Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 3 ... 156 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:03
Omdat een foto soms direct wat meer zegt dan een naam.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2021/11/15/803094/1152x864a.jpg

https://nos.nl/artikel/24...er-naar-f1-zender-viaplay

Ze is soms ook bij Ziggo te gast geweest om over de Formule 1 te praten. Leuke vriendelijke meid die ook kennis van zaken heeft. Prima keuze wat mij betreft. Zal later even de startpost bijwerken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
sambalbaj schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:47:
Ik hoop het. Dat hele café team mogen ze van mij uitfaseren inclusief Doornbos.
Zet er maar een serieuzere oud-coureur naast als vd Garde of Tung. Vooral die laatste voegt altijd inhoudelijk veel toe.
Doornbos kan prima serieus doen, als er niet zo'n overdatum puber als Kamphues naast hem staat.

Ben benieuwd of ze ook een Reddit-voorlees-laaf er bij zetten voor de banter. Denk dat dat ook wel klaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 15-11-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
sambalbaj schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:47:
Ik hoop het. Dat hele café team mogen ze van mij uitfaseren inclusief Doornbos.
Zet er maar een serieuzere oud-coureur naast als vd Garde of Tung. Vooral die laatste voegt altijd inhoudelijk veel toe.
Het café gebeuren was gewoon teveel vermengt in de uitzendingen rondom de race. Dat had gewoon puur een vrijdag avond show moeten blijven. De zondag mag gewoon een stuk sirieuzer met ook meer ruimte voor andere coureurs en teams dan de bovenste twee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:43
Amber is sowieso een meer dan goede keuze. Slim, jong en verstand van F1.

Nu nog de hoofdzaken bekend maken. Hoe, waar en hoe duur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
nachtnet schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:59:
Amber is sowieso een meer dan goede keuze. Slim, jong en verstand van F1.

Nu ze Amber hebben onbetaalbaar natuurlijk en tegelijkertijd elke cent waard. :9 :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Voor Amber betaal ik graag 15 euro per maand extra om naar te kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-04 00:12

Flitskikker

Forumkikker

nachtnet schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:59:
Het 'wanneer' is al wel te vinden. De launchdatum staat in de API van hun website:
https://viaplay.mtg-api.com/localization/countries/nl

code:
1
launchDate: "2022-02-28T22:00:00.000Z"

Omgerekend 1 maart 2022 is de launch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Flitskikker schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:07:
[...]

Het 'wanneer' is al wel te vinden. De launchdatum staat in de API van hun website:
https://viaplay.mtg-api.com/localization/countries/nl

code:
1
launchDate: "2022-02-28T22:00:00.000Z"

Omgerekend 1 maart 2022 is de launch.
28 februari 2022 om 22u?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-04 00:12

Flitskikker

Forumkikker

Dat is de UTC-tijd. In Nederland dan 23:00.
Vermoedelijk was de bedoeling 1 maart 00:00, maar het is alleen +2 tijdens de zomertijd. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:09
Leuk weetje: de baby van Amber heeft als tweede naam Susie en is een vernoeming naar Susie Wolff,de laatste F1 racevrouw.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:23
DE VROUW VAN TOTO!!!111!!!!?!

Amber :N

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:32
Amber is een stap in de goede richting. Stiekem heb ik de hoop op ook een wat groter team op locatie, maar dat is wishful thinking.
Ik hoop wel dat ze van Jack Plooij afstappen, die man had afgelopen weekend ook weer een paar pareltjes. (oa de stagnatie van de opkomst van Hamilton tijdens de race, omdat er een safety car was...).

Ik zie graag Ho-Pin Tung, Giedo van der Garde en bijv. Stoffel Vandoor en Nico Hulkenberg als terugkerende gasten, zij hebben ook nog in de recentere F1-auto's gereden en lijken mij een prima toegevoegde waarde te zijn.
Daarnaast mogen Rick Winkelman, Rene Hoogterp, Allard Kalff en evt. Mark Koense van mij ook aan het team worden toegevoegd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Herax10NL schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:02:
Amber is een stap in de goede richting. Stiekem heb ik de hoop op ook een wat groter team op locatie, maar dat is wishful thinking.
Ik hoop wel dat ze van Jack Plooij afstappen, die man had afgelopen weekend ook weer een paar pareltjes. (oa de stagnatie van de opkomst van Hamilton tijdens de race, omdat er een safety car was...).

Ik zie graag Ho-Pin Tung, Giedo van der Garde en bijv. Stoffel Vandoor en Nico Hulkenberg als terugkerende gasten, zij hebben ook nog in de recentere F1-auto's gereden en lijken mij een prima toegevoegde waarde te zijn.
Daarnaast mogen Rick Winkelman, Rene Hoogterp, Allard Kalff en evt. Mark Koense van mij ook aan het team worden toegevoegd.
Ho-Pin Tung en Giedo van der Garde zie ik ook graag vaker terug. Echter is het alleen zo dat ze beide nog in de racerij zitten. Hierdoor niet beschikbaar elk weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:37
Goed dat het einde van die belachelijke Mol er eindelijk aankomt, wat een onzin kan die verkopen zeg.
Wel slecht dat er weer een apart abo moet worden afgesloten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:57
Sleeon schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:08:
Goed dat het einde van die belachelijke Mol er eindelijk aankomt, wat een onzin kan die verkopen zeg.
Wel slecht dat er weer een apart abo moet worden afgesloten.
Hoezo? Er is toch niks bekend gemaakt dat hij niet als commentator meegaat?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:37
Rivanov schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:10:
[...]

Hoezo? Er is toch niks bekend gemaakt dat hij niet als commentator meegaat?
Naja, waarom zouden ze hem meenemen? 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rivanov
Sleeon schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:15:
[...]

Naja, waarom zouden ze hem meenemen? 8)7
Omdat hij voor 99% van F1 kijkend Nederland, the voice of F1 is in Nederland.
Toen hij kortstondig vervangen was bij Sport 1, riep iedereen moord en brand dat hij terug moest komen als commentator.

Die 20 Tweakers hier die niks van Mol moeten hebben is niet representatief voor het overgrote deel dat F1 kijkt. ;)

Het is hier vaak ook bashen op Mol om te bashen. Beetje kuddegedrag.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 15-11-2021 14:18 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29
Als die niet mee gaat ga ik in ieder geval weer proberen om F1 te kijken met NL commentaar, laatste twee seizoenen alleen in het engels gekeken. Niet dat dat perfect is, maar ik vind het in ieder geval leuk om naar te kijken dan, terwijl ik met Olav Mol en Jack Plooij me continu zit te ergeren aan de onzin die ze uitkramen.

Ik hoop in ieder geval dat ze gewoon met een nieuw team starten, Olav Mol is ook 60 ofzo. Mooie tijd om er een keer mee te stoppen.
Rivanov schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:17:
[...]

Omdat hij voor 99% van F1 kijkend Nederland, the voice of F1 is in Nederland.
Toen hij kortstondig vervangen was bij Sport 1, riep iedereen moord en brand dat hij terug moest komen als commentator.

Die 20 Tweakers hier die niks van Mol moeten hebben is niet representatief voor het overgrote deel dat F1 kijkt. ;)

Het is hier vaak ook bashen op Mol om te bashen. Beetje kuddegedrag.
Dat was wel een andere tijd, Sport1 besloot toen om niet meer op locatie aanwezig te zijn. Als ik moet kiezen tussen Olav Mol op locatie of iemand anders in de studio zou ik ook voor op locatie kiezen. Dat is toch altijd beter.

Ook is F1 nu VEEL populairder dan toen, en daar past misschien ook wel een andere commentator bij.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Ozzie schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:22:
Als die niet mee gaat ga ik in ieder geval weer proberen om F1 te kijken met NL commentaar, laatste twee seizoenen alleen in het engels gekeken. Niet dat dat perfect is, maar ik vind het in ieder geval leuk om naar te kijken dan, terwijl ik met Olav Mol en Jack Plooij me continu zit te ergeren aan de onzin die ze uitkramen.

Ik hoop in ieder geval dat ze gewoon met een nieuw team starten, Olav Mol is ook 60 ofzo. Mooie tijd om er een keer mee te stoppen.

[...]

Dat was wel een andere tijd, Sport1 besloot toen om niet meer op locatie aanwezig te zijn. Als ik moet kiezen tussen Olav Mol op locatie of iemand anders in de studio zou ik ook voor op locatie kiezen. Dat is toch altijd beter.

Ook is F1 nu VEEL populairder dan toen, en daar past misschien ook wel een andere commentator bij.
En juist dat zou een reden kunnen zijn om Plooij en Mol aan te houden. Zij spreken die doelgroep juistwel aan. Lekker een vertrouwde stem.
Kijk naar het volk dat nu massaal op de Oranje/Max tribunes zit. Dat zijn eerder carnavalgangers dan die-hard F1 fans. Die zitten er ook pas sinds 2016.. hoe zou dat toch komen. :+
Die vinden dat gekeuvel van Olav Mol dus prima en zitten niet op de technische ins en outs te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Wat mij mooi lijkt is om 2 commentators in te voeren met viaplay op locatie. Zoals ze in de motoGP ook doen.

Het is alleen jammer dat Mol dat niet wilt. Echter zou het zoveel mooier maken voor de fans en kunnen ze ook een beetje concurreren met SkyF1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 21:27
__Deathscythe__ schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:32:
Wat mij mooi lijkt is om 2 commentators in te voeren met viaplay op locatie. Zoals ze in de motoGP ook doen.

Het is alleen jammer dat Mol dat niet wilt. Echter zou het zoveel mooier maken voor de fans en kunnen ze ook een beetje concurreren met SkyF1.
Wil Mol dat niet?

Zou hem ook een stuk beter maken denk ik want hij mist best veel. Of een docent Nederlands ernaast, ook geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
JP_Frost schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:36:
[...]

Wil Mol dat niet?

Zou hem ook een stuk beter maken denk ik want hij mist best veel. Of een docent Nederlands ernaast, ook geen overbodige luxe.
Nee, hij heeft toen een keer met Giedo vd Garde in de booth gezeten. Maar Mol vond dat toen niet fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Laatst online: 19:32
JP_Frost schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:36:
[...]

Wil Mol dat niet?

Opzicht is het commentaar van Olav Mol niet zo heel verkeerd, hij heeft veel (inside) F1-kennis. Alleen heeft hij nooit in zo'n auto gereden (althans niet professioneel), mede daarom vond ik de pogingen met Giedo van der Garde er naast een paar jaar terug erg prettig. Nou is het zelf kunnen rijden in een F1-auto geen criterium om goed commentaar te kunnen geven, maar het geeft wel wat andere inzichten natuurlijk. Een goed begin zou het al zijn om bijv. Rick Winkelman of Allard Kalff (ook geen favoriet voor iedereen) de interviews te laten doen en hen zo wat bekender te maken bij het grote publiek.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Herax10NL schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:39:
[...]

Opzicht is het commentaar van Olav Mol niet zo heel verkeerd, hij heeft veel (inside) F1-kennis. Alleen heeft hij nooit in zo'n auto gereden (althans niet professioneel), mede daarom vond ik de pogingen met Giedo van der Garde er naast een paar jaar terug erg prettig. Nou is het zelf kunnen rijden in een F1-auto geen criterium om goed commentaar te kunnen geven, maar het geeft wel wat andere inzichten natuurlijk. Een goed begin zou het al zijn om bijv. Rick Winkelman of Allard Kalff (ook geen favoriet voor iedereen) de interviews te laten doen en hen zo wat bekender te maken bij het grote publiek.
Buiten technische kennis, mag hij wel even wat aan zijn vocabulaire doen. Het is niet normaal hoeveel hij vloekt "fucking dit, fucking dat", om maar een voorbeeldje te noemen. Sinds ik kleine kinderen heb, valt dat pas op en het hoeft gewoon niet. Prima dat je passie hebt, maar dat kun je best met neutralere termen doen.

2 weten altijd meer dan 1, dus met iemand er naast kun je het altijd balanceren.

Ik kijk altijd met het Sky commentaar, maar langzaam aan word ik het pro-Hamilton commentaar ook beu. (Precies wat ik tegen het NL commentaar heb: niet een klein beetje biased, maar gigantisch!! Je mag best voorkeur hebben en uiten, maar houd het inhoudelijk wel realistisch.) Dat voordeel gaat bij Sky commentaar ook langzaam weg.

Straks zet ik het commentaar maar volledig uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hann1BaL schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:43:
[...]

Buiten technische kennis, mag hij wel even wat aan zijn vocabulaire doen. Het is niet normaal hoeveel hij vloekt "fucking dit, fucking dat", om maar een voorbeeldje te noemen. Sinds ik kleine kinderen heb, valt dat pas op en het hoeft gewoon niet. Prima dat je passie hebt, maar dat kun je best met neutralere termen doen.

2 weten altijd meer dan 1, dus met iemand er naast kun je het altijd balanceren.

Ik kijk altijd met het Sky commentaar, maar langzaam aan word ik het pro-Hamilton commentaar ook beu. (Precies wat ik tegen het NL commentaar heb: niet een klein beetje biased, maar gigantisch!! Je mag best voorkeur hebben en uiten, maar houd het inhoudelijk wel realistisch.) Dat voordeel gaat bij Sky commentaar ook langzaam weg.

Gelukkig heb je F1TV waar je commentaar kunt uitschakelen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Rivanov schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:44:
[...]

Gelukkig heb je F1TV waar je commentaar kunt uitschakelen. :+
8)

Daar zet ik nu dus Sky maar gewoon aan. Alleen het lijkt wel dat sinds Verstappen de overhand heeft ze harder pro hamilton zijn geworden, terwijl ze eerst nog wel redelijk voor de underdog waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:50
Rivanov schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:38:
[...]

Nee, hij heeft toen een keer met Giedo vd Garde in de booth gezeten. Maar Mol vond dat toen niet fijn.
Ik heb het idee bij elke race die ik kijk, dat Mol als een ketter zit te roken tijdens de verslaggeving.
Ik kan me voorstellen dat daar niemand op zit te wachten als co host.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
[...]

Dat vloeken valt mij ook op. Dat is ook mijn grootste ergernis wanneer de beelden van Verstappen's eerste overwinning worden herhaald, dat commentaar.

Maar alles wat die ziggo gasten doen heeft een veel te hoog holadiee gehalte. Dat hoor je ook in het commentaar terug omdat alles lekker popie moet zijn. Ik vind vooral de verkrachting van de Nederlandse taal zo erg. Spreekwoorden die volledig worden verpest, grammaticale fouten, verkeerde uitspraak, etc.

Maar goed, hopelijk wordt dat straks beter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
tlpeter schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:55:
[...]

Ik heb het idee bij elke race die ik kijk, dat Mol als een ketter zit te roken tijdens de verslaggeving.
Ik kan me voorstellen dat daar niemand op zit te wachten als co host.
En vergeet het openen van z'n Cola Zero blikje niet. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Mol kan er ook wat van hoor... dat bleek gisteren wel weer met zijn uiterst gevulde vocabulaire. "Wat was HAM toch f*cking geweldig." Hij zat er nog net niet tot aan de elleboog in. Ik drink graag een Birra Moretti bij het zondagse ritueel... maar ik ben gisteren maar overgestapt op de Bacardi Carta Negra om vervolgens HAM en VER niet te zien finishen. Ik was het echt zat en heb maar wat opnames opgezet. Zonder geluid is het ook geen succes. De NOS is tegenwoordig snel met pushberichten ;). Wat was het gisteren tenenkrommend. Mijn vriendin kijkt al helemaal niet meer. Los van wat er gaat gebeuren volgend jaar schaf ik in ieder geval een Apple TV 4K aan. Niet alleen voor de F1 TV app (dedicated op TV), maar ook mijn mediaplayer dient na 11 jaar vervangen te worden, dus 2 vliegen in 1 klap. Eens kijken wat het Duitse commentaar dan gaat opleveren ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:11:
En vergeet het openen van z'n Cola Zero blikje niet. :+
Daar wordt je toch onpasselijk van, gelukkig hoor je hem het blikje openen -> MUTE.

[ Voor 45% gewijzigd door CreativeS op 15-11-2021 17:24 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:De stroom aan rants en gebash op Mol mag hierbij stoppen.

We weten nu wel dat er voor en tegenstanders zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Modbreak:Gezien een paar de modbreak hadden gemist, zijn er wat reacties verwijderd.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:22
Ozzie schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:22:
Was er niet een tijd geleden het verhaal dat Mol eigenlijk met de gordijnen dicht het verslag doet omdat hij zich op de schermen voor zich focust? Dan lijkt op locatie voor het verslag me ook maar weinig toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Transportman schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:50:
[...]

Was er niet een tijd geleden het verhaal dat Mol eigenlijk met de gordijnen dicht het verslag doet omdat hij zich op de schermen voor zich focust? Dan lijkt op locatie voor het verslag me ook maar weinig toe te voegen.
Het is eigenlijk ook een beetje offtopic maar zo werken ze eigenlijk allemaal. Ze zijn op locatie voor de interviews, de gesprekken tussendoor en om met collega's en anderen te communiceren. Het verslag doen ze inderdaad soms verduisterd in een kamer bij start finish omdat ze dan toch op de schermen kijken.
Ik hoop dat Viaplay wel dus op locatie blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:14
Herax10NL schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:39:
[...]
Een goed begin zou het al zijn om bijv. Rick Winkelman of Allard Kalff (ook geen favoriet voor iedereen) de interviews te laten doen en hen zo wat bekender te maken bij het grote publiek.
Ik zou graag zien dat Rick meegaat met F1, maarja, Rick is ook tegelijkertijd druk met Ziggo/NASCAR (en dat wordt de komende jaren alleen maar groter door Hezeberg Team/Loris Hezemans).

Allard..Kalff..ben..ik..helemaal..geen..fan..van ;)
Nee ondanks alles, zou ik het liefste gewoon weer het huidige team willen zien eigenlijk!

Ik ben heel benieuwd wanneer Viaplay iets aankondigt, want zoveel tijd is er niet voor het einde seizoen en denk wel dat men graag wilt weten wat straks de alternatieven zijn!
Ben ook benieuwd of ze met providers kunnen afspreken dat ze een "pakket" kunnen worden (zoals bijv Fox Sport & Ziggo Sport ook al zijn). Want alleen in streaming zie ikzelf niet zo snel populair worden, voor mij en heel veel hier maakt het niks uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Volgens Chris Woerts zou Doornbos ook over gaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 11:38

d0s

sssst

En Kamphues dus exit

[ Voor 5% gewijzigd door d0s op 15-11-2021 21:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 21:06
JP_Frost schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:07:
[...]

Dat vloeken valt mij ook op. Dat is ook mijn grootste ergernis wanneer de beelden van Verstappen's eerste overwinning worden herhaald, dat commentaar.

Maar alles wat die ziggo gasten doen heeft een veel te hoog holadiee gehalte. Dat hoor je ook in het commentaar terug omdat alles lekker popie moet zijn. Ik vind vooral de verkrachting van de Nederlandse taal zo erg. Spreekwoorden die volledig worden verpest, grammaticale fouten, verkeerde uitspraak, etc.

Maar goed, hopelijk wordt dat straks beter.
Zie hier de vertrutting van de maatschappij... zucht. Laat iemand lekker zijn emotie uiten alsof je kinderen buitenshuis geen ergere dingen te horen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dat is wel hard, hij is niet altijd mijn favoriet, maar zo slecht als sommige aangeven is hij niet.
Dacht toch dat hij en Doornbos een duo waren?

Ben benieuwd wat met Olaf gebeurt, Jack is mij soms wat te druk, maar ook een duo.

---

Verder denk ik wel dat Wilfred ook overstapt, Derksen maakte een opmerking over dat hij zijn radioshow ook wel zou willen aannemen en Genee doet net alsof hij van niets weet (zegt ook niets kritisch).

[ Voor 24% gewijzigd door HollowGamer op 15-11-2021 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Scorpio861 schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:39:
[...]

Zie hier de vertrutting van de maatschappij... zucht. Laat iemand lekker zijn emotie uiten alsof je kinderen buitenshuis geen ergere dingen te horen krijgen
Heeft niks met vertrutting te maken, maar met inhoudelijk commentaar verwachten.

Er zijn twee types kijkers: de een verwacht een inhoudelijk programma en ditto commentaar, de ander vind een schijtlollig voetbal inside sfeertje leuker.

En die eerste zit niet te wachten op Kamphues, plooij of mol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:44:
Heeft niks met vertrutting te maken, maar met inhoudelijk commentaar verwachten.

Er zijn twee types kijkers: de een verwacht een inhoudelijk programma en ditto commentaar, de ander vind een schijtlollig voetbal inside sfeertje leuker.

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
[...]

Er zijn veel meer type kijkers, allemaal met een eigen mening. Lees nu al een paar keer hier dat hele hordes mensen over een kam wordt geschoren. (Oa. iemand die de mensen die naar zandvoort zijn gegaan als carnavalsvierders wegzet. 8)7 ) Dit is echt complete onzin.

Daarnaast is er niks bekend over Mol, Plooij of Kamphues. Ik zie ook geen enkele reden waarom iedereen ongeventileerd onzin(kuch mening) over moet uitkramen. Lijkt onderhand wel twitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
DoeEensGek schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:02:
[...]

Er zijn veel meer type kijkers, allemaal met een eigen mening. Lees nu al een paar keer hier dat hele hordes mensen over een kam wordt geschoren. (Oa. iemand die de mensen die naar zandvoort zijn gegaan als carnavalsvierders wegzet. 8)7 ) Dit is echt complete onzin.

Daarnaast is er niks bekend over Mol, Plooij of Kamphues. Ik zie ook geen enkele reden waarom iedereen ongeventileerd onzin(kuch mening) over moet uitkramen. Lijkt onderhand wel twitter.
Ik denk dat die drie wel "hate it or love it" types zijn. Maar goed, we zien het wel. Als viaplay hun contracteert dan gaat mijn geld naar f1tv

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
Scorpio861 schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:39:
[...]

Ten eerste heb ik geen kinderen en ten tweede kan ik zelf ook vloeken als een bouwvakker.

Emoties kunnen ook normaal verwoord worden, zeker door een volwassen man met 30 jaar ervaring. Zie je Brundle al fucking this en fucking that roepen. Of misschien moet Olav het in het Nederlands doen, dan klinkt het wel ineens raar, "zo wat gaat die Hamilton tering hard zeg", "wat een was dat godverdomme een goede pitstop".

Het is geen voetbalkantine, beetje niveau mogen we wel verwachten. Heeft niets met emoties te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:10
HollowGamer schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:40:
[...]

Dat is wel hard, hij is niet altijd mijn favoriet, maar zo slecht als sommige aangeven is hij niet.
Dacht toch dat hij en Doornbos een duo waren?

Ben benieuwd wat met Olaf gebeurt, Jack is mij soms wat te druk, maar ook een duo.

---

Verder denk ik wel dat Wilfred ook overstapt, Derksen maakte een opmerking over dat hij zijn radioshow ook wel zou willen aannemen en Genee doet net alsof hij van niets weet (zegt ook niets kritisch).
Blijkbaar niet, Kamphues heeft ook wel andere programma's gedaan, Doornbos is de F1 kenner.

Volgens Woerts hebben ze nog niets gehoord van NENT, dat is ook wel opmerkelijk.

NENT doet vooralsnog niets met radio, Genee stopt met de ochtendradio omdat ze een dagelijks programma in de avond gaan doen.
Daarbij gaat de presentatie al door Amber Brantsen plaatsvinden, Genee zou dan wellicht de voetbalpresentatie op zich kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Laatst online: 04-05 22:03
NENT doet niks met radio, Mol heeft Grandprix Radio en die heeft weer een overeenkomst met F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:30
Als Olav Mol vervangen wordt kan hij eventueel live commentaar geven op Grandprix radio. Kunnen de liefhebbers daar op inschakelen met beeld van Viaplay als er dan niet te veel vertraging in zit tussen beeld en geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Juncto schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:49:
NENT doet niks met radio, Mol heeft Grandprix Radio en die heeft weer een overeenkomst met F1.
Is dat zo?
Hij zet zijn commentaar van Ziggo door naar zijn eigen internet radiostream, lijkt mij dat hij daarover afspraken met Ziggo heeft gemaakt.
F1 zal het totaal niet boeien dat hij die praatjes ook voor zijn hobbyprojectje gebruikt, ik mag ook rustig verslag doen van een wedstrijd en dat live uitzenden via een stream.
De rechten van mijn gesproken woord liggen dan bij mij, zou ik voor Ziggo werken dan moest ik eerst met mijn baas overleggen of ik iets gemaakt in de baas z'n tijd ook privé mag gebruiken, Mol heeft dat gewoon bij Ziggo bedongen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Pushedspore schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 02:10:
Als Olav Mol vervangen wordt kan hij eventueel live commentaar geven op Grandprix radio. Kunnen de liefhebbers daar op inschakelen met beeld van Viaplay als er dan niet te veel vertraging in zit tussen beeld en geluid
Dat kan hij zeker al vrees ik dat dat qua verdienmodel voor hem niet uit kan, GrandPrix radio is zeker handig wanneer je eens met beperkte data ergens live een race probeert te volgen, onderweg bijvoorbeeld.
Dan is het helemaal niet erg dat hij precies zegt wat iedereen al ziet ;)
Maar wanneer je beeld hebt van Viaplay waarom zou je dan het commentaar van Mol er nog bij willen? Hooguit uit nostalgische overwegingen, ik verwacht dat Viaplay gewoon een prima uitgedacht format neer gaat zetten en dan is de toegevoegde waarde van Mol op GrandPrix radio vanachter zijn tv thuis niet zo heel erg groot meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:46:
Leuk weetje: de baby van Amber heeft als tweede naam Susie en is een vernoeming naar Susie Wolff,de laatste F1 racevrouw.
Carlo Brantsen is haar vader, o.a. bekend als presentator bij BNR (petrolheads), journalist met een passie voor auto's (hoofdredacteur van CARROS magazine), bij die familie zit de benzine in het bloed en ze kunnen er leuk over verhalen.
Lijkt me een prima keuze en een hele vooruitgang wat presentatie betreft.

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 16-11-2021 03:30 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
Ik denk dat het wel goed is dat die duo’s uit elkaar getrokken worden. Bij Ziggo heerst echt een ons-kent-ons-sfeertje en dat tof doen tussen Kamphues en Doornbos gaat wel vaak ten koste van inhoud. Vorige race ging Doornbos om Kamphues te narren expres langzaam zijn voorspelling doen, terwijl de race bijna begon. Persoonlijk heb ik daar geen zin in. Doe gewoon je voorspelling en doe verder niet interessant. Het draait niet om jou, al lijkt men bij Ziggo dat wel eens te denken.

Olav is natuurlijk een vertrouwde stem en mag wat mij betreft wel mee naar Viaplay. Wel als er een co-commentator bij zit. Olav mist te veel omdat hij het in zijn eentje doet en dat gaat simpelweg ten koste van de verslaggeving. Soms gebeurt er iets in beeld, een crash bijvoorbeeld, en reageert hij echt soms twee tot drie seconden later. Co-commentator er graag bij en als Olav dat niet wil, dan een ander. Olav is niet groter dan de sport, al lijkt hij zich soms als een Theo Koomen te zien.

Die co-commentator hoeft niet Jack te zijn, al zie ik Olav het zo nog voorstellen. Ik heb het idee dat men bij NENT niet echt zit te wachten op hem en dat begrijp ik wel. Het klinkt lullig, maar hij heeft het niveau niet. Te veel lollig doen, te weinig relevante info. Dat is ook wel Ziggo in een notendop. Dat argument van dat Jacks interviews anders dan anders zijn en je voor echt nieuws dan genoeg andere kanalen hebt, vind ik vanuit een media-oogpunt best gek. Als Tweakers zeg je ook niet dat je voor echt gamenieuws dan maar naar Gamekings of Power Unlimited moet. Je wil wel je bezoekers houden.

Volgens mij is het ook Kamphues’ rol om een beetje de domme uit te hangen. Hij is gewoon een racer en heeft ook foto’s van Clark en Graham Hill thuis hangen volgens mij. Zijn rol is het om voor tante Bep ook begrijpelijk te maken. Je kan je afvragen waarom dat nodig blijft, want je kan ook je publiek met je mee laten groeien. Dat Olav in een bijzin snel zegt wat DRS is, gaat ten koste van niets. Doornbos die in voorbeschouwing voor de dertigste keer de banden uitlegt wel. De samenstellingen van Ziggo zijn echter soms gewoon vermoeiend om naar te kijken, omdat het VI-sfeertje nagebootst wordt zonder dat die chemie er is.

[ Voor 17% gewijzigd door Soccer98 op 16-11-2021 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 05-05 22:19
PalingDrone schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 02:51:
[...]

Is dat zo?
Hij zet zijn commentaar van Ziggo door naar zijn eigen internet radiostream, lijkt mij dat hij daarover afspraken met Ziggo heeft gemaakt.
F1 zal het totaal niet boeien dat hij die praatjes ook voor zijn hobbyprojectje gebruikt, ik mag ook rustig verslag doen van een wedstrijd en dat live uitzenden via een stream.
De rechten van mijn gesproken woord liggen dan bij mij, zou ik voor Ziggo werken dan moest ik eerst met mijn baas overleggen of ik iets gemaakt in de baas z'n tijd ook privé mag gebruiken, Mol heeft dat gewoon bij Ziggo bedongen.
https://www.grandprixradi...iorechten-voor-2020-2023/

Jazeker, en het zal F1 inderdaad niet boeien, maar het FOM wel;)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:09

Quad

Doof

Melantrix schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 06:43:
[...]

https://www.grandprixradi...iorechten-voor-2020-2023/

Jazeker, en het zal F1 inderdaad niet boeien, maar het FOM wel;)
Ik dacht altijd dat grandprix radio een alternatieve niet legale manier van F1 volgen was waarbij iemand de TV stream online audio-only doorzet. }:|

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 05-05 22:19
Quad schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:26:
[...]

Ik dacht altijd dat grandprix radio een alternatieve niet legale manier van F1 volgen was waarbij iemand de TV stream online audio-only doorzet. }:|
Nee het is een daadwerkelijk radio station (internet only en via FM bij circuits) met een redelijk productie erachter. Maken ook de podcast f1 aan tafel enzo.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 21:06
[...]

Dat is gek want ik vindt voetbal inside geen reet aan maar met Kamphues vindt ik het leuk om naar te kijken, dat is wel vreemd dan....

In welk hokje pas je dan? Want zo denken we toch graag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:29

psy

Eens met @Scorpio861 hierboven.
Het zijn allemaal erg persoonlijke opvattingen natuurlijk, maar Kamphues stoor ik me niet echt aan. Hij weet ook veel van F1.
Doornbos is ook prima te pruimen al mag hij wel minder lollig doen tegen Kamphues, dat is soms too much.
De enige die ik echt nooit meer wil zien is Tom Coronel. Tim Coronel daarentegen is niets mis mis mee.
Ik vind wel vaak het niveau van de gasten tenenkrommend.

Maar goed we gaan het zien. Een beetje vernieuwing is ook niet verkeerd. Hopelijk zijn we wel af van die waardeloze filler-items zoals dat met die Masked simmer, of het zoveelste wedstrijdje met Ford busjes of karten in een loods. Dat hebben we nu al lang wel gezien.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:14

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Wat een onzin. Die pipo van een Plooij trek ik slecht met zijn 'interviews', maar Olav Mol ondersteund met een jongere (oud?) coureur lijkt mij prima. De race kijk ik voor de race, niet voor super diepgaande analyses en ook niet voor pipo de clown entertainment.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 05-05 23:30
Pushedspore schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 02:10:
De 3e optie (F1TV) wordt misschien over het hoofd gekeken? Mocht Olav zijn commentaar gewoon beschikbaar blijven op F1TV dan denk ik dat ik daar gewoon blijf kijken. Die hele opsmuk om de sessie's heen kan soms leuk zijn maar ik denk niet ik het missen zal.

AFAIK is er nog helemaal niks bekend over hoe F1TV er volgend jaar hier in NL uit zal zien. Zou toch echt dolgraag daar wat meer info over willen hebben.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Soccer98 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 06:37:
Dat Olav in een bijzin snel zegt wat DRS is, gaat ten koste van niets.
Ik ken iemand die daar op afgerekend is toen hij F1 commentator was... hij draagt de naam Ronald van Dam. Het is wel eens klaar met die uitleg, zoals je zelf al zegt. Het publiek moet maar eens meegroeien. Daar zijn de programma's om de F1 voor. Die bandenuitleg? Ja, dat is per race - vaak, niet altijd zoals dit jaar - weer verschillend. Zo zie je maar weer... niemand heeft zogenaamd een bepaalde bril op, maar zoveel verschillende meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
https://www.gpfans.com/nl...hebben-nog-niets-gehoord/

Ben toch benieuwd hoe dit nou gaat lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:13:
Ben toch benieuwd hoe dit nou gaat lopen..
Ja, velen met jou in dit topic? :?

[ Voor 72% gewijzigd door CreativeS op 16-11-2021 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:03
psy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:36:
Eens met @Scorpio861 hierboven.
Het zijn allemaal erg persoonlijke opvattingen natuurlijk, maar Kamphues stoor ik me niet echt aan. Hij weet ook veel van F1.
Doornbos is ook prima te pruimen al mag hij wel minder lollig doen tegen Kamphues, dat is soms too much.
De enige die ik echt nooit meer wil zien is Tom Coronel. Tim Coronel daarentegen is niets mis mis mee.
Ik vind wel vaak het niveau van de gasten tenenkrommend.
Kamphues - Doornbos - Tom Coronel kan wel grappig zijn voor de F1 Cafe show op vrijdagavond. Voor de voorbeschouwing mag het mij wat serieuzer en vond ik een van de beste gasten Ho-Pin Tung. Die legde het zijn mening goed onderbouwd uit, wat je prima kan volgen als je de basis kent. Hij legt ook niet alles uit en verwacht een bepaald niveau van de kijker zonder bloedserieus te zijn. Hopelijk zien we volgend jaar meer van Ho-Pin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Solkram schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:22:
...en vond ik een van de beste gasten Ho-Pin Tung. Die legde het zijn mening goed onderbouwd uit, wat je prima kan volgen als je de basis kent. Hij legt ook niet alles uit en verwacht een bepaald niveau van de kijker zonder bloedserieus te zijn. Hopelijk zien we volgend jaar meer van Ho-Pin!
Ja, alleen had hij dit jaar geen keus. Giedo, Renger, Ho-Pin, Tim, Tom... dat soort gasten (letterlijk en figuurlijk) moeten er gewoon zitten. Maar goed, die worden ingehuurd, dus kunnen overal gaan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
Advies: lees absoluut niet de comments onder dat artikel 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29
JP_Frost schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:43:
[...]

Advies: lees absoluut niet de comments onder dat artikel 8)7
Dat geldt voor de comments onder alle artikelen daar :) Wat een hoop onzin word daar uitgekraamd.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:31
Het grote voordeel van Olav Mol is de ervaring (is 1 van de langst lopende
journalisten in het paddock) en zijn relatie met de mensen in het paddock. Hij krijgt toch vaak de dingen voorelkaar die je alleen zietbij de Engelse of de Duitsers. Nederland is natuurlijk een klein land en naast de huidige Max hype natuurlijk totaal geen interessante markt.
Ben benieuwd hoe die Noren dat gaan oplossen als ze niet met hem verder gaan (want in mijn ogen verlies je dan echt wat)
Neemt niet weg dat ook ik graag heb dat er iemand naast gaat zitten die als een extra paar ogen functioneert naast Mol en gewoon op die manier de weg leert vinden zodat we in de toekomst ook gegarandeerd iemand hebben met wat ervaring in het paddock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:02
PalingDrone schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 03:19:
[...]

Carlo Brantsen is haar vader, o.a. bekend als presentator bij BNR (petrolheads), journalist met een passie voor auto's (hoofdredacteur van CARROS magazine), bij die familie zit de benzine in het bloed en ze kunnen er leuk over verhalen.
Dat is Amber haar OOM, niet haar vader:
Carlo heeft overigens wel een link met Olav Mol:

[ Voor 13% gewijzigd door U123456 op 17-11-2021 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:02
Solkram schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:22:
Kamphues - Doornbos - Tom Coronel kan wel grappig zijn voor de F1 Cafe show op vrijdagavond. Voor de voorbeschouwing mag het mij wat serieuzer en vond ik een van de beste gasten Ho-Pin Tung. Die legde het zijn mening goed onderbouwd uit, wat je prima kan volgen als je de basis kent. Hij legt ook niet alles uit en verwacht een bepaald niveau van de kijker zonder bloedserieus te zijn. Hopelijk zien we volgend jaar meer van Ho-Pin!
Ho-Pin Tung voor de voorbeschouwing zou top zijn! Met Zhou in de F1 moet dat toch lukken?
Ho-Pin was in 2003 trouwens de eerste Chinees die in een F1-auto reed.

Of het F1 cafe op Ziggo Sport doorgaat hangt ook af van sponsor Heineken, maar vooral of FOM en Viaplay het gebruik van beelden toestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door U123456 op 17-11-2021 11:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:40
U123456 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:59:
[...]
Ho-Pin Tung voor de voorbeschouwing zou top zijn! Met Zhou in de F1 moet dat toch lukken?
Ho-Pin was in 2003 trouwens de eerste Chinees die in een F1-auto reed.

Of het F1 cafe op Ziggo Sport doorgaat hangt ook af van sponsor Heineken, maar vooral of FOM en Viaplay het gebruik van beelden toestaan.
Ik weet niet of hij nog veel in de auto zit maar volgens mij waren het voornamelijk wedstrijden in Azie waar hij achter het stuur zat en zat hij daardoor veel in Hong Kong. Volgens mij woont hij daar tegenwoordig ook.

De covid regels daar zijn zeer streng, zodra je het land binnenkomt mag je 2-3 weken in een hotel in quarantaine. En tusssendoor mag je testen, pas bij een negatieve test aan het eind van je quarantaine periode mag je het hotel verlaten.

Ik zie die regels ook niet 1,2,3 veranderen daar gezien ze besmettingen letterlijk buiten willen houden doordat de vaccinatiegraad relatief laag is.

Dus als Ho Pin dat moet combineren met tv optredens in NL lijkt mij dat haast niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:22
Togi schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:14:
Het grote voordeel van Olav Mol is de ervaring (is 1 van de langst lopende
journalisten in het paddock) en zijn relatie met de mensen in het paddock. Hij krijgt toch vaak de dingen voorelkaar die je alleen zietbij de Engelse of de Duitsers. Nederland is natuurlijk een klein land en naast de huidige Max hype natuurlijk totaal geen interessante markt.
Ben benieuwd hoe die Noren dat gaan oplossen als ze niet met hem verder gaan (want in mijn ogen verlies je dan echt wat)
Neemt niet weg dat ook ik graag heb dat er iemand naast gaat zitten die als een extra paar ogen functioneert naast Mol en gewoon op die manier de weg leert vinden zodat we in de toekomst ook gegarandeerd iemand hebben met wat ervaring in het paddock
Ooit moet de pijn een keer gepakt worden dat Mol vervangen wordt.

Kan je concreet maken welke dingen hij concreet voor elkaar krijgt wat een ander niet zou lukken? Ik heb zelf al tijden niet met Nederlands commentaar gekeken, maar ik denk dat heel veel stiekem onder de mediaverplichtingen van een team/coureur vallen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
Olav loopt al dertig jaar mee en heeft zodoende zijn connecties. Dat is altijd heel nuttig, maar inderdaad: de pijn moet een keer gepakt worden en om eerlijk te zijn is dit wel het goede moment. Zelf pleit ik voor Olav met een co-commentator, maar ik heb echt enorm de indruk dat Olav een koning op een apenrots. Het mag naar mijn mening alleen nooit zo zijn dat Olavs ego de kwaliteit van de verslaggeving in de weg staat en dat is wel het geval. Giedo van der Garde deed een paar keer co-commentaar in 2018, maar Olav vond dat niet werken en dus moest het stoppen. Ik citeert uit een interview met het AD:
Ik heb tegen Giedo gezegd dat hij de Kieft van de autosport moest proberen te worden. Dus best lang je mond kunnen houden, maar als je dan wat zegt, dat het honderd procent vanuit de cockpit komt. Maar Giedo moet niet gaan uitleggen wat een rode of een gele band is. Hij riep heel veel wat ik ook weet. En dat moet niet zo zijn. Het moet wel wat toevoegen
Volgens mij houdt Brundle ook niet minutenlang zijn mond als hij met Croft het commentaar doet bij Sky. Inderdaad, het voordeel van een oud-coureur is die ervaring uit de cockpit, maar je kan elkaar prima aanvullen in het bredere aspect.

Voor de rest natuurlijk alleen maar lof voor wat Olav bereikt heeft. Hij deed het commentaar al toen alleen mijn pa en een vis naar de Formule 1 keek. Alleen: hij mist simpelweg te veel en dat vind ik echt doodzonde. Als Giovinazzi 'm in de muurt plant, dat al drie seconden in beeld is, en Olav ziet het dan pas en schreeuwt, dat klopt niet. Dat gescheld hoeft ook niet. Vond dat echt niet mooi toen Verstappen zijn eerste zege pakte. Bij het afscheid van Rossi afgelopen zondag in de MotoGP deed commentator Frank Weeink dat perfect. Rossi kwam de pits in, zette zijn motor voor eeuwig uit. 'Dat was het', zei Weeink zacht. Perfect op dat moment.

[ Voor 8% gewijzigd door Soccer98 op 18-11-2021 09:15 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Soccer98 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:12:
[knip]

Volgens mij houdt Brundle ook niet minutenlang zijn mond als hij met Croft het commentaar doet bij Sky. Inderdaad, het voordeel van een oud-coureur is die ervaring uit de cockpit, maar je kan elkaar prima aanvullen in het bredere aspect.

[knip]
Ook Croft zit er wel eens flink langs en mag dan eerst uitrazen voordat Brundle het daarna even corrigeert, onderbreken zal ie hem niet, en dat wordt prima geaccepteerd door Croft. Zoiets werkt niet met Mol. Hij corrigeert zijn "fout" zelf ook regelmatig, als ie daar achter komt, maar Mol is simpelweg niet geschikt voor een duo opstelling in commentaarpositie. Buiten het hok kan ie dat wel met zijn "maatje", maar dat is voor een ander soort gewin.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
hardware-lover schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:51:
[...]

Ook Croft zit er wel eens flink langs en mag dan eerst uitrazen voordat Brundle het daarna even corrigeert, onderbreken zal ie hem niet, en dat wordt prima geaccepteerd door Croft. Zoiets werkt niet met Mol. Hij corrigeert zijn "fout" zelf ook regelmatig, als ie daar achter komt, maar Mol is simpelweg niet geschikt voor een duo opstelling in commentaarpositie. Buiten het hok kan ie dat wel met zijn "maatje", maar dat is voor een ander soort gewin.
Croft en Brundle zijn natuurlijk ook al jaren op elkaar ingespeeld. Ik denk dat Olav te lang alleen heeft gezeten om nu nog flexibel genoeg te zijn om er een ander naast te zetten.

Hoe jammer ik het ook vind wordt het inderdaad toch tijd om olav te vervangen. De laatste paar jaar is (imo) net wat te popie jopie geworden. Ik heb rond de Russische GP zijn podcast met (iirc) mattie valk beluisterd en vond hem daar nogal een eikel eerlijk gezegd. Zat totaal geen nuance in. Sinds toen is hij voor mij niet echt een boegbeeld meer voor de sport. Toch hoor ik hem nog het liefst als commentator. Maar dat zal grotendeels gewenning zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:43
Is dit een topic over het commentaar op Olav en/of Sky? of gaat het over de aanbieder VIAPLAY?

* nachtnet kan het onderscheid inmiddels niet meer maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
nachtnet schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:59:
Is dit een topic over het commentaar op Olav en/of Sky? of gaat het over de aanbieder VIAPLAY?

Excuses je hebt helemaal gelijk. Mijn post had inderdaad beter in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2 gekund.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nachtnet schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:59:

Gevolg van kruisbestuiving, mocht Viaplay met Mol in zee gaan en wat daar dan van wordt gevonden, maar zover is het helemaal nog niet, dus terechte opmerking (al wordt werkelijk "afzeiken" van Mol in geen enkel topic gewaardeerd) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

hardware-lover schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:24:
[...]

Gevolg van kruisbestuiving, mocht Viaplay met Mol in zee gaan en wat daar dan van wordt gevonden, maar zover is het helemaal nog niet, dus terechte opmerking (al wordt werkelijk "afzeiken" van Mol in geen enkel topic gewaardeerd) ;)
En de discussie verloopt meestal hetzelfde dat voegt op een gegeven moment niks meer toe. Olav wacht volgens mi of hijzelf wordt benaderd. In 2016 was het begin februari beklonken. Zegt natuurlijk niet alles of dat nu ook zo is, maar ik denk wel dat dat na het seizoen pas gebeurt.

https://nl.motorsport.com...-bij-ziggo-sport/3377813/

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:29
Op de site van ziggo staat nu dit:
En Formule 1 in 2022?
Ook volgend jaar kun je als Ziggo klant Formule 1 volgen via Ziggo. Alleen de manier waarop je Formule 1 kijkt, verandert. Hoe? Dat weten we nog niet precies. Streamingsdienst Viaplay zendt vanaf het nieuwe seizoen betaald Formule 1 uit.

Zodra we meer weten over een mogelijke samenwerking met Viaplay, vertellen we je op deze pagina meer.
Dus ziet er naar uit dat ze gewoon Formule 1 gaan uitzenden. Of we daar extra voor moeten betalen, dat is niet bekend

https://www.ziggo.nl/ente...2744&BroadcastId=12117800

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 18-11-2021 19:37 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Barfman schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:35:
Op de site van ziggo staat nu dit:

Dus ziet er naar uit dat ze gewoon Formule 1 gaan uitzenden. Of we daar extra voor moeten betalen, dat is niet bekend

https://www.ziggo.nl/ente...2744&BroadcastId=12117800
Volgens mij kan KPN of iedere andere (internet)provider zo'n soortgelijk bericht plaatsen, want er staat letterlijk eigenlijk helemaal niets?

Ik lees niets over het uitzenden door Ziggo, enkel dat je dat als Ziggo klant ook kunt blijven volgen (en ieder ander met een internetverbinding buiten Ziggo zeer waarschijnlijk ook).

1) Streamingsdienst Viaplay zendt Formule 1 betaald uit.
2) een mogelijke samenwerking met Viaplay
3) Ziggo klanten met Ziggo Sport Totaal kunnen tot en met de laatste race van dit seizoen gebruikmaken van F1 TV Pro. Dat is inbegrepen in het Ziggo Sport Totaal abonnement. Daarna wordt de gratis koppeling automatisch stopgezet. Je wordt hierover geïnformeerd door F1 TV Pro.

Meer kan ik er niet uithalen

Testing, one, two ...

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:29
Er staat "volgen via Ziggo", dus dat suggereert dat je een Ziggo abonnement moet hebben en geen viaplay account.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:10
"Streamingsdienst Viaplay zendt vanaf het nieuwe seizoen betaald Formule 1 uit."

Een app/zender op de Ziggo box misschien, of dat je Viaplay als pakket kunt bestellen bij je Ziggo abonnement, zoals dat bij veel providers ook met Netflix kan.

Lijkt niet te suggereren dat het gratis blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Barfman schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:13:
Er staat "volgen via Ziggo", dus dat suggereert dat je een Ziggo abonnement moet hebben en geen viaplay account.
Je zult er überhaupt een internet abonnement voor moeten hebben, via Ziggo of een andere provider. Dus wat dat betreft vertellen ze ook geen onwaarheden. Maar mogelijk, zoals hiervoor al opgemerkt, gaat het via de Viaplay app op de Next/Mediabox. Of dat dan exclusief voor Ziggo zal zijn, dat valt nog te bezien. Viaplay wil NL klanten, en dan zoveel als maar mogelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:31
Transportman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:10:
[...]

Ooit moet de pijn een keer gepakt worden dat Mol vervangen wordt.

Kan je concreet maken welke dingen hij concreet voor elkaar krijgt wat een ander niet zou lukken? Ik heb zelf al tijden niet met Nederlands commentaar gekeken, maar ik denk dat heel veel stiekem onder de mediaverplichtingen van een team/coureur vallen.
Teams zullen idd een media verplichting hebben maar als ze bijv aanvragen krijgen van bijv de Engelse, Duitse, Italiaanse (grote markten) en (ik noem maar wat) Griekse tv (kleine markt) dan is de keuze snel gemaakt.
is de keuze tussen Nederland en Griekenland dan heeft Olaf door zijn status dan toch dat streepje voor op de andere kleine zenders/markten.
Maar zijn relatie gaat verder dan alleen met de pers afdelingen van de teams. Veel van zijn info haalt ie via de monteurs en de uitwisseling met andere verslaggevers.
Een rookie moet ook die band opbouwen van geven en nemen met collega's van andere zenders. En dat duurt denk ik wel enkele seizoenen.
Aan de andere kant zal Viaplay dit waarschijnlijk oplossen door er een Engels team neer te zetten en de content in de verschillende markten te verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:54

IkWilbert

Het is mij!

Viaplay en Robert Doornbos praten over Formule 1 samenwerking.

Totaaltv

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dacht dat Doornbos al getekend had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:54

IkWilbert

Het is mij!

Rivanov schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:51:
Dacht dat Doornbos al getekend had?
Blijkbaar nog niet...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
IkWilbert schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:48:
Viaplay en Robert Doornbos praten over Formule 1 samenwerking.

Totaaltv
Beetje triest dat Doornbos zelf moeten bellen voor een afspraak, weten van de NENT niets van de huidige populaire Tv-analisten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:21
HollowGamer schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:22:
[...]

Beetje triest dat Doornbos zelf moeten bellen voor een afspraak, weten van de NENT niets van de huidige populaire Tv-analisten?
Vanochtend op de radio zei Doornbos dat hij zelf niet heeft afgewacht omdat hij graag wilde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

Danny is in ieder geval geen Tweaker. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 21-11-2021 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Voor de omzet zal dat het beste zijn.
Alleen de vraag, zijn er ook lineaire TV kanalen aanwezig straks?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tja, geen is geen optie, dus met één of meerdere dek je alles wel af aan opties? M.a.w., wat is nu precies het nieuws?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Quad schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:20:
[...]

Waarom is dat eigenlijk nog 'een ding'? Snap dat het voor de oudere generatie/sommige groepen, zeker één gemist is, maar streamen zou toch prima moeten kunnen? Zelfs de aanbieders/ISP's kunnen op hun 'kastjes' (of zelfs smart TV's) ViaPlay als app pushen of streams linken met elkaar.

DVB heeft zeker zijn voordelen (betere bitrate, minder compressie, etc.), maar je moet er wel steeds ruimte voor maken en kabels ervoor trekken. Met streaming kan dit vanaf je telefoon, WiFi of zelfs 4G/5G.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
@HollowGamer Mijn ervaring is dat streaming apps echt hit or miss zijn.

De populairste hebben het wel goed voor elkaar maar nu elk bedrijfje goud in handen denken te hebben door het zelf op internet te laten streamen is het soms echt een draak. Iets waar ik me echt aan erger is bijvoorbeeld Glory kickboxing waar je het in een browser moet bekijken. Dus moet ik het op Tweaker achtige wijze het oplossen om het op TV te kijken. Vroeger was het gewoon op Veronica of Ziggo Sport. Of kijk naar F1TV die pas dit seizoen echt heel goed werkt. Hiervoor kon je het ook alleen in de app (en specifiek dus alleen je telefoon) of de browser. Chromecasten is er pas sinds dit seizoen.

En zo veel meer voorbeelden maar te niche zijn om hier te benomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Quad schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:20:
[...]
Zoals Ziggo dit nu via hun Media boxen doet een soort van wel. Netflix e.d. hebben tenslotte een eigen kanaalnummer bij Ziggo. Viaplay heeft op dit moment 5 (live) F1 kanalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@HollowGamer gemak en geld.
Ik kan nu in mijn T-Mobile thuis STB en app naar kanaal 150 en hoger voor ESPN kanalen en kanaal 160 en hoger voor Ziggo Sport kanalen.
Mensen met een wat oudere of een tv wat geen nieuwe apps ondersteund moeten in andere gevallen dus een upgrade gaan doen met hun tv, of Chromecast devices kopen.

Maar zolang er niks bekend is, blijft het speculeren.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

HollowGamer schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:29:
[...]

Waarom is dat eigenlijk nog 'een ding'? Snap dat het voor de oudere generatie/sommige groepen, zeker één gemist is, maar streamen zou toch prima moeten kunnen? Zelfs de aanbieders/ISP's kunnen op hun 'kastjes' (of zelfs smart TV's) ViaPlay als app pushen of streams linken met elkaar.

DVB heeft zeker zijn voordelen (betere bitrate, minder compressie, etc.), maar je moet er wel steeds ruimte voor maken en kabels ervoor trekken. Met streaming kan dit vanaf je telefoon, WiFi of zelfs 4G/5G.
Dvb-c is altijd stabieler. Geen discussie waard.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

polopolo150 schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:12:
@HollowGamer Mijn ervaring is dat streaming apps echt hit or miss zijn.

De populairste hebben het wel goed voor elkaar maar nu elk bedrijfje goud in handen denken te hebben door het zelf op internet te laten streamen is het soms echt een draak. Iets waar ik me echt aan erger is bijvoorbeeld Glory kickboxing waar je het in een browser moet bekijken. Dus moet ik het op Tweaker achtige wijze het oplossen om het op TV te kijken. Vroeger was het gewoon op Veronica of Ziggo Sport. Of kijk naar F1TV die pas dit seizoen echt heel goed werkt. Hiervoor kon je het ook alleen in de app (en specifiek dus alleen je telefoon) of de browser. Chromecasten is er pas sinds dit seizoen.

En zo veel meer voorbeelden maar te niche zijn om hier te benomen.
Discovery plus is ook al zo'n crap dienst. Chromecast werkt al helemaal niet. En niet op de PS te zien.

Nee, de afhankelijkheid van een streamdienst wordt ik ook niet blij van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Quad schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:28:
@HollowGamer gemak en geld.
Ik kan nu in mijn T-Mobile thuis STB en app naar kanaal 150 en hoger voor ESPN kanalen en kanaal 160 en hoger voor Ziggo Sport kanalen.
Mensen met een wat oudere of een tv wat geen nieuwe apps ondersteund moeten in andere gevallen dus een upgrade gaan doen met hun tv, of Chromecast devices kopen.

Maar zolang er niks bekend is, blijft het speculeren.
Die pushen de kanalen toch over IPTV? Dat was mijn punt. :)
psy schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:49:
[...]

Dvb-c is altijd stabieler. Geen discussie waard.
Wat een onzin, als je geen goede COAX hebt liggen dan ben je in principe verloren.
Pagina: 1 ... 3 ... 156 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2