Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 213 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:59

MaxxMark

HT is Tof!

Hansieo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:44:
[...]

Welke omgeving/regio woon je? wellicht dat iemand een TEST rit met je wil maken? om te vergelijken?
Regio Delft / Den Haag. Misschien dat er inderdaad iemand is die net zo in de cijfertjes wil duiken. Want het is natuurlijk gewoon makkelijk het lekker naast je neer te leggen, te negeren en gewoon te gaan rijden :)

Overigens net op de terugweg naar huis (met warm weer) 11.2kwh gereden op datzelfde stuk met de eNiro.

Dat soort getallen zijn wel echt om van te dromen met een p2.

Tegelijkertijd is de p2 natuurlijk wel een compleet ander kaliber auto.

Ik zou graag een “instant” metertje willen in de p2. Het interessante bij die eNiro is dat ik geen rare “instant” waardes zie met het wegrijden. Gelijkend aan de p2. Dik in de 20 of 30 bijvoorbeeld.

En @JTHZZ NP ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Nadat ik vorige week zo stom was mijn account in mijn telefoon te verwijderen via de andere telefoon, terwijl de oorzaak lag bij de server, is het me niet meer gelukt een telefoon te koppelen.
Vandaag nog maar eens een poging gewaagd. Laatste scenario was eindelijk succesvol: in de auto profiel uitloggen en dan een home knop reset. Tadaa! Koppelen was weer mogelijk en de app werkt weer.

Wederom een voorbeeld dat de software niet goed initialiseert.

Oh de eerste poging digital key werkt ook nooit. Lukt alleen door de digital key bluetooth verbinding weg te gooien. Dan komt ie onmiddellijk terug met een gelukte verbinding.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
kramon schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:43:
[

Ik heb mijn route naar Spanje nu voorbereid met een voorkeur voor Ionity, vooral omdat ik zo bang ben voor wat jij nu meegemaakt hebt.
Op het Duitse Forum is iemand die uitgebreid zijn ervaringen beschrijft over zijn reis naar Spanje met een P2. Ik wil je niet bang maken maar hij gaf aan dat Spanje veel erger is dan Frankrijk. Na Barcelona begon heeft hij alleen maar ellende meegemaakt, heel weinig palen, niet werkende palen, niet werkende of niet verkrijgbare betaalkaarten ( tenzij je een klant bent van de locale energie leverancier) en onbetrouwbare apps die palen aangeven die er niet meer zijn of nog niet zijn.
Bezint eer ge begint in Spanje zou ik zeggen.
Hij gaf iig aan het niet meer te doen.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Over laden gesproken. Gisteren thuis aan mijn laadpaal proberen bij te laden. Wel 20 keer geprobeerd maar de lqadpaal gaf steeds aan dat ik de auto moet aansluiten terwijl de stekker gewoon in de auto zat. Geel lampje. Werd ook niet groen. Laadpaal gereset, zonder resultaat. Na nog een aantal keren de moed maar opgegeven.

Vandaag op kantoor 4 andere palen geprobeerd maar exact hetzelfde probleem Laadpaal krijgt geen verbinding met auto. Aan de lqadpaal ligt het dus niet.

Op terugweg naar huis snellader geprobeerd. Die werkt wel. Pff.

Thuis aangekomen weer laadpaal geprobeerd: er komt weer geen verbinding tot stand.

Kennelijk kan ik dus wel DC laden maar niet AC. Defecte converter? Defecte laadkabel? Of software issue? Morgen maar langs de garage. Kunnen ze meteen de laatste software update erop zetten want ook de 2124 heb ik ook nooit per OTA ontvangen.

Iemand anders vergelijkbare problemen gehad met AC laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:52
MaxxMark schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:44:
[...]

Regio Delft / Den Haag. Misschien dat er inderdaad iemand is die net zo in de cijfertjes wil duiken. Want het is natuurlijk gewoon makkelijk het lekker naast je neer te leggen, te negeren en gewoon te gaan rijden :)

Overigens net op de terugweg naar huis (met warm weer) 11.2kwh gereden op datzelfde stuk met de eNiro.

Ik zou graag een “instant” metertje willen in de p2. Het interessante bij die eNiro is dat ik geen rare “instant” waardes zie met het wegrijden. Gelijkend aan de p2. Dik in de 20 of 30 bijvoorbeeld.

En @JTHZZ NP ;)
Wil niet dat de het in een discussie ontaardt, maar wil alleen data delen zo goed het kan. Vanmiddag op terugweg met de auto de hele dag aan de AC-laadpaal (tempo langzaam ivm gedeeld met anderen op 1 groep <1kW) en nu geen hoog verbruik in de eerste kilometers. Na 1km 11,4kWh in de stad en na 20km gewoon stukken met 16,3 tot 18kWh bij ACC op 100km/h (wel echt rustig gereden). Het kan dus wel en ligt dus niet aan de 20 inch (y) Nu hopen dat ze wat gaan doen aan het hoge verbruik bij een "koude" start.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glf6R1WrrL5RUksPzg5wnjzJavE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGl890pUH7OMU8fo61x2agDe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door AartJW op 02-08-2021 20:34 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:19
[...]

Precies, ik droom daar dus niet van want .. dan was het een Kia en geen polestar 2. Dan reed ik dus in een minder mooie, minder snelle, minder luxe auto. Een V60 verbruikt ook meer dan een Kia Rio. En een range van 400+ in de zomer is wat ik wilde en dat heb ik, of dat nou met 18 of met 11kWh is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50
FW423130 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:50:
[...]

Op het Duitse Forum is iemand die uitgebreid zijn ervaringen beschrijft over zijn reis naar Spanje met een P2. Ik wil je niet bang maken maar hij gaf aan dat Spanje veel erger is dan Frankrijk. Na Barcelona begon heeft hij alleen maar ellende meegemaakt, heel weinig palen, niet werkende palen, niet werkende of niet verkrijgbare betaalkaarten ( tenzij je een klant bent van de locale energie leverancier) en onbetrouwbare apps die palen aangeven die er niet meer zijn of nog niet zijn.
Bezint eer ge begint in Spanje zou ik zeggen.
Hij gaf iig aan het niet meer te doen.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen
Ja ik had al wat gelezen her en der. Maar wij gaan niet verder dan Palamos (100km ten noorden van Barcelona). Via ABRP heb ik nog twee stops tot aan daar, maar dat is te krap zo te zien. Dus ik ga uit van 3: https://abetterrouteplann...41-4cce-866a-26cea6e05490

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
kramon schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:26:
[...]

Ja ik had al wat gelezen her en der. Maar wij gaan niet verder dan Palamos (100km ten noorden van Barcelona). Via ABRP heb ik nog twee stops tot aan daar, maar dat is te krap zo te zien. Dus ik ga uit van 3: https://abetterrouteplann...41-4cce-866a-26cea6e05490
Dat lijkt me idd te doen. Die Duitse berijder was naar Marbella gereden. Ten zuiden van Barcelona was hij voor een groot deel aangewezen op gratis laadpalen bij supermarkten met 11kw of minder omdat de andere laders voorzover die er al al zijn, alleen gebruikt kunnen worden door Spanjaarden die klant zijn bij een van de tween locale energiebedrijven die ook laadpalen neerzet.. Als klant kun je een laadpas krijgen als niet klant niet. En die klant moet dan weer een huis aansluiting in Spanje hebben voor de levering van energie. Losse laadpassen schijnen niet beschikbaar te zijn. Je Iets ook bijna geen Ionity of andere Europese netwerken meer onder Barcelona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:32
[...]

En @JTHZZ NP ;)
Helaas, ik woon ~ 300km uit de richting voor je. :/

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:53
FW423130 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:41:
[...]

Dat lijkt me idd te doen. Die Duitse berijder was naar Marbella gereden. Ten zuiden van Barcelona was hij voor een groot deel aangewezen op gratis laadpalen bij supermarkten met 11kw of minder omdat de andere laders voorzover die er al al zijn, alleen gebruikt kunnen worden door Spanjaarden die klant zijn bij een van de tween locale energiebedrijven die ook laadpalen neerzet.. Als klant kun je een laadpas krijgen als niet klant niet. En die klant moet dan weer een huis aansluiting in Spanje hebben voor de levering van energie. Losse laadpassen schijnen niet beschikbaar te zijn. Je Iets ook bijna geen Ionity of andere Europese netwerken meer onder Barcelona.
Marbelle is met alleen een Tesla echt te doen denk ik op dit moment. Al moet ik zeggen het tm de Costa Blanca best te doen moet zijn met een niet Tesla. Hier veel palen van “Iberdrola”. Die zijn met de app prima te bedienen. Zelfde voor de EasyCharge palen. Maar je moet geen 350kW palen verwachten. Soms 90, vaker 50kW. Als je de tijd hebt kun je in drie dagen best in Benidorm komen zonder al teveel gedoe. En als je er eenmaal bent zijn er hier echt genoeg palen. Meer dan in Frankrijk of Italië. Sta hier gewoon gratis aan een 50kW paal te laden aan het strand. Niks mis mee. :) Dichtbij ons vakantiehuis in een parkeergarage ook twee keer 11kW. Voordeel is dat hier bijna geen BEVs zijn dus palen eigenlijk altijd vrij. (Ps. Heb zelf dus wel een Tesla nog.)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:07
Misschien is een linkje naar het leveringstopic in de footer wel handig? Of posten we dat nu hier (doen we al een beetje geloof ik) aangezien dat topic een beetje dood is?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

AartJW schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:38:
[...]

Wil niet dat de het in een discussie ontaardt, maar wil alleen data delen zo goed het kan. Vanmiddag op terugweg met de auto de hele dag aan de AC-laadpaal (tempo langzaam ivm gedeeld met anderen op 1 groep <1kW) en nu geen hoog verbruik in de eerste kilometers. Na 1km 11,4kWh in de stad en na 20km gewoon stukken met 16,3 tot 18kWh bij ACC op 100km/h (wel echt rustig gereden). Het kan dus wel en ligt dus niet aan de 20 inch (y) Nu hopen dat ze wat gaan doen aan het hoge verbruik bij een "koude" start.

[Afbeelding]
Nee hoor, ik ben totaal niet boos of ontzet dat jij wél goede cijfers haalt hoor :) Volgens mij zijn we er wel over uit dat het kan. De vraag is nu waar die verschillen exact komen.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Hansieo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:35:
[...]
Helaas, ik woon ~ 300km uit de richting voor je. :/
Ja, das ietsje te :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:57
Vanmorgen de auto achtergelaten bij de Volvo garage en zojuist weer opgehaald. Het is eindelijk gelukt om de app aan de auto te koppelen! Sleutels werden direct gevonden waar dat eerst nog steevast in een fout eindigde.

Alles wat gereset kon worden is gereset vandaag haha. Ik kreeg de auto terug met het welkom scherm op de middenconsole om samen met de techneut de instellingen door te lopen en kijken of er nog iets mis gaat.

Softwareversie staat nu op 2131 maar dat maakt voor functionaliteit niet uit zover ik weet (zelfde software als de laatste grote OTA-update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
@Shorteh - Aangevraagd. PS support gaf aan dat de LM zelf contact op moet nemen, ik heb het verzoek ingediend en nu even afwachten.

Gelijk de actuele status opgevraagd. Levertijd is wat naar achteren tov vorige maand. Van begin oktober nu naar eind oktober. Als het hierbij blijft kan ik ermee leven. Even aankijken...

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Een algemene vraag voor de groep hier; heeft iemand wel eens overwogen om de stoffen bekleding te impregneren met zon meubel impregneermiddel (wat komt met separaat reinigingsmiddel, met name gericht op allerlei etensresten)?

Wij hebben vrij goede ervaringen met onze lichte hoekbank met zon middel en allerlei etensvlekken van onze 2 kleine kids gaan er met de cleaner er echt goed uit zonder enige vlekken na te laten - en ja van chocolade tot pastasaus is al langs geweest, elke keer met 100% verwijdering (en nee, ik heb geen aandelen, gevalletje; Mike moet je zien, het werkt echt! :+ )

Nu dacht ik vorige week op vakantie aan het zwembad met een pilske in mijn hand, na eerder de status van de autostoeltjes gezien te hebben van beide Minions na de heenreis, is dat niet wat voor in de PS2.... ?? Zowel de stoelen als de stoffen interieurdelen.

Benieuwd naar jullie mening - als ook de vlekgevoeligheid van de stof met kleine kids.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Geen idee, mijn Minion moest afgelopen zaterdag overgeven, maar gelukkig is het niet verder gekomen dan hem, de maxi, zijn knuffel en de hand van mijn vrouw die het probeerde op te vangen...
Maar je kunt het proberen, ik ben er wel benieuwd naar eigenlijk, mijn vrouw is vooral knoei gevaarlijk.
(Ze heeft het ooit voor elkaar gekregen ijs op het dashboard van de toenmalige auto te knoeien)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cornholio24
@Fladder80 - ik denk er inderdaad serieus over na, echter zit de bekleding nog niet in de auto gemonteerd haha.

Ik neem trouwens aan dat je vrouw niet meeleest - anders is het vanavond waarschijnlijk geen toetje voor je :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Ik ben daar ook wel benieuwd naar eigenlijk. Mijn vrouw heeft het voor elkaar gekregen om een verfpot te openen in de kofferbak tijdens het rijden met de huidige auto :p
Kids krijgen ook altijd te eten in de auto is te zien.
Mede daarom wil ook die rubberen/kunststof matten erbij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind het geen gek idee. Zeker omdat ik de bekleding niet schoon krijg. Het is net speakerdoek waar vetvlekken zichtbaar op blijven.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-07 22:10
Goedenavond, vandaag heb ik mijn Polestar 2 ingeleverd en de sleutels gekregen van een nieuwe BMW3 touring PHEV 320E. De polestar was voor mij een voorloop auto (een toevallige keuze en hele fijne!) en ik had door kunnen rijden in de polestar maar wilde toch weer een BMW na 5 jaar volvo V60 hiervoor. HAd eerder al BMW gereden en ben er erg tevreden over.

Ik ga nog wel een keer volledig EV rijden, wellicht na afloop van de lease van de nieuwe BMW over 5 jaar. Vond het pionieren met de polestar 2 wel erg leuk, maar soms ook vervelend, stond afgelopen week ook weer te klooien bij een laadstation waar de pas/app niet werkte, terwijl ik naar een afspraak moest. Het had weinig gescheeld of ik was doorgereden in de Polestar. Heb toch voor BMW gekozen omdat ik dat een fijne en mooie wagen vind en voor de langere ritten, wintersport, weer eens naar Toscane, Barcelona of zuid-spanje of lapland ..... zonder al te veel plannen.

Ik dank jullie allemaal voor de prettige discussies, de hulp bij problemen, en het delen van praktische info en oplossingen. En heel veel rijplezier in julllie P2, ik hoop dat jullie nog vele veilige en plezierige kilometers maken met de polestar en dat de beloofde verbeteringen doorgevoerd worden. Het blijft een mooie wagen!

Bijgaand een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst, weer anders dan de Polestar maar ook erg leuk vind ik zelf. De app werk direct .... 8)7 Blijft ook kwestie van smaak!

Het ga jullie goed! Zal jullie in de gaten houden op weg! hartelijke Groet Skywalker/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ffk228JjirwtsedQzD2Xes_8bDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCjQQhrf9f8k47gSfqifO9Zp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-dD87Uyi7x7sVGwb3LXB9dU6MU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrNCjrmE08ehPxdBevuUlScm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xTkrAH9-OMikAKHl8FKfjdhvDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVnsZANakRyp7YTNgQRyQytv.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2SYcFLOe_w60zRvvwU1MmWylxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lonetmkgt5sILf0LcvnspR3d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door sky_walker op 03-08-2021 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
sky_walker schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:13:
Goedenavond, vandaag heb ik mijn Polestar 2 ingeleverd en de sleutels gekregen van een nieuwe BMW3 touring PHEV 320E. De polestar was voor mij een voorloop auto (een toevallige keuze en hele fijne!) en ik had door kunnen rijden in de polestar maar wilde toch weer een BMW na 5 jaar volvo V60 hiervoor. HAd eerder al BMW gereden en ben er erg tevreden over.

Ik ga nog wel een keer volledig EV rijden, wellicht na afloop van de lease van de nieuwe BMW over 5 jaar. Vond het pionieren met de polestar 2 wel erg leuk, maar soms ook vervelend, stond afgelopen week ook weer te klooien bij een laadstation waar de pas/app niet werkte, terwijl ik naar een afspraak moest.

Ik dank jullie allemaal voor de prettige discussies, de hulp bij problemen, en het delen van praktische info en oplossingen. En heel veel rijplezier in julllie P2, ik hoop dat jullie nog vele veilige en plezierige kilometers maken met de polestar en dat de beloofde verbeteringen doorgevoerd worden. Het blijft een mooie wagen!

Bijgaand een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst, weer anders dan de Polestar maar ook erg leuk vind ik zelf. De app werk direct .... 8)7 Blijft ook kwestie van smaak!

Het ga jullie goed! Zal jullie in de gaten houden op weg! hartelijke Groet Skywalker/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Veel plezier met je 3!

Grappig, ik ben nu juist bezig om mijn witte 330i touring vervroegd in te leveren voor een Polestar 2.. :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
VidaR-9 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:19:
[...]

Veel plezier met je 3!

Grappig, ik ben nu juist bezig om mijn witte 330i touring vervroegd in te leveren voor een Polestar 2.. :+
Zo zie je maar! Gelukkig is iedereen anders. Heel veel plezier met je Polestar als je hem hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebellion72
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-02-2022
sky_walker schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:13:

Ik ga nog wel een keer volledig EV rijden, wellicht na afloop van de lease van de nieuwe BMW over 5 jaar. Vond het pionieren met de polestar 2 wel erg leuk, maar soms ook vervelend, stond afgelopen week ook weer te klooien bij een laadstation waar de pas/app niet werkte, terwijl ik naar een afspraak moest. Het had weinig gescheeld of ik was doorgereden in de Polestar. Heb toch voor BMW gekozen omdat ik dat een fijne en mooie wagen vind en voor de langere ritten, wintersport, weer eens naar Toscane, Barcelona of zuid-spanje of lapland ..... zonder al te veel plannen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Zeker een mooie auto hoor, veel succes en veel veilige kilometers toegewenst. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
cornholio24 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:34:
@Fladder80 - ik denk er inderdaad serieus over na, echter zit de bekleding nog niet in de auto gemonteerd haha.

Ik neem trouwens aan dat je vrouw niet meeleest - anders is het vanavond waarschijnlijk geen toetje voor je :+
Gelukkig niet.
Kan hier alles neerzetten zonder repercussies :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

JTHZZ schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:51:
[...]

Precies, ik droom daar dus niet van want .. dan was het een Kia en geen polestar 2. Dan reed ik dus in een minder mooie, minder snelle, minder luxe auto. Een V60 verbruikt ook meer dan een Kia Rio. En een range van 400+ in de zomer is wat ik wilde en dat heb ik, of dat nou met 18 of met 11kWh is.
Het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten. De P2 is aan alle kanten een stuk luxer dan de e-Niro. Het even wisselen met de e-Niro bevestigt dat voor mij ook wel (dus ben 100% blij dat ik de keuze voor de P2 heb gemaakt). Wat mij vooral opvalt in het gedrag van de e-Niro vs de P2 is niet zo zeer de uitschieters. Want die kia doet ook gewoon dik over de 30kWh/100km gaan als je het pedaal indrukt. Het meest opvallende is echter het cruisen. Daar zie je dat het actieve verbruik heel hard omlaag gaat.

In dat gebied valt er volgens mij best wat te verbeteren zonder dat het impact heeft op het gedrag van de wagen zelf. Ik denk dat dat vooral ligt in dat Polestar pas net in de full-electric wereld zit en nog aan het leren is. Mogelijk dat een volgende versie van de P2 een stuk zuiniger wordt. Hopelijk natuurlijk met een OTA update, maar dat ik denk dat dat wishful thinking is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:46
MaxxMark schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten. De P2 is aan alle kanten een stuk luxer dan de e-Niro. Het even wisselen met de e-Niro bevestigt dat voor mij ook wel (dus ben 100% blij dat ik de keuze voor de P2 heb gemaakt). Wat mij vooral opvalt in het gedrag van de e-Niro vs de P2 is niet zo zeer de uitschieters. Want die kia doet ook gewoon dik over de 30kWh/100km gaan als je het pedaal indrukt. Het meest opvallende is echter het cruisen. Daar zie je dat het actieve verbruik heel hard omlaag gaat.

In dat gebied valt er volgens mij best wat te verbeteren zonder dat het impact heeft op het gedrag van de wagen zelf. Ik denk dat dat vooral ligt in dat Polestar pas net in de full-electric wereld zit en nog aan het leren is. Mogelijk dat een volgende versie van de P2 een stuk zuiniger wordt. Hopelijk natuurlijk met een OTA update, maar dat ik denk dat dat wishful thinking is.
Denk dat dit vooral het resultaat is van 2 permanente motoren vs 1 synchroon motor.

P2 gebruikt zelfs bij coasten een deel energie op 2 motoren. Terwijl de Kia gewoon niets gebruikt als het pedaal losgelaten wordt. Vermoed zelfs dat slimme algoritmes in de Kia ervoor zorgen dat er effectief niet altijd energie verbruikt wordt.

Ook bij de P2 met SM blijft dit effect bestaan.

In de winter is het natuurlijk helemaal top. Dan heb je altijd 4WD. Qua rijeigenschappen troef je dan alle non-permanente 4WD auto’s af (Tesla, Audi, VW etc). Niet voor niets dat de P2 geroemd wordt om zijn uitstekende winterprestaties.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:05
Rene schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

In de winter is het natuurlijk helemaal top. Dan heb je altijd 4WD. Qua rijeigenschappen troef je dan alle non-permanente 4WD auto’s af (Tesla, Audi, VW etc). Niet voor niets dat de P2 geroemd wordt om zijn uitstekende winterprestaties.
En dit staaf je door...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:09
Heb zitten zoeken in de polestar topics maar krijg het niet gevonden

HamKaasvraag: Je stapt in de auto en je hebt geen verbinding, geen bluetooth en geen wifi.
Hard reset helpt niet (scherm ingedrukt houden)

Later die dag ga je weer weg en het werkt nog steeds niet. Wat zijn dan de opties?
Langs de garage gaan? Of werkt dit vanzelf weer? Iemand ook meegemaakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:56
Kohen schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:38:

HamKaasvraag: Je stapt in de auto en je hebt geen verbinding, geen bluetooth en geen wifi.

Later die dag ga je weer weg en het werkt nog steeds niet. Wat zijn dan de opties?
Je kan een TCAM reset doen, zie tips daarvoor in de OP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Een legio Noorse forums afstruinen. Permanente 4WD blijkt beter te werken dan “on-demand” 4WD. Wellicht dat sommige merken permanent kunnen forceren, maar Tesla kan dit bijvoorbeeld alleen in track-mode (en dan geef je andere systemen op). Klinkt eigenlijk ook best logisch.
Kohen schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:38:

Probeer een t-Cam reset, zie OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Als je lid bent van de Norway Polestar Facebook groep zag je de zonder uitzondering lyrische recensies en de beoordeling beste winterauto ooit passeerde daar veelvuldig. En in Noorwegen weten ze wat Winter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Rene schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:43:
[...]

Een legio Noorse forums afstruinen. Permanente 4WD blijkt beter te werken dan “on-demand” 4WD. Wellicht dat sommige merken permanent kunnen forceren, maar Tesla kan dit bijvoorbeeld alleen in track-mode (en dan geef je andere systemen op). Klinkt eigenlijk ook best logisch.

[...]

Probeer een t-Cam reset, zie OP.
dat verklaart in ieder geval waarom ik afgelopen winter zo lekker in de sneeuw kon spelen met de 2. Vond dat echt genieten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Rene schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:43:
[...]

Ah,
Dus een gevalletje wij van WC eend.

Want van een Polestar 2 kan ik namelijk geen enkele roller test vinden, die de superioriteit bevestigd van het AWD systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 15:35
De ervaringen van een grote groep gebruikers doen er tegenwoordig inderdaad niet meer toe 7(8)7
Testen, testen, testen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JTHZZ
bottom line schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:15:
[...]

Ah,
Dus een gevalletje wij van WC eend.

Want van een Polestar 2 kan ik namelijk geen enkele roller test vinden, die de superioriteit bevestigd van het AWD systeem.
Heb jij een speciale versie van het Tweakers forum die jou een seintje geeft als iemand ergens het woord Tesla typt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:44
Rene schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:52:
[...]
Niet voor niets dat de P2 geroemd wordt om zijn uitstekende winterprestaties.
Je bent ironisch, toch? Ik heb er in de winter mee mogen rijden. Mijn range daalde tot onder de 200 kilometer op een 100% lading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
GuiltyNL schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:08:
[...]

Je bent ironisch, toch? Ik heb er in de winter mee mogen rijden. Mijn range daalde tot onder de 200 kilometer op een 100% lading.
Je leest niet goed, hij had het niet over de range, maar over de aandrijving/rij eigenschappen in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:52
Tussen de winterdiscussie even een vraagje over de zomervakantie. We hebben een trip in de planning naar Zuid-Frankrijk (met tussenstop bij een hotel met laadpaal). Welke laadpalen en laadpassen adviseren jullie voor Frankrijk?
Ionity staat bij mij bovenaan mijn lijst met Plugsurfing-korting als snellader. Ik hoor zelf veel over Kiwhi en Freshmile als backup voor niet-snelweg laden. Heb in het dashboardkastje al: Plugsurfing, Newmotion, Maingau en EV-box (leasepas). Thanks!

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Crosspost vanuit het leveringstopic:
Ktenolix schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:09:
Zojuist uitgebreid contact gehad met een dame van Polestar Support. Mijn auto zit nog steeds op de boot naar Zeebrugge, net als een maandje terug, maar kan elk moment aankomen. De bootreis duurt doorgaans zo’n vier weken. Vanuit Zeebrugge duurt de transport naar Beesd ongeveer twee weken en het rijklaar maken erna rekenen ze ook twee weken voor. Dit komt overeen met de initieel verwachtte leverdatum van 01-09.

Ik had al een voorgestelde handover datum gekregen van 31-08, maar helaas moeten afwijzen. Ik zit nog met een lopend leasecontract (tot 01-02-22 ;() dus de leasemaatschappij heeft de leverdatum op januari laten zetten. In ieder geval komt ie op kenteken zodra de auto in NL aankomt. Dus over 2 à 3 weken zou ik een kenteken moeten zien in het portaal. Dus gelukkig sowieso in 2021 op kenteken :)

Wel een verschil met de vorige keer dat ik contact opnam trouwens. Toen wist ene Clint mij niks te vertellen over waar de auto was of wanneer ie op kenteken kwam. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

En onder de 200 is een verbruik van 40kWh per 100. Dat was op de Duitse autobahn dan neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:00
AartJW schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:44:
Tussen de winterdiscussie even een vraagje over de zomervakantie. We hebben een trip in de planning naar Zuid-Frankrijk (met tussenstop bij een hotel met laadpaal). Welke laadpalen en laadpassen adviseren jullie voor Frankrijk?
Ionity staat bij mij bovenaan mijn lijst met Plugsurfing-korting als snellader. Ik hoor zelf veel over Kiwhi en Freshmile als backup voor niet-snelweg laden. Heb in het dashboardkastje al: Plugsurfing, Newmotion, Maingau en EV-box (leasepas). Thanks!
Ik denk dat je met plugsurfing heel ver komt, zo niet alles kan laden.
Kijk vooral naar deze kaart op de plugsurfing site: https://www.plugsurfing.com/map
Die geeft ook aan wanneer er laatste transactie was met Plugsurfing pas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
[...]

Nee ik ben niet ironisch. Rijeigenschappen zijn meer dan alleen bereik.

Als ik hier in de winter heuvelop, heuvelaf, en door 20 cm sneeuw ploeter om naar de piste te komen dan geef ik meer om goede rijeigenschappen dan 400 kilometer bereik.

Overigens kwam men hier in -30 graden ruim 300 kilometer op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
ach-jee schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Top dit werkte.

Next noob vraag: ik zie altijd LTE, is dat correct?

Volgens de OP zou er 4G moeten komen te staan 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

@Kohen In een OTA update is het veranderd naar LTE. Dat dekte de lading beter blijkbaar :)

Is dus gewoon 4G

[ Voor 4% gewijzigd door MaxxMark op 04-08-2021 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebellion72
Kohen schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:32:
[...]

Top dit werkte.

Next noob vraag: ik zie altijd LTE, is dat correct?

Volgens de OP zou er 4G moeten komen te staan 7(8)7
LTE en 4G betekenen meestal hetzelfde, dus als je op je gsm LTE ziet mag je ervan uitgaan dat je via 4G aan het surfen bent. En omgekeerd.

Meer details? Simpel samengevat: 4G is een netwerkstandaard die een heel snelle mobiele dataverbinding mogelijk maakt. Toen 4G werd gelanceerd, was de snelheid die nodig was om die standaard te behalen vaak te hoog gegrepen. LTE, wat staat voor 'Long Term Evolution' is de technologie die werd ontwikkeld om die 4G-snelheden mogelijk te maken. Naarmate die technologie dichter in de buurt van die snelheden kwam, werden de termen alsmaar meer inwisselbaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
ach-jee schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Misschien een rare vraag maar wat is: OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 15:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rebellion72 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:02:
[...]

Misschien een rare vraag maar wat is: OP?
Openingspost / Topicstart.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
Dank u _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
AartJW schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:44:
Ik ga naar noord Spanje en ga dus in principe zelfde route af. Plugsurfing voor ionity idd. Daarnaast heb ik dezelfde als jou, plus Electromaps (Spanje), smoov en chargemap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Fladder80 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Je leest niet goed, hij had het niet over de range, maar over de aandrijving/rij eigenschappen in de winter.
Ah, sorry. Ja dat is zeker uitmuntend in winterweer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:31:
[...]

En onder de 200 is een verbruik van 40kWh per 100. Dat was op de Duitse autobahn dan neem ik aan.
Was het maar waar. Kortere ritten binnen de bebouwde kom. Ik heb overigens deze week een verbruik van 31 bij ritten van 5 a 6 kilometer. Pas na zo'n 30 kilometer gaat mijn verbruik zakken.

[ Voor 19% gewijzigd door GuiltyNL op 04-08-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Na het starten van het 3 fasen laden gisteravond wilde de Polestar opnieuw niet met alle 3 de fasen laden. Ik laad bijna altijd met slechts 10 A (6,6 kWh) zodat ik me nooit zorgen hoef te maken over de totale belasting van de aansluiting, maar het laden ging dit keer slechts met 4,6 kWh (incl. het gewone gebruik van 500 Wh 's avonds). Toen ik een kwartier later weer op de app keek was het gebruik weer opgelopen tot het gebruikelijke 7,1 kWh.
Erg vreemd allemaal, is dit nu een probleem met de hard- of software van de auto of een combinatie daarvan? Bovendien lijkt het dit keer toch ook geen 2 of 3 fasen probleem te zijn want dan had het verbruik moeten zijn 2x10x220+500=4,9 kWh. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-07 19:45
Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:21:
Na het starten van het 3 fasen laden gisteravond wilde de Polestar opnieuw niet met alle 3 de fasen laden. Ik laad bijna altijd met slechts 10 A (6,6 kWh) zodat ik me nooit zorgen hoef te maken over de totale belasting van de aansluiting, maar het laden ging dit keer slechts met 4,6 kWh (incl. het gewone gebruik van 500 Wh 's avonds). Toen ik een kwartier later weer op de app keek was het gebruik weer opgelopen tot het gebruikelijke 7,1 kWh.
Erg vreemd allemaal, is dit nu een probleem met de hard- of software van de auto of een combinatie daarvan? Bovendien lijkt het dit keer toch ook geen 2 of 3 fasen probleem te zijn want dan had het verbruik moeten zijn 2x10x220+500=4,9 kWh. 8)7
Software probleem, ook al een aantal keer gehad dat de auto slecht 1 of 2 fase (van de totaal 3) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:23
Ik heb hetzelfde probleem gisteren en vandaag. Hij laadt op twee fasen ipv. 3.
Ik heb twee weken geleden update 2130 gehad nog bij de dealer.
Vanochtend contact gezocht met Polestar - ze zijn er mee bezig maar er is nog geen oplossing.

Heeft iemand al geprobeerd die boordlader te resetten door de zekering er even uit te trekken? Je kan er niet in 1x bij - anders had ik het gisteravond even geprobeerd.

Edit: En dan is het nu knap irritant dat de app de status van de lading niet goed weergeeft tijdens het laden. Het belangrijkste waar je het voor nodig hebt werkt niet. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Arie van Dijk op 05-08-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arie van Dijk schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:54:
Ik heb hetzelfde probleem gisteren en vandaag. Hij laadt op twee fasen ipv. 3.
Ik heb twee weken geleden update 2130 gehad nog bij de dealer.
Vanochtend contact gezocht met Polestar - ze zijn er mee bezig maar er is nog geen oplossing.

Heeft iemand al geprobeerd die boordlader te resetten door de zekering er even uit te trekken? Je kan er niet in 1x bij - anders had ik het gisteravond even geprobeerd.

Edit: En dan is het nu knap irritant dat de app de status van de lading niet goed weergeeft tijdens het laden. Het belangrijkste waar je het voor nodig hebt werkt niet. 8)7
Ik doe maar even niets met de elektra van de auto, er staat hier en daar 400 V op 🙂.
De app die ik voor de controle van het laden gebruik is die van Plugwise, een apparaatje dat constant de slimme meter uitleest en inzicht geeft in gebruik en teruglevering van stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:36:
[...]

Ik doe maar even niets met de elektra van de auto, er staat hier en daar 400 V op 🙂.
De app die ik voor de controle van het laden gebruik is die van Plugwise, een apparaatje dat constant de slimme meter uitleest en inzicht geeft in gebruik en teruglevering van stroom.
Geen load balancing die de laadpaal afknijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JTHZZ schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Geen load balancing die de laadpaal afknijpt?
Handmatige versie 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
gerrit105 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:51:
De ervaringen van een grote groep gebruikers doen er tegenwoordig inderdaad niet meer toe 7(8)7
Testen, testen, testen!
Het gaat erom dat de Polestar 2 blijkbaar superieur is tov Tesla, Volkswagen, Audi, ... volgens de Polestar forums.
Dan wil ik weten op welke ze zich baseren, en welk vergelijkmateriaal er is gebruikt.

Maar aangezien het gebruikers zijn, geen enkele real life test, en enkel 'op het gevoel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik nog weet van de inventarisatie laadpalen destijds was dat je voor loadbalancing niet alleen verplicht was een abonnement te nemen voor backoffice maar ook voor loadbalancing op basis van een abonnement moest dokken. Mij niet gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:33
bottom line schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

Het gaat erom dat de Polestar 2 blijkbaar superieur is tov Tesla, Volkswagen, Audi, ... volgens de Polestar forums.
Dan wil ik weten op welke ze zich baseren, en welk vergelijkmateriaal er is gebruikt.

Maar aangezien het gebruikers zijn, geen enkele real life test, en enkel 'op het gevoel'.
Je reageert op een post waarin staat dat permanent 4WD beter schijnt te zijn dan on-demand 4WD. Daarbij wordt in die post vermeld dat Tesla dit ook doet in track-mode.

Vervolgens concludeer je "Het gaat erom dat de Polestar 2 blijkbaar superieur is tov Tesla, Volkswagen, Audi, ... volgens de Polestar forums".
8)7 8)7 8)7 8)7

Het is maar net waar je op aan wilt slaan, denk ik dan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
PvS_68 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Je reageert op een post waarin staat dat permanent 4WD beter schijnt te zijn dan on-demand 4WD. Daarbij wordt in die post vermeld dat Tesla dit ook doet in track-mode.

Vervolgens concludeer je "Het gaat erom dat de Polestar 2 blijkbaar superieur is tov Tesla, Volkswagen, Audi, ... volgens de Polestar forums".
8)7 8)7 8)7 8)7

Het is maar net waar je op aan wilt slaan, denk ik dan.
Persoon in kwestie is 102 jaar :+ ik laat het er maar bij zitten en ga er niet verder op in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Goedenavond, na afsluiting van mijn polestar 2 avontuur heb ik nog de volgende 2 dingen die wellicht voor iemand anders interessant kunnen zijn:

- ANBW proof shunt/brugkabeltje voor de contacten van je laadpunt, voor als je auto denkt dat je nog vast zit aan de laadkabel terwijl die gewoon los is.

- mooie sleutelhanger behuizing donkerblauw, paste goed bij mijn midnight uitvoering.

Sleutel hanger kostte ong EUR 25 incl verzendkosten, 3 maanden jong, en nog met doosje en extra leren riempje.

Kabelbrug gratis op te halen in dordrecht.

Wie eerst komt eerst maalt, PM graag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ck-9fqwLDrC824mQdSuFVQRwCW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0YZ9fM8sthO76grP1MxEwC8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGhlOoKJWzMSzORTsYZ1gOHNulc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AitIlcVYum871UXA0B03SKh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VW-jKK_3vjt0sChNbvBG2RyejE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NrOFctgMnSvPrRpWKNiDsUyC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digi-t
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 08:33
Iemand ervaring met een reis naar Slovenie en Kroatie met de polestar? Ik krijg maar lastig inzicht in de beschikbaarheid van laders (pasjes, wel/niet kaput, capaciteit ed) in deze landen. Ik geloof meteen dat de reis door Duitsland geen probleem moet zijn maar daarna??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Dat is best te doen lijkt het. Reisje van noord-nederland naar Split hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTQPzvli9vGU_wWWKpVbwjVoOUk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BXHz9442L4LiUsvUTW7rJX7L.png?f=fotoalbum_large

Gaat door Slovenie. In Koper (slovenie kust) zit ook een ionity. Dus op zich gewoon met plugsurfing te doen. De enige gekke is die 1nalaatste stop in noord-kroatie bij Zadar. Die is van: https://molplugee.hu/hu

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VidaR-9
Fingers crossed hier.. :/

Als het goed is per 1-9 m’n huidige BMW inleveren en een Polestar 2 in Void met Plus, Pilot en Perfomance pack ophalen.. oOo Een laatste formele handtekening nodig nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
sky_walker schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:29:
Goedenavond, na afsluiting van mijn polestar 2 avontuur heb ik nog de volgende 2 dingen die wellicht voor iemand anders interessant kunnen zijn:

- ANBW proof shunt/brugkabeltje voor de contacten van je laadpunt, voor als je auto denkt dat je nog vast zit aan de laadkabel terwijl die gewoon los is.

- mooie sleutelhanger behuizing donkerblauw, paste goed bij mijn midnight uitvoering.

Sleutel hanger kostte ong EUR 25 incl verzendkosten, 3 maanden jong, en nog met doosje en extra leren riempje.

Kabelbrug gratis op te halen in dordrecht.

Wie eerst komt eerst maalt, PM graag

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar hoor je eigenlijk niets meer over, dat probleem met de spookstekker waar die draadbrug voor nodig was, toch? Lijkt me definitief opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
JTHZZ schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:35:
[...]

Daar hoor je eigenlijk niets meer over, dat probleem met de spookstekker waar die draadbrug voor nodig was, toch? Lijkt me definitief opgelost.
LIjkt me ook, ik had em voor de zekerheid maar nog steeds in dashboard kastje :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:00
[...]

En @JTHZZ NP ;)
Heb privé berichtje gestuurd, ik woon in dezelfde regio en heb een 19” versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Had zondag problemen met laden aann mijnnthuispaal.paal gaf aan dat ik verbinding moet maken met auto terwijl stekker erin zat. Wel 20 keer geprobeerd. Reset van paal geen soelaas. Op kantoor zelfde phenomeen. Snellader deed het wel. Naar garage geweest en geconstateerd dat de laadkabel defect is. Originele kabel, half jaar oud. 30.000 km mee geladen, niks aparts mee gedaan.
Iig blij dat is opgelost want als je niet kunt laden toch heel onhandig.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 16-07 08:59
Afgelopen weken naar de Dordogne geweest, gevolgd door omgeving Bordeaux en daarna via Parijs weer naar Noord-Holland.

Ik ben gedurende de 3100 kilometers slechts 1 andere Polestar (van landgenoot) tegengekomen in het buitenland. Heel veel bekijks van mensen, zowel rijdend als geparkeerd.

Gemiddeld verbruik 19,5 kWh/100 km (19" en airco aan). Op de heenweg 120 gereden waar 110 of 130 km/u de max. toegestane snelheid was. Op de terugweg ook flinke stukken 130/140 gereden.

Normaal gesproken heb ik de One Pedal Drive uitgeschakeld staan. Zeker op de snelwegen. Maar ik heb wel het nut ervan ervaren; vooral op onbekend terrein binnen de bebouwde kom en bochtige wegen op heuvelachtig terrein waarbij je normaliter bij zowel het stijgen als afdalen vaak van pedaal moet wisselen.

Het laden is me ook langs niet-snelwegen uiteindelijk erg meegevallen. Wel van tevoren met bijv. Chargemap onderzoek doen. En dan nog kan het voorkomen dat geen van de 7 pasjes/apps die ik bij me had, geaccepteerd wordt en je moet vertrouwen op de goedheid van een mede-EV-rijder om zijn/haar laadpas te lenen. Freshmile-pasje is in ieder geval in de regio Nouvelle-Aquitaine een aanrader.
Dikke verlengsnoer in combinatie met granny-kabel werkte ook prima bij ons eerste vakantiehuisje.

Ik ben een van de gelukkigen die een tijdje geleden de Flitsmeister-app nog snel had kunnen installeren. Kwam tijdens de reis goed van pas. Ik hoop dat er snel een officiële versie voor Android Automotive uitkomt.
ABRP vnl. gebruikt om de voorgestelde tussenstops te bekijken. Verder heel tevreden over de navigatie m.b.v. Google Maps. Twee weken geleden lag het internet er een hele dag uit. Onhandig, maar met de telefoon en ouderwets de borden langs de weg, was het navigeren geen probleem.

Tot slot: echt een superrelaxte auto om mee op reis te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Ik zit al weer een paar dagen zonder internet, dus dacht ook eens een TCAM reset te proberen, maar die lijkt het niet te doen. Het SOS lampje gaat nooit knipperen, anderen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 22:14
ach-jee schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:35:
Ik zit al weer een paar dagen zonder internet, dus dacht ook eens een TCAM reset te proberen, maar die lijkt het niet te doen. Het SOS lampje gaat nooit knipperen, anderen hier ervaring mee?
Heb ik 1 keer gehad en na een nachtje slapen was het weer in orde. Maar jij hebt na meerdere nachtjes nog geen herstel … belletje met de dealer?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:57
Dit zijn de stappen die ik een keer met polestar support doorlopen heb:

- Herstart het hele infotainment systeem (lang op het streepje onder het scherm drukken).
- Zodra de "Polestar" tekst van het scherm verdwijnt, lang op de ontwasem knop drukken (de eerste knop rechts van de volume draaiknop). Blijf de knop vasthouden tot het SOS lampje in het dak knippert.

Als de reset lukt zie je het SOS lampje knipperen en op het hoofdscherm de LTE/bluetooth/GPS allemaal verspringen tot de reset klaar is.

Edit: of dit ook de oplossing is weet ik niet, hopelijk wel. Voor mij werkte het die keer toen wel.

[ Voor 5% gewijzigd door harrewarre op 06-08-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:35
Ligt je gps er ook uit? Dat was bij het geval en de dealer heeft de auto 30 minuten van de 12V accu afgehaald als ik het goed begrepen heb. Tcam reset werkte bij mij toen ook niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 06-08-2021 12:46 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
Had ik 2 weken terug met mijn P8. Niks werkte meer, hele systeem leek wel geblocked. Geen data, geen GPS, amp bleef staan op 6. TCAM reset werkte dus ook niet. Normale reset deed niks. Volgende dag zelfde verhaal, naar de dealer gegaan, laatse update erop en toen werkte alles weer.

Zijn toch wel twijfelachtige dingen hoor, zeker als je het niet eens meer kan resetten. Ik had op dat moment ook echt data en GPS nodig die avond voor een lange rit. En dat werkt dan niet. Gruwelijk irritant.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 06-08-2021 13:00 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
guido66 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:45:
[...]

Ligt je gps er ook uit? Dat was bij het geval en de dealer heeft de auto 30 minuten van de 12V accu afgehaald als ik het goed begrepen heb. Tcam reset werkte bij mij toen ook niet meer.
Yup, GPS ligt er ook uit. Dan zal ik ook maar eens een belletje maken. Dank voor de tips allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
ach-jee schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:21:
[...]

Yup, GPS ligt er ook uit. Dan zal ik ook maar eens een belletje maken. Dank voor de tips allen.
Ook vervelend trouwens als je dit hebt... je kan Google Maps ook niet offline gebruiken. Terwijl dat er juist voor is om in geval van 'nood' alsnog Maps te kunnen gebruiken 8)7

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Ook vervelend trouwens als je dit hebt... je kan Google Maps ook niet offline gebruiken. Terwijl dat er juist voor is om in geval van 'nood' alsnog Maps te kunnen gebruiken 8)7
Je herhaalt dezelfde kritiekpunten wel echt bij elke gelegenheid. Mijn kijk hierop is (zoals wel vaker) net iets anders: Het is niet ‘normaal’ dat zowel 4G als GPS tegelijk uitvallen. De offline kaarten zijn er niet om defecten te compenseren maar vooral voor situaties waar slechte 4G dekking is, denk aan afgelegen gebieden. In Nederland hebben we geen afgelegen gebieden maar in vrijwel alle grote landen zijn er gebieden waar je niet op 4G of zelfs maar Edge kunt vertrouwen. Dan is offline kaarten wel degelijk heel erg nuttig!

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 06-08-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Je herhaalt dezelfde kritiekpunten wel echt bij elke gelegenheid. Mijn kijk hierop is (zoals wel vaker) net iets anders: Het is niet ‘normaal’ dat zowel 4G als GPS tegelijk uitvallen. De offline kaarten zijn er niet om defecten te compenseren maar vooral voor situaties waar slechte 4G dekking is, denk aan afgelegen gebieden. In Nederland hebben we geen afgelegen gebieden maar in vrijwel alle grote landen zijn er gebieden waar je niet op 4G of zelfs maar Edge kunt vertrouwen. Dan is offline kaarten wel degelijk heel erg nuttig!
Tja ik irriteer me ook wel eens aan jouw posten waarbij je opmerkingen van anderen wat probeert te verzachten omdat het bij jou allemaal zo lekker en goed gaat. Moet jezelf weten, negeer iets van mij als je je er aan irriteert. Moeilijker is het niet.

Ontopic: wegvallen van 4G zou in mijn ogen niet alleen de reden voor offline kaarten moeten zijn. Het is handig, zeker, maar dat je hele navigatie uitvalt als de boel in de soep loopt...ik vind dat niet kunnen. Ik heb overigens ook letterlijk ALTIJD gehad dat als 4g niet werkt... maps het ook niet doet. Dan staat er nog wel een GPS pijltje/driekhoekje in beeld (geen kruisje er door of dergelijke) maar blijkbaar werkt het dan niet en blijft er staan: zoeken naar GPS signaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 06-08-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:56:
[...]

Tja ik irriteer me ook wel eens aan jouw posten waarbij je opmerkingen van anderen wat probeert te verzachten omdat het bij jou allemaal zo lekker en goed gaat. Moet jezelf weten, negeer iets van mij als je je er aan irriteert. Moeilijker is het niet.
Een jij-bak! Ik sta open voor kritiek en pas me ook aan als bepaalde dingen vaker worden genoemd. Dat zou ik beter vinden dan ‘als het je irriteert, negeer het maar’. Je zult mij bijv nooit meer iets over een etron zien schrijven :X
Ontopic: wegvallen van 4G zou in mijn ogen niet alleen de reden voor offline kaarten moeten zijn. Het is handig, zeker, maar dat je hele navigatie uitvalt als de boel in de soep loopt...ik vind dat niet kunnen. Ik heb overigens ook letterlijk ALTIJD gehad dat als 4g niet werkt... maps het ook niet doet. Dan staat er nog wel een GPS pijltje/driekhoekje in beeld (geen kruisje er door of dergelijke) maar blijkbaar werkt het dan niet en blijft er staan: zoeken naar GPS signaal.
Dan snap ik denk ik je punt niet helemaal: hoe zie je het voor je dat als de GPS module niet werkt om wat voor reden dan ook, dat dan Google Maps een manier vindt om te blijven werken? Dat is toch technisch en fysiek niet mogelijk? Offline kaarten zijn daar nooit voor bedacht. De meeste andere auto’s hebben ook offline kaarten maar blijven toch ook niet werken als de GPS module uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het gaat er mij nogmaals om dat data + GPS bij mij iig ALTIJD tegelijk uitvallen. Offline kaarten is nooit mogelijk geweest bij al die keren (en dat zijn er ondertussen best al veel geweest) dat GPS een dag weg viel of dat Maps kuren had (je ziet dan een uitvergrote kaart van heel Europa). Dus dan heeft het hele offline Maps idee geen enkele toegevoegde waarde. Volgens de dealer zou ik ook wel gewoon GPS moeten hebben, ook omdat dat icoontje gewoon in het scherm staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 20:34
Hier ook gehad dat intent en GPS weg viel, was niet meer zelf te resetten op de eerder bekende manier met ontwasemingknop, lampje ging niet meer knipperen, ook niet vlak na reboot. De dealer heeft een update gedaan en toen werkte het allemaal weer. Nog wel een paar keer gehad dat internet er even een tijdje uit lag, maar GPS het nog wel deed. Erg fijn om dan offline kaarten te hebben. Internet kwam vanzelf weer terug na een tijdje.

[ Voor 5% gewijzigd door dnns85 op 06-08-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 18:11
Ik hoor al van toen ik de auto heb een licht tikkend/piepend geluid achteraan rechts als ik over een slechte weg rijd. De schokdempers (PP) zijn al gesmeerd maar dit was het niet. Ik had al een gevoel dat het geluid eerder van binnen komt. Het lijkt te komen van het harde plastic gedeelte ter hoogte van de gordel. Ik heb eens gezocht naar van waar het zou kunnen komen en daarbij de zetels ook naar voor gelegd en teruggezet en ik had het idee dat het geluid toen even minder was. Even later was het terug. Zijn er nog mensen die hier last van hebben? Polestar heeft al voorgesteld om de auto op te halen om het na te kijken maar daar ben ik nog niet op ingegaan omdat het geluid er niet altijd is. Ik zou bijna met iemand van Polestar moeten gaan rijden om aan te geven wat ik bedoel. Bij grotere ‘schommelingen’ van de auto, zoals bij het nemen van een vluchtheuvel, is het er bv niet, maar wel bij kleine oneffenheden in het wegdek die zorgen voor een lichte trilling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Davy_Rx schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:26:
Ik hoor al van toen ik de auto heb een licht tikkend/piepend geluid achteraan rechts als ik over een slechte weg rijd. De schokdempers (PP) zijn al gesmeerd maar dit was het niet. Ik had al een gevoel dat het geluid eerder van binnen komt. Het lijkt te komen van het harde plastic gedeelte ter hoogte van de gordel. Ik heb eens gezocht naar van waar het zou kunnen komen en daarbij de zetels ook naar voor gelegd en teruggezet en ik had het idee dat het geluid toen even minder was. Even later was het terug. Zijn er nog mensen die hier last van hebben? Polestar heeft al voorgesteld om de auto op te halen om het na te kijken maar daar ben ik nog niet op ingegaan omdat het geluid er niet altijd is. Ik zou bijna met iemand van Polestar moeten gaan rijden om aan te geven wat ik bedoel. Bij grotere ‘schommelingen’ van de auto, zoals bij het nemen van een vluchtheuvel, is het er bv niet, maar wel bij kleine oneffenheden in het wegdek die zorgen voor een lichte trilling.
Weer je zeker dat het niet de koordjes van de hoedenplank zijn? Je zou namelijk niet de eerste zijn die hier problemen mee heeft.

Je kan de kleine klosjes/gewichtjes eens vast tapen of heel je hoedenplank verwijderen.

Ik hoor deze ook op oneffenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Rene schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

Weer je zeker dat het niet de koordjes van de hoedenplank zijn? Je zou namelijk niet de eerste zijn die hier problemen mee heeft.

Je kan de kleine klosjes/gewichtjes eens vast tapen of heel je hoedenplank verwijderen.

Ik hoor deze ook op oneffenheden.
Ik denk niet dat het dat is maar ik ga het toch eens proberen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Davy_Rx schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Ik denk niet dat het dat is maar ik ga het toch eens proberen. Bedankt voor de tip!
Op het Duitse forum heeft iemand de achterste gordels helemaal afgerold en de blokkeerfunctie van de gordel getest. En alle deurrubbers ingevet. Toen was datgene wat hij hoorde weg. Maar geluidjes altijd lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
JTHZZ schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

Op het Duitse forum heeft iemand de achterste gordels helemaal afgerold en de blokkeerfunctie van de gordel getest. En alle deurrubbers ingevet. Toen was datgene wat hij hoorde weg. Maar geluidjes altijd lastig denk ik.
Thanks! Ga ik ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Davy_Rx schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:26:
Wat zou er überhaupt gesmeerd kunnen/moeten worden aan schokdempers, de bouten en moeren van de bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Wat zou er überhaupt gesmeerd kunnen/moeten worden aan schokdempers, de bouten en moeren van de bevestiging?
Ik weet het ook niet precies maar ik heb het al vaak gelezen en nu zei men ook dat men dat even zou komen doen op de parking van mijn werk. Volgens mij komt de schokdemper ergens tegen de wielkap ofzo (weet niet hoe je dan noemt) en smeren ze dat. Zou dat kunnen? Ik was er niet bij en heb ook niet doorgevraagd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

MaNdM

1000-dingen-doekje

Davy_Rx schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:18:
[...]

Ik weet het ook niet precies maar ik heb het al vaak gelezen en nu zei men ook dat men dat even zou komen doen op de parking van mijn werk. Volgens mij komt de schokdemper ergens tegen de wielkap ofzo (weet niet hoe je dan noemt) en smeren ze dat. Zou dat kunnen? Ik was er niet bij en heb ook niet doorgevraagd
Ze zitten in een soort kom en bij het veren draaien de veren onder de druk. Het zijn niet de dempers maar dat draaien wat je hoort.

Als ze dat invetten gaat het draaien soepeler en dus stiller.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
Dus wij afgelopen donderdag vertrokken vanuit Veldhoven naar Amsterdam om de dag erop door te rijden naar het noorden van Friesland.

Zoals laatst gemeld deed het internet WiFi etc het niet van de auto dus het trucje gebruikt uit de op met de herstart en de ontwasemen knop.

Nu 2e dag Friesland en Jahoor geen verbinding… grrr dacht ik maar ff trucje erbij gepakt en geprobeerd helaas tot 4x toe en 2x door mijn vriendin.

De knop geeft na x aantal keer zelfs een bounce naar boven …

Wat nu? Hoe reset ik dat ding? Andere opties?
Of maandag ergens opzoek naar een Volvo dealert?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Mocht het iemand interesseren:
Vandaag de single motor standard range en long range eindelijk kunnen testen bij Polestar Handover Center in Beesd. (Nog niet zichtbaar op de site bij proefrit)

Aangenaam verrast. Die 7,4 sec naar de 100 is mijn inziens nog steeds bloedsnel. Genoeg kick voor mij.

Ook blij eindelijk de nieuwe basisbekleding te hebben gezien. Stoel zit er iets zachter door en toch voldoende steun/stevig.

Idem voor de Volvo hifi ipv Harman Kardon van Plus Pack. Voor mij een prima geluidsinstallatie. Je gaat van een 7 bands equalizer naar een 5 bands equalizer, nog steeds beter dan alleen laag en hoog in de nodige auto's.

Ik baal nog steeds een beetje van de packs, want een warmtepomp (plus pack) zou ik wel willen, maar een panoramadak niet (plus pack).

Ook opvallend is dat je in de basis nog steeds geheugenstanden hebt voor de bestuurdersstoel, maar dan enkel voor het zitgedeelte. Telefonisch hadden ze me namelijk 2 weken terug verteld dat hoewel het zitgedeelte volledig elektrisch zou blijven, je het zonder geheugen zou moeten stellen.

Anyway, ik denk dat een Single Motor Long Range met Pilot Pack wel eens een hele mooie auto kan zijn qua prijs/kwaliteit verhouding!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPgTLv7Peak91qDTJ_lfHJWPonM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMYhiml939VfUdnxPDFpypmM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDFJ95-7T5GR0kXyrdtSFvufiLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaOpNjUPuNm4RL2SodzQ8Kh7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23Zudq0Mc1uf2E9G_NlvgeCVi6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7x8RygwTNJyo01yjJDaOsUpi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPdHklpM_LzIHcWfzK5AhBIh2xk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qnjnF5ajNmQy4ciMYYX9Gke.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0vXxUIGLS8Xt5CK3zO8nWq_aAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArKVTtnVql2dAUFX2W4R2gpN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjE959_k8GFkwZeoVCFuwfVvYKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9lHpX9S5X579kxt5vsgEAXg.jpg?f=fotoalbum_large

Toevoeging:
Ik zei toevallig tegen die gasten daar "hoe tof zou het zijn als jullie ook die satellietview/google earth layer over de Google Maps zetten". Zegtie: "daar wordt aan gewerkt" d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door xsive op 07-08-2021 20:58 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
xsive schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:38:
Idem voor de Volvo hifi ipv Harman Kardon van Plus Pack. Voor mij een prima geluidsinstallatie. Je gaat van een 7 bands equalizer naar een 5 bands equalizer, nog steeds beter dan alleen laag en hoog in de nodige auto's.
Daar was ik ook benieuwd naar! Ik wilde eigenlijk voor het beste geluid gaan, maar vond de Plus Pack erbij te duur.
xsive schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:38:

Ook opvallend is dat je in de basis nog steeds geheugenstanden hebt voor de bestuurdersstoel, maar dan enkel voor het zitgedeelte. Telefonisch hadden ze me namelijk 2 weken terug verteld dat hoewel het zitgedeelte volledig elektrisch zou blijven, je het zonder geheugen zou moeten stellen.
Wat is er dan niet inbegrepen bij de geheugenfuncties? De rugleuning van de stoel? Wel fijn als iig de zitpositie met geheugenfuncties kan. Als het goed is koppelt die ook met een profiel. Dus als m’n vrouw in de auto heeft gereden en ik ontgrendel de auto, dat ik niet vast kom te zitten tussen stuur en stoel vanwege de kabouterstand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Hadden de stoelen al een geheugenfunctie dan?

Edit: blijkbaar dus na wat googelen.. Wist ik niet eens :+

[ Voor 41% gewijzigd door VidaR-9 op 08-08-2021 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:32
Heeft iemand al ervaring met het interieur filter vervangen?

Normaal doe ik dat om de pakweg 8 maanden (of nog iets sneller) ivm toch wel veel stofhappen onderweg.

Is dit zelf te doen? of moet de hele #@#$ gesloopt worden om er bij te kunnen?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
VidaR-9 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 07:42:
Hadden de stoelen al een geheugenfunctie dan?

Edit: blijkbaar dus na wat googelen.. Wist ik niet eens :+
;) zowel in het profiel alsmede met knoppen.

Ben wel benieuwd of de standaardstoelen:
1) de spiegels in het geheugen zetten
2) de helling/hoek van het zitvlak aangepast kan worden.

Op de huidige stoelen kan ja het volgende aanpassen:
1) rugleuning
2) zitvlak naar voren/achteren
3) zitvlak in hoogte
4) zitvlak helling/hoek
5) lensesteun hoogte
6) lendesteun diepte
6) lengte zitvlak (handmatig)
De huidige stoelen zijn 12(14)-weg instelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Rene schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:57:
[...]

;) zowel in het profiel alsmede met knoppen.

Ben wel benieuwd of de standaardstoelen:
1) de spiegels in het geheugen zetten
2) de helling/hoek van het zitvlak aangepast kan worden.

Op de huidige stoelen kan ja het volgende aanpassen:
1) rugleuning
2) zitvlak naar voren/achteren
3) zitvlak in hoogte
4) zitvlak helling/hoek
5) lensesteun hoogte
6) lendesteun diepte
6) lengte zitvlak (handmatig)
De huidige stoelen zijn 12(14)-weg instelbaar.
Voor zover ik het kon beoordelen met de proefrit gisteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RE6QSiVILkt31NdqMhx5h25jMmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4jBLn1Fg8TgAIoJtF6QTl0V.jpg?f=fotoalbum_large

Mis je alleen dat verticale knopje uiterst links op de foto voor de rug.

De andere 2 knoppen zit er nog steeds op.

(De geheugenknoppen zitten in de bestuurdersdeur voor wie dat niet weet en dus blijkbaar ook bij de standaarduitrusting, zoals ik gisteren opmerkte tijdens proefrijden in single motor met enkel pilot pack als optie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Ktenolix schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 01:01:
[...]

Wat is er dan niet inbegrepen bij de geheugenfuncties? De rugleuning van de stoel? Wel fijn als iig de zitpositie met geheugenfuncties kan. Als het goed is koppelt die ook met een profiel. Dus als m’n vrouw in de auto heeft gereden en ik ontgrendel de auto, dat ik niet vast kom te zitten tussen stuur en stoel vanwege de kabouterstand. :P
Geluid is subjectief natuurlijk, maar kan me niet voorstellen dat iemand spijt zou krijgen van de standaard Volvo hifi en ik ben ook heus wel picky. Zeker met die 5 bands equalizer erbij prima te tweaken.

Stoel, zie hierboven. Alleen de rugleuning kom je manueel aan het verstellen bij de standaarduitrusting.

Verder krijg je de manuele verlengstukken vooraan (even kwijt hoe dat heet) pas vanaf de plus pack. Voor mij geen meerwaarde (1.86m).

[ Voor 8% gewijzigd door xsive op 08-08-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Wie hebben de achterruiten geblindeerd? Ik zou dit wel graag willen, enerzijds voor de looks, maar ook omdat het fijn is voor de mannetjes achterin. Ik heb het nu ook (OEM BMW).

Pagina: 1 ... 9 ... 213 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.