Het was eerder al eens gedeeld binnen dit topic, maar misschien kan deze info "sticky" worden gemaakt zodat het niet steeds verzeild raakt door andere reacties. Nieuwe Viaplay gebruikers met Android (TV) en iOS apparaten zullen vaker tegen dit "issue" aanlopen verwacht ik.DON PAPA schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:58:
Voor de mensen die zich ook groen&geel ergeren aan de zwarte balken achter de ondertiteling, dit kun je zelf aanpassen op je Android device. Dit kun je doen in je Android-instellingen onder de optie toegankelijkheid.
Deze staat standaard op "standaard ondertiteling" en als je dat veranderd naar "aangepast ondertiteling" dan kun je zelf alles naar eigen wens instellen. Kies daar voor "Geen" achtergrondkleur en de zwarte balken zijn weg, dit is dus niet te veranderen in de Viaplay app, die neemt namelijk je Android-instellingen over.
Tip: Zoek bij je Android instellingen in de zoekbalk naar "ondertiteling"
Zowel mijn Shield TV pro als mijn Samsung S10+ heb ik nu geen zwarte balken meer achter de ondertiteling bij de Viaplay app
Grote kans dat dit ook op IOS werkt, maar die heb ik niet tot mijn beschikking, dus kan dat niet uittesten
EDITE: Op mijn Shield TV pro stond trouwens Achtergrond standaard al op uit, maar ik had even goed zwarte balken. Maar toen ik die optie even aan en toen weer uit had gezet, was de achtergrond wel weg (hou daar dus even rekening mee)...
Testing, one, two ...