Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 21:14
Ik had eerst na Q2 en die is nu na Q3 geworden dus het gaat niet zo snel als ze zouden willen ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Skywalker27 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:21:
Ik had eerst Q2 en die is nu Q3 geworden dus het gaat niet zo snel als ze zouden willen ;(
Was het een Q2 of een after Q2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45
unfold schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:47:
Jammer dat je niet meteen weer een nieuwe mag bestellen zeg.

Ik wil mijn 64Gb versie upgraden met deze 256Gb SD kaart voor 30 euro.

Een koopje. Zit er een addertje onder het gras? Bizar genoeg is zelfs de 128Gb variant duurder dan de 256 variant.

pricewatch: Kioxia BG4 M.2 256GB
Wat @Tadango zegt, het zijn waarschijnlijk laptop modules die direct geupgrade zijn, dus een new-pull.
Ik zou als ik jou was meteen zoeken naar een 512gb module. Het risico van upgraden moet wel de moeite waard zijn.

Ik heb het weekend heerlijk kunnen spelen. Apex Legends, Enslaved, journey to the west, Dirt 3, Doom (2016). Draait allemaal geweldig.
FSR heb ik nog niet echt nodig gehad. Wat wel irritant is dat je lang moet wachten tot de Deck weer vol is.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Wat @Tadango zegt, het zijn waarschijnlijk laptop modules die direct geupgrade zijn, dus een new-pull.
Ik zou als ik jou was meteen zoeken naar een 512gb module. Het risico van upgraden moet wel de moeite waard zijn.

Ik heb het weekend heerlijk kunnen spelen. Apex Legends, Enslaved, journey to the west, Dirt 3, Doom (2016). Draait allemaal geweldig.
FSR heb ik nog niet echt nodig gehad. Wat wel irritant is dat je lang moet wachten tot de Deck weer vol is.
512GB is nergens beschikbaar voor minder dan ~120 euro. Dat is een enorm verschil met 256GB. Je hebt daarvoor ook een paar SD kaartjes extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfold
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Voor 80 euro meer koop ik liever een 1TB SD kaart erbij :-)

Het ging me inderdaad om de prijs. Voor 35 euro extra (ipv 130 euro extra) heb ik zometeen een 256GB Steam Deck.

[ Voor 20% gewijzigd door unfold op 22-03-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Past dit Kioxia SSD module wel in SD? Hij heeft 1 inkeping steekmodule. SD heeft er twee in stekkerdeel.

@unfold Ik doelde eigenlijk op SSD module van 30 euro hierboven, maar je SDXC klopt ook niet (ik had dat niet in de gaten)

[ Voor 44% gewijzigd door Zandhaas op 22-03-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfold
Tadango schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:52:
[...]

De 256 modules zijn verwijderd uit laptop's, daarom zijn ze zo goedkoop.
Op de product pagina staat:

Nieuw onderdeel – Pullware.

@Zandhaas Je heb gelijk, het is een groot formaat SD kaart.

Oeh, ik hoop dat de SSD past dan. Darn. Het lijkt volgens de plaatjes die ik kan vinden wel compatible te zijn?

[ Voor 35% gewijzigd door unfold op 22-03-2022 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 16:40

Aiii

何これ

Zandhaas schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:32:
Past dit Kioxia SSD module wel in SD? Hij heeft 1 inkeping steekmodule. SD heeft er twee in stekkerdeel.
Nee, Steam Deck heeft gewoon de normale connector, dus de 36 Euro SSD die gelinkt is past erin. Die heb ik zelf ook gekocht voor mijn Steam Deck @unfold.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epqAgljqAus3VSaYY_6fDB3bw2w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LpmyXBPNzuUm2NYoRPPWBF8T.png?f=fotoalbum_large

bron: YouTube: Steam Deck Teardown: Everything Valve Said Not to Do!

[ Voor 3% gewijzigd door Aiii op 22-03-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfold
Aiii schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Nee, Steam Deck heeft gewoon de normale connector, dus de 36 Euro SSD die gelinkt is past erin. Die heb ik zelf ook gekocht voor mijn Steam Deck @unfold.
[Afbeelding]

bron: YouTube: Steam Deck Teardown: Everything Valve Said Not to Do!
Dank je @Aiii

Ik las trouwens dat het nadeel van deze SSD misschien is dat ie geen ram cache heeft. Misschien heeft die van Valve dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

unfold schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Dank je @Aiii

Ik las trouwens dat het nadeel van deze SSD misschien is dat ie geen ram cache heeft. Misschien heeft die van Valve dat wel.
Nee, ook niet: https://www.phison.com/en...ptop/pcie/974-ps5013-e13t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Ha interessant, dat verklaart wel de resultaten van de SD load test van dat Youtube kanaaltje. Mijn Theorie©:

Valve heeft bespaart op de NVME SSDs om iets minder verlies te maken op de hardware en dit in combinatie met de eigenschappen van de Steam Deck (Linux formatting en software, drivers, power en thermal budget van alle componenten, low powered APU met een focus op GPU en daardoor lage single core boost, etc) merk je dus weinig verschil tussen het laden vanaf de 64GB eMMC, de 512GB SSD en een goede MicroSD kaart. Mogelijk maakt dit later wel een verschil, maar vooralsnog zijn ook nieuwere AAA games niet in staat om dit verschil in bandbreedte goed in te zetten.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aa1
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-03 15:54

Aa1

Tadango schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Het laatste stukje gaat altijd langzaam. Tot 80% gaat het snel en ik verwacht dat hij daarna afbouwt. 99% en 100% is gelijk, daar merk je weinig verschil in.
Euh nee. Alle blikjes moeten op dezelfde manier op de plank, een RTS basis bouw je symmetrisch en vol is 100%, niet 99%. :P

Maar geoptimaliseerd opladen zou wel een mooie aanvulling zijn aan SteamOS. Is er al een officiële ideeenbus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aa1

Aa1

XanderDrake schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:31:
[...]

...merk je dus weinig verschil tussen het laden vanaf de 64GB eMMC, de 512GB SSD en een goede MicroSD kaart. Mogelijk maakt dit later wel een verschil, maar vooralsnog zijn ook nieuwere AAA games niet in staat om dit verschil in bandbreedte goed in te zetten.
Ik heb de 512 versie SD en de Samsung Evo Plus msd kaart. "Als je er naar kijkt is het altijd trager" zei een wijs persoon en ook hier klopt het.

Witcher3 vanaf de SSD start snel op en Witcher3 vanaf msd start snel op. Ik heb het expres niet getimed om het gevoel niet te kwantificeren en het is idd gewoon prima.

Wat me meer irriteert is het witte streepje van de msd, hopelijk heeft Ali snel afdek dopjes net zoals voor de connector van een Garmin horloge. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Aa1 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:48:
Wat me meer irriteert is het witte streepje van de msd, hopelijk heeft Ali snel afdek dopjes net zoals voor de connector van een Garmin horloge. :)
Even met een zwarte stift over de onderkant van het SD kaartje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietjeball
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03-2024
@unfold & iedereen geïnteresseerd om van 64GB voor een 'prikkie' naar 256GB te gaan:

Als je op de site van Laptopcentrale in de zoekbalk 2230 invoert dan komen er nog aardig wat andere 256GB 2230 SSD's tevoorschijn. Zo ben ik aan mijn Samsung PM991 gekomen, prima ervaring. Was de volgende dag al binnen ondanks een vermelding van 2-3 werkdagen verzendtijd.

[ Voor 24% gewijzigd door Pietjeball op 22-03-2022 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:17

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Pietjeball schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:47:
@unfold & iedereen geïnteresseerd om van 64GB voor een 'prikkie' naar 256GB te gaan:
Als je op de site van Laptopcentrale in de zoekbalk 2230 invoert krijg je nog aardig wat andere 256GB m.2 2230 SSD's op je scherm. Ik heb mijn Samsung PM991 daar ook weg, prima ervaring.
Inderdaad ja, heb daar een stapeltje 2230 hynixen gekocht om de Decks van vrienden te upgraden zodra ze binnen zijn. Voor 25 euro per stuk kan je echt niet zeuren.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfold
Pietjeball schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:47:

Als je op de site van Laptopcentrale in de zoekbalk 2230 invoert dan komen er nog aardig wat andere 256GB 2230 SSD's tevoorschijn. Zo ben ik aan mijn Samsung PM991 gekomen, prima ervaring. Was de volgende dag al binnen ondanks een vermelding van 2-3 werkdagen verzendtijd.
Kom je nu mee :-D

Ik had een vriend ook al een SSD cadeau gedaan (al moet hij nog even wachten op zijn deck). Een Samsung SSD had ik achteraf gezien wel fijn gevonden.

Jammer dat er geen 512GB SSD's bij zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door unfold op 22-03-2022 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Iemand heeft een mooie script in elkaar gezet om zo simpel mogelijk alle emulators ingesteld te krijgen en toevoeging aan SteamOS.

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:24
Haha, Valve geeft nu ook de maanden weer op de Steam Deck pagina, bv: Q2 (April-June) 2022

Als ik iets heb geleerd van dit hele SD avontuur, is dat mensen blijkbaar grote moeite hebben met datums, kwartalen e.d. (ik kijk ook naar diegene met foutieve datums in de sheet). ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
Bah, mijn eerste Deck tegenvaller. Een game die ik graag wilde spelen op de Deck, Assassins Creed II, start niet eens op door die brakke Uplay launcher. Het was ook al rated als Deck Unplayable. Bummer.

Ik zit wat videos te kijken van mensen die via omwegen Ubisoft Connect installeren, maar ik denk dat ik liever even wacht tot Valve dit oppikt. Het betreft echt veel games die je in een klap draaiend krijgt, als je die Valve launcher maar fixt!

In ander nieuws: ETA Prime heeft een video gemaakt over de huidige accessoires voor de Deck. Gaan jullie een case of screen protector installeren op jullie denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:02:
Bah, mijn eerste Deck tegenvaller. Een game die ik graag wilde spelen op de Deck, Assassins Creed II, start niet eens op door die brakke Uplay launcher. Het was ook al rated als Deck Unplayable. Bummer.

Ik zit wat videos te kijken van mensen die via omwegen Ubisoft Connect installeren, maar ik denk dat ik liever even wacht tot Valve dit oppikt. Het betreft echt veel games die je in een klap draaiend krijgt, als je die Valve launcher maar fixt!

In ander nieuws: ETA Prime heeft een video gemaakt over de huidige accessoires voor de Deck. Gaan jullie een case of screen protector installeren op jullie denk?

[YouTube: Top Must-Have Steam Deck Accessories Hands-On Testing, And Few To Stay Away From.]
Nieuwste uplay installeren op die pfx en het moet werken lijkt me. Er zal een oudere uplay installer bij de game zitten welke het probleem is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bobbika schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:58:
Haha, Valve geeft nu ook de maanden weer op de Steam Deck pagina, bv: Q2 (April-June) 2022
He, ik dacht even dat de schatting nauwkeuriger was gemaakt maar helaas, dit is alleen een toevoeging voor domme mensen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:12

[YouTube: Top Must-Have Steam Deck Accessories Hands-On Testing, And Few To Stay Away From.]
ik heb net bij amazon voor 12 euro, 3 glazen protectors besteld :)

Maar wat betreft een case, nah. Dat plastic ding gaat gigantisch glibberen, en dat rubberen ding...veel te ruim.
Ik wacht wel op die dbrand grip, maar dan moeten we nog even wachten :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 19:06

peternator

Shoop da whoop.

[..]

Ik heb de Killswitch van Dbrand gereserveerd. Komt pas Q3 uit, maar lijkt me wel een erg toffe gripcase met kickstand (*O*) + een handige lichtgewicht cover. Iets wat zorgt dat je de Deck iets makkelijker in je tas kan knikkeren zonder dat je er direct de (toch wel logge) stock Deck case omheen moet leggen.

Ga denk ik nog wel een screen protector plaatsen, maar zoals ETA prime aangeeft, dat hoeft echt geen fancy 30+ euro ding te zijn (looking at you, Dbrand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peternator schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:23:
Ga denk ik nog wel een screen protector plaatsen, maar zoals ETA prime aangeeft, dat hoeft echt geen fancy 30+ euro ding te zijn (looking at you, Dbrand).
Ik zou de productpagina van de Killswitch nog even voorzichtig lezen. Met name 'project component' 4.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

The Zep Man schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 06:44:
[...]

Ik zou de productpagina van de Killswitch nog even voorzichtig lezen. Met name 'project component' 4.
Haha, wát :o

Ik heb dat gewoon echt helemaal gemist 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson

Uplay is geïnstalleerd hier en werkt goed. Enige wat je moet doen is Ubisoftinstaller.exe toevoegen aan steam, via non-steam game toevoegen.

Force proton

Na installatie kan je de installer verwijderen en voeg je weer een non-steam game toe. Dit maal de Ubisoft Connect.exe oid. Te vinden in steam/compat folder.

Voila, van daaruit kan je spellen etc installeren. Hier draait het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

Goed, even in het installeren van de Rockstar Launcher gedoken. Heb de installer inmiddels aan de praat gekregen, maar de launcher zelf start niet. Kan je ergens debug informatie vinden? Krijg geen foutmeldingen, alleen "launcher.exe cannot be started"

Stappen die ik heb genomen:
1. Launcher installer gedownload
2. Launcher installer toegevoegd aan Steam library als non-steam game
3. Proton compatibility op Proton 7.0-1 gezet (experimental deed helemaal niets)
4. Installer gedraaid, succesvol launcher geinstalleerd
5. Installer uit Steam lib gehaald
5. De executable van de Rockstar Launcher toegevoegd als non-steam game (Launcher.exe)
6. Ook hier voor Proton 7.0-1 gekozen (experimental deed ook hier niets)
7. Error dat launcher.exe niet kan worden gestart.

Volgens mij heb ik alle stappen genomen zoals ze in elke blog/video worden voorgesteld. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peternator schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:48:
Goed, even in het installeren van de Rockstar Launcher gedoken. Heb de installer inmiddels aan de praat gekregen, maar de launcher zelf start niet. Kan je ergens debug informatie vinden? Krijg geen foutmeldingen, alleen "launcher.exe cannot be started"

Stappen die ik heb genomen:
1. Launcher installer gedownload
2. Launcher installer toegevoegd aan Steam library als non-steam game
3. Proton compatibility op Proton 7.0-1 gezet (experimental deed helemaal niets)
4. Installer gedraaid, succesvol launcher geinstalleerd
5. Installer uit Steam lib gehaald
5. De executable van de Rockstar Launcher toegevoegd als non-steam game (Launcher.exe)
6. Ook hier voor Proton 7.0-1 gekozen (experimental deed ook hier niets)
7. Error dat launcher.exe niet kan worden gestart.

Volgens mij heb ik alle stappen genomen zoals ze in elke blog/video worden voorgesteld. Iemand ideeën?
Je kan meer info krijgen door in desktop mode steam te starten vanuit een console en dan het spel te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

Tadango schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:06:
[...]

Je kan meer info krijgen door in desktop mode steam te starten vanuit een console en dan het spel te starten.
Thanks. Dat klinkt logisch.

Update: Launcher start nu wel. Wat heb ik gedaan? Niet heel erg duidelijk reproduceerdbare stappen in elk geval, maar: Launcher verwijderd uit steam. Opnieuw toegevoegd als non-steam library, compat aangepast naar proton 7, werkte niet, daarna chagrijnig op de Play button lopen rammen.... en nu werkt het :?

Ik kijk even of ik dit goed kan reproduceren en zo ja wat er dan mis of nu anders ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peternator schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:07:
[...]

Update: Launcher start nu wel. Wat heb ik gedaan? Niet heel erg duidelijk reproduceerdbare stappen in elk geval, maar: Launcher verwijderd uit steam. Opnieuw toegevoegd als non-steam library, compat aangepast naar proton 7, werkte niet, daarna chagrijnig op de Play button lopen rammen.... en nu werkt het :?

Ik kijk even of ik dit goed kan reproduceren en zo ja wat er dan mis of nu anders ging.
Klinkt bekend ;) Soms helpt het gewoon om vaker iets te starten. Dat is proton.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
peternator schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:07:
[...]

Herkenbaar! Had dit met Cemu. Na een reboot werkte het ineens wel. Sindsdien is dat m'n eerste keus als even iets niet werkt als Non-steam game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
Bedankt voor de launcher info. Ik wacht nog even tot er misschien een officiele update komt. Ik ben nu toch andere spellen aan het spelen :)

Er is een Cyberpunk 2077 Steam Deck patch uitgekomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Lijkt me meer de basis voor toekomstige SD ondersteuning. De patch notes laten weinig zien in ieder geval.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fucitol
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 11:29
Achteraf bleek de 64GB versie dus de beste deal; dan heb je hem ten minste snel in huis en makkelijk te up-graden als ik het zo lees. Hoop mijn 256GB versie ergens in Q2 te kunnen bestellen.

Zijn hier nog meer Death Stranding liefhebbers? Volgende week komt daarvan de Directors Cut uit (voor een schappelijk bedrag als upgrade/DLC), ben op de PC gestopt te spelen toen ik hoorde dat de Deck er kwam. Wat ik er zo van zag loopt het best goed, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Fucitol schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:30:
Achteraf bleek de 64GB versie dus de beste deal; dan heb je hem ten minste snel in huis en makkelijk te up-graden als ik het zo lees. Hoop mijn 256GB versie ergens in Q2 te kunnen bestellen.

Zijn hier nog meer Death Stranding liefhebbers? Volgende week komt daarvan de Directors Cut uit (voor een schappelijk bedrag als upgrade/DLC), ben op de PC gestopt te spelen toen ik hoorde dat de Deck er kwam. Wat ik er zo van zag loopt het best goed, ben benieuwd!
Had ik eigenlijk al direct na de eerste berichten dat het upgraden van de SSD heel gemakkelijk zou zijn.

Echter, de 512GB versie heeft wel een scherm wat je niet zomaar kunt vervangen. Als ik een 256GB versie zou hebben besteld zou ik wel ongelukkig zijn, maar met die 512GB krijg je daadwerkelijk iets extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

sassymousasi schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:38:
Echter, de 512GB versie heeft wel een scherm wat je niet zomaar kunt vervangen. Als ik een 256GB versie zou hebben besteld zou ik wel ongelukkig zijn, maar met die 512GB krijg je daadwerkelijk iets extra's.
Achteraf had ik misschien beter de 64GB kunnen nemen en zelf de SSD kunnen upgraden naar 256GB, maar ik ben niet ontevreden over mijn 256GB. Zonder knutselen heb ik een prima ding wat z'n resell value beter houdt dan eentje die open geweest is.
Is het de 130€ meerprijs waard als je 'm nooit van de hand zal doen? Nee dat denk ik niet :+ Maar ik ben er zeker niet rouwig om.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
True schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:43:
[...]

Achteraf had ik misschien beter de 64GB kunnen nemen en zelf de SSD kunnen upgraden naar 256GB, maar ik ben niet ontevreden over mijn 256GB. Zonder knutselen heb ik een prima ding wat z'n resell value beter houdt dan eentje die open geweest is.
Is het de 130€ meerprijs waard als je 'm nooit van de hand zal doen? Nee dat denk ik niet :+ Maar ik ben er zeker niet rouwig om.
Zeker waar. Uiteindelijk hoeft niemand rouwig te zijn om het feit dat ze direct hebben besteld, wat voor versie dan ook. Hoe meer ik erover lees hoe meer zin ik erin heb om dat ding in mijn handen te hebben. Uiteindelijk is het die meerprijs ook wel weer waard. Plus je garantie verloopt als je hem open maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 23:32
True schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:43:
[...]

Valve had het alleen over "interferentie tussen SSD en Wifi kaart" en dat ze daarom de keuze voor "bepaalde SSD's" genomen hadden. In hoeverre dit waar is of problemen geeft is nog maar de vraag, maar als je de originele SSD laat zitten en je krijgt ergens problemen mee, dan blijf je gok ik veilig bij garantie/reparatie aanvraag, etc.

Ik heb de ook de 256GB versie gereserveerd. Dus ben benieuwd.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pukson
batumulia schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Lijkt me meer de basis voor toekomstige SD ondersteuning. De patch notes laten weinig zien in ieder geval.
Zou gaaf zijn als toekomstige games dit ook implementeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/462PF1hG5m_MlLlnZ65v4D5whdI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yn0fVoOO3dc1oHIWWCbxShep.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Pukson schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:33:
[...]

[Afbeelding]
Welke game is dit? Elden Ring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, eerlijk gezegd, ik weet niet hoeveel geheugen ik nu werkelijk nog heb.

Toen ik weer eens een nieuwe grotere SSD had geplaatst in m'n gaming PC, heb ik expres niet alles direct weer teruggezet. Het heeft ruim een half jaar geduurd voordat ik de 500GB aan had getikt.

Maar ook het Steam Deck ga ik helemaal niet zulke zware games draaien. Leuk dat het kan, maar die 60GB+ titels draai ik dan liever af op m'n 3080TI. Of dus via het netwerk.

Het zijn juist de leuke Indie titels, de Roguelites etc. Een shooter op een gamepad is niet voor mij eerlijk gezegd. Heb ik met de Steam controller ook nooit aantrekkelijk gevonden. Daarmee is het natuurlijk niet afgedaan, wie weet wat er straks in de toekomst op vakantie gedraaid gaat worden.

Een 256GB + ditto SDXC kaartje ga ik dan maar eerst mee aan de slag. En als het ding dan echt overvol is over een jaar oid, dan kan er altijd nog wel weer een een nieuwe SSD in.

Hoe dan ook, morgen m'n Q1 reservering binnen, ben erg benieuwd hoe deze console PC gaat bevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

sassymousasi schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:48:
[...]

Welke game is dit? Elden Ring?
Qua styling zou ik zeggen Cyberpunk 2077.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
True schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:58:
[...]

Qua styling zou ik zeggen Cyberpunk 2077.
Klopt, alleen de setting is nog work in progress zegmaar. Alles op ultra, draait voor geen meter dan :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sderooij
Nu al 6 dagen over op een steam deck desktop setup: voor zover, mis ik mijn gaming laptop totaal niet.
De SD staat op een 27inch scherm, met een bluetooth muis/toetsenbord. Alles kan ik 1 op 1 vervangen; netflix, youtube, mail etc, en games.

Prima dusver, en stekker er uit en verder rdr2 op de bank spelen, of op de wc :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Net ook de Ivoler (Amazon) screenprotector geplaatst, zit zeer goed en touch screen werkt perfect! 12 euro geloof, 3 stuks :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zie echt totaal geen nut voor een screenprotector. Je steekt 'm niet in je zak, je legt 'm niet per ongeluk een keer met het scherm naar beneden op tafel en door de pouch zie ik ook geen reden om 'm te vervoeren zonder de hoes. Zelfs al zou je de SD met het scherm naar beneden op tafel leggen(?) zouden alsnog de joysticks in de weg zitten. Waarom denken sommigen hier een screenprotector nodig te hebben?

[ Voor 19% gewijzigd door True op 23-03-2022 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:21
True schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 23:08:
Ik zie echt totaal geen nut voor een screenprotector. Je steekt 'm niet in je zak, je legt 'm niet per ongeluk een keer met het scherm naar beneden op tafel en door de pouch zie ik ook geen reden om 'm te vervoeren zonder de hoes. Zelfs al zou je de SD met het scherm naar beneden op tafel leggen(?) zouden alsnog de joysticks in de weg zitten. Waarom denken sommigen hier een screenprotector nodig te hebben?
Je vergeet er eentje:

In tegenstelling tot de Switch is het scherm niet van plastic… :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pukson schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:33:

[Afbeelding]
Onhandig, zeker als er in de toekomst ook andere populaire mobiele platformen uitkomen met semi-vaste specificaties. Voor elk platform instellingen toevoegen is niet nuttig.

Liever zie ik (bijvoorbeeld vanuit Steam) een framework waarbij het mogelijk is om spellen grafisch te configureren voordat ze gestart worden. Je kan dan van crowdsourcing gebruik maken om gebruikers zelf soepele presets aan te laten leveren voor populaire apparaten. Het lastigste hieraan is per spel de betreffende instellingen definiëren, maar ook dat is iets dat een combinatie van crowdsourcing en Proton (effectief een sandbox) mogelijk moeten maken.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 24-03-2022 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:34:
[...]

Onhandig, zeker als er in de toekomst ook andere populaire mobiele platformen uitkomen met semi-vaste specificaties. Voor elk platform instellingen toevoegen is niet nuttig.

Liever zie ik (bijvoorbeeld vanuit Steam) een framework waarbij het mogelijk is om spellen grafisch te configureren voordat ze gestart worden. Je kan dan van crowdsourcing gebruik maken om gebruikers zelf soepele presets aan te laten leveren voor populaire apparaten. Het lastigste hieraan is per spel de betreffende instellingen definiëren, maar ook dat is iets dat een combinatie van crowdsourcing en Proton (effectief een sandbox) mogelijk moeten maken.
Maar het zou wel een oplossing zijn als Steam Presets per platform kan aanbieden aan een spel. Het spel kan dan via een api opvragen wat de aanbevolen preset is. Voor de steamdeck kan de ontwikkelaar / valve dat aangeven. Voor andere PC combi's kan dit een community systeem worden waarbij de meeste populaire combo voor GPU / CPU aanbevolen wordt. Dit zou het meer richting een console ervaring pushen waarbij je default de aanbevolen preset draait welke voor een apparaat als de Steam Deck dan al geoptimaliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:27:
Maar het zou wel een oplossing zijn als Steam Presets per platform kan aanbieden aan een spel. Het spel kan dan via een api opvragen wat de aanbevolen preset is. Voor de steamdeck kan de ontwikkelaar / valve dat aangeven.
Ik zou dat meer als optie voor erbij zien, zodat wanneer iemand niet besluit om een API te implementeren er alsnog mogelijkheden zijn voor de community om het op te pakken. Ga er maar vanuit dat een dergelijke API niet voor veel oude spellen geïmplementeerd zal worden, en ook niet snel door veel AAA ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:31:
[...]

Ik zou dat meer als optie voor erbij zien, zodat wanneer iemand niet besluit om een API te implementeren er alsnog mogelijkheden zijn voor de community om het op te pakken. Ga er maar vanuit dat een dergelijke API niet voor veel oude spellen geïmplementeerd zal worden, en ook niet snel door veel AAA ontwikkelaars.
Als het niet in het spel geïmplementeerd wordt, hoe moet de community dit dan wel kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tadango schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:33:
Als het niet in het spel geïmplementeerd wordt, hoe moet de community dit dan wel kunnen?
Zoals genoemd, met een framework om het spel heen, bijvoorbeeld geleverd door Steam. Dat framework geeft de community de middelen om te definiëren hoe grafische instellingen voor het spel aangepast worden (in configuratiebestanden, registry keys, ...), en de middelen om grafische profielen te maken voor specifieke hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
The Zep Man schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:31:
Ga er maar vanuit dat een dergelijke API niet voor veel oude spellen geïmplementeerd zal worden, en ook niet snel door veel AAA ontwikkelaars.
Het ligt er een beetje aan. Echt oude spellen niet nee. Maar je hebt redelijk veel van die door-ontwikkel AAA games. Spellen zoals de Doom(s), Rainbow Siege, Rocket League, PUBG, CS:GO, CoD Warzone, GTA Online, Warframe, ARK, etc. Daar zie ik nog wel Deck optimized versies van uitkomen, als de Deck miljoenen verkoopt.

Cyberpunk, Witcher 3, No Man Sky en Apex Legends zijn al over :)
De enige die moeilijk doet is Fortnight, maar die draait ook op je smartphone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 14:13
Qua setting presets, waarom zou ontwikkelaar perse wat voor moeten implementeren? Zou het niet mogelijk zijn om net zoals ze met steamcontroller hebben gedaan, controller settings crowdsourcen die je dan super makkelijk kunt binnenhalen, een techniek die ze nu mooi hergebruiken bij de steamdeck. Aangezien Valve ook al elden ring heeft kunnen fiksen voor de steam deck dmv proton moet dit ook wel mogelijk zijn lijkt mij (als buitenstaander gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Sjenker schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:20:
Qua setting presets, waarom zou ontwikkelaar perse wat voor moeten implementeren? Zou het niet mogelijk zijn om net zoals ze met steamcontroller hebben gedaan, controller settings crowdsourcen die je dan super makkelijk kunt binnenhalen, een techniek die ze nu mooi hergebruiken bij de steamdeck. Aangezien Valve ook al elden ring heeft kunnen fiksen voor de steam deck dmv proton moet dit ook wel mogelijk zijn lijkt mij (als buitenstaander gezien)
Dat hoeft natuurlijk niet perse, maar het is wel gewoon handig om een game te starten en dan automatisch de beste settings voor het device geselecteerd te hebben zonder dat je zelf moet gaan puzzelen. Zeker bij toekomstige games is dat een kleine moeite als de dev maar een Steam Deck beschikbaar heeft.

Dat is in essentie niet anders dan wat bij traditionele consoles en handhelds gebeurt, behalve dan dat je daar doorgaans helemaal geen optie hebt zelf de grafische settings nog aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjenker
Ja in mijn ideale wereld wordt gewoon de populairste/beste preset binnen gehaald op basis van je voorkeuren. Bijv: performance (60 fps), batterij duur, grafisch pracht (steady 30fps met zo min mogelijk ingeleverd op detail) en dan kun je ingame altijd nog iets tweaken aan de settings naar eigen smaak om te min maxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Sjenker schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:20:
Qua setting presets, waarom zou ontwikkelaar perse wat voor moeten implementeren?
Omdat je er dan reclame mee kunt maken! De Deck heeft een grote aanwezigheid in de Steam store, een gigantisch aandeel in geek mindshare, en best een grote fanbase.

Als je een goed ontwikkelde game hebt, dan is iets Deck specifieks maken niet heel moeilijk, zeker niet als je daarbij de hulp van Valve kan inschakelen. Grote Return-on-Investment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfold
Ik heb de Steam Deck net binnen.

Ik speel graag RTS games, dus was nieuwsgierig hoe slecht dat zou werken.

Slecht. Zoals verwacht.

Uiteindelijk is dan 1/3e van mijn Steam games speelbaar :-D

Verder wel een mooi apparaat. Gekocht op de groei, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
unfold schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:24:

Slecht. Zoals verwacht.
Welke RTSs heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
XanderDrake schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:55:
[...]

Omdat je er dan reclame mee kunt maken! De Deck heeft een grote aanwezigheid in de Steam store, een gigantisch aandeel in geek mindshare, en best een grote fanbase.

Als je een goed ontwikkelde game hebt, dan is iets Deck specifieks maken niet heel moeilijk, zeker niet als je daarbij de hulp van Valve kan inschakelen. Grote Return-on-Investment.
Als eindgebruiker heb ik weinig aan dat uitgever reclame mee gaat maken. Als het werkt zoals met steamcontroller hoeft ontwikkelaar geen tijd in te steken en werkt het gelijk automatisch, dat is voor mij veel meer waard als eindgebruiker. Want als ze het moeten toevoegen is dat geen garantie dat oudere games ff een updatetje krijgen om het te kunnen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:55:
Linux: 1% marktaandeel op Steam.

Ik denk dat er voor ontwikkelaars/uitgevers andere manieren zijn om effectiever reclame te maken. Voor indie ontwikkelaars kan het wellicht interessant zijn, maar laten wij realistisch blijven: de reden dat Proton bestaat en dat Valve en de community zoveel werk verzetten is juist omdat ontwikkelaars en uitgevers er een zooitje van maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 23:32

Slecht. Zoals verwacht.

Bluetooth muisje aankoppelen?

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een RTS zou ik sowieso niet snel mobiel spelen. Doe er een USB-hub, monitor, toetsenbord en muis aan en baby, you got a stew going!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online

Slecht. Zoals verwacht.

Op welk vlak werkt het slecht?

Heeft het te maken met de besturing of werken de games gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfold
XanderDrake schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:53:
[...]

Welke RTSs heb je geprobeerd?
Total Annihilation. Die kon ik even snel downloaden (1Gb)

@Martinez- De besturing is lastig. Bij TA gebruik je bijvoorbeeld de shift knop (linkerhand) om snel meerdere orders te geven, terwijl je met de muis dingen selecteert en aanklikt. Dat was nu vingergymnastiek.

Maar het is vooral dat je met zo'n kleine trackpad gewoon niet echt goed dingen kunt selecteren.

En inderdaad, een muis aansluiten zou dit oplossen. Maar ja, dat die je niet echt onderweg in de trein of ergens op een terrasje.

Maar zoals gezegd, dit viel natuurlijk te verwachten.

Doom 2016 speelt alvast heerlijk.. tot de game crashte.

[ Voor 57% gewijzigd door unfold op 24-03-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sspiff
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 14:05
@Arunia zou het mogelijk zijn om @BjornE zijn entry aan te passen? Die heeft namelijk zijn Steam deck in de tijd van de romeinen besteld zo blijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
sspiff schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:35:
@Arunia zou het mogelijk zijn om @BjornE zijn entry aan te passen? Die heeft namelijk zijn Steam deck in de tijd van de romeinen besteld zo blijkt.
Dank je wel en dat is mogelijk en bij deze de gok genomen dat het om 2021 ging. :+
De lijst is weer correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
unfold schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:18:
[...]

Total Annihilation. Die kon ik even snel downloaden (1Gb)

@Martinez- De besturing is lastig. Bij TA gebruik je bijvoorbeeld de shift knop (linkerhand) om snel meerdere orders te geven, terwijl je met de muis dingen selecteert en aanklikt. Dat was nu vingergymnastiek.

Maar het is vooral dat je met zo'n kleine trackpad gewoon niet echt goed dingen kunt selecteren.

En inderdaad, een muis aansluiten zou dit oplossen. Maar ja, dat die je niet echt onderweg in de trein of ergens op een terrasje.

Maar zoals gezegd, dit viel natuurlijk te verwachten.

Doom 2016 speelt alvast heerlijk.. tot de game crashte.
Ook geprobeerd icm Gyro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Skywalker27 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:21:
Ik had eerst na Q2 en die is nu na Q3 geworden dus het gaat niet zo snel als ze zouden willen ;(
Geniet ervan joh! De leukste tijd is de aanloop naar het in ontvangst nemen :D

Maar het moet niet te lang duren idd... Mijne heeft nu ook een maand, en zelfde verhaal als jou:
After Q3 (October 2022 or later).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Heb hem vorige week gereserveerd en ook na Q3. We zien wel. Mbt de RTS en muis discussie van hierboven: zelf ga ik er in met het idee dat dit een veredelde controller is, kan je een spel niet spelen met een controller dan is de steam deck geen match.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
init6 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:28:
Heb hem vorige week gereserveerd en ook na Q3. We zien wel. Mbt de RTS en muis discussie van hierboven: zelf ga ik er in met het idee dat dit een veredelde controller is, kan je een spel niet spelen met een controller dan is de steam deck geen match.
Ik denk daar anders over. Een vriend van me speelt CoD Warzone online en is best goed, maar hij gebruikt geen tb / muis terwijl dat voor mij een must is. De controller is hij veel meer gewend en als je die lang gebruikt icm de aim assist die je bij een controller krijgt kan je daar behoorlijk goed mee worden. Als je al jaren een tb/m gebruikt zal het heel lastig zijn om over te schakelen maar dat wil niet zeggen dat het met een controller slechter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tadango schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:01:
Ik denk daar anders over. Een vriend van me speelt CoD Warzone online en is best goed, maar hij gebruikt geen tb / muis terwijl dat voor mij een must is. De controller is hij veel meer gewend en als je die lang gebruikt icm de aim assist die je bij een controller krijgt kan je daar behoorlijk goed mee worden.
Bij een RTS heb je niet veel aim assist. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Bij een RTS heb je niet veel aim assist. ;)
Doh, lekkere mixup van termen... goede morgen :) Ik had FPS in mijn hoofd zitten....

RTS kan ik me voorstellen. Wellicht als het via touchscreen goed werkt maar dat lijkt me een uitzondering bij PC games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williams123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01 22:37
Valt wel op dat deze week veel 64 en 256GB SD zijn uitgeleverd. en bijna geen 512.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Williams123 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:22:
Valt wel op dat deze week veel 64 en 256GB SD zijn uitgeleverd. en bijna geen 512.
Waarop baseer je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williams123
Als ik in de Tweakers Excel kijk. van wat deze week is ingevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
Williams123 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Of ze hebben hem niet verder ingevuld :) zie ook bij veel users dat ze wel de bestelling mails datum er in zetten maar niet de leveringsdatum

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Williams123 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Mwah ben ik niet geheel met je eens. Nog los van het feit dat niet iedereen de sheet helemaal update.
Voor de 512GB was de vorige batch tot 19.15. 19.16 is mee in de batch van deze week en we zien dat iemand van 19.21 ook meegenomen is in deze batch. Tussen 16 en 21 zitten vast en zeker heel veel andere bestellers die niet hier bij ons de sheet ingevuld hebben.

Ik denk simpel gezegd dat de spreiding (in besteltijd) per batch bij 512GB nog kort is omdat dit model meer besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williams123
True schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Mwah ben ik niet geheel met je eens. Nog los van het feit dat niet iedereen de sheet helemaal update.
Voor de 512GB was de vorige batch tot 19.15. 19.16 is mee in de batch van deze week en we zien dat iemand van 19.21 ook meegenomen is in deze batch. Tussen 16 en 21 zitten vast en zeker heel veel andere bestellers die niet hier bij ons de sheet ingevuld hebben.

Ik denk simpel gezegd dat de spreiding (in besteltijd) per batch bij 512GB nog kort is omdat dit model meer besteld is.
Dat kan zo wezen ging alleen ervan uit wat nu is ingevuld :) :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:57
Of men begrijpt niet wat ze moeten invullen of in Amerika is veeeeeeeeeel meer voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Pendora schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:11:
[...]

Of men begrijpt niet wat ze moeten invullen of in Amerika is veeeeeeeeeel meer voorraad.
Baseer je dat op berichten vanuit Amerika? Reddit ofzo?

Ik heb voor het eerst gekeken naar AMD APU performance tweaken op de Deck. Het lijkt erop dat de overclock scene binnen Linux niet zo groot is. Voor windows heb je redelijk wat tools waarmee je AMD APU's kan tweaken via de drivers, alhoewel dat mogelijk nog niet geldt voor deze nieuwe generatie met RDNA 2.0 graphics. Er komen ook geregeld nieuwe versies uit.

Voor Linux vind ik eigenlijk alleen CoreCtrl en Ryzen Controller. Je hebt ook TuxClocker en Wattman maar die zijn beide al drie jaar niet meer ge-update, dus die zou ik niet gaan proberen.

Ik zal ze later eens proberen. Niet zozeer om over te clocken maar meer om te undervolten en kijken of je de fans minder snel kan laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:57
XanderDrake schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Baseer je dat op berichten vanuit Amerika? Reddit ofzo?
Als je op die link in het bericht klikt krijg je een bestellijst maar dan blijkbaar wereldwijd. Veel mensen die hem nu bestellen en dan Q2 als verwachte levering periode zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:05
Een aantal fikse tegenvallers gehad met de verbouwing van m'n nieuwe huis. Daarom besloten m'n steam deck op marktplaats te zetten om te zien wat de gek ervoor geeft. Met het idee dat als het gek genoeg was ik zou verkopen om het in de bodemloze put genaamd verbouwing te gooien.

Binnen een dag had ik biedingen die opliepen tot €1250. Daar is hij zojuist voor opgehaald. Hij kwam nog met de taxi vanuit Rotterdam ook (40 min rijden). Gekkigheid natuurlijk en ergens ook heel jammer want keek er onwijs naar uit, maar op dit moment kan ik die 1250 gewoon super goed gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
outlandos schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:36:
Een aantal fikse tegenvallers gehad met de verbouwing van m'n nieuwe huis. Daarom besloten m'n steam deck op marktplaats te zetten om te zien wat de gek ervoor geeft. Met het idee dat als het gek genoeg was ik zou verkopen om het in de bodemloze put genaamd verbouwing te gooien.

Binnen een dag had ik biedingen die opliepen tot €1250. Daar is hij zojuist voor opgehaald. Hij kwam nog met de taxi vanuit Rotterdam ook (40 min rijden). Gekkigheid natuurlijk en ergens ook heel jammer want keek er onwijs naar uit, maar op dit moment kan ik die 1250 gewoon super goed gebruiken.
Weer een youtuber die iets nodig heeft om over te lullen en z'n viewcount wil boosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aa1

Aa1

Pukson schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 06:56:
[...]

Uplay is geïnstalleerd hier en werkt goed. Enige wat je moet doen is Ubisoftinstaller.exe toevoegen aan steam, via non-steam game toevoegen.

Force proton

Na installatie kan je de installer verwijderen en voeg je weer een non-steam game toe. Dit maal de Ubisoft Connect.exe oid. Te vinden in steam/compat folder.

Voila, van daaruit kan je spellen etc installeren. Hier draait het wel
|:(

Van het weekend nog maar eens proberen. Ik kreeg hem ook niet aan de praat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
outlandos schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:36:
Balen, maar dit bedrag compenseert het natuurlijk wel :X Voor dat geld kan je ook een compacte game laptop kopen welke veel sneller is! Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashabanapal
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-03 11:28
Aa1 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:07:
[...]

|:(

Van het weekend nog maar eens proberen. Ik kreeg hem ook niet aan de praat.
Hebben jullie dit al geprobeert met bottles ( te vinden in discover), deze zet een custom wine prefix op en heeft een script die ubisoft connect installeerd. (ze geven het zelf en gold rating)

bottles is zoiezo een handig ding als je off steam dingen wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drnigg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 17:31
Your expected order availability:
Q1 (January-March) 2022

Dan voelt het weekend toch wel heel lang :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:49
Ik ben nog oranje op de excel sheet. Dat voelt nog veel langer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Merken we hier overigens nog iets van? Kernel 5.17 zou betere ondersteuning hebben voor LPDDR5 welke ook gebruikt word in de SD? nieuws: Linux-kernel 5.17 met betere ondersteuning voor Ryzen-cpu's is uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
chrisboers schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:35:
Zonder windows geen Epic Store.
[...]
Oh, en Xbox game pass op PC.

Genoeg redenen? De PC gaming wereld is een flink stukje groter dan Steam.
Een mooi nieuwtje: Xbox Game Pass komt naar de Deck

Microsoft's guide naar Xbox Game Pass op specifiek de Deck!!
Weten jullie nog toen Steve Ballmer zei dat Linux een kanker was? Wow wat zijn de tijden veranderd. Microsoft zit nu dus gewoon in het Deck kamp. Niet te geloven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:42:
[...]

Een mooi nieuwtje: Xbox Game Pass komt naar de Deck

[YouTube: Xbox games are coming to the Steam Deck!]

Microsoft's guide naar Xbox Game Pass op specifiek de Deck!!
Weten jullie nog toen Steve Ballmer zei dat Linux een kanker was? Wow wat zijn de tijden veranderd. Microsoft zit nu dus gewoon in het Deck kamp. Niet te geloven. :D
Mwa, ja, je kunt de cloud supported games streamen naar de Steam deck, je kunt niet gamepass games lokaal op de Steam deck installeren. En dat streamen kan ook in een browser dus het zou me verbazen als dat niet sowieso wel aan de praat te krijgen is.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7PyfneoPAXn2FszNF4FpyJBTA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCwXT6gRFgHW1ZbAKytIA6E1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpGRfnQE7wJJJpWLBJWIs4DmSww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3T5mHonFg9OUruOYj4ja1qRt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2gydGuAF_B1GnBcDqLCyenbVVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m01FBoD02ccjnVw3DiQVCorJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JN9DxD98YqluAp1t6lZHZaDiJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zr1A8Vm2ZCnjvgbzq2ZymW6k.jpg?f=fotoalbum_large

...En upgrade van de SSD is done.

[ Voor 26% gewijzigd door Aiii op 25-03-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
XanderDrake schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:42:
[...]

Microsoft is al lang geen OS bedrijf meer en OS wars zijn zooo 2000.

Microsoft is cloud, cloud, cloud, en al hun zakelijke software suites. Met nog wat xbox erbij voor de fun... (hardware agnostic, pc, linux, proton, consoles, om het even)

Xcloud draait via de browser. Ze hebben al iets in elkaar moeten flansen om het goed werkend te krijgen op iOS safari (input en dergelijke), het lukt ze vast ook wel in de browser op linux. En de moeite die ze hierin steken krijgen ze nog wel terug, want ineens kunnen ze elke naar high budget games smachtende linux-geek bedienen.

Linux en MacOS zijn leuk, maar games zijn volledig -O- -O- Enter xcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Xbox Cloud Gaming is trouwens heel goed op Steam Deck, heb het veel gebruikt vanmiddag toen ik games aan het downloaden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amos_x schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:32:
Microsoft is al lang geen OS bedrijf meer en OS wars zijn zooo 2000.

Microsoft is cloud, cloud, cloud, en al hun zakelijke software suites. Met nog wat xbox erbij voor de fun... (hardware agnostic, pc, linux, proton, consoles, om het even)
Ja en nee. Voor server-achtige zaken levert Microsoft veel zaken aan en hun browser-ondersteuning voor veel zaken wordt steeds beter, mede omdat zij nu afhankelijk zijn van Chrome/ium voor Edge. Hun Linux client software is kwalitatief uitermate teleurstellend.
Linux en MacOS zijn leuk, maar games zijn volledig -O- -O- Enter xcloud.
Ik speel best wel veel onder Linux, eigenlijk zonder problemen. Echter speel ik geen spellen met ingebakken meuk (DRM/anti-cheat op kernel niveau, etc.), wat wel zal helpen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mika74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07 11:45
Wie heeft een goeie tip voor draadloze headset?
Gewoon eentje dedicated voor mn deckie
Bluetooth of usb-c dongle ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mika74 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:15:
Wie heeft een goeie tip voor draadloze headset?
Gewoon eentje dedicated voor mn deckie
Bluetooth of usb-c dongle ?
Daar zat ik ook naar te kijken. Bluetooth wordt hem niet ivm latency. Draadloos via een Dongle is leuk, maar dan is laden niet mogelijk (Dat is het grootste nadeel van de Deck, 1 USB C poort). Voor mij moet het minimaal een 3.5mm plug hebben, het liefst verwijderbaar icm met een USB-C dongle. Als iemand een leuke aanbeveling heeft, niet te duur, dan ben ik daar ook benieuwd naar.
Pagina: 1 ... 22 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.