Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 31 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 16:34
Phorcys schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Haha ja hoor daar hebben ze geen enkel probleem mee, en ze doen net of het probleem nieuw is en ze nog niet eerdere meldingen hierover hebben gekregen.
Het is bijna oplichting wat ze doen. Dit is gewoon hun strategie op dit moment. Elke keer doen alsof ze het voor het eerst horen en dat ze graag horen op welk apparaat het is. Verder doen ze er (voorlopig) niks mee.

Als er dan iemand inhouelijk reageert sluiten ze de chat of conversatie op twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjando
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-12-2024
Voor de mensen die klagen over de kwaliteit: Wat mij opvalt is dat als ik naar Skysports of F1TV kijk, zie ik dezelfde matige kwaliteit. (Ik kijk via een 4k 60fps apparaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Op tv is de stream van prima kwaliteit. Ik gebruik de viaplay app, dus geen chromecast oid…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 23:12
Gevonden: hier ook 720p in Chrome... moet nog testen thuis op Apple TV 4k / 65" oled (brrr....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
dnmw2705 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:40:
Ik heb het idee dat ze echt geen idee bij die webcare wat ze aan het doen zijn. (Ik ben niet Tom)

[Afbeelding]
Met die Dominique had ik gisteren dus ook al dit gezever. Hij/zij heeft echt geen idee waar ze het over heeft. En als je dan met bewijzen komt lezen ze het niet of ze negeren het. En bij de volgende klager begint het gewoon weer opnieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

eilavid schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:44:
[...]

In chrome, de f1 stream aanzetten, developer console openen -> network -> filteren op "index.mpd". Krijg je een textfile met de info. Voor apple apparaten, op je Mac de Console.app openen en dan even in de Viaplay logs graven. Misschien dat bepaalde apps/devices wel een 1080p stream voorgeschoteld krijgen, maar als je Apple hebt dan in ieder geval niet.
Heb als niet technisch persoon dit even via FF geprobeerd en het werkt volgensmij ongeveer hetzelfde alleen moet je nadat je de regel met index.mpd hebt aangeklikt, rechts even op response klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKTRdI2lNvDwSrIowTrtWaeZljI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBFMk6gWjgNVcYzdA2epMKuz.jpg?f=fotoalbum_large

Daar staat geen 1080p......... :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smash
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 12:26
Iemand F1TV en Viaplay al naast elkaar gelegd? Erg benieuwd naar het verschil in kwaliteit en vooral ook delay!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het blijft toch bijzonder vreemd dat de Nederlandse introductie van Viaplay marketingtechnisch en ook qua webcare zo enorm amateuristisch is voorbereid.

/Dominique en co lezen waarschijnlijk in hun standaardantwoorden dat F1 in 1080p50 wordt uitgezonden en daarom blijven ze dat nu maar tot in den treure volhouden (ondanks dat de praktijk anders aantoont). Je zou toch verwachten dat iemand met een wat hogere positie binnen Viaplay de klantenservice goed voorbereidt en ze van de juiste informatie voorziet. Maar dat is blijkbaar allemaal te veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Bewegend beeld van de auto’s mag nog wel iets beter, maar verder is het prima te pruimen. Zie geen haperingen via de Viaplay app op een Philips tv.

Ben al blij dat we weer F1 kunnen kijken. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
TexMex schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:00:
Het blijft toch bijzonder vreemd dat de Nederlandse introductie van Viaplay marketingtechnisch en ook qua webcare zo enorm amateuristisch is voorbereid.

/Dominique en co lezen waarschijnlijk in hun standaardantwoorden dat F1 in 1080p50 wordt uitgezonden en daarom blijven ze dat nu maar tot in den treure volhouden (ondanks dat de praktijk anders aantoont). Je zou toch verwachten dat iemand met een wat hogere positie binnen Viaplay de klantenservice goed voorbereid en ze van de juiste informatie voorziet. Maar dat is blijkbaar allemaal te veel gevraagd.
Precies. Je wist vantevoren dat de kijker hier kritisch op zou zijn nu Ziggo het afgelopen jaar het in 4k uitzond en dat Viaplay het nu zou gaan streamen ipv lineair. Dan zorg je toch dat je je zaakjes op orde hebt of dat webcare weet waar ze het over hebben.
Dit is zo amateuristisch! Echt niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:59
Smash schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:00:
Iemand F1TV en Viaplay al naast elkaar gelegd? Erg benieuwd naar het verschil in kwaliteit en vooral ook delay!
F1TV was 30seconden trager voor mij dan Viaplay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 23:12
Heeft F1TV Nederlands commentaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
mikkelnl schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:02:
Heeft F1TV Nederlands commentaar?
Nee vanaf juni pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:29
Ik ga zo een poging wagen, maar moet het nog even in elkaar puzzelen en ik weet niet of ik met AppleTV gezeik krijg met HDCP, want dan moet ik een bypass kastje gaan halen bij de vader.

Zie net dat er een parallel topic is voor F1TV, daar staan de vergelijkingen.

[ Voor 9% gewijzigd door dnmw2705 op 10-03-2022 12:06 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ja ik heb beide diensten, viaplay is 720 en f1tv is 1080p, zo simpel is het.

Er zit dus kwaliteitsverschil in, op een telefoon zie je er niks van. Op een televisie is viaplay wel om te huilen (imho).

[ Voor 11% gewijzigd door Jackson6 op 10-03-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Aartstyle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Precies. Je wist vantevoren dat de kijker hier kritisch op zou zijn nu Ziggo het afgelopen jaar het in 4k uitzond en dat Viaplay het nu zou gaan streamen ipv lineair. Dan zorg je toch dat je je zaakjes op orde hebt of dat webcare weet waar ze het over hebben.
Dit is zo amateuristisch! Echt niet te geloven.
Of zou 'de Nederlander' echt gewoon zo veel moeilijker en kritischer zijn dan klanten in hun andere landen? En hadden ze onze klachten totaal niet zien aankomen? Dan hadden ze even iets beter marktonderzoek moeten doen voor ze besloten hier hun diensten aan te bieden.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 10-03-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
TexMex schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:04:
[...]

Of zou 'de Nederlander' echt gewoon zo veel moeilijker zijn dan klanten in hun andere landen? En hadden ze onze klachten totaal niet zien aankomen? Dan hadden ze even iets beter marktonderzoek moeten doen voor ze besloten hier hun diensten aan te bieden.
In andere landen hebben ze betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Plenkske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:04:
[...]

In andere landen hebben ze betere kwaliteit.
Sport is bij Viaplay helaas overal maar 720p50 op een paar uitzonderingen met 4K na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Help!!!! schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:00:
[...]

Heb als niet technisch persoon dit even via FF geprobeerd en het werkt volgensmij ongeveer hetzelfde alleen moet je nadat je de regel met index.mpd hebt aangeklikt, rechts even op response klikken.

[Afbeelding]

Daar staat geen 1080p......... :X
Ah in chrome zit dat ook, zo leren we nog eens wat. De boefjes geven het niet door, blijkbaar schaalt mijn PC het nog enigzins acceptabel door naar de TV.

Echter stoort mij al het fletse beeld sinds het begin, geen mooie en volle kleuren. Maar ja dat kan ook niet met die bitrate die doorgegeven wordt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clement1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-10-2024
Jackson6 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Ja ik heb beide diensten, viaplay is 720 en f1tv is 1080p, zo simpel is het.

Er zit dus kwaliteitsverschil in, op een telefoon zie je er niks van. Op een televisie is viaplay wel om te huilen (imho).
Ik denk niet dat het waar is wat je zegt, het hangt van het apparaat af. Bij mij is de kwaliteit heel goed op mijn Samsung TV echter op mijn modernere LG is de kwaliteit heel slecht. Misschien dat ze een codec gebruiken die niet door alle merken ondersteund wordt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:56
Via de chat:

"Actually yes, as of now we are limited to 720 on all live streams. On-demand-content streams at 1080."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
Zowel de HLS (Apple) en de mpeg-dash streams (Chrome/Chromecast/Android TV apps) bekeken, max 5 Mbps/720p streams beschikbaar. De HLS stream lijkt een iets hogere bitrate te hebben van bijna 6 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
TexMex schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Sport is bij Viaplay helaas overal maar 720p50 op een paar uitzonderingen met 4K na.
Moet je dat je Google TV ook instellen op 50 Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:32
TexMex schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:05:
[...]

In Nederland is 4K niet aan orde bij Viaplay. Hadden ze al gezegd. Wel 1080P, maar blijkbaar niet via Chrome. Heb zelf de app via m'n smartphone nog niet geprobeerd met chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49

JME

zeg maar Jamie

Samsung 4K QLED met Viaplay app kan het beeld prima upscalen, goed te kijken zo. De frameskip herken ik wel, maar als je gewoon naar het beeld kijkt in plaats van iedere losse frame proberen te spotten dan valt het best te doen. Natuurlijk, het zou niet moeten, maar ik mis de extreme ophef ook wel een beetje.
Gewoon een mening hè :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
dnmw2705 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:40:
Ik heb het idee dat ze echt geen idee bij die webcare wat ze aan het doen zijn.
(Ik ben niet Tom)
Maar ik wel ;)

Ik dacht ga ze even om de oren slaan met bewijs wat hier op staat.
Ze denken er mee weg te komen met een standaard antwoord om vervolgens hun eigen graf te graven omdat uit alles blijkt ze totaal niet weten waar ze over praten. Althans de webcare etc.

ben zelf ook bij T-Mobile al een jaar een topic aan het volgen van de nieuwe TV dienst (1 vlan) en daar heb je hetzelfde gezeur waar de bitrates ongelofelijk laag zijn geworden. Zit zelf nog op het oude platform maar moet er niet aan denken om over te gaan.

Snap werkelijk niet waarom tegenwoordig die streams zo gecomprimeerd en afgeknepen worden, ik wil ook niet accepteren dat dit de norm gaat worden.
We leven in Nederland waar bijna iedereen een fatsoenlijke internet verbinding heeft om in hoge kwaliteit TV te kijken.

Ben echt benieuwd wat de echte reden is en waarom dat niet even snel opgelost kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42

Mfpower

In dubio

Ik heb de gratis Viaplay aanbieding met kpn en ben benieuwd of de kwaliteit straks via het reguliere tv kanaal beter is. Wat ik nu zie wil
ik geen geld aan uitgeven. Ik kijk op een LG C8 met de officiële Viaplay app. Toch (ook) maar een F1tv pro abo dan maar. Voor het commentaar hoeft het ook niet.

Hoef niet per se 4K maar 1080p zonder artifacts op 50fps zou ik wel waarderen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mfpower op 10-03-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Mfpower schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:18:
Ik heb de gratis Viaplay aanbieding met kpn en ben benieuwd of de kwaliteit straks via het reguliere tv kanaal beter is. Wat ik nu zie wil
ik geen geld aan uitgeven. Ik kijk op een LG C8 met de officiële Viaplay app. Toch (ook) maar een F1tv pro abo dan maar. Voor het commentaar hoeft het ook niet.
Er komt toch geen TV Kanaal? Alleen die brakke 720P stream...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
pjlgt schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:01:
Bewegend beeld van de auto’s mag nog wel iets beter, maar verder is het prima te pruimen.
Maar de hele essentie van F1 op tv is nu juist bewegend beeld van auto's... :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:13
als bij de eerste race het niet in Full HD met fatsoenlijke bitrate is ga ik het contract opzeggen en eis ik me geld terug. ga geen 99 euro of meer betalen voor deze waardeloze kwaliteit. stream op de laptop wel 3x moeten herstarten zelfs..

720P 50fps in 2022.... no. never.

ben er nu al klaar mee, dit is voor hun de tijd om het echt te testen en ze doen het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000

Mfpower

In dubio

Danielson schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Ik dacht dat ze de races ook op het tv kanaal gingen uitzenden. Dan ben ik helemaal om. Geen Viaplay. Iemand nog kortingscodes voor F1tv? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik heb het al opgezegd, wat een blamage dit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 12-09 10:48
Danielson schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Bij KPN is tot augustus kanaal 225 beschikbaar voor de liveuitzending van kwalificatie en race. Bij Ziggo kanaal 200.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
Barre73 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:20:
[...]

Bij KPN is tot augustus kanaal 200 beschikbaar voor de liveuitzending van kwalificatie en race. Bij Ziggo kanaal 225.
Bij ziggo is het sowieso 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
Bij Ziggo kan je per maand opzeggen, en eerste 2 maanden zijn gratis, dan 9,99, dan 13,99. Maar als ik nu opzeg, betaal ik dus niks want na 1 maand is het opgezegd (die gratis is) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
bustertje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:17:
[...]

Moet je dat je Google TV ook instellen op 50 Hz?
50 Hz kijkt waarschijnlijk net iets fijner dan 60 Hz. In de instellingen kun je dat inderdaad simpel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Laatst online: 01-03 20:52
TexMex schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:23:
[...]

50 Hz kijkt waarschijnlijk net iets fijner dan 60 Hz. In de instellingen kun je dat inderdaad simpel aanpassen.
Begrijp ik het goed dat als de uitzending 50 Hz is en je toestel is ingesteld op 60 Hz je dus frameskipping oid krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Morgen ben ik vrij dan ga ik het thuis eens aankijken. Ik was er al ergens bang voor toen de eerste geruchten/waarschuwingen over beeldkwaliteit kwamen, maanden geleden. Laten we hopen dat e.e.a. nog getweakt en getuned gaat worden. Anders ben ik ook over naar F1TV Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:00
padoempats schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:23:
Bij Ziggo kan je per maand opzeggen, en eerste 2 maanden zijn gratis, dan 9,99, dan 13,99. Maar als ik nu opzeg, betaal ik dus niks want na 1 maand is het opgezegd (die gratis is) ??
Klopt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
NeverSettle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:17:
[...]

In Nederland is 4K niet aan orde bij Viaplay. Hadden ze al gezegd. Wel 1080P, maar blijkbaar niet via Chrome. Heb zelf de app via m'n smartphone nog niet geprobeerd met chromecast.
Weet ik, 4K zit er voor ons voorlopig nog niet in helaas! Maar sport is bij Viaplay vrijwel overal 720p50. Alleen F1 en Premier League zijn in een paar Viaplay-landen in 4K of 1080p50 te zien. De rest is voornamelijk 720p50. Maar ik kan me dus moeilijk voorstellen dat men dat in andere landen, zeker met deze lage bitrate, wél acceptabel vindt...

Maar goed, laten we hopen dat de boodschap voor Viaplay duidelijk is. Het moet voor de eerste GP echt flink verbeterd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Danielson schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:14:
Via de chat:

"Actually yes, as of now we are limited to 720 on all live streams. On-demand-content streams at 1080."
Kan iemand controleren of de resolutie wel 1080p is wanneer je in de live stream even een paar seconden terug hebt gespoeld (oftewel "netnietlive") ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
heb ze nu niet in gebreke gesteld via de help lijn van viaplay, dit ga ik niet aangluren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
bustertje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:26:
[...]

Begrijp ik het goed dat als de uitzending 50 Hz is en je toestel is ingesteld op 60 Hz je dus frameskipping oid krijgt?
Ik probeer vaak beide instellingen uit en laat hem dan staan op de instelling met het vloeiendste beeld. Europese content is vaak 50 Hz en Amerikaanse content 60 Hz, maar helaas gaat dat ook weer niet altijd op.

Vanaf Android TV 12 schijnt automatische frame rate matching mogelijk te worden. Dus hopelijk verbetert dat een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
W1ck1e schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:31:
[...]
Kan iemand controleren of de resolutie wel 1080p is wanneer je in de live stream even een paar seconden terug hebt gespoeld (oftewel "netnietlive") ?
Ik denk zelf dat ze met on-demand content alle series, films en misschien sport dat al helemaal afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik ben nu "netnietlive" aan het kijken, en het lijkt er op dat het beter is.

edit: bandbreedte gebruik lijkt nu ruim meer dan 5 Mbit

[ Voor 27% gewijzigd door W1ck1e op 10-03-2022 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Weet ik, 4K zit er voor ons voorlopig nog niet in helaas! Maar sport is bij Viaplay vrijwel overal 720p50. Alleen F1 en Premier League zijn in een paar Viaplay-landen in 4K of 1080p50 te zien. De rest is voornamelijk 720p50. Maar ik kan me dus moeilijk voorstellen dat men dat in andere landen, zeker met deze lage bitrate, wél acceptabel vindt...

Maar goed, laten we hopen dat de boodschap voor Viaplay duidelijk is. Het moet voor de eerste GP echt flink verbeterd worden!
Is ergens bekend of ze echt werken aan verbeteringen? want als ik de reacties van de webcare zie, zijn ze vooral bezig alles buiten zichzelf te leggen en dat stemt me niet hoopvol op verbeteringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Plenkske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Ik denk zelf dat ze met on-demand content alle series, films en misschien sport dat al helemaal afgelopen is.
De live sport wordt niet automagisch opgeschaald naar 1080p wanneer het afgelopen is, is nog steeds gewoon 720p ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
apis29 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:37:
[...]

De live sport wordt niet automagisch opgeschaald naar 1080p wanneer het afgelopen is, is nog steeds gewoon 720p ...
Leek mij ook het meest logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:01
Erwin schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:19:
[...]

:? Was ie Formule 2 kampioen ofzo?
Sorry bedoelde race licentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Plenkske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:38:
[...]

Leek mij ook het meest logisch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CS7tRZPWkCVucpDABaSjreZOPw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8OFRbyd6ILXuxMVyMPDaOgLA.png?f=user_large

Dit is voor een viaplay original serie ... (maar voor die Lion Unleashed krijgt ik echt trieste waarden te zien dus nog steeds benieuwd of dat bij de Apple TV ook zo is)

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 10-03-2022 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:01
De kwaliteit van f1 pro is beter.
Op mij telefoon alleen hapering bij f1 pro geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05 12:35
Deel 1 van de trainingen gekeken via de app op mijn LG G1 maar moet zeggen dat ik geen problemen ondervind en het goed te doen vind van zowel de kwaliteit als stabiliteit. Ja het is geen native 4k maar ziet er toch wel redelijk strak uit hier. (upscaling van de LG is ook wel goed dus dat helpt ook wel)

Grote verrassing was toch wel Allard Kalff, niet mijn eerste keuze maar zeker niet verkeerd.

Moet zelf nog wel heel erg wennen dat het losse streams zijn en geen lineair kanaal. Of loopt de countdown aan het eind van deel 1 zo over in deel 2 van de F1 trainingen? (antwoord krijg je over 5 min hah)

Edit: stream ging weer terug naar begin en de countdown op deel 2 liep nog. Of ik doe wat verkeerd of je moet wel steeds van stream naar stream hoppen

[ Voor 11% gewijzigd door ignition_mp op 10-03-2022 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Maar de hele essentie van F1 op tv is nu juist bewegend beeld van auto's... :p
Joh… :P

Maar men doet hier alsof het niet aan te gluren is, en dat is naar mijn mening gewoon onzin. We zijn teveel verwend, dus dan kan het oud-Hollands azijn zeiken weer beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
forzav schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:36:
[...]

Is ergens bekend of ze echt werken aan verbeteringen? want als ik de reacties van de webcare zie, zijn ze vooral bezig alles buiten zichzelf te leggen en dat stemt me niet hoopvol op verbeteringen.
Geen idee! Ik mag hopen dat er hoger binnen het management toch wel íets van deze onvrede binnendruppelt. Het zou naïef zijn als ze denken dat iedereen deze 'kwaliteit' acceptabel gaat vinden. Maar goed, ze hebben nog even de tijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmasterS
pjlgt schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Maar men doet hier alsof het niet aan te gluren is, en dat is naar mijn mening gewoon onzin. We zijn teveel verwend, dus dan kan het oud-Hollands azijn zeiken weer beginnen.
of mensen weten niet meer wat kwaliteit is , daardoor vinden ze iets prima om naar te kijken, inplaats te bedenken voor 14 euro per maand, is het gewoon niet goed genoeg. zeker niet voor een grote speler als viaplay.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
[...]

720p in 2022 zou strafbaar moeten zijn, punt.
Nog niet eens 1080i, gewoon 720p. Daar zijn geen excuses voor eigenlijk wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Men vergelijkt het vooral met de situatie van de laatste jaren. En als men dan een achteruitgang ervaart, levert dat klachten op. Dat had Viaplay ook kunnen bedenken als ze wat marktonderzoek in Nederland hadden gedaan. Nu zegt de situatie van vandaag wat mij betreft nog niets over de eerste GP, maar het lijkt me dat de boodschap voor Viaplay duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:21
[...]

Nou, als dit de kwaliteit gaat worden is het idd niet om aan te gluren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
TexMex schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Geen idee! Ik mag hopen dat er hoger binnen het management toch wel íets van deze onvrede binnendruppelt. Het zou naïef zijn als ze denken dat iedereen deze 'kwaliteit' acceptabel gaat vinden. Maar goed, ze hebben nog even de tijd.
Vergeet niet dat ze (bijna) monopolie hebben op content waar veel vraag naar is, dat verkoopt toch wel, ook zonder veel geld uit te geven aan het platform.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:39

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Zie deze vergelijking tussen Viaplay en F1TV van Metieske ( @metieske )

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 10-03-2022 12:54 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Ojee, Tom Coronel in de studio. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
ik kijk het nu wel even via f1 tv .. het verschil is te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ankona schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:53:
[...]

Vergeet niet dat ze (bijna) monopolie hebben op content waar veel vraag naar is, dat verkoopt toch wel, ook zonder veel geld uit te geven aan het platform.
Of het verkoopt is de vraag. Er keken gemiddeld tussen 2 miljoen en 2,5 miljoen mensen naar de F1 afgelopen seizoen. Daarvan waren er ongeveer 450.000 via het betaalpakket Ziggo Sport, de rest keek via kanaal 14 op Ziggo. Las afgelopen week dat Viaplay de 350.000 abonnees nadert, dat zijn dan héél veel kijkers minder maar ook minder abonnees dan dat er via het sportpakket van Ziggo keken. Kan uiteraard nog veranderen maar ook met die €99 actie loopt het blijkbaar niet storm.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:09
Ik heb er eigenlijk wel spijt van dat ik direct voor een jaar heb gekocht, had beter de actie van Ziggo kunnen gebruiken en de eerste 4 maanden de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Poulske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:00:
Ik heb er eigenlijk wel spijt van dat ik direct voor een jaar heb gekocht, had beter de actie van Ziggo kunnen gebruiken en de eerste 4 maanden de kat uit de boom kijken.
ja hier ook. Baal ook van de keuze die ik gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Poulske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:00:
nee hoor, ook voor hun gelden er regels, ze hebben ooit aangegeven dat er 1080P in live streams met sport zou wezen, dat is het nu al niet met de bundesliga en blijkbaar ook niet met de test dagen, daarmee kan je ze al aansprakelijk / in gebreke stellen,
dat heb ik al gedaan trouwens..

we leven in Nederland, wij hebben rechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
G_Dragon schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:54:
Zie deze vergelijking tussen Viaplay en F1TV van Metieske ( @metieske )
Pf, vind het wel een straf verschil. En als ik dan bedenk dat F1Tv goedkoper is en al die extra data biedt... Denk dat ik toch maar f1tv ga nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:32
Rivanov schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:55:
Hij lijkt wel wat rustiger te zijn dan bij Ziggo. Staat zeker wat in zijn contract :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Rivanov schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:55:
Dit is een andere Coronel (en het is ook niet Tim). Zonder de café setting van Ziggo weet hij zich ook meer in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakker
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 11:25
SmasterS schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:01:
[...]

nee hoor, ook voor hun gelden er regels, ze hebben ooit aangegeven dat er 1080P in live streams met sport zou wezen, dat is het nu al niet met de bundesliga en blijkbaar ook niet met de test dagen, daarmee kan je ze al aansprakelijk / in gebreke stellen,

En, kan je op die manier je jaarcontract opgezegd krijgen?
Ik vind het tot nu toe ook een behoorlijke aanfluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:09
SmasterS schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Ik weet niet of het zo makkelijk gaat, staat dat letterlijk zo in de gebruikersvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
bakker schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:03:
[...]

En, kan je op die manier je jaarcontract opgezegd krijgen?
Ik vind het tot nu toe ook een behoorlijke aanfluiting.
eerst wachten tot ze keer reageren, aansprakelijk stellen, tijd geven om het probleem op te lossen etc.
gaat het lukken ga ik wel vanuit eigenlijk.

wel spijt dat ik nu 99 euro uit gegeven heb.
lijkt wel uit de jaren 90 dit bedrijf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
Poll: Na het 720P debacle, blijf je bij ViaPlay of stap je over?
Ja, ik blijf bij ViaPlay
Nee, ik stap over naar F1Pro
Anders
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404322&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:02
Ik heb hier nu voor de 2e keer een out of memory melding in chrome.

Iemand een idee wat ik daar aan kan doen, heb hw acceleratie aan staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Wat een aanfluiting van ViaPlay ben blij dat ik niet voor een jaar betaald heb...ik wacht de eerste race af, als het niet verbeterd dan stap ik over op F1TV.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Poulske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:03:
[...]

Ik weet niet of het zo makkelijk gaat, staat dat letterlijk zo in de gebruikersvoorwaarden?
in nederland geld er meer dan puur gebruikersvoorwaarden, dat weet toch iedereen?
neem alleen al de fabrieksvoorwaarde en de wettelijke waarden ...

op moment zijn ze in gebreke in de kwaliteit de ze moeten leveren vanuit hun eigen woorden. stuk staat wel op totaaltv ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:39

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Poulske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:03:
[...]

Ook al gaat het niet makkelijk, geloof mij ik kan een heel vervelend persoon zijn als het om onrecht gaat O-).
Ben benieuwd wat ze op mijn mail met een half boekverslag geantwoord hebben gegeven, kan dit helaas pas na werktijd bekijken :P.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01

thof

FP ProMod
ppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:05:

Check ook even je Chrome plugins, zet ze eens uit. Ik heb ooit memory issues gehad door een plugin.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Vandaar dat je (indien Ziggo) gewoon eerst nog wat tijd moet geven of ze eea gaan verbeteren. Doen ze dat niet dan stap ik ook over naar F1TVpro (voor €2,75 per maand :P)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
Amber mag ook wel wat oefenen... heel veel " uhh uhh" tussendoor. Vreselijk irritant als je er op gaat letten.. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kevmeistert
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-07 00:18
Ook mooi. Iedereen geeft aan op Twitter dat de streams 720p zijn en de webcare van Viaplay geeft aan dat je dan je router maar moet herstarten. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vanmiddag krijgen we Nelson als commentator toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Androo
Kevmeistert schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:08:
Ook mooi. Iedereen geeft aan op Twitter dat de streams 720p zijn en de webcare van Viaplay geeft aan dat je dan je router maar moet herstarten. 😂
ik zal IT van mijn werkgever even vragen om dit te doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Vind ook de hele setting van ViaPlay ruk, ga toch gewoon relaxed aan een tafel zitten..jonge jonge.

Samsung Flip 7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renzo4000
Androo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:07:
Amber mag ook wel wat oefenen... heel veel " uhh uhh" tussendoor. Vreselijk irritant als je er op gaat letten.. :)
Alsof rob kamphues altijd lekker uit zijn teksten komt :D

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:02
thof schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:07:
[...]

Check ook even je Chrome plugins, zet ze eens uit. Ik heb ooit memory issues gehad door een plugin.
Zal dat eens proberen, heb er maar een paar. Met een aantal essentiele. Dus hoop niet
dat het 1 van die is....heb het trouwens alleen als ik viaplay in de browser kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
renzo4000 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:09:
[...]

Alsof rob kamphues altijd lekker uit zijn teksten komt :D
haha nee zeker niet.. maar nu valt het mij bewust op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Rivanov schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:08:
Vanmiddag krijgen we Nelson als commentator toch?
Klopt, die hoor je nu.
Samen met Melroy Heemskerk

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Kevmeistert schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:08:
Als dit de insteek is dan kunnen ze die hele club beter opheffen. Dit dreigt al te mislukken voordat ze uberhaupt echt begonnen zijn. Het rommelt aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignition_mp
Ik weet dat het niet super representatief is maar op 65" (stond op +/- 2 meter) eigenlijk weinig artifacting of blur. En dat met mijn oude telefoon cameratje. Zeker geen 720 hier. Maargoed, dat is de ene ervaring tegen de ander. Good luck and have fun met de middag sessie allen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dW34xmHw7zOWwa9wEOfvuHlRTIw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clHD2arOMF4aEu0z4PpFebrq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nisb9_-nIPg5xq6tJC5512HYHJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAeiNg1qfbj1L0Ll8gy1tssC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xjb1wZ9KZet0Pc-b4jO65IvBksE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5wqthDGuZHDaKBK1jS1SGah.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Androo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:08:
[...]

ik zal IT van mijn werkgever even vragen om dit te doen ;)
"Want mijn Viaplay stream doet het niet zo goed". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
ignition_mp schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:12:
Ik weet dat het niet super representatief is maar op 65" (stond op +/- 2 meter) eigenlijk weinig artifacting of blur. En dat met mijn oude telefoon cameratje. Zeker geen 720 hier. Maargoed, dat is de ene ervaring tegen de ander. Good luck and have fun met de middag sessie allen!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik denk dat 240p er nog goed uitziet bij jou ... damn dat (oker) gele kleurtje op de achterwand is nogal aanwezig zodat je bijna niks meer van de tv ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
dutchgio schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:12:
[...]

"Want mijn Viaplay stream doet het niet zo goed". :+
Ik moet zeggen dat de stream hier prima werkt.. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Een dienst die je betaald aanbied, niet de gewenste kwaliteit levert en iedereen die dan maar roept, ze hebben nog iets meer dan een week...

Het is niet een eerste proefmaand, het is een betaald abonnement en dan kun je met een nieuwe service niet je betalende klanten de proefpersonen laten zijn. Het zegt genoeg over hoe Viaplay erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:44
menzo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:17:
[...]

staat je shield wel op 50hz als je f1tv gebruikt?
Stond op 4k,60hz.. Nu op 4k,50hz maar geen verschil. Loopt gewoon net niet vloeiend. :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ignition_mp
renzo4000 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat 240p er nog goed uitziet bij jou ... damn dat (oker) gele kleurtje op de achterwand is nogal aanwezig zodat je bijna niks meer van de tv ziet :P
Haha dat is niet mijn keuze geweest. De tv dan weer wel ;) zo zie je maar hoe soms de rollen in huis zijn verdeeld. Op 4,5 meter afstand (bank) valt het reuze mee en is het nog best zacht aan de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
ignition_mp schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:12:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat ziet er veel beter uit dan bij mij. Zowel op de Viaplaya android app, Viaplay app op Samsung tv als in Chrome browser heb ik slechts 720p beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
ppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:05:

Dat probleem heb ik ook... :( Maar goed, stop toch met ViaPlay...
Pagina: 1 ... 31 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2