Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Als je eens de moeite neemt om te lezen op internet dan zie je dat veel mensen klagen. Dat vind ik ‘heel veel’ mensen. Ik vind één iemand al teveel, want je moet gewoon zorgen dat je links op orde zijn. De links om lid te worden doen het ook, toch? Ik zal het hierdoor niet snel meer nemen. Geen zin in al dat gedonder. Heb nu F1Pro en zou het dan alleen nemen voor Engels voetbal. Dat laatste heb ik toch geen tijd voor dus keus is simpel.
I don't have dreams, I have goals!!
Waardeloos dit!
Dit kan wel. Je gaat naar sport, dan f1 en dan helemaal naar onderen.DeBaroN schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:04:
Waarom kan ik de hele kwalificatie F1 Spanje niet weer kijken op Viaplay?! Alleen een samenvatting?
Waardeloos dit!
Nope. Dat is een samenvatting van 18min.Deef_K schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:26:
[...]
Dit kan wel. Je gaat naar sport, dan f1 en dan helemaal naar onderen.
Ook als ik de zoekfunctie gebruik, niks dus.
[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 03-06-2023 21:10 ]
Ik kijk, as we speak, de kwalificatie terug. Hij staat er dus wel. Het laatste icoon, helemaal onderaan rechts.DeBaroN schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:03:
[...]
Nope. Dat is een samenvatting van 18min.
Ook als ik de zoekfunctie gebruik, niks dus.
Edit: In de omschrijving staat “interview na kwalificatie “, maar bij tijdstip staat 15:25, wat voor mij de trigger was, omdat de kwali om 16:00 begon.
[ Voor 19% gewijzigd door Pvd01 op 03-06-2023 21:31 ]
Bij heel, heel veel mensen die niets te klagen hebben zullen die dat niet op het internet en in fora en topics zoals dit posten. Ergo het enige vergelijkingsmateriaal wat je hebt, zijn de mensen die wel klagen op fora en dat zijn er dan in verhouding heel, heel veel t.o.v de niet klagers. Maar een totaal beeld om tot de conclusie te komen waartoe jij komt is er dus niet.Redondo1982 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:50:
[...]
Als je eens de moeite neemt om te lezen op internet dan zie je dat veel mensen klagen.
Ik had het even gemist maar viaplay jaar abo is weer 99 euro
€99 voor 12-maanden
Tijdelijke aanbieding
Ontvang 12- maanden voor €99! (€167.88)
Everything is better with Bluetooth
Ik durf te stellen dat Netflix meer gebruikers heeft in Nederland en België, dan Viaplay.RCBL schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:01:
Bij heel, heel veel mensen die niets te klagen hebben zullen die dat niet op het internet en in fora en topics zoals dit posten. Ergo het enige vergelijkingsmateriaal wat je hebt, zijn de mensen die wel klagen op fora en dat zijn er dan in verhouding heel, heel veel t.o.v de niet klagers. Maar een totaal beeld om tot de conclusie te komen waartoe jij komt is er dus niet.
Kijk ik naar het tweakers-topic over Netflix, dan zijn daar sinds juli 2021, 64 pagina's over volgeschreven, het topic over viaplay kent 485 pagina's.
Het kan natuurlijk zijn dat er enkel problemen waren bij het opstarten, dus laat ik dan enkel naar de pagina's van de afgelopen 6 maanden kijken. Dan kent het Netflix-topic er 15 en het viaplay-topic 38.
Kijk ik naar het eerste jaar dan was het Netflix topic goed voor 75 pagina's en het viaplaytopic goed voor 379 pagina's.
Kijk ik tot slot enkel naar het eerste jaar dat de diensten officieel beschikbaar waren (11-09-2013 voor Netflix en 01-03-2022 voor Viaplay), dan gaat het om 183 pagina's voor Netflix en 396 pagina's voor viaplay.
Over viaplay wordt dus veel meer geschreven en zoals je zelf al zegt, worden positieve ervaringen veel minder snel gedeeld.
En dan te bedenken dat Netflix destijds het wiel nog moest uitvinden, terwijl Viaplay slechts gebaande paden hoeft te bewandelen.
[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 04-06-2023 14:07 ]
Toch te veel klanten verloren? Anders zou ik niet weten waarom ze nu pas die aanbieding hebben.jeanj schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:16:
(crosspost uit het f1 topic)
Ik had het even gemist maar viaplay jaar abo is weer 99 euro
[...]
https://www.telegraaf.nl/...len-tegen-topman-stapt-op
Wie had dat nou verwacht?Mr Drizzle schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:07:
De Telegraaf: Prestaties bij streamingdienst Viaplay vallen tegen: topman stapt op

Mwah. Op zich begreep ik het wel, maar ik snap niet dat ze zo snel goede resultaten verwachten. Ze hebben echt overbetaald voor de rechten, dus is ook niet mogelijk om zo snel veel 'winst' te maken.stylezzz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:45:
[...]
Wie had dat nou verwacht?Ik verwacht weinig verandering, maar we kunnen hoop houden uiteraard....
precies het jaar waar ook de rechten op de formule1 verlopen in Nederland.
Aangezien het niet helemaal volgens plan lijkt te lopen, ben ik wel benieuwd wat het business model dan is om ooit geld te gaan verdienen aan die gigantische bedragen voor de F1 rechten.
Door de goede prestaties van Max, zijn er denk ik in 2024 wel meer kapers op de kust om de F1 rechten in Nederland in handen te krijgen.
25 oktober 2022
Viaplay breidt uit
Het relatief jonge bedrijf verwacht in 2024 winst te gaan draaien, een jaar eerder dan eerst was geprojecteerd. Dit wijt men aan de sneller dan verwachte toegenomen verkoop van abonnementen en de investeringen in Nederland, Polen en het Verenigd Koninkrijk. In het laatstgenoemde gebied zal men vanaf 1 november actief zijn.
Als er dan al te veel betaald is voor rechten , niet de kwaliteit wilt brengen wat men in het kritische Nederland verwacht met onze standaard.
Benieuwd wat ze verder gaan doen bij Viaplay,
Ik mis ze alvast niet kijk alles via f1tv nu en ideaal.
https://www.msn.com/nl-nl...d/ar-AA1c8sxY?li=BB13ppTU
Ik niet. Viaplay zei toch altijd dat het zo geweldig ging in Nederland?stylezzz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:45:
[...]
Wie had dat nou verwacht?Ik verwacht weinig verandering, maar we kunnen hoop houden uiteraard....
Maar volgens mij begrijpen ze het zelf ook niet. In dat artikel wordt gelinkt aan "Kijkcijfers streamingdiensten groot zwart gat: ’Niemand weet wat abonnees bekijken’"
Huh? Ik zou zeggen dat juist bij de klassieke TV je niet weet wat iemand kijkt. Daar is kijk- en luisteronderzoek voor (waar mij nog nooit iets gevraagd is). Als je streams bekijkt weet je toch precies wat iemand opent? Je weet toch precies hoeveel data van welke stream je serveert?
Signatures zijn voor boomers.
De Nederlandse markt is peanuts vergeleken met de Engelse en de Duitse, waar Viaplay ook de rechten heeft. En op die markten werkt het succes van Verstappen juist in het nadeel van de zender. In beide landen zal de interesse flink gedaald zijn. In Engeland zijn ze jarenlang verwend met de Hamilton dominantie en zijn niet geïnteresseerd in een winnende Nederlander, bij de Duitsers speelt ook mee dat Vettel gestopt is.Bushie schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:04:
Volgens de initiële berichten van Viaplay zelf, zouden ze pas in 2024 winst gaan maken,
precies het jaar waar ook de rechten op de formule1 verlopen in Nederland.
Aangezien het niet helemaal volgens plan lijkt te lopen, ben ik wel benieuwd wat het business model dan is om ooit geld te gaan verdienen aan die gigantische bedragen voor de F1 rechten.
Door de goede prestaties van Max, zijn er denk ik in 2024 wel meer kapers op de kust om de F1 rechten in Nederland in handen te krijgen.
[...]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Overigens denk ik dat in Nederland zelf de interesse bij extreme dominantie ook wel wat gaat dalen. Het haalt gewoon veel van de spanning weg. Er zullen zeker meer kapers op de kust zijn voor de rechten, maar die zullen waarschijnlijk rationeler bieden dan Viaplay (ook nog met het inmiddels behoorlijke marktaandeel van F1TV in het achterhoofd).
[ Voor 48% gewijzigd door TexMex op 05-06-2023 11:19 ]
haha... ja, nederland lijkt een van de meest vocale landen als het gaat om kritiek te uiten op viaplay. Logisch du s om vol te houden dat je juist daar het grootste succes hebt....Maasluip schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:29:
[...]
Ik niet. Viaplay zei toch altijd dat het zo geweldig ging in Nederland?
Maar volgens mij begrijpen ze het zelf ook niet. In dat artikel wordt gelinkt aan "Kijkcijfers streamingdiensten groot zwart gat: ’Niemand weet wat abonnees bekijken’"
Huh? Ik zou zeggen dat juist bij de klassieke TV je niet weet wat iemand kijkt. Daar is kijk- en luisteronderzoek voor (waar mij nog nooit iets gevraagd is). Als je streams bekijkt weet je toch precies wat iemand opent? Je weet toch precies hoeveel data van welke stream je serveert?
Nu krijg je relevante informatie van vele experts ..
En het ging toch zo goed allemaal....?Mr Drizzle schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:07:
De Telegraaf: Prestaties bij streamingdienst Viaplay vallen tegen: topman stapt op
Heb altijd het gevoel gehad dat deze strategie niet haalbaar was tenzij ze de rechten zouden doorverkopen aan een grotere speler met een betere dienst. Mijn opsomming waarom:
* Beeldkwaliteit pas niet bij een premium dienst
* Prijs die ze voor de rechten (f1) betaald hebben ligt veel te hoog
* Engels voetbal pakket is het meest uitebreide ooit (en ook dus voor betaald). Echter kijkt men buiten Engeland alleen maar naar de grote wedstrijden/belangrijke potjes. Overige wedstrijden worden zeer matig bekeken
* App niet makkelijk te gebruiken bij live sport. Je kan niet snel zappen tussen wedtrijden/evenementen
* Communicatie naar buiten. "we gaan het anders doen". "Beeldkwaliteit ligt aan de consument". "we kunnen geen 4k aanbieden omdat we streamen". Maar de keuze om te streamen doen ze zelf omdat ze lineair te duur vinden. Consument de dupe
* combinatie sport en films/series in 1 abbo. Waarbij de films en series gewoon tegenvallen vergeleken met andere aanbieders.
Ik geloof best in een premium streaming sportaanbieder. Maar dan gewoon in 4k (HDR) kwaliteit en veel toegankelijke qua gebruik met een sympathiekere uitstraling.
[ Voor 61% gewijzigd door Aartstyle op 05-06-2023 13:09 ]
Alleen de race heb ik weer via F1TV gekeken, ik kan niet wennen aan de live beeldkwaliteit bij Viaplay, die lijkt minder scherp en ook minder kleurrijk.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Misschien kunnen ze de bitrate van de 5 Mb/s stream nog eens halveren om de kosten te drukkenMr Drizzle schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:07:
Heb dat toch liever als voetbal kijker, een fatsoenlijk beeldkwaliteit vergeleken wat het nu is bij ViaplayMilesD. schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:44:
Ik moet er toch niet aan denken dat het weer bij Ziggo terechtkomt, aan tafel DJ,s, wielrenners en nietszeggende acteurs ..
Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie
ik mag hopen dat ze verdwijnen van de markt met hun rotzooi en dat we straks weer naar een normaal beeld met normaal commentaar kunnen kijken bij een andere aanbieder
Denk 2 opties:
1. Alle rechten verkopen
2. Geheel een nieuwe koers gaan varen, maar dat lukt je niet zomaar op korte termijn, daarbij heb je de rechten al te duur ingekocht en heb je niet de infrastructuur om het zomaar even anders te doen.
Ik verwacht dat binnen zes maanden de rechten weer te koop zijn.
Hahaha... scharen we albers onder de experts? 'het is maar een momentopname'ZicoDon schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:16:
[...]
Heb dat toch liever als voetbal kijker, een fatsoenlijk beeldkwaliteit vergeleken wat het nu is bij Viaplay

Ik ben het totaal niet met je eens. Ik vond het bij Ziggo erg fijn. Al genieten bij voorbeschouwing en ook nabeschouwing. Laat maar terugkomen hoor!MilesD. schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:44:
Ik moet er toch niet aan denken dat het weer bij Ziggo terechtkomt, aan tafel DJ,s, wielrenners en nietszeggende acteurs ..
Jammer genoeg kijk ik wel bijna alle F1 races bij een vriend die nog Viaplay heeft...nog steeds heb ik dezelfde ergernissen bij Viaplay! Ik kan maar niet wennen aan de commentatoren (en aan Albers/Coronel) die van de f een v maken, en van een s een z... Heel irritant als je dat eenmaal doorhebt..
Ik zal eens een wedstrijd via de F1TV app casten als.ik bij hem ben, kijken of hij dan ook overstapt.
Als ze die 99 euro aanbieding direct hadden gedaan in maart was ik misschien nog wel gebleven. Ze hebben zelf hun klanten weggejaagd door hun prijsverhogingen en reclame tijdens de race....
Verwijderd
https://www.totaaltv.nl/n...ijk-voor-halve-prijs-aan/
Pas zodra kerst en Pinksteren op dezelfde dag vallen neem ik weer viaplay. De minachting naar de gebruikers toe was verbazingwekkend.Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:30:
Viaplay biedt abonnement tijdelijk voor halve prijs aan
https://www.totaaltv.nl/n...ijk-voor-halve-prijs-aan/
Dit is een mooi lokkertje voor nieuwe klanten die nog onwetend zijn.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Wel ga ik kpn even bellen om een korting te krijgen want dit verschil is gewoon te groot
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Nu wederom. Dit is de ultieme middelvinger naar je (voornamelijk nog) vaste klanten die begin dit jaar een nieuw jaarabbo hadden afgesloten omdat ze blijkbaar waardering hadden voor het huidige aanbod. Blijkbaar was die inflatiecorrectie toch niet zo broodnodig....Pjottski schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:41:
[...]
Pas zodra kerst en Pinksteren op dezelfde dag vallen neem ik weer viaplay. De minachting naar de gebruikers toe was verbazingwekkend.
Wederom ligt het aan de klant, maar zichzelf een spiegel voorhouden is heel lastig.
Het rommelt bij streamingdienst Viaplay. Topman Anders Jensen vertrekt bij het bedrijf vanwege tegenvallende resultaten. Het videoplatform, dat onder meer de Formule 1-races van Max Verstappen uitzendt, heeft zijn financiële verwachtingen inmiddels naar beneden bijgesteld.
Jensen wordt opgevolgd door Jørgen Madsen Lindemann. Hij is oud-topman van MTG, het voormalige moederbedrijf van Viaplay. Jensen stond sinds de oprichting van Viaplay in 2018 aan het roer.
Viaplay heeft zijn verwachtingen voor dit jaar bijgesteld, omdat de marktomstandigheden volgens het bedrijf snel verslechteren. Ook duurt het volgens de streamingdienst langer dan verwacht om bezuinigingen door te voeren.
Daarnaast heeft Viaplay zijn operationele en financiële doelstellingen voor de lange termijn ingetrokken. Het bedrijf zal naar verwachting tijdens de presentatie van de tweedekwartaalcijfers nieuwe vooruitzichten delen.
Viaplay verwacht onder meer dat de advertentie-inkomsten in het tweede kwartaal met 12 tot 16 procent zullen dalen. Dat is het gevolg van de flinke en snelle verslechtering van de tv- en radioreclamemarkten in met name Scandinavië.
Bovendien nemen consumenten minder snel een abonnement op Viaplay, omdat de kosten voor het levensonderhoud de afgelopen tijd sterk zijn gestegen. Daardoor trekt de tv-dienst minder abonnees dan verwacht.
Als gevolg van het nieuws heeft Viaplay maandag op de beurs in Stockholm ruim de helft van zijn beurswaarde zien verdampen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Exact dit, ze zouden alles beter gaan doen. En op een aantal vlakken is dat gelukt. Maar op het belangrijkste vlak voor mij was er alleen maar achteruitgang: de beeld kwaliteit. Man man man, en dan ook nog het lef hebben om dit bij de klant neer te leggen. Terwijl f1tv met dezelfde bitrate inmiddels veeeel betere kwaliteit weet te produceren. Laten we het dan niet over voetbal hebben, das helemaal triest.Pjottski schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:41:
[...]
Pas zodra kerst en Pinksteren op dezelfde dag vallen neem ik weer viaplay. De minachting naar de gebruikers toe was verbazingwekkend.
Ik kan ook genieten van f1 of voetbal, maar niet in deze kwaliteit voor de premium prijs die je er voor betaald. Is gewoon zwaar ondermaats.Gunner schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:52:
Er is nog steeds wel een hoop haat hier richting Viaplay. Heb genoten van alle premier league wedstrijden
Tsja als 60% van de aandelen in een dag verdampt zijn de aandeelhouders niet blij.... Er moeten dus zieltjes gewonnen worden en snel ook zodat je de aandeelhouders weer tevreden krijgt. Dat dit over de rug van je klanten gaat dat maakt niet uit he... Die middelvinger hebben we als klant al meerdere malen gehad.stylezzz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:15:
[...]
Nu wederom. Dit is de ultieme middelvinger naar je (voornamelijk nog) vaste klanten die begin dit jaar een nieuw jaarabbo hadden afgesloten omdat ze blijkbaar waardering hadden voor het huidige aanbod. Blijkbaar was die inflatiecorrectie toch niet zo broodnodig....
[ Voor 43% gewijzigd door HaterFrame op 05-06-2023 19:59 ]
I am the great Cornholio!
was ook het eerste wat ik dacht, de klanten die wel het abonnement hebben verlengt, krijgen nog fijn even een trap na.stylezzz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:15:
[...]
Nu wederom. Dit is de ultieme middelvinger naar je (voornamelijk nog) vaste klanten die begin dit jaar een nieuw jaarabbo hadden afgesloten omdat ze blijkbaar waardering hadden voor het huidige aanbod. Blijkbaar was die inflatiecorrectie toch niet zo broodnodig....
Inderdaad, dit. Nooit ligt het aan hunzelf, altijd ligt het aan een ander. Of het nu technische problemen zijn of dat ze overduidelijk teveel hebben betaald voor licenties: het probleem wordt altijd door een ander veroorzaakt. En dan het liefst de individuele klant, want die heeft minder macht.Pjottski schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:05:
Bron: https://www.nu.nl/tech/62...-de-kleintjes-letten.html
Wederom ligt het aan de klant, maar zichzelf een spiegel voorhouden is heel lastig.
[...]
Het slimste wat viaplay kan doen om de cijfers wat beter te krijgen is ziggo bellen en daar een deal mee maken om de beelden door te zetten. In het lopende f1 seizoen heeft het gros zijn keuze al gemaakt over hoe hij dit seizoen zal kijken. Met deze aanbieding bereiken ze net niks.... je kunt alleen nog proberen om geld van ziggo te krijgen en dat mensen daar op het free-to-ziggo customer kanaal gaan aanhaken.HaterFrame schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:54:
[...]
Tsja als 60% van de aandelen in een dag verdampt zijn de aandeelhouders niet blij.... Er moeten dus zieltjes gewonnen worden en snel ook zodat je de aandeelhouders weer tevreden krijgt. Dat dit over de rug van je klanten gaat dat maakt niet uit he... Die middelvinger hebben we als klant al meerdere malen gehad.
Alsjeblieft niet. Bij Ziggo was ik hetzelfde bedrag per maand kwijt als bij ViaPlay en dan moest ik maar hopen dat mijn club uitgezonden werd. ViaPlay streamed alle 380 wedstrijden van de Premier League. Iedere fan kan elke speelronde zijn club volgen. Gewoonweg geweldig.stylezzz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:31:
[...]
Het slimste wat viaplay kan doen om de cijfers wat beter te krijgen is ziggo bellen en daar een deal mee maken om de beelden door te zetten. In het lopende f1 seizoen heeft het gros zijn keuze al gemaakt over hoe hij dit seizoen zal kijken. Met deze aanbieding bereiken ze net niks.... je kunt alleen nog proberen om geld van ziggo te krijgen en dat mensen daar op het free-to-ziggo customer kanaal gaan aanhaken.
Bij Ziggo betaalde ik hetzelfde bedrag, maar moest ik maar hopen dat ik mijn club kon zien spelen.HaterFrame schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:54:
[...]
Ik kan ook genieten van f1 of voetbal, maar niet in deze kwaliteit voor de premium prijs die je er voor betaald. Is gewoon zwaar ondermaats.
Ik zit niet te wachten op betalen en dan niet eens alles uitgezonden wordt.Steenw schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:25:
Zie hier wordt een mens blij van een aandeeltje Viaplay is op 1 dag 60% minder waard
ik mag hopen dat ze verdwijnen van de markt met hun rotzooi en dat we straks weer naar een normaal beeld met normaal commentaar kunnen kijken bij een andere aanbieder
Ik zeg ook niet dat viaplay hun eigen uitzendingen moet staken. Slechts een tip hoe dat ze snel wat meer geld kunnen maken om hun aandeelhouders tevreden te houden....JeroenNietDoen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:03:
[...]
Alsjeblieft niet. Bij Ziggo was ik hetzelfde bedrag per maand kwijt als bij ViaPlay en dan moest ik maar hopen dat mijn club uitgezonden werd. ViaPlay streamed alle 380 wedstrijden van de Premier League. Iedere fan kan elke speelronde zijn club volgen. Gewoonweg geweldig.
Ik denk dat je een sublicentie bedoelt, en dat zou inderdaad kunnen. Voor een paar miljoen lastenverlichting Ziggo/ESPN een aantal wedstrijden/races uit laten zenden. Voor het volledige programma kan je, als je wilt, dan alsnog bij ViaPlay terecht.stylezzz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:08:
[...]
Ik zeg ook niet dat viaplay hun eigen uitzendingen moet staken. Slechts een tip hoe dat ze snel wat meer geld kunnen maken om hun aandeelhouders tevreden te houden....
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk. 600mil+ in een dag zien verdampen is niet niks, ben benieuwd hoe de trend morgen is.
In plaats van de consument te forceren om naar hun content te kijken kunnen ze de rechten beter als handelswaar zien en er zoveel mogelijk geld mee proberen te verdienen zolang het kan. Mensen als @JeroenNietDoen die klaarblijkelijk tevreden zijn blijven toch wel, en de kijkers die de content liever anders tot zich nemen voelen zich er ook prettiger bij.dudinson schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:15:
[...]
Ik denk dat je een sublicentie bedoelt, en dat zou inderdaad kunnen. Voor een paar miljoen lastenverlichting Ziggo/ESPN een aantal wedstrijden/races uit laten zenden. Voor het volledige programma kan je, als je wilt, dan alsnog bij ViaPlay terecht.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk. 600mil+ in een dag zien verdampen is niet niks, ben benieuwd hoe de trend morgen is.
Ik zal niet zeggen dat ik supertevreden ben over de kwaliteit van de streams, de bitrate mag wel beter maar het werkt wel altijd als een trein, maar wel supertevreden over het aanbod, dat is beter dan alle voorgangers. Dat zijn de redenen dat ik wel blijf ja, want ik heb ook geen alternatief.stylezzz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:22:
[...]
Mensen als @JeroenNietDoen die klaarblijkelijk tevreden zijn blijven toch wel,
F1 fans hebben tenminste een alternatief.
[ Voor 16% gewijzigd door JeroenNietDoen op 05-06-2023 21:29 ]
Daarom. Blijkbaar is er een klantengroep die tevreden is met het gebodene, het zijn er alleen niet genoeg om een winstgevend geheel van te maken. Nu kun je natuurlijk zeggen dat ze nooit zoveel hadden moeten bieden voor de rechten van de diverse sportaanbieders, maar het is nu gegokt en verloren. Je zal daarom andere keuzes moeten gaan maken om de boel winstgevend te krijgen......JeroenNietDoen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:25:
[...]
Ik zal niet zeggen dat ik supertevreden ben over de kwaliteit van de streams, de bitrate mag wel beter maar het werkt wel altijd als een trein, maar wel supertevreden over het aanbod, dat is beter dan alle voorgangers. Dat zijn de redenen dat ik wel blijf ja, want ik heb ook geen alternatief.
[ Voor 18% gewijzigd door upje op 05-06-2023 22:14 ]
Dit inderdaad. Voor iedereen die alleen geïnteresseerd is in de F1 is 'F1 TV' een veel beter alternatief. Kan me niet voorstellen dat iemand Viaplay neemt voor de films, daar zijn veel betere alternatieven voor.upje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:12:
Ik heb nooit begrepen waarom Viaplay niet verschillende pakketten heeft. Een pakket met alleen F1 tegen een concurrerende prijs, een sport pakket met alle sporten (hogere prijs) en een totaalpakket, dus alle sporten + films & series. Op die manier kan je veel meer klanten bedienen. Weliswaar tegen een gemiddeld lagere prijs, maar de omzet zal toch echt hoger liggen dan wanneer je nu alle klanten een totaalpakket tegen een hoge prijs probeert te verkopen, terwijl de meeste klanten niet een totaalpakket willen hebben.
Blijft over: Engels en Duits voetbal, en darten. Dat zal voor de meeste Nederlands echter een 'nice to have' zijn in plaats van een 'need to have'.
Pas als je als partij de rechten van het nationale voetbal hebt kun je echt hoog van de toren blazen. Het pakket van Viaplay is het wat dat betreft 'net niet', en er zijn op onderdelen betere alternatieven.
Ja dat snap ik ook niet. Maar aan de andere kant. ViaPlay in Scandinavia heeft iets andere plek dan ViaPlay bij ons. Het is daar soort van Videoland icm met sport. En daar kan je wel verschillende pakketjes nemen. Het kan dus zijn dat ze dat bij ons ook gingen doen.upje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:12:
Ik heb nooit begrepen waarom Viaplay niet verschillende pakketten heeft. Een pakket met alleen F1 tegen een concurrerende prijs, een sport pakket met alle sporten (hogere prijs) en een totaalpakket, dus alle sporten + films & series. Op die manier kan je veel meer klanten bedienen. Weliswaar tegen een gemiddeld lagere prijs, maar de omzet zal toch echt hoger liggen dan wanneer je nu alle klanten een totaalpakket tegen een hoge prijs probeert te verkopen, terwijl de meeste klanten niet een totaalpakket willen hebben.
Ze durven ook nog eens de consument de schuld te geven hiervoor, terwijl hun aanbod duur is en niet het gewenste beeld levert die klanten willen zien (onscherp 1080p beeld).
Ik blijf de reactie van @Gifkikkertje nog een van de beste vergelijkingen vinden tussen beide diensten als mensen twijfelen wat bedoeld word met onscherp 1080p. Want daar zie je bij de letters precies waaraan wij ons thuis ook stoorden toen we de F1 met Viaplay keken.Bovendien nemen consumenten minder snel een abonnement op Viaplay, omdat de kosten voor het levensonderhoud de afgelopen tijd sterk zijn gestegen. Daardoor trekt de tv-dienst minder abonnees dan verwacht.
Mijn enige hoop voor de kijkers is dat Viaplay de kwaliteit nu wel gaat verbeteren nu ze een klap krijgen
EDIT:
Ik was helemaal vergeten om de klantenservice mee te nemen in mijn verhaal, want die krijgt ook een onvoldoende. Na 10 mails, 30 tweets en meerdere pogingen tot contact via de livechat, kreeg je maar een paar keer gehoor. En als je dan contact kreeg werd je niet serieus genomen door de mensen achter de klantenservice, vaak lag het aan je eigen apparatuur (1 Gbit/s Abonnement van KPN, Cat6 kabels, 1Gbit/s netwerkapparatuur, Sony Oled 8AG met een Chromecast 4k op Wifi6 en mijn vader heeft een LG Oled van nog geen twee jaar oud met ook alles Cat6 en 1Gbit's netwerkapparatuur). Zelfs toen ik dit uitlegde kreeg te horen wat is cat6?

[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 06-06-2023 10:04 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Of je de kwaliteit van de uitzendingen goed genoeg vind is voor een ieder persoonlijk om te bepalen natuurlijk. Zoals @JeroenNietDoen aangeeft prefereer ik ook het aanbod boven evt iets minder kwaliteit of een wat brakke app soms. Dat neem ik dan op de koop toe.HaterFrame schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:54:
Ik kan ook genieten van f1 of voetbal, maar niet in deze kwaliteit voor de premium prijs die je er voor betaald. Is gewoon zwaar ondermaats.
Hier word een mens vrolijk van hopelijk komen er nog meer van deze mooie plaatjesIkWilbert schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:41:
Tja.. dit zie je niet graag als beursgenoteerd bedrijf...
[Afbeelding]
nieuws: IT-storing legde treinverkeer in en rond Amsterdam plat - updateJeroenNietDoen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:25:
[...]
Maar het werkt wel altijd als een trein,

Maar jij bent een uitzondering denk ik. Er zijn maar weinig mensen die kijken naar andere wedstrijden dan de hoofdwedstrijden. Nu heb je in de UK natuurlijk een hoop (potentiele) topclubs, maar in Duitsland al een stuk minder. Laat staan de 2e divisies in die landen. Daar kijkt echt niemand naar buiten het eigen land.JeroenNietDoen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:25:
[...]
Ik zal niet zeggen dat ik supertevreden ben over de kwaliteit van de streams, de bitrate mag wel beter maar het werkt wel altijd als een trein, maar wel supertevreden over het aanbod, dat is beter dan alle voorgangers. Dat zijn de redenen dat ik wel blijf ja, want ik heb ook geen alternatief.
Las van de week een artikel dat f1 tv een voorbeeld is voor alle andere sportcompetities. Gewoon zelf je beelden vermarkten en daar kan ik mij wel in vinden.
Dat gaat over de rechten per 2025. Die waren altijd gepland om komende maanden weer verkocht te worden, dit heeft niets met het huidige slechte weer van ViaPlay te maken, op het feit na dat ze nieuwe rechten waarschijnlijk niet kunnen betalen. ViaPlay kan altijd zelf nog beslissen om de huidige rechten eerder te verkopen, maar voor nu hebben ze die gewoon nog tot eind volgend jaar.
Nee niet echt? Het is een nogal suggestief stukje dat mogelijk Vodafone/Ziggo mee gaat bieden om de rechten in 2025. Eigenlijk staat er niet echt iets nieuws.
Er is echt een hoop wishfull thinking in dit topic en viaplay zal en moet kapot gaan of zoiets, terwijl diegene die alleen in F1 geinteresseerd zijn gewoon naar F1TV kunnen gaan?
Nee, ik ben het geheel met hem eens. Kan de kwaliteit beter anno 2023? Zeker. Heb ik een legaal alternatief voor, in dit geval, de Premier League? Nee. Ik heb dit jaar alles kunnen zien (wat ik wilde zien), zelfs de Engelse vrouwencompetitie! Al met al ben ik dus wel tevreden.
[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 06-06-2023 14:29 ]
En Ziggo heeft vorige keer uitgerekend dat ze 30 miljoen te veel vonden, dus dan zouden de rechten nu ineens voor 40-50 miljoen verkocht gaan worden? Als Viaplay minder geld heeft dan is er minder tegen elkaar opbieden dus zou je eerder lagere bedragen verwachten.
Signatures zijn voor boomers.
er zijn internationaal nog wel meer partijen die wel willen, waarbij ik ESPN no het meest passend zou vinden.
Zelfs Netflix en Amazon hebben ooit een poging gedaan om de rechten in handen te krijgen.
https://www.autoblog.nl/n...ijd-om-f1-rechten-3361941
Ik acht die kans groter dan dat het Ziggo wordt. [hopelijk]Bushie schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:58:
Het is ook niet alleen Viaplay vs Ziggo in 2024/2025
er zijn internationaal nog wel meer partijen die wel willen, waarbij ik ESPN no het meest passend zou vinden.
Zelfs Netflix en Amazon hebben ooit een poging gedaan om de rechten in handen te krijgen.
https://www.autoblog.nl/n...ijd-om-f1-rechten-3361941
Ziggo zal het niet kunnen betalen, ze konden het nu ook niet. Ze moeten ten eerste meer klanten zien te krijgen wat ik niet zie gebeuren. Als Max tegen die tijd nog steeds zo dominant is zullen veel "orange Army verstappen" fans afhaken.
ESPN wordt al teruggefloten door disney met hun bod op het voetbal. VodafoneZiggo zal ook niet staan te springen om geld te gaan verbranden. Want hoeveel klanten moeten ze wel niet behouden/krijgen om het rendabel op het gratis net te zetten?
Ik denk dat als het gekocht wordt het of Amazon is die prime hard in de markt wil zetten (met een verhoging erbij) of een heel nieuwe partij die voet aan de bodem wil krijgen in Nederland.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
40 tot 50 miljoen per jaar terugverdienen v.w.b. de F1 rechten, terwijl je concurrent hetzelfde product aanbied voor €65,00 per jaar wordt een lastig business model.
[ Voor 42% gewijzigd door Bushie op 06-06-2023 15:50 ]
Wat dat betreft is de geest wel uit de fles. Viaplay heeft F1TV wel op de kaart gezet als alternatief.Bushie schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:44:
Zolang F1TV zo "goedkoop" blijft in Nederland zullen de nieuwe partijen zich nog wel even achter de oren krabben.
40 tot 50 miljoen per jaar terugverdienen v.w.b. de F1 rechten, terwijl je concurrent hetzelfde product aanbied voor €65,00 per jaar wordt een lastig business model.
Amen. Denk wel dat ZiggoSportTotaal met UHD4k wel aantrekkelijk is voor velen en ook sluit FOM nog steeds veel partnerships waarin F1TV meegenomen en gratis is (zoals ZiggoSport al eerder had)Bushie schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:44:
Zolang F1TV zo "goedkoop" blijft in Nederland zullen de nieuwe partijen zich nog wel even achter de oren krabben.
Ik wel, omdat dan het merendeel het goedkoopste pakket neemt. Vind het eerder verbazingwekkend dat je zoveel neertelt voor de F1, terwijl ze zelf ook nog een dienst in Nederland aanbieden.upje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:12:
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 06-06-2023 16:00 ]
Ik vermoed dat Viaplay echt wel de optie heeft gekregen om echt het alleenrecht voor Nederland te krijgen, maar dat ze het desbetreffende bedrag niet op wilden hoesten.NotSoSteady schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:58:
[...]
Ik wel, omdat dan het merendeel het goedkoopste pakket neemt. Vind het eerder verbazingwekkend dat je zoveel neertelt voor de F1, terwijl ze zelf ook nog een dienst in Nederland aanbieden.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Wat dat betreft is het een goede zaak dat F1TV er is al een soort referentie qua prijs. Om te voorkomen dat bepaalde partijen de rechten kopen en ze voor een bizarre prijs aan de consument aanbieden. Dat zou de sport kunnen schaden.....TFHfony schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:19:
[...]
Ik vermoed dat Viaplay echt wel de optie heeft gekregen om echt het alleenrecht voor Nederland te krijgen, maar dat ze het desbetreffende bedrag niet op wilden hoesten.
Verwijderd
'Problemen Viaplay zet deur open voor Ziggo Sport, Mol en Plooij'
https://autobahn.eu/artik...iggo-sport-mol-en-plooij/
een website met zoveel pop-ups geknipper en add's, hecht ik weinig waarde aan.Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:31:
Toch eventjes een minder marketing artikel en beter beschreven
Verwijderd
Adblocker?Bushie schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:55:
[...]
een website met zoveel pop-ups geknipper en add's, hecht ik weinig waarde aan.
Het blijft in ieder geval een goede klik trekker, heel de viaplay klucht....Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:31:
Toch eventjes een minder marketing artikel en beter beschreven
Hier het artikel wat als bron gebruikt wordt.Bushie schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:55:
[...]
een website met zoveel pop-ups geknipper en add's, hecht ik weinig waarde aan.
https://www.bnr.nl/nieuws...-heeft-gegokt-en-verloren
De tijd heeft dit scenario al ingehaald en nu zakt het als een pudding in elkaar.
Uiteindelijk blijkt Viaplay een nieuw Sport 7.
Ziggo heeft een Hondaatje gedaan. Ze hadden volgens mij ook behoorlijk spijt dat ze de F1 kwijt raakten. Het is dan ook niet voor niets dat ze het Race Café hebben en ook door zijn gegaan met een voor- en nabeschouwing bij elke race. En natuurlijk de andere extra uitzendingen over de F1.Maasluip schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:40:
En als Viaplay nu 30 miljoen betaalt en hij verwacht dat Ziggo 40-50 miljoen "eenvoudig kan betalen", waarom hebben ze F1 dan laten gaan?
Of het is dat dat Liberty Media gedacht heeft even een paar jaar lekker te cashen om daarna de boel weer goedkoop terug te kopen.
"When you grow up your heart dies"
Ziggo had op dat moment de rechten al jarenlang en wist dus veel beter dan Viaplay hoe de kosten/baten in elkaar zaten. Dat het bod van Viaplay 3 keer zo hoog was (volstrekt onnodig dus) betekende dat de Scandinaviërs geen flauw idee hadden wat deze waarde was.
Vermoed dat Ziggo toen rustig achterover is gaan zitten om deze ramp maar te laten gebeuren. Ze hebben hun F1 programma's in de lucht gehouden omdat ze wel voorvoelden dat Viaplay dit nooit winstgevend zou kunnen maken.
Viaplay had natuurlijk ook nog de pech dat Ziggo's laatste jaar (2021) ons het zo'n beetje meest iconische F1 seizoen ooit heeft gebracht terwijl het sindsdien door de dominantie van Verstappen een stuk minder interessant is geworden voor het brede publiek.
Dat idee had ik ook, gisteren las ik alleen dat de verwachte licentiekosten meer tussen de 40 a 50 miljoen liggen... Kan zomaar zijn dat er straks niemand meer een licentie heeft omdat ze bij de FOM grootheidswaanzin hebben gekregen. Amazon bood volgens mij destijds ook al iets van 20 miljoen.alexbl69 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:31:
In 2021 was het verhaal toch dat Viaplay met haar bod van 30 miljoen Ziggo (dat 10 miljoen had geboden) totaal uit het water schoot?
Ziggo had op dat moment de rechten al jarenlang en wist dus veel beter dan Viaplay hoe de kosten/baten in elkaar zaten. Dat het bod van Viaplay 3 keer zo hoog was (volstrekt onnodig dus) betekende dat de Scandinaviërs geen flauw idee hadden wat deze waarde was.
Vermoed dat Ziggo toen rustig achterover is gaan zitten om deze ramp maar te laten gebeuren. Ze hebben hun F1 programma's in de lucht gehouden omdat ze wel voorvoelden dat Viaplay dit nooit winstgevend zou kunnen maken.
Viaplay had natuurlijk ook nog de pech dat Ziggo's laatste jaar (2021) ons het zo'n beetje meest iconische F1 seizoen ooit heeft gebracht terwijl het sindsdien door de dominantie van Verstappen een stuk minder interessant is geworden voor het brede publiek.
De markt is veel slechter geworden door de inflatie, ik deel nog steeds een Netflix account maar als ik eraf wordt getrapt dan vind ik dat ook wel weer prima (vind de prijs niet opwegen tegenover de content op dit moment).
Denk dat 15 miljoen veel realistischer is op dit moment en bij Ziggo krijgt (kreeg) de Formule 1 veel meer exposure dan bij Viaplay.
Volgens mij is het bieden op de rechten geen "Wie bied er 10, wie bied er 11, wie bied er 12" verhaal. Het is vaak veel lucratiever om slechts 1 bod aan te nemen, en dan de hoogste uit te kiezen. De bieders weten niet van elkaar wat er geboden wordt, dus dan krijg je dit soort verschillen.alexbl69 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:31:
Dat het bod van Viaplay 3 keer zo hoog was (volstrekt onnodig dus) betekende dat de Scandinaviërs geen flauw idee hadden wat deze waarde was.
Viaplay wilde gewoon te graag snel uitbreiden. En als je snel een markt wil betreden, wil je zeker zijn dat je de rechten hebt en niet weer 3 jaar moet wachten tot je weer een kans hebt. Je gaat de markt niet betreden met nauwelijks content of content die enkel een kleine niche bediend. Tenminste: niet als je voor snelle groei gaat.
Ik vind alles best, als F1TV maar een optie blijft. In de reacties op het originele artikel zie je ook een duidelijke trend: Mensen stappen af van Kabel/Ziggo want duur, trager dan glasvezel etc. Mensen stappen meer af van live-tv en dus televisie-pakketten. Zolang F1TV een optie is zal het ook voor Ziggo wel eens tegen kunnen vallen hoeveel mensen terug gaan.
Grappig, dat is hier precies hetzelfde. Kinderen zijn net de deur uit maar die liften nog mee op mijn Netflix abo. Heb al wel een mail gehad met de vraag of ik bij wil betalen, maar als ze dat echt af gaan dwingen zeg ik mijn hele abonnement op want dat is het me niet waard.ArcticWolf schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:13:
[...]
De markt is veel slechter geworden door de inflatie, ik deel nog steeds een Netflix account maar als ik eraf wordt getrapt dan vind ik dat ook wel weer prima (vind de prijs niet opwegen tegenover de content op dit moment).
Denk dat meer streamingsdiensten hier last van gaan krijgen. Veel rechten veel te duur gekocht want the sky was the limit, terwijl de klanten nu langzaam tot het besef komen dat ze wel heel veel geld uitgeven aan al die versnipperde diensten.
Er zitten meerdere licenties in die 167,88 euro per jaar (F1 > 30 miljoen per jaar, Premiere League > ca. 92 miljoen per jaar voor NL , Darten, Bundesliga, series, films, etc).. en dan heb je nog je hele productieteam, IT, reclame, kanaalrechten etc.Bushie schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:52:
Om 30 miljoen aan rechten per jaar dekkend te krijgen met een abbo van €167,88 per jaar (Viaplay) heb je toch een kleine 200.000 nieuwe klanten nodig die bereid dit volledige bedrag te betalen. Als ze dan al durven te speculeren dat ze met de nieuwe rechten 40 tot 50 miljoen per jaar te gaan binnenharken, dan klinkt me dat redelijk kansloos in de oren.
Ik denk dat het zomaar richting de 200 miljoen per jaar kan lopen, dan heb je minimaal 1,2 miljoen volledig betalende klanten nodig.
In Scandinavië betaal je zo 50 euro pm voor een Viaplay abonnement, ze hebben zich hier flink vergist in de markt (maar goed, dat was al duidelijk toen ze die absurde bedragen neertelde...)
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 07-06-2023 10:11 ]
offtopic: ik had binnen 3 dagen mijn IPTV weer up-and-running, en door de vele "reclame" die onbedoeld gemaakt is voor IPTV weet ik niet of Viaplay daar veel voordeel uit gaat halen.MilesD. schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:18:
Misschien mazzel voor ViaPlay dat er inmiddels een paar illegale IPTV diensten uit de lucht zijn gehaald waar enkele honderdduizenden gebruikt van hebben gemaakt ..
Na de afgang van de week met -60%, is het aandeel vandaag weer gezakt met -15%
Dat zou niet zo fijn zijn, o.a. voor de mensen die een heel jaar vooruit betaald hebben...
Voor vandaag (nu) staat de teller op -16%
Dat komt nog bovenop de ruim 60% verlies van gisteren.
I intend to live forever. So far, so good.
Goed punt. Ik stond op het punt om de jaaraanbieding van 99 euro te nemen maar geen idee of de beurswaarde ervoor zorgt dat we daarom geen gebruik meer kunnen maken van de betaalde diensten. Aan de andere kant er zijn zat voorbeelden van bedrijven die hun beurskoers hebben zien dalen. Ik zit er niet zo diep in dat hele aandelenverhaal, maar het voelt zo fictief allemaal zo'n koers.Toff schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:27:
[...]
Dat zou niet zo fijn zijn, o.a. voor de mensen die een heel jaar vooruit betaald hebben...
Persoonlijk zou ik wel de overstap naar ziggo maken, zelf als het geheel in het betaalkanaal ziggo racing terecht komt. (Mits een fatsoenlijk tarief gehanteert word) scheelt toch weer zappen tussen voor/na beschouwing en de race.Waah schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:19:
[...]
Volgens mij is het bieden op de rechten geen "Wie bied er 10, wie bied er 11, wie bied er 12" verhaal. Het is vaak veel lucratiever om slechts 1 bod aan te nemen, en dan de hoogste uit te kiezen. De bieders weten niet van elkaar wat er geboden wordt, dus dan krijg je dit soort verschillen.
Viaplay wilde gewoon te graag snel uitbreiden. En als je snel een markt wil betreden, wil je zeker zijn dat je de rechten hebt en niet weer 3 jaar moet wachten tot je weer een kans hebt. Je gaat de markt niet betreden met nauwelijks content of content die enkel een kleine niche bediend. Tenminste: niet als je voor snelle groei gaat.
Ik vind alles best, als F1TV maar een optie blijft. In de reacties op het originele artikel zie je ook een duidelijke trend: Mensen stappen af van Kabel/Ziggo want duur, trager dan glasvezel etc. Mensen stappen meer af van live-tv en dus televisie-pakketten. Zolang F1TV een optie is zal het ook voor Ziggo wel eens tegen kunnen vallen hoeveel mensen terug gaan.
De beurswaarde van Just Eat (Thuisbezorgd) is in 2 jaar tijd van 100 euro naar 13 euro per aandeel gedaald, dit heeft er niet voor gezorgd dat ze minder goed hun diensten konden aanbieden.
Bedrijven zijn zelf niet afhankelijk van de beurs waarde en kan gewoon door draaien, mits de zaken zoals cashflow/liquiditeit voldoende is. Echter het zegt wel over het vertrouwen in het bedrijf (door de markt) en kan op zaken invloed hebben als (nieuw) krediet/herfinanciering, ophalen van kapitaal door uitgifte aandelen of dat consumenten vertrouwen hebben om een jaarabonnement aangaan voor 99 euro etc. Daarmee kan het uiteindelijk wel invloed hebben op de uit eindelijke levensvatbaarheid, bijvoorbeeld dat men moet herfinancieren tegen een hoger rente of dat consumenten weglopen (en daarmee inkomsten dalen) want dat heeft wel invloed op die zaken... Het is zeker niet fijn....Danielson schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:30:
Ik ben niet zo thuis in beurswaardes van bedrijven, maar ergens vorige week nog 200+ en nu <70, wat heeft dat voor gevolgen? Wanneer is een bedrijf "af" zeg maar?
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2