Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 25 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DON PAPA schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:58:
Voor de mensen die zich ook groen&geel ergeren aan de zwarte balken achter de ondertiteling, dit kun je zelf aanpassen op je Android device. Dit kun je doen in je Android-instellingen onder de optie toegankelijkheid.
Deze staat standaard op "standaard ondertiteling" en als je dat veranderd naar "aangepast ondertiteling" dan kun je zelf alles naar eigen wens instellen. Kies daar voor "Geen" achtergrondkleur en de zwarte balken zijn weg, dit is dus niet te veranderen in de Viaplay app, die neemt namelijk je Android-instellingen over.
Tip: Zoek bij je Android instellingen in de zoekbalk naar "ondertiteling"

Zowel mijn Shield TV pro als mijn Samsung S10+ heb ik nu geen zwarte balken meer achter de ondertiteling bij de Viaplay app

Grote kans dat dit ook op IOS werkt, maar die heb ik niet tot mijn beschikking, dus kan dat niet uittesten

EDITE: Op mijn Shield TV pro stond trouwens Achtergrond standaard al op uit, maar ik had even goed zwarte balken. Maar toen ik die optie even aan en toen weer uit had gezet, was de achtergrond wel weg (hou daar dus even rekening mee)...
Het was eerder al eens gedeeld binnen dit topic, maar misschien kan deze info "sticky" worden gemaakt zodat het niet steeds verzeild raakt door andere reacties. Nieuwe Viaplay gebruikers met Android (TV) en iOS apparaten zullen vaker tegen dit "issue" aanlopen verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het beeld was gisteren bij het darten eigenlijk wel prima, ik zag geen grote verschillen met RTL vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Inspired schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:53:
[...]

Bij Viaplay max twee streams (5 devices), bij F1 TV Pro één (6 devices) aldus de voorwaarden. Hoe het in de praktijk werkt is nog even de vraag.
we hebben t getest en allebij dezelfde stream opgezet vanuit veschillende ip's dus het zou goed moeten gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:52:
[...]

Lees het topic eens door :)

Apple TV gebruikers lijken ondanks de lage resolutie en bitrate acceptabele streams te krijgen. Het beeld is niet fantastisch (4K haarscherp) maar ook weer niet dramatisch. Op andere platforms lijkt de beeldkwaliteit minder te zijn en zijn er ook problemen met hicupps in de streams zelf. Viaplay lijkt gezien het twitterdraadje op de hoogte te zijn.
Apple TV heeft erg goede upscaling. Dit viel me vorig jaar al op toen ik F1TV Pro vergeleek op Apple & Google TV. Verschil was direct merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 20:54
DON PAPA schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:58:
Voor de mensen die zich ook groen&geel ergeren aan de zwarte balken achter de ondertiteling, dit kun je zelf aanpassen op je Android device. Dit kun je doen in je Android-instellingen onder de optie toegankelijkheid.
Deze staat standaard op "standaard ondertiteling" en als je dat veranderd naar "aangepast ondertiteling" dan kun je zelf alles naar eigen wens instellen. Kies daar voor "Geen" achtergrondkleur en de zwarte balken zijn weg, dit is dus niet te veranderen in de Viaplay app, die neemt namelijk je Android-instellingen over.
Tip: Zoek bij je Android instellingen in de zoekbalk naar "ondertiteling"

Zowel mijn Shield TV pro als mijn Samsung S10+ heb ik nu geen zwarte balken meer achter de ondertiteling bij de Viaplay app

Grote kans dat dit ook op IOS werkt, maar die heb ik niet tot mijn beschikking, dus kan dat niet uittesten

EDITE: Op mijn Shield TV pro stond trouwens Achtergrond standaard al op uit, maar ik had even goed zwarte balken. Maar toen ik die optie even aan en toen weer uit had gezet, was de achtergrond wel weg (hou daar dus even rekening mee)...
Dat is heel leuk voor mobile devices maar voor de Chrome browser heb je hier niks aan. Daarvoor heb je deze extensie nodig.

[ Voor 56% gewijzigd door MartZuid op 04-03-2022 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MartZuid schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:14:
[...]
Dat is heel leuk voor mobile devices maar voor de Chrome browser heb je hier niks aan. Daarvoor heb je deze extensie nodig.
Het gaat niet enkel op voor mobiele apparaten, het geldt ook voor mediaspelers met Android (TV).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

UK Open is nu ook bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
hardware-lover schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:24:
[...]

Het gaat niet enkel op voor mobiele apparaten, het geldt ook voor mediaspelers met Android (TV).
Wel voor de chromecast die je aanstuurt met een mobiel apparaat maar google tv en fire tv werken wel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MartZuid schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:27:
[...]
Wel voor de chromecast die je aanstuurt met een mobiel apparaat maar google tv en fire tv werken wel anders.
Een Google TV stick draait eveneens op Android TV (v10) en ook daar is het binnen de instellingen terug te vinden, zo heel veel anders gaat dat niet.

Ik heb nu even geen zin om ook een Fire stick aan te slingeren maar aangezien deze draait op een fork van Android ga ik er vanuit dat het ook terug te vinden is binnen de instellingen, zoals hier eigenlijk ook wordt bevestigd ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gisteravond stukje UK Open Premier League gekeken via de app op onze Philips TV en dat vond ik toch wel erg matig. Beeld kwaliteit was meh en verbinding viel zo nu en dan weg voor een paar seconden. Als ik dan nu eens op mijn laptop via de browser kijk, is het beeld wel erg goed. Ook het beeld van de F1 Titans docu is via de browser vele malen mooier dan via de app op de TV. Thuis op de tv toch ook nog maar eens even testen of streamen via de chromecast verbetering geeft.

[ Voor 2% gewijzigd door pjlgt op 04-03-2022 15:34 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:05

Quad

Doof

pjlgt schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:09:
Gisteravond stukje UK Open gekeken
Gisteravond was het avond 4 van de Premer League, vandaag is de UK Open begonnen. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
UK open op Viaplay app op mijn Samsung telefoon is echt prima hoor.

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb de laptop op de TV met een lan kabel. Kwaliteit is verder goed met de UK open. FullHD is het zeker wel, alleen de framerate is denk ik op 30 wat ook bij de youtube streams was.

Dat is jammer, het beeld is dan niet vloeiend genoeg om zich te meten met een 1080p50 lineair uitzending op een glaskanaal.

Edit:
Had de uitvoer naar de TV op 60p hz staan, naar 50p gezet en nu is het prima :)

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 04-03-2022 15:11 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
dutchgio schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Die 2021 versie kost overal nog 4,99 om te streamen.
Waarschijnlijk kun je die volgende week op HBO Max wel zien. >:)
op amazon ook voor paar euro in UHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Gisteravond was het avond 4 van de Premer League, vandaag is de UK Open begonnen. :)
My bad. Net even via de browser de herhaling gekeken en zie tussen dat van gisteravond en wat nu live is geen verschil in kwaliteit. Gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48
alki schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:22:
[...]

op amazon ook voor paar euro in UHD
Een maand HBO Max is goedkoper dan het huren van die film op Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Misschien komt het dan toch nog goed met het nederlandse commentaar bij F1TV, maar niet iedereen wilde daar op wachten en koos wellicht voor Viaplay.

https://www.streamwijzer....derlands-commentaar-2022/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartZuid
dwdd schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:07:
Misschien komt het dan toch nog goed met het nederlandse commentaar bij F1TV, maar niet iedereen wilde daar op wachten en koos wellicht voor Viaplay.

https://www.streamwijzer....derlands-commentaar-2022/
Ik ben wel benieuwd wie het commentaar dan zal doen. Ik gok en hoop op Rick Winkelman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
MartZuid schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:14:
[...]

Ik ben wel benieuwd wie het commentaar dan zal doen. Ik gok op Rick Winkelman.
Ik gok op het "normale" Viaplay commentaar.
Of wellicht gebruikt F1TV voor Nederland het commentaar van Olav Mol (van GrandPrix Radio).

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartZuid
nocalimero schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Ik gok op het "normale" Viaplay commentaar.
Of wellicht gebruikt F1TV voor Nederland het commentaar van Olav Mol (van GrandPrix Radio).
Weinig kans Viaplay gaat zijn eigen commentaar niet vrijgeven aan de concurrent en ik denk dat OM er te veel geld voor zal vragen dus die zullen ze ook wel niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
tweakduke schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:48:
Heb de laptop op de TV met een lan kabel. Kwaliteit is verder goed met de UK open. FullHD is het zeker wel, alleen de framerate is denk ik op 30 wat ook bij de youtube streams was.

Dat is jammer, het beeld is dan niet vloeiend genoeg om zich te meten met een 1080p50 lineair uitzending op een glaskanaal.

Edit:
Had de uitvoer naar de TV op 60p hz staan, naar 50p gezet en nu is het prima :)
Interessant en goed om te weten. Lijkt hiermee ook meer het beeld te bevestigen dat op bepaalde platforms nog wat gesleuteld moet worden aan de apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Miki schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:50:
[...]

Interessant en goed om te weten. Lijkt hiermee ook meer het beeld te bevestigen dat op bepaalde platforms nog wat gesleuteld moet worden aan de apps :)
Kreeg nog wel een memory error op Chrome dat blijft een zwakke plek :')

Anders eens met kodi stoeien.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:26
https://twitter.com/Arnau...H4tAUq0VRpGQa_TY9LYA&s=19
Zoiets?

Al reactie gehad van viaplay?

[ Voor 4% gewijzigd door speedmetal35 op 04-03-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
tweakduke schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Kreeg nog wel een memory error op Chrome dat blijft een zwakke plek :')

Anders eens met kodi stoeien.
Ik weet niet of het nu nog het geval is maar ooit was Microsoft Edge de betere browser voor streamingdiensten. Wellicht nog een idee om te proberen naast Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Miki schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:06:
[...]

Ik weet niet of het nu nog het geval is maar ooit was Microsoft Edge de betere browser voor streamingdiensten. Wellicht nog een idee om te proberen naast Kodi?
Dat kan inderdaad ook, vanavond met de 2e sessie darts eens proberen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:45:
Bij KPN een ViaPlay abbo genomen. Na enig gedoe en geduld werkt ViaPlay op mijn laptop dus gelukt met inloggen enzo. Maar op mijn Samsung TV krijg ik het niet voor elkaar. De app staat er op maar ik kan niet inloggen en dus niet de app werkend krijgen. Blijft zeggen dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet overeenkomen. Meer mensen daar last van?
Gisteravond kon ik dus ook niet meer via mijn laptop inloggen..... Zucht.
Wat blijkt nu net? Je moet je ook nog 'AANMELDEN bij ViaPlay' om definitief toegang te krijgen..... Zucht.
Waarom meldt KPN dat niet duidelijk? Heb dat nergens kunnen lezen volgens mij.
Gisteren wel een heldere mail gehad van ViaPlay waarin ik bedankt werd voor het activeren van mijn account.
Maar naast activeren moet je dus ook nog aanmelden.....

Edit: Aanmelden via Internet met je PC of telefoon. Op de TV krijg je alleen de melding dat combi email WW niet werkt.

Zucht.

[ Voor 6% gewijzigd door AvK op 04-03-2022 17:40 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
MartZuid schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:25:
[...]

Weinig kans Viaplay gaat zijn eigen commentaar niet vrijgeven aan de concurrent en ik denk dat OM er te veel geld voor zal vragen dus die zullen ze ook wel niet nemen.
Ziggo deed het wel en zo doen ze het voor de andere landen het ook.
Goede kans dat F1TV er ook voor betaald maar de strategie van NENT juist is om het niet door te geven, zodat je aangewezen bent op Viaplay en er zo meer abonnees binnen worden gehaald.

Dat het commentaar er pas op een later moment komt lijkt me niet de oorzaak van een (technisch) probleem bij Viaplay.

Dan zou het toch een Olav Mol of Winkelman moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

AvK schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:37:
[...]

Wat blijkt nu net? Je moet je ook nog 'AANMELDEN bij ViaPlay' om definitief toegang te krijgen..... Zucht.
Gisteren wel een heldere mail gehad van ViaPlay waarin ik bedankt werd voor het activeren van mijn account.

Edit: Aanmelden via Internet met je PC of telefoon. Op de TV krijg je alleen de melding dat combi email WW niet werkt.

Zucht.
Bij mij stond het gewoon in de mail die ik kreeg van KPN.
Zo'n mooie groene button waar je op moet drukken.
Daar heb je dan overheen gelezen denk ik ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

chucky666 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Bij mij stond het gewoon in de mail die ik kreeg van KPN.
Zo'n mooie groene button waar je op moet drukken.
Daar heb je dan overheen gelezen denk ik ?
Begin te kijken bedoel je. Ja dat heb ik gedaan. Op mijn laptop en dat ging zoals gezegd goed.
Lion Unleashed gekeken op mijn laptop.

Op de TV lukte het niet om in te loggen. Schiet mij maar lek.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
AvK schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:37:
[...]

Zucht.
Er staat letterlijk een grote knop in de mail die ook jij hebt ontvangen van KPN met “Activeer nu”. Het is daarna gewoon simpele stapjes volgen om uit eindelijk doorgeleid te worden naar Viaplay om je account aan te maken.

Ik weet niet wat hier zo moeilijk aan is? Zeker niet voor iemand die ook zijn weg naar het Tweakers forum heeft gevonden.

Als je de mail hebt gekregen, zoals je zelf vermeld, dat ze je bedanken voor het activeren, dan heb je het al goed gedaan. Tijdens het activeren heb je je aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:31

Pierre

Van nature lui!

Vanmorgen ook gedaan na de email van Ziggo, de app heb ik geïnstalleerd op mijn Nvidia Shield en werkt gewoon. Hopelijk schroeven ze de beeld kwaliteit op voor de F1.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:43
dutchgio schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:59:
[...]

Ziggo deed het wel en zo doen ze het voor de andere landen het ook.
Goede kans dat F1TV er ook voor betaald maar de strategie van NENT juist is om het niet door te geven, zodat je aangewezen bent op Viaplay en er zo meer abonnees binnen worden gehaald.

Dat het commentaar er pas op een later moment komt lijkt me niet de oorzaak van een (technisch) probleem bij Viaplay.

Dan zou het toch een Olav Mol of Winkelman moeten worden.
Vraag me ook af wat slimmer is voor Viaplay om tr doen. Commentaar leveren van ze zelf of F1 TV Pro het commentaar van Mol laten pakken. Denk het eerste. Krijgen ze nog een paar cent en stappen er in ieder geval geen mensen over voor Mol.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

BBTM schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:39:
[...]

Er staat letterlijk een grote knop in de mail die ook jij hebt ontvangen van KPN met “Activeer nu”. Het is daarna gewoon simpele stapjes volgen om uit eindelijk doorgeleid te worden naar Viaplay om je account aan te maken.

Ik weet niet wat hier zo moeilijk aan is? Zeker niet voor iemand die ook zijn weg naar het Tweakers forum heeft gevonden.

Als je de mail hebt gekregen, zoals je zelf vermeld, dat ze je bedanken voor het activeren, dan heb je het al goed gedaan. Tijdens het activeren heb je je aangemeld.
Ja dat dacht ik ook. Leek me logisch. Toch kreeg ik het op de TV niet voor elkaar om in te loggen. Steeds de melding dat ww+email niet klopte.
Maar goed, het werkt nu. Nu nog hopen dat de beeld kwaliteit verbeterd wordt. Want dat is echt ruk.

Overigens is de eerste indruk van het ViaPlay aanbod niet eens slecht. Best veel te bekijken aan films en series. Da's dan weer wel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
AvK schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:29:
[...]
Maar goed, het werkt nu. Nu nog hopen dat de beeld kwaliteit verbeterd wordt. Want dat is echt ruk.
Hoger dan 1080P (met 50Hz) zullen ze niet gaan vermoed ik. 4K wordt alleen in Scandinavië uitgezonden, maar daar hebben zij net als ZiggoSport lineair kanalen. Abonnementen daar zijn vele malen duurder dan hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
NeverSettle schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:40:
[...]

Hoger dan 1080P (met 50Hz) zullen ze niet gaan vermoed ik. 4K wordt alleen in Scandinavië uitgezonden, maar daar hebben zij net als ZiggoSport lineair kanalen. Abonnementen daar zijn vele malen duurder dan hier.
Resolutie hoeft ook niet meteen omhoog. De bitrate wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Nu online
Het streamen van Bundesliga en UK open gaat perfect via de app op mijn mobiel, maar is anders via de app op mijn Sony tv. Dan is het per aantal seconden een klein hokje in wat normaal een vloeiend beeld behoort te zijn.

Ook casten vanaf de telefoon naar de tv zorgt voor deze hikjes. Oftewel voor nu weg tevreden met de streams via telefoon, maar dit is kut om zo op groot scherm te kijken.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
Inspired schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Resolutie hoeft ook niet meteen omhoog. De bitrate wel.
Niet live streams zagen er wel degelijk uit via mijn Chromecast. Instelling staat op 2,5GB/u (5Mbps). Zal denk ik ook afhangen van stabiel internet in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Nu online
NeverSettle schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:07:
[...]

Niet live streams zagen er wel degelijk uit via mijn Chromecast. Instelling staat op 2,5GB/u (5Mbps). Zal denk ik ook afhangen van stabiel internet in huis.
Ah ja de Chromecast Ultra die kon ik ook wel eens proberen. Dat is al een stuk beter tov de ingebouwde Chromecast of via de app op de tv.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:46
Net berichtje van de ouders dat de stream van darten telkens uitvalt… Maakt mij nu al nerveus voor racen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
dglavimans schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:27:
Net berichtje van de ouders dat de stream van darten telkens uitvalt… Maakt mij nu al nerveus voor racen
Kan ook aan internet of device liggen toch? Al verwacht ik in het eerste weekend met 200k+ streams ook wel de nodige issues. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:46
Inspired schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:28:
[...]

Kan ook aan internet of device liggen toch? Al verwacht ik in het eerste weekend met 200k+ streams ook wel de nodige issues. :)
Mag hopen van niet.. Heb de 500mb van KPN bedraad met Nvidia shield beneden gezet

Dat laatste maakt mij dus zenuwachtig, dit gaat ook druk worden met eerste raceweekend, grote premier league matches enzovoort

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:39
Hier paar minuten voetbal live uitzending gekeken op een Apple TV: kwaliteit is OK (jammer geen 4k maar 1080p volstaat), alleen merk ik nu en dan een stotter/verloren frame, zoals al eerder hier gemeld door anderen. Dat stoort wel behoorlijk :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

mikkelnl schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:10:
Hier paar minuten voetbal live uitzending gekeken op een Apple TV: kwaliteit is OK (jammer geen 4k maar 1080p volstaat), alleen merk ik nu en dan een stotter/verloren frame, zoals al eerder hier gemeld door anderen. Dat stoort wel behoorlijk :(
Die stotter is inderdaad een grote ergenis, hoop echt dat ze dit updaten voordat het seizoen van de Formule 1 begint... Want anders ga ik niet genieten van de wedstrijden

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die stotter bij livesport is inderdaad echt mega irritant. Daarnaast nu met darten ook een paar keer gezien dat de stream terugschakelt naar een lagere bitrate voor een paar seconden.

Al met al ben ik nog niet bepaald blij, het moet echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 20:14
Ook hier via de Atv last van dat stotteren bij het darten. Wanneer je het eenmaal ziet is dat rete-irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet alleen bij darten, ook bij voetbal en ook bij terugkijken.

Als dit bij de formule 1 ook is, wil ik m'n geld terug, dat kan echt niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Exocet op 04-03-2022 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:51
Ik vraag me echt af hoe zo'n amateuristisch bedrijf zoveel geld kan hebben. Deze dienst voelt aan alsof we net met streaming zijn begonnen. Betwijfel ook of het beter gaat worden aangezien ze in andere landen al langer actief zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 04-03-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
sjors123 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:54:
Ook hier via de Atv last van dat stotteren bij het darten. Wanneer je het eenmaal ziet is dat rete-irritant.
Ik kijk ook via ATV, maar ik heb echt nergens last van.

Edit: nu toch wel, ik kan meerdere minuten probleemloos kijken en dan een fractie van een seconde een freeze.

Dit moeten ze inderdaad wel snel fixen.

[ Voor 22% gewijzigd door ed1703 op 04-03-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

ed1703 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 23:10:
[...]

Ik kijk ook via ATV, maar ik heb echt nergens last van.

Edit: nu toch wel, ik kan meerdere minuten probleemloos kijken en dan een fractie van een seconde een freeze.

Dit moeten ze inderdaad wel snel fixen.
Hier hetzelfde, op een lowpower chromebook. Geen haper gezien, ook niet dat de resolutie omlaag ging.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
NotSoSteady schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 23:05:
Ik vraag me echt af hoe zo'n amateuristisch bedrijf zoveel geld kan hebben. Deze dienst voelt aan alsof we net met streaming zijn begonnen. Betwijfel ook of het beter gaat worden aangezien ze in andere landen al langer actief zijn.
Blijkbaar hadden ze minder abonnees/kijkers verwacht?
Capaciteit opschroeven zou voor streaming niet heel moeilijk moeten zijn zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

dutchgio schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 23:46:
[...]

Blijkbaar hadden ze minder abonnees/kijkers verwacht?
Capaciteit opschroeven zou voor streaming niet heel moeilijk moeten zijn zou je zeggen.
Lijkt me tegenwordig met Amazon en Akamai niet echt een issue meer inderdaad.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:28
Kunnen die frame freezes niet te maken hebben met een vast ingestelde en niet matchende fps van de tv/streaming device oid? Geen idee of dat nog een dingetje kan zijn tegenwoordig, maar herken dit issue uit het verleden toen ik nog een mediaspeler met lokale bestanden gebruikte. Of zien jullie daadwerkelijk zo'n *buffering* cirkel?

[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 05-03-2022 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtops1977
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:25
heb zelf een philips tv met android en ook die hik ups
ik had dat ook altijd bij disney plus app op de tv,maar ik gebruik nu mijn xbox one altijd met een disney plus app en dat is perfect beeld (mischien omdat het een krachtiger apparaat is?)
dus zit met smart te wachten op een xbone one vplay app....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 12:56

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik zie dat heel veel mensen last hebben van hik ups in het beeld, maar ik heb gisteravond naar live darts zitten kijken en heb echt nergens last van gehad. Ik kijk naar Viaplay via een NVIDIA Shield TV pro met een 200Mb/s lijntje van KPN. Misschien heeft de Shield een grote buffer opslag die zorgt dat ik geen hik ups heb gehad, wat een smart TV misschien niet heeft (geen idee). Ik wil alleen maar aangeven dat het dus ook goed kan gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het is geen buffering, het zijn echt minimale schokjes. Je ziet ze ook op alle apparaten tegelijkertijd als ik bijvoorbeeld mijn iPhone erbij pak zie je het daar op hetzelfde moment als op mijn LG OLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
DON PAPA schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:29:
Ik zie dat heel veel mensen last hebben van hik ups in het beeld, maar ik heb gisteravond naar live darts zitten kijken en heb echt nergens last van gehad. Ik kijk naar Viaplay via een NVIDIA Shield TV pro met een 200Mb/s lijntje van KPN. Misschien heeft de Shield een grote buffer opslag die zorgt dat ik geen hik ups heb gehad, wat een smart TV misschien niet heeft (geen idee). Ik wil alleen maar aangeven dat het dus ook goed kan gaan...
Darts is dan ook niet echt een actiesport waar je een hik up of freeze in opmerkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:33
DON PAPA schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:29:
Heb jij je shield op 50 of 60hz ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

TheMystery schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:49:
[...]
Heb jij je shield op 50 of 60hz ingesteld?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpCSSZDX_2mjI33IbLHg0XKA53A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HCjCSB9myp2NJPZWmp6po7Bb.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 05-03-2022 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oftewel Viaplay stuurt niet op 50hz en in de LG app kun je dit niet instellen. Nu maar hopen dat ze dit kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

alki schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:02:
[...]

we hebben t getest en allebij dezelfde stream opgezet vanuit veschillende ip's dus het zou goed moeten gaan
Let even op dat je nu niet test onder race conditions, dus je test is niet representatief. De beperking van 1 stream zit volgens de voorwaarden op de hoofd live stream van de race. En die kan je nu nog niet testen, pas bij de testdagen in Bahrein is dat misschien mogelijk.

Overigens heeft iemand in het F1 topic gemeld dat vorig jaar hij 3 live streams kon opzetten. Maar dat is geen garantie voor dit jaar...

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoe makkelijk is het installeren en activeren/inloggen op de firestick HD? Als in: met wat telefonische hulp wel te doen voor een opaatje of beter zelf sideloaden en dan pas aan opaatje sturen? :P Firestick lijkt me handiger dan dat ie moet Casten vanaf een iPad.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Zit nog steeds enorm te twijfelen wat te doen. Of F1pro of ViaPlay of misschien maar gewoon via een 1 of ander linkje kijken...beide is het zoals ik het nu lees zeg maar ver ondermaats qua beeldkwaliteit.

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
dave1972 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:20:
Zit nog steeds enorm te twijfelen wat te doen. Of F1pro of ViaPlay of misschien maar gewoon via een 1 of ander linkje kijken...beide is het zoals ik het nu lees zeg maar ver ondermaats qua beeldkwaliteit.
Wat is er mis met F1 TV Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Inspired schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Dat die streams ook niet altijd even lekker lopen ? Kwaliteit op 1080p... is nou niet echt om over naar huis te schrijven zeg maar.

[ Voor 16% gewijzigd door dave1972 op 05-03-2022 10:24 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Inspired schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Geen Nederlands commentaar. En met twee kleine kinderen die het willen volgen en ikzelf die het geschreeuw van Crofty heel erg irritant vindt, is Nederlands commentaar een must.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
dave1972 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:23:
[...]

Dat die streams ook niet altijd even lekker lopen ? Kwaliteit op 1080p... is nou niet echt om over naar huis te schrijven zeg maar.
Volgens mij is F1 TV Pro best prima. Het is geen 4K, maar zeker beter dan Viaplay op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Exocet schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:18:
[...]
Oftewel Viaplay stuurt niet op 50hz
Dat zijn gewoon mijn standaard instellingen in de Shield (waar volgens mij ook om gevraagd werd), ik heb dus geen idee of Viaplay niet in 50Hz uitzend. Deze instellingen gelden dus ook voor mijn andere apps (Netflix, Videoland, Disney+, Prime en F1TV pro. Met deze instelling heb ik gewoon de beste beeld ervaring op mijn OLED65C9 met de Shield...

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 05-03-2022 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Extigo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:32:
[...]

Geen Nederlands commentaar. En met twee kleine kinderen die het willen volgen en ikzelf die het geschreeuw van Crofty heel erg irritant vindt, is Nederlands commentaar een must.
Voor mij ook wel een must. Maar met wat geluk komt NL commentaar snel bij F1 TV Pro. Ik begin met 4 maand Viaplay via Ziggo voor 20 EUR en daarnaast neem ik ook F1 TV Pro. Dan neem ik aan dat ik binnen 4 maand wel over kan naar F1 TV Pro met NL commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:26
DON PAPA schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:48:
[...]

Dat zijn gewoon mijn standaard instellingen in de Shield (waar volgens mij ook om gevraagd werd), ik heb dus geen idee of Viaplay niet in 50Hz uitzend. Deze instellingen gelden dus ook voor mijn andere apps (Netflix, Videoland, Disney+, Prime en F1TV pro. Met deze instelling heb ik gewoon de beste beeld ervaring op de Shield...
Ik kijk ook via de shield en die staat ingesteld op 50 HZ. Maar net zo goed last van frameskips.

Ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar viaplay over deze frameskips. Kijken hoe ze reageren.

[ Voor 8% gewijzigd door speedmetal35 op 05-03-2022 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
speedmetal35 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:54:
[...]

Ik kijk ook via de shield en die staat ingesteld op 50 HZ. Maar net zo goed last van frameskips.
Dat moet je dus juist net niet doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Inspired schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:48:
[...]

Volgens mij is F1 TV Pro best prima. Het is geen 4K, maar zeker beter dan Viaplay op dit moment.
Ook deelbaar met 1 persoon ? Of is dit niet mogelijk 🤔

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
dave1972 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:55:
[...]

Ook deelbaar met 1 persoon ? Of is dit niet mogelijk 🤔
Volgens de voorwaarden niet maar in de praktijk werkt het nog met meerdere streams per account. Weet niet of dat dit jaar ook nog zo is. Maar goed, het kost de wereld ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Inspired schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:07:
[...]

Volgens de voorwaarden niet maar in de praktijk werkt het nog met meerdere streams per account. Weet niet of dat dit jaar ook nog zo is. Maar goed, het kost de wereld ook niet.
Zeker waar maar ik wil hem delen met een maat van me, die hoeft dan niks te betalen. Dus wel prettig als dit dan nog zou werken anders wordt ik verplicht tot ViaPlay.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Andere vraag, stel het wordt viaplay ... m'n maat zit bij kpn en ik bij ziggo ...kunnen we dan evengoed nog samen kijken ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
dave1972 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:11:
Andere vraag, stel het wordt viaplay ... m'n maat zit bij kpn en ik bij ziggo ...kunnen we dan evengoed nog samen kijken ?
Ja. Jij kunt tot 1/8 eventueel kanaal 200 kijken en daarnaast nog 2 streams via Viaplay app. Of beide dus de app en kanaal 200 laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Inspired schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Ja. Jij kunt tot 1/8 eventueel kanaal 200 kijken en daarnaast nog 2 streams via Viaplay app. Of beide dus de app en kanaal 200 laten voor wat het is.
Nog 1 laatste vraag, er is geen verschil met of ik ViaPlay neem via Ziggo of via ViaPlay zelf toch ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
dave1972 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Nog 1 laatste vraag, er is geen verschil met of ik ViaPlay neem via Ziggo of via ViaPlay zelf toch ?
Niet echt. Via Ziggo is het voordeliger en je krijgt kanaal 200. Via Viaplay krijg je geen kanaal 200 en is het nu minder voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Exocet schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:18:
[...]
Oftewel Viaplay stuurt niet op 50hz en in de LG app kun je dit niet instellen. Nu maar hopen dat ze dit kunnen aanpassen.
Niet te voorbarig zijn, je ziet enkel een instelling die @DON PAPA heeft gekozen op zijn Shield.

Ik heb wat recent media van Viaplay "geleend" en daarvan zie ik dat het een framerate heeft van 25, dus mogelijk is dat hetgeen wat het voor sommigen aan laat zien als stotterend en haperend. Dat kijkt nu eenmaal niet zo lekker weg als dat het 50 zou zijn.

Het is wat ik vorig jaar al tegenkwam van Viaplay Streaming, die lage framerate. Ik vind dat ook niet echt lekker kijken bij pannende (horizontaal bewegende) beelden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb net Viaplay via Ziggo besteld en geactiveerd. Dit ging allemaal erg soepel. d:)b

Ook even kort gekeken via app in browser op PC en op mijn LG C9 Oled 55" tv ook via de app.

De beeldkwaliteit is inderdaad niet echt heel goed/scherp. Er zijn ergere dingen maar ik vind dit echt niet acceptabel voor de normale prijs van E13,99. :| :X :-(

Netflix (Standard 1080p) en Amazone Prime zijn naar mijn gevoel echt veel scherper.

Mag toch hopen dat niet al het geld op is gegaan aan de F1 licentie en ze geen geld meer over hebben voor een fatsoenlijke streamkwaliteit.

Laten we hopen dat ze het gaan opkrikken. Ik kijk het wel even aan en anders moet ik misschien toch maar over F1TV pro gaan nadenken.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:48
Ik vind viaplay met Ziggo op een LG G1 (65”) goede kwaliteit. Doet niet onder voor Netflix of Amazon Prime.

Heb ik het over afspelen via de Viaplay app op de TV. Kanaal 200 ziet er ook scherp uit maar dat is nu nog doorlopende reclame.

[ Voor 37% gewijzigd door talkatoo op 05-03-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ik heb nu dit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiDo26Qsx8obCy_m-JCrppUkukk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bhdExjX4KjVsF6IAmQcPrf8.jpg?f=fotoalbum_large waarom zie ik dan op kanaal 200 dat ik geen abbo heb ??

Of duurt dit eventjes ...

En hoe kan mijn maat hem nu zien op zijn KPN kanaal ?? Of moet hij hem nu streamen via app of kan hij straks kijken via de app op z'n tv ?

[ Voor 15% gewijzigd door dave1972 op 05-03-2022 12:13 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
dave1972 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:07:
Ik heb nu dit [Afbeelding] waarom zie ik dan op kanaal 200 dat ik geen abbo heb ??

Of duurt dit eventjes ...

En hoe kan mijn maat hem nu zien op zijn KPN kanaal ?? Of moet hij hem nu streamen via app of kan hij straks kijken via de app op z'n tv ?
Kanaal 200 kan tot 24 uur duren, en werkt alleen op zaterdag en zondag gedurende race weekend. De ander moet via de app kijken. Lineair werkt alleen als hij zelf via KPN Viaplay afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Inspired schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:28:
[...]

Kanaal 200 kan tot 24 uur duren, en werkt alleen op zaterdag en zondag gedurende race weekend. De ander moet via de app kijken. Lineair werkt alleen als hij zelf via KPN Viaplay afneemt.
Oké top dus hij moet dan via de app op zijn tv kijken neem ik aan, of moet dat weer via app op tel en dan streamen..

Samsung Flip 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
dave1972 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Oké top dus hij moet dan via de app op zijn tv kijken neem ik aan, of moet dat weer via app op tel en dan streamen..
Ja. Als hij een app op zijn TV heeft ja. Of anders streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WhatsappHack schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:14:
Hoe makkelijk is het installeren en activeren/inloggen op de firestick HD? Als in: met wat telefonische hulp wel te doen voor een opaatje of beter zelf sideloaden en dan pas aan opaatje sturen? :P Firestick lijkt me handiger dan dat ie moet Casten vanaf een iPad.
TexMex in "Viaplay in Nederland" (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:45

TFHfony

Professional Weirdo

Pfff, beel en geluid liepen op het begin nogal uit de pas. De score werd al omgeroepen als de laatste pijl nog gegooid moet worden. Pffff....
Inmiddels is het rechtgetrokken, maar wel wat irritante tikjes in het geluid.

[ Voor 11% gewijzigd door TFHfony op 05-03-2022 14:10 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

TFHfony schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:06:
Pfff, beel en geluid liepen op het begin nogal uit de pas. De score werd al omgeroepen als de laatste pijl nog gegooid moet worden. Pffff....
Inmiddels is het rechtgetrokken, maar wel wat irritante tikjes in het geluid.
Wij kunnen met het darten nu mooi testen, maar inderdaad de kleine bugs zijn tekenend.

Daarbij zit er verschil in welke browser je gebruikt, de instellingen aan het aantal fps wat naar de tv gestreamt wordt. Ik moest hem op 50p zetten om af te zijn van het stroperige beeld.

Ik lees dat niet iedereen dat kan instellen op hun app en / of smarttv.

Dan ben ik benieuwd als het gros van de mensen F1 willen kijken hoe dat dan gaat. Het lineaire kanaal kan wel eens broodnodig zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartZuid
WhatsappHack schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:14:
Super simpel. Je kan de app vinden door te zoeken bij Apps en Games naar "Viaplay" in de Appstore en na installatie en inloggen krijg je op de tv een 4-lettercode die je in moet voeren op https://viaplay.com/activate

[ Voor 5% gewijzigd door MartZuid op 05-03-2022 14:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 13:44
tweakduke schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Dan ben ik benieuwd als het gros van de mensen F1 willen kijken hoe dat dan gaat. Het lineaire kanaal kan wel eens broodnodig zijn.
Ik snap sowieso niet waarom alles tegenwoordig via zo'n buggy app moet. Ik wil gewoon de TV aanzetten en kijken. Live TV kijken via streaming is gewoon vragen om problemen met vertraging, haperingen, overvraagde servers en andere ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Viaplay had geen budget meer voor stoelen in de studio's, zowel bij darts als bij Bundesliga moeten ze staan. Ik snap dat niet zo, lekker zitten en ontspannend analyseren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Marrtijn schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:50:
[...]

Ik snap sowieso niet waarom alles tegenwoordig via zo'n buggy app moet. Ik wil gewoon de TV aanzetten en kijken. Live TV kijken via streaming is gewoon vragen om problemen met vertraging, haperingen, overvraagde servers en andere ongein.
Tjah alles op een eigen platform is interessanter dan een zender en zal meer gaan komen.

Het is te hopen dat de app op de tv ontvangers goed gaat werken, dat scheelt al een stuk gedoe.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
Marrtijn schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:50:
[...]

Helemaal mee eens. Geef mij maar gewoon DVB via de kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Quad schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:54:
Viaplay had geen budget meer voor stoelen in de studio's, zowel bij darts als bij Bundesliga moeten ze staan. Ik snap dat niet zo, lekker zitten en ontspannend analyseren.
De analisten hebben ook geen shirt sponsor, terwijl ze juist meer tijd krijgen om te analyseren. Opvallend.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
MartZuid schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Super simpel. Je kan de app vinden door te zoeken bij Apps en Games naar "Viaplay" in de Appstore en na installatie en inloggen krijg je op de tv een 4-lettercode die je in moet voeren op https://viaplay.com/activate
@WhatsappHack En anders kun je inderdaad ook gewoon via de desktop-browser inloggen bij Amazon.com en dan via deze link https://www.amazon.com/dp/B09SZQHN9R/ de Viaplay-app laten 'bezorgen' op de betreffende Fire Stick (als die stick tenminste ook aan jouw Amazon-account gekoppeld is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

tweakduke schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:00:
[...]

De analisten hebben ook geen shirt sponsor, terwijl ze juist meer tijd krijgen om te analyseren. Opvallend.
Mogelijk dat ze dit gecompenseerd krijgen, zo extreem veel levert die sponsoring ook niet op. Een paar honderd euro per uitzending zou Roland Scholten krijgen van 123lensonline.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
MartZuid schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Helemaal mee eens. Geef mij maar gewoon DVB via de kabel.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog geen streaming-platform ben tegengekomen waarop live sport er net zo scherp en vloeiend uitziet als op het DVB-C kanaal 14 van Ziggo Sport

Het zal ongetwijfeld wel kunnen, maar kennelijk is het gewoon nog te duur om zo'n zelfde perfect plaatje op het scherm te toveren bij een streaming-platform. Het is altijd nét wat minder scherp en nét wat minder vloeiend. Daarom is het gewoon zonde dat we ook met live sport steeds meer de streaming-kant op gaan, terwijl de tijd er eigenlijk nog niet rijp voor is.

En lang niet iedereen is gevoelig voor framerate-issues, maar als je dat wel bent kijkt het gewoon enorm onprettig. Daardoor kun je eigenlijk wel stellen dat de allergrootste live sportevenementen nog steeds niet écht geschikt zijn voor streaming. Ik sluit dan ook helemaal niet uit dat lineaire Viaplay-kanalen voor F1 uiteindelijk gewoon blijven.

We kunnen het er nu wel op gooien dat Viaplay net nieuw is in Nederland en dat er achter de schermen nog een en ander gefinetuned moet worden, maar in Scandinavië zijn ze al vele jaren actief. En als ik de niet-Nederlandstalige Viaplay-reviews in de Google Play Store bekijk van vóórdat ze in NL actief waren, belooft dat niet veel goeds. Van de grotere streaming-platformen scoren ze daar eigenlijk gewoon het slechtst.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 05-03-2022 15:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 11:52
Bundesliga in 720p/50hz op een 4k OLED. Schande om zo'n oude beeld kwaliteit nog te hanteren.

Ook de ondertitel die niet aan te passen is. Lijkt wel stenen tijdperk qua beeld kwaliteit van tegenwoordig.

Benieuwd hoe de test dagen gaan in Bahrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TexMex schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog geen streaming-platform ben tegengekomen waarop live sport er net zo scherp en vloeiend uitziet als op het DVB-C kanaal 14 van Ziggo Sport

Het zal ongetwijfeld wel kunnen, maar kennelijk is het gewoon nog te duur om zo'n zelfde perfect plaatje op het scherm te toveren bij een streaming-platform. Het is altijd nét wat minder scherp en nét wat minder vloeiend. Daarom is het gewoon zonde dat we ook met live sport steeds meer de streaming-kant op gaan, terwijl de tijd er eigenlijk nog niet rijp voor is.

En lang niet iedereen is gevoelig voor framerate-issues, maar als je dat wel bent kijkt het gewoon enorm onprettig. Daardoor kun je eigenlijk wel stellen dat de allergrootste live sportevenementen nog steeds niet écht geschikt zijn voor streaming. Ik sluit dan ook helemaal niet uit dat lineaire Viaplay-kanalen voor F1 uiteindelijk gewoon blijven.

We kunnen het er nu wel op gooien dat Viaplay net nieuw is in Nederland en dat er achter de schermen nog een en ander gefinetuned moet worden, maar in Scandinavië zijn ze al vele jaren actief. En als ik de niet-Nederlandstalige Viaplay-reviews in de Google Play Store bekijk van vóórdat ze in NL actief waren, belooft dat niet veel goeds. Van de grotere streaming-platformen scoren ze daar eigenlijk gewoon het slechtst.
Mij veel niet zozeer de framerate op maar de artefacts. Meer technisch ingevoerde mensen kunnen het vast beter benoemen maar waarschijnlijk heeft het meer met bitrate en gebruikte filters te maken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 20:14
TexMex schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik zit nu de Strade Bianchi te kijken via de Eurosport Player (via de Atv) en dat werkt prima. Ook de hele Winterspelen ging prima. Je kon naar alle sporten schakelen en geen enkele hickup gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Baal nu al van ViaPlay, zelfs nu tijdens het darten merk je vaak dat het beeld scherp en dan weer onscherp wordt. Sport op de liniaire kanalen is zoveel beter. Ze zouden dit, met al hun ervaringen in andere markten, het echt beter moeten doen. Maar goed, we zullen het bij de drukke momenten (als F1 weer begint) meemaken.

[ Voor 40% gewijzigd door BramViking op 05-03-2022 15:47 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2