Er staan meer dan 50.000 games op Steam, dat ze daar 30-40% al van getest zouden hebben lijkt me niet realistisch.Talkan schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:06:
Andere mensen teleurgesteld met het aantal games dat getest is? Over 2 dagen gaan de eerste betaalverzoeken eruit voor de Steam Deck en op het moment is voor de meeste mensen nog niet eens voor 10% bekend wat van hun library er nou daadwerkelijk op de console kan draaien. Ik had echt niet verwacht dat ze alle games op de Steam Store al hadden getest, maar ik had toch wel op zijn minst 30% á 40% verwacht.
Goed, staat natuurlijk ook een heleboel filler crap bij. Een groter deel van de 'betere' games zou op zich wel kunnen natuurlijk. Maar ik denk dat ze ook nog niet heel erg lang van tevoren konden testen omdat er ook nog zo hard gewerkt wordt aan de software kant. Als je een half jaar geleden getest hebt dan zegt dat misschien nog maar weinig nu.
Verder weet ik ook niet of het nou heel belangrijk is om nu al bijna alles getest te hebben, het is niet alsof twijfelaars er nu al gelijk een kunnen kopen (of als ze wel al een reservering hebben maar niet bestellen dan zijn er meer dan genoeg reserveringen om de plek over te nemen).
Persoonlijk maakt het mij niet echt heel veel uit of specifieke games nu gelijk gaan werken of niet. Deel van de reden dat ik zo'n ding wil is dat ik het erg interessant vind om de reis mee te maken zeg maar, en als bepaalde games er niet op werken dan speel ik wel wat anders. Ik heb verder vertrouwen in Valve dat ze de software met de tijd steeds verder verbeteren.
Tegen de tijd dat de wachtlijst afgewerkt is en mensen zo zonder reservering een Steam deck kunnen bestellen hebben ze veel meer tijd gehad en verwacht ik dat de lijst veel completer is.
Gamertag: FinrazielNL