Hier exact hetzelfde. Wanneer ik het cast naar de shield is het prima overigens.SmasterS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:46:
Nvidia shield TV 2019
Erg veel frame drops / stuttering. Blijft allemaal wel op 1080P
Hier op de Nvidia Shield Pro een hele stabiele stream tot nu toe. Ik merkte wel dat bij de snel bewegende beelden het niet helemaal vloeiend was met veel stuttering, alleen dat is nu al merkbaar beter dan aan het begin van de race.
Hier in het topic en ook op Twitter lees ik allerlei verschillende dingen over de kwaliteit, maar ik zou ook graag weten wat het verschil is in mogelijkheden en gebruiksgemak als je Viaplay neemt.
Ik heb de beschikking over:
TV-provider: T-Mobile, met gebruik van hun tuner, abo via T-Mobile mogelijk
TV: LG OLED 55C7 met ondersteuning voor de Viaplay app voor WebOS
Mediaspeler: laatste nieuwe Google Chromecast met Google TV (ik hoef dus niet te casten, maar kan streamen via de Android/Google TV app)
Wat maakt het nu voor verschil of ik een abo bij T-Mobile neem en via hun tuner kijk, of dat ik een abo bij Viaplay afsluit en kijk via de ingebouwde app op de LG C7 of via de Google TV app op de Chromecast..
Ik heb overigens nooit Ziggo gehad (woon buiten Ziggo gebied) dus dat kan ik niet vergelijken
Als T-Mobile livestreams aanbiedt, hoe kijk ik dan naar een herhaling vd F1, of naar een serie uit het Viaplay aanbod? En kan je als je abonnee bent via T-Mobile, bijv alsnog ook de apps gebruiken?
Hoe minder apps en apparaten aan hoeven staan, hoe beter. dus als ik "klaar ben" met de LG TV en de WebOS app, dan is dat ideaal. Maar dan moet het wel fijn werken natuurlijk
Hoe verhouden gebruiksgemak, mogelijkheden en kwaliteit zich met deze 3 opties?
Ik heb de beschikking over:
TV-provider: T-Mobile, met gebruik van hun tuner, abo via T-Mobile mogelijk
TV: LG OLED 55C7 met ondersteuning voor de Viaplay app voor WebOS
Mediaspeler: laatste nieuwe Google Chromecast met Google TV (ik hoef dus niet te casten, maar kan streamen via de Android/Google TV app)
Wat maakt het nu voor verschil of ik een abo bij T-Mobile neem en via hun tuner kijk, of dat ik een abo bij Viaplay afsluit en kijk via de ingebouwde app op de LG C7 of via de Google TV app op de Chromecast..
Ik heb overigens nooit Ziggo gehad (woon buiten Ziggo gebied) dus dat kan ik niet vergelijken
Als T-Mobile livestreams aanbiedt, hoe kijk ik dan naar een herhaling vd F1, of naar een serie uit het Viaplay aanbod? En kan je als je abonnee bent via T-Mobile, bijv alsnog ook de apps gebruiken?
Hoe minder apps en apparaten aan hoeven staan, hoe beter. dus als ik "klaar ben" met de LG TV en de WebOS app, dan is dat ideaal. Maar dan moet het wel fijn werken natuurlijk
Hoe verhouden gebruiksgemak, mogelijkheden en kwaliteit zich met deze 3 opties?
[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 20-03-2022 17:01 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Hier precies andersom hahamatthijs93 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:48:
Hier op de Nvidia Shield Pro een hele stabiele stream tot nu toe. Ik merkte wel dat bij de snel bewegende beelden het niet helemaal vloeiend was met veel stuttering, alleen dat is nu al merkbaar beter dan aan het begin van de race.
Geen issues met een shield.SmasterS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:46:
Nvidia shield TV 2019
Erg veel frame drops / stuttering. Blijft allemaal wel op 1080P
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Raar, zal onthouden voor next timeratje_nl schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:48:
[...]
Hier exact hetzelfde. Wanneer ik het cast naar de shield is het prima overigens.
Klopt, maar daarom ook blij dat Mol gewieberd is. Maar als ze er dan 2 neerzetten die net zoveel ouwehoeren raak je van de regen in de drup.
Begon ineens onder de race. Lap of 6 terug
Gebruik je de Refresh Rate app? Ik heb hem op 'Match content frame rate' staan. Dat werkt in mijn geval goed.
Uiteraard staat vast op 1080p / 50hzmatthijs93 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:53:
[...]
Gebruik je de Refresh Rate app? Ik heb hem op 'Match content frame rate' staan. Dat werkt in mijn geval goed.
Dan kan het daar ook niet aan liggen. Toch gek die verschillen tussen streams onderling, op dezelfde device.
Via de lg cx app toch gewoon stabiel hoor..geen haperingen. Moet zeggen dat deze 2 commentatoren toch veel zien. Olav lulde ook veel maar was meer gelul in de ruimte en wat er op de baan gebeurde ontging hem.. ik ben positief verrast.
Eerste keer dat shield lastig doet met paar keer drops. Verder echt primamatthijs93 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:56:
[...]
Dan kan het daar ook niet aan liggen. Toch gek die verschillen tussen streams onderling, op dezelfde device.
Ze ratelen maar door, die twee kunnen geen seconde hun mond houden. Doen ze dat wel, dan schakelen ze Kalff in.
Ze hebben nog steeds niet gezien dat Max starte op gebruikte softs(ja met de pitstop) en Lewis gebruikte hards eronder zettetiesvts schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:57:
Via de lg cx app toch gewoon stabiel hoor..geen haperingen. Moet zeggen dat deze 2 commentatoren toch veel zien. Olav lulde ook veel maar was meer gelul in de ruimte en wat er op de baan gebeurde ontging hem.. ik ben positief verrast.
Dat heb ik ze in het begin wel horen roepen geloof ik..SmasterS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:59:
[...]
Ze hebben nog steeds niet gezien dat Max starte op gebruikte softs(ja met de pitstop) en Lewis gebruikte hards eronder zette
Ik vind het commentaar meer dan prima, had ik niet verwacht maar t bevalt me prima.
I am the great Cornholio!
Gek genoeg kijkt 60Hz (default) voor mij een stuk prettiger dan 50Hz. Terwijl de bron natuurlijk 50Hz is. Misschien doet de app zelf nog iets geks met de framerate. (Nvidia Shield TV)
De stream is voor mij nu stabiel, maar het beeld is flets en de graphics zijn net niet scherp.
Ze leuteren de oren van me kop. Ze blijven maar vertellen wat ik zie. Af&toe is het gewoon beter als je je mond houdt. Het is geen radioHaterFrame schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:02:
Ik vind het commentaar meer dan prima, had ik niet verwacht maar t bevalt me prima.
Doet me denken aan radio verslag van voetbal. Zijn ze ook altijd met z’n 2en.HaterFrame schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:02:
Over paar races zijn ze nog beter op elkaar ingespeeld en dan is het nog weer een klap beter dan mol ooit was
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Stream is prima overall. Kan beter maar geen resolutie drops etc
Maar we kijken niet naar de radio.Player1S schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:04:
[...]
Doet me denken aan radio verslag van voetbal.
Ik vind het prima, Olav miste bijna alles terwijl hij het gewoon kon zienNoahAmber schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:04:
[...]
Ze leuteren de oren van me kop. Ze blijven maar vertellen wat ik zie. Af&toe is het gewoon beter als je je mond houdt. Het is geen radio
Commentaar is prima en de stream is (ondanks dat het geen 4K is) prima te doen. Ik gebruik de Viaplay app in combinatie met de LG C8 (wifi).
Sorry dat ik achterloopt, maar eerlijk is eerlijk de voorbeschouwing valt me niet tegen tot nu toe. Zelfs Tom kan mij wel bekoren nu, hoe hij uitleg gaf bij de AR auto. Amber begint ook wel te wennen.
Ben alleen benieuwd straks het commentaar van de race...
Ben alleen benieuwd straks het commentaar van de race...
Wat verwacht je van een commentator? Sirieus dit is gewoon gezeur waarbij het nooit goed is.NoahAmber schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:04:
[...]
Ze leuteren de oren van me kop. Ze blijven maar vertellen wat ik zie. Af&toe is het gewoon beter als je je mond houdt. Het is geen radio
Neem dan f1tv en kies FX, dan hoor je niemand!
Stream werkt hier op een Chromecast with Google tv prima, alleen de kwaliteit van de stream is... Het gewoon net niet. Bewegende beelden zijn net niet lekker scherp en dat is bij sport niet echt handig..
To dare is to do
Prima toch, want je kon zelf zien wat hij miste.Exocet schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:06:
[...]
Ik vind het prima, Olav miste bijna alles terwijl hij het gewoon kon zien
Dat hij zijn mond houdt als het niet nodig is commentaar te leveren. Dat verwacht ik.DoeEensGek schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:09:
[...]
Wat verwacht je van een commentator? Sirieus dit is gewoon gezeur waarbij het nooit goed is.
Neem dan f1tv en kies FX, dan hoor je niemand!
De stream is hier echt waardeloos, sowieso maar 720p maar ook continue gestotter en stilstaand beeld. Ben er helemaal klaar mee, volgens weekend ben ik over naar F1tv.
hoi
Waar moeten we het dan over hebben?meesje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:12:
Pfff…. Ik ben nu wel klaar met het gezeur over de commentatoren.
Inderdaad, op een paar momenten na is de race ook niet echt opwindend..
[ Voor 11% gewijzigd door NoahAmber op 20-03-2022 17:16 ]
Het commentaar valt mij zeker niet tegen!Rck010 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:58:
Ze ratelen maar door, die twee kunnen geen seconde hun mond houden. Doen ze dat wel, dan schakelen ze Kalff in.
Maar inderdaad, er hoeft niet elke seconde gesproken te worden. De kijkers zien allemaal wat er gebeurt, dus iets meer momenten van stilte zou prima zijn...
Ik kijk via het Viaplay kanaal @KPN maar ook hier soms haperingen.ReVision. schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:13:
De stream is hier echt waardeloos, sowieso maar 720p maar ook continue gestotter en stilstaand beeld. Ben er helemaal klaar mee, volgens weekend ben ik over naar F1tv.
Blijkbaar kan ik het kanaal alleen kijken via de setupbox, het kanaal is niet toegevoegd aan de iTV app die ik normaalgesproken voor alles gebruik.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Kom je uit werk om 17 uur, denk je formule 1 te kijken vanaf het begin zoals wel kon bij Ziggo, pauzeren kan ook niet. Nou lekker dan. De AB ging nog net niet door de tv heen, wel de plant er naast gesneuveld.
Iemand een handige oplossing dat ik misschien gemist heb?

"It's better to burn out, than fade away"
Ik raad aan dat je hulp zoekt voor je agressie .PegOpDeWeg schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:20:
Kom je uit werk om 17 uur, denk je formule 1 te kijken vanaf het begin zoals wel kon bij Ziggo, pauzeren kan ook niet. Nou lekker dan. De AB ging nog net niet door de tv heen, wel de plant er naast gesneuveld.![]()
![]()
Sterkte
Ik ben nu overgegaan naar Apple AirPlay richting de LGC1. Dit is behoorlijk wat stabieler dan de Viaplay app van LG.
Niet dat het wat uitmaakt, maar ik merk dat ik agressieve gevoelens krijg met deze commentatoren. Zal wel aan mij liggen.
Sorry
[ Voor 93% gewijzigd door Deruxian op 20-03-2022 17:27 ]
De stream kan je toch gewoon voor- en achteruit 'spoelen' ?PegOpDeWeg schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:20:
Kom je uit werk om 17 uur, denk je formule 1 te kijken vanaf het begin zoals wel kon bij Ziggo, pauzeren kan ook niet. Nou lekker dan. De AB ging nog net niet door de tv heen, wel de plant er naast gesneuveld.![]()
![]()
Dit heeft inderdaad meer weg van radio-commentaar. Ze zullen ongetwijfeld in hun rol moeten groeien, maar ik hoop dat ze hier goed in gecoacht worden. Het mag echt wel een onsje minder.NoahAmber schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:15:
[...]
Inderdaad, op een paar momenten na is de race ook niet echt opwindend..En ze lullen zoveel dat ik niet eens hoef te kijken. Ik hoor het wel
*knip*
Nu weten we het wel. Reageer inhoudelijk of reageer niet.
Nu weten we het wel. Reageer inhoudelijk of reageer niet.
[ Voor 84% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2022 18:09 ]
Na 2/3 uurtjes, krijgt de ViaPlay app mijn OP9 op z'n knieën.
Heel wazig, iemand anders (ook) last van een hoge CPU verbruik met streamen?
Heel wazig, iemand anders (ook) last van een hoge CPU verbruik met streamen?
Ik kijk via een LG C1 tv, de Viaplay app buffert afentoe. Als ik stream via de ingebouwde Airplay gaat het prima maar nadat ik ondertussen naar F1 TV geschakeld had en daar via Airplay streamde lijkt Viaplay wel op een 720p stream. F1 TV ziet er echt beter uit.
De hele wedstrijd gestreamd via Google Cast Ultra totaal geen probleem gehad.
Google Cast Ultra wel aangesloten via een netwerkkabel.
Google Cast Ultra wel aangesloten via een netwerkkabel.
Ik heb Viaplay een uitgebreide mail gestuurd want ze blijven mijn mails en tweets negeren, het beeld blijft schokkerig en dat accepteer ik niet..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het geheugenlek is weer terug van weggeweest of nooit weg geweest. Bij mij klapte hij er ook even eruit na een goede 6gb aan verbruik. Een keer zegt de browser gewoon nee. Of het nu Chrome, Edge of Firefox is, ze hebben allemaal absurd geheugen verbruik, het ligt aan de player van Viaplay.
Verder alles soepel verlopen gelukkig.
Beeld via Viaplay app op LG tv was prima; geen buffering o.i.d. maar uiteraard wel minder dan vorig jaar... Maar het commentaar, alsof je naar een engelstalig kinderfilmpje zit te kijken dat is nagesynchroniseert of Freek Vonk die wild wordt (alles is helemaal geweldig).. Na +- 15 min geswitcht naar GPR en dat werkte perfect; veel rustiger commentaar, prima!
[ Voor 4% gewijzigd door danielrene op 20-03-2022 17:53 ]
Prima verlopen hier op de Shield nu, geen enkel probleem.G_Dragon schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:50:
Ik heb Viaplay een uitgebreide mail gestuurd want ze blijven mijn mails en tweets negeren, het beeld blijft schokkerig en dat accepteer ik niet..
Hele race en voorbeschouwing gekeken op de NVDIA Shield TV via wifi. Nul problemen gehad, zelfs niet af en toe een wat lagere resolutie.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Enige probleem die ik hier ervaren heb is dat Verstappen uitviel. Verder prima beeld op de Apple TV 4k
Via Chromecast v3 geen problemen. Hoor wel van anderen die via de webbrowser problemen hadden. Geheugen lek toch weer terug?
Ik blijf het toch bizar vinden dat we het allemaal moeten hebben over 720p ipv 1080p op device a, frameskips op device b en bufferingen op device c, etc etc...
'Op de linaire televee werkt het gewoon als 'ik' naar het kanaal ga' zei mn vader net en die werd ook nukkig omdat ie 'weer naar een experiment van mij' aan het kijken was, althans dat dacht ie dus..
'Op de linaire televee werkt het gewoon als 'ik' naar het kanaal ga' zei mn vader net en die werd ook nukkig omdat ie 'weer naar een experiment van mij' aan het kijken was, althans dat dacht ie dus..
Geen idee of het bij mij het geheugenlek betrof maar vloog er bij mij ook uit op Firefox. Beeld bevroor, dus ik heb het advies van Amber gevolgd (biertje + nootje) ... maar toen klapte de fullscreen eruit en moest ik verversen. Net het moment gemist dan Perez er (helaas) uit vloog.tweakduke schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:51:
Het geheugenlek is weer terug van weggeweest of nooit weg geweest. Bij mij klapte hij er ook even eruit na een goede 6gb aan verbruik. Een keer zegt de browser gewoon nee. Of het nu Chrome, Edge of Firefox is, ze hebben allemaal absurd geheugen verbruik, het ligt aan de player van Viaplay.
Nooit weggeweest nee. Enige browser zonder Viaplay-memoryleak is Safari. En die doet ook nog eens 1080p ipv 720p (maar ook alleen met kleine tweak).tweakduke schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:51:
Ben een Apple gebruiker, maar Microsoft Edge (originele versie, zonder chromium) ondersteunt ook HLS. Weet alleen niet of die browser nog bijgewerkt wordt.sverzijl schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:00:
[...]
Nooit weggeweest nee. Enige browser zonder Viaplay-memoryleak is Safari. En die doet ook nog eens 1080p ipv 720p (maar ook alleen met kleine tweak).
Klopt, alleen kreeg ik het daarmee niet voor elkaar om 1080p te krijgen. Kon de min bitrate daar niet vinden (al moet ik zeggen dat ik ook maar heel even gekeken heb)eilavid schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:02:
[...]
Ben een Apple gebruiker, maar Microsoft Edge (originele versie, zonder chromium) ondersteunt ook HLS. Weet alleen niet of die browser nog bijgewerkt wordt.
Hier geen enkel probleem ervaren met de volgende combinatie:Pvd01 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:24:
Ik ben nu overgegaan naar Apple AirPlay richting de LGC1. Dit is behoorlijk wat stabieler dan de Viaplay app van LG.
- Viaplay App
- LG OLED65CX6LA
- Aangesloten via 1 GBit ethernet, TV natuurlijk max 100 MBit
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik hoop dat ze dat fixen en nu ze een race weekend hebben gehad, weten welke capaciteit ze nodig hebben en dan alles opschalen naar 1080p.sverzijl schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:00:
[...]
Nooit weggeweest nee. Enige browser zonder Viaplay-memoryleak is Safari. En die doet ook nog eens 1080p ipv 720p (maar ook alleen met kleine tweak).
Maar goed, in het begin klapte de player er nog eerder eruit dus wat dat betreft zit er verbetering in.
Gelukkig was er ook een feed zonder commentaar beschikbaar bij Viaplay. Oei, wat zwammen die 2 veel zeg, werd er letterlijk moe van. Daarna complete zen door alleen maar motoren te horen.
Had jij aan de rechterkant van je scherm geen lijn lopen? Misschien nog geen halve centimeter breed. Ik merk 'm nu net op. Heb Just Scan wel aan staan, zoals altijd. Zet ik dat uit, is die lijn weg maar dan is het beeld ingezoomd.Taro schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:07:
[...]
Hier geen enkel probleem ervaren met de volgende combinatie:Had als evt. backup kanaal 225 bij KPN, maar niet gebruikt.
- Viaplay App
- LG OLED65CX6LA
- Aangesloten via 1 GBit ethernet, TV natuurlijk max 100 MBit
Ik ben na een tijdje overgestapt op Grandprix Radio (toen ze extra capaciteit hadden toegevoegd na half uurtje in de race ofzo:). Even klooien om het in sync te krijgen, maar het was het waard.Kevmeistert schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:09:
Gelukkig was er ook een feed zonder commentaar beschikbaar bij Viaplay. Oei, wat zwammen die 2 veel zeg, werd er letterlijk moe van. Daarna complete zen door alleen maar motoren te horen.
Heb ik ook nog geprobeerd, helaas werkt het nog niet vlotjes op een iPhone met iOS 15.4.sverzijl schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:11:
[...]
Ik ben na een tijdje overgestapt op Grandprix Radio (toen ze extra capaciteit hadden toegevoegd na half uurtje in de race ofzo:). Even klooien om het in sync te krijgen, maar het was het waard.
Nee, volledig beeld is/was gevuld.DutchOwnage schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:11:
[...]
Had jij aan de rechterkant van je scherm geen lijn lopen? Misschien nog geen halve centimeter breed. Ik merk 'm nu net op. Heb Just Scan wel aan staan, zoals altijd. Zet ik dat uit, is die lijn weg maar dan is het beeld ingezoomd.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Hele race probleemloos kunnen volgen met de app op Samsung TV. Enige jammere is de uitslag. En dan vooral p3..
Via de Next box gekeken, stream liep probleemloos, alleen op het einde na de race zelf heel kort enige hick ups gemerkt. Op zich goed te kijken. Maar hoop op beter scherper beeld.
ik heb alles gekeken op f1 tv pro...wel even olav geprobeerd maar syncen lukte niet echt omdat alles wat overbelast was...nah ja...jammer van de uitslag op naar de volgende race.
Hier ook een vastgelopen beeld en toen out of memory exception in Chrome.tweakduke schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:51:
Verder weinig issues. beeldkwaliteit viel tegen voor mijn gevoel, misschien teveel 1440+ youtube content gewend.
Hier ook een probleemloze stream ervaring meegemaakt naast dat ViaPlay mij een een uitstekende ervaring heeft geboden van grids tot het einde
Op Apple TV hier ook prima. Af en toe wat groene blokjes. Overal ervaring, Tsja je moet vrouwen mijn inziens geen sport laten commentariëren.Miki schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:22:
Hier ook een probleemloze stream ervaring meegemaakt naast dat ViaPlay mij een een uitstekende ervaring heeft geboden van grids tot het einde
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Wat een ellende met viaplay!
Met de vrije trainingen om de paar minuten buffer laadschermen via de viaplay app op de tv (LG oled65G1RLA)
Door tips op meerdere forums als een speer een chromecast gekocht (belachelijk!).
De kwalificatie kon ik zonder problemen kijken.
De resolutie is wel dramatisch laag op 65inch.
Vandaag de race...
Verbinding nog altijd goed; geen buffer laadscherm gezien. Wel veel framedrops en wazig beeld. Na de SC was het heel erg, alsof viaplay gekoppeld is aan de RB engine. Beeld begon ook te haperen.
Na afloop van de race zitten we hier alle 5 met hoofdpijn en een draaierig gevoel door het waardeloze beeld.
Bedankt viaplay; NOT!
Met de vrije trainingen om de paar minuten buffer laadschermen via de viaplay app op de tv (LG oled65G1RLA)
Door tips op meerdere forums als een speer een chromecast gekocht (belachelijk!).
Vandaag de race...
Verbinding nog altijd goed; geen buffer laadscherm gezien. Wel veel framedrops en wazig beeld. Na de SC was het heel erg, alsof viaplay gekoppeld is aan de RB engine. Beeld begon ook te haperen.
Na afloop van de race zitten we hier alle 5 met hoofdpijn en een draaierig gevoel door het waardeloze beeld.
Bedankt viaplay; NOT!
Ik heb altijd last gehad van het geheugen probleem in chrome.
Ik lees hier, dat er nog steeds mensen zijn met dit probleem. Ik heb de hele middag
gekeken, en de hele race op de stream van max alleen. De rest op de shield.
Geen enkel probleem, en wellicht. Maar dat weet ik heel niet zeker heb ik een oplossing.
(Ik heb dit toegepast voor een ander probleem) Maar geen enkel probleem dus in chrome meer))
Developer mode:
chrome://flags -> Search for WebGL in the search bar -> Enable / Activate WebGL
Ik lees hier, dat er nog steeds mensen zijn met dit probleem. Ik heb de hele middag
gekeken, en de hele race op de stream van max alleen. De rest op de shield.
Geen enkel probleem, en wellicht. Maar dat weet ik heel niet zeker heb ik een oplossing.
(Ik heb dit toegepast voor een ander probleem) Maar geen enkel probleem dus in chrome meer))
Developer mode:
chrome://flags -> Search for WebGL in the search bar -> Enable / Activate WebGL
Ik heb eerlijk gezegd prima genoten van het commentaar. Ik mis Olav Mol in ieder geval niet. Maar de LG App van ViaPlay is lachwekkend. Te vaak dat de resolutie veranderende. De race op een tablet moeten kijken, zonder 0 problemen en ook op WiFi. AppleTV nu ook overal uitverkocht anders had ik er vandaag nog één gekocht.
[ Voor 8% gewijzigd door BramViking op 20-03-2022 18:33 ]
Kunnen misschien de LG gebruikers een eigen topic gaan vervuilen?wijnants_d schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:26:
Wat een ellende met viaplay!
Vandaag de race...
Bedankt viaplay; NOT!
Hier op een chromecast gekeken op een kleinere TV dan deze, maar geen problemen gehad, beeld prima, geluid prima. RBR wat minder.
Voor of na de race?DoeEensGek schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:33:
Mooi gewoon een lang interview met Horner met meer diepgang. Vindt het een verademing!
[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-03-2022 18:34 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Mooi gewoon een lang interview met Horner met meer diepgang. Vindt het een verademing!
Ja, ik ben om. Geen problemen gehad dit weekend en het is veel meer in depth voor en vooral na de race met grote interviewsDoeEensGek schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:33:
Via Ethernet of Wifi aangesloten?wijnants_d schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:26:
Haha, dit plaats je in het Viaplay topic? Ik zeg ook altijd dat ik naar Disney+ kijk in het Netflix topic.Michel242186 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:19:
ik heb alles gekeken op f1 tv pro...wel even olav geprobeerd maar syncen lukte niet echt omdat alles wat overbelast was...nah ja...jammer van de uitslag op naar de volgende race.
offtopic:
Nou, m'n shield is zojuist bezorgd.
Nou, m'n shield is zojuist bezorgd.
Race was hier echt ellende op de LG G1RLA via dr lg app. Bij ronde 40 liep ik al 7 rondes achter tov vrienden die een bufferloze ervaring hadden..
Vanavond de shield installeren en komend weekend nieuwe poging
Wat ben ik blij dat die schijtlollige interviews van die tandarts verleden tijd zijn.DoeEensGek schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:33:
Geweldig eerste weekend van Viaplay vwb inhoud en presentatie. Hier op verder bouwen en we’re in for a treat!
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 20-03-2022 18:38 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ze moeten de LG OLED's van 2021 volgens mij heel nodig fixen. Hier op een 2020 CX geen enkel probleem qua buffering. Volgens mij lees ik ook alleen LG 2021 die last hebben.
Vooralsog ben ik gematigd tevreden, ik erger me nog niet aan 't commentaar... Alleen het beeld he, blijft slokken tov vorig jaar.
Vooralsog ben ik gematigd tevreden, ik erger me nog niet aan 't commentaar... Alleen het beeld he, blijft slokken tov vorig jaar.
Helemaal mee eens. Hopelijk houden ze het lineaire kanaal ook en dan straks, net als in Zweden, in 4K.Rivanov schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:38:
Geweldig eerste weekend van Viaplay vwb inhoud en presentatie. Hier op verder bouwen en we’re in for a treat!
Ben tevreden met hoe DC en Mika Häkkinen met een tafeltje er bij voor de interviews. Zoals Sky Sports en F1TV dat altijd doen.Rivanov schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:38:
Vind Mika veel te stijf. Beantwoord geen enkele vraag normaal en staat maar met zijn handjes te wapperen.NeverSettle schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:40:
[...]
Ben tevreden met hoe DC en Mika Häkkinen met een tafeltje er bij voor de interviews. Zoals Sky Sports en F1TV dat altijd doet.
Race en deel van de voorbeschouwing gekeken. Gestart via Viaplay app, later thuis overgestapt naar Nvidia Shield (opvolger van mijn eerste gen. Chromecast) op TV via WiFi.
Geen noemenswaardige problemen gehad. Heel af en toe leek de resolutie wat lager, maar dat herstelde vanzelf. Programma en commentaar zijn wat mij betreft prima, beeld mag nog iets scherper. Ik heb er wel vertrouwen in.
Geen noemenswaardige problemen gehad. Heel af en toe leek de resolutie wat lager, maar dat herstelde vanzelf. Programma en commentaar zijn wat mij betreft prima, beeld mag nog iets scherper. Ik heb er wel vertrouwen in.
Nu kunnen we het even vier dagen hebben over de rest van Viaplay. 
Wat hebben jullie in je watchlist staan? Ik heb Cardinal, Gangs of London en The Shield toegevoegd. Moet ik eerst nog door mijn watchlists van Netflix, Prime, Disney+ en HBO Max.
Wat hebben jullie in je watchlist staan? Ik heb Cardinal, Gangs of London en The Shield toegevoegd. Moet ik eerst nog door mijn watchlists van Netflix, Prime, Disney+ en HBO Max.
Vandaag een half uur voor de start begonnen met kijken via Chromecast, ging heel even goed en bleef toen elke 5 seconden bufferen. Toen stream gestopt en gestart en toen liep ie prima. Af en toe dropte de kwaliteit onder de 1080p, maar verder prima. Echter na ongeveer de helft van de race kwam het zelfde euvel weer opzetten en was het niet meer te doen om te kijken. Steeds “loading…” in beeld, 5 sec beeld en dan weer “loading…”, frustrerend! Op telefoon verder gekeken en dat ging zonder problemen in hoge kwaliteit.
Wel tevreden zover over de presentatie vooraf en na de race. Commentaar was wel wat veel, maar wel het idee dat er goed in de gaten werd gehouden wat er op de baan gebeurd.
Nu hopen dat het bij de volgende race weer wat beter gaat qua bufferen, dan is het helemaal goed.
Wel tevreden zover over de presentatie vooraf en na de race. Commentaar was wel wat veel, maar wel het idee dat er goed in de gaten werd gehouden wat er op de baan gebeurd.
Nu hopen dat het bij de volgende race weer wat beter gaat qua bufferen, dan is het helemaal goed.
Vandaag de race gekeken, met de viaplay app op de tv (androidtv). Op een paar momenten het ronddraaiende buffering symbooltje gekregen. Later aan het eind van de race (laatste paar rondes) meer problemen en echter haperingen. Eerder dan vandaag heb ik op de tv totaal geen problemen gehad, maar misschien komt dat om dat ik niet zolang achter elkaar de stream gekeken. Beeldkwaliteit was voldoende, maar viaplay moet wat mij betreft aan de bak.
Stream begin tot eind goed gelopen. Programma is in orde.
Had iemand over de vloer met f1tv, dus tijdens race paar keer geswitched tussen cast van f1tv naar tv en native viaplay app (sony). Poah zie je het verschil ECHT goed. Bij f1tv zie je gewoon korrels/detail op asfalt met beweging, en met viaplay stream is het 1 groot grijs vlak. Hey valt ook goed op bij de shirts vd rijders. Staan ze stil dan zie je detail in de shirts met stiknaden, maar bewegen ze beetje is het 1 waas. Op f1tv stream blijft het detail er zijn.
Ik hoop zo dat ze de bitrate een tandje willen bijzetten. Mijn advies als professioneel iptv tester zou zijn, gooi de een na laagste bitrate stream eruit en verhoog de hoogste bitrate naar 8 of zelfs 6.5Mbps als traffickosten parten speelt.
Had iemand over de vloer met f1tv, dus tijdens race paar keer geswitched tussen cast van f1tv naar tv en native viaplay app (sony). Poah zie je het verschil ECHT goed. Bij f1tv zie je gewoon korrels/detail op asfalt met beweging, en met viaplay stream is het 1 groot grijs vlak. Hey valt ook goed op bij de shirts vd rijders. Staan ze stil dan zie je detail in de shirts met stiknaden, maar bewegen ze beetje is het 1 waas. Op f1tv stream blijft het detail er zijn.
Ik hoop zo dat ze de bitrate een tandje willen bijzetten. Mijn advies als professioneel iptv tester zou zijn, gooi de een na laagste bitrate stream eruit en verhoog de hoogste bitrate naar 8 of zelfs 6.5Mbps als traffickosten parten speelt.
Volgens mij is Viaplay helemaal de weg kwijt. Hele F1 race prima kunnen kijken. Uiteindelijk is de stream vastgelopen terwijl ik wat anders aan het doen was. Nu probeer ik een serie te streamen en krijg ik een zwart beeld. Uiteindelijk nog iets anders proberen te starten en weer zwart beeld. Bij de 3e poging gaf hij aan dat ik al 2 sessies open had staan en er 1 van moest sluiten... Ben benieuwd hoe lang ik er op moet wachten alvorens ik eindelijk beeld krijg...
Ik ben benieuwd hoeveel mensen de race hebben gekeken via viaplay en f1tv (en evt kanaal 200).
Gaan deze cijfers bekend worden of wordt dit niet bekend gemaakt door de aanbieders?
Gaan deze cijfers bekend worden of wordt dit niet bekend gemaakt door de aanbieders?
F1 tv heeft meer abbo,s volgens https://www.totaaltv.nl/n...ve-streams-dan-f1-tv-pro/
Partizan en Gangs of London. Aan beide nog niet toegekomen. D'r kwam nog even een andere streamingsdienst tussendoormeesje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:45:
Nu kunnen we het even vier dagen hebben over de rest van Viaplay.
Volgens mij staat dat er niet (meer)....MilesD. schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:59:
F1 tv heeft meer abbo,s volgens https://www.totaaltv.nl/n...ve-streams-dan-f1-tv-pro/
Pre/after via Viaplay gekeken, race via F1TV. Via Ziggo en Android TV nog even naar Viaplay gekeken qua race maar het is toch echt mindere kwaliteit. Genoeg gezegd in dit topic... Ik vond Amber, Tom en Christijan best te doen. Niet vervelend... Kon beter maar was de eerste! Hakkinen en Coulthard was leuk. Direct wat teammanagers na de race en dat maakt het leuk. De pitsdame die vragen stelde ook achteraf in het "vierkantje" had prima vragen ook. Commentaren van de race niet gehoord. Tijdens Q en FP's vond ik het niet prettig. Weet dat dat met de race anderen waren....
F1 TV deed het zoals vorig jaar. Snel, hoge kwaliteit en geen problemen...
[ Voor 54% gewijzigd door RiCk op 20-03-2022 19:10 ]
Tja. Blijft toch iptv he. Heb het al zo vaak gezegd.DR!5EQ schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:53:
Volgens mij is Viaplay helemaal de weg kwijt. Hele F1 race prima kunnen kijken. Uiteindelijk is de stream vastgelopen terwijl ik wat anders aan het doen was. Nu probeer ik een serie te streamen en krijg ik een zwart beeld. Uiteindelijk nog iets anders proberen te starten en weer zwart beeld. Bij de 3e poging gaf hij aan dat ik al 2 sessies open had staan en er 1 van moest sluiten... Ben benieuwd hoe lang ik er op moet wachten alvorens ik eindelijk beeld krijg...
Dvb-c snaarstrak, maar had ook niet anders verwacht. Het is inmiddels "oudere" technologie maar nog steeds het beste.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2