Toon posts:

Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 119 ... 122 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Solaris schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:25:
[...]

Nee daar ligt het niet aan. Dit is een Viaplay, AppleTV probleem. Er moet een software update komen, waarin dit geadresseerd wordt.
Is dat een gedachte van je of weet je dat daar aan gewerkt wordt?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wat een slechte kwaliteit van de race zeg, lijkt wel youtube 480p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:52

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik ben net verhuist en heb een nieuw abbonement bij Ziggo afgesloten. En begin van de middag ook maar viaplay genomen via mijn Ziggo.nl

Alleen tot heden kan ik niks op kanaal 200 zien.
Moest via de viaplay app op tv inloggen om de race te kijken.

Je moet toch gewoon op kanaal 200 meteen beeld kunnen krijgen ???

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 12:49
Nickrsd schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:47:
Ik ben net verhuist en heb een nieuw abbonement bij Ziggo afgesloten. En begin van de middag ook maar viaplay genomen via mijn Ziggo.nl

Afgelopen week heb ik het via ziggo afgesloten en nog geen 10 minuten later was het actief op kanaal 200.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
M@cer schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:25:
[...]

Afgelopen week heb ik het via ziggo afgesloten en nog geen 10 minuten later was het actief op kanaal 200.
Maar Ziggo geeft bij nieuwe pakketten wel altijd aan dat het 24 uur zou kunnen duren.

The best is yet to come

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
Dat waag ik te betwijfelen, vorige week gedaan, en alleen maar een ontvangstbevestiging ontvangen. Vandaag nog maar een mail verstuurd (met het aangegeven onderwerp, mijn rekeningnummer om te voorkomen dat ze zonder dat niets kunnen doen)

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:45

Hoe kijk je, via DVB-C? Vaak helpt het om zodra je het apparaat aan hebt staan in mijn Ziggo te klikken op zenderaanbod ophalen bij de betreffende smartcard. Deze krijgt dan de nieuwe sleutels gepusht in plaats van dat je moet wachten totdat ze een keer voorbij komen. Helemaal als je apparaat uit stond terwijl Ziggo je bestelling heeft verwerkt geldt dat geloof ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:46:
[...]
Dat waag ik te betwijfelen, vorige week gedaan, en alleen maar een ontvangstbevestiging ontvangen. Vandaag nog maar een mail verstuurd (met het aangegeven onderwerp, mijn rekeningnummer om te voorkomen dat ze zonder dat niets kunnen doen)
Nou ja, zijn zijn bij Viaplay niet zo snel, over de vorige keer dat ik deze mail kreeg, terwijl ik toch echt mijn jaarabonnement opgezegd had:
Bedankt dat je voor Viaplay hebt gekozen! Je jaarabonnement loopt af op 1 maart. Vanaf die datum wordt je abonnement overgezet op een maandabonnement van €15,99/maand met de flexibiliteit om op elk moment op te zeggen.
29 januari verstuurd, antwoord pas per 9 februari 8)7

Mijn vermoeden is dat ik op mijn mail van 2 maart er niet vóór 12 maart gereageerd gaat worden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
Deruxian schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:22:
Wat een slechte kwaliteit van de race zeg, lijkt wel youtube 480p
Resolutie zal wel oke zijn, maar er hangt gewoon een soort van grauwe, wazige sluier over het beeld.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• W1ck1e
ZuinigeRijder schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:55:
Nou ja, zijn zijn bij Viaplay niet zo snel, ...
Wel met het beeindigen van het abonnement. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:12
De samenvattingen zijn inderdaad wel echt waardeloos.
Liverpool - Man United in 480p en je krijgt de goal + herhaling vanuit een ander standpunt te zien, maar het is door een stagiair in elkaar gezet lijkt met het abrupte cuts en geen overgang van het geluid. Soms ook nog voor het afmaken van een zin of woord dat het afgekapt wordt.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:52
Hadden jullie gisteren ook zoveel problemen / haperingen tijdens de race?

Acties:
  • +9Henk 'm!

• rstift
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:27
Eerste weekendje F1TV t.o.v. Viaplay vorig jaar:

+ Beeldkwaliteit stukken beter, nog geen 4K maar de bitrate is meer dan prima _/-\o_
+ Geen vastlopers, "Oeps er ging iets mis" etc
- Geen app op de tv, maar casten via chromecast ging prima
- Voor- en nabeschouwing niet in het Nederlands. Vindt die Engelsen toch wat stijfjes.

Conclusie voor 30% van de prijs van Viaplay, zien ze mij voorlopig niet meer terug. :P

Overigens vrijdagavond en zondagavond het Ziggo racecafe gekeken.
Dat is ook een verschrikkelijk programma geworden Sinds dat Jack en Olav daar zitten.
Doornbos komt bijna niet meer aan het woord.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:27:
De samenvattingen zijn inderdaad wel echt waardeloos.
Liverpool - Man United in 480p en je krijgt de goal + herhaling vanuit een ander standpunt te zien, maar het is door een stagiair in elkaar gezet lijkt met het abrupte cuts en geen overgang van het geluid. Soms ook nog voor het afmaken van een zin of woord dat het afgekapt wordt.
Yep.. ik download maar MOTD (die kan je nergens terugkijken wegens rechten), dat is ook veel leuker, want die samenvattingen van ViaPlay zijn inderdaad erg slecht. Gewoon cuts midden in commentaar of hele rare overgangen. Het grappige is dat het vanuit de studio wel weer goed is, dus waarom niet gewoon goed online zetten?

Als ze mij betalen, dan kan ik voor hun hetzelfde doen. Ben ook niet goed hierin, maar voor een bedrijf gericht op streaming/video is dit echt lachwekkend.

Je kunt ook maar twee dagen terugkijken. Ze geven hiervan rechten de schuld, maar het is nogal opvallend dat het bij elke competitie is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
rstift schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:22:
Eerste weekendje F1TV t.o.v. Viaplay vorig jaar:

+ Beeldkwaliteit stukken beter, nog geen 4K maar de bitrate is meer dan prima _/-\o_
+ Geen vastlopers, "Oeps er ging iets mis" etc
- Geen app op de tv, maar casten via chromecast ging prima
- Voor- en nabeschouwing niet in het Nederlands. Vindt die Engelsen toch wat stijfjes.

Conclusie voor 30% van de prijs van Viaplay, zien ze mij voorlopig niet meer terug. :P

Overigens vrijdagavond en zondagavond het Ziggo racecafe gekeken.
Dat is ook een verschrikkelijk programma geworden Sinds dat Jack en Olav daar zitten.
Doornbos komt bijna niet meer aan het woord.
Dat racecafe is gewoon niet te volgen. De een spreek door de andere, en Kamphuis kan ook zijn mond niet houden, een gesprek leiden of mensen laten uitspreken.

Ik zou best een alternatief willen voor ViaPlay, maar ik kijk nu eenmaal de PL en andere sporten. Ben best tevreden, maar niet over de beeldkwaliteit en samenvattingen.

Verder heb ik geen enkele interesse in series & shows, voor mij zouden ze ook een goedkoper abo. mogen aanbieden met enkel sports.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 03:06
Vandaag gemaild naar support@viaplay.nl ivm 10 euro compensatie.
Binnen 4min antwoord met eerst nog een aanbod maand gratis streaming en het jaarabonnement voor 10,49 p/m.
Deze afgewezen en weer om de 10 euro gevraagd, 2 min. later weer bericht dat de 10 euro teruggeboekt zal worden.

Blijkbaar hebben ze het niet druk op de maandagochtend.

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 12:00

jorammeke

Prutser

Roynaldinho schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:28:
Vandaag gemaild naar support@viaplay.nl ivm 10 euro compensatie.
Binnen 4min antwoord met eerst nog een aanbod maand gratis streaming en het jaarabonnement voor 10,49 p/m.
Deze afgewezen en weer om de 10 euro gevraagd, 2 min. later weer bericht dat de 10 euro teruggeboekt zal worden.

Blijkbaar hebben ze het niet druk op de maandagochtend.
Bijzonder, ik heb ze nu (eindelijk) op de chat en blijven volhouden met een maand compensatie. Rukkers.

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

• Roynaldinho
  • Laatst online: 11-05 03:06
jorammeke schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:30:
[...]

Bijzonder, ik heb ze nu (eindelijk) op de chat en blijven volhouden met een maand compensatie. Rukkers.
Ik had als reactie op hun 1ste aanbod wel aangegeven dat ik reeds een alternatief had afgesloten en daarom 1 maand gratis streaming geen optie was.

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 12:00

jorammeke

Prutser

Roynaldinho schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Ik had als reactie op hun 1ste aanbod wel aangegeven dat ik reeds een alternatief had afgesloten en daarom 1 maand gratis streaming geen optie was.
Krijg er de kans niet eens voor. Ze laten je rustig een lange tijd wachten op de chat. Maar als je zelf niet snel genoeg antwoord sluiten ze de sessie. :(

En over de mail:
"Voor de compensatie betreffende de opzegging van uw jaarabonnement stuurt u een mail naar support@viaplay.nl
met als Onderwerp: "Compensatie voor jaarabonnement" en wij zoeken een oplossing voor u."
En dat is leuk, maar dat heb ik juist gedaan. zucht.

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Roynaldinho schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:28:

Op de Chat hangen ze nog steeds dezelfde onzin op. Wel geduld hebben. Na een half uur een response.
Njitter: Goedemorgen. Op 27.02.2022 om 19.53 heb ik 13 maanden Viaplay voor 99.00 EUR afgesloten. Op 1 maart is deze gestopt. 1 maand te vroeg dus.

Viaplay: Goedemorgen! Ongeveer een jaar geleden heb je jouw abonnement bij ons aangeschaft. We zijn officieel gelanceerd in Nederland op 01-03-2022. Het was voor deze datum al mogelijk om bij ons het jaarabonnement te registreren voor een vaste prijs van €99,-. Jouw abonnement is geactiveerd op 01-03-2022 en dus liep deze af op 01-03-2023, precies 12 maanden nadat het abonnement officieel is gelanceerd. Je hebt misschien gezien dat het abonnement in plaats daarvan werd beschreven als 13 maanden. Dit komt doordat het abonnement is aangeschaft voordat deze ook daadwerkelijk in ging. We begrijpen echter dat dit verwarrend kan zijn en aangezien wij je zeer waarderen als een van de eerste klanten die zich abonneren op Viaplay, willen wij jou een volledige maand gratis Viaplay aanbieden.

Njitter: Dank je voor je standaard antwoord. Ik heb al een nieuw jaarabonnement afgesloten voor het kortingsbedrag van 10,49. En bovenstaande is natuurlijk complete onzin omdat het abonnement op 27 februari is afgesloten en jullie pas op 1 maart van start zijn gegaan. Het zou dan ook pas op 27 maart afgesloten moeten worden. Dit is dus gewoon contractbreuk.

Viaplay: Dit mag u onzin vinden, zo is het wel bedacht door het management wel verkeerd uitgevoerd inderdaad. Dan zou ik je graag 1 maand terug willen geven dat is 8,25

Njitter: dat lijkt me redelijk al zie ik op diverse socials ook dat jullie 10 euro terug geven. Dus ook daar is geen eenduidig beleid in.

Viaplay: Jawel hoor wij hebben een eenduidig beleid. het gaat inderdaad rond op social media dat we 10 euro geven als compensatie. Helaas doen we dit niet en is dit incorrecte informatie.

Njitter: ik hoef er ook niet aan te verdienen dus die 8.25 is prima

• W1ck1e
njitter schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:01:
[...]

Op de Chat hangen ze nog steeds dezelfde onzin op. Wel geduld hebben. Na een half uur een response.

[...]
Jouw bericht geeft mij dan weer hoop. Vandaag heb ik nog geen reactie gekregen op de mail van vandaag. Dus misschien hebben ze (zijn het er wel meerdere personen ?) het toch wel druk.
Voor mij is 8,25 ook genoeg.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Je moet wel via smart card of box met card of een box met ingebouwde card van ziggo kijken. Tevens moet je het zender pakket TV standaard (of hoger hebben) of alles in 1. Als je Kabel TV hebt, dan geen kanaal 200 (want je kijkt niet via smartcard of box met ingebouwde card)

Als je dat wel hebt, vernieuw dan de sleutels van de card/box via mijn ziggo

Everything is better with Bluetooth

• Solaris
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-04 02:21
Gunner schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:48:
[...]

Is dat een gedachte van je of weet je dat daar aan gewerkt wordt?
Dit is een constatering, als AppleTV gebruiker. Wetende dat het wel gewoon werkt heeft, tot men overgestapt was naar tvOS 16.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Solaris schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:11:
[...]

Dit is een constatering, als AppleTV gebruiker. Wetende dat het wel gewoon werkt heeft, tot men overgestapt was naar tvOS 16.
Dan maar hopen dat Viaplay het ook inmiddels weet want het is niet lekker bruikbaar nu. Ook de lg app heeft wel zijn nukken die ik als alternatief gebruik

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• thof1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:59

thof1

FP ProMod
G.Scholtens schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:50:
Helemaal niks eigenlijk, voor het eerst streamend gekeken i.p.v. het KPN-kanaal. Via Chromecast met Google TV, over Wifi zelfs. Ik was positief verrast.

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24

AvK

Ready Set Go

G.Scholtens schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:50:
Nee helemaal niks. Goed beeld, goed geluid en geen enkele hapering.
Maar het schijnt per TV, per app, per chrome cast, enz anders te zijn.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:52
thof1 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:36:
[...]

Helemaal niks eigenlijk, voor het eerst streamend gekeken i.p.v. het KPN-kanaal. Via Chromecast met Google TV, over Wifi zelfs. Ik was positief verrast.
Hier ook via WiFi, andere zenders totaal geen problemen op dat moment. Alleen viaplay.
Misschien lag het wel aan de provider.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 16:12
thof1 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:36:
[...]

KPN xtra kanaal is _/-\o_

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ben oprecht benieuwd hoe goed ViaPlay gaat qua cijfers. Zullen we waarschijnlijk nooit achter komen, maar zelfs na 1e seizoen F1 lijkt er amper positiviteit te zijn.

Mijn boefje is liev!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:48
JB schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:34:
Ben oprecht benieuwd hoe goed ViaPlay gaat qua cijfers.
Het geld zal er tegen de plinten aan klotsen.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dnmw2705 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:12:
[...]

Het geld zal er tegen de plinten aan klotsen.
Obv hoe serieus ze hun klanten nemen, lijkt het er wel op ja :+

Mijn boefje is liev!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 20:31
Het antwoord was dat ik geen € 10,- teruggestort krijg maar op basis van mijn emailadres een redeem code voor 1 maand tegoed. Niet blij mee maar toch. Hier de volledige mail reply.

Bedankt voor jouw bericht en goed dat je contact met ons opneemt.

Ongeveer een jaar geleden heb je jouw abonnement bij ons aangeschaft. We zijn officieel gelanceerd in Nederland op 01-03-2022. Het was voor deze datum al mogelijk om bij ons het jaarabonnement te registreren voor een vaste prijs van €99,-. Jouw abonnement is geactiveerd op 01-03-2022 en dus liep deze af op 01-03-2023, precies 12 maanden nadat het abonnement officieel is gelanceerd.

Je hebt misschien gezien dat het abonnement in plaats daarvan werd beschreven als 13 maanden. Dit komt doordat het abonnement is aangeschaft voordat deze ook daadwerkelijk in ging. We begrijpen echter dat dit verwarrend kan zijn en aangezien wij je zeer waarderen als een van de eerste klanten die zich abonneren op Viaplay, willen wij jou een volledige maand gratis Viaplay aanbieden. Volg deze stappen om jouw persoonlijke aanbieding te activeren:

Jouw persoonlijke code: XXXXXXXXXXXX

Ga naar https://viaplay.com/account/redeem
Vul jouw unieke code en het email adres wat bij ons geregistreerd is in
Log in met jouw inloggegevens en bevestig de activatie

Let op! De code kan eenmalig gebruikt worden en is geldig tot 28-04-2023. Voor de beste ervaring voer je de stappen uit via een PC of laptop in Google Chrome. Dan weten we zeker dat de registratie goed doorkomt.

Houd er rekening mee dat het automatisch wordt overgezet naar een maandelijks opzegbaar abonnement als je niet annuleert. Als je niet wilt dat het abonnement na deze gratis maand wordt verlengd, moet je jouw abonnement vóór de volgende factuurdatum opzeggen. Je kunt informatie over jouw abonnement en aanstaande betalingen terugvinden in Mijn account.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens je een hele fijne dag toe!

Met vriendelijke groet,
Justin

Xbox Series X "The Tower Of Power"

• dutchgio
JB schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:34:
Ben oprecht benieuwd hoe goed ViaPlay gaat qua cijfers. Zullen we waarschijnlijk nooit achter komen, maar zelfs na 1e seizoen F1 lijkt er amper positiviteit te zijn.
Ik denk dat het wel meevalt, je leest vooral de negatieve reacties omdat die nou eenmaal veel meer geplaatst worden.
Meer dan 1 miljoen abonnees in Nederland in een jaar tijd is behoorlijk veel.
Een deel zal na de jaaraanbieding overstappen naar F1TV maar dat zullen vooral de fanatiekelingen zijn.

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 22:55
dutchgio schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:12:
[...]

Ik denk dat het wel meevalt, je leest vooral de negatieve reacties omdat die nou eenmaal veel meer geplaatst worden.
Een deel zal na de jaaraanbieding overstappen naar F1TV maar dat zullen vooral de fanatiekelingen zijn.
1 miljoen abbonee's? Of 1 miljoen kijkers?

En ben benieuwd of dat er nog steeds zoveel zijn nu de 13 (12) maanden abonnementen beeindigd zijn.

Het lijkt mij gegoochel met getallen door VP. Maar we zullen zien wat hun toekomst brengt.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
kuka schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:40:
[...]

Jouw persoonlijke code: XXXXXXXXXXXX
Ga naar https://viaplay.com/account/redeem
De code XXXXXXXXXXXX werkt niet :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-06 13:16

Largo

Donderdraak

dutchgio schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:12:
[...]

Wat ik niet begrijp is dat je, naast de technische problemen, accepteert dat je 14 euro betaald voor deze streamer waarbij je ALSNOG door die reclames moet voor en na de matches??

Acties:
  • +4Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
Aartstyle schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:36:
[...]

1 miljoen abbonee's? Of 1 miljoen kijkers?

En ben benieuwd of dat er nog steeds zoveel zijn nu de 13 (12) maanden abonnementen beeindigd zijn.

Het lijkt mij gegoochel met getallen door VP. Maar we zullen zien wat hun toekomst brengt.
Gezien de relatieve rust in dit topic. En dat er wat capaciteitsproblemen bij f1tv leken te ontstaan afgelopen weekend denk ik dat er hordes abbo' s niet verlengt zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aartstyle

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoeveel heeft RTL gekregen voor deze advertorial? :')

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dutchgio
stylezzz schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:05:
[...]

Gezien de relatieve rust in dit topic. En dat er wat capaciteitsproblemen bij f1tv leken te ontstaan afgelopen weekend denk ik dat er hordes abbo' s niet verlengt zijn.
Gezien F1TV een internationale dienst is verwacht ik niet dat een toestroom van Nederlanders direct tot capaciteitsproblemen leid...
Het Viaplay bash gehalte is hier ook wel aanzienlijk hoog. Nu bleek F1TV een dienst die niet volledig goed werkt.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• dnmw2705
De streamingdienst voerde meerdere verbeteringen door om de kijkervaring te verbeteren, zegt Bastin. "We hebben veel feedback gekregen van Nederlandse klanten, wat we erg op prijs stellen.
Elke keer als er gebruikers problemen melden dan nemen we dat serieus en onderzoeken we wat we kunnen verbeteren. Of het nu gaat om de stabiliteit van de streams of de beeldkwaliteit.
Zowel over de beeldkwaliteit als de stabiliteit van de streams komen volgens de Viaplay-topman inmiddels veel minder klachten binnen. "Dat zien we in onze cijfers over de door klanten gemelde incidenten. We zien een positieve ontwikkeling.

Ligt het aan mij, of ontkracht Bastin z'n bovenstaande positiviteit met de onderstaande quote?

Sowieso heeft maar een klein deel van de klanten problemen ondervonden.

Het oogt inderdaad meer als een marketing verhaal, dan een daadwerkelijk nieuwsbericht. Zeker van Bright had ik namelijk in-depth informatie verwacht, maar het is al met al vrij oppervlakkig en rooskleurig geschreven.
dutchgio schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:02:
[...]
Gezien F1TV een internationale dienst is verwacht ik niet dat een toestroom van Nederlanders direct tot capaciteitsproblemen leid...
Het Viaplay bash gehalte is hier ook wel aanzienlijk hoog. Nu bleek F1TV een dienst die niet volledig goed werkt.
Vergeet niet dat F1TV meer dan 1.2 miljoen abonnees heeft die allemaal op hetzelfde moment een stream starten. Ik weet van voorgaande jaren dat de eerste race van het seizoen wat problemen ervaart en die de race erna direct door FOM/AWS zijn verholpen.
[...]
Het Viaplay bash gehalte is hier ook wel aanzienlijk hoog.
Ik probeer er zo rationeel mogelijk in te staan. Viaplay heeft zichzelf heel veel gezeik op de hals gehaald door veel grote beloftes te doen maar met weinig daden over de brug te komen. Viaplay zou de Formule1 liefhebber een totaal andere belevenis brengen nu zij de rechten verworven hadden.. Denk dat menigeen er voor is gaan zitten.

Uiteindelijk kwam de lancering met de wintertests: dag 1 - 720p50 op 5mbit... ja.. totaal andere belevenis dan dat we hadden bij ZS. Daarna kwamen er steeds meer problemen in capaciteit en begon de CEO van Viaplay vanuit Scandinavië te suggereren dat het bij de eindgebruiker aan de apparatuur lag. Dit was een rode doek voor een stier.

Inhoudelijk brengt Viaplay zeker een nieuwe belevenis naar de huiskamer, maar het feit dat er op kwaliteit ingeleverd is, de klantenservice passief is en Viaplay beloftes niet nakomt, maakt het in Nederland niet een populaire club.
En nu komt de maaaar, want: anno 2023 komt een bedrijf als Viaplay er dus mee weg, waardoor hun strategie werkt en Viaplay steeds meer en meer kan uitbreiden naar andere landen.

[Voor 0% gewijzigd door dnmw2705 op 08-03-2023 17:05. Reden: typo]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
[...]

Maar als het er heel veel zijn... paar honderd duizend ineens? Kan toch even wat roet in het eten gooien in de servercapaciteitsforecast (scrabble?)

Het viaplay bash gehalte is hier inderdaad vrij hoog. Er zijn ook maar weinig plekken waar dit niet zo is op het vrije internet.... Maar goed, daar maken ze het zelf naar. ;)

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:49
Ik heb er vorig jaar een half jaar (!) over gedaan om mijn geld terug te krijgen van Viaplay. Ze reageerden gewoon nooit op mailtjes waarin ik me beriep op non-conformiteit. Daarbij wel goede hulp van de Consumentenbond gekregen. Uiteindelijk een reactie in december van Viaplay: ik moest bij Ziggo zijn. Ze verwezen me naar hun 'voorwaarden' (een A4'tje met daarop 4-5 usp's, geen voorwaarden), waar ik verder niks mee kon. Daarna nog ineens een reactie waarin ze me naar Ziggo verwezen..
Ziggo reageerde gelukkig wel goed, maar verwees me in eerste instantie terug. Uiteindelijk is er iemand van Ziggo voor gaan zitten en heeft het bedrag teruggestort. Ik denk meer uit coulance, dan dat er een goede regeling lag.

Dit is toch van den zotte dat zo'n bedrijf als Viaplay in Nederland mag opereren? Het zijn cowboys met bananenrepubliek-achtige methodes. Veel beloven (waar blijven die 6 gratis races?), maar nooit ergens op terugkomen.

[Voor 5% gewijzigd door Handjes op 09-03-2023 14:47]

• HollowGamer
  • Niet online
stylezzz schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:09:
[...]

Het viaplay bash gehalte is hier inderdaad vrij hoog. Er zijn ook maar weinig plekken waar dit niet zo is op het vrije internet.... Maar goed, daar maken ze het zelf naar. ;)
Dat is niet alleen hier hoor, check ook even Trustpilot.

Maar uiteindelijk denk ik wel dat het meerendeel gelijk heeft. Beeldkwaliteit slecht, samenvattingen slecht, betaling slecht (zij maken een foutje, maar jij moet het zelf rechtzetten, nogal de omgekeerde wereld), klantenservice, ..

Als ze gewoon 4> kanalen hadden geïntroduceerd, maar hierbij vooral hun streamingdienst pushen, dan waren ze al veel verder geweest. Maar ja.. dat kost geld en waarschijnlijk was er ook niet zo snel ruimte.

• Handjes
Aan alle kanten blijkt dat Viaplay totaal niet met klanten bezig is. Weten we nog dat er eerst niet eens contactmogelijkheden op de website stonden? Onder druk van de Consumentenbond hebben ze toen een telefoonnummer geopend en chatfunctie. En ook die kun je nog steeds moeilijk vinden.

Dit soort clubs moeten gewoon verboden worden. Helemaal als je keer op keer loopt te liegen:

Sowieso heeft maar een klein deel van de klanten problemen ondervonden.

De problemen waren massaal. En zijn gewoon ook nog niet weg. Er is nauwelijks wat verbeterd.

[Voor 25% gewijzigd door Handjes op 09-03-2023 14:56]

• Steefmeister
  • Laatst online: 11:21
Steefmeister schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:03:
Hier ook issues met live sport kijken icm Google Chromecast Google TV. Wanneer ik de live uitzending aanklik blijft het scherm zwart met rechtsbovenin wel het viaplay logo.

Casten werkt ook helaas niet. Geen darts dus :(
Tijdje was het probleem weg, maar nu weer terug. Cache legen helpt niet.

Ik ben blij dat ik eerst een proefpakket gekregen heb, want hier ga ik geen betaald abonnement op nemen

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:45

Quad

Doof

Steefmeister schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:35:
[...]

Tijdje was het probleem weg, maar nu weer terug. Cache legen helpt niet.

Ik ben blij dat ik eerst een proefpakket gekregen heb, want hier ga ik geen betaald abonnement op nemen
Als je darts wil kijken, aangezien je op dit moment post, kan je ook via VTM 2 Go kijken. Via de webbrowser te kijken of via een APK voor Android telefoons.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:22
Handjes schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:47:
Ik heb er vorig jaar een half jaar (!) over gedaan om mijn geld terug te krijgen van Viaplay. Ze reageerden gewoon nooit op mailtjes waarin ik me beriep op non-conformiteit. Daarbij wel goede hulp van de Consumentenbond gekregen. Uiteindelijk een reactie in december van Viaplay: ik moest bij Ziggo zijn. Ze verwezen me naar hun 'voorwaarden' (een A4'tje met daarop 4-5 usp's, geen voorwaarden), waar ik verder niks mee kon. Daarna nog ineens een reactie waarin ze me naar Ziggo verwezen..
Ziggo reageerde gelukkig wel goed, maar verwees me in eerste instantie terug. Uiteindelijk is er iemand van Ziggo voor gaan zitten en heeft het bedrag teruggestort. Ik denk meer uit coulance, dan dat er een goede regeling lag.

Dit is toch van den zotte dat zo'n bedrijf als Viaplay in Nederland mag opereren? Het zijn cowboys met bananenrepubliek-achtige methodes. Veel beloven (waar blijven die 6 gratis races?), maar nooit ergens op terugkomen.
Dus jij neemt een dienst af via Ziggo, en dan ga je vervolgens klagen bij die bepaalde dienst?

Juist, volgens mij ben jij degene die iets niet helemaal begrijpt.

[Voor 58% gewijzigd door ppeterr op 09-03-2023 21:14]

MENTAL REBOOT

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:49

sjaool

Every life should have 9 cats

kuka schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:40:
[...]
Je hebt misschien gezien dat het abonnement in plaats daarvan werd beschreven als 13 maanden. Dit komt doordat het abonnement is aangeschaft voordat deze ook daadwerkelijk in ging.
Verwarrend? Ze draaien zich ook in allerlei bochten om hun fouten maar goed te praten. 13 = 12 is net zoiets als beweren dat 1 + 1 ook 1 is. Het gaat er allemaal maar amateuristisch toe administratief gezien.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Handjes
ppeterr schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:03:
[...]

Dus jij neemt een dienst af via Ziggo, en dan ga je vervolgens klagen bij die bepaalde dienst?

Juist, volgens mij ben jij degene die iets niet helemaal begrijpt.
Ik denk dat jij het niet begrijpt. De dienst is afgenomen bij Viaplay, maar geleverd door Ziggo. En de non-conformiteit ging over de inhoudelijke dienst van Viaplay, niet over de levering via Ziggo. Zo is het door Consumentenbond, Ziggo en Viaplay ook uitgelegd. Maar het was bij Ziggo en Viaplay zelf initieel ook onduidelijk, omdat ze dus geen goede leveringsvoorwaarden onderling hadden afgesproken. Was een snel dealtje waarschijnlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
Ja we zitten echt te wachten op nog meer series en films die je ook al bij NPO+, Netflix, SkyShowTime, Disney+, HBO Max, Videoland en zelfs Lionsgate+ (op AppleTV) kan zien.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:00
Ik heb een jaar lang ViaPlay gehad en heb uiteindelijk maar 2 wedstrijden gezien. De rest heb ik op F1 TV Pro gezien met Engels commentaar. Wat een k*t bedrijf zeg door te zeggen dat het slechte beeld door je eigen apparatuur komt en commentatoren waar ik geïrriteerd van raak.

Wat mij erg stoort is dat verschillende sites (Manners, Autoblog, bright?) zogenaamd erg enthousiast zijn over ViaPlay. Manners beweert zelfs dat je bij F1 TV pro geen NL audi kunt kiezen, dat je F1 TV pro niet kunt delen en dat het bedrag niet zoveel verschilt tussen F1 TV Pro en ViaPlay, mits je ViaPlay wel deelt met iemand anders.
Autoblog met een stelling dat de commentatoren nu echt heel goed zijn......

Ik vermoed dat ze hier voor betaald krijgt om dit soort onzin te plaatsen. Maar zet het er dan bij! Want zo lok je toch mensen naar ViaPlay met valse voorwendselen. Ik merk dat ik me hier aan irriteer.

[Voor 15% gewijzigd door DmC1982 op 10-03-2023 12:01]

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:44:
[...]

Ja we zitten echt te wachten op nog meer series en films die je ook al bij NPO+, Netflix, SkyShowTime, Disney+, HBO Max, Videoland en zelfs Lionsgate+ (op AppleTV) kan zien.
Nou moet ik zeggen dat ze juist het stuk series wel goed voor elkaar hebben.
Best behoorlijk aanbod en prima kwaliteit.
Veel te duur uiteraard als je het daarvoor wil doen, maar als aanvulling wel goed geregeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Solaris
De Series bij Viaplay kunnen mij gestolen worden. Trek met dat geld meer sportrechten aan. Begin met meer voetbalcompetities en de UFC.

• HollowGamer
  • Niet online
Er staat dat er problemen zijn bij live-sport, maar gelukkig start de LIV stream voor mij wel probleemloos op.

Hopelijk hebben jullie er geen last van, net als ik.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:41:
Viaplay... half uur in de chat moeten wachten, maar prima: iemand kunnen spreken.
Tien euro compensatie kon allemaal niet, ik moest maar mailen, "want men is op zoek naar een oplossing".

Kon nog wel het 10,49 euro / abonnement af laten sluiten, want die is er nu ook niet meer.
Viaplay heeft wel nieuwe 'kortingsactie' online gezet: 13,99 euro / maand in plaats van 15,99 euro / maand.

Oftewel ik mail wel even en kan dan weer weken wachten, geen Viaplay-studioprogramma's dit weekend dus!
Meer dan een week verder... Reactie= nada niente! Topbedrijf!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Aartstyle
En vandaag een smeekmail of ik aub terug wil komen met een "superaanbieding" van 10,49 per maand (voor 1 jaar).

NEEEEEE

Wat een wankers zijn het ook.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:13

13art

Moderator Mobile
Aartstyle schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:03:
[...]

En vandaag een smeekmail of ik aub terug wil komen met een "superaanbieding" van 10,49 per maand (voor 1 jaar).

NEEEEEE

Wat een wankers zijn het ook.
Haha ja die mail zag ik net ook in mijn mailbox. Lekkere timing zo na de start van de F1 waar het gros van de mensen als een abonnement heeft afgesloten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• Aartstyle
13art schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:22:
[...]

Haha ja die mail zag ik net ook in mijn mailbox. Lekkere timing zo na de start van de F1 waar het gros van de mensen als een abonnement heeft afgesloten.
Eerst overal van de daken roepen dat ze super veel abbonees hebben, dat de prijsstijging volledig te rechtvaardigen met hun superieure aanbod en gewelidige kwaltiteit en dat we zeker niet moeten klagen. Om vervolgens met een smeekbede te komen of ik (we) aub terug willen komen tegen een gereduceerd tarief.

Gewoon schandalig tegenover de niet oplettende abonnee die nu 15,99 per maand moet gaan aftikken en niet weet van deze aanbieding naar mensen die hebben opgezegd. En ja ik weet dat andere bedrijven (Ziggo en KPN) dit ook doen.

Ik zou wel eens de echte cijfers willen weten nu. Hoeveel betalende abonnee's hebben ze nu nog (en niet kijkers, want dat kunnen er vier zijn per abonnement).

Iemand die de exacte cijfers heeft van Viaplay in Nederland?

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Aartstyle schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:42:
[...]

Gewoon schandalig tegenover de niet oplettende abonnee die nu 15,99 per maand moet gaan aftikken en niet weet van deze aanbieding naar mensen die hebben opgezegd.
Tja, dat ligt dan toch echt aan diezelfde niet oplettende abonnee. Zou ook kunnen dat die abonnee het niets uit maakt en waarbij geld een luxeprobleem is. Vooral als je het account shared

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W1ck1e
RCBL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:56:
[...]
Tja, dat ligt dan toch echt aan diezelfde niet oplettende abonnee. ...
Nou, er is veel mis met de communicatie van viaplay.

Medewerkers geven verschillende en tegenstrijdige informatie
Communicatie kanalen wisselen (mail, formulier, telefoon, chat, social media)
Het bedrijf wekt verwachtingen die niet worden waargemaakt.
Er wordt regelmatig niet gereageerd op vragen, opmerkingen van klanten.

Als je alles wilt weten van viaplay dan is dat best een hoop werk, dus het ligt niet alleen aan de abonnee.

[Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 14-03-2023 11:25]

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:57
Zo klaar met deze gasten. Walgelijk.

Via de chat geprobeerd een compensatie te krijgen voor het eerder annuleren van mijn abonnement. Ze gaven aan dat ik maar moest mailen. Netjes gedaan. Geen reactie. Inmiddels 2 weken verder.

Weer via de chat geprobeerd: "Ik mag geen geld teruggeven, alleen een voucher".

Echt bah. Wat een gezeik.

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:32
Hier ook een slechte ervaring met de klantenservice. Ik ben sinds 'het begin' abonnee, heb nu opnieuw een jaarabonnement bij ze (abo door hen beëindigd, zelf weer nieuw jaarabo afgesloten). Echter dus te weinig geld teruggekregen i.v.m. het 13/12 maanden issue. Via Facebook Messenger op 2 maart contact gezocht, geen reactie. Op 6 maart via mail contact gezocht, geen reactie.
Op zondag (12 maart) eindelijk reactie via Messenger, waarin ze aangeven dat het "bedoeld was als een 12 maanden abonnement", maar ze reppen met geen woord over compensatie.

Verder ben ik met de content wel tevreden. De reden dat ik nog bij Viaplay zit, is dat ik wel waarde hecht aan de voor- en nabeschouwing van de kwali en de race, maar de houding naar de klanten toe begint me wel steeds meer tegen te staan.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:38
Ze denken ook niet aardig en klantvriendelijk te hoeven zijn, want tja wij hebben f1 en als mensen willen kijken komen ze toch wel.

Weet niet of dit een manier is die je meer ziet bij Noorse bedrijven, maar ja ze kunnen ons toch niks maken toch ?

Ben blij na het lezen van de berichten dat ik nu tevreden ben met F1TV.

Las en hoorde dat het bij veel weer hopeloos was met de vorige race.

Volgend jaar zien we wel weer wat we dan doen

2250 WP Zuid PVoutput

• W1ck1e
mtthw schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:10:
Hier ook een slechte ervaring met de klantenservice. Ik ben sinds 'het begin' abonnee, heb nu opnieuw een jaarabonnement bij ze (abo door hen beëindigd, zelf weer nieuw jaarabo afgesloten). Echter dus te weinig geld teruggekregen i.v.m. het 13/12 maanden issue. Via Facebook Messenger op 2 maart contact gezocht, geen reactie. Op 6 maart via mail contact gezocht, geen reactie.
Op zondag (12 maart) eindelijk reactie via Messenger, waarin ze aangeven dat het "bedoeld was als een 12 maanden abonnement", maar ze reppen met geen woord over compensatie.

Verder ben ik met de content wel tevreden. De reden dat ik nog bij Viaplay zit, is dat ik wel waarde hecht aan de voor- en nabeschouwing van de kwali en de race, maar de houding naar de klanten toe begint me wel steeds meer tegen te staan.
Mijn ervaring is op een andere manier slecht. Sinds begin klant geweest. Op tijd opgezegd, echter zij beeindigden kunnen kijken binnen de 13 maanden. Daarover meermaals contact gehad. Weinig reacties. Op mijn (tot nu toe) laatste mail waarin ik schreef dat ik bij een andere aanbieder een abonnement had afgesloten, komen zij met de reactie dat ik ter compensatie een maand gratis zou kunnen kijken. Waarom zou ik dat willen ?.
Wat een bedrijf. :(

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:31

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

W1ck1e schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:39:
[...]
Mijn ervaring is op een andere manier slecht. Sinds begin klant geweest. Op tijd opgezegd, echter zij beeindigden kunnen kijken binnen de 13 maanden. Daarover meermaals contact gehad. Weinig reacties. Op mijn (tot nu toe) laatste mail waarin ik schreef dat ik bij een andere aanbieder een abonnement had afgesloten, komen zij met de reactie dat ik ter compensatie een maand gratis zou kunnen kijken. Waarom zou ik dat willen ?.
Echt hè? Ik ben blij dat ik met die zooi gekapt ben. Ga ook geen moeite doen om dat tientje terug te halen. Het is me de tijd *en* de frustratie niet waard. Dat ze maar lekker stikken in dat tientje, ze lijken het hard nodig te hebben.
Heb F1TVPro ook op Engels commentaar staan. NL-commentaar is dat van Viaplay en ik heb geen zin om me groen en geel te ergeren aan dat spraakgebrek van die Melvin. Ze zouden die gast eens naar logopedie/spraakles moeten sturen, met z'n "nieuwe zet banden" en "Muh-zee-dus"... ARGH!

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32
W1ck1e schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:39:
[...]
Vraag of ze €8,- kunnen overmaken zodat je een maand extra F1tv pro (of Netflix oid) kunt afsluiten.
Kunnen ze eindelijk eens hun belofte nakomen en jij blij. :+

[Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 16-03-2023 19:44]

• dnmw2705
Op basis van de stilte deze vrijdag, betekent dit dat de problemen veelal opgelost zijn?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:27
Of niemand kijkt nog Viaplay :)

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:00
dnmw2705 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:31:
Op basis van de stilte deze vrijdag, betekent dit dat de problemen veelal opgelost zijn?
Zijn de commentatoren vervangen?

• RCBL
  • Niet online
dnmw2705 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:31:
Kmis inderdaad een paar vaste klanten... >:)

• DutchOwnage
Ok, ff wat te zeiken dan nog: vindt het geluid van de motoren net wat te overheersend met als gevolg dat ik de commentatoren minder goed kan verstaan (Melvin niet, die brult over alles heen) maar zo'n Bleekemolen bijvoorbeeld versta ik nauwelijks :9

• RCBL
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:22:

...maar zo'n Bleekemolen bijvoorbeeld versta ik nauwelijks :9
Die wil je toch OOK niet horen... >:)

• DutchOwnage
RCBL schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:42:
[...]

Die wil je toch OOK niet horen... >:)
Klopt, is ook niks. Maar goed, als het dan toch moet ik ik wel wat kunnen verstaan :z

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Na 12 dagen antwoord op mijn reclamatie dat mijn abonnement die tot 25 maart zou lopen, ineens gestopt is:
Hallo,
Jammer genoeg geen reactie vóórdat de F1 race van afgelopen weekend gereden
is. Dus ik heb een alternatief afgesloten bij F1TV Pro. Dus 1 maand gratis Viaplay is ook geen optie meer.
Willen jullie 10 euro ter compensatie terugboeken?
En het onbevredigende antwoord hierop:
Bedankt voor uw reactie.

Goed dat u contact met ons opneemt. Onze excuses voor de late reactie, het is momenteel erg druk.

Helaas is de 10 euro compensatie niet meer van toepassing. Wij hebben inderdaad eerder een compensatie aangeboden, toen er nog geen voucher codes beschikbaar waren. Momenteel mogen wij geen vergoedingen meer overmaken, alleen de vouchercodes voor rechtstreekse klanten.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Wij horen graag van u.

Ik wens u een fijne dag!
Zijn er hier meer mensen die hier toch werk van willen maken, ondanks dat dit om een klein bedrag gaat?
Hier op het RADAR forum wordt er ook over geschreven: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg

Wettelijk heb je recht op passende compensatie, echter de eerste 2 F1 races zijn al niet te compenseren, daarnaast heb ik zelf actie moeten ondernemen om deze races te kunnen kijken via F1TV Pro (maandabonnement kost 8 euro). Dus eigenlijk verwacht ik minimaal 8 euro compensatie, terwijl ik ook een aantal series niet heb kunnen afkijken. Een voucher heb ik achteraf niet zo veel aan.

Zou een massaclaim meer uithalen, dan individueel Viaplay in gebreke te stellen en compensatie te eisen?
En misschien via dit topic of nieuw topic een voorbeeldbrief voor te sturen naar Viaplay?

• Solaris
Iedereen moet het uiteraard zelf weten, maar om zoveel moeite te doen voor een schamele tien euro, zou ik er zelf niet voor over hebben.

[Voor 37% gewijzigd door Solaris op 18-03-2023 11:16]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Solaris schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:14:
Iedereen moet het uiteraard zelf weten, maar om zoveel moeite te doen voor een schamele tien euro, zou ik er zelf niet voor over hebben.
Ik denk dat het bij de meeste mensen niet gaat om 10 euro in hun broekzak, maar om 10 euro in Viaplay's broekzak waar ze geen recht op hebben. Principezaak.

Alles kan stuk.

• Solaris
remco_k schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:20:
[...]

Ik denk dat het bij de meeste mensen niet gaat om 10 euro in hun broekzak, maar om 10 euro in Viaplay's broekzak waar ze geen recht op hebben. Principezaak.
Het argument "principe zaak" wordt altijd aangehaald wanneer men geld terug wil krijgen. Een mail sturen prima, maar om daarvoor te willen procederen is best kansloos. Een rechtsbijstandverzekeraar neemt dit sowieso niet in behandeling en betaalt nog liever die €10,- uit eigen zak. Maar nogmaals, als men daar behoefte in heeft vooral doen.

[Voor 10% gewijzigd door Solaris op 18-03-2023 11:30]

• Arjantje72
Solaris schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:14:
Als ze allemaal zo denken is dat dus pure winst, 10 euro per duizend klanten is veel gratis geld.

• Solaris
Arjantje72 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:16:
[...]

Als ze allemaal zo denken is dat dus pure winst, 10 euro per duizend klanten is veel gratis geld.
Dat is ook een dooddoener. De overheid (als voorbeeld) maakt jaarlijks miljoenen winst met beschikkingen die onterecht gegeven zijn maar waarbij men niet in beroep gaat. Het gaat er in dit geval om wat het jou gekost heeft. De kosten en baten in deze situatie wegen totaal niet tegen elkaar op. Waarbij je met het procederen tegen de overheid (in eerste aanleg) over het algemeen geen kosten maakt, is dat hier wel het geval. Tien euro is echt een lachwekkend bedrag om daar veel moeite in te steken.

[Voor 7% gewijzigd door Solaris op 18-03-2023 12:38]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Solaris schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:24:
[...]

Het argument "principe zaak" wordt altijd aangehaald wanneer men geld terug wil krijgen. Een mail sturen prima, maar om daarvoor te willen procederen is best kansloos. Een rechtsbijstandverzekeraar neemt dit sowieso niet in behandeling en betaalt nog liever die €10,- uit eigen zak. Maar nogmaals, als men daar behoefte in heeft vooral doen.
Als het één voorval zou zijn met één tientje (of misschien iets meer), dan zou ik het helemaal met je eens zijn.
Het probleem hier is dat "iemand" zijn zakken aan het vullen is met veel grotere getallen dan dat, ten koste van een groot aantal klanten.

Alles kan stuk.

• Arjantje72
Solaris schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:36:
[...]

Dat is ook een dooddoener. De overheid (als voorbeeld) maakt jaarlijks miljoenen winst met beschikkingen die onterecht gegeven zijn maar waarbij men niet in beroep gaat. Het gaat er in dit geval om wat het jou gekost heeft. De kosten en baten in deze situatie wegen totaal niet tegen elkaar op. Waarbij je met het procederen tegen de overheid (in eerste aanleg) over het algemeen geen kosten maakt, is dat hier wel het geval. Tien euro is echt een lachwekkend bedrag om daar veel moeite in te steken.
Veel Moeite?

• Solaris
remco_k schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:45:
[...]

Als het één voorval zou zijn met één tientje (of misschien iets meer), dan zou ik het helemaal met je eens zijn.
Het probleem hier is dat "iemand" zijn zakken aan het vullen is met veel grotere getallen dan dat, ten koste van een groot aantal klanten.
Het is schandelijk daar niet van, maar het zou mij een worst zijn hoeveel ze eraan verdienen. In dit geval, betrek je het op jezelf, en niemand gaat hier voor anderen mailen.

Als je dat naast elkaar neerlegt en vervolgens nagaat hoeveel het alleen al kost om de zaak voorhandig te krijgen bij een geschillencommissie (moeten ze wel aangesloten zijn, anders moet je naar de rechter en is veel duurder) dan ben je daarin minstens het veertien dubbele aan kwijt, zonder de zekerheid te hebben, dat je het geschil ook wint. Maar nogmaals iedereen moet het zelf weten. Ik verdien dit in twintig minuten terug en lig daar niet wakker van. Wie daar wel voor kiest, sterkte.

[Voor 9% gewijzigd door Solaris op 18-03-2023 13:02]

• Solaris
Het antwoord is nee, je krijgt geen geldbedrag terug, enkel een voucher. Om dan vervolgens je recht te halen is inderdaad veel moeite. Procederen kost tijd en geld.

[Voor 6% gewijzigd door Solaris op 18-03-2023 12:58]

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Solaris schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:55:
[...]

Het antwoord is nee, je krijgt geen geldbedrag terug, enkel een voucher. Om dan vervolgens je recht te halen is inderdaad veel moeite. Procederen kost tijd en geld.
Nou, nee, ik krijg zelfs geen voucher.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:16
Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit van F1 omhoog is gegaan. Het ziet er net wat scherper uit en zie geen kartelrandjes meer.

• dnmw2705
Poulske schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:59:
Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit van F1 omhoog is gegaan. Het ziet er net wat scherper uit en zie geen kartelrandjes meer.
Ik zag in xcode dat ie op 5,18mbit stond, maar nu ik de stream opnieuw start, zie ik weer 5,01 en met reguliere AVC H.264 codec.

Maar, toen trok ik hem over F1TV heen en zag ik dit
Codec is van AVC H.264 naar HEVC H.265 gegaan, waardoor de bitrate dus omlaag is van circa 6,5 naar 4,8, maar de kwaliteit verbeterd is.

• WorstCaseOfZen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-05 18:55
Hier nu ook gestopt met viaplay. Tevens al een f1tv account lopen. Valt me op dat ze daar de kwaliteit hebben verhoogd naar 9mb

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:20

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Rtoo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:58:
Vandaag 2,5 uur in de chat gezeten voordat ik met een medewerker kon chatten. Probleem van de te vroege afsluiting voorgelegd en ze kon alleen een voordeliger maandtarief bieden. Compensatie van 10 euro mochten ze niet meer via de chat verstrekken en ik moest hiervoor een mail sturen. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren. 7(8)7
We zijn nu twee weken verder. Nog altijd geen reactie ontvangen. Elke vrijdag stuur ik maar een reminder mail, ben benieuwd tot hoeveel reminders ik kom. Gaat mij totaal niet om dat tientje, gaat mij de manier waarop ze met klanten omgaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:39
dnmw2705 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:07:
[...]

Ik zag in xcode dat ie op 5,18mbit stond, maar nu ik de stream opnieuw start, zie ik weer 5,01 en met reguliere AVC H.264 codec.

Maar, toen trok ik hem over F1TV heen en zag ik dit[Afbeelding]
Codec is van AVC H.264 naar HEVC H.265 gegaan, waardoor de bitrate dus omlaag is van circa 6,5 naar 4,8, maar de kwaliteit verbeterd is.
Erg netjes. Binnenkort ook maar eens xcode installeren.
Kan je met de F2 race vanmiddag ook kijken naar de bitrate ?

• RCBL
  • Niet online
dnmw2705 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:07:
[...]

Maar, toen trok ik hem over F1TV heen en zag ik dit[Afbeelding]
Uit je plaatje en de tekst er op maak ik op dat men een VBR gebruikt en geen CBR. Dus als het nodig is heb je een hoge bitrate en als het niet nodig is een lage. Op zich is dat prima. Dus die 4,8 zegt eigenlijk niet zoveel

Op zich zou je een bitrateviewer moeten laten draaien om de realtime bitrate te zien. Bij Enigma2 kan dat. Daar is een plugin voor.

[Voor 8% gewijzigd door RCBL op 19-03-2023 10:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dnmw2705
RCBL schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:03:
[...]
Uit je plaatje en de tekst er op maak ik op dat men een VBR gebruikt en geen CBR. Dus als het nodig is heb je een hoge bitrate en als het niet nodig is een lage. Op zich is dat prima. Dus die 4,8 zegt eigenlijk niet zoveel
Het is net hoe je er naar kijkt. De Variabele BitRate kan inderdaad impulsen geven waar vereist, bij Constant BitRate is dat niet. Toch kan je het vastzetten op een maximale x-mbit. Voor Viaplay is de maximale bitrate 5mbit, waar het ook fluctueert. Voor F1TV 6,5mbit op AVC en dus 4,8mbit op HEVC. De X-code maakt een gemiddelde, wat uiteindelijk gewoon 'vast' wordt.

Eindstand in het verschil is:
5 mbps = 0,625MB per seconde.
- CBR: Een minuut lang 5mbps dus altijd: 37,5MB.
- VBR: Een minuut lang 5mbps dus maximaal: 37,5MB.

Totale (eeuwige) eindstad is: bitrate van 5mbps is gewoon te laag anno 2023 in Nederland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dnmw2705
SmasterS schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:29:
[...]

Erg netjes. Binnenkort ook maar eens xcode installeren.
Kan je met de F2 race vanmiddag ook kijken naar de bitrate ?
Je moest even wachten, aangezien ook De Klassieker bezig is.
Viaplay
spoiler:

F1TV
spoiler:

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:39
dnmw2705 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:24:
[...]

Je moest even wachten, aangezien ook De Klassieker bezig is.
Viaplay
spoiler:

F1TV
spoiler:
Thanks ik kijk er na de klassieker even na!

F2 race dus nog op de oudere codex.
Bedankt

[Voor 3% gewijzigd door SmasterS op 19-03-2023 16:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:38
Rtoo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 07:31:
[...]

We zijn nu twee weken verder. Nog altijd geen reactie ontvangen. Elke vrijdag stuur ik maar een reminder mail, ben benieuwd tot hoeveel reminders ik kom. Gaat mij totaal niet om dat tientje, gaat mij de manier waarop ze met klanten omgaan.
Hier vandaag uiteindelijk mail gehad.
Je hebt misschien gezien dat het abonnement in plaats daarvan werd beschreven als 13 maanden. Dit komt doordat het abonnement is aangeschaft voordat deze ook daadwerkelijk in ging.
Zo kan ik er ook wel een verhaal om schrijven :')

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:20

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

MdO82 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:33:
[...]

Hier vandaag uiteindelijk mail gehad.

[...]

Zo kan ik er ook wel een verhaal om schrijven :')
Wat een onzin zeg. Als ik ingelogd was stond er dat ik kon kijken tot eind maart. Helaas geen screenshot van natuurlijk 8)7

• CLB
  • Niet online
Zo'n screenshot heb ik wel, maar het boeit ze allemaal niks...
Inmiddels hier weer een week voorbij, uiteraard geen reactie op mail gehad so far, perfect!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Aartstyle
In dit topic zijn er dus mensen die dat tientje niet belangrijk vinden (of die 13e maand) en dat is nou precies waarop Viaplay uit is.

Lage kwaliteit stream tegenover een vrij hoog bedrag waarvan ze weten dat er toch nog genoeg mensen zeggen van "ach die 15 euro per maand.....".

Zelfde geldt nu voor het te vroeg afsluiten: Mensen die zeggen: "ach joh, maar je niet druk over dat tientje voor zoveel moeite".

Die moeite die je moet doen voor dat tientje doet Viaplay expres. Als het te makkelijk is zouden ze iedereen die er recht op heeft een tientje moeten terug betalen. Dat gaat ze teveel geld kosten dus dan het maar zo moeilijk mogelijk maken zonder dat een Kassa of consumentenbond er echt werk van gaat maken.

Best lucratief als ik er zo over nadenk. Ik denk dat ik ook maar eens een dienst ga opzetten voor een 15 euro per maand waarbij je alle bioscoop films direct thuis kan zien. Die zou dan moeten beginnen in juli. Uiteindelijk kom ik die afspraak niet na en komen er geen films, maar het terug vragen van die 15 euro ga ik zo moeilijk mogelijk maken. Daar kan ik nog eens best veel geld aan gaan verdienen.

Dit is dus precies de reden waarom je wel moet blijven zeuren om die 10 euro! Stel er zijn idd 400.000 abonnees geweest die het jaar abbo hebben afgesloten bij viaplay. Dan besparen ze dus nu 400.000 x 10 euro = 4 miljoen euro.

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:49:
Zo'n screenshot heb ik wel, maar het boeit ze allemaal niks...
Inmiddels hier weer een week voorbij, uiteraard geen reactie op mail gehad so far, perfect!
Of er wordt meegelezen hier... heb mail of ik interesse heb in een 'vouchercode voor een maand gratis Viaplay'. Mail wel even dat ik graag een geldelijke compensatie zie en dat ik wel hoor wat ze te bieden hebben.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 22:20

Toff

FP ProMod
Aartstyle schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:00:
Dit is dus precies de reden waarom je wel moet blijven zeuren om die 10 euro! Stel er zijn idd 400.000 abonnees geweest die het jaar abbo hebben afgesloten bij viaplay. Dan besparen ze dus nu 400.000 x 10 euro = 4 miljoen euro.
Blij toe, dan hoeven ze de tarieven voorlopig even niet te verhogen. ;)
Ik begrijp best dat er mensen zijn die het leuk vinden om het onderste uit de kan te halen, maar er zijn ook mensen - zoals ik - die het allemaal niet boeit. Wat mij betreft is het leven te kort om me om dit soort dingen druk te maken.
Pagina: 1 ... 119 ... 122 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee