Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 117 ... 157 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 15:39
Blijft een bijzondere Streamer hoor. Mijn abonnement aan het eind van het seizoen gestopt en nu wil ik hem weer opstarten. Via mijn telefoon op de viaplay app krijg ik 1 keuze, namelijk 17,95 per maand. Maar als ik via hun website inlog kan ik kiezen voor of 15,99 per maand of 10,95 ( bij een jaar contract).

Snap niet waar die verschillen nu weer weg komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-06 18:08
joppe113 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:13:
Blijft een bijzondere Streamer hoor. Mijn abonnement aan het eind van het seizoen gestopt en nu wil ik hem weer opstarten. Via mijn telefoon op de viaplay app krijg ik 1 keuze, namelijk 17,95 per maand. Maar als ik via hun website inlog kan ik kiezen voor of 15,99 per maand of 10,95 ( bij een jaar contract).

Als je een Apple device hebt, dan is het de commission die Apple vraagt voor abonnementen vanuit Appstore. Anders zou ik je niet kunnen vertellen waar het verschil vandaan komt.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
joppe113 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:13:

Ze willen natuurlijk het liefst de meeste pushen zonder die actie.

Sowieso vind ik hun app erg langzaam en moet ik veel klikken.
Zelfde met op TV: eerst naar Sport, dan PL, dan wedstrijd kiezen, dan live ... pfff

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 10:32
Gisteren en vandaag voor het eerste gekeken naar f1 tv via de chromecast ultra.

Mensen, wat een verschil in beeldkwaliteit. De kleuren, de scherpte, de details.

Dit kan toch niet alleen de bitrate zijn van 5 naar 6? Er moet toch echt iets anders ook nog fout zitten bij Viaplay?

Ik snap niet dat je als bedrijf al die opmerkingen over de beeldkwaliteit negeert terwijl een slechtziende het verschil nog kan zien op een tv. Kopieer de kwaliteit van F1 tv en ik was misschien nog wel gebleven (en welicht vele andere met mij).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-06 08:00
Aartstyle schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:44:

Mensen, wat een verschil in beeldkwaliteit. De kleuren, de scherpte, de details.

Dit kan toch niet alleen de bitrate zijn van 5 naar 6? Er moet toch echt iets anders ook nog fout zitten bij Viaplay?

Ik snap niet dat je als bedrijf al die opmerkingen over de beeldkwaliteit negeert terwijl een slechtziende het verschil nog kan zien op een tv. Kopieer de kwaliteit van F1 tv en ik was misschien nog wel gebleven (en welicht vele andere met mij).
Het verschil tussen 5 en 6.5 is eigenlijk heel groot. 5 Mbps is eigenlijk te weinig om 1080 scherp te maken. Helemaal met de start gas viaplay 720 door met 5 Mbps. Toen er direct klachten kwamen, was het enige wat ze hadden gedaan de aspect ratio opgehoogd van 720 naar 1080 maar de bitrate niet. Oftewel, technisch is de aspect ratio wel 1920x1080, maar qua kwaliteit niets verbeterd. Die Mbps maakt schijnbaar genoeg verschil.
Of er verschil in codec is weet ik eigenlijk niet, misschien kan iemand dat ook naast elkaar leggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnmw2705
Allebei AVC - H.264

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 23:56
Aartstyle schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:44:

Bij Viaplay is er ook meer aan de hand. De studiobeelden zien er best goed uit. Over de aangevoerde beelden lijkt een soort van grijze waas te zitten en die zijn ook erg wollig.

Ik denk dat je met 7Mbit nog steeds een beroerd beeld hebt. Het probleem bij Viaplay zit hem in de uitzendstraat.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:57

TFHfony

Professional Weirdo

Jassy schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:09:
[...]

Bij Viaplay is er ook meer aan de hand. De studiobeelden zien er best goed uit. Over de aangevoerde beelden lijkt een soort van grijze waas te zitten en die zijn ook erg wollig.

Ik denk dat je met 7Mbit nog steeds een beroerd beeld hebt. Het probleem bij Viaplay zit hem in de uitzendstraat.
Voor een relatief statisch videobeeld is 5mbps prima. Voor actie heb je gewoon een hogere bitrate nodig. Naast de bijna 30% hogere gemiddelde bitrate, kan F1 tv ook nog eens pieken boven de 10mbps. Daarnaast doen je instellingen en kwaliteit van je encoders er ook nog toe. En dat heeft F1 tv veel beter in orde.
Als je kijkt naar landen waar Viaplay al langer uitzend, lees je overal klachten over de beeldkwaliteit en de stabiliteit van het platform. Al jaren. Het is dus een illusie om te denken dat dat beter gaat worden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnmw2705
Misschien is de vraag veel interessanter: Wat is de reis van de worldfeed vanaf het circuit naar Viaplay-eind gebruiker? Welke feed wordt aangeleverd, wat is de kwaliteit ervan, waar wordt het gecomprimeerd, waar wordt het in een nieuwe nieuwe feed verwerkt en wat gebeurt er vanuit de feed die verstuurd wordt vanaf het Mediapark?

Ik weet dat de beelden op het circuit in 2160p50 HDR geschoten worden - naar London gaan, waar centrale regie van FOM zit - die stoppen daar alle onboards, replay's etc in de feed en zo ontstaat de worldfeed. - Deze worldfeed wordt verstuurd naar uitzendrechtenhouder.

Ik verwacht, lees aanname, dat deze 2160p50 HDR verzonden worden vanuit London en dat bij de ontvangende uitzendrechterhouder het ontleden van de container begint, zij plaatsen hem in compressie voor eigen uitzendingen, studiebeelden en worldfeed wordt samengevoegd in uitgaande stream. Deze stream wordt verstuurd naar de CDN's op basis van de gehele netwerkcapaciteit en infrastructuur. Viaplay heeft gekozen om maar 5mbit netwerkcapaciteit te gebruiken.

De rekensom: 1.2 miljoen gebruikers die te gelijk een 5mbit stream kijken, betekent dus dat er 6 miljoen mbit/sec vereist is. Als je dit met 1mbit zou verhogen, dan zijn waarschijnlijk de kosten zoveel hoger.

In vergelijking, Ziggo heeft F1 uitgezonden in 2160p50 op 20mbit en 1080p50 12mbit.

Hoe je leert wat compressie is en hoe dat in verhouding staat tot bitrate:
Als er een vliegtuig door een blauwe lucht vliegt, dan is de enige compressie die plaats vindt, het vliegtuig en de witte lijn erachter. De blauwe lucht blijft ongewijzigd, waardoor dit er prima uitziet op een lage bitrate (en dus met hoge compressie). Er veranderden zo weinig details in het beeld, dat het prima kan. Ga je daarna water filmen, met dezelfde bitrate als het vliegtuig, dan ziet het er niet uit.
Note to myself, ik moet dit een keer in een video laten zien.

[ Voor 16% gewijzigd door dnmw2705 op 24-02-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
dnmw2705 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:43:
Misschien is de vraag veel interessanter: Wat is de reis van de worldfeed vanaf het circuit naar Viaplay-eind gebruiker? Welke feed wordt aangeleverd, wat is de kwaliteit ervan, waar wordt het gecomprimeerd, waar wordt het in een nieuwe nieuwe feed verwerkt en wat gebeurt er vanuit de feed die verstuurd wordt vanaf het Mediapark?

Ik weet dat de beelden op het circuit in 2160p50 HDR geschoten worden - naar London gaan, waar centrale regie van FOM zit - die stoppen daar alle onboards, replay's etc in de feed en zo ontstaat de worldfeed. - Deze worldfeed wordt verstuurd naar uitzendrechtenhouder.

Ik verwacht, lees aanname, dat deze 2160p50 HDR verzonden worden vanuit London en dat bij de ontvangende uitzendrechterhouder het ontleden van de container begint, zij plaatsen hem in compressie voor eigen uitzendingen, studiebeelden en worldfeed wordt samengevoegd in uitgaande stream. Deze stream wordt verstuurd naar de CDN's op basis van de gehele netwerkcapaciteit en infrastructuur. Viaplay heeft gekozen om maar 5mbit netwerkcapaciteit te gebruiken.

De rekensom: 1.2 miljoen gebruikers die te gelijk een 5mbit stream kijken, betekent dus dat er 6 miljoen mbit/sec vereist is. Als je dit met 1mbit zou verhogen, dan zijn waarschijnlijk de kosten zoveel hoger. \

In vergelijking, Ziggo heeft F1 uitgezonden in 2160p50 op 20mbit en 1080p50 12mbit
2160p50 HDR. En wij moeten 15 euro per maand betalen voor 1080P met 5 mbit met een grijze waas.

Dit is echt op geen enkele manier te rechtvaardigen. Luxe probleem, dat zeker. Maar het zijn in mijn optiek gewoon een stel oplichters. Kan er niks anders van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

De rekensom: 1.2 miljoen gebruikers die te gelijk een 5mbit stream kijken, betekent dus dat er 6 miljoen mbit/sec vereist is. Als je dit met 1mbit zou verhogen, dan zijn waarschijnlijk de kosten zoveel hoger.

In vergelijking, Ziggo heeft F1 uitgezonden in 2160p50 op 20mbit en 1080p50 12mbit.

Als er een vliegtuig door een blauwe lucht vliegt, dan is de enige compressie die plaats vindt, het vliegtuig en de witte lijn erachter. De blauwe lucht blijft ongewijzigd, waardoor dit er prima uitziet op een lage bitrate (en dus met hoge compressie). Er veranderden zo weinig details in het beeld, dat het prima kan. Ga je daarna water filmen, met dezelfde bitrate als het vliegtuig, dan ziet het er niet uit.
Ziggo hoeft gezien zij Multicast streams gebruiken, dus één stream veelvoud aan ontvangers een pak data minder te verstoken dan dat je als ViaPlay met Unicast iedere klant een eigen unieke stream moet aanbieden waarbij de CDN’s in de tussenlaag nog voor wat verlichting zorgen middels replicatie.

Voor Ziggo is 4K geen issue terwijl voor ViaPlay het letterlijk invloed heeft op de financiën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:22
Viaplay op m'n iPad Pro heeft last van stotterend beeld en wegvallend geluid. Of ligt dat aan F1/FIA ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
ik wilde net hetzelfde posten.... :(
edit, via browser Firefox.
edit 2: glas 100mb
edit 3: bedraad

[ Voor 50% gewijzigd door raceneus968 op 24-02-2023 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-06 11:21
raceneus968 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:37:
ik wilde net hetzelfde posten.... :(
edit, via browser Firefox.
Hier nog geen last van, maar kan komen omdat ik langzaam internet heb.......kan dus straks nog gebeuren.
_O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rybar
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-02 11:54
Hier ook last van gehad. Stotterend vast lopend beeld en geluid, op de Next 350mbit bekabeld.
Nu weer weg. Ook al paar keer artifacts gehad met opstarten Viaplay.
Met F1 TV geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
LOL,
ik dacht ik chat met viaplay.......staat nu nog te wachten.
Ok, ik bel klantenservice: "U bent nr 73 in de wachtrij 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002

TFHfony

Professional Weirdo

loekf2 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:36:
Viaplay op m'n iPad Pro heeft last van stotterend beeld en wegvallend geluid. Of ligt dat aan F1/FIA ?
Prima beeld zonder stotteren op F1 tv op een TV met Android TV.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:36
Rybar schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:48:
Hier ook last van gehad. Stotterend vast lopend beeld en geluid, op de Next 350mbit bekabeld.
Nu weer weg. Ook al paar keer artifacts gehad met opstarten Viaplay.
Met F1 TV geen problemen.
Weet je in ieder geval waar het geld van de prijsverhoging van Viaplay NIET naartoe gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rybar
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-02 11:54
Waah schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:15:
[...]

Weet je in ieder geval waar het geld van de prijsverhoging van Viaplay NIET naartoe gaat :+
Haha 😂 is ook mijn laatste maand, Viaplay is al opgezegd. Denk als velen het een kans gegeven vorig jaar en nu met de prijsverhoging bedank ik ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:54
Tot nu toe gaat alles perfect, 2 dagen uiterst soepel kunnen kijken naar de F1.

Heb natuurlijk ook voor 10miloenmiljard euro apperatuur staan, dat scheelt blijkbaar :P

Nee, zonder gein...het loopt best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20
ppeterr schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:43:
Tot nu toe gaat alles perfect, 2 dagen uiterst soepel kunnen kijken naar de F1.

Heb natuurlijk ook voor 10miloenmiljard euro apperatuur staan, dat scheelt blijkbaar :P

Nee, zonder gein...het loopt best goed :)
Het is nog geen 4K .... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:54
Even serieus, volgens mij heeft ziggo alleen de 4k stream toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
4K bij viaplay?.... dream on -O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:36
Misschien komen ze wel met 4K

spoiler:
met dezelfde bitrate als ze nu hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Voor de prijs die ze nu vragen zou 4K niet misstaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10
Ze bieden het wel aan, maar vooralsnog alleen in Scandinavië.

Zie post van een jaar geleden: Miki in "Viaplay in Nederland"

Ik zie het echter voorlopig niet gebeuren vanwege het kostenaspect. Persoonlijk is 4K resolutie helemaal niet zo belangrijk, het gaat om de bitrate ivm de gebruikte codec. Zelfs op 720P kun je prima beeld hebben als de bitrate gewoon van voldoende niveau is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
Gaat mij niet om 4k,
zelfs de kwaliteit van nu is amper stabiel!
En beloftes die er gedaan zijn waarmee de hand werd gelicht.
Ergo: viaplay belooft teveel en maakt maar weinig waar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48

Dat is heel simpel om te laten zien. Zoek de gp van Singapore 2022 maar op bij Viaplay en zoek de shots waar ze de regen in closeup laten zien die op de baan valt. Dat leek wel 8 bit kwaliteit, zo slecht zag dat eruit 😀

Edit: Ik had er een foto van gemaakt toendertijd, zo zag het eruit op mijn LG oled tv 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bcOD9RbLm1-8CNol7cUY5z1J-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p65wniNj7YZPWCRvF9ocJItv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door _jero_813 op 25-02-2023 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
Miki schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:14:
[...]

Ze bieden het wel aan, maar vooralsnog alleen in Scandinavië.

Zie post van een jaar geleden: Miki in "Viaplay in Nederland"

Ik zie het echter voorlopig niet gebeuren vanwege het kostenaspect. Persoonlijk is 4K resolutie helemaal niet zo belangrijk, het gaat om de bitrate ivm de gebruikte codec. Zelfs op 720P kun je prima beeld hebben als de bitrate gewoon van voldoende niveau is.
Als ze overgaan op HEVC - H.265, dan heb je maar de helft van de bitrate nodig als ik mij goed herinner. Volgens mij is het dan weer zo dat niet alle apparaten er compatible ermee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Waarom haalt Viaplay zo snel de herhalingen weg, testdag 1 ochtend is al niet meer te kijken !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Albert020 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:49:
Waarom haalt Viaplay zo snel de herhalingen weg, testdag 1 ochtend is al niet meer te kijken !
Dat is algemeen bekend:
EagleTitan schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Terugkijken kan uiterlijk 48 uur na de live uitzending

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
@remco_k Het is bekend dat ze dat doen, echter niet waarom (ze de uitzendingen maar 48 uur beschikbaar maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 19:18

sjaool

Every life should have 9 cats

W1ck1e schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:21:
@remco_k Het is bekend dat ze dat doen, echter niet waarom (ze de uitzendingen maar 48 uur beschikbaar maken).
Dat zal een rechtenkwestie zijn lijkt mij.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
sjaool schreef op zondag 26 februari 2023 @ 01:48:
[...]

Is eerder een opslag kwestie. Viaplay zegt dat na 48u er niet veel interesse voor integrale sport evenementen meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

Dat lijkt mij ook, hoe meer ze de content willen kunnen aanbieden aan hun klanten hoe meer ze moeten betalen aan de F1 rechthebbenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dnmw2705 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 07:36:
[...]

Is eerder een opslag kwestie. Viaplay zegt dat na 48u er niet veel interesse voor integrale sport evenementen meer is.
De opslagruimte zal toch wel meevallen, blurays zijn vaak ook maar een paar 10tal GB. Het zal eerder het netwerkverkeer zijn dat veroorzaakt wordt elke keer dat iemand terugkijkt naar een race. (daarnaast geloof ik niet meteen wat Viaplay zegt)

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 26-02-2023 09:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 19:18

sjaool

Every life should have 9 cats

dnmw2705 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 07:36:
[...]

Viaplay beweert wel meer dingen in hun voordeel. Het heeft allemaal met geld te maken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
W1ck1e schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:19:
[...]
De opslagruimte zal toch wel meevallen, blurays zijn vaak ook maar een paar 10tal GB. Het zal eerder het netwerkverkeer zijn dat veroorzaakt wordt elke keer dat iemand terugkijkt naar een race. (daarnaast geloof ik niet meteen wat Viaplay zegt)
Ja, een blu-ray kan een 'tiental GB's' groot zijn, alleen daar wordt de grootste mogelijke bitrate gebruikt tov de opslagcapaciteit van de disc. Je kan een film als James Bond - No Time To Die gewoon binnen de 700mb krijgen, als je maar ver genoeg de kwaliteit comprimeert.

Daarbij moet het dus niet uitmaken voor Viaplay of er netwerkcapaciteit gebruikt wordt bij het terugkijken van een race of dat er netwerkcapaciteit gebruikt wordt voor het afspelen van een serie.
sjaool schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:25:
[...]
Viaplay beweert wel meer dingen in hun voordeel. Het heeft allemaal met geld te maken.
Ik probeer het allemaal zo rationeel mogelijk te benaderen, daarom ben ik ook geen gebruiker van de diensten die zijn verlenen. Er zijn 1.2 miljoen abonnees in Nederland die accepteren dat ze deze kwaliteit krijgen, want ze blijven klant.. je stem is je portemonnee. Uiteindelijk heeft Viaplay het strategische doel behaald: Marktontwikkeling..

[ Voor 25% gewijzigd door dnmw2705 op 26-02-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Albert020 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:49:
Maakt het wat uit.... ze geven het duidelijk aan, als jij langer wilt kijken dan stap je over naar F1 TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:25:
[...]

Discovery+ laat zien dat het ook anders kan. Daar is de content van Eurosport een jaar lang terug te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online

Dat gaat toch allemaal over een CDN? Als het goed is zouden die geen problemen hebben met zoveel requests, de kosten zouden ook niet super hoog moeten zijn. Een stream wordt gedeeld over de gebruikers, het is dezelfde stream, niet voor elke user apart. Het enige dat soms verschilt is de manifest/metadata dat wordt meegestuurd.

Meestal wordt de stream dus gecached en geproxed, dus die requests zullen daardoor nog lager liggen.

M.a.w. ik denk dat het wel meevalt, tuurlijk 720p is goedkoper, maar ze hebben een globaal systeem. Dus die stream komt ook uit Zweden bijvoorbeeld, enkel het audiokanaal/commentaar is dan weer anders.

Denk dat hun platform gewoon niet goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Niet perse, Ziggo deed deze ook gewoon voor een langere tijd op YouTube zetten.

Het opslaan kost opslag en dat kost weer geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

HollowGamer schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:32:
[...]

Dat gaat toch allemaal over een CDN?
...
Een stream wordt gedeeld over de gebruikers, het is dezelfde stream, niet voor elke user apart.
Incorrect als je hier tussen cdn en gebruiker bedoelt.
Tussen CDN en gebruiker is het wel degelijk een aparte stream per gebruiker het is namelijk gewoon unicast op dit niveau. Dus hier geldt nog steeds: hoe meer gebruikers of hoe meer bandbreedte, hoe hoger de kosten. Voorbeeld: stel de videostream is 5 Mbps, er kijken via een bepaalde CDN 500 gebruikers naar, dan is dat dus 2,5Gbps aan dataverkeer om die gebruikers van beeld te voorzien. Dat kost geld.

De enige plek waar het zuinig is, is de levering naar de CDN toe, die loopt op 5 Mbps, ongeacht het aantal kijkers aan de andere kant van de CDN.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 26-02-2023 14:43 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:03
Zo, dit is wel weer een dieptepunt bij Viaplay. Bij Spurs - Chelsea lijkt de resolutie ondertussen gedaald naar 480i of zo... Ongelofelijk wat slecht.

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
HollowGamer schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:32:
[...]
Een stream wordt gedeeld over de gebruikers, het is dezelfde stream, niet voor elke user apart. Het enige dat soms verschilt is de manifest/metadata dat wordt meegestuurd.

Meestal wordt de stream dus gecached en geproxed, dus die requests zullen daardoor nog lager liggen.

M.a.w. ik denk dat het wel meevalt, tuurlijk 720p is goedkoper, maar ze hebben een globaal systeem. Dus die stream komt ook uit Zweden bijvoorbeeld, enkel het audiokanaal/commentaar is dan weer anders.

Denk dat hun platform gewoon niet goed genoeg is.
[~Miki] schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:09:
[...]

Ziggo hoeft gezien zij Multicast streams gebruiken, dus één stream veelvoud aan ontvangers een pak data minder te verstoken dan dat je als ViaPlay met Unicast iedere klant een eigen unieke stream moet aanbieden waarbij de CDN’s in de tussenlaag nog voor wat verlichting zorgen middels replicatie.

Voor Ziggo is 4K geen issue terwijl voor ViaPlay het letterlijk invloed heeft op de financiën.
Kijkend naar de prijzen van Azure, kan ik mij zo voorstellen dat je met Unicast dus een behoorlijke kostenpost hebt als je 1mbit erboven op zet..

https://azure.microsoft.com/nl-nl/pricing/details/cdn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dnmw2705 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:46:
[...]

[...]

Kijkend naar de prijzen van Azure, kan ik mij zo voorstellen dat je met Unicast dus een behoorlijke kostenpost hebt als je 1mbit erboven op zet..

Alleen wordt het wel goedkoper als je meer requests nodig hebt. Denk ook dat ze iets van een deal hebben/maken, dat doen de meeste providers/streamers.

Vergeet ook niet dat ze in meerdere landen zitten, ook in landen waar het geld zit. Als ik mij niet vergist komt die CDN gewoon uit Zweden en gaat er enkel een ander audiokanaal overheen.

Ik denk dat het in kosten dus wel meevalt, ze verdienen genoeg om er gewoon 1 bitrate er boven op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

HollowGamer schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:04:
[...]
Ik denk dat het in kosten dus wel meevalt,
Ik denk dat je dat eens moet uitrekenen voordat je zo'n statement maakt.
ze verdienen genoeg
Dat is duidelijk en precies de insteek van Viaplay. Geld verdienen. Niet uitgeven. Anders was er allang 1 tot 1,5Mbps bijgekomen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
remco_k schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat je dat eens moet uitrekenen voordat je zo'n statement maakt.

[...]

Dat is duidelijk en precies de insteek van Viaplay. Geld verdienen. Niet uitgeven. Anders was er allang 1 tot 1,5Mbps bijgekomen.
We doen net alsof dat hun groote kostenpost is, als je de cijfers erbij pakt, dan zijn de kosten vaak niet de streaming, maar marketing, klantenwerving en service. Die kun je gewoon opzoeken, dus ik praat niet uit mijn nek. Het meeste zit ook in licenties kopen en eigen producties.

Ik baseer dat op platformen als Netflix. Die hebben wel aangeven dat ze geld besparen met iets als AV1, maar zoals gezegd is dat meestal niet de grootste uitgaven.

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 26-02-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Ik heb alsnog overwogen om ook viaplay aanbieding te pakken van 10,50pm dacht ik, PiP modus miste ik in de f1tv app. En toch voorbeschouwingen van f1 etc..

En en andere evenementen.. dan neem ik het beeld kwaliteit maar voor lief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 19:39

Pimmuz

Roar

Iemand de finale van de Carabao cup aan het kijken?

Kjk op me pc via de browser (Chrome met hardware versnelling ingeschakeld) op een 24inch 1080P scherm en het is niet om aan te gluren zo onzuiver :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 16:19
Pimmuz schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:16:
Iemand de finale van de Carabao cup aan het kijken?

Kjk op me pc via de browser (Chrome met hardware versnelling ingeschakeld) op een 24inch 1080P scherm en het is niet om aan te gluren zo onzuiver :(
Op een 55” tv is het idd ook lelijk. Echt onscherp. Ben blij dat ik niet verlengt heb😄

©2004

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:55
dan neem ik het beeld kwaliteit maar voor lief
En zo lacht Viaplay het hardst/laatst, vele mooie statements gelezen in dit forum, als het er op aankomt, zit iedereen weer op de voorste rij bij Viaplay, en kan er vanaf komend weekend weer lekker gemauwd worden over hoe slecht het allemaal wel niet is. Ondertussen graaien de aandeelhouders van Viaplay je portemonnee verder leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bushie schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:54:
[...]

En zo lacht Viaplay het hardst/laatst, vele mooie statements gelezen in dit forum, als het er op aankomt, zit iedereen weer op de voorste rij bij Viaplay, en kan er vanaf komend weekend weer lekker gemauwd worden over hoe slecht het allemaal wel niet is. Ondertussen graaien de aandeelhouders van Viaplay je portemonnee verder leeg.
En misschien wel belangrijker, hebben ze een business model wat werkt en dus uitgebreid / verlengd kan worden.

Ik vraag me af wat ze voor de kanalen op Ziggo en KPN betalen. Als dat een keer verdwijnt, lopen alle klanten weg die alleen voor Viaplay kiezen omdat het gedoe scheelt. Volgens mij zou dat strategisch voor Ziggo, de manier zijn om de uitzendrechten na afloop contract terug te kunnen krijgen, maar dan moeten ze dat wel willen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:55
forzav schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:10:
[...]
En misschien wel belangrijker, hebben ze een business model wat werkt en dus uitgebreid / verlengd kan worden.
Dit vind ik zelf nog het ergste, ze bieden een kreupele, veel te dure dienst aan, zonder enige vorm van (klanten)service, en ze komen er anno 2023 nog mee weg ook.
Er zit gewoon geen enkel drive bij Viaplay om de dienstverlening te verbeteren, sterker nog, ze liegen alles aan elkaar met mooie beloften die vervolgens niet waargemaakt worden. (minimaal aantal races per jaar op "vrije" kanalen, geen prijsverhoging in 2023, geen reclame uitingen gedurende de race ......)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bushie schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:54:
[...]

Heb jij een alternatief om alle 360 premier league wedstrijden legaal te kijken?

De haat hier richting VP gaat hier wel heel diep hoor. Als het je niet bevalt , stem met je portomonee en zeg op. Maar al dat geklaag hier is weinig constructief.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
forzav schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:10:
[...]

Ik vraag me af wat ze voor de kanalen op Ziggo en KPN betalen. Als dat een keer verdwijnt, lopen alle klanten weg die alleen voor Viaplay kiezen omdat het gedoe scheelt. Volgens mij zou dat strategisch voor Ziggo, de manier zijn om de uitzendrechten na afloop contract terug te kunnen krijgen, maar dan moeten ze dat wel willen
Ziggo zou eigenlijk in samenwerking met F1TV voor een app op de Next en Next Mini moeten zorgen. Net zoals er een Viaplay-app op staat. Dat maakt het weer wat makkelijker voor de F1-kijker om voor F1TV te kiezen als het lineaire kanaal van Viaplay ooit verdwijnt. De F1-kijker die niet om de andere sporten geeft, heeft dan weinig reden om nog voor Viaplay te kiezen.

Bij KPN is het helemaal makkelijk, aangezien de nieuwe TV+ box op Android TV draait. Daar kan F1TV dus sowieso al op geïnstalleerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TexMex schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:15:
[...]
Ziggo zou eigenlijk in samenwerking met F1TV voor een app op de Next en Next Mini moeten zorgen. Net zoals er een Viaplay-app op staat. Dat maakt het weer wat makkelijker voor de F1-kijker om voor F1TV te kiezen als het lineaire kanaal van Viaplay ooit verdwijnt. De F1-kijker die niet om de andere sporten geeft, heeft dan weinig reden om nog voor Viaplay te kiezen.

Bij KPN is het helemaal makkelijk, aangezien de nieuwe TV+ box op Android TV draait. Daar kan F1TV dus sowieso al op geïnstalleerd worden.
Zou me stiekem niet verbazen als het contract tussen viaplay en de Fom dat niet toelaat.
Viaplay betaald 2 ribben en een nier voor de uitzendrechten in NL, die zal het dus nooit fijn vinden als F1TV makkelijk kan concurreren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:53
YakuzA schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:12:
[...]

Zou me stiekem niet verbazen als het contract tussen viaplay en de Fom dat niet toelaat.
Viaplay betaald 2 ribben en een nier voor de uitzendrechten in NL, die zal het dus nooit fijn vinden als F1TV makkelijk kan concurreren.
Dan hadden ze maar exclusieve rechten moeten kopen zoals SkySports in de UK, Duitsland en Italië :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NeverSettle schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:15:
[...]

Dan hadden ze maar exclusieve rechten moeten kopen zoals SkySports in de UK, Duitsland en Italië :P
Voor nieuw afgesloten contracten deed de FOM dat in principe niet meer dacht ik.
Alle nieuwe deals frotten ze waar mogelijk F1TV als toegestaan eigen alternatief in.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:12:
[...]

Zou goed kunnen, ja. Of Viaplay heeft Ziggo daar zelf een zak geld voor betaald. Bij KPN heeft dat nu niet zoveel zin meer, al staat F1TV daar in ieder geval niet voorgeïnstalleerd op de nieuwe Android TV-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13-06 21:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dnmw2705 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:46:
[...]

Een variant op "Only wimps use tape backup. REAL men just upload their important stuff on ftp and let the rest of the world mirror it.".
Met torrents kun je zelfs al live beeld aanbieden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 19:58

Crazy D

I think we should take a look.

NeverSettle schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:15:
[...]

Nou ja er zit een verschil tussen exclusieve rechten, of een afspraak dat je wel via F1TV kunt kijken maar dat daar geen native apps voor op de tv voor worden ontwikkeld. Dat was voor mij ook de reden om afgelopen jaar VP te nemen. En dit jaar F1TV want ik zal komend jaar weinig echt live kijken (en al helemaal niet thuis waar m'n smart tv staat).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Gunner schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:39:
[...]

Heb jij een alternatief om alle 360 premier league wedstrijden legaal te kijken?

De haat hier richting VP gaat hier wel heel diep hoor. Als het je niet bevalt , stem met je portomonee en zeg op. Maar al dat geklaag hier is weinig constructief.
Geen persoonlijke aanval, maar dit is dus precies de strategie van VIaplay.

Mensen zien het bijna als een eerste levensbehoefte en zijn dus in staat om er alles voor over te hebben. Als je straks 50 Euro per maand moet betalen voor een brakke stream geef je nog steeds dit argument.

Het probleem zit al eerder in de keten waarbij er dus eigenlijk een monopoly is op bepaalde rechten. En voor sommigen is dat dus een monopoly op een eerste levensbehoefte (in hun optiek). Welvaarts probleem waar VIaplay dankbaar gebruik van maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:12
Hier nog even het verschil over de beeldkwaliteit ViaPlay vs F1Pro .. :+

https://www.totaaltv.nl/n...beeldkwaliteit-formule-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:29

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Bushie schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:28:
[...]

Dit vind ik zelf nog het ergste, ze bieden een kreupele, veel te dure dienst aan, zonder enige vorm van (klanten)service, en ze komen er anno 2023 nog mee weg ook.
Er zit gewoon geen enkel drive bij Viaplay om de dienstverlening te verbeteren, sterker nog, ze liegen alles aan elkaar met mooie beloften die vervolgens niet waargemaakt worden. (minimaal aantal races per jaar op "vrije" kanalen, geen prijsverhoging in 2023, geen reclame uitingen gedurende de race ......)
Sorry maar hier ben ik het wel mee eens, maar ben wel heel benieuwd naar de ervaringen dit jaar met Formule 1 en of er ergens wel iets verbeterd is. Mijn vader heeft Viaplay wel behouden via mijn account, dus mocht F1TV er wel een keer uit knallen dan heb ik een gratis back-up.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 12-06 09:26
Zit nog steeds te twijfelen wat te doen..

Afsluiten via Ziggo voor het Formule 1 seizoen (en Premier League) of via de actie van Viaplay zelf...
Via Ziggo heb ik maar 9 maanden nodig en kan ik via kanaal 200 kijken, dus geen streaming ellende.
Uiteindelijk scheelt het 18 euro en 3 maanden (waar ik geen Viaplay gebruik).

Jammer dat Ziggo geen alternatieve actie heeft..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Aartstyle schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:46:
[...]

Het maakt me persoonlijk niet uit wat hun strategie is. Ik wil gewoon alle wedstrijden van m'n club zien. dat hoeft niet eens in 4K.

In Engeland waren ze bijvoorbeeld best geirriteerd dat bepaalde wedstrijden gewoon helemaal niet uitgezonden werden dit weekend. En die mensen moeten een drie/viertal verschillende abonnementen nemen en kunnen nog niet eens alles zien. Die zijn stinkjaloers dat de rest van Europa dat wel kan, voor een stuk minder geld.

Dan neem ik de (mogelijke) mindere beeldkwaliteit voor lief hoor. Maar ook dat kent z'n maximumprijs hoor.

verder heb ik het idee dat je hier negatief over VP *moet* zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 27-02-2023 09:34 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
M@cer schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:17:
Zit nog steeds te twijfelen wat te doen..

Afsluiten via Ziggo voor het Formule 1 seizoen of via de actie van Viaplay zelf...
Via Ziggo heb ik maar 9 maanden nodig en kan ik via kanaal 200 kijken, dus geen streaming ellende.
Uiteindelijk scheelt het 18 euro en 3 maanden (waar ik geen Viaplay gebruik).

Jammer dat Ziggo geen alternatieve actie heeft..
Als je alleen f1 wil kijken en de rest je niet interesseert dan is f1 tv echt een no brainer tov Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Aartstyle schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:33:
[...]

Als je alleen f1 wil kijken en de rest je niet interesseert dan is f1 tv echt een no brainer tov Viaplay.
Idd, doe het met iemand samen, dan is het de moeite wel waard, de één houd van voetbal de ander van f1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 01:49
Aartstyle schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:46:
[...]

Mensen zien het bijna als een eerste levensbehoefte en zijn dus in staat om er alles voor over te hebben. Als je straks 50 Euro per maand moet betalen voor een brakke stream geef je nog steeds dit argument.

Het probleem zit al eerder in de keten waarbij er dus eigenlijk een monopoly is op bepaalde rechten. En voor sommigen is dat dus een monopoly op een eerste levensbehoefte (in hun optiek). Welvaarts probleem waar VIaplay dankbaar gebruik van maakt.
Voetbal is inderdaad voor mij een eerste levels behoefte en er is geen enkel (legaal) alternatief om de wedstrijden uit de premier league te bekijken. Maar het heeft idd z'n maximum, 50 euro per maand zou ik er nooit voor betalen. Maar 10,50 per maand voor een redelijke stream is acceptabel. Dat zij dat ook weten kan strategie zijn, maar wat is het alternatief?

Monopolies en geen keuze maken dit soort zaken helaas duur, maar zo werkt het met veel zaken in het leven helaas. Het is niet aan mij om dan iets te gaan boycotten ofzo, de markt moet maar veranderen, niet de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 13-06 13:39
had vorig jaar een jaarbonnement voor 99 euro dat loopt tot half maart.
ik heb nu toch maar besteld onder een nieuw e-mail adres voor 10,49 per maand. Deze laat ik voorlopig even ongebruikt dus ga er niet mee inloggen op mijn google tv's / telefoon etc. Ik kan dan zeker gebruikmaken van het herroepingsrecht (https://viaplay.com/nl-nl/regret) mocht Viaplay alsnog met een betere aanbieding komen.

Tot 15-3 kan ik toch nog gebruik maken van mijn oude account. Jammer dat het zo moet.

Als het alleen om F1 ging had ik wel overgestapt maar ik kijk ook graag Manchester United (en af en toe wat darts of series) dus Viaplay it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
maxtrash schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:01:
had vorig jaar een jaarbonnement voor 99 euro dat loopt tot half maart.
ik heb nu toch maar besteld onder een nieuw e-mail adres voor 10,49 per maand. Deze laat ik voorlopig even ongebruikt dus ga er niet mee inloggen op mijn google tv's / telefoon etc. Ik kan dan zeker gebruikmaken van het herroepingsrecht (https://viaplay.com/nl-nl/regret) mocht Viaplay alsnog met een betere aanbieding komen.

Tot 15-3 kan ik toch nog gebruik maken van mijn oude account. Jammer dat het zo moet.

Als het alleen om F1 ging had ik wel overgestapt maar ik kijk ook graag Manchester United (en af en toe wat darts of series) dus Viaplay it is.
Waarom heb je het niet over de chat gedaan, zoals al eerder hier aangegeven?

Ik heb mijn oude account nog, en ik hoefde niets ingewikkeld te doen. Zij hebben mijn abo. beëindigd en toen een nieuwe gegeven tegen het actietarief. Die van mij liep ook tot volgende maand ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
MilesD. schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:54:
Hier nog even het verschil over de beeldkwaliteit ViaPlay vs F1Pro .. :+

https://www.totaaltv.nl/n...beeldkwaliteit-formule-1/
Ligt het bij Ziggo Go ook niet boven 6,5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
HollowGamer schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:21:
[...]

Waarom heb je het niet over de chat gedaan, zoals al eerder hier aangegeven?

Ik heb mijn oude account nog, en ik hoefde niets ingewikkeld te doen. Zij hebben mijn abo. beëindigd en toen een nieuwe gegeven tegen het actietarief. Die van mij liep ook tot volgende maand ergens.
dit kon ik zelf regelen in een paar minuten.
En het voordeel is dus dat ik er vanaf kan (nogmaals ik reken niet op een nog scherpere aanbieding maar het zou theoretisch kunnen).

Heb jij het voordeel dat het nieuwe abbonement aansluitend ingaat? Zo ja dan bespaar je halve maand en is jouw optie misschien wel beter. Maar van die 5 euro kan ik zeker niet wakker liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HollowGamer schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:23:
De laatste keer dat ik dat kon testen (september 2022), was het net geen 5Mbit via Ziggo Go TV, maar misschien hebben ze het inmiddels nog wat opgeschroefd. Via Android TV is het zichtbaar te maken via de Ziggo Go app zelf.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
[...]
De 720p50 AVC ligt op 5,0. De huidige ZiggoGo TVapp 1080p50 HEVC ligt op dezelfde bitrate, maar HEVC is een veel zuiniger codec, waardoor deze minder bitrate nodig heeft voor dezelfde kwaliteit als AVC.

Voorbeeld:
1080p50 op 5mbit AVC heeft dezelfde kwaliteit als HEVC 2,5mbit. Echter is de HEVC codec (nog) niet compatibel op alle apparaten zoals AVC dat wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@dnmw2705, hebben ze de resolutie voor live en replay TV voor de Ziggo Go TV app inmiddels opgeschoefd naar 1080p? Voor Android en Apple TV bedoel ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
maxtrash schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:26:
[...]

dit kon ik zelf regelen in een paar minuten.
En het voordeel is dus dat ik er vanaf kan (nogmaals ik reken niet op een nog scherpere aanbieding maar het zou theoretisch kunnen).

Heb jij het voordeel dat het nieuwe abbonement aansluitend ingaat? Zo ja dan bespaar je halve maand en is jouw optie misschien wel beter. Maar van die 5 euro kan ik zeker niet wakker liggen.
Ik heb het niet gedaan om die 5 euro, maar wel dat ik mijn huidig account kon behouden.

Een tweede account, daarbij weer een betaalmiddel aan vasthangen, etc. zag ik niet zo zitten. Op een bepaald moment ben je het overzicht kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
[...]

Lijkt wel iemand hier uit het forum die dat heeft geplaatst. Die screenshot van laatst ook toevallig 6,5 Mbps en piek van net boven de 10 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
HollowGamer schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:00:
[...]

Ik heb het niet gedaan om die 5 euro, maar wel dat ik mijn huidig account kon behouden.

Een tweede account, daarbij weer een betaalmiddel aan vasthangen, etc. zag ik niet zo zitten. Op een bepaald moment ben je het overzicht kwijt.
Gebruik een password manager, dan registreer je naast het unieke wachtwoord ook het account dat je er geregistreerd hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
padoempats schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:02:
[...]

Gebruik een password manager, dan registreer je naast het unieke wachtwoord ook het account dat je er geregistreerd hebt
Helemaal waar, maar ik heb liever één account, dan kan daar later ook geen problemen van komen als er iets mis is met de betaling. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
hardware-lover schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:36:
@dnmw2705, hebben ze de resolutie voor live en replay TV voor de Ziggo Go TV app inmiddels opgeschoefd naar 1080p? Voor Android en Apple TV bedoel ik.
Off-topic: zie https://community.ziggo.n...st-de-hogere/ba-p/1128325
padoempats schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:00:
[...]

Lijkt wel iemand hier uit het forum die dat heeft geplaatst. Die screenshot van laatst ook toevallig 6,5 Mbps en piek van net boven de 10 Mbps
Deel van de screenshots kwamen bij mij vandaan. Zal komend weekend ze even langer laten lopen voor goede vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Hierbij het grote kijkonderzoek ‘ViaPlay’ .. :+

https://nl.motorsport.com...-f1-bij-viaplay/10437555/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Wat is er clownesk aan dat onderzoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:03
RCBL schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:44:
[...]

Wat is er clownesk aan dat onderzoek?
Nou ik kan me voorstellen dat dit onder meer te maken heeft met het feit dat er niets over de beeldkwaliteit naar.voren komt. Terwijl dit toch wel een van de grootste ergernissen is zou ik zeggen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Slaapje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:50:
[...]

Nou ik kan me voorstellen dat dit onder meer te maken heeft met het feit dat er niets over de beeldkwaliteit naar.voren komt. Terwijl dit toch wel een van de grootste ergernissen is zou ik zeggen.
Precies .. dat was ook de insteek om hier aan mee te doen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Viaplay heeft vanochtend mijn geannuleerde jaarabonnement (van 13 maanden volgens factuur) dat nog tot eind maart actief zou moeten zijn, nogmaals geannuleerd per mail:
Je Viaplay-pakket is nu geannuleerd. Bedankt dat je klant bij ons was.
Op de website word ik begroet met:
Welkom terug!
Je hebt een Viaplay-pakket nodig om te kunnen kijken. Wil je hetzelfde pakket dat je de laatste keer had, klik dan op onderstaande link:
Die link werkt overigens niet.

Iemand met een opgezegd introductieabonnement die nog wel toegang heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
HAHAHAHAHA

Viaplay heeft de Nederlandse radiorechten voor F1 gekocht! GPradio gaat nu via België😂😂
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230228_95945099

[ Voor 4% gewijzigd door dnmw2705 op 01-03-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
MartijnS72 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:35:
Viaplay heeft vanochtend mijn geannuleerde jaarabonnement (van 13 maanden volgens factuur) dat nog tot eind maart actief zou moeten zijn, nogmaals geannuleerd per mail:

[...]

Op de website word ik begroet met:

[...]

Die link werkt overigens niet.

Iemand met een opgezegd introductieabonnement die nog wel toegang heeft?
Je kunt middels een ander email adres voor 10,49 pm een nieuwe deal afsluiten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dnmw2705 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:37:
HAHAHAHAHA

Viaplay heeft de Nederlandse radiorechten voor F1 gekocht! GPradio gaat nu via België😂😂
Wat is daar grappig aan? Het feit dat ViaPlay dit doet, of dat eea nu via België alsnog lukt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aartstyle
Geweldig van Olav.

Het is toch gewoon duidelijk dat Viaplay er alles aan doet om een monopoly te creeeren en dan de prijs omhoog te gooien met belabberde kwaliteit.

Die gaan f1 tv ook nog proberen de nek om te draaien. Zou mij al niet verbazen dat er geen nederlands commentaar meer is bij f1 tv omdat viaplay dat niet wil leveren.

Ik zeg je nu dat we binnen 2 jaar meer dan 25 euro moeten betalen voor viaplay per maand.

Ik denk dat viaplay ook niks gaat doen met die radiorechten. Doen ze alleen om Olav buiten te sluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Aartstyle op 01-03-2023 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
MilesD. schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:37:
[...]

Je kunt middels een ander email adres voor 10,49 pm een nieuwe deal afsluiten ..
Het gaat er meer om dat ik nog gewoon toegang zou moeten hebben met mijn geannuleerde account volgens de eerdere bevestiging:
Je Viaplay-pakket is nu geannuleerd. Je hebt nog steeds toegang tot Viaplay in de periode waarvoor je hebt betaald. Meer informatie over je pakket en wanneer het pakket afloopt vind je in 'Mijn account'.
In mijn account heb ik nu dus alleen de mogelijkheid om een nieuw account te kopen; de eerder gecommuniceerde vervaldatum is daar verdwenen.
Overigens lijk ik via mijn account ook gewoon van die actie van €10,49 per maand voor een jaar gebruik te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Aartstyle schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:59:
Geweldig van Olav.

Het is toch gewoon duidelijk dat Viaplay er alles aan doet om een monopoly te creeeren en dan de prijs omhoog te gooien met belabberde kwaliteit.

Die gaan f1 tv ook nog proberen de nek om te draaien. Zou mij al niet verbazen dat er geen nederlands commentaar meer is bij f1 tv omdat viaplay dat niet wil leveren.

Ik zeg je nu dat we binnen 2 jaar meer dan 25 euro moeten betalen voor viaplay per maand.
ViaPlay is afhankelijk/afnemer van F1 tv want dat is ‘de eigenaar’ .. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
MilesD. schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:01:
[...]

ViaPlay is afhankelijk/afnemer van F1 tv want dat is ‘de eigenaar’ .. :)
In sommige landen mag f1 tv toch niet beschikbaar zijn? Dus er is een mogelijkheid volgens mij om het alleenrecht te krijgen.

Afijn, hopelijk blijft de f1 tv app beschikbaar anders zijn we echt fucked.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 12-06 09:26
dnmw2705 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:37:
HAHAHAHAHA

Wat enorm kinderachtig is dit zeg, dit is gewoon pesten....

Gelukkig zijn er nog ongeveer 190 landen waar de radiorechten voor afgesloten kunnen worden.
Volgend jaar vanuit Liechtenstein.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Geweldig van Olav.

Ik denk dat viaplay ook niks gaat doen met die radiorechten. Doen ze alleen om Olav buiten te sluiten.
mijn oude abonnement liep tot 15-3 maar hebben ze nu per 1-3 al verlengd. Factuurdatum is opgeschoven naar eind maart.
Zucht, had inderdaad toch beter contact op kunnen nemen met de klantenservice ipv een nieuw abbonement af te sluiten. Maar de optie dat je voor 10,49 door kunt gaan staat er ook nu pas tussen, in januari kreeg ik nog een mail dat het 13,99 per maand ging kosten bij een jaarabonnement,.Nu dan maar een bericht gestuurd naar de klantenservice.

Wat zijn het toch verschrikkelijk irritante lui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Laatst online: 29-05 21:39
Hallo !
Je Viaplay-pakket is nu geannuleerd. Bedankt dat je klant bij ons was.
Je gebruikersnaam is: X
Inloggen
Groet,
Viaplay
Mijn abonnement liep tot eind maart. Als ik nu inlog heb ik alleen de optie om een nieuw abonnement af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:59

Metalfreak

Hoije woh!

Dat zou alleen maar een pluspunt zijn. Het stoort me nu dat ik elke keer bij het starten van een stream de taal moet omzetten naar het Engels.

En die radiorechten van Viaplay zijn toch echt alleen maar om te zieken lijkt me? Waarom wil zo'n dienst per se het alleenrecht op F1 verslaggeving hebben? I know, geld, maar er zullen toch vast makkelijkere manieren zijn om geld te verdienen lijkt me dan eerst vele miljoenen neer te leggen om het misschien/wellicht/eventueel terug te verdienen... (maar omdat ze al zoveel betaald hebben wordt de marge wel erg klein voor de moeite die ze erin steken) En persoonlijk ken ik eigenlijk helemaal niemand met een Viaplay abo, wel meerderen met F1TV abonnementen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:32
Heb net even via de chat gevraagd waar ik Viaplay Radio kan ontvangen. "Wij hebben geen radiozender". Oh, waarom koop je dan de radiorechten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:12
Ze kunnen natuurlijk zelf ook het commentaar als radiozender uitzenden, maar dit lijkt meer een manier om exclusiviteit te claimen waar ze kennelijk recht op hebben, of meer voor betalen dan Olav Mol en co kunnen.

Dat Olav er vervolgens een .be domein van maakt en via de Belgische radiorechten mag blijven uitzenden is een prima alternatief.

Overigens zal het Nederlandse commentaar op F1TV onderdeel van de rechten deal zijn, dat zie ik niet zomaar weggehaald worden.
Pagina: 1 ... 117 ... 157 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2