Acties:
  • 0 Henk 'm!
Talkan schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:06:
Andere mensen teleurgesteld met het aantal games dat getest is? Over 2 dagen gaan de eerste betaalverzoeken eruit voor de Steam Deck en op het moment is voor de meeste mensen nog niet eens voor 10% bekend wat van hun library er nou daadwerkelijk op de console kan draaien. Ik had echt niet verwacht dat ze alle games op de Steam Store al hadden getest, maar ik had toch wel op zijn minst 30% á 40% verwacht.
Er staan meer dan 50.000 games op Steam, dat ze daar 30-40% al van getest zouden hebben lijkt me niet realistisch.
Goed, staat natuurlijk ook een heleboel filler crap bij. Een groter deel van de 'betere' games zou op zich wel kunnen natuurlijk. Maar ik denk dat ze ook nog niet heel erg lang van tevoren konden testen omdat er ook nog zo hard gewerkt wordt aan de software kant. Als je een half jaar geleden getest hebt dan zegt dat misschien nog maar weinig nu.

Verder weet ik ook niet of het nou heel belangrijk is om nu al bijna alles getest te hebben, het is niet alsof twijfelaars er nu al gelijk een kunnen kopen (of als ze wel al een reservering hebben maar niet bestellen dan zijn er meer dan genoeg reserveringen om de plek over te nemen).

Persoonlijk maakt het mij niet echt heel veel uit of specifieke games nu gelijk gaan werken of niet. Deel van de reden dat ik zo'n ding wil is dat ik het erg interessant vind om de reis mee te maken zeg maar, en als bepaalde games er niet op werken dan speel ik wel wat anders. Ik heb verder vertrouwen in Valve dat ze de software met de tijd steeds verder verbeteren.

Tegen de tijd dat de wachtlijst afgewerkt is en mensen zo zonder reservering een Steam deck kunnen bestellen hebben ze veel meer tijd gehad en verwacht ik dat de lijst veel completer is.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 19:06

peternator

Shoop da whoop.

Weer een update van Valve over SD-day (vrijdag)

* Mails worden inderdaad vanaf 19:00 verstuurd (10 am pacific). Vanaf moment ontvangen mail 72 uur om te kopen. Als je niet koopt, of cancelt gaat je Deck/reservering door naar de volgende in de rij. Het zou dus kunnen dat we vanaf de 28e hier (hopelijk) wat vrolijke Tweakers horen die eerst Q2 hadden en dan toch mogen gaan bestellen.
* Rond 19:00 moment vervalt het embargo ook voor de reviews (ongeveer 100 media outlets)
* Dock niet beschikbaar bij launch, hopelijk in de lente

[ Voor 23% gewijzigd door peternator op 23-02-2022 23:04 ]

Zouden ze je bestel moment schatting continu gaan bijwerken dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Aangezien waarschijnlijk morgenvroeg de eerste bestellingsmail vanuit Valve worden uitgestuurd, wilde ik nog even ons document naar voren halen zodat de mensen het kunnen invullen. Ik ben erg benieuwd namelijk:

https://docs.google.com/s...SDn23dVZ911MQQ/edit#gid=0

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15
peternator schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:35:
* Dock niet beschikbaar bij launch, hopelijk in de lente
Niet het einde van de wereld, gezien je ook een eind komt met een USB-C hub en wat creativiteit om de Deck overeind te laten staan voor betere koeling. Er zullen ook wel third-party houders en 3D modellen om te printen komen.

[edit]
Een voorbeeldje. :)

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 24-02-2022 09:38 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Qon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:17:
Aangezien waarschijnlijk morgenvroeg de eerste bestellingsmail vanuit Valve worden uitgestuurd, wilde ik nog even ons document naar voren halen zodat de mensen het kunnen invullen. Ik ben erg benieuwd namelijk:

Hierbij roep ik Xlast88 uit tot pechvogel van de dag. Levering na Q2, terwijl mensen die tot 3(!) dagen daarna hebben besteld wel in Q2 staan. Andere locatie dan NL wellicht.

Mijn idee om de 512 te bestellen omdat de animo daarvoor wel minder zou zijn is ook niet helemaal uitgekomen :N

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:53
peternator schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:35:
* Mails worden inderdaad vanaf 19:00 verstuurd (10 am pacific). Vanaf moment ontvangen mail 72 uur om te kopen. Als je niet koopt, of cancelt gaat je Deck/reservering door naar de volgende in de rij. Het zou dus kunnen dat we vanaf de 28e hier (hopelijk) wat vrolijke Tweakers horen die eerst Q2 hadden en dan toch mogen gaan bestellen.
Ik lees verschillende theorieën: sommige zeggen dat de hardware geen vertragingen had, maar de software. Dat zou betekenen dat er nu veel meer Decks beschikbaar zijn voor shipment dan destijds in december. Als dat zo is, kunnen er zo heel snel ordermails gestuurd worden naar Q2 mensen.

Er zitten trouwens wel een paar fouten in de Google sheet, mensen met hele rare data. Ik ga iig direct mijn entry updaten zodra ik een mail heb :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

XanderDrake schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Ik lees verschillende theorieën: sommige zeggen dat hardware geen vertragingen had, maar software. Dat zou betekenen dat er nu veel meer Decks beschikbaar zijn voor shipment dan destijds in december. Als dat zo is, kunnen er zo heel snel ordermails gestuurd worden naar Q2 mensen.

Er zitten trouwens wel een paar fouten in de Google sheet, mensen met hele rare data. Ik ga iig direct mijn entry updaten zodra ik een mail heb :)
We zullen het zien. Dat is een theorie waar ik ook aan dacht en wat niet zo heel gek is als je de updates ziet de laatste tijd. Toch denk ik dat hardware echt wel beperkt is. Dan nog moeten eerste alle Q1 orders gevuld worden en daarna is Q2 pas aan de beurt. Vergeet niet dat alleen de mensen die eerst een December status hadden bij de eerste lading verwacht worden. De rest welke initieel Q1 had moet nog steeds wachten, ook al zitten die nu nog in Q1. Niet alle Q1 mensen zullen morgen een email krijgen.

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Ik verwacht als vroege Q2'er gewoon morgen een mail te krijgen 😅

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

NosferatuX schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:35:
Ik verwacht als vroege Q2'er gewoon morgen een mail te krijgen 😅
Verwachten en hopen zijn 2 verschillende dingen :F

• NosferatuX
  • Niet online
Tadango schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Verwachten en hopen zijn 2 verschillende dingen :F
Je meent het |:(

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Sorry, wordt een beetje 8)7 van het wachten :)

• NosferatuX
  • Niet online
Tadango schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:46:
[...]

Sorry, wordt een beetje 8)7 van het wachten :)
Same. Hoe dichterbij het komt hoe lastiger het wordt :)

• The Zep Man
Tadango schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:18:
Toch denk ik dat hardware echt wel beperkt is.
Alle hardware is beperkt. Als het echter PS4/Xbox One-generatie spellen soepel kan spelen, dan komt het wel goed. En uiteraard is er nog een bak aan indie-spul en PC-only spellen die er goed op zullen draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 24-02-2022 11:48 ]

The Zep Man schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:47:
[...]

Alle hardware is beperkt. Als het echter PS4/Xbox One-generatie spellen soepel kan spelen, dan komt het wel goed.
Ik bedoelde beperkt beschikbaar. De 2 maanden vertraging zal echt ook door beperkte hardware beschikbaarheid komen en niet alleen als excuus gebruikt worden omdat de software nog niet af is. Het kwam ze alleen wel redelijk goed uit denk ik.

Btw, ik dacht dat ik een probleem zou hebben met spellen op medium en 30fps te spelen, maar ik moet zeggen nu ik op een oudere PC op TV op 30fps en medium settings assassins creed odyssey speel dat het me erg mee valt met een modern spel. Ziet er nog steeds goed uit en is ook prima speelbaar. Natuurlijk is 60 op ultra mooier vanaf mijn andere pc, maar heel veel minder is de ervaring niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Tadango op 24-02-2022 11:51 ]

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22

De datum/tijd in die lijst, is dat de datum/tijd van de pre-order?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SunnieNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Dat is de datum uit de bevesting email van valve van je reservering.

Edit... wow, maar 3 mensen die een 64Gb hebben gereserveerd? We zijn toch tweaker? Upgrade die SSD :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tadango op 24-02-2022 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastienVH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:39
Tadango schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:24:
[...]

Edit... wow, maar 3 mensen die een 64Gb hebben gereserveerd? We zijn toch tweaker? Upgrade die SSD :)
Net aangevuld, ik ben nummer 4 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Zou ik het mee eens zijn als er een 80mm M.2 in ging en Valve niet specifiek uitgelegd had wat de nadelen waren (of eigenlijk dus meer als het ontworpen was om user replaceable te zijn). Zoals het er nu staat vind ik wat je kunt besparen niet opwegen tegen de risico's van de boel open maken en een andere SSD er in stoppen.

• The Zep Man
Ik wil (ook) een mat scherm, en verder geen gezeur als ik ermee aan de slag ga. :P

Finraziel schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Zou ik het mee eens zijn als er een 80mm M.2 in ging en Valve niet specifiek uitgelegd had wat de nadelen waren (of eigenlijk dus meer als het ontworpen was om user replaceable te zijn). Zoals het er nu staat vind ik wat je kunt besparen niet opwegen tegen de risico's van de boel open maken en een andere SSD er in stoppen.
Snap ik, aan de andere kant stelt het toch erg weinig voor dus we gaan het hier zeker doen als we een fatsoenlijke schijf kunnen vinden....

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
nietorigineel schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Hierbij roep ik Xlast88 uit tot pechvogel van de dag. Levering na Q2, terwijl mensen die tot 3(!) dagen daarna hebben besteld wel in Q2 staan. Andere locatie dan NL wellicht.

Mijn idee om de 512 te bestellen omdat de animo daarvoor wel minder zou zijn is ook niet helemaal uitgekomen :N
Komt helaas omdat ik Ierland woon en de SKU waarschijnlijk net iets anders is door de UK/IE power cable.

• Qon

Qon

SunnieNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Yes, ik heb de bevestigingsmail van m'n pre-order erbij gepakt om naar de tijd te kijken.

• Rhaegar1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 09:17
En hoe is het beeld van de mensen wat betreft hun lijstje verified games? Ik ben zelf behoorlijk tevreden. Sta op:

14 verrified
21 playable
14 unsupported (waarvan 12 VR)
94 untested

Bij die 14 verified zit een mooie selectie spellen van mijn 'pile of shame' waar ik maar niet aan toe kom om te spelen, Dishonoured, Southpark Stick of truth, Mad Max, Shadow of War, Banner Saga, Hollow Knight, Dirt Rally. Die 7 alleen al geven me zonder extra aankoop uitzicht op tientallen/honderden uren aan top notch gameplay, van Indie tot AAA.

Ik hoop stiekem dat Valve morgen nog een hele batch aan (high profile) spellen verifieerd (Elden Ring zou wel een goed statement zijn) om de release datum met lekker stevig te laten landen. Mooie trailer erbij en niemand kan er omheen dat Valve met de Deck iedere console release lineup in de schaduw zet, op een handheld notabene.

• Rhaegar1

Bedankt voor de lijst, Ingevuld.

Ik zit duidelijk met mijn bestelling de 20ste aan het staartje van de Q2 crowd. Geen april voor mij denk. :P

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36

The Chosen One

Zie signature!

[...]

Zou eigenlijk wel willen dat ik die besteld had. De SD card/games startup time en alles ziet er op het moment eigenlijk prima uit. Gaat toch wel een 1TB SD card in denk ik.
Nu de midden variant. En je kunt geen andere bestellen dan degene die je gepreorderd hebt. Dus of die... of niks.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Toch leuk om te zien dat er blijkbaar ook door ontwikkelaars wordt gewerkt aan Steamdeck compatibility patches: gisteren stond Witcher 3 nog in de Playable list, vandaag in de Verified list :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• SunnieNL
Ik zal waarschijnlijk een van de weinigen zijn met maar 10 games in de steam library waarvan 1 verified :)
Koop hem ook voornamelijk om er windows op te zetten en een streaming xCloud gaming device te hebben of de games uit de gamepass te gebruiken.

• XanderDrake
Ja ik ben ook verbaast over hoe weinig 64gb versies zijn verkocht. Tweaker zijn is één ding, maar een tweede is de hoge waarde voor je geld bij dat model. Alles 100% behalve opslag formaat en doorvoer, voor 25-45% minder kosten!

En ook sneller geleverd. :)

Iets wat voor mij heel belangrijk is, is support voor andere Stores en Libraries. Ik ben een hardcore en cheapo PC gamer, dus ik zit op verschillende platformen, en op SteamOS soepelheid kan je dan niet leunen. Control bijvoorbeeld, een flagship game die je niet vind op andere handhelds, staat bij mij op de Epic store. Cyberpunk op GoG. RDR2 op de Rockstar launcher. Etc.

Nou voor de eerste twee begint nu een oplossing te komen: versie 2.2 van de Heroic launcher, origineel bedoelt voor Epic Store games op Linux, heeft nu ook GoG ondersteuning :) Ik had wel verwacht dat CD Project Red *iets* zoou verzinnen, maar dit is ook goed.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

XanderDrake schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:56:
Ja ik ben ook verbaast over hoe weinig 64gb versies zijn verkocht. Tweaker zijn is één ding, maar een tweede is de hoge waarde voor je geld bij dat model. Alles 100% behalve opslag formaat en doorvoer, voor 25-45% minder kosten!

Niet helemaal waar, de 512 variant krijgt ook een ander (laser etched) scherm, dat minder spiegelt. Is voor mij ook iets waard :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• XanderDrake
Thrace Grumble schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:01:
[...]

Niet helemaal waar, de 512 variant krijgt ook een ander (laser etched) scherm, dat minder spiegelt. Is voor mij ook iets waard :)
Ja het is wat waard, maar niet voor mijn usecase: ik ga niet buiten zitten met de Deck :P

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

[..]
Ten tijde van de reserveringen was er nog weinig tot niets voor handen om te bepalen of de 64GB daadwerkelijk een 'mindere' keus zou zijn. Inmiddels denk ik dat er wel meer mensen voor een 64GB zouden gaan ipv een 256 (ik wel in ieder geval) omdat de benchmarks gewoon hartstikke acceptabel zijn én je er relatief eenvoudig een grotere SSD in kan zetten.

Dat verklaart wellicht waarom er naar verhouding maar weinig 64GB pre orders zijn gedaan. Ik denk dat Valve dat heel slim heeft gespeeld, wel makkelijk toch wat meer marge pakken zo :-) (psychologie van pricing modellen)

• XanderDrake
peternator schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:06:
Ten tijde van de reserveringen was er nog weinig tot niets voor handen om te bepalen of de 64GB daadwerkelijk een 'mindere' keus zou zijn. Inmiddels denk ik dat er wel meer mensen voor een 64GB zouden gaan ipv een 256 (ik wel in ieder geval) omdat de benchmarks gewoon hartstikke acceptabel zijn én je er relatief eenvoudig een grotere SSD in kan zetten.

Dat verklaart wellicht waarom er maar weinig 64GB pre orders zijn gegaan. Ik denk dat Valve dat heel slim heeft gespeeld, wel makkelijk toch wat meer marge pakken zo :-) (psychologie van pricing modellen)
Daar zit wat in. Op zich waren er wel voorbeelden en videos van eMMC opslag + gaming zoals de Surface Go serie en goedkope Chinese laptops, maar dat moet je dan maar nét weten op het moment dat je moet kiezen voor welk model je wilde kopen.

Dat verklaart ook waarom specifiek ik het wel aandurfde. Ik speel vrolijk Skyrim en Dead Island van een MicroSD uit 2016 op mijn GPD Win. Gaat prima, hoewel installeren en updaten echt eeuwig duurt :/

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26
XanderDrake schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:11:
[...]

Dat verklaart ook waarom specifiek ik het wel aandurfde. Ik speel vrolijk Skyrim en Dead Island van een MicroSD uit 2016 op mijn GPD Win. Gaat prima, hoewel installeren en updaten echt eeuwig duurt :/
Ben jij qua gaming ook al tegen kapotte SD's aangelopen dan? Ik heb geen beste ervaringen met SD kaartjes in raspberry pi's, daar moet je gewoon een voorraadje van hebben liggen vanwege de korte levensduur voor de toepassing (domotica). Heb in een portable gaming situatie niet zo'n zin in corrupte kaartjes de hele tijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

CopyCatz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:14:
[...]

Ben jij qua gaming ook al tegen kapotte SD's aangelopen dan? Ik heb geen beste ervaringen met SD kaartjes in raspberry pi's, daar moet je gewoon een voorraadje van hebben liggen vanwege de korte levensduur voor de toepassing (domotica). Heb in een portable gaming situatie niet zo'n zin in corrupte kaartjes de hele tijd..
Ligt dat niet aan het aantal schrijfacties? Lezen is het probleem niet met een SD kaart, het probleem zit meer op het veelvuldig schrijven. Wegschrijven van domotica logfiles is funest op SD kaartjes, meen ik mij ter herinneren.

• XanderDrake
CopyCatz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:14:
[...]

Ja, nou je het zegt, heb ik in het verleden wel eens dode microSD kaartjes gehad op mijn RPi 2. Fijn wanneer dat gebeurt terwijl je hem gebruikt als Nextcloud sync NAS, alles kaputt :X Waarschijnlijk ligt het aan de RPi, want mijn GPD Win heeft er geen enkele problemen mee, ik zit nog op de originele microSD.
Je leest ook vooral, dat scheelt.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:46

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Wanneer mogen we nou gaan bestellen?

• Qon

Qon

Om welke tijd vervalt het embargo (GMT+1 tijd) morgen?

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26
XanderDrake schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:19:
[...]

Je leest ook vooral, dat scheelt.
Mja ok omdat je zegt dat updates eeuwig duren.. Ik zie me zelf al straks een flight simulator world update installeren wat de hele dag gaat duren, en aan het eind is de sd kapot vanwege het vele schrijven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:46

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Oeh, goed dat het salaris in het weekend zou vallen, dan maken ze het altijd eerder over :P.

• XanderDrake
CopyCatz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:25:
Mja ok omdat je zegt dat updates eeuwig duren.. Ik zie me zelf al straks een flight simulator world update installeren wat de hele dag gaat duren, en aan het eind is de sd kapot vanwege het vele schrijven...
Ik had destijds een MicroSD kaart gekocht die zo goedkoop mogelijk was. Ik heb er een hele post over, dat je dat vooral niet moet doen :+

Een goedkoop flash product gebruikt multi-bit cell geheugen. MLC of TLC, dat is groter maar ook trager. Dus als oplossing maakt de controller gebruik van een buffer, waar ze een deel van de MLC cellen als 1 bit cellen gebruiken. Dit moet dan vervolgens worden weggeschreven naar de rest van de MLC cellen als je met grote bestanden bezig bent en de buffer overschrijd. En dat duurt echt lang.
Hoe dan ook, alsnog ging het niet mis met mijn GPD Win en steam library.

Als je een beetje een leuke microSD kaart koopt, denk ik niet dat je dit probleem gaat hebben.

• Rhaegar1

Verbaasd mij ook wel. Heb zelf de 512 GB en denk dat ik dat als ik kon wisselen nog steeds wel zou houden. Ik heb voldoende geld maar te weinig tijd en ben er zo wel blij mij. Na de eerste hardware reviews denk ik echter dat de 64 GB wel echt duidelijk de beste koop is. Zowel een eigen SSD er in zetten dat makkelijk is als de performance via SD-kaart die ook nog dik OK is maken dat het wel.

De 256 heb ik zelf eigenlijk nooit gesnapt. Dat is tegenwoordig 1 dikke AAA game dus was voor mij meteen al te krap voor comfort. Ik geeft het een jaar, hooguit 2 en het eerste spel komt uit wat er niet eens op past naast de OS.

In ieder geval echt heel mooi voor de mensen met de kleinste versie. Echt een topapparaat voor 399.
512GB SSD voor 125 euro is het beste wat ik nu kan vinden. Voor 256GB heb je veel opties vanaf 25 euro maar dat is toch wel te beperkt. 1TB is nergens leverbaar momenteel.

Qua SD kaarten is de 2022 SAMSUNG (wit) welke ik zou bestellen. 512GB kost nu 60 euro.

• XanderDrake
Rhaegar1 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:36:
De 256 heb ik zelf eigenlijk nooit gesnapt. Dat is tegenwoordig 1 dikke AAA game dus was voor mij meteen al te krap voor comfort. Ik geeft het een jaar, hooguit 2 en het eerste spel komt uit wat er niet eens op past naast de OS.
Ligt er een beetje aan. Cyberpunk en Horizon: Zero Dawn zijn 70-80gb. Control en Witcher 3 zo'n 50gb. Twee of drie spellen zou zeker wel lukken. Ook speel je niet super veel spellen tegelijk, naast elkaar, merk ik.

En Call of Duty: Warzone kan een partijtje de pot op met zn 140gb :P
In ieder geval echt heel mooi voor de mensen met de kleinste versie. Echt een topapparaat voor 399.
d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 24-02-2022 16:42 ]

XanderDrake schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:41:
[...]
En Call of Duty: Warzone kan een partijtje de pot op met zn 140gb :P

[...]
d:)b
Is die zo klein geworden dan? Was toch 200GB? 8)7

Edit; Ow wacht, met MP erbij wel...

[ Voor 7% gewijzigd door Tadango op 24-02-2022 16:44 ]

• XanderDrake
Tadango schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:42:
[...]

Is die zo klein geworden dan? Was toch 200GB? 8)7
:o 145 was toen ik het speelde, 1.5 jaar geleden.

Bizar. Maar volgens mij werkt dat hele spel niet op SteamOS, en in Windows waarschijnlijk niet lekker dankzij de controls. Links laten liggen :+

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21
Waarom de 512GB? Het 'matte' scherm en ook geen zin in gedoe. Geld kun je maken/verdienen, tijd daarentegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

Rhaegar1 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:19:

Ik hoop stiekem dat Valve morgen nog een hele batch aan (high profile) spellen verifieerd (Elden Ring zou wel een goed statement zijn) om de release datum met lekker stevig te laten landen. Mooie trailer erbij en niemand kan er omheen dat Valve met de Deck iedere console release lineup in de schaduw zet, op een handheld notabene.
Elden ring verified!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48

Ook ingevuld, maar weet zo niet waar ik de tijd kan terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastienVH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:39
Decalies schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:31:
[...]

Ook ingevuld, maar weet zo niet waar ik de tijd kan terugvinden.
Staat in je mail na de reservatie van de Steam Deck (titel: Thank you for your Steam purchase!)
Daar staat de "date issued".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Dank - ik heb 'm bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Happy SD Day

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Happy Steam Deck Day iedereen d:)b

Wat zit er nog meer in petto voor ons vandaag, naast onze langverwachte order-mails?
Een onverwachte launch game, zoals Apex Legends? Een special Steam badge? Een gooddie bag? Express shipping voor maandag?

edit:
Sowieso een Miljard reviews :+

[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 25-02-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001

Stoney3K

Flatsehats!

XanderDrake schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:21:

Wat zit er nog meer in petto voor ons vandaag, naast onze langverwachte order-mails?
Een onverwachte launch game, zoals Apex Legends? Een special Steam badge? Een gooddie bag? Express shipping voor maandag?
Valve haalt een konijn uit de hoge hoed en kondigt de release van Half-Life 3 aan als launchtitel? ;) :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27

edit:
Als die embargo eraf gaat. Have mercy met m'n notificaties op YT 😂

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

edit:
Geldt Counter Strike GO als Playable ook? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Thrace Grumble schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:40:
[...]

Geldt Counter Strike GO als Playable ook? ;)
Was oprecht verbaasd dat deze niet in de playable lijst stond. Dat is toch wel 1 van de meer populaire titels

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

batumulia schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:47:
[...]

Was oprecht verbaasd dat deze niet in de playable lijst stond. Dat is toch wel 1 van de meer populaire titels
Ik gooi 'm er maar even in;
FPS'en zijn nooit speelbaar met een controller.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Vriend van me is het zo gewend en wil niet anders. Bij een controller heb je soms een mini aim hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
[...]

100% eens, maar een muis en keyboard kun je gelukkig altijd aansluiten op de deck :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Stoney3K schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Valve haalt een konijn uit de hoge hoed en kondigt de release van Half-Life 3 aan als launchtitel? ;) :+
Samen met Portal 3! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Online competitive fps waar andere spelers met een muis en keyboard spelen en er geen dikke auto aim is om de controller te helpen, ja. Daarbuiten is het dikke onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

edit:
Over reviews op YT gesproken: tips qua kanalen? Ik kom zelf niet verder dan LTT en The Phawx, de rest kopiëren tot nu toe veel van hun content naar eigen video’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Thrace Grumble schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Over reviews op YT gesproken: tips qua kanalen? Ik kom zelf niet verder dan LTT en The Phawx, de rest kopiëren tot nu toe veel van hun content naar eigen video’s.
Digital Foundries, Gamers Nexus en Hardware Unboxed bijvoorbeeld. Zij doen veel eigen research.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 18:03
XanderDrake schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Digital Foundries, Gamers Nexus en Hardware Unboxed bijvoorbeeld. Zij doen veel eigen research.
en Linus Tech Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Thrace Grumble schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Idem, vooral LTT dan. Ze zijn het goede evenwicht tussen diepgaand genoeg (niet veel dieper dan wat ik wil weten), en een mooi verhaal met een aantal goeie 'takes'/opinies. Ze hebben daar ook massa's ervaring met alle soorten hardware en een erg gevarieerd team medewerkers en schrijvers. Komt altijd wel goed uit de verf.

Z'n stijl moet je voor te vinden zijn, en ik kan begrijpen dat het soms niet zo strookt bij de meer gereserveerde pilaarbijtende medemens waar alles gortdroog, oersaai en neutraal als zwitserland moet zijn.

Moet natuurlijk ook nog een beetje leuk blijven, het is een hobby. Niet mijn werk of het laatavondnieuws. LTT's subchannels kunnen ook nog wat andere aspecten bekijken.

Daarnaast misschien Dave2D, MKBHD, en meer op gaming gerichte channels? En uiteraard digital foundry.

Gamersnexus kan ik nauwelijks aan. Wat een blaas met een messiascomplex die zich overal tussen wurmt en bepaalde dingen melkt tot de koe compleet uitgemergeld is. Hij haalt een aantal punten terecht aan, maar had alles veel volwassener en beknopter kunnen aanpakken (dat newegg "schandaal" bvb, alsof de wereld verging)

Dus tja, ik verwacht wel een aantal videos, maar na een vier- of vijftal videos zal ik het toch wel gezien hebben denk ik. Dus massaal veel kijkvoer zal het voor mij ook niet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik zit nog te twijfelen of ik een 1TB SD kaartje ga kopen of toch maar een 512GB, prijsverschil is best groot. Heb de 512GB versie gereserveerd, maar games zijn best groot.

Met 25 verified en 20 playable games in mijn library zit dat ding zo vol.

Misschien toch maar ff slikken en een 1TB kaartje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:49
McVirusS schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:49:
Ik zit nog te twijfelen of ik een 1TB SD kaartje ga kopen of toch maar een 512GB, prijsverschil is best groot. Heb de 512GB versie gereserveerd, maar games zijn best groot.

Met 25 verified en 20 playable games in mijn library zit dat ding zo vol.

Misschien toch maar ff slikken en een 1TB kaartje bestellen.
Je speelt toch niet alle games tegelijkertijd?
Ik bedoel je hoeft ze niet allemaal te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 14:03
Heb zelf nog niks besteld, maar vraag me af of ik de goedkoopste wel/niet moet nemen met een grootte ssd erin (1-4TB) of de 512 gb versie en daarmee blij mee zijn.
Ga eerst gewoon rustig de reviews lezen en kijken wat de nadelige effecten worden (als die er zijn/gevonden worden door anderen) als ik mijn plan ter uitvoer breng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Arjantje72 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Je speelt toch niet alle games tegelijkertijd?
Ik bedoel je hoeft ze niet allemaal te installeren :)
Ik heb toch maar een 512GB kaartje besteld. Daar red ik het vast voorlopig wel mee zonder te vaak games te hoeven verwijderen/opnieuw installeren.

Ben benieuwd of ik behoefte ga hebben om er ook Windows op te zetten. Verwacht het niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McVirusS schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Ik heb toch maar een 512GB kaartje besteld. Daar red ik het vast voorlopig wel mee zonder te vaak games te hoeven verwijderen/opnieuw installeren.

Ben benieuwd of ik behoefte ga hebben om er ook Windows op te zetten. Verwacht het niet eigenlijk.
Zoals ik zag kan je sd kaartjes hot swappen en verschijnen de spellen direct in je launcher. Net als een normale game cartridge voor een console. Zolang die 1TB kaartjes veel duurder zijn per GB vind ik het niet erg om 2 512GB kaartjes mee te nemen. Je hebt bijna 3x 512GB voor de prijs van 1TB en die 1TB is dan nog eens minder volgens te testen. Voor de kinderen ligt hier nog ergens een 256GB kaartje. Hot swap gaan we hopelijk vanavond in actie zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Amos_x schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:44:
Daarnaast misschien Dave2D, MKBHD, en meer op gaming gerichte channels? En uiteraard digital foundry.
Ik vind Dave en Marques een beetje te oppervlakkig en teveel gefocust op design, terwijl je die punten ook mee krijgt als je de andere videos kijkt
Gamersnexus kan ik nauwelijks aan. Wat een blaas met een messiascomplex die zich overal tussen wurmt en bepaalde dingen melkt tot de koe compleet uitgemergeld is. Hij haalt een aantal punten terecht aan, maar had alles veel volwassener en beknopter kunnen aanpakken (dat newegg "schandaal" bvb, alsof de wereld verging)
Vind ik ook, die man vindt zijn eigen mening echt by far het belangrijkste in het universum, weinig zelfreflectie. Maar: ze bekijken sommige dingen wel in diepte. Zoals die Deck temperaturen en electronic component videos.

Vooralsnog weinig konijnen uit Valve's hoed :/ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Nog niets, hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Same, zal wel DNS zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Tweakers is niet heel erg positief…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Pre order mail binnen: 19:02 :)

Ideal betaling: wel gebeurt, nog niet binnen blijkbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

"Hello tconl. Your Steam Deck is now available!"

Batterij level is voor mij ook wel een punt. Van wat ik nu gezien heb en nu net weer zie zit je wel heel erg snel rond de 2-3 uur voor de meeste games behalve de meest simpele. Of je moet echt veel sleutelen met instellingen.

Meer reviews....! We bekijken over 2 dagen wel wat we doen. Misschien dat ik hem laat varen en dan een 64GB versie koop in de toekomst. Nu een 256GB. En je kunt niet veranderen.

[ Voor 21% gewijzigd door The Chosen One op 25-02-2022 19:11 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08 06:22
The Chosen One schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:10:
"Hello tconl. Your Steam Deck is now available!"

Batterij level is voor mij ook wel een punt. Van wat ik nu gezien heb en nu net weer zie zit je wel heel erg snel rond de 2-3 uur voor de meeste games behalve de meest simpele. Of je moet echt veel sleutelen met instellingen.

Meer reviews....!
Welke versie heb je? Het valt mij op reddit op dat alle emails tot dusver over de 64GB versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Als ik met mijn 2021-07-16 19:11 niet in de eerste batch zou vallen dan heb ik er wel een hard hoofd in dat we nog met enig tempo allemaal een Steam Deck bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
True schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:15:
Als ik met mijn 2021-07-16 19:11 niet in de eerste batch zou vallen dan heb ik er wel een hard hoofd in dat we nog met enig tempo allemaal een Steam Deck bemachtigen.
Ze sturen die mails in batches, ik heb nog hoop met m'n 19:22 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

En na 3 dagen zullen er vast een redelijk grote groep mensen niet bestellen en wordt er een nieuwe batch gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:43
McVirusS schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:16:
[...]

Ze sturen die mails in batches, ik heb nog hoop met m'n 19:22 ;).
vr 16 jul. 2021 19:23

Nog geen mail voor de 256gb versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08 06:22
Het schijnt dat sommige mensen (nog) geen mail hebben ontvangen, maar wel een knop zien om de Steam Deck te kopen via de Steam Deck pagina. Hier helaas alleen een cancel reservation-knop/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupac
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:50
Mail voor 512 GB binnen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SunnieNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:05:
Software is nog niet af, dat is geen nieuws. De store is altijd al wat gek geweest en proton zal echt echt nog flink verbeterd worden. Dit is helemaal niet slecht voor iets wat zo vernieuwend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21
Mail voor 512 GB versie kwam 19:17u binnen! Zal ook even de Google docs bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:21
dhrto schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:41:
Mail voor 512 GB versie kwam 19:17u binnen! Zal ook even de Google docs bijwerken.
Damn… ik nog steeds niks. :(

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/005/574/takemymoney.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Flozem op 25-02-2022 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

Flozem schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:59:
[...]

Damn… ik nog steeds niks. :(
Hier ook nog niets. Iets teveel hype om dit te kunnen verdragen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:57
19:11 en ook nog geen email. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

Ergens verwacht ik vandaag geen mail meer, dat wordt dus wachten tot volgende week (volgens Valve). *Sad fanboy noises*
The day is finally here - today Steam Deck order emails are going out to the first batch of reservers, in the order reservations were made. They will have 72 hours to complete their purchase or cancel their reservation, and the next batch of order emails will be sent next week, and so on. As production continues to ramp up, we'll be updating reservation estimates (we see you, After-Q2 gang!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:25
Huilon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
peternator2021-07-16 19:19256GBQ1 huilen
_O- Niet om je uit te lachen, maar grappig was het wel
Ze behandelen als een console! Controversieel besluit.
Gelukkig is de library goed geregeld, want daar zal ik veel zitten.
Ook de de sleep is geniaal! 10% per dag vind ik heel netjes. Quick menu is vet! PERFORMANCE toggle! 8)
Alle metrics beschikbaar! Een apparaat voor tweakers _/-\o_
Ook Game streaming is beter dan de Steam Link blijkbaar.

Maar inderdaad, sommige aspecten zijn nogal suf. Waarom zou Valve niet gewoon netjes een lijstje van goede Deck games maken in de store om te kopen?
Het is duidelijk dat de software nog niet klaar was.

Maar Linus zegt: Kopen! Komt goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 25-02-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb er eigenlijk ook wel vertrouwen in dat ik nu al (als ik 'm zou kunnen kopen dan hè met mijn 19:11 tijd voor een 256) wel tevreden zou zijn me de games die momenteel werken. Wat er dan in de toekomst nog kan komen zou alleen maar winst zijn. Bijv. een gameboy emulator die komt er echt wel binnen een maand of twee daar twijfel ik niet aan en zal mij weer vele uren plezier bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
XanderDrake schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:10:
[...]

Pre order mail binnen: 19:02 :)

Ideal betaling: wel gebeurt, nog niet binnen blijkbaar :(
Betaling is er door! Begrijp niet helemaal waarom het dik 2 uur moest duren :X
SunnieNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:05:
Ook hun behandelen het met name zoals een console. Maar ze draaien wel vrolijk Blender en Cinebench :+
Sneller dan een GTX 1050 in sommige games! Ook heel goed dat ze de Deck vergelijken met de Switch qua accu tijd.

Maar goed, zelfde conclusie: software niet goed genoeg, daar zouden Sony of Microsoft niet mee wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Geen mail terwijl ik toch razendsnel was met pre-orderen.... Letterlijk binnen een minuut. Vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 25-02-2022 22:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:22

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
XanderDrake schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:37:
[...]
Ook hun behandelen het met name zoals een console. Maar ze draaien wel vrolijk Blender en Cinebench :+
Sneller dan een GTX 1050 in sommige games! Ook heel goed dat ze de Deck vergelijken met de Switch qua accu tijd.

Maar goed, zelfde conclusie: software niet goed genoeg, daar zouden Sony of Microsoft niet mee wegkomen.
Het is zeker geen verhaal zonder kritiek, maar ik denk dat we ook niet al te negatief zijn. Ik zie echt wel dat dit een heel tof apparaat is (of op z'n minst kan worden) voor wie zijn weg een beetje kent in gamen-op-Linux-land. Juist de enthousiasteling die in dit topic rondhangt gaat echt wel plezier beleven aan de Deck. Tegelijk mag ik natuurlijk niet uit het oog verliezen dat ik een product A: moet beoordelen zoals het nu is, en niet op de beloftes voor de toekomst en B: de genoemde minpunten ook voor veel tweakers (voorlopig) afknappers zullen zijn.

Ik denk trouwens ook dat we in welke 'categorie' de Steam Deck thuishoort niet al te zwart-wit moeten maken. Waar hij het dichtst bij in de buurt komt, verschilt per use case en de perceptie hangt ook zeker af van wat de gebruiker gewend is (komt 'ie van een Switch af, van een Android-tablet, of is het überhaupt de eerste handheld van een verstokte pc-gamer?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:49

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ik ben eigenlijk best wel blij dat ik de mijne pas in Q2 kan bestellen, dan is hopelijk de software wat meer richting de uiteindelijke visie van Valve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Tomas Hochstenbach schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:16:
Het is zeker geen verhaal zonder kritiek, maar ik denk dat we ook niet al te negatief zijn. Ik zie echt wel dat dit een heel tof apparaat is (of op z'n minst kan worden) voor wie zijn weg een beetje kent in gamen-op-Linux-land. Juist de enthousiasteling die in dit topic rondhangt gaat echt wel plezier beleven aan de Deck. Tegelijk mag ik natuurlijk niet uit het oog verliezen dat ik een product A: moet beoordelen zoals het nu is, en niet op de beloftes voor de toekomst en B: de genoemde minpunten ook voor veel tweakers (voorlopig) afknappers zullen zijn.
Ik vind het lastig. Dit is wel Tweakers.net he? Dé premier hardware fanatici homepage van de Benelux! De hele website staat bol met hacks en tweaks. Met dat in gedachten zou je ietsje positiever kunnen zijn. Als er puur Windows op zou draaien, hoe zou je dan kijken naar dit apparaat, met die mogelijkheden, hardware en prijs?
Ik begrijp dat er nog andere kijkers zijn, maar ken uw publiek. (8>
Ik denk trouwens ook dat we in welke 'categorie' de Steam Deck thuishoort niet al te zwart-wit moeten maken. Waar hij het dichtst bij in de buurt komt, verschilt per use case en de perceptie hangt ook zeker af van wat de gebruiker gewend is (komt 'ie van een Switch af, van een Android-tablet, of is het überhaupt de eerste handheld van een verstokte pc-gamer?).
Ik denk dus dat ik hier ook een andere mening heb: categorie is PC Handheld. Ik weet het, het is een niche en hij bestaat pas sinds 2016 (eerste GPD Win), maar het is wel nauwkeurig. En volgens die definitie is de Steam Deck gewoon heer en meester. A league of it's own, zoals the Phawx zou zeggen.

Maar dat neemt niet weg dat jullie een goede en eerlijke review hebben gemaakt, met genoeg nieuwe feitjes die ik nog niet eerder heb gezien d:)b

Pagina: 1 ... 15 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.