Best een vette crash. Ook dat is tof om te zien en hoort bij de F1.
Veel minder downforcesuperduper schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:10:
Maar waarom was HAM zo enorm veel sneller eigenlijk..
Maar gooi wat mij betreft dit hele topic maar dicht, wat een stel sneuneuzen hangen hier rond, ga je schamen!
Dit is geen racing incident, Lewis probeerde met veel meer snelheid dan op die plek mogelijk is de bocht te pakken. Lijkt mij echt de fout van Lewis
Ja dit zat er natuurlijk wel een keer aan te komen. Zo reëel moet iedereen wel zijn.
PSN: xMaurice93
Denk dat jij geen edit moet maar gewoon een perma. Mafkees
Even wat anders. Het publiek mag van geluk spreken dat die band niet omhoog en over het het stuiterde
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Mja, Hamilton zal 'm nooit bewust eraf rammen, onmogelijk dat dat in z'n hoofd op komt.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Herhaling van boven laat zien dat Hamilton sowieso heel wijd zou uitkomen. Max had never ruimte gehad aan de buitenkant...
Ohja... 'i was in front'... No way.
Koel eerst eens af.
[ Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 18-07-2021 16:14 ]
...
Volgens mij doet ham weinig fout.
Volgens mij was max die net iets te snel instuurde.
Jammer maar helaas.
Jammer maar helaas.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Die bocht neem je ook met een plotselinge ruk aan je stuur, probeer het maar eens in een racegame/sim. Inhalen in die bocht (wat Hamilton probeerde) is echt haast onmogelijk.tweakduke schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:08:
Lastig oordelen. Hamilton had iets meer ruimte kunnen houden en Max stuurt iets te scherp, maar kon moeilijk zien dat Hamilton daar net zat.
De impact van de crash is vervolgens enorm en dat maakt dat de emotie meer gaat spreken.
Dat is een beetje gejoktMikeyMan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Jullie weten hoe het gaat... Max die niet finisht is een Max die de volgende race wint.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Lol Lewis. Max had de racing line, nu klaagt ie dat er voor zat. Yeah right.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Mee eens denk ik, maar hij lag zeker niet voor.DarkSide schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Jammer maar helaas.
Hoe graag ik ook een DSQ zou willen zien is dit het niet helaas.
Race accident helaas. Ik kan olav Mol niet helemaal volgen in dese hoor.
HAM houdt z’n lijn waar MAX van lijn lijkt af te wijken toch??
Ik vond het wel een beetje een wanhopige poging van HAM, die wist dat het snel moest gebeuren voor em. Daar was geen ruimte aan die binnenkant. Was tot de crash wel echt een gave eerste ronde zeg, zonde.
Doe eens normaal. Al je posts de laatste minuten zijn kansloosLuxicon schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Als Perez nuttig wil zijn zou ik Hamilton er zometeen afbeuken
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Hetgeen elke professionele coureur zou doen. Je gaat simpelweg niet expliciet aangeven dat je fout zit.dawg schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Lewis probeert de schuld af te schuiven op Max. Slechte verliezer.
Het was wel bewust te agressief, op plekken waar het niet kan.Quad schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Mja, Hamilton zal 'm nooit bewust eraf rammen, onmogelijk dat dat in z'n hoofd op komt.
Dit gaat Max ook nog parten spelen de rest van het seizoen want die motor en versnellingsbak zijn wel afgeschreven denk ik.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Was een keer te verwachten dit. Hamilton heeft dan natuurlijk weer het geluk gewoon door te kunnen.
Bensimpel
Positieve meneer
15 sec stop and go. Hij kegelt iemand er gewoon af..
😆 - Denk ook eens om ;)
pff ik ben blij dat ik geen steward ben nu

I served in a company of heroes.
Wat zegt Olav dan? Een DSQ voor HAM?readytoflow schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:13:
Hoe graag ik ook een DSQ zou willen zien is dit het niet helaas.
Die engineer ook: copy LewisMikeyMan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Die denkt ook: denk het ook vriend
Vergeet niet dat die bocht heel snel is, als Max later instuurt mist hij de bocht en hapt hij grind.
Max had de racing line...DarkSide schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Jammer maar helaas.
Rode vlag moet bij beschadiging van de vangrail en bandenstapel. Dus daar komen ze niet onderuit.sambalbaj schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Die rode vlag is ook in het voordeel van HAM, gratis pitstop.
Wel goed voor de spanning van het seizoen dit.
Het is altijd Hamilton die niet crasht. Het zou leuk zijn als Lewis d'r eens uit crasht.
Dit was 100% Hamilton zijn fout. Belachelijke inhaal actie. Vol links dan vol rechts door het vuil en het dan gek vinden dat je onderstuur heb...
Hij zat er niet eens goed naast dusehh...
Hij zat er niet eens goed naast dusehh...
[ Voor 12% gewijzigd door computerjunky op 18-07-2021 16:15 ]
Vanuit de cockpit van LEC zie je Lewis geen enkele moeite doen de apex te pakken. "It was my line" mijn kont.
Die 2 rijden het hele veld op rustig 30-40sec, dat is amper een gratis pitstop, die pakt hij simpel terug.Bensimpel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:13:
No way dat je die bocht kan halen met zo'n snelheid aan de binnenkant, enkel de racelijn lukt je maar net aan (zie ook Q's).
[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 18-07-2021 16:15 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
DSQ lijkt mij een gepaste maatregel hier.Bensimpel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:13:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
En dan hele team ten minste 1 race aan de broekLuxicon schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Als Perez nuttig wil zijn zou ik Hamilton er zometeen afbeuken
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het zou leuk zijn als beide racers in staat zijn om het op het circuit te laten zien zonder crashes of materiaalpech.Blue-eagle schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:14:
Het is altijd Hamilton die niet crasht. Het zou leuk zijn als Lewis d'r eens uit crasht.
NeeWhySoSerious schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:07:
[...]
Wat ben bij een slap aftreksel van een hondendrol zeg...
[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-07-2021 16:25 ]
Imola?Blue-eagle schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:14:
Paar wedstrijden terug?Blue-eagle schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:14:
Iedereen ging links en hij rechtdoor??
Het was nooit Hamiltons lijn. Voorwiel op achterwiel. Verstappen snee ook niet in. Die had de bocht net kunnen halen. Hamilton had even moeten wachten.
Bagger zooi dit.
Bagger zooi dit.
Omdat de bijrijders van Max week op wek bewijzen dat het Max is die de auto voorbij de Mercedes brengt en dat die nog steeds superieur zijn.superduper schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:10:
Maar waarom was HAM zo enorm veel sneller eigenlijk..
Dit dus.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het is dat Max zoveel marge heeft opgebouwd, want anders verpest dit het kampioenschap meteen. 
Nu maar hopen dat Max echt oke is en geen races gaat missen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Of vragen gaan stellen over de opvoeding die je hebt gehad (of niet).DutchCrownNL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:10:
[...]
Ik snap oprecht sommige reacties niet..
Als je moet schelden met ziektes en je je discriminerend uiten dan moet je gewoon lekker naar buiten gaan en afkoelen
Mag Lewis de voorvleugel nu vervangen voor de herstart?
No way race incident, hij zit er idd naast, maar met zo een snelle, moeilijke bocht zal die veel meer moeten afremmen dan max om die bocht te kunnen halen en ruimte te laten voor de auto die nog voor hem zit bij uitkomem bocht, dat doet hij niet en hij onderstuurt vol de red bull in. Mega gevaarlijk voor de ander in zo een snelle bocht, hopelijk is max ok.
erutangiS
Absoluut niet. Zoveel sprake van opzet is er niet.
Toto met zijn handen in het haar.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nou vind ik niet. Be a man and own your mistakes. Dat maakt een kampioen in mijn optiek.Napo schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:13:
[...]
Hetgeen elke professionele coureur zou doen. Je gaat simpelweg niet expliciet aangeven dat je fout zit.
Waarom rode vlag? Waarom nu geen parc ferme?
alles kan off-topic
En Max had EXACT hetzelfde gedaan als de rollen waren omgekeerddawg schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Sja, dan is het ook geen racing incident.. ben heel benieuwd hoe ze dit gaan zien vanuit de raceleiding. Als je kijkt naar waar Leclerc reed en hoe hij instuurde zat Max op exact dezelfde lijn welke onmogelijk te halen was voor Hamilton.Xfade schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:13:
Hij glijdt gewoon naar buiten.
Agressief is toch anders dan iemand bewust aantikken.dutchgio schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:13:
[...]
Het was wel bewust te agressief, op plekken waar het niet kan.
Verder zien we wel hoe dit gaat aflopen, hopelijk resteert ons een spannende wedstrijd.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hooelijk met max ok. Lijkt me een harde Crash. Verder vond ik het moeilijk te zien. Kan zijn dat er wat onderstuur was bij Hamilton. Maar tegelijkertijd vind ik dit ook gewoon horen bij racen. Was geniale eerste ronde en helaas ging het net mis.
Yes. Net als ik een pitstop alleen kost het hem nu geen extra tijdscrappy.doo schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:15:
Bensimpel
Positieve meneer
Lewis met geluk ook altijd.Ankona schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:15:
😆 - Denk ook eens om ;)
Maakt niet uit welke straf hij krijgt eigenlijk. De Mercedes is hier zo sterk, dat de kans dat hij wint nog steeds vrij hoog is.Bensimpel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:13:
Een DSQ is natuurlijk onzin.
Ik zou nog steeds prima kunnen leven met racing incident. Beide maakten domme beslissingen en dan krijg je dit soort dingen.
Ja, voorvleugel en banden vervangen mogen gewoon tijdens een red flag.scrappy.doo schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:15:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Het leek juist onderstuur voor HAM als ik de onboards zie, hij mist de apex (daar paste nog wel een F1 wagen tussen).Vos schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Nee. Dat Hamilton een fractie overstuur had en daardoor wat van de lijn kwam.
*nee*Jasphur schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Even wat anders. Het publiek mag van geluk spreken dat die band niet omhoog en over het het stuiterde
[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 18-07-2021 16:41 ]
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Albon is ook twee X gepit door Hamilton wanneer die voor hem zatLuxicon schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:13:
[...]
gewoon koekje van eigen deeg, zo deed Hamilton het ook vaak bij Rosberg als het moeilijk werd
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Kom op niet op dezelfde kansloze manier terugslaan.
[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 18-07-2021 16:39 ]
Ik wil niet heel lullig zijn, maar er werd wel geraced met respect voor elkaar.
Hamilton pakt vuil op en krijgt onderstuur... Heel lullig, als dit 100x gebeurd dan gaan 99x beide rijders van de baan.
Hamilton heeft echt mokerveel geluk. Maar ik vond het wel meevallen qua schuldvraag. Dit is racen, op het maximale.
Hamilton pakt vuil op en krijgt onderstuur... Heel lullig, als dit 100x gebeurd dan gaan 99x beide rijders van de baan.
Hamilton heeft echt mokerveel geluk. Maar ik vond het wel meevallen qua schuldvraag. Dit is racen, op het maximale.
In zo'n snelle bocht is dit een levensgevaarlijke actie. Dit is geen trage chicane, dus een flinke straf lijkt mij niet meer dan logisch.
Dat is het verschil tussen een toprijder en iemand dat het niet is. In de race toegeven dat je fout zet is niet handig en heeft enkel een negatieve impact op de uitkomst. Onthouden van commentaar zou het beste zijn wat dat betreft.dawg schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Nou vind ik niet. Be a man and own your mistakes. Dat maakt een kampioen in mijn optiek.
Doe ook gewoon niet reageren op mensen die emoties niet de baas kunnen blijven, dat maakt het voor het corrigeren alleen maar extra werk. En never feed the trolls.
Back to it: Vreselijk voor Max… zonde. Ik was er al bang voor dat het ergens dit seizoen moest gaan gebeuren…
Back to it: Vreselijk voor Max… zonde. Ik was er al bang voor dat het ergens dit seizoen moest gaan gebeuren…
Hamilton zat exact naast Max maar moest vol in de ankers omdat hij niet op de racelijn zit en niet de bocht kan maken met zo'n snelheid vanuit die positie op de baan. Alleen remt hij veel te laat, zelfs met het aantikken van Max haalt hij de bocht nog maar net.MrOleo schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:15:
No way race incident, hij zit er idd naast, maar met zo een snelle, moeilijke bocht zal die veel meer moeten afremmen dan max om die bocht te kunnen halen en ruimte te laten voor de auto die nog voor hem zit bij uitkomem bocht, dat doet hij niet en hij onderstuurt vol de red bull in. Mega gevaarlijk voor de ander in zo een snelle bocht, hopelijk is max ok.
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, dat is emotie als je met zulke snelheden een crash hebt. Die twee ronden erna niet.dawg schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Ik had toevallig namelijk de onboard van Hamilton ook open staan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En dit is hoe het werkt, en hoort in ronde 1RedHat schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:16:
I have no special talent. I am only passionately curious.
Klopt onderstuur indd. De apex mist hij ja, ver van de kerbs af.NLDViane schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:16:
[...]
Het leek juist onderstuur voor HAM als ik de onboards zie, hij mist de apex (daar paste nog wel een F1 wagen tussen).
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 18-07-2021 16:17 ]
Bedoelt Tom(?) dat Lewis meer de binnenbocht had kunnen nemen?
Vind het wel altijd moeilijk, het gaat zo snel, maar dit lijkt als je de ruimte ziet wat Lewis heeft, dat hij wel meer had kunnen doen.
Vind het wel altijd moeilijk, het gaat zo snel, maar dit lijkt als je de ruimte ziet wat Lewis heeft, dat hij wel meer had kunnen doen.
Dat zou inderdaad beter zijn. Dat je niets mag doen als het een rode vlag wordt.Ankona schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:15:
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
gatverdarre wat jammer.... Ik was er al bang voor, dat Lewis er weer goed vanaf komt.
Natuurlijk weer de rode vlag waardoor ze Lewis zijn auto kunnen oplappen voor de racewin
Natuurlijk weer de rode vlag waardoor ze Lewis zijn auto kunnen oplappen voor de racewin
[ Voor 35% gewijzigd door Bullet NL op 18-07-2021 16:19 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Dit doet Hamilton iets te vaak. Zie bijvoorbeeld zijn incidenten met Rosberg en Perez. Komt hem ook allemaal goed uit. In dit geval door niet in te sturen.
...
Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat Verstappen er ogenschijnlijk ongedeerd uit komt.
Ik vind het lastig om iemand de schuld te geven
Verstappen lijkt wel inderdaad wat veel te bewegen maar laat uiteindelijk veel ruimte. Hamilton had waarschijnlijk ook iets voorzichtiger kunnen doen. Ben benieuwd.
Verstappen lijkt wel inderdaad wat veel te bewegen maar laat uiteindelijk veel ruimte. Hamilton had waarschijnlijk ook iets voorzichtiger kunnen doen. Ben benieuwd.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
idd, onsportief volk daar. Commentatoren zijn wel erg mild. Meer dan 1,5 autobreedte ruimte over. Gewoon een debiele actie van Lewis.Zorro schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:16:
[...]
Met dat gejuich bij de crash was de beter geweest
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
- DaniëlWW2
- Niet online
Hallo Horner op de FIA radio.
Die auto was ook helemaal getuned naar zijn smaak. 100% dat de vervanging niet zo ge finetuned is als deze bak was.DaniëlWW2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:15:
Het is dat Max zoveel marge heeft opgebouwd, want anders verpest dit het kampioenschap meteen.
Ik ook, en dit is adrenaline, emotie en wat nog meer.DaniëlWW2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:17:
[...]
Nee, dat is emotie als je met zulke snelheden een crash hebt. Die twee ronden erna niet.
Ik had toevallig namelijk de onboard van Hamilton ook open staan.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Dit kan een belangrijk momentum zijn voor het kampioenschap. Hamilton loopt weer volledig in op Verstappen.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Crofy, jij praatgraag. Het je mond eens
Hoe dan ook… straf of geen straf voor HAM… ik hoop dat Max ok is en over 1,5 week weer kan racen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Crofty vertaalt het commentaar van Horner even
Ik zou als bezoeker van de race behoorlijk pissed zijn, HAM berooft ze nu toch van een mooie race. Als HAM geen straf krijgt en de race herstart wordt dan is dit voor hem een walk in the park...
"When you grow up your heart dies"
Niet te horen vanuit de ziggo studio, wat werd er gezegd tussen de Fia en RBR?
Mijn mening ook. Bij bocht 1 en 2 gaf HAM zelfs meer ruimte dan nodig was.RedHat schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:16:
Christian Horner is duidelijk: dit doe je niet bij 180 mph in deze bocht.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Veel bewegen? Heb je die actie van Hamilton gezien. Vol links vol rechts.miicker schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:17:
Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat Verstappen er ogenschijnlijk ongedeerd uit komt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.