Samsung Flip 7
Wat vervelend om te horen, Wat u kunt proberen is u router te resetten of een andere internet connectie. Als dit niet werkt kunt u de app verwijderen en de TV uit de stekker halen en dan na 5 seconden weer aansluiten en de app weer downloaden
— Viaplay Sport Nederland (@viaplaysportnl) 10 maart 2022
/Dominique
De reacties van Viaplay webcare zijn treurig en lachwekkend tegelijkertijd..
Verwijderd
HBO Max start deze week ook met veelal HD content waarbij de kwaliteit ondermaats is, versnelde 25 fps beelden en bij veel content is er geen Nederlandse ondertiteling.forzav schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:14:
Een dienst die je betaald aanbied, niet de gewenste kwaliteit levert en iedereen die dan maar roept, ze hebben nog iets meer dan een week...
Het is niet een eerste proefmaand, het is een betaald abonnement en dan kun je met een nieuwe service niet je betalende klanten de proefpersonen laten zijn. Het zegt genoeg over hoe Viaplay erin zit.
Het is vergelijkbaar met de lancering van veel games de afgelopen jaren. Het product wordt niet 'af' maar 'as is' in de markt gezet; de early adopters (preorders) zijn bètatesters.
Standaard reacties, blijkbaar geen mensen met IT achtergrond?Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:16:
[Twitter]
dat denk ik ook, als je de tv uit de stekker moet halenNeverSettle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:17:
[...]
Standaard reacties, blijkbaar geen mensen met IT achtergrond?
Bij een klantenservice? Dat zou een unicum zijn... en wie zou met IT achtergrond het loon van een klantenservice medewerker willen accepteren?NeverSettle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:17:
[...]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Maar het ook doodleuk blijven herhalen. Ook al ben je inmiddels 10x erop gewezen met bewijs dat het niet klopt wat je zegt, gewoon blijven volhouden.NeverSettle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:17:
[...]
Viaplay helpdesk:Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:16:
[Twitter]

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 10-03-2022 13:19 ]
Ja ik probeer eventuele issues zeker niet te downplayen (heb zit ook zelf vaak met de ziggo go app op pc bijv.). Maar een paar reacties zijn redelijk kort door de bocht en wil ook laten zien dat het niet overal drama is.Jackson6 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:15:
[...]
Dat ziet er veel beter uit dan bij mij. Zowel op de Viaplaya android app, Viaplay app op Samsung tv als in Chrome browser heb ik slechts 720p beeld.
Mijn LG tv streamt met 5,6Mbps.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:16:
Ik zie veel klachten ja op twitter vooral voor TV app streams, overigens heb ik 0 last van op de ios app viaplay, prima hd kwaliteit zie ik ook wel aan de gbs verbruik
Beeldkwaliteit is “ok” maar zeker niet super.
Zal ook we mn beklag doen. Dit moet voor dit bedrag gewoon 4K zijn.
Ja, Ik vind overigens Nelson & Melroy lastig te verstaan dan Allard en Sebastiaan vanmorgen.Rivanov schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:08:
Vanmiddag krijgen we Nelson als commentator toch?
Iets met volume of toch tonantie van de betreffende mannen
Cogitationis poenam nemo patitur
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Er is dit weekend nog geen lineair kanaal. Pas volgende week.Bigs schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:20:
Ik heb jaren Ziggo Go via AirPlay gekeken op m'n 50" 4K TV en de Viaplay App komt vandaag bijna in de buurt van die kwaliteit 😒 had wel op wat meer gehoopt. Inmiddels heb ik ook weinig hoop meer voor het lineaire kanaal dit weekend, maar ik laat me graag verrassen.
Al denk ik dat als ze een beetje een fatsoenlijke CDN gebruiken dit nooit een probleem mag zijn.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
* psy rent weer weg
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Zij zitten in Bahrain en Allard en Sebastiaan zaten/zitten in Nederland.Bullet NL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:20:
[...]
Ja, Ik vind overigens Nelson & Melroy lastig te verstaan dan Allard en Sebastiaan vanmorgen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat krijgen ze ook gewoon opgedragen om te doen. En ergens is dat begrijpelijk. Het is een 1elijns webcare he.Aartstyle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:18:
[...]
Maar het ook doodleuk blijven herhalen. Ook al ben je inmiddels 10x erop gewezen met bewijs dat het niet klopt wat je zegt, gewoon blijven volhouden.
Ik geloof er niks van. En als dat zo was, dat ze het langzaam opbouwen dan moet je daar gewoon over communiceren.MeNTaL_TO schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:20:
Ik hoop (en denk) eigenlijk dat de bitrate nog wel omhoog gaat, ze willen eerst zeker weten dat er geen bandbreedte probleem is. Liever een matige stream dan geen stream.
Al denk ik dat als ze een beetje een fatsoenlijke CDN gebruiken dit nooit een probleem mag zijn.
Maarja, ze hebben miljoenen neergelegd voor de f1 en dat willen ze snel terugverdienen blijkbaar. Daar hoort een aankondiging van een opbouwende fase niet bij. Dus gaan ze gewoon liegen en de problemen negeren.
Deze verslaggevers zitten op locatie, Allard zat vanochtend in Hilversum.Bullet NL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:20:
[...]
Ja, Ik vind overigens Nelson & Melroy lastig te verstaan dan Allard en Sebastiaan vanmorgen.
Dat begrijp ik, maar zou toch niet moeten uitmaken.Rivanov schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:21:
[...]
Zij zitten in Bahrain en Allard en Sebastiaan zaten/zitten in Nederland.
Normaal gesproken niet. Maar bij ViaPlay weet je het op dit moment niet.Bullet NL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Dat begrijp ik, maar zou toch niet moeten uitmaken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
/f/image/scw6P8i4gUauVlZPZw6TBKMM.png?f=fotoalbum_large)
Bron: https://community.ziggo.n...lay-bij-Ziggo/ba-p/881432
[ Voor 12% gewijzigd door Poulske op 10-03-2022 13:23 ]
Het kan ook gewoon dat je tv erg goede upscaling-opties aan boord heeft.ignition_mp schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:19:
[...]
Ja ik probeer eventuele issues zeker niet te downplayen (heb zit ook zelf vaak met de ziggo go app op pc bijv.). Maar een paar reacties zijn redelijk kort door de bocht en wil ook laten zien dat het niet overal drama is.
Ik heb nog geen bewijs gezien dat iemand de F1-test via Viaplay daadwerkelijk met 1080p50 binnenkrijgt. Het lijkt me eerlijk gezegd uitgesloten, want iedereen die het echt met software getest heeft komt op 720p50 en een matige bitrate uit.
Ja blijkbaar kunnen ze zelf niet nadenken dan. Ik zou mijn naam niet onder die tweets zetten als ik wist dat het onzin is. Maar goed, wellicht zitten we om die reden dan ook niet op de 1e lijns support.RodeStabilo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:21:
[...]
Dat krijgen ze ook gewoon opgedragen om te doen. En ergens is dat begrijpelijk. Het is een 1elijns webcare he.
Wij denken teveel na
ViaPlay heeft 720P50 ook bevestigd voor live uitzendingen.TexMex schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:23:
[...]
Het kan ook gewoon dat je tv erg goede upscaling-opties aan boord heeft.
Ik heb nog geen bewijs gezien dat iemand de F1-test via Viaplay daadwerkelijk met 1080p50 binnenkrijgt. Het lijkt me eerlijk gezegd uitgesloten, want iedereen die het echt met software getest heeft komt op 720p50 en een matige bitrate uit.
Wie verteld het DominiqueDanielson schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:24:
[...]
ViaPlay heeft 720P50 ook bevestigd voor live uitzendingen.
Nee live wedstrijden zouden 1080p op 50fps... WezenDanielson schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:24:
[...]
Dat is duidelijk gecommuniceerd o.a met een interview te lezen op totaaltv
nee wij zijn tweakers met (hoge) verwachtingen. en dat is ook ergens wel terecht hoor.
Maar mensen hier hebben gelijk; als 1080i beloofd is moet dat ook gewoon waargemaakt worden. Het is ook niet zo alsof Viaplay dit voor het eerst doet, maar ik wacht nog wel even een weekje af met een abo nemen.
Ook rondom HBO Max is gedoe omtrent ondertitels, framerate en ontbreken van 4K content bijvoorbeeld.
[ Voor 14% gewijzigd door RodeStabilo op 10-03-2022 13:28 ]
Dan wordt het tijd om eens een 4k oled tv te bekijken dan zie je het verschil wel...PatrickC schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:20:
Prima beeld hier met viaplay op een NVIDIA Shield TV op een 50” Panasonic Plasma. Maar ja… Plasma beeld is altijd superieur geweest.
Desnoods hadden ze betere standaard protocollen kunnen schrijven, zodat klanten meerdere opties hebben. Nu blijven ze hetzelfde herhalen.Barre73 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:18:
[...]
Bij een klantenservice? Dat zou een unicum zijn... en wie zou met IT achtergrond het loon van een klantenservice medewerker willen accepteren?
Dat is denk ik niet goed genoeg om juridisch je gelijk te halen. Nee dit is allemaal bewust zo gegaan qua communicatie. In niet officiele communicatie laten doorschemeren dat het 1080P is, maar officieel niks naar buiten brengen. En dan zijn wij de pineut.SmasterS schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:25:
[...]
Nee live wedstrijden zouden 1080p op 50fps... Wezen
Dat is duidelijk gecommuniceerd o.a met een interview te lezen op totaaltv
Nouja, "positief." Ik krijg alleen een Mediabox Next als ik een nieuw (en dus duurder) contract afsluit.Poulske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:23:
Even "positief" nieuws, de Viaplay app is vanaf 17 maart te downloaden op de Mediabox Next van Ziggo.
[Afbeelding]
Bron: https://community.ziggo.n...lay-bij-Ziggo/ba-p/881432
https://www.totaaltv.nl/n...ull-hd-1080p50-aanbieden/Danielson schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:24:
[...]
Welke apparaten bedoelen ze nou precies, misschien alleen de directe TV apps (Tizen/samsung etc)?"Wij kunnen daarom bevestigen dat Formule 1 – evenals de meeste andere belangrijke live-evenementen – in Nederland zal worden gestreamd in 1080P/50 op alle apparaten die dit ondersteunen vanaf het moment dat Viaplay in maart de Nederlandse markt binnenstapt", bevestigt NENT aan Totaal TV.
Waarschijnlijk wel. Al ben ik wel de persoon die ook nog wel even dan acm een e-mail stuurt.Aartstyle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:27:
[...]
Dat is denk ik niet goed genoeg om juridisch je gelijk te halen. Nee dit is allemaal bewust zo gegaan qua communicatie. In niet officiele communicatie laten doorschemeren dat het 1080P is, maar officieel niks naar buiten brengen. En dan zijn wij de pineut.
720P/50 FPS en 12mbit dan hoor je mij ook niet meer trouwens
Alleen op apparaten waar je de resolutie niet op kan aflezen waarschijnlijkeilavid schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:28:
[...]
https://www.totaaltv.nl/n...ull-hd-1080p50-aanbieden/
[...]
Welke apparaten bedoelen ze nou precies, misschien alleen de directe TV apps (Tizen/samsung etc)?
https://www.totaaltv.nl/n...ull-hd-1080p50-aanbieden/Op de vraag of NENT head of sports Knudsen (720P) of de media (1080P) gelijk had voor het beeldformaat bij Formule 1 kwam NENT met het volgende antwoord: "Beide uitspraken zijn juist. De standaard HD-kwaliteit die wij bij live-evenementen aanboden was 720P50. We verbeteren echter voortdurend onze streamingkwaliteit en capaciteit. Daarom kunnen wij nu de belangrijkste live-evenementen in 1080P/50 streamen."
Formule 1 in Full HD
En dat is goed nieuws voor Formule 1-liefhebbers. "Wij kunnen daarom bevestigen dat Formule 1 – evenals de meeste andere belangrijke live-evenementen – in Nederland zal worden gestreamd in 1080P/50 op alle apparaten die dit ondersteunen vanaf het moment dat Viaplay in maart de Nederlandse markt binnenstapt", bevestigt NENT aan Totaal TV. Andere belangrijke live-evenementen die Viaplay in Nederland gaat aanbieden, zijn PDC Darts en de buitenlandse voetbalcompetities Premier League (Engeland) en Bundesliga (Duitsland).
Wellicht zijn de testen nog niet belangrijk genoeg, maar meld dat dan en geef aan dat het volgende week wel 1080p50 is.
Haha, ja klopt, maar was meer dat ik op een 50” 1080p scherm gewoon prima beeld heb.Jef61 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:26:
[...]
Dan wordt het tijd om eens een 4k oled tv te bekijken dan zie je het verschil wel...
Off-topic: Zou graag een 4K OLED kopen, maar wat ga ik dan doen met mijn collectie 3D blu-rays?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja, als het volgende week dus geen 1080P is dan hebben we een punt. Maar goed, aan 1080P met de huidige bitrate komen we ook niet veel verder hoor.dutchgio schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:30:
[...]
https://www.totaaltv.nl/n...ull-hd-1080p50-aanbieden/
Wellicht zijn de testen nog niet belangrijk genoeg, maar meld dat dan en geef aan dat het volgende week wel 1080p50 is.
Welke beperking? Bij Viaplay kan je twee streams tegelijk bekijken. Ik heb nog nergens gezien dat dit voor een F1 race maar eentje zou zijn.CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:32:
Ik kan trouwens de F1 live stream tegelijk op mn tv en telefoon kijken. Geldt de beperking van max 1 stream alleen voor de race?
Probeer het op een derde apparaat, de beperking is namelijk max 2 streams.CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:32:
Ik kan trouwens de F1 live stream tegelijk op mn tv en telefoon kijken. Geldt de beperking van max 1 stream alleen voor de race?
echt wel, heb al op de grond voor de tv gezeten om te kijken al mijn TV niet wat pixels had laten vallen.Jef61 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:26:
[...]
Dan wordt het tijd om eens een 4k oled tv te bekijken dan zie je het verschil wel...
720p, kan echt niet meer
PatrickC schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:30:
[...]
Haha, ja klopt, maar was meer dat ik op een 50” 1080p scherm gewoon prima beeld heb.
Off-topic: Zou graag een 4K OLED kopen, maar wat ga ik dan doen met mijn collectie 3D blu-rays?
Dan maar op zoek naar een 2015/2016 model Oled 4k TV?
Ik kan begrijpen waar je mee zit. Hoewel ik er nog nauwelijks gebruik van maak heb ik zo'n 3D geval in het bezit en een betere 3D ervaring via een TV voor de huiskamer ga je niet krijgen.
Het is natuurlijk wel zo, hoe kleiner je scherm/TV, des te minder is "beeldkwaliteit" een issue
Testing, one, two ...
Volgens mij wel. (het zal wel een voorwaarde zijn die ze met de formule 1 organisatie hebben afgesproken)CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:32:
Ik kan de link over maar 1 stream met de live race even niet terugvinden.
[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 10-03-2022 13:39 ]

De graphics, niet alleen het beeld zelf, zijn gewoon zo onscherp.
2 streams:W1ck1e schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:38:
[...]
Volgens mij wel. (het zal wel een voorwaarde zijn die ze met de formule 1 organisatie hebben afgesproken)
Ik kan de link over maar 1 stream met de live race even niet terugvinden.
https://help.viaplay.com/...-twee-streams-in-gebruik/
EDIT: Lol. Kan de rode tijdsaanduiding in het zwarte kader amper lezen op 720p

[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 10-03-2022 13:45 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
*Pluspunt is wel dat het werkt op Linux met FF.
[ Voor 20% gewijzigd door HollowGamer op 10-03-2022 13:46 ]
Je hebt gelijk, dat is een beperking bij f1pro. Ik heb dat toen niet goed gelezen:
/f/image/U5jpOcjFhx3cdQdcATzTHJrb.png?f=fotoalbum_large)
van https://www.streamwijzer.nl/f1-tv-pro-viaplay/
@Barre73 @CyBeRSPiN
Is de TV aangesloten met een vaste internet kabel of via WiFi? Bij onstabiele verbinding kan Viaplay terug schakelen naar een lagere kwaliteit.wontcachme schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:44:
Ligt het aan mij of schakelt de android app (op een Sony tv) om de paar minuten terug in kwaliteit om een minuut later weer omhoog te gaan? Om de paar minuten valt het terug naar standje pixel tellen vs 720p
EDIT: Lol. Kan de rode tijdsaanduiding in het zwarte kader amper lezen op 720p![]()
Heb ik hier ook op een Chromecast 2020.wontcachme schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:44:
Ligt het aan mij of schakelt de android app (op een Sony tv) om de paar minuten terug in kwaliteit om een minuut later weer omhoog te gaan? Om de paar minuten valt het terug naar standje pixel tellen vs 720p
EDIT: Lol. Kan de rode tijdsaanduiding in het zwarte kader amper lezen op 720p![]()
De vaste commentatoren zijn er nu, Nelson Valkenburg en Melroy HeemskerkKenny_026 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:43:
Wie is nu aan woord? Klinkt vele malen beter dan Allard vanmorgen.
Gebeurt eigenlijk ook op Nvidia shield. Is niet constant op 720p. Webbrowser is op moment stabieler hierwontcachme schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:44:
Bij F1TV staat die beperking er op papier inderdaad wel maar wordt het vooralsnog nog altijd niet afgedwongen, daar kun je dus ook het account delen.W1ck1e schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:46:
[...]
Je hebt gelijk, dat is een beperking bij f1pro. Ik heb dat toen niet goed gelezen:
[Afbeelding]
Beide en op beide manieren is het probleem erNeverSettle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:46:
[...]
Is de TV aangesloten met een vaste internet kabel of via WiFi? Bij onstabiele verbinding kan Viaplay terug schakelen naar een lagere kwaliteit.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Thanks, ja vandaar mijn verwarring maar is helder nu. Ga ik iemand anders blij maken met een 2e streamW1ck1e schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:46:
[...]
[Afbeelding]
@Barre73 @CyBeRSPiN
Ik ben tijdens een live race wel eens tegen die beperking aangelopen.dutchgio schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:48:
[...]
Bij F1TV staat die beperking er op papier inderdaad wel maar wordt het vooralsnog nog altijd niet afgedwongen, daar kun je dus ook het account delen.
In dit draadje zie er genoeg die je er geen plezier mee doet. Maar een gegeven paard moet je niet in de bek *knip*CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:50:
[...]
Thanks, ja vandaar mijn verwarring maar is helder nu. Ga ik iemand anders blij maken met een 2e stream
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2022 16:39 . Reden: Let op het taalgebruik aub. ]
Ik deel ook met iemand. Maar die betaalt wel netjes de helft mee. Dus kost dit 720P gebeuren mij voorlopig 49,50 euro voor een heel jaar...W1ck1e schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:52:
[...]
In dit draadje zie er genoeg die je er geen plezier mee doet. Maar een gegeven paard moet je niet in de bek *knip*
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2022 16:40 . Reden: Quote aangepast ]
Mja, de kwaliteit is niet zoals ik van Ziggo gewend was. Maar moet zeggen dat het beeld best OK is. Kijk op 65" op 4 meter afstand, ik zie geen artifacts en het is niet heel scherp maar duidelijk ook niet SD kwaliteit. Misschien is de upscaler van mn LG OLED gewoon erg goed zodat het enigzins gecompenseerd wordt.W1ck1e schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:52:
[...]
In dit draadje zie er genoeg die je er geen plezier mee doet. Maar een gegeven paard moet je niet in de bek *knip*
Hoop wel dat ze zsm naar 4K gaan met uitzenden, of dat het lineaire kanaal dat wordt.
Tot die tijd elke 5 minuten mn router resetten en tv herstarten in de hoop dat het nog beter wordt
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2022 16:40 . Reden: Quote aangepast ]
En niet vergeten de TV uit de stekker te halen!CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:56:
[...]
Mja, de kwaliteit is niet zoals ik van Ziggo gewend was. Maar moet zeggen dat het beeld best OK is. Kijk op 65" op 4 meter afstand, ik zie geen artifacts en het is niet heel scherp maar duidelijk ook niet SD kwaliteit. Misschien is de upscaler van mn LG OLED gewoon erg goed zodat het enigzins gecompenseerd wordt.
Hoop wel dat ze zsm naar 4K gaan met uitzenden, of dat het lineaire kanaal dat wordt.
Tot die tijd elke 5 minuten mn router resetten en tv herstarten in de hoop dat het nog beter wordt
Je gaat je tv toch niet slopen hoop ik. Stekker uit stopcontact is voldoendeBarre73 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:59:
[...]
En niet vergeten de TV uit de stekker te halen!
Ik wist niet dat er in mijn stekker een TV zattrinity999 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:02:
[...]
Je gaat je tv toch niet slopen hoop ik. Stekker uit stopcontact is voldoende
Ik keek altijd op Ziggo op een “oude” 1080p HD tv, maar vond het tot op heden altijd prima vwb beeldkwaliteit.
Nu begin ik een beetje te twijfelen over F1tv en Viaplay, of maak ik me zorgen in niets?
De Xbox app is er al: https://www.microsoft.com/da-dk/p/viaplay/9nx851b5m7cqmrtops1977 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:00:
heb zelf een philips tv met android en ook die hik ups
ik had dat ook altijd bij disney plus app op de tv,maar ik gebruik nu mijn xbox one altijd met een disney plus app en dat is perfect beeld (mischien omdat het een krachtiger apparaat is?)
dus zit met smart te wachten op een xbone one vplay app....
Je kunt hem op de Deense site gewoon gratis "aankopen" en vervolgens installeren op je apparaat.
De app werkt prima op een Series X. Laten we het over de streamkwaliteit maar niet hebben. Daar is al voldoende over gezegd.
[ Voor 9% gewijzigd door Cas op 10-03-2022 14:20 ]
Gisteren zag ik hem ook al, maar kon ik hem nog niet installeren op een "xbox one s". Kan jij hem daadwerkelijk installeren ?Cas schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:18:
[...]
De Xbox app is er al: https://www.microsoft.com/nl-nl/p/viaplay/9nx851b5m7cq
De app werkt prima op een Series X. Laten we het over de streamkwaliteit maar niet hebben. Daar is al voldoende over gezegd.
Zeker, had de verkeerde link gepost. Je kunt hem op de Deense site gratis "aankopen" en vervolgens op de Xbox zelf installeren door naar All Apps te navigeren.W1ck1e schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:20:
[...]
Gisteren zag ik hem ook al, maar kon ik hem nog niet installeren op een "xbox one s". Kan jij hem daadwerkelijk installeren ?
Ben benieuwd naar haar ontwikkeling dit seizoen.
Ik kan bij de tandarts ook nooit in volzinnen spreken.Hompu schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:22:
Wel fijn dat Stéphane Kox Engels in volzinnen kan praten. Dat heb ik Jack Plooij nooit horen doen.
Ben benieuwd naar haar ontwikkeling dit seizoen.
Geen last van, via Chrome. Zal later eens kijken via de Chromecast.wontcachme schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:50:
[...]
Beide en op beide manieren is het probleem er
Viaplay is nu 720p/50, F1TV Pro is 1080p/50. Dus dat verschil zie je goed. En dan hebben we het nog niet over de bitrate.....Lumics schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:21:
Hmm. Nu eens een livestream gestart van de testdagen. Een 1080p stream is een pak minder kwaliteit dan de 4k die we gewend waren bij ziggo F1. Anderszijds is het bij F1tv zoveel beter?
[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 10-03-2022 14:31 ]
Vooral bij de snellere beelden zie je enorm veel artefacts bij de timings, en zelfs in het viaplay logo. Het lijkt me dat de bitrate veel te laag is. Bij relatief stille beelden (F1 wagen die vanuit de verte aankomt) is het nog wel ok.CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:56:
[...]
Mja, de kwaliteit is niet zoals ik van Ziggo gewend was. Maar moet zeggen dat het beeld best OK is. Kijk op 65" op 4 meter afstand, ik zie geen artifacts en het is niet heel scherp maar duidelijk ook niet SD kwaliteit. Misschien is de upscaler van mn LG OLED gewoon erg goed zodat het enigzins gecompenseerd wordt.
Maar dit is echt veeeel slechter dan F1TVpro.
Via mijn tv lijkt de stream heel donker (dat was ook al zo in de docu van Max Verstappen). Net of er een donkere waas over het hele beeld zit. Kijk ik via mijn iPad, dan kloppen de kleuren wel.
Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn tv ligt, want bij Netflix of NPO Start via de AppleTV kloppen de kleuren wel gewoon en is die donkere waas niet aanwezig.
Oke, ook nog 720p dus, ik was uitgegaan van 1080p. Misschien voor de zekerheid ook de F1 aanbieding halen.ZuinigeRijder schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:30:
[...]
Viaplay is nu 720p/50, F1TV Pro is 1080p/50. Dus dat verschil zie je goed. En dan hebben we het nog niet over de bitrate.....
//edit: De Viaplay studio ziet er wel goed uit
[ Voor 13% gewijzigd door markweb4871 op 10-03-2022 14:44 ]
beter dan dat gejaagde zoals het bij Ziggo was. Het commentaar tijdens
de beelden zelf, vind ik een zeer fijne verbetering.
Ik vond het bij ziggo ook wel leuk, maar dit is toch een stuk professioneler.
Dat maakt een boel goed voorlopig.
Dat viel mij ook al op! Denk dat het ook te maken heeft nu die clown van een Kamphues er niet meer is in combinatie met Doornbos die elkaar altijd een beetje aan het opruien zijn.ppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:46:
Ik vind de houding en manier van commentaar van Coronel een heel stuk
Dit! Helemaal mee eens, Coronel is op deze manier geen probleem meer, bij Ziggo was het ALTIJD haantjesgedrag.ppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:46:
Ik vind de houding en manier van commentaar van Coronel een heel stuk
Studio, commentaar, alles prima.
Kwaliteit video: kan echt niet, ik hoop serieus dat het beter wordt.
Die twee commentatoren ga ik geen twee uur per race uithouden in ieder geval.
De studio commentaren heb ik nog niet heel veel van meegekregen maar voorlopig moet ik nog overtuigd worden.
Misschien is het anders als daadwerkelijk de race is, nu spreken ze behoorlijk veel over randzaken.Bvanham schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:53:
Het commentaar van de reporters vind ik ook vooral heel erg irritant klinken. Geen fijne stemmetjes dus ik ga maar proberen om engelstalig te gaan luisteren. Ik kijk via de VIaplay streams en heb vnaochtend issues gehad met stotteren op de telefoon, Nu op een groter beeldscherm vanuit de browser gewoon een stukje slechtere kwaliteit beeld dan we gewend waren. Ik ben nog niet heel happy.
Die twee commentatoren ga ik geen twee uur per race uithouden in ieder geval.
De studio commentaren heb ik nog niet heel veel van meegekregen maar voorlopig moet ik nog overtuigd worden.
Ik persoonlijk vind het een verbetering, maar als je de toon al irritant vind....
Zo zie je maar iedereen hoort het anders
Waar moet je anders over praten tijdens testdagen.ppeterr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:59:
[...]
Misschien is het anders als daadwerkelijk de race is, nu spreken ze behoorlijk veel over randzaken.
Ik persoonlijk vind het een verbetering, maar als je de toon al irritant vind....
Zo zie je maar iedereen hoort het anders
Natuurlijk, maar ik haak even in op de post ervoor. Dat hij de stemmen irritant vind.Rivanov schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:05:
[...]
Waar moet je anders over praten tijdens testdagen.
En wellicht komt dat doordat het meer een "discussie" vorm is tussen de commentatoren.
En het wellicht dan tijdens de race anders voor hem klinkt....naja wat dan ook.
Ik ervaar dat totaal niet, ik luister met koptelefoon op.djerror schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:04:
Kijk/luister nu de stream via chrome browser maar het commentaar klinkt nogal robotachtig (artifacts/bitstream)..klinkt als een crappy mp3
Maar beeld kwaliteit kan beter. Alhoewel de studio beelden voor mijn gevoel iets beter zijn dan de live beelden in Bahrein.
[ Voor 16% gewijzigd door NeverSettle op 10-03-2022 15:25 ]
Gebruik de app op een lgcx
Wat betreft commentaar ben ik wat positiever, even wennen maar die twee van vanmiddag doen het ansicht prima. Allard Kalff ben ik persoonlijk totaal geen fan van, een verschrikking om naar te luisteren, net een onderwijzer.
Over de beeldkwaliteit is genoeg gezegd, heel erg mager. De app is ook niet top, ik mis bij het starten van een stream de mogelijkheid om:
1. Opnieuw te starten.
2. Live verder te kijken.
Vooralsnog niet echt een vooruitgang als je 't mij vraagt.
Het zal ook altijd een verschil in perceptie blijven. Zijn zoveel verschillende factoren hierbij betrokken waardoor het voor iederen anders wordt ervaren. Type TV, kwaliteit van de upscaler, kijkafstand etc. etc.lHybridl schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:25:
Had verwacht hele slechte kwaliteit stream. Maar eigenlijk valt het wel mee. Lijkt gewoon 1080p.
Gebruik de app op een lgcx
En het commentaar van Olav Mol vond je wel fijn om naar te luisteren? Dat is pas een schoolmeester die alles in kinderwoordjes probeert uit te leggen aan het grote publiek.Bvanham schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:19:
Vind de stemmen idd irritant en het schoolmeesterachtige commentaar hoeft voor mij echt niet. Maar we gaan het aankijken, kan altijd nog overschakelen tegen die tijd. Hoop wel dat de beeldkwaliteit nog wat omhoog gaat want die vind ik nog niet super.
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2