@
Scientific: ik heb destijds EUR 575,- afgetikt voor de ACC, wellicht verschil tussen Nederland en Belgie?
Terug naar de vraag van @
papabeer over het al dan niet tevreden zijn met de i4:
Bijna twee jaar geleden heel bewust de i4 gekocht.
Is het een perfecte auto? Nee, maar benadert voor mij wel perfectie.
Voelt als een 'echte' auto, snel, comfortabel en voor mij praktisch genoeg met 2 kinderen. Daarnaast een auto waarvan ik verwacht dat die mooi 'oud' gaat worden.
Zou ik de i4 vandaag de dag weer kiezen? Waarschijnlijk wel, misschien dat ik nog de A6 zou bekijken (al vind ik die niet echt lekker op het netvlies liggen).
Of eventueel een i5, maar dat is het dan ook.
Zullen er auto's zijn die als je het heel objectief bekijkt beter doen? Vast.. Ik lees hier soms vergelijkingen met auto's die ik nooit zou overwegen om 70k+ op stuk te slaan. Gaat echt om het totaal plaatje voor mij.
No offence, maar leaserijders maken een andere afweging. Dan wil je een auto, ga je wikken en wegen om de auto te laten passen in je leasebudget met een nog acceptabele bijtelling,
Je kan het de i4 moeilijk kwalijk nemen, dat de verlichting tegenvalt tov je vorige lease auto (die in een prijscategorie lager zat waardoor je de matrix optie wel kon aankruisen om binnnen je budget te blijven).
Om maar een voorbeeld te noemen. Paar jaar rijden, en je gaat weer door naar de volgende en dan maak je de afweging opnieuw.
Tot op zeker hoogte doe je dat als je de auto zelf koopt ook, maar de afweging gaat dan wel degelijk anders en op hele andere parameters.
[
Voor 6% gewijzigd door
pieter81! op 03-11-2025 13:36
]