Kenny_026 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:36:
[...]
In de forums verzand je snel in, huh daar heb ik last van of, dan koop je gewoon een nvidia shield met f1tv pro… ik zit aan dat laatste te denken met het blijft Viaplay die ons in die ellende gedrukt heeft.
Nee F1 heeft ons de ellende ingedrukt door de rechten aan een partij te verkopen die niet actief was in de NL markt en die als doel had alleen streaming aan te bieden.
Kenny_026 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:39:
[...]
F1TV is een goedkoper alternatief maar voor veel mensen geen optie. Je benaderd het teveel vanuit jezelf. Ja ik kan een shield of chromecast kopen en f1tv casten. Voor mijn vader is dat gedoe en die is geen uitzondering op de regel. Hoe dan ook, deze zijsprongen zouden niet nodig moeten zijn. Het is allemaal achteruitgang voor de Nederlandse kijkers.
Ik heb je (rant) post van zaterdag 22 april 2023 09:20 geplust, want ik ben het in grote lijnen met je eens, maar ik vind ook dat je het zelf vanuit jezelf (je had blijkbaar ziggo) en vroeger was alles beter benaderd. Als je niet bij Ziggo zat moest je ook al 15 euro voor ziggo sport gaan afnemen. En heel vroeger zat het bij Filmnet. En als je TV provider die mogelijkheid niet bood om een abonnement er op te nemen, dan was er vroeger geen mogelijkheid, en nu kan je vaak streamen.
De technologische ontwikkelingen zijn nu eenmaal dat alles streaming dan wel ip based gaat worden. Zelfs Ziggo gaat die kant op. Naast een aantal nadelen bied het ook voordelen. En ja sommige mensen (honderd duizenden) kunnen niet meekomen in deze digitalisering, vergelijk het met telebankieren of belasting aangifte via internet, en dat is een maatschappelijk probleem. Maar er zijn ook veel (meer) mensen die het wel een vooruitgang vinden (de ontwikkeling algemeen, niet viaplay

). Wat dat betreft zijn F1TV en Viaplay hetzelfde, beide streamen ze, en viaplay bied alleen tijdelijk het lineaire kanaal aan (omdat er zoveel klachten waren)
En begrijp mij goed, mijn ouders (75+) kunnen hierin zeker niet in mee. Ze hebben 20-30 jaar een video recorder gehad die ze niet kunnen bedienen (en hij staat er nog steeds). Ik heb ze regelmatig aangegeven dat ze niet meer op de uitzending herhaling van bv radar hoeven te wachten, want met rode knop etc. Maar ze doen het niet, en wachten op de lineaire herhaling...
Persoonlijk met een samsung smart TV uit 2007 kan ik al helemaal geen streaming diensten kijken op die tv zonder chromecast (heb ik, vind ik onhandig) of fire TV (gebruik ik, voor F1 TV SkyShowtime, NPO en Ziggo GO) of dergelijke. En ik ga geen nieuwe TV kopen als ik voor 36 euro (aanbieding firestick 4K) wel die diensten kan gaan gebruiken
De grap is dat mijn ouders 2 nieuwere TV's hebben, waar ze wel op kunnen streamen, maar het dus niet gebruiken (ik heb het zelf al geconfigureerd voor als ik eens bij ze ben). Vorig jaar had ik viaplay via (hun) Ziggo afgenomen, zodat zij het lineaire kanaal hadden. Helaas dit jaar ben ik (in overleg) voor F1 TV pro gegaan.
Dus ja dit is een achteruit gang voor sommige kijkers, en voor anderen een vooruitgang. Maar dat was het ook geweest als men het niet aan Ziggo had gegunned maar aan KPN of Delta, want dan had je het mogelijk ook niet kunnen zien. En de volgende winnaar van de rechten zal het zeer waarschijnlijk ook gaan streamen, dus je kan je er tegen keren, maar het gaat sowieso gebeuren....