• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Meer personen ervaring met Lutris in game mode?
De games in Lutris werken perfect in desktop mode. Ik probeer ze nu in game mode te krijgen. Dit werkt dan helaas niet meer. Steam shorcut aanmaken werkt niet. De compatibiliteit veranderen helpt niks. Eerst een desktop shortcut aanmaken en deze dan in steam toevoegen en compatiliteit veranderen werkt niet. Lutris zelf in game mode starten werkt maar dan starten de games niet. Alles wat ik vind van guide zou het moeten werken. Dus niet. Iemand hier nog ideeen voor?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:06
Het goede goede nieuws is dat na de crowdstrike perikelen Microsoft zich achter de oren aan het krabben is over welke third party categorieën wel en niet kernel-level access mogen hebben.
En één van de dingen die ze waarschijnlijk in de toekomst niet meer toe gaan staan is.....
anti-cheat!

https://www.notebookcheck...-anti-cheat.888345.0.html

Zal nog wel even duren en er zal nog wel wat gelobby over en weer moeten gaan, maar het beloofd veel goeds!

• Pendora
MaffeMaarten schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:46:
[...]

Het goede goede nieuws is dat na de crowdstrike perikelen Microsoft zich achter de oren aan het krabben is over welke third party categorieën wel en niet kernel-level access mogen hebben.
En één van de dingen die ze waarschijnlijk in de toekomst niet meer toe gaan staan is.....
anti-cheat!

https://www.notebookcheck...-anti-cheat.888345.0.html

Zal nog wel even duren en er zal nog wel wat gelobby over en weer moeten gaan, maar het beloofd veel goeds!
Eens. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik hoop dat de EU dit nu wel toe gaat staan bij MS.

Gelukkig kan je bij GTA (vooralsnog) de anticheat uitschakelen als je alleen Story speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Vanmorgen Heroic ook geïnstalleerd, toch behoorlijk indrukwekkend hoe eenvoudig dat allemaal gaat. GOG, Prime én Epic games ook op de deck, naast allerhande emulaties én steam zélf uiteraard. Alleen al voor dit soort zaken is een deck (mi) écht wel zijn geld waard. Deck2 (als die ooit komt) wordt echt een first-minute aankoop hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:52
Vandaag komt UFO50 uit.
In mijn ogen de perfecte game voor de SD. Het idee achter UFO50 is dat het een collectie spellen is van een fictieve retro game console. De spellen hebben dus nooit echt bestaan, maar ze doen wel alsof. Inclusief de retro graphics.

Het zijn echter geen mini games, maar 50 volledige experiences. De een misschien langer dan de ander, maar ze hebben allemaal een titelscherm en eindigen met credits. Je kan alle 50 spelen dus in principe 'uitspelen'.

Het is gemaakt door de ontwerper van Spelunky, een van de beste rogue-likes aller tijden.
Dat belooft veel goeds!

[ Voor 20% gewijzigd door Jobius op 18-09-2024 11:22 ]

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Zit er eigenlijk veel prestatie verschil tussen spelen op SteamOS of Windows 11?

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendora
kampers schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:22:
Zit er eigenlijk veel prestatie verschil tussen spelen op SteamOS of Windows 11?
SteamOS is lichter dan Windows dus in de basis zal SteamOS altijd iets sneller zijn mits het spel volledig ondersteund wordt door Proton.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb mijn Steam Deck binnen, best een mooi ding, heb het LCD 512gb model

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kiimb2RK8xICdHBidjg2O5ndxzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4knFjtsz5Q7ynseYPaWOydjj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door Linksquest op 18-09-2024 17:47 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

lapino schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:07:
Vanmorgen Heroic ook geïnstalleerd, toch behoorlijk indrukwekkend hoe eenvoudig dat allemaal gaat. GOG, Prime én Epic games ook op de deck, naast allerhande emulaties én steam zélf uiteraard. Alleen al voor dit soort zaken is een deck (mi) écht wel zijn geld waard. Deck2 (als die ooit komt) wordt echt een first-minute aankoop hier.
Werkt Heroic beter dan Junk-Store die ik nu gebruik om mijn Epic spellen (met name Satisfactory) te kunnen installeren?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• lapino
Geen idee, heb enkel Heroic getest/geïnstalleerd

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:15

Cordon

Lievelings jankert

Stoney3K schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:10:
[...]

Werkt Heroic beter dan Junk-Store die ik nu gebruik om mijn Epic spellen (met name Satisfactory) te kunnen installeren?
Ik vind Heroic wat fijner, bij Junk-Store werd mijn Library amper geupdate en moest ik dat ding tig keer opstarten tot ik een nieuwe game er bij zag staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lapino
Voor wie Forza Horizon nog wil kopen… ze verdwijnen van Steam op 15/12 en staan nu in aanbieding. Had Horizon 4 al maar toch de Ultimate gekocht want wordt een zeldzaam spel (op steam). Stom maar heeft te maken met licenties blijkbaar.

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 13:28
Net decky geinstalleerd en gelijk de ps now launcher , werkt perfect.
@lapino voor mij word de deck2 ook een instant buy.
Blij dat terwijl ik twijfelde tussen de 1tb oled of afwachten op de sd2 , plots de 512gb lcd zo een mooie prijs kreeg.
Moest plots niet meer twijfelen maar doen .
Denk dat ze snel van de reserve af zullen geraken aan deze prijs , wel de 512gb , de 64gb is niet echt scherp geprijsd imho.

[ Voor 3% gewijzigd door sfx32 op 19-09-2024 15:53 ]

Stoney3K schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:10:
Net als anderen geen ervaring met Junk-Store, maar wel met Heroic Launcher. Heroic werkt goed en heeft mijn voorkeur, omdat het ook ondersteuning heeft voor GoG. Van de Epic Store heb ik volgens mij wel eens een gratis spel of twee ermee geïnstalleerd, en dat ging prima (inclusief integratie in Steam).

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 19-09-2024 15:37 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• kampers
Ik heb me net een steam deck oled 512 aangeschaft. Ik heb Steam OS op de interne ssd laten staan en Windows 11 op een Micro ssd geinstaleerd. (waarom W11 op de SD? Ik wil EA FC25 spelen) Geen idee hoe dit gaat lopen op MicroSSD. waarschijnlijk ook traag enz??

Ik speel met de SD on the go, dus niet aan een scherm ofzo.

Ik heb een test gedaan met NBA 2K25 op SteamOS en via Steam op W11. Laadtijden zijn op W11 enorm traag, en ook hoe de game loopt. Dus ik denk dat dit puur aan de SSD vs MicroSSD ligt?

Kan ik makkelijk W11 overzetten naar de interne SSD? of is een Dock met een SSD erin een goede optie? Of een grotere SSD kopen, en de interne vervangen en dual booten?

Alvast bedankt voor de reacties.

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
kampers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:12:
Ik heb me net een steam deck oled 512 aangeschaft. Ik heb Steam OS op de interne ssd laten staan en Windows 11 op een Micro ssd geinstaleerd. (waarom W11 op de SD? Ik wil EA FC25 spelen) Geen idee hoe dit gaat lopen op MicroSSD. waarschijnlijk ook traag enz??

Ik speel met de SD on the go, dus niet aan een scherm ofzo.

Ik heb een test gedaan met NBA 2K25 op SteamOS en via Steam op W11. Laadtijden zijn op W11 enorm traag, en ook hoe de game loopt. Dus ik denk dat dit puur aan de SSD vs MicroSSD ligt?

Kan ik makkelijk W11 overzetten naar de interne SSD? of is een Dock met een SSD erin een goede optie? Of een grotere SSD kopen, en de interne vervangen en dual booten?

Alvast bedankt voor de reacties.
gewoon installeren op de interne ssd

• kampers
Dirtyrockers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:15:
[...]

gewoon installeren op de interne ssd
Kan dat? Steam OS en Windows op 1 SSD? 512gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
kampers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:17:
[...]

nee dualboot kan niet... maar je kan hem formateren naar windows... en gewoon met windows spelen.

https://help.steampowered.../view/6121-ECCD-D643-BAA8

[ Voor 10% gewijzigd door Dirtyrockers op 19-09-2024 17:18 ]

• kampers
Dirtyrockers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:17:
[...]

nee dualboot kan niet... maar je kan hem formateren naar windows... en gewoon met windows spelen.

Zou dat niet gaan als je partities maakt op de interne SSD?

• Dirtyrockers
  • Nu online
kampers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:25:
[...]

Zou dat niet gaan als je partities maakt op de interne SSD?
nee want steam os kan er nog niet goed mee overweg.

plus. je kan de games gewoon spelen in windows steam. (en hebt de ruimte ook nodig om de games te installeren)

• kampers
Dirtyrockers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:26:
[...]

nee want steam os kan er nog niet goed mee overweg.

plus. je kan de games gewoon spelen in windows steam. (en hebt de ruimte ook nodig om de games te installeren)
Oke, En loopt dat goed op Windows steam? En run je dan gewone steam op BP mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
kampers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:30:
[...]

Oke, En loopt dat goed op Windows steam? En run je dan gewone steam op BP mode?
je kan steam gewoon op BP zetten.

• kampers
Dirtyrockers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:31:
[...]

je kan steam gewoon op BP zetten.
Oke, ja sorry, ben nieuw met de SD :D lol.

Ik kwam net dit tegen, zou je niet aanraden dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
kampers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:33:
[...]

Oke, ja sorry, ben nieuw met de SD :D lol.

Ik kwam net dit tegen, zou je niet aanraden dan?
je kan het proberen... maar je levert wel ruimte daardoor in natuurlijk voor installatie van je games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
Dirtyrockers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:35:
[...]

je kan het proberen... maar je levert wel ruimte daardoor in natuurlijk voor installatie van je games.
Ik ga eens full on W11 proberen. Ik kan als het niets blijkt te zijn Steam OS er gewoon terug opzetten via Recovery file van steam zelf toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
kampers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:36:
[...]

Ik ga eens full on W11 proberen. Ik kan als het niets blijkt te zijn Steam OS er gewoon terug opzetten via Recovery file van steam zelf toch?
yup:

https://help.steampowered.../view/1B71-EDF2-EB6D-2BB3

• kampers
Top, eens kijken voor een goede guide voor W11 op de interne ssd te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
kampers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:38:
[...]

Top, eens kijken voor een goede guide voor W11 op de interne ssd te zetten
die had ik ook gepost... inclusief drivers:

• kampers
Ja eerst een windows iso enz maken, daar ff iets voor opzoeken wat en hoe het beste. Ik ga deze volgen denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10:07
Persoonlijk lijkt het me zonde om SteamOS helemaal weg te gooien, dat is juist de kracht van een Steam Deck.

Alsof je een macbook koopt om er Linux op te draaien.

• kampers
voor 1 of andere reden krijg ik geen optie om een partitie te kiezen waar hij W11 wilt/moet instaleren.
Dus installeert hij standaard op de USB / Microssd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
kampers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:59:
[...]

voor 1 of andere reden krijg ik geen optie om een partitie te kiezen waar hij W11 wilt/moet instaleren.
Dus installeert hij standaard op de USB / Microssd.
je zal eerst de disk moeten clearen.

want de partities die er nu staan moeten eerst gedelete moeten worden.

YouTube: How To Install Windows 11 on Steam Deck! Not Dual Boot

• kampers
Dirtyrockers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:28:
[...]

je zal eerst de disk moeten clearen.

want de partities die er nu staan moeten eerst gedelete moeten worden.

YouTube: How To Install Windows 11 on Steam Deck! Not Dual Boot
Ben deze video aan het volgen. Maar ik geraak niet voorbij de wifi settings, ik heb geen usb C toetsenbord of dock om dit te omzeilen. ideeën?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
kampers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:35:
[...]

Ben deze video aan het volgen. Maar ik geraak niet voorbij de wifi settings, ik heb geen usb C toetsenbord of dock om dit te omzeilen. ideeën?
Toetsenbordje bestellen of dockje kopen.

• kampers
giantgiantus schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:40:
[...]

Toetsenbordje bestellen of dockje kopen.
gok dat tegen dan mijn batterij al lang leeg is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:38
Vandaag is God of war ragnarok voor de pc uitgekomen. Gevreesd werd dat de game niet zou draaien op de deck maar het blijkt anders ; draait super en de psn link vormt ook geen probleem

Nintendo Switch 2 | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimensje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 15:09
kampers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:17:
[...]

Ja hoor, werkt prima, alleen niet officieel ondersteund.

Ik draai al 1.5 jaar windows 10 en steamos naast elkaar, dual boot setup met Clover als boot-selector.
Je moet enkel van een usb stick met gparted de laatste steamos partitie verkleinen en dan rebooten met een win10 of win11 install usb. Vooral niet naar steamos rebooten want die claimed alle unallocated space terug.
Dan kan je rustig win 10/11 installeren.
Nadien met met power en volume down naar boot selector en steamos weer opstarten. Ik raad je clover aan als bootselector script vanwege de auto-repair als een windows update de dual boot overschreven heeft.

Eventueel kan je een sd card gebruiken voor extra ruimte. Heb wel wat last gehad in het begin omdat win10 fast boot had aanstaan.
Doet het nu prima. Mijn sdcard is exfat dus zowel win10 als steamos ondersteunen die (sdcard mounting in steamos moest wel aangepast worden).

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
minimensje schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 00:36:
[...]

Ja hoor, werkt prima, alleen niet officieel ondersteund.

Ik draai al 1.5 jaar windows 10 en steamos naast elkaar, dual boot setup met Clover als boot-selector.
Je moet enkel van een usb stick met gparted de laatste steamos partitie verkleinen en dan rebooten met een win10 of win11 install usb. Vooral niet naar steamos rebooten want die claimed alle unallocated space terug.
Dan kan je rustig win 10/11 installeren.
Nadien met met power en volume down naar boot selector en steamos weer opstarten. Ik raad je clover aan als bootselector script vanwege de auto-repair als een windows update de dual boot overschreven heeft.

Eventueel kan je een sd card gebruiken voor extra ruimte. Heb wel wat last gehad in het begin omdat win10 fast boot had aanstaan.
Doet het nu prima. Mijn sdcard is exfat dus zowel win10 als steamos ondersteunen die (sdcard mounting in steamos moest wel aangepast worden).

Veel plezier!
Heb jij HDR in windows 11? ik heb de drivers van op steam gedownload en geïnstalleerd.
Maar als ik bij beeldscherm ga kijken, zegt die dat hdr niet ondersteund is. (oled versie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kampers schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 01:20:
Heb jij HDR in windows 11? ik heb de drivers van op steam gedownload en geïnstalleerd.
Maar als ik bij beeldscherm ga kijken, zegt die dat hdr niet ondersteund is. (oled versie)
Het schijnt dat HDR met het interne scherm onder Windows niet werkt en mogelijk nooit door de interface die gebruikt wordt voor het interne scherm. Dat is MIPI, terwijl Windows iets van DisplayPort of HDMI verwacht voor HDR. Van wat ik begrijp is HDR-over-MIPI formeel geen standaard, en dat zou een reden zijn waarom Microsoft het niet implementeert. In Linux zijn dit soort zaken natuurlijk makkelijker te implementeren.

HDR op externe monitoren met Windows werkt met elke Deck (ook LCD) omdat het een DP-signaal betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfx32
Ook ik heb nog een vraag voor de mede Vlamingen.
M'n toetsenbord is azerty , sd kent om 1 of andere reden alleen querty.
Heb ook op t’internet gezocht ,daar zegt men 1 of ander bestand toevoegen.
Lijkt me straf dat er geen azerty bij de voorkeuren staat.
Hoe zet ik hem dus op azerty?
Zonder veel gedoe.
Dank bij voorbaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sfx32 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:17:
Ik ben geen Vlaming, maar zie ook niet waarom per se een Vlaming dat zou moeten beantwoorden.

Zie dit. Je hoeft geen bestanden te vervangen, maar moet wel eenmalig in desktop mode de configuratie aanpassen.

Ik weet overigens niet of Proton hier inmiddels goed mee omgaat. Dat kan je even testen.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 20-09-2024 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sfx32
Dank voor antwoord ga gelijk ff zien.
Update gelukt.
En ik zei Vlamingen daar sd standaard op qwerty staat zoals in Nederland.
Maar eeuwige dank.

[ Voor 60% gewijzigd door sfx32 op 20-09-2024 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sfx32 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:45:
En ik zei Vlamingen daar sd standaard op qwerty staat zoals in Nederland.
Maar eeuwige dank.
Was ook niet zo serieus bedoeld. Wilde alleen aangeven dat er meer regio's zijn met een afwijkende toetsenbordindeling, en dat je in die regio's ook kan kijken voor hulp. Of het nu QWERTZ, AZERTY, Dvorak of iets anders is, de procedure om een ander layout in te stellen zal wel hetzelfde zijn. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 20-09-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
sfx32 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:17:
Heb ook op t’internet gezocht ,daar zegt men 1 of ander bestand toevoegen.
Lijkt me straf dat er geen azerty bij de voorkeuren staat.
Hoe zet ik hem dus op azerty?
Zonder veel gedoe.
Dank bij voorbaat.
frans toetsenbord nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb dit net ook geprobeerd, in desktop mode ander toetsenbord (belgisch) maar het onscreen keyboard blijf qwerty ?

• kampers
lapino schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:49:
Heb dit net ook geprobeerd, in desktop mode ander toetsenbord (belgisch) maar het onscreen keyboard blijf qwerty ?
Belgisch (Punt)

• sfx32
Onsceen op azerty gekregen , het fysieke toetsenbord is raar maar waar teruggekeerd naar querty...
Ja hij staat op Belgisch en heb het standaard engels profiel verwijderd.
Dus staar nog steeds op Belgisch.
Heel vaag

Verwijderd

Enig idee wat de procedure is voor het terugsturen van een steamdeck, kan nergens een terugverzoek indienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:28
Ik ben ook maar eens op de Steam Deck wagon gesprongen, mijn laatste handheld is al wel heel lang geleden en pc gamen ook.

OLED versie aangeschaft en nu maar eens kijken waar en met wat te beginnen

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Welk dock voor aan de tv aan te sluiten zouden jullie adviseren? Ben al een halve dag een beetje onderzoek het doen en kom uiteindelijk op deze 3 uit.

https://nl.aliexpress.com/item/1005005631856586.html

https://www.amazon.nl/dp/B0B46337V4

https://www.amazon.nl/dp/B0B8NJ2ZPS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Cardwizard schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:45:
Ik ben ook maar eens op de Steam Deck wagon gesprongen, mijn laatste handheld is al wel heel lang geleden en pc gamen ook.

OLED versie aangeschaft en nu maar eens kijken waar en met wat te beginnen
Ik had 2 weken geleden toevallig een review exemplaar van Iron Meat gekregen, deze heb ik van de week op de Steam Deck getest en deze speelt heerlijk weg daarop, lijkt veel op de klassieke Probotector/Contra, komt over 5 dagen uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-09 21:04
Linksquest schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:47:
Welk dock voor aan de tv aan te sluiten zouden jullie adviseren? Ben al een halve dag een beetje onderzoek het doen en kom uiteindelijk op deze 3 uit.

Die laatste (JSAux) heb ik. Voordeel: ook als de SD in een cover zit dan past deze in de houder. "Nadeel" niet alle aansluitingen aan de achterzijde. RJ45 aan de zijkant, zoals je op het plaatje kan zien.
Ben er erg tevreden over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09 03:31
Van de week ook de 512gb LCD aangeschaft. Totale impuls aankoop, ik ben niet echt een handheld fan. Heb wel ooit een 3ds gekocht (vooral voor de korg synthesizers en een beetje Monster Hunter) maar dat vond ik echt een goedkoop aanvoelende kleuterlaptop.

Dit is wel andere koek, ik ben best onder de indruk. Vandaag niet alleen wat games erop gezet maar vooral ook met Emudeck, Decky Loader, Heroic Launcher enz. in de weer geweest. Zeer veelzijdig apparaat waar genoeg mee te tweaken valt.

Die caps and hoes zijn trouwens van Skull & Co. (amazon.nl). Hoes voelt erg goed en doet meteen dienst als standaard.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54011839800_742e24d61f_k.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09 03:31
@Linksquest Deze 9-in-1 van ugreen is ook wel aardig en nu in de aanbieding:
https://www.amazon.nl/UGR...-Compatibel/dp/B0CR6JND4M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hostje
  • Laatst online: 28-09 12:46
Linksquest schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:47:

Kijk ook even naar deze:

https://www.amazon.nl/gp/product/B0BQB6VG39

Nu in de aanbieding dus je komt uit op 29 euro. Ik heb hem ook en bevalt prima. Ook met case om de SD past ie nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

A thanks, ik kreeg wel even een andere price, maar EDGE gaf meteen aan een coupon te hebben en onder de streep is hij €30,00 inclusief verzendkosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYnC_TJH0g4Y1nH_EhVTJeTm4CY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UHf2g69EL5vg7PKNO98XA1uQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdcBocEPERXO22D6uYQ_vOtSTrk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tiNhqQMNjrAoJQwqgJWmVUhf.png?f=fotoalbum_tile

Heb me deze besteld, bedankt voor het advies. Van de week nog een SD kaartje en dan eens lekker stoeien om een dual boot te maken zodat ik ook GOG en Epic kan draaien, alleen Epic al bijna 400+ games :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostje
Linksquest schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:29:
A thanks, ik kreeg wel even een andere price, maar EDGE gaf meteen aan een coupon te hebben en onder de streep is hij €30,00 inclusief verzendkosten.

...

Heb me deze besteld, bedankt voor het advies. Van de week nog een SD kaartje en dan eens lekker stoeien om een dual boot te maken zodat ik ook GOG en Epic kan draaien, alleen Epic al bijna 400+ games :P
Klopt, om die korting te krijgen moet je die coupon aanvinken. Dan gaat er 30% vd prijs af. Mooi bedrag voor een goede dock.

Voor GoG en Epic games moet je ook eens kijken naar Heroic launcher. Scheelt je een hoop geklooi met dual boot. Heroic draait gewoon binnen Steam OS en je kan vanuit Heroic ook snelkoppelingen naar je games van Epic maken zodat deze in je Steam menu verschijnen. Heb het al enige tijd niet gebruikt (want ben nu al een tijdje bezig met Red Dead 2 en die zit gewoon in mijn Steam library), maar het werkte echt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Bedankt voor de tip, ga ik zeker eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Heb het in de game (ea fc25) topic ook al gevraagd maar daar weet niemand een oplossing.

Iemand hier die op Steam Deck speelt en op Pc?
Als ik op steam deck speel, en daarna terig op PC speel ik op PC ook op de lage resolutie.
waarschijnlijk door het opslagen van de persoonlijk settings.
is hier een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:42
https://answers.ea.com/t5...ttings-sync/td-p/12667282

Tweede hit op Google... Andere game, maar zelfde uitgever. Dat zal voor EA FC niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
kampers schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:15:
Heb het in de game (ea fc25) topic ook al gevraagd maar daar weet niemand een oplossing.

Iemand hier die op Steam Deck speelt en op Pc?
Als ik op steam deck speel, en daarna terig op PC speel ik op PC ook op de lage resolutie.
waarschijnlijk door het opslagen van de persoonlijk settings.
is hier een fix voor?
Ik weet niet of het bij FC25 werkt maar je zou de settings file kunnen zoeken en deze op "read only" zetten op beide systemen (wel na het correct aanpassen natuurlijk). Weet niet hoe goed Windows daarmee om gaat maar met macOS heb ik het zo opgelost met een ander spel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MetalJacketNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 17:09
Wat een heerlijk apparaat is de Steam Deck zeg! De laatste tijd mijn PC maar weinig gebruikt om te gamen. Na een hele dag werken achter dat ding in dezelfde kamer begon ik steeds vaker te merken dat de zin om er dan nog langer te zitten voor een spelletje was verdwenen. De Steam Deck gaat bij mooi weer lekker mee de tuin in, of 's avonds lekker op de bank. Heel tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Pendora schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:26:
[...]

Ik weet niet of het bij FC25 werkt maar je zou de settings file kunnen zoeken en deze op "read only" zetten op beide systemen (wel na het correct aanpassen natuurlijk). Weet niet hoe goed Windows daarmee om gaat maar met macOS heb ik het zo opgelost met een ander spel.
volgens mij staan die setting files in de cloud van EA. Of zou de cloud die updaten naar die van uw PC?

Dus eigenlijk zou ik de settings die nu op mijn pc staan opzoeken en alleen op read zetten?
Dan steam deck alles instellen en dan daar ook zo aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
kampers schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:53:
[...]

volgens mij staan die setting files in de cloud van EA. Of zou de cloud die updaten naar die van uw PC?

Dus eigenlijk zou ik de settings die nu op mijn pc staan opzoeken en alleen op read zetten?
Dan steam deck alles instellen en dan daar ook zo aanpassen?
Ik weet het natuurlijk niet specifiek van dit spel. Normaal gesproken, er wordt een bestand aangemaakt met daarin alle settings. Deze gaat bij EA blijkbaar mee met de sync van de save games.

Door inderdaad dit bestand de blokkeren voor overschrijven dan blijven de settings staan. Dat betekend overigens ook dat als jij een aanpassing wil maken, je eerst het bestand weer op lezen en schrijven moet zetten en dan kan ook weer het verkeerde bestand naar je apparaat gaan. Maar hoevaak pas je je instelingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:22
Van de frontpage:

Valve werkt aan Arm64-versie van de Proton-compatibiliteitslaag

nieuws: Valve werkt aan Arm64-versie van de Proton-compatibiliteitslaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Pendora schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:06:
[...]

Ik weet het natuurlijk niet specifiek van dit spel. Normaal gesproken, er wordt een bestand aangemaakt met daarin alle settings. Deze gaat bij EA blijkbaar mee met de sync van de save games.

Door inderdaad dit bestand de blokkeren voor overschrijven dan blijven de settings staan. Dat betekend overigens ook dat als jij een aanpassing wil maken, je eerst het bestand weer op lezen en schrijven moet zetten en dan kan ook weer het verkeerde bestand naar je apparaat gaan. Maar hoevaak pas je je instelingen aan.
Ik heb zelfs geen flauw idee waar dat te vinden in de files LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doobieters schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:11:
Van de frontpage:

Valve werkt aan Arm64-versie van de Proton-compatibiliteitslaag

nieuws: Valve werkt aan Arm64-versie van de Proton-compatibiliteitslaag
Een Steam Deck 2 kan in theorie ARM worden, maar ik zou dan eerder een "Steam Deck Lite" of iets dergelijks verwachten: een lagere prijs, lagere verwachtingen voor x86-spellen qua prestaties tenzij er slimme trucs worden uitgehaald (zoals extra hardware-instructies om x86-code soepel te laten draaien, zoals wat Apple doet), en de optie voor spelmakers om native ARM64 binaries uit te brengen voor betere prestaties en daarmee een betere rating voor deze specifieke console.

Een andere richting die ik zie is dat Valve dit doet om meer third-parties aan te laten haken, gezien Windows op ARM (nog) niet grootschalig van de grond. Mogelijk worden ARM gaming handhelds ooit wel populair, en wil Valve hierop vroegtijdig inspelen om Microsoft de pas af te snijden.

[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 24-09-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimensje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 15:09
kampers schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:56:
[...]

Ik heb zelfs geen flauw idee waar dat te vinden in de files LOL
Voor de meeste games kun je die info vinden op PC Gaming Wiki.
Voor deze specifiek zie ik het er niet in staan.
Maar EA forum lijkt Documents>EAFC24 te suggereren (of iets soortgelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
minimensje schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:07:
[...]

Voor de meeste games kun je die info vinden op PC Gaming Wiki.
Voor deze specifiek zie ik het er niet in staan.
Maar EA forum lijkt Documents>EAFC24 te suggereren (of iets soortgelijks)
Je de Map van EA vinden is het probleem niet. Maar ik hoor het keulen donderen als ik al die bestanden zie als, amd_ags_x64.dll enz :D

ik zou denken E:\EA SPORTS FC 25\Data

mss de locale.ini?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@hostje nogmaals bedankt voor de tip, Dock binnen en het werkt goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6sqUy2s-t86tYNRxuNTr7Vgmdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqTww1St9AZmOJVGkuxUCeXQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvNMPwDnNH0P5zg7NG2iGhgzWM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LunnFHLng7Y8YT5kFkGBHe6H.jpg?f=fotoalbum_tile

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft er hier al iemand een goede headset oplossing voor de steamdeck gevonden?

Mijn ervaring is dat via bluetooth ik geen Audio en mic tegelijk aan de praat krijg, met de mic van de headset.
De mic van de deck zelf vindt ik ruk. Iedereen met wie ik speel hoor ik klagen over het omgevings geluid, en dat ik slecht verstaanbaar ben. Ik gebruik nu bedraade oortjes van Steelseries maar die zitten niet lekker en die microfoon blijft ook niet goed zitten. Het zou fijn zijn om de deck te kunnen gebruiken met goed geluid zonder dat je met een hele kabelbende hoeft te klooien om hem te kunnen laden en tegelijk een headset te kunnen gebruiken.

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Gewoon een bedrade headset met (kortere) kabel? De Deck heeft gewoon een 4-pole 3,5 mm aansluiting, dus zit je usb-c / opladen niet in de weg.

[ Voor 17% gewijzigd door dhrto op 26-09-2024 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-09 21:39
Seth_Chaos schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:02:
Heeft er hier al iemand een goede headset oplossing voor de steamdeck gevonden?

Mijn ervaring is dat via bluetooth ik geen Audio en mic tegelijk aan de praat krijg, met de mic van de headset.
De mic van de deck zelf vindt ik ruk. Iedereen met wie ik speel hoor ik klagen over het omgevings geluid, en dat ik slecht verstaanbaar ben. Ik gebruik nu bedraade oortjes van Steelseries maar die zitten niet lekker en die microfoon blijft ook niet goed zitten. Het zou fijn zijn om de deck te kunnen gebruiken met goed geluid zonder dat je met een hele kabelbende hoeft te klooien om hem te kunnen laden en tegelijk een headset te kunnen gebruiken.
Ik liep hier laatst ook tegenaan met mijn Airpods Pro. Het geluid kwam door de oortjes heen, maar spraak ging via de interne microfoon van de Steam Deck. Ik kon in het instellingen menu ook niks anders kiezen dan de interne microfoon. Overigens was ik wel goed te verstaan.

Ik heb eens gezocht op internet, maar spraak via Bluetooth werkt gewoon niet met de Steam Deck. Daar is ook wel een reden voor en dat heeft te maken met Bluetooth profielen. Om goed geluid door je oordopjes/headset/headphone/whatever te krijgen (want dat wil je) wordt er een profiel gebruikt voor hi-res audio. Maar dat profiel voorziet niet in spraak via een microfoon.

Er bestaat wel een profiel met spraak. Dat profiel wordt ook gebruikt om te kunnen bellen. Alleen zit je dan opgescheept met lage kwaliteit audio. Dat wil je natuurlijk ook niet.

De enige mogelijkheid die je dus hebt als je geen gebruik wilt maken van de interne microfoon, is een bedrade headset. Hetzij via de 3,5 mm connector, hetzij via USB.

Tevens schijnt er nog wel een verschil te zijn tussen de LCD en OLED versies. Bij de LCD versie kun je geen gebruik maken van de interne mic als je een 3,5mm headset inplugt. Bij de OLED kan dit wel.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:17

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Vrij simpel gezegd: je hebt 2 kanalen bij Bluetooth.
Hi-res = stereo (2 kanaals)
Met mic = mono (1 kanaal) upmix naar stereo, mic (1 kanaal)

Voor zaken als bellen is dat prima, want je hebt geen hoge kwaliteit nodig om een stem te verstaan. Voor entertainment is het echter geen mooi geluid.

Een goede oplossing is er helaas niet voor, enkel een bedrade headset/microfoon.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik snap de oorzaak van het probleem. Ik ben opzoek naar hoe andere Steam Deck eigenaren dat oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Volgens mij is dit draadloos alleen op te lossen met een koptelefoon/mic en dongle oplossing.
Als je de Steam Deck docked gebruikt natuurlijk geen probleem maar handeld een minder nette oplossing

[ Voor 5% gewijzigd door Cardwizard op 27-09-2024 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cardwizard schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:38:
Volgens mij is dit alleen op te lossen met een koptelefoon/mic en dongle oplossing.
Of gebruik van de 3,5mm-aansluiting.

Maar er is nog een andere mogelijkheid zonder dongels: op je eigen netwerk een apparaat dat draadloos communiceert met je (niet-BT) headset, en vanaf de Steam Deck via PulseAudio/PipeWire over Wi-Fi streamen naar dat apparaat. Nodeloos complex, nodeloos veel extra vertraging, nodeloos een verlies van mobiliteit, maar het kan draadloos zonder dongel. :+

[ Voor 42% gewijzigd door The Zep Man op 27-09-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 10:06
nieuws: SteelSeries kondigt oordopjes voor gameconsoles en pc aan

Toevallig net op de frontpage. Lijkt op het eerste gezicht een goede optie.

Trouwens: Ik meen me te herinneren dat toen ik mijn Steamdeck net had, de andere kant heel tevreden was over de mic, en ik ook over de speakers. Maar voor mijn gevoel is dat toch een keer met een update gesloopt. Nu krijg ik altijd meteen klachten over "ik hoor mezelf terug", en zodra ik bedrade oortjes in heb geplugd, "ja veel beter zo".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Een beetje off topic (rant).

Doe de mensen aan de andere kant van Discord (of wat dan ook) alsjeblieft een gunst en gebruik een headset met een boom mic die nabij je mond komt. Dit scheelt zo ontzettend veel omgevingsgeluid.
Ook tijdens Teams / video calls irriteer ik me mateloos aan collega's (en externen) die weigeren een headset te gebruiken en je vervolgens de hele kamer er doorheen hoort.
Handsfree bellen in de auto is ook zoiets, je hoort altijd dat iemand onderweg is. Terwijl ik vaak genoeg op de motor heb meegemaakt dat men verbaasd was hoe goed het geluid/stil de omgeving is als ze met mij in gesprek waren (juist, de microfoon zit daar ook direct naast je mond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dhrto schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:13:
Doe de mensen aan de andere kant van Discord (of wat dan ook) alsjeblieft een gunst en gebruik een headset met een boom mic die nabij je mond komt. Dit scheelt zo ontzettend veel omgevingsgeluid.
Je hebt ook oortjes met goede ANC voor de microfoon. Ook dat kan een wereld van verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:19
@dhrto ja herken het. Heb een collega die zijn eigen headphone gebruikt. Gevolg ik hoor me zelf continue harder via zijn mic. Hij mute en unmute nu de hele tijd :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-09 21:39
Jeroen O schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:05:
[...]
De enige mogelijkheid die je dus hebt als je geen gebruik wilt maken van de interne microfoon, is een bedrade headset. Hetzij via de 3,5 mm connector, hetzij via USB.
Ik ben hier nog even mee aan het testen geweest, want het één en ander vond ik toch wel onduidelijk.
Test 1: headset met microfoon via 3,5 mm
Gisteren even samen met een collega een spel gespeeld met voicechat aan. Voor de gelegenheid had ik een Sennheiser Momentum aangesloten (de originele, met 3,5mm plug en een microfoon in de kabel).

Het leek erop dat hierbij nog steeds de microfoon van de Steam Deck werd gebruikt, want als ik de microfoon dichtkneep, kon hij me nog steeds verstaan.
In het instellingen menu kun je verder niks instellen. Je kunt kiezen tussen microfoon (standaard) en microfoon. Volgens mij zijn die allebei hetzelfde.

Helaas heb je in gaming mode geen optie om de microfoon te testen. Die is er wel wanneer je naar desktop mode gaat en de Steam desktop client opent. Daar bleek de microfoon van de Sennheiser het wel degelijk te doen. Hoe je in gaming mode op de OLED versie dan moet selecteren welke microfoon je wilt gebruiken, blijft nog onduidelijk. Wellicht werken ze gewoon allebei tegelijk.
Test 2: headset via USB
Als je een andere microfoon kunt gebruiken in plaats van de standaard, verwacht ik dat je dit in moet kunnen stellen. Voor deze test heb ik mijn Sennheiser Momentum 3 gepakt. Deze heeft een ingebouwde microfoon en kan naast bluetooth en 3,5 mm, ook via USB aangesloten worden.

Na het aansluiten en het loskoppelen van alle bluetooth connecties bleek ik ook hier in het menu geen andere microfoon te kunnen selecteren. Bij audio gaf deze wel netjes aan “Momentum”.

Lang verhaal kort: het blijkt dat de microfoon in de Momentum 3 alleen via bluetooth gebruikt kan worden om te bellen en niet voor andere toepassingen. In de desktop mode kon in de microfoon ook niet testen of selecteren. In de bijgeleverde 3,5 mm kabel die je ook kunt aansluiten zit overigens op de stekker geen contactpuntje voor de microfoon.
Test 3: andere headset via USB
Ik heb ook nog een 3,5 mm naar audio converter liggen. Wanneer ik deze inplug met mijn originele Momentum, verschijnt in het microfoonmenu naast mic en mic(standaard) ook ‘USB-C 3,5 mm audio adaptor’
Nu kan ik dus wel de externe microfoon selecteren. Of er daadwerkelijk geluid doorkomt heb ik niet meer getest, want ik moest de deur uit. Maar ik ga er vanuit van wel.
Conclusies:
- Niet alle headsets ondersteunen microfoon via USB.
- Als ze dit wel ondersteunen, dan moet je de microfoon in het instellingen menu kunnen selecteren.
- Bij 3,5 mm op de OLED versie blijft het onduidelijk welke microfoon er wordt gebruikt en hoe je dit kunt selecteren. Het zou ook kunnen dat ze gewoon allebei tegelijk in werking zijn. (Bij LCD kan de interne microfoon niet gebruikt worden wanneer je een headset via 3,5 mm inplugt).

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sfx32
OOk nog maar een steam deck besteld , de oled nu.
M'n vrouw gamed nu ook via de sd met steam link op haar chromebook.
Dus nu maar de 512gb oled besteld ,net iets groter scherm.
Elk zijn eigen sd , m'n laptop toch ook op z'n einde , zonde want met een 1080 graka kon die best nog mee met games , maar toetsenbord kapot (dank je wel wow).
En 2 of meer inetpages open en hij loopt vast.
Nooit meer een msi en waarschijnlijk ook nooit meer een laptop.
Sd kan best veel .
Draait sd het niet dan stream ik wel naar de sd met mn geforce now abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:42
Gisteren de Steam Deck ontvangen en al lekker mee kunnen spelen. Eerst Arkham Knight gestart, maar die controls moet ik nog aan wennen. Ik heb die game eerst met muis en toetsenbord gespeeld en heb daar een lekkere klik mee. Maar met een controller... Daar moet ik écht nog aan wennen.

Daarna Dave The Diver gestart en tot mijn grote blijdschap zag ik dat ik de save games via Steam Cloud synchroniseren. Dus een paar uur erin gestopt op de Deck. Heerlijk O+ Ook nog heel kort Killer Frequency gespeeld. Echt een aanradertje, ook de Deck.

Vanochtend voor het werk nog even wat geprutst met Decky Loader en Heroic Launcher. Wither 3, Lego Lord of the Rings en Inside geïnstalleerd (eerste twee via GoG en Lego LotR via Epic).

Via Decky Loader alvast de ProtonDB badges geïnstalleerd. https://github.com/OMGDuk...c2b4ffc2e0c2017e9c9edab07

Vanavond maar weer eens verder prutsen en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
iemand ergens een leuke aanbieding tegenkomen voor een Steam Deck Dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
kampers schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:05:
iemand ergens een leuke aanbieding tegenkomen voor een Steam Deck Dock?
hostje in "[Steam Deck] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Thx, Besteld. Wat me opviel was dat die op NL goedkoper is dan op BE 35 ipv 30% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfx32
Onthoud wel dat de deck van steam een laadstekker included is.
Die van amazon is zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

sfx32 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:34:
Klopt inderdaad, die ik gekocht had, had ook geen stroom stekker. Ik heb dit opgelost door op moment dat ik de Dock gebruik de stroom stekker van de Deck gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
sfx32 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:34:
Die dock van Amazon staat bij mij standaard op mijn bureau. En daar heb ik de lader van de SD altijd vast in zitten. Dus ik laad de SD altijd via het dock en nooit met de losse lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfx32
Is ook de reden meerprijs dan amzn.
Moet wel zeggen de stekker naar de sd lekkerder zit bij de officiële deck.
Daar maak je gewoon een lus , bij die van amzn is het van de zijkant waardoor je 2 halve lussen maakt.
Wetende wat ik nu weet had ik beter weer de sd dock gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
sfx32 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:21:
Is ook de reden meerprijs dan amzn.
Moet wel zeggen de stekker naar de sd lekkerder zit bij de officiële deck.
Daar maak je gewoon een lus , bij die van amzn is het van de zijkant waardoor je 2 halve lussen maakt.
Wetende wat ik nu weet had ik beter weer de sd dock gekocht.
Ik vraag me af of we het dan over dezelfde dock hebben. Deze van mij maakt geen 2 halve lussen hoor. Die stekker zit volgens mij op dezelfde plek als bij de officiële dock.

https://www.amazon.nl/gp/product/B0BQB6VG39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfx32
Nee dus ik heb deze
https://www.amazon.nl/gp/...?smid=A1ED6JEOF71PSI&th=1
Het is meer een combo , 2 halve lussen en een harde kabel.
Ben beetje bang dat de stekker mn connector scheef trekt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb net de Heroic Game Launcher geïnstalleerd, en meteen getest met Alien Isolation, ik moet zeggen dat werkt super.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u80KlN3yRJ3S7RsT3F9y1TFOgLM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/carT35bjC2VqSKa5nQy0Xe2T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsNWX57U4-a6FMQdZZziYwXPbxw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KA4KIpYRTDx9MoD35sNVXG7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Linksquest schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:19:
Heb net de Heroic Game Launcher geïnstalleerd, en meteen getest met Alien Isolation, ik moet zeggen dat werkt super.

[Afbeelding][Afbeelding]
Klopt. Heroic is geweldig voor Epic Store en GOG-spellen, mede dankzij de goede integratie met Steam om spellen te importeren als non-Steam spellen. Ik heb laatst CP2077 inclusief DLC opgehaald. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:23
The Zep Man schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:32:
[...]

Klopt. Heroic is geweldig voor Epic Store en GOG-spellen, mede dankzij de goede integratie met Steam om spellen te importeren als non-Steam spellen. Ik heb laatst CP2077 inclusief DLC opgehaald. Werkt prima.
Ik heb vaak een paar uur na het herinstalleren van Heroic dat het geen verbinding meer kan maken. Deïnstalleren, opnieuw installeren en dan werkt het weer, maar het is wel weer elke keer 5 minuten gekloot. Helaas nog niemand anders gevonden die dat heeft. Buiten dat werkt het perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 20:15
Enige nadeel dat ik heb ondervonden met Heroic is dat een spel soms niet opstart en dat je dan eerst de Heroic launcher moet starten om opnieuw in te loggen en het daarna werkt het weer prima (wellicht alleen als je het te lang niet meer hebt gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankRicard schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:08:
Enige nadeel dat ik heb ondervonden met Heroic is dat een spel soms niet opstart en dat je dan eerst de Heroic launcher moet starten om opnieuw in te loggen en het daarna werkt het weer prima (wellicht alleen als je het te lang niet meer hebt gebruikt)
Heb je het over spellen uit de Epic Store of van GOG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbemd
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10:49
Milan1NL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:33:
YouTube: The Precinct: Official Gameplay Explainer – A Day in Averno City

ik hoop dat deze game speelbaar wordt op de Steam Deck! Dit is net GTA Chinatown op de Nintendo.. :o

Oeps.. Niet de vorige post gelezen.. :Y) 8)7
De demo van The Precinct is nu te downloaden. Compatibiliteit met de Steam Deck is nog onbekend, wie durft :P?
Pagina: 1 ... 108 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.