Ik denk dat het wel goed is dat die duo’s uit elkaar getrokken worden. Bij Ziggo heerst echt een ons-kent-ons-sfeertje en dat tof doen tussen Kamphues en Doornbos gaat wel vaak ten koste van inhoud. Vorige race ging Doornbos om Kamphues te narren expres langzaam zijn voorspelling doen, terwijl de race bijna begon. Persoonlijk heb ik daar geen zin in. Doe gewoon je voorspelling en doe verder niet interessant. Het draait niet om jou, al lijkt men bij Ziggo dat wel eens te denken.
Olav is natuurlijk een vertrouwde stem en mag wat mij betreft wel mee naar Viaplay. Wel als er een co-commentator bij zit. Olav mist te veel omdat hij het in zijn eentje doet en dat gaat simpelweg ten koste van de verslaggeving. Soms gebeurt er iets in beeld, een crash bijvoorbeeld, en reageert hij echt soms twee tot drie seconden later. Co-commentator er graag bij en als Olav dat niet wil, dan een ander. Olav is niet groter dan de sport, al lijkt hij zich soms als een Theo Koomen te zien.
Die co-commentator hoeft niet Jack te zijn, al zie ik Olav het zo nog voorstellen. Ik heb het idee dat men bij NENT niet echt zit te wachten op hem en dat begrijp ik wel. Het klinkt lullig, maar hij heeft het niveau niet. Te veel lollig doen, te weinig relevante info. Dat is ook wel Ziggo in een notendop. Dat argument van dat Jacks interviews anders dan anders zijn en je voor echt nieuws dan genoeg andere kanalen hebt, vind ik vanuit een media-oogpunt best gek. Als Tweakers zeg je ook niet dat je voor echt gamenieuws dan maar naar Gamekings of Power Unlimited moet. Je wil wel je bezoekers houden.
Volgens mij is het ook Kamphues’ rol om een beetje de domme uit te hangen. Hij is gewoon een racer en heeft ook foto’s van Clark en Graham Hill thuis hangen volgens mij. Zijn rol is het om voor tante Bep ook begrijpelijk te maken. Je kan je afvragen waarom dat nodig blijft, want je kan ook je publiek met je mee laten groeien. Dat Olav in een bijzin snel zegt wat DRS is, gaat ten koste van niets. Doornbos die in voorbeschouwing voor de dertigste keer de banden uitlegt wel. De samenstellingen van Ziggo zijn echter soms gewoon vermoeiend om naar te kijken, omdat het VI-sfeertje nagebootst wordt zonder dat die chemie er is.
[
Voor 17% gewijzigd door
Soccer98 op 16-11-2021 06:43
]