Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 26 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-09 22:35
SmasterS schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:21:
Bundesliga in 720p/50hz op een 4k OLED. Schande om zo'n oude beeld kwaliteit nog te hanteren.

Ook de ondertitel die niet aan te passen is. Lijkt wel stenen tijdperk qua beeld kwaliteit van tegenwoordig.

Benieuwd hoe de test dagen gaan in Bahrein.
Heb je dat met Xcode gemeten of met andere software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23

Ook de ondertitel die niet aan te passen is.
Zwarte balk achter de tekst bedoel je? Op Android kan je de ondertiteling aanpassen in het accessibility menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
sjors123 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:30:
[...]

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik zit nu de Strade Bianchi te kijken via de Eurosport Player (via de Atv) en dat werkt prima. Ook de hele Winterspelen ging prima. Je kon naar alle sporten schakelen en geen enkele hickup gezien.
Maar voor zo'n groot evenement als de Olympische Spelen is het ook prima. Want het is lastig om alle sporten lineair in beeld te krijgen. Hoe dan ook zijn er over Discovery+ (dat Eurosport Player op termijn gaat vervangen) ook enorm veel klachten vanwege een te lage frame rate. Daardoor is het op veel smart tv-apparaten niet om aan te zien. (Al weet ik uit ervaring ook dat sommige mensen issues met de frame rate eigenlijk niet of nauwelijks waarnemen en er dus ook geen last van hebben). Via Chromecast lijkt het dan weer iets beter, waarschijnlijk omdat de Chromecast-streams een andere bron hebben.

Ook heb ik het idee dat de Apple TV 4K zo krachtig is dat die van matige streaming-kwaliteit toch nog een prima plaatje weet te maken. Wat dat betreft lijkt dat apparaat zeker een aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BramViking schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:37:
Nu al spijt van ViaPlay, zelfs nu tijdens het darten merk je vaak dat het beeld scherp en dan weer onscherp wordt. Sport op de liniaire kanalen is zoveel beter. Ze zouden dit, met al hun ervaringen in andere markten, het echt beter moeten doen. Maar goed, we zullen het bij de drukke momenten (als F1 weer begint) meemaken.
Met Netflix standard/1080p en Amazon Prime heb ik nul problemen en dat gaat ook via app op TV. Het is namelijk niet alleen bewegende beelden vd auto's maar ook gewoon in de studio / bij de reporters.

Denk toch echt dat dit specifiek Viaplay is.

Ik hoop dat deze kritiek op korte termijn toch ook meer terug te lezen zal zijn in de MSM zodat er hopelijk wat meer druk op Viaplay komt om dit te verbeteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 05-03-2022 15:48 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MartZuid schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Super simpel. Je kan de app vinden door te zoeken bij Apps en Games naar "Viaplay" in de Appstore en na installatie en inloggen krijg je op de tv een 4-lettercode die je in moet voeren op https://viaplay.com/activate
Ahhh ik dacht dat hij niet officieel in de store stond bij Amazon, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Leip dat ze dan niet ff op de site zetten dat ze Fire TV compatible zijn.

Thanks, ook @TexMex voor de alt link!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 11:52
dnmw2705 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:39:
[...]

Nvidia shield met refresh rate app en de vrr optie van de lg om te kijken welke refresh rate etc aangeeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 20:54
WhatsappHack schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:48:
[...]

Ahhh ik dacht dat hij niet officieel in de store stond bij Amazon, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Leip dat ze dan niet ff op de site zetten dat ze Fire TV compatible zijn.

Thanks, ook @TexMex voor de alt link!
Sinds een week staat de stick wel in de lijst op: https://viaplay.com/nl-nl/devices

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmasterS
misteriks schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Zwarte balk achter de tekst bedoel je? Op Android kan je de ondertiteling aanpassen in het accessibility menu.
Veel mensen kijken graag blijkbaar via de telefoon. Ik kijk graag op een grote tv dan een klein scherm. In de lg app van viaplay, of in de account van viaplay via de browser is niks aan te passen.
Ja die zwarte balk wil ik weg hebben inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bundesliga in 720p/50hz op een 4k OLED. Schande om zo'n oude beeld kwaliteit nog te hanteren.

Ook de ondertitel die niet aan te passen is. Lijkt wel stenen tijdperk qua beeld kwaliteit van tegenwoordig.

Benieuwd hoe de test dagen gaan in Bahrein.
'Niks'(/niet per se wat) mis met 720p/50, via lineaire tv en bijbehorende hoge bitrate ziet dit er echt wel strak uit ...
hardware-lover schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Niet te voorbarig zijn, je ziet enkel een instelling die @DON PAPA heeft gekozen op zijn Shield.

Ik heb wat recent media van Viaplay "geleend" en daarvan zie ik dat het een framerate heeft van 25, dus mogelijk is dat hetgeen wat het voor sommigen aan laat zien als stotterend en haperend. Dat kijkt nu eenmaal niet zo lekker weg als dat het 50 zou zijn.

Het is wat ik vorig jaar al tegenkwam van Viaplay Streaming, die lage framerate. Ik vind dat ook niet echt lekker kijken bij pannende (horizontaal bewegende) beelden.
Kijken met 25 fps doen de mensen al sinds mensenheugenis, en dat was ook niet stotterend en haperend

[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 05-03-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:25
apis29 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:52:
[...]

'Niks'(/niet per se wat) mis met 720p/50, via lineaire tv en bijbehorende hoge bitrate ziet dit er echt wel strak uit ...
[...]

Kijken met 25 fps doen de mensen al sinds mensenheugenis, en dat was ook niet stotterend en haperend
Via de app ook. Geluid loopt wel niet synchroon met het beeld, tenminste bij Bayern- B04. en jammer dat de beeld hickups er nog niet uit zijn gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
[...]

[...]
Klopt maar niet van viaplay of ESPN .. voetbal is niet om aan te gluren op deze wijze.
Voor 14 euro per maand mag je 4k verwachten in mijn optiek tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
SmasterS schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Klopt maar niet van viaplay of ESPN .. voetbal is niet om aan te gluren op deze wijze.
Onzin Beeld is meer dan oke Toevallig een LG tv?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmasterS
trinity999 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:08:
[...]

Onzin Beeld is meer dan oke Toevallig een LG tv?
Niks te maken met een LG C1 OLED tv..
Als het via de tv of en Nvidia shield gaat is de 720p van de Bundesliga kwaliteit onwaardig.
Bitrate is veel te laag. Hetzelfde is dat het ESPN app als je voetbal kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23
SmasterS schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Veel mensen kijken graag blijkbaar via de telefoon. Ik kijk graag op een grote tv dan een klein scherm. In de lg app van viaplay, of in de account van viaplay via de browser is niks aan te passen.
Ja die zwarte balk wil ik weg hebben inderdaad.
Niet elk Android apparaat betekend dat er op klein beeld wordt gekeken. Op een Nvidia shield en elk ander Android device kan de zwarte balk achter de ondertiteling weggehaald worden.
Als dat voor LG WebOS niet gaat is dat wel wat nasty inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

misteriks schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Niet elk Android apparaat betekend dat er op klein beeld wordt gekeken. Op een Nvidia shield en elk ander Android device kan de zwarte balk achter de ondertiteling weggehaald worden.
En daarnaast draaien verschillende High-End TV's van Philips & Sony ook nog eens gewoon op Android, net als mijn 65OLED803. En 65" is niet echt heel klein te noemen ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[...]

Op een oude crt tv was dat ook zelden een probleem, nu voor moderne TV's wel vaker. Die laten vaak direct zien dat er iets niet helemaal "lekker" zit in het aangeboden signaal. Daar komt bij dat de één dat meer opvalt dan de ander, en voor sommigen, zelfs tot aan het irritante toe.

Als ik de streams via Viaplay en F1TV één op één vergelijk, dan weet ik wel waar op dit moment mijn voorkeur (en het abonnement) naar uitgaat.

Voor beiden geldt dat de Ziggo (UHD) F1 kwaliteit sowieso niet wordt gehaald, maar via F1TV bekeken vond ik dat zo heel erg nog niet de laatste paar races.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lightmanster
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-09 07:22
dnmw2705 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:39:
[...]

Ik wel is inderdaad 720p wat geen probleem hoeft te zijn, maar wel bij 5Mb/s

Bitrate moet gewoon hoger. Nlziet heeft 1920x1080 en ook daar is veronica/rtl met voetbal te laag. Bewegende beelden (sport) vereist hogere bitrate.

En dan scaled de apple tv het nog op tot 4k hdr.
Bv VI vandaag ziet er prima uit op 1920.

Sport is lastiger.

Apple tv series uhd zijn 4k hdr dat komt neer op 25mb/s, ik snap best dat dit voor een unicast stream platvorm lastig wordt met 300k klanten.

Lineare op live tv is multicast das 1x versturen en veel ontvangers. Je kunt dan makkelijker 4k doen.
Overigens zie je ook daar als je bv gaat pauzeren dat vaak het dan terug schakeld naar 1920. Uitgesteld kijken is weer unicast.

F1 zou 1920 worden dus ik blijf hoop houden en f1protv was vorig jaar ook niet stabiel en bitrate lag rond de 6mb.

Dus we houden vol…

[ Voor 67% gewijzigd door Lightmanster op 05-03-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Kijk nu MMA maar ook daar merk je op dat het beeld vaak even stil staat om te bufferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:08

Quad

Doof

Het is niet bufferen, want dan zou het probleem na een tijdje gepauzeerd te hebben niet aanwezig zijn, en dat is het juist wel.

Maar goed, het is hij Viaplay bekend dus zal tzt wel verholpen worden, want bij de testdagen promo zag je het ook terug en dat was wel vervelend.

[ Voor 36% gewijzigd door Quad op 05-03-2022 17:47 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Zo kut dat er zoveel abonnementen zijn..
Ik kijk altijd F1, Premier League en La Liga. Zit bij KPN. Moet dan blijven bij Ziggo sport voor La Liga en moet dan ook Viaplay nemen voor F1 en Premier League. Gelukkig heb ik niet veel intresse in Nederlands voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Het is wel degelijk bufferen. Kijk je uitgesteld naar dezelfde sport evenement dan komt het amper voor. Alleen bij live wedstrijden dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:31
BramViking schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:58:
Het is wel degelijk bufferen. Kijk je uitgesteld naar dezelfde sport evenement dan komt het amper voor. Alleen bij live wedstrijden dus wel.
Kan best zijn dat het wat anders is. Volgens mij is eerder al aangeven dat de livestream op 60hz loopt. Misschien is on-demand wel gewoon 50hz.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Is er een mogelijkheid om die ViaPlay app te sideloaden op een samsung smart tv ? Tv van m'n maat is ouder dan 2016...dus die app verschijnt niet in z'n store.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Waarschijnlijk kan dat alleen voor Android TV.
Dan wordt het toch een Chromecast er aan hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightmanster
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-09 07:22
Inspired schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Kan best zijn dat het wat anders is. Volgens mij is eerder al aangeven dat de livestream op 60hz loopt. Misschien is on-demand wel gewoon 50hz.
Wat ik zie in xcode is het 50hz zowel live als ondemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:26
lHybridl schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:58:
Zo kut dat er zoveel abonnementen zijn..
Ik kijk altijd F1, Premier League en La Liga. Zit bij KPN. Moet dan blijven bij Ziggo sport voor La Liga en moet dan ook Viaplay nemen voor F1 en Premier League. Gelukkig heb ik niet veel intresse in Nederlands voetbal.
Maar dat ligt toch aan de sportbonden en de clubs die daar op aansturen? Het is één en al commercie, hoe meer ze verdienen aan de uitzendrechten hoe beter. Je ziet dus dat alleen de hele grote partijen die over meerdere landen uitzenden steeds meer voet aan de grond krijgen vanwege hun omvang (lees aantal abonnees).

Over een aantal jaar zijn alle sporten en evenementen alleen via een streamingdienst te kijken. Houdt Beinsports en DAZN naast ViaPlay ook maar eens in de gaten. Dit zijn ook hele grote partijen die over meerdere landen over heel veel uitzendrechten beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Miki schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:39:
[...]

Maar dat ligt toch aan de sportbonden en de clubs die daar op aansturen? Het is één en al commercie, hoe meer ze verdienen aan de uitzendrechten hoe beter. Je ziet dus dat alleen de hele grote partijen die over meerdere landen uitzenden steeds meer voet aan de grond krijgen vanwege hun omvang (lees aantal abonnees).

Over een aantal jaar zijn alle sporten en evenementen alleen via een streamingdienst te kijken. Houdt Beinsports en DAZN naast ViaPlay ook maar eens in de gaten. Dit zijn ook hele grote partijen die over meerdere landen over heel veel uitzendrechten beschikken.
Oh snap de reden. Maar voor de gebruiker wordt het wel heel veel met verschillende diensten.
Wordt er niet makkelijker en goedkoper op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
Miki schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:39:
[...]
Dat is toch precies het probleem met het huidige kapitalisme? Er gebeurd echter precies het tegenovergestelde van hoe 'het geleerd' is op school. Bedrijven met durf beleggers willen de grootste worden, zodat de concurrentie uitsterft en ze dus enige aanbieder in de markt worden, waardoor er communisme ontstaat en het geld binnen geharkt kan worden. Kijk maar naar die flitsbezorgers of naar Uber. Deze video geeft wel een goede uitleg: YouTube: Kapitalisme | Zondag met Lubach (S11). Viaplay heeft letterlijk dezelfde strategie en koop de rechten van de meest geliefde sporten op in het land, waardoor een marktintroductie mogelijk gemaakt wordt.

Voor Viaplay maakt het geen drol uit of ze winstgevend gaan worden in Nederland, want alles kan gecompenseerd worden met resultaten uit andere landen en de valuta in Scandinavië ligt zeer gunstig op de Euro, waardoor het in Nederland nog makkelijker harken wordt voor Viaplay.

[ Voor 4% gewijzigd door dnmw2705 op 05-03-2022 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
misteriks schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Dat is nieuw voor mij thanks voor de tip. Dacht alleen met de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Viaplay samen met mij broer genomen. Delen de kosten. Gewoon de app op TV. Niet via KPN ofzo. Kan niet delen dan natuurlijk.
Dan in de zomer komt premier league erbij wat nice is. Momenteel heb ik dat bij Ziggo Sport pakket bij KPN.
Die gaat er dan uit als het voetbal seizoen voorbij is. Moet dan alleen la liga gaan missen. Maar lees dat Ziggo die heeft tot 2024. Zal mij niks verbazen dat Viaplay die dan ook oppakt als dat afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:41:
[...]

Op een oude crt tv was dat ook zelden een probleem, nu voor moderne TV's wel vaker. Die laten vaak direct zien dat er iets niet helemaal "lekker" zit in het aangeboden signaal. Daar komt bij dat de één dat meer opvalt dan de ander, en voor sommigen, zelfs tot aan het irritante toe.

Als ik de streams via Viaplay en F1TV één op één vergelijk, dan weet ik wel waar op dit moment mijn voorkeur (en het abonnement) naar uitgaat.

Voor beiden geldt dat de Ziggo (UHD) F1 kwaliteit sowieso niet wordt gehaald, maar via F1TV bekeken vond ik dat zo heel erg nog niet de laatste paar races.
Oude crt? Tot een paar jaar geleden had je helemaal nergens een 50fps signaal (in NL dan, in Amerika al vele jaren), stotteren en haperingen hebben niks met de framerate te maken, beeld gaat niet stotteren of haperen omdat het 25fps is* maar door andere zaken in de omzetting (een lage bitrate ook om maar wat te noemen). Misschien ligt het wel aan LG Trumotion :P ?

* nu schiet me natuurlijk wel die 24p panning problemen van een OLED te binnen maar daar hebben we interpolatie voor bij sport.
SmasterS schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Een bitrate probleem dus, niet van '720p50'. Maar idd 4K mag ondertussen wel een stuk meer aangeboden worden (en ook daar is streamen niet per se het meest geschikt voor).

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 05-03-2022 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
apis29 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:01:
[...]

Misschien ligt het wel aan LG Trumotion :P ?
Lág het maar alleen aan LG! ;)

Maar ik zie hier en op Twitter ook genoeg meldingen over Android TV. En ook Apple TV zie je af en toe langskomen. Dus er is écht nog wel flink wat werk aan de winkel voor Viaplay. Gelukkig hebben ze nog even tot de eerste GP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

apis29 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:01:
[...]

Oude crt? Tot een paar jaar geleden had je helemaal nergens een 50fps signaal (in NL dan, in Amerika al vele jaren), stotteren en haperingen hebben niks met de framerate te maken, beeld gaat niet stotteren of haperen omdat het 25fps is maar door andere zaken in de omzetting (een lage bitrate ook om maar wat te noemen). Misschien ligt het wel aan LG Trumotion :P ?
En aan mijn Samsung 65QN95A (Tizen), Philips 65OLED803 (Android), Chromecast Ultra, NVidia Shield TV Pro 2019 (Android), Windows 10 Pro met Chrome.
Ik zou eigenlijk de iPhone van mijn vrouw eens even er bij moeten pakken om te kijken wat er daar gebeurd.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 22:32
TFHfony schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:06:
[...]

En aan mijn Samsung 65QN95A (Tizen), Philips 65OLED803 (Android), Chromecast Ultra, NVidia Shield TV Pro 2019 (Android), Windows 10 Pro met Chrome.
Ik zou eigenlijk de iPhone van mijn vrouw eens even er bij moeten pakken om te kijken wat er daar gebeurd.
Ik kan bevestigen dat het ook op mijn iPad met iOS 15 speelt. Vandaag getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

WiseDise schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Ik kan bevestigen dat het ook op mijn iPad met iOS 15 speelt. Vandaag getest.
Net even gekeken op een iPhone XR -> Daar speelt het ook. Het valt iets minder op door het kleine scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
In conclusie: alleen op een OLED zou een lage framerate tot zichtbare haperingen kunnen leiden door het sample en hold effect. Aangezien het op allerlei soorten schermtypes voorkomt kunnen we concluderen dat het niet aan een te lage framerate ligt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik ben nog niet bijzonder onder de indruk van de live sport op de smart tv app. Ik kijk nu HSV en de framerate is simpelweg te laag. Alsof ik een herhaling zit te kijken. Resolutie maakt me nog niet eens veel uit, maar je mist al het gevoel van snelheid. Dat is voor Formule 1 desastreus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Soccer98 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:14:
Ik ben nog niet bijzonder onder de indruk van de live sport op de smart tv app. Ik kijk nu HSV en de framerate is simpelweg te laag. Alsof ik een herhaling zit te kijken. Resolutie maakt me nog niet eens veel uit, maar je mist al het gevoel van snelheid. Dat is voor Formule 1 desastreus.
Bij een te lage bitrate kunnen de pixels de resolutie niet vasthouden wanneer er teveel in beeld gebeurt (bij een panning shot moet de hele bitrate dus gebruikt worden voor heel veel pixels itt de gemiddelde darts uitzending bijv. Dat maakt voetbal ook een van de moelijkste sporten, de constante veranderingen in het beeld en de vele details in het gras bijv.)

Uiteraard mag van mij alle sport in 50/60fps (zo niet 100/120, dit misschien nog liever dan 4K) worden uitgezonden maar in eerste instantie mag de bitrate wel op peil gebracht worden.

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 05-03-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ben benieuwd hoe de kwaliteit van de kanalen gaat zijn bij Ziggo & KPN. Zou wat zijn als die wel prima zijn. Beetje schamen voor een streamingdienst. Neem aan dat de testdagen nog niet op de kanalen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 13:31
lHybridl schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:56:
Zal mij niks verbazen dat Viaplay die dan ook oppakt als dat afloopt.
Alsjeblieft niet zeg, op de manier hoe ze het nu brengen. Ze mikken ook op de Eredivisie vanaf 2024...

Ik zit nu Live op ESPN UHD te kijken. Het verschil is gewoon waanzinnig tov wat Viaplay ons voorschotelt. En dan is ESPN UHD "slechts" 1080p HDR. Maar wel met een fatsoenlijke (hoge) bitrate. Dat maakt zo'n verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 05-03-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:56

DON PAPA

Tweaker-fan

Inspired schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:27:
Neem aan dat de testdagen nog niet op de kanalen komen?
Elders las ik dit, dus ik verwacht van wel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpphRvIThOPfqlxdrzskGJ770Cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lZNDjzUP7vSDmXKDA6Nihwj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:14
@dnmw2705 Je zegt “waardoor er communisme ontstaat en het geld binnen geharkt kan worden”. Ik denk dat als het communisme er is, het wel uit is met geld verdienen. Of bedoel je “waardoor er een monopolie ontstaat”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Ja maar nog niet op de tijdelijke TV kanalen dus.

Gezien die er enkel voor kwalificatie en race zijn en niet voor de trainingen op vrijdag lijkt het me uitgesloten dat de test in Bahrein wel op de TV kanalen zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
DutchOwnage schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:28:
[...]

Alsjeblieft niet zeg, op de manier hoe ze het nu brengen. Ze mikken ook op de Eredivisie vanaf 2024...

Ik zit nu Live op ESPN UHD te kijken. Het verschil is gewoon waanzinnig tov wat Viaplay ons voorschotelt. En dan is ESPN UHD "slechts" 1080p HDR. Maar wel met een fatsoenlijke (hoge) bitrate. Dat maakt zo'n verschil.
Onder andere ESPN, RTL, Ziggo en Amazon boden ook mee voor de Formule 1 rechten.
NENT wist het hoogste bod uit te brengen.
Bij het verlopen van andere sportrechten zal er weer zo'n strijd losbarsten.

Ziggo zal ook wat moeten anders blijft het met B sporten zitten en kan het het sportkanaal wel opdoeken.

Maar de kans is aanwezig dat dergelijke rechten ook door NENT of een andere partij opgekocht worden en er een abonnement nodig is om alles te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

dutchgio schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:37:
[...]
Ja maar nog niet op de tijdelijke TV kanalen dus.
Nou er staat "en de tv-pakketten bij de diverse aanbieders" dus ik verwacht eigenlijk dat ze daar de tv kanalen mee bedoelen. Maar aankomende donderdag zullen we het zeker weten hoe het zit
dutchgio schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:37:
[...]
Gezien die er enkel voor kwalificatie en race zijn en niet voor de trainingen op vrijdag lijkt het me uitgesloten dat de test in Bahrein wel op de TV kanalen zou komen.
Dus jij denkt dat de eerste en tweede vrije training op vrijdag niet uitgezonden gaan worden op het tv kanaal? Dat zou ik wel heel slecht vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
DON PAPA schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:48:
[...]

Nou er staat "en de tv-pakketten bij de diverse aanbieders" dus ik verwacht eigenlijk dat ze daar de tv kanalen mee bedoelen. Maar aankomende donderdag zullen we het zeker weten hoe het zit

[...]

Dus jij denkt dat de eerste en tweede vrije training op vrijdag niet uitgezonden gaan worden op het tv kanaal? Dat zou ik wel heel slecht vinden...
Ja, KPN is vrij duidelijk dat het alleen om de zaterdag en zondag gaat:

"Kijk tijdelijk live Formule 1 op Viaplay Xtra op kanaal 225 (zaterdag en zondag), gewoon op je tv-ontvanger.
De tijdelijke tv-zender Viaplay Xtra is te vinden op kanaal 225. Vanaf zaterdag 19 maart kijk je daar de eerste uitzendingen. Er wordt alleen Formule 1 op deze zender uitgezonden. Viaplay Xtra is alleen te kijken op zaterdag en zondag."

https://www.kpn.com/telev...inden%20op%20kanaal%20225.

Ziggo is minder duidelijk en heeft het over de 'raceweekenden', maar houdt wel als startdatum (zaterdag) 19 maart aan en niet de vrijdag.
https://www.ziggo.nl/klan.../online-tv-kijken/viaplay

Het lijkt er dus op dat je voor de vrijdagtrainingen(?) alsnog de app nodig hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 05-03-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:27:
Ben benieuwd hoe de kwaliteit van de kanalen gaat zijn bij Ziggo & KPN. Zou wat zijn als die wel prima zijn. Beetje schamen voor een streamingdienst. Neem aan dat de testdagen nog niet op de kanalen komen?
Via de Viaplay App in ieder geval wel:

Dag 1
Dag 2
Dag 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-09 20:09
Leuk topic! Ik heb zelf een jaar Viaplay afgesloten voor 99 euro, direct via de website.

Vanmiddag via Chromecast (eerste versie) naar een deel van Bayern - Leverkussen gekeken en daar viel de beeldkwaliteit tegen, met name snelle bewegingen. Tevens hikte het beeld af en toe kort. Ik heb de hoogste kwaliteit ingesteld.

Mijn WiFi netwerk is prima, andere content (Netflix, Youtube) ziet er ook goed uit op de Chromecast. Zou het upgraden van de Chromecast naar Ultra versie enige verbetering kunnen brengen of kan ik beter wachten totdat Viaplay de kwaliteit verbetert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@bubbelbart nee en ja.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

bubbelbart schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:36:
Leuk topic! Ik heb zelf een jaar Viaplay afgesloten voor 99 euro, direct via de website.

Vanmiddag via Chromecast (eerste versie) naar een deel van Bayern - Leverkussen gekeken en daar viel de beeldkwaliteit tegen, met name snelle bewegingen. Tevens hikte het beeld af en toe kort. Ik heb de hoogste kwaliteit ingesteld.

Mijn WiFi netwerk is prima, andere content (Netflix, Youtube) ziet er ook goed uit op de Chromecast. Zou het upgraden van de Chromecast naar Ultra versie enige verbetering kunnen brengen of kan ik beter wachten totdat Viaplay de kwaliteit verbetert?
Dit ga je niet oplossen met andere hardware. Het probleem zit bij Viaplay. Zowel qua beeldkwaliteit (Te lage bitrate) als het hikken.
Hier is alle hardware gewoon via LAN aangesloten ipv Wi-Fi via een Gigabit glasvezel verbinding met exact dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik had wat rond lopen kijken op viaplay(via viaplay zelf afgesloten) en alles leek te werken tot ik hier lees dat er met live beelden issues zijn.
Dus ik test nu eens een live wedstrijd Nurnberg - HSV op mijn 4k Philips smart tv (app via playstore op de tv) en ik zie alleen maar zwart beeld. Er speelt helemaal niks af...

Andere (niet live) dingen kan ik wel kijken zonder problemen.

Edit: Darts kan ik wel live kijken btw

[ Voor 5% gewijzigd door kaasaanfiets op 05-03-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-09 20:09
@Quad en @TFHfony dank voor juliie reacties, was er al bang voor.

Ik houd het geld voor een nieuwe Chromecast nog even in mijn zak en hoop dat Viaplay snel met een oplossing komt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Darts is via VTM ook te zien eventueel, kreeg die tip vandaag in het darts topic.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:57:
Darts is via VTM ook te zien eventueel, kreeg die tip vandaag in het darts topic.
Het Belgische VTM is inderdaad perfect voor het darts en helemaal gratis. Voor de geïnteresseerden, zie vanaf hier, hier en hier. Inloggen kan dus gewoon met een gratis Nederlands DPG-account van een krant of tijdschrift.

[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 06-03-2022 04:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
bubbelbart schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:54:
@Quad en @TFHfony dank voor juliie reacties, was er al bang voor.

Ik houd het geld voor een nieuwe Chromecast nog even in mijn zak en hoop dat Viaplay snel met een oplossing komt!
Wat je wel kan uitproberen als je het al niet hebt ingesteld, is je Chromecast op 50Hz zetten ipv 60Hz. Dit zorgt ervoor dat het schokken van content dat op 50Hz wordt uitgezonden minder heftig wordt.

Linkje Google hoe je dat kunt instellen:
https://support.google.com/chromecast/answer/6308937?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:44
Inspired schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Hoezo niet? Via mijn ziggo werkt het gewoon toch?
Nee, nog altijd niet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zbj3Vopuf67g2VXVU6eBOCXHruQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p3GZqXd41OhJfvIq0KmVKAGt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dg5iOupiM0yjjzd27_-1n7YAh3o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l7COzofe5lUkjffFe7oRlvHO.png?f=fotoalbum_large

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Rallye schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:33:
@dnmw2705 Je zegt “waardoor er communisme ontstaat en het geld binnen geharkt kan worden”. Ik denk dat als het communisme er is, het wel uit is met geld verdienen. Of bedoel je “waardoor er een monopolie ontstaat”?
Momopolie ja, excuses!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@S0epkip Als je gewoon doorklikt op streamingdiensten etc. beheren werkt het wel. Althans bij mij wel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
Doe het ff in incognito, dan wil ie waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:44
Browsercache geleegd, nu werkt ie idd wel!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

MartZuid schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Helemaal mee eens. Geef mij maar gewoon DVB via de kabel.
Dat kan, maar is een stuk duurder omdat ze (of viaplay of provider) dan moeten betalen voor doorgave en zijn er hele andere regels dan voor een streaming dienst.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
Merk trouwens wel op dat het bekijken van de streams op de Tab S8 Ultra veel stabieler is dan de LG tv app, op hetzelfde WiFi netwerk. De app op de tablet buffert bijna niet. Zeer merkwaardig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
BramViking schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:20:
Merk trouwens wel op dat het bekijken van de streams op de Tab S8 Ultra veel stabieler is dan de LG tv app, op hetzelfde WiFi netwerk. De app op de tablet buffert bijna niet. Zeer merkwaardig dit.
Zou dat niet te maken kunnen hebben met het feit dat de cpu van de tablet veel krachtiger is dan die van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
MartZuid schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:36:
[...]

Zou dat niet te maken kunnen hebben met het feit dat de cpu van de tablet veel krachtiger is dan die van de tv?
Dat lijkt me sterk. Aangezien ik soms ook gebruik maak van de KPN tv app. Ook live en 0 problemen. Hetzelfde geldt ook voor andere streaming apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:10
F1 bij Viaplay vind ik tenenkrommend met o.a. Amber Brantsen en Stephane Kox.
Echt op de jeugdige noob gericht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Miki
MadButcher schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:05:
F1 bij Viaplay vind ik tenenkrommend met o.a. Amber Brantsen en Stephane Kox.
Echt op de jeugdige noob gericht.
Of je bent meer van de oranje show met slingers en vol ingenomen presentators die meer met hunzelf bezig zijn dan met een objectieve kijk en inhoudelijk verslaglegging.

Van wat ik tot nu toe heb gezien van de Shakedown en F1 Talks is dit 10x beter dan wat Ziggo in de afgelopen jaren heeft gebracht. Smaken verschillen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BramViking schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:01:
[...]
Dat lijkt me sterk. Aangezien ik soms ook gebruik maak van de KPN tv app. Ook live en 0 problemen. Hetzelfde geldt ook voor andere streaming apps.
Zo heel sterk hoeft dat toch niet te zijn, er zijn wel meer apps die niet stabiel draaien onder WebOS, Disney bijvoorbeeld. Dat was tot een paar weken terug tenminste nog het geval. Kortom, niet iedere app draait lekker via WebOS (als het over dat OS gaat).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
SmasterS schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Niks te maken met een LG C1 OLED tv..
Als het via de tv of en Nvidia shield gaat is de 720p van de Bundesliga kwaliteit onwaardig.
Bitrate is veel te laag. Hetzelfde is dat het ESPN app als je voetbal kijkt
Zeker wel. Een LG C1 is goed voor Gaming, niet zo voor andere bronnen. En juist jouw probleem van lage bitrates is de LG C1 of LG in het algemeen niet goed in. Daarvoor moet je toch echt bij Panasonic of Sony zijn op OLED vlak. Daar heeft Vincent Teoh meer dan 1 video over gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
trinity999 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Zeker wel. Een LG C1 is goed voor Gaming, niet zo voor andere bronnen. En juist jouw probleem van lage bitrates is de LG C1 of LG in het algemeen niet goed in. Daarvoor moet je toch echt bij Panasonic of Sony zijn op OLED vlak. Daar heeft Vincent Teoh meer dan 1 video over gemaakt.
Geloof even niet dat er op drie meter afstand echt verschil te zien gaat zijn als de input een brakke 5Mbps stream is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
hardware-lover schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:10:
[...]

Zo heel sterk hoeft dat toch niet te zijn, er zijn wel meer apps die niet stabiel draaien onder WebOS, Disney bijvoorbeeld. Dat was tot een paar weken terug tenminste nog het geval. Kortom, niet iedere app draait lekker via WebOS (als het over dat OS gaat).
De Disney app heeft absoluut niet het probleem van continue bufferen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
[...]

Geen enkele motion handling in de wereld gaat wonderen verrichten als je een brak 720p streampje aan hebt staan hoor. Het probleem is niet tv's. Het probleem is dat content providers als Viaplay zijn blijven hangen in 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BramViking schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:27:
[...]
De Disney app heeft absoluut niet het probleem van continue bufferen.
Nee, die klapt er gewoon zonder aankondiging zomaar uit :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:31:
[...]

Hier nooit, en ik kijk toch echt veel op mijn LG C9.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ArthurMorgan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:33:
[...]
Hier nooit, en ik kijk toch echt veel op mijn LG C9.
Tja? En op een LG GX gebeurd dat wel aardig vaak, al zolang de TV in het bezit is. Maar laten we daar niet al te lang bij stil blijven staan, er is een simpele oplossing voor ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
[...]

Ja Vincent heeft in veel gevallen echt wel gelijk. Maar een bagger stream is net zo bagger op een Sony of een Panasonic. De verschillen zijn ook erg veel kleiner dan wat uit alle metingen komen. Zie bijvoorbeeld rtings.

De C1 is 1 van de betere tv en ja o.a. voor gamen of films? Sport?

Je mag van mij viaplay de hemel in prijzen. Alleen als jij het verschil niet ziet tussen een bagger stream en een goede stream ligt dat persoonlijk bij jou.
Ieder zijn mening en voorkeuren uiteraard.
Alleen ik ben niet de enige die dit zegt over 720P en Bitrate.

14 euro per maand mag je kwaliteit verwachten. Dat is het nu helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
hardware-lover schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:31:
[...]

Dan ligt dat aan jouw eigen tv :+. Op de C1 nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 14:53
Miki schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:09:
[...]

Of je bent meer van de oranje show met slingers en vol ingenomen presentators die meer met hunzelf bezig zijn dan met een objectieve kijk en inhoudelijk verslaglegging.

Van wat ik tot nu toe heb gezien van de Shakedown en F1 Talks is dit 10x beter dan wat Ziggo in de afgelopen jaren heeft gebracht. Smaken verschillen ;)
Vind je F1 talks daadwerkelijk beter? Inhoudelijk kan je er natuurlijk nog over twisten, maar productietechnisch is het wel echt om te huilen. Vier mensen aan een te kleine keukentafel met ontzettend slechte belichting en manisch gewissel tussen camera's.

De lokale dorpspartij maakt professionelere content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BramViking schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:42:
[...]
Dan ligt dat aan jouw eigen tv :+. Op de C1 nergens last van.
Niet mijn TV (jammer genoeg), maar "we" zijn niet alleen ;) AW_Bos in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2"

Zo, en nu verder over het fijne Viaplay 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
BramViking schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:20:
Klopt, buffert ook veel meer. Ik gebruik nu de Nvidia shield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Marrtijn schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Vind je F1 talks daadwerkelijk beter? Inhoudelijk kan je er natuurlijk nog over twisten, maar productietechnisch is het wel echt om te huilen. Vier mensen aan een te kleine keukentafel met ontzettend slechte belichting en manisch gewissel tussen camera's.

De lokale dorpspartij maakt professionelere content.
Het zijn de eerste uitzendingen, je ziet overduidelijk dat ze nog aan het zoeken zijn. Net zoals bij de Shakedown in Barcelona dat beide dames een paar keer ongemakkelijk tegen het zonlicht in een duiding gaven.

Daarentegen vind ik het inhoudelijk al vele malen beter dan wat ZiggoSport in de afgelopen jaren heeft gebracht. Goede vragen worden er gesteld, prima toelichting op het stukje van de luchtstromen onder de nieuwe auto’s wat het hobbelen veroorzaakt. Zodra de crew wat meer vlieguren heeft gemaakt gaat dit echt wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:27
Ow dus de F1 talks is hun F1 cafe? Dacht dat het een terugblik is op legendes enzo uit de omschrijving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
dglavimans schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:54:
Ow dus de F1 talks is hun F1 cafe? Dacht dat het een terugblik is op legendes enzo uit de omschrijving
Nee, gaat zowel over het verleden maar ook de actualiteiten. Ik vond het erg prettig om naar te luisteren omdat de 3 oud coureurs steeds hun eigen ervaringen projecteren op de huidige situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:27
Miki schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:59:
[...]

Nee, gaat zowel over het verleden maar ook de actualiteiten. Ik vond het erg prettig om naar te luisteren omdat de 3 oud coureurs steeds hun eigen ervaringen projecteren op de huidige situatie.
Daar hadden ze bij f1 cafe ook wel is moeite mee.. Ga het eens een kans geven want moet toch iets als formule 1 praatprogramma :p

Gister wel hele dag darten kunnen kijken zonder gezeur! Dus dat is een plusje na de slechte launch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
dglavimans schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Daar hadden ze bij f1 cafe ook wel is moeite mee.. Ga het eens een kans geven want moet toch iets als formule 1 praatprogramma :p

Gister wel hele dag darten kunnen kijken zonder gezeur! Dus dat is een plusje na de slechte launch
Ik ben benieuwd wat je er van vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:39
TFHfony schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:46:
[...]

Dit ga je niet oplossen met andere hardware. Het probleem zit bij Viaplay. Zowel qua beeldkwaliteit (Te lage bitrate) als het hikken.
Hier is alle hardware gewoon via LAN aangesloten ipv Wi-Fi via een Gigabit glasvezel verbinding met exact dezelfde problemen.
Wat mij opvalt is dat wanneer ik cast naar mijn Nvidia shield het beeld veel minder hapert dan wanneer ik kijk naar de viaplay App die ik geïnstalleerd heb op mijn shield. Iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:40
Vind het allemaal wel meevallen, de eerste drie seizoenen Sport1/Ziggo Sport waren ook matig op z'n zachtst gezegd (maar dat is iedereen voor 't gemak even vergeten of was toen nog geen F1 kijker). Toen ze eenmaal lekker op gang waren was het niveau productie best aardig dat staat los van alle oranjepijperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
speedmetal35 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:17:
[...]

Wat mij opvalt is dat wanneer ik cast naar mijn Nvidia shield het beeld veel minder hapert dan wanneer ik kijk naar de viaplay App die ik geïnstalleerd heb op mijn shield. Iemand hier een verklaring voor?
Wat zijn je beeldinstellingen van je Shield, puur uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
Miki schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:33:
[...]

Wat zijn je beeldinstellingen van je Shield, puur uit nieuwsgierigheid.
1080P/50hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
hardware-lover schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:45:
[...]

Niet mijn TV (jammer genoeg), maar "we" zijn niet alleen ;) AW_Bos in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2"

Zo, en nu verder over het fijne Viaplay 8)
Dus je roept iets zonder het in bezit te hebben :+. Maar goed, ViaPlay moet echt snel beter worden. Straks kijken er honderdduizenden mensen naar dezelfde stream en dan wil je geen gekloot hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartZuid
Ik heb momenteel geen geluid bij de live Darts wedstrijd via de Amazon Fire Stick. Als dat straks ook bij de F1 kan gebeuren belooft dat niet veel goeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:43
Ik heb geen geluid bij het darten via de amazon firestick 4K. Ook bij voetbal niet.
Serie heb ik wel geluid.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartZuid
satshow schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:02:
Ik heb geen geluid bij het darten via de amazon firestick 4K. Ook bij voetbal niet.
Serie heb ik wel geluid.

Meer mensen hier last van?
Ja, lees hierboven maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 14:53
Erwin schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:20:
Vind het allemaal wel meevallen, de eerste drie seizoenen Sport1/Ziggo Sport waren ook matig op z'n zachtst gezegd (maar dat is iedereen voor 't gemak even vergeten of was toen nog geen F1 kijker). Toen ze eenmaal lekker op gang waren was het niveau productie best aardig dat staat los van alle oranjepijperij.
Ik was toen nog geen Ziggo-kijker, maar dan nog. Viaplay vraagt 14 euro per maand, dan verwacht ik toch wel iets meer dan van een gratis zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Interessant maar ook meteen raar. Toevallig Home Assistant in huis of iets wat erop lijkt?
Marrtijn schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Ik was toen nog geen Ziggo-kijker, maar dan nog. Viaplay vraagt 14 euro per maand, dan verwacht ik toch wel iets meer dan van een gratis zender.
Ziggo Sport was alleen gratis voor Ziggo klanten ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Miki op 06-03-2022 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:43
Mag inderdaad hopen dat het opgelost word, heb een bericht op twitter geplaatst. Gelukkig kon ik het kijken op de samsung tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

bubbelbart schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:36:
Zou het upgraden van de Chromecast naar Ultra versie enige verbetering kunnen brengen of kan ik beter wachten totdat Viaplay de kwaliteit verbetert?
Geen idee of het je probleem met Viaplay oplost. Maar als ik hier kijk wat het verschil is tussen de standaard Chromecast en de Ultra, als ik bijvoorbeeld ESPN cast. Dan zit daar echt een wereld van verschil tussen, uiteraard in het voordeel van de Ultra. Dus als je de mogelijkheid hebt om te upgraden zou ik dat persoonlijk altijd doen 😉

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 06-03-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
[quote]Miki schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:19:
[...]

Interessant maar ook meteen raar. Toevallig Home Assistant in huis of iets wat erop lijkt?

Nee geen van dat allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:40
Marrtijn schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Ik ben het met je eens dat je voor 14 euro wat mag verwachten, dat het out of the box beter had moeten/kunnen zijn. Maar net als de "drukte" bij Ziggo zijn opstartproblemen (helaas) te verwachten bij dit soort projecten.

Overigens even teruggekeken, in 2007 werd ik Sport1 klant bij UPC voor 13 euro per maand. Dit was in 2013 toen ze F1 gingen uitzenden inmiddels 15 euro. Bijna 10 jaar later zitten we ertussen met 14, valt me gezien de huidige prijzen van <alles> nog enigzins mee ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:43
Komt dat F1 Talks programma (of de highlights) ook nog beschikbaar op Youtube?
Net als bij het Ziggo RaceCafe (link)

[ Voor 55% gewijzigd door U123456 op 06-03-2022 21:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Dat lijkt me niet, voor dergelijke content moet je juist betalen.
Pagina: 1 ... 26 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2