Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 59 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:15
Ik haal dat niet uit dat artikel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Thom2289 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:37:
[...]

Wat ben ik blij dat die schijtlollige interviews van die tandarts verleden tijd zijn.
Ik vind alleen de huidige presentratice in de pits nog te stijfjes. Alsof ze haar vragen opleest ofzo. Maar goed, ze zijn net begonnen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

AvK

Ready Set Go

Bij KPN kanaal 225 geen enkel probleem gehad.
Alleen het beeld MOET beter.

Samsung Q65 4k TV.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
psy schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:05:
[...]

Tja. Blijft toch iptv he. Heb het al zo vaak gezegd.
Dvb-c snaarstrak, maar had ook niet anders verwacht. Het is inmiddels "oudere" technologie maar nog steeds het beste.
Kennelijk is er wat met mijn chromium browser gebeurd, in het edge deed hij het wel. Ik heb een aantal series/films opgestart. De maximale kwaliteit is 720p. Ik snap niet hoe anderen hier bij die 1080p komen. Kan me niet voorstellen dat ze bewust betere streams in de apps verwerken dan in de browser. Daarnaast is het geluid 96 kbps van de series/films. Bij de F1 was het vanmiddag 128 kbps. Ze gebruiken het streaming protocol DASH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
pjlgt schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:43:
[...]

Vind Mika veel te stijf. Beantwoord geen enkele vraag normaal en staat maar met zijn handjes te wapperen.
Ik kan die kerel amper verstaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
DR!5EQ schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:15:
[...]

Kennelijk is er wat met mijn chromium browser gebeurd, in het edge deed hij het wel. Ik heb een aantal series/films opgestart. De maximale kwaliteit is 720p. Ik snap niet hoe anderen hier bij die 1080p komen. Kan me niet voorstellen dat ze bewust betere streams in de apps verwerken dan in de browser. Daarnaast is het geluid 96 kbps van de series/films. Bij de F1 was het vanmiddag 128 kbps. Ze gebruiken het streaming protocol DASH.
Wel dus, in de dashplayer in de browser wordt gefilterd tot max 720. Technisch gezien is de stream wel beschibkaar, maar de player kent deze niet en zal deze daarom niet afspelen. Het ontwikkelteam zal vast een reden hebben waarom de hoogste bitrate in de dashplayer geen goede keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Zo jammer dat 2 dagen terug kijken. Kan nu al geen darts van donderdag kijken.

KSW MMA maar snel terug kijken nu, slechte beeld kwaliteit helaas

Komt er iedere keer KSW op Viaplay?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:39
Ik heb mijn LG the frame 55 inch gekeken.

Alles liep perfect bij mij.
Kwam er alleen achter dat als ik mijn telefoon opstartte voor bijvoorbeeld de timing dat het een andere sync was.
Dat is natuurlijk wel een beetje onhandig, hopelijk kunnen ze dat fixen, dat het in elk geval in sync loopt.

Beeldkwaliteit beter, ja graag.
Hopelijk kunnen ze dat gewoon upgraden.

Inhoudelijk:
Lekker rustig commentaar door iedereen en dat touchscreen is natuurlijk leuk.
Ronde door Max verstappen voor de rest is ook echt goed.

[ Voor 17% gewijzigd door joke_name op 20-03-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:37
WorstCaseOfZen schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:55:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen de race hebben gekeken via viaplay en f1tv (en evt kanaal 200).
Gaan deze cijfers bekend worden of wordt dit niet bekend gemaakt door de aanbieders?
Vorige seizoenen was er altijd een onderverdeling tussen kanaal 14 en Ziggo Sport kijkers. Mogelijk dat er nu weer een verdeling zichtbaar zal zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
stylezzz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Idd, ik moest hier lezen dat het Mika was. Coulthard kan het prima alleen :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AvK schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:13:
Bij KPN kanaal 225 geen enkel probleem gehad.
Alleen het beeld MOET beter.

Samsung Q65 4k TV.
Oled dan maar? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:44
stylezzz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Het is net als op mijn werk, waar ik dagelijks Engels met een Indiaas accent moet proberen te verstaan… op een gegeven moment raak je er aan gewend en je oren getraind… ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vind het wel bizar dat ik met NASCAR Trackpass op 720P60 6mbit stream een veel betere kwaliteit krijg dan met viaplay.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Ahnee niet weer... Oké dit is totaaltv, dat is gewoon troep. Ik snap dat jij erin trapt en eigenlijk willen ze dat ook! Maar waar ze het over hebben is daadwerkelijke streams, niet abonnees of kijkers, maar "kanalen". Viaplay heeft een handjevol, f1tv heeft alle onboards, 2 hoofdkanalen, livetracker, map etc. Maar het artikel wil het graag anders brengen, alles voor kliks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:45:
[...]

Ahnee niet weer... Oké dit is totaaltv, dat is gewoon troep. Ik snap dat jij erin trapt en eigenlijk willen ze dat ook! Maar waar ze het over hebben is daadwerkelijke streams, niet abonnees of kijkers, maar "kanalen". Viaplay heeft een handjevol, f1tv heeft alle onboards, 2 hoofdkanalen, livetracker, map etc. Maar het artikel wil het graag anders brengen, alles voor kliks.
Totaal TV is inderdaad erg van de clickbait, maar ik geloof niet dat ze hier ook maar enigszins de bedoeling hadden om het over het aantal abonnees te hebben. De auteur is gewoon niet zo'n begenadigd schrijver.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Overigens kan ook Viaplay het Groot Dictee der Nederlandse Taal maar beter aan zich voorbij laten gaan. Wat een niveau daar...

[Twitter: https://twitter.com/viaplaysportnl/status/1505621514162515970]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:01
Vandaag ook gekeken (Chromecast Google TV, Wi-Fi) en weinig klachten over de beeldkwaliteit en gelukkig ook geen gebuffer of frameskips.

Maar wel tot drie keer toe zwart beeld met een melding over technische problemen, na het drukken op de knop "Opnieuw proberen" ging ie direct verder waar ie gebleven was.

Eerder niet gehad bij andere sportuitzendingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

meesje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:45:
Nu kunnen we het even vier dagen hebben over de rest van Viaplay. :)
Wat hebben jullie in je watchlist staan? Ik heb Cardinal, Gangs of London en The Shield toegevoegd. Moet ik eerst nog door mijn watchlists van Netflix, Prime, Disney+ en HBO Max. ;)
Ben bezig met Castle rock en daarna de remake of the stand.
8)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:14
Mania-92 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:19:
De commentatoren zijn in 20 minuten nog geen moment stil geweest... Daar zit nog wel een groot verbeter punt.
Hier nog even op terugkomend, het verbeterde wel naarmate de race vorderde. Richting het einde lieten ze vaker gewoon een pauze als er niets zinnigs te melden was. Biedt perspectief.

Technisch overigens geen problemen gehad, kwaliteit kan beter maar het liep wel zonder problemen op mijn samsung tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:03
Mania-92 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:57:
[...]

Hier nog even op terugkomend, het verbeterde wel naarmate de race vorderde. Richting het einde lieten ze vaker gewoon een pauze als er niets zinnigs te melden was. Biedt perspectief.

Technisch overigens geen problemen gehad, kwaliteit kan beter maar het liep wel zonder problemen op mijn samsung tv.
Eens. Ze werden wel wat rustiger naarmate de race vorderde. Als ze dit kunnen aanhouden, is in ieder geval de ergenis bij mij er wel uit. Inhoudelijk vond ik het namelijk best ok.

Rest eigenlijk alleen nog de beeldkwaliteit. Ik blijf het gewoon matig vinden. Niet alleen qua scherpte, maar het lijkt ook wel of er een soort van grauwe waas over hangt. Ik hoop oprecht dat ze hier nog iets aan kunnen verbeteren.

Zo niet, tja. Heb al voor een jaar betaald, dan zal ik de rit uitzingen ook :9. Ik ga echt geen externe device nog eens aanschaffen puur en alleen voor de F1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Mania-92 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:57:
[...]

Ik vind ze best prettig om naar te luisteren. Maar er valt inderdaad nog heel veel winst te boeken als ze beter hun moment kiezen.

Duo-commentaar is zeker een voordeel, maar dat betekent níet dat er voortdurend gesproken hoeft te worden. Blijkbaar zijn ze nog niet echt bekend met de kunst van het weglaten. Hopelijk gaat dat beter naarmate ze meer ervaring krijgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:35
Race was opzich prima te doen, maar ik ergerde me redelijk aan de commentatoren. Bleven maar lullen en lullen. Zwakke stemmen zondere enige vorm van emotie. Ook 0.0 emotie bij het uitvallen van Max! Kom op zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
hotymoty schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:09:
Race was opzich prima te doen, maar ik ergerde me redelijk aan de commentatoren. Bleven maar lullen en lullen. Zwakke stemmen zondere enige vorm van emotie. Ook 0.0 emotie bij het uitvallen van Max! Kom op zeg!
Weet je. Ik denk dat dit echt van hogerhand komt hoor. Ze willen blijkbaar koste wat het kost niet met die café sfeer van Ziggo worden vergeleken. Beetje raar is het wel, een heel klein beetje chauvinisme mag heus wel toch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
TexMex schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:51:
Overigens kan ook Viaplay het Groot Dictee der Nederlandse Taal maar beter aan zich voorbij laten gaan. Wat een niveau daar...

[Twitter]
Ik vermoed dat de webcare sneller een upgrade krijgt dan de specifieke smart tv’s waar nu problemen mee zijn :D

Overigens zijn de reacties onder de tweet ook wel van een treurig niveau en blijkt maar weer hoe velen toch weer kuddedieren zijn die slecht tegen verandering kunnen. Alsof Olav Mol niet een keer gaat stoppen, er is nu een logisch moment om een nieuwe generatie de kans te laten krijgen om ook 500+ GP races te kunnen verslaan en zo ervaring op te laten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:48
DutchOwnage schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Weet je. Ik denk dat dit echt van hogerhand komt hoor. Ze willen blijkbaar koste wat het kost niet met die café sfeer van Ziggo worden vergeleken. Beetje raar is het wel, een heel klein beetje chauvinisme mag heus wel toch.
Moet haast wel inderdaad. Bij elke sport heb je of hoort passioneel commentaar naar mijn idee, welke je echt meeneemt in dat wat er gebeurt. Zoals een Jack van Gelder bij voetbal of een Mart Smeets tijdens wielrennen vroeger. Het huidige commentaar heeft bijna het karakter van het 8 uur journaal. Het hoeft ook echt niet overdreven, maar iets meer enthousiasme zou geen kwaad kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
HaterFrame schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:10:
Vind het wel bizar dat ik met NASCAR Trackpass op 720P60 6mbit stream een veel betere kwaliteit krijg dan met viaplay.
Bij het verwerken van beelden kan je instellen wat voor kwaliteit je wilt uitpoepen tov de bron. Kennelijk ligt dat bij nascar trackpass hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 12-09 10:48
Helaas werkt de stream bij mij (via de NEXT) niet goed. Terwijl mijn verbinding gewoon prima was. Kanaal 200 deed het gelukkig wel prima! Ik hoop dat dat blijft eigenlijk. Leek ook wel mooier beeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Vandaag ook via viaplay gekeken (Android tv + Philips) en alles ging heel vlot. Laatste tien minuten van de race stotterde het beetje , maar was niet storend. Al met al heel tevreden. Commentaar was ook goed.

Het was een spannende race, dus kon ook niet echt verkeerd gaan.

Eerlijk gezegd mis ik ziggo dus niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij mij liep de stream tegen het einde van de race vast helaas, eerst nog wel geluid maar haperend beeld en daarna helemaal geen beeld meer. Na herstarten van de stream liep het geluid weer niet synchroon. TV even uit en aan gezet en daarna weer een prima stream, maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk. Ik kijk via de app op een Samsung TV, gewoon bedraad dus het ligt iig niet aan brakke wifi. Hoop wel dat het volgend weekend beter is en dat de kinderziektes er een beetje uit zijn!

Inhoudelijk werd ik wel blij van het commentaar, even wennen aan het accent van Coulthard en Hakkinen zonder ondertiteling maar uiteindelijk ook helemaal prima :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
Bossie schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:58:
[...]

Idd, ik moest hier lezen dat het Mika was. Coulthard kan het prima alleen :)
Ik vond de interactie tussen de 2 oude McLaren teamgenoten nou juist leuk. En Mika… het blijft een Fin… dat zijn nu eenmaal niet zo’n beste praters. Maar Mika had wel gelijk met zijn voorspelling vooraf.. Ferrari had de beste auto deze GP.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:37
Ik heb het via de Chromecast google tv gekeken. In de voorbeschouwing vier keer vastgelopen, daarna gelukkig perfect zonder problemen.

Commentaar prima maar hoop wel dat ze niet bij ieder gevecht gaan herhalen waarom de wagens zo dicht op elkaar kunnen rijden, dat werd wel irritant.

Wel grappig dat ze in de studio zwaar teleurgesteld waren dat Max was uitgevallen. Die moesten even bijkomen van de schrik. Die emoties wil ik zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 17:27
Meh, dat gaat hem niet worden dit jaar met onze Max, ik zeg alles weer op. Die Red Bulls vallen van ellende uit elkaar zoals menig stream in het buitengebied en ik zie het gat met de schitterende Ferraris niet meer goed komen deze generatie. Zonde.

Maar het was leuk dit weekend. Zappen, casten, vloeken, posten. Viaplay via KPN op een C1 plus F1 TV via Chromecast voor de ontopic, en uiteindelijk overal prima beeld. Dat F1 TV daar zit ik aan vast, 53 euro voor het seizoen en ik heb een Chromecast. Dat was een goeie tip hier. Ziggosport en Viaplay gaan uit, dat scheelt weer. Nascar is best leuk nu, maar alles gaat uit. Er is ook een Classico gaande. En uit.

En na slechts één racesamenvatting op F1 TV ging ik al op zoek naar die app, die radiozender. Met Olav Mol. Die doet het nu gratis neem ik aan?

[ Voor 5% gewijzigd door VonBraunschweig op 20-03-2022 22:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 21:59
NeverSettle schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:40:
[...]

Ben tevreden met hoe DC en Mika Häkkinen met een tafeltje er bij voor de interviews. Zoals Sky Sports en F1TV dat altijd doen.
Persoonlijk vind ik mika niet om aan te horen, zo slecht Engels. Interviews lijken allemaal gescript te zijn, zit geen natuurlijke flow in.
Wat dat betreft deden de Ziggo heren dit toch een stuk beter.

Het commentaar onder de race valt ook tegen, ze hadden bv pas in de gaten dat max ging pitten voor de 3e keer toen de banden er al weer op zaten. Ze houden duidelijk niet hun oog op max en doen duidelijk (teveel) hun best neutraal commentaar te willen geven. Nauwelijks emotie bij Red Bull problemen. Volgens mij kijkt 90% met NL commentaar om juist wel in de emotie mee te kunnen gaan. Volgende keer toch maar eens de commentaarloze stream opzetten met Olaf mol eronder.

[ Voor 34% gewijzigd door FreeMen op 20-03-2022 22:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreeMen
  • Laatst online: 10-09 21:59
Ingelogd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:44:

Wel grappig dat ze in de studio zwaar teleurgesteld waren dat Max was uitgevallen. Die moesten even bijkomen van de schrik. Die emoties wil ik zien.
Benieuwd of ze daar nog een reprimande of boete voor krijgen want dit past natuurlijk niet in de plaatje van viaplay 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DatafoxChris
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-07 08:59
Heb tijdens de hele uitzending zeker 9 keer zwart beeld gekregen met de balk onderaan waarop de knop ‘Opnieuw Proberen’ getoond wordt. Ik gebruik een nVidia Shield op LAN met glas internet op 500 mbit up/down. Al jaren Netflix zonder enig probleem gebruikt.

Wat een prutswerk! Hier betaal ik toch niet de hoofdprijs voor?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LG CX, nul problemen, beeld goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
DatafoxChris schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:21:
Heb tijdens de hele uitzending zeker 9 keer zwart beeld gekregen met de balk onderaan waarop de knop ‘Opnieuw Proberen’ getoond wordt. Ik gebruik een nVidia Shield op LAN met glas internet op 500 mbit up/down. Al jaren Netflix zonder enig probleem gebruikt.

Geen enkel probleem hier met een nVidia Shield TV Pro (2015) via wifi op 200Mbps glasvezel. En de meeste berichten die ik hier lees over de Shield TV icm viaplay zijn positief, dus vreemd dat jij zo veel problemen had. Was je viaplay app wel up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61

Ik had afgelopen vrijdag dezelfde problemen maar vandaag niet. Misschien dat je app nog niet is geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatafoxChris
PatrickC schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:29:
[...]

Geen enkel probleem hier met een nVidia Shield TV Pro (2015) via wifi op 200Mbps glasvezel. En de meeste berichten die ik hier lees over de Shield TV icm viaplay zijn positief, dus vreemd dat jij zo veel problemen had. Was je viaplay app wel up-to-date?
Jazeker, vooraf nog gecheckt in de playstore maar hij had de app blijkbaar zelf al geupdate. Op mijn tweede shield box kon ik wel kiezen voor installatie van de updated app. Daarop de stream van verstappen aangezet, en ook daar 2x ‘Opnieuw proberen’ moeten aantikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
FreeMen schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:59:
[...]

Persoonlijk vind ik mika niet om aan te horen, zo slecht Engels. Interviews lijken allemaal gescript te zijn, zit geen natuurlijke flow in.

Het commentaar onder de race valt ook tegen, ze hadden bv pas in de gaten dat max ging pitten voor de 3e keer toen de banden er al weer op zaten. Ze houden duidelijk niet hun oog op max en doen duidelijk (teveel) hun best neutraal commentaar te willen geven. Nauwelijks emotie bij Red Bull problemen. Volgens mij kijkt 90% met NL commentaar om juist wel in de emotie mee te kunnen gaan. Volgende keer toch maar eens de commentaarloze stream opzetten met Olaf mol eronder.
Meningen verschillen, gelukkig :) Ziggo had ook haar voor en nadelen vond ik. Bovendien was dit pas de eerste race, wie weet passen ze bij Viaplay nog wat aan qua uitzending of verslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61

De volgende keer bij problemen zou je ook kunnen casten naar de Shield (vanaf smartphone), dat heb ik zaterdag gedaan (na de problemen op vrijdag), werkte ook vlekkeloos.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De voorbeschouwing heb ik niet echt gezien, want de klassieker was er ook op.

De nabeschouwing daarentegen heb ik wel gekeken en ik bleef kijken, waar ik bij Ziggo het meestal gauw afzette. Dat zegt al wel wat.

Het Ziggo sport café keek ik eerder vaak wel en dan vooral voor het interview van Mol met Max. Daar is Mol goed in, zaken vertellen wat er gebeurt en hij heeft opgepikt. Het commentaar mis ik totaal niet van hem, maar ik beleef de race graag zelf, daar heb ik een commentator niet voor nodig. Ik luister vooral om actie niet te missen als ik bijvoorbeeld hier op het forum meelees. Zolang iemand maar een fijne stem heeft vind ik het al gauw goed.

De show op vrijdag, die vond ik ook prima. Wat mij betreft een prima vervanger voor het café.

Dan Coulthard en Hakkinen ook een prima toevoeging, krijgen veel meer mensen te spreken en veel meer diepgang. Ondertitelen zou wel beter zijn, om het voor iedereen volgbaar te houden.

Dus ja, al met al viel het mij niet echt tegen. Het moet allemaal nog groeien. De kwaliteit is dan het minpunt, dat kan uiteraard beter en zal ook beter moeten.

Ik denk dat ze toch eerst kijken, hoeveel mensen gaan er kijken, welke capaciteit is daarvoor nodig en het financiële plaatje daarbij. We zullen zien hoe dat ontwikkeld.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40
DutchOwnage schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Nou liever niet..
Vorig jaar ergerde ik me juist aan het chauvinisme van Mol (terwijl ik Mol verder wel oké vond)
Maar goed, ik kijk ook niet F1 alleen voor Max. Ik heb vandaag echt genoten van, bijvoorbeeld een Magnussen en Zhou..

Ik vind de huidige setup, van twee commentatoren, juist wel fijn. Ook dat ze nu elkaar kunnen corrigeren en aanvullen is fijn.

Heb trouwens de race achteraf gekeken (kinderen naar bed, dan kijkt papa F1 terug.. zo doe ik dat al jaren) Dat ging eigenlijk boven verwachting goed.

Tijdens de Qualifying, die had ik wél live gekeken, wat last van haperingen en verminderde kwaliteit beeld. Ook merkte ik dat het beeld echt een lage refreshrate had wat soms niet heel fijn keek.

Nu tijdens de race totaal géén last van gehad..
Prima beeld en vloeiend kunnen kijken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatafoxChris
Moet je eens in de App proberen je profiel op te slaan… dat geeft op dit moment zelfs een error. Als je de app afsluit en opnieuw start dan vraagt hij nieteens meer welk profiel je wilt gebruiken… gaat lekker…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:27

Franko P.

Hit it.

DonJunior schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:10:
[...]

Ik vind de huidige setup, van twee commentatoren, juist wel fijn. Ook dat ze nu elkaar kunnen corrigeren en aanvullen is fijn.
Dat vind ik ook fijn, maar wat meer rust tijdens het commentaar zou wenselijk zijn.
Het was vandaag een waterval van woorden tijdens de race.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
DatafoxChris schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:23:
Moet je eens in de App proberen je profiel op te slaan… dat geeft op dit moment zelfs een error. Als je de app afsluit en opnieuw start dan vraagt hij nieteens meer welk profiel je wilt gebruiken… gaat lekker…
Heb dat hier ook gehad, op de Chromecast met GTV. Even de spanning eraf en het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
[...]

Dat is gewoon het ‘probleem’ sinds een NLer het goed doet. Groot gedeelte lijkt alleen maar te kijken omdat Max vooraan mee doet. Ik persoonlijk kijk Formule 1 en niet enkel Formule Max/RB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Taro schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:07:
[...]

Hier geen enkel probleem ervaren met de volgende combinatie:
  • Viaplay App
  • LG OLED65CX6LA
  • Aangesloten via 1 GBit ethernet, TV natuurlijk max 100 MBit
Had als evt. backup kanaal 225 bij KPN, maar niet gebruikt.
Als je sneller internet zou willen kan je altijd een USB 3.0 to Ethernet adapter gebruiken (cable matters). Deze werkt perfect met mijn C9. Vooral met Disney + laad het veel en veel sneller. Je bent dan niet gelimiteerd aan de 100Mbit maar aan de 300Mbit. De maximale snelheid van de usb poort.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 02:01
Gisteren de race teruggekeken terwijl ze nog "live" waren. Heb eigenlijk niet gelet op de kwaliteit, dus die was voor mij blijkbaar goed genoeg (heb me niet gestoord eraan zeg maar).

Waar ik me wel aan stoorde was het doorspoelen op een LG tv.... Doorspoelen geeft aan dat die slechts 1 seconde doorspoelt, maar in realiteit is dat meer.... En je kunt niet zien hoe ver je doorspoelt. Daardoor per ongeluk al in de laatste rondes aangekomen opeens waardoor ik al snel de ranking had gezien en de ronde.

Dat soort dingetjes moeten toch wel beter.... Maar het is een LG app en als ik om mij heen lees dan verwacht ik weinig verbetering. WebOS is toch wat een ondergeschoven kindje en LG werkt nu ook niet echt heel hard mee om meer apps in de store te krijgen. Dus het zal wel een ondergeschoven kindje blijven bij LG.

Op de smartphone werkt het spoelen prima en ook op Android TV. Dus misschien dat ik er nog een Nvidia Shield tussen knal :+

Commentaar vond ik trouwens prima. Best veel info, ging ook best wel diep op materie in voor racecommentaar. En je kon duidelijk horen dat de heren genoten van het close racen. Nee ze staan niet schreeuwend op de bank, maar het type genieten dat iemand die zelf ook raced doet. Niet het type "voetbalsupporter" waar ik Olaf dan onder schaar.

Dat moet je liggen. Mij ligt het eerste beter dan het tweede.

En chauvinisme was er wel degelijk. Want al snel werd alles op Max zijn stuurhuisprobleem afgeschoven :+ ook al maakt die IMHO zelf wat foutjes O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 21-03-2022 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 13:04
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:40:
[...]

Als je sneller internet zou willen kan je altijd een USB 3.0 to Ethernet adapter gebruiken (cable matters). Deze werkt perfect met mijn C9. Vooral met Disney + laad het veel en veel sneller. Je bent dan niet gelimiteerd aan de 100Mbit maar aan de 300Mbit. De maximale snelheid van de usb poort.
Deze adapter heb ik ook aangeschaft maar werkt weer niet op mijn LG oled G1, ik kom trouwens niet verder dan 95Mbit op de tv.
Ik accepteer dat dus ook niet dat op een 7mnd oud toestel, wordt vervolgd !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
tweakduke schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:52:
De voorbeschouwing heb ik niet echt gezien, want de klassieker was er ook op.

De nabeschouwing daarentegen heb ik wel gekeken en ik bleef kijken, waar ik bij Ziggo het meestal gauw afzette. Dat zegt al wel wat.

Het Ziggo sport café keek ik eerder vaak wel en dan vooral voor het interview van Mol met Max. Daar is Mol goed in, zaken vertellen wat er gebeurt en hij heeft opgepikt. Het commentaar mis ik totaal niet van hem, maar ik beleef de race graag zelf, daar heb ik een commentator niet voor nodig. Ik luister vooral om actie niet te missen als ik bijvoorbeeld hier op het forum meelees. Zolang iemand maar een fijne stem heeft vind ik het al gauw goed.

De show op vrijdag, die vond ik ook prima. Wat mij betreft een prima vervanger voor het café.

Dan Coulthard en Hakkinen ook een prima toevoeging, krijgen veel meer mensen te spreken en veel meer diepgang. Ondertitelen zou wel beter zijn, om het voor iedereen volgbaar te houden.

Dus ja, al met al viel het mij niet echt tegen. Het moet allemaal nog groeien. De kwaliteit is dan het minpunt, dat kan uiteraard beter en zal ook beter moeten.

Ik denk dat ze toch eerst kijken, hoeveel mensen gaan er kijken, welke capaciteit is daarvoor nodig en het financiële plaatje daarbij. We zullen zien hoe dat ontwikkeld.
Precies zoals ik er ook tegenaan kijk. De voorbeschouwing, die je dus gemist hebt vanwege AJA-FEY, zat ook prima in elkaar en gelukkig geen BN-ers in het programma. Je merkt aan alles dat ze gewoon veel meer ‘presense’ hebben op het circuit. Ze moeten inderdaad alleen wel beter rekening gaan houden met kijkers die de Engelse taal niet machtig zijn. Dus interviews die opgenomen zijn even snel ondertitelen of even kort vertellen na een interview wat er gezegd is.

Ben wel benieuwd hoe ze de deskundigen gaan afwisselen. Maar met Ho-Pin en Giedo komt dat wel goed verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
[...]

Sorry hoor die jongens waren echt wel enthousiast, commentaar was prima, en er gebeurde veel tegelijk op de baan in het begin wat ze bijna niet misten met zn 2en.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Een detail dat mij opviel is dat de visuele info in beeld slecht leesbaar was. Kleine letters, slecht contrast. Misschien prima te doen als je alleen achter een grote monitor zit, maar wij kijken gewoon met zijn allen vanaf de bank naar de tv met een zak chips en een biertje op tafel.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
Ankona schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:23:
Een detail dat mij opviel is dat de visuele info in beeld slecht leesbaar was. Kleine letters, slecht contrast. Misschien prima te doen als je alleen achter een grote monitor zit, maar wij kijken gewoon met zijn allen vanaf de bank naar de tv met een zak chips en een biertje op tafel.
Dat is de video feed die ze vanuit de F1 krijgen aangeboden, dus kunnen ze weinig aan doen. Ik ben ook geen fan van deze nieuwe graphics trouwens.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Veel mensen hadden "kritiek" op het vele praten van Nelson en Melroy. Ik gok dat ze dit de komende races wel wat gaan minderen. Ik vergelijk het maar met twee enthousiaste puppies die niet konden wachten om te beginnen en in hun enthousiasme zoveel mogelijk informatie wilden delen.
Zij zullen deze race samen echt wel gaan evalueren en mogelijk hier lering uit trekken.
Overigens vond ik het persoonlijk helemaal niet storend.

Maar vergeet niet dat dit voor iedereen bij Viaplay de eerste officiële live Formule 1 race was om te verslaan. Geef het gewoon wat tijd. Komt allemaal goed en over paar races weten we al niet meer beter.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
[...]

Wat betreft dat laatste: de commentaarloze stream is niet nodig. In de commentaarstream van Olav zitten ook gewoon alle racegeluiden. Dus je kan ook gewoon de normale Viaplay stream aanzetten en het geluid wegdraaien.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Viaplay ik weet het niet, beeld was redelijk maar dat commentaar komen die 2 van tel sell vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Steenw schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:39:
Viaplay ik weet het niet, beeld was redelijk maar dat commentaar komen die 2 van tel sell vandaan?
Commentaar was inderdaad op de hyperstand.Ik ga er echter vanuit dat men dit gaat bijsturen, ik deed mijn werkzaamheden in mijn huidige functie ook niet vanaf dag 1 perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 12-09 14:21
PatrickC schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:27:
[...]

Dat is de video feed die ze vanuit de F1 krijgen aangeboden, dus kunnen ze weinig aan doen. Ik ben ook geen fan van deze nieuwe graphics trouwens.
Via F1TV heb ik geen last gehad van letters/cijfers die onleesbaar waren. Op 60 inch TV

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Laatst online: 06-09 21:56
Al met al ben ik tevreden met Viaplay.

De kwaliteit van het beeld was niet superscherp, maar niet hinderlijk. Vorig jaar keek ik overigens ook niet in 4K, dus ik kan mij voorstellen dat het wel een groot verschil is als je dat gewend bent.

De invulling van de show vond ik goed. Het viel mij op dat Coronel een stuk rustiger is zonder zijn Ziggo collega's en dan is hij best te pruimen. Het interview met Verstappen na de race was ook netjes, geen popi jopie gedoe of scheldpartijen, gewoon degelijke vragen.

Het commentaar duo vond ik ook fijn. Ze lieten merken enthousiast te zijn en kennis van zaken te hebben zonder overdreven geschreeuw. Ze misten wel wat dingetjes her en der (daar stoorde ik mij altijd enorm aan bij Mol), dus hopelijk wordt dat wel beter want met 2 man moet je gewoon meer zien. Het was wel wat pro Max/RBR, en dat is logisch, maar het moet geen oranje camping worden zoals Ziggo.

Gewoon een prima eerste raceweekend. Ik heb niet alles gekeken, maar ik vind het qua kennis goed in elkaar zitten, zeker met toevoeging van Coulthard en Hakkinen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 18:15
Ik vond de beeldkwaliteit beter dan tijdens de kwalificatie en trainingen maar F1TV Pro oogt scherper. Commentaar is wel aardig maar wel wat saai.

Net de samenvatting teruggekeken op Ziggo Sport met commentaar van Olav. Tja daar kunnen de heren van Viaplay niet tegenop. Veel enthousiaster en scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:38
Toff schreef op maandag 21 maart 2022 @ 00:18:
[...]

Heb dat hier ook gehad, op de Chromecast met GTV. Even de spanning eraf en het was opgelost.
Andere vraag: Hoe heb jij de Viaplay app geïnstalleerd? Ik krijg de melding dat de Viaplay app niet in mijn land beschikbaar is, terwijl ik de taal op Nederlands heb staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JP_Frost
Morpheus2003 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:23:
Ik vond de beeldkwaliteit beter dan tijdens de kwalificatie en trainingen maar F1TV Pro oogt scherper. Commentaar is wel aardig maar wel wat saai.

Net de samenvatting teruggekeken op Ziggo Sport met commentaar van Olav. Tja daar kunnen de heren van Viaplay niet tegenop. Veel enthousiaster en scherper.
Niet om nu weer een Mol vs Viaplay discussie te starten, maar commentaar tijdens een samenvatting of een gehele race is natuurlijk wel een wereld van verschil.

Overigens vraag ik mij af wat er precies saai is aan het nieuwe duo. Is het het stemgeluid, inhoud van het commentaar? En wat maakt het dan minder saai bij Olav Mol? Moet er meer geschreeuwd worden? Grapjes maken?

Dit is een oprechte vraag en geen veroordeling van de fans van Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
WorstCaseOfZen schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:55:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen de race hebben gekeken via viaplay en f1tv (en evt kanaal 200).
Gaan deze cijfers bekend worden of wordt dit niet bekend gemaakt door de aanbieders?
Enkel de kijkcijfers via de NOS samenvatting zijn bekend (1,3 miljoen). Bij Ziggo zie ik enkel voetbal in de lijst staan maar had Race Café er iets meer dan 100.000. Van Viaplay en F1TV kan ik niets terugvinden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 13:04
Lekker Ventje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Enkel de kijkcijfers via de NOS samenvatting zijn bekend (1,3 miljoen). Bij Ziggo zie ik enkel voetbal in de lijst staan maar had Race Café er iets meer dan 100.000. Van Viaplay en F1TV kan ik niets terugvinden.
Streaming is volgens mij niet te meten, maar ik kan het mis hebben ..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 12-09 14:21
MilesD. schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Streaming is volgens mij niet te meten, maar ik kan het mis hebben ..!
Volgens mij kunnen ze het wel meten, maar maken ze het doorgaans niet bekend. Netflix geeft soms wel cijfers, als ze het goed uit komt ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchOwnage
JP_Frost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:27:
[...]

Overigens vraag ik mij af wat er precies saai is aan het nieuwe duo. Is het het stemgeluid, inhoud van het commentaar? En wat maakt het dan minder saai bij Olav Mol? Moet er meer geschreeuwd worden? Grapjes maken?
Het kwam op mij, zéker in het begin, erg ADHD achtig over. En ze blé-ven maar lullen, achter elkaar met z'n 2-en. Zoals iemand anders het pakkend omschreef, 2 dolenthousiaste puppy's die niet konden wachten om de wei in te gaan.

Maar, naarmate de race vorderde werd het al een stuk beter. Het kan op een gegeven moment ook al gewoon gewenning zijn natuurlijk. Inhoudelijk heb ik er verder weinig op aan te merken, de kennis is natuurlijk wel degelijk aanwezig.

En toch, ik blijf het commentaar van Olav missen. Persoonlijke voorkeur denk ik. Daarom ga ik komend weekend proberen F1 radio er onder te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
DutchOwnage schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Het kwam op mij, zéker in het begin, erg ADHD achtig over. En ze blé-ven maar lullen, achter elkaar met z'n 2-en. Zoals iemand anders het pakkend omschreef, 2 dolenthousiaste puppy's die niet konden wachten om de wei in te gaan.

Maar, naarmate de race vorderde werd het al een stuk beter. Het kan op een gegeven moment ook al gewoon gewenning zijn natuurlijk. Inhoudelijk heb ik er verder weinig op aan te merken, de kennis is natuurlijk wel degelijk aanwezig.

En toch, ik blijf het commentaar van Olav missen. Persoonlijke voorkeur denk ik. Daarom ga ik komend weekend proberen F1 radio er onder te zetten.
Er werd inderdaad veel gesproken en dat is misschien voor sommigen wat wennen. Ik vind de dynamiek van twee commentatoren altijd wel fijn en ik moet zeggen dat het voornamelijk inhoudelijke opmerkingen waren die ze maakten.

Anyway, different strokes for different folks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Volgens mij is het meeste wel gezegd. Mijn korte opsomming
  • Ik vond het commentaar van Hakinnen niet top. Zijn engels is niet fijn om naar te luisteren (in vergelijking met Coulthard).
  • Tijdens de race prima commentaar, werd weinig gemist. Kan alleen maar beter worden de komende races.
  • Amber is okay, maar voegt verder ook niet veel toe. Dat moet eigenlijk ook haar rol zijn, gewoon het gesprek leiden en sturen.
  • Graphics van de FIA zijn niet fijn om te lezen (kan VIA niets aandoen).
  • Beeldkwaliteit liet zeker in het begin en einde van de race te wensen over.
  • Veel engels inderdaad, wat voor de kinderen (of anderen die de engelse taal niet machtig zijn) niet top is. Dat had je kunnen voorkomen door niet te kiezen voor Coulthard en Hakinnen. Werken hun ook voor andere VIA landen?
Op naar race 2! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mystikal op 21-03-2022 10:16 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik vond dat spreektempo van de heren juist fijn, je kunt nu ook de race gewoon blijven volgen zonder dat je de beelden ziet. Zelfs in de kwalificatie werd echt verteld wie er op welke positie reed ipv een of ander lulverhaal over een lokaal restaurant en wat daar de avond ervoor geserveerd werd en wie daar allemaal nog meer zat te eten. Voor mij echt beter, kan je tenmiste nog eens even naar de keuken lopen zonder iets te missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Mystikal schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:15:
Volgens mij is het meeste wel gezegd. Mijn korte opsomming
  • Ik vond het commentaar van Hakinnen niet top. Zijn engels is niet fijn om naar te luisteren (in vergelijking met Coulthard).
  • Tijdens de race prima commentaar, werd weinig gemist. Kan alleen maar beter worden de komende races.
  • Amber is okay, maar voegt verder ook niet veel toe. Dat moet eigenlijk ook haar rol zijn, gewoon het gesprek leiden en sturen.
  • Graphics van de FIA zijn niet fijn om te lezen (kan VIA niets aandoen).
  • Beeldkwaliteit liet zeker in het begin en einde van de race te wensen over.
  • Veel engels inderdaad, wat voor de kinderen (of anderen die de engelse taal niet machtig zijn) niet top is. Dat had je kunnen voorkomen door niet te kiezen voor Coulthard en Hakinnen. Werken hun ook voor andere VIA landen?
Op naar race 2! :)
Ga daar maar vanuit. Die staan daar echt niet enkel voor Nederland.
Krijgen gewoon een seintje vanuit productie; "okay guys, next 5 minutes is for our Dutch colleagues. Talk a bit about Max and Red Bull"

Daarna: "okay guys, next 5 minutes is for our Scandinavian colleagues. Talk a bit about Bottas and Alfa Romeo"

Zoiets. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 21-03-2022 10:19 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Tevreden is een ruim begrip, want dat ben ik nog lang niet over Viaplay en dat zal ik pas zijn wanneer het beeld scherper is en soepeler afspeelt. De laatste 10 minuten van de race begon het zelfs vast te slaan en bleef ook een paar seconden stilstaan, tijdens de huldiging werd het zelf stilstaand beeld van 1 minuut. Hoe kan men daarmee nou tevreden zijn? Er is veel werk aan de winkel en hoop dat het bij Race 2 allemaal is opgelost, aangezien elk slecht race weekend hun klanten kan kosten.

Het commentaar moeten we denk ik gewoon erg aan wennen, het is compleet anders dan we gewend waren. Al heb ik wel het idee dat het soms meer van een blaadje word opgelezen dan dat het spontaan gezegd word, maar ze hebben ook tijd nodig om ervaring op te doen dus daar moeten we ze denk ik maar de tijd voor geven.

En dan de klantenservice is echt waardeloos, ben al 4 mails en 15 tweets verder zonder enkele reactie van hun kant. Wel zie ik hun op Twitter veel reageren met Copy&Paste reacties en niet echt specifiek antwoord geven op de betreffende vraag van de betreffende klant, dit veroorzaakt ook veel boosheid bij de klanten.

Ik kijk via de Viaplay app bedraad ( 100Mbit/s ) ( 1Gbit KPN Abbo ) op een Sony KD-55AG8 ( Android tv ), zag dat we dit nu bij de post moeten vermelden :) .

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 21-03-2022 10:42 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
JP_Frost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:07:
[...]

Er werd inderdaad veel gesproken en dat is misschien voor sommigen wat wennen. Ik vind de dynamiek van twee commentatoren altijd wel fijn en ik moet zeggen dat het voornamelijk inhoudelijke opmerkingen waren die ze maakten.

Anyway, different strokes for different folks.
Ligt er wel aan wie het zijn want ik kijk bij wielrennen bv veel liever naar de VRT dan naar de NOS waar er een zit die wereldkampioen wielercliché's de ether in slingeren is. Maar ik ken Belgen die weer niet naar de VRT kijken omdat het daar té gezellig is met die twee commentatoren. En als je bij Sky F1 die Crofty hoort :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jef61
G_Dragon schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:24:
Tevreden is een ruim begrip, want dat ben ik nog lang niet over Viaplay en dat zal ik pas zijn wanneer het beeld scherper is en soepeler afspeelt. De laatste 10 minuten van de race begon het zelfs vast te slaan en bleef ook een paar seconden stilstaan, tijdens de huldiging werd het zelf stilstaand beeld van 1 minuut. Hoe kan men daarmee nou tevreden zijn? Er is veel werk aan de winkel en hoop dat het bij Race 2 allemaal is opgelost, aangezien elk slecht race weekend hun klanten kan kosten.
Waarom plaats je geen Chromecast op je TV?
Dan ben je niet meer afhankelijk van de ondersteuning van een app per merk TV, meestal worden die apps na een aantal jaren toch niet meer ondersteund. Ik gebruik die TV apps in ieder geval nooit.

Chromecast kost verder geen drol en ondersteuning is meestal meteen goed.

Viaplay werkt op de Chromecast in ieder geval prima. (beeldkwaliteit kan uiteraard altijd beter maar dat is een andere discussie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Frieda schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:16:
Ik vond dat spreektempo van de heren juist fijn, je kunt nu ook de race gewoon blijven volgen zonder dat je de beelden ziet.
Ja, maar dat is dus precies zoals het gisteren was: radio-commentaar. Maar de meeste mensen kijken wél gewoon naar de beelden en dan is een voortdurende stortvloed aan woorden nergens voor nodig. Ik zie en hoor deze 'klacht' om me heen veel terugkomen, zowel online als offline. Dus kennelijk was het voor veel mensen wel een dingetje. Hopelijk gaat dat volgend weekend beter.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 21-03-2022 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
G_Dragon schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:24:
... De laatste 10 minuten van de race begon het zelfs vast te slaan en bleef ook een paar seconden stilstaan, tijdens de huldiging werd het zelf stilstaand beeld van 1 minuut. ... .
Dat had ik gisteren dus ook, met de app op de tv. Ik zal (dat deel van) de race nog eens terugkijken, maar dan met een chromecast v3 aangestuurd door de app op een android tablet. Als ik geen problemen zie dan was dat gisteren door de drukte, zie ik ze wel dan komt dat door het materiaal dat viaplay krijgt aangeboden. I'll be back. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Jef61 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:43:
[...]

Waarom plaats je geen Chromecast op je TV?
Dan ben je niet meer afhankelijk van de ondersteuning van een app per merk TV, meestal worden die apps na een aantal jaren toch niet meer ondersteund. Ik gebruik die TV apps in ieder geval nooit.

Chromecast kost verder geen drol en ondersteuning is meestal meteen goed.

Viaplay werkt op de Chromecast in ieder geval prima. (beeldkwaliteit kan uiteraard altijd beter maar dat is een andere discussie).
Omdat de app gewoon goed moet werken? Betalen ook genoeg voor Viaplay.. vind niet dat we te snel maar moeten denk ach ze zijn nieuw dus geef ze de tijd, nee ze zijn al jaren een bestaande dienst in het buitenland.

We hebben wel een ingebouwde Chromecast maar wil mijn telefoon ook gewoon kunnen gebruiken tijdens de race, weet dat het dan via de laptop met Chrome kan maar dat is me teveel gedoe voor een app die niet goed werkt om eerlijk te zijn. Of is er nog een andere manier? :)

Ik zal je tip wel onthouden voor als het echt nog erger word dan dit, maar de kans is ook groot dat we dan switchen naar F1Tv.
W1ck1e schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:47:
[...]
Dat had ik gisteren dus ook, met de app op de tv. Ik zal (dat deel van) de race nog eens terugkijken, maar dan met een chromecast v3 aangestuurd door de app op een android tablet. Als ik geen problemen zie dan was dat gisteren door de drukte, zie ik ze wel dan komt dat door het materiaal dat viaplay krijgt aangeboden. I'll be back. ;)
Ik ben heel benieuwd, let me know! :o

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 21-03-2022 10:48 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
G_Dragon schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:48:
[...]...We hebben wel een ingebouwde Chromecast maar wil mijn telefoon ook gewoon kunnen gebruiken tijdens de race, ...
[...]

Casten naar een chromecast werkt anders (beter) de opdracht om een stream te tonen gaat naar de chromecast, niet de stream zelf. Dus jouw telefoon heeft geen last van dat er naar de chromecast gestreamd wordt. De data van de stream gaat "rechtstreeks" van viaplay naar jouw chromecast.
Als je kiest voor de 4k chromecast (die heeft ook ethernet) koop hem dan als onderdeel van de google stadia premiere edition. Kijk daarvoor op marktplaats of hier op tweakers. Of koop hem nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dank u, weer iets geleerd _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 21-03-2022 10:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

We hebben wel een ingebouwde Chromecast maar wil mijn telefoon ook gewoon kunnen gebruiken tijdens de race, weet dat het dan via de laptop met Chrome kan maar dat is me teveel gedoe voor een app die niet goed werkt om eerlijk te zijn. Of is er nog een andere manier? :)
Je gebruikt je telefoon alleen om in de Viaplay-app de stream aan te vragen voor de ingebouwde Chromecast. Daarna kun je je telefoon gewoon weer voor andere dingen gebruiken. Het valt op zijn minst te proberen als je huidige setup niet werkt.

Wel kan het soms zo zijn dat een ingebouwde Chromecast net even iets minder goed werkt dan een losse Chromecast. Maar hopelijk gaat dat voor jou niet op. :P

[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 21-03-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
Ik heb echt weinig te klagen over Viaplay. De verbinding heeft bij mij de afgelopen week zonder problemen gewerkt. Kwaliteit van de beelden ben ik ook tevreden over. Ik kijk op een 55inch LG B9 met de Viaplay app van LG. Ik zit wel 5m van de tv af dus misschien dat ik wel iets minder kritisch ben dan anderen.

Het enige wat niet lekker werkt is het terug spoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
[...]
Omdat de app gewoon goed moet werken?
[...]
Ja, dat klopt maar het kost je veel energie en frustratie, ik ben dat stadium voorbij en zoek zelf wel een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

TexMex schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:57:
[...]

Je gebruikt je telefoon alleen om in de Viaplay-app de stream aan te vragen voor de ingebouwde Chromecast. Daarna kun je je telefoon gewoon weer voor andere dingen gebruiken. Het valt op zijn minst te proberen als je huidige setup niet werkt.

Wel kan het soms zo zijn dat een ingebouwde Chromecast net even iets minder goed werkt dan een losse Chromecast. Maar hopelijk gaat dat voor jou niet op. :P
En de batterij word ook niet belast van de telefoon? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 18:02

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Hele weekend gekeken met de Viaplay app op een LG 55 C9 OLED. Kwaliteit is gewoon niet constant. En tegen het einde van de race was dat goed duidelijk. Ik zie gewoon elke 10 seconden de stream lichtelijk van kwaliteit wisselen. TV is bekabeld aangesloten via 100 Mbit poort van de TV. Ik heb Ziggo 600Mbit down.

Op de LG krijg je bijna wekelijks updates van AppleTV, Netflix, Disney+. Via alle andere apps kijk ik prima naar Films in 4K Dolby Vision met Dolby Atmos geluid (via Sonos).

Als de stream constant op 1080p zou blijven, zou ik enigszins tevreden zijn. Kom van Ziggo met F1 in 4K via de Next.

Ik kijk het nog een maandje aan.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
G_Dragon schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Ik ben dus nu aan het kijken. Ik heb de wifi van mijn tablet uitgezet. En de stream loopt gewoon door. Dus wordt de telefoon in jouw geval ook qua stroom niet belast.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
G_Dragon schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Ook niet, het enige wat je telefoon doet is tegen de Chromecast vertellen, deze stream moet je ophalen en afspelen. Je kunt zelfs je telefoon gewoon daarna uitzetten zonder dat het effect heeft op je stream. Wel weer aanzetten als je iets anders wilt kijken of de stream wilt beëindigen :>
Waar jij bang voor bent is mirroring, dus dat jouw telefoon als primaire bron dient en 1 op 1 in verbinding staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 21-03-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Miki schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Ook niet, het enige wat je telefoon doet is tegen de Chromecast vertellen, deze stream moet je ophalen en afspelen. Je kunt zelfs je telefoon gewoon daarna uitzetten zonder dat het effect heeft op je stream. Wel weer aanzetten als je iets anders wilt kijken of de stream wilt beëindigen :>
Waar jij bang voor bent is mirroring, dus dat jouw telefoon als primaire bron dient en 1 op 1 in verbinding staat.
Bang is een groot woord, maar ik wil gewoon niet dat mijn batterij van me telefoon word leeggetrokken bij een stream via de Chromecast en nu weet ik dat dit niet het geval is, bedankt voor deze nuttige informatie!

Het is natuurlijk al te gek voor woorden dat een bestaande dienst de boel zo slecht voor elkaar heeft dat mensen het op deze manier eerst maar moeten proberen, maar zoals je al aangeeft het is misschien wel een tijdelijke oplossing voor de frustraties totdat ze de boel fixen.

Begrijp me trouwens niet verkeerd met dat ik hier telkens op terugval, maar ik blijf gewoon simpel realistisch dat als je zoveel betaald bij een bestaand bedrijf ( in andere landen ) dat je dan ook mag verwachten dat het vele malen beter werkt dan hoe het nu gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jef61
G_Dragon schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:24:
[...]Begrijp me trouwens niet verkeerd met dat ik hier telkens op terugval, maar ik blijf gewoon simpel realistisch dat als je zoveel betaald bij een bestaand bedrijf ( in andere landen ) dat je dan ook mag verwachten dat het vele malen beter werkt dan hoe het nu gaat.
Ik heb geen Ziggo en gebruik al vele jaren F1TV, dit was de eerste jaren een ramp!! Op het moment dat de race begon viel alles weg, de eerste helft van een race was helemaal niet meer op te starten. Zoek terug op twitter en zie hoe rampzalig dat in het begin verliep ;) .

Ik gebruik nu voor het eerst Viaplay (vanwege NL commentaar) en ben al heel tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Het lijkt erop dat de commentatoren van VIAPLAY door een ruime meerderheid niet zo goed bevonden worden.

https://www.gelderlander....ij-de-formule-1~a3112555/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Ik ben prima tevreden met Viaplay, alleen merk ik wel dat de rest van hun content me niet kan boeien. Dus hoop ik dat ze volgend jaar een F1 only variant aanbieden, anders ga ik wel overstappen naar F1TV oid.
Ik had voorheen Ziggo Go voor 9,99 per maand en dat vind ik toch wel de max.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Waar ik normaal gesproken redelijk de voor- en nabeschouwing kijk van de race heb ik dat dit keer overgeslagen. Voor en na de race naar voetbal gekeken dus kan daar niets over zeggen.

Het commentaar van de race was op zich wel prima. De mannen hebben duidelijk veel kennis en leggen veel uit. Alleen ze praten in mijn beleving veel te veel. Daardoor misten ze de 3e pitstop van Max zowat en ook de omschakeling van VSC naar SC ging volledig langs hun heen. Dit vind ik toch wel jammer en zou, zeker met 2 man, niet moeten kunnen. Gelukkig waren ze niet 100% neutraal maar toch nog wel en beetje enthousiast voor Max.

Ik volg redelijk veel sport. En vond dit meer een radio verslaggeving (vergelijkbaar met NOS radio commentaar tijdens het slot van een wielren etappe in de tour de france). Bij voetbal zit over het algemeen altijd maar 1 commentator en dat vind ik persoonlijk prettiger. Dat je een 2e man/vrouw achter de hand hebt om je op andere dingen te wijzen is prima.

Ik hoop dan ook dat de volgende race minder hectisch is qua commentaar.

Ik heb trouwens gekeken op kanaal 200 van Ziggo. Kwaliteit niet super goed maar goed genoeg om zonder problemen te kijken. Zit op een LG G1 65" te kijken op 5 meter afstand of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dit weekend op een verjaardag van mijn schoonzus de F1 uitzending via viaplay bekeken. 9/10 mensen die aanwezig waren zijn geen ''hard-core'' fans. Ze gaven eigenlijk allemaal aan het maar een saai voor/na programma te vinden. Dus ik denk dat zie die semi fans niet lang vasthouden op deze manier. Het ''oranje boven'' gevoel zijn we iig kwijt. Ik denk dat er veel hier zijn die dat mooi vinden. Maar wij zijn helaas geen goede afspiegeling van de nederlandse F1 kijkers..

Wat denken jullie? Gaat viaplay tijdens het seizoen nog grote wijzigingen doorvoeren? Komt Olav nog ooit terug als commentator (bij viaplay)?

Verder over de kwaliteit, Het was een vrij nieuwe 50 inch LG TV met zo'n webOs app als ik me niet vergis. Zag er meer dan prima uit na een seconden of 15 laag resolutie te hebben gezien. Leek ook wel constant kwaliteit houden met bijbehoorend 50Hz

Op mijn eigen Sony tv met AndroidTV tot nu toe ook 0 problemen met kwaliteit of happering oid.

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 21-03-2022 11:55 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:21
Eigenlijk weinig klachten over Viaplay zo voor de eerste keer. Gekeken via kanaal 200 en in het begin wat dipjes gehad in de kwaliteit, maar over het algemeen prima. Geluid vergelijkbaar met Ziggo, alhoewel ik liever meerkanaals had gehad.

Goede info van commentatoren, misschien beetje veel, maar ik me voorstellen dat er ook bij hen sprake was van spanning bij zo'n eerste live reportage. Is hierdoor ook nog niet te vergelijken met Sky F1 een programma wat al jaren draait en waarbij iedereen goed op elkaar is ingespeeld.

Kan me ook voorstellen dat een gedeelte van de kijkers liever een hogere amusementswaarde willen hebben, maar persoonlijk zie ik dit liever dan de mening van bn-ners die maar wat bazelen. De voorbeschouwing werd wel wat uitgemolken en zou best wat korter kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
G_Dragon schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:24:
[...]

Bang is een groot woord, maar ik wil gewoon niet dat mijn batterij van me telefoon word leeggetrokken bij een stream via de Chromecast en nu weet ik dat dit niet het geval is, bedankt voor deze nuttige informatie!

Het is natuurlijk al te gek voor woorden dat een bestaande dienst de boel zo slecht voor elkaar heeft dat mensen het op deze manier eerst maar moeten proberen, maar zoals je al aangeeft het is misschien wel een tijdelijke oplossing voor de frustraties totdat ze de boel fixen.

Begrijp me trouwens niet verkeerd met dat ik hier telkens op terugval, maar ik blijf gewoon simpel realistisch dat als je zoveel betaald bij een bestaand bedrijf ( in andere landen ) dat je dan ook mag verwachten dat het vele malen beter werkt dan hoe het nu gaat.
Geen idee hoe oud je televisie is maar gemiddeld worden smart tv's de eerste twee jaar goed ondersteund vanaf release (niet vanaf verkoop) en vervallen dan langzaamaan in abandonware. Naast dat de updates zullen gaan afnemen zal dat ook gaan gebeuren voor de apps zelfs die je gebruikt omdat het ontwikkelplatform ook niet meer meegenomen wordt.

Een dedicated media speler is veel minder tijdsgevoelig en worden dus ook beter en langer ondersteund ook omdat de incentive anders is. Goede mediaplayers hoeven niet duur te zijn, Amazon en Google leveren beide puike apparaatjes met een afstandbediening waardoor een telefoon zelfs niet meer nodig is.
spartacusNLD schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:53:
Dit weekend op een verjaardag van mijn schoonzus de F1 uitzending via viaplay bekeken. 9/10 mensen die aanwezig waren zijn geen ''hard-core'' fans. Ze gaven eigenlijk allemaal aan het maar een saai voor/na programma te vinden. Dus ik denk dat zie die semi fans niet lang vasthouden op deze manier. Het ''oranje boven'' gevoel zijn we iig kwijt. Ik denk dat er veel hier zijn die dat mooi vinden. Maar wij zijn helaas geen goede afspiegeling van de nederlandse F1 kijkers..

Wat denken jullie? Gaat viaplay tijdens het seizoen nog grote wijzigingen doorvoeren? Komt Olav nog ooit terug als commentator (bij viaplay)?

Verder over de kwaliteit, Het was een vrij nieuwe 50 inch LG TV met zo'n webOs app als ik me niet vergis. Zag er meer dan prima uit na een seconden of 15 laag resolutie te hebben gezien. Leek ook wel constant kwaliteit houden met bijbehoorend 50Hz

Op mijn eigen Sony tv met AndroidTV tot nu toe ook 0 problemen met kwaliteit of happering oid.
Het "gratis" volksvermaak op kanaal 14 door Ziggo is op een hele slimme manier vormgegeven en hadden daardoor veel kijkers. Veel chauvinisme, veel humor en vooral lekker luchtig voor jan en alleman. Dat staat haaks op hoe Viaplay nu de Formule 1 brengt waarbij de echte F1 fan op zijn wenken bediend wordt met allerlei objectieve en neutrale inhoud, verschillende streams met camerapunten en andere inhoudelijke content.
Dat bijt, want het gratis volksvermaak is er niet meer en het wordt helemaal zuur als je er voor betaald dat het zo'n "saaie" bende is geworden waar geen lolletje meer vanaf kan. Ik snap de frustratie wel alleen of dat gaat veranderen waag ik te betwijfelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Miki op 21-03-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
W1ck1e schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:47:
[...]
Zoals beloofd. De race terug gekeken. Totaal geen storingen of haperingen. Dus denk ik dat die gisteren werden veroorzaakt door het grote aantal streams. Viaplay moet net als Red Bull aan de bak. ;)
Huidige stream is 4 Mbit/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
W1ck1e schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:24:
[...]
Zoals beloofd. De race terug gekeken. Totaal geen storingen of haperingen. Dus denk ik dat die gisteren werden veroorzaakt door het grote aantal streams. Viaplay moet net als Red Bull aan de bak. ;)
Nope, zie de posts van @padoempats het ligt niet aan de capaciteit maar aan het apparaat waarop je gekeken hebt.

En verder wat ik al eerder schreef:
Miki schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:39:
[...]

Nee, VOD is wat anders dan live streaming. Bij VOD start de stream als er voldoende buffer is opgebouwd en gaat de stream pas starten. Vervolgens wordt er zoveel mogelijk vooruit gebufferd zodat eventuele onstabiele of wegvallende verbindingen worden opgevangen. Op veel apps zie je een witte tijdslijn lopen en een wit/grijze lijn die vooruit loopt en dus de bufferruimte laat zien.

Bij live streaming heb je die luxe niet omdat de toekomst nog geen kleine 20 á 30 seconden vooruit ligt. Dus als je maar iets van een onstabiele verbinding hebt gaat het al mis. Daarnaast kan het ook zijn dat er een geheugenlek is waardoor het tijdelijk opslaan van de bufferruimte niet goed wordt gemanaged.

Statistisch zouden namelijk ook ATV’s en ander goed lopende apparaten problemen moeten ervaren bij capaciteitsproblemen. Dat is tot nu toe niet het geval geweest.

Het ligt eerder aan de app, je apparaat of je netwerk dan dat het aan ViaPlay ligt.

Edit: spelfouten gefixed

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:36:
Het lijkt erop dat de commentatoren van VIAPLAY door een ruime meerderheid niet zo goed bevonden worden.

https://www.gelderlander....ij-de-formule-1~a3112555/
Raar hoor na een verandering. Waarschijnlijk krijg je dezelfde uitslag als men de vaste commentaarploeg bij het darten zou vervangen. Ik begrijp dit soort onderzoekjes nooit zo, zeker niet gelijk na 1 GP.
Doe dit over een half jaar en niemand heeft het er nog over of je krijgt op z'n minst hele andere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Miki schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:27:
[...]

Nope, zie de posts van @padoempats het ligt niet aan de capaciteit maar aan het apparaat waarop je gekeken hebt.

En verder wat ik al eerder schreef:

[...]
Ik toch denk ik het nog steeds dat het niet aan mijn apparatuur ligt.
gisteren een app op een tv (model uit 2021) met 4 GB ram, storingen
vandaag casten naar een chromecast v3 met maar 512 MB ram, geen storingen.
maar dus iets anders is volgens mij de oorzaak ...
Heb je een linkje naar zo'n berichtje van @padoempats ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
spartacusNLD schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:53:
Nee, want je moet ook aan de toekomst denken, of moet Olav als 80jarige nog steeds verslag doen omdat we zogenaamd niet zonder em kunnen?
De huidige setup is wat toekomstvaster dan alle ballen op Olav. En dat moet groeien, Olav was in t begin ook niet de commentator die hij nu is.

Toch wel mooi hoe menselijk gedrag werkt, het was altijd klagen op Olav want die mist zoveel, en Jack is ruk enz enz enz. Maar dan komt de dag dat die 2 er niet meer zijn, en ineens was het zo slecht nog niet, het nieuwe is ruk etc etc.
Kortom, mensen moeten gewoon wat te zeiken hebben, en verandering is eng :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
W1ck1e schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Ik toch denk ik het nog steeds dat het niet aan mijn apparatuur ligt.
gisteren een app op een tv (model uit 2021) met 4 GB ram, storingen
vandaag casten naar een chromecast v3 met maar 512 MB ram, geen storingen.
maar dus iets anders is volgens mij de oorzaak ...
Heb je een linkje naar zo'n berichtje van @padoempats ?
Het licht wel degelijk aan de apparaten of Viaplay app die de devices gebruiken. Ik lees veel al negatieve verhalen van mensen die met de Viaplay app via een LG tv kijken. Smart TV of Android TV worden vaak met zwakke CPU's geleverd, misschien dat het daar aan kan liggen?
Via Chromecast v3 en Webbrowser (Chrome & Firefox) had ik zelf 0x hapering gehad, van de testdagen tot de 1e race. Wel 1x een korte storing via Chromecast, wat na een paar seconde opgelost was zoals Amber Brantsen dat zelf zegt :)
Pagina: 1 ... 59 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2