Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Is het lijstje niet sticky te maken? ik moet nu constant zoeken naar waar de link staat.
Hiernaast wil ik toch even melden dat ik voor de time being het volgende gedaan heb:
Een oude switch had ik al. Hierop heb ik android gezet en deze gebruik ik nu met stadia en gamepass.
Voor degene die niet kunnen wachten is dat echt een hele goede optie. Je krijgt dan de ultieme tablet in de vorm van een console en je hebt alle games uit je stadia pro en gamepass abonnement ter beschikking. Zo ben ik de nieuwste Yakuza nu aan het spelen.
Andere voordelen zijn dat je ook je fysieke spellen op je xbox kunt streamen. Hetzelfde voor gforce now
Staat in de eerste postGranCanaria schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:56:
Is het lijstje niet sticky te maken? ik moet nu constant zoeken naar waar de link staat.
Ja jongens, iedereen welkom om deze te updaten! We hebben al een dataset van meer dan honderd bestellingen! Knowledge is powerThe Zep Man schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:51:
[...]
Kan je dat hieraan toevoegen?
https://docs.google.com/s...M2RE8xAOodSDn23dVZ911MQQ/
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ha, en wat kan je er mee? Niets nuttigs zover ik zie. Leuk al die profiel dingen, maar daar geef ik niets om. Korting op een spel bv zou ik super vinden, maar daarvoor kan je de punten niet gebruiken.HTT-Thalan schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:09:
Sow, ik heb ineens veel Steam points.
Je kan de hele points shop leeg kopen met complete onzin en dan hou je nog de helft overTadango schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:13:
[...]
Ha, en wat kan je er mee? Niets nuttigs zover ik zie. Leuk al die profiel dingen, maar daar geef ik niets om. Korting op een spel bv zou ik super vinden, maar daarvoor kan je de punten niet gebruiken.

Ik zou liever CSGO skins ervan kopen ofzo.
Ik heb er nu wel spijt van dat ik geen 64GB versie gereserveerd heb met een extra sd-kaart, was goedkoper en had ik hem veel eerder gehad

Ergens balen dat het zo lang gaat duren, maar aan de andere kant dit is wel een stuk transparanter. En beter dan de consoles bijvoorbeeld, die zijn nog steeds op! Jaren na de launch.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik snap nog niet waarom het opeens een vertraging wordt genoemd. Ze hadden alleen een na Q2 en hebben dat nu verduidelijkt. Ik lees nergens dat mensen van Q2 naar Q3 zijn verschoven toch? Dat nieuwe bestellingen nu opeens na Q3 zien ipv na Q2 is logisch als de bestel lijst langer wordt omdat de vraag groter is dan gedacht. Dat is toch echt anders dan een vertraging.XanderDrake schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:55:
Tweakers frontpage heeft de leveringsvertraging opgenomen in een artikel.
Ergens balen dat het zo lang gaat duren, maar aan de andere kant dit is wel een stuk transparanter. En beter dan de consoles bijvoorbeeld, die zijn nog steeds op! Jaren na de launch.
LET OP!
Het document staat even op slot. Blijkbaar zijn er mensen (gok vanuit de FP) die het leuk vinden om te klooien in het document. Ik weet nog even niet hoe ik dit het beste aan kan vliegen en vind het ook fijn dat het de hele tijd goed gaat en mensen echt leuke handige dingen hebben toegevoegd en vandaag ineens er gekloot wordt in het document.
Als er mensen ideeën hebben, dan hoor ik het graag, wellicht handig om dit via DM dan te doen.
Belangrijkste is denk ik een beperkt aantal mensen bewerk rechten te geven en dan toch het idee met een Form te doen zodat we wel visueel iets hebben, maar er niet in gekloot kan worden. Buiten dat mensen meuk in het document gaan gooien via het form, maar ook dat is wel dicht te timmeren.
[ Voor 64% gewijzigd door Arunia op 08-03-2022 11:12 ]
edit: ik zie dat op de FP hetzelfde al wordt aangeraden, hahaha!
[ Voor 15% gewijzigd door mathman op 08-03-2022 11:19 ]
Hoe lang zat er tussen je daadwerkelijke (betaalde) bestelling en levering?XanderDrake schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:30:
Juist! ik heb hem ook in handen
[Afbeelding]
Mijn korte beoordelingen over punten die men nu vermeldtVerder briljant ding!
- Hij ligt heerlijk in de handen. Groter maar fijner dan mijn GPD Win.
- Ventilator geluid is daar, maar is meer gewoon blazen. Ik speel nu geen zwaar spel dus misschien kan het erger worden. Maar geen coilwhine ofzo, helemaal wat je kan verwachten van dit formaat. Je kan altijd de TDP verlagen
- Bluetooth vertraging? Ja, is wel sprake van. Niet extreem maar wel te verwachten.
- Joystick drift? Ik niet. Versie van 27 februari dus geen idee waarom niet.
- SSD opslag over na eerste updates bij de 64gb versie is 43 gigabyte. Valt een beetje tegen.
- Standby systeem werkt geniaal!
Dat nieuwe pre-orders nu in Q3 terecht komen is inderdaad niet meer dan logisch. Maar, volgens mij (nog geen bewijs gezien trouwens) zijn er dus redelijk wat pre-orders van meerdere maanden geleden met "na Q2" nu "na Q3" geworden. Das een vertraging niet?Tadango schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:01:
[...]
Ik snap nog niet waarom het opeens een vertraging wordt genoemd. Ze hadden alleen een na Q2 en hebben dat nu verduidelijkt. Ik lees nergens dat mensen van Q2 naar Q3 zijn verschoven toch? Dat nieuwe bestellingen nu opeens na Q3 zien ipv na Q2 is logisch als de bestel lijst langer wordt omdat de vraag groter is dan gedacht. Dat is toch echt anders dan een vertraging.
Aaah dat is stom. Ja lock maar. We kunnen hem op gezette tijden weer open zetten want anders kunnen we nieuwe shipments niet vernieuwe.Arunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:05:
Ik vind het op zich niet zo erg wanneer het wat langer duurt. Hoop voor mij dan dat het moment van bestellen en betalen wat meer naar achteren wordt verschoven zodat ik nog even iets langer kan sparen.
LET OP!
Het document staat even op slot. Blijkbaar zijn er mensen (gok vanuit de FP) die het leuk vinden om te klooien in het document. Ik weet nog even niet hoe ik dit het beste aan kan vliegen en vind het ook fijn dat het de hele tijd goed gaat en mensen echt leuke handige dingen hebben toegevoegd en vandaag ineens er gekloot wordt in het document.
Als er mensen ideeën hebben, dan hoor ik het graag, wellicht handig om dit via DM dan te doen.
Belangrijkste is denk ik een beperkt aantal mensen bewerk rechten te geven en dan toch het idee met een Form te doen zodat we wel visueel iets hebben, maar er niet in gekloot kan worden. Buiten dat mensen meuk in het document gaan gooien via het form, maar ook dat is wel dicht te timmeren.
We kunnen werken met twee versies, één backup en één unlocked?
25 februari 20:30 IDEAL betaald en 3 maart 10:30 aangekomen bij GLS servicepuntHTT-Thalan schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:18:
[...]
Hoe lang zat er tussen je daadwerkelijke (betaalde) bestelling en levering?
[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 08-03-2022 11:34 ]
Jammer, er waren ook heel veel mensen die gewoon hun data er in zetten..Arunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:05:
Ik vind het op zich niet zo erg wanneer het wat langer duurt. Hoop voor mij dan dat het moment van bestellen en betalen wat meer naar achteren wordt verschoven zodat ik nog even iets langer kan sparen.
LET OP!

overigens: ik hoor hier mensen roepen dat Valve niet kan nakomen dat alle SD geleverd worden in Q1 aan de mensen die het beloofd is, omdat nu mensen die 19:15 oid besteld hebben nog geen mail hebben gehad, maar bedenk wel dat in dat eerste uur waarschijnlijk ook de meeste bestellingen zijn gedaan. Daarna zullen de bestellingen wel flink afgevlakt zijn en kunnen ze, gok ik, per batch ook meerdere dagen / weken aan bestellingen doorzetten.
Daarnaast zullen ze de productie ook opschalen, dus wie weet bevat de volgende batch wel het dubbele van de vorige. We weten pas 1 april of het ze gelukt ismathman schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:24:
@XanderDrake klopt. Ik heb in november besteld, toen stond er na Q2. Nu ingelogd: na Q3. Dus het geldt inderdaad niet alleen voor bestellingen die nu gedaan worden..
overigens: ik hoor hier mensen roepen dat Valve niet kan nakomen dat alle SD geleverd worden in Q1 aan de mensen die het beloofd is, omdat nu mensen die 19:15 oid besteld hebben nog geen mail hebben gehad, maar bedenk wel dat in dat eerste uur waarschijnlijk ook de meeste bestellingen zijn gedaan. Daarna zullen de bestellingen wel flink afgevlakt zijn en kunnen ze, gok ik, per batch ook meerdere dagen / weken aan bestellingen doorzetten.

Helaas ben ik niet handig met forms en excel achtige dingen maar als ik kan helpen dan hoor ik het graag. Wel jammer dat er weer zo'n drempel nodig is door een paar kinderen online....Arunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:26:
Ik ben bezig met een Google form met vragen. Zal hem even zelf testen, moet alleen alfabetische volgorde nog automatisch laten doen in de spreadsheet zelf, maar dat kan later. Wellicht dat er mensen handig zijn en willen/kunnen helpen. Zag dat er best wat mensen leuk bezig waren en het mooi maakten.
Ik heb de mijne (512gb) gisteren kunnen bestellen (reservatie 19u10).
Na Q3 is ook na Q2. Na Q2 is niet meteen Q3 ook al hopen een hoop dat wel. Ze hebben nu onderscheid gemaakt in de lijst na Q2 maar dat zie ik nog steeds niet als een vertraging. Deze opsplitsen hadden ze eerder kunnen doen maar wellicht hing dat af van productie voorspellingen edg.mathman schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:24:
@XanderDrake klopt. Ik heb in november besteld, toen stond er na Q2. Nu ingelogd: na Q3. Dus het geldt inderdaad niet alleen voor bestellingen die nu gedaan worden..
dat klopt, ik val er ook niet over. Maar ik bedenk me nu dat ik eigenlijk reageer op het nieuwsbericht wat Tweakers heeft opgesteld. Dat dit alleen maar voor nieuwe bestellingen geldt. Niet dus; ook voor bestellingen minimaal sinds 19 november 2021 geldt dit dus ook dat de levering een update heeft gekregen van after Q2 naar after Q3Tadango schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:31:
[...]
Na Q3 is ook na Q2. Na Q2 is niet meteen Q3 ook al hopen een hoop dat wel. Ze hebben nu onderscheid gemaakt in de lijst na Q2 maar dat zie ik nog steeds niet als een vertraging. Deze opsplitsen hadden ze eerder kunnen doen maar wellicht hing dat af van productie voorspellingen edg.
Je moet inloggen, maar dit voorkomt een deel dat mensen meerdere keren invullen en je kunt later na bestellen die gegevens van bestellen en ontvangen ook nog invullen en als je een foutje hebt gemaakt, kun je daar ook nog aanpassingen aan doen.
Mochten mensen willen helpen met het netter maken van de nieuwe sheet om dit visueel te laten zien, dan hoor ik het via DM graag. Voor nu is het gewoon even een simpele lijst geworden.
Thanks maar waar is de link naar de nieuwe versie?Arunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:36:
Het formulier is klaar en werkt. Lean and mean zeg maar. Alleen ik twijfel of iedereen even opnieuw in vult. Dan zal ik de oude sheet even read only zetten.
Je moet inloggen, maar dit voorkomt een deel dat mensen meerdere keren invullen en je kunt later na bestellen die gegevens van bestellen en ontvangen ook nog invullen en als je een foutje hebt gemaakt, kun je daar ook nog aanpassingen aan doen.
Spreadsheet
Je eigen bestel- en ordertijden invullen kan via dit formulier:
Formulier
Op een later moment je gegevens aanpassen kan via diezelfde link wanneer je bijvoorbeeld je bestelmail of Steam Deck ontvangen hebt.
Aanvullen
Mocht je niet opnieuw de gegevens op willen zoeken en had je ze al ingevuld, dan is hier het oude document:
Oude document
@g0tanks Zou je de link naar het formulier en het nieuwe spreadsheet document aan de TS toe kunnen voegen? De andere is ter informatie voor mensen die het opnieuw in moeten vullen. Die eerste twee mogen van mij ook in het roze gedeelte onderaan..
[ Voor 109% gewijzigd door Arunia op 08-03-2022 15:14 ]
nvm, je ninja edit maakt het duidelijk.
[ Voor 23% gewijzigd door Temujin op 08-03-2022 11:43 ]
Ah dat verklaart waarom ik mijn tijd niet kon aanpassen!Arunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:05:
LET OP!
Blijkt toch 1 uur en 1 minuut later te zijn dan ik had genoteerd.
Op 7 maart, om 19:00 betaald. Verwacht hem eigenlijk vrijdag binnen. Was destijds met de Index ook, duurde maar een paar dagen van bestelling tot levering.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/A0vmHWgNlGZdOEns4lj6JAjP.gif?f=user_large)
[YouTube: STEAM DECK - How to upgrade your SSD and install STEAM OS]
[ Voor 31% gewijzigd door Tadango op 08-03-2022 12:55 ]
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik wel van iedereen de informatie zelf handmatig toe kan voegen aan de Spreadsheet, echter, kun je die zelf dan niet meer achteraf aanpassen. Dus, ik raad iedereen aan om het zelf nog via het formulier toe te voegen. Dan kun je er zelf altijd bij.
Mijn reservering staat nu op Q3 aan en niet "na q3". Kan je de google form aanpassen?Arunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:44:
@Temujin als je even ververst en in mijn vorige post kijkt, zie je een link (onderste) naar het nieuwe document. Deze is alleen lezen als het goed is.
It's alive! It's alive!!!!
Als je hier op klikt kun je je registratie aanpassen als het goed is (met dezelfde google account inloggen)Xlast88 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:36:
[...]
Mijn reservering staat nu op Q3 aan en niet "na q3". Kan je de google form aanpassen?
https://docs.google.com/f...Xf20LRmA/alreadyresponded
[ Tesla MIG MYP ]
er is geen optie voor Q3Cyw00d schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:37:
[...]
Als je hier op klikt kun je je registratie aanpassen als het goed is (met dezelfde google account inloggen)
https://docs.google.com/f...Xf20LRmA/alreadyresponded
Nee. Wat veranderd is welke naam het gekregen heeft.redelijk wat pre-orders van meerdere maanden geleden met "na Q2" nu "na Q3" geworden. Das een vertraging niet?
Stel je was altijd al leverdatum December bijvoorbeeld - waar dat eerst "na Q2" was is dat nu "na Q3".
Q3 is namelijk ná Q2.
Ik merk dat er een hoop verwarring ontstaat en die heeft denk ik te maken met hoop - mensen lazen "Na Q2" dus namen ze aan dat dit 1 juli betekent. Logisch, ik wil ook graag mijn deck en hoop natuurlijk ook gauw wat te horen. Maar in realiteit betekent "Na Q2" natuurlijk een datumbereik van 1 juli tot het einde der tijden.
Ik had het handiger gevonden van Valve als ze in maanden hadden gecommuniceerd van te voren. Maar dat gezegd hebbende, het is aan de andere kant weer goed dat ze pas specificeren als ze daadwerkelijk een goed beeld hebben van hun daadwerkelijke logistieke operatie met oog op productie.
Dat is volgens mij wat je bedoeld.
Yes! ik heb het kleurverloop er in gezet en hij doet wat opmaak dingen zoals sorteren, en de naam kolom vergroten wanneer iemand een formulier verzend. Nice!
Dit allemaal vol automagisch. Merkte dat er langere namen kwamen en die vielen deels weg. Nu is dat niet meer zo. Daarnaast kwamen nieuwe entries logischerwijs onderaan te staan en deze worden ook automatisch gesorteerd. Ook pakte hij de opmaak voor de datum en tijd niet mee en dat wordt nu ook automatisch doorgevoerd. Werkt leuk zo.
[ Voor 67% gewijzigd door Arunia op 08-03-2022 14:14 ]
Nog even op deze: https://docs.google.com/s...SDn23dVZ911MQQ/edit#gid=0 een verwijzing doen naar een post in dit topic waar het allemaal van a-z uitgelegd staat (incl. later aanpassen, en bekijken van de sheet) en dan @g0tanks vragen die post te pinnen in deze thread en we zijn rondArunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:40:
@Xlast88 Ik heb de optie "Q3" na "Na Q2" gezet en na "Q3" de optie "Na Q3" gezet.
Dat is volgens mij wat je bedoeld.
Yes! ik heb het kleurverloop er in gezet en hij doet wat opmaak dingen zoals sorteren, en de naam kolom vergroten wanneer iemand een formulier verzend. Nice!![]()
Dit allemaal vol automagisch. Merkte dat er langere namen kwamen en die vielen deels weg. Nu is dat niet meer zo. Daarnaast kwamen nieuwe entries logischerwijs onderaan te staan en deze worden ook automatisch gesorteerd. Ook pakte hij de opmaak voor de datum en tijd niet mee en dat wordt nu ook automatisch doorgevoerd. Werkt leuk zo.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Daar verwijs ik naar deze post:
Arunia in "Steam Deck"
Denk dat dat wel goed moet zijn? G0tanks heb ik daar al gevraagd om die gegevens in de TS te zetten en wellicht in het roze gedeelte van de quickreply.
Als ik trouwens toch 2x dezelfde datum zie staan bij de datum en datum bestellingsmail, dan haal ik die tweede weg. Die Bestellingsmail is de datum welke je gebruikt als je daadwerkelijk het ding kan bestellen en helemaal betalen. Dus niet de mail na reserveren a 5 euro.
Er staat overigens iemand in met ****** als naam. Lijkt me niet dat die naam klopt. Diegene graag even aanpassen.
[ Voor 39% gewijzigd door Arunia op 08-03-2022 15:00 ]
Dat kan prima. Het 64GB eMMC moduul zit er gewoon in als een M.2 SSD.ArawnofAnnwn schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:04:
Weet iemand of de 64GB te upgraden is met een SSD? Deze is fysiek anders dan de andere twee als ik het zo lees (heeft tenslotte eMMC aan boord wat de andere versies niet hebben) dus ik weet niet of dat mogelijk is. Die lijkt mij de meeste bang for your buck versie. SSD er in en gaan.
Volgensmij heeft de 64GB variant gewoon een m.2 slot, alleen is het type flash storage anders. Deze kan je dus gewoon vervangen voor een passende 'echte' SSD.ArawnofAnnwn schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:04:
Weet iemand of de 64GB te upgraden is met een SSD? Deze is fysiek anders dan de andere twee als ik het zo lees (heeft tenslotte eMMC aan boord wat de andere versies niet hebben) dus ik weet niet of dat mogelijk is. Die lijkt mij de meeste bang for your buck versie. SSD er in en gaan.
Baal ervan dat het al die tijd gewoon super goed gaat en er leuke toevoegingen zijn gekomen en nu dan ineens veel gezeur omdat het op de FP goed bedoeld gepost is.
Tadango schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:05:
[...]
Dat kan prima. Het 64GB eMMC moduul zit er gewoon in als een M.2 SSD.
carlpls schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:06:
[...]
Volgensmij heeft de 64GB variant gewoon een m.2 slot, alleen is het type flash storage anders. Deze kan je dus gewoon vervangen voor een passende 'echte' SSD.
Dank jullie wel! Ga een pre-order plaatsen.Arunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:06:
@ArawnofAnnwn Wat @Tadango ook aan geeft klopt. De meesten kopen ook die 64GB versie om hem te upgraden en als ik zo ifixit bekijk, is dat ook een hele goede mogelijkheid.
Niets aan te doen dat krijg je als iets tractie krijgt, zit altijd wel een dreumes tussenArunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:16:
Baal ervan dat het al die tijd gewoon super goed gaat en er leuke toevoegingen zijn gekomen en nu dan ineens veel gezeur omdat het op de FP goed bedoeld gepost is.
Shipping Status: Processing
Hopelijk morgen of overmorgen in huis, dat zou leuk zijn. Lekker Elder Rings spelen en ... vooral 'Tweaken'.
Ik denk dat wanneer je de deck nog ergens dit jaar wilt ontvangen beter het 265/512gb model vanaf nu kunt bestellen.
Of zouden ze produceren naar de vraag? Alleen het opslag deel is anders dus ik denk dat ze prima de productie op de vraag kunnen afstemmen tenzij ze een probleem hebben om aan zoveel eMMC modules te komen.schumi1986 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:53:
Ik denk nu steeds meer mensen er achter gaan komen hoe makkelijk het is om de opslag van de 64gb variant te upgraden er een ontzettend lange wachtrij voor de 64gb gaat ontstaan.
Ik denk dat wanneer je de deck nog ergens dit jaar wilt ontvangen beter het 265/512gb model vanaf nu kunt bestellen.
Ik denk het ook ja. Ik heb zelf ook wel een beetje spijt dat ik niet de 64gb versie heb gereserveerd achteraf. Had er dan gelijk zelf een 512gb ssd in gedaan. Maar het komt goed. Eerst het apparaatje maar eens krijgen.schumi1986 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:53:
Ik denk nu steeds meer mensen er achter gaan komen hoe makkelijk het is om de opslag van de 64gb variant te upgraden er een ontzettend lange wachtrij voor de 64gb gaat ontstaan.
Ja, en die SSD... zoveel keus is er niet helaas. Ik zelf hoop er een 1TB in de zetten maar die zijn helemaal nergens op voorraad. 512GB nog wel maar veel keus is er niet.GranCanaria schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:27:
[...]
Ik denk het ook ja. Ik heb zelf ook wel een beetje spijt dat ik niet de 64gb versie heb gereserveerd achteraf. Had er dan gelijk zelf een 512gb ssd in gedaan. Maar het komt goed. Eerst het apparaatje maar eens krijgen.
Ik heb verder niet echt gekeken naar welke je specifiek nodig hebt, ik had alleen naar de prijsverschillen gekeken en de berichten hier over dat het makkelijk zelf te vervangen is.Tadango schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:35:
[...]
Ja, en die SSD... zoveel keus is er niet helaas. Ik zelf hoop er een 1TB in de zetten maar die zijn helemaal nergens op voorraad. 512GB nog wel maar veel keus is er niet.
Maar ik krijg hopelijk dit jaar ergens na Q3 het apparaatje en denk dat de 256gb voor nu wel voldoende is. Anders kan ik hem altijd nog vervangen mocht het nodig zijn.
We gaan het zien.
Je hebt een 2230 size nodig en die zijn er heel erg weinig op dit moment. 256GB is er meer dan genoeg, en erg goedkoop ook. 64GB upgrade naar 256GB voor 30 euro is zeker een no brainer. Een 512GB 2230 kost je al snel 120 euro en een 1TB is 200+ en nergens op voorraad. Op zich nog allemaal een goede deal tov de meerprijs.GranCanaria schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:40:
[...]
Ik heb verder niet echt gekeken naar welke je specifiek nodig hebt, ik had alleen naar de prijsverschillen gekeken en de berichten hier over dat het makkelijk zelf te vervangen is.
Maar ik krijg hopelijk dit jaar ergens na Q3 het apparaatje en denk dat de 256gb voor nu wel voldoende is. Anders kan ik hem altijd nog vervangen mocht het nodig zijn.
We gaan het zien.
Ja idd. Op mijn switch heb ik daar regelmatig last van als ik aan het spelen ben en het licht staat aan. Ik ga dan even anders zitten of bijna liggenMcVirusS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:47:
Ik ben voor de 512GB gegaan vanwege het ontspiegelde glas. Dat lijkt mij wel prettig. Zet er voorlopig wel een 512GB SD kaartje in, en wellicht op termijn dan wel een andere SSD als deze wat beter leverbaar worden.
Buiten gebruik ik hem niet dus weet niet hoe dat buiten is.
Ik hoop dat er, tegen de tijd dat ik die van mij krijg, er wel ontspiegelde screen protectors te koop zijn op ali enzo.McVirusS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:47:
Ik ben voor de 512GB gegaan vanwege het ontspiegelde glas. Dat lijkt mij wel prettig. Zet er voorlopig wel een 512GB SD kaartje in, en wellicht op termijn dan wel een andere SSD als deze wat beter leverbaar worden.
Ik heb het aangepast in de TS. Voor dat laatste kan je het beste een topic report aanmaken met het verzoek. Ik heb namelijk geen modrechten in dit gedeelte van het forum om de reply warning aan te passen.Arunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:51:
@True Ik heb een stukje tekst en uitleg gegeven in dat document.
Arunia in "Steam Deck"
Denk dat dat wel goed moet zijn? G0tanks heb ik daar al gevraagd om die gegevens in de TS te zetten en wellicht in het roze gedeelte van de quickreply.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Dat ben ik. Stond goed. Ik kan het niet meer aanpassen.Arunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:51:
@True Ik heb een stukje tekst en uitleg gegeven in dat document.
Arunia in "Steam Deck"
Als ik trouwens toch 2x dezelfde datum zie staan bij de datum en datum bestellingsmail, dan haal ik die tweede weg. Die Bestellingsmail is de datum welke je gebruikt als je daadwerkelijk het ding kan bestellen en helemaal betalen. Dus niet de mail na reserveren a 5 euro.
Er staat overigens iemand in met ****** als naam. Lijkt me niet dat die naam klopt. Diegene graag even aanpassen.
AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred
HELDENArunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:41:
Door de aanloop van het FP artikel: nieuws: Nieuwe Steam Deck-bestellingen worden niet voor oktober geleverd hebben we een nieuwe spreadsheet gemaakt, deze is in te zien:
Spreadsheet
Je eigen bestel- en ordertijden invullen kan via dit formulier:
Formulier
Op een later moment je gegevens aanpassen kan via diezelfde link wanneer je bijvoorbeeld je bestelmail of Steam Deck ontvangen hebt.
Aanvullen
Mocht je niet opnieuw de gegevens op willen zoeken en had je ze al ingevuld, dan is hier het oude document:
Oude document
@g0tanks Zou je de link naar het formulier en het nieuwe spreadsheet document aan de TS toe kunnen voegen? De andere is ter informatie voor mensen die het opnieuw in moeten vullen. Die eerste twee mogen van mij ook in het roze gedeelte onderaan..
Wat een gaaf formulier! Uiteraard ook meteen mijn bijdrage er in gezet.
Q2 here we come!
Zo kunnen we ook een beetje voorspellen wie wat wanneer zou kunnen verwachten, echt tof.
Hopelijk wordt hier nog een artikeltje voor gemaakt door de redactie om nóg meer mensen aan trekken om hun bijdrage er in te zetten!
Ook ben ik best verrast dat er mensen nog een bestelling wisten te plaatsen in de tijd voor mij... Pas na 22:00 lukte het mij namelijk weer op dag 1 omdat ik vanaf de eerste minuut 3 maal uit de betaalfunctie gegooid werd, ING daarna 2 maal vast liep en toen van Steam een 'time-out' voor betalen kreeg omdat het te vaak fout ging... (pffff)
Maar goed, alsnog blij het dag 1 te hebben kunnen doen. Was maar 4 euro'tjes dus dat was het probleem niet.
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Trouwens, echt weer een naaistreek dat mensen niet normaal met de sheet konden omgaan. Het ging de hele tijd goed, totdat het op de FP kwam en het ruchtbaarheid kreeg.
@LongTimeAgo Graag gedaan, ik vind dit soort dingen uitzoeken en uitvoeren wel leuk om te doen. Als anderen ideeën hebben, dan kan ik de oplossing meestal wel vinden.
Zelf vond ik het ook ontzettend lang duren voor ik een reservering uberhaupt kon plaatsen. Maar aan de andere kant heb ik ondertussen een Surface book 3 gekocht en die moet ik nog verder terug betalen (klinkt erger, maar soms lenen we wat van het gezamenlijke geld.
@dhrto Dat soort mensen zul je altijd hebben jammer genoeg, maar aan de andere kant hebben we hierdoor wel een ontzettend tof formulier.
Na een maand gooi ik het oude document wel gewoon weg. Het zij zo.
Overigens dank aan de mod die Ninja stijl de linkjes in het roze quickreply deel heeft geplaatst! Top!
CC gaf bij mij ook problemen, dus zal meer geluk zijn geweest als je er meteen doorkwam.dhrto schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:12:
Lang leve betalen met CC bij Steam. Echt nog nooit problemen ermee gehad. Met Paypal en iDeal hoor ik vaak dat bij drukte de betaling soms niet goed doorkomt. Zo heb ik 2 à 3 minuten na de 'opening' de bestelling kunnen doen.
Trouwens, echt weer een naaistreek dat mensen niet normaal met de sheet konden omgaan. Het ging de hele tijd goed, totdat het op de FP kwam en het ruchtbaarheid kreeg.
Nóg sneller is via Steam wallet. Maar juist op die dag had ik er niet genoeg op staan om die reservering er door te drukken, dus dan moest t maar via ideal.dhrto schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:12:
Lang leve betalen met CC bij Steam. Echt nog nooit problemen ermee gehad. Met Paypal en iDeal hoor ik vaak dat bij drukte de betaling soms niet goed doorkomt. Zo heb ik 2 à 3 minuten na de 'opening' de bestelling kunnen doen.

En ja, ik heb t daarna ook willen proberen via Paypal na die mislukte Ideal pogingen, maar toen stond ik nog in die 'time-out'
Creditcard had ik niet gekoppeld en dat hele systeem was al aan het smelten, dus die poging had ik maar laten zitten.
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Dit is inderdaad niet logisch. Niets in de spam? Mijn reservering was voor hetzelfde model op dezelfde minuut.hardware4live schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:20:
wel een beetje raar dat ik om 19:10 een reservering heb staan voor de 512GB, maar blijkbaar als enige geen order email van steam heb ontvangen. De volgorde gaat niet altijd goed blijkbaar.
Nee niets in de spam gehad en in steam heb ik alleen een cancel reservation knopHerr_Boogie schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:47:
[...]
Dit is inderdaad niet logisch. Niets in de spam? Mijn reservering was voor hetzelfde model op dezelfde minuut.
@LongTimeAgo Goed om te weten voor een eventuele volgende keer, hoewel ik volgens mij nog nooit zo gehyped ben geweest over een gadget.
Conclusie: toch maar besteld.
Formulier ingevuld… wel sneu van die sabotage. Dan heb je toch echt geen leven.

[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 09-03-2022 08:42 ]
Shipping Status: Shipping SoonTrue schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:25:
[...]
Niets aan te doen dat krijg je als iets tractie krijgt, zit altijd wel een dreumes tussen![]()
Shipping Status: Processing
Hopelijk morgen of overmorgen in huis, dat zou leuk zijn. Lekker Elder Rings spelen en ... vooral 'Tweaken'.
Whoohoo
Die lijst wordt echt prachtig ingevuld.Arunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:46:
@toos87 Heb het op de achtergrond voor je aangepast. Geen probleem!
@LongTimeAgo Graag gedaan, ik vind dit soort dingen uitzoeken en uitvoeren wel leuk om te doen. Als anderen ideeën hebben, dan kan ik de oplossing meestal wel vinden.
Zelf vond ik het ook ontzettend lang duren voor ik een reservering uberhaupt kon plaatsen. Maar aan de andere kant heb ik ondertussen een Surface book 3 gekocht en die moet ik nog verder terug betalen (klinkt erger, maar soms lenen we wat van het gezamenlijke geld.).
@dhrto Dat soort mensen zul je altijd hebben jammer genoeg, maar aan de andere kant hebben we hierdoor wel een ontzettend tof formulier.Maar vind het nog wel vervelend dat mensen opnieuw in moeten vullen.
Na een maand gooi ik het oude document wel gewoon weg. Het zij zo.
Overigens dank aan de mod die Ninja stijl de linkjes in het roze quickreply deel heeft geplaatst! Top!
Ook grappig om te zien dat je binnen de eerste 10 minuten de 512GB moest bestellen om in Q1 te blijven. Dat je bijna een uur had om de 256GB versie in Q1 te krijgen en dat je ruim 2 uur de tijd had om de 64GB versie in Q1 te krijgen! Bijzondere lijst zo!
Shipping Status: Shipped
Gezien de batches nu voor elke week op de maandag gaan lijkt het er op dat het met een beetje geluk het volgende is: maandagavond bestellen donderdag in huis (met GLS lijkt het).
Er zijn veel updates uitgekomen voor SteamOS en steeds meer games zijn officieel Verified, zoals Apex Legends! Daarnaast zijn er tegenwoordig 2000 games die Deck Verified zijn.
Mijn review begint vorm te krijgen, maar om de mensen tegemoet te komen die nu twijfelen om een grote MicroSD kaart te kopen: gewoon doen. Zelfs een noname goedkope Chinese MicroSD uit 2017 doen het redelijk goed qua starten en loaden van levels (hoewel het downloaden en installeren eeuwig duurt).
Onze favo Samsung MicroSD kaart doet het beeldig, ik kan niet goed onderscheid maken tussen de 64gb eMMC en dit kaartje. Voelt allemaal soepel en hij laadt snel! Een stapje goedkoper moet lukken.
Ik zit direct onder een Ubiquiti AC lite, die volgens de specs 867 Mbit op 5 GHz zou moeten kunnen halen. Pak daar de helft van (iets met half duplex dacht ik) dan zou ik theoretisch toch wel 40-50 MB/s moeten overhouden. Dus benieuwd waar de bottleneck ligt.
De Deck is mijn eerste use case dat snelheid via wifi 'belangrijk' is geworden. Met video streamen en browsen is het snel zat.
De testen van LTT hebben gelijke resultaten. Via USB was er een grote winst.dhrto schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:42:
Ik ga van het weekend ook even testen hoe de download snelheid is als ik de Deck bekabeld aansluit. Via wifi vind ik het tegenvallen, haal meestal ca. 20-30 MB/s, terwijl op de PC bekabeld ik mijn Ziggo lijntje echt vol trek met 65-70 MB/s (600 Mbit lijn).
Ik zit direct onder een Ubiquiti AC lite, die volgens de specs 867 Mbit op 5 GHz zou moeten kunnen halen. Pak daar de helft van (iets met half duplex dacht ik) dan zou ik theoretisch toch wel 40-50 MB/s moeten overhouden. Dus benieuwd waar de bottleneck ligt.
De Deck is mijn eerste use case dat snelheid via wifi 'belangrijk' is geworden. Met video streamen en browsen is het snel zat.
Zo te zien ben ik de eerste in de lijst met het 256gb model die Q2 heeft. Dat geeft mij hoop dat ik niet te lang meer hoef te wachten
Ik kreeg de verzendbevesitiging kop om 17u (verzending naar België).True schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:09:
[...]
Gezien de batches nu voor elke week op de maandag gaan lijkt het er op dat het met een beetje geluk het volgende is: maandagavond bestellen donderdag in huis (met GLS lijkt het).
Van waar worden deze verstuurd? Is dat vanuit Luxemburg?
Ik was wel aangenaam verrast dat er op mijn factuur een belgisch BTW-nummer stond. Ik heb bij mijn facturatie adres mijn eigen btw-nummer opgegeven en kan het dus gewoon inbrengen in mijn btw aangifte. Uiteraard ga ik deze enkel gebruiken om mijn productvisualisaties in unreal engine te demonstreren en te testen en is het dus louter voor professioneel gebruik. Games zijn louter voor research en marktonderzoek.
Van wat ik weet van de pricewatch: Valve Steam Link destijds. Is dat ze door een distributeur in het Zuiden van NL werden verzonden.Herr_Boogie schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:20:
[...]
Ik kreeg de verzendbevesitiging kop om 17u (verzending naar België).
Van waar worden deze verstuurd? Is dat vanuit Luxemburg?
Verstandig om te zeggen met de voor- en achternaam en je geboortedatum in je profiel. Nog los van het ethische punt wat men in dit topic vindt van belastingontduiking.Ik was wel aangenaam verrast dat er op mijn factuur een belgisch BTW-nummer stond. Ik heb bij mijn facturatie adres mijn eigen btw-nummer opgegeven en kan het dus gewoon inbrengen in mijn btw aangifte. Uiteraard ga ik deze enkel gebruiken om mijn productvisualisaties in unreal engine te demonstreren en te testen en is het dus louter voor professioneel gebruik. Games zijn louter voor research en marktonderzoek.
[ Voor 28% gewijzigd door True op 09-03-2022 17:31 ]
Belasting ontduiken is niets mis mee, ze zijn zelf ook net criminelen met al die heffingen.....True schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:29:
[...]
Van wat ik weet van de pricewatch: Valve Steam Link destijds. Is dat ze door een distributeur in het Zuiden van NL werden verzonden.
[...]
Verstandig om te zeggen met de voor- en achternaam en je geboortedatum in je profiel. Nog los van het ethische punt wat men in dit topic vindt van belastingontduiking.
Er is niets gelogen en fout in wat ik schreef. Er is enkel ruimte voor interpretatie. Games koop ik niet op de zaak.True schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:29:
[...]
Van wat ik weet van de pricewatch: Valve Steam Link destijds. Is dat ze door een distributeur in het Zuiden van NL werden verzonden.
[...]
Verstandig om te zeggen met de voor- en achternaam en je geboortedatum in je profiel. Nog los van het ethische punt wat men in dit topic vindt van belastingontduiking.
Ik maak tegenwoordig walkthroughs en animaties van treinen in unreal engine. Dat zou vlotjes moeten lopen daarop.
Denk je dat deze enkel gekocht worden om zuiver op te gamen?
Ik was trouwens bereid deze op de zaak te kopen en de BTW maar te slikken, omdat het een rompslomp is om btw internationaal te recupereren.
[ Voor 8% gewijzigd door Herr_Boogie op 09-03-2022 18:52 ]
Meh, de T&T van GLS die de gehele dag niet werkte, is nu actief en geeft aan dat het levermoment pas vrijdag 11 maart zou zijn. Zou toch jammer zijn als het zo lang zou moeten duren.True schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:09:
[...]
De Steam Decks voor Europa liggen in Waalwijk. So close, yet so far..True schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:29:
[...]
Ja dacht inderdaad dat Ingram Micro dat voor Valve deed/doet.CopyCatz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 00:53:
[...]
De Steam Decks voor Europa liggen in Waalwijk. So close, yet so far..
Was wel het geval voor de Valve Index ja.True schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 01:39:
[...]
Ja dacht inderdaad dat Ingram Micro dat voor Valve deed/doet.
Of heb jij de Steam Deck werkelijk op 18 Juni kunnen 'reserveren'?
En @Sassem, volgens mij klopt jouw datum ook niet helemaal haha.
De levering vertrok gisteren inderdaad uit Nederland en wordt normaal vandaag afgeleverd in België.True schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 00:49:
[...]
Meh, de T&T van GLS die de gehele dag niet werkte, is nu actief en geeft aan dat het levermoment pas vrijdag 11 maart zou zijn. Zou toch jammer zijn als het zo lang zou moeten duren.
Ik heb 'm toch nog vandaag binnen gekregen.True schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 00:49:
[...]
Meh, de T&T van GLS die de gehele dag niet werkte, is nu actief en geeft aan dat het levermoment pas vrijdag 11 maart zou zijn. Zou toch jammer zijn als het zo lang zou moeten duren.
:strip_exif()/f/image/MPWadZ9vtY4Hw86WWpc6YUnj.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij zit nog in het plastic.... ik heb nu toch lichte twijfel. Aan de ene kant rete-vet, wil er graag mee aan de slag. Maar wat als de ervaring toch is dat ik liever achter een toetsenbord/muis zit? Ik heb altijd veel lol met RPG games gehad op de PS3 (speelt fijner op het grote scherm) maar ik heb een Shield en die kan dat blijkbaar ook (nog nooit getest overigens). Online shooters zal ik er niet op gaan doen, maar misschien ga ik daar vanwege de vele cheaters wel van weg bewegen.
[ Voor 39% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-03-2022 12:32 ]
[ Voor 90% gewijzigd door BM op 10-03-2022 13:19 ]
ja zag het ook thxLongTimeAgo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:32:
Hey @baluna, door je foutief ingevulde datum is het hele kleurenschema op zn gat gevallen.
Of heb jij de Steam Deck werkelijk op 18 Juni kunnen 'reserveren'?
En @Sassem, volgens mij klopt jouw datum ook niet helemaal haha.

Dan ziet het er tenminste weer even wat netter uit.

Doe ik iets verkeerd?
https://store.steampowered.com/steamdeck/mygames
(uiteraard groeit deze lijst gestaag naarmate er games bij komen na de controles van Valve)
Neemt niet weg dat ik benieuwd ben wat @HTT-Thalan dan wellicht fout heeft gedaan ondanks dat deze een "Great on Deck" game probeert te spelen.
Ik denk een glitch, want ik heb de game nu net nog een keer opgestart en nu verschijnen er iconen (x, b, a, etc) bij verschillende functies en werken de deck controls wél. So far so goodCorvo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:59:
Wellicht nog eens aanstippen dat je vooraf je Steam library kunt controleren wat daarvan "Great on Deck" is.
https://store.steampowered.com/steamdeck/mygames
(uiteraard groeit deze lijst gestaag naarmate er games bij komen na de controles van Valve)
Neemt niet weg dat ik benieuwd ben wat @HTT-Thalan dan wellicht fout heeft gedaan ondanks dat deze een "Great on Deck" game probeert te spelen.
Ik heb Valheim geprobeerd - hij heeft moeite (grafisch) met de intro sequence maar zodra in-world loopt het soepel. Garfield Racing doet het ook heel aardig (voor mijn dochter).
Straks Skyrim en FO4 proberen
Wellicht heeft het te maken met dat controls óók door een "layer" van Steam zelf heen gaan, net zoals dat het geval was bij Big Picture mode, Steam Link en de Steam Link App. Dit gaf bij mij in het begin ook rete veel problemen en rompslomp om deze vrijwel per game apart "goed" te krijgen. Dit werd later wel fors verbeterd.HTT-Thalan schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:12:
[...]
Ik denk een glitch, want ik heb de game nu net nog een keer opgestart en nu verschijnen er iconen (x, b, a, etc) bij verschillende functies en werken de deck controls wél. So far so good.
Ik heb Valheim geprobeerd - hij heeft moeite (grafisch) met de intro sequence maar zodra in-world loopt het soepel. Garfield Racing doet het ook heel aardig (voor mijn dochter).
Straks Skyrim en FO4 proberen.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.