Toon posts:

Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 120 121 122 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 22:55
Toff schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:37:
[...]

Blij toe, dan hoeven ze de tarieven voorlopig even niet te verhogen. ;)
Ik begrijp best dat er mensen zijn die het leuk vinden om het onderste uit de kan te halen, maar er zijn ook mensen - zoals ik - die het allemaal niet boeit. Wat mij betreft is het leven te kort om me om dit soort dingen druk te maken.
Viaplay zal je dankbaar zijn.....

Mij doet het tientje op zich ook niks, maar ben wel gewoon van eerlijkheid en oprechtheid. Dat is Viaplay dus niet (zijn gewoon *knip*) en ja dan heb je een taaie aan mij (en ik hoop nog vele anderen).

[Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 23-03-2023 20:52. Reden: Oplichting is een strafbaar feit, te zware claim.]

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Aartstyle schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 07:52:
[...]

..... en ja dan heb je een taaie aan mij (en ik hoop nog vele anderen).
See you in court...

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:49
Ze zijn gewoon heel random. Ik kreeg die 21 dagen wel terug. Ik vroeg wel via verschillende platformen. En eentje wilde niet en de andere wel.

Zonde dat ze het zo doen. Ik vond hun platform wel fijn. Helemaal als een premier league liefhebber.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Aartstyle schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:00:
In dit topic zijn er dus mensen die dat tientje niet belangrijk vinden (of die 13e maand) en dat is nou precies waarop Viaplay uit is.

Lage kwaliteit stream tegenover een vrij hoog bedrag waarvan ze weten dat er toch nog genoeg mensen zeggen van "ach die 15 euro per maand.....".

Zelfde geldt nu voor het te vroeg afsluiten: Mensen die zeggen: "ach joh, maar je niet druk over dat tientje voor zoveel moeite".

Die moeite die je moet doen voor dat tientje doet Viaplay expres. Als het te makkelijk is zouden ze iedereen die er recht op heeft een tientje moeten terug betalen. Dat gaat ze teveel geld kosten dus dan het maar zo moeilijk mogelijk maken zonder dat een Kassa of consumentenbond er echt werk van gaat maken.

Best lucratief als ik er zo over nadenk. Ik denk dat ik ook maar eens een dienst ga opzetten voor een 15 euro per maand waarbij je alle bioscoop films direct thuis kan zien. Die zou dan moeten beginnen in juli. Uiteindelijk kom ik die afspraak niet na en komen er geen films, maar het terug vragen van die 15 euro ga ik zo moeilijk mogelijk maken. Daar kan ik nog eens best veel geld aan gaan verdienen.

Dit is dus precies de reden waarom je wel moet blijven zeuren om die 10 euro! Stel er zijn idd 400.000 abonnees geweest die het jaar abbo hebben afgesloten bij viaplay. Dan besparen ze dus nu 400.000 x 10 euro = 4 miljoen euro.
Alleen wat ik zo apart vind aan het hele verhaal, is dat ze niet worden gedwongen door bijvoorbeeld de ACM om op terugbetaling over te gaan. Het is gewoon weigeren van diensten leveren, terwijl de klant er dus wel voor betaald heeft.

Er zijn er meer, zoals energiemaatschappijen, vandaar dat ik ook juist om die 10 euro moeilijk ben gaan doen. Allemaal verdienen ze hier en daar goed bij. Terwijl ik bij het weigeren van 50 euro aan belastingen, een deurwaarder aan mijn deur kan krijgen of als bedrijf kan worden aangeklaagd.

Nee, ik snap hier weinig van.

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:00
HollowGamer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:59:
[...]

Alleen wat ik zo apart vind aan het hele verhaal, is dat ze niet worden gedwongen door bijvoorbeeld de ACM om op terugbetaling over te gaan. Het is gewoon weigeren van diensten leveren, terwijl de klant er dus wel voor betaald heeft.

Er zijn er meer, zoals energiemaatschappijen, vandaar dat ik ook juist om die 10 euro moeilijk ben gaan doen. Allemaal verdienen ze hier en daar goed bij. Terwijl ik bij het weigeren van 50 euro aan belastingen, een deurwaarder aan mijn deur kan krijgen of als bedrijf kan worden aangeklaagd.

Volledig met je eens. Misschien moeten we een petitie starten inclusief donatie om gezamenlijk een civiele procedure te starten? Net als de staatsloterij toen...

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
DmC1982 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:39:
[...]

Volledig met je eens. Misschien moeten we een petitie starten inclusief donatie om gezamenlijk een civiele procedure te starten? Net als de staatsloterij toen...
Dat is het punt ook. Niemand gaat voor een paar tientjes een civiele procedure starten. Daarnaast is er - behalve op dit forum - geen punt waar zoveel gedupeerden samen komen dus gezamenlijk is ook vrij lastig.

Viaplay weet dat ook en houdt daarom haar been stijf.

iRacing Profiel

• Aartstyle
HollowGamer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:59:
[...]

Dat is dus het balanceren wat viaplay doet. Het zo spelen dat het net onder de grens blijft voordat grotere consumenten partijen er werk van gaan maken.

Dit is 100% een bewuste tactiek.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:43:
[...]

Dat is het punt ook. Niemand gaat voor een paar tientjes een civiele procedure starten. Daarnaast is er - behalve op dit forum - geen punt waar zoveel gedupeerden samen komen dus gezamenlijk is ook vrij lastig.

Viaplay weet dat ook en houdt daarom haar been stijf.
Probeer het eens bij Radar, of de consumentenbond. Als er echt zoveel mensen benadeeld worden vind je er daar ook genoeg, en ook bij een partij die er wellicht aandacht aan wil schenken..

• Aartstyle
Deze kunnen ze bij VP ook in hun zak steken:
https://www.totaaltv.nl/n...erbetert-beeldkwaliteit-/

Waarom zou VP eigenlijk niet overstappen naar deze techniek? Of is dat niet zo makkelijk te doen, zijn er complicaties in de keten?

• HollowGamer
  • Niet online
Aartstyle schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:32:

Waarom zou VP eigenlijk niet overstappen naar deze techniek? Of is dat niet zo makkelijk te doen, zijn er complicaties in de keten?
Wazig, want die codec zit niet in elke browser, zeker niet in Firefox. Chrome had die toegevoegd, maar niet aangekondigd.

Bedoelen ze niet AV1?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:45

Quad

Doof

Het beeld vanavond bij het Premier League Darts is stabiel maar wel flets, elders ook het geval?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Steefmeister
  • Laatst online: 11:21
Quad schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:41:
Het beeld vanavond bij het Premier League Darts is stabiel maar wel flets, elders ook het geval?
Ja via de chromecast / google tv was het inderdaad wat flets

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:55
Als deze vraag niet mag van de mods, sorry...

Ik heb afgelopen race bij een maatje gekeken met een illegaal IPTV kastje, hij ontvangt daarop ook ViaPlay, het rare is dat dit in een veel betere beeldkwaliteit is dan ik zelf heb met een Apple-TV, het lijkt minimaal zo scherp als F1 tv, kleuren lijken ook wat feller dan dat ik het zelf thuis op de legale manier bekijk.
hoe krijgen ze dat voor elkaar ?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:21
HollowGamer schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:49:
[...]

Wazig, want die codec zit niet in elke browser, zeker niet in Firefox. Chrome had die toegevoegd, maar niet aangekondigd.

Bedoelen ze niet AV1?

Denk niet dat ze daar bij F1TV wakker van liggen :+ Die 3% overleven ze wel.
OF ze kiezen voor 2 streams, eentje in H.264 en eentje in H.265

AV1 is veel onwaarschijnlijker. Want dat wordt door veel minder devices gesupport.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:48
J-roenn schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:25:

Ik heb afgelopen race bij een maatje gekeken met een illegaal IPTV kastje, hij ontvangt daarop ook ViaPlay, het rare is dat dit in een veel betere beeldkwaliteit is dan ik zelf heb met een Apple-TV, het lijkt minimaal zo scherp als F1 tv, kleuren lijken ook wat feller dan dat ik het zelf thuis op de legale manier bekijk.
hoe krijgen ze dat voor elkaar ?
Het gedeelte over IPTV zal weggehaald worden,
Om de informatie niet verloren te laten gaan:
Er zijn meerdere mogelijkheden waarom er verschil is tussen de content op verschillende 'dragers'.
Sommige TVs hebben namelijk de mogelijkheid om per HDMI kanaal een beeld instelling te gebruiken. Zo kan ik kiezen voor HDMI1 op Vivid, terwijl ik op HDMI2 ’film’ kies. Bij TVapps is dit vaak niet mogelijk, waardoor je niet kan tweaken en afhankelijk bent van de mate waarop content verstuurd wordt.
Als ik kijk naar het verschil tussen Viaplay op de AppleTV4k en de Android TV app op mijn Philips TV, dan krijg ik op mijn AppleTV betere kleuren, maar dat komt dus omdat ik in de instellingen van de AppleTV alles naar 4kHDR 4:4:4 kan zetten, terwijl de TVapp veel minder die opties heeft.
Aartstyle schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:32:

HEVC is een codec die door niet alle apparaten ondersteunt wordt. Zo zijn bijvoorbeeld bijna alle Apple devices voorzien van de ondersteuning voor HEVC, zullen AndroidTV kastjes die mogelijkheid ook veelal hebben, maar niet alles TV's zullen deze kunnen ondersteunen. Viaplay heeft kosten georiënteerde logistieke data keten, waarbij ze dus alle extra poespas weglaten om een product te brengen.
F1TV gebruikt op ondersteunde devices dus een HEVC codec, waar het op niet-ondersteunde devices gewoon AVC gebruikt. Overigens is de sidenote aan het gehele verhaal dat ik zaterdag en zondag HEVC kreeg op mijn AppleTV, maar nu met terugkijken, ik gewoon weer AVC heb.
Ik heb ook sterk het vermoeden dat F1 met AWS als sponsor niet te maken heeft met grote kosten voor data binnen F1/F1TV (aanname)

[Voor 44% gewijzigd door dnmw2705 op 24-03-2023 10:05]

• HollowGamer
  • Niet online
J-roenn schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:25:
Ben geen mod, maar denk niet dat het hier mag.

Dit kan verschillende oorzaken hebben, het kan ook liggen aan de TV, maar ook op de manier hoe het kastje het beeld (mogelijk) iets beter maakt.

Maar de bitrate blijft laag en vrijwel voor iedereen hetzelfde.

• HollowGamer
  • Niet online
dnmw2705 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Het gedeelte over IPTV zal weggehaald worden,
Om de informatie niet verloren te laten gaan:
Er zijn meerdere mogelijkheden waarom er verschil is tussen de content op verschillende 'dragers'.
Sommige TVs hebben namelijk de mogelijkheid om per HDMI kanaal een beeld instelling te gebruiken. Zo kan ik kiezen voor HDMI1 op Vivid, terwijl ik op HDMI2 ’film’ kies. Bij TVapps is dit vaak niet mogelijk, waardoor je niet kan tweaken en afhankelijk bent van de mate waarop content verstuurd wordt.
Als ik kijk naar het verschil tussen Viaplay op de AppleTV4k en de Android TV app op mijn Philips TV, dan krijg ik op mijn AppleTV betere kleuren, maar dat komt dus omdat ik in de instellingen van de AppleTV alles naar 4kHDR 4:4:4 kan zetten, terwijl de TVapp veel minder die opties heeft.

[...]

HEVC is een codec die door niet alle apparaten ondersteunt wordt. Zo zijn bijvoorbeeld bijna alle Apple devices voorzien van de ondersteuning voor HEVC, zullen AndroidTV kastjes die mogelijkheid ook veelal hebben, maar niet alles TV's zullen deze kunnen ondersteunen. Viaplay heeft kosten georiënteerde logistieke data keten, waarbij ze dus alle extra poespas weglaten om een product te brengen.
F1TV gebruikt op ondersteunde devices dus een HEVC codec, waar het op niet-ondersteunde devices gewoon AVC gebruikt. Overigens is de sidenote aan het gehele verhaal dat ik zaterdag en zondag HEVC kreeg op mijn AppleTV, maar nu met terugkijken, ik gewoon weer AVC heb.
Ik heb ook sterk het vermoeden dat F1 met AWS als sponsor niet te maken heeft met grote kosten voor data binnen F1/F1TV (aanname)
Ik vraag mij dan altijd af hoe ze dat doen. Transcoden on the fly, gok ik voor live en opslaan in HEVC.

• dnmw2705
HollowGamer schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:10:
[...]
Ik vraag mij dan altijd af hoe ze dat doen. Transcoden on the fly, gok ik voor live en opslaan in HEVC.
Ik zou niet weten waarom ze transcoden van HEVC naar AVC, aangezien HEVC een veel meer kwaliteit biedt voor minder bandbreedte. Ik gok dat F1TV begonnen is met het langzaam uitrollen van deze codec en we pas aan het begin staan van wat FOM met F1TV wil gaan bereiken. Vergeet niet dat Viaplay ook gewoon een 4k50HDR10 pakket ontvangt vanuit de FOM in London.

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:55
HollowGamer schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:09:
[...]

Dit kan verschillende oorzaken hebben, het kan ook liggen aan de TV, maar ook op de manier hoe het kastje het beeld (mogelijk) iets beter maakt.

Maar de bitrate blijft laag en vrijwel voor iedereen hetzelfde.
Dat snap ik, maar ik dacht dat je met de Apple-TV icm Viaplay zo ongeveer de best mogelijke beeldkwaliteit kreeg die Viaplat aanbied, dat blijkt dus echt bij lange na niet zo, het beeld bij m'n maatje (inderdaad wel andere TV) was echt minimaal, zo niet scherper dan F1TV (gelijk even onder mijn eigen account getest, wel op dezelfde TV dus) terwijl via de Apple-TV de kwaliteit van F1TV superieur is aan die aan Viaplay...

• dnmw2705
J-roenn schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:24:
[...]
Dat snap ik, maar ik dacht dat je met de Apple-TV icm Viaplay zo ongeveer de best mogelijke beeldkwaliteit kreeg die Viaplat aanbied, dat blijkt dus echt bij lange na niet zo, het beeld bij m'n maatje (inderdaad wel andere TV) was echt minimaal, zo niet scherper dan F1TV (gelijk even onder mijn eigen account getest, wel op dezelfde TV dus) terwijl via de Apple-TV de kwaliteit van F1TV superieur is aan die aan Viaplay...
Ik kan het mij bijna niet voorstellen, maar de mogelijkheid bestaat dat je kijkt naar het Viaplay Xtra kanaal in tegenstelling tot een 'stream', alleen voor zover ik weet uit de informatie die afgelopen jaar op dit forum is verschenen, is de Viaplay Xtra stream letterlijk een 5mbit unicast stream die omgezet wordt naar lineaire multicast.
Uiteindelijk heb ik de kennis over verschillende manieren van broadcasting, streaming en containers/codecs, maar hoe uiteindelijk de TV-rechtenhouder de beelden distribueert naar de providers en CDN's, dat is zo specifiek en alleen bekend voor de mensen die dicht bij het vuur zitten in Hilversum-Noord of ergens in Scandinavië.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
Mailtje van Viaplay gehad: ik had het verkeerd begrepen dat ik dacht 13 maanden te krijgen voor de prijs van 12, stond ook in hun mail destijds 8)7
Maar om het goed te maken krijg ik een maandje gratis. Wat een feest :D

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Aartstyle
matthijst schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:00:
Mailtje van Viaplay gehad: ik had het verkeerd begrepen dat ik dacht 13 maanden te krijgen voor de prijs van 12, stond ook in hun mail destijds 8)7
Maar om het goed te maken krijg ik een maandje gratis. Wat een feest :D
Haha, verkeerd begrepen. Het is weer de schuld van de klant begrijp ik.

In alle systemen stond bij gewoon een einddatum van 23 maart. Wat kan ik daar nou verkeerd aan begrijpen?

Geef gewoon je fout toe VP en compenseer de mensen op een actieve manier ipv dit geneuzel.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De consumentenbond geeft nu ook aandacht aan de 13e maand.

https://www.totaaltv.nl/n...jaarabonnees-onvoldoende/

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:28
Afgelopen week kreeg ik eerst een mail van een medewerker met de vraag of ik gecompenseerd wilde worden. Daarop bevestigend geantwoord en 8 euro 25 genoemd. Later kreeg ik nog een mail ondertekend door een andere medewerker met de vraag of ik interesse had in een maand gratis. En een smoes dat ze het druk hadden. Nogal wiedes als ze niet weten wat de collega's doen en daardoor dubbel "werk" uitvoeren. Op deze mail heb ik niet meer gereageerd. Ook nog geen compensatie ontvangen.

Ik neem even aan dat de vraag of ik een compensatie wil niet slechts een poll is maar daadwerkelijk een aanbieding. ;)

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik zou zeggen, zoveel mogelijk de klacht op klachtenkompas registreren.

Daarnaast ga ik ook nogmaals hun formeel in gebreke stellen, laten ze maar werken voor die 10 euro.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is echt complete willekeur. Begin maart een mail gestuurd over het te vroeg beëindigde abonnement en de volgende dag een reactie gekregen met een code voor een maand gratis Viaplay. Direct geantwoord dat ik hier niet mee akkoord ging, dat ik op meerdere social media heb gezien dat ze mensen tien euro vergoeden en dat ik minimaal hetzelfde verwacht.

Drie weken lang geen reactie, had zelf ook geen zin meer om er achteraan te gaan. Gisteren ineens uit het niets een mail dat ze tien euro terugstorten voor "de laatste maand en de problemen" 8)7

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@Longbowh Inderdaad willekeur. Vanmorgen nog gechat, alleen een voucher waar ik niets meer aan heb en dat afgeslagen.
Viaplay beëindigd abonnement bijna 1 maand te vroeg, geen compensatie

Viaplay> Goedemorgen, bedankt voor uw bericht. Ongeveer een jaar geleden heb je jouw abonnement bij ons aangeschaft. We zijn officieel gelanceerd in Nederland op 01-03-2022. Het was voor deze datum al mogelijk om bij ons het jaarabonnement te registreren voor een vaste prijs van €99,-. Jouw abonnement is geactiveerd op 01-03-2022 en dus liep deze af op 01-03-2023, precies 12 maanden nadat het abonnement officieel is gelanceerd.

Nee hoor, ik heb zwart op wit dat deze tot 25 maart 2023 zou lopen.

Viaplay> Je hebt misschien gezien dat het abonnement in plaats daarvan werd beschreven als 13 maanden. Dit komt doordat het abonnement is aangeschaft voordat deze ook daadwerkelijk in ging. We begrijpen echter dat dit verwarrend kan zijn en aangezien wij je zeer waarderen als een van de eerste klanten die zich abonneren op Viaplay, willen wij jou een volledige maand gratis Viaplay aanbieden.

In mijn account stond ook gewoon dat het contract tot 25 maart 2023 zou lopen, alleen stopten jullie gewoon te vroeg.

Viaplay> Dat begrijp ik, daarom bieden wij u een voucher code aan om de laatste maand nog te kunnen kijken.

Ik gebruikte Viaplay voornamelijk voor F1 en ik heb een alternatief afgesloten bij F1 TV Pro. Een maandabonnement kost daar 7,99 euro. Nu nog een voucher is mosterd na de maaltijd.

Viaplay> WIj kunnen alleen maar nog de voucher code bieden en geen compensatie.

Hierbij stel ik jullie formeel in gebreke. Zie bijlage voor de ingebrekestelling. Ik stel voor dat jullie dit ook voorleggen aan de Juridische afdeling, zodat er geen onduidelijkheid over bestaat en de juiste vervolgstappen gezet worden. Ik hoop dat jullie alsnog een geldelijke compensatie zullen geven, anders zal ik vervolgstappen ondernemen,
Ingebrekestelling.pdf

Viaplay> Zoals vermeld, kunnen wij geen compensatie bieden. Het enige wat wij kunnen aanbieden is een voucher code om de laatste maand nog te kunnen kijken.

Ok, duidelijk. Aangezien de ingebrekstelling aangekomen is, neem ik aan dat dit verder wel of niet afgehandeld wordt en aan de hand daarvan zal ik vervolgstappen ondernemen.

Viaplay> Dat is begrijpelijk, maar wij kunnen geen compensatie bieden.

Daarom wordt Viaplay ook in gebreke gesteld. Krijg ik nog een mail of mogelijkheid om deze chat te printen?

Viaplay> Deze chat zal in ons systeem blijven, maar u kunt ook een schermopname nemen van de chat.

ok, dan eindigt onze chat hier.

Viaplay> Heeft u dan nog verdere vragen?

Nee hoor, is duidelijk dat ik vervolgstappen ga nemen en jullie lastig zal blijven vallen.

• HollowGamer
  • Niet online
dnmw2705 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:30:
[...]

Ik zou niet weten waarom ze transcoden van HEVC naar AVC, aangezien HEVC een veel meer kwaliteit biedt voor minder bandbreedte. Ik gok dat F1TV begonnen is met het langzaam uitrollen van deze codec en we pas aan het begin staan van wat FOM met F1TV wil gaan bereiken. Vergeet niet dat Viaplay ook gewoon een 4k50HDR10 pakket ontvangt vanuit de FOM in London.
Omdat het niet werkt op alle apparaten.

Hetzelfde is dat veel nog altijd H264 moeten aanbieden.

• Aartstyle
https://www.totaaltv.nl/n...lvr.it&utm_medium=twitter

Vast vanwege die voortreffelijke resultaten.....

Beetje cynisch want we weten het natuurlijk niet.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Aartstyle schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:38:

Ik denk niet dat een persoon op die positie vertrekt omdat een paar leden van een forum in Nederland de service niet goed genoeg vinden ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Aartstyle
Gunner schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:40:
[...]

Ik denk niet dat een persoon op die positie vertrekt omdat een paar leden van een forum in Nederland de service niet goed genoeg vinden ;)
Of de resultaten zijn gewoon niet goed (zoals ze zelf beweren).

Maar nogmaals we weten het niet.....

• HollowGamer
  • Niet online
Aartstyle schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:38:

ViaPlay is toch tevreden over de resultaten hier in NL?

Hij heeft het toch goed gedaan? Zowel F1, PL en darts binnengehaald, denk dat ze bij Ziggo in hun handen zouden knijpen als hun dat was gelukt.

Ik vraag mij af of ze het kunnen terugverdienen allemaal, maar denk het wel.
Ze lijken ook een geschikte overname kandidaat, misschien Ziggo hun wel over?

• Aartstyle
HollowGamer schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:47:
[...]

ViaPlay is toch tevreden over de resultaten hier in NL?

Hij heeft het toch goed gedaan? Zowel F1, PL en darts binnengehaald, denk dat ze bij Ziggo in hun handen zouden knijpen als hun dat was gelukt.

Ik vraag mij af of ze het kunnen terugverdienen allemaal, maar denk het wel.
Ze lijken ook een geschikte overname kandidaat, misschien Ziggo hun wel over?
Volgens mij zijn er geen exacte cijfers van Viaplay bekend. Ja ze hebben de rechten, maar als je het niet kan terug verdienen dan heb je het toch niet goed gedaan?

Kortom, we (ik) weten het gewoon niet.

Het lijkt een plotseling vertrek, al zal het wellicht intern al veel langer bekend zijn dat hij weggaat, maar hebben ze echt nog geen opvolger kunnen vinden.

zie hier nog meer info:
https://www.broadbandtvne...lvr.it&utm_medium=twitter

marketing technisch een uitstekend verhaal, maar eigenlijk staat er niks over de reden. En als je pas in 2020 bent begonnen, het zo goed gaat en er nog zoveel markten open liggen dan lijkt het mij niet een gebrek aan uitdaging....

Maar goed, ik ben natuurlijk ook erg sceptisch over Viaplay, dus ik hoop altijd dat het slecht met ze gaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Waah
Aartstyle schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:53:
[...]

Volgens mij zijn er geen exacte cijfers van Viaplay bekend. Ja ze hebben de rechten, maar als je het niet kan terug verdienen dan heb je het toch niet goed gedaan?

Het lijkt een plotseling vertrek, al zal het wellicht intern al veel langer bekend zijn dat hij weggaat, maar hebben ze echt nog geen opvolger kunnen vinden.

zie hier nog meer info:

marketing technisch een uitstekend verhaal, maar eigenlijk staat er niks over de reden. En als je pas in 2020 bent begonnen, het zo goed gaat en er nog zoveel markten open liggen dan lijkt het mij niet een gebrek aan uitdaging....

Maar goed, ik ben natuurlijk ook erg sceptisch over Viaplay, dus ik hoop altijd dat het slecht met ze gaat.
Ik verwacht eerder dat die gewoon ergens als CEO aan de slag kan, ipv de rechterhand te zijn.Hij heeft er 20 jaar gewerkt, en heeft de laatste 10 jaar aardig wat stapjes gemaakt. Dus lijkt me niet vreemd als die een beter aanbod heeft gekregen.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:39
Aartstyle schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:53:
[...]

zie hier nog meer info:

Streamingdienst Viaplay, dat de Formule 1 en de Premier League uitzendt, groeide in Nederland afgelopen kwartaal door naar 1,2 miljoen abonnees. Wel leed het Zweedse bedrijf verlies. Nederlandse Viaplay-abonnees moeten voortaan meer betalen.
https://www.rtlnieuws.nl/...%2C2%20miljoen%20abonnees.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aartstyle
We gaan het zien. Ik ben benieuwd hoeveel abonnees er nog over zijn na het verlopen van de 13 maanden (herstel 12 maanden) contracten.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik absoluut niet objectief ben omtrent Viaplay, dus ga aub uit van je eigen interpertatie omtrent VIaplay nieuws.....

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:59
Waah schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:58:
[...]

Ik verwacht eerder dat die gewoon ergens als CEO aan de slag kan, ipv de rechterhand te zijn.Hij heeft er 20 jaar gewerkt, en heeft de laatste 10 jaar aardig wat stapjes gemaakt. Dus lijkt me niet vreemd als die een beter aanbod heeft gekregen.
Hij weet hoe de hazen lopen, wellicht staat de deur bij Ziggo open …

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:42
Over zijn activiteiten buiten Scandinavië verwacht de Viaplay Group dit jaar nog zo'n 90 miljoen euro verlies te draaien, maar in 2024 zou er winst moeten worden gemaakt.
En dan staan er weer nieuwe onderhandelingen voor de deur over de F1 licentie in Nederland. Max is dan bijna voor de 4e keer weltmeister dus zal de concurrentie voor het verkrijgen van de F1 licentie in Nederland wel heftig zijn.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:17:
Of er wordt meegelezen hier... heb mail of ik interesse heb in een 'vouchercode voor een maand gratis Viaplay'. Mail wel even dat ik graag een geldelijke compensatie zie en dat ik wel hoor wat ze bieden.
Kon natuurlijk allemaal niet, "want nu hebben we vouchercodes", to be continued.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 13:52
Vergeet niet dat er bij bijvoorbeeld Youfone een actie is geweest voor drie maanden gratis Viaplay zonder verdere verplichtingen (tot eind maart). Die mensen wordt gewoon bij de abonnees gerekend ook al betalen ze geen cent. En nu daarvan ook alweer het aanbod voor een jaarabonnement met de eerste drie maanden ook gratis: "Kies voor een Viaplay jaarabonnement via Youfone en krijg de eerste 3 maanden gratis! Daarna betaal je de reguliere abonnement kosten van €15,99 per maand.".

• dnmw2705
Bushie schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:10:
[...]
En dan staan er weer nieuwe onderhandelingen voor de deur over de F1 licentie in Nederland. Max is dan bijna voor de 4e keer weltmeister dus zal de concurrentie voor het verkrijgen van de F1 licentie in Nederland wel heftig zijn.
Volgens mij start de 'tv-rights bid' in februari en is er 6 weken de tijd voor bieden, daarna validatie periode en waarna partijen nog een nieuw bod neer kunnen leggen, daarna worden de rechten toegekend. Half mei 2024 zal dus bekend zijn waar het seizoen erna de rechten liggen.

• HollowGamer
  • Niet online
Hebben jullie ook dat je niet kunt inloggen op de ViaPlay app?

Ben weer bang dat ik een tracker adres moet toestaan.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 22:20

Toff

FP ProMod
HollowGamer schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:07:
Hebben jullie ook dat je niet kunt inloggen op de ViaPlay app?

Ben weer bang dat ik een tracker adres moet toestaan.
Ik hoef eigenlijk nooit in te loggen op Viaplay?

• HollowGamer
  • Niet online
Toff schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:56:
[...]

Ik hoef eigenlijk nooit in te loggen op Viaplay?
Was uitgelogd, lijkt nu weer te werken.

Vanavond wil ik darts zien.

• HollowGamer
  • Niet online
HollowGamer schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:59:
[...]

Was uitgelogd, lijkt nu weer te werken.

Vanavond wil ik darts zien.
Ben nu ook weer uitgelogd op de TV en de code om te activeren werkt niet (het haalt de code niet op).

Misschien toch weer storing? De TV app is overigens pijnlijk langzaam.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:45

Quad

Doof

HollowGamer schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:28:
[...]

Ben nu ook weer uitgelogd op de TV en de code om te activeren werkt niet (het haalt de code niet op).

Misschien toch weer storing? De TV app is overigens pijnlijk langzaam.
Nergens last van, ik gebruik Android TV op mijn Philips TV.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24

AvK

Ready Set Go

Viaplay doet het hier gewoon. Geen problemen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:59
Android app ook prima, maar kan iemand mij uitleggen wat die presentatrice daar nog steeds doet?
Had gehoopt dat ze haar na aantal weken toch wel weer zouden vervangen, wat een hoop nutteloze onzin kraamt die uit zeg.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
tiesvts schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:24:
Android app ook prima, maar kan iemand mij uitleggen wat die presentatrice daar nog steeds doet?
Had gehoopt dat ze haar na aantal weken toch wel weer zouden vervangen, wat een hoop nutteloze onzin kraamt die uit zeg.
Die snapt er inderdaad nog steeds bijzónder weinig van! Lachwekkend eigenlijk...

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:22
Is er iets aan de hand met het geluid van de replay van fp1 - F1 ?

Klinkt erg verstoord / blikkerig.

Uhm, lag blijkbaar aan chrome hier...lijkt opgelost.

[Voor 21% gewijzigd door ppeterr op 31-03-2023 09:12]

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24

AvK

Ready Set Go

ppeterr schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:10:
Is er iets aan de hand met het geluid van de replay van fp1 - F1 ?

Klinkt erg verstoord / blikkerig.

Uhm, lag blijkbaar aan chrome hier...lijkt opgelost.
De eerste paar minuten. Rond 4 minuten is het opgelost.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:22
AvK schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:13:
[...]

De eerste paar minuten. Rond 4 minuten is het opgelost.
Aha oke, dus toch viaplay en niet mijn pctje ;)

MENTAL REBOOT

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-06 17:42

Pimmuz

Roar

Vraag me toch af wat voor technische mensen er achter de schermen werken bij VIaplay.

Gisterenavond tijdens het darten met regelmaat dubbel commentaar en wegvallend geluid en als ze dat dan proberen te herstellen zit er ineens iemand aan de volumeknop (vind het sowieso behoorlijk zacht staan bij Viaplay)

Vanochtend het blikkerige geluid zoals hierboven beschreven bij VT1 en nu bij het eerste potje darten Engels & Deens commentaar door elkaar heen echt hele klunzige fouten.

Achja we hebben beeld dat niet wegvalt of hapert :9

Acties:
  • +4Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32
Pimmuz schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:25:
Vraag me toch af wat voor technische mensen er achter de schermen werken bij VIaplay.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 10:12
Wat een ellende. De app start niet meer door en geeft een foutmelding dat het wachtwoord gebruikersnaam onjuist is.

Als ik via dezelfde credentials inlog in mijn account via browser krijg ik netjes een geactiveerd pakket en laatste incasso heeft plaatsgevonden op 27-mrt.
Meerdere keren wachtwoord reset gedaan.

Wachtwoord werkt in mijn account en niet in de app. Fijn!

Betreft account met +1@gmail.com icm iPhone.

Update: zojuist gebeld met klantenservice die zij blijkbaar in het leven geroepen heeft. 1 wachtende voor mij. Nadien perfect uitgevraagd door Thijs.
Conclusie: + functionaliteit van Gmail in gebruikersnaam kan je beter (blijkbaar) niet gebruiken. Account op alternatief e-mailadres gezet en deze werkt prima.👍

[Voor 39% gewijzigd door dr.nld op 01-04-2023 13:15]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dnmw2705
Ik ben benieuwd naar jullie mening;

Wat ik tegenwoordig zie bij Viaplay F1, is eigenlijk de setting zoals bij ZiggoSport het geval was. Enige verschil is dat er wat meer diepgang in zit.

Viaplay heeft hiermee wel ‘geluisterd’ naar wat de Nederlandse kijker als prettig ervaart.

Hebben jullie dezelfde ervaring op inhoudelijke gebied?

(Ja ik mis ook mn crisp UHD4k50 op h.265 21mbit)

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05 13:28
Vandaag via het account van m'n vader de kwalificatie terug willen kijken, omdat ik de voorbeschouwing een keer wilde zien...

Meteen weer de laatste keer, WAAROM gebruiken ze een thumbnail van de winnaar (zal nog niets spoilen voor mensen die nog altijd niets gezien hebben) met een Pirelli bandje in z'n hand. Meteen alles gespoiled, nog voordat ik de stream gestart had.

Dat is toch zwaar waardeloos...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:56
Terugspoelen kan ook niet meer via de app?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:54
Ik keek altijd met de mainstream op mijn Philips tv en dan op 2 tablets lapchart en livetiming.
Dat gaat dus niet meer

Echt k#t

Dat ze de mainstream limiteren snap ik maar die andere???

Carcams zal dus ook niet meer gaan

Beetje een tegenvaller

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
Kenny_026 schreef op zondag 2 april 2023 @ 06:37:
Terugspoelen kan ook niet meer via de app?
Werkt bij mij nog prima. Eerst de stream pauzeren en daarna terugspoelen. Getest op Apple TV en iPad.
p.d.akkerman schreef op zondag 2 april 2023 @ 07:26:
Ik keek altijd met de mainstream op mijn Philips tv en dan op 2 tablets lapchart en livetiming.
Dat gaat dus niet meer

Echt k#t

Dat ze de mainstream limiteren snap ik maar die andere???

Carcams zal dus ook niet meer gaan

Beetje een tegenvaller
In de voorwaarden is te lezen dat je maximaal 2 streams tegelijkertijd kunt kijken. Had je kunnen weten dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:56
Herax10NL schreef op zondag 2 april 2023 @ 08:01:
[...]

Werkt bij mij nog prima. Eerst de stream pauzeren en daarna terugspoelen. Getest op Apple TV en iPad.
Niet op samsung tv’s blijkbaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

De kwaliteit is echt niet oké
Een willekeur filmpje op YouTube geeft een mooier beeld. Bijvoorbeeld Bumba

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Kenny_026 schreef op zondag 2 april 2023 @ 08:39:
[...]

Correct, zie hier welke beperkingen gelden per apparaat

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-06 17:42

Pimmuz

Roar

Kenny_026 schreef op zondag 2 april 2023 @ 08:39:
[...]

Blijkbaar is dat al een hele tijd bekend dus waarom zo verbaasd?

https://help.viaplay.com/...liteit-op-onze-apparaten/

[Voor 5% gewijzigd door Pimmuz op 02-04-2023 13:02. Reden: url toegevoegd]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:32

Rivanov

Apple freak

Eerste aflevering van Max: Anatomy of a Champion vanochtend gekeken.
Was zeer vermakelijk met mooie beelden. :)

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Steefmeister
  • Laatst online: 11:21
suedje schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:31:
[...]

Ik heb in December een mail ontvangen van Youfone, dat ik als klant van hun t/m eind Maart gratis naar VIaplay kan kijken, en maak hier nu ook gebruik van om een beetje Engels voetbal te kijken. Maar ik al zeker niet verlengen.
Als alle klanten van Youfone zo een email hebben gehad in December dan gaan de nummers al aardig omhoog denk ik.
Werkt viaplay bij jou ook nog steeds? Bij mij wel en er stond toch echt dat het automatisch stopgezet zou worden..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 12:07
Steefmeister schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:22:
[...]

Werkt viaplay bij jou ook nog steeds? Bij mij wel en er stond toch echt dat het automatisch stopgezet zou worden..
Ja, werkt bij mij nog. Het zou inderdaad vanzelf stoppen. Volgens mij heb ik ook geen bankgegevens opgegeven, dus kunnen ze niets afschrijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 22:39
Bij Viaplay is het zo dat je ook zonder actieve abonnement kan rondkijken door alle films en series. Je kan dus wel inloggen en kijken wat er te zien valt. Maar zodra je een film of serie aanklikt krijg je dan een foutmelding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dnmw2705
XNL073 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:04:
Bij Viaplay is het zo dat je ook zonder actieve abonnement kan rondkijken door alle films en series. Je kan dus wel inloggen en kijken wat er te zien valt. Maar zodra je een film of serie aanklikt krijg je dan een foutmelding.
Op die manier heb je dus wel active accounts 😜

Acties:
  • +1Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 12:07
XNL073 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:04:
De aanbieding voor mij liep tot een met 31 maart en zou vanzelf stoppen. Nog wel een email ontvangen of ik toch niet een abonnement wilde nemen, maar daar niet op gereageerd. Kan nu nog steeds alles zien op Viaplay, geen foutmelding te zien.

• dnmw2705
BroadcastMagazine in gesprek met Marco Zwanenveld van Viaplay.

YouTube: Waarom Marco Zwaneveld uitkijkt naar Viaplay in 2024

• Powerrick274
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-04 16:53
Ik volgde de serie Power. Maar ineens zijn alle seizoenen uit de lijst verdwenen. Gebeurt dit bij Viaplay vaker met series en komen ze later weer terug?

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 22:20

Toff

FP ProMod
@Powerrick274 Ja, ik ben ook weleens iets kwijtgeraakt wat ik in mijn lijst had gezet om later te bekijken. Toen ik wilde kijken, bestond het niet meer. :( Geen idee of het ooit terugkomt.

• Aartstyle
Lijkt me een vriendelijke man verder, maar uit alles blijkt dat dit gewoon een club is waar het alleen maar draait om geld, waar veel risico's worden genomen en waar weinig kennis zit/zat voor dat ze begonnen.

Paar dingen die opvielen.
- Ze waren nog helemaal niet klaar om te lanceren op 01-03-2022. Het was echt houtje touwtje als het zo hoort.
- Nu waren het ineens 1 miljoen abonnees, de vorige keer was het nog 1,2 miljoen. Zijn er dan 200K weggelopen of zijn ze creatief met tellen?
- Ze hebben inderdaad veel geld en ik vrees dat we niet meer van ze af komen. Sterker nog, ze willen nog veel meer rechten opkopen (oa schaatsen en wielrennen)
- Ze gaan ook nederlandse films en programma's maken. Prijs zal wel omhoog gaan.
- Ik heb niks gehoord over een apart sport pakket. Als ik al ooit terug ga naar VIaplay dan hoef ik die films etc niet. Maar daar moet ik wel voor betalen. Niet aantrekkelijk
- Marco zwaneveld (zelf verantwoordelijk voor sport) heeft over alles een mening, maar van de beeldkwaliteit had hij dan geen verstand en kon hij niks anders uitbrengen dan dat zijn omgeving nooit geklaagd heeft.

Dat laatste punt is echt weer typisch Viaplay en een enorm zwaktebod. Ze hebben als heel Viaplay hier gewoon geen antwoord op en dus hebben ze dit maar bedacht. Vantevoren wisten ze natuurlijk welke vragen zouden komen en dan is een gebrek aan kennis door de woordvoerder het excuus.

Mijn gevoel is dat we voorlopig niks hoeven te verwachten qua 4k/HDR of een hogere bitrate. Dat de (nietszeggende) content gaat worden uitgebreid en dat de prijs in 2024 rond of boven de 20 euro gaat liggen.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:59

• DutchOwnage
  • Laatst online: 17:56
Ik hoop het!

Ik heb Viaplay altijd al beschouwd als een 3-jarig noodzakelijk kwaad ;) .

• dnmw2705
DutchOwnage schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:37:
[...]

Ik hoop het!

Ik heb Viaplay altijd al beschouwd als een 3-jarig noodzakelijk kwaad ;) .
Ik denk dat het uiteindelijk een do-or-die bieding gaat worden. ZiggoSport houdt de F1 namelijk behoorlijk belangrijk in het huidige aanbod. Ook met de verworven rechten voor UEFA-toernooien per 2024/2025, zou het mij niets verbazen als de F1 uiteindelijk voor een bizarre prijs bij ZiggoSport terecht komt. We zullen hoe dan ook (meer) gaan betalen voor F1.
Aartstyle schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:22:
[...]

Lijkt me een vriendelijke man verder, maar uit alles blijkt dat dit gewoon een club is waar het alleen maar draait om geld, waar veel risico's worden genomen en waar weinig kennis zit/zat voor dat ze begonnen.

Paar dingen die opvielen.
- Ze waren nog helemaal niet klaar om te lanceren op 01-03-2022. Het was echt houtje touwtje als het zo hoort.
- Nu waren het ineens 1 miljoen abonnees, de vorige keer was het nog 1,2 miljoen. Zijn er dan 200K weggelopen of zijn ze creatief met tellen?
- Ze hebben inderdaad veel geld en ik vrees dat we niet meer van ze af komen. Sterker nog, ze willen nog veel meer rechten opkopen (oa schaatsen en wielrennen)
- Ze gaan ook nederlandse films en programma's maken. Prijs zal wel omhoog gaan.
- Ik heb niks gehoord over een apart sport pakket. Als ik al ooit terug ga naar VIaplay dan hoef ik die films etc niet. Maar daar moet ik wel voor betalen. Niet aantrekkelijk
- Marco zwaneveld (zelf verantwoordelijk voor sport) heeft over alles een mening, maar van de beeldkwaliteit had hij dan geen verstand en kon hij niks anders uitbrengen dan dat zijn omgeving nooit geklaagd heeft.

Dat laatste punt is echt weer typisch Viaplay en een enorm zwaktebod. Ze hebben als heel Viaplay hier gewoon geen antwoord op en dus hebben ze dit maar bedacht. Vantevoren wisten ze natuurlijk welke vragen zouden komen en dan is een gebrek aan kennis door de woordvoerder het excuus.

Mijn gevoel is dat we voorlopig niks hoeven te verwachten qua 4k/HDR of een hogere bitrate. Dat de (nietszeggende) content gaat worden uitgebreid en dat de prijs in 2024 rond of boven de 20 euro gaat liggen.
Ik vond vooral interessant wat ie zei over de GPradio. Ik kan nergens vinden of Viaplay in andere landen waar ze de TV-rechten hebben, ook de radio rechten hebben en daarom dus ook de vraag: waarom is de Nederlandse (radio)markt zo interessant en opzichte van de andere markten voor Viaplay.

Ook werd wel heel duidelijk in het interview dat uiteindelijk in Scandinavië alles bepaald en betaald wordt en Zwanenveld dus alleen hoeft uit te voeren wat ie opgedragen krijgt.

Het feit dat aangeeft geen technische kennis te hebben, niemand in zijn omgeving kwaliteitsproblemen heeft ervaren en het feit dat ie eerst begon over 'doordeweeks live-content' wat Viaplay nodig heeft, maar 'niet geboden op UEFA' rechten omdat het deze onder de evenementwet vallen.. Hij spreekt zichzelf vaak tegen, niet alleen in dit interview.

Zelf vond ik het wel interessant om het eens te horen vanuit het perspectief van Zwanenveld, maar ik heb niet het idee dat hij echt aan de tand gevoeld is en ook het idee dat hij halve waarheden spreekt.

Anyhow: 2024 klinkt wel als een key-year voor Viaplay in Nederland, ondanks de rechten voor PL en Bundesliga tot 2028 vastliggen bij hen. Voor mij persoonlijk blijft het: zolang ze niets doen met UHD4k/lineair kanaal/hogere resolutie+mbit, zal ik geen klant zijn, maar lekker mee liften op accounts van vrienden. Daarnaast is F1TV dusdanig op de goede weg met de HEVC codec(waarbij ik verwacht dat ze binnenkort ook hogere resolutie zullen introduceren), alles live vanaf het circuit ipv studio en de kennis van commentatoren/presentatoren is zoveel groter dan bij Viaplay/ZiggoSport, dat mij waarschijnlijk ook niet snel naar een andere partij zal gaan brengen.

[Voor 6% gewijzigd door dnmw2705 op 06-04-2023 13:56]

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04 14:42
suedje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:18:
[...]

De aanbieding voor mij liep tot een met 31 maart en zou vanzelf stoppen. Nog wel een email ontvangen of ik toch niet een abonnement wilde nemen, maar daar niet op gereageerd. Kan nu nog steeds alles zien op Viaplay, geen foutmelding te zien.
Hier net zo. Dus voorlopig gewoon doorkijken maar.

2,00 m. + begane grond

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ben heel benieuwd of Ziggo het weer FTA uitgezonden gaat worden of dat ze het in het sportbetaalpakket gaan gooien. Als ze het krijgen. Voor veel geld.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• NY_Giant
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:36:
[...]

Ben heel benieuwd of Ziggo het weer FTA uitgezonden gaat worden of dat ze het in het sportbetaalpakket gaan gooien. Als ze het krijgen. Voor veel geld.
Zou er ook niet weer een omslagpunt komen als Verstappen straks drie of vier keer wereldkampioen is geweest? Ik denk dat voor een hoop casual kijkers de lol er dan wel weer enigszins vanaf is. Daar zit je dan met je dure rechten.

En de bieders zullen ook rekening moeten houden met de gegroeide populariteit van F1TV. Een deel van hun klanten zal niet snel terugkeren naar een Ziggo of Viaplay of andere gegadigden. Hopelijk blijft F1TV in ieder geval wel (zonder omwegen) beschikbaar in Nederland.

[Voor 21% gewijzigd door NY_Giant op 07-04-2023 10:48]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Waah
NY_Giant schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:41:
[...]

Zou er ook niet weer een omslagpunt komen als Verstappen straks drie of vier keer wereldkampioen is geweest? Ik denk dat voor een hoop casual kijkers de lol er dan wel weer enigszins vanaf is. Daar zit je dan met je dure rechten.

En de bieders zullen ook rekening moeten houden met de gegroeide populariteit van F1TV. Een deel van hun klanten zal niet snel terugkeren naar een Ziggo of Viaplay of andere gegadigden. Hopelijk blijft F1TV in ieder geval wel (zonder omwegen) beschikbaar in Nederland.
Zolang het maar bij F1TV beschikbaar blijft zal het mij boeien of het bij Ziggo of Viaplay ligt. Engels commentaar (van F1tv zelf) is IMHO superieur aan al het andere commentaar.

En ik denk niet dat men minder gaat kijken omdat Max al meermaals kampioen zou zijn. Eerder als Max zou stoppen... Dan zou het snel wel eens kunnen dalen. Genoeg mensen die nog Ajax kijken :+ En de meeste mensen zijn toch fan van de grote 3 (Ajax/Feyenoord/PSV).

• NY_Giant
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:05:
[...]

En ik denk niet dat men minder gaat kijken omdat Max al meermaals kampioen zou zijn. Eerder als Max zou stoppen... Dan zou het snel wel eens kunnen dalen. Genoeg mensen die nog Ajax kijken :+ En de meeste mensen zijn toch fan van de grote 3 (Ajax/Feyenoord/PSV).
Het zal ook van de dominantie afhangen. Extreme dominantie doet de kijkcijfers over het algemeen geen goed. Dus laten we hopen dat het een beetje spannend blijft. En het voetbal zit de meeste Nederlanders uiteindelijk toch iets meer in de genen dan autosport.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:49

sjaool

Every life should have 9 cats

NY_Giant schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:57:
[...]

Het zal ook van de dominantie afhangen. Extreme dominantie doet de kijkcijfers over het algemeen geen goed. Dus laten we hopen dat het een beetje spannend blijft. En het voetbal zit de meeste Nederlanders uiteindelijk toch iets meer in de genen dan autosport.
Als je puur en alleen voor Max kijkt zal die dominantie misschien niet leuk zijn maar er gebeurt tegenwoordig genoeg in het middenveld dat het de moeite van het kijken waard is. Ik hoop dat Alonso goed kan blijven volgen en het Max soms ook nog flink lastig kan maken.

"When you grow up your heart dies"

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 02:09:
[...]

Als je puur en alleen voor Max kijkt zal die dominantie misschien niet leuk zijn
Ik denk dat die mensen dat juist leuk vinden.

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:49

sjaool

Every life should have 9 cats

Dean Martin schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 07:15:
[...]

Ik denk dat die mensen dat juist leuk vinden.
Ik geloof dat niet zo. De aandachtspanne van dat soort mensen is vaak erg laag en daarom zijn ze dus vrij snel op iets uitgekeken als het te gewoon/eentonig wordt. Tenminste dat zegt mijn boerenverstand onderzoekje. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:36:
[...]

Ik geloof dat niet zo. De aandachtspanne van dat soort mensen is vaak erg laag en daarom zijn ze dus vrij snel op iets uitgekeken als het te gewoon/eentonig wordt. Tenminste dat zegt mijn boerenverstand onderzoekje. ;)
Zelf denk ik dat de F1 weer een sport wordt voor de liefhebber. De grote aanwas is gekomen door VER. Op enig moment dat hij niet meer in beeld is kan men zich niet meer aan hem spiegelen en zullen deze fans gewoon uit beeld verdwijnen. Van menigéén uit mijn omgeving weet ik dat men kijkt omdat VER meedoet en suck6vol is. Die kijken niet meer als hij niet meer meedoet. En ik geloof dat iedereen wel die mensen in zijn/haar omgeving kent

• HollowGamer
  • Niet online
Er gaat steeds iets mis bij mijn TV app, wordt er steeds uitgegooid of hij is erg langzaam. Het enige is dat het wel gewoon werkt.

Ik kijk nu bijvoorbeeld met Chromecast en heb dan regelmatig freezes, geluid loop door, of er komt een buffer melding. Dit heb ik niet als ik via de TV app kijk.

Iemand een fix? Misschien een Chromecast met ethernet?

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:29
HollowGamer schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:09:
Er gaat steeds iets mis bij mijn TV app, wordt er steeds uitgegooid of hij is erg langzaam. Het enige is dat het wel gewoon werkt.

Ik kijk nu bijvoorbeeld met Chromecast en heb dan regelmatig freezes, geluid loop door, of er komt een buffer melding. Dit heb ik niet als ik via de TV app kijk.

Iemand een fix? Misschien een Chromecast met ethernet?
Ik kijk viaplay via de pc, maar alles wat ik vandaag ook opzet kom ik telkens in een loop.....begint de laatste minuten opnieuw en na een keer of 5 loopt het weer door om na 10 minuten opnieuw dit.

Senseo is in mijn beleving het slechtste wat koffie is overkomen, en dit is viaplay voor de sport.

All for the money :r :r :r

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
NY_Giant schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:41:
[...]

Haakten die kijkers ook af toen Mercedes 7 jaar lang rondjes om de concurrentie heen reed?
Dat Max nu een “paar” keer heeft gewonnen is nog geen teken van enige dominantie.

[Voor 5% gewijzigd door D.deJong op 16-04-2023 08:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Niet online
D.deJong schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:12:
[...]

Haakten die kijkers ook af toen Mercedes 7 jaar lang rondjes om de concurrentie heen reed?
Jazeker, dat veroorzaakte een behoorlijke teruggang in de kijkcijfers. Daar kun je genoeg informatie over vinden, zelfs in de UK zelf. En ook tijdens de vier kampioenschappen van Vettel was zo'n effect al zichtbaar.

Mijn punt is vooral: inmiddels zijn behoorlijk wat kijkers overgestapt op F1TV. Velen daarvan zullen niet zo snel terugkeren naar Viaplay of Ziggo. Verder is voor veel 'casual' kijkers het 'nieuwe' van F1 / Max er inmiddels ook wel vanaf. Voeg daar de mogelijke dominantie van Red Bull aan toe. Het langetermijneffect van dit alles op de kijkcijfers zal eerder dalend dan stijgend zijn.

Is het dan verstandig om het bizar hoge bedrag dat Viaplay nu voor de rechten betaalt nog eens zwaar te gaan overtreffen in de volgende biedingsronde door Viaplay/Ziggo etc? De toekomst zal het uitwijzen, maar ik heb daar sterk mijn twijfels over. Hopelijk krijgen we in ieder geval geen constructie waarbij F1TV niet meer beschikbaar is in Nederland.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Als het ziggo lukt (tegen een mega bod) om die f1 rechten terug te krijgen dan zal het waarschijnlijk op het ziggo racing kanaal te zien zijn. Vraag is natuurlijk wat dat gaat kosten.... het zal zeker niet gratis zijn. Maar ik verwacht ook niet viaplay tarieven eigenlijk....

• dnmw2705
Ik denk dat er parallel aan de eventuele dominantie, ook de hoeveelheid races mee gaat spelen. Nu FOM naar 25 races wil gaan, zal de kans groter worden dat er minder kijkers voor thuis gaan blijven.
Ook duren races met al die rode vlaggen in de afgelopen jaren steeds langer en langer, terwijl tijd alleen maar kostbaarder wordt.

Ik verwacht dat het een titanenstrijd gaat worden, ik hoop op Ziggo, maar verwacht dat Viaplay met de diepe Scandinavische zakken, uiteindelijk de winnaar zal gaan worden. Mocht Ziggo het bid winnen, dan zal het in het ZiggoSportTotaal pakket komen, waarvoor wel weer betaald gaat worden, voordelen hiervan is het mogelijk UHD4k, maar nadeel is dat klanten van Viaplay nu gewend zijn aan ononderbroken voor- en nabeschouwingen en Ziggo gaat natuurlijk wel weer reclames gebruiken.

Ik verwacht dat zoals @NY_Giant ook aangeeft, dat de markt van F1TV in de afgelopen jaren dusdanig gegroeid is, dat er uiteindelijk met een 'Sky-constructie' nieuwe F1TV gebruikers geweerd kunnen worden, want de bestaande hebben (in Duitsland) gewoon nog toegang tot F1TV.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:30
Leuk die nostalgie voor Ziggo maar die zijn klaar hoor, die kunnen echt niet mee in dat geweld.
Als Viaplay het niet behoud zal een Amazon oid er eerder mee aan de haal gaan.

• NY_Giant
  • Niet online
dutchgio schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:37:
Leuk die nostalgie voor Ziggo maar die zijn klaar hoor, die kunnen echt niet mee in dat geweld.
Als Viaplay het niet behoud zal een Amazon oid er eerder mee aan de haal gaan.
Vergis je niet, de bedrijven achter Ziggo (Liberty Global en Vodafone) zijn stukken groter dan de Viaplay Group. Zij zouden prima mee kunnen in dat geweld. Of ze het er ook daadwerkelijk voor over hebben is natuurlijk weer een andere vraag. De Amerikanen en Britten zijn waarschijnlijk minder snel geneigd om onrealistisch hoog te bieden puur om het marktaandeel te vergroten.

• HollowGamer
  • Niet online
WTF ViaPlay, gaan we nu ook reclames laten zien voor jullie eigen platform tijdens PL wedstrijden? :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

HollowGamer schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:25:
WTF ViaPlay, gaan we nu ook reclames laten zien voor jullie eigen platform tijdens PL wedstrijden? :(
Eén van de vele redenen waarom ik Viaplay heb opgezegd is dat ze begonnen met Carglass reclame tijdens de race. Daar zit ik niet op te wachten bij een redelijk prijzige betaaldienst. Maar goed, voor F1 is er een goed alternatief.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dnmw2705
HollowGamer schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:25:

Ze beginnen langzaam en gestaags dingen toe te voegen aan hun uitzendingen. We kennen het eigenlijk niet anders van andere zenders, toch?

• HollowGamer
  • Niet online
dnmw2705 schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:26:
[...]

[Afbeelding]
Ze beginnen langzaam en gestaags dingen toe te voegen aan hun uitzendingen. We kennen het eigenlijk niet anders van andere zenders, toch?
Niet volledig in beeld, bij Ziggo krijg je dan ook reclames dat wel te maken heeft met het onderwerp.
Hier krijg je reclame voor totaal iets anders, series != sports

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 00:30
dnmw2705 schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:26:
[...]

Dit is wel heeel nasty zeg..helemaal gezien wat je voor een abo betaald..je zou maar net het goal missen..

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:30
djerror schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:36:
[...]

Dit is wel heeel nasty zeg..helemaal gezien wat je voor een abo betaald..je zou maar net het goal missen..
Ze zullen het wel zo plannen dat dat voorkomen wordt, anders barst de klachtenregen al helemaal los.
Reclame voor je eigen content is prima maar hou het dan op de korte tussenpauzes tussen het schakelen van wedstrijd naar studio etc., en niet zo dusdanig groot in beeld tijdens een wedstrijd.

Bij de Formule 1 zijn ze overigens vooralsnog wel weer gestopt met de (Carglass) reclame in beeld, dus het klagen werkt wel.
Pagina: 1 ... 120 121 122 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee