Ik heb een aantal tablets waarmee je redelijk goed kan gamen (surface pro, Acer switch 7 black) dus ikzelf probeer al jaren pc games te vinden welke goede touch controls hebben.MacPoedel schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:00:
[...]
Runaway A Road Adventure is in elk geval terug te vinden in ProtonDB https://www.protondb.com/app/7210, lijkt wel te starten maar geen goede ervaring.
Veel kun je nu al afleiden. De huidige Steam Store pagina geeft al aan of een game controllers ondersteunt (niet) en je kunt er wel vanuit gaan bij zo'n oude game dat deze ook geen patch zal krijgen voor ondersteuning. Dus als Valve uiteindelijk deze game test zoals de bedoeling is (maar denk niet dat zo'n oude games hoge prio hebben dus kan nog wel een tijd duren), zal het waarschijnlijk het label unsupported krijgen.
De meeste point and click adventures zullen wel geen verified label krijgen, geen controller support. En ik vraag me af of je een game als Runaway niet beter op een tablet speelt als het niet op je desktop is (ik heb een Surface Go bv, die is nog goedkoper dan de Deck).
En dat valt erg tegen. Windows App Store games zijn redelijk goed, en je hebt de Civilization serie. Maar daarmee heb je het wel samen gehad. Veel spellen die zeer goed zouden kunnen werken met touch controls, zoals point en click games, doen het gewoon niet, want ze hebben double click, cursor hoover en right click nodig.
Oftewel, de Surface Go gaat waarschijnlijk ook niet werken in jou usecase.
De Steam Deck wel want je hebt gewoon mouse controls en fysieke knoppen. Daarnaast zou je de touch screen parameters kunnen tweaken in Linux zodat ze wél bepaalde gestures interpreteren als hoover, double click, etc.
Vers van de pers
Ideaal! Een nieuwe feature waardoor je kan switchen van game en save tussen pc en Deck zonder dat de game op de Deck hoeft af te sluiten.
Ik heb wel vragen over de implementatie (stel de game staat op stand-by op de Deck en je speelt verder op je desktop, gaat de Deck dan verder vanaf het punt waar je gestopt bent op pc?), maar het is iets waar ik blij van ben dat er nu al over na wordt gedacht.
[ Voor 13% gewijzigd door XanderDrake op 25-01-2022 10:36 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca