Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Aa1 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:21:
[...]
GLS![]()
De traceer link gaf bij mij de hele tijd aan, pakket nog niet ontvangen. Zelfs op donderdag, pas in de loop van de ochtend een ander mailtje met "we zijn er zo".
Thanks voor de heads-up, dat scheelt weer spanning-en-sensatie F5'en vanavond :-)True schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:30:
Zelfde als @Aa1 , tracking link vanuit Valve werkte simpelweg niet, handmatig zoeken ook niet. Pas op donderdagochtend (8u21) een T&T mail van GLS die verwees naar deze pagina: https://www.gls-info.nl/Tracking?parcelno= (ingevuld) die wel werkte.
stfnz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:03:
Wbt emulatie, staat de 360 or PS3 er beter voor met emulators voor Steamdeck? Ik heb hier weinig kennis van.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Had gedacht dat ik later zou zijn (de 28e) omdat mijn bestelling met de aangekondigde vertraging van Q1 naar Q2 ging om vervolgens weer naar Q1 te gaan.
Interessante info (staat het in de Google Doc?). Ik heb even naar onze database gekeken en je ziet dus dat de productie capaciteit voor 64GB modellen hoger is (of de vraag later), want de meeste 64GB pre-orders op 16-07 hebben al een bestellingmail ontvangen.Pietjeball schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:11:
Hier maandag een betaalverzoek ontvangen voor de 64gb versie besteld op 16-7 21:53 uur met vanmiddag de verzendbevestiging.
Had gedacht dat ik later zou zijn (de 28e) omdat mijn bestelling met de aangekondigde vertraging van Q1 naar Q2 ging om vervolgens weer naar Q1 te gaan.
Ook zijn de 256GB modellen beschikbaar in grotere aantallen dan de 512GB.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Uiteraard net even de Google Doc ingevuld
Het is nu nog even afwachten wanneer die Micron 2400 m.2 2230 SSD's komen en wat ze gaan kosten. Ze zijn maanden geleden al aangekondigd maar er is qua prijs en beschikbaarheid nog niets over te vinden.
Ter info: https://www.micron.com/products/ssd/product-lines/2400
Nu moest ik wel effe pauzeren toen ik dit las...Elazz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:43:
Nu is het wel zo dat ik in eerste instantie vooral simpelere/oudere games wil spelen (Civilization 6, Disco Elysium, GTA V, 2D platformers etc.) dus misschien dat het dan allemaal nog wel gaat meevallen.
Had je me vijf jaar geleden verteld dat GTA V mobiel te spelen zou zijn op een power budget van, wat is het, 20-25 watt of zo, had ik je gek verklaard. What a world
Wat een software kunstenaars zijn ze bij valve toch! Valve 'fixt' from softwares game op hun deck

Vooral de uitleg van valve zelf zegt het helemaal, rond de 12:40 mark.
Dit omdat de deck, net als een console, een fixed platform is, waar heel specifiek code en optimalisaties kunnen voor geschreven worden.
Beeld je een wereld in waar, voor wie het wil (!), meer gestructureerde of 'standaard' pc platformen beschikbaar zouden zijn. Wie zelf wil knutselen, kan dat, maar de rest zou dan een fixed platform pc kunnen kopen. De voordelen en 'garanties' van een console, met de vrijheid van meerdere concurrerende stores en vloeiende forwards en backwards compatibiliteit en alle andere voordelen die bij een pc horen.
Het neemt niets weg voor de pc hobbyist maar voegt iets toe voor de gemiddelde gamer. Game ontwikkelaars zouden dan specifiek kunnen adverteren met 'optimised for the XYZ pc platform by ABC". Maar ik heb het gevoel dat pc gamers daar te eigenwijs voor zijn. De steam machine was ooit zoiets maar is nooit van de grond gekomen.
Hopelijk kan de deck aantonen dat zo een concept wel kan werken, zodat dit een tweede kans krijgt. Allerhande steam decks en steam boxen met variaties en next gen versies op deze AMD APU. Maar we lopen vooruit op de zaak, eerst hard supporteren voor het succes van de deck.
Veel plezier aan iedereen die er eentje heeft! We lezen met plezier jullie bijdrages.
-

> Eh, je weet dat dit constant gebeurt met videodrivers die specifieke aanpassingen en optimalisaties krijgen voor games?
En wat standaard PCs betreft, dat bestaat al, dat heet Apple met zijn Mac OS. Kijk maar wat de resultaten daar van zijn. Hoge mate van standaardisering, maar hoge prijzen en totaal geen (gaming) support. Gaat in de PC wereld echt niet gebeuren, en terecht. gevold zou onmiddelijk zijn dat MS het platform dichttimmert en alleen de MS Store nog toestaat, iets wat ze nu al heel graag zouden willen. Nee, het PC platform zal altijd wild-west blijven met 100.000 configuraties, (gaming)platformen en meer.
-
Ja ik word hier juist wel blij van. PC ports zijn vaak mager, maar nu hebben we Valve zelf aan onze kant! Als de Deck echt miljoenen op miljoenen verkoopt, zal dat mogelijk zo blijven, dan wordt Linux een gelijkwaardig platform of zelfs beter voor gaming dan WindowsAmos_x schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:45:
Wat een software kunstenaars zijn ze bij valve toch! Valve 'fixt' from softwares game op hun deck![]()
From software mag zich ook effe gaan schamen.
Valve zag de bui al hangen met het uitkomen van Windows 8, op de kop af tien jaar geleden. Sinds zetten zij alle zeilen bij om van Linux een waardig alternatief te maken. Dit houdt Microsoft scherp en terughoudend met het doorvoeren van zulke draconische beperkingen.chrisboers schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:19:
gevold zou onmiddelijk zijn dat MS het platform dichttimmert en alleen de MS Store nog toestaat, iets wat ze nu al heel graag zouden willen.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
:fill(white):strip_exif()/f/image/CFZSovuQpB5HzytRI0ApFTwO.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bsRhHNyQTG3gx4wFZCksaVHj.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/tocNQspjlUg6UEvdj5VSFpLW.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/GJevHVWMkrkhVWQyV9vuEX3L.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/RxmuezGxLRhdI9s5WHqmXOAY.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/eXoUzXA3LAUnQGN8m8fdrdTJ.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/eRBzW19XkU0EmTPETGBHpYrN.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/fGy5MbuFh66q6ECneVZno0TE.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/RlcG235y3NxjjiFXEQmULRXd.png?f=user_large)
Nou weet ik niet hoe de "normale" carrying case er van buiten uitziet maar zag wel ergens een zwarte binnenkant en witte ribbon. Vind ik eigenlijk mooier.

:strip_exif()/f/image/IZIEHWA9Ev7iqMJCj2MFMj8z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cPoYfpcUOzkAMAiZRkMLfC9z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wa48gTOiRpZipbeaC80aoURQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ulQ3pRgs0hUYheT7SLhXpGqJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het gedaan voor de carry case, de opslag en het scherm. De 'exclusives' zijn voor mij echt zinloos, ik ga ze niet gebruiken (ik heb al een uitgebreid steam profile waar ik heel tevreden mee ben).Aa1 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:42:
Trouwens voor degene die niet overtuigd zijn van de snellere grotere opslag en toch alleen maar in het donker gamen. Misschien doen de exclusives je dan overhalen om de duurste versie aan te schaffen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou weet ik niet hoe de "normale" carrying case er van buiten uitziet maar zag wel ergens een zwarte binnenkant en witte ribbon. Vind ik eigenlijk mooier.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedankt voor de samenvatting. Ik vind de carrying case inderdaad niet zo onderscheidend. Beetje een cash grab, deze versieAa1 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:42:
Trouwens voor degene die niet overtuigd zijn van de snellere grotere opslag en toch alleen maar in het donker gamen. Misschien doen de exclusives je dan overhalen om de duurste versie aan te schaffen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou weet ik niet hoe de "normale" carrying case er van buiten uitziet maar zag wel ergens een zwarte binnenkant en witte ribbon. Vind ik eigenlijk mooier.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar goed, het is positief dat Valve een beetje winst kunnen pakken op deze versie. Dat maakt de productie wat duurzamer voor hun. Ik hoop dat ze in staat zijn om de 400$ versie ook te verkopen in winkels over een dik half jaar. Ik denk dat ze dan ver genoeg zijn, ook qua games en vooral qua software.
PayDay 2 heb ik niet verplaatst, want daar is duidelijk iets anders aan de hand dan opslag.B0KIT0 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:13:
Heb je geprobeerd om beide games om de SSD te installeren? Ben benieuwd of de ervaring daarna verbeterd.
Afgaande op wat ik tot nu toe gehoord heb zou CS:GO beter moeten werken. Het is echt een licht spel en zou toch echt wel lekker moeten kunnen draaien op de deck.
CS:GO heb ik wél verplaatst naar interne opslag, maar maakt dus niets uit. Het is heel raar: werkt perfect, super strakke frametimes, en vervolgens draai je met je camera een hoek om en BAF dikke spikes.
Naja, games krijgen voor de Deck continue updates. Ik heb goede hoop, het is nu al behoorlijk speelbaar.
En ja, je gaat niet van menselijke spelers (met een muis) winnen...
Er zijn weer wat systeem verbeteringen uitgekomen. Het Big screen menu draait nu op 60fps fps ipv 30. Veel soepeler.
Het volgende wat ze moeten aanpakken: off-line mode. Beetje irritant, als ik in de trein zit zonder wifi moet ik daarna opnieuw inloggen als ik thuis kom...
[ Voor 14% gewijzigd door XanderDrake op 17-03-2022 10:17 ]
Haha het tegenovergestelde van huilen.peternator schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:07:
*happy nerd noises*
Papa sluit zich even op de rest van de middag!
[Afbeelding]
Na het zien van deze video FSR geprobeerd (had ik geen weet van). Limit op 30FPS ingesteld omdat dit voor mij meer dan genoeg is en batterijduur vind ik wel een dingetje onderweg. Ik ga het ding meenemen op een 2.5 daagse reis naar DLD volgende week (met de trein) en even Doom geprobeerd. Man, het is gewoon bizar dat loopt. Ik heb geen interesse in Elden Ring (niet mijn soort game) maar Fallout 4 ging al heel goed. Ik ben ondertussen ook wel benieuwd hoe de nieuwe Dune waar ik op zich te wachten zich hierop zou houden. Iemand al een RTS geprobeerd op de Deck?Amos_x schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:45:
Wat een software kunstenaars zijn ze bij valve toch! Valve 'fixt' from softwares game op hun deck![]()
From software mag zich ook effe gaan schamen.
[YouTube: Yes - Valve Really Did Fix Elden Ring PC For Steam Deck!]
Vooral de uitleg van valve zelf zegt het helemaal, rond de 12:40 mark.
Bij wijze van geintje ga ik zo ook even CSGO testen...
Eerste indruk: groter maar een stuk lichter dan wat ik had verwacht, de fan schiet best vaak aan en is vrij luid maar niet heel storend. Downloaden over wifi gaat prima (80 MB/s op een gigabit verbinding), controls voelen enorm solide en fijn aan. Ik ga even rustig puzzelen in mijn library bij welke van de 800 (

![]() | ![]() |
Ik kan in ieder geval niet wachten.
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
7 uit 10. Wanneer alles goed draait is het een geweldige ervaring. Wanneer het niet echt lekker draait, ben je ineens een stuk verder van huis. Laad en accu tijden waren niet best, maar de waarde voor het geld is echt heel hoog. (De Switch heeft niet eens een Netflix app? WTF
Ik vind het een eerlijke en gebalanceerde review, ook omdat ze gewacht hebben op een paar systeem updates en de drivers om alles te proberen in de staat die de meeste consumenten zullen mee krijgen.
en, heb je nu hele blije buren? Of handigden ze hem gewoon netjes over?Chaos-Zero schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:49:
Mijne is bij de buren afgeleverd, althans volgens GLS. Helaas ben ik op kantoor dus ben benieuwd wat ik aantref vanmiddag.
Ik kan in ieder geval niet wachten.
En zo creëerde big data markt behoefte. Valve zag ons allemaal games inslaan en een groei van de back log en dacht. Die willen ze vast nog eens gamen als ze een verloren momentje hebben.Bretgrenz schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:37:
Ik ga even rustig puzzelen in mijn library bij welke van de 800 () games goed draaien.
Ik ben in ieder geval weer een aantal uren verder in the Witcher 3
De tablets kunnen zo meteen nog de deur uit.
Ik wilde al jaren een tablet kopen voor mezelf, maar kon nooit een reden vinden om het echt te doen. En vandaag de dag is dat nog steeds zo, ik heb nul reden een tablet te bezitten. Ik heb wel een wat grotere telefoon, een e-reader (kindle) die echt 100% strikt alleen maar voor lezen gebruikt word, en een laptop (macbook air). De Deck is toch even wat anders, maar inderdaad heel geschikt voor mobiel gamen en bankhangen. Op de beamer gamen klonk op papier leuk maar vind ik in de praktijk teveel gedoe.Aa1 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:09:
[...]
En zo creëerde big data markt behoefte. Valve zag ons allemaal games inslaan en een groei van de back log en dacht. Die willen ze vast nog eens gamen als ze een verloren momentje hebben.
Ik ben in ieder geval weer een aantal uren verder in the Witcher 3Quick resume en portable is zo goddelijk voor couch gaming.
De tablets kunnen zo meteen nog de deur uit.
Blijf het geweldig vinden om gewoon ff snel op de bank een Quest te doen van Horizon, of tijdens mijn nachtdiensten de SD er even bij te pakken.
Emulator library groeit ook lekker door en man wat een gemak. TM Switch/PS3 is redelijk te emuleren.
I'm in love
Zelf pas Q3 aan de beurt, maar had een SD via marktplaats op de kop kunnen tikken voor 550, zeker waard om zo snel mogelijk er 1 te hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Pukson op 18-03-2022 12:27 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Naast dat het echt donker moet zijn voor een goede beeld kwaliteit en dat tegenwoordig een 65inch tv goed betaalbaar is en veeel praktischer. De noodzaak voor een beamer zakt snel weg. Leuk voor je mancave waar het standaard al donkerder is en het een vaste setup kan zijn, maar daarbuiten niet echt bruikbaar.Aa1 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:09:
Op de beamer gamen klonk op papier leuk maar vind ik in de praktijk teveel gedoe.
We zijn heel tevreden met de beamer setup voor films enzo, maar ik heb geen console meer (ja, nog een oude PS3). En dan nog zou ik voor elke sessie het scherm moeten uitrollen, gordijnen dicht (onze beamer doet het ook erg goed met halve verduistering, maar je gaat voor de ervaring natuurlijk) ook als de sessie maar 15min duurt.Tadango schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:29:
[...]
Naast dat het echt donker moet zijn voor een goede beeld kwaliteit en dat tegenwoordig een 65inch tv goed betaalbaar is en veeel praktischer. De noodzaak voor een beamer zakt snel weg. Leuk voor je mancave waar het standaard al donkerder is en het een vaste setup kan zijn, maar daarbuiten niet echt bruikbaar.
Ik heb ook een game pc die, ondanks dat hij wat oud word, nog goed mee kan, maar dan zit ik weer in een aparte kamer. Ik heb nog niet helemaal bepaald of ik het ding de 679 euro waard vind voor hoe ik het gebruik (sowieso niet de 1000e die je er schijnbaar voor kan vangen momenteel) maar ik vind hem leuk/praktisch genoeg om erbij te houden. Ik ga volgende week op reis en dan pas kan ik echt bepalen hoe graag ik dat ding voortaan mee ga leuren.
Game streaming! Met een goede Nvidia kaart werkt het echt geniaal goed zonder lag of mindere beeldkwaliteit. Je moet alleen een goede client hebben en controllers maar ik speel haast nooit meer vlak bij de PC. Deze verhuist ook naar zolder straks. 1080p 120Fps speelt beter op de TV via streaming dan op de 60Hz monitor zelfHTT-Thalan schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:33:
[...]
Ik heb ook een game pc die, ondanks dat hij wat oud word, nog goed mee kan, maar dan zit ik weer in een aparte kamer.
Ik weet hetTadango schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:46:
[...]
Game streaming! Met een goede Nvidia kaart werkt het echt geniaal goed zonder lag of mindere beeldkwaliteit. Je moet alleen een goede client hebben en controllers maar ik speel haast nooit meer vlak bij de PC. Deze verhuist ook naar zolder straks. 1080p 120Fps speelt beter op de TV via streaming dan op de 60Hz monitor zelf
Competitive CSGO speel ik op de PC met alles bedraad om obvious reasons, voor de rest ben ik vooral van de RPG's en soms een keer een RTS. Het is net als met een boek vs een e-reader, als je eenmaal in het verhaal zit zie je dat hele boek niet meer en maakt het dus ook geen reet uit dat je een e-reader vast hebt, alle opmerkingen van mijn vrouw over hoe echte boeken 'leuker zijn' ten spijt. Als ik in de game zit en het verhaal me pakt, heb ik op dat moment ook echt niet in de gaten of het scherm 9" of 100" is (bij wijze van spreken). Dan gaat het om de experience. Desalniettemin heb ik ook andere hobbies dan alleen games (de hoofdmoot daarvan is houtbewerken, zonder digitaal geneuzel) dus ik verwacht dat het ding alleen gebruik gaat zien onderweg/weg van huis.
Mee eens. Initieel wel wat teleurgesteld in SteamOS en zou er liever een windows handheld van maken maar als ik zo lees wat Valve aan het doen is met bv Elden Ring lijkt me dat ze er echt een console van willen maken. Een closed environment waar je je steam library tot in de treuren mee kan spelen. De vooruitzichten voor SteamOS / SD vind ik dan wel hoopvol.HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:33:
[...]
Ik heb nog niet helemaal bepaald of ik het ding de 679 euro waard vind voor hoe ik het gebruik (sowieso niet de 1000e die je er schijnbaar voor kan vangen momenteel) maar ik vind hem leuk/praktisch genoeg om erbij te houden.
En, totaal gebaseerd op niks, maar als je zo kijkt dat een PS5 niet in de schappen komt, een xbox X ook maar sporadisch gesignaleerd wordt en de wereld logistiek ook overal klappen krijgt zou het mij niks verbazen als "na Q3" nog heel ver in de toekomst kan liggen. Deze productie batches waren al gepland vanaf... juli? Dat Valve zegt honderdduizenden te willen gaan maken is mooi, maar haalbaal?
Dus nu verkopen en terugkopen wanneer de quality of life verbeterd is kan nog wel eens tegenvallen. Ik kijk in ieder geval erg uit naar AAA gaming straks mee op vakantie. En dat zullen niet veel kunnen.
Dan moet je niet bij de Steam Deck zijn, die is niet bepaald closed.Aa1 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:04:
Een closed environment waar je je steam library tot in de treuren mee kan spelen.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Gabe please, moet je het nou echt zo laat in kwartaal 1 laten vallen
31maart is ook echt een donderdag...Drnigg schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:22:
Your expected order availability: Q1 2022
Gabe please, moet je het nou echt zo laat in kwartaal 1 laten vallenzoveel dagen zijn er niet meer over...
Order, niet levering, dus 28e maart de bestel email kan heel goed voor Q1. Ga uit van aan het einde, dan valt het altijd mee.
Ja weet ik hoor.Tadango schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:42:
[...]
Order, niet levering, dus 28e maart de bestel email kan heel goed voor Q1. Ga uit van aan het einde, dan valt het altijd mee.
Maar de meesten worden de donderdag erna geleverd, en dat valt ook precies binnen Q1.
Was het eerder niet verzending ipv order?Tadango schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:42:
[...]
Bij mij staat die ook nog steeds op Q1... hopelijk over een uur een mail
Mails zijn op maandag i.p.v. sinds de 2e batch.outlandos schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:01:
[...]
Was het eerder niet verzending ipv order?
Bij mij staat die ook nog steeds op Q1... hopelijk over een uur een mail
Ingram Micro doet de logistieke afhandeling, bezorging in NL gebeurd door GLS. Bezorgen is bij bestelling op maandag donderdag aanwezig.Technotron schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:16:
Vraagje (en sorry als ik dit heb gemist) maar door welk bedrijf worden de SD‘s in Nederland bezorgd? Ben toch wel benieuwd na het hele fiasco in de States met FedEx :-)
GLS dacht ik.Technotron schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:16:
Vraagje (en sorry als ik dit heb gemist) maar door welk bedrijf worden de SD‘s in Nederland bezorgd? Ben toch wel benieuwd na het hele fiasco in de States met FedEx :-)
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Oh goed om te weten, dan kan ik nu stoppen met mn mail checkenTrue schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:21:
[...]
Mails zijn op maandag i.p.v. sinds de 2e batch.
:strip_exif()/f/image/72VTHsZi2aFyyZtsq2D0E9D1.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de liefhebbers in de originele grootte gelaten dus zoom in naar wens.
En deze meuk komt er dan uit (vervangen met Samsung PM991 256GB):
:strip_exif()/f/image/lIfVmsFhv7JujKvgbzayQlQZ.jpg?f=fotoalbum_large)
En voor de liefhebbers een close up van de thermal pads
:strip_exif()/f/image/cJSt2pItjSQCWXiqObVX0b3W.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je het heel voorzichtig en met goed gereedschap doet kun je met minimale sporen de deck open en dicht krijgen. Ik ben al met al zeer tevreden met het resultaat. Het opnieuw installeren heb ik met deze korte handleiding gedaan: https://help.steampowered.../view/1B71-EDF2-EB6D-2BB3
Het ging makkelijker en vooral veel sneller dan ik had verwacht. Ik moest wel een keer of 3 opnieuw proberen de bootmanager te laden maar daarna ging alles goed.
Heeft iemand anders hier trouwens ook wifi problemen? Ik en vele anderen (met name op 5ghz) wel. De oplossing was voor mij om de developer mode aan te zetten en wifi power management op disabled te zetten en vervolgens de beta client te activeren. (heeft ook een uncapped fps optie voor wie dat interessant vind)
Wat ik nog mis is meer instelmogelijkheden voor de fps cap. Bijvoorbeeld stapjes van 1 of 5 ipv 15,30,60, uncapped.
Nou, ik had blije buren kunnen hebben... Ze hebben m gewoon achter gelaten in het trappenhuis. Ben blij dat ik goede buren heb, maar dat had natuurlijk ook anders kunnen zijn.HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:32:
[...]
en, heb je nu hele blije buren? Of handigden ze hem gewoon netjes over?
Anyway, wat een vet apparaat! Gisteravond beetje rond zitten klooien, meerdere games opgestart om te kijken hoe het werkt en vooral hoe het speelt.
- Sonic Generations speciaal voor de deck bewaard. Her en der wat frame drops, maar niet storend tot nu toe.
- Cities Skylines start geen map. Loopt vast tijdens het laden.
- Tijdje Portal gespeeld zonder enkel probleem. Werkt perfect.
- Rocket League handheld gespeeld, werkt perfect.
- Vanavond via desktop mode Rocket League zitten spelen op externe monitor (144hz). Krijg helaas nog geen 120 fps, maar denk dat dat wel te halen moet zijn. Eerder op de avond rond de 100, maar na een tijdje rond de 70. Ik had wel tegelijkertijd Discord aan en zat muziek te luisteren op Spotify. Allemaal geen enkel probleem, en dat terwijl ik Discord op mn SD scherm aan had met webcam van mij en m'n vrienden.
- Was een beetje bang dat de batterij het niet zou trekken met headset, Xbox one controller, toetsenbord, muis en webcam aangesloten, terwijl ik zat te gamen op m'n monitor en discord dus aan stond op het scherm van de SD. Maar echt geen enkel probleem.
Problemen waar ik nog tegen aanloop:
- Steam mode op extern scherm past vaak niet op mn monitor, waardoor ik daar eigenlijk niks in kan doen.
- Tijdens het typen van deze post kwam ik er achter dat er plots enkele games (waaronder Cities Skylines en Factorio) opnieuw gedownload moesten worden? Deze waren gewoon niet meer aanwezig. In het start menu van desktop mode stonden de short cuts er nog wel, maar zodra ik er op klikte, begon ie met vragen waar ik het wilde installeren.
- Xbox One controller werd gisteren herkend als 2nd player in Rocket League. Vandaag dit probleem niet gehad, al had ik wel moeite om m uberhaupt te kunnen gebruiken. Controller is bekabeld aangesloten.
SD zelf ligt heerlijk in de hand, zeker in vergelijking met de Switch. Hij is lichter, maar wel iets groter dan ik had verwacht en knoppen zijn goed te bereiken, wat ik eigenlijk ook niet had verwacht. Positie van de sticks zijn even wennen, maar goed dat is niet echt een probleem.
Track pads zijn nice en toffe toevoeging, maar nog weinig gebruikt. Eigenlijk voornamelijk als muis in desktop mode, maar dat werkt goed.
Het rebooten van de deck zou in mijn ogen wel wat sneller mogen, maar goed, dat is in mijn ogen bijzaak.
Ik wil ook ESO weer oppakken eigenlijk en kan niet wachten totdat de ESO launcher wordt omgezet naar Steam begin april, zodat ik zonder moeilijk te doen ESO weer kan spelen.
De hoofdreden dat ik de SD gekocht heb is om m mee te nemen naar vrienden als ik daar ga gamen, en dan voornamelijk op een monitor met muis en toetsenbord en een Xbox controller. Wellicht is het in te stellen, maar ik zou het daarom wel nice vinden om een optie te hebben om standaard in desktop mode te starten.
Verder is het ook echt een aanrader, naja, eigenlijk een must om Corekeyboard te installeren voor desktop mode. Anders heb je namelijk geen toetsenbord in handeld tijdens desktop mode. De shortcut Steam+X werkt namelijk (nog) niet in desktop mode.
Daarnaastzijn er nog een paar kleine dingen die ik nog uit moet vogelen hoe het werkt. Dit is eigenlijk meer omdat ik zelf nul ervaring heb met Linux, maar het meeste spreekt tot nu toe best voor zich en is het makkelijk te vinden. De ingebouwde store (Discover) was daarbij wel echt een uitkomst, want los downloaden en dan voornamelijk het installeren van apps via een browser was voor mij nogal een uitdaging.
Al met al, een top apparaat en ben er ontzettend blij mee. Als ik RL op 120fps draaiende krijg en Cities Skylines kan spelen dan ben ik gelukkig.
Ik kan niet wachten tot wat er nog meer gaat komen!
[ Voor 13% gewijzigd door Chaos-Zero op 19-03-2022 01:26 ]
Ziet er goed uitPietjeball schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:25:
Hier net de 'transplantatie' van 64GB EMMC naar 256GB NVME afgerond.
[Afbeelding]
Voor de liefhebbers in de originele grootte gelaten dus zoom in naar wens.
En deze meuk komt er dan uit (vervangen met Samsung PM991 256GB): [Afbeelding]
En voor de liefhebbers een close up van de thermal pads [Afbeelding]
Als je het heel voorzichtig en met goed gereedschap doet kun je met minimale sporen de deck open en dicht krijgen. Ik ben al met al zeer tevreden met het resultaat. Het opnieuw installeren heb ik met deze korte handleiding gedaan: https://help.steampowered.../view/1B71-EDF2-EB6D-2BB3
Het ging makkelijker en vooral veel sneller dan ik had verwacht. Ik moest wel een keer of 3 opnieuw proberen de bootmanager te laden maar daarna ging alles goed.
Heeft iemand anders hier trouwens ook wifi problemen? Ik en vele anderen (met name op 5ghz) wel. De oplossing was voor mij om de developer mode aan te zetten en wifi power management op disabled te zetten en vervolgens de beta client te activeren. (heeft ook een uncapped fps optie voor wie dat interessant vind)
Wat ik nog mis is meer instelmogelijkheden voor de fps cap. Bijvoorbeeld stapjes van 1 of 5 ipv 15,30,60, uncapped.
Als ik het goed begrijp doel je met die wifi problemen op software hè? Aangezien je het in software opgelost hebt (nou ja, een workaround). Vond het wel grappig, eerst een heel verhaal over het vervangen van de SSD en vervolgens begin je over WiFi problemen
Verder lijkt een fps cap op elk mogelijk aantal me niet zo nuttig. 20 mag er nog bij als dat nu geen optie is, maar bv 25 op een 60 Hz scherm zou juist enorm gaan hakkelen omdat 25 niet in 60 past.
Gamertag: FinrazielNL
Korte samenvatting: de voorpret was leuk, daadwerkelijke ervaring met de SD valt tegen:
Mooi apparaat maar de SD ligt na een uurtje op de bank niet meer lekker in de hand.
Zou de SD ook niet gaan gebruiken voor "onderweg" dus daar zie ik ook weinig meerwaarde.
Anyway, die van mij komt op V&A, maar paas 'm het liefste door aan iemand van dit topic voor MSRP + kratje bier.
-EDIT-
Dank voor alle interesse via dm!
Ondertussen met een van onze Tweakers overeengekomen dat hij de Deck vandaag overneemt voor de normale prijs en een kratje Brand bier.
[ Voor 17% gewijzigd door nielsfields op 19-03-2022 10:45 . Reden: aanvulling ]
Dus dit is helemaal niet speelbaar?Chaos-Zero schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 01:13:
- Cities Skylines start geen map. Loopt vast tijdens het laden.

Dit is mijn hoofdreden om een SD te kopen. En heb je Planet Coaster geprobeerd?
Toevallig heb ik die na mijn post vannacht gedownload en net even getest.Qunix schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:11:
[...]
Dus dit is helemaal niet speelbaar?![]()
Ik was begonnen met een park in te laden die ik al had gemaakt op m'n pc. Ondanks dat het inladen van het park eventjes duurde loopt het prima.
Controls zijn te doen, maar ik raad wel aan deze in te stellen of een template te downloaden.
Spel liep, rond de 20 a 30 frames, maar zoals eerder aangegeven in een park die ik al had gebouwd met veel decor. En op zich is dat best prima voor een spel als Planet Coaster vind ik.
Ritje mee rijden in je favoriete achtbaan loopt ook rond 20 fps, met dus veel decor.
Ik denk haast dat CS ook wel te spelen is, maar dat t iets bij mij is, misschien een mod of instelling, maar nog geen tijd en vooral geen zin gehad om t uit te zoeken omdat ik lekker aan t spelen ben
Als je wilt kan ik wel wat specifieks checken in Planet Coaster.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaos-Zero op 19-03-2022 10:42 ]
Een heel mooi gebaar, complimenten daarvoor!nielsfields schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:10:
Gisteren eindelijk de Steam Deck (512GB) in huis gekregen.
Korte samenvatting: de voorpret was leuk, daadwerkelijke ervaring met de SD valt tegen:
Mooi apparaat maar de SD ligt na een uurtje op de bank niet meer lekker in de hand.
Zou de SD ook niet gaan gebruiken voor "onderweg" dus daar zie ik ook weinig meerwaarde.
Anyway, die van mij komt op V&A, maar paas 'm het liefste door aan iemand van dit topic voor MSRP + kratje bier.
-EDIT-
Dank voor alle interesse via dm!
Ondertussen met een van onze Tweakers overeengekomen dat hij de Deck vandaag overneemt voor de normale prijs en een kratje Brand bier.
Ik ontvang mijn SD pas na Q3 2022, duurt nog even helaas.
Misschien de settings wat lager doen of 540P icm FSR om zo toch een stable 30 FPS te krijgen.Chaos-Zero schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:41:
[...]
Toevallig heb ik die na mijn post vannacht gedownload en net even getest.
Ik was begonnen met een park in te laden die ik al had gemaakt op m'n pc. Ondanks dat het inladen van het park eventjes duurde loopt het prima.
Controls zijn te doen, maar ik raad wel aan deze in te stellen of een template te downloaden.
Spel liep, rond de 20 a 30 frames, maar zoals eerder aangegeven in een park die ik al had gebouwd met veel decor. En op zich is dat best prima voor een spel als Planet Coaster vind ik.
Ritje mee rijden in je favoriete achtbaan loopt ook rond 20 fps, met dus veel decor.
Ik denk haast dat CS ook wel te spelen is, maar dat t iets bij mij is, misschien een mod of instelling, maar nog geen tijd en vooral geen zin gehad om t uit te zoeken omdat ik lekker aan t spelen ben
Hey goed gedaan makker[b]
Leuk om te zien, zo’n respect voor nerdism en voor je medetweakers.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
En vooral waarom heb je hem dan nog nietLongTimeAgo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:16:
Hey @BjornE hoe heb jij al een reserving op 21 na Christus kunnen plaatsen?
Cities Skyline is een onwijs zware game, ook op pc en kan menig pc op de knieën krijgen met erg grote projecten. Vraag me ook af hoe zo'n interface schaalt op 1280*800 op een 7inch scherm.Qunix schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:11:
[...]
Denk dat je de deck toch echt moet zien als een platform voor de ietwat meer console-achtige games. CS is een soort sim game...
Ok. Ik heb vrede met mindere resolutie en fps (20 is ok).Chaos-Zero schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:41:
[...]
Toevallig heb ik die na mijn post vannacht gedownload en net even getest.
Klopt, maar ik had wel de hoop dat SD het aankon.Amos_x schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:16:
[...]
Cities Skyline is een onwijs zware game, ook op pc en kan menig pc op de knieën krijgen met erg grote projecten. Vraag me ook af hoe zo'n interface schaalt op 1280*800 op een 7inch scherm.
Denk dat je de deck toch echt moet zien als een platform voor de ietwat meer console-achtige games. CS is een soort sim game...
Nou is CS is ook naar consoles geport. Al moet ik wel zeggen dat ze gestopt zijn met het supporter van de switch versie, omdat vooral door de lage ram snelheden en bandwidth op de switch grotere steden dus crap draaien.Amos_x schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:16:
[...]
Cities Skyline is een onwijs zware game, ook op pc en kan menig pc op de knieën krijgen met erg grote projecten. Vraag me ook af hoe zo'n interface schaalt op 1280*800 op een 7inch scherm.
Voor de interface bestaat trouwens een interface schaling mod.
Dan ben ik wel benieuwd hoe het bij jou draait als je wat verder in de game bent. Linus gaf ook aan dat het in het begin van de game geweldig liep, maar hoe verder hij kwam hoe meer crashes of periodes (10-30 seconden geloof ik dat hij zei) van zeer lage fps (1 of 2).sderooij schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:26:
Moet zeggen, horizon zero dawn loopt zo geweldig, heeft het spel een dimensie gegeven om het op de bank te kunnen spelen
Gamertag: FinrazielNL
Aha, ik ben nu 4 uur bezig (ben opnieuw begonnen) en loopt zover perfect. Ik zal een update geven wanneer ik verder benFinraziel schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:54:
[...]
Dan ben ik wel benieuwd hoe het bij jou draait als je wat verder in de game bent. Linus gaf ook aan dat het in het begin van de game geweldig liep, maar hoe verder hij kwam hoe meer crashes of periodes (10-30 seconden geloof ik dat hij zei) van zeer lage fps (1 of 2).
Nu red dead 2 installeren: ben benieuwd!
HZD speel ik vanaf een micro sd, moet zeggen, ik merk geen verschil toen het nog op de ssd stond mbt laadtijden.
Overigens kleine spelfout in de mod warning van dit topic. Het topic "is niet bedoeld" ;-)
[ Voor 57% gewijzigd door jacobras op 20-03-2022 19:48 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Met wat voor instellingen?sderooij schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:57:
Rdr2 draait als een zonnegod.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Donderdag 17/3 de Deck ontvangen. Uiteraard alles direct geprobeerd; van AAA games, indies en games die nog niet getest zijn tot aansluiten op extern scherm en daar wat op rondkloten met bijv. AoE2 HD edition. Tot nu toe alles gewoon prima kunnen spelen. Waar ik eerst heel graag alles op 60fps wilde spelen merkte ik dat toen ik de 30 fps limiter ging gebruiken, ik dat helemaal niet erg vond. Bij Wreckfest zet ik 'm nog wel naar 60 fps (want racegame), maar bijv. Portal 2 en Horizon Zero Dawn vind ik de 30fps cap echt heerlijk. Bij Portal 2 en andere minder zware games merk ik overigens dat de fan ook wel echt minder hard draait op 30fps.
Over die fan: dat is eigenlijk het enige waar ik me direct aan 'stoorde'. Inmiddels ben ik het wat gewend, maar het doet wat afbreuk aan de hele (toch wel premium) beleving. Mijn laptop blaast ook wel bij hoge load, maar daar is toch minder 'whine' te horen. Ik vind het blazen dus niet erg, maar de whine wel.
Het gewicht is echt prima; meerdere mensen die 'm in de handen hebben gehad gaven aan dat 'ie zwaarder lijkt dan dat 'ie daadwerkelijk is. Ook miijn dochter van 8 kan 'm prima vasthouden.
Qua ergonomie is het OK. Merk dat als je de Xbox One/Series controller gewend bent dat het vooral bij de XYBA knoppen het af en toe even zoeken is, maar dat is kwestie van wennen. Ook de thumbsticks voelen m.i. steviger afgesteld dan bijv. de Xbox controller. Ik kan de Deck rustig een uurtje vasthouden en geen last hebben van mijn handen of armen, dat is dus top!
Qua software ben ik toch wel onder de indruk; ja het voelt af en toe wat rommelig maar de basis vind ik echt heel goed en veelbelovend. Ook van controlscheme switchen tijdens een game gaan heel eenvoudig. En Gyro-aim, wat is dat gaaf zeg.
Ik heb andere launchers (Rockstar) nog niet aan de praat gekregen helaas; blijf errors krijgen bij het starten van de launcher's installatiebestanden via Steam dat er een fout is opgetreden (ook na aanzwengelen proton experimental). Daar had ik toch een iets andere verwachting merk ik. Helemaal om dat verschillende YT'ers dat wel gewoon aan de praat krijgen, en ik met dezelfde stappen niet. Ik ga dat nog wel even uitzoeken, maar had nu de neiging om dan GTA5 maar gewoon via Steam te kopen en de Rockstar Launcher te laten voor wat het is.
Ook Roblox launcher nog niet aan de praat gekregen helaas (dat wilde mijn dochter graag) (snap nog steeds niet dat die gasten niet gewoon Linux ondersteuning bieden, maar soit).
Ook het scherm (256GB, dus niet anti-glare) bevalt goed. Met niet al te felle zon nog even in de tuin kunnen spelen, toen het echt te fel werd naar binnen gegaan. Maar vond dat niet raar.
Batterij is vooralsnog prima. Heb de lader in een stopcontact naast de bank waar ik 'm snel ik kan prikken indien nodig. En na een game sessie leg ik 'm er weer aan. Tot nu toe nog geen problemen daarmee ervaren.
Overall echt heel tevreden en de Deck voelt als een welkome aanvulling naast mijn prima spec game PC: daar speel ik de shooters en games op 1440p/ultra en 144hz. De Deck pak ik lekker voor de games die je wat rustiger kan spelen en gewoon op de bank kan blijven zitten.
Edit: De Samsung Evo Plus 512GB bevalt ook erg goed in de Deck. Games kopiëren van SSD naar SD gaat niet erg snel, maar de SD staat nu als default voor nieuwe games en merk nagenoeg geen verschil. Erg tof! Ook Wifi bevalt hier goed en haal gewoon de max download snelheid van mijn internet lijntje (100/30mbit) die ik ook op mijn bedrade PC's haal.
Vooralsnog zijn alle ingrediënten aanwezig om er een blijvertje van te maken!
[ Voor 5% gewijzigd door peternator op 21-03-2022 09:20 ]
De 30 frame cap limiter werkt echt fijn, omdat het echt constante 33.3ms frametime is voelt het ontzettend vloeiend nog.
Zou mooi zijn als game developers in de toekomst ook specifiek voor SteamDeck ontwikkelen, of optimalisaties doorvoeren. Gezien elke steamdeck zelfde hardware heeft.
Wat betreft de fan, hier ervaar.ik het niet als vervelend. Het is meer een soort föhn. Je hoort het blazen maar niet een whine.
[ Voor 12% gewijzigd door Pukson op 21-03-2022 12:27 ]
[ Voor 10% gewijzigd door sassymousasi op 21-03-2022 15:24 ]
Hopelijk rampen ze de productie snel op. zodat de lijst ook wat sneller gaat.Arunia schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:33:
Ik moet nog even wachten voor ik die van mij kan gaan kopen, maar holy crap wat een hoeveelheid mensen hebben het formulier ingevuld!Zitten bijna aan de 400.
* Williams123 still waiting.
Het laatste stukje gaat altijd langzaam. Tot 80% gaat het snel en ik verwacht dat hij daarna afbouwt. 99% en 100% is gelijk, daar merk je weinig verschil in.Aa1 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:38:
Weet iemand hoe lang de Deck opgeladen moet worden van 0% naar 100%? Afgelopen twee keer via de Valve lader gedaan en na ongeveer 3,5 uur zie ik nog steeds 99%.
Haha. Ik keek er toevallig net naar. Ik dacht vorige week nog: oh, dat valt mee. Ergens in juni/juli? Nu durf ik dat niet meer te hopen.Arunia schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:33:
Ik moet nog even wachten voor ik die van mij kan gaan kopen, maar holy crap wat een hoeveelheid mensen hebben het formulier ingevuld!Zitten bijna aan de 400.
Toen keek ik voor de gein op Marktplaats. Ik snap nog steed niet dat mensen ook maar 1 euro aan scalpers betalen, maar ach. Dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Max ~80% van je accu gebruiken is ook beter voor de levensduur ervan. Zo doe ik het mijn telefoon. Maar met de toch al beperkte accuduur van de Deck is dat niet echt werkbaarTadango schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:47:
[...]
Het laatste stukje gaat altijd langzaam. Tot 80% gaat het snel en ik verwacht dat hij daarna afbouwt. 99% en 100% is gelijk, daar merk je weinig verschil in.
Voor mij niet te snel, moet eerst nog sparen.Williams123 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:44:
[...]
Hopelijk rampen ze de productie snel op. zodat de lijst ook wat sneller gaat.
* Williams123 still waiting.
Twijfel nog wel of ik hem uiteindelijk hou, maar dat zal haast wel. Nintendo Switch mee en Steam Deck op vakantie.
@ap3nr0ts Ik zou dat echt nooit doen. Laat de scalpers er maar in stikken. Heb zelf geduld zoals hierboven aangegeven. Wil hem wel, maar kan ook nog wel even wachten. Hoop eind mei eigenlijk de mail te krijgen.
40-50% opgeladen wegleggen is beter voor de levensduur maar enorm onpraktisch. Laptop net zo. Mijn telefoon ligt ook grotendeels opgeladen te wachten maar die levensduur is na 3 jaar nog prima. Accu's worden wel steeds robuuster dus het nadelige effect is wel minder dan vroeger. Anders maar over 2 jaar een nieuwe accu erin, of een nieuwe versieHTT-Thalan schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:25:
[...]
Max ~80% van je accu gebruiken is ook beter voor de levensduur ervan. Zo doe ik het mijn telefoon. Maar met de toch al beperkte accuduur van de Deck is dat niet echt werkbaaren een limiter zit er ook niet op.

Ik vermoed dat ze dat vermelden om zichzelf in te dekken voor het geval dat.
Haha, tja. Ik vond de meerprijs van 130 euro wel waard. Zelf pas na Q3 de mogelijkheid om er 1 te kopen. En na alle reviews etc kon ik niet wachten. Voor 550 kon ik er direct 1 ophalen van MP.ap3nr0ts schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:21:
[...]
Haha. Ik keek er toevallig net naar. Ik dacht vorige week nog: oh, dat valt mee. Ergens in juni/juli? Nu durf ik dat niet meer te hopen.
Toen keek ik voor de gein op Marktplaats. Ik snap nog steed niet dat mensen ook maar 1 euro aan scalpers betalen, maar ach. Dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Meer dan waard voor mij geweest tot nu
Oef.. check altijd je Junk emails
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
[ Voor 11% gewijzigd door Pukson op 21-03-2022 17:32 ]
Of check regelmatig de Steam Deck pagina op SteamPukson schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:28:
[...]
Oef.. check altijd je Junk emails
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Same! Eindelijkunfold schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:12:
Ze zijn er vroeg bij vandaag. Ik had om 17:33 een email in mijn inbox dat ik kon gaan betalen voor m'n steam deck.
Volgende week is er nog een laatste Q1 ronde.
https://twitter.com/OnDeck/status/1505954371929997312
[ Voor 28% gewijzigd door Aiii op 21-03-2022 18:23 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
21:18 NL tijd besteld. (512GB)
Das wel bizar, ik bijna een uur eerder maar niks. Zowel op de storepage niet als geen mail. Als dit waar is is dit zeer slecht van valve. Wel goed voor jou.Evernote schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:42:
Ik verwacht geen mail van ze maar ik betrap mezelf er toch op dat ik alsnog kijk.
21:18 NL tijd besteld. (512GB)
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Ik heb geen mail gehad en verwacht er ook geen, maar ik kijk toch.NosferatuX schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:16:
[...]
Das wel bizar, ik bijna een uur eerder maar niks. Zowel op de storepage niet als geen mail. Als dit waar is is dit zeer slecht van valve. Wel goed voor jou.
Maak je maar geen zorgen, je hebt hem ongetwijfeld eerder dan mij.
Oh wacht ik dacht dat je bedoelde dat je hem hebt kunnen bestellen. Verkeerd gelezenEvernote schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:28:
[...]
Ik heb geen mail gehad en verwacht er ook geen, maar ik kijk toch.
Maak je maar geen zorgen, je hebt hem ongetwijfeld eerder dan mij.
Dus voor de Q1 mensen die geen mail hebben gehad, volgende week zijn jullie aan de beurt.
Dan zal Q2 wel de eerste maandag van mei wezen dan.unfold schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:20:
Valve heeft net getweet dat alle uitnodigingen voor deze week eruit zijn, dus als ie nu niet in je inbox zit...
Volgende week is er nog een laatste Q1 ronde.
https://twitter.com/OnDeck/status/1505954371929997312
*edit April ja niet mei

* Williams123 hoopt in de eerste mei batch te zitten voor Q2
[ Voor 3% gewijzigd door Williams123 op 21-03-2022 22:29 ]
In principe begint Q2 in AprilWilliams123 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:47:
[...]
Dan zal Q2 wel de eerste maandag van mei wezen dan.
* Williams123 hoopt in de eerste mei batch te zitten voor Q2
Het is gelukt! Ik heb alle mods uitgezet en dan werkt het. Uiteraard wil ik wel met een aantal basic mods spelen zoals tmpe, road anarchy en nog een paar en daar bij gaat t ergens fout.Qunix schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:11:
[...]
Besturing is okayish, maar is wel helemaal zelf in te stellen. Van de week op m'n monitor maar even kijken met welke mod het fout gaat.
Anyway, cities skylines is dus te spelen, net zoals planet coaster
Ik wil mijn 64Gb versie upgraden met deze 256Gb SD kaart voor 30 euro.
Een koopje. Zit er een addertje onder het gras? Bizar genoeg is zelfs de 128Gb variant duurder dan de 256 variant.
pricewatch: Kioxia BG4 M.2 256GB
De 256 modules zijn verwijderd uit laptop's, daarom zijn ze zo goedkoop.unfold schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:47:
Jammer dat je niet meteen weer een nieuwe mag bestellen zeg.
Ik wil mijn 64Gb versie upgraden met deze 256Gb SD kaart voor 30 euro.
Een koopje. Zit er een addertje onder het gras? Bizar genoeg is zelfs de 128Gb variant duurder dan de 256 variant.
pricewatch: Kioxia BG4 M.2 256GB
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.