Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 4 ... 156 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Apart, heb met mijn glasvezel verbinding eindelijk geen last meer van storingen. Zo ben ik ook begonnen met afscheid nemen van Ziggo, verplicht NLZiet gebruiken omdat DVB-C te bagger was. Nu helemaal Ziggo vrij :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:29

psy

Ik heb bij dvb-c echt nooit en te nimmer last gehad van het gehate "Buffering".

Nooit. Het werkte gewoon altijd. Prutsen jullie maar lekker met iptv hoor, mij maakt het niet uit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:54
psy schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:49:
[...]

Dvb-c is altijd stabieler. Geen discussie waard.
Wat een onzin, ik gebruik een Apple TV met diverse streaming diensten en dat is echt dikke prima. Sinds dit jaar heb ik alleen een internet only abonnement en geen moment spijt dat ik geen tv kastje van de provider heb.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:51
Nouja na het totaaltv "onderzoek" maar even zelf wat api's te voorschijn getoverd.
Trek niet te vroeg conclusies.

De vertaling -> https://viaplay.com/translations/nl/translations.js
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
"text": "Jouw Viaplay-pakket bevat ook enkele tv-kanalen. Je kunt live kijken of eerdere uitzendingen inhalen."
"text": "Films, tv-series of sport – waar heb je zin in? Ga naar Viaplay en kies een abonnement dat bij je past. Of meld je aan als je er al een hebt."
"text": "Heb je een tv-pakket van Viasat?"
"text": "Zo ja, dan is Viaplay inbegrepen. [Hier activeren]({activeren})."
"text": "Helaas heb je met je huidige abonnement geen toegang tot deze content. U hebt binnen Viaplay ook toegang tot het bereik van je tv-abonnement bij je tv-provider. Neem contact op met je tv-provider voor hulp bij het aanvullen van je kanaalpakket."
"text": "Overstappen naar Viaplay Total"      
"text": "Aankoop {price} {currency} bevestigen"
"text": "{packagePrice} per maand"

Zegt nog niet zo heel veel, bovenstaande is wel een meest spannende. (Maar genoeg voor Totaaltv om weer wat artikeltjes te schrijven.)

Bonus aangezien we tweakers zijn: ;)
https://content.viaplay.com/pc-nl/package
https://content.viaplay.com/pc-nl/sport

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Van de insta pagina van Amber Brantsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKw9TCTwrDaLNU1ADKvA4epibB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1dWQnyKUhTzCHQWKArlXK1X.jpg?f=fotoalbum_large

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ohnee meneer Coronel is ook overgenomen. >:) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:12:
Ohnee meneer Coronel is ook overgenomen. >:) :+
Haha.. maar even serieus:

Die is sowieso inhuurkracht... als losse analist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
psy schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:04:
Nooit. Het werkte gewoon altijd. Prutsen jullie maar lekker met iptv hoor, mij maakt het niet uit.
Nou nou... blij dat ik de overstap heb gemaakt van Ziggo naar KPN FTTH. Hier werkt het ook altijd i.t.t. de Ziggo-verbinding en overal kun je F1 kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:30
HollowGamer schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:29:
[...]
DVB heeft zeker zijn voordelen (betere bitrate, minder compressie, etc.), maar je moet er wel steeds ruimte voor maken en kabels ervoor trekken. Met streaming kan dit vanaf je telefoon, WiFi of zelfs 4G/5G.
Ziggo GO heeft nog steeds een gruwelijke 2800 kbps bitrate @720p. F1TV zou 10,5-12,5 mbps zijn met 1080p50, dan hoop ik dat viaplay dat 1 op 1 overneemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
CreativeS schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:43:
[...]

Nou nou... blij dat ik de overstap heb gemaakt van Ziggo naar KPN FTTH. Hier werkt het ook altijd i.t.t. de Ziggo-verbinding en overal kun je F1 kijken :+
IPTV werkt ook het stabielste via een ontvanger en aparte vlan. Heb in de 10 jaar glasvezel nog nooit een storing meegemaakt.

Gisteren eens via de webtv van xs4all gekeken en zowaar hebben ze daar nu ook een fullhd stream. Liep niet storend achter en ging verder prima.

Maar eens afwachten wat het gaat worden voor volgend jaar.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Misschien is het wel handig om het onderscheid te maken tussen IPTV als lineaire TV (als directe vergelijker met DVB-C), en IPTV als onderdeel van een streamdienst.
Dat laatste is natuurlijk waar we heen gaan. En dat laatste is juist datgene waar ik erg slechte ervaringen mee heb. Zoals de Ziggo app, of de F1 pro dienst. Beide zijn niet in staat om mij altijd een perfecte dienst te leveren. Verre van zelfs. Waarom zou dit bij Viaplay anders zijn? Ik geloof er geen barst van. De techniek is er gewoon niet goed genoeg voor, de variabelen zijn te groot.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Tja met de Ziggo app heb ik geen ervaring, alleen is streaming niet de hoofd activiteit van Ziggo, dat kan je niet vergelijken met een Viaplay. Verder heeft de F1 app inderdaad problemen al moet ik zeggen dat het echt een stuk minder is. De laatste races sowieso geen problemen.

Verder is Viaplay niet nieuw, die hebben al een veel gebruikt streaming platform staan waar de kinderziektes (hopelijk) al uit zijn.

Als ik verder kijk naar de apps die ik gebruik(te) zoals NLZiet, Ziggo Sport Select, of Canal Digitaal heb ik er echt geen problemen mee. Deze zijn echter ook per maand duurder dan de F1 app. Met name NLZiet heeft mij echt positief verrast voor een beginnend platform

Overigens ligt het vaker aan je eigen infra dan aan de infra van de streaming boer

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 22-11-2021 09:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

David Coulthard met Viaplay in gesprek voor rol in Nederlandse F1-programma’s

https://www.formule1.nl/n...ederlandse-f1-programmas/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Een petitie om Olav en Jack te houden.... :'( nope nope nope.

Dit is juist de kans tot vernieuwing en jong bloed de kans te geven. Ik heb persoonlijk René Hoogterp erg hoog zitten als commentator en ik zou het gaaf vinden als hij die rol gaat vervullen.

David zou ik een gemiste kans vinden. Prima kerel, maar per land moet je gewoon een nativspeaker-presenator hebben imho.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

StealthyPeanut schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:26:
Een petitie om Olav en Jack te houden.... :'( nope nope nope.

Dit is juist de kans tot vernieuwing en jong bloed de kans te geven. Ik heb persoonlijk René Hoogterp erg hoog zitten als commentator en ik zou het gaaf vinden als hij die rol gaat vervullen.

David zou ik een gemiste kans vinden. Prima kerel, maar per land moet je gewoon een nativspeaker-presenator hebben imho.
Denk dat DC meer voor de productie is, met zijn productie maatschappij Whisper.
Wat nu Southfields doet voor Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
IkWilbert schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:28:
[...]

Als ik het artikel zo vluchtig lees gaat het om beide. Veel interviews zijn in het engels, daar heb je geen nederlander voor nodig. We gaan het meemaken maar mij maakt het enthousiast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
IkWilbert schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:28:
[...]

Werkt Southfields ook niet voor ESPN?
Als ik mij niet vergist doen ze ook voor andere derden, heb het logo al eens verder langs zien komen dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-05 18:37
Ja, en voor nog wel meer Nederlandse TV zenders.
Zie:
https://www.southfields.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pushedspore schreef op maandag 22 november 2021 @ 01:05:
[...]
Ziggo GO heeft nog steeds een gruwelijke 2800 kbps bitrate @720p. F1TV zou 10,5-12,5 mbps zijn met 1080p50, dan hoop ik dat viaplay dat 1 op 1 overneemt.
Ziggo Go voor TV heeft een max bitrate van 4.29@720p voor live TV, F1TV heeft 8-8.5Mbit als max. Waar haal jij die getallen vandaan als ik vragen mag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:30
hardware-lover schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:55:
[...]

Ziggo Go voor TV heeft een max bitrate van 4.29@720p voor live TV, F1TV heeft 8-8.5Mbit als max. Waar haal jij die getallen vandaan als ik vragen mag?
Er was ooit eens ene hardware-lover in het Tweakers.net F1 kwaliteit van uitzending topic die een bitrate van 2800kbps noemde :P https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46015663
Topic doorzoeken op bitrate of 2800 werkt ook.

F1tv heb ik van een reddit comment vandaan https://www.reddit.com/r/..._and_android_app/h0lyjaa/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pushedspore schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:21:
[...]

Er was ooit eens ene hardware-lover in het Tweakers.net F1 kwaliteit van uitzending topic die een bitrate van 2800kbps noemde :P https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46015663
Topic doorzoeken op bitrate of 2800 werkt ook.

F1tv heb ik van een reddit comment vandaan https://www.reddit.com/r/..._and_android_app/h0lyjaa/
2016? Er was toen geen Ziggo Go TV app, wel die voor mobiel :+

Je had een van mij latere reacties moeten zoeken, na het verschijnen van die bewuste app, je moet er natuurlijk wel van uitgaan dat er inmiddels het e.e.a. veranderd kan zijn door de jaren heen ;)

V.w.b. de Reddit reacties, meten is weten, en dat is voor de F1TV stream helemaal zo moeilijk niet (indien men beschikt over een abonnement). Ik heb het dan niet over de bitrate wat naar providers wordt doorgezet, dat krijgen wij niet via streaming. Dat kan namelijk vele malen hoger liggen dan die 10.5-12.5Mbit.

Edit: forum doorzoeken op 4.29mbit geeft ook wel wat hits :)

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 22-11-2021 14:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

NENT bevestigt nieuwe naam Viaplay Nederland

https://www.totaaltv.nl/n...e-naam-viaplay-nederland/

Victor Winkeljagen.

Winkelhagem wordt Head of Productions bij Viaplay Nederland.

Victor Winkelhagen is afkomstig van producent EndemolShine waar hij zich de afgelopen dertien jaar met sportproducties heeft bezig gehouden. De laatste jaren leidde Winkelhagen de sportdivisie van EndemolShine. Onderdeel van de sportdivisie was de productie van studioprogramma’s en voetbalwedstrijden voor betaalzender ESPN. Winkelhagen treedt op 1 januari in dienst bij NENT/Viaplay Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:55
Oké, we krijgen waarschijnlijk een zelfde constructie zoals ziggo nu hebt met F1 TV pro dat je met een ziggo sport totaal abonnement kan inloggen op Viaplay en zo dus Formule 1 kan volgen. Of het gratis is weet ik niet, maar zou zo maar eens kunnen.

Viaplay ‘onthult’: Formule 1 in aanbod één of meer distributeurs

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:10:
[...][...]

Wat een onzin, als je geen goede COAX hebt liggen dan ben je in principe verloren.
Die 2 euro 5m kabel van de Praxis (ipv een Hirschmann) geeft hier een sterkte van 84% en kwaliteit 100% O-) . Dacht ik koop ze alletwee en test eerst de goedkope, wat als je op het forum af zou gaan helemaal mis zou moeten gaan. Heb in het verleden ook UPC de deur uitgedaan toen er net een 4G mast geplaatst was en enkele zenders permanent slechte ontvangst hadden dus ik verwachtte er zelf ook niet veel van. Ook een brief gekregen destijds die op de 'mogelijke' problemen wees en gratis kabels gekregen om het te verhelpen maar dat hielp niets. Nu vele jaren later, zonder er iets aan te veranderen, werkt het allemaal probleemloos met zelfs de goedkoopste kabel ...
(en dan blijkt de kabel die naar boven loopt uit de analoge tijd ook niet helemaal het juiste type te zijn maar ook daar prima ontvangst; volgens de tv sterkte en kwaliteit 100. Had wel in de zomer de wcd/aop's vervangen in voorbereiding op het al dan niet eruit gooien van het tv pakket met nieuwe T-Mobile TV platform; maar vóór de vervanging was er net zo goed goede kwaliteit van het signaal)

Kortom: natuurlijk is dvb-c (tot nu toe) voor beeldkwaliteit het betere platform, daarentegen is het voordeel van streaming is dat je meer kanalen tot je beschikking kan hebben.
Zou overigens wel helpen als we hier 720p met 50fps zouden krijgen op de kabel bij sportzenders, ligt waarschijnlijk ook ten grondslag aan de vergelijkbare, zo niet betere, beeldkwaliteit in het Deense artikel bij een 720p50 DVB-T2 signaal met 5Mbps tegenover een 11Mbps signaal in 1080i50 via de kabel; bij een voetbalwedstrijd.

Nou is voetbal wel één van de, zo niet, dé meest veeleisende sport qua bitrate vanwege de ontelbare kleine details in de grasmat en de weinige onderbrekingen. Dus veel meer camerabewegingen vergeleken met een sport als american football waar ik onlangs overigens voor het eerst een 4K HDR wedstrijd van heb gezien (met maar een bitrate van zo'n 15Mbps [hevc codec] en het zag er echt goed uit :9B . Was wel een avondwedstrijd overigens en dan kunnen de bitjes waarschijnlijk net wat nuttiger verdeeld worden.
Streamend met 30fps en een bitrate van 3Mbps met de vp9 codec/ 4Mbps met de avc codec blijft er dit van over :+ YouTube: USC vs. Notre Dame | EXTENDED HIGHLIGHTS | 10/23/2021 | NBC Sports)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DoeEensGek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

HollowGamer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:13:
[...]

Nu nog hopen op fatsoenlijke abo. prijzen. ;)
Klein gokje, in eerste instantie best interessant maar daarna jaar op jaar flinke verhoging (zie Netflix).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Quad schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:17:
[...]

Klein gokje, in eerste instantie best interessant maar daarna jaar op jaar flinke verhoging (zie Netflix).
Dat is het zeer bekende truukje wat je eigenlijk overal ziet. Ik verwacht hier ook niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 09:19
StealthyPeanut schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:26:
Hoogterp vind ik ook vreselijk goed.
Maar die is heel druk met Indycar (wat bij Ziggo ligt) en daarnaast is hij heel succesvol met zijn eigen bedrijf.
Commentaar geven is echt een "bijbaan" voor hem en doet hij als liefhebber van Indycar erbij.

Heeft ook bijvoorbeeld FE commentaar geven moeten "afstoten" omdat hij het te druk had.
Denk daarom niet dat hij F1 gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 18:31

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Ryur schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:36:
[...]

Hoogterp vind ik ook vreselijk goed.
Maar die is heel druk met Indycar (wat bij Ziggo ligt) en daarnaast is hij heel succesvol met zijn eigen bedrijf.
Commentaar geven is echt een "bijbaan" voor hem en doet hij als liefhebber van Indycar erbij.

Heeft ook bijvoorbeeld FE commentaar geven moeten "afstoten" omdat hij het te druk had.
Denk daarom niet dat hij F1 gaat doen :)
idd, ik vrees dat Mollie (Olaf) enzo meekomen vanuit ziggo uiteindelijk :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
DaveFlash schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:15:
[...]

idd, ik vrees dat Mollie (Olaf) enzo meekomen vanuit ziggo uiteindelijk :9~
Ik vrees er ook voor. Voor mij mag Doornbos, VG en Guido wel mee, maar die andere..

ZS lijkt zich nu vooral te richten op andere sport zoals MGP en andere auto classes. Opzicht wel interessant, maar denk niet genoeg tegen meer mainstream als PL/BDL/Darts, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Quad schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:17:
[...]

Inderdaad. Mensen binnenhalen met een scherpe prijs en dan langzaam incrementeel verhogen. Mensen haken dan minder snel af dan wanneer ze direct met een (te) hoge prijs komen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
IkWilbert schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:22:
David Coulthard met Viaplay in gesprek voor rol in Nederlandse F1-programma’s

https://www.formule1.nl/n...ederlandse-f1-programmas/
Gaat dat zo'n zelfde rol zijn als dat Gary Linneker vroeger had bij Eredivisie Live? :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Daar ga ik niet op zitten wachten. Dan zijn ze te laat voor het test seizoen, wat nu belangrijker gaat zijn dan ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 10:54
ShellGhost schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:38:
[...]

Daar ga ik niet op zitten wachten. Dan zijn ze te laat voor het test seizoen, wat nu belangrijker gaat zijn dan ooit.
Naast F1 hebben ze ook nog de Premier League en die kennen ook geen winterstop tot maart. Wellicht dat ze iets vergelijkbaars gaan doen zoals met de Duitse Bundesliga die ze nu via YouTube tijdelijk uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:53:
[...]

Inderdaad. Mensen binnenhalen met een scherpe prijs en dan langzaam incrementeel verhogen. Mensen haken dan minder snel af dan wanneer ze direct met een (te) hoge prijs komen.
Ze gaan het wat ik begreep (ook?) indirect verkopen via aanbieders.
FS en andere in de US/CA doen dit bijvoorbeeld al langer, eerder kon je wel een losstaand abo. nemen bij FS NL.

Ik denk/hoop dat dit de prijs wellicht onderdrukt omdat ze een X percentage krijgen van bijvoorbeeld Ziggo/KPN/etc. of welke constructie daar ook achterzit.

Maar helaas is dit wel de trend, verlies maken en dan dikke winst pakken. Eigenlijk zou dat verboden moeten worden (op die schaal).

Persoonlijk snap ik nog steeds niet waarom ze geen ZS/FS hebben overgenomen en een rebrand hebben gedaan, nu kost het ontzettend veel geld en is het maar afwachten hoeveel gebruikers aangaan haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:21:
[...]

Naast F1 hebben ze ook nog de Premier League en die kennen ook geen winterstop tot maart. Wellicht dat ze iets vergelijkbaars gaan doen zoals met de Duitse Bundesliga die ze nu via YouTube tijdelijk uitzenden.
Hmm, is de PL niet echt voor één geheel seizoen? Dacht dat deze gewoon doorlopen tot het einde.
Ik hoop wel dat ViaPlay nu wel alle wedstrijden uitzenden, dat vond ik een groot gemist bij ZS.

Bij de Duitse BL hebben ze de rechten van dit jaar gekocht, maar hadden ze nog geen platform.
Vreemd, want ze hadden die ook als sublicentie aan FS kunnen geven bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
[...]

Daar beginnen ze toch pas na de zomer mee?

@HollowGamer Eerst bouw je een klantenbestand op. Daarna ga je ze uitmelken. ;) De bekende methode, ze pakken ook niet alleen F1 maar ook andere sporten, series films. Ze willen eerst dat je gewend raakt aan hun product. Of eigenlijk meer een soort verslaving. Ze proberen vooral daarbij hun eigen systeem te gebruiken zodat je niet afhankelijk bent van een provider, ook al zullen ze die nu gebruiken om vooral het "gemakkelijk" te maken om te blijven kijken. Als je dan gewend bent, is er ook geen heisa als je bijvoorbeeld Ziggo de deur uit wil doen. (Of als je helemaal geen lineaire tv meer wil.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
DoeEensGek schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:47:
@HollowGamer Eerst bouw je een klantenbestand op. Daarna ga je ze uitmelken. ;) De bekende methode, ze pakken ook niet alleen F1 maar ook andere sporten, series films. Ze willen eerst dat je gewend raakt aan hun product. Of eigenlijk meer een soort verslaving. Ze proberen vooral daarbij hun eigen systeem te gebruiken zodat je niet afhankelijk bent van een provider, ook al zullen ze die nu gebruiken om vooral het "gemakkelijk" te maken om te blijven kijken. Als je dan gewend bent, is er ook geen heisa als je bijvoorbeeld Ziggo de deur uit wil doen. (Of als je helemaal geen lineaire tv meer wil.)
Of het opent de deur naar piraterij. ;)

Van der Gijp gaf aan dat zijn zoon een app gebruikte waarmee hij elke wedstrijd kon kijken die hij wilde.
Er zijn ook kastjes waarmee je dit kan doen zei Derksen terug.

M.a.w. er zijn wellicht mensen die genoeg hebben van al dat 'knijpen' en gewoon content willen kunnen zien zonder afhankelijk te zijn van meerdere providers. Zelfs de mensen die in de media werken, weten dus af van dit soort oplossingen. Maar ook genoeg jeugd en handige neefjes.

Het punt is niet om deze mensen zwart te maken, maar dat je kunt afvragen hoe dit uitmelkprincipe standhoudt op langer termijn. Wij Nederlanders zijn ook goed op bezuinigen in slechte(re) tijden en daar hoort entertainment ook vaak bij.

Ik ben wel benieuwd hoe het zal gaan als ze hun prijzen gaan verhogen of op hoeveel actieve gebruikers ze echt vast gaan houden. Kijk alleen maar naar de huidige (ESPN/FS/ZS) hoeveel moeite die hebben om marktaandeel te krijgen en die vast te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:42
offtopic:
Ze mogen die Windows Server 2012 IIS servers wel eens upgraden https://info.viaplay.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Ziggo heeft voor dit seizoen nog de Premier league rechten, het nieuwe seizoen begint pas na de zomer op Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
HollowGamer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:46:
[...]

Hmm, is de PL niet echt voor één geheel seizoen? Dacht dat deze gewoon doorlopen tot het einde.
Ik hoop wel dat ViaPlay nu wel alle wedstrijden uitzenden, dat vond ik een groot gemist bij ZS.

Bij de Duitse BL hebben ze de rechten van dit jaar gekocht, maar hadden ze nog geen platform.
Vreemd, want ze hadden die ook als sublicentie aan FS kunnen geven bijvoorbeeld.
Schijnbaar is er daar geen interesse voor. Ze hebben nu het Bundesliga account op Youtube opengezet zodat je de wedstrijden wel live kunt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Vipertje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:21:
offtopic:
Ze mogen die Windows Server 2012 IIS servers wel eens upgraden https://info.viaplay.com/
Volgens mij heeft 2012 R2 hetzelfde scherm. En die is nog in ondersteuning bij Microsoft.
Ze hebben tot 10 januari 2023 om de server(s) te upgraden/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ShellGhost schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:38:
[...]
Niet werkelijk; https://www.gpblog.com/en...er-test-in-barcelona.html

...
According to the German AMuS, the test week in Barcelona (23 to 25 February) will only be open to print and online media. There will also be no live coverage of the sessions, only a summary at the end of the day. Earlier there was also talk of a longer first test week, but that has now been cancelled.
...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
hardware-lover schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:13:
[...]

Niet werkelijk; https://www.gpblog.com/en...er-test-in-barcelona.html

...
According to the German AMuS, the test week in Barcelona (23 to 25 February) will only be open to print and online media. There will also be no live coverage of the sessions, only a summary at the end of the day. Earlier there was also talk of a longer first test week, but that has now been cancelled.
...
Je vergeet de test week in Bahrein. Die is begin Maart.
Maar gezien Viaplay pas de race als eerste uitzendpunt pakt, mis je de testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ShellGhost schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:25:
[...]
Je vergeet de test week in Bahrein. Die is begin Maart.
Maar gezien Viaplay pas de race als eerste uitzendpunt pakt, mis je de testen.
Ik zie in het plaatje alleen staan dat ze in maart beginnen met uitzenden, jij hebt nog andere info dat ze pas starten met uitzenden bij het eerste raceweekend? Ik zie dat zo snel namelijk nergens staan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
hardware-lover schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:19:
[...]

Ik zie in het plaatje alleen staan dat ze in maart beginnen met uitzenden, jij hebt nog andere info dat ze pas starten met uitzenden bij het eerste raceweekend? Ik zie dat zo snel namelijk nergens staan.
https://gostreaming.nl/vi...l-van-start-in-nederland/
De verwachting is dat je je al eerder dan 20 maart bij Viaplay kan aanmelden, zodat alles in orde is voor de eerste race in Bahrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat zou dan een flinke misser zijn als het werkelijk waar gaat zijn. Zou idd heel erg jammer (en vreemd) zijn indien ze die 2e testweek niet uit gaan zenden.

Dat is de start van het seizoen en die hoort er gewoon bij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens mij zend Ziggo die doorgaans ook niet uit. F1 TV wellicht wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

HollowGamer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ik vrees er ook voor. Voor mij mag Doornbos, VG en Guido wel mee, maar die andere..

ZS lijkt zich nu vooral te richten op andere sport zoals MGP en andere auto classes. Opzicht wel interessant, maar denk niet genoeg tegen meer mainstream als PL/BDL/Darts, etc.
uhm... al die afkortingen slaan om me oren, kun je ze uitleggen, sorry als dit dom overkomt maar ik kijk niet alle sporten en weet dus ook maar minder dan de helft van de afkortingen alleen MGP kon ik er uithalen dat je de MotoGP bedoelt, omdat die ook veelvuldig in het nieuwe programme ( :9~ :9~ :9~ ) het MotoGP Café benoemt werd vorige week vrijdag, oh en op het einde was er iemand met motorkunsten, is lachen, maar heeft natuurlijk niks met de F1 te maken.... oh en wie is VG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

dutchgio schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:29:
Volgens mij zend Ziggo die doorgaans ook niet uit. F1 TV wellicht wel.
klopt, en volgens mij zijn die testweken doorgaans überhaupt niet televised, en dus alleen open voor print, magazine & online (tekst/foto) media, en idd ziggo heeft dat bij mij weten ook nog nooit uitgezonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

HollowGamer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:39:

(..)
Persoonlijk snap ik nog steeds niet waarom ze geen ZS/FS hebben overgenomen en een rebrand hebben gedaan, nu kost het ontzettend veel geld en is het maar afwachten hoeveel gebruikers aangaan haken.
ik verwacht en gok eerder dat het ziggo was die de ziggo sport tak niet wou verkopen aan een nieuwe partij zoals nent en dus de controle kwijt te raken, dan konden ze net zo goed heel ziggo wel opdoeken, vergeet niet dat er naast raceliefhebbers ook nog vele malen meer andere sportkijkers zijn, bovenal die van het int. voetbal en de overige sporten die de komende 3-5 jaar WÉL op ZS blijft ik gok dus ook, of sterker weet haast wel zeker, dat er naar ratio bij die uitzendingen meer binnenkomt aan reclame inkomsten e.d dan bij max in de f1, ja wij zijn de vocale minderheid die heel graag max en f1/2/3 ziet, maar nogmaals wij zijn in de minderheid ten opzichte van al die andere sporten bij ziggo, dus men heeft hier gewoon een fiscale afweging gemaakt om niet de rechten van F1 tegen de nieuwe astronomische bedragen te verlengen.

een zakelijke beslissing, niets meer, niets minder. helaas. that's the way the words works

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
DaveFlash schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:15:
[...]

uhm... al die afkortingen slaan om me oren, kun je ze uitleggen, sorry als dit dom overkomt maar ik kijk niet alle sporten en weet dus ook maar minder dan de helft van de afkortingen alleen MGP kon ik er uithalen dat je de MotoGP bedoelt, omdat die ook veelvuldig in het nieuwe programme ( :9~ :9~ :9~ ) het MotoGP Café benoemt werd vorige week vrijdag, oh en op het einde was er iemand met motorkunsten, is lachen, maar heeft natuurlijk niks met de F1 te maken.... oh en wie is VG?
VG lijkt me Van Gameren.
PL = Premier league
BDL = Bundesliga
ZS = Ziggo Sport
Guido = Giedo van der Garde

[ Voor 0% gewijzigd door DarkFire1985 op 24-11-2021 23:53 . Reden: Giedo dus ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DarkFire1985 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:35:
Guido Giedo = Guido Giedo van der Garde
Sorry, maar moest het even verbeteren.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

dutchgio schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:31:
[...]

Schijnbaar is er daar geen interesse voor. Ze hebben nu het Bundesliga account op Youtube opengezet zodat je de wedstrijden wel live kunt zien.
hmm, oh ja ik zie het:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
SC Freiburg - Eintracht Frankfurt | Full Match | Matchday 12 – Bundesliga 2021/22

ben zelf totaal niet van voetbal, wat een k*t sport, maar wel nice ook dat je zelfs terug kunt kijken, hier zou wat mij betreft meer sporten mee mogen komen, alleen vorig jaar ofzo werden een paar f1 races live gestreamt op YouTube...

• ShellGhost
DaveFlash schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:18:
[...]

klopt, en volgens mij zijn die testweken doorgaans überhaupt niet televised, en dus alleen open voor print, magazine & online (tekst/foto) media, en idd ziggo heeft dat bij mij weten ook nog nooit uitgezonden
Barcelona is voor de schrijvers. Bahrein gaat van de eerste seconde tot de laatste uitgezonden worden. In ieder geval via F1TV.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ShellGhost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:45:
[...]

Barcelona is voor de schrijvers. Bahrein gaat van de eerste seconde tot de laatste uitgezonden worden. In ieder geval via F1TV.
aha, dus dat is dan nieuwe voor seizoen 2022, ja dan is het stom als nent/vp het niet uitzend

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 21:27
Dit is een interessante quote:

"We zullen niet alleen vanuit een studio uit Amsterdam werken, maar we hebben ook minimaal twee commentatoren en een pitreporter op locatie aanwezig."

Vooral de opmerking over minimaal 2 commentatoren. Ben benieuwd wat ze gaan aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:30
JP_Frost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:43:
[...]

"We zullen niet alleen vanuit een studio uit Amsterdam werken, maar we hebben ook minimaal twee commentatoren en een pitreporter op locatie aanwezig."

Vooral de opmerking over minimaal 2 commentatoren. Ben benieuwd wat ze gaan aankondigen.
Jup ik ook. Zal geen Mol worden denk ik dan tenzij Jack naast hem gaat zitten (pls... niet) en een ander in de pitstraat rond gaat huppelen.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JP_Frost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:43:

Die quote is inmiddels zowat een half jaar oud (29 juni jl), sindsdien is enkel duidelijk geworden dat Amber Brantsen voor F1 is aangetrokken, voor de rest wordt het nog steeds even afwachten van de overige invulling voor de F1 verslaggeving. Ik ben daar wel benieuwd naar..

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
https://racingnews365.nl/...commentatoren-van-viaplay

Dus Olav Mol wordt niet de commentator.

Het commentaar wordt vanaf 2022 verzorgd door Nelson Valkenburg, die gezelschap krijgt van coureur en expert Melroy Heemskerk als co-commentator.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Plenkske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:11:

Het commentaar wordt vanaf 2022 verzorgd door Nelson Valkenburg, die gezelschap krijgt van coureur en expert Melroy Heemskerk als co-commentator.
Las het net... geen idee wie dit zijn. Ben benieuwd

Wel een dingetje hoor, opgegroeid met Olav

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 01-12-2021 18:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:55
Nelson Valkenburg tennis commentator bij Eurosport, nou geef mij dan maar iemand die wat kennis van formule 1 hebt.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 16:26
Barfman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:44:
Nelson Valkenburg tennis commentator bij Eurosport, nou geef mij dan maar iemand die wat kennis van formule 1 hebt.
Op AD.nl:
Valkenburg is geen onbekende in de racesport. Hij versloeg bij Eurosport als WEC- en WTCR-races. In 2019 was Valkenburg bij RTL 7 te horen als commentator van de 24 uur van Le Mans. Heemskerk werd als coureur in de Formule Ford onder meer Nederlands en Benelux-kampioen in 2009.
Geen volledig onbekende in de autosport dus. Ik kan me zijn stem zo niet voor de geest halen, dus geen idee of zijn stem prettig is om naar te luisteren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Helaas, Formule 1 zal nooit meer hetzelfde zijn. ;(

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Daarbij hebben we straks 15 mensen op locatie om de sport op zeer hoog niveau te presenteren in Nederland.
Interessant, ze willen echt groter gaan presenteren met nieuwe mensen. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 20:15

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ondanks dat ik Olav nooit echt als heel vervelend heb ervaren (jack daarintegen) was het misschien ook wel eens tijd.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Barfman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:44:
Ehh, en de 24 uur van Le mans, WEC, en ook diverse andere raceklasses. Fijne stem, prima manier van commentaar geven. Wel is het natuurlijk anders dan Olav, maar persoonlijk vind ik dat niet erg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Persoonlijk denk ik nog steeds dat het een grote vergissing is van Nent / ViaPlay om Olav niet mee te nemen.
Komend jaar veranderen er al heel veel zaken. Dat gaat het 'nieuwe' publiek, de grote massa van de laatste jaren niet makkelijk trekken. En als je dan ook nog de vertrouwde gepassioneerde stem niet meer hoort......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
AvK schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:35:
Persoonlijk denk ik nog steeds dat het een grote vergissing is van Nent / ViaPlay om Olav niet mee te nemen.
Komend jaar veranderen er al heel veel zaken. Dat gaat het 'nieuwe' publiek, de grote massa van de laatste jaren niet makkelijk trekken. En als je dan ook nog de vertrouwde gepassioneerde stem niet meer hoort......
De meningen zullen daarover verschillen, ik daarentegen ben blij dat we van Olav en zijn consorten af zijn, werd wel een keer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 19:52

Mystikal

It never hurts to help!

Het overgrote deel is niet blij met het vertrek van Olav (ik hoor daar zelf overigens niet bij). De hele Max massa hype zijn gewoon tevreden met Olav en daar zouden ze inderdaad op afgerekend kunnen worden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 10:09
Ook ik zal het ontbreken van Olav als een groot gemis ervaren. Toch een stuk jeugdsentiment wat ze "even" bij het grof vuil dumpen.

Aan de andere kant, aan alles komt een eind. Zo ook aan het tijdperk Mol. Geef de nieuwe, jongere garde dan maar een kans.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vipertje
Jack was ik niet kapot van, maar Olav is gewoon rustig de race aan het verslaan (ja hij mist wel eens wat, dat weet ik). Je moet Sky maar eens opzetten dan word je helemaal gek. Schreeuwen alles bij elkaar. Zou echt een ramp zijn als we daar naartoe gaan. Ik wil gewoon op het gemakje naar de race kijken en zie zelf ook wel wat er gebeurt. Olav praat gewoon lekker op de achtergrond wat mee en tevens luister ik al een jaar of 25 naar die man, dus ben ben niet blij.

Sowieso zijn die gasten complete nobody's in de Formule 1. Kennen helemaal niemand. Dat gaat niet helpen want Formule 1 gaat ook vaak over de geschiedenis. Zeker in interviews.

[ Voor 16% gewijzigd door Vipertje op 01-12-2021 21:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
Jullie kunnen Olav nog luisteren via zijn online radio kanaal volgend jaar, mocht het gemis echt te groot zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 10:09
DoeEensGek schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:01:
Jullie kunnen Olav nog luisteren via zijn online radio kanaal volgend jaar, mocht het gemis echt te groot zijn.
Dat is natuurlijk zeker een optie d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

DoeEensGek schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:01:
Punt is dat je 30 jaar ervaring weg doet. Wat je ook van Olav vindt, hij kent iedereen en haalt overal informatie vandaan. Olav weet vaak meer dan vele andere reporters op de grid. Straks krijgen we dus de standaard shit antwoorden van de de mensen die geïnterviewd worden. Eenheidsworst.

En nogmaals, ik denk echt dat ViaPlay dit veel potentiële klanten gaat kosten. Nederlanders houden niet van grote veranderingen. Ze moeten Olav gewoon meenemen de eerste jaren en dan kijken of ze er een draai aan kunnen geven. Deze Big Bang gaat ViaPlay geen goed doen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik ben benieuwd of die mol-verheerlijking straks ook nog bestaat. Alsof hij alles wist en alleen hij. Dat is allemaal vrij open info meestal. Die toneelstukjes waar hij verzonnen gesprekken speelt zal ik in elk geval niet missen.

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 01-12-2021 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
AvK schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:11:
[...]

Punt is dat je 30 jaar ervaring weg doet. Wat je ook van Olav vindt, hij kent iedereen en haalt overal informatie vandaan. Olav weet vaak meer dan vele andere reporters op de grid. Straks krijgen we dus de standaard shit antwoorden van de de mensen die geïnterviewd worden. Eenheidsworst.
Aan alles komt een eind, en op een gegeven moment is het wel een keer klaar, ook Olav is een eenheidsworst. Sky met Hamilton verheerlijking is ook niet alles, daar niet van.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Goede zet en een prima moment.
Fris jong presentatietalent waar je de komende jaren nog mee vooruit kan en het uitgelezen moment om nu er vrij grote veranderingen aankomen in de auto's met een schone lei te beginnen.
Olav stamt zo'n beetje nog uit de tijd van RTL Veronique (sterker nog, daarvoor al bij Studio Sport), wanneer je daar een Russel tegenover zet dan zou Olav z'n opa kunnen zijn :)
Liever een team wat meer aansluit bij de huidige generatie jonge F1 coureurs.

Duopresentatie is ook meer dan welkom, wat je ook van Mol mag vinden, zeker de laatste jaren was verslaggeving van de race absoluut geen "one man job" meer, dat ze bij Ziggo te beroerd waren om te investeren in wat meer mankracht merkte je steeds duidelijker aan de kwaliteit van zijn verslaggeving.

Gelukkig zijn we ook gelijk van dat ordinaire taalgebruik af met een jong team wat zich beter bewust is van hoe media tegenwoordig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
PalingDrone schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:39:
Gelukkig zijn we ook gelijk van dat ordinaire taalgebruik af met een jong team wat zich beter bewust is van hoe media tegenwoordig werkt.
F1 heeft erg veel "voetbal publiek". Loop maar eens rond in een volksbuurt en het stikt er van de Red Bull jasjes. Dat ordinaire taalgebruik spreekt een enorme doelgroep aan. Kijk maar naar een programma als VI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Vipertje schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:45:
[...]

F1 heeft erg veel "voetbal publiek". Loop maar eens rond in een volksbuurt en het stikt er van de Red Bull jasjes. Dat ordinaire taalgebruik spreekt een enorme doelgroep aan. Kijk maar naar een programma als VI.
VI is ook echt niet om aan te gluren met dat volk wat er zit, vinden zichzelf zo goed en fantastisch :r

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Herax10NL
Het grote huilen van Olav is ondertussen al begonnen. Ik verbaas mij in dit stuk vooral over onderstaande quote:
Mol, sinds jaar en dag het boegbeeld van Grand Prix Radio, reageert vanuit Saoedi-Arabië met verbazing op het bericht: “Dit nieuws komt ook voor mij als een donderslag bij heldere hemel, want ik heb het ook uit de media moeten vernemen.” Mol wist, net als Jack Plooij, niets van de plannen van NENT.
Waarom zou NENT Olav en Jack moeten informeren over deze keuze? Ondanks dat ze het huidige commentaar duo zijn, zijn ze geen medewerkers van NENT. Mijns inziens is NENT hen dan ook geen uitleg verschuldigd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:12:
Ik ben benieuwd of die mol-verheerlijking straks ook nog bestaat. Alsof hij alles wist en alleen hij. Dat is allemaal vrij open info meestal. Die toneelstukjes waar hij verzonnen gesprekken speelt zal ik in elk geval niet missen.
offtopic:
Moet je voor de gein zijn boek eens (proberen te) lezen...
Ik lees vrij veel maar hier was echt geen doorkomen aan, behalve feitelijke onjuistheden heeft hij het volgens mij met 1 hand geschreven, de andere had hij duimend bij z'n mond om heel hard op te zuigen.
Korte samenvatting: Zonder Olav Mol had de F1 nooit kunnen bestaan.
Bovenstaande is een waarschuwing, voor feiten lees je beter de Story of de Privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het zij zo, maar een co-commentator? Gaan we dan niet meer neigen naar slap geouwehoer tussen twee personen?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:53
AW_Bos schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:52:
[...]

Het zij zo, maar een co-commentator? Gaan we dan niet meer neigen naar slap geouwehoer tussen twee personen?
Hoeft niet perse natuurlijk. Bij de motogp gaat het ook goed, en de paar races dat Guido erbij was vond ik ook goed. Beter zelfs, als Olav het even niet wist kon hij invallen. En 4 ogen zien meer dan 2.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:50
sig69 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:55:
[...]

Hoeft niet perse natuurlijk. Bij de motogp gaat het ook goed, en de paar races dat Guido erbij was vond ik ook goed. Beter zelfs, als Olav het even niet wist kon hij invallen. En 4 ogen zien meer dan 2.
Dat motogp verslag is echt beschamend.

Die ene die bij het minste hysterisch doet alsof er weet niet wat gebeurt.

En een r als r uitspreken is ook lastig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herax10NL
Frappuccino schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:10:
[...]
Wanneer ik als Twentenaar buiten Twente kom of de tv aanzet valt het mij op dat wel meer Nederlanders daar last van hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Dat motogp verslag is echt beschamend.

Inderdaad, doe eens rustig.
Klinkt altijd alsof er eentje een aanval krijgt.

Bij IndyCar en NASCAR was vaak wel rustig en ook goed inhoudelijk commentaar.

Maar wie Olav niet kan missen, zet het geluid van ViaPlay uit en zet Grand Prix Radio aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 10:53
[...]

Hij is wat druk inderdaad, maar bij de motogp gebeurt ook gewoon veel meer. Maar wat ik bedoel is dat de dynamiek werkt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ze willen blijkbaar ook iets van 15 mensen trackside hebben, ben benieuwd of dat niet te chaotisch wordt. Ik wil wel gewoon de race kunnen blijven volgen zonder iedere 5 minuten van iemand te horen wat er vooraan/in het midden/achteraan/bij de celebrities/bij de wc's allemaal gebeurd.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:22
Bensimpel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:41:
Ze willen blijkbaar ook iets van 15 mensen trackside hebben, ben benieuwd of dat niet te chaotisch wordt. Ik wil wel gewoon de race kunnen blijven volgen zonder iedere 5 minuten van iemand te horen wat er vooraan/in het midden/achteraan/bij de celebrities/bij de wc's allemaal gebeurd.
Daar zitten natuurlijk ook camera en productie mensen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Tja dat zal wennen worden.

De portemonnee zal getrokken moeten gaan worden als ik dit lees. Wat mij betreft zwaar overdreven.

"We hebben echter ook onze visie op het produceren van de Formule 1. Daarbij hebben we straks 15 mensen op locatie om de sport op zeer hoog niveau te presenteren in Nederland.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:52:
[...]

Mol ouwehoert voornamelijk tegen zichzelf imho. Ik heb de gp van Spa op België gekeken ipv ziggo en daar hebben 2 commentatoren de gehele wat-een-race-had-moeten-zijn vol weten te praten. het was geen moment vervelend commentaar en er zaten nog leuke anekdotes en feitjes bij ook. Als deze nieuwe commentatoren dat ook zo aanpakken ben ik helemaal tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 23:32

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Herax10NL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:48:
Het grote huilen van Olav is ondertussen al begonnen. Ik verbaas mij in dit stuk vooral over onderstaande quote:

[...]

Waarom zou NENT Olav en Jack moeten informeren over deze keuze? Ondanks dat ze het huidige commentaar duo zijn, zijn ze geen medewerkers van NENT. Mijns inziens is NENT hen dan ook geen uitleg verschuldigd.
Grote huilen :? Waar precies? Hij geeft gewoon aan dat het voor hem een verrassing is.
Ze zijn hem inderdaad niks verschuldigd, maar had het persoonlijk wel netjes gevonden om zo'n icoon vooraf te informeren.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Vipertje schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:45:
[...]

Nederland bestaat uit heel veel meer dan volksbuurten alleen, de rest van Nederland ergert zich ook aan bepaald voetbalgedrag dus dat is niks nieuws en omdat ze meeste volksbuurtbewoners waarschijnlijk de basisschool gewoon afgemaakt hebben mag je aannemen dat ze ABN ook wel begrijpen.
Dat schelden en vloeken doen ze dan maar lekker zelf vanaf een kratje Schultenbrau in de woonkamer richting hun scherm, dan val je daar je ouders en grootouder die ook Max wel willen zien rijden iig niet mee lastig.
Mol resideert trouwens al jaren in Spanje waardoor zijn aansluiting met de Nederlandse bevolking minimaal is.
Misschien kan hij lekker races met klassieke F1 auto's gaan verslaan in de toekomst maar het overgrote kijkerspubliek wil nu gewoon een goed verslag met feitelijke juistheden, technisch inhoudelijke kennis en het liefst een beetje normaal aan elkaar gepraat.
Een single seater coureur naast de commentator is een hele mooie combinatie en dan Amber in de studio, klinkt allemaal helemaal ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
Ben benieuwd, verandering is wennen zoals je kunt zien aan de reacties in dit topic. Kijk weinig F1 maar herken het geluid van Mol wel, heb er niet zoveel mee verder. Wat mij betreft een welkome verandering, die hopelijk genoeg tijd en krediet krijgt.

Hier komt Viaplay er waarschijnlijk wel voor het darten, ben benieuwd of ze het daar ook lekker gaan opschudden :p
Koert/Kurt (geen idee) mag blijven, samen met Jacques. Van het B-team is er ook nog wel een leuke maar de rest is vrij inwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
RedFox schreef op donderdag 2 december 2021 @ 00:29:
[...]

Grote huilen :? Waar precies? Hij geeft gewoon aan dat het voor hem een verrassing is.
Ze zijn hem inderdaad niks verschuldigd, maar had het persoonlijk wel netjes gevonden om zo'n icoon vooraf te informeren.
Lees je eigen ondertitel nog eens, en pas dat toe op Olav :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Bensimpel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:41:
Ik quote mijzelf even uit het andere topic.
Rivanov schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:21:
Ik denk overigens dat die crew op locatie een algemene internationale crew wordt, dat in alle ViaPlay landen uitgezonden wordt.

Dit aangevuld met een klein groepje in de studio in ieder land (Brantsen en Doornbos in Nederland).

Zo kunnen ze efficiënt content maken dat in alle landen wordt uitgezonden. En hou je ook neutrale meningen, aangezien het niet specifiek voor één land gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
538 heeft trouwens een petitie om Mol aan te houden. ;)

https://www.538.nl/de-538...r-olav-mol-en-jack-plooij

Pagina: 1 ... 4 ... 156 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2