Er is eenzelfde moment op 2:10:36 bij Hamilton, dat de stream een seconde vastloopt.dnmw2705 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:55:
[...]
Wat moet er gezien worden? Ik heb even teruggespoeld met F1TV, maar ik zie helemaal niets 'raars'. Het schot wat is zag was van een Ferrari die door bochten combinatie ging en zag er prima vloeiend uit.
Hoe krijg je deze gegevens in beeld (ik ken het wel binnen de ziggo go app op de tv) ?Lightmanster schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:54:
Meten is weten
Apple TV 4K met viaplay app
[Afbeelding]
Ahum......
Dat verklaart een hoop... ViaPlay zou F1 uitzenden in 1080p en zenden het nu uit in 720p? maargoed dat verklaart wel waarom het er zo beroerd uit ziet...
Het is in mijn optiek echt beter dan het bundesliga voetbal van de week. Daar moet ik eerlijk over zijn.Phorcys schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:57:
[...]
Dat verklaart een hoop... ViaPlay zou F1 uitzenden in 1080p en zenden het nu uit in 720p? maargoed dat verklaart wel waarom het er zo beroerd uit ziet...
Zet hem eens terug iets voor 2:03:14dnmw2705 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:55:
[...]
Wat moet er gezien worden? Ik heb even teruggespoeld met F1TV, maar ik zie helemaal niets 'raars'. Het schot wat is zag was van een Ferrari die door bochten combinatie ging en zag er prima vloeiend uit.
Met viaplay he, we hebben hetover viaplay geloof ik
[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 10-03-2022 10:01 ]
Ja is apple tvdnmw2705 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:56:
[...]
Ik heb geprobeerd Xcode op mijn Macbook te installeren, maar met meer dan 40gb vrije ruimte lukte het niet. Is dit ook op Apple TV?
Dat is idd zeker te zien!Lightmanster schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:54:
Meten is weten
Apple TV 4K met viaplay app
[Afbeelding]
Ahum......
Net Viaplay genomen. (je moet bijna wel om het te kunnen zien) Darts en Premier League later zijn ook wel leuk om te zien.Aartstyle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:58:
[...]
Het is in mijn optiek echt beter dan het bundesliga voetbal van de week. Daar moet ik eerlijk over zijn.
Echter kan nu geen wedstrijd van de Bundesliga van afgelopen weekend terugkijken in de app?
Alleen maar samenvattingen?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Naja vraag ik me af, het is wel lastig om F1 te vergelijken met voetbal. Maargoed het is tot nu toe allemaal slecht... en ze hebben aangegeven F1 in 1080p uit te zenden..Aartstyle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:58:
[...]
Het is in mijn optiek echt beter dan het bundesliga voetbal van de week. Daar moet ik eerlijk over zijn.
Ik zie hier niets raars, mogelijk doordat het teruggespoeld wordt of ik heb met F1TV nergens langs van.
Evenals hier heb ik geen rare dingen, maar mogelijk dus omdat ik terugspoel met F1TV.eilavid schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:56:
[...]
Er is eenzelfde moment op 2:10:36 bij Hamilton, dat de stream een seconde vastloopt.
Ik ga even 5 minuten lang onafgebroken kijken en zien of ik wat constateer
Terugkijken kan uiterlijk 48 uur na de live uitzendingMars18 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:00:
[...]
Net Viaplay genomen. (je moet bijna wel om het te kunnen zien) Darts en Premier League later zijn ook wel leuk om te zien.
Echter kan nu geen wedstrijd van de Bundesliga van afgelopen weekend terugkijken in de app?
Het sdkaartje van de Raspberry die ze gebruiken om de stream te transcoden heeft voldoende plek voor 2 dagen opslag van een live uitzending.Mars18 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:00:
[...]
Net Viaplay genomen. (je moet bijna wel om het te kunnen zien) Darts en Premier League later zijn ook wel leuk om te zien.
- knip -
Je zit in het viaplay topic hednmw2705 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Ik zie hier niets raars, mogelijk doordat het teruggespoeld wordt of ik heb met F1TV nergens langs van.
[...]
Evenals hier heb ik geen rare dingen, maar mogelijk dus omdat ik terugspoel met F1TV.
Ik ga even 5 minuten lang onafgebroken kijken en zien of ik wat constateer
Ik dacht even dat je daar ook naar aan het kijken was...
plop hele stream weg op chrome 
Foutcode: Out of Memory
Foutcode: Out of Memory
[ Voor 29% gewijzigd door ppeterr op 10-03-2022 10:03 ]
Ze beweren dat het aan onze devices ligt. Gisteren nog bijna boos geworden op twitter op hun. Die kwam ook met die onzin aan dat dat mijn devices geen 1080P aankunnen of mijn internet connectie. Zelden zo'n onzin gehoord.Phorcys schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Naja vraag ik me af, het is wel lastig om F1 te vergelijken met voetbal. Maargoed het is tot nu toe allemaal slecht... en ze hebben aangegeven F1 in 1080p uit te zenden..
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik lees mee omdat ik ook veel over F1TV lees hier en dus ook vergelijkingen mee kijk en geef.ppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:02:
[...]
Je zit in het viaplay topic he
Ik dacht even dat je daar ook naar aan het kijken was...
Matig.... Bij Discovery + en daar voor nog KIJK kon ik UFC events een heel jaar terugkijken.EagleTitan schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Terugkijken kan uiterlijk 48 uur na de live uitzending
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Als F1TV de haperingen niet heeft dan ligt het dus aan Viaplay, zou me ook niets verbazen gezien de belabberde videokwaliteit.
No problemdnmw2705 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:04:
[...]
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik lees mee omdat ik ook veel over F1TV lees hier en dus ook vergelijkingen mee kijk en geef.
het bij f1tvpro niet is.
Developer mode op de appleTV activeren zie hieronder hoe dat te doen:W1ck1e schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:57:
[...]
Hoe krijg je deze gegevens in beeld (ik ken het wel binnen de ziggo go app op de tv) ?
Activate Developer mode appleTV
Toch een maandje afgenomen, op m'n Fold3 ziet het er perfect uit, op m'n 55 inch tv is het al een stuk minder. Hopelijk gaat dit nog naar minimaal 1080p.
Voor de rest erg stabiel tot nu toe.
Voor de rest erg stabiel tot nu toe.
code:
1
2
3
4
5
| <Representation id="video=149952" bandwidth="149952" width="320" height="180" frameRate="25" codecs="avc1.4D400C" scanType="progressive"></Representation> <Representation id="video=600000" bandwidth="600000" width="640" height="360" frameRate="25" codecs="avc1.4D401E" scanType="progressive"></Representation> <Representation id="video=1200000" bandwidth="1200000" width="960" height="540" frameRate="25" codecs="avc1.4D401F" scanType="progressive"></Representation> <Representation id="video=2499968" bandwidth="2499968" width="1280" height="720" frameRate="25" codecs="avc1.64001F" scanType="progressive"></Representation> <Representation id="video=5000000" bandwidth="5000000" width="1280" height="720" frameRate="50" codecs="avc1.640020" scanType="progressive"></Representation> |
Viaplay geeft deze streams dus door... waar is de 1080p zoals beloofd

Ik moet zeggen dat de framerate wel goed is na een paar minuten. 720p is wel echt nog te laag. Na wat wennen is het wel prima, maar het moet beter.
Ik zit op m’n werk en kan nu niet kijken. Ik lees verschillende berichten: zijn er nu wel of geen frame skips (meer)?
Ik vind die haperingen momenteel een groter probleem dan de resolutie.
Beetje een fout DivX'je van 15 jaar terug
Kijk het eens op een 4k tv .. hier heb ik niet voor betaaldppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:17:
Ik vind die haperingen momenteel een groter probleem dan de resolutie.
Ik mis op de Android app een PIP functie . Wil de Viaplay app klein in beeld houden, en daarnaast berichtjes lezen . Iemand een optie hoe Ik dit voor elkaar krijg. Het zit standaard in de Ziggo go app, en gebruik het veel.
Angry Rabbit
Klopt heb ik hier ook aan staan. Vind het ook niet oke, maar ik stoor mij behoorlijkSmasterS schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:18:
[...]
Kijk het eens op een 4k tv .. hier heb ik niet voor betaald
aan die "tikken" in het beeld om de zoveel tijd. Als je er eenmaal op let
Mijn Oled laat natuurlijk ook zien dat het niet goed is.
iOS heeft er ook geen knop voor in de player, maar terug gaan naar het home scherm zet de video wel in PiP mode door het besturingssysteem zelf. Heeft Android daar ook een optie voor?KingCrash schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:19:
Ik mis op de Android app een PIP functie . Wil de Viaplay app klein in beeld houden, en daarnaast berichtjes lezen . Iemand een optie hoe Ik dit voor elkaar krijg. Het zit standaard in de Ziggo go app, en gebruik het veel.
Wat doen jullie met de feedback behalve hier mopperen?
Ik zit zelf nu op kantoor dus kijk niet mee maar het lijkt me zinvol als dit ook zo snel mogelijk en zo massaal mogelijk bij viaplay zelf terecht komt.
Ik zit zelf nu op kantoor dus kijk niet mee maar het lijkt me zinvol als dit ook zo snel mogelijk en zo massaal mogelijk bij viaplay zelf terecht komt.
Op mijn LG 43UN74 LED TV lijkt de stream wel beter dan op mijn LG C9 OLED. Hier zien de tijden er een stuk scherper uit.
Xbox Live: Miesjh NL
Die ontkennen of die reageren met popie jopie smileys dat het goedkomt, of ze roepen dat het aan ons ligt. Meestal medewerkers die niks van de techische zaken afweten behalve roepen dat je je device moet resetten.Servor schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:23:
Kortom, via de sociale media kom je nergens bij hun.
Heb gisteren een mail van Viaplay gekregen om een enquete met mijn bevindingen en ervaringen aan te geven. Hierin aangegeven dat ik niet tevreden ben en dat de kwaliteit wel omhoog moet om mij nog over een jaar als klant te houden.Servor schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:23:
Je weet niet wat ze er mee doen, maar het is iets.
Weet niet hoe groot je C9 is maar als dat een 55 of 65 is dan is het natuurlijk makkelijk te verklaren dat een kleiner scherm scherper is. PPI is dan beter.Miesjh schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:25:
Op mijn LG 43UN74 LED TV lijkt de stream wel beter dan op mijn LG C9 OLED. Hier zien de tijden er een stuk scherper uit.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
C9 OLED = 55 inch vs 43 voor de LED.OMD schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:27:
[...]
Weet niet hoe groot je C9 is maar als dat een 55 of 65 is dan is het natuurlijk makkelijk te verklaren dat een kleiner scherm scherper is. PPI is dan beter.
Zal het zo eens testen op mijn 75 inch tvOMD schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:27:
[...]
Weet niet hoe groot je C9 is maar als dat een 55 of 65 is dan is het natuurlijk makkelijk te verklaren dat een kleiner scherm scherper is. PPI is dan beter.
Veel happering op de telefoon niet te volgen.
Allard Kalff... De Frank Snoeks van autosport.
Kom op Viaplay, was er nou echt niks beters te vinden? --> Doornbos.
Hier wordt ook aangegeven dat het gewoon 720P is.
https://www.androidplanet.nl/reviews/viaplay-review/
https://www.androidplanet.nl/reviews/viaplay-review/
Hier ga je nooit uitkomen... dit is allemaal zo persoonlijk.fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:39:
Ik vind Allard prettig om naar te luisteren, goede zet van Viaplay
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
De wedstrijden worden toch door een ander duo gedaan? Ik vind het prima. Laat Viaplay zich maar bewijzen en ontwikkelen in een raceweekend. Testing is een nice-to-have.
Ik.vind een betere beeldkwaliteit zonder frameskip veel belangrijker op dit moment.
Ik.vind een betere beeldkwaliteit zonder frameskip veel belangrijker op dit moment.
Na lang wikken en wegen ga ik toch maar voor Viaplay via Ziggo.
Ben benieuwd als ik het vandaag aanvraag of het dan op tijd actief is. Iemand idee hoelang dat duurt, omdat Ziggo het er zo druk mee heeft ?
Ben benieuwd als ik het vandaag aanvraag of het dan op tijd actief is. Iemand idee hoelang dat duurt, omdat Ziggo het er zo druk mee heeft ?
[ Voor 52% gewijzigd door Willem30 op 10-03-2022 10:45 ]
Duidelijk verschil in beeld in voordeel van F1TV Pro t.o.v. Viaplay op mijn 58PUS8506. Zowel via de ingebouwde Chromcast als met de Chromecast Ultra wint F1TV Pro het duidelijk, veel strakker beeld.
En Allard Kalf vind ik persoonlijk maar niks, zijn stem ligt mij totaal niet. Hoop toch echt dat de kwaliteit omhoog gaat bij Viaplay premium betalen voor low bitrate en resolution is niet meer van deze tijd.
En Allard Kalf vind ik persoonlijk maar niks, zijn stem ligt mij totaal niet. Hoop toch echt dat de kwaliteit omhoog gaat bij Viaplay premium betalen voor low bitrate en resolution is niet meer van deze tijd.
Het kan toch niet waar zijn dat we het moeten doen met een 720P stream? Dit wordt nog verhoogt toch...? Toch..?
Hoop niet dat we tijdens de races veel van Kalff gaan horen eigenlijk. Nooit fan geweest van de beste man.fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:39:
Absoluut waar. Vast voldoende mensen die het wel waarderen. Dat blijf je toch houden.IkWilbert schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:41:
[...]
Hier ga je nooit uitkomen... dit is allemaal zo persoonlijk.
Ik vind Allard prettig om naar te luisteren, goede zet van Viaplay
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Via mijn Android mobiel ziet het er goed uit, maar dat is een klein schermpje uiteraard. 1 keer een hapering gehad van een halve seconde.
Wel stuiteren die auto's enorm door het beeld, maar dat zal niet door de bitrates komen.
Wel stuiteren die auto's enorm door het beeld, maar dat zal niet door de bitrates komen.
Is al gemeld dat dit duo enkel voor vrije trainingen is, het duo van vanmiddag doet de races.Wom schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:46:
[...]
Hoop niet dat we tijdens de races veel van Kalff gaan horen eigenlijk. Nooit fan geweest van de beste man.
[...]
Absoluut waar. Vast voldoende mensen die het wel waarderen. Dat blijf je toch houden.
F1TV Pro had t.o.v. Ziggo sowieso al 60fps, en een meer gesatureerd beeld. Door dat laatste zag het al snel strakker uit, maar het kwam wat onnatuurlijk over. Nu via Viaplay aan het kijken via de LG app, werkt prima, maar een OLED hoef je er niet voor te kopen.

binnen enkele minuten, heb het net aangevraagd en kon vrijwel direct abonnement activeren en kijken.Willem30 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:44:
Na lang wikken en wegen ga ik toch maar voor Viaplay via Ziggo.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Allard is best wel te pruimen tot op heden. Kijk, Olav is "iconisch" qua commentaar omdat hij dit weet ik hoe lang al gedaan heeft maar wat ik wel kan waarderen is dat er een commentator zit die ook daadwerkelijk achter een racestuur heeft gezeten.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
50fps heeft F1TV Pro en dat had Ziggo in ieder geval vorig jaar ook.fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:49:
F1TV Pro had t.o.v. Ziggo sowieso al 60fps, en een meer gesatureerd beeld. Door dat laatste zag het al snel strakker uit, maar het kwam wat onnatuurlijk over. Nu via Viaplay aan het kijken via de LG app, werkt prima, maar een OLED hoef je er niet voor te kopen.
Eens. Podcast van Allard Kalff en Kees van der Grint vind ik ook altijd erg goed.renzo4000 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:54:
Allard is best wel te pruimen tot op heden. Kijk, Olav is "iconisch" qua commentaar omdat hij dit weet ik hoe lang al gedaan heeft maar wat ik wel kan waarderen is dat er een commentator zit die ook daadwerkelijk achter een racestuur heeft gezeten.
Wist niet dat ik Allard ook zou horen. Prettig! Allard is geen populaire fancy boy, maar wel goed commentaar.
Ik kijk viaplay via mijn LG Oled TV. Maar die App hapert vaak, dan opeens zo een laad icoontje. Gebeurt vaak. Misschien tv afhankelijk. Hopelijk komt Ziggo snel met haar app, heb ik voor de TV een alternatief.
Olav Mol had ook een super licentie.renzo4000 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:54:
Ben bang dat de tijd van Olav voorbij is. Maar ik had liever het anders.
Ok over Allard zijn de meningen verdeeld hoor ik.
Maar we zijn het toch wel eens over Guido hoop ik?
Guido is een prima guy. Aan mevrouw Kox moet ik nog even wennen.fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:06:
Ok over Allard zijn de meningen verdeeld hoor ik.
Haha, laten we er maar over ophouden.Dacuuu schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:07:
[...]
Guido is een prima guy. Aan mevrouw Kox moet ik nog even wennen.
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, issue was dat ik een VPN open had staan (werk) naar de UK.misteriks schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:36:
Op https://viaplay.com/nl-nl/ kan ik niet aanmelden met mijn inlog gegevens. Krijg de melding "Gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen."
Met de Android app is inloggen geen probleem.
Inloggegevens komen uit 1Password, dus geen typo issue.
Meer mensen last van?
Zal een regio lock zijn dus, maar de error is wat misleidend.
Olav was alleen commentator tijdens de kwalificaties en races. Allard en Sebastiaan gaan alleen de vrije trainingen en Formule 2 doen. Ik luister altijd graag naar Allard, zeer deskundig.renzo4000 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:54:
Voor mij was het nieuws dat viaplay ook F2 gaat uitzenden. Gaan ze dan ook F3, Porsche Super Cup en misschien zelf W Series uitzenden?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zou wel hopen, Anders is het in juni mooi overstappen naar F1tv ProDanielson schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:46:
Het kan toch niet waar zijn dat we het moeten doen met een 720P stream? Dit wordt nog verhoogt toch...? Toch..?
Ik hoop het ook niet, heb een mail met serieus een half boekverslag naar Viaplay gestuurd met de mededeling dat ze de boel voor volgende week moeten oplossen en ook niet die 720p moeten blijven aanbieden. Hopelijk doen ze er wat mee....Soppyscroll schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:19:
[...]
Zou wel hopen, Anders is het in juni mooi overstappen naar F1tv Pro
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Blij dat ik lineaire kanaal heb om tot juni uit te houdenG_Dragon schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:20:
[...]
Ik hoop het ook niet, heb serieus een mail met een half boekverslag naar Viaplay gestuurd met de mededeling dat ze de boel voor volgende week moeten oplossen en ook niet die 720p moeten blijven aanbieden. Hopelijk doen ze er wat mee....
Formule 2 & 3, Porsche Supercup ook op Viaplay. Zojuist bevestigd door Allard.
Zojuist te horen gekregen dat f2 en f3 en porsche supercup uitgezonden gaat worden.
Met de trainingen die erbij horen.
Das mooi toch!
Met de trainingen die erbij horen.
Das mooi toch!
met vriendelijke groet,
Ik denk dat voor veel mensen hier het 'probleem' zat. Olav deed inderdaad FP3, Quali en race. Op vrijdag was Rick Winkelman er voor FP1 en FP2. Rick Winkelman heeft een behoorlijke kennis over racen, waarbij hij heel veel vertelde over de technische ontwikkelingen binnen F1 etc. Meeste mensen kijken de FP1 en FP2 niet op omdat ze aan het werk waren (duh). Op zaterdag mis je dan de technische kant, omdat Winkelman deze op vrijdag verteld heeft en Mol/Plooij daar dan niet verder meer op doorgingen.PatrickC schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:16:
[...]
Olav was alleen commentator tijdens de kwalificaties en races. Allard en Sebastiaan gaan alleen de vrije trainingen en Formule 2 doen. Ik luister altijd graag naar Allard, zeer deskundig.
Oke wie van hier heeft een vraag gesteld aan Allard of de uitzending in 4k is?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ja wij hebben geen TV kastje meer bij KPN dus dat geld niet voor onsSoppyscroll schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:22:
[...]
Blij dat ik lineaire kanaal heb om tot juni uit te houden
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ook wel opmerkelijk dat je dat van Allard moet horen tijdens de F1 trainingsdagen.Miesjh schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:22:
Formule 2 & 3, Porsche Supercup ook op Viaplay. Zojuist bevestigd door Allard.
Dat zou je als Viaplay zijnde dan ook groots promoten zou je zeggen, want dit is iets wat Ziggo niet had.
Ik kijk ook nooit lineair alleen voor F1 of wat dan ook, En was zelf al beetje bang van de kwaliteit. Daarom had ik voor zekerheid via ziggo afgeslotenG_Dragon schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:24:
[...]
Ja wij hebben geen TV kastje meer bij KPN dus dat geld niet voor ons
Ziggo had in ieder geval de races ook, vaak via het Racing kanaal. Geen idee of ze de andere sessies ook hadden, zelf nooit gezien.dutchgio schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:26:
[...]
Ook wel opmerkelijk dat je dat van Allard moet horen tijdens de F1 trainingsdagen.
Dat zou je als Viaplay zijnde dan ook groots promoten zou je zeggen, want dit is iets wat Ziggo niet had.
Viaplay geeft zelf aan dat het 1080p moet zijn.
Het ziet er wel naar uit op mijn tv zonder gehik en gestotter.
Zou u mij kunnen laten zien dat er is bevestigde dat de live stream 720P is? Deze live stream zou gewoon 1080P moeten zijn.
— Viaplay Sport Nederland (@viaplaysportnl) 10 maart 2022
/Dominique
Hey Bjorn! Wij zenden uit in 1080p met 50 fps. Mocht jouw apparaat dat niet kunnen uitzenden, dan zie je het in een lagere resolutie. Het is dus apparaat specifiek. Mocht jij dus een apparaat hebben dat 1080p kan uitzenden, dan zie jij het dus in 1080P! /Marrit
— Viaplay Sport Nederland (@viaplaysportnl) 10 maart 2022
[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 10-03-2022 11:32 ]
De races wel maar de vrije trainingen doorgaans niet meen ik.Plenkske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:29:
[...]
Ziggo had in ieder geval de races ook, vaak via het Racing kanaal. Geen idee of ze de andere sessies ook hadden, zelf nooit gezien.
ook al lukt het voor ze om in 1080 uit te zenden met lage bitrates en hoge compressie ben je nog nergens.tweakduke schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:31:
[Twitter]
[Twitter]
Haha tegenwoordig kunnen toch alle apparaten wel makkelijk 1080p aantweakduke schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:31:
[Twitter]
[Twitter]

Laat ze die frameskips maar oplossen zodat het prettiger kijkt.
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 10-03-2022 11:34 ]
Ik vind de pitreportster Stéphane Kox maar niets, klinkt allemaal heel onnatuurlijk.. Het commentaar & de nieuwe studio met o.a. Giedo kan ik zeker wel aan wennen.
Hebben ze niet ergens een lijstje van apparaten die 1080 zou moeten kunnen ?tweakduke schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:31:
[Twitter]
[Twitter]
Als ze zo scheef doen om apparaat specifiek, geef dan antwoord welke Device dit zijn. maar dit wordt nergens genoemd of wordt steeds omheen gepraattweakduke schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:31:
[Twitter]
[Twitter]
Heb weer even gekeken, via Chrome nog altijd max 720p / 50 fps. De server biedt geen 1080p stream , insgelijks voor de Apple TV app. Misschien kunnen ze een lijst geven welke apparaten er wel de mysterieuze 1080p stream te zien krijgen.tweakduke schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:31:
[Twitter]
[Twitter]
Ze hebben geen idee waar ze het over hebben. Viaplay zendt vandaag níet in 1080p uit. Als ze deze onzin op Twitter tijdens de eerste GP ook nog volhouden, gaat het een behoorlijke storm opleveren.tweakduke schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:31:
[Twitter]
[Twitter]
Ik denk dat de app op de vele apparaten niet overal goed gaat. Heb zelf mijn PC eraan geslingerd met een nieuwe HDMI kabel.
Mijn oudere laptop kon het gewoon niet bolwerken laatst, nu gaat het goed.
Mijn oudere laptop kon het gewoon niet bolwerken laatst, nu gaat het goed.
Alsjeblieft zeg. Liever haperingen in het beeld zonder Doornbos, dan Doornbos zonder beeldhaperingenfRiEtJeSaTe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:39:
Mijn ogen kunnen mij ook bedriegen technisch bewijs is beter, waar controleer jij de stream mee?eilavid schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:35:
[...]
Heb weer even gekeken, via Chrome nog altijd max 720p / 50 fps. De server biedt geen 1080p stream , insgelijks voor de Apple TV app. Misschien kunnen ze een lijst geven welke apparaten er wel de mysterieuze 1080p stream te zien krijgen.
720p? Mijn god, anno 2022 mag je toch verwachten dat nota bene een betaaldienst hun spullen in 4K aanbiedt
Ik heb het idee dat ze echt geen idee bij die webcare wat ze aan het doen zijn. (Ik ben niet Tom)
/f/image/SmWopAfii1dQKNq9bGCpATS1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door dnmw2705 op 10-03-2022 11:42 . Reden: Link was stuk ]
Dan ga je er vanuit dat de lineaire kanaal niet ook gewoon de stream van viaplay gaat uitzenden.Soppyscroll schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:22:
[...]
Blij dat ik lineaire kanaal heb om tot juni uit te houden
Ik denk echter dat kpn/ziggo/etc op het lineaire kanaal gewoon de viaplay hoofdstream gaan uitzenden en je dus ook gewoon op 720p uitkomt op dat kanaal.
Het lijstje met (relatief) recente apparaten die geen 1080p ondersteunen is waarschijnlijk korter.Plenkske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:33:
[...]
Hebben ze niet ergens een lijstje van apparaten die 1080 zou moeten kunnen ?
Dit is een beetje een non-argument, het is al aangetoond dat de beelden 720p zijn.
Vast ergens langs gekomen, maar:
Hoe kan je in chrome de resolutie achterhalen van de stream?
Hoe kan je in chrome de resolutie achterhalen van de stream?
Weet ik, maar viaplay geeft zelf aan dat het aan de apparaten ligt. Dus dan moeten ze ook vertellen welke apparaten het ondersteunen.dutchgio schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:41:
[...]
Het lijstje met (relatief) recente apparaten die geen 1080p ondersteunen is waarschijnlijk korter.
Dit is een beetje een non-argument, het is al aangetoond dat de beelden 720p zijn.
Uiteraard is die lijst er niet, want ze gaan gewoon niet verder dan 720p.
@dnmw2705 het woordje "tot" is belangrijk daar
In chrome, de f1 stream aanzetten, developer console openen -> network -> filteren op "index.mpd". Krijg je een textfile met de info. Voor apple apparaten, op je Mac de Console.app openen en dan even in de Viaplay logs graven. Misschien dat bepaalde apps/devices wel een 1080p stream voorgeschoteld krijgen, maar als je Apple hebt dan in ieder geval niet.tweakduke schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:39:
[...]
Mijn ogen kunnen mij ook bedriegen technisch bewijs is beter, waar controleer jij de stream mee?
Haha ik stelde die vraag via de chat en toen gaven ze: https://viaplay.com/nl-nl/devices en gaven aan dat voor het haperen en de slechte stream ze zo geen oplossing hebben en dat ze f1 in 1080p uitzenden en toen ik wat lastige vragen ging stellen sloten ze de chat.Plenkske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:43:
[...]
Weet ik, maar viaplay geeft zelf aan dat het aan de apparaten ligt. Dus dan moeten ze ook vertellen welke apparaten het ondersteunen.
Uiteraard is die lijst er niet, want ze gaan gewoon niet verder dan 720p.
@dnmw2705 het woordje "tot" is belangrijk daar
Dit gaat ze een hoop klachten opleveren als ze zo omgaan met klanten..Phorcys schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:45:
[...]
Haha ik stelde die vraag via de chat en toen gaven ze: https://viaplay.com/nl-nl/devices en gaven aan dat voor het haperen en de slechte stream ze zo geen oplossing hebben en dat ze f1 in 1080p uitzenden en daarna sloten ze de chat.
Yep want wat ze uitzenden is echt geen 1080p, hoe stom kan je zijn om te zeggen dat het aan je internet en/of apparaten ligt als alle andere diensten wel alles fatsoenlijk kunnen aanleveren...G_Dragon schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:45:
[...]
Dit gaat ze een hoop klachten opleveren als ze zo omgaan met de service..
Mijn TV geeft wel aan dat er 1080P input is vanaf de Chromecast, maar dat zegt dus niks over de feitelijke resolutie natuurlijk. Heb overigens met de route Pixel 5 Android app -> Chromecast geen klachten over de beeldkwaliteit.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Haha het is dat ik via werk niet de chat / twitter werkend krijg, misschien is dat voor hun nu ook hun geluk.Phorcys schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:46:
[...]
Yep want wat ze uitzenden is echt geen 1080p, hoe stom kan je zijn om te zeggen dat het aan je internet en/of apparaten ligt als alle andere diensten wel alles fatsoenlijk kunnen aanleveren...
Want als je films/series in 4K of Dolby Vision kan kijken via Netflix op je tv, dan kan je als een Viaplay in mijn ogen nu niet gaan aan komen zetten met het excuses dat het aan je internet of apparatuur ligt..

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 10-03-2022 11:50 ]
Haha ja hoor daar hebben ze geen enkel probleem mee, en ze doen net of het probleem nieuw is en ze nog niet eerdere meldingen hierover hebben gekregen.G_Dragon schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:48:
[...]
Haha het is dat ik via werk niet de chat / twitter werkend krijg, misschien nu ook hun geluk.
Want als je 4K of Dolby Vision kijkt via Netflix op je tv, dan kan je als een Viaplay in mijn ogen niet aankomen met het excuses van het ligt aan je internet of apparatuur..
maargoed om in 1080p te kunnen kijken moet je iig 1 van de supported apparaten gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door Phorcys op 10-03-2022 11:54 ]
Net Viaplay geactiveerd. Wat een verschrikking werkelijk die stream. Ik kijk via chrome wat het mpeg-dash protocol gebruikt. In no-time liep ik al tegen een vastgelopen stream aan. Met devtools meegekeken en gewoon de stream files die niet bestaan (HTTP-415 unsupported mediatype en HTTP-404 fouten) en daar blijft de player maar oneindig op loopen/hameren.
Tevens maar 720p, wat een drama. Letters worden heel blurry door de lage 5 Mbps bitrate als er wat actie op het beeld is.
Audio url die suggereert dat het zweedse audio is, niet netjes maar geen issue.
Tevens maar 720p, wat een drama. Letters worden heel blurry door de lage 5 Mbps bitrate als er wat actie op het beeld is.
Audio url die suggereert dat het zweedse audio is, niet netjes maar geen issue.
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2