Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 27 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-09 22:35
dutchgio schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:46:
Dat lijkt me niet, voor dergelijke content moet je juist betalen.
Andere kant is het ook marketing en kan Viaplay er monetization opzetten, zo verdien je er aan en trek je potentiële streamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-09 20:09
DON PAPA schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:07:
[...]

Geen idee of het je probleem met Viaplay oplost. Maar als ik hier kijk wat het verschil is tussen de standaard Chromecast en de Ultra, als ik bijvoorbeeld ESPN cast. Dan zit daar echt een wereld van verschil tussen, uiteraard in het voordeel van de Ultra. Dus als je de mogelijkheid hebt om te upgraden zou ik dat persoonlijk altijd doen 😉
Dank voor het delen van je ervaring, klinkt hoopgevend en een poging waard.

Ik zie dat de Ultra niet meer los verkocht wordt, ik denk er daarom over een Chromecast met Google TV te halen. Dan schuif ik de huidige CB door naar een andere TV waar vooral Netflix gekeken zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BramViking schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:59:
[...]
Dus je roept iets zonder het in bezit te hebben :+. Maar goed, ViaPlay moet echt snel beter worden. Straks kijken er honderdduizenden mensen naar dezelfde stream en dan wil je geen gekloot hebben.
Ik roep iets wat binnen ons gezin in het bezit is en waar ik met regelmaat gebruik van "mag" (lees moet) maken. Mijn ervaring daarmee werden eveneens bevestigd door de dagelijkse gebruikers van die tv. De uitdrukking [peep]app is niet van mij afkomstig :+

Maar mijn oudste zoon is een beetje eigenwijs (niet lang meer), de overige gezinsleden gebruiken hun nieuwe TV's als dom apparaat en hebben er iets aanhangen wat meestal wel aardig probleemloos zijn werk doet (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21
speedmetal35 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:20:
[quote]Miki schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:19:
[...]

Interessant maar ook meteen raar. Toevallig Home Assistant in huis of iets wat erop lijkt?

Nee geen van dat allen.
Dan ben ik door mijn mogelijke opties heen, sorry :/

Hopelijk komt er snel een fix voor het stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 10:11
Kan je op een 2e tv via ziggo viaplay kijken op hun kanaal als je geen decoder of smartcard gebruikt. (dus coax die rechtstreeks in de tv gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:50

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

h4ze schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:15:
Kan je op een 2e tv via ziggo viaplay kijken op hun kanaal als je geen decoder of smartcard gebruikt. (dus coax die rechtstreeks in de tv gaat)
Nee

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat vonden jullie van de F1 Talks?

Persoonlijk vond ik het erg saai. Het F1 Café was natuurlijk gezelligheid en Max, maar zonder Doornbos vind ik bijvoorbeeld dit wel erg eentonig als je puur kijkt als casual persoon. Waarom werd bijvoorbeeld het einde van het seizoen niet erg kritisch besproken? En waarom die Do's/Don'ts, waar ik niets van begreep?

Snap dat het voor velen wellicht beter is, de serieuzer toon, maar ik hoopte toch een beetje op iets er tussen in.
Ik ga het programma wel een kans geven, maar Doornbos maakte het bijvoorbeeld wel leuk met beelden en allemaal analyses er tussendoor. Hij zou bijvoorbeeld ook wat zorgen voor ontspanning aan tafel.

Maar wellicht ben ik wat te veel Doornbos fan haha.

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 06-03-2022 21:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:58:

Persoonlijk vond ik het erg saai. Het F1 Café was natuurlijk gezelligheid en Max, maar zonder Doornbos vind ik bijvoorbeeld dit wel erg eentonig als je puur kijkt als casual persoon.

Snap dat het voor velen wellicht beter is, de serieuzer toon, maar ik hoopte toch een beetje op iets er tussen in.
Ik ga het programma wel een kans geven, maar Doornbos maakte het bijvoorbeeld wel leuk met beelden en allemaal analyses er tussendoor. Hij zou bijvoorbeeld ook wat zorgen voor ontspanning aan tafel.

Ik heb de eerste aflevering na vijf minuten afgezet omdat ik het donkere en saaie decor niet trek. Maar zoals elk nieuw programma moet het zich ontwikkelen. Amber is nog wel erg NOSerig en mag wat meer vanuit haar passie presentefen
Iets losser en minder presentatrice. Ik geef het wat tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:22
Viaplay app op Shield TV Pro heeft veel donkerdere kleuren. Groen en rood knallen er veel te veel uit. Viaplay app op LG G1 heeft veel beter beeld. Veel scherper ook met momenten. Wat ik wel irritant vind is het haperen en soms komt het laad “wieltje” midden in het beeld en is het beeld gestopt. Je ziet ook dat de kwaliteit vaak terugvalt in de vorm van onscherp of blokkerig beeld net alsof je weinig bereik hebt zoals dat op je gsm ook wel es gebeurd. En dat terwijl ik alles via 1GB LAN kijk. Ik heb er een hard hoofd in om de 1e wedstrijd F1 zonder gezeik door te komen 🥴

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52

TFHfony

Professional Weirdo

kuka schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:10:
Viaplay app op Shield TV Pro heeft veel donkerdere kleuren. Groen en rood knallen er veel te veel uit. Viaplay app op LG G1 heeft veel beter beeld. Veel scherper ook met momenten. Wat ik wel irritant vind is het haperen en soms komt het laad “wieltje” midden in het beeld en is het beeld gestopt. Je ziet ook dat de kwaliteit vaak terugvalt in de vorm van onscherp of blokkerig beeld net alsof je weinig bereik hebt zoals dat op je gsm ook wel es gebeurd. En dat terwijl ik alles via 1GB LAN kijk. Ik heb er een hard hoofd in om de 1e wedstrijd F1 zonder gezeik door te komen 🥴
Hier kijk ik via 1gbps glas en mijn hoofd TV (Samsung 65QN95A) heeft slechts een 100mbps LAN, maar dat gaat in ieder geval prima en ik heb hier nog totaal geen buffering gezien bij het live darts.
Voor wat betreft de andere kleuren van je NVidia Shield: Weet je zeker dat de beeld instellingen op die HDMI poort wel hetzelfde staan als die je Viaplay App gebruikt?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
kuka schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:10:
Vermeld ook even je ISP. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dnmw2705 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:51:
[...]

Andere kant is het ook marketing en kan Viaplay er monetization opzetten, zo verdien je er aan en trek je potentiële streamers.
ZS doet dit altijd goed, niet meteen online, maar een paar dagen erna.

Het enige waar ik hoop, is dat VP nu eindelijk alle wedstrijden uitzend van de PL. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Het rechten-ding was volgens mij allang geen issue meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Ze hadden met de Bundesliga ook gewoon een Bochum - Greuther Furth, dus dat zou voor de Premier League ook moeten kunnen.
Een beperking aan het aantal kanalen is er ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:48
Waarom zou je nu al activeren? Dan betaal je toch 10 dagen voor niks? Of willen jullie graag het voetbal ook bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52

TFHfony

Professional Weirdo

meermarco schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:32:
Waarom zou je nu al activeren? Dan betaal je toch 10 dagen voor niks? Of willen jullie graag het voetbal ook bekijken?
Darts wellicht? Viaplay is meer dan alleen F1.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:08

Quad

Doof

meermarco schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:32:
Viaplay is niet alleen F1. Ik heb het ook genomen voor het darten, ik volg elk PDC toernooi, Bundesliga voetbal en straks de Premier League na de zomer.

Dat er wat films en series bij zitten is voor mij een plus.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Quad schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:37:
[...]

Viaplay is niet alleen F1. Ik heb het ook genomen voor het darten, ik volg elk PDC toernooi, Bundesliga voetbal en straks de Premier League na de zomer.

Dat er wat films en series bij zitten is voor mij een plus.
Duidelijk 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 10:46
Dart stream is 720p, 5 Mbps video en 128 Kbps audio. Is er een manier om dat omhoog te krijgen? Kwaliteit heeft alleen de 'Automatisch' optie en lijkt niet te switchen naar een hogere bitrate ondanks gigabit fiber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:31
eilavid schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:13:
Dart stream is 720p, 5 Mbps video en 128 Kbps audio. Is er een manier om dat omhoog te krijgen? Kwaliteit heeft alleen de 'Automatisch' optie en lijkt niet te switchen naar een hogere bitrate ondanks gigabit fiber
Nope.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:09

Persoonlijk vond ik het erg saai. Het F1 Café was natuurlijk gezelligheid en Max, maar zonder Doornbos vind ik bijvoorbeeld dit wel erg eentonig als je puur kijkt als casual persoon. Waarom werd bijvoorbeeld het einde van het seizoen niet erg kritisch besproken? En waarom die Do's/Don'ts, waar ik niets van begreep?

Ik vond het een prima begin. Ik schat Häkkinen, Coulthard en Kristensen toch wel wat hoger in dan Doornbos. De toon was inderdaad wat serieuzer, maar dat betekende niet dat het af en toe toch wel grappig was. Het enige probleem was dat het antwoord wat de heren op de vragen van Amber gaven, vaak dezelfde waren en er niet echt een discussie aan tafel ontstond bij deze vragen. Ik ben wel benieuwd naar de volgende afleveringen NA een GP. Nu was het meer een algemeen verhaal over F1 en verwachtingen over de toekomst.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Omdat Ziggo. Kritisch zijn is niet echt hun kwaliteit. F1 cafe was altijd gezellig, vermakelijk om naar te kijken, maar om ze nou kritisch te noemen 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:57
F1 Talks is toch gewoon een korte docu ook? Dat wordt toch niet het "F1 Café" vervanger? Daar kwam een andere show dacht ik.

'F1 Talks - Mika, David, Tom' gepresenteerd door Amber Brantsen
Naast de documentaire van Verstappen, verschijnt er ook een docu met de naam 'F1 Talks - Mika, David, Tom' op Viaplay. Hierin bespreken tweevoudig Formule-1 wereldkampioen Mika Häkkinen, 13-voudig Grand Prix winnaar, David Coulthard en negenvoudig 24 uur van Le Mans kampioen Tom Kristenen het verleden, heden en de toekomst van Formule 1 in een meeslepend gesprek gehost door Amber Brantsen, de nieuwe presentatrice van Formule 1 in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
XNL073 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:28:
F1 Talks is toch gewoon een korte docu ook? Dat wordt toch niet het "F1 Café" vervanger? Daar kwam een andere show dacht ik.

'F1 Talks - Mika, David, Tom' gepresenteerd door Amber Brantsen
Naast de documentaire van Verstappen, verschijnt er ook een docu met de naam 'F1 Talks - Mika, David, Tom' op Viaplay. Hierin bespreken tweevoudig Formule-1 wereldkampioen Mika Häkkinen, 13-voudig Grand Prix winnaar, David Coulthard en negenvoudig 24 uur van Le Mans kampioen Tom Kristenen het verleden, heden en de toekomst van Formule 1 in een meeslepend gesprek gehost door Amber Brantsen, de nieuwe presentatrice van Formule 1 in Nederland.
Precies wat ik ook dacht. Viaplay had ook al aangekondigd een soortgelijk programma te maken met analyses en dergelijke. Daarvoor zijn o.a. Christiaan Albers, Tom Coronel en Guido v/d Garde aangetrokken.
F1 Talks is volgens mij niet bedoeld als alternatief voor het Ziggo Race Cafe.

Bron

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:02:
[...]

Omdat Ziggo. Kritisch zijn is niet echt hun kwaliteit. F1 cafe was altijd gezellig, vermakelijk om naar te kijken, maar om ze nou kritisch te noemen 8)7
Zou het daarom F1 Café hebben geheten. Het was en blijft natuurlijk amusement voor het grote publiek en is geen programma voor de experts. Naar een café ga je om lol te hebben.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:43

DON PAPA

Tweaker-fan

dutchgio schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:37:
[...]
Ja maar nog niet op de tijdelijke TV kanalen dus.

Gezien die er enkel voor kwalificatie en race zijn en niet voor de trainingen op vrijdag lijkt het me uitgesloten dat de test in Bahrein wel op de TV kanalen zou komen.
Bij Totaal.tv zeggen ze trouwens dat de test-dagen wel via het lineair TV kanaal bij de verschillende providers te zien zullen zijn

Ben benieuwd donderdag of het klopt en hoe dan de beeldkwaliteit zal zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 07-03-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamepartyshop
  • Laatst online: 12-12-2023
ik heb gelezen dat viaplay series en films op 24 fps uitzend maar de sport op 50 fps waardoor er bij live uitzendingen haperingen ontstaan . ik heb dit met meerdere apps waar live sport op te zien is ( espn ziggo sport) . kan ik iets aan de instellingen van mijn tv of shield doen om deze haperingen te voorkomen ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
gamepartyshop schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:21:
ik heb gelezen dat viaplay series en films op 24 fps uitzend maar de sport op 50 fps waardoor er bij live uitzendingen haperingen ontstaan . ik heb dit met meerdere apps waar live sport op te zien is ( espn ziggo sport) . kan ik iets aan de instellingen van mijn tv of shield doen om deze haperingen te voorkomen ?
Nee, volgens de reacties op Twitter van ViaPlay zijn ze op de hoogte van het probleem en gaan ze het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waar komt dat 'ViaPlay' steeds vandaan? Het is gewoon 'Viaplay'. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
TexMex schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:52:
Waar komt dat 'ViaPlay' steeds vandaan? Het is gewoon 'Viaplay'. :P
iOS toetsenbord spellingscorrectie :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Het alternatief voor Viaplay is nu tijdelijk 20% goedkoper en kost 52 euro per jaar (F1TVpro):

https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv.html#nl-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamepartyshop
  • Laatst online: 12-12-2023
Miki schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Nee, volgens de reacties op Twitter van ViaPlay zijn ze op de hoogte van het probleem en gaan ze het oplossen.
bedankt voor de info .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoLB6azivN26pW9OgCIy9vOBxYU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s4UhEVfSA0BFc3rIFSJkSv2s.png?f=user_large
Ik ben overigens niet die persoon in de tweet :)

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 07-03-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
Het betreft Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Miki schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:34:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben overigens niet die persoon in de tweet :)
Dat popiejopie gedrag van bedrijven tegenwoordig. :X

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
TFHfony schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:15:
[...]

Hier kijk ik via 1gbps glas en mijn hoofd TV (Samsung 65QN95A) heeft slechts een 100mbps LAN, maar dat gaat in ieder geval prima en ik heb hier nog totaal geen buffering gezien bij het live darts.
Voor wat betreft de andere kleuren van je NVidia Shield: Weet je zeker dat de beeld instellingen op die HDMI poort wel hetzelfde staan als die je Viaplay App gebruikt?
Alle andere apps lopen super, ook qua kleuren, op de Nvidia Shield. De kleuren zijn niet optimaal binnen de ViaPlay app. Ik heb gelukkig meerdere fallbacks dus uiteindelijk zal het wel een keer goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb erg m'n twijfels over Viaplay, maar via KPN kost het dankzij de Hussel entertainment korting (waarschijnlijk door internet thuis + mobiel op hetzelfde adres) voorlopig maar 4,99 per maand dus dan kan je er geen buil aan vallen. We gaan het zien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:34
ArthurMorgan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:42:
[...]

Dat popiejopie gedrag van bedrijven tegenwoordig. :X
Komt goed.......

Had al goed moeten zijn. Of je had nog niet live moeten gaan.

Dat er hier en daar nog wat bugjes in zitten die ze niet eerder hebben kunnen ontdekken dat geloof ik best. Maar bij alle live uitzendingen bij een groot deel van de gebruikte devices hikjes in het beeld hebben elke 10 a 15 seconden is gewoon te voorkomen en hadden ze allang moeten weten.

Ik weet niet of je bij unibet ook kunt inzetten op storingen bij streamingsdiensten, maar ik zou toch snel mijn geld inzetten op een flinke klachten piek voor Viaplay op zondag 20 maart 16:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Aartstyle schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Komt goed.......

Had al goed moeten zijn. Of je had nog niet live moeten gaan.

Dat er hier en daar nog wat bugjes in zitten die ze niet eerder hebben kunnen ontdekken dat geloof ik best. Maar bij alle live uitzendingen bij een groot deel van de gebruikte devices hikjes in het beeld hebben elke 10 a 15 seconden is gewoon te voorkomen en hadden ze allang moeten weten.

Ik weet niet of je bij unibet ook kunt inzetten op storingen bij streamingsdiensten, maar ik zou toch snel mijn geld inzetten op een flinke klachten piek voor Viaplay op zondag 20 maart 16:00.
Hier ook al eerder genoemd denk ik, maar Viaplay opereerde toch al in landen (die waarschijnlijk een minder goed glasvezel/internetnetwerk hebben). Waarom dan hier tegen dit soort opstartproblemen aanlopen? Dat lijkt me dan ook zo onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 14:21
RodeStabilo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:05:
[...]

Hier ook al eerder genoemd denk ik, maar Viaplay opereerde toch al in landen (die waarschijnlijk een minder goed glasvezel/internetnetwerk hebben). Waarom dan hier tegen dit soort opstartproblemen aanlopen? Dat lijkt me dan ook zo onnodig.
Viaplay komt uit Scandinavië en over het algemeen is het internet daar heel goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:35
naja waar ik me dan toch over verbaas is dat ze pdc, bundesliga gewoon in 720p uitzenden, het ziet er echt niet uit. In het weekend eventjes bayern zitten kijken, na 10 minuten maar uitgezet... Net contact gehad met Viaplay support en ze geven aan dat alles 720p blijft (live) en ze proberen F1 in 1080p uit te zenden maar 720p kunnen ze iig garanderen.

Daarnaast ook nog problemen met de app, al meerdere keren opnieuw moeten inloggen om maar iets te kunnen kijken. Support gaf aan dat ze na 24 uur automatisch uitloggen dat je weer opnieuw moet inloggen.

Tuurlijk, ik had F1tv pro kunnen nemen, heb geen moeite met engelse commentaar maar vind ze over het algemeen te druk :)

Dit jaar geeft Viaplay nog een korting maar ik vind 13,99 per maand voor de kwaliteit die ze nu leveren echt triest. Hoop dat in ieder geval F1 daadwerkelijk wel in een fatsoenlijke kwaliteit wordt uitgezonden en dat de rest gaande het jaar flink in kwaliteit op vooruit gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Phorcys op 07-03-2022 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Phorcys schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:16:
naja waar ik me dan toch over verbaas is dat ze pdc, bundesliga gewoon in 720p uitzenden, het ziet er echt niet uit. In het weekend eventjes bayern zitten kijken, na 10 minuten maar uitgezet... Net contact gehad met Viaplay support en ze geven aan dat alles 720p blijft (live) en ze proberen F1 in 1080p uit te zenden maar 720p kunnen ze iig garanderen.

Daarnaast ook nog problemen met de app, al meerdere keren opnieuw moeten inloggen om maar iets te kunnen kijken. Support gaf aan dat ze na 24 uur automatisch uitloggen dat je weer opnieuw moet inloggen.

Tuurlijk, ik had F1tv pro kunnen nemen, heb geen moeite met engelse commentaar maar vind ze over het algemeen te druk :)

Dit jaar geeft Viaplay nog een korting maar ik vind 13,99 per maand voor de kwaliteit die ze nu leveren echt triest. Hoop dat in ieder geval F1 daadwerkelijk wel in een fatsoenlijke kwaliteit wordt uitgezonden en dat de rest gaande het jaar flink in kwaliteit op vooruit gaat.
Dus de hoop dat de slechte beeldkwaliteit kwam doordat ze langzaam opbouwen kan de prullenbak in.

Dat wordt 1 jaar Viaplay en dan naar f1tv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Ook wij hebben gebruik gemaakt van het aanbod om ViaPlay voor een jaar te nemen en €99 betaald. En ja ook wij hebben op onze Sony A90J de app met frame skipping, matige stream en soms ook gewoon wegvallen van de live stream. Op de AppleTV 4K hebben we iets minder last van frame skipping maar ook daar wegvallen van de live stream.

Wij zaten er over te denken om ons abbo binnen de bedenktermijn op te zeggen dus maar eens de voorwaarden ingedoken, kom ik het volgende tegen:

5.3 Herroepingsrecht

U hebt het recht uw abonnement / Eenmalige Betaling binnen veertien (14) kalenderdagen na de datum van Abonnement / Eenmalige Betaling kosteloos te annuleren ("Bedenktermijn") en volledige restitutie te ontvangen. De Bedenktermijn gaat in op het moment dat u een bevestiging voor uw abonnement of uw Eenmalige Betaling ontvangt.
Door deze Voorwaarden te aanvaarden, stemt u ermee in dat u geen recht hebt om de overeenkomst binnen veertien (14) kalenderdagen na ontvangst van een bevestiging van uw abonnement of uw Eenmalige Betaling te annuleren en restitutie te ontvangen indien u begint met het gebruik van Viaplay door de content daarvan te bekijken. Door gebruik te maken van Viaplay door content te bekijken waar u toegang toe hebt via uw abonnement of Eenmalige Betaling, gaat u ermee akkoord dat de levering aanvangt voordat de Bedenktermijn is verstreken en dat het recht op annulering vervalt.

Als ik dat dus goed begrijp is het dus zodra je 1 seconde gekeken hebt niet meer mogelijk te annuleren.
Nu heb ik niet veel verstand van je rechten als consument dus dit maar even doorgezet naar de ACM via de Consuwijzer op whatsapp. Ik kreeg vrij snel antwoord dat ik een goede vraag had en dat die naar een collega is doorgezet.

Als ik antwoord heb laat ik het weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phorcys
Aartstyle schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:27:
[...]

Dus de hoop dat de slechte beeldkwaliteit kwam doordat ze langzaam opbouwen kan de prullenbak in.

Dat wordt 1 jaar Viaplay en dan naar f1tv.
Ik zou dat vreemd vinden. Waarom zou je het langzaam willen opbouwen? Een bedrijf moet anno 2022 echt wel in staat zijn om 1080p streams aan te kunnen leveren. Ik zou eerder verwachten dat het dan meer met kosten/winst te maken heeft.
Qapla1 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:30:
Ook wij hebben gebruik gemaakt van het aanbod om ViaPlay voor een jaar te nemen en €99 betaald. En ja ook wij hebben op onze Sony A90J de app met frame skipping, matige stream en soms ook gewoon wegvallen van de live stream. Op de AppleTV 4K hebben we iets minder last van frame skipping maar ook daar wegvallen van de live stream.

Wij zaten er over te denken om ons abbo binnen de bedenktermijn op te zeggen dus maar eens de voorwaarden ingedoken, kom ik het volgende tegen:

5.3 Herroepingsrecht

U hebt het recht uw abonnement / Eenmalige Betaling binnen veertien (14) kalenderdagen na de datum van Abonnement / Eenmalige Betaling kosteloos te annuleren ("Bedenktermijn") en volledige restitutie te ontvangen. De Bedenktermijn gaat in op het moment dat u een bevestiging voor uw abonnement of uw Eenmalige Betaling ontvangt.
Door deze Voorwaarden te aanvaarden, stemt u ermee in dat u geen recht hebt om de overeenkomst binnen veertien (14) kalenderdagen na ontvangst van een bevestiging van uw abonnement of uw Eenmalige Betaling te annuleren en restitutie te ontvangen indien u begint met het gebruik van Viaplay door de content daarvan te bekijken. Door gebruik te maken van Viaplay door content te bekijken waar u toegang toe hebt via uw abonnement of Eenmalige Betaling, gaat u ermee akkoord dat de levering aanvangt voordat de Bedenktermijn is verstreken en dat het recht op annulering vervalt.

Als ik dat dus goed begrijp is het dus zodra je 1 seconde gekeken hebt niet meer mogelijk te annuleren.
Nu heb ik niet veel verstand van je rechten als consument dus dit maar even doorgezet naar de ACM via de Consuwijzer op whatsapp. Ik kreeg vrij snel antwoord dat ik een goede vraag had en dat die naar een collega is doorgezet.

Ik maakte de opmerking over refund als het blijkt dat F1 niet in 1080p wordt uitgezonden, antwoord was zoals verwacht ontwijkend maar kwam erop neer dat dit niet zomaar zal gaan. Niet dat ik dat zal doen, bedoel zou toch wel F1 willen kijken... En mijn ouders gebruiken mijn account en die hebben liever wel NL commentaar.

Wat ik wel merk bij Viaplay is dat ze koning zijn in het geven van vage antwoorden op vragen of het antwoord; ik weet het niet.

[ Voor 70% gewijzigd door Phorcys op 07-03-2022 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 14:21
Qapla1 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:30:

5.3 Herroepingsrecht

Geen idee hoe het wettelijk zit, maar ik weet wel dat het bij KPN (en waarschijnlijk andere providers) zo niet werkt. Ook al heb je al internet/tv gebruikt: je mag het contract(vaak een jaarcontract) binnen 14 dagen alsnog opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De help pagina's bij Viaplay zijn bijgewerkt met wat opmerkelijke info:
https://help.viaplay.com/nl/videokwaliteit-op-viaplay/

UHD sportevenemten? Of is mijn Scandinavisch wat roestig? Live sport daarentegen 720P, vreemd terwijl de Twitterberichten juist weer 1080P suggereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

@Miki Utvalda sportevenemang = geselecteerde sportevenementen

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 20:54
Miki schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:44:
De help pagina's bij Viaplat zijn bijgewerkt met wat opmerkelijke info:
https://help.viaplay.com/nl/videokwaliteit-op-viaplay/

UHD sportevenemten? Of is mijn Scandinavisch wat roestig? Live sport daarentegen 720P, vreemd terwijl de Twitterberichten juist weer 1080P suggereren.
UHD=4K - Geselecteerde sportevenementen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar ook 720p50 hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, zoals de grote Duitse tv-zenders al jaren laten zien. Dan moet de bitrate alleen wel flink omhoog en dat zal Viaplay wel te duur vinden. Toch vreemd voor een platform dat zich als een van de duurdere premium streaming-diensten in de markt plaatst. Dan hoor je niet op de beeldkwaliteit te beknibbelen.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 07-03-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
Straks dan maar de Olav Truuk uithalen. Kijken via F1 TV en luisteren via Viaplay want ik wil geen 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
TexMex schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:48:
Maar ook 720p50 hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, zoals de grote Duitse tv-zenders al jaren laten zien. Dan moet de bitrate alleen wel flink omhoog en dat zal Viaplay wel te duur vinden. Toch vreemd voor een platform dat zich als een van de duurdere premium streaming-diensten in de markt plaatst. Dan hoor je niet op de beeldkwaliteit te beknibbelen.
Precies. De resolutie van 720P is niet eens het grootste probleem. Al is 720P wel echt minimaal en niet van deze tijd, maar de bitrate en gebruikte techniek is nog belangrijker.

Op dit moment zou ik tekenen voor de kwaliteit van de duitse zenders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phorcys
Aartstyle schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Precies. De resolutie van 720P is niet eens het grootste probleem. Al is 720P wel echt minimaal en niet van deze tijd, maar de bitrate en gebruikte techniek is nog belangrijker.

Is ook zo alleen zie je bij streaming diensten dat de bitrate ook echt het minimale is (vind ik) bij elke resolutie. Maar goed ze proberen F1 iig in 1080p uit te zenden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 13:31
Phorcys schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:57:
[...]

Is ook zo alleen zie je bij streaming diensten dat de bitrate ook echt het minimale is (vind ik) bij elke resolutie. Maar goed ze proberen F1 iig in 1080p uit te zenden ;)
Niet helemaal. AppleTV+ zit vaak erg hoog in zijn bitrates en alles 4K HDR voor 5 euro, en dat zie je er ook aan af. By far het beste beeld van de streamingsdiensten. Viaplay maakt er gewoon echt een potje van, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phorcys
DutchOwnage schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:00:
[...]

Niet helemaal. AppleTV+ zit vaak erg hoog in zijn bitrates en alles 4K HDR voor 5 euro, en dat zie je er ook aan af. By far het beste beeld van de streamingsdiensten. Viaplay maakt er gewoon echt een potje van, maar dat is mijn mening.
Oke, daar heb je een punt alleen gebruik ik appletv+ niet meer omdat ze niet zoveel content (eigen content) hebben. Viaplay zit dicht tegen de prijs van Netflix en dat staat niet in verhouding tov kwaliteit en content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 11:52
Ik heb viaplay gekozen omdat ze gezegd hebben dat live sport naar 1080p gaat en er gekeken word voor 4k.
Ga serieus niet naar 720p kijken. Benieuwd wat de acm inderdaad van dit gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
SmasterS schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:10:
Ik heb viaplay gekozen omdat ze gezegd hebben dat live sport naar 1080p gaat en er gekeken word voor 4k.
Ga serieus niet naar 720p kijken. Benieuwd wat de acm inderdaad van dit gaat vinden.
Werd dit duidelijk, zwart op wit gecommuniceerd door Viaplay? Ben het met je eens hoor, maar kan mij niet herinneren dat expliciet 1080p vermeld werd? 4K is al helemaal niet ter sprake gekomen dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
DutchOwnage schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Werd dit duidelijk, zwart op wit gecommuniceerd door Viaplay? Ben het met je eens hoor, maar kan mij niet herinneren dat expliciet 1080p vermeld werd? 4K is al helemaal niet ter sprake gekomen dacht ik.
Nee, ik verdenk ze er zelfs van om dit bewust in een grijs gebied te hebben gehouden. Als het 4k was geweest had je er veel meer over gehoord.

Hoe langer ik er over nadenk des te kwalijker ik het allemaal begin te vinden. Kan mij niet aan de indruk ontrekken dat de huidige kwaliteit en communicatie strategie precies is wat ze van plan waren. Oke, de haperingen niet en wellicht zijn ze vorig jaar wel begonnen met het idee dat het 4k zou moeten worden. Maar ik denk dat ze al vanaf q3 2021 wisten dat we deze kwaliteit voorgeschoteld zouden krijgen.

Wellicht dat de haperingen er uit gaan, maar beter dan dat zie ik het niet worden voor de zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 11:52
DutchOwnage schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Nu weet ik niet als deze link enige kwaliteit informatie is trouwens. Deze kon ik zo 123 terug vinden.

https://www.totaaltv.nl/n...ull-hd-1080p50-aanbieden/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
SmasterS schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:10:
Als de kwaliteit van de streams, lees bitrate omhoog gaat dan is 720P niet zo'n issue. Maar met 5mbit per seconde is het niet zo best. Dus ik hoop dat de kwaliteit van de streams omhoog gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
SmasterS schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:20:
[...]

Nu weet ik niet als deze link enige kwaliteit informatie is trouwens. Deze kon ik zo 123 terug vinden.

Nu je het zegt, die kon ik mij ook herinneren en volgens mij is dat gewoon een legitiem statement afgegeven door Viaplay. Dus het huidige 720p is niet datgene wat door hun is gecommuniceerd en om die reden zou je denk ik best een zaak hebben om onder je contract uit te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 09:33
Op de vraag in welke resolutie de live sportuitzendingen uitgezonden zouden worden kreeg ik het volgende antwoord van Viaplay
Ik begrijp dat jij graag wilt weten of alle sporten in 1080p/50fps worden uitgezonden. Ik informeer jou hier graag over.
In Nederland zullen de live sportstreams van Viaplay beschikbaar zijn in resoluties tot Full HD (1080p) en afgespeeld worden met 50 frames per seconde (fps).
Houd er rekening mee dat de ondersteuning voor 50 fps apparaatspecifiek is, dus als het apparaat deze framesnelheid niet ondersteunt, ontvangt deze in plaats daarvan 25 fps.
Vrijwel alle apparaten in Nederland ondersteunen 50 fps.
We weten het nog niet met de F1 uitzendingen maar met voetbal klopt dit dus al niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phorcys
SmasterS schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:20:
[...]

Mja daar staat inderdaad in 1080p maar kan me herinneren dat op de KPN en Ziggo sites zelfs stond tot 1080p. Viaplay support via e-mail gaf ook aan dat ze F1 tot 1080p gingen uitzenden en met de chat van vandaag klopt dat ook wel wat ze zeggen dan. Ofwel onze voornemens is 1080p maar garantie heb je op 720p?

Maargoed ik denk dat het even afwachten is tot donderdag met de bahrein testen, dan kunnen we zien wat de kwaliteit echt is voor F1.
zap681 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:33:
Op de vraag in welke resolutie de live sportuitzendingen uitgezonden zouden worden kreeg ik het volgende antwoord van Viaplay

[...]

We weten het nog niet met de F1 uitzendingen maar met voetbal klopt dit dus al niet
Naja als je het heel strict neemt klopt het wel... let op het woordje tot... het kan dus ook 480P zijn maar ook 720p maar ook 1080p....

[ Voor 23% gewijzigd door Phorcys op 07-03-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
zap681 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:33:

[...]

Idd. Alleen de vraag is wat wordt verstaan on de belangrijkste Live evenementen. De Bundesliga en het darts dus duidelijk niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Phorcys schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:34:
[...]

Mja daar staat inderdaad in 1080p maar kan me herinneren dat op de KPN en Ziggo sites zelfs stond tot 1080p. Viaplay support via e-mail gaf ook aan dat ze F1 tot 1080p gingen uitzenden en met de chat van vandaag klopt dat ook wel wat ze zeggen dan. Ofwel onze voornemens is 1080p maar garantie heb je op 720p?

Maargoed ik denk dat het even afwachten is tot donderdag met de bahrein testen, dan kunnen we zien wat de kwaliteit echt is voor F1.

[...]

Naja als je het heel strict neemt klopt het wel... let op het woordje tot... het kan dus ook 480P zijn maar ook 720p maar ook 1080p....
Ja zo kan ik het ook. Ik kan mij voorstellen dat zelfs de FIA hier niet bij mee is. Verkoop je de rechten aan een partij voor veel geld klinkt als een goede deal. Maar als geen kijker straks nog de reclame borden en andere sponsor uitingen op en rond de baan kan lezen zullen de sponsors niet zo blij zijn denk ik.

Die streams zijn met zoveel blokken dat de uitzending straks begin met "Deze uitzending wordt mede mogeljk gemaakt door Tetris".

[ Voor 20% gewijzigd door Aartstyle op 07-03-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 09:33
Ze zeggen "beschikbaar tot 1080p", het ligt aan je apparaat of die dat ondersteunt. Athans zo lees ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
Aartstyle schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Ja zo kan ik het ook. Dan kunnen ze wel zeggen dat ze tot 8k gaan uitzenden, maar we geven garanties tot 576I
Mja maar ik heb sterk het idee dat het wel is wat ze doen... Kijk naar de vragen die worden gesteld en het antwoord dat je krijgt... En wellicht dat F1 wel gewoon in 1080p wordt uitgezonden en dat dit de uitzondering is op de rest van de sporten alleen hiermee dekken ze zichzelf wel in.
zap681 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:40:
Ze zeggen "beschikbaar tot 1080p", het ligt aan je apparaat of die dat ondersteunt. Athans zo lees ik het.
Dat gaat over de 50fps volgens mij... Grappige is dat de mail die ik heb gestuurd het antwoord 1 op 1 hetzelfde is als wat hier staat... daarom vond ik dat ze al vage antwoorden gaven op mijn vragen...

[ Voor 28% gewijzigd door Phorcys op 07-03-2022 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Aartstyle schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Gebruik maken van HEVC/h265 zou bijvoorbeeld ook een oplossing kunnen zijn, dan hoeft de bitrate niet eens zoveel omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14:10
Miki schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Gebruik maken van HEVC/h265 zou bijvoorbeeld ook een oplossing kunnen zijn, dan hoeft de bitrate niet eens zoveel omhoog.
Moeten de devices dat allemaal wel ondersteunen... en dat zal wel niet.
Plus, je hebt wat meer processorkracht nodig voor H265 voor het encoden. Dus dat zal ook wel meer kosten O-)

Maar inderdaad: HEVC/H265 zou een mooie oplossing zijn voor heel veel streamingdiensten. Toch zie je het nog nergens gebruikt worden voor streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Idd. Alleen de vraag is wat wordt verstaan on de belangrijkste Live evenementen. De Bundesliga en het darts dus duidelijk niet...
Maar dat is precies wat er wél stond: "Andere belangrijke live-evenementen die Viaplay in Nederland gaat aanbieden, zijn PDC Darts en de buitenlandse voetbalcompetities Premier League (Engeland) en Bundesliga (Duitsland)."
Maar wat ik al een paar maanden geleden had gezegd, de 1080p streams in Scandinavie zijn alleen beschikbaar bij uitzendingen die ook in UHD worden aangeboden (zoals een F1 dus idd).

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 07-03-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
HEVC heeft niet zoveel nut bij 720p en kost idd een stuk meer rekenkracht. En bij gebrek aan meer rekenkracht betekent het in de praktijk gewoon meer vertraging ...
Digitenne gebruikt het overigens wel natuurlijk maar bij zo'n 4Mb/s 1080p50 is het ook niet denderend O-) (en hoeft ook alleen maar één resolutie te genereren en loopt hierbij al tussen de 5 en 10 seconden achter tov lineaire digitale tv)

[ Voor 78% gewijzigd door apis29 op 07-03-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Waah schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Plus, je hebt wat meer processorkracht nodig voor H265 voor het encoden. Dus dat zal ook wel meer kosten O-)

Maar inderdaad: HEVC/H265 zou een mooie oplossing zijn voor heel veel streamingdiensten. Toch zie je het nog nergens gebruikt worden voor streaming.
Dat valt toch wel mee, recente Chromecast apparaten, Android tv's en Apple TV's hebben deze codec al opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14:10
Miki schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Dat valt toch wel mee, recente Chromecast apparaten, Android tv's en Apple TV's hebben deze codec al opgenomen.
Waarmee niet-recente chromecasts, niet recente android tv's en oude Apple TV's af kunnen vallen.

Dan moet je dus H264 streams én H265 streams gaan encoden en versturen. 2 points of failure ook.

Als H.265 goedkoper was, dan waren Netflix en alle andere streamingdiensten al lang overgestapt, aangezien het de helft aan bandwidth scheelt.

Enkel Youtube is overgestapt op iets anders (VP9) wat dan weer niet werkt op de (iig) oude Nvidia Shields O-) . En Youtube heeft een ander belang nog naast bandwidth (het pushen van hun eigen codec)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Waah schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Waarmee niet-recente chromecasts, niet recente android tv's en oude Apple TV's af kunnen vallen.

Dan moet je dus H264 streams én H265 streams gaan encoden en versturen. 2 points of failure ook.

Als H.265 goedkoper was, dan waren Netflix en alle andere streamingdiensten al lang overgestapt, aangezien het de helft aan bandwidth scheelt.

Enkel Youtube is overgestapt op iets anders (VP9) wat dan weer niet werkt op de (iig) oude Nvidia Shields O-) . En Youtube heeft een ander belang nog naast bandwidth (het pushen van hun eigen codec)
Netflix gebruikt het al een aardige tijd overigens https://netflixtechblog.c...-members-tvs-b7fc88e42320 (VP9 en is ondertussen al over op de opvolger AV1. Zie ook dat hevc gebruikt wordt in WIndows voor Netflix). Denk dat de meeste diensten met 4K aanbod op z'n minst al hevc gebruiken of een alternatief, maar wat ze allen gemeen hebben is dat het geen live aanbod is ...

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 07-03-2022 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
[...]

Als je een betere kijkervaring kunt bieden dan zullen er genoeg klanten zijn die een nieuwe mediaplayer zullen aanschaffen als ze niet al zo'n apparaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Miki schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Dat is niet gratis, dan kunnen ze beter kijken naar AV1.

Feit is gewoon dat 720p niet kan anno 2022.. we leven niet meer in ~2010.

[ Voor 22% gewijzigd door HollowGamer op 07-03-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Precies dit, het is te duur om over te stappen naar H.265.

Overigens doet YT nog altijd VP9/AV1/H.264 als ik mij niet vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Miki schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Als je een betere kijkervaring kunt bieden dan zullen er genoeg klanten zijn die een nieuwe mediaplayer zullen aanschaffen als ze niet al zo'n apparaat hebben.
Je wilt niet weten hoeveel GPU's pas nu H.265 ondersteuning krijgen/hebben.

Tevens hebben we al een opvolger: AV1.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki
HollowGamer schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Dat is niet gratis, dan kunnen ze beter kijken naar AV1.

Feit is gewoon dat 720p niet kan anno 2022.. we leven niet meer in ~2010.
Als morgen Viaplay op 4K gaat uitzenden maar de bitrate blijft 5Mbit/s dan heb je er nog geen drol aan. Resolutie is maar een aspect in kwaliteitsbelevenis van beeld, de juiste codec icm bijbehorende bitrate is veel bepalender voor de kwaliteit van het beeld. Apple TV+ is bijvoorbeeld een prima voorbeeld van hoe streaming daadwerkelijk kwalitatief van hoog niveau kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiseDise
  • Laatst online: 11-09 22:32
Laten we lekker verder speculeren: ik krijg zojuist een app-update aangeboden in de App Store (iOS). V7.4 van de app. Einde van de haperingen? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Miki schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:27:
[...]

Als morgen Viaplay op 4K gaat uitzenden maar de bitrate blijft 5Mbit/s dan heb je er nog geen drol aan. Resolutie is maar een aspect in kwaliteitsbelevenis van beeld, de juiste codec icm bijbehorende bitrate is veel bepalender voor de kwaliteit van het beeld. Apple TV+ is bijvoorbeeld een prima voorbeeld van hoe streaming daadwerkelijk kwalitatief van hoog niveau kan zijn.
True, maar het is niet erg logisch om op 4K met maar 5Mbit/s te gaan streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

WiseDise schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:27:
Laten we lekker verder speculeren: ik krijg zojuist een app-update aangeboden in de App Store (iOS). V7.4 van de app. Einde van de haperingen? 😉
Op mijn android ook, staat o.a. performance enhancements bij . Maar even afwachten of het beter is geworden...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Laatst online: 11-09 22:32
IkWilbert schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Op mijn android ook, staat o.a. performance enhancements bij . Maar even afwachten of het beter is geworden...
Op iOS ging ik van 7.3.1 direct naar 7.4. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waah schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Ziggo lineaire TV valt dan niet onder het kopje streaming verwacht ik, aangezien zij het wel gebruiken voor hun UHD sport kanaal?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik ben niet Patrick.

[ Voor 10% gewijzigd door OzzieMann op 07-03-2022 16:53 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Dus komen ze die garanties niet na tot op heden, bundesliga is gewoon 720P. Ik zal ze ff een tikkie sturen.....

Overigens app update (IOS) binnengehaald en nu streamen naar chromecast ultra. Heb een live uitzending van gisteren gepakt. Maar haperingen zitten er nog in. Heb wel het idee, dat het beeld iets beter is. Maar dat kan ook aan deze wedstrijd liggen (die ik gisteren niet gezien heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 18:30

OFV

Zijn er mensen met ervaring streamen naar Chromecast vanuit de Viaplay app? In Android store zie ik wisselende reactie's, eigenlijk voornamelijk reactie's dat het niet werkt en lukt terwijl ze op de Viaplay website laten overkomen dat het geen enkel probleem is.

Ik heb afgelopen jaren MotoGP gekeken via de Eurosport player app naar Chromecast en dat ging allemaal net goed. Voor een betaalde dienst voelde dat heel onprettig.

Sta op het punt om een viaplay abonnement te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
MIjn ervaringen met chromecast ultra vanuit viaplay app (ios) zijn beter dan met de interne tv app van mijn samsung tv (2016 ks7000). Via chromecast ultra een stuk beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 18:30

OFV

Aartstyle schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:58:
MIjn ervaringen met chromecast ultra vanuit viaplay app (ios) zijn beter dan met de interne tv app van mijn samsung tv (2016 ks7000). Via chromecast ultra een stuk beter beeld.
Thanks. En je kunt vanuit de app gewoon op het chromecast icoontje drukken? In de reactie's bij de Android store zie ik veel mensen die dat hele icoontje missen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
OFV schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:01:
[...]

Thanks. En je kunt vanuit de app gewoon op het chromecast icoontje drukken? In de reactie's bij de Android store zie ik veel mensen die dat hele icoontje missen namelijk.
ja dat kan! Dan nog zou ik nadenken over f1 tv hoor als je het alleen voor de f1 doet.

Maar dat had je denk ik wel begrepen als je dit topic hebt doorgelezen. De kwaliteit van VIaplay is op dit moment echt niet goed genoeg qua beeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Aartstyle op 07-03-2022 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartZuid
OFV schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:56:
Zijn er mensen met ervaring streamen naar Chromecast vanuit de Viaplay app? In Android store zie ik wisselende reactie's, eigenlijk voornamelijk reactie's dat het niet werkt en lukt terwijl ze op de Viaplay website laten overkomen dat het geen enkel probleem is.

Ik heb afgelopen jaren MotoGP gekeken via de Eurosport player app naar Chromecast en dat ging allemaal net goed. Voor een betaalde dienst voelde dat heel onprettig.

Sta op het punt om een viaplay abonnement te nemen.
Op zich prima maar de ondertitels staan wel in een zwart kader op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:39
Ik kwam dit tegen op de site van viaplay.
Ik vraag me af wat dan UltraHD voor kwaliteit moet zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWtSxTPltaHeTw3IKIJMQ2e0iIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38pHBRY4NfXzZea5Z9hQJVIp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
speedmetal35 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:09:

[Afbeelding]
4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En bedoeld voor Geselecteerde sportwedstrijden.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Maar niet in Nederland ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
Dit staat toch echt op de Nederlandse site van viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
speedmetal35 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:18:
[...]

Dit staat toch echt op de Nederlandse site van viaplay.
Dat had ik idd gezien maar het staat er niet voor niets in het Zweeds. Er is geen en komt voorlopig geen 4K aanbod in Nederland ... in Zweden is vlgns mij iig F1 en Premier League in 4K maar verder ook niet veel.

Edit: dat was het dan ook precies https://help.viaplay.com/sv/ultra-hd/ (zou kunnen dat ze geen darts en Bundesliga hebben die ook als 'belangrijke live-evenementen' zijn aangemerkt voor NL)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebsnfaKwjPUm3ZmjL-yJLR0mUIg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UvYXXXRFyUz1cA7hxVXNRNql.png?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 07-03-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:31
Beeld van de Viaplay promo op kanaal 200 ziet er best redelijk uit. Beter dan de streams wat ik tot nu toe gezien heb.

Zegt nog niks voor de F1 uitzending maar toch goede hoop. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Inspired op 07-03-2022 18:26 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
apis29 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:20:
[...]

Dat had ik idd gezien maar het staat er niet voor niets in het Zweeds. Er is geen en komt voorlopig geen 4K aanbod in Nederland ... in Zweden is vlgns mij iig F1 en Premier League in 4K maar verder ook niet veel.

Edit: dat was het dan ook precies https://help.viaplay.com/sv/ultra-hd/ (zou kunnen dat ze geen darts en Bundesliga hebben die ook als 'belangrijke live-evenementen' zijn aangemerkt voor NL)

[Afbeelding]
In Zweden hebben ze volgens mij ook lineair tv. NENT is daar grote speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
speedmetal35 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:09:

[Afbeelding]
Eh… dat heb ik net nog geen 2u geleden gepost ;)

Edit: toch ietsjes langer dan 2u :)
Miki in "Viaplay in Nederland"

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 07-03-2022 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedmetal35
Miki schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:51:
[...]

Eh… dat heb ik net nog geen 2u geleden gepost ;)

Edit: toch ietsjes langer dan 2u :)
Miki in "Viaplay in Nederland"
Aha, sorry. Dit topic gaat ook wel erg hard de laatste dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart11
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-09 19:32
Het probleem is vooral de lage bitrate bij Viaplay.
720P zoals op de duitse zenders of 1080i op NPO etc zien er prima uit,maar Viaplay haalt bij lange na die kwaliteit niet !
Pagina: 1 ... 27 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2