Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Tadango schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:01:
[...]

Vanaf 19:00 gaan ze weer emails versturen vanavond. Dat zal nog niet zijn voor iedereen in Q1.
Dat heb ik ook vermeld :+ . Ik zei nog dan hebben we desnoods de 2 andere maandagen, als in 21 maart en 28 maart ;) .

Is er al meer bekend over de "officiële docking station" of kan iemand een geteste docking station aanbevelen?

Er zijn namelijk wel een hoop USB-C docking stations.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:57
Volgens die reservering calculator (https://steam-deck-calculator.web.app/), sta ik op 21 Maart. Dus niet echt hoge verwachtingen voor vandaag helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 23:32
stfnz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:06:
Volgens die reservering calculator (https://steam-deck-calculator.web.app/), sta ik op 21 Maart. Dus niet echt hoge verwachtingen voor vandaag helaas.
Interessant deze. Ik zou hem 25 April of rondom dus kunnen verwachten.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongTimeAgo schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Interessant deze. Ik zou hem 25 April of rondom dus kunnen verwachten.
Ik de 18e april... maar volgens een 2e schatting pas in juni. We zien wel. Na vandaag hebben we weer een hoop data voor een nauwkeurigere schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
Selecteer ik de 1e database dan zegt ie 23 mei, selecteer ik de 2e dan zegt ie 20 juni ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 21:46
PhWolf schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:46:
Selecteer ik de 1e database dan zegt ie 23 mei, selecteer ik de 2e dan zegt ie 20 juni ;w
1e database: 2 mei
2e database: 11 april

Volgens mij is dit veel gegoochel met getallen. :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Het laat vooral zien dat we voorlopig nog helemaal niks kunnen zeggen over levertijden voorbij 1 week. Zelfs voor de omvang van deze week kunnen we eigenlijk helemaal niets zeggen.
De eerste 'batch' leverde een uitnodiging voor de eerste drie reserveringsminuten, de tweede 'batch' negen minuten. Wat er vandaag gebeurt kan overal daartussen of daarbuiten liggen.
We proberen wat vastigheid te krijgen, maar die is er gewoon nog niet.
Enige dat met zekerheid te zeggen is, is dat diegenen die rond 18:14 hun bestellingsmail gekregen hebben een vrij grote kans hebben vandaag een mail te krijgen.

That's it. Elke andere verwachting is puur speculatie.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:12

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

True schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:51:
[...]

@Pukson Werkt hier ook zonder enige problemen. Heb je misschien mods o.i.d. die met cloud saves mee genomen worden?

edit; ik heb een 256GB versie
Ik heb later in de avond wel een CTD gehad bij een laadsectie in NV, just saying. Het is nog niet zo stabiel, maar dat is NV nooit geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
chrisboers schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:06:

Enige dat met zekerheid te zeggen is, is dat diegenen die rond 18:14 hun bestellingsmail gekregen hebben een vrij grote kans hebben vandaag een mail te krijgen.

That's it. Elke andere verwachting is puur speculatie.
Er zijn toch al meldingen van later dan dat, bv 19:10 voor de 512gb? Ga ervan dat alles voor die tijd al aan de beurt is geweest, iig voor de 512gb versie dan

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr_Boogie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 14:16
NosferatuX schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Er zijn toch al meldingen van later dan dat, bv 19:10 voor de 512gb? Ga ervan dat alles voor die tijd al aan de beurt is geweest, iig voor de 512gb versie dan
Dat moest vermoedelijk 19u14 CET zijn (18u14 GMT).
In de link onderaan de pagina (in het roze vakje) kan je de bestel- en ordertijd zijn van mede-tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Sorry, ik bedoel 19:xx, xx minuten na start reserveringen. De reserveringspoort ging open om 19:00.
Volgens de sheet zijn ze nu voor de 512 GB versie bij 19:14 halverwege (en een enkele 19:15). Afwijkingen maken dit extra onzeker aangezien er gebruik gemaakt wordt van de reserveringsmaildatum, wat nogal af kan wijken van het echte moment van reservering.
Ikzelf sta in de lijst op 19:14 en kan dus waarschijnlijk een mail verwachten vandaag. hoe ver ze komen? dat hangt van heel veel factoren af. Hoeveel voorraad heeft Valve binnengekregen, hoeveel hebben deze week afgezien van hun bestelling, hoeveel van de voorraad wil Valve vrijgeven? Zoveel onzekerheden...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr_Boogie
De productie wordt ook systematisch opgedreven. Volgens de planning van Valve gaan ze van tienduizenden per maand naar mogelijks honderduizenden komende maanden. Het is dus goed mogelijk dat er elke week grotere hoeveelheden verstuurd worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Herr_Boogie op 14-03-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Mijn e-mail is van 19:13, dacht dat ik meer richting de 20 zat. Valt me dus nog mee. Dan zou de calculator er dus naast moeten zitten, hopen dan maar. We gaan het wel even zien vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40
sassymousasi schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:56:
Iemand hier met de Deck, maakt hij echt zoveel geluid als beweerd? Toen ik dat las werd mijn hype wat gematigd.
Als je stevig aan het gamen bent, gaat hij blazen. Het is zeker niet muisstil, maar voor dat formaat is het goed te doen. Als het je zo irriteert kan je op 30fps gamen op een lagere TPD of juist met FSR Quality. Er is veel wat je er aan kan doen, wat ik hoop is dat Valve in de toekomst de optie geeft om de fan speed aan te passen.

De negatieve emoties over de magere Windows drivers begrijp ik niet helemaal. Windows is gewoon niet gemaakt voor een gaming handheld, ook al zou de performance misschien beter zijn in sommige gevallen.
Op consoles krijgen developers altijd meer performance geperst dan uit Windows. Dankzij het feit dat de Deck altijd dezelfde hardware heeft, en er (volgens Linus iig) mogelijk miljoenen van verkocht worden, hoop ik op hetzelfde effect voor het Deck platform!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:24:
[...]

De negatieve emoties over de magere Windows drivers begrijp ik niet helemaal. Windows is gewoon niet gemaakt voor een gaming handheld
Begrijp het zelf juist helemaal. Je zou mogen verwachten dat het minimaal zo goed werkt als op de concurrenten zoals onexplayer etc vind ik. Helemaal nu ze geupgrade versies uitbrengen voor lagere prijzen.

Hoop toch echt wel dat dit aanzienlijk verbeterd wordt

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Windows drivers zijn net uit, geef ze een paar maanden. Het heeft niet de prioriteit dus dat er nu al iets is is mooi toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Williams123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01 22:37
Het is niet gemaakt/ in de markt gezet dat het Windows draait.

Er is alleen gezegd je kan er alles mee doen wat je wilt. Dat wil niet zeggen dat alles wat je er mee wilt doen ( Windows installeren) dan ook goed werkt.

Dat Valve er nog drivers zelf voor uit brengt en waarschijnlijk onderhoudt is zeer knap maar de main focus zou op steam OS liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50
Begrijp het zelf juist helemaal. Je zou mogen verwachten dat het minimaal zo goed werkt als op de concurrenten zoals onexplayer etc vind ik. Helemaal nu ze geupgrade versies uitbrengen voor lagere prijzen.

Hoop toch echt wel dat dit aanzienlijk verbeterd wordt
Er is volgens mij altijd vanuit Valve aangegeven dat je Windows erop kunt zetten, maar dat ze het niet adviseren. Kopers weten van tevoren dat er in de basis geen Windows op staat. Als je dan toch per sé een handheld met Windows erop wilt die out-of-the-box goed werkt, dan kun je beter een Onexplayer of alternatief kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik snap sowieso het sentiment om er serieus Windows op te draaien niet. Tuurlijk moeten wij lekker kunnen Tweaker, maar voor 95% van de gebruikers hoeft het draaien van Windows totaal niet nodig te zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herr_Boogie
True schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:15:
Ik snap sowieso het sentiment om er serieus Windows op te draaien niet. Tuurlijk moeten wij lekker kunnen Tweaker, maar voor 95% van de gebruikers hoeft het draaien van Windows totaal niet nodig te zijn.
Momenteel is er een mooie bibliotheek aan games, maar door Windows te installeren kan je deze nog groter maken.
Los van de games, is het ook gewoon een pc. Het is daarom fijn dat je niet van ecosysteem moet veranderen (of er eentje bij moet nemen/leren) als je reeds een windows pc gebruikt. Ik ga ook windows installeren, maar pas wanneer er een goeie dual boot functie is en ik een docking heb.

Het lijkt me niet zinvol om steamOS te vervangen door windows, maar de keuze hebben lijkt me daarentegen uiterst aangenaam.

[ Voor 8% gewijzigd door Herr_Boogie op 14-03-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
True schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:15:
Zonder windows geen Epic Store. Epic Store is een enorme bibliotheek aan gratis games en elke week een nieuwe game erbij. Itch.io is ondanks de vreselijke interface met zin 1000 games voor $10 ook best de moeite, plus alles wat Amazon Prime Gaming levert. Oh, en Xbox game pass op PC.

Genoeg redenen? De PC gaming wereld is een flink stukje groter dan Steam.

[ Voor 0% gewijzigd door chrisboers op 14-03-2022 14:36 . Reden: typo ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chrisboers schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:35:
[...]

Zonder windows geen Epic Store.
Hoezo niet? Werkt toch gewoon op Linux? Ubisoft store ook bv. Lutrix heeft de Epic store ook gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Het is goed om meerdere opties te hebben qua OS, daar ben ik het mee eens. In die zin is het goed om betere Windows drivers te ontwikkelen.
Zonder windows geen Epic Store. Epic Store is een enorme bibliotheek aan gratis games en elke week een nieuwe game erbij. Itch.io is ondanks de vreselijke interface met zin 1000 games voor $10 ook best de moeite, plus alles wat Amazon Prime Gaming levert. Oh, en Xbox game pass op PC.

Maar kijk, hier gaan we de mist in. Epic is gewoon beschikbaar onder Linux via Lutris of via de Herioc Launcher. Streaming diensten werken waarschijnlijk nu al goed via de interne browser.

Ik durf te wedden dat je, ook in deze gevallen, uiteindelijk nog steeds beter op SteamOS kan werken. Proton en andere compatibilty layers zal al de apps danwel platforms porten naar Linux en de Deck gaat juist die push betekenen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Herr_Boogie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:21:
Los van de games, is het ook gewoon een pc. Het is daarom fijn dat je niet van ecosysteem moet veranderen (of er eentje bij moet nemen/leren) als je reeds een windows pc gebruikt. Ik ga ook windows installeren, maar pas wanneer er een goeie dual boot functie is en ik een docking heb.
En daar ben ik het niet mee eens. Het unique selling point van de Steam Deck is dat er out-of-the-box bepaalde Steamgames op gespeeld kunnen worden. Het is geen pc. In de zin van het woord pc wel (althans de Wikipedia beschrijving, niet de Van Dale beschrijving), maar onder pc valt anno 2022 alles met een scherm (al dan niet in subcategorieën). Het is geen pc in de vorm zoals elk huishouden in NL een laptop of desktop thuis heeft staan. Het is een handheld waarop SteamOS draait.
Hiernaast hoef je niet van ecosysteem te veranderen, als je nu Steam gebruikt kun je dat ook met een Steam Deck. Het hele idee is, dat het ecosysteem niet boeit. Je hoeft niets te leren om met een Steam Deck overweg te kunnen, dat is echt kul. Sterker nog ik denk dat je de gemiddelde Windows-gebruiker voor KDE kunt zetten en hen hun normale workflow kunt laten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Ik heb begrepen dat je voor die Heroic launcher nog steeds eea moet doen voordat een game werkt (en dan ook nog via de Steam launcher) Maar dat zal op termijn vast beter gaan werken en verder geintegreerd worden.
Feitelijk boeit het me helemaal niets welk OS er op het device stat, als ik maar makkelijk bij al mijn games kan.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50
Klopt helemaal! Maar... dat is logischerwijs niet de insteek van Valve. Dus dat ze het uberhaupt mogelijk maken is al kudos voor ze. Sony ziet je al aankomen als je vraagt om ondersteuning voor het installeren van Windows of Xbox OS op de Playstation 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zoals hierboven al aangeven wordt, het is een handheld device gemaakt door Valve, die heeft geen directe noodzaak om andere launchers te ondersteunen. Dat ze graag de markt willen opbreken zodat er meerdere producenten van handhelds een kans krijgen door te breken en hierop in willen spelen is een andere werkwijze. Maar voor de Steam Deck is er vanuit het perspectief van Valve geen directe reden om Windows out-of-the-box compleet klaar te hebben voor de gebruikers.
dhrto schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:48:
[...]

Klopt helemaal! Maar... dat is logischerwijs niet de insteek van Valve. Dus dat ze het uberhaupt mogelijk maken is al kudos voor ze. Sony ziet je al aankomen als je vraagt om ondersteuning voor het installeren van Windows of Xbox OS op de Playstation 5.
Of dat je de PS exclusives zou kunnen draaien op iets anders dan een PS, ik zie de rechtszaken al komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chrisboers schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:48:
Ik heb begrepen dat je voor die Heroic launcher nog steeds eea moet doen voordat een game werkt (en dan ook nog via de Steam launcher) Maar dat zal op termijn vast beter gaan werken en verder geintegreerd worden.
Feitelijk boeit het me helemaal niets welk OS er op het device stat, als ik maar makkelijk bij al mijn games kan.
Dus omdat je er iets voor moet doen is het een probleem? Windows moet je veel meer voor doen, ook voor elk spel ivm gedraaid scherm edg. Windows zal niet gebruikersvriendelijker zijn. Ik denk dat Steam OS veel meer opties biedt welke nuttig zijn op een handheld dan dat Windows ooit kan bieden. Vergeet niet dat Windows helemaal niet ontworpen is voor een handheld en dat deze grote problemen heeft met de slaap stand edg. Iets wat al jaren een ramp is en dus niet gaat veranderen.

Windows ervaring zal beter worden, maar SteamOS ervaring ook. Dual boot zal uitkomst bieden maar vooral voor dingen die echt technisch gezien nooit zullen werken op Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
De emails gaan er vandaag waarschijnlijk een uurtje eerder uit vanwege DST in US blijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stfnz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:55:
De emails gaan er vandaag waarschijnlijk een uurtje eerder uit vanwege DST in US blijkbaar?
Mmh, zou kunnen. USA gaat zo te zien de 2e zondag van maart naar DST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 19:06

peternator

Shoop da whoop.

stfnz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:55:
Dat verwacht ik van wel.

10 am Pacific is (nu met DST) inderdaad 18:00 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
True schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:47:
[...]

En daar ben ik het niet mee eens. Het unique selling point van de Steam Deck is dat er out-of-the-box bepaalde Steamgames op gespeeld kunnen worden. Het is geen pc. In de zin van het woord pc wel (althans de Wikipedia beschrijving, niet de Van Dale beschrijving), maar onder pc valt anno 2022 alles met een scherm (al dan niet in subcategorieën). Het is geen pc in de vorm zoals elk huishouden in NL een laptop of desktop thuis heeft staan. Het is een handheld waarop SteamOS draait.
Ik zou zeggen: het is wel een PC maar dan eentje met een goed functionerend console OS en (potentieel) game optimalisations. Want: hij voldoet aan praktisch alle omschrijvingen van de PC. Bijvoorbeeld een PS4 is ook gewoon een x86-64 systeem met een custom AMD APU, maar werkt niet als PC want als gewone consument ga je er geen Windows of Linux op draaien, alleen tweakers met oneindig geduld doen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr_Boogie
True schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:47:
[...]

Hiernaast hoef je niet van ecosysteem te veranderen, als je nu Steam gebruikt kun je dat ook met een Steam Deck. Het hele idee is, dat het ecosysteem niet boeit. Je hoeft niets te leren om met een Steam Deck overweg te kunnen, dat is echt kul. Sterker nog ik denk dat je de gemiddelde Windows-gebruiker voor KDE kunt zetten en hen hun normale workflow kunt laten volgen.
USP is dat het een out-of-the-box systeem is én dat je het kan gebruiken als PC. Valve noemt dit meermaals zelf. Het is inderdaad geen pc in de vorm als elk huishouden heeft staan, maar dat sluit niet uit dat het geen pc kan zijn. Het gebruik zal bepalen of het een pc is of louter een out-of-the-box systeem. De meeste software die ik gebruik is niet native op linux beschikbaar of er zijn geen alternatieven die werkbaar zijn qua compatibiliteit. Ik heb nauwelijks ervaring met linux en wil er wel meer over leren, maar dat maakt geen enkel verschil naar hoe dit systeem gebruikt kan worden en hoe het zelfs aangemoedigd wordt. Ik blijf mijn desktop systeem gebruiken en de steam deck komt ernaast... soms in linux... soms in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

XanderDrake schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:25:
[...]
Ik zou zeggen: het is wel een PC maar dan eentje met een goed functionerend console OS en (potentieel) game optimalisations. Want: hij voldoet aan praktisch alle omschrijvingen van de PC. Bijvoorbeeld een PS4 is ook gewoon een x86-64 systeem met een custom AMD APU, maar werkt niet als PC want als gewone consument ga je er geen Windows of Linux op draaien, alleen tweakers met oneindig geduld doen dat.
Mijn punt is dat het of wel een pc is, net zoals een PS4 of een Samsung S12 en dan moeten we ook in die topics gaan vragen waar de Windows drivers blijven. Of het is geen pc en dan zien we de Steam Deck als een Steam Deck van Valve waar SteamOS op draait om Steamgames te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Zowel de hardware als het gegeven of het wel of geen closed eco systeem is, bepaald of het wel of geen PC is.

Zowel de hardware als het open eco systeem zijn wel een beetje bepalend voor de steamdeck dat dit gewoon een handheld PC is ongeacht met welk besturingssysteem deze wordt geleverd. Dat is eerder feit dan interpretatie.

[ Voor 16% gewijzigd door NosferatuX op 14-03-2022 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herr_Boogie
True schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Mijn punt is dat het of wel een pc is, net zoals een PS4 of een Samsung S12 en dan moeten we ook in die topics gaan vragen waar de Windows drivers blijven. Of het is geen pc en dan zien we de Steam Deck als een Steam Deck van Valve waar SteamOS op draait om Steamgames te spelen.
Maar een PS4 is een gesloten systeem waar je niet zomaar iets anders op kan installeren. Een Steam Deck draait gewoon linux en start standaard met de Steam OS big screen interface. Valve biedt ook drivers aan en uitleg over hoe je er eender operating system op kan zetten en hoe je terug de originele software er op kan zetten. Zo kan je hardware matig identieke systemen hebben, maar Sony/Nintendo sluiten het helemaal af en laten geen ander gebruik toe. Je garantie vervalt zelfs in die gevallen.
Zonder ook maar iets anders te installeren op de Steam Deck, maak je er al (met een docking) echt een pc van. Zij die willen kunnen nog een stap verder gaan en windows installeren en zelfs concurrerende gamestores.

(edit: leesbaarheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
True schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:52:
[...]

Zoals hierboven al aangeven wordt, het is een handheld device gemaakt door Valve, die heeft geen directe noodzaak om andere launchers te ondersteunen. Dat ze graag de markt willen opbreken zodat er meerdere producenten van handhelds een kans krijgen door te breken en hierop in willen spelen is een andere werkwijze. Maar voor de Steam Deck is er vanuit het perspectief van Valve geen directe reden om Windows out-of-the-box compleet klaar te hebben voor de gebruikers.
Behalve dan dat Valve zelf games toestaat die met een andere launcher werken en die games dus problemen geven op hun eigen hardware. Er zijn dus 2 mogelijkheden: Of ze zorgen ervoor dat alle games gewoon lekker gaan werken door deze allemaal goed onder SteamOS te laten draaien, of ze zorgen ervoor dat alle games gewoon lekker gaan werken, door Windows met een goede launcher erop te plaatsen.

Doen ze dat niet, dan blijft SteamDeck voor de mensen die van knutselen houden om games aan de praat te krijgen en vermoed ik dat over een jaar geen SteamDeck meer te koop is. De massa is geen Tweaker en van alleen Tweakers kun je niet leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Herr_Boogie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:44:
Valve biedt ook drivers aan en uitleg over hoe je er eender operating system op kan zetten
Niet overdrijven. Het is GNU/Linux en Windows. Voor andere besturingssystemen hoef je geen drivers te verwachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Volgens mij is er een hele simpele reden waarom we het als pc mogen zien en een smartphone niet... Valve zegt zelf dat het een pc is en verkoopt het zo.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herr_Boogie
The Zep Man schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Niet overdrijven. Het is GNU/Linux en Windows. Voor andere besturingssystemen hoef je geen drivers te verwachten. ;)
Ok, je kan er Windows 10 op installeren. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
The Zep Man schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:55:
De opensource AMD drivers zijn redelijk goed. Maar inderdaad, er zitten tig custom hardware sensors en componenten in, ik zie niet dat dat goed gaat werken op andere OSen. Maar we beginnen met Linux, das al een grote winst 8)

ETA Prime meldt zich! Vorige week deed hij al een algemene review, en vandaag heeft hij ook een overzicht van hoe emulators draaien in Windows. Best handige vergelijking want in Windows krijg je vaak iets betere ondersteuning voor die software. Het blijkt dat Linux en Windows performance vergelijkbaar is, en je kan bijvoorbeeld bijna alle PS3 games spelen op 30fps op de Deck :) Goed nieuws want ik dacht dat er te weinig cores zouden zitten in de Deck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SunnieNL schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Doen ze dat niet, dan blijft SteamDeck voor de mensen die van knutselen houden om games aan de praat te krijgen en vermoed ik dat over een jaar geen SteamDeck meer te koop is. De massa is geen Tweaker en van alleen Tweakers kun je niet leven.
Dat geld voor elke PC, en die worden massaal verkocht :) Daarnaast garandeert valve dat bepaalde spellen werken en voor de rest heb je mazzel als het werkt. Dat maakt het niet een minder product opeens. Anders zou een Switch ook rommel zijn omdat je moet knutselen om PSP games te kunnen spelen. Valve verkoopt een product met garantie voor spellen die verified zijn via hun programma. Alles wat daarnaast werkt is mooi meegenomen. Jouw stelling doet voorkomen alsof ze hebben gezegd dat alles moet werken wat je maar kan bedenken, dat is niet eerlijk. Wat jij buiten Steam om wilt doen is prima maar niet klagen bij Valve als iets niet werkt. Dat ze helpen met dingen als Windows drivers is al een beter gebaar dan 99% van de overige fabrikanten en zegt mij maar 1 ding: Ze staan 200% achter hun product en jouw wens om zo weinig mogelijk beperkingen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Herr_Boogie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:14:
Ok, je kan er Windows 10 op installeren. _/-\o_
Voor een gaming apparaat zijn GNU/Linux in al diens smaakjes en Windows natuurlijk voldoende. Mijn opmerking was meer voor dat je geen expliciete drivers voor TempleOS hoeft te verwachten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Tadango schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:27:
Dat geld [sic] voor elke PC, en die worden massaal verkocht :) Daarnaast garandeert valve [sic] dat bepaalde spellen werken en voor de rest heb je mazzel als het werkt. Dat maakt het niet een minder product opeens. Anders zou een Switch ook rommel zijn omdat je moet knutselen om PSP games te kunnen spelen. Valve verkoopt een product met garantie voor spellen die verified zijn via hun programma. Alles wat daarnaast werkt is mooi meegenomen.
Men concentreert zich met name op wat (nog) niet werkt. Dat men niet de nadruk legt op wat wel werkt en wat gaat werken, houdt in dat het geen product voor hen is. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

Ik lees op Reddit dat de eerste e-mails voor Q1 batch 3 al zijn ontvangen. Hier al gelukkigen?

(ik hoop dat ik er met m'n 19:22 reservering vandaag ook bij zit, maar heb er stiekem een hard hoofd in)

Edit: U kijkt naar een blij man
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2vwvIABF1GCX3f4Ljs3R5k4W4s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LRAqpQAk9IytCmPuA8Fwtk4T.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door peternator op 14-03-2022 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-08 23:14
peternator schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:34:
Ik lees op Reddit dat de eerste e-mails voor Q1 batch 3 al zijn ontvangen. Hier al gelukkigen?

(ik hoop dat ik er met m'n 19:22 reservering vandaag ook bij zit, maar heb er stiekem een hard hoofd in)

Edit: U kijkt naar een blij man
[Afbeelding]
19.23 hier, voorlopig niets in de mailbox terug te vinden (256gb versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Geen email, maar in Steam app kon ik mijn bestelling afronden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08 06:22
Mijn mail ook zojuist ontvangen om de 512 GB te betalen. Ik had ook niet anders verwacht op basis van de spreadsheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:25
Ik denk dat ik helaas nog een week moet wachten.... i want it!! :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:12
Net mail ontvangen en betaald voor de 256gb versie, ik was op 16 juli 19:22 :)

Nu afvragen: houd ik dat ding wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totaal niet jaloers. Veel plezier allemaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Top!

Ben benieuwd of het klopt: ik moet nu precies 90 dagen wachten.
(1629553593 256GB)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bretgrenz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-08 19:03
Mail ook binnen gehad voor de 512GB versie, hopelijk krijgen meer mensen 'm deze week. Veel plezier allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik zal wel weer moeten wachten tot volgende week. 19:23/512GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

sderooij schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:03:
Net mail ontvangen en betaald voor de 256gb versie, ik was op 16 juli 19:22 :)

Nu afvragen: houd ik dat ding wel :D
Ik zie ook serieuze bedragen voorbij komen op marktplaats... als ik mijn 512 editie ongeopend online had gegooid had ik denk ik 1100+ kunnen vangen, zeker omdat ik hem in handen had en niet 'reservering geplaatst voor xxx). Aan de ene kant denk ik, sow, veel geld, ik kan prima nog een half jaar langer wachten, aan de andere kant is het ook dat je over een tijd dat geld vergeten bent en het apparaat niet.

Ik zou het dan uitgegeven hebben aan een upgrade voor mijn game pc maar daar wilde ik mee wachten tot ik mijn nieuwe kantoor af heb en tegen die tijd is de hardware alweer vernieuwd (gaat hard in de IT immers). Nu heb ik iets om in de bank te gamen ipv altijd maar achter die desktop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Ook eerder vandaag (17.36) mail gehad voor de 256gb! Ik ga even het document bijwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaos-Zero op 14-03-2022 19:13 ]

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

HTT-Thalan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:11:
[...]

Ik zie ook serieuze bedragen voorbij komen op marktplaats... als ik mijn 512 editie ongeopend online had gegooid had ik denk ik 1100+ kunnen vangen, zeker omdat ik hem in handen had en niet 'reservering geplaatst voor xxx). Aan de ene kant denk ik, sow, veel geld, ik kan prima nog een half jaar langer wachten, aan de andere kant is het ook dat je over een tijd dat geld vergeten bent en het apparaat niet.

Ik zou het dan uitgegeven hebben aan een upgrade voor mijn game pc maar daar wilde ik mee wachten tot ik mijn nieuwe kantoor af heb en tegen die tijd is de hardware alweer vernieuwd (gaat hard in de IT immers). Nu heb ik iets om in de bank te gamen ipv altijd maar achter die desktop :).
Voor mijzelf vind ik het ook ethisch bezwaarlijk om 'm van de hand te doen voor een meerprijs. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook mijn twijfels had m.b.t. uiteindelijk bestellen en de knoop gemakkelijk door kon hakken in batch #2 omdat ik weet dat ik 'm kan verkopen voor de aanschafwaarde als die mij niet bevalt of als ik er te weinig mee speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:12
HTT-Thalan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:11:
[...]

Ik zoek ook nog naar wat meer budget om mijn 'oude' desktop een beetje te upgraden, misschien gooi ik dat ding voor een normale prijs wel op tweakers. Denk dat ik die zo kwijt ben? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsfields
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 23:41
Mail ontvangen, sheet ge-update! 512GB

Ik ben benieuwd hoe de Steam Deck de eerste gebruikers bevalt na de eerste 2 weken! Wat spelen jullie zoal? vooral AAA Games, indies, emulator?
En laten jullie de game pc meer links liggen hierdoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

sderooij schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:29:
[...]

Ik zoek ook nog naar wat meer budget om mijn 'oude' desktop een beetje te upgraden, misschien gooi ik dat ding voor een normale prijs wel op tweakers. Denk dat ik die zo kwijt ben? :)
Zeker, maar tweakers v&a zit ook vol handelaren. Dikke kans dat hij opgescoopt worden door iemand die hem alsnog voor +30% op marktplaats gooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Gefeliciteerd alle nieuwe eigenaren! Have fun!

Even terugkomend op een discussiepunt hierboven. Maar hier heb ik Uplay, Epic game store en Origin gewoon draaien. Ik ben zelf een complete leek op Linux gebied. Het is wel erg makkelijk om het geinstalleerd te krijgen. .exe als Non-steam game toevoegen, forceer proton, installeer, installer in steam verwijderen, add non-steam game en blader naar .exe van de store naar keus.

That's it.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
nielsfields schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:01:

Ik ben benieuwd hoe de Steam Deck de eerste gebruikers bevalt na de eerste 2 weken! Wat spelen jullie zoal? vooral AAA Games, indies, emulator?
Horizon lekker aan het spelen, Switch games en PS2/3 werkt top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
nielsfields schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:01:
Bedankt, iedereen, volg zijn voorbeeld ;)
Ik heb er nu 12 games op staan, vooral "Great on Decks" en games waarvan ik me afvroeg of ze goed zouden draaien (wat blijkt, ja!). Meeste wat ik tot nu toe heb gespeeld is Apex Legends :)
Goed punt. Ik zit er minder achter, maar bijvoorbeeld Horzon: Zero Dawn is zo mooi, dat wil ik vooral op mijn 32 inch 1440p HDR scherm ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 13:21
Ik heb nu ook eindelijk de bestel mail gehad voor de 512GB versie die op 16 juli om 19:10 gereserveerd was. Ik had vorige week deze email wel verwacht gezien de reserveringstijdstip. Dit geeft aan dat die tijden in de mail niet altijd overeen komen met hun daadwerkelijke que

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsfields
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 23:41
XanderDrake schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:19:
[...]
Bedankt, iedereen, volg zijn voorbeeld ;)

[...]
Ik heb er nu 12 games op staan, vooral "Great on Decks" en games waarvan ik me afvroeg of ze goed zouden draaien (wat blijkt, ja!). Meeste wat ik tot nu toe heb gespeeld is Apex Legends :)

[...]

Goed punt. Ik zit er minder achter, maar bijvoorbeeld Horzon: Zero Dawn is zo mooi, dat wil ik vooral op mijn 32 inch 1440p HDR scherm ervaren.
Bedankt voor je reactie. Ik ben zelf ook nog lekker bezig met Horizon: Zero Dawn. Ik speel hem momenteel via game pc --> Steam link (wat een geweldig apparaat blijft dat) op de 55 inch oled met een ds4 controller in de vuist, erg benieuwd of ik dit ook op de deck ga doen.
Hele avonden gamen zit er tegenwoordig (35) bijna niet meer in en denk dat de deck prettig is om "even een half uurtje knoppen te rammen op de bank" met een goeie platformer (e.g. Ori).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Hebben jullie enig idee wanneer deze batch bezorgd zal worden, verzonden vanuit Nederland toch? Heeft iemand eventueel recent nog een SD card voor een mooie prijs ergens tegengekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisboers
stfnz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:51:
Hebben jullie enig idee wanneer deze batch bezorgd zal worden, verzonden vanuit Nederland toch? Heeft iemand eventueel recent nog een SD card voor een mooie prijs ergens tegengekomen?
Gezien de sheet: 3-4 dagen na order.
Wat SD kaart betreft, ik zou eens kijken naar een snelle 1TB kaart, bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Sandisk Extreme microSDXC (GN6MA) 1TB
(heb ik zelf op het oog)

[ Voor 28% gewijzigd door chrisboers op 14-03-2022 20:57 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr_Boogie
The Zep Man schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Voor een gaming apparaat zijn GNU/Linux in al diens smaakjes en Windows natuurlijk voldoende. Mijn opmerking was meer voor dat je geen expliciete drivers voor TempleOS hoeft te verwachten. :+
Ja, en ik heb bv nog nooit gehoord van TempleOS. Ik wou gewoon mijn meerdere erkennen in u qua kennis van het bestaan van OS'en. Dat houdt zowat op na MacOS, Windows, Linux, Unix, android, iOS. Ik zat dus effectief gewoon aan windows te denken, maar wou het daar niet toe beperken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
Sheet weer even wat foute data aangepast. 1991 klopt niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
Iedere maandag weer geduldig wachten maar denk dat mijn mailtje pas eind april / begin mei zal binnenkomen als ik verschillende EU lijsten zo bekijk.

Ik lees her en der al wel dat enkelen zich een beetje ergeren aan de fan zonder koptelefoon of met volume op minder dan 50%. Al mijn videokaarten van de afgelopen jaren heb ik altijd voorzien van betere pasta en pads (ook PS4, PS4 Pro etc.) en als ik er een paar graden mee kan winnen dan zal dat ook voor de Steam Deck gelden in combinatie met undervolten (hopelijk dat dat tegen dan ook beter werkt of duidelijkere resultaten van te vinden zijn.)

Er zijn ook verschillende fans (bijv. Delta, Nidec) gespot. Misschien dat dat ook nog een verschil kan verklaren. Ook hier hoop ik op een beter aftermarket alternatief. Nu is het wel zo dat ik in eerste instantie vooral simpelere/oudere games wil spelen (Civilization 6, Disco Elysium, GTA V, 2D platformers etc.) dus misschien dat het dan allemaal nog wel gaat meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williams123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01 22:37
als ik zo de lijst bekijkt lijken niet veel een mail gehad te hebben van de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Williams123 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:52:
als ik zo de lijst bekijkt lijken niet veel een mail gehad te hebben van de lijst.
Batch 2 duurde het ook een dag of 2/3 voordat men 'm geüpdatet had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
chrisboers schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Gezien de sheet: 3-4 dagen na order.
Wat SD kaart betreft, ik zou eens kijken naar een snelle 1TB kaart, bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Sandisk Extreme microSDXC (GN6MA) 1TB
(heb ik zelf op het oog)
Knap duur wel. Voor 60 euro heb je een 512GB SD kaartje van Samsung A2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

stfnz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:51:
Pukson schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:05:
[...]

Knap duur wel. Voor 60 euro heb je een 512GB SD kaartje van Samsung A2.
Yes, ik heb zelf de Samsung EVO Plus 512 GB net besteld (bij Bol nu ook voor ~60 euri). Lijkt mij qua prijs kwaliteit een erg goede keuze.

Edit: qua bezorging, ik ga zelf uit van donderdag (dat zag ik bij de vorige batches ook)

[ Voor 5% gewijzigd door peternator op 14-03-2022 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tenocticatl
  • Laatst online: 21-05 18:53
Arunia schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:35:
Sheet weer even wat foute data aangepast. 1991 klopt niet. :P
Misschien iemand die toch in de war was met de Game Gear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:21
De hele avond Fallout 4 gespeeld op mijn Steamdeck… erg goede ervaring.

Minder kramp dan bij mijn Switch; wel iets zwaarder. Geluid en scherm zijn veel beter. En ja… Fallout… :p

Ventilator is wel hoorbaar, maar een stuk stiller dan mijn Switch als die het moeilijk krijgt.

Ik heb ook Total War Warhammer 2 geprobeerd, maar control met trackpad werkt niet goed in het campaign screen. Maar misschien morgen na een reboot nog eens proberen. Het helpt niet dat ik deze titel per ongeluk op een sd kaart heb gezet… erg traag met laden.

[ Voor 31% gewijzigd door Flozem op 15-03-2022 00:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Elazz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:43:
Iedere maandag weer geduldig wachten maar denk dat mijn mailtje pas eind april / begin mei zal binnenkomen als ik verschillende EU lijsten zo bekijk.

Ik lees her en der al wel dat enkelen zich een beetje ergeren aan de fan zonder koptelefoon of met volume op minder dan 50%. Al mijn videokaarten van de afgelopen jaren heb ik altijd voorzien van betere pasta en pads (ook PS4, PS4 Pro etc.) en als ik er een paar graden mee kan winnen dan zal dat ook voor de Steam Deck gelden in combinatie met undervolten (hopelijk dat dat tegen dan ook beter werkt of duidelijkere resultaten van te vinden zijn.)
Er is al gewaarschuwd dat dat een slecht idee is. De fan koelt niet alleen de APU maar ook de andere onderdelen welke nu al flink warm worden (richting te grens van maximaal). Ga je de APU beter koelen zodat de fan langzamer draait dan heb je kans dat andere onderdelen oververhitten en snel stuk gaan. Ik zou van de koeling afblijven, deze is heel specifiek ontworpen en getuned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Tadango schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:18:
Er is al gewaarschuwd dat dat een slecht idee is. De fan koelt niet alleen de APU maar ook de andere onderdelen welke nu al flink warm worden (richting te grens van maximaal). Ga je de APU beter koelen zodat de fan langzamer draait dan heb je kans dat andere onderdelen oververhitten en snel stuk gaan. Ik zou van de koeling afblijven, deze is heel specifiek ontworpen en getuned.
AMD APUs kunnen thermal throttlen, dus als hij het niet correct doet, verwacht ik lagere performance ipv oververhitting. Maar inderdaad, een goed idee is het niet. Valve zal de Deck degelijk getweakt hebben en ik verwacht dus niet veel verbetering. Ik hoop dat we dit "probleem" met software tweaks kunnen oplossen. Als Valve zo goed luistert als dat we hopen, dan komt het wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:16:
[...]

AMD APUs kunnen thermal throttlen, dus als hij het niet correct doet, verwacht ik lagere performance ipv oververhitting. Maar inderdaad, een goed idee is het niet. Valve zal de Deck degelijk getweakt hebben en ik verwacht dus niet veel verbetering. Ik hoop dat we dit "probleem" met software tweaks kunnen oplossen. Als Valve zo goed luistert als dat we hopen, dan komt het wel goed.
Het gaat niet om het oververhitten van de APU maar van de spanning regelaar, geheugen, laad chip edg. APU zal niet snel defect raken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pukson
Hoe meer ik gebruik maak van de Steamdeck hoe blijer ik wordt. Man wat een gaaf apparaat! Echt de all in one apparaat, en nice hoe alles te integreren is in SteamUI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmUiHUfcL1jKGU0zsNFaeFA2-jY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SoTfccUl2omXXHnMScybqpCs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfnz

Kijk nog steeds uit naar mijn 512GB, maar dit valt me toch wel een beetje tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb ook al resultaten gezien dat de SSD ruim 2x zo snel was. Het zal per spel verschillen maar de meesten zijn een 5 - 10 % langzamer vanaf een SD kaart. Dat is toch heel mooi? Dat de SSD versie niet veel sneller was had iedereen wel verwacht gezien dat in een PC ook weinig uit maakt. Daarom snap ik ook niet dat iedereen van die supersnelle NVME drives in een gaming PC zet. Het maakt (nu nog) weinig uit. Pas als spellen er voor geoptimaliseerd worden ga je een groot verschil merken. Wellicht dan ook op de Steam Deck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 23:19
Pukson schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:53:
Hoe meer ik gebruik maak van de Steamdeck hoe blijer ik wordt. Man wat een gaaf apparaat! Echt de all in one apparaat, en nice hoe alles te integreren is in SteamUI

[Afbeelding]
Je bedoelt eigenlijk te zeggen, de Switch kan er ook uit als je de steamdeck hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 08:18

[Afbeelding]
Oh? Hoe?

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
GranCanaria schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:19:
[...]

Je bedoelt eigenlijk te zeggen, de Switch kan er ook uit als je de steamdeck hebt :)
Maar dan heb je geen OLED scherm! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online

[Afbeelding]
Geniet ervan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik ben niet jaloers hoor. Jullie zijn jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27

[Afbeelding]
Haha, nice. Werkt dit nog een beetje goed? Gewoon uit interesse en verder geen uitleg nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baluna
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-05-2024
@LongTimeAgo @Arunia

Bij deze mijn e-mail. Het is mogelijk dat ik mijn gegevens verkeerd ingevuld heb. Mocht dit het geval zijn wil ik graag mijn excuses aanbieden!

-BalunaAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50GA7PwkkK-ul9X2eOVnEI_7mK8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TH4jZzLHePtodAJ0TuU979GG.png?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door baluna op 16-03-2022 00:55 . Reden: steam naam in beeld ]

-B

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik zou ff je account naam blurren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baluna
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-05-2024
@sassymousasi thanks!

-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Ik ben de afgelopen dagen wat meer Competetive Shooters aan het uitproberen, maar het is niet altijd een positieve ervaring:

CS:GO is géén Steam Deck Verified game, wat mij enigszins verbaast gezien het een Valve spel is, want redelijk lichtgewicht, controller ondersteunend en super populair. Er zijn dus aspecten van het start scherm waarbij je moet gebruik maken van Mouse mode (touchscreen of joystick).
Vervolgens is de default control scheme dus Gyro aim. Nou das best funky :+ ik kon er niet makkelijk aan wennen, dus overgestapt op gewoon controller aim. Ook was de framerate niet helemaal stabiel (60fps met dips), wat ik niet begrijp gezien dat het een vrij licht spel is. Misschien de MicroSD? Er is nog werk aan de winkel.
PayDay 2: is wél een Steam Deck Verified game, die draaide echt niet optimaal, op high haalde ik de 60fps belange na niet. Wat erg vreemd is: het is een nog lichter spel en ook de GPU belasting was lang niet 99%. De GPU draaide meestal rond de 1050mhz, terwijl 1600mhz de norm is (ik speel altijd met 15 watt TDP). Heeeel vreemd.

Dit alles staat in schril contrast met Apex Legends, want die draait echt subliem.

Nog wat patches zullen nodig zijn voordat die games goed draaien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0KIT0
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-08 15:09
CS:GO is géén Steam Deck Verified game, wat mij enigszins verbaast gezien het een Valve spel is, want redelijk lichtgewicht, controller ondersteunend en super populair. Er zijn dus aspecten van het start scherm waarbij je moet gebruik maken van Mouse mode (touchscreen of joystick).

PayDay 2: is wél Steam Deck Verified game, die draaide echt niet optimaal, op high haalde ik de 60fps belange na niet. Wat erg vreemd is: het is een nog lichter spel en ook de GPU belasting was lang niet 99%. De GPU draaide meestal rond de 1050mhz, terwijl 1600mhz de norm is (ik speel altijd met 15 watt TDP). Heeeel vreemd.
Heb je geprobeerd om beide games om de SSD te installeren? Ben benieuwd of de ervaring daarna verbeterd.

Afgaande op wat ik tot nu toe gehoord heb zou CS:GO beter moeten werken. Het is echt een licht spel en zou toch echt wel lekker moeten kunnen draaien op de deck.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pukson
Arunia schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:51:
[...]

Haha, nice. Werkt dit nog een beetje goed? Gewoon uit interesse en verder geen uitleg nodig.
Werkt echt super! Hier een kleine impressie.

https://imgur.com/a/V1uExMc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Pukson schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Werkt echt super! Hier een kleine impressie.

https://imgur.com/a/V1uExMc
Nice, dat werkt wel heel soepel

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aa1
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-03 15:54

Aa1

Zijn de ervaring mbt een usb-c dock verder positief? Ik heb een HP usb-c dock Gen5 gebruikt maar ik krijg het extern scherm niet aangestuurd en het power lampje op de Steam Deck bleef aan toen ik de usb-c kabel eruit haalde. De volgende dag was ie zelfs nog aan, ff Witcher 3 gespeeld en de batterij helemaal leeg getrokken. Toen ging die uit en met opladen met de valve adapter verder geen problemen gehad. Denk dat het de PD3 is die een "aan" signaal heeft gestuurd en bij het verwijderen geen "uit".

En is er een goede tutorial voor uplay en origin aan de gang te krijgen? Ik krijg het niet voor elkaar met met de stappen uit de MVA youtube.

Als origin nou zou werken is de humble choice voor deze maand wel erg interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

Een kwartier geleden heb ik de trackingcode voor mijn Steam Deck ontvangen. Laat nu nog niets zien, maar vermoedelijk dus (net als eerdere leveringen van mede-tweakers) op donderdag (morgen) in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aa1

Aa1

Herr_Boogie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Mijn ervaring met installeren via wifi zijn goed. Downloaden ging tot 40MB/s. Het is iets minder dan op mijn desktop, maar als je er naar staart gaat het altijd trager e :)
:)

Vond het ook wel jammer dat het scherm niet uit kan. Om hem nou op zo'n statisch beeld te laten voor x tijd vond ik geen fijn idee. Krijg je als je CRT inbranden hebt meegemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aa1

Aa1

peternator schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:16:
Een kwartier geleden heb ik de trackingcode voor mijn Steam Deck ontvangen. Laat nu nog niets zien, maar vermoedelijk dus (net als eerdere leveringen van mede-tweakers) op donderdag (morgen) in huis.
GLS :r

De traceer link gaf bij mij de hele tijd aan, pakket nog niet ontvangen. Zelfs op donderdag, pas in de loop van de ochtend een ander mailtje met "we zijn er zo".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

peternator schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:16:
Zelfde als @Aa1 , tracking link vanuit Valve werkte simpelweg niet, handmatig zoeken ook niet. Pas op donderdagochtend (8u21) een T&T mail van GLS die verwees naar deze pagina: https://www.gls-info.nl/Tracking?parcelno= (ingevuld) die wel werkte.

Pagina: 1 ... 20 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.