bent met beide analogue sticks en alle 4 de shoulder buttons.
Daarnaast door het vaak verzetten van m`n grip, bleef ik per ongeluk over de rechter touch-pad gaan. Tot mijn verbazing kan je de touch-pad niet op system level uitschakelen (wel individueel per game). Want in heel veel default controller profiles is de linker touch-pad een clone van de D-pad , en de rechter touchpad een clone van de rechter analoge stick.
Ik weet niet of ik vanavond tijd heb om wat meer te gamen want ik moet heel wat andere dingen inhalen nu ik weer beter ben. Maar iig morgen pak ik de Deck er weer bij en kan ik er een paar uurtjes voor zitten want
" Work from home"

[ Voor 8% gewijzigd door lithiumangel op 14-04-2022 18:22 ]
Helaas niets bezorgd hier vandaag. Echt super die service van GLS ..... Er is altijd wel iets met hun leveringen.kadir76 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:39:
[...]
Ik denk dat ze zo nog wel even aanbellen. Heb jij er toevallig 2 besteld? Je komt 2x voor in Google docs
Niet altijd hoor.... Alleen als je er écht op zit te wachten :-DTadango schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:30:
Helaas niets bezorgd hier vandaag. Echt super die service van GLS ..... Er is altijd wel iets met hun leveringen.
Het is hier wel vaker een issue helaas.Croga schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:31:
[...]
Niet altijd hoor.... Alleen als je er écht op zit te wachten :-D
Zo, vandaag mijn 14€ kostende usb-c ethernet adapter binnen. Gelijk aan de steamdeck gehangen en mijn downloads gaan nu ipv met 3Mbit lekker met 12Mbit, max van mijn lijntje. Dat scheelt aanzienlijk met al die grote games
. Nu kan ik iig voorlopig voort en rustig wachten tot de officieele dock ter beschikking komt.
Ik heb zojuist bericht gehad dat ik mijn 256GB deck kan bestellen. Mijn besteltijd was ongeveer 21:31
2 weken eerder dan de calculators aangaven dus dat is een meevaller. Nu maar hopen dat het paasweekend niet gaat zorgen voor grote vertragingen in de bezorging.
2 weken eerder dan de calculators aangaven dus dat is een meevaller. Nu maar hopen dat het paasweekend niet gaat zorgen voor grote vertragingen in de bezorging.
En dan zit ik hier vol ongeduld te wachten tot ik over een dikke week gigabit krijg in plaats van de 'schamele' 300 Mbps die ik nu heb, en me af zit te vragen hoe veel harder mijn wifi dan nog zou gaan (kan de internet lijn nu vol trekken)Bloodhoundje schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:50:
Zo, vandaag mijn 14€ kostende usb-c ethernet adapter binnen. Gelijk aan de steamdeck gehangen en mijn downloads gaan nu ipv met 3Mbit lekker met 12Mbit, max van mijn lijntje. Dat scheelt aanzienlijk met al die grote games. Nu kan ik iig voorlopig voort en rustig wachten tot de officieele dock ter beschikking komt.

Edit: j/k btw, enige reden dat ik naar gigabit ga is dat er nu glas ligt en het met de actie van KPN in ieder geval voor 12 maanden veel goedkoper is. Ben wel benieuwd maar downloads gaan nu ook al rap zat. Mijn oude verbinding is al luxe ten opzichte van wat er nog op sommige plaatsen ligt
[ Voor 18% gewijzigd door Finraziel op 14-04-2022 18:59 ]
Ik ook (256GB), mijn besteltijd was 21:32 (1626463923). Het lijkt ongeveer 40 minuten aan orders te zijnSpektaculair schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:50:
Ik heb zojuist bericht gehad dat ik mijn 256GB deck kan bestellen. Mijn besteltijd was ongeveer 21:31
[ Voor 8% gewijzigd door Mounir op 14-04-2022 19:02 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/j8aDqNz9Yk4m4nE59oX3Vlsu.png?f=user_large)
Gelukkig geeft Steam eens heads-up dat de reservering klaarstaat, nu twijfel ik wel aardig of ik em wel zou halen. Ik slaap er nog maar even een nachtje over.
AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"
Anders kan je hem nog altijd door passen naar een tweaker?Crazy4ever schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:02:
[Afbeelding]
Gelukkig geeft Steam eens heads-up dat de reservering klaarstaat, nu twijfel ik wel aardig of ik em wel zou halen. Ik slaap er nog maar even een nachtje over.
Net de melding gekregen en meteen besteld. Zit goed in de hype!
Nog maar 5(!) 256GB versie pre-order naampjes verwijdert van de laatste 256GB die hem mocht bestellen vandaag! Vandaag geen mail ontvangen... Maandag wellicht? Ben benieuwd.
Ik zie nu inderdaad ook steeds meer mensen de 'roze bril' afzetten en dat het toch niet een "perfect" systeem is. Niet erg, nu worden de beoordelingen gewoon realistischer en kan er voor velen nét dat ene pluspuntje/minpuntje tussen zitten waardoor ze hem uiteindelijk juist wél of juist níet bestellen wanneer ze de mail ontvangen.
Begin ook online steeds meer te zien dat de 64GB misschien de 'beste' versie was (ivm de prijs). Valve die enorm waarschuwde voor "interferentie met de Wifi als je andere SSD's er plaatst" en "speciaal gekozen SSD's die minste stoorde met andere componenten" begint steeds meer als kolder te klinken, of is amper een probleem gebleken in de praktijk.
Tevens lees en zie ik (op youtube) ook steeds meer 'klachten' dat de anti-glare laag van de 512GB versie niet zozeer in het monitortje gebakken zit (zoals bij premium monitoren bijv), maar een laagje over de monitor betreft waardoor bepaalde kleuren en felheid gewoon afnemen ten opzichte van de 64GB en 256GB versies. Beetje jammer.
Ik zie nu inderdaad ook steeds meer mensen de 'roze bril' afzetten en dat het toch niet een "perfect" systeem is. Niet erg, nu worden de beoordelingen gewoon realistischer en kan er voor velen nét dat ene pluspuntje/minpuntje tussen zitten waardoor ze hem uiteindelijk juist wél of juist níet bestellen wanneer ze de mail ontvangen.
Begin ook online steeds meer te zien dat de 64GB misschien de 'beste' versie was (ivm de prijs). Valve die enorm waarschuwde voor "interferentie met de Wifi als je andere SSD's er plaatst" en "speciaal gekozen SSD's die minste stoorde met andere componenten" begint steeds meer als kolder te klinken, of is amper een probleem gebleken in de praktijk.
Tevens lees en zie ik (op youtube) ook steeds meer 'klachten' dat de anti-glare laag van de 512GB versie niet zozeer in het monitortje gebakken zit (zoals bij premium monitoren bijv), maar een laagje over de monitor betreft waardoor bepaalde kleuren en felheid gewoon afnemen ten opzichte van de 64GB en 256GB versies. Beetje jammer.
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Hmmm, weet even niet wat ik hier van moet vinden...
Kreeg vanochtend een mail van Steam dat de Deck verzonden is, kijk vervolgens via de link, niks bekend. Schijnt normaal te zijn, dus via de NL site gekeken, ok is aangemeld. Maar op de site staat dat deze al sinds woensdag vroeg in de middag aangemeld is...
Tot nog toe geen verdere meldingen of bewegingen....
Ik ga hoe langer hoe meer er een hard hoofd in hebben dat de Deck hier voor Pasen gaat zijn...
Kreeg vanochtend een mail van Steam dat de Deck verzonden is, kijk vervolgens via de link, niks bekend. Schijnt normaal te zijn, dus via de NL site gekeken, ok is aangemeld. Maar op de site staat dat deze al sinds woensdag vroeg in de middag aangemeld is...
Tot nog toe geen verdere meldingen of bewegingen....
Ik ga hoe langer hoe meer er een hard hoofd in hebben dat de Deck hier voor Pasen gaat zijn...
En dan krijgen we hem ook nog als laatste....LongTimeAgo schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:22:
Nog maar 5(!) 256GB versie pre-order naampjes verwijdert van de laatste 256GB die hem mocht bestellen vandaag! Vandaag geen mail ontvangen... Maandag wellicht? Ben benieuwd.
Ja ik denk dat ik de 64GB ga bestellen en de 512GB direct verkoop als ik hem krijg. Ik heb hem voornamelijk gekocht voor het scherm maar als het basically een anti glare film is wat erop is geplakt kan ik dat net zo goed zelf doen voor 10% van de prijs, including de SSD.
Nouja je moet het zo zien, ipv het "clear" plaatje op de monitor die de 64GB en 256GB versies hebben, is het een Anti-glare plaatje. Zit dus wel verzonken in de behuizing.sassymousasi schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:12:
Ja ik denk dat ik de 64GB ga bestellen en de 512GB direct verkoop als ik hem krijg. Ik heb hem voornamelijk gekocht voor het scherm maar als het basically een anti glare film is wat erop is geplakt kan ik dat net zo goed zelf doen voor 10% van de prijs, including de SSD.
Als de 64GB en 256GB versies óók nog een anti-glare plaatje er op doen, dan zou dat, gok ik, wellicht slechter uit moeten vallen. Maar wellicht zijn er ook hele goeie anti-glare stickers... Of komen die nog.
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Je probeert de pijn nog te verzachtenLongTimeAgo schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:22:
[...]
Nouja je moet het zo zien, ipv het "clear" plaatje op de monitor die de 64GB en 256GB versies hebben, is het een Anti-glare plaatje. Zit dus wel verzonken in de behuizing.
Als de 64GB en 256GB versies óók nog een anti-glare plaatje er op doen, dan zou dat, gok ik, wellicht slechter uit moeten vallen. Maar wellicht zijn er ook hele goeie anti-glare stickers... Of komen die nog.
Ik voel me niet genaaid, maar achteraf denk ik wel. Had ik maar de 64GB editie gekocht. De boel opengesloopt en de SSD vervangen.
Ondertussen hou je dan nog zeker 150euro in je zak.
Ja ik heb de 256GB versie, die ik hopelijk volgende week mag aanschaffen. Ik dacht in den beginne dat ik het anti-glare schermpje tóch wel zou missen.Sinned123 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:56:
[...]
Je probeert de pijn nog te verzachten![]()
Ik voel me niet genaaid, maar achteraf denk ik wel. Had ik maar de 64GB editie gekocht. De boel opengesloopt en de SSD vervangen.
Ondertussen hou je dan nog zeker 150euro in je zak.
Nu denk ik ook meer "had ik de 64GB versie maar gekocht en zelf die SSD geüpgrade". Ik kan notabene nog makkelijk komen aan die kleine krengen mét groot volume via m'n werk ook hahaha.
[ Voor 3% gewijzigd door LongTimeAgo op 14-04-2022 21:01 ]
Het goedkoper uit zijn vind ik zelf nog een bijzaak wanneer ik bedenk dat ik door minder te betalen een mooier en beter scherm had gehad. Die anti glare kan me gestolen worden. Op de switch nergens last van. Het werd geadverteerd dat het een superieur scherm is maar qua kleuren, zwart waardes en brightness doet ie onder vergeleken met de goedkopere varianten. Best wel
om eerlijk te zijn.
Net nog een paar filmpjes gekeken met games en donkere scenes. Het dure "betere" scherm is echt een stuk donkerder in die scenes.
Ik sluit me officieel aan bij de club "ik heb spijt van de 512GB variant"

Net nog een paar filmpjes gekeken met games en donkere scenes. Het dure "betere" scherm is echt een stuk donkerder in die scenes.
Volgensmij is het verschil zeer klein volgens deze gedetailleerde vergelijking. YouTube: Is The 512GB Steam Deck Anti-Glare Screen Worth It?NosferatuX schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:46:
Het goedkoper uit zijn vind ik zelf nog een bijzaak wanneer ik bedenk dat ik door minder te betalen een mooier en beter scherm had gehad. Die anti glare kan me gestolen worden. Op de switch nergens last van. Het werd geadverteerd dat het een superieur scherm is maar qua kleuren, zwart waardes en brightness doet ie onder vergeleken met de goedkopere varianten. Best welom eerlijk te zijn.
Iets warmer kleur temperatuur en iets minder helder op max brightness. Op 50% brightness zijn de verschillen verwaarloosbaar en ga je eerder verschil zien vanwege panel lottery.
Maar met spijt van de 512 versie, wil je dan de 256, of de 64?
Elazz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:54:
[...]
Volgensmij is het verschil zeer klein volgens deze gedetailleerde vergelijking. YouTube: Is The 512GB Steam Deck Anti-Glare Screen Worth It?
Iets warmer kleur temperatuur en iets minder helder op max brightness. Op 50% brightness zijn de verschillen verwaarloosbaar en ga je eerder verschil zien vanwege panel lottery.
:strip_exif()/f/image/V6q6i3yxBONXwUskYTBcHSNf.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe donkerder de scene hoe groter het verschil
Dit filmpje wat je zelf linked vanaf minuut 3.15 is toch bizar hoe crushed the 512gb is in een donkere scene.
Ik vind dit niet mee vallen. Visueel mis je gewoon 40% van de graphics omdat het gewoon zwart is ipv shadow detail
Games met een nachtcycle zijn gewoon kapot. Games met alleen maar heldere scenes zijn te overzien idd maar donker? Hmmmz
Edit
NosferatuX schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:19:
Wil toch een soort van rectificatie doen. Gisteren behoorlijk last gehad van een donker scherm en hierover mijn beklag gedaan. Het blijkt echter dat je de brightness in twee verschillende menus kan aanpassen. Dit deed ik via de knop met drie puntjes. Je kan dit echter ook via het steam menu doen en daar heb je dus de optie adaptive brightness die aan stond. Nadat ik dit uitgezet had, is het iets verbeterd. Is het optimaal? Dat zeker niet maar het is wel aanzienlijk beter dan daarvoor. De zwart waardes blijven zwak maar door de extra brightness worden donkere scenes wel beter. Merk dan weer wel dat er best wat uniforme bleed is waardoor je een soort glinsterend effect krijgt maar dan is het dus kiezen of delen.
Wat ik wel iedereen op zijn hart wil drukken, oordeel voor jezelf. Om het heel simpel te zeggen , ik ken mensen die genieten van een monitor die ik zelf als defect zou beschouwen.
Ga niet iets annuleren zonder het eerst zelf ervaren te hebben, de SD verkoop je toch wel geopend of niet.
[ Voor 56% gewijzigd door NosferatuX op 15-04-2022 11:23 ]
Dat lijkt een bizar verschil te zijn daar, maar aangezien de YouTuber niet aan het flippen is dat zijn 512 GB versie in die scène zoveel slechter is denk ik eigenlijk eerder dat het een issue met de camera is. Daar zou ik dus niet zomaar op af gaan.NosferatuX schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:59:
[...]
[Afbeelding]
Dit filmpje wat je zelf linked vanaf minuut 3.15 is toch bizar hoe crushed the 512gb is in een donkere scene.
Ik vind dit niet mee vallen. Visueel mis je gewoon 40% van de graphics omdat het gewoon zwart is ipv shadow detail
Games met een nachtcycle zijn gewoon kapot. Games met alleen maar heldere scenes zijn te overzien idd maar donker? Hmmmz
Het lijkt er vooral op dat de brightness van het 512 gb model extreem laag staat, veel lager dan het model rechts, om de reflectie / glare beter op camera te krijgen. Mijn 512 gb model scherm is echt niet zo donker als in dit filmpje.
Op 3:15 zie ik inderdaad een bevestiging van mijn vermoeden. Ik heb maar de 256GB besteld. Mijn 512GB zet ik wel op Tweakers V&A zodra de 256GB binnen is. Wat balen dit zeg...NosferatuX schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:59:
[...]
Dit filmpje vanaf minuut 3.15 is toch bizar hoe crushed the 512gb is in een donkere scene.

Tijdens die lichtreflectie-test zie je de 512GB-versie ook veel donkerder worden. Lijkt me dat dat komt doordat de autobrightness het niet helemaal snapt, mogelijk omdat de 512GB-versie een skin er omheen heeft zitten, die de lichtsensor bedekt, ofzo?
In de paar scenes ervoor zie je wel wat verschil, maar niet echt schokkend, wat mij betreft:
In de paar scenes ervoor zie je wel wat verschil, maar niet echt schokkend, wat mij betreft:
/f/image/VfK7FCNuGFWCuWu37l4SYyjB.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 14-04-2022 22:24 ]
The devil is in the details.
Denk ook dat het vanwege de auto brightness is of om de reflecties beter te tonen in de video. Is voor het eerst dat ik dit hoor. Misschien dat andere tweakers hun ervaringen kunnen delen die de steam deck veel gebruiken?Hahn schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:23:
Tijdens die lichtreflectie-test zie je de 512GB-versie ook veel donkerder worden. Lijkt me dat dat komt doordat de autobrightness het niet helemaal snapt, mogelijk omdat de 512GB-versie een skin er omheen heeft zitten, die de lichtsensor bedekt, ofzo?
In de paar scenes ervoor zie je maar weinig verschil:
[Afbeelding]
Heb mijn eerste ervaring met 512gb model vandaag gehad. Ik ben onder indruk. Wat een geweldig apparaat! Ja, het had beter gekund qua compatibiliteit want bij lange niet elke titel draait vlekkeloos of draait per se. Daarvoor is echt wat meer tijd nodig. Maar heb even F4, Skyrim, GTA V, Witcher 3 en Wasteland 3 geprobeerd en die zijn geweldig. Ik weet niet waarom maar zelfs stabiele 30 fps op handheld lijken me soepeler dan diezelfde 30 fps op groot scherm waar ik kan op zo’n manier niet spelen. Desktop modus is ook leuk te zien werkend. Geen klachten over geratel of krakende behuizing.
Hi guys, even wat advies gevraagd:
Welke USB hubs gebruiken jullie, ik heb er een aantal gezien van Anker (die 7 in 1 dacht ik (ong 40 euro). Ik ben op zoek naar het volgende 1 cheap optie en 1 goede all in 1.
- PD (I guess 45 watt minimum)
- Minimum 2x USB (1 muis, 1 toetsenbord) eventueel optie 3e voor misc)
- HDMI
(eventueel nice to haves: ethernet, DVI/VGA/DP)
Ik heb een redelijk goedkope gevonden te vinden onder Amazon: HB-TC5P
Ziet dat er goed uit voor de cheape optie? en hebben jullie ook suggesties nav bovenstaande als dat via bol.com kan? Ik heb niet zo snel iets goedkoops gevonden bij bol.com behalve de Anker 7-in-1 voor 45 euro (heb nog een aantal bol.com bonnen, vandaar dat ik wil proberen een andere shop te vermijden)
Werkt laden over de USB uitgang die uit je PC komt? (welliswaar langzaam? ik heb een habit om de officiele laders te bewaren en om gewoon 1 goede (BlitzWolf/uGreen/Anker etc) USB-C kabel te gebruiken voor alle apparaten)
Noemenswaardige hoesjes?
Controller pairing? Ik heb een oude Xbox One (de 2015 variant) liggen, is deze makkelijk te pairen? En hoe zit het met 360 controller pairing hierin?
Heb helaas nog geen desktop modus gedaan, evenals een aparte windows. Eerst dit weekend maar de 64GB vervangen, maarja daarvoor moet ik de hub hebben. (of ik moet klooien met een usb micro b naar usb c adapter, weet niet of dat wel makkelijk gaat werken.)
Welke USB hubs gebruiken jullie, ik heb er een aantal gezien van Anker (die 7 in 1 dacht ik (ong 40 euro). Ik ben op zoek naar het volgende 1 cheap optie en 1 goede all in 1.
- PD (I guess 45 watt minimum)
- Minimum 2x USB (1 muis, 1 toetsenbord) eventueel optie 3e voor misc)
- HDMI
(eventueel nice to haves: ethernet, DVI/VGA/DP)
Ik heb een redelijk goedkope gevonden te vinden onder Amazon: HB-TC5P
Ziet dat er goed uit voor de cheape optie? en hebben jullie ook suggesties nav bovenstaande als dat via bol.com kan? Ik heb niet zo snel iets goedkoops gevonden bij bol.com behalve de Anker 7-in-1 voor 45 euro (heb nog een aantal bol.com bonnen, vandaar dat ik wil proberen een andere shop te vermijden)
Werkt laden over de USB uitgang die uit je PC komt? (welliswaar langzaam? ik heb een habit om de officiele laders te bewaren en om gewoon 1 goede (BlitzWolf/uGreen/Anker etc) USB-C kabel te gebruiken voor alle apparaten)
Noemenswaardige hoesjes?
Controller pairing? Ik heb een oude Xbox One (de 2015 variant) liggen, is deze makkelijk te pairen? En hoe zit het met 360 controller pairing hierin?
Heb helaas nog geen desktop modus gedaan, evenals een aparte windows. Eerst dit weekend maar de 64GB vervangen, maarja daarvoor moet ik de hub hebben. (of ik moet klooien met een usb micro b naar usb c adapter, weet niet of dat wel makkelijk gaat werken.)
Ik vind de reacties over het gebrek aan zwartwaarden op de 512GB versie echt zwaar overdreven.
Misschien heb ik geluk met mijn panel (en mijn vrouw ook), maar als voorbeeld; bij het starten van Dark Souls 3 krijg je onderstaand plaatje:

Ik moest hier de brightness bijna op z'n laagst zetten voordat de 'dragon' verdween; en mijn systeem-brightness stond ook al niet op z'n hoogst op dat moment.
Misschien heb ik geluk met mijn panel (en mijn vrouw ook), maar als voorbeeld; bij het starten van Dark Souls 3 krijg je onderstaand plaatje:

Ik moest hier de brightness bijna op z'n laagst zetten voordat de 'dragon' verdween; en mijn systeem-brightness stond ook al niet op z'n hoogst op dat moment.

Heeft er iemand hier oplaad problemen? Mijn SD doet niet helemaal wat het moet doen als ik hem aan zijn stroom leg. Als ik hem er aan hang dan zie ik wel zo'n stroom tekentje op mijn accu, maar hij laadt hem niet op. Tenminste, dat is wat het scherm zegt. Hij zegt fully charged, maar hij blijft steken op 92%. Echt super irritant
Also https://www.thecpuguide.com/gaming/steam-deck-wont-charge/

ook dit is niet helemaal lekker lol. Denk dat ik er maar een rmaatje tegen aan gooi
[ Voor 21% gewijzigd door Yzord op 15-04-2022 00:57 ]
Volgens mij is dit een screenshot, daar zie je geen zwartwaardes die scherm gerelateerd zijn.Noxious schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:23:
Ik vind de reacties over het gebrek aan zwartwaarden op de 512GB versie echt zwaar overdreven.
[Afbeelding]
Maar los daarvan, het kan ook best per scherm verschillen en de een vind het wellicht minder erg dan de ander maar als ik gewoon delen van een scene mis die ik op mijn pc wel zie en dus bedoeld zijn om te zien dan vind ik dat wel een ding
Het plaatje is slechts ter illustratie van de situatie natuurlijk; ik beschrijf het verder in tekst.NosferatuX schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:31:
[...]
Volgens mij is dit een screenshot, daar zie je geen zwartwaardes die scherm gerelateerd zijn.
Maar los daarvan, het kan ook best per scherm verschillen en de een vind het wellicht minder erg dan de ander maar als ik gewoon delen van een scene mis die ik op mijn pc wel zie en dus bedoeld zijn om te zien dan vind ik dat wel ding
Ik snapte zowieso niet waarom iedereen zich tot de 512GB versie getrokken voelde puur en enkel en alleen voor de anti-glare screen.
Immers, screen protectors (met name de glazen varianten) zijn zowieso al in anti-glare te krijgen Je wilt uberhaupt afhankelijk van welke SD je hebt een screen protector lijkt me, omdat het gewoon een handheld is die je overal meeneemt. m.a.w ... het anti-glare aspect regel je zelf wel.
Maar hey, mischien komt het omdat ik uit de fotografie wereld kom, en anti-glare screen protectors altijd wel een ding was geweest aangezien bij default heel veel LCD schermen ultra-glossy zijn en niet lekker af te lezen zijn tijdens bepaalde omstandigheden.
Hier 1 voorbeeld, maar je vind er al zoveel via Google: https://www.ebay.com/itm/265286754784
Immers, screen protectors (met name de glazen varianten) zijn zowieso al in anti-glare te krijgen Je wilt uberhaupt afhankelijk van welke SD je hebt een screen protector lijkt me, omdat het gewoon een handheld is die je overal meeneemt. m.a.w ... het anti-glare aspect regel je zelf wel.
Maar hey, mischien komt het omdat ik uit de fotografie wereld kom, en anti-glare screen protectors altijd wel een ding was geweest aangezien bij default heel veel LCD schermen ultra-glossy zijn en niet lekker af te lezen zijn tijdens bepaalde omstandigheden.
Hier 1 voorbeeld, maar je vind er al zoveel via Google: https://www.ebay.com/itm/265286754784
[ Voor 13% gewijzigd door lithiumangel op 15-04-2022 01:33 ]
Redelijk normaal met electronica zoals mobieltjes, laptops etc. dat je op z`n minst een charge cyclus of 2 gedaan moet hebben voordat alles 100% weergegeven word. (lees volledig ontladen/geladen)Yzord schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:28:
[Afbeelding]
Heeft er iemand hier oplaad problemen? Mijn SD doet niet helemaal wat het moet doen als ik hem aan zijn stroom leg. Als ik hem er aan hang dan zie ik wel zo'n stroom tekentje op mijn accu, maar hij laadt hem niet op. Tenminste, dat is wat het scherm zegt. Hij zegt fully charged, maar hij blijft steken op 92%. Echt super irritant
Also https://www.thecpuguide.com/gaming/steam-deck-wont-charge/
[Afbeelding]
ook dit is niet helemaal lekker lol. Denk dat ik er maar een rmaatje tegen aan gooi
Ik weet dat de steamdeck in een speciale modus word geshipped waar je hem ook weer in kan stoppen als je hem langdurig niet gebruikt, om de batterij te beschermen. " shipping mode " word het letterlijk genoemd. Je kan hem alleen uit shipping mode halen door de on knop te drukken wanneer hij aan het stop contact hangt. Vandaar ook dat instructie briefje in de doos.
Toevallig over shipping mode gelezen op de Valve SteamDeck FAQ pagina toen ik een support ticket inschoot.
Zelf ben ik tevreden met m`n 256GB keuze kwa storage/prijs. Het is alsnog relatief " een prikkie " t.o.z v.d concurrentie zoals de Ava Neo en al die andere " PC handhelds " die er 3-6x zoveel voor vragen.LongTimeAgo schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:22:
Valve is niet een bedrijf dat zomaar over dingen lult, dus als ze die uitspraak hebben gemaakt dan geloof ik dat ze het uitgezocht hebben en tot die conclusie zijn gekomen om voor part x te gaan voor reden y. Als Valve echt "evil" was geweest en niet wou dat je uberhaupt zelf dat ding makkelijk kon upgraden/repareren, dan hadden ze simpelweg de M2 slot op de 64GB weggelaten, en/of de M2 drive vastgesoldeerd op de 256/512GB versies.
En mischien hebben veel mensen er geen issues mee, want veel mensen zie ik ook nieteens rap kunnen downloaden naar hun SD via WiFi in dit topic. Als ik lees dat er mensen zijn die "maar " 3 mbit halen over hun netwerk met de insinuatie dat dat niet hun max lijn snelheid is, dat zal vast wel ook door te trekken zijn tot mensen op Reddit/Youtube.
Ik ben redelijk de enige met hoge-temp issues met het downloaden van grotere games (20-40-80GB) , Maar dan ben ik ook de enige zo`n beetje in dit topic die een continu snelheid over WiFi haal van 65 MB/sec (of 70, als ik m`n lijn volledig overlaat aan de SD en niks anders doe) - dus ja, mischien op WiFi 6 spectrum dat je dan wel interferentie hebt met een rando 3rd party SSD die off-spec is ? Ik kan het je niet zeggen met zekerheid natuurlijk, maar ik geloof Valve er wel op. Het is een klassieke " your mileage may vary "situatie.
Voor `t zelfde geld wissel je wel je SSD om en heb je spijt dat je de 64GB versie had genomen want je blijkt toch wat issues te ervaren.
[ Voor 33% gewijzigd door lithiumangel op 15-04-2022 01:53 ]
Een 2015 controller heeft denk ik nog geen Bluetooth, dus die praat draadloos alleen het Xbox protocol wat de Steam deck niet praat. Draadloos zou je dus een dongel nodig hebben en geen idee of die ondersteund wordt.Asthaparhim schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:04:
Een snelle Google suggereert dat het in het algemeen wel zou moeten kunnen werken op Linux maar wellicht dat je er zelf wat aan moet prutsen: https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Ik vermoed dat je hem wel gewoon met USB aan kunt sluiten en dat hij dan gelijk zal werken maar niet geprobeerd. Voor een 360 controller geldt hetzelfde.
Nieuwere Xbox one controllers hebben Bluetooth dus dan is het een stuk makkelijker. Je kunt bv hier zien hoe je een nieuwe of oude controller herkent: https://support.xbox.com/...xbox-one-bluetooth-issues
Xbox One controller is ook met BT.Finraziel schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 06:12:
[...]
Een 2015 controller heeft denk ik nog geen Bluetooth, dus die praat draadloos alleen het Xbox protocol wat de Steam deck niet praat. Draadloos zou je dus een dongel nodig hebben en geen idee of die ondersteund wordt.
Een snelle Google suggereert dat het in het algemeen wel zou moeten kunnen werken op Linux maar wellicht dat je er zelf wat aan moet prutsen: https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Ik vermoed dat je hem wel gewoon met USB aan kunt sluiten en dat hij dan gelijk zal werken maar niet geprobeerd. Voor een 360 controller geldt hetzelfde.
Nieuwere Xbox one controllers hebben Bluetooth dus dan is het een stuk makkelijker. Je kunt bv hier zien hoe je een nieuwe of oude controller herkent: https://support.xbox.com/...xbox-one-bluetooth-issues
Anders klik je even op de officiële Xbox link in mijn post en lees je wat daar staat...
Was een vroege ochtend, sorry 😁 Je hebt gelijk natuurlijk.
hey "buurman"LongTimeAgo schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:22:
Ik zou het doen!
Mijn deck is nog niet binnen, maar... Mijn ervaring met xbox 360 controllers is op Linux zelfs beter dan op windows. Had nog 2 oude controllers liggen, maar geen USB dongle.Finraziel schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 06:12:
[...]
De officiële microsoft dongle is stervensduur tegenwoordig. Er zijn chinese knockoffs van rond de €20, maar het is heel lastig om die binnen windows aan de praat te krijgen omdat microsoft dit actief tegenwerkt. Je moet in je registry gaan klooien, mij is het niet gelukt.
In linux werkt het wel gewoon plug en play. Zowel op desktop, steam link als google tv. Zou dus niet anders mogen zijn als je zo'n dongle in de dock van je deck prikt. Zelf heb ik deze: https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B076GZFLR3
Je krijgt een hoes bij de handheld, en de joysticks beschermen het scherm als die ondersteboven ergens op zou belanden.lithiumangel schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 01:26:
Ik snapte zowieso niet waarom iedereen zich tot de 512GB versie getrokken voelde puur en enkel en alleen voor de anti-glare screen.
Dus je geeft zelf toe dat ultra-glossy eigenlijk zuigt, en er misschien wel een voordeel zit aan het hebben van een wat matter scherm. Stel je nu eens voor dat dat al ingebouwd zit, en dat je dan optioneel een screen protector zou kunnen gebruiken. Win-win, want keuze!Maar hey, mischien komt het omdat ik uit de fotografie wereld kom, en anti-glare screen protectors altijd wel een ding was geweest aangezien bij default heel veel LCD schermen ultra-glossy zijn en niet lekker af te lezen zijn tijdens bepaalde omstandigheden.
Voor een game PC wil ik nog wel wat zelf bouwen, maar met andere apparaten voor mijn vermaak (mediaspelers, consoles) wil ik eigenlijk niet meer met hardware prutsen. De Steam Deck is qua software en platform een PC, maar qua form factor een (mobile) console. 512 GB ingebouwd is voor mij voldoende, en het matte scherm is een bonus voor mij omdat ik vanaf dag 1 niet naar een spiegel hoef te kijken.
[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 15-04-2022 08:52 ]
Met wat creativiteit werkt Microsoft's Xbox One controller dongel onder Linux d.m.v. dit. Gezien SteamOS op Arch Linux gebaseerd is, zou dit of dit installeren voldoende moeten zijn.Finraziel schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 06:12:
[...]
Een 2015 controller heeft denk ik nog geen Bluetooth, dus die praat draadloos alleen het Xbox protocol wat de Steam deck niet praat. Draadloos zou je dus een dongel nodig hebben en geen idee of die ondersteund wordt.
Alleen voor bedrade 360 controllers. Draadloze 360 controllers hebben altijd een dongel nodig. Die kunnen alleen opladen over USB.Ik vermoed dat je hem wel gewoon met USB aan kunt sluiten en dat hij dan gelijk zal werken maar niet geprobeerd. Voor een 360 controller geldt hetzelfde.
[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 15-04-2022 08:45 ]
Ik zie het zo: als je niks geeft om het anti-glare scherm en zelf wil knutselen en daar de tijd voor hebt / wil vrijmaken, dan is de 64 GB veruit de meest economische versie. Dit zou ik pak 'm beet 10 jaar geleden ook gedaan hebben. Inmiddels ben ik zelf op het punt in het leven dat tijd mij meer waard is dan geld (in het leven kun je altijd meer geld verdienen, meer tijd gaat niet), dus de relatief hoge meerprijs voor de 512 GB versie + ingebouwde anti-glare scherm was voor mij een no-brainer.
Ik sta er precies hetzelfde in. Echter als het scherm daadwerkelijk van mindere kwaliteit is schiet je jezelf gewoon drie keer in je eigen voet. Maar volgens mij valt het reuze mee met het scherm en kan je gewoon ongeluk hebben dat je een minder scherm hebt, ongeacht welke versie je nou kiest. Ik ga het dus gewoon afwachten, heb de 64GB versie wel al gereserveerd, kan hem altijd cancellen, maar ik ga het dus gewoon eerst proberen met de 512GB versie. Als die echt tegenvalt kan je hem altijd weer doorverkopen.dhrto schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:41:
Ik zie het zo: als je niks geeft om het anti-glare scherm en zelf wil knutselen en daar de tijd voor hebt / wil vrijmaken, dan is de 64 GB veruit de meest economische versie. Dit zou ik pak 'm beet 10 jaar geleden ook gedaan hebben. Inmiddels ben ik zelf op het punt in het leven dat tijd mij meer waard is dan geld (in het leven kun je altijd meer geld verdienen, meer tijd gaat niet), dus de relatief hoge meerprijs voor de 512 GB versie + ingebouwde anti-glare scherm was voor mij een no-brainer.
Ik zie op veel gameplay video's redelijke haperingen (korte onderbrekingen) en daar ben ik nogal gevoelig voor. Heeft iemand dit ook gezien in een spel en daarna Proton GE geprobeerd om te kijken of het dan verbeterd?
Ik had dit in het begin bij Stardew Valley, dat was erg storend. Echter dat was ook het eerste spel wat ik op mijn Deck speelde, en mogelijk waren er in de achtergrond nog updates bezig.Tadango schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:35:
Ik zie op veel gameplay video's redelijke haperingen (korte onderbrekingen) en daar ben ik nogal gevoelig voor. Heeft iemand dit ook gezien in een spel en daarna Proton GE geprobeerd om te kijken of het dan verbeterd?
Inmiddels is het totaal verholpen en draait het perfect.
Gezien de discussie over anti-glare en zwartdieptes. Filmpje waarin de twee versies vergeleken worden.
YouTube: Is The 512GB Steam Deck Anti-Glare Screen Worth It?
Kort samengevat: er is nauwelijks verschil.
Dit filmpje is nou juist een filmpje waar mensen over vallen, zie eerder gedeeld screenshot.Freaky Max schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:56:
Gezien de discussie over anti-glare en zwartdieptes. Filmpje waarin de twee versies vergeleken worden.
Ik denk dat het in de praktijk allemaal meevalt en mensen gewoon moeten accepteren dat 64GB de beste bang for buck biedt.
Zelf heb ik 512GB model gekozen zodat ik straks meteen aan de slag kan en prik ik er meteen een 512GB SD kaartje bij.
Ik hoop gewoon dat ie niet RMA hoeft gezien m’n track record met hardware en dat ik uiteindelijk goedkoper uit had kunnen zijn met een losse NVME en screen protector... er zijn ergere dingen in het leven.
Ik heb een 256GB SD van Q2 en een vrij luide fluittoon als de fan blaast. Ik heb nu toevallig gemerkt dat de fluittoon verdwijnt als je wat druk uitoefent op het Valve logo aan de achterzijde. Mogelijks is het geluid dus op te lossen door wat tape oid aan te brengen aan de binnenkant van de achterkant. Iets om uit te testen op een vrije zondag
Ik denk eerder dat het komt doordat je de toeren omlaag "drukt". Doordat je er druk op uitoefent, krijgt de fan natuurlijk weerstand en draait het wat langzamer.. Ik denk niet dat het een goede oplossing zou zijniRbn schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:33:
Ik heb een 256GB SD van Q2 en een vrij luide fluittoon als de fan blaast. Ik heb nu toevallig gemerkt dat de fluittoon verdwijnt als je wat druk uitoefent op het Valve logo aan de achterzijde. Mogelijks is het geluid dus op te lossen door wat tape oid aan te brengen aan de binnenkant van de achterkant. Iets om uit te testen op een vrije zondag

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.