\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
ik denk dat zo een vraag sneller antwoord krijgt op de steamdeck reddit ofzo.MetroidPrime schreef op maandag 11 april 2022 @ 00:18:
Mijn vraag was een beetje ondergesneeuwd in de discussie een paar dagen terug, dus vandaar nog een poging. Weet iemand die al besteld heeft of het met een Nederlands Steam account ook mogelijk om in een ander EU land af te laten leveren bij het bestellen? Ik weet dat buiten de EU in ieder geval niet mogelijk is, maar ben waarschijnlijk niet in Nederland als ik aan de beurt ben.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Als je een link krijgt van GLS zodra het pakje onderweg is, kun je het bezorgadres wijzigen, zie de mail van GLS zodra het pakje onderweg is. Of dat naar her buitenland kan, geen idee. Denk ik wel, maar je moet GLS bellen als je het zeker wilt wetenMetroidPrime schreef op maandag 11 april 2022 @ 00:18:
Mijn vraag was een beetje ondergesneeuwd in de discussie een paar dagen terug, dus vandaar nog een poging. Weet iemand die al besteld heeft of het met een Nederlands Steam account ook mogelijk om in een ander EU land af te laten leveren bij het bestellen? Ik weet dat buiten de EU in ieder geval niet mogelijk is, maar ben waarschijnlijk niet in Nederland als ik aan de beurt ben.
Ook kun je binnen steam je bezorgadres wijzigen. Uit de bevestigingsmail van mijn Deck:
Ook hier : geen idee of dat ook naar het buitenland kan en hoeveel langer her pakje dan onderweg is. Lijkt me wel, maat Valve mailen helpt je verder.Bezoek je Steam-accountgegevens om het verzendadres te wijzigen of de status van je bestelling te bekijken. Er wordt een verzendbevestiging gestuurd zodra je verzendklare items zijn verwerkt voor levering.
Gamertag: FinrazielNL
Yes dat kan. Je verliest dan je standby state in-game, en het opstarten duurt langer, plus hij kijkt naar updates.
Wel een nadeel: opladen van 0% duurt lang man

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Even gegoogled; de CTIA die Valve in de FAQ noemt is de meest gebruikte TRRS standaard, dus wat er ook in de meeste laptops en telefoons zit.NosferatuX schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:24:
Is de 3.5mm jack van de steamdeck trouwens TRRS ?
Hoop houdenap3nr0ts schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:12:
Zo. Vandaag krijg ik vast mijn uitnodiging op rij 250+ van die Excel.
Ik (regel 133) ben wel erg benieuwd of ik er bij zit vanavond. Zou super zijn met het lange weekend voor de deur. SD kaarten liggen al klaar (1 voor steam spellen, 1 met roms edg)
Haha same here, met een beetje geluk zijn we begin Mei al aan de beurtap3nr0ts schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:12:
Zo. Vandaag krijg ik vast mijn uitnodiging op rij 250+ van die Excel.
Iedereen succes vanavond
[ Voor 58% gewijzigd door NosferatuX op 11-04-2022 15:22 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Datum mail is 21:13u in mail en date issued is 20:35u...
Het gaat om je 'rtReserveTime' - zie hier: https://steam-deck-calculator.web.app/matth111 schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:26:
Wat telt er precies: datum mail of het deeltje 'date issued' in de mail?
Datum mail is 21:13u in mail en date issued is 20:35u...
[ Voor 7% gewijzigd door Evernote op 11-04-2022 15:32 ]
(Toen wist ik al dat ik hem waarschijnlijk veel liever ging houden, haha.)
ik heb de 512 gb sandisk extreme gekocht voor maar 40 euro op amazon.de Daar was vorige week een actie mee.
Ik heb nog overwogen om mijn 512 GB bestelling te cancellen en voor de 64GB te gaan, maar vermoed dat ik hem dan echt pas heel laat (lees: na de zomervakantie) krijg. Dus ik houd mezelf nu maar voor dat ik gewoon heel erg blij ga zijn met dat net wat meer heldere schermsuave1234 schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:37:
even een kleine besparingstip: bestel gewoon de 64 gb. Heb ik ook gedaan en voor 40 euro heb ik er een 256gb ssd ingezet. Draait als een zonnetje.
Ik had hetzelfde met mijn 256GB order maar 512GB heeft een ander voordeel nog naast de opslag. Toch blijf ik de 256GB houden eerst. Mocht ik snel nog een 64GB krijgen en een SSD dan zal de 256GB verkocht worden. Zo niet dan wacht ik tot er betaalbare 1TB SSD's zijn en upgrade ik de 256GB later wel. Met een SD kaart van 512GB is het voorlopig genoeg om niet steeds te spellen te hoeven wissen. In het begin wil je alles proberen maar uiteindelijk speel ik nooit veel tegelijk en als er 10-15 spellen opstaan is het eerst wel genoeg denk ik.Vlamonw schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:01:
[...]
Ik heb nog overwogen om mijn 512 GB bestelling te cancellen en voor de 64GB te gaan, maar vermoed dat ik hem dan echt pas heel laat (lees: na de zomervakantie) krijg. Dus ik houd mezelf nu maar voor dat ik gewoon heel erg blij ga zijn met dat net wat meer heldere scherm.

Mooi, gaat zoals verwacht. Ik hoop niet dat ik donderdag pas kan bestellen, volgende week maandag wordt er niets verstuurd... Dus dan pas woensdag geleverd. Dat is lang wachtenNoxious schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:43:
Van m'n bestelling van afgelopen donderdag net de tracking link gehad
Idem! Dus met wat geluk morgen in huis denk ik?Noxious schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:43:

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Op nr 137 toch? Nice....Arx schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:36:
Yeah, zojuist de mail ontvangen dat ik mijn steam deck mag bestellen!
Edit: 5 sec later hier ook de email en ook besteld
[ Voor 26% gewijzigd door Tadango op 11-04-2022 18:43 ]
Vanavond even bestellen, zal nu wel weer 10 keer fout gaan dus rustig eerst even eten
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Ging enorm soepel met Ideal, net als normaal een spel kopen.NosferatuX schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:48:
Net ook de bestelmail ontvangen, eindelijk
Vanavond even bestellen, zal nu wel weer 10 keer fout gaan dus rustig eerst even eten
Nu begint de hype pas echt!!!
Bestellen lukt niet.. krijg melding dat de postode 1000 AP niet geldig is.. vul toch echt een andere postcode inTadango schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:49:
[...]
Ging enorm soepel met Ideal, net als normaal een spel kopen.
Schrok in eerste instantie dat steam leek te crashen, maar dat was de account allert die de normale ui naar achteren drukte -.-"
Bestellen ging inderdaad super smooth, niet meer de praktijken van de originele reservering, waarbij ideal ook over zijn nek ging.
Gek. Pagina verversen? Hij zeurde er bij mij om dat er geen spatie in zat. In chromeNosferatuX schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:56:
[...]
Bestellen lukt niet.. krijg melding dat de postode 1000 AP niet geldig is.. vul toch echt een andere postcode in
Gaat dat zo eenvoudig?suave1234 schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:37:
even een kleine besparingstip: bestel gewoon de 64 gb. Heb ik ook gedaan en voor 40 euro heb ik er een 256gb ssd ingezet. Draait als een zonnetje.
Kreeg deze melding ook, moet zoals @Tadango al zei een spatie tussen de cijfers en letters komen.NosferatuX schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:56:
[...]
Bestellen lukt niet.. krijg melding dat de postode 1000 AP niet geldig is.. vul toch echt een andere postcode in
Ja, open maken is wat werk maar het vervangen van de SSD is eenvoudig.
Oh, wacht ja. Had dat idd gelezen, dat die 64GB eenvoudig was te upgraden met groetere SSD.Tadango schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:04:
[...]
Ja, open maken is wat werk maar het vervangen van de SSD is eenvoudig.
Welke heb jij gekocht? Kan ik het in de gaten houden voor een aanbieding
Mooi! Tempo zit er goed in, als dit doorzet bij de 256GB's ben ik ook nog voor de meivakantie aan de beurt.Arx schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:36:
Yeah, zojuist de mail ontvangen dat ik mijn steam deck mag bestellen!
256, had gereserveerd voordat dat bekend was. Ik heb een 64 gereserveerd welke over 1 maand komt schat ik. Die gaat een upgrade krijgen.maartend schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:05:
[...]
Oh, wacht ja. Had dat idd gelezen, dat die 64GB eenvoudig was te upgraden met groetere SSD.
Welke heb jij gekocht? Kan ik het in de gaten houden voor een aanbieding
Maar welke 256 precioes? Of maakt dat niet uit, elke passende SSD is goed?Tadango schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:06:
[...]
256, had gereserveerd voordat dat bekend was. Ik heb een 64 gereserveerd welke over 1 maand komt schat ik. Die gaat een upgrade krijgen.
Op naar de Steam Support... jammer dan.
Stond gelukkig nog in m'n mandje, opnieuw gedaan met iDeal!
[ Voor 11% gewijzigd door Alexji op 11-04-2022 19:10 ]
Elke 2230 formaat SSD past, en die zijn er niet zoveel. Zie pricewatch.maartend schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:07:
[...]
Maar welke 256 precioes? Of maakt dat niet uit, elke passende SSD is goed?
Thnx. Ik ga eens kijken wat ik koopTadango schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:09:
[...]
Elke 2230 formaat SSD past, en die zijn er niet zoveel. Zie pricewatch.
Maar klopt het dat bij zowel city als state/province Groningen moet komen te staan?
Ik zie nergens waar ik straat/huisnummer kan invoeren. of moet dat in 1 van die 2?
Lange dag, kan het zo niet ontcijferen
emails waren ingevuld bij shipping adress, fixed.
[ Voor 10% gewijzigd door Fusi0nking op 11-04-2022 20:05 ]
Ik heb ooit bij Airbnb iets gelijkaardig gehad. Je krijgt normaal een 3DS popup te zien voor extra verificatie als je in bepaalde gevallen met creditcard betaalt. Misschien liep het hier fout in de Steam app? Zie je een order staan onder je account en/of is er een bedrag gereserveerd op je kaart?Alexji schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:08:
Proberen te bestellen net via creditcard omdat die nog opgeslagen stond, bij stap van verificatiecode bleef het Steam venster zwart, niks werkt meer. En nu de hele reservering kwijt en er staat alleen dat ik nog kan reserveren voor 4 euro.
Op naar de Steam Support... jammer dan.
Stond gelukkig nog in m'n mandje, nu maar even met iDeal gedaan. "Paniek" om niksiRbn schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:10:
[...]
Ik heb ooit bij Airbnb iets gelijkaardig gehad. Je krijgt normaal een 3DS popup te zien voor extra verificatie als je in bepaalde gevallen met creditcard betaalt. Misschien liep het hier fout in de Steam app? Zie je een order staan onder je account en/of is er een bedrag gereserveerd op je kaart?
Het was idd de spatie of het gebrek er aan, het is nu gelukt jayDCG909 schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:02:
[...]
Kreeg deze melding ook, moet zoals @Tadango al zei een spatie tussen de cijfers en letters komen.
Met de 512GB al een paar keer gespeeld, ben benieuwd naar het verschil in scherm.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Wel, m'n geduld wordt weer maar eens op de proef gesteld. Ook donderdag direct besteld, en bij mij staat de status nog steeds op "Shipping soon". Aan dit tempo heb ik'm even snel als de mensen die vandaag hun ordermail hebben gekregenNoxious schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:43:

Daar was ik vorige week bang voor na donderdag, maar vandaag is mijne toch verzonden. Een zien of die voor donderdag arriveert. GLS is niet de snelste bezorger...Ansharus schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:44:
[...]
Wel, m'n geduld wordt weer maar eens op de proef gesteld. Ook donderdag direct besteld, en bij mij staat de status nog steeds op "Shipping soon". Aan dit tempo heb ik'm even snel als de mensen die vandaag hun ordermail hebben gekregen.
Lol, zou ik eens proberen. Je raakt hem toch wel snel weer kwijt ...NosferatuX schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:09:
Het lijkt er op dat ik hem twee keer kan kopen. Na succesvolle betaling zit ie weer in mijn mandje en kan hem afronden..
Ja ik twijfel hard nu haha. Ergste geval moet ik wachten op een refundTadango schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:10:
[...]
Lol, zou ik eens proberen. Je raakt hem toch wel snel weer kwijt ...
Dude. Doen!NosferatuX schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:11:
[...]
Ja ik twijfel hard nu haha. Ergste geval moet ik wachten op een refund

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.Williams123 schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:14:
193 in de excel. Dus hoop op Donderdag?
[ Voor 6% gewijzigd door Evernote op 11-04-2022 20:35 ]
Bedankt! Ik heb de e-mail inmiddels zelf ook gehad en het moet inderdaad een Nederlands adres zijn. Nu maar hopen dat hij voor dit weekend aan komt.Finraziel schreef op maandag 11 april 2022 @ 06:03:
Ik ben 95% zeker dat ik tijdens het bestellen heb zien staan dat het afleveradres in Nederland moest zijn...
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Haha oeps, fixed
[ Voor 37% gewijzigd door Bobbika op 11-04-2022 21:30 ]
En, gelukt?NosferatuX schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:11:
[...]
Ja ik twijfel hard nu haha. Ergste geval moet ik wachten op een refund
If so, dibs
Nope helaas niet. Kon doorgaan en betaalwijze kiezen maar ideal zegt niet beschikbaar en als ik paypal kies krijg ik een foutmelding en het verzoek support te contacteren.
Daar beland ie waarschijnlijk ook als je niet thuis bent. Ik zou hem echter nooit daar willen laten liggen voor 3 dagen.ZelianGuy schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:10:
Kun je bij GLS de verzending laten sturen naar een GLS punt direct? Komt wss donderdag binnen en dan zijn we net niet thuis tot zaterdag,....
We gaan even kijken of we onze plannen licht kunnen aanpassen. Het is ff een mini citytripje maar eigenlijk wil ik gewoon met mijn nieuwe tech spelenNosferatuX schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:18:
[...]
Daar beland ie waarschijnlijk ook als je niet thuis bent. Ik zou hem echter nooit daar willen laten liggen voor 3 dagen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/9VsB45Jr21hWHTjwcXfJif4a.png?f=user_large)
So close, and yet so far....Tenocticatl schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:25:
Ah potdikkie, net achter het net gevist vandaag zo te zien!
[Afbeelding]
Nu maar hopen op donderdag? Al was het mij niet geheel duidelijk of dat nou een 100% terugkerend fenomeen zou zijn, er werd wat voorzichtige bewoording gebruikt.
@GZdeMosselman Nog geen mail ontvangen?
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Bij mij is het wel de rTReserveTimeTenocticatl schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:25:
Ah potdikkie, net achter het net gevist vandaag zo te zien!
[Afbeelding]

[ Voor 4% gewijzigd door Tank80 op 11-04-2022 23:19 ]
Je imiteert me mateloos.
*Mits er donderdag een drop is.Tank80 schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:18:
[...]
Bij mij is het wel de rTReserveTimeMaarre, donderdag zit je erbij!
En daarna hebben we Easter Monday (aka 2de Paasdag), geen idee wat er dan gebeurd.
Kan iemand mij verklaren waar dit eigenlijk op slaat? Ik heb de 512GB gekozen want 'fastest storage' volgens Steam, maar bovenstaande video toont aan dat de 512GB trager is.

Voel me toch redelijk "genaaid" zeg maar
Ik had hem vorige week maandag besteld en op donderdag werd het afgeleverd. Er gaat wat tijd overheen.Ansharus schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:44:
[...]
Wel, m'n geduld wordt weer maar eens op de proef gesteld. Ook donderdag direct besteld, en bij mij staat de status nog steeds op "Shipping soon". Aan dit tempo heb ik'm even snel als de mensen die vandaag hun ordermail hebben gekregen.
Als je een vraag stelt over een video mag je best een beetje uitleggen waar het over gaatYzord schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 02:34:
YouTube: We Weren't Expecting That! Steam Deck Speed Test (SSD vs eMMC vs Mic...
Kan iemand mij verklaren waar dit eigenlijk op slaat? Ik heb de 512GB gekozen want 'fastest storage' volgens Steam, maar bovenstaande video toont aan dat de 512GB trager is.
[Afbeelding]
Voel me toch redelijk "genaaid" zeg maar
Anyway, ze testen dus het starten van een aantal games en van Steam os zelf op een 512 GB deck op de ssd zelf en op een 64 GB deck soms op de emmc en soms op een sd. Het blijkt dat er weinig verschil is en dat de 64 GB versie zelfs vaak iets sneller is. Alleen bij de boot test is de 512 een paar seconden sneller klaar.
Ik vermoed dat dit een erg vertekend beeld geeft en vind de test nogal beperkt. Ze zeggen aan het einde ook nog even dat god of war de eerste keer opstarten wel 10 seconden trager was vanaf de SD. Maar ze hebben alles meerdere keren getest en gemiddeldes genomen. Ik meen dat Valve bepaalde caching toepast en dan is dit dus eigenlijk een belachelijke test waarbij je alleen die caching test in plaats van real world performance. Tenzij je in het echt graag alleen maar games dus opstart en afsluit
Een echt goede test zou je de games ook echt voor moeten spelen en bv wat games testen waarvan bekend is dat ze ook tijdens het gamen lange laad- of savetijden hebben. Zet bv fallout 4 met de load accelerator mod er eens op (tenzij Bethesda het ooit gefixt heeft, heb het al lang niet meer op de pc gespeeld).
Op https://www.gls-info.nl/Tracking/Index
Op de track en trace pagina waar Valve zelf naar linkt is 'ie niet gevonden.
‘Normaal’ gezien zijn NVME SSDs met een grotere capaciteit sneller dan NVME’s met een kleinere capaciteit.Finraziel schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 06:51:
[...]
Als je een vraag stelt over een video mag je best een beetje uitleggen waar het over gaat
Anyway, ze testen dus het starten van een aantal games en van Steam os zelf op een 512 GB deck op de ssd zelf en op een 64 GB deck soms op de emmc en soms op een sd. Het blijkt dat er weinig verschil is en dat de 64 GB versie zelfs vaak iets sneller is. Alleen bij de boot test is de 512 een paar seconden sneller klaar.
Ik vermoed dat dit een erg vertekend beeld geeft en vind de test nogal beperkt. Ze zeggen aan het einde ook nog even dat god of war de eerste keer opstarten wel 10 seconden trager was vanaf de SD. Maar ze hebben alles meerdere keren getest en gemiddeldes genomen. Ik meen dat Valve bepaalde caching toepast en dan is dit dus eigenlijk een belachelijke test waarbij je alleen die caching test in plaats van real world performance. Tenzij je in het echt graag alleen maar games dus opstart en afsluit
Een echt goede test zou je de games ook echt voor moeten spelen en bv wat games testen waarvan bekend is dat ze ook tijdens het gamen lange laad- of savetijden hebben. Zet bv fallout 4 met de load accelerator mod er eens op (tenzij Bethesda het ooit gefixt heeft, heb het al lang niet meer op de pc gespeeld).
Hierbij gaat het dan om 2 exact dezelfde modellen met dezelfde controller etc.
‘Fastest Storage’ is dan technisch ook juist maar vooral leuk voor marketing want in de praktijk is het verschil er gewoon niet dus ik kan me wel vinden in wat @Yzord zegt.
Het gaat helemaal niet om twee exact dezelfde modellen, het gaat om een 512 GB SSD tegen een 64 GB emmc of SD kaartje (afhankelijk van de test).Evernote schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:48:
[...]
‘Normaal’ gezien zijn NVME SSDs met een grotere capaciteit sneller dan NVME’s met een kleinere capaciteit.
Hierbij gaat het dan om 2 exact dezelfde modellen met dezelfde controller etc.
‘Fastest Storage’ is dan technisch ook juist maar vooral leuk voor marketing want in de praktijk is het verschil er gewoon niet dus ik kan me wel vinden in wat @Yzord zegt.
Ik zou dit ook zorgelijk vinden maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat die SSD echt zo weinig voordeel biedt (zelfs wat trager is vaak). Daarom vermoed ik dat de test gewoon niet goed is.
Er wordt ook gesuggereerd dat de 512GB sneller is dan de 256GB SSD.Finraziel schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:57:
[...]
Het gaat helemaal niet om twee exact dezelfde modellen, het gaat om een 512 GB SSD tegen een 64 GB emmc of SD kaartje (afhankelijk van de test).
Ik zou dit ook zorgelijk vinden maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat die SSD echt zo weinig voordeel biedt (zelfs wat trager is vaak). Daarom vermoed ik dat de test gewoon niet goed is.
*Edit: Hierbij doel ik dus op de pagina van de Steam Deck zelf waarin genoemd wordt dat de 512GB het snelst is en deze heeft, net als het 256GB model een NVME SSD.
Als alleen de capaciteit hoger is zou in principe de 512GB sneller moeten zijn dan het 256GB model maar de paar praktijk tests die nu op het internet staan laten zien dat een simpel MicroSD kaartje een vergelijkbare snelheid (laadtijd) biedt dan de interne NVME SSD.
[ Voor 29% gewijzigd door Evernote op 12-04-2022 08:08 ]
Oh ja maar dan heb je het ineens over andere bronnen, ik ging puur uit van de gedeelde video.Evernote schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:59:
[...]
Er wordt ook gesuggereerd dat de 512GB sneller is dan de 256GB SSD.
*Edit: Hierbij doel ik dus op de pagina van de Steam Deck zelf waarin genoemd wordt dat de 512GB het snelst is en deze heeft, net als het 256GB model een NVME SSD.
Als alleen de capaciteit hoger is zou in principe de 512GB sneller moeten zijn dan het 256GB model maar de paar praktijk tests die nu op het internet staan laten zien dat een simpel MicroSD kaartje een vergelijkbare snelheid (laadtijd) biedt dan de interne NVME SSD.
Ik krijg vandaag als het goed is mijn 256 GB deck binnen. Eens kijken voor een sd kaartje en dan zien of ik ergens tijd vind om zelf wat dingen te testen want ik ben wel benieuwd. Is wel een drukke tijd dus geen garanties...
Overigens wel vaag die GLS... Krijg een mail van ze met daarin een aflevercode om door te geven aan de bezorger... Maar als ik er niet ben proberen ze het wel gewoon bij de buren. Wat is dan het nut van die code? Op het juiste adres wil je verifiëren of ik het wel echt ben maar anders geef je het gewoon aan de buurman???
Heeft geen haast maar ik ben hier wel zeer benieuwd naar.Finraziel schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:50:
[...]
Oh ja maar dan heb je het ineens over andere bronnen, ik ging puur uit van de gedeelde video.
Ik krijg vandaag als het goed is mijn 256 GB deck binnen. Eens kijken voor een sd kaartje en dan zien of ik ergens tijd vind om zelf wat dingen te testen want ik ben wel benieuwd. Is wel een drukke tijd dus geen garanties...
Ook een test met CrystalDiskMark lijkt me wel interessant. Al zul je daar Windows voor moeten installeren.
Wat is de volle NVME snelheid dan? 1000MB/s? 2000MB/s? 4000MB/s? De SSD's die Valve in de Steam deck gebruikt komen daar niet eens bij in de buurt. Ik had ergens gelezen dat deze ongeveer max 400MB/s zijn. En dat is enorm logisch gezien de huidige spellen nauwelijks de bandbreedte gebruiken. Daarom is een SD kaart meestal ook net zo snel (uitzonderingen daargelaten).Tenocticatl schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:55:
Als je echter specifiek de 512 GB versie hebt gereserveerd omdat je volle NVME snelheden verwachtte is het wel een domper ja.
Hij is net bijgewerkt naar "Op basis van de op dit moment bekende gegevens verwachten wij dat dit pakket wordt afgeleverd op woensdag 13 april 2022 tussen 09:30 en 12:30 uur."Noxious schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:35:
Voor mijn bestelling van afgelopen donderdag: "Op basis van de op dit moment bekende gegevens verwachten wij dat dit pakket wordt afgeleverd op dinsdag 12 april 2022 tussen 09:30 en 12:30 uur."
Op https://www.gls-info.nl/Tracking/Index
Op de track en trace pagina waar Valve zelf naar linkt is 'ie niet gevonden.
Bij mij staat er "The parcel is expected to be delivered during the day.". Ze zijn wel creatief met alle verschillende statussen bij GLSNoxious schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:10:
[...]
Hij is het bijgewerkt naar "Op basis van de op dit moment bekende gegevens verwachten wij dat dit pakket wordt afgeleverd op woensdag 13 april 2022 tussen 09:30 en 12:30 uur."

Och, maak je geen zorgen. Die code vragen ze toch nooitFinraziel schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:50:
[...]
Overigens wel vaag die GLS... Krijg een mail van ze met daarin een aflevercode om door te geven aan de bezorger... Maar als ik er niet ben proberen ze het wel gewoon bij de buren. Wat is dan het nut van die code? Op het juiste adres wil je verifiëren of ik het wel echt ben maar anders geef je het gewoon aan de buurman???
Ook daar, maak je niet teveel zorgen. Ik had op woensdag een mail dat het op donderdag tussen 15:30 en 18:30 bezorgd zou worden. Donderdag ochtend dat het vrijdag zou komen en rond 11 uur op donderdag stond daar opeens de bezorger. Het systeem bij GLS is... Tja.Noxious schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:10:
[...]
Hij is net bijgewerkt naar "Op basis van de op dit moment bekende gegevens verwachten wij dat dit pakket wordt afgeleverd op woensdag 13 april 2022 tussen 09:30 en 12:30 uur."
Mogelijk dus vandaag (maar geen garanties).
Hier vroeg de GLS bezorger laatst wel om de code, waarop ik zei dat ik die niet bij de hand had. “Geen probleem, hier is jouw pakket, fijne dag” was hier op het antwoordMoonRaven schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:22:
[...]
Och, maak je geen zorgen. Die code vragen ze toch nooit
Ik heb sinds gisteren een 512MB SD extreme A2 kaart binnen, die is toch wel snel genoeg? Leuke flash deal afgelopen vrijdag bij Amazon.de voor 39 euries door Amazon zelf geleverd.
Mooie deal inderdaad, zelf ben ik geen fan meer van SanDisk nadat meerdere kaartjes zijn overleden dus ik heb een Samsung EVO A2 gehaald. (512GB)rikoos schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:59:
Ik heb sinds gisteren een 512MB SD extreme A2 kaart binnen, die is toch wel snel genoeg? Leuke flash deal afgelopen vrijdag bij Amazon.de voor 39 euries door Amazon zelf geleverd.
Er is een kans, maar wel klein. Ik zou eerder rekening houden met volgende week.rikoos schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:59:
Ahhhh ik zie nu in de lijst dat mensen die 40 minuten eerder dan ik de pre order hebben gedaan een mail binnen hebben gehad voor het zelfde model als ik. Zou het dan komende donderdag gebeuren ;-) Vervelende is wel dat ik zaterdag een paar dagen weg ga hahahahaha
Welke SD kaart is dat? Ik ga zelf alleen voor de Samsung Evo kaarten, die zijn bewezen snel en goedkoop. Specs zeggen lang niet alles over de praktijk prestaties.
Tadango schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:05:
[...]
Welke SD kaart is dat? Ik ga zelf alleen voor de Samsung Evo kaarten, die zijn bewezen snel en goedkoop. Specs zeggen lang niet alles over de praktijk prestaties.
:strip_exif()/f/image/ddGUykOdmTsX2bZlSlKn6bnq.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze dus 🙏

Heel benieuwd verder, heb er niet te veel over gekeken, maar denk dat ik allereerst ga proberen FFXIV draaiend te krijgen (wat schijnbaar niet heel lastig is).
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Yesss hij is geheel onverwacht alsnog aangekomenMoonRaven schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:24:
[...]
Ook daar, maak je niet teveel zorgen. Ik had op woensdag een mail dat het op donderdag tussen 15:30 en 18:30 bezorgd zou worden. Donderdag ochtend dat het vrijdag zou komen en rond 11 uur op donderdag stond daar opeens de bezorger. Het systeem bij GLS is... Tja.
Mogelijk dus vandaag (maar geen garanties).

Ik zal jullie niet vermoeien met weer-een-foto, maar als ik wat boeiends te melden heb dan kom ik zeker weer langs
Maar wat wel duidelijk is, is dat er verschillen zijn tussen de fan designs van beide logos, zoals in deze foto:

Volgens de Reddit post is de Deck met het blauwe logo een stuk stiller dan degene met het zware logo.
Als ik vervolgens rond kijk welke fan waar is gebruikt, is het duidelijk dat het blauwe logo ook is gebruikt in de Review kits. Zowel Gamers Nexus als LTTs teardowns maken duidelijk dat ze deze blauwe fan hebben.
Als ik daarna kijk naar teardowns van Launch Retail 64GB versies van de Steam Decks, omdat 1) ik zo'n Deck bezit
Als ik dat vergelijk met mijn ervaringen van de fan noise: ik heb dus geen last van de fan whine, ik ervaar alleen het blazen. Misschien ben ik te oud (36) of te doof (redelijk wat techno feesten bezocht toen ik jong was), maar ik heb geen tinnitus en de fan speelt daar dus niet op in. Vaak speel ik ook met oordopjes in dus dat maakt wel een verschil. Mijn vriendin heeft wel eens gezegd dat de fan haar opvalt, maar toen zat ik naast haar op de bank een paar uur achter elkaar te spelen.
Dit is een start van het vergelijken, want die Reddit post en mijn persoonlijke ervaring zijn beide N=1. We moeten meer info stapelen om hier conclusies over te trekken.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Nu nog even kijken voor een kaartje. Denk dat 256 genoeg moet zijn icm de 512 intern
[ Voor 26% gewijzigd door NosferatuX op 12-04-2022 14:07 ]
Tja, daar zit nu net het puntXanderDrake schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:57:Het is dus aannemelijk dat ik een 64GB versie heb, welke voorzien is van een zwarte logo fan.
Denk dat ze gebruiken wat ze kunnen inkopen....NosferatuX schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:08:
Mag toch hopen dat Valve inmiddels alleen nog maar de "goede" fannetjes gebruikt
Maar..... het is me al opgevallen dat bij de afgelopen donderdag batch en de batch van gisteren er geen mensen met een 64GB reservering zich hebben gemeld. Ik was al benieuwd waarom dat zo was (ik dacht om de queues gelijk te trekken) maar wellicht is het omdat er bij de 64GB productie een andere fan gebruikt is? Andere batch fans en wellicht daar veel klachten van. Het is maar een aanname uiteraard.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.