Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 109 ... 156 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Het is gewoon een no-go om reclame in beeld te krijgen bij een betaalde dienst, daar zal ieder anders over denken maar het zou voor mij een reden zijn om te stoppen met een betaalde dienst.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:53:
Ik stoor me niet aan de carglassbanner, maar dat heb ik eigenlijk bijna nooit met reclame dat het mij storend afleidt.

Mijn zorg is dan wel met de carglassbanner dat het een begin is voor meer reclame tijdens de race.

En hoe je het went of keert, daar word je niet blij van.
Ik heb weleens naar Amerikaanse streams moeten kijken, aangezien ZS dan weer geen wedstrijd uitzond. Kudo's aan ViaPlay dat ze dit wel doen, desnoods met Engels commentaar. :)

Maar van die Amerikaanse streams wordt je niet vrolijk. Banner links, banner op het scorebord, in zoomend beeld en dan een reclame frame.. nee, ik begrijp dat de mensen hier (terecht) zeuren, maar dan ken je hun nog niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00
Ellende is dat de marketeers smullen als ze deze commentaren zouden lezen (en misschien doen ze dat ook).

Irritante banners waar dagen over gepraat wordt, klagen over riedeltjes die in je hoofd zitten.

Hoe irritant ook, dit is precies waarom ze het doen. En dit soort berichten versterkt enkel hun wetenschap dat het dus werkt. Er is ongetwijfeld een (miniem) percentage dat bewust niet meer naar CarGlass zal gaan omdat de reclames irriteren, maar de groep die beïnvloed wordt door deze reclames is zo veel groter...

Het enige dat echt helpt (en helpt om Amerikaanse toestanden te voorkomen) is stemmen met je portemonnee. Niet klagen maar opzeggen. Weet niet of je bij Viaplay ook een reden kunt opgeven voor opgave, maar als dat wel kan kun je invullen dat het is omdat er teveel reclame in beeld is. Als laatste verzetsdaad.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

remco_k schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 00:53:
[...]

Als ik dit vertalen mag naar: die reclame van Carglass heb je wél goed gezien, geregistreerd en onthouden:
Oh, dat is eigenlijk best een probleem. Dat betekend waarschijnlijk dat het doel van de adverteerder (lees: het mediaburo wat de opdracht geeft) bereikt is en dat komt op een later punt bij marktonderzoek boven water, dan wordt de kans aanzienlijk groter dat dit vaker gaat gebeuren.
Ik hoop voor jullie Viaplay gebruikers van niet. :/

Goed om te zien dat sommigen van jullie stemmen met je portemonaille. Dat is namelijk het enige stem middel wat werkt.
We gaan een beetje offtopic, maar Ja, Ja en Ja. Het doel van de adverteerder was niet om mensen te irriteren vermoed ik. Carglass heeft door hun normale reclame offensief (Hoi ik ben jeanj van Carglass) volgens mij al genoeg bekendheid. Maar slechte reclame of slecht ontvangen reclame is ook een manier van bekendheid te krijgen. En dat ik en nog een paar anderen er niet komen, dat maakt hun idd niet uit

Verder was de houding van viaplay zodanig dat je er meer van kan gaan verwachten

Persoonlijk vraag ik me altijd af wat de (virtuele) reclame op het circuit en de autos/teams oplevert voor de adverteerder. Begrijp me niet verkeerd merk herkenning en een positief gevoel met een merk zijn leuk, maar levert het ook wat op en is dat in geld uit te drukken. Hoeveel meer Heineken wordt er verkocht, hoeveel mensen gaan emerites vliegen door hun sponsering van de F1. Nou weet ik wel dat ik zelf niet representatief ben voor de bevolking, en ik zeg ook niet dat bepaalde vormen van reclame niet werken.
Ik vind het MSC voorbeeld een mooie, geen idee wat het was tot NY_Giant het zei. Ik snap ook niet dat ze niet adverteren met MSC Cruises is direct duidelijker. Fly Emerates is direct duidelijk. En iedereen weet wat ie met Heineken moet doen.....
G_Dragon schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:29:
Het is gewoon een no-go om reclame in beeld te krijgen bij een betaalde dienst, daar zal ieder anders over denken maar het zou voor mij een reden zijn om te stoppen met een betaalde dienst.
Ik ben het geheel met je eens als ik 14 euro per maand betaal, dat ik dan geen reclame wil. Echter het model komt helaas al overal voor, betaalde kranten hebben advertenties, lineaire TV, de zenders krijgen en betaald en hebben reclame. Alleen kende ik nog geen streamingsdienst die reclame uitzond in een gewoon abonnement.

Viaplay heeft gewoon lak aan zijn klanten, dat kon je al zien aan de reactie op de klachten, het niet realiseren van de beloofde 6 gratis wedstrijden en het krappe 2 dagen terug kijk beleid (ook voor hun eigen content). Ik kan me niet voorstellen dat de reclame van carglass viaplay veel geld op levert, als je het per abonnee gaat uitrekenen. Ze rekenen zich nu nog rijk met het 750.000 abonnees, maar dat zal volgens jaar wel anders zijn als F1TV Pro een vergelijkbaar aanbod heeft volgend jaar. Verder hebben ze (voor ver het wat waard is) gezegd dat de prijs in 2023 niet omhoog zou gaan, dus dit is een manier om nog wat geld binnen te halen.....

In de ander markten zijn ze al aan het diversificeren , echter dat gaat nog alleen om entertainment versus sport. Ik gok niet dat ze gaan komen met een F1 only abo.
alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:53:
Ellende is dat de marketeers smullen als ze deze commentaren zouden lezen (en misschien doen ze dat ook).

Irritante banners waar dagen over gepraat wordt, klagen over riedeltjes die in je hoofd zitten.

Hoe irritant ook, dit is precies waarom ze het doen. En dit soort berichten versterkt enkel hun wetenschap dat het dus werkt. Er is ongetwijfeld een (miniem) percentage dat bewust niet meer naar CarGlass zal gaan omdat de reclames irriteren, maar de groep die beïnvloed wordt door deze reclames is zo veel groter...

...
Dat is ook een van de redenen ik een adblocker gebruik op internet. Ik heb een hekel aan site take overs, pagina bedekende reclames, bewegende reclames etc. Ik heb er niets op tegen dat men reclame maakt, maar wel tegen dat men mij dwingt te reclame te kijken of mijn bezoek plezier van een site verstoort. Voor de TV kan ik naar de wc of even zappen, in de krant sla ik de pagina over etc. Is voor mij ook een reden om programma's van rtl niet terug te kijken, in de ziggo go app kan je de reclames niet skippen. (zelfs met skippen van reclames krijg je nog genoeg mee). Ik neem het liever op.

En wat nog wel grappig is, ik ben zelf nog wel geïnteresseerd in reclame. Vroeger was er, dacht ik 1 keer per maand een uitzending (niet vermeld in de gids) met alle nieuwe reclames van die maand van NPO. Dat keek ik. Maar de ellende is vandaag de dag wordt je gebombadeerd met de zelfde reclame die je 20-30 minuten geleden ook al hebt gezien. An sich kan ik nog wel glimlachen om de lidl en ah reclames. Of die bol reclame dat de kids naar opa en oma gaan, en de ouders iets spanneds hebben besteld. Helaas begin ik me te ergens aan de jumbo reclame, te veel herhaald (of te stom)....

[ Voor 18% gewijzigd door jeanj op 25-10-2022 10:50 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:58
Ik wil eigenlijk ook Viaplay opzeggen. Heb Viaplay via Ziggo. Als ik nu opzeg heb ik dan nog een maand opzegtermijn? Kan ik dus de laatste races wel nog kijken?

De ziggo site geeft bij Viaplay aan: Je Viaplay-abonnement wordt verlengd op 04/11/2022
Terwijl ik volgens mij wel gewoon direct op kan zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

XNL073 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:47:
Ik wil eigenlijk ook Viaplay opzeggen. Heb Viaplay via Ziggo. Als ik nu opzeg heb ik dan nog een maand opzegtermijn? Kan ik dus de laatste races wel nog kijken?

De ziggo site geeft bij Viaplay aan: Je Viaplay-abonnement wordt verlengd op 04/11/2022
Dan kan je op 5/11 opzeggen bij ziggo, (misschien ook 4/11 maar ik zou dat risico niet nemen) en dan loopt je abonnement nog 1 maand, de laatste race is 20 november

Ziggo hanteert de factuur datum (bij jou dus rond 4de van maand) als grens voor de opzegging.

Alternatief is ruim voor 4/11 opzeggen en een abo op F1TV pro nemen voor 8 euro voor 1 maand als je alleen F1 wilt zien. Voor en na programma is in het engels, race/training etc met hetzelfde al dan niet geweldige commentaar van viaplay. Voordeel is wel je kan alle races terug kijken.....

[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 25-10-2022 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 16:41

IkWilbert

Het is mij!

XNL073 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:47:

Informatie van Ziggo:

De factuurperiode van je Viaplay abonnement is anders dan die
van je overige diensten. Voor Viaplay betaal je vanaf de
startdatum van het abonnement telkens voor 1 maand. Dus
begint je abonnement op 15 maart, dan loopt de eerste
factuurperiode van 15 maart tot 15 april, de volgende van 15
april tot 15 mei, enzovoort

De eerst mogelijk opzegdatum is aan het eind van de lopende
factuurperiode. Er is geen minimale opzegtermijn. Dus als je
huidige factuurperiode tot 15 april loopt zoals het voorbeeld
hierboven, kan je tot 15 april de opzegging doorgeven en eindigt
het abonnement dan ook op 15 april

[ Voor 18% gewijzigd door IkWilbert op 25-10-2022 11:26 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Volgens een post op F1Maximaal heeft Viaplay 1 miljoen abonnees

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 09:22

psy

jeanj schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:44:
Het wordt pas interessant als de jaarabonnementen verlengd moeten gaan worden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 10:21
psy schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:07:
[...]

Het wordt pas interessant als de jaarabonnementen verlengd moeten gaan worden.
Precies! Of het management is daar een groep struisvogels, of ze weten zelf ook wel dat het beter moet, maar gaan dat niet toegeven aan de buitenwereld.

Maar zou mij niet verbazen als er volgend jaar een bod komt van de amazones/googles/netflixen van deze wereld voor een overname en dat viaplay dan overgaat in een andere dienst.

De strategie lijkt zo veel mogelijk rechten opkopen als investering en de kosten zo laag mogelijk houden. Een soort investering dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Aartstyle op 25-10-2022 13:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aartstyle schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Precies! Of het management is daar een groep struisvogels, of ze weten zelf ook wel dat het beter moet, maar gaan dat niet toegeven aan de buitenwereld.

Maar zou mij niet verbazen als er volgend jaar een bod komt van de amazones/googles/netflixen van deze wereld voor een overname en dat viaplay dan overgaat in een andere dienst.

De strategie lijkt zo veel mogelijk rechten opkopen als investering en de kosten zo laag mogelijk houden. Een soort investering dus.
Ik denk vooral dat Viaplay wéét dat ze hiermee wegkomen en dat ze daarom niets gaan verbeteren. Blijkbaar is het voldoende om simpelweg de rechten te kopen van een van de twee populairste kijksporten, waarbij je de prijs ongeveer gelijk houdt.

Dan kun je blijkbaar wegkomen met maandenlang slechte streams (inmiddels een stuk verbeterd), een ondermaatse beeldkwaliteit van 5 Mb/s (niet verbeterd, de vergelijking met F1TV was afgelopen weekend weer schrijnend) en een gedrocht van een app op Android TV met een onlogische indeling en ontbrekende functionaliteit (niet verbeterd). Qua technische zaken is Viaplay eigenlijk gewoon een budget-product, maar dat is waarschijnlijk ook een deel van hun verdienmodel.

En zó bekend is F1TV bij Henk & Ingrid en het gros van de kijkers helaas nog niet. Dus ik denk dat Viaplay zijn klanten grotendeels (wellicht ook met nieuwe acties) wel kan behouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
jeanj schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:44:
en nu -1 m.i.v. gisteren :O

edit..realiseer mij nu dat ik abbo heb tot maart 2023...ik blijf dus meetellen in abonneebestand.grrrrr :X

[ Voor 13% gewijzigd door raceneus968 op 26-10-2022 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:25
Ben benieuwd wat de volgende zet is van Viaplay om de klanten tevreden te houden (not)... :F

Mij zijn ze volgend jaar kwijt, F1TV Pro (als in aanbieding) en Amazon Prime zijn de prijs meer waard dan Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jeanj schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Dan Voor en na programma is in het engels, race/training etc met hetzelfde al dan niet geweldige commentaar van viaplay.
Of ook gewoon in het Engels, dus dan ben je van de viaplay commentatoren af. Dubbele winst dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik kreeg gisteren een mail van Viaplay met de vraag wat ik van hun services vond, toen ik een cijfer had gegeven mocht ik gaan uitleggen waarom ik hun een 1 als cijfer gaf. In dat tekstvak had je maar een beperkt aantal letters die je mocht typen (slim) want ik kwam al heel snel ruimte te kort in mijn verhaal, ik heb duidelijk aangegeven dat de klantenservice erg slecht is en amper reageert, het luisteren naar de klant en de kwaliteit/stabiliteit van het beeld grote dingen waren waarin ze echt wakker moesten gaan worden. Aangezien ze bij de nieuwe prijzen p.m straks veel klanten gaan verliezen en helemaal nu ze voor wat is het €15 per maand reclame gaan laten zien.

Ik reken nergens op maar hoop op een reactie van hun kant, want dat zal de twee keer zijn van mijn 10 mails en 30 tweets waarop ze zullen reageren. Hebben meer mensen deze mail gehad om hun een cijfer te geven of komt het omdat ik mijn abonnement heb opgezegd ?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben erg blij met Viaplay! Waar je bij ZST beperkt was tot de keuze van de zender tot het tonen van Premier League wedstrijden (was er ergens een nederlandse speler of trainer nieuw dan kon je er op rekenen dat je er bij meerdere wedstrijden tegelijk je die aan het werk moest zien) kan je nu gewoon echt alles zien.

Dat de kwaliteit af en toe wat minder is neem ik voor lief. Ook de reclame af en toe bij de F1 stoort me niet echt. Was dat er niet geweest had je wss nog meer moeten betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 26-10-2022 08:27 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
G_Dragon schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:20:
Hebben meer mensen deze mail gehad om hun een cijfer te geven of komt het omdat ik mijn abonnement heb opgezegd ?
Geen idee, ik heb bij dergelijke mailtjes een autonoom swipe-reflex waardoor ze al verwijderd zijn, voordat ik de titel bewust registreer. Ik zal eens in de trashbox kijken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 12:28

13art

Moderator Mobile
G_Dragon schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:20:
Hebben meer mensen deze mail gehad om hun een cijfer te geven of komt het omdat ik mijn abonnement heb opgezegd ?
Nee ik heb niks ontvangen, maar ook mijn abonnement (nog) niet opgezegd. Weet nog niet wat ik ga doen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:51
Gunner schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:25:
Ik ben erg blij met Viaplay! Waar je bij ZST beperkt was tot de keuze van de zender tot het tonen van Premier League wedstrijden (was er ergens een nederlandse speler of trainer nieuw dan kon je er op rekenen dat je er bij meerdere wedstrijden tegelijk je die aan het werk moest zien) kan je nu gewoon echt alles zien.

Dat de kwaliteit af en toe wat minder is neem ik voor lief. Ook de reclame af en toe bij de F1 stoort me niet echt. Was dat er niet geweest had je wss nog meer moeten betalen.
Same. Ik heb ook F1 TV , maar kies nog steeds vaak voor Viaplay. geregeld interessante info voor de race en eerlijk gezegd zijn die Engelesen ook vermoeiend na een tijdje. Uitzending op kanaal 200 vind ik ook fijner.

Heb de inloggegevens ook aan mijn pa en broer gegeven zo dat die lekker premier league kunnen blijven kijken wat mij dan weer niet boeit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:25
(Spreektaal:) Weet je wat ik eigenlijk wel mooi vind aan Viaplay. Het gehele F1team is natuurlijk nieuw, op de cameraman van Stephane na. Dit soort Instagram Stories zijn daarmee ook een stuk mooier. Naast deze repost, doet het Viaplay account groot en deels reposts van gasten/teamleden dan aankondigingen etc.
https://instagram.com/sto...share&igshid=YmMyMTA2M2Y=
Die heren komen er voor het eerst, zijn super enthousiast en zien het daardoor in een totaal ander perspectief dan Mol en Plooij. Ik kan er in bepaalde mate van genieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:25
Van Carglass naar De Staatsloterij reclame, ben bang dat het er meer worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 15:04
Nee Viaplay, nee! Nu weer een nieuwe reclame in beeld tijdens de uitzending. Alsof Carglass niet al erg genoeg was. Ze drijven het lekker door zo, what's next?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Uit onderzoek onder members van het Tweakers forum, blijkt dat 2/3 van de huidige viaplay klanten in 2023 overstapt naar F1tv pro, waardoor het aandeel van F1tv pro, naar verwachting, stijgt naar 87%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:20

Quad

Doof

LA-384 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:13:
Uit onderzoek onder members van het Tweakers forum, blijkt dat 2/3 van de huidige viaplay klanten in 2023 overstapt naar F1tv pro, waardoor het aandeel van F1tv pro, naar verwachting, stijgt naar 87%.
Ik heb beide, en ik ga Viaplay waarschijnlijk wel verlengen en F1tv pro stoppen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Quad schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:26:
[...]

Ik heb beide, en ik ga Viaplay waarschijnlijk wel verlengen en F1tv pro stoppen.
Er was nog iemand die van F1tv pro naar viaplay ging, dus je bent niet alleen :+
Tenzij jij degene bent die op die optie gestemd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:20

Quad

Doof

LA-384 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:30:
[...]

Er was nog iemand die van F1tv pro naar viaplay ging, dus je bent niet alleen :+
Tenzij jij degene bent die op die optie gestemd had.
Niet gestemd, mijn situatie staat er namelijk niet tussen. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 11:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In ander nieuws: Viaplay passeert mijlpaal van 1 miljoen abonnees in Nederland.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Waarom geloof ik dat niet? 1 miljoen abonnees alleen in Nederland is erg veel voor een streamingplatform. Ze zullen de cijfers en de berekening vast niet willen geven. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm, hoewel ik zelf afgelopen jaar de overstap Viaplay -> F1tv pro gemaakt heb en dus ook via F1tv pro blijf kijken, zie/hoor ik om mijn heen toch vooral mensen met een Viaplay abbo. En die lijken toch redelijk tevreden te zijn allemaal. Zeker met dat extra kanaal via Ziggo/KPN.
Tweakers zijn natuurlijk niet echt een representatief volkje.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
sjaool schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:02:
[...]

Waarom geloof ik dat niet? 1 miljoen abonnees alleen in Nederland is erg veel voor een streamingplatform. Ze zullen de cijfers en de berekening vast niet willen geven. ;)
Las dat afgelopen week en m'n eerste gedachte was ook 'yeah right' :).

Geen idee of ze free trials hebben gehad, maar ze zullen alles wel meegeteld hebben wat ze mee konden tellen. Er zijn toch ook een paar 'gratis' uitzendingen van ViaPlay op Ziggo geweest? Zullen ze ook alle klanten die ze daarmee potentieel konden bereiken wel meetellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:10
alexbl69 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:13:
[...]

Las dat afgelopen week en m'n eerste gedachte was ook 'yeah right' :).

Geen idee of ze free trials hebben gehad, maar ze zullen alles wel meegeteld hebben wat ze mee konden tellen. Er zijn toch ook een paar 'gratis' uitzendingen van ViaPlay op Ziggo geweest? Zullen ze ook alle klanten die ze daarmee potentieel konden bereiken wel meetellen.
Ik was er zo eentje met een “free trial” (via nieuwe T-Mobile glasvezel abbo). Dus ze hebben me vast meegeteld…

Werkte wel prima hoor. Prima app voor een Samsung TV, beeld goed genoeg. Commentaar “meh”.
Maar vooral alles erom heen is naadje: Voorbesschouwing/nabeschouwing niet boeiend, reclames (bij een betaalde streamingdienst. Echt, kom op) en verder ruk aanbod.

Toen na de 3 maanden vrolijk 13,99 werd afgeschreven direct opgezegd en naar F1Pro gegaan. Voor 65 euro per jaar (dus 5 euro per maand!)

Alleen geen TV app, maar Chromecast is goed natuurlijk. Met Viaplay commentaar tijdens de race

Samengevat: voor alleen F1: no way Viaplay!

[ Voor 3% gewijzigd door bove027 op 29-10-2022 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
TFHfony schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:07:
[...]

Hmmm, hoewel ik zelf afgelopen jaar de overstap Viaplay -> F1tv pro gemaakt heb en dus ook via F1tv pro blijf kijken, zie/hoor ik om mijn heen toch vooral mensen met een Viaplay abbo. En die lijken toch redelijk tevreden te zijn allemaal. Zeker met dat extra kanaal via Ziggo/KPN.
Oh nee dat begrijp ik zeker, maar vond het wel een grappige conclusie. Daar mag je net zoveel waarde aan hechten als aan dat nieuwsbericht over 1 miljoen abonnees. ;)

Aan de ene kant gaat februari/maart 2023 de echte lakmoesproef komen, omdat dan een groot deel van de abonnementen van degenen die viaplay hebben afgenomen voor formule 1, afgelopen zijn.

Aan de andere kant heeft viaplay er verstandig aan gedaan door (sinds een paar maanden?) de exclusieve rechten voor bepaalde voetbalcompetities in handen te hebben, waardoor ze een groep voetbalfans ook weer voor een jaar aan zich binden.

Ik kijk uitsluitend formule 1 en daar is gelukkig nog een alternatief voor. Ik vind het programma rondom formule 1 en de mensen die daarbij betrokken zijn echt niet slecht, ik kijk er eigenlijk veel liever naar dan naar de oude garde van ziggo. Maar ik vind formule 1 an sich, geen €13,99/mnd waard, nog los van de waardeloze app, zeer beperkte terugkijkmogelijkheid, de vele problemen met streaming en hoe er met klachten omgegaan wordt. En dan gaan ze nog reclame toevoegen ook. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 11:04
sjaool schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:02:
[...]

Oh, dat kan best hoor.

Aangezien iedereen bij Caiway (en ik vermoed ook Delta) 4 maanden gratis Viaplay heeft gekregen en zich bij Viaplay heeft moeten aanmelden. Dat telt wel aan denk ik zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27

TFHfony

Professional Weirdo

LA-384 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:33:
[...]

Oh nee dat begrijp ik zeker, maar vond het wel een grappige conclusie. Daar mag je net zoveel waarde aan hechten als aan dat nieuwsbericht over 1 miljoen abonnees. ;)

Aan de ene kant gaat februari/maart 2023 de echte lakmoesproef komen, omdat dan een groot deel van de abonnementen van degenen die viaplay hebben afgenomen voor formule 1, afgelopen zijn.

Aan de andere kant heeft viaplay er verstandig aan gedaan door (sinds een paar maanden?) de exclusieve rechten voor bepaalde voetbalcompetities in handen te hebben, waardoor ze een groep voetbalfans ook weer voor een jaar aan zich binden.

Ik kijk uitsluitend formule 1 en daar is gelukkig nog een alternatief voor. Ik vind het programma rondom formule 1 en de mensen die daarbij betrokken zijn echt niet slecht, ik kijk er eigenlijk veel liever naar dan naar de oude garde van ziggo. Maar ik vind formule 1 an sich, geen €13,99/mnd waard, nog los van de waardeloze app, zeer beperkte terugkijkmogelijkheid, de vele problemen met streaming en hoe er met klachten omgegaan wordt. En dan gaan ze nog reclame toevoegen ook. 8)7
We zullen inderdaad wel zien ;-)
Ik kijk graag F1 en was echt niet te spreken over de beeldkwaliteit van Viaplay. Op dat punt ben ik erg tevreden met F1tv Pro. Maar, ik betaal ook voor Viaplay. Ik weet nooit een verjaardagscadeau voor mijn schoonvader en hier is hij blij mee. Via KPN betaal ik ook "maar" 8,99 euro p/m. Vorig weekend even kort re race aangezet via Viaplay en vergeleken met F1tv Pro. Het blijft toch een erg groot verschil in beeldkwaliteit. Die ene extra mbit/s.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:00

sjaool

Every life should have 9 cats

TFHfony schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:07:
[...]

Het zal ook vooral komen omdat F1TV Pro in Nederland geen reclame maakt op televisie. Ze bereiken dus vooral mensen die niet weten dat er een andere optie bestaat om de F1 te kunnen kijken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
TFHfony schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:49:
[...]
Ik weet nooit een verjaardagscadeau voor mijn schoonvader en hier is hij blij mee.
Vermoed dat een vrij groot deel van hun klantenbestand er om deze reden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
.

[ Voor 95% gewijzigd door BramViking op 29-10-2022 13:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:44
Oke, dit is klein bier vergeleken met de rest van de klachten, maar waarom heeft alles behalve live sport prioriteit in de app van viaplay?

Als ik de app open zie ik eerst een gigantische ankeiler van Celebrity Masterchef, vervolgens "Happy Halloween, F1-fans kijken ook naar, Op dit moment kijken anderen naar, Lopende seizoenen, Toplijst: series, Filmverzamelingen, Populaire sport, Reality, Actie en avontuur, Nieuw op Viaplay, Toplijst: films, Nederlands cabaret" en dan pas Sport actualiteiten.

Ze weten dus dat ik vooral F1 kijk, laat me dan niet door al die troep scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Alle streams van, Viaplay willen vandaag niet laden op mijn AppleTV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
BramViking schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:28:
Als er problemen met Viaplay waren, had je er hier wel over gelezen, dus het probleem zit wss ergens bij jou. Hopelijk heb je een alternatief of lost het zich op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:30
We zijn volgens mij bijna een jaar verder met deze dienst en eigenlijk ben ik vrij positief

Weinig echt problemen gehad met de streaming. Commentaar vind ik echt niet veel slechter dan een Olav mol was en de Premier League zijn gewoon alle matches te bekijken in plaats van maar 3/4 (groot pluspunt)

Ik mis wel een beetje formule 1 cafe. Heb zelfs Ziggo weer genomen voor Spaans voetbal maar het cafe een paar keer bekeken en heel eerlijk valt het mij bijzonder tegen. Maar de shakedowns voldoen helaas ook niet echt wat ik zoek

Al met al hoop ik dat Viaplay doorpakt en misschien eens een zender wordt die alle grote voetballicenties pakt. Maar een goed eerste jaar wat mij betreft

De reclame vind ik jammer. Vooral tijdens de race.. Ziggo heeft ook reclame though of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door dglavimans op 29-10-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rl1988
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:17
BramViking schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:28:
Heb er ook last van gehad, app update heeft een beetje gewerkt. Het lijkt erop dat de app de stream op pause start. Als je hem aanzet en daarna op play klik dan werkt hij wel. Zal toch wel weer een bug zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:30
rl1988 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:47:
[...]

Heb er ook last van gehad, app update heeft een beetje gewerkt. Het lijkt erop dat de app de stream op pause start. Als je hem aanzet en daarna op play klik dan werkt hij wel. Zal toch wel weer een bug zijn denk ik...
Apart kijk nu hele training en geen last gehad op de Apple tv 4k, kastje al eens restart gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rl1988
  • Laatst online: 20:17
dglavimans schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Apart kijk nu hele training en geen last gehad op de Apple tv 4k, kastje al eens restart gedaan?
Restart gedaan, app geüpdatet en app opnieuw geïnstalleerd. Start nog steeds de stream op pauze op, behalve als ik hem vanaf het begin kijk. Series werken ook gewoon normaal.

Geen groot probleem, gewoon wat vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Toff schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:34:
[...]

Als er problemen met Viaplay waren, had je er hier wel over gelezen, dus het probleem zit wss ergens bij jou. Hopelijk heb je een alternatief of lost het zich op.
Nee het probleem ligt niet bij mij. Zet je de stream op pauze en spoel je daarna weer vooruit, dan blijkt het wel gewoon te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door BramViking op 29-10-2022 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
rl1988 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:47:
[...]

Dit dus. Even pauzeren en daarna vooruit spoelen werkt wel. Lachwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Het is een bug, kan niet anders. Als ik de stream de eerste keer opstart dan blijf zo'n cirkel draaien. Start ik de stream opnieuw op dan werkt het ineens wel. Pff frustrerend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:10
Naast Carglass nu ook de Staatsloterij reclame...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:16
dutchgio schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:37:
Naast Carglass nu ook de Staatsloterij reclame...
Dit zullen ze ook blijven doen, helaas.

Ik ga nog lekker het WK darts meepakken met Viaplay en daarna zeg ik het op. (Darts op rtl7 was trouwens bij de walk-on ook een banner van Keukenconcurrent voor de Nederlanders). Maar goed ik vind die reclame een slechte stap. Dat wordt lekker f1tv aanschaffen vanaf maart.

Nu maar gewoon nog genieten van een spannende Q3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:29
Het issue met het niet naar live springen is een tvOS issue. De player start standaard in de “pauze” stand die je handmatig moet starten. Netflix heeft dit issue ook. Ligt dus niet aan ViaPlay.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:07
Zoals ook aangegeven in het het ATV topic ervaar ik geen problemen met de Viaplay app. Ik kan direct live kijken (en wordt er niet naar het begin gesprongen). Ik heb overigens een ATV 4K 2017 met de oude remote. Wellicht zit hier een verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik ervaar het probleem in diverse apps sinds de laatste tvOS 16.1 update.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 30-10-2022 20:20 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-05 23:11
Voor mij is het ook klaar met Viaplay na dit seizoen.

Afgelopen maand F1TV Pro genomen om te testen en het bevalt me uitstekend en nog goedkoper ook (voor alleen F1).

De druppel voor mij zijn de gigantisch reclame banners, dat is ronduit belachelijk gedurende een live uitzending op een dure betaalzender.

Er zou geen hond meer moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-04 12:30
Rivanov schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:39:
Het issue met het niet naar live springen is een tvOS issue. De player start standaard in de “pauze” stand die je handmatig moet starten. Netflix heeft dit issue ook. Ligt dus niet aan ViaPlay.
Is dat ergens aan te passen in de tvos settings? Of gewoon foutieve update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:59
Kunnen we aub stoppen met celebs interviewen? Will.I.am. Doe maar gewoon Williams!

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmasterS
PatrickC schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:39:
Kunnen we aub stoppen met celebs interviewen? Will.I.am. Doe maar gewoon Williams!
Dit is gewoon normaal hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 13:56

dr.lowtune

Deugt niet

Rck010 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:31:
Voor mij is het ook klaar met Viaplay na dit seizoen.

Afgelopen maand F1TV Pro genomen om te testen en het bevalt me uitstekend en nog goedkoper ook (voor alleen F1).

De druppel voor mij zijn de gigantisch reclame banners, dat is ronduit belachelijk gedurende een live uitzending op een dure betaalzender.

Er zou geen hond meer moeten kijken.
Wij hebben het een aantal maanden gratis, maar een verlenging daarna is vrijwel uitgesloten. Die banners zijn idioot, ik zou dat bij bijv. Netflix ook niet accepteren.

Daarnaast best wel wat hickups elke keer tijdens de race(tijdens Q niet, dan kijken er denk ik minder mensen), wat zich vooral vertaalt in zwart beeld tussendoor gedurende enkele tienden van seconden. Dat kijkt zeer a-relaxed en is veel storender dan gewoon even iets lagere resolutie.

Best jammer, want zonder idiote banners en onnodig zwart beeld was het best een optie geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
SmasterS schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:32:
[...]

Is dat ergens aan te passen in de tvos settings? Of gewoon foutieve update?
Denk een bug in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Rivanov schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:54:
[...]

Denk een bug in de software.
Kan gebeuren!

Goede race!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:52
Live timing feed van viaplay doet het niet.

Geeft alleen live feed met 2x onboard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:44
Iemand: doet iets

Heemskerk: 'Hij was aan het harken.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 30-04 09:22

psy

Marrtijn schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 21:47:
Iemand: doet iets

Heemskerk: 'Hij was aan het harken.'
Ja die terminologie blijft maar terugkomen.
"Harken", maar ook "roteren" (kom op zeg, zeg gewoon draaien) maar ook "er af kletteren" kan ik niet uitstaan. Het wordt ook echt een gewoonte om de termen te pas en te onpas te gebruiken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35
psy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:01:
[...]

Ja die terminologie blijft maar terugkomen.
"Harken", maar ook "roteren" (kom op zeg, zeg gewoon draaien) maar ook "er af kletteren" kan ik niet uitstaan. Het wordt ook echt een gewoonte om de termen te pas en te onpas te gebruiken.
en deze:

replay wordt gestart: "kijken wat X heeft meegemaakt". elke fucking keer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:22

Crazy D

I think we should take a look.

Mooi he. Olav had/heeft ook een rits aan formuleringen die hij vaak gebruikt, maar daar hoorde je nooit iemand over. Want dat was "vol met passie en emotie".

Gister weer probleemloos kunnen kijken. Ik overweg wel om op te zeggen maar dat is meer omdat ik die andere content toch niet kijk (tijd te kort, ook al lijken me er wel een paar leuke series bij te zitten). Zelfs pauzeren en een uur later de race afkijken ging gewoon goed....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 10:44

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Crysania schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:33:
[...]

en deze:

replay wordt gestart: "kijken wat X heeft meegemaakt". elke fucking keer
De Renault loopt zo hard.... 8)7

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 11:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Crazy D schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:45:
Mooi he. Olav had/heeft ook een rits aan formuleringen die hij vaak gebruikt, maar daar hoorde je nooit iemand over.
Nou...

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik kan er echt niet bij dat men zo klakkeloos een enorme reclame banner er op durft te gooien. Dat kan je toch niet maken op zo'n dure betaalzender. Ik snap echt niet dan men bij Viaplay dacht dat dit een goed idee was.
Voor mij is het een principe kwestie. Als ik betaal voor een dienst wil ik geen reclame zien.

Ik ben heel benieuwd waar ik volgend seizoen terecht kom. Ik kan de onzin van Mol en Plooij ook niet uitstaan. Maar beter dat dan zo'n stomme banner door je strot geduwd krijgen.
Ik heb ook wel eens geluisterd naar het Engelse commentaar maar als de race niet spannend is kak ik daar te snel bij weg met mijn concentratie.

F1TV + commentaar van Viaplay lijkt mij wel een goede optie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 13:04
kaasaanfiets schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:35:
I

F1TV + commentaar van Viaplay lijkt mij wel een goede optie :)
Dat kan toch ook gewoon :)

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Oh ja? Ik heb geen F1tv dus geen idee. Maar dat zou mooi zijn als dat zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 11:30
kaasaanfiets schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:33:
[...]

Oh ja? Ik heb geen F1tv dus geen idee. Maar dat zou mooi zijn als dat zo is.
Yep dat kan gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Het Nederlandse F1TV commentaar is toch van Viaplay? Je hebt niet eens een keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:09
alexbl69 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:35:
Het Nederlandse F1TV commentaar is toch van Viaplay? Je hebt niet eens een keus.
Klopt. En het bevalt mij best goed.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:30
alexbl69 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:35:
Klopt, en je kunt ook nog Olav Mol syncen met de radio. Al moet ik wel zeggen dat ik dat een aardig gedoe vind. Je kunt dit (naar mijn weten) niet echt goed syncen voordat de race begint. Dus je (ik) loop dan te k***** zodra de race gestart is.

Als iemand nog een tip hiervoor heeft, dan hoor ik het graag, want het Viaplay commentaar is niet om aan te horen.

Maar even los van bovenstaande. Viaplay is hier opgezegd vorige week, nadat er weer banners in beeld kwamen. Niemand zou dit moeten accepteren voor z'n dure betaaldienst. F1TV pro doet alles (en beter) dan wat Viaplay doet.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:30
alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:53:

Het enige dat echt helpt (en helpt om Amerikaanse toestanden te voorkomen) is stemmen met je portemonnee. Niet klagen maar opzeggen. Weet niet of je bij Viaplay ook een reden kunt opgeven voor opgave, maar als dat wel kan kun je invullen dat het is omdat er teveel reclame in beeld is. Als laatste verzetsdaad.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Het enige wat je zelf kunt doen is inderdaad opzeggen. Ik ken zelf inmiddels al 7 mensen die hebben opgezegd en volgend jaar voor F1TV pro gaan. Hopelijk volgen er meer, want dit kun je gewoon echt niet maken voor een betaaldienst.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Wachten... schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:26:
[...]
Klopt, en je kunt ook nog Olav Mol syncen met de radio. Al moet ik wel zeggen dat ik dat een aardig gedoe vind. Je kunt dit (naar mijn weten) niet echt goed syncen voordat de race begint. Dus je (ik) loop dan te k***** zodra de race gestart is.
Heb dat begin dit jaar ook wel eens gedaan, maar het was me ook teveel gedoe. Ben elke race de live timing al aan het syncen met F1TV, om ook de audiostream goed te krijgen was me teveel gedoe.

Wat daarbij niet mee helpt is dat GP Radio in de minuten voorafgaand aan de race (dus als je eigenlijk de boel wilt syncen) ook nog eens schreeuwerige reclameboodschappen heeft. Daar zit ik al helemaal niet op te wachten.

Vond/vind het commentaar van Olav ook niet dusdanig dat ik het er voor over heb, hij mist nog steeds veel te veel. En helaas komt dan die verschrikkelijke Plooij ook nog eens telkens voorbij met z'n open deuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:57

Gaitman

The Real One

alexbl69 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:54:
[...]

Heb dat begin dit jaar ook wel eens gedaan, maar het was me ook teveel gedoe. Ben elke race de live timing al aan het syncen met F1TV, om ook de audiostream goed te krijgen was me teveel gedoe.

Wat daarbij niet mee helpt is dat GP Radio in de minuten voorafgaand aan de race (dus als je eigenlijk de boel wilt syncen) ook nog eens schreeuwerige reclameboodschappen heeft. Daar zit ik al helemaal niet op te wachten.

En vaak sync ik de inboard van Max ook nog op het startsein :)

Vond/vind het commentaar van Olav ook niet dusdanig dat ik het er voor over heb, hij mist nog steeds veel te veel. En helaas komt dan die verschrikkelijke Plooij ook nog eens telkens voorbij met z'n open deuren.
Ik zet altijd eerst GPradio aan en wacht dan op de begintune van F1. Die zet ik op een bepaald herkenbaar moment stil. En daarna begint de begintune op F1TV en dan start ik GPradio weer als die bij het herkenbare moment is. Het verschil zit meestal tussen de 45 en 50 seconden en ik gebruik http://gpradio.hole1988.nl/. Afgelopen weekend liep het zo goed in sync dat ik zelfs de audio niet hoefde te switchen ivm lipsync issues tijdens de interviews na de race. En als de race even bezig is sync ik de stats van de F1 Multi viewer app.

En vaak sync ik de onboard van Max ook nog bij het startsein. En dan gelijk genieten. :)

EDIT: Zie net dat ik in het Viaplay topic antwoord. Maar bovenstaande werkwijze kun je ook toepassen op Viaplay natuurlijk!

[ Voor 12% gewijzigd door Gaitman op 02-11-2022 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 22:07
Zoals @Gaitman het doet, doe ik het ook; Viaplay aan en wanneer de begin tune start ook GPRadio aan. Scheelt vaak 0.5-1sec (ik kijk via de App op de Next) en een beetje plussen en minnen is genoeg.

Ik had een maandelijks abonnement bij ViaPlay en zal deze wel behouden - we kijken ook (graag) darts, waardoor dit wel de enige mogelijkheid is.
F1TV had ik ook maar denk dat ik deze niet (ga) verlengen, ondanks dat ik deze ook wel gebruik voor soms de live timings - wat ook weer gedoe is vanwege de sync die dan niet gelijk loopt.
Dat (helaas) VP er een banner doorheen gooit, en tussen de aftertalks/pretalks ook nog eigen andere shows etc aanprijst, moeten we maar op de koop toe nemen.
Het hoort niet, maar dit is denk ik een gedrag van een (bijna) monopolist op de markt.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
[...]
Als iemand nog een tip hiervoor heeft, dan hoor ik het graag, want het Viaplay commentaar is niet om aan te horen.
Ik heb combinatie ATV met F1TV. Het loopt iets achter op Viaplay, vandaar dat mijn methode misschien anders is dan voor anderen maar;

GP radio loopt voor op ATV. Dus die stream gaat lopen. Ik heb die intro van F1 geluisterd en weet nu dat als Alonso in beeld komt, dat de melodie beetje uitfade, dat is mijn punt waarop ip GPradio pauzeer. Dan wachtend op F1TV tot Alonso in beeld komt en dan weet je dat je binnen enkele milliseconden weer moet hervatten. Het afsyncen doe ik op basis van herhalingsgeluiden, boardradio of in de formation lap met de onboards.

Als je eenmaal een punt in die intro gevonden hebt, dan moet dat gewoon het mik punt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:49
Sjowhan schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:14:
Dat (helaas) VP er een banner doorheen gooit, en tussen de aftertalks/pretalks ook nog eigen andere shows etc aanprijst, moeten we maar op de koop toe nemen.
Het hoort niet, maar dit is denk ik een gedrag van een (bijna) monopolist op de markt.
Plus dat ze gewoon beloofd hebben om het niet te doen.

Toch valt het mij wel op dat Viaplay aan de ene kant retecommercieel is (banners, aanprijzen meest onzinnige shows), maar aan de andere kant van de apps een zootje maakt, zodat je de dingen die je wilt zien, niet vindt.

Ik moet elke keer scrollen naar sport en dan naar F1. Verschillende uitzendingen (kwali en training) hebben dezelfde naam (mogelijk afhankelijk van in welke app je zit), ze zouden veel Zweedse series moeten hebben, maar die zijn niet als zodanig zichtbaar - en worden opgenomen onder de (onbekende) Engelse benaming.

Kijk nu overigens de Serpent Queen. Lijkt een mooie serie.

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 02-11-2022 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-05 10:02
[...]

Maar even los van bovenstaande. Viaplay is hier opgezegd vorige week, nadat er weer banners in beeld kwamen. Niemand zou dit moeten accepteren voor z'n dure betaaldienst. F1TV pro doet alles (en beter) dan wat Viaplay doet.
Ik gebruik het hele seizoen al Viaplay icm GP Radio. Radio staat altijd minuut of 7 van te voren aan, gezien de F1 tune altijd 5 minuten voor de race start komt. Als je via deze link YouTube: New 2022 F1 Opening Titles! het geluid op 0;46 hoort pauzeer ik de radio altijd en zet ik deze weer aan als ik dit moment op TV zie. Werkt echt perfect.

[ Voor 35% gewijzigd door DieBrave op 02-11-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 13:31
Ik snap dat de meeste mensen het commentaar niks vinden bij Viaplay en dat f1proTV het zelfde commentaar heeft,maar wat ik dan niet snap waarom ze bij f1pro dan niet Olav en Mol Jack Plooi niet inhuren?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
pronkje schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:57:
Ik snap dat de meeste mensen het commentaar niks vinden bij Viaplay en dat f1proTV het zelfde commentaar heeft,maar wat ik dan niet snap waarom ze bij f1pro dan niet Olav en Mol Jack Plooi niet inhuren?.
F1TV krijgt gewoon doorgeprikt vanuit TV-rechtenhouder. Het verschil tussen TV en radio commentaar wat wij in Nederland hebben, was voorheen natuurlijk aan de orde omdat Mol met GPradio gewoon doorprikte naar F1TV en GPradio. Hoe het in andere landen is, weet ik niet, maar daar zullen niet direct andere constructies zijn zoals wij die hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelz37
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024
ff een paar maande geprobeerd , de korting bij KPN stopte en meteen op gezet. kijk alleen F1 en ik wil geen streaming's dienst erbij die Scandinavisch rommel heeft , verder laat de kwaliteit te wensen over. abo genomen bij F1 tv . bevalt prima :) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:33
tijd voor een update (in bold)
DJTimo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:44:
ik zal ook eens mijn ervaring met Viaplay delen. Ik hou het alleen wel bij F1 kijken, want voor films/series gebruik ik het niet. Ik vergelijk het met Ziggo, want dat is mijn enige referentie.

De studio (voorbeschouwing/nabeschouwing qualy en race) heerlijk! wat een rust in vergelijk met Ziggo (wat ik vorige seizoenen had). Zelfs Tom Coronel is de rust zelfe. Hadden Tom en Robert Doornbos altijd de behoefte om te bewijzen wie het meest luid/grappig ( :Z ) kon zijn. Bij Viaplay kun je je daadwerkelijk voorbereiden op de sessie aanstaande. Het ADHD gehalte is fors teruggeschroefd. Wellicht onder invloed van Amber, want Rob Kamphuijs was als een rode lap op een stier.

dit punt blijft staan :)

Stream: nul (0) problemen. Internet verbinding van KPN. werkt altijd, kwaliteit van de stream is ruim voldoende. Op mijn TV kun je toch geen verschil zien tussen 1080p of 4k. Haperende stream is hier niet van toepassing (nooit geweest)

hier mee heb ik toch wel een aantal keer problemen gehad. het begon met de GP van Zandvoort. tijdensQ3 van de kwali viel de stream uit. deze werkte wel op iphones en ipads, maar zodra ik de stream naar Apple Airplay wilde zetten gaf de app een storing en weigerde dienst. Deze problemen werden op zondag tijdens de race verlengd. Het is dat de NOS ook de uitzending had dat ik kon kijken... ik heb daarop geklaagd bij Viaplay en werd NIET goed geholpen. Ik zou mijn ios versie moeten downgraden om problemen met de software uit te sluiten. Dit doe ik uit principe niet, want dan werken andere apps wellicht niet meer of worden onveilig. ik heb inmiddels begrepen dat vanaf Zandvoort niet meer met NEP werd gewerkt, maar met concurrent EMG. die verzorgen ook de streams naar de viaplay app. Ik zie dit daarom als directe oorzaak, maar dat zal Viaplay natuurlijk nooit toegeven. De GP daarna ook nog problemen mee gehad, maar daarna niet meer gelukkig

Commentaar: (pit)reporting. leuk gedaan (ook leuk dat David Coulthard de grid walk doet. geeft forse meerwaarde tov Jack Plooi) maar commentaar van Bert en Ernie is twijfelachtig (vallen wel eens in herhaling of staten de obvious. Wel prettig eens wat anders te horen dan Olav Mol (persoonlijke mening)

nog steeds prima verslag ter plaatsen door de diverse reporters

App. navigatie in de app laat veel ruimte voor verbetering. Het overzicht van Live evenementen kan aanzienlijk beter, maar uiteindelijk lukt het altijd. Daarmee is dit mijn enige "klacht"

niks verbeterd op punt van navigatie in app en ik zie nu zelfs reclame (wtf!) in mijn live streams wat ik persoonlijk ONACCEPTABEL vind. ik duld géén uitingen van Carglass of loterijen.(het is een belangrijke reden om het relatief hoge bedrag te accpeteren voor dit abonnement maar kennelijk dekken die de kosten niet. Dit heeft samen met de livestream problemen tijdens de GP van Zandvoort doen besluiten geen verlenging te nemen van mijn Viaplay abo.

Of ik volgend seizoen Viaplay neem hangt af van mijn persoonlijk situatie (ik ga mogelijk in het buitenland wonen en het is nog niet duidelijk of ik met mijn NL account op andere locaties kan streamen)

na dit seozoen vertek ik naar Zuid-Amerika en ga ik kijken wat een F1tv Pro abo daar kost en zeg ik viap(l)ay op.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Aartstyle
Het gaat prima met Viaplay :). Ik kan hier alleen maar om lachen. Alleen maar hossanna berichten vanuit de directie over miljoenen kijkers etc... Maar dan worden de financiele cijfers gepubliceerd....

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-in-zwaar-weer/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

AvK

Ready Set Go

Aartstyle schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:46:
Het gaat prima met Viaplay :). Ik kan hier alleen maar om lachen. Alleen maar hossanna berichten vanuit de directie over miljoenen kijkers etc... Maar dan worden de financiele cijfers gepubliceerd....

Bijzonder bijzonder...... Te hoog van de toren geblazen?
Ben benieuwd welke kant het op gaat.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
AvK schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:09:
[...]

Bijzonder bijzonder...... Te hoog van de toren geblazen?
Ben benieuwd welke kant het op gaat.
Doen ze gewoon wat meer banners. Wellicht 4 in alle hoeken tegelijk gedurende de start van de f1.

Want volgens Allard Kalf vallen banners niet onder reclame, je mist namelijk niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 03-05 13:31
Aartstyle schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:46:

Toch 'fijn' om te lezen dat deze cijfers niet liegen en ze er hopelijk niet mee wegkomen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
hk12nl schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:32:
[...]
Toch 'fijn' om te lezen dat deze cijfers niet liegen en ze er hopelijk niet mee wegkomen.
Het zou fijn zijn wanneer ze er iets van leerden. Als de boel op de fles gaat is niemand daarmee gebaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klzHwpd75u8Dvy9VFovsbS7PxFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PeXXyEFScIFsrLTRUrw6FSPQ.png?f=user_large

Ruim 60% daling het afgelopen jaar. Als daar geen durfinvesteerders achter zitten is het binnenkort afgelopen met die club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Toff schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:40:
[...]

Het zou fijn zijn wanneer ze er iets van leerden. Als de boel op de fles gaat is niemand daarmee gebaat.
Als de boel op de fles gaat dan gaat het aanbod wellicht naar een partij die het beter aan kan bieden. Dus ik ben daar wel bij gebaat.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
hk12nl schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:46:
[...]
Als de boel op de fles gaat dan gaat het aanbod wellicht naar een partij die het beter aan kan bieden. Dus ik ben daar wel bij gebaat.
"welicht", maar wanneer? Dikke kans dat je een aantal GP's gaat missen dan, voor alles weer opgestart is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
Toff schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:53:
[...]

"welicht", maar wanneer? Dikke kans dat je een aantal GP's gaat missen dan, voor alles weer opgestart is.
Kijken via F1tv pro lost dat probleem wel op. d:)b

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbithole
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:14
alexbl69 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:40:
[Afbeelding]

Ruim 60% daling het afgelopen jaar. Als daar geen durfinvesteerders achter zitten is het binnenkort afgelopen met die club.
Zolang ze geen geld op hoeven te halen met nieuwe aandelen is er niets aan de hand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 17:44
*knip*
Laat gezien, maar geografische omzeiling bespreken is niet toegestaan.

[ Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 20-11-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dudinson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-03 10:11
Toff schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:53:
[...]

Als het echt, echt slecht gaat is het eerste teken dat er licenties sub-verkocht worden. Bijvoorbeeld aan Ziggo Sport voor de F1, Premier League en Bundesliga. Ze krijgen er nooit de volle klap voor aangezien het een vorm van uitverkoop wordt maar zijn toch nog inkomsten voor hun. En ook als ze omvallen gaat dat gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 13:31
dnmw2705 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:22:
[...]

F1TV krijgt gewoon doorgeprikt vanuit TV-rechtenhouder. Het verschil tussen TV en radio commentaar wat wij in Nederland hebben, was voorheen natuurlijk aan de orde omdat Mol met GPradio gewoon doorprikte naar F1TV en GPradio. Hoe het in andere landen is, weet ik niet, maar daar zullen niet direct andere constructies zijn zoals wij die hebben.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 04-05 15:33
dnmw2705 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:22:
[...]

Niet helemaal correct, of eigenlijk helemaal niet. ViaPlay had initieel geen overeenkomst met F1TV voor het Nederlandse commentaar, die is later pas gesloten en dus was er sinds juni of juli Nederlands commentaar, daarvoor niet. Volgens mij is het ook niet bekend hoe lang dat contract loopt, dus kan zomaar zijn dat er volgend jaar geen Nederlands commentaar meer is als dat contract afloopt en ViaPlay het idee heeft dat ze meer abonnees trekken met het 'exclusief' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
hk12nl schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:57:
[...]
Kijken via F1tv pro lost dat probleem wel op. d:)b
Met nederlands commentaar van? O, wacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hk12nl
Toff schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:40:
[...]

Met nederlands commentaar van? O, wacht...
Commentaar heb ik geen moeite mee. Verdien model van viaplay wel.

©2004

Pagina: 1 ... 109 ... 156 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2