HollowGamer schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:00:
[...]
En daarom doet hij het weer opnieuw, de geschiedenis herhaalt zich.
Ik denk echt serieus dat hij dit ziet als een positieve stap en invloed van zijn brand. Vergeet niet dat hij nu iedereen zou kunnen vangen, dus niet alleen Eredivisie voetbal destijds. F1 is een grote hit en ViaPlay heeft ook PL/Duits voetbal (tot 2026 dacht ik).
Ik weet dat ik hier te boek sta als een notoire Viaplay basher en wellicht is dat ook terecht.
Echter zijn er voor mij 2 belangrijke redenen dat ik ziggo prefereer boven Viaplay (en dat zijn niet de commentatoren van de f1).
1. Beeldkwaliteit! De f1 is gelukkig nu via F1 tv al een stuk beter, maar het voetbal is nog steeds belabberd vergeleken met ziggo kanaal 14
2. Het gebruiksgemak. Een app kan ik nog prima mee leven voor f1, maar voor voetbal vind ik het gewoon kut. Bij ziggo zappte ik nog weleens langs een Engelse wedstrijd waar ik bleef hangen. Bij VP doe ik dat gewoon niet omdat ik er niet langs zapp. Een app opstarten om te kijken of ze wat leuks hebben doe ik gewoon minder makkelijk/snel.
Ik ben dus best blij met dat open kanaal, zeker omdat ik nu geen viaplay meer heb, maar alleen f1 tv. Ben ook benieuwd of die beeldkwaliteit dan ook aanmerklijk beter is dan van de VP app.
De commentatoren van de f1 neem ik maar voor lief. Kan hem ook op Engels zetten, maar als mijn zoontje meekijkt is Nederlands wel zo prettig. Soms irriteren ze mij wel, maar op zich valt het wel mee.
Een Viaplay met 2 lineaire kanalen met daarin de meest interessante evenementen (4k en HDR) en de rest via een App zou ik echt wel voor betalen. Dan neem ik de rest voor lief.....