Lipsync is goed. Studio beeld valt me mee.
Hier op LG G1 sync problemen tussen beeld en geluid. Op iPhone app wel synchroon.Gynnad schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:58:
Ik kijk op een LG en daar loopt beeld en geluid synchroon. Kwaliteit van het beeld is wel wat minder dan we gewend waren bij Ziggo Sport, dadelijk eens kijken hoe dat is tijdens het rijden.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door kuka op 10-03-2022 08:01 ]
Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"
Nog steeds haperingen verdomme
I am the great Cornholio!
Och, Allard Kalff is ook eens opgegraven.
Idd!HaterFrame schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:00:
Nog steeds haperingen verdomme
Nou het begint goed... haperingen in beeld en geluid. (Android tv)
Nou..... lipsync is hier niet best.Jassy schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:58:
Lipsync via de app is hier prima. Het beeld is wel 25fps en af en toe 50fps dus lijkt erop dat het druk is.
Zowel van Amber als nu het geluid met Allard
Cogitationis poenam nemo patitur
En dit lijkt ook niet op 50fps

En een bult kapotte frames
[ Voor 8% gewijzigd door HaterFrame op 10-03-2022 08:02 ]
Ik denk dat dit voor Viaplay ook nog de testdagen zijn... Het beeld is nu wel weer 50fps.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Nou ik heb hier zowel Viaplay als F1TV pro, maar wat een verschil in kwaliteit zeg. Gelukkig heeft Viaplay mij geen geld gekost (nieuwe klant KPN), want zoals dat er nu uitziet zal ik dat ook niet gaan gebruiken.
Dit er wel heel erg slecht 
Heb van de week MMA gekeken, niet 100% zeker of dat live was. Dat zag er goed uit.
Heb van de week MMA gekeken, niet 100% zeker of dat live was. Dat zag er goed uit.
Beeldverbinding is verbroken. Zou ook extern ergens kunnen liggen? Doet de f1 tv app het wel goed?
Hier wel (Google TV)ppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:56:
Lipsynch oke bij jullie ? (chrome)
Beeld loopt niet vloeiend.
Ik heb webcams gezien met betere kwaliteit
. Zoveel storingen, haperingen en het ziet er zo grof uit. Helemaal niet scherp

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Allard Kalf meldt dat dit probleem bij de FOM zit en niet bij Viaplay. Zijn deze storingen ook te zien bij F1TV?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Beeld lijkt nu beter, dus 50 fps en stotter vrij. Wel blijft het wat flets/contrastloos en wazig.
0 problemen op F1TV, beeldkwaliteit significant beter ook.Jassy schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:07:
Allard Kalf meldt dat dit probleem bij de FOM zit en niet bij Viaplay. Zijn deze storingen ook te zien bij F1TV?
Nou, ik volg geen F1. Gelukkig.
Ik zie geen frameskips, je kan live terugspoelen op androidTV.
Maar allejezus wat een overvloed aan compression artifacts.
Ik zie geen frameskips, je kan live terugspoelen op androidTV.
Maar allejezus wat een overvloed aan compression artifacts.
- knip -
Ja die doet het primaAartstyle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:06:
Doet de f1 tv app het wel goed?
Nee geen last vanJassy schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:07:
Zijn deze storingen ook te zien bij F1TV?
Beeld is drama. Veel bufferen en weg vallen. Heb F1 tv er naast en dat loopt prima.
Het is wel 1080p en 50fps hier.
Iemand die de stream kan nakijken voor de Bitrate graag.
Sync is allemaal prima hier trouwens.
Het is wel 1080p en 50fps hier.
Iemand die de stream kan nakijken voor de Bitrate graag.
Sync is allemaal prima hier trouwens.
Wat mij opvalt. Ik heb Viaplay en F1TV. Geluid werkt niet Amazon Fire TV Stick. Beeld loopt achter bij F1TV tov Viaplay.
Het valt wel echt tegen. Hopelijk is dit bij hun ook een 'test'.
Er is geen 1080p beschikbaar voor de F1 test stream. Max 720p @ 5Mbps
2 filmpjes van zelfde stuk, eerste is viaplay 2e is f1tv
Viaplay hapert en in de laatste seconde evven op zwart
F1tv superstrak zonder 1 hickup
Viaplay hapert en in de laatste seconde evven op zwart
F1tv superstrak zonder 1 hickup
[ Voor 5% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 10-03-2022 08:16 ]
Het is gewoon 1080p 50fps zelf getest..MaDiblo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:15:
Er is geen 1080p beschikbaar voor de F1 test stream. Max 720p @ 5Mbps
Kan alleen de Bitrate niet testen
F1tv was in het begin ook niet perfect, laten we even afwachten en niet het na een half uur al afschrijven
Ja, zeker!ppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:15:
Gaan deze heren ook de races van commentaar voorzien ?
Wat ik hoor bevalt mij wel.
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
F1TV werkte het eerste half jaar gewoon niet zelfs.. ik heb op mijn PC tot nu toe geen problemen met de stream van Viaplay.Exocet schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:18:
F1tv was in het begin ook niet perfect, laten we even afwachten en niet het na een half uur al afschrijven
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Chique studio.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ze zijn er niet maar 30min.Exocet schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:18:
Grotere speler dan f1tv op deze markt.
Beetje bedroevend.
Gelukkig heb ik f1tv tot juni voor het geval dat
Mooi. Kan die discussie ook eindigenSmasterS schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:17:
[...]
Het is gewoon 1080p 50fps zelf getest..
Sebastiaan Bleekemolen en Allard Kalff als presentatoren nu, maar zo dadelijk ook bij VT en F2. Dat bevalt mij wel!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zit nu op kantoor dus gebruik de webplayer. Die werkt ook prima!
Terugspoelen etc werkt soepel.
Terugspoelen etc werkt soepel.
[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 10-03-2022 08:20 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Op welk apparaat bekijk je en hoe zie je dat? In het MPEG-DASH manifest staat:SmasterS schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:17:
[...]
Het is gewoon 1080p 50fps zelf getest..
minBandwidth="149952"
maxBandwidth="5000000"
maxWidth="1280"
maxHeight="720"
minFrameRate="25"
maxFrameRate="50"
Voor in de browser dus onmogelijk om een 1080p stream te ontvangen
Veel haperingen hier met een Nvidia shield 2019 uiteraard bekabeld aangesloten en 500mbit fiber.
F1tv is gewoon strak.
Ik gebruik ook de webplayer op de laptop, kwaliteit is niet zo goed als de 4K van Ziggo maar is acceptabel. De haperingen zijn weg, straks eens de Viaplay app op de TV testen.
Nvidia shield met LG C1 TV.MaDiblo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:20:
[...]
Op welk apparaat bekijk je en hoe zie je dat? In het MPEG-DASH manifest staat:
minBandwidth="149952"
maxBandwidth="5000000"
maxWidth="1280"
maxHeight="720"
minFrameRate="25"
maxFrameRate="50"
Voor in de browser dus onmogelijk om een 1080p stream te ontvangen
Ik gebruik de refresh optie in de shield en controleer via de vrr optie van de lg TV de FPS.
Ook in de browser oogt het 1080p en geen 720p. Alleen dat is een aanname
Tsja, 'ogen'. Zo werkt het natuurlijk niet. Dit zijn harde cijfers.SmasterS schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:23:
[...]
Nvidia shield met LG C1 TV.
Ik gebruik de refresh optie in de shield en controleer via de vrr optie van de lg TV de FPS.
Ook in de browser oogt het 1080p en geen 720p. Alleen dat is een aanname
Daarom zeg ik ook aanname haha, via de app is het 1080p en 50 FPS.MaDiblo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:29:
[...]
Tsja, 'ogen'. Zo werkt het natuurlijk niet. Dit zijn harde cijfers.
Of de shield maakt er 1080p display resolutie van dat hoeft nog niets te zeggen over de resolutie van de stream zelf. Als ik beide streams om en om naast elkaar zet op mijn shield, is viaplay echt een stuk blurrier dan F1TV.SmasterS schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:30:
[...]
Daarom zeg ik ook aanname haha, via de app is het 1080p en 50 FPS.
weet iemand hoe het zit met de liniaire doorgifte van Ziggo? ik meende dat je als Ziggo klant (en een Viaplay) abonnement. was het niet zo dat kanaal 200 open wordt gezet?
Cogitationis poenam nemo patitur
Alleen in de race weekenden op zaterdag & zondag, volgens mij niet tijdens de test.Bullet NL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:33:
weet iemand hoe het zit met de liniaire doorgifte van Ziggo? ik meende dat je als Ziggo klant (en een Viaplay) abonnement. was het niet zo dat kanaal 200 open wordt gezet?
Mijn shield staat op 4k.. als de ingebouwde match frame rate of de refresh app gebruik geeft die aan wat de inkomende informatie aan. Niet de uitgaande informatie.menzo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:32:
[...]
Of de shield maakt er 1080p display resolutie van dat hoeft nog niets te zeggen over de resolutie van de stream zelf. Als ik beide streams om en om naast elkaar zet op mijn shield, is viaplay echt een stuk blurrier dan F1TV.
Blurrier ja klopt. Wachten hier op mensen die Bitrate kunnen uitlezen. Die zit stuk lager dan die van F1tv lijkt het op
Als de verwachting kut was dan loop het idd naar verwachting.ppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:31:
Het loopt nu toch wel redelijk naar verwachting toch.
Nee moet eerlijk zeggen dat het beter is dan het live voetbal van de week. Althans, beeld ljkt wat scherper en minder haperingen te vertonen. Ik zie nog wel wat haperingen maar dan vooral bij onboard camera's en dat kan dan ook gewoon liggen aan het gebruik van die camera's.
Huidige kwaliteit beeld:5,5 (bitrate, moet echt nog wel verder omhoog), maar had een 3 als cijfer verwacht.
Tja, ik heb hier vanalles al gehad. Van 4k ziggo f1tv en nu dit. En nee dit is niet super, maar 1080p is nietAartstyle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:38:
[...]
Als de verwachting kut was dan loop het idd naar verwachting.
Nee moet eerlijk zeggen dat het beter is dan het live voetbal van de week. Althans, beeld ljkt wat scherper en minder haperingen te vertonen. Ik zie nog wel wat haperingen maar dan vooral bij onboard camera's en dat kan dan ook gewoon liggen aan het gebruik van die camera's.
Huidige kwaliteit beeld:5,5 (bitrate, moet echt nog wel verder omhoog), maar had een 3 als cijfer verwacht.
super. Dus tja....we gaan zien hoe dit zich ontwikkeld.
F1tv gebruik nu ook maar 6000kpbs zie ik inplaats van het dubbele wat ze bij races gebruiken. Dat oogt beter dan wat viaplay doet.. hoe laag is dan in de Bitrate van viaplay.. klinkt eigenlijk dus nog niet goed
viaplay heeft 5000kbpsSmasterS schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:40:
F1tv gebruik nu ook maar 6000kpbs zie ik inplaats van het dubbele wat ze bij races gebruiken. Dat oogt beter dan wat viaplay doet.. hoe laag is dan in de Bitrate van viaplay.. klinkt eigenlijk dus nog niet goed
Precies mijn vraag :-) 200 werkt nu iig nog niet hierBullet NL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:33:
Matige kwaliteit hier op de LG C9. Ik mis de scherpte. Kleuren ook vrij flets.
Xbox Live: Miesjh NL
Dat kun je wel zeggen. Op GoogleTV viaplay stream zagen de tijdenbalk links en de popups er zeer slecht uit op viaplay. Je ziet een soort ruis die je ook ziet als een DVD upscaled. Die zaken zijn allemaal niet scherp.SmasterS schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:40:
F1TV gestart en die ziet er direct strak uit op dezelfde googletv/tv combi.
Viaplay op een niet nader genoemde providerbox getest (NDA), en daar zie ik hetzelfde probleem in de stream. Gewoon niet scherp.
I see what you did there. Ik heb hetzelfde probleem. F1TV via AppleTV4k weer aangezet.SunnieNL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:48:.
Viaplay op een niet nader genoemde providerbox getest (NDA), en daar zie ik hetzelfde probleem in de stream. Gewoon niet scherp.
Ziggo dus maar bestoken met vragen en klachten. Zij acteren als reseller dus mogen er best gek van worden.
alles kan off-topic
Wel eerlijk om te zeggen dat als F1tv geen 12.5mbit gebruikt maar 6mbit het dus ook niks zegt voor viaplay met deze eerste race...
Viaplay op mijn Sony Bravia geprobeerd. Wat hapering en zeker geen fullhd en de eerste paar minuten ook geen 50fps.. dat duurde even. Ook via de browser kan je gewoon zien dat het geen full hd is
Hopelijk kunnen ze deze kinderziekte oplossen en krijgen we daadwerkelijk een fullhd stream bij de 1e race.. anders is F1TV heel snel aan geslingerd
Hopelijk kunnen ze deze kinderziekte oplossen en krijgen we daadwerkelijk een fullhd stream bij de 1e race.. anders is F1TV heel snel aan geslingerd
[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 10-03-2022 08:55 ]
De communicatie campagne van Viaplay en (daardoor dus ook) Ziggo laat veel te wensen over. Veel mensen weten niet precies wat ze nu kunnen verwachten.
Het is eigenlijk heel simpel. Tot 1 augustus is in race weekenden (zaterdag en zondag) kanaal 200 open voor mensen die Viaplay hebben aangeschaft via Ziggo. De overige dagen is er gewoon niks te zien op kanaal 200.
Mensen die Viaplay direct hebben aangeschaft kunnen wel de App op de mediabox next gebruiken maar dus niet het kanaal 200. Na 1 augustus verdwijnt kanaal 200 weer, zoals het er nu voor staat.
De testdagen zijn dus niet op kanaal 200 te zien. Dat zul je moeten bekijken met een app.
Het is eigenlijk heel simpel. Tot 1 augustus is in race weekenden (zaterdag en zondag) kanaal 200 open voor mensen die Viaplay hebben aangeschaft via Ziggo. De overige dagen is er gewoon niks te zien op kanaal 200.
Mensen die Viaplay direct hebben aangeschaft kunnen wel de App op de mediabox next gebruiken maar dus niet het kanaal 200. Na 1 augustus verdwijnt kanaal 200 weer, zoals het er nu voor staat.
De testdagen zijn dus niet op kanaal 200 te zien. Dat zul je moeten bekijken met een app.
Ik merk dat er af en toe haperingen zijn niet alleen bij de race beelden maar ook in de studio, dit is zowel op de apple tv 4k als via een browser (edge). Daarnaast vind ik het beeld kwaliteit niet echt super, stuk minder dan ziggo vorig seizoen (1080i)
Inmiddels zie ik dat de LG G1 Viaplay app wel synchroon loopt. Beeldkwaliteit is prima, geen 4K natuurlijk m. Steeds minder haperingen 👍🏻kuka schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:00:
[...]
Hier op LG G1 sync problemen tussen beeld en geluid. Op iPhone app wel synchroon.
Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"
Ik kan er niet enthousiast van worden wat betreft de beeldkwaliteit, zacht uitgedrukt. Niet gek als je van Ziggo 4K komt natuurlijk....Echt waarom, anno 2022 dat we hier zitten te discussiëren over 720p....
Enthousiaster wordt ik wél van het commentaar. Dus kom op Viaplay, gooi in ieder geval die bitrate omhoog en haal die f***** haperingen eruit zodat we in ieder geval een fatsoenlijk 1080p beeld krijgen dan wordt het misschien nog wat. Maar nu voelt het nog steeds als 99 euro door de plee en had ik beter voor F1TV kunnen gaan. Sorry, meer kan ik er niet van maken. En niet aan komen zetten met opstartproblemen.
Enthousiaster wordt ik wél van het commentaar. Dus kom op Viaplay, gooi in ieder geval die bitrate omhoog en haal die f***** haperingen eruit zodat we in ieder geval een fatsoenlijk 1080p beeld krijgen dan wordt het misschien nog wat. Maar nu voelt het nog steeds als 99 euro door de plee en had ik beter voor F1TV kunnen gaan. Sorry, meer kan ik er niet van maken. En niet aan komen zetten met opstartproblemen.
Studio segmenten laten een pijnlijk beeld zien, ze hebben nog een lange weg te gaan. voorlopig hou ik het maar bij F1TV, zelfs nog gespeeld met de beeldinstellingen van mijn c9. Telefoon of tablet laten het niet zo duidelijk zien, maar de voornaamste kijkwijze (op 55") is echt niet te doen.
Zijn opstartproblemenDutchOwnage schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:00:
Ik kan er niet enthousiast van worden wat betreft de beeldkwaliteit, zacht uitgedrukt. Niet gek als je van Ziggo 4K komt natuurlijk....Echt waarom, anno 2022 dat we hier zitten te discussiëren over 720p....
Die haperingen merk ik ook. Kijk via de Viaplay app op mijn LG C9.Phorcys schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:56:
Ik merk dat er af en toe haperingen zijn niet alleen bij de race beelden maar ook in de studio, dit is zowel op de apple tv 4k als via een browser (edge). Daarnaast vind ik het beeld kwaliteit niet echt super, stuk minder dan ziggo vorig seizoen (1080i)
Kwaliteit verder lijkt mij op het oog redelijk oké. Ziet er HD uit. Zou het (nogmaals, op het oog) vergelijkbaar noemen met F1tv. Referentie is vorig seizoen, ik heb dit seizoen (nog) geen F1tv. Streamde F1tv altijd naar een Chromecast Ultra.
Allard Kalff bij Viaplay. Goede keuze van Viaplay. Wist eens niet dat hij het ging doen.
Je hoort gelijk dat hij veel verstand heeft van formule 1. Had een goede combinatie kunnen zijn met Olav.
Je hoort gelijk dat hij veel verstand heeft van formule 1. Had een goede combinatie kunnen zijn met Olav.
Het vervelende is alleen dat Viaplay de rechten vorig jaar ook al had in een aantal landen. Daar hebben ze blijkbaar genoegen genomen met deze matige kwaliteit in 720p en vrij lage bitrate (buiten de enkele uitzondering waarin er in 4K werd uitgezonden).Exocet schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:18:
Op een 65" tv, zie je toch echt een duidelijk verschil in beeldkwaliteit. Vooralsnog houd ik beide abo's nog even aan, maar Viaplay zal toch echt nog even een stapje moeten maken.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Helaas ga je ze niet zo vaak horen.DutchOwnage schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:00:
Allard Kalff en Sebastiaan Bleekemolen verzorgen donderdagochtend het commentaar tijdens de testdag en dat zullen zij vaker doen dit jaar. Naast Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk, de vaste commentatoren van Viaplay, zullen Kalff en Bleekemolen verslag doen van de eerste vrije trainingen en de Formule 2.
Ik heb Viaplay een mail gestuurd dat we toch echt wel verbetering willen zien in stream kwaliteit voordat de race begint, denk niet dat ze er wat mee doen maar ben wel benieuwd naar hun reactie.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Je weet dat ze vroeger een combi waren?Evertt schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:02:
Allard Kalff bij Viaplay. Goede keuze van Viaplay. Wist eens niet dat hij het ging doen.
Volledig mee eens. Ik kom ook van Ziggo F1 4K. Het verschil is gewoon te groot.DutchOwnage schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:00:
Xbox Live: Miesjh NL
Het is inderdaad zonde geweest dat Olav Mol nooit een co-commentator naast zich heeft geduld (op een heel kort experiment met Guido van der Garde na). Was hij daar wel voor in geweest, dan had Viaplay hem wellicht gewoon overgenomen.Evertt schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:02:
Naja ik vind het beduidend slechter in ieder geval zowel via de laptop als op de tv. Zelfs al zou ik het niet vergelijken met afgelopen seizoen dan zie je alsnog dat het gewoon niet goed is, kijk alleen al naar de tekst in beeld, deze is gewoon niet scherp.Hompu schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:01:
[...]
Die haperingen merk ik ook. Kijk via de Viaplay app op mijn LG C9.
Kwaliteit verder lijkt mij op het oog redelijk oké. Ziet er HD uit. Zou het (nogmaals, op het oog) vergelijkbaar noemen met F1tv. Referentie is vorig seizoen, ik heb dit seizoen (nog) geen F1tv. Streamde F1tv altijd naar een Chromecast Ultra.
Vanmorgen F1tv en Viaplay vergeleken op mijn TV, LG C7. Viaplay via tv of shield tv maakt geen verschil in kwaliteit.
Het beeld via viaplay is beduidend slechter dan via F1tv.
Maar de fps lijkt bij viaplay wel hoger te zijn. F1tv lijkt bij mij wat schokkerig op de Shield tv. Op mijn tablet of telefoon ervaar ik dat eigenlijk niet.
Meerdere mensen deze ervaring met deze combi?
Maar de fps lijkt bij viaplay wel hoger te zijn. F1tv lijkt bij mij wat schokkerig op de Shield tv. Op mijn tablet of telefoon ervaar ik dat eigenlijk niet.
staat je shield wel op 50hz als je f1tv gebruikt?Fuske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:15:
Vanmorgen F1tv en Viaplay vergeleken op mijn TV, LG C7. Viaplay via tv of shield tv maakt geen verschil in kwaliteit.
Op de next is viaplay (nog) niet beschikbaar.Aartstyle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:55:
De communicatie campagne van Viaplay en (daardoor dus ook) Ziggo laat veel te wensen over. Veel mensen weten niet precies wat ze nu kunnen verwachten.
Point taken. Als ik vlak voor de tv ga staan zie ik inderdaad dat de tekst van de laptimes niet haarscherp is. Als ik 4 meter van de tv op de bank zit valt me dat niet op. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het beter kan (en moet IMO). Dit is hetzelfde als ik vanaf mijn telefoon naar de Chromecast Ultra cast. Dus lijkt inderdaad aan de uitgaande stream van Viaplay te liggen.Phorcys schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:08:
[...]
Naja ik vind het beduidend slechter in ieder geval zowel via de laptop als op de tv. Zelfs al zou ik het niet vergelijken met afgelopen seizoen dan zie je alsnog dat het gewoon niet goed is, kijk alleen al naar de tekst in beeld, deze is gewoon niet scherp.
De kwaliteit van de WebOS app viel mij overigens direct in negatieve zin op. Rommelige interface en een slechte resolutie (korrelig beeld).
chromecast 3 (max 1080p) aangestuurd met app op telefoon, rond de 5 Mbit
mening: ik vind het voldoende goed.
misschien dat viaplay nog aan opstarten is het dat er tijdens het race weekend meer bandbreedte wordt gebruikt/aangeboden.
chromecast 3 vanaf pc aangestuurd: zelfde beeld.
op mijn philips 55oled706 (4k) zelfde bandbreedte, en geen haperingen
mening: ik vind het voldoende goed.
misschien dat viaplay nog aan opstarten is het dat er tijdens het race weekend meer bandbreedte wordt gebruikt/aangeboden.
chromecast 3 vanaf pc aangestuurd: zelfde beeld.
op mijn philips 55oled706 (4k) zelfde bandbreedte, en geen haperingen
[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 10-03-2022 09:39 ]
Ik kijk hier via de app op een Philips Oled935 en het beeld stottert om paar seconden.
Laat de app even aan staan om te zien of het straks minder wordt, maar ik ben bang van niet.
Laat de app even aan staan om te zien of het straks minder wordt, maar ik ben bang van niet.
Op https://viaplay.com/nl-nl/ kan ik niet aanmelden met mijn inlog gegevens. Krijg de melding "Gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen."
Met de Android app is inloggen geen probleem.
Inloggegevens komen uit 1Password, dus geen typo issue.
Meer mensen last van?
Met de Android app is inloggen geen probleem.
Inloggegevens komen uit 1Password, dus geen typo issue.
Meer mensen last van?
Vanmorgen in het begin, zag ik lipsynch problemen bij de LG app, en bij chrome op de pc.
Dit lijkt nu opgelost.
Dit lijkt nu opgelost.
Via chrome op macOS: 720p, 50 fps, 5 Mbps video, 128 Kbps audio. Verder werkt het wel vlekkeloos, geen haperingen en teruggaan naar een eerder moment werkt snel.
Niet af en toe een hapering die je ziet ? Want dat zit er toch wel degelijk nog in.eilavid schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:43:
Via chrome op macOS: 720p, 50 fps, 5 Mbps video, 128 Kbps audio. Verder werkt het wel vlekkeloos, geen haperingen en teruggaan naar een eerder moment werkt snel.
Ik zie dat op meerdere verschillende devices terug komen, op dezelfde momenten.
Ik zie ze terug, in de LG app, op de Android telefoon, en chrome browser.
Allemaal op dezelfde frames.
[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 10-03-2022 09:46 ]
Internet verbinding (aan jouw kant), wifi, ander lokaal internet verkeer ?ppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:45:
[...]
Niet af en toe een hapering die je ziet ? Want dat zit er toch wel degelijk nog in.
Ik zie dat op meerdere verschillende devices terug komen, op dezelfde momenten.
Ik zie ze terug, in de LG app, op de Android telefoon, en chrome browser.
Allemaal op dezelfde frames.
Nee, telefoontje zit op 4g zelfsW1ck1e schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:47:
[...]
Internet verbinding (aan jouw kant), wifi, ander lokaal internet verkeer ?
Maar goed, misschien zie ik te veel....
En trouwens de streams lopen allemaal uit synch, en toch op dezelfde frames een hapering.
Dus zit het dan in de stream, volgens mij wel
[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 10-03-2022 09:50 ]
Ik zie ook nog wel wat kleine haperingen/frame skips hoor.
Ik zie wat je bedoeld denk ik, was net een paar frames die dubbel kwamen. Weet niet of het door Viaplay komt of wat FOM doorgeeft aan ze.
Vermoedelijk viaplay want dit was met andere live evenementen eerder ook al het geval.eilavid schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:51:
[...]
Ik zie wat je bedoeld denk ik, was net een paar frames die dubbel kwamen. Weet niet of het door Viaplay komt of wat FOM doorgeeft aan ze.
Meten is weten
Apple TV 4K met viaplay app
:strip_exif()/f/image/f2ct6TKXGGmLF0neKZAOLcTA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ahum......
Apple TV 4K met viaplay app
:strip_exif()/f/image/f2ct6TKXGGmLF0neKZAOLcTA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ahum......
[ Voor 3% gewijzigd door Lightmanster op 10-03-2022 09:55 ]
Wat moet er gezien worden? Ik heb even teruggespoeld met F1TV, maar ik zie helemaal niets 'raars'. Het schot wat is zag was van een Ferrari die door bochten combinatie ging en zag er prima vloeiend uit.ppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:52:
pak maar 2:08:25
op 31 seconden, als je dat niet ziet
Ah ja, dat kan FOM zijn. Heb ook f1tv, maar goed geen zin om dat nu te bekijkeneilavid schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:51:
[...]
Gewoon treurig. Kan er niks anders van maken. Van 15000 kbps in 4k bij ziggo, naar 720P bij 5000 kbps met frameskips. tja......
Ik ga je een nieuw voorbeeld geven, momentdnmw2705 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:55:
[...]
Wat moet er gezien worden? Ik heb even teruggespoeld met F1TV, maar ik zie helemaal niets 'raars'. Het schot wat is zag was van een Ferrari die door bochten combinatie ging en zag er prima vloeiend uit.
Ik heb geprobeerd Xcode op mijn Macbook te installeren, maar met meer dan 40gb vrije ruimte lukte het niet. Is dit ook op Apple TV?
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2