Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 28 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
NeverSettle schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:50:
[...]

In Zweden hebben ze volgens mij ook lineair tv. NENT is daar grote speler.
Klopt idd, bijv.

https://www.tele2.se/tv/tillval/paket
https://go.canaldigital.se/channels/5470/tv (was eerst Viasat)
via de schotel met Telenor blijkbaar 18Mb/s voor het UHD kanaal en zo'n 8-9 voor de HD zenders

Zie hier ook Viaplay via Ziggo 200 staan, bijna 12Mb/s: https://www.digitalbitrat...48&live=202&sec=0&lang=en Benieuwd of het er ook aan af te zien is/gaat zijn, je kan je bijna niet voorstellen dat het een andere bron als signaal krijgt ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:46
apis29 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:47:
[...]

Klopt idd, bijv.

https://www.tele2.se/tv/tillval/paket
https://go.canaldigital.se/channels/5470/tv (was eerst Viasat)
via de schotel met Telenor blijkbaar 18Mb/s voor het UHD kanaal en zo'n 8-9 voor de HD zenders

Zie hier ook Viaplay via Ziggo 200 staan, bijna 12Mb/s: https://www.digitalbitrat...48&live=202&sec=0&lang=en Benieuwd of het er ook aan af te zien is/gaat zijn, je kan je bijna niet voorstellen dat het een andere bron als signaal krijgt ...
Bron zal hetzelfde zijn maar wellicht wel een hogere bitrate. Zoals eerder aangegeven is de promo op 200 best prima. En beter dan on-demand content op Viaplay.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

apis29 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:47:
[...]
knip]

Die 12Mbit krijg ik via DVB-C ook te zien op Ziggo kanaal 200, ik heb echter geen abonnement daarop, het beeld blijft zwart (met als tekstmelding voor het kanaal dat dit enkel voor Viaplay abonnees is). Het lijkt een gereserveerde bandbreedte voor dat kanaal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 18:30

OFV

Abonnement afgesloten. Streamen naar chromecast werkt inderdaad vlekkeloos en 2 streams tegelijk werkt ook goed vanaf verschillende ip. Dit houdt het betaalbaar dankzij delen. Had moeite met weer een extra streaming dienst en de kosten. Nu alsnog voor een redelijk bedrag de F1 kunnen volgen. Ben tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toch zenden ze in Zweden ook gewoon direct via het eigen streaming-platform live sport (F1 en Premier League) in 4K uit. Via Apple TV 4K, Chromecast Ultra en Microsoft Edge. Dus dat moet hier uiteindelijk ook prima mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:12
TexMex schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:51:
[...]

Toch zenden ze in Zweden ook gewoon direct via het eigen streaming-platform live sport (F1 en Premier League) in 4K uit. Via Apple TV 4K, Chromecast Ultra en Microsoft Edge. Dus dat moet hier uiteindelijk ook prima mogelijk zijn.
Tja of ze dat gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:05:
[...]

Die 12Mbit krijg ik via DVB-C ook te zien op Ziggo kanaal 200, ik heb echter geen abonnement daarop, het beeld blijft zwart (met als tekstmelding voor het kanaal dat dit enkel voor Viaplay abonnees is). Het lijkt een gereserveerde bandbreedte voor dat kanaal.
Hier wel beeld met de promo uitzendingen via DVB-C, die idd een vergelijkbare bitrate hebben als Ziggo Sport Select, maar ben nog niet onder de indruk...

Even afwachten wat de Live uitzendingen gaan brengen op Viaplay Xtra -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Soppyscroll schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:56:
[...]

Tja of ze dat gaan doen...
Dat zal inderdaad nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik hoop dat ze snel een update gaan uitbrengen om de kwaliteit te verbeteren, want het is nog geen hoogstandje beeldkwaliteit met dat gestotter om de zoveel seconden bij live beelden en die 1080p hier op onze Sony Bravia met 1Gigabit internet :p

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 07-03-2022 23:11 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
[...]

Wel apart dat ze 1080P overslaan, maar wel 720P of 4K :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:48
Rivanov schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Gaaaaaaaaapppppp... leer lezen.
Die app is er voorlopig ook niet, vandaar dat ze het kanaal 200 gebruiken tijdelijk.
Enig idee wanneer de app beschikbaar komt op de Next? Ik heb een Samsung tv (serif uit 2018) en de app is wel beschikbaar in de Samsung store. Maar als ik hem open doet ie niks (blijft laden)

Om nou een chromecast te kopen voor een paar weken…. Ik weet van kanaal 200. Maar die doen alleen de F1 races. En niet testen, docu etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
meermarco schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:47:
[...]

Enig idee wanneer de app beschikbaar komt op de Next? Ik heb een Samsung tv (serif uit 2018) en de app is wel beschikbaar in de Samsung store. Maar als ik hem open doet ie niks (blijft laden)

Om nou een chromecast te kopen voor een paar weken…. Ik weet van kanaal 200. Maar die doen alleen de F1 races. En niet testen, docu etc.
Geen laptop met HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Jawel. Maar alles zit ‘vol’. Maar idd. Dat is voor de time being wellicht een ‘oplossing’. Totdat de app op de next komt. Duh 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
meermarco schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:56:
[...]

Jawel. Maar alles zit ‘vol’. Maar idd. Dat is voor de time being wellicht een ‘oplossing’. Totdat de app op de next komt. Duh 🙄
Wel wat jammer idd. Ze wisten ook niet al een paar maand dat er een app moest komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Inspired schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:57:
[...]

Wel wat jammer idd. Ze wisten ook niet al een paar maand dat er een app moest komen. :)
maar niemand via de wandelgangen ofzo al een indicatie? :-) mag toch niet hopen medio juli totdat kanaal 200 stopt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
meermarco schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:47:
[...]

Die is beschikbaar! Staat met grote letters in beeld als je je via Ziggo aanmeldt. Zonder enige voorwaarde.

Dus als je de verkooppraat van Ziggo gelooft is de wereld fantastisch!

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:10
G_Dragon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:10:
Ik hoop dat ze snel een update gaan uitbrengen om de kwaliteit te verbeteren, want het is nog geen hoogstandje beeldkwaliteit met dat gestotter om de zoveel seconden bij live beelden en die 1080p hier op onze Sony Bravia met 1Gigabit internet :p
Heb je ook een Gigabit poort op je tv voor dat internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
ZiSE schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:11:
[...]

Dit is zo waar, bijna alle fabrikanten hebben op hun topmodellen alleen maar een 100mbit ethernet aansluiting opgenomen. Ik kan er zelf over meepraten :+
Vaak heb je een hogere snelheid met een WiFi verbinding maar neemt de kans op een minder stabiele verbinding toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Miki schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:21:
[...]

Dit is zo waar, bijna alle fabrikanten hebben op hun topmodellen alleen maar een 100mbit ethernet aansluiting opgenomen. Ik kan er zelf over meepraten :+
Vaak heb je een hogere snelheid met een WiFi verbinding maar neemt de kans op een minder stabiele verbinding toe.
Stabiele 100Mbit is meer dan voldoende. Voor Viaplay volstaat zelfs 10Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

ZiSE schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:11:
[...]

Nee, toen ik dit vorig jaar ontdekte was ik wel stomverbaast. Maar weet dat de streamingsdiiensten er voldoende aan hebben, hopelijk updaten ze Viaplay wel snel.

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 08-03-2022 08:50 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Inspired schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:30:
[...]

Stabiele 100Mbit is meer dan voldoende. Voor Viaplay volstaat zelfs 10Mbit.
Oh en de helft (50Mbit) ook voor alle streamingsdiensten zou ook goed zijn, Apple TV+ zit aan 30Mbit/s max.

Alleen in de context dat iemand een 1Gbit lijntje heeft en die aan zijn smart-TV heeft hangen in de hoop er alles uit te halen kan wel eens van een koude kermis thuis komen. Zelfs de meeste mediaspelers hebben een 100Mbit ethernet aansluiting (Nokia 8000 bijv.) waarbij alleen de Nvidia Shield en Apple TV daadwerkelijk een 1Gbit ethernet aansluiting hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Miki schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:00:
[...]

Oh en de helft (50Mbit) ook voor alle streamingsdiensten zou ook goed zijn, Apple TV+ zit aan 30Mbit/s max.

Alleen in de context dat iemand een 1Gbit lijntje heeft en die aan zijn smart-TV heeft hangen in de hoop er alles uit te halen kan wel eens van een koude kermis thuis komen. Zelfs de meeste mediaspelers hebben een 100Mbit ethernet aansluiting (Nokia 8000 bijv.) waarbij alleen de Nvidia Shield en Apple TV daadwerkelijk een 1Gbit ethernet aansluiting hebben.
De Gbit verbinding helpt natuurlijk wel ivm ander verkeer. Qua streaming geloof ik even niet dat we binnen afzienbare tijd meer dan 100Mbit nodig gaan hebben. Als een nieuwe dienst in 2022 begint met 5Mbit dan hebben we nog wel even een weg af te leggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:07:
[...]

De Gbit verbinding helpt natuurlijk wel ivm ander verkeer. Qua streaming geloof ik even niet dat we binnen afzienbare tijd meer dan 100Mbit nodig gaan hebben. Als een nieuwe dienst in 2022 begint met 5Mbit dan hebben we nog wel even een weg af te leggen. :)
Er is ook geen dienst in de wereld die On-Demand 100 mbit diensten kan weghosten, daar hebben we niet eens de infra voor. Al helemaal niet als we met 200k-500k accounts tegelijk zitten te streamen.
Dan is het plezier snel voorbij, zeker met hoe Viaplay het heeft opgezet. Zet bij providers systemen neer die dat lokaal laten, dan zal het al veel makkelijker worden om zoiets te faciliteren.

[ Voor 11% gewijzigd door ed1703 op 08-03-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
OFV schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:13:
Abonnement afgesloten. Streamen naar chromecast werkt inderdaad vlekkeloos en 2 streams tegelijk werkt ook goed vanaf verschillende ip. Dit houdt het betaalbaar dankzij delen. Had moeite met weer een extra streaming dienst en de kosten. Nu alsnog voor een redelijk bedrag de F1 kunnen volgen. Ben tevreden.
Waren dat live uitzendingen die je uitprobeerde? Of gewone On Demand content?
Ik hou mijn hart namelijk vast voor de live uitzendingen van F1 over anderhalve week... zowel qua kwaliteit (zie ook alles hierboven) als qua capaciteit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Barre73 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Ik hou mijn hart namelijk vast voor de live uitzendingen van F1 over anderhalve week... zowel qua kwaliteit (zie ook alles hierboven) als qua capaciteit.
Pre-Season testing is ook live te zien, deze week. Dus dat is al een goede test.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Sportzenders op een streaming platform aanbieden is sowieso in mijn ogen niet om aan te raden. Je hebt allereerst te maken met een significante vertraging ten opzichte van liniaire uitzendingen en ten tweede werkt het vaak ook niet helemaal fijn. Zo jammer dat ze er niet voor gekozen hebben om er niet gewoon een tv zender van te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
BramViking schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:11:
Sportzenders op een streaming platform aanbieden is sowieso in mijn ogen niet om aan te raden. Je hebt allereerst te maken met een significante vertraging op liniaire uitzendingen en ten tweede werkt het vaak ook niet helemaal fijn. Zo jammer dat ze er niet voor gekozen hebben om er niet gewoon een tv zender van te maken.
Dan kom je er niet met een zender, ze willen ook Duits en Engels voetbal aanbieden en Darts. Daarnaast ook nog on demand content.
Dan moet je dus naast een online platform al snel een stuk of 5 lineaire kanalen bij de kabelboeren claimen. (Of veel meer als je alle wedstrijden live aan wil kunnen bieden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Weet iemand of bij F1TV het mogelijk is uitgesteld te kijken, als bijvoorbeeld de race om 07:00 uur begint om deze dan later in te starten? Of moet je dan wachten totdat de race is afgelopen om hem dan terug te kijken en is dat dan meteen mogelijk of is die uitzending dan pas veel later terug te kijken?

[ Voor 37% gewijzigd door dwdd op 08-03-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Inspired schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:07:
[...]

Bravia Core (Purestream, 80Mbps lossless UHD) biedt Imax Enhanced titels aan.

En dat ziet er prima uit.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Ankona schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Dan kom je er niet met een zender, ze willen ook Duits en Engels voetbal aanbieden en Darts. Daarnaast ook nog on demand content.
Dan moet je dus naast een online platform al snel een stuk of 5 lineaire kanalen bij de kabelboeren claimen. (Of veel meer als je alle wedstrijden live aan wil kunnen bieden)
Ze hadden prima een app kunnen ontwikkelen voor enkel streaming content en een zender voor live wedstrijden op tv.

[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 08-03-2022 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
BramViking schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Ze hadden prima een app kunnen ontwikkelen voor enkel streaming content en de live zenders op tv.
Nou nee, hoe zie je dat voor je?
Zaterdag scheduled:

13:25 uur tot 18 uur:
8x voetbal (7x bundesliga, 1x coppa italia), 1x F1 test

Dat zijn al 9 zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
ed1703 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Zaterdag scheduled:

Dat zijn al 9 zenders.
Jij hebt nooit Ziggo Sport totaal gehad zo te zien. Een sport zender heeft inderdaad meerdere kanalen nodig, maar dat is altijd het geval. Ik bedoel in dit geval de series en films los koppelen van het live aanbod op tv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
BramViking schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Jij hebt nooit Ziggo Sport totaal gehad zo te zien. Een sport zender heeft inderdaad meerdere kanalen nodig, maar dat is altijd het geval. Ik bedoel in dit geval de series en films los koppelen van het live aanbod op tv.
Dat heb ik wel. (ook nog ooit eredivisie live gehad, inmiddels alweer een tijdje Fox/ESPN, moest men ook al keuzes maken) Het idee van Viaplay is juist dat je alle wedstrijden van Viaplay allemaal live kunt volgen.
Doe er een weekendje Darts bij en er moeten nog meer kanalen bij.

Ik denk dat een aantal hier het product van Viaplay niet helemaal begrepen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ed1703 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Zaterdag scheduled:

Dat zijn al 9 zenders.
Precies dit, daarom heeft streaming echt wel de toekomst en met de tijd zal het steeds makkelijker en goedkoper worden om unicast streams te versturen naar eindklanten.

Je ziet bijvoorbeeld nu ook al dat enkele telco’s zoals T-mobile en Delta hun tv netwerk omzetten van multicast naar unicast. Het is ook voor eindgebruikers veel eenvoudiger om een stream op een willekeurig apparaat te kijken dan met multicast streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 18:30

OFV

Barre73 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:17:
[...]

On demand. Ben ook benieuwd hoe de eerste F1 race het gaat doen qua stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ankona schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Had dat maar gedaan, ESPN werkt perfect op die manier

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
ed1703 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Dat heb ik wel. (ook nog ooit eredivisie live gehad, inmiddels alweer een tijdje Fox/ESPN, moest men ook al keuzes maken) Het idee van Viaplay is juist dat je alle wedstrijden van Viaplay allemaal live kunt volgen.
Doe er een weekendje Darts bij en er moeten nog meer kanalen bij.

Ik denk dat een aantal hier het product van Viaplay niet helemaal begrepen hebben.
Allereerst je kunt niet alle wedstrijden live volgen. Dat is afhankelijk van de competitie, welke de licentie verstrekt. Om een voorbeeld te noemen: de Premier league heeft de regel dat er geen meerdere vier uur wedstrijden in het weekend mogen worden uitgezonden.Ten tweede is hetgeen wat Viaplay aanbiedt ook gewoon mogelijk op lineaire televisie. Ten derde lopen de uitzendingen ook nog eens 20-50 seconden achter op hetzelfde live aanbod dat via een ander techniek getoond wordt. En dan heb je ook nog eens de lage resolutie, lage bitrate, stuttering en buffering. Ik denk dat een aantal hier niet begrepen hebben waarom er met live producten gewoon niet gekloot dient te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
BramViking schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:03:
[...]

Allereerst je kunt niet alle wedstrijden live volgen. Dat is afhankelijk van de competitie, welke de licentie verstrekt. Om een voorbeeld te noemen: de Premier league heeft de regel dat er geen meerdere vier uur wedstrijden in het weekend mogen worden uitgezonden.Ten tweede is hetgeen wat Viaplay aanbiedt ook gewoon mogelijk op lineaire televisie. Ten derde lopen de uitzendingen ook nog eens 20-50 seconden achter op hetzelfde live aanbod dat via een ander techniek getoond wordt. En dan heb je ook nog eens de lage resolutie, lage bitrate, stuttering en buffering. Ik denk dat een aantal hier niet begrepen hebben waarom er met live producten gewoon niet gekloot dient te worden.
Wat jij nu steeds probeert te vermengen in de discussie is dat de huidige ondermaatste prestaties van ViaPlay een reden is dat het streamen ondemand van live sportwedstrijden geen toekomst heeft.

In mijn ogen zie je nu al dat veel mensen en met name de jeugd veel gerichter ondemand naar content kijken op een plaats en op een device wanneer het hun uitkomt. De hele opkomst van Netflix en andere streamingsdiensten hebben laten zien dat dit een levensvatbaar businessmodel is en dus toekomst heeft. Live evenementen kijken van je favoriete sport of club is de volgende nieuwe hype en ViaPlay speelt hier handig op in met allerlei verschillende sportlicenties die ze hebben aangekocht.

Dat het nu allemaal nog niet lekker werkt hoort in deze fase van techniek maar ik durf de weddenschap wel aan dat we over 3 jaar heel anders tegen deze materie aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 20:54
Miki schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:19:
[...]

Dat het nu allemaal nog niet lekker werkt hoort in deze fase van techniek maar ik durf de weddenschap wel aan dat we over 3 jaar heel anders tegen deze materie aankijken.
Viaplay bestaat al 14 jaar; Wikipedia: Viaplay

Als ze nu nog niet genoeg ervaring hebben krijgen ze het nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 11:52
[...]

Wat jij nu steeds probeert te vermengen in de discussie is dat de huidige ondermaatste prestaties van ViaPlay een reden is dat het streamen ondemand van live sportwedstrijden geen toekomst heeft.

In mijn ogen zie je nu al dat veel mensen en met name de jeugd veel gerichter ondemand naar content kijken op een plaats en op een device wanneer het hun uitkomt. De hele opkomst van Netflix en andere streamingsdiensten hebben laten zien dat dit een levensvatbaar businessmodel is en dus toekomst heeft. Live evenementen kijken van je favoriete sport of club is de volgende nieuwe hype en ViaPlay speelt hier handig op in met allerlei verschillende sportlicenties die ze hebben aangekocht.

Totaal mee eens.
Streams zijn gewoon perfect voor dit. Enige nadeel is de vertraging (al zou die volgens sommige er tegenwoordig geeneens hoeven te zijn)
Ik blijf wel bij mijn idee dat 14 euro per maand de kwaliteit gewoon goed mag wezen. Dat is helaas nu nog niet voor viaplay.

Heb gelukkig nog paar maand f1tv pro er naast lopen zo ik heb een fail safe in theory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je een tv zender wilt aanbieden moet je met alle providers om de tafel gaan zitten. In bijna alle gevallen (ik geloof dat de enige uitzondering zo ongeveer ESPN is) zal een zender moeten betalen om een zender in een pakket te krijgen. De kosten nemen dan dus ook gewoon toe.
Het is dus niet zo dat het even simpel te doen is. (Dat is ook een van de redenen dat Viaplay in Scandinavië zo veel duurder is dan hier.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
MartZuid schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Viaplay bestaat al 14 jaar; Wikipedia: Viaplay

Als ze nu nog niet genoeg ervaring hebben krijgen ze het nooit meer.
ViaPlay heeft zich nu op streaming gericht maar was ooit bekend als satelliet tv provider (Viasat) dus die 14 jaar is wat ruim genomen door je :)

Daarbij zie je al in Scandinavië dat ze al op hogere kwaliteit kunnen uitzenden dus het is een kwestie van tijd voordat wij er ook van kunnen profiteren of dat wellicht een andere grote speler zich op de markt gaat roeren.
SmasterS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Totaal mee eens.
Streams zijn gewoon perfect voor dit. Enige nadeel is de vertraging (al zou die volgens sommige er tegenwoordig geeneens hoeven te zijn)
Ik blijf wel bij mijn idee dat 14 euro per maand de kwaliteit gewoon goed mag wezen. Dat is helaas nu nog niet voor viaplay.

Heb gelukkig nog paar maand f1tv pro er naast lopen zo ik heb een fail safe in theory.
De vertraging is wel echt een dingetje wat helaas inherent is aan de gebruikte unicast techniek. Een tijdelijke buffer opnemen om de kwaliteit te kunnen garanderen ga je er niet zomaar uithalen. Dat heb ik afgelopen zomer met het voetbal icm NLZIET ook gemerkt. Daar liepen de streams ook een kleine 30sec achter en waren de buren al aan het juichen nog voordat ik de betreffende actie zag van waaruit het doelpunt kwam. Dat is dus echt wel een minpunt maar niet onoverkomelijk als gaandeweg alle providers zullen overstappen. Ziggo is bijvoorbeeld ook al bezig met testen van een IPTV kastje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Miki schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:39:
[...]

[...]

De vertraging is wel echt een dingetje wat helaas inherent is aan de gebruikte unicast techniek. Een tijdelijke buffer opnemen om de kwaliteit te kunnen garanderen ga je er niet zomaar uithalen. Dat heb ik afgelopen zomer met het voetbal icm NLZIET ook gemerkt. Daar liepen de streams ook een kleine 30sec achter en waren de buren al aan het juichen nog voordat ik de betreffende actie zag van waaruit het doelpunt kwam. Dat is dus echt wel een minpunt maar niet onoverkomelijk als gaandeweg alle providers zullen overstappen. Ziggo is bijvoorbeeld ook al bezig met testen van een IPTV kastje.
Heb ooit ergens gelezen, wat ik uiteraard niet kan terug vinden is dat stream delay eigenlijk uit de tijd komt dat het internet langzamer was. Tegenwoordig zou het geen 30 sec hoeven te zijn en kan het even zoals lineare tv wezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ze zijn nu al niet eens in staat een enkele stream zonder problemen aan te bieden op piekmomenten maar het is de bedoeling dat men meerdere wedstrijden tegelijk kan kijken (terwijl er een limiet van 2 apparaten is)? Zoals al gemeld streamen ze ook al jaren in Scandinavië (naast het lineaire), kost het meer dan het dubbele daar en is de kwaliteit net zo matig als hier met uitzondering van een handvol UHD wedstrijden. Eurosport Player bestaat onderhand vast ook al een jaar of 10 en de kwaliteit is nog steeds middelmatig...
Amerikaanse sportliga's bieden zelf ook een streamingdienst en als er ergens geld in omgaat is het daar wel en ook nog niks in 4K (nu hebben ze dan ook wel nog megacontracten met diverse zenders natuurlijk die het in eerste instantie nog altijd van lineaire tv moeten hebben).
[...]

Dat was idd al bekend, Viaplay is de streamingdienst die ook los afgenomen kan worden maar net zo goed meer dan 30 euro in de maand kost. Wellicht is dat de reden waarom hier niet van begin af aan met 4K gestreamd wordt en waarover ze aangegeven hebben dat het voorlopig ook niet in de planning zit.
2160p of 720p zijn daar ook de twee smaken (en 1080p is beschikbaar voor de UHD uitzendingen waar het apparaat enkel Full HD aankan).
Dat het niet lineair aangeboden wordt in NL zal ongetwijfeld aan het kostenplaatje liggen en het 'belachelijke' bedrag wat ze voor F1 hebben neergelegd icm de zuinige NL markt :P . Een streaming app/dienst kan natuurlijk heel goed als supplement voor het lineaire aanbod functioneren, dat is toch min of meer waar Eurosport Player dienst voor heeft gedaan ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJC-1A1eoLOGM7eMhbyS_gWErdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NmTa8YnOkFfmhzEbXDvR3PJ7.png?f=fotoalbum_large

Viaplay 4K in Denemarken https://www.flatpanels.dk...opic.php?p=332020#p332020
(bijna driekwart jaar geleden ook al gepost overigens apis29 in "Viaplay in Nederland")

[ Voor 64% gewijzigd door apis29 op 08-03-2022 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
[...]

Nee dat is jouw eigen aanname, dat het geen toekomst zou hebben, komt in dit geval uit je eigen koker. Daarnaast ontkent niemand de kracht van streaming, maar streaming heeft ook zijn keerzijde. Stel de licenties zouden in de toekomst weer over meerdere aanbieders worden verdeeld, dan is het gewoon niet fijn kijken , wetende dat jouw buurman al 40 seconden van te voren weet wat erin een live event blijkt te gebeuren, door bijvoorbeeld het geschreeuw (bij een beslissend doelpunt) in een beslissende competitie. Of bij het formule 1 racen, met een vergelijkbare beslissing als die van vorig jaar. Daarnaast gaat het er ook niet om dat de problemen die er nu zijn, wellicht over een aantal jaren zijn verholpen. Het gaat erom dat je ervoor betaald, en flink ook. Dan moet het vanaf het begin, al goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
SmasterS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Heb ooit ergens gelezen, wat ik uiteraard niet kan terug vinden is dat stream delay eigenlijk uit de tijd komt dat het internet langzamer was. Tegenwoordig zou het geen 30 sec hoeven te zijn en kan het even zoals lineare tv wezen.
Als het kon hadden ze het vast al voor elkaar gekregen O-) Of zouden ze het expres doen :*) Bij de Android tv app van Tmobile is de vertraging overigens zo'n 18 seconden (met het kastje schijnbaar nog rond de 30-35 maar ben zelf nog niet overgezet) en met de app van KPN op Android al richting de 10...

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 08-03-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
apis29 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Als het kon hadden ze het vast al voor elkaar gekregen O-) Of zouden ze het expres doen :*) Bij de Android tv app van Tmobile is de vertraging overigens zo'n 18 seconden en met de app van KPN op Android al richting de 10...
Je geeft je zelf al het antwoord. Het kan en de vertraging is al minder dan 30seconden.

Uiteindelijk is iptv weg en is alles een stream, tenminste het lijkt die kant op te gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
SmasterS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Je geeft je zelf al het antwoord. Het kan en de vertraging is al minder dan 30seconden.

Uiteindelijk is iptv weg en is alles een stream, tenminste het lijkt die kant op te gaan!
" kan het even zoals lineare tv wezen." blijkbaar niet ;) . Het 'probleem' is mede dat ze verschillende resoluties/streams moeten aanmaken voor het 'adaptive' streamen ... al zal dat vast allemaal tegelijk gegenereerd worden en blijft de bottleneck de hoogste kwaliteit/.resolutie stream (+ er zal altijd eerst een buffer opgebouwd moeten worden).

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 08-03-2022 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:58
BramViking schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:03:
[...]

Allereerst je kunt niet alle wedstrijden live volgen. Dat is afhankelijk van de competitie, welke de licentie verstrekt. Om een voorbeeld te noemen: de Premier league heeft de regel dat er geen meerdere vier uur wedstrijden in het weekend mogen worden uitgezonden.
Dat geldt alleen voor de UK (en alleen voor zaterdag, met als doel lagere divisieclubs niet met lege tribunes te laten zitten). In het buitenland mogen die wedstrijden worden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Exactor it schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Dat geldt alleen voor de UK (en alleen voor zaterdag, met als doel lagere divisieclubs niet met lege tribunes te laten zitten). In het buitenland mogen die wedstrijden worden uitgezonden.
Nee, bij Ziggo sport kan dat ook niet. Ik heb al jaren Ziggo Sport totaal en zij kunnen geen meerdere Premier League 16:00 uur wedstrijden uitzenden. Kun je ook nagaan door hun tv gids erbij te pakken. Het is altijd 1 wedstrijd om 16:00 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
BramViking schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Nee, bij Ziggo sport kan dat ook niet. Ik heb al jaren Ziggo Sport totaal en zij kunnen geen meerdere Premier League 16:00 uur wedstrijden uitzenden. Kun je ook nagaan door hun tv gids erbij te pakken. Het is altijd 1 wedstrijd om 16:00 uur.
Die beperking van maximaal één live-wedstrijd tijdens het 16:00u-tijdslot gold inderdaad ook een tijd lang buiten Engeland. Dat was vooral om het de Engelsen (en de pubs) minder aantrekkelijk te maken zich te abonneren op Europese satelliet-providers en streaming-diensten. De rechten die Ziggo Sport heeft, staan kennelijk nog steeds maar één live-wedstrijd tijdens dat tijdslot toe. In Engeland zelf mogen er overigens helemáál geen live-wedstrijden uitgezonden worden tijdens dat tijdslot (al werd het vanwege COVID-19 tijdelijk wel toegestaan).

Viaplay heeft die beperking niet (in ieder geval niet in Scandinavië). Kijk bijvoorbeeld maar naar de betreffende wedstrijden op zaterdag 2 april: https://liveonsat.com/uk-england-premier-league.php. Viaplay zendt die allemaal live uit. Dus ik verwacht dat Viaplay in Nederland ook alle EPL-wedstrijden live uit zal zenden.

[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 08-03-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:58
BramViking schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Afgelopen zaterdag werden twee premier league wedstrijden om 16u onze tijd uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
TexMex schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:57:
[...]

Die beperking van maximaal één live-wedstrijd tijdens het 16:00u-tijdslot gold inderdaad ook een tijd lang buiten Engeland. Dat was vooral om het de Engelsen minder aantrekkelijk te maken zich te abonneren op Europese satelliet-providers en streaming-diensten. De rechten die Ziggo Sport heeft, staan kennelijk nog steeds maar één live-wedstrijd tijdens dat tijdslot toe. In Engeland zelf mogen er overigens helemáál geen live-wedstrijden uitgezonden worden tijdens dat tijdslot (al werd het vanwege COVID-19 tijdelijk wel toegestaan).

Viaplay heeft die beperking niet (in ieder geval niet in Scandinavië). Kijk bijvoorbeeld maar naar de betreffende wedstrijden op zaterdag 2 april: https://liveonsat.com/uk-england-premier-league.php. Viaplay zendt die allemaal live uit. Dus ik verwacht dat Viaplay in Nederland ook alle EPL-wedstrijden live uit zal zenden.
Hopelijk zal dat inderdaad het geval zijn in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 18:02

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

DutchOwnage schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Werd dit duidelijk, zwart op wit gecommuniceerd door Viaplay? Ben het met je eens hoor, maar kan mij niet herinneren dat expliciet 1080p vermeld werd? 4K is al helemaal niet ter sprake gekomen dacht ik.
Betreft Live uitzendingen:

[ Voor 3% gewijzigd door Miesjh op 08-03-2022 15:36 ]

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hopelijk gaat dat gepaard met een behoorlijk bitrate, want anders betekent 1080p nog steeds niet zo veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 16:34
Miesjh schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:29:
[...]

Betreft Live uitzendingen:
[Twitter]
Wellicht kan iemand hier die bitrates en resolutie weer even uitlezen.

En mits je apparatuur het ondersteund........ Dat kan ook een rekbaar begrip zijn. Je kan een 4k tv hebben, maar als de interne app maar tot 720P gemaakt wordt dan heb je er nog niks aan.

Ik heb het gevoel dat die Jorrit uit zijn nek lult. Maar even afwachten of iemand de komende dagen het weer kan uitlezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dit zijn de smaken zo te zien op dit moment O-) ; via de browser iig (voor de Bundesliga en Darts van afgelopen zondag)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mo3Zx6WJyJnuIHn2jRsDjR2yoW0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JVfshCXN3NkSv8Fk3edjPO7w.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 08-03-2022 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hmm, als ik deze tabel mag geloven, kun je op Android TV niet live terugspoelen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://live-viaplaycs.pantheonsite.io/wp-content/uploads/Screenshot-2022-02-23-at-10.23.39.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:41:
Hmm, als ik deze tabel mag geloven, kun je op Android TV niet live terugspoelen 8)7

[Afbeelding]
Had afgelopen week wel voetbal terug kunnen kijken via mijn smartphone, dus dat deel klopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ook maar 48 uur terugkijken en dat klopt ook zo te zien en is wel héééél beperkt :X

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 08-03-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
apis29 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:48:
Ook maar 48 uur terugkijken en dat klopt ook zo te zien en is wel héééél beperkt :X
Ik kan mij best voorstellen dat alle live sportbeelden veel data vergt en ze dus niet zoveel ruimte daarvoor hebben? Geen idee of dit waar is, zo niet dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-09 22:35
BramViking schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:50:
[...]
Stel de licenties zouden in de toekomst weer over meerdere aanbieders worden verdeeld, dan is het gewoon niet fijn kijken , wetende dat jouw buurman al 40 seconden van te voren weet wat erin een live event blijkt te gebeuren, door bijvoorbeeld het geschreeuw (bij een beslissend doelpunt) in een beslissende competitie. Of bij het formule 1 racen, met een vergelijkbare beslissing als die van vorig jaar.
Dit is toch juist hetgeen wat je zou moeten willen? 'Stel de licenties zouden in de toekomst weer over meerdere aanbieders worden verdeeld'. Je wordt dan als aanbieder gedwongen om je zaakjes op orde te hebben tov je concurrent. Ik zag gisteren bij Rondo op ZiggoSport iets, wat ik met ZiggoGo wilde terug zien in de wetenschap dat het dus zo'n 30 seconden later zichtbaar zou. De delay tussen DVB-C (kanaal 400) en ZiggoGo was 8(!!!) seconden.. het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
NeverSettle schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:03:
[...]

Ik kan mij best voorstellen dat alle live sportbeelden veel data vergt en ze dus niet zoveel ruimte daarvoor hebben? Geen idee of dit waar is, zo niet dan hoor ik het graag :)
Zoveel zenden ze niet uit live, zeker niet in vergelijking met Eurosport en daar kon je het sowieso een week terugkijken. Van de Olympische Spelen kun je alles één jaar lang terugkijken kijken... (alle badmintonwedstrijden bijelkaar in 1080p van Tokyo was al rond de 1 TB bijv.)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 08-03-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
dnmw2705 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:59:
[...]

Dit is toch juist hetgeen wat je zou moeten willen? 'Stel de licenties zouden in de toekomst weer over meerdere aanbieders worden verdeeld'. Je wordt dan als aanbieder gedwongen om je zaakjes op orde te hebben tov je concurrent. Ik zag gisteren bij Rondo op ZiggoSport iets, wat ik met ZiggoGo wilde terug zien in de wetenschap dat het dus zo'n 30 seconden later zichtbaar zou. De delay tussen DVB-C (kanaal 400) en ZiggoGo was 8(!!!) seconden.. het kan dus wel.
Willen en gebeuren zijn twee verschillende dingen. Meestal worden dit soort rechten aan één aanbieder verkocht, zodat men er grof geld voor kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:03
apis29 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:12:
Dit zijn de smaken zo te zien op dit moment O-) ; via de browser iig (voor de Bundesliga en Darts van afgelopen zondag)

[Afbeelding]
De tranen springen hier spontaan van in mijn ogen. Het is 2022, niet 1999 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dnmw2705 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:59:
[...]

0,5 seconde kan ook gewoon hoor ;)

Alleen als er één klant tussen zit die geen stabiele verbinding heeft, denk aan WiFi van een brakke provider dan heb je een probleem want dan wordt de verbinding verloren en kun je opnieuw de stream opzetten. Daarom is een buffer van 20 á 30 seconden vrij normaal. Hoe agressiever je de unicast buffer maakt hoe meer impact dat heeft op de kwaliteit van de stream met het risico op uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 19:35
Iemand al de Viaplay app op de Ps4 gezien?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Heeft hier vast al eens gestaan maar toch wel grappig om te lezen nav het wel of niet lineair moeten uitzenden:
Viaplay niet in 4K Ultra HD: dit is de reden

Marco Zwaneveld – Head of Sports Viaplay Nederland – geeft desgevraagd uitleg. "De reden dat in Nederland Viaplay in HD beschikbaar komt, is door het uitzenden van live sport." Het is technisch ingewikkelder om live sport in 4K Ultra HD-beeldkwaliteit uit te zenden, dan bijvoorbeeld een film of serie. Dat dit in enkele Scandinavische landen wel gebeurt, komt omdat in deze landen een lineair 4K-kanaal met de gelijke content ‘in de lucht’ is. "Dit maakt het streamen in 4K eenvoudiger", aldus Zwaneveld. In Nederland krijgt Viaplay geen lineair kanaal. Het directe gevolg is dat Viaplay vooralsnog alleen in HD-beeldkwaliteit beschikbaar is. Zowel bij live sport als bij films en series. Dit zal op korte termijn ook niet veranderen.
https://www.totaaltv.nl/n...ultra-hd-dit-is-de-reden/
Lightmanster schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:55:
hoi
Heb even Xcode geïnstalleerd en de Apple TV 4k bekeken. De live wedstrijd van vanavond is 1280x 720
dat houdt niet over.

[Afbeelding]
De trainingsdagen zijn wel 1920x1080. Hopelijk gaan ze nog naar 1920 of 4K toe.

[Afbeelding]
Zou je kunnen kijken wat de Apple TV aangeeft voor die Lion Unleashed over Verstappen?

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 08-03-2022 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 16:34
Intussen is er voor de IOS gebruikers weer een update beschikbaar van de Viaplay app. Eens kijken of die wat verbetering brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Gisteren eind van de dag is de Justwatch app bijgewerkt met toevoeging van HBO Max, maar helaas zie ik tot nu toe nog geen (totaal)overzicht van nieuwe content. Hopelijk komt dit dan vandaag nog.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
apis29 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:22:
Heeft hier vast al eens gestaan maar toch wel grappig om te lezen nav het wel of niet lineair moeten uitzenden:

[...]

[...]

Zou je kunnen kijken wat de Apple TV aangeeft voor die Lion Unleashed over Verstappen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Niet om aan te gluren op een 75-inch scherm. Kan op dit moment geen dienst opnoemen die mindere kwaliteit laat zien. ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
NotSoSteady schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:36:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Niet om aan te gluren op een 75-inch scherm. Kan op dit moment geen dienst opnoemen die mindere kwaliteit laat zien. ;w
Probeer de Canal Digitaal smart tv app maar eens, dan vind je gelijk Viaplay fantastisch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
apis29 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:08:
[...]

Zoveel zenden ze niet uit live, zeker niet in vergelijking met Eurosport en daar kon je het sowieso een week terugkijken. Van de Olympische Spelen kun je alles één jaar lang terugkijken kijken... (alle badmintonwedstrijden bijelkaar in 1080p van Tokyo was al rond de 1 TB bijv.)
Dat is waar, hoewel ze bij Viaplay ook films en series hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
apis29 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:22:

[...]

[...]

Raar verhaal, ze hoeven alleen een eindstraat te hebben die 4k ondersteund, dan kunnen ze gewoon hetzelfde geintje doen als Ziggo. De wedstrijden in 4k en rest van het content gewoon 1080p upscalen. Daarvoor hoef je niet eens grote investeringen te doen als bedrijf. Kijkers hoeven niks te merken omdat die gewoon naar het kanaal met hoogste kwaliteit zitten te kijken. Ze zien hoogstens wat scherper beeld zodra er naar de race wordt geschakeld net als afgelopen jaar bij Ziggo.

Veel regiewagens zijn tegenwoordig gewoon 4k. 4k live is voor ons misschien nieuw, maar niet voor de producers. Het is al veel langer een standaard. Waarom Viaplay dan niet meegaat, is mij een raadsel als het content er is. Juist oude bedrijven hadden een handje van om niet mee te gaan en nieuwe juist innovatief te zijn.

Een zeer klein vermoeden is dat er geëist is dat het lineair tv-kanaal de hoogste kwaliteit heeft. Geëist door de bekende tv-aanbieders. Maar dat is de enige reden zijn die ik kan bedenken en zelfs dan verbaast het me. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Laatst online: 12-09 14:39
Is er al iets bekend of de haperingen tijdens live uitzendingen zijn opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
speedmetal35 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:31:
Ik test morgen vanaf 8uur haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

BreadFan schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Ik overweeg het ook. Ben er nog niet uit, maar F1TV leek me een goede optie tot ik er achter kwam dat daar geen Nederlands commentaar is. […]
F1TV krijgt dus wel gewoon Nederlands commentaar vanaf juni getuige deze mail die ik net krijg;
Beste Tomba

We hopen dat je uitkijkt naar het nieuwe F1-seizoen 2022.

Helaas moeten we je laten weten dat commentaar in het Nederlands pas beschikbaar is vanaf juni 2022. Je kunt nog steeds naar het commentaar in de verschillende andere talen luisteren. Zodra commentaar in het Nederlands beschikbaar is, laten we het je weten.

Bedankt dat je abonnee bent bij F1 TV.

Het team bij F1

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Weet iemand of je die irritante ondertitelingsbalk weg kan halen via de app op de ziggo next of op een lg tv?

Op Android weet ik het wel maar om nu steeds via chromecast te streamen.. vind een app op m'n tv handiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Misschien een beetje offtopic, ik probeer viaplay te activeren bij Ziggo voor F1 echter schiet de hele pagina in een soort vreemde loop en crashed dan. Zowel in Firefox als Edge en ook in incognito.

Meer mensen last van?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
ReVision. schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:46:
Misschien een beetje offtopic, ik probeer viaplay te activeren bij Ziggo voor F1 echter schiet de hele pagina in een soort vreemde loop en crashed dan. Zowel in Firefox als Edge en ook in incognito.

Meer mensen last van?
Niet helemaal hetzelfde probleem gehad, maar opgelost door het via MijnZiggo app aan te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

RideWithUz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:35:
Weet iemand of je die irritante ondertitelingsbalk weg kan halen via de app op de ziggo next of op een lg tv?

Op Android weet ik het wel maar om nu steeds via chromecast te streamen.. vind een app op m'n tv handiger
Kijk eens bij de accessibility opties, op Android tv kun je daar alles aanpassen. Wel eerst ff de app hard afsluiten.

Overigens ben ik aan Black sails begonnen. Beeld is er slecht en er lijkt een bak compressie op het geluid te zitten waardoor de stemmen slecht te horen zijn en de rest van het geluid keihard is :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 20:54
speedmetal35 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:31:
Lag aan pdctv niet aan viaplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

MartZuid schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:20:
[...]

Knap...
De haperingen/frameskips waren er ook in de Viaplay studio tijdens het commentaar.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:34
Is er al wat meer bekend over wekelijkse talkshows over F1 enzo? De mail die ik gister kreeg noemt alleen de trainingen en testdagen…

Komop Viaplay promoot die shit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

[...]

Ik had ze ook tijdens voetbal.... Via Google TV en op exact diezelfde momenten op chrome via de laptop. Heel knap.

Trouwens ook flink kut dat als je op vakantie gaat je de races niet terug kunt kijken. Iets met 48 uur.

[ Voor 16% gewijzigd door HaterFrame op 09-03-2022 22:12 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 22:32
Als het morgen niet opgelost is, krijgen ze het heel zwaar.
Als het tijdens de eerste race niet opgelost is, dan gaat half NL los. Ik weet zeker dat hun capaciteit daar helemaal niet op berekend is. 😉

Ik mag hopen dat ze de tijd nuttig besteed hebben…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Dat lijkt me niet, bij Bundesliga voetbal afgelopen weekend en ook wat ander voetbal vorige week waren precies dezelfde schokjes zichtbaar op alle apparaten gelijktijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Laatst online: 22:12
Tomba schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:35:
[...]

F1TV krijgt dus wel gewoon Nederlands commentaar vanaf juni getuige deze mail die ik net krijg;

[...]
Zou helemaal super wezen als het olaf mol wordt met jack plooij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Ik heb vandaag Viaplay gekocht.

Heb gelijk naar shakedown f1 gekeken. Wat viel dat tegen zeg. 2 vrouwen in de pit ik had zo idee dat ze maar wat deden. Amber die naast het circuit stond en uit ging leggen wat het circuit te bieden heeft.
En dan de commentaar van Nelson ik had gelijk ik kijk naar Eurosport. Vertelde informatie wat iedereen al wist ook niet technische verhaal achter. Wat bij Olav wel zo was.

En over Albers en Tom hoef ik het helemaal niet over te hebben.

Ik heb een hard hoofd in dat het nog goed komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Soppyscroll schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:42:
[...]

Zou helemaal super wezen als het olaf mol wordt met jack plooij
Hoop het niet, en verwacht het ook niet. Maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:56
Ok, i'm ready.

Eerste waarneming, er zit 15 seconden vertraging op mijn LG met de app, t.o.v de website in chrome.

En, wellicht weet hier iemand iets over, de screensaver met het vuurwerk schiet steeds na
een korte periode naar voren bij het gebruik van de app op de tv :)

Moet/kan ik dat specifiek ergens uitzetten ? Of zou dat alleen zijn omdat de tv ziet dat het beeld stilstaat.
Uhm kom er zo achter.

edit: Bij de werkelijke stream is het verschil nog maar 7 seconden, en blijft het scherm wel aan.

[ Voor 21% gewijzigd door ppeterr op 10-03-2022 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Nou. Here we go. Ben benieuwd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Niet dus, nog een extra countdown van 5 minuten..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Lol inderdaad. En die is nogeens niet 100% scherp. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Lipsynch oke bij jullie ? (chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:56:
Lipsynch oke bij jullie ? (chrome)
Nee (LG app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik kijk op een LG en daar loopt beeld en geluid synchroon. Kwaliteit van het beeld is wel wat minder dan we gewend waren bij Ziggo Sport, dadelijk eens kijken hoe dat is tijdens het rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJlPL0QpvqKnSCwWW21Iar1CIGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpPPIh3OjYKdA1QOenKFfWUv.jpg?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Lipsync via de app is hier prima. Het beeld is wel 25fps en af en toe 50fps dus lijkt erop dat het druk is.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Laatst online: 11-09 13:50
Nee ,hier ook niet(Android tv app op Philips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ok chrome dus ook niet, heb de tv ook aan. Lg, straks daar ook eens beoordelen.
Pagina: 1 ... 28 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2