Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 11:18
ap3nr0ts schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:26:
Die calculators zijn wel vet. Geven aan dat ik de mijne eind mei/begin juni zou moeten krijgen (512-model, 18e "pas" besteld). Daar kan ik wel op wachten. Het pc-spel dat ik nu wil spelen, is net te lastig om op de Deck te draaien, haha. Moonlight naar mijn Surface Go 2 dus nog maar even. :+
Dat is wel interessant, ik heb op de avond zelf nog gereserveerd (512Gb 21.33u) en kom met MooV2 op 2 mei uit.

Ik ben benieuwd of het allemaal accuraat blijkt te zijn achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:36

ap3nr0ts

hoi

Earthlump schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Dat is wel interessant, ik heb op de avond zelf nog gereserveerd (512Gb 21.33u) en kom met MooV2 op 2 mei uit.

Ik ben benieuwd of het allemaal accuraat blijkt te zijn achteraf.
Ik had voor de gein eens geëxtrapoleerd een weekje terug, maar toen waren er nog minder rijen dan nu en stond ik ergens op 200 ofzo. Toen zou een vergelijkbare productiesnelheid voor mij eind juni betekenen, gokte ik. :+

Denk dat die tool in wezen hetzelfde doet als ik toen handmatig knoeide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinx77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 17:23
McVirusS schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Ik had die melding ook nog. Heb net verzendbevestiging gekregen dus niks aan de hand.

Zag net dat ik nu gewoon opnieuw een Steam Deck mag reserveren.
Bedankt voor je verheldering. Ik heb nu ook net een tracking-code gekregen, dus ik ga er nu gewoon van uit dat de melding negeerbaar is en het goed komt. :P

Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
ap3nr0ts schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:55:
[...]

Ik had voor de gein eens geëxtrapoleerd een weekje terug, maar toen waren er nog minder rijen dan nu en stond ik ergens op 200 ofzo. Toen zou een vergelijkbare productiesnelheid voor mij eind juni betekenen, gokte ik. :+

Denk dat die tool in wezen hetzelfde doet als ik toen handmatig knoeide.
De onbekende factoren zijn de snelheid waarmee valve z’n productie daadwerkelijk kan opschroeven. Er werden al suggesties gedaan dat het gebruik van een ander model fan zou kunnen betekenen dat ze van dat onderdeel tekorten hebben.

En hoeveel mensen zullen hun reservering toch niet omzetten in een bestelling. Dit laatste zullen er denk ik niet veel zijn, maar je weet het niet zeker.

Die dingen kun je niet van tevoren in die calculator verwerken lijkt mij, daarom erg benieuwd hoe goed de voorspelling zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drnigg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 17:31
Steam deck is vandaag verzonden, tracking ontvangen maar die is nog niet geupdate dus nog niet te volgen bij de shipping partner.

De shipping partner is GLS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Weet iemand of je remote play vanaf Steamdeck naar een Samsung TV kunt doen? Ik heb een remote optie op TV, maar geen computer. Vroeg mij af of de Steam Deck hier naar toe kan streamen als groot beeld zijnde..

Ps: de 64 gb versie gereserveerd.
Met een 256 micro sd prima prijs. Laatste loading video zag er ook goed uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Zhankou op 30-03-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Laatst online: 22-08 01:27
Zhankou schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:02:
Weet iemand of je remote play vanaf Steamdeck naar een Samsung TV kunt doen? Ik heb een remote optie op TV, maar geen computer. Vroeg mij af of de Steam Deck hier naar toe kan streamen als groot beeld zijnde..

Ps: de 64 gb versie gereserveerd.
Met een 256 micro sd prima prijs. Laatste loading video zag er ook goed uit.
64Gb is prima. Heb zelf voor 30 euro een 256GB Kioxia BG4 gekocht van laptopcentrale en 512GB SD kaartje voor 59 euro op bol.com kom ik wel een eind :)

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Ik had voor 26 euro een Samsung 256 gb micro SD. Stond bovenaan de price watch vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:25
Drnigg schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:35:
Steam deck is vandaag verzonden, tracking ontvangen maar die is nog niet geupdate dus nog niet te volgen bij de shipping partner.

De shipping partner is GLS.
Mocht je de tracking nog niet kunnen volgen dan moet je die code even kopiëren en via de NL website van GLS invullen. Dan kun je wel tracken ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
toos87 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:01:
[...]

Mocht je de tracking nog niet kunnen volgen dan moet je die code even kopiëren en via de NL website van GLS invullen. Dan kun je wel tracken ;).
Die tip wou ik ook net geven :D
https://www.gls-info.nl/Tracking/Index

Die van mij komt hopelijk vanmiddag 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Mijn Deck is bij mij (in België) aangekomen rond 10u30 deze voormiddag. Drukke avond helaas dus zal er morgen pas mee aan de slag kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toos87
En ja hoor hij is binnen!

Google form geupdate ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Tip: SanDisk 1TB Extreme micro sd card kost nu maar €136 bij Amazon.com inclusief shipping en belasting. Nog 16 uur :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
McVirusS schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:20:
Tip: SanDisk 1TB Extreme micro sd card kost nu maar €136 bij Amazon.com inclusief shipping en belasting. Nog 16 uur :).
Fuck Amazon. Bestel aub direct bij een leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matth111
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 21:10
McVirusS schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:20:
Hier is het 166 EUR incl verzending en belasting (België)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
Voor de mensen die de SD al hebben.... Wat is je favoriete game of games om te spelen op de SD op dit moment?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drnigg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 17:31
nog nooit zo'n slechte service gehad als met GSL.
Pakketje op een gegeven moment op "afgeleverd getekend door: *mijn naam*". Niks ontvangen, niemand aan de deur geweest.

Ik meteen bellen (a 1 euro per belletje). "Oh, ik zie dat er wel gescanned is in de straat. Ik ga hem wel even proberen te bellen".

Heeft die knakker hem ipv bij mij in de buurt ongeveer 300 meter verderop bij een school afgeleverd.
Ik: "Is die nog open dan?"
Klantenservice vrouw:"betwijfel ik, haal je pakketje morgen maar".
Ik: "uuhh het is een pakket van 700 euro, ik mag toch hopen dat ie daar ligt"
Klantenservice vrouw: "als ie er niet is kan je morgen bellen, ik ga nu ophangen"

De school was gelukkig nog open, ik ben zelf een kantoor ingelopen om hem te pakken want daar zat niemand meer. Kreeg een hartverzakking toen ik "afgeleverd" als status zag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:12
toos87 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:46:
Voor de mensen die de SD al hebben.... Wat is je favoriete game of games om te spelen op de SD op dit moment?
-red dead redemption 2
-horizon zero dawn
-grim dawn
-deep rock galactic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drnigg schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:35:
Pakketje op een gegeven moment op "afgeleverd getekend door: *mijn naam*". Niks ontvangen, niemand aan de deur geweest.

Ik meteen bellen (a 1 euro per belletje). "Oh, ik zie dat er wel gescanned is in de straat. Ik ga hem wel even proberen te bellen".

Heeft die knakker hem ipv bij mij in de buurt ongeveer 300 meter verderop bij een school afgeleverd.
Ik: "Is die nog open dan?"
Klantenservice vrouw:"betwijfel ik, haal je pakketje morgen maar".
Ik: "uuhh het is een pakket van 700 euro, ik mag toch hopen dat ie daar ligt"
Klantenservice vrouw: "als ie er niet is kan je morgen bellen, ik ga nu ophangen"

De school was gelukkig nog open, ik ben zelf een kantoor ingelopen om hem te pakken want daar zat niemand meer. Kreeg een hartverzakking toen ik "afgeleverd" als status zag staan.
Dat is GLS, ben ik ook geen fan van maar overal maken ze wel fouten. Ik heb ook 2 keer hetzelfde pakket ontvangen wat voor iemand in het midden van het land was bestemd. Duurde ruim een week voordat ze dat hadden opgelost.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pukson
toos87 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:46:
Medabots Metabee (GBA) :+ Laatste dagen de meeste uren in zitten.

EmuDeck is echt een aanrader :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuQaRRLxJSRCcA3wGnGosbRD4jw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHmPnUO0cXly5edhbuKI4rJI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 14:19
Ow leuk, die heb ik op mijn 3DS toegevoegd, al ben ik er nooit aan begonnen. Hoe ziet dat eruit op de Deck full screen? Ik ben heel benieuwd. Ik wil straks ook een serie GBA games gaan spelen als ik eindelijk de Deck mag bestellen.

Ik kan me nog steeds opwinden dat ik 's avonds niet gelijk kon bestellen en anderhalf uur heb lopen klungelen om die bestelling te kunnen plaatsen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Chinco schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:55:
[...]

Ow leuk, die heb ik op mijn 3DS toegevoegd, al ben ik er nooit aan begonnen. Hoe ziet dat eruit op de Deck full screen? Ik ben heel benieuwd. Ik wil straks ook een serie GBA games gaan spelen als ik eindelijk de Deck mag bestellen.

Ik kan me nog steeds opwinden dat ik 's avonds niet gelijk kon bestellen en anderhalf uur heb lopen klungelen om die bestelling te kunnen plaatsen... 8)7
Ziet er echt zeer goed uit! Zal later vandaag eens een foto posten. Wide-screen en GBA filter. Is nostalgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
Tadango schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:00:
[...]

Dat is GLS, ben ik ook geen fan van maar overal maken ze wel fouten. Ik heb ook 2 keer hetzelfde pakket ontvangen wat voor iemand in het midden van het land was bestemd. Duurde ruim een week voordat ze dat hadden opgelost.
Heel herkenbaar inderdaad. Elke bezorgdienst maakt wel eens een fout, maar GLS is verreweg de slechtste van ze allemaal. Geen idee of het brakke logistiek is, of dat ze een honger(stuk)loon aan hun rijders betalen en die het daarom niet zo nauw nemen met het vinden van het juiste adres, of iets anders maar het is in mijn ervaring elke keer gezeik. Erg jammer dat Valve hierop heeft beknibbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aa1
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-03 15:54

Aa1

Drnigg schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:35:
GLS :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aa1
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-03 15:54

Aa1

sderooij schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:19:
[...]

-red dead redemption 2
-horizon zero dawn
-grim dawn
-deep rock galactic :P
- The Witcher 3
- Ori and the blind forest
- Katana Zero

Bijna 1 tb aan games erop gezet maar speel alleen deze 3 op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
Chinco schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:55:
[...]

Ik was niet thuis, zat op mn mobiel te klooien. Servers werkten eerst niet mee en daarna had ik niet door dat het zaakje al in mn ‘winkelwagen’ zat, klaar om afgerekend te worden… 7(8)7

I feel your pain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Ik merkte gisteren bij de eerste game die ik speelde (Death's Door, aanrader overigens) al behoorlijke drift op de linker stick. In het kalibratie scherm zie ik ook dat die stick niet helemaal terugkeert naar het centrum na een beweging naar rechts, ik kan de deadzone daar ook aanpassen maar dat lijkt niets te veranderen in de game. Deadzone instellen in de controller instellingen per game werkt wel. Software en firmware volledig up to date, en heb het probleem ook in Mass Effect Legendary Edition.

Volgens mij is het eerder een hardware ding, ik voel dat de stick ergens voorbij moet als ik naar rechts duw, balen. Met deadzone valt er wel mee te leven, en eventueel vervang ik de stick dan wel als spare parts beschikbaar komen. Heb er te lang naar uitgekeken om al RMA te doen :'( .

Verder had ik gehoopt dat de koeling passief zou blijven in het home scherm zodat die niet zou storen tijdens het downloaden. Het is op zich vergelijkbaar met mijn laptop (HP Zbook 15 G4), en ik heb al veel luidere laptops gehad, dus niet onoverkomelijk.

Over SteamOS ben ik best wel tevreden, nog geen game gestart die niet werkte. Ik heb nu wel vooral geverifieerde games geïnstalleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McVirusS
Ik ben echt superblij met m'n SteamDeck. Ik was er sinds aankoop van de Switch achter gekomen dat portable gaming beter werkt voor mij. Dus nu kan ik eindelijk al die games uit Humble Bundles spelen.

Gisteren 2 uurtjes Control gespeeld. Wat een gave game, hij crashte wel paar keer maar dat was voordat ik laatste firmware had geïnstalleerd. Even kijken hoe stabiel het is met nieuwe firmware. Spel ziet er erg mooi uit, beetje tweaken om juiste settings te krijgen.

Heb ondertussen hoop andere games geprobeerd en meeste werken echt fantastisch goed. Spellen zien er ook echt goed uit. Crash Bandicoot ziet er fantastisch uit.

Ben wel beetje los gegaan op nieuwe games kopen dus moet nu eerst voorlopig maar even doen met de games die ik had.

Maar ik ben er in ieder geval super blij mee. Ook blij dat ik toch nog een 1TB kaart heb besteld, sommige PC games zijn echt megagroot (RDR2 is gewoon 117 GB :o). Heb er nu een 512GB inzitten, dus in totaal 1TB. Daar kan je wel heel veel games op installeren. Heb er nu 50 geïnstalleerd geloof ik.

Alleen die fan maakt inderdaad best veel geluid, meer dan ik had verwacht (ondanks de waarschuwingen). Wel beetje irritant, maar niet overkomelijk, als je aan het gamen bent dan komt geluid er wel bovenuit.

Wel raar dat hij ook loopt te blazen in gewoon de Steam omgeving.

Ben ook wel benieuwd naar emulatie, maar dat komt nog wel.

[ Voor 4% gewijzigd door McVirusS op 01-04-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
McVirusS schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:49:
Ik ben echt superblij met m'n SteamDeck. Ik was er sinds aankoop van de Switch achter gekomen dat portable gaming beter werkt voor mij. Dus nu kan ik eindelijk al die games uit Humble Bundles spelen.

Gisteren 2 uurtjes Control gespeeld. Wat een gave game, hij crashte wel paar keer maar dat was voordat ik laatste firmware had geïnstalleerd. Even kijken hoe stabiel het is met nieuwe firmware. Spel ziet er erg mooi uit, beetje tweaken om juiste settings te krijgen.

Heb ondertussen hoop andere games geprobeerd en meeste werken echt fantastisch goed. Spellen zien er ook echt goed uit. Crash Bandicoot ziet er fantastisch uit.

Ben wel beetje los gegaan op nieuwe games kopen dus moet nu eerst voorlopig maar even doen met de games die ik had.

Maar ik ben er in ieder geval super blij mee. Ook blij dat ik toch nog een 1TB kaart heb besteld, sommige PC games zijn echt megagroot (RDR2 is gewoon 117 GB :o). Heb er nu een 512GB inzitten, dus in totaal 1TB. Daar kan je wel heel veel games op installeren. Heb er nu 50 geïnstalleerd geloof ik.

Alleen die fan maakt inderdaad best veel geluid, meer dan ik had verwacht (ondanks de waarschuwingen). Wel beetje irritant, maar niet overkomelijk, als je aan het gamen bent dan komt geluid er wel bovenuit.

RDR2 ziet er goed uit he? :) Ik heb alles op max staan, en draait geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Can confirm: Dat doet die van mij ook. Zelfs al doe je niks dan blaast hij een beetje.

EDIT: Valve geeft nu zelf ook aan dat er wat aan de hand is. https://www.reddit.com/r/...se_to_fan_noise_question/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Ok. Ik heb nog geen Steamdeck, maar die gaat er wel komen.

Maar heb wel een vraag en dat heeft te maken met de lader.
Ik wil een neiuwe multipoort usb lader kopen. Liefst 4 of meer poorten, handig voor vakantie. Maar nu moet ook de toekomstige Steamdeck er mee worden opgeladen.

Is zoiets als dit dan goed?
https://www.amazon.nl/Ank...technologie/dp/B00PTLSH9G

Of heb ik juist dit nodig?
https://www.bol.com/nl/nl...r-zwart/9200000077301036/

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 01-04-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
maartend schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:56:
Ok. Ik heb nog geen Steamdeck, maar die gaat er wel komen.

Maar heb wel een vraag en dat heeft te maken met de lader.
Ik wil een neiuwe multipoort usb lader kopen. Liefst 4 of meer poorten, handig voor vakantie. Maar nu moet ook de toekomstige Steamdeck er mee worden opgeladen.

Is zoiets als dit dan goed?
https://www.amazon.nl/Ank...technologie/dp/B00PTLSH9G

Of heb ik juist dit nodig?
https://www.bol.com/nl/nl...r-zwart/9200000077301036/
Die eerste gaat de Steam Deck niet of nauwelijks opladen, max 2,4A op een poort, dat is 12W en SD kan 20W tijdens gebruik trekken. Je hebt USB Power Delivery nodig, die tweede ondersteunt QuickCharge en PowerIQ, wat daar alternatieven op zijn, maar volgens mij valt die voor USB PD ook terug op langzaam laden.

Deze zou moeten werken: https://www.amazon.nl/-/e...ry%2Caps%2C90&sr=8-4&th=1

30W dus zal tijdens het spelen ook nog wel een beetje laden, maar niet bijzonder snel, dat is het nadeel van zo'n gecombineerde lader.

Je moet daar wel ook nog een USB-C PD kabel bij kopen, die zit niet bij de Steam Deck of de lader. De Steam Deck zelf heeft een 45W lader met vaste kabel.

De tas van de Steam Deck heeft trouwens een uitsparing aan de onderkant waar je de oplader in kwijt zou kunnen, dus om ruimte te winnen moet je de standaard oplader niet thuis houden. Die wordt dan wel alleen door een brede elastiek tegengehouden maar ik zie die daar niet zomaar uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MacPoedel schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:00:
[...]

Die eerste gaat de Steam Deck niet of nauwelijks opladen, max 2,4A op een poort, dat is 12W en SD kan 20W tijdens gebruik trekken. Je hebt USB Power Delivery nodig, die tweede ondersteunt QuickCharge en PowerIQ, wat daar alternatieven op zijn, maar volgens mij valt die voor USB PD ook terug op langzaam laden.

Deze zou moeten werken: https://www.amazon.nl/-/e...ry%2Caps%2C90&sr=8-4&th=1

30W dus zal tijdens het spelen ook nog wel een beetje laden, maar niet bijzonder snel, dat is het nadeel van zo'n gecombineerde lader.

Je moet daar wel ook nog een USB-C PD kabel bij kopen, die zit niet bij de Steam Deck of de lader. De Steam Deck zelf heeft een 45W lader met vaste kabel.

De tas van de Steam Deck heeft trouwens een uitsparing aan de onderkant waar je de oplader in kwijt zou kunnen, dus om ruimte te winnen moet je de standaard oplader niet thuis houden. Die wordt dan wel alleen door een brede elastiek tegengehouden maar ik zie die daar niet zomaar uitvallen.
Thnx. Goed dat ik het vrooeg dus. Nu heb ik gelukkig wel al een PD kabel.
Ik dacht dus dat het allemaal een beetje van hetzelfde was PD, QC en meer van dat spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi

Fuuuck man, je maakt me botergeil

Ik kan echt niet wachten. Beter heeft die abyzmo calculator gelijk en kan ik hem over 10 dagen bestellen :+

Vermoedelijk komt de moo model dichter in de buurt met 66 dagen ;( Het duurt te lang, ik sta hier al een tijdje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:58
sassymousasi schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:13:
[...]

Fuuuck man, je maakt me botergeil

Ik kan echt niet wachten. Beter heeft die abyzmo calculator gelijk en kan ik hem over 10 dagen bestellen :+

Vermoedelijk komt de moo model dichter in de buurt met 66 dagen ;( Het duurt te lang, ik sta hier al een tijdje!
Abyzmo geeft elke keer wat anders aan. Ik denk dat moo v2 realistischer is. Helaas ook 66 dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
kadir76 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:28:
[...]

Abyzmo geeft elke keer wat anders aan. Ik denk dat moo v2 realistischer is. Helaas ook 66 dagen :(
Ik denk en hoop dat die calculator niet meer correct is. Q1 zou volledig uitgeleverd moeten zijn.
MooV2 geeft voor mij aan 6 juni. Dat is dichter bij Q3 dan begin Q2 en voor zover ik weet bestelde ik toen Q1 net vol zat.
Abyzmo zegt dat ik hem al bijna een maand had moeten hebben. Ze kloppen volgens mij allemaal niet. Te groot verschil

[ Voor 3% gewijzigd door NosferatuX op 01-04-2022 22:52 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
NosferatuX schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:51:
[...]

Ik denk en hoop dat die calculator niet meer correct is. Q1 zou volledig uitgeleverd moeten zijn.
MooV2 geeft voor mij aan 6 juni. Dat is dichter bij Q3 dan begin Q2 en voor zover ik weet bestelde ik toen Q1 net vol zat.
Abyzmo zegt dat ik hem al bijna een maand had moeten hebben. Ze kloppen volgens mij allemaal niet. Te groot verschil
Abyzmo geeft een random datum (van een maandag) binnen de quarter, dus is niet echt een calculator. Bron is dat het ergens onderaan die pagina staat. De andere calculators gebruiken datasets van wisselende grootte, waarbij er in mijn geval maar twee weken marge tussen zit. Dus ik denk dat die nog best accuraat zouden kunnen blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Misschien kan iemand die net de steamdeck heeft ontvangen controleren wat die calculator zegt?
Dan weten we hoeveel verschil er in zit.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 20:31
Mijn timestamp is 1626457810 en hij is afgelopen donderdag binnengekomen, klopt met de mooV2, Abyzmo geeft aan dat ik hem maandag kan bestellen dus de mooV2 klopt en abyzmo is een week ervanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:14
jagana schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:37:
Mijn timestamp is 1626457810 en hij is afgelopen donderdag binnengekomen, klopt met de mooV2, Abyzmo geeft aan dat ik hem maandag kan bestellen dus de mooV2 klopt en abyzmo is een week ervanaf.
Dank voor het delen, dan wordt het voor mij dus ergens in Mei waarschijnlijk, jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Ik hoop dat ze productie aantallen gaan opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ligt het aan mij of is er momenteel niet meer te reserveren?

Ik ben ingelogd, maar er verschijnt geen hand-icoontjke boven het "nu reserveren" ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08 06:22
Morgen mijn Steam Deck halen (ik heb hem ergens anders moeten laten bezorgen wegens vakantie), maar eigenlijk ben ik er een beetje bang voor. Fan whine, joystick drift, B-knop die blijft plakken...er zijn best wel wat hardware issues met het ding. Gelukkig handelt Valve dit wel goed af, maar ik wil tegelijkertijd niet mijn Steam Deck terug sturen en nog langer op een exemplaar wachten.

Jammer eigenlijk, want verder kan ik echt niet wachten tot ik hem in mijn handen heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08 06:22
maartend schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:31:
Ligt het aan mij of is er momenteel niet meer te reserveren?

Ik ben ingelogd, maar er verschijnt geen hand-icoontjke boven het "nu reserveren" ding.
Hier geen problemen, ik kan de knop die jij bedoelt gewoon aanklikken. Uiteindelijk kom ik tot het betaalscherm, verder komen heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Talkan schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:40:
[...]

Hier geen problemen, ik kan de knop die jij bedoelt gewoon aanklikken. Uiteindelijk kom ik tot het betaalscherm, verder komen heb ik niet geprobeerd.
Hier dus niet. Snap er niks van. Maar eens andere browser proberen.

edit ; komt idd door browser, luktie niet via Chrome, wel via Edge

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 02-04-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
  • Laatst online: 20-03 17:50
Misschien is het al opgemerkt maar deze melding onderaan krijg ik te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62YljdBVz-IL4aB0OrjbqbQHPJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RTA8saAXSZMb7GE2WrlKMhhz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Latte schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:55:
Misschien is het al opgemerkt maar deze melding onderaan krijg ik te zien.

[Afbeelding]
Ik had die niet. Ik kon het enkel via Edge bestellen. Afijn, het is gelukt, de 64GB versie.
Nu mijn Vita verkopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:48
jagana schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:37:
Net even de MooV2 gedaan en volgens de calculator mag ik maandag bestellen :o
Had gedacht pas eind van Q2... Hoop dat de voorspelling klopt... 8)
Als ik inderdaad maandag de betaling mag doen dan zal ik het hier even melden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yskcfbh1Vd1Zrs6cDZESIuoFI9U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lihXsrqHyZU6y7xYBNUcHd6d.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Hoop wel dat Valve fixed dat je de resolutie en Hz kan wijzigen in game mode wanneer die aangesloten is aan de TV.

Toevallig gisteren achtergekomen. In game mode kan er niks gewijzigd worden, werd automatisch 4K 30Hz. Dongle ondersteund niet meer, nergens te wijzigen naar 1080P 60Hz.

Dus dan moet je desktop mode en daar wijzigen maar ook vanuit daar de games starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
maartend schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:56:
[...]

Ik had die niet. Ik kon het enkel via Edge bestellen. Afijn, het is gelukt, de 64GB versie.
Nu mijn Vita verkopen
Niet doen, gewoon in de kast leggen. Ga je spijt van krijgen. Ik heb ooit Atari Lynx, Sega Game Gear en Gameboy consoles en games verkocht en heb daar tot op de dag van vandaag spijt van. Niet alles terug kunnen kopen.

En reken erop dat niet alles even goed geemuleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Chinco schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:42:
[...]

Niet doen, gewoon in de kast leggen. Ga je spijt van krijgen. Ik heb ooit Atari Lynx, Sega Game Gear en Gameboy consoles en games verkocht en heb daar tot op de dag van vandaag spijt van. Niet alles terug kunnen kopen.

En reken erop dat niet alles even goed geemuleerd kan worden.
Ik ben niet zo'n verzamelaar. Als ik het niet gebruik kan het weg. En de Vita is toch wel wat geflopped. Er is geen (voor mij) goede RPG te krijgen, iets als The Witcher bijv. En ik kan Guild wars PSlen op die SD.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pietjeball
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik heb hier zojuist een thermische pasta (Thermal Grizzly Kryonaut) en thermische pad (6W/m.K) wissel voor de APU rond.

Waarom?:

Ik heb de Deck nu 2 weken (het is een super ding, dus houd je bestelling vooral aan) maar het was bij mijn exemplaar totaal nutteloos om de wattage limiet hoger dan 13 watt te zetten omdat dat resulteerde in thermal throttling en micro stotters + framedips in veeleisende games. Ook de ventilator kwam qua geluid wel heel erg in de buurt van laptop territorium. Dus hier wilde ik wat aan proberen te doen.

Mogelijke oorzaak/oplossing(en):

De standaard thermische pad voor de APU was duidelijk met de hand geknipt (beetje scheef) en de uitsparing op het hitteschild voor deze thermische pad was behoorlijk groter dan de pad zelf, ik heb de nieuwe thermische pad dus naar grote van deze uitsparing uitgesneden.

Het meest kwalijke was dat er bij het verwijderen van de heatsink nog een aanzienlijk dikke dot thermische pasta in het midden van de die maar ook van de heatsink zelf zat.
(Voor de leken: dit betekent dat de heatsink nauwelijks contact met de die(chip) had en dat heeft een gegarandeerd slecht effect op de koeling.)

Een verklaring kan zijn dat het hitteschild bij mijn Deck vanaf het begin ook een beetje bol naar buiten stond en misschien nooit tegen de thermische pad op de heatsink heeft gedrukt.

Ik heb het voorlopig 'opgelost' door voorzichtig druk op het hitteschild uit te oefenen op de plek van de heatsink pad in de hoop dat de pad er aanplakt maar gezien de significante verbeteringen (lees hieronder) moet dat nu wel het geval zijn. Als permanente oplossing denk ik eraan om een thermische pad op de heatsink te gebruiken die 1mm dikker is dan de standaard maat zodat er zeker weten druk op zit. Ik denk dat dit moet kunnen omdat de VRM's aardig diep in de daarvoor bestemde pads drukken.

Voor de toekomst wil ik alle pads verwisselen met 12.8 of 15W/m.K pads. Ik wil namelijk proberen te voorkomen dat de ventilator snel aanslaat of aanblijft in de menu modus want het lijkt erop dat er nog meer rek in dit ding zit qua koeling dus het is mij het proberen/hobby'en ;) waard.

Test update nieuwe pasta en pad: Net even Wreckfest (in 60fps mode) gespeeld terwijl de deck aan het laden was (van 2% dus qua laad wattage/warmte het zwaarste)

Dit was voorheen een (micro) stotterfestijn welke ook zichtbaar was in de frametimes, veel plotse hoge pieken waarbij soms temperaturen tot dik over de 90c werden gehaald(97c piek). De hoogste uitschieter tot nu toe met de nieuwe pasta+pad is 86c maar het grote verschil zit hem in de frametimes, de pieken zijn verdwenen en zelfs als mijn framerate nu van bijvoorbeeld 60 naar 48 dipt is dat door de afwezige microstotters helemaal niet meer storend in een game als Wreckfest. Ook liggen de CPU+GPU kloksnelheden behoorlijk hoger.

Als leuke bijkomstigheid gaat zodra ik nu een spel afsluit de ventilator een stuk vlotter langzamer draaien. Voorheen bleef ie minuten lang op de hoogste snelheden door huilen. Nu gaat ie van volle snelheid in game na circa 30 seconden in het Steam menu al terug naar het 1 na laagste toerental. _/-\o_
Bij het koud opstarten blijft de ventilator nu de eerste paar minuten helemaal uit omdat de temperatuur onder de 45c blijft. In intensieve games merk ik geen verandering in ventilatorsnelheid.

Update #2 : Het grootste verschil is in een potje Battlefield V met vastgezette GPU kloksnelheid. Hierbij werd in de oude situatie de GPU klok omlaag geforceerd door de thermal throttling. Nu blijft ie zelfs op 1600Mhz staan al gaat dat qua TDP ruimte ten nadele van de CPU kloksnelheden. Op 1280x800 medium settings met 1400mhz vastgezet op de GPU haalt ie nu gemiddeld een deftige 3300Mhz all core op de CPU O-) (in oude situatie 2500Mhz) en blijven de temperaturen mooi onder de 90c, een korte 87c piek is het hoogste dat ik heb gezien. Het overgrote deel van de tijd zat ie netjes tussen de 80 en 85c. Dit was na 2 volledige multiplayer potjes conquest (lang dus).

Tip : De GPU kloksnelheid vastzetten is vaak ook een oplossing in games die ondanks acceptabele framerates niet lekker draaien op de Steam Deck zoals bijvoorbeeld de stotters in de Forza games. Je moet dan wel even uittesten wat voor jouw grafische instellingen de beste balans is qua GPU kloksnelheid en vrije TDP ruimte voor je CPU.
Een goed beginpunt is een gebied/situatie in de game te vinden waarbij de prestaties het slechtste zijn. Speel dan met de GPU kloksnelheden om de frametimes (zichtbaar met gamescope overlay) zo strak mogelijk te krijgen (dus zo weinig mogelijk uitschieters in de grafiek).

(heb mijn post hier en daar even aangepast, ingekort en wat verduidelijkt)

[ Voor 107% gewijzigd door Pietjeball op 03-04-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Pietjeball schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:53:
Ik heb hier zojuist een thermal paste (TG Kryonaut) en thermal pad (6W/m.K) swap voor de APU rond.

Waarom?:

Ik heb de deck nu 2 weken en het is bij mijn examplaar totaal nutteloos om de wattage limiet hoger dan 13 watt te zetten omdat dat resulteert in thermal throttling en micro stutters + framedrops in veeleisende games. Ook de fan komt dan qua geluid wel heel erg in de buurt van laptop territorium. Dus hier wilde ik wat aan doen.

De standaard thermal pad voor de APU was duidelijk met de hand geknipt (beetje scheef) en de uitsparing op het heatshield voor deze thermal pad was behoorlijk groter dan de thermal pad zelf, ik heb de nieuwe thermal pad dus naar grote van deze uitsparing uitgesneden. De VRM thermal pad laat ik (voor nu) even voor wat het is omdat dat een extra zacht examplaar is. Ik ga nu even flink testen dus deze post wordt nog ge-update. Wat ik al wel kan zeggen is dat de fan in de menu mode regelmatig stil valt :+

Update: Net even Wreckfest (in 60fps mode) gespeeld terwijl de deck aan het laden was (van 2% dus qua warmte het zwaarste)

Dit was voorheen een (micro) stutterfestijn welke ook zichtbaar was in de frametimes, veel plotse hoge pieken waarbij temperaturen tot dik over de 90c werden gehaald. De hoogste uitschieter die ik nu heb gezien was 86c maar het grote verschil zit hem in de frametimes, de pieken zijn verdwenen en zelfs als mijn framerate nu van bijvoorbeeld 60 naar 48 dipt is dat door de afwezige microstutters helemaal niet meer storend in een game als Wreckfest.

Dit is natuurlijk een hele korte impressie maar voorheen lagen mijn CPU snelheden zonder TDP limiet bij deze temperaturen hooguit rond de 2600mhz of veel lager terwijl ik nu zelfs bij 86c nog uitschieters in de 3400mhz zag en ze vaker rond de 3ghz zaten dan er ver onder, ook de GPU clocks lagen voorheen hooguit rond de 1140mhz en nu heb ik ze zelfs met 86c eventjes op 1550mhz gezien.
De zwaarste test moet nog komen, zonder fps cap in desktop mode >:) .

En dan nog even dit: Zodra ik een spel nu afsluit gaat de fan ook een stuk vlotter weer langzamer draaien (ruim binnen een minuut). Voorheen bleef ie minuten lang op de hoogste snelheid door huilen.
Wauw dat zijn aanzienlijke verbeteringen. Heb je hier een guide voor gebruikt of gewoon op eigen kracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietjeball
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03-2024
@sassymousasi Ik vermoed dat ik een maandagochtend model heb en dus gewoon pech heb. Het is dus niet te garanderen dat iedereen zo'n verbetering krijgt. Waarschijnlijk was het grootste probleem dat mijn heatsink niet goed op de APU die drukte. Heel misschien ga ik nog een thermal pad testen die een millimetertje dikker is zodat het heatshield meer druk op de heatsink uitoefent. Qua VRM thermal pads en dergelijke denk ik dat dit moet kunnen omdat de VRM's daar namelijk een redelijke afdruk in achterlaten die op zichzelf al een millimeter (als het niet meer is) dik is.

Ik kijk vaak eerst even wat filmpjes van hoe je dit soort apparaten opent ondanks dat ik het al vaak heb gedaan. Het ene apparaat is namelijk het andere niet en die plastic behuizingen zoals de Steam Deck heeft zijn makkelijk te vernielen als je niet weet wat je doet en dan blijf je zitten met iets dat niet meer goed inelkaar sluit. De heatsink zelf en de fan zijn volgens laptop principe dus daar red ik me wel mee, voor mij is de behuizing van de deck zelf het meest tricky.

[ Voor 7% gewijzigd door Pietjeball op 03-04-2022 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Mensen hier al ervaring met online multiplayer games op de deck en steam voice chat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pietjeball schreef op zondag 3 april 2022 @ 01:49:
@sassymousasi Ik vermoed dat ik een maandagochtend model heb en dus gewoon pech heb. Het is dus niet te garanderen dat iedereen zo'n verbetering krijgt. Waarschijnlijk was het grootste probleem dat mijn heatsink niet goed op de APU die drukte. Heel misschien ga ik nog een thermal pad testen die een millimetertje dikker is zodat het heatshield meer druk op de heatsink uitoefent. Qua VRM thermal pads en dergelijke denk ik dat dit moet kunnen omdat de VRM's daar namelijk een redelijke afdruk in achterlaten die op zichzelf al een millimeter (als het niet meer is) dik is.

Ik kijk vaak eerst even wat filmpjes van hoe je dit soort apparaten opent ondanks dat ik het al vaak heb gedaan. Het ene apparaat is namelijk het andere niet en die plastic behuizingen zoals de Steam Deck heeft zijn makkelijk te vernielen als je niet weet wat je doet en dan blijf je zitten met iets dat niet meer goed inelkaar sluit. De heatsink zelf en de fan zijn volgens laptop principe dus daar red ik me wel mee, voor mij is de behuizing van de deck zelf het meest tricky.
Klinkt inderdaad als een fout in jouw deck gezien throtteling normaal niet optreed. Wel goed om de temperatuur in de gaten te houden dus, en als deze 90+ wordt is dit het uitzoeken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Net even die MooV2 gedaan voor de grap:
https://steam-deck-calculator.web.app/

Kom uit op 2 mei 2022. Ben benieuwd eigenlijk.

Misschien een idee om het formulier aan te passen? In principe hoef je op die site niet alles te doen, maar gewoon alleen dat reservetime gebeuren. en dan onderaan op moov2.
Is daar interesse in? Weet niet hoe boeiend het verder is overigens omdat je toch zelf handelingen moet uitvoeren. Denk niet dat het mij lukt om daar informatie vandaan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
Vanaf hoe laat worden de betalingsmailtjes verstuurd? Rond 19:00 NL tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Freaky Max schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:41:
Vanaf hoe laat worden de betalingsmailtjes verstuurd? Rond 19:00 NL tijd?
Ja, rond die tijd inderdaad. Soms al iets daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:17:
Net even die MooV2 gedaan voor de grap:
https://steam-deck-calculator.web.app/

Kom uit op 2 mei 2022. Ben benieuwd eigenlijk.

Misschien een idee om het formulier aan te passen? In principe hoef je op die site niet alles te doen, maar gewoon alleen dat reservetime gebeuren. en dan onderaan op moov2.
Is daar interesse in? Weet niet hoe boeiend het verder is overigens omdat je toch zelf handelingen moet uitvoeren. Denk niet dat het mij lukt om daar informatie vandaan te halen.
Toch lijkt het er op dat er iets niet klopt met die calculator.
Moov2 zegt bij mij 6 juni terwijl mijn reserveer email tijd iets van 20.30 is wat een uur eerder dan die van jou is maar je zou hem een maand eerder kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@NosferatuX Heb jij mijn formulier ingevuld?
Volgens mij is de 512 GB de meest gekozen versie. Neem aan dat je die ook gekozen hebt?

Aan de andere kant kan het zomaar zijn dat ik het verkeerd ingevuld heb bij moov2. Vond het ook niet duidelijk omdat ze je ook sturen naar een formulier zoals die van mij met allerlei handelingen die je in moet vullen en doen. Maar volgens mij hoef je die kant ook totaal niet op voor het invullen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Laatst online: 09-01-2024
Volgens de MooV2 calculatie zal het maandag 5 september moeten gebeuren, en volgens de Steam site October or later. Ben benieuwd en ik moet nog een hoop geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:26:
@NosferatuX Heb jij mijn formulier ingevuld?
Volgens mij is de 512 GB de meest gekozen versie. Neem aan dat je die ook gekozen hebt?

Aan de andere kant kan het zomaar zijn dat ik het verkeerd ingevuld heb bij moov2. Vond het ook niet duidelijk omdat ze je ook sturen naar een formulier zoals die van mij met allerlei handelingen die je in moet vullen en doen. Maar volgens mij hoef je die kant ook totaal niet op voor het invullen verder.
Ja gelijk in het begin maar ik sta er zo te zien niet meer tussen. Ik heb idd ook de 512GB versie met emailtijd van 20.34

Wanneer je die moov2 calc gebruikt hoef je volgens mij alleen maar reserv time in te vullen en geen ander formulier. Misschien doe ik het wel verkeerd :)

[ Voor 10% gewijzigd door NosferatuX op 04-04-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:35:
[...]

Ja gelijk in het begin maar ik sta er zo te zien niet meer tussen. Ik heb idd ook de 512GB versie met emailtijd van 20.34

Wanneer je die moov2 calc gebruikt hoef je volgens mij alleen maar reserv time in te vullen en geen ander formulier. Misschien doe ik het wel verkeerd :)
Klopt. Alleen de reserve time uit het api resultaat halen en de juiste opties (EU en model) kiezen is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Tadango schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:44:
[...]

Klopt. Alleen de reserve time uit het api resultaat halen en de juiste opties (EU en model) kiezen is voldoende.
Deed ik toch iets verkeerd. Geen model gekozen. Met de juiste opties geeft Moov2 nu 25 april aan en abyzma 11 april

Alsnog beetje teleurgesteld, wachten is lastig en elke maandag hoop je toch op iets.

[ Voor 11% gewijzigd door NosferatuX op 04-04-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:47:
[...]

Deed ik toch iets verkeerd. Geen model gekozen. Met de juiste opties geeft Moov2 nu 25 april aan en abyzma 11 april

Alsnog beetje teleurgesteld, wachten is lastig en elke maandag hoop je toch op iets.
abyzma is random, daar heb je niets aan. EU en het juiste model is wel nodig voor de meest nauwkeurige schatting omdat deze per model en regio zal verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kleine vraag.

Als laadtijden me niet uitmaken, kan ik dan net zo goed voor de 64GB versie gaan en er een SD kaart in proppen?
En ja, wel een goede SD kaart, heb zulke dingen ook in mijn camera die RAW pics maakt

Maar ik wil wel The Witcher en dergelijke spelen

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 04-04-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:52:
Kleine vraag.

Als laadtijden me niet uitmaken, kan ik dan net zo goed voor de 64GB versie gaan en er een SD kaart in proppen?
En ja, wel een goede SD kaart, heb zulke dingen ook in mijn camera die RAW pics maakt
Zeker. Vanaf SD kaart laadt in de meeste gevallen ook bijna gelijk. Soms is een spel veel sneller opgestart maar voor een hoop is het verschil klein. Een Samsung EVO Plus (2021) zou ik nemen: https://tweakers.net/gehe...021_p1308286/vergelijken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tadango schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:54:
[...]

Zeker. Vanaf SD kaart laadt in de meeste gevallen ook bijna gelijk. Soms is een spel veel sneller opgestart maar voor een hoop is het verschil klein. Een Samsung EVO Plus (2021) zou ik nemen: https://tweakers.net/gehe...021_p1308286/vergelijken/
Thnx.

En precies. Die kaart zit ook in mijn camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
NosferatuX schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:35:
[...]

Dan is dat het probleem geweest dat je er niet in staat. Ik heb namelijk een nieuwe moeten maken omdat er scriptkiddies bezig zijn geweest toen het op de frontpage werd gezet.
Voordeel is wel dat je met het formulier nu zelf aanpassingen kunt doen aan je eigen regel en dus toe kunt voegen wanneer je de bestel mail krijgt en wanneer je hem binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
De MooV2 geeft bij mij 27 juni aan. Dat zag ik ook al wel aankomen. Volgens Valve zat ik nog in Q2, maar zag in de Tweakers lijst al dat iemand die enkele minuten na mij had gereserveerd op Q3 stond (in de oude lijst). Dus ik verwachtte al dat ik echt helemaal op het einde van Q2 kon gaan bestellen.

Voordeel is dat dan de belastingdienst ook zo'n beetje de uitbetaling doet dit jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SunnieNL schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:33:
Voordeel is dat dan de belastingdienst ook zo'n beetje de uitbetaling doet voor dit jaar. :)
Dat lijkt mij sterk.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Vraagje..
ik heb deze micro SD kaart besteld, en ga er vanuit dat deze compatibel is met de Steam Deck?!

pricewatch: Samsung EVO Plus microSD Card (2021) 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zhankou schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:10:
Vraagje..
ik heb deze micro SD kaart besteld, en ga er vanuit dat deze compatibel is met de Steam Deck?!

Jazeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Phew, dan is het nu afwachten tot Oktober ofzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
aangepast voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zhankou schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:10:
Vraagje..

Waarom nu al gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Was een goede prijs, en dan heb ik het maar liggen. 256gb is voor mij meer dan genoeg.
+ de reviews waren wel OK over de externe storage. Qua loadtimes enzo (so far).

[ Voor 32% gewijzigd door Zhankou op 04-04-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
Ik zou het kaartje wel even checken op functioneren. Mocht je er pas later achter komen dat het een disfunctioneel kaartje is kan je misschien niet meer retouren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 14:13
Zojuist de 256GB kunnen bestellen; geen Q2-anxiety meer hier :)

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Hier de 512GB versie :)

Edit: Over calculator: MooV2 calculator zei vandaag, maar die op Google Colab gaf 14% kans vandaag en 86% volgende week. Doe met deze informatie wat je wil :9

[ Voor 77% gewijzigd door soulcrusher op 04-04-2022 19:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freaky Max
Ik mocht de 512GB bestellen, mailje kwam net binnen (18:49) :) :) :) :)
De MooV2 calculator had het goed ingeschat _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Freaky Max op 04-04-2022 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 12:14
Afbeeldingslocatie: https://im.ezgif.com/tmp/ezgif-1-0ce92de06f.gif

;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrSharkie
  • Laatst online: 09-09 16:35
Net mijn 512GB versie besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
Gaat opeens snel met de 512GB versies! Helaas wat betaal problemen voor mij (geen idee waarom, ik ben nu langzaam 100 euro steam wallet funds aan het kopen aangezien die wel lukken... Maar ik moet weer even wachten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Mijn 512GB ook net betaald. Hoe lang duurt het dan nog ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Als ik naar de eerste en laatste tijden kijk van de mensen die vandaag konden bestellen is dat bijna net zoveel als de heel vorige maand bij elkaar.....

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
Sinned123 schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:55:
Als ik naar de eerste en laatste tijden kijk van de mensen die vandaag konden bestellen is dat bijna net zoveel als de heel vorige maand bij elkaar.....
Mijn verwachting door de eerdere leveringen was dat ik nog 4 weken moest wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
  • Laatst online: 28-07 09:12
Wel, ziet er naar uit dat de cutoff reservetime voor de 256 GB op 20u16 ligt. Dat is zuur, want ik heb 20u17. Heb net een weekje vakantie (en ben van Covid aan het herstellen). Had gehoopt er deze week nog mee aan de slag te kunnen, maar vrees dat ik dus nog een weekje geduld ga moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinned123
Yzord schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:47:
Mijn 512GB ook net betaald. Hoe lang duurt het dan nog ongeveer?
Als ik de meesten uit dit topic mag geloven, Donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Ik zie dat MrSharkie met reserveringstijd 20.30 vandaag heeft kunnen bestellen. Denk en hoop dat ik met mijn 20.34 volgende week dan aan de beurt ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williams123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01 22:37
mooV2 (Mon Apr 04 2022)
Estimated Order Date: Mon May 09 2022
34 day(s) 23 hour(s) 26 minute(s) 6 second(s)

google collab
Q2 512GB EU with reserve time 1626470912
Reserve time is in the top 45% of Q2

Likelihoods of order dates:
May 16: 25.3%
May 23: 73.9%
May 30: 0.9%

Steam Deck
@OnDeck
Welcome to Q2! We've just sent out the first set of order emails to Q2 reservers (in order of reservation time). Starting today we're ramping up Steam Deck shipments, and will be sending more order availability emails every week. Sometimes even twice a week!
https://twitter.com/OnDeck/status/1511019543803543556

[ Voor 81% gewijzigd door Williams123 op 04-04-2022 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinned123
Williams123 schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:34:
Welcome to Q2! We've just sent out the first set of order emails to Q2 reservers (in order of reservation time). Starting today we're ramping up Steam Deck shipments, and will be sending more order availability emails every week. Sometimes even twice a week!
https://twitter.com/OnDeck/status/1511019543803543556
Ik vond 1x per week prima eigenlijk.
Aangezien je binnen 72uur moet bestellen.
Op maandagavond 1x door je spamfolder is dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Sinned123 schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:46:
[...]

Ik vond 1x per week prima eigenlijk.
Aangezien je binnen 72uur moet bestellen.
Direct deze pagina bekijken is effectiever:
https://store.steampowered.com/sale/steamdeck_old

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22
Sinned123 schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:46:
[...]

Vanaf nu ook op donderdag blijkbaar: https://twitter.com/lawrenceyang/status/1511045220493787136

Ergens heb ik er wel een dubbel gevoel bij. Ik was pas eind juni aan de beurt, wat ik geen probleem vond, dan hebben ze nog wat tijd om de kinderziektes eruit te halen voor mijn exemplaar. Maar nu lijkt het aardig te versnellen qua productie.

[ Voor 30% gewijzigd door CopyCatz op 04-04-2022 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:13:
[...]

Vanaf nu ook op donderdag blijkbaar: https://twitter.com/lawrenceyang/status/1511045220493787136

Ergens heb ik er wel een dubbel gevoel bij. Ik was pas eind juni aan de beurt, wat ik geen probleem vond, dan hebben ze nog wat tijd om de kinderziektes eruit te halen voor mijn exemplaar. Maar nu lijkt het aardig te versnellen qua productie.
We zullen het zien. Volgens mij gevoel was ik eind van de maand aan de beurt en volgens de calculator 18 april. Eerder is altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ach, ik zit pas na Q3, zal niet veel eerder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:30
hij is fijn:
mooV2 (Mon Apr 04 2022)
Estimated Order Date: Mon Apr 11 2022
6 day(s) 21 hour(s) 52 minute(s) 14 second(s)

google collab:

Q2 256GB EU with reserve time 1626462017
Sample size: 318
(Mondays only)
Reserve time is in the bottom 25% of Q2

Likelihoods of order dates:
Apr 18: 43.5%
Apr 25: 56.4%
May 2: 0.1%

Ik ben benieuwd welke het goed gaat hebben. als er uberhaupt eentje het goed gaat hebben. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Vrietje op 04-04-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Ik heb zo’n vermoeden dat de orders nu een stuk sneller gaan, zou mooi zijn als ik hem in mei al zou kunnen bestellen. Calculator zegt nu juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
CopyCatz schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:13:
[...]

software matig bedoel je? Lijkt me niet dat ze *even* tussendoor hardware gaan lopen aanpassen op een productielijn wat al enigszins tijdskritiek is :P
Pagina: 1 ... 24 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.