Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 209 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03-2024
GuiltyNL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:57:
[...]

P2127 komt pas in september OTA.
Als er in september iets komt dan lijkt me dat dat een P2135+ is aangezien de laatste twee cijfers het weeknummer van release zijn. Voor zover ik eerder heb begrepen komt er eens in de paar weken / iedere maand een update via OTA en kan het tussendoor zijn dat je een update met andere eindcijfers (andere week) bij een dealer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 16:07
gerrit105 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:43:
[...]

Als er in september iets komt dan lijkt me dat dat een P2135+ is aangezien de laatste twee cijfers het weeknummer van release zijn. Voor zover ik eerder heb begrepen komt er eens in de paar weken / iedere maand een update via OTA en kan het tussendoor zijn dat je een update met andere eindcijfers (andere week) bij een dealer krijgt.
De OTA updates komen altijd later. Je krijgt nooit OTA de laatste versie. De dealers krijgen de updates eerst.
Ze zullen dus in week 35 nooit direct P2135 verspreiden. Logische werkwijze - je wil niet dat er een onvoorzien probleem boven water komt nadat je al je auto's al de update hebt gestuurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 14:10
GuiltyNL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:57:
[...]

P2127 komt pas in september OTA.
Zit nu bij de dealer om de auto uit te laten lezen na de laadfouten in m'n rit naar Oostenrijk. Zegt de dealer uit zichzelf dat ze de auto gelijk wel even naar de nieuwste software versie zullen updaten. Service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Arie van Dijk schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:59:
[...]

De OTA updates komen altijd later. Je krijgt nooit OTA de laatste versie. De dealers krijgen de updates eerst.
Ze zullen dus in week 35 nooit direct P2135 verspreiden. Logische werkwijze - je wil niet dat er een onvoorzien probleem boven water komt nadat je al je auto's al de update hebt gestuurd.
Nou vooruit, maak er P2133+ van. Ik zeg ook niet dat ze direct diezelfde week komen. Maar lijkt me sterk dat ze die P2127 in september nog via OTA laten komen. Dan is er waarschijnlijk al lang een nieuwere versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
Shorteh schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Gisteren in totaal een uurtje gereden denk ik, maar ook ik heb P2127 nog niet ontvangen. Zit nog op P2124.
Degenen die echt wachten zitten nog op P2116...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:05
gerrit105 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:43:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aCV92P5GIaD0eDJEuqcAcHzaJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SfR1ee8MEZME1TfJSgK3Vtg9.png?f=fotoalbum_large

Toch is het zo. 😉

[ Voor 11% gewijzigd door GuiltyNL op 14-07-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
gerrit105 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:05:
[...]

Nou vooruit, maak er P2133+ van. Ik zeg ook niet dat ze direct diezelfde week komen. Maar lijkt me sterk dat ze die P2127 in september nog via OTA laten komen. Dan is er waarschijnlijk al lang een nieuwere versie.
Hun officiële bericht beweert van niet. Gek is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
GuiltyNL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Hun officiële bericht beweert van niet. Gek is het wel.
Vreemd inderdaad. Dat zou betekenen dat er tussendoor geen updates komen. Dat is nogal een lage frequentie.
Maar goed, er stond nog heel weinig op de wensen-/beloftenlijst toch? :+

[ Voor 11% gewijzigd door gerrit105 op 14-07-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
gerrit105 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Vreemd inderdaad. Dat zou betekenen dat er tussendoor geen updates komen. Dat is nogal een lage frequentie.
Maar goed, er stond nog heel weinig op de wensen-/beloftenlijst toch? :+
De softwareafdeling daar heeft nog wel wat te leren hoor. Je zou inderdaad verwachten met die waslijst aan bugs en missende features, dat ze wat meer tempo dan dit zouden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:49
GuiltyNL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:26:
[...]

De softwareafdeling daar heeft nog wel wat te leren hoor. Je zou inderdaad verwachten met die waslijst aan bugs en missende features, dat ze wat meer tempo dan dit zouden hebben.
Waar is die waslijst te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-06 12:37
Kijkeenolifant schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:09:
Ik zit er over te denken om over te stappen naar een Polestar 2. De vele berichten in dit topic over problemen met de software schrikken mij echter af. Lopen mensen hierdoor in het alledaags gebruik ook tegen problemen aan of is het slechts hinderlijk?
Ik heb best veel problemen gehad, maar ze zijn stuk voor stuk deskundig door de Volvo dealer in Hillegom opgelost. Er resteren nog wel zaken maar het zijn geen hinderlijke issues. Het zegt hopelijk genoeg dat ik met de kennis van nu toen (afgelopen september, Early Adopter) nog steeds dezelfde bolide zou hebben besteld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-06 12:37
AlexC schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:42:
"Zelf bedacht, broodje aap"

Dank voor de positiviteit jongens!
Alle PoleStar rijders in Limburg krijgen zo te maken met kromme schijven… 🌧🌧

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Mickvanderveen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:35:
[...]

Ik heb best veel problemen gehad, maar ze zijn stuk voor stuk deskundig door de Volvo dealer in Hillegom opgelost. Er resteren nog wel zaken maar het zijn geen hinderlijke issues. Het zegt hopelijk genoeg dat ik met de kennis van nu toen (afgelopen september, Early Adopter) nog steeds dezelfde bolide zou hebben besteld!
Mijn grootste issue is dat het parkeren op de oprit erg nauw (passend woord hier) komt omdat de auto wat aan de brede kant is. Oh ja en die digital key, boeiuh.
Ik zou het gewoon lekker doen. In de praktijk merk je niks van de kleinigheidjes die er nog liggen.

(No offense aan de mensen die wel wat serieuze problemen hebben. Volgens mij zijn dat de uitzonderingen.)

[ Voor 7% gewijzigd door gerrit105 op 14-07-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Waar is die waslijst te vinden?
Je vindt een lijst van issues op Facebook in de Official Polestar Group. Dat zijn heel wat aangegeven punten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
GuiltyNL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Je vindt een lijst van issues op Facebook in de Official Polestar Group. Dat zijn heel wat aangegeven punten.
Kan iemand die ook hier delen? Niet iedereen heeft $insert-social-media-gigant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 09:30
Weer een update vanuit mij en met mijn geluk natuurlijk weer een verhaal waarbij de Polestar is afgevoerd... Ging al 10.000 km goed na de illustere eer om als eerste van Nederland afgevoerd te zijn (los van dat momentje dat iemand een paar maanden geleden in mijn zijkant boorde, wat uiteindelijk 2 nieuwe deuren en een stuk zijstijl betekende... gelukkig 8500 euri op de ander haar verzekering).

Vandaag het volgende:
- Ik reed langzaam om te gaan parkeren. Ik had de ramen open en hoorde een “knal” rechtsvoor. Alsof er een rem losschoot ofzo.
- De auto schoot gelijk in “turtle”-modus, maar had zo weinig vermogen dat achteruit een lage stoep op al niet meer lukte
- Ik heb al 2x getracht de auto te resetten door ver weg te lopen en even weg te blijven
- De auto wilde daarna niet meer in de Drive-stand en bleef melden dat de aandrijving service nodig had
Nu dus afgevoerd en morgen maar eens bellen met de dealer of ze tijd hebben er naar te kijken.

Iemand ervaring met/of iets gelezen over een dergelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
't zit je niet mee :X
Vrees dat ik je niet kan helpen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 09:30
Fladder80 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:39:
't zit je niet mee :X
Vrees dat ik je niet kan helpen....
Gelukkig maakt het rijplezier veel goed :9 . En bijna een jaar later nog steeds mensen die nakijken en duimpjes geven (dat had ik echt niet verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 01-06 10:17
Hmmm. inmiddels 1.5 week zonder internet na de laatste update. wifi hotspot (tethering) werkt nu weer wel als optie in het telefoon menu, dus ik kan wel uit de voeten met de telefoon als wifi hotspot via 4G maar hoort natuurlijk niet. GPS signaal komt wel binnen gelukkig.

vreemd dat het zich deze keer niet vanzelf reset. de handmatige reset met de ontwasemingsknop lijkt niet meer te werken.

Ga over paar dagen vliegen voor vakantie, eens kijken wat de auto gedaan heeft na 2 weken lang parkeren op schiphol. misschien dat dat helpt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 01-06 10:17
Crabro schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:49:
[...]

Gelukkig maakt het rijplezier veel goed :9 . En bijna een jaar later nog steeds mensen die nakijken en duimpjes geven (dat had ik echt niet verwacht).
succes ermee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:37
Even vanuit de P8 hoek... ook bij ons komen er na de juni update steeds meer problemen naar voren. Ik zelf ervaar een halvering in laadsnelheid maar er zijn ook andere issues. Nu vind ik het wel erg toevallig dat het bij zowel de P8 als P2 na de laatste update allemaal gebeurt. Zit er nog iets van een raakvlak bij of staat het echt volledig los van elkaar? Zou het bijv. iets met het AAOS kunnen hebben gedaan? Want dat is natuurlijk wel hetzelfde in beide auto's....

Hoe dan ook, mijn auto wordt vrijdag onderzocht en ik dacht, ik meld het hier ook even :)

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 14-07-2021 22:55 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
guido66 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:36:
[...]

Degenen die echt wachten zitten nog op P2116...
Klopt. Je zit op 2116 als je de laatste ota nog niet hebt ontvangen, de vorige ota 2116 wel hebt en niet tussendoor naar de dealer bent geweest.

Vandaag nog steeds niks ondanks weer een ritje van 300km. morgen dezelfde rit. Ben benieuwd hoe lang nog duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:54:
Even vanuit de P8 hoek... ook bij ons komen er na de juni update steeds meer problemen naar voren. Ik zelf ervaar een halvering in laadsnelheid maar er zijn ook andere issues. Nu vind ik het wel erg toevallig dat het bij zowel de P8 als P2 na de laatste update allemaal gebeurt. Zit er nog iets van een raakvlak bij of staat het echt volledig los van elkaar? Zou het bijv. iets met het AAOS kunnen hebben gedaan? Want dat is natuurlijk wel hetzelfde in beide auto's....

Hoe dan ook, mijn auto wordt vrijdag onderzocht en ik dacht, ik meld het hier ook even :)
Ik lees alleen nu vaker problemen met LTE en GPS maar verder geen problemen die ik meer dan 1x langs zie komen. En bij mij met de update alleen maar (sorry) positieve ervaringen: lager verbruik en bijv fijnere PA afstelling. Voelt bijna ongemakkelijk om hier op het forum al te positief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:46
JTHZZ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:26:
[...]

Ik lees alleen nu vaker problemen met LTE en GPS maar verder geen problemen die ik meer dan 1x langs zie komen. En bij mij met de update alleen maar (sorry) positieve ervaringen: lager verbruik en bijv fijnere PA afstelling. Voelt bijna ongemakkelijk om hier op het forum al te positief te zijn.
Ik kan me hier gelukkig bij aansluiten! 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 23:52
Hoe zit het trouwens met Apple CarPlay? Is dat inmiddels al aanwezig? Niet dat ik het bij deze auto veel nodig ga hebben, aangezien spotify en maps al op de auto zelf draaien, maar toch. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:19
Ktenolix schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:50:
Hoe zit het trouwens met Apple CarPlay? Is dat inmiddels al aanwezig? Niet dat ik het bij deze auto veel nodig ga hebben, aangezien spotify en maps al op de auto zelf draaien, maar toch. :)
Nee, staat nog steeds op de planning voor later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
Ktenolix schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:50:
Nog niet aanwezig, komt halverwege 2021 :P

https://twitter.com/poles...53678635665575938?lang=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
JTHZZ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:26:
[...]

Ik weet ook niet waar dat idee vandaan komt. Ik ervaar geen problemen na de update en ik kan me ook niet herinneren dat er andere P2-eigenaars wat hebben genoemd over problemen die ze voor de updaten niet ook al hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:15
Volgens Polestar zou mijn DAB+ ontvangst (of eigenlijk het regelmatig wegvallen) opgelost zijn met de P2124 patch.

Niet dus. (ook niet na beide resets wat Polestar adviseerde)

Zijn er nog andere rijders die hier last van hebben?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 16:02
Ik ervaar ook geen problemen na de laatste update. Al heb ik hem wel pas dinsdag geïnstalleerd (ik vergat het de hele tijd bij aankomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
vdtweak schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Kan iemand die ook hier delen? Niet iedereen heeft $insert-social-media-gigant
Ik heb me even suf gescrold, maar ik zie 'm even niet zo snel. Verder worden er veel kleine bugs los vermeld in die groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
2021 bestaat uit 24 maanden op de Polestar-kalender, dus tegen december kunnen we het verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-06 09:50
Hansieo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:37:
Volgens Polestar zou mijn DAB+ ontvangst (of eigenlijk het regelmatig wegvallen) opgelost zijn met de P2124 patch.

Niet dus. (ook niet na beide resets wat Polestar adviseerde)

Zijn er nog andere rijders die hier last van hebben?
Geen last van gehad, ook nooit voor de update.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2ollo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-03-2023
Beste mede gebruikers
Ik heb net een polestar2 en ben hier heel tevreden over.
Wat mij op valt is dat er aangegeven wordt 400km mee te kunnen rijden.
Dat is van helemaal vol tot leeg.
In de praktijk, na 4 ritten achter elkaar van elk 950km, kom ik toch uit op rond de 250km.
Dan rijd ik tussen de 110 en 130km en laad bij op 20% en stop bij 80%. (+/- 40 min).
Is er ook een manier om te zien tijdens het rijden wat het meest gunstige verbruik is?
Dit weekeinde met de caravan van 1400kg gereden maar dan heb je een actieradius van rond de 100km.
Dan juist zou het makkelijk zijn om dit te kunnen zien.
Als het veel zou uitmaken of je nu 80 of 85km/h rijd.
Iemand advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-06 09:50
P2ollo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:39:
Beste mede gebruikers
In de praktijk, na 4 ritten achter elkaar van elk 950km, kom ik toch uit op rond de 250km.
Dan rijd ik tussen de 110 en 130km en laad bij op 20% en stop bij 80%. (+/- 40 min).
Is er ook een manier om te zien tijdens het rijden wat het meest gunstige verbruik is?
Dit weekeinde met de caravan van 1400kg gereden maar dan heb je een actieradius van rond de 100km.
Iemand advies?
Van 20% naar 80% = 60% x 400 km = 240 km dus die 250 km klopt dan wel. Met een snelheid van rond de 120 km per uur is dat sowieso wel netjes volgens mij.
Er is een (standaard geïnstalleerde) app rijprestaties die het verbruik van de afgelopen minuut weergeeft in een diagram.

[ Voor 5% gewijzigd door Lutra op 15-07-2021 13:59 ]

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:42
P2ollo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:39:
Beste mede gebruikers
Iemand advies?
Druk op het rechterknopje op het stuur en zie het verbruik van je huidige trip (auto of manual). Je kunt ook in de verbruiksapp met de balkjes zien hoeveel je huidige verbruik is (en nee die app is niet top, verre van zelfs).

En idd zoals gezegd lijkt het verbruik normaal te zijn van 80%->20%.
Optimale snelheid op de snelweg is afhankelijk van wat je wilt bereiken. Wil je snel naar Italië dan is hogere snelheid en vaker snelladen sneller dan langzaam rijden (100) en minder vaak laden.Wil je zoveel mogelijk halen uit 1 laadbeurt dan is moet je langzamer rijden (<100km/u), accu voorverwarmen, harde banden en airco uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_oDp45QF14qKUBDwbdgdEE-A5M=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/V5NoshlieER1JZChinSqKkuF.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVhnEuyORIWqeBbmxP99Jr5q58E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PLpyortCllAsNT1Qqn5gx8z8.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door AartJW op 15-07-2021 14:14 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2ollo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-03-2023
AartJW schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:05:
[...]

Druk op het rechterknopje op het stuur en zie het verbruik van je huidige trip (auto of manual). Je kunt ook in de verbruiksapp met de balkjes zien hoeveel je huidige verbruik is (en nee die app is niet top, verre van zelfs).

En idd zoals gezegd lijkt het verbruik normaal te zijn van 80%->20%.
Optimale snelheid op de snelweg is afhankelijk van wat je wilt bereiken. Wil je snel naar Italië dan is hogere snelheid en vaker snelladen sneller dan langzaam rijden (100) en minder vaak laden.Wil je zoveel mogelijk halen uit 1 laadbeurt dan is moet je langzamer rijden (<100km/u), accu voorverwarmen, harde banden en airco uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor je reactie.
Inderdaad kan je het verbruik zien van de laatste minuut maar deze is wel heel onhandig.
Het zou mooi zijn als ze hier een andere vorm aan geven en dan ook van het directe verbruik.
Zeker de moeite waard voor in de bergen met aanhanger e.d.
Ook omdat het daar er veel meer op aan komt dat je ook het volgende laadpunt bereikt:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Ik zag zojuist dat de status van mijn bestelling gewijzigd is van Bevestigd naar Gepland :o Zou die aangekomen zijn in Zeebrugge en al klaargemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
  • Laatst online: 15-02-2022
Wanneer had je P2 besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
20 mei 2021 om 13:21 om precies te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Ktenolix schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:49:
Ik zag zojuist dat de status van mijn bestelling gewijzigd is van Bevestigd naar Gepland :o Zou die aangekomen zijn in Zeebrugge en al klaargemaakt worden?
Wat was de opgeven levertijd?

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
cornholio24 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:45:
[...]

Wat was de opgeven levertijd?
Volgens mij stond er vanaf het begin dat verwachte levertijd september was. Loopt dus op schema.

Ik kan nu overigens ook in de webshop accessoires bijbestellen. Dat kon ik eerder ook niet. Weet niet of dat samenhangt met de statuswijziging.

[ Voor 22% gewijzigd door Ktenolix op 15-07-2021 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik was gewend geraakt aan het makkelijk kunnen wisselen tussen D en R. Je komt ergens aanrijden, je remt en zet je pookje in R om in te parkeren.

Na de laatste update merk ik dat als de auto vindt dat je iets te hard gaat, dat de auto in N springt in plaats van R. En dat is wat onhandig, haha.

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ktenolix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V13s5ac8o9Eck4ZWGpO2_fgkZb8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KX8OMCIaUO9AtPX9pwBMovxT.png?f=fotoalbum_large

*O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Whoop!! goed nieuws @Ktenolix

Ik weet niet wat de voorstel data zijn maar klinkt alsof je voor September al in je bolide rijdt!!!

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
Gaaf hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 06:46
GuiltyNL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:01:
Ik was gewend geraakt aan het makkelijk kunnen wisselen tussen D en R. Je komt ergens aanrijden, je remt en zet je pookje in R om in te parkeren.

Na de laatste update merk ik dat als de auto vindt dat je iets te hard gaat, dat de auto in N springt in plaats van R. En dat is wat onhandig, haha.

Hebben meer mensen dit?
Ik doe altijd precies hetzelfde maar had voor de update al dat ie soms in de N schiet, merk nog geen verschil. Moet je nog uitkijken ook 😂

Mijn theorie is dat dat gebeurt als je je voet even van het pedaal af haalt. Sinds ik daar op let gebeurt het niet meer eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Hier ook! Eind juni besteld en eind augustus al de handover gepland! Razendsnelle levering dus, gezien de (chip-)omstandigheden.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
GuiltyNL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:01:

Hebben meer mensen dit?
Oh dacht dat ik wat verkeerd deed, maar merk dit ook inderdaad. M'n auto rolde gewoon door naar voren ipv dat ie achteruit ging. Zou dit de optimalisatie elektromotor zijn? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Enkele maanden geleden zei iemand van een service center me er overtuigd van te zijn dat er zaken over the air aan de wagens werden gedaan zonder dat dit gemeld werd. Met name stelde hij vast dat plots een heleboel auto’s allemaal hetzelfde probleem kregen wat miraculeus een tijd nadien weer verdween. Wat overkomt mij nu: nog steeds geen juni of juli update maar sinds drie dagen plots spontaan aanspringen van radio of Spotify bij opnieuw starten (wat eigenlijk een deel is van de update). RaRa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Poleposition schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:05:
Enkele maanden geleden zei iemand van een service center me er overtuigd van te zijn dat er zaken over the air aan de wagens werden gedaan zonder dat dit gemeld werd. Met name stelde hij vast dat plots een heleboel auto’s allemaal hetzelfde probleem kregen wat miraculeus een tijd nadien weer verdween. Wat overkomt mij nu: nog steeds geen juni of juli update maar sinds drie dagen plots spontaan aanspringen van radio of Spotify bij opnieuw starten (wat eigenlijk een deel is van de update). RaRa?
Dat zou toch wel bijzonder zijn.

Mogelijk elke dag weer een soort van "zoek de verschillen met gisteren" puzzel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

Ik vraag me af of dat écht zo is, of dat dat niet gewoon in de belevenis zit en het onbegrip van de details.

Zou het niet de update van een applicatie specifiek kunnen zijn, die gewoon via de playstore is bijgewerkt? Mogelijk dat een onderdeel een webapplicatie is geweest (zoals Google Maps)? Of misschien zijn het server-side-driven settings (auto_start_audio: true|false)?

Ik kan me genoeg redenen bedenken die niets met OTA te maken hebben maar die wel impact op de auto kunnen hebben.

Een mooie die ik me realiseer is het verlopen SSL certificaat van ergens eind vorig jaar. Auto's die iets niet meer konden doen omdat intern het certificaat was verlopen en niet automatisch gerefreshed was waardoor een bezoekje aan de garage noodzakelijk was. Entropy in de software van je auto, en het sloopt ook nog eens de wagen als je pech hebt.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

Polestar op Facebook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INLdekJwA0ZBhX6CMkiTdqvBtTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8onYpiLHGp9td1Tn2jFZcGnB.jpg?f=fotoalbum_large

Met begeleidend schrijven:
Hello, community!

Now we’ve deployed P2124, and in the beginning of August, we will also pause deployments as we start prepping for the next round. If you want to know more about the software status on your car now, we’d like for you to contact Polestar support. Please see the updated numbers for each market below.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Meer mensen problemen met het laden van het accupercentage en de status van de portieren. Gisteren ook al geen data.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-06 15:20
AartJW schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:14:
Meer mensen problemen met het laden van het accupercentage en de status van de portieren. Gisteren ook al geen data.
Ik had het gisteravond en vanochtend.
Maar nu werkt het weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 11:54
Op 21/7 de nationale feestdag BE vieren met een testrit Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvandemaele
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Koja78 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:51:
Op 21/7 de nationale feestdag BE vieren met een testrit Polestar 2
Met welke versie ga je rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Ik kan 31/8 kiezen als afleverdatum. Het ontzettend zure is alleen dat ik nog met m’n huidige leaseauto zit, waarvan het contract pas 1-2-22 afloopt. Leasemaatschappij wil de P2 daarom zo laat mogelijk op kenteken laten zetten (maar wel dit jaar nog ivm bijtelling).

Het is nog de vraag of de leasemaatschappij de huidige auto wat eerder in wilt nemen. Anders ben ik bang dat ik moet gaan wachten tot Februari ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Ktenolix op 16-07-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
FirstEV schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:45:
[...]

Ik had het gisteravond en vanochtend.
Maar nu werkt het weer.
Hetzelfde. Denk dat er aan de cloud geknutseld werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-05 22:51
Ktenolix schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:50:
Ik kan 31/8 kiezen als afleverdatum. Het ontzettend zure is alleen dat ik nog met m’n huidige leaseauto zit, waarvan het contract pas 1-2-22 afloopt. Leasemaatschappij wil de P2 daarom zo laat mogelijk op kenteken laten zetten (maar wel dit jaar nog ivm bijtelling).

Het is nog de vraag of de leasemaatschappij de huidige auto wat eerder in wilt nemen. Anders ben ik bang dat ik moet gaan wachten tot Februari ;(
Als hij nog verlengt kan worden is je huidige auto misschien nog interessant voor een collega waarvan het contract verloopt? Bij ons wordt dat ook wel eens gedaan.

Just a thought :)

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
MaxxMark schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:47:
Polestar op Facebook:

[Afbeelding]

Met begeleidend schrijven:

Ik ben bang dat ik tot de 20% behoor die hem nog niet heeft gehad. Geduld is een schone zaak....
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 11:54
davidvandemaele schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:26:
[...]

Met welke versie ga je rijden?
Dual motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
Kan iemand mij vertellen als je de P2 oplaad kan je in het scherm de ampere verhogen, wat is hier het voordeel van? Als je laad op 22 kw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Rebellion72 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:28:
Kan iemand mij vertellen als je de P2 oplaad kan je in het scherm de ampere verhogen, wat is hier het voordeel van? Als je laad op 22 kw?
Je kunt 3 fase 16A laden dus 11 kW of 1 fase max 32A dus 7.4kW. 22 kW kan niet.
De stroominstelling is eigenlijk vooral nuttig voor 1 fase installaties/stopcontacten die maar tot een bepaalde stroom belast kunnen worden ivm andere gebruikers op dezelfde groep. Of als je een 1 fase laadpaal hebt die geen 32A aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:45
Rebellion72 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:28:
Niets. Je kan ook niet op 22kW laden. 11kW is het maximum ;).

Het voordeel is dat je naar beneden kan schalen. Mocht je ergens laden waar de stroomvoorziening niet optimaal is kan je terugschroeven. Dan bespaar je jezelf een paar wandelingen naar de zekeringkast :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:45
Klein reisverslag van onze eerste langere trip. Kleine minivakantie met mijn 2 zoons (vrouw moest werken en wij hebben al vakantie ;)).

Ca 1200 kilometer gereden. Van de Noorse westkust tot de Zweedse grens en terug. Dit betekent een relatief lage gemiddelde snelheid, maar wel ontzettend veel hoogtemeters. Op de snelweg met 115 op de ACC gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9S4dgte-jm7_ckQglEKEmtR-n4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aV5XD98Pnh8jB76YjfVjoqF3.jpg?f=fotoalbum_large

Verbruik viel me reuze mee. Een dikke 400km op een lading zonder inspanningen. Rijstijl was redelijk agressief en niets aan stroomsparing gedaan. Google maps is redelijk pessimistisch. De eerste lader zou ik halen met 12% rest. In de praktijk was dit 23%.

Laden was verder helemaal top 👍. Uitsluitend met Ionity geladen. 150kW diverse keren gezien. Gemiddelde laadsnelheid van ca 10-80% kwam op 95kW (ca 51kWh geladen in 33 minuten) ik vind dat zelf allemaal prima. Dat half uurtje was een goede mogelijkheid om wat ijs te kopen en de benen te strekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPy3kWlYi6FtG_qbt1617ndjv9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hh90XMpKjYmv5wSy0C9uH6ZX.jpg?f=fotoalbum_large
Auto is stil en comfortabel. Stoelen zitten prima en met vooraf koelen zijn de stoelen niet klam.

Plek was voldoende. Diverse rommel meegesleept. Frunk gebruikt voor wat campeerspullen. Genoeg voor 2 personen eigenlijk. De derde slaapzak ging onder de vloer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gi5cJwjvBQjocxy-MXZYKIaMW68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ixw58t9wHiYedNVNrPG7f7f.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al dik tevreden 🍾

Wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NB2In85YUoQ997zePA2TJBTaOkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwgs6vYaWWDPTuCujInabBHH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AITveoy7mhIFre0CqD-g6qKLqWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umPQ374DLzOZd1LqKL3vz357.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-QydRs7iDmZM56SRViZV4_Kx2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlBBbuzH4xdYrdMaCAnlMznC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5Mz8fkx50oK846p3fw5BM74AVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgRkZCLh0493ykmxSSf4btVn.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
JTHZZ schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:23:
[...]

Je kunt 3 fase 16A laden dus 11 kW of 1 fase max 32A dus 7.4kW. 22 kW kan niet.
De stroominstelling is eigenlijk vooral nuttig voor 1 fase installaties/stopcontacten die maar tot een bepaalde stroom belast kunnen worden ivm andere gebruikers op dezelfde groep. Of als je een 1 fase laadpaal hebt die geen 32A aan kan.
Ik gebruik die instelling om het laadvermogen van de auto zo in te stellen dat de kWh die de zonnepanelen op het dak produceren één op één de auto ingaan. Bij mooi weer laadt de auto in twee dagen op zonder extra stroomrekening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:41
Vandaag na de laatste OTA 263km (130km heen en terug bij 20c) gereden met 90% snelweg á 100km/u (91 km/u gemiddeld). Een gemiddeld verbruik gehaald van 16.9. Dat is toch zo’n 438km omgerekend voor 0-100%. Met 90% van de WLTP waarde ben ik voor een snelweg trip helemaal tevreden met de range

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidvandemaele
Ik zou wel eens wat reviews willen horen van een single motor versie. Zal die voldoende ‘poeier’ nog hebben door het gewicht en een enkele motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
Na de laatste update hier heb ik nu 4x thuis geladen. Maar kom niet meer boven de 7kw. Lijkt dus op 2 fases te laden ipv op 3. Maar geeft in de auto (en dat is nieuw) wel 3 fases aan. Staat gewoon op 32A. Bij terug schalen loopt het vermogen ook gewoon terug.dus dat werkt gewoon. En er ligt hier geen fase uit…meer mensen dit na de update? Of is mijn boord lader stuk gegaan? Heb alles al een keer gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36
JFDv schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 06:17:
Na de laatste update hier heb ik nu 4x thuis geladen. Maar kom niet meer boven de 7kw. Lijkt dus op 2 fases te laden ipv op 3. Maar geeft in de auto (en dat is nieuw) wel 3 fases aan. Staat gewoon op 32A. Bij terug schalen loopt het vermogen ook gewoon terug.dus dat werkt gewoon. En er ligt hier geen fase uit…meer mensen dit na de update? Of is mijn boord lader stuk gegaan? Heb alles al een keer gereset.
Openbare paal al eens geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
JFDv schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 06:17:
Zie op de andere fora ook klachten hierover na de update:
https://www.polestar-foru...st-update.2365/post-47323
en
https://polestar.fans/t/k...seit-update-p2124/7049/68 (Duits)

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met deze laadkabel? Ik heb eigenlijk een langere kabel nodig dan de standaard kabel maar had niet zo’n zin om € 300 te betalen voor iets wat niet noodzakelijk is. Voor deze prijs wil ik het echter wel doen. Maar het is wel een stuk goedkoper dan de eerdere kabels die ik gevonden heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2ZEDDAM
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05-11-2024
Heb hier hetzelfde probleem. Laadde altijd tot 10,7 kWh en na de update 7,1. Ik dacht al dat het aan de laadpaal lag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
@Rene leuk om te lezen! Mooie omgeving daar zeg. Lijkt me ook tof om met de jongens zo’n tripje te doen als ze wat ouder zijn (nu 4 en 1). Maar ook benieuwd wat het verbruik van de P2 gaat zijn met een caravan in mijn geval :)

@Mr_Music klopt, ook zoiets is als optie neergelegd bij m’n werkgever. Evenals de auto naar een nieuwe medewerker doen ipv hem een huurauto te doen. Maar goed, ik heb een wat duurdere uitvoering van de Peugeot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@Ktenolix Wel bijzonder dat je een auto kunt/mag bestellen die in augustus geleverd wordt terwijl jouw auto nog 7 maanden contract heeft. Heeft jouw werkgever geld teveel :P

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 17-07-2021 07:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ktenolix
davidvandemaele schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:28:
[...]

Ik zou wel eens wat reviews willen horen van een single motor versie. Zal die voldoende ‘poeier’ nog hebben door het gewicht en een enkele motor.
Toevallig heeft Kris Rifa nu een video online gegooid als een van de eerste met een Single Motor Long Range.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Polestar 2 Long Range Single Motor Range, Efficiency & Charging Test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
P2ZEDDAM schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:33:
Heb hier hetzelfde probleem. Laadde altijd tot 10,7 kWh en na de update 7,1. Ik dacht al dat het aan de laadpaal lag.
Ok. Goed om te horen (niet natuurlijk) maar lijkt me dan toch software gerelateerd. Ik heb een Alfen laadpaal (dubbel). Welk merk paal gebruik jij? Misschien iets in de communicatie (hoewel het terug schalen dus gewoon goed functioneert en ik ook geen verbindings issue heb bij insteken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
Dank je. Dat is dus idd het zelfde probleem. Dan wachten we maar weer geduldig af tot het gefixed is. Zal al wel op het bureau van de programmeur beland zijn 🤗

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FcZEEUtZZKfKYSXO-AC6gR6HwM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gJ3qFbzNhtn2ufZjZJGWCdxE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Aghanim schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:44:
@Ktenolix Wel bijzonder dat je een auto kunt/mag bestellen die in augustus geleverd wordt terwijl jouw auto nog 7 maanden contract heeft. Heeft jouw werkgever geld teveel :P
De reden van vroegtijdig bestellen was om de auto nog in dit jaar op kenteken te krijgen i.v.m. gunstigere bijtelling, met het oog op mogelijke vertragingen vanwege corona en/of chiptekorten.
Volgens mij betaalt mijn werkgever pas op het moment dat de leasemaatschappij het op kenteken laat zetten (en dat proberen ze nu dus zo laat mogelijk te doen). Ik kan mij echter ook goed voorstellen dat Polestar de auto niet oneindig in Beesd wil laten staan :P

Stiekem hoop ik voor mijzelf dat Polestar druk gaat uitoefenen op de leasemaatschappij om de auto gewoon te ontvangen, dat vervolgens de leasemaatschappij deze dan door moet bereken aan mijn werkgever en mijn werkgever vervolgens druk zet bij de leasemaatschappij van de huidige auto om deze eerder terug te nemen dan wel af te kopen :D

[ Voor 18% gewijzigd door Ktenolix op 17-07-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54
Ktenolix schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:36:
[...]
Ik kan mij echter ook goed voorstellen dat Polestar de auto niet oneindig in Beesd wil laten staan :P
Het zou bij mij gaan om 7 maanden als ik het my21 model besteld zou hebben, en dat vonden ze totaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54
Op Reddit wordt vandaag gesproken over een firmware update (SP2) voor de polestar, los van de OTA updates. Dat ben ik hier nog niet tegen gekomen geloof ik:

https://www.reddit.com/r/...h_finally_to_perform_the/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ktenolix schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:36:
Stiekem hoop ik voor mijzelf dat Polestar druk gaat uitoefenen op de leasemaatschappij om de auto gewoon te ontvangen, dat vervolgens de leasemaatschappij deze dan door moet bereken aan mijn werkgever en mijn werkgever vervolgens druk zet bij de leasemaatschappij van de huidige auto om deze eerder terug te nemen dan wel af te kopen :D
Meestal moet je dan een boete betalen. Als een HR-medewerker dat bij mij goed zou keuren kon die ergens anders gaan werken want dat is gewoon geld verbranden.

Heb je hier wel goede afspraken over gemaakt met je werkgever en leasemaatschappij? Als levering pas in februari nodig is dan is een 2022 kenteken mogelijk ook weer interessanter voor hen dan een 2021….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:37
JFDv schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Ok. Goed om te horen (niet natuurlijk) maar lijkt me dan toch software gerelateerd. Ik heb een Alfen laadpaal (dubbel). Welk merk paal gebruik jij? Misschien iets in de communicatie (hoewel het terug schalen dus gewoon goed functioneert en ik ook geen verbindings issue heb bij insteken).
Voor jouw beeld, ik had met de P8 dus ook laadprobelemen nadat ik de juni OTA update had geïnstalleerd. Daarvoor geen last. Monteur heeft gister alles nagekeken en uitgelezen maar kon werkelijk niets vinden. Wel was er een nieuwe update die hij er opgezet heeft.

Daarna samen gaan testen bij de Allego palen hier in de wijk. En net toen we het op wilde geven (laden ging nog extreem trager) schoot de snelheid alsnog naar 10/11kW.

Voorlopig kan hij dus niet anders concluderen dat die OTA update iets heeft veroorzaakt. Rapport is opgemaakt met screenshots en al en naar Volvo gestuurt. Komende dagen/weken moet ik het laden even goed in de gaten houden.

Mijn tip is dus om even te checken bij Volvo of er een nieuwe update is voor je auto. Zoja, laten installeren en hopelijk is het dan opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 17-07-2021 11:04 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Lexieee68 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:24:
[...]

Ik gebruik die instelling om het laadvermogen van de auto zo in te stellen dat de kWh die de zonnepanelen op het dak produceren één op één de auto ingaan. Bij mooi weer laadt de auto in twee dagen op zonder extra stroomrekening.
Zolang de salderingsregeling bestaat is dat toch helemaal niet nodig? Wordt sowieso verrekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-06 14:47
JFDv schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Met P2124 en Alfen Single gewoon 10-11 kW. Vreemd een wel ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 14:45
Hier ook geen problemen met P2124 en Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
RobboNL schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:10:
Hier ook geen problemen met P2124 en Zappi v2
Hier ook gewoon 11kW met P2124 en newmotion home advanced.
Denk dat er in sommige (eerste?) auto’s een andere laadmodule zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 14:45
Ik heb een vroege P2, maar het kan inderdaad zijn dat er meerdere hardware versies zijn. Of een combi van hardware versies,

[ Voor 6% gewijzigd door RobboNL op 17-07-2021 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Aghanim schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:37:
[...]

Meestal moet je dan een boete betalen. Als een HR-medewerker dat bij mij goed zou keuren kon die ergens anders gaan werken want dat is gewoon geld verbranden.

Heb je hier wel goede afspraken over gemaakt met je werkgever en leasemaatschappij? Als levering pas in februari nodig is dan is een 2022 kenteken mogelijk ook weer interessanter voor hen dan een 2021….
Klopt inderdaad, maar als het niet boetevrij kan (soms denkt een leasemaatschappij nog wel eens mee tbv de relatie) dan wacht ik sowieso met pijn in m’n hart tot februari :P

M’n leidinggevende gaf zelf aan dat de auto wel in 2021 op kenteken zou kunnen en heeft dus ook zelf de bestelling doorgezet. Dit is ook zo afgesproken met de leasemaatschappij. Sterker nog, als ie in 2022 op kenteken komt, gaat de hele deal niet door. Ook kan ik zelf kosteloos van de auto af, mocht deze niet bevallen.

Het is dus afwachten of leasemaatschappij van m’n huidige auto (Peugeot 308SW van Athlon) akkoord gaat met 1 à 2 maanden vroegtijdig inleveren van de auto (boetevrij). Maar volgens mij is Athlon daar wat strikter in.

Tot die tijd kan ik gelukkig hier een mooi rondje met de hond lopen. In de buurt staat namelijk nog een mooie P2 die ik dan kan bekijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

RobboNL schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:33:
Ik heb een vroege P2, maar het kan inderdaad zijn dat er meerdere hardware versies zijn. Of een combi van hardware versies,
Ook ik heb een redelijk vroege P2, dec 2020, maar voor mij is dit geen nieuw probleem. 19 Januari was de eerste keer dat het laden slechts met 2 fases plaatsvond en dat gebeurde regelmatig t/m 8 februari. Met welke softwareversie(s) dat was weet ik niet, heb alleen de datums bijgehouden, maar nu is het probleem bij mij ook weer terug, van de vier keer opladen sinds P2124 echter slechts een keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 12:45
JTHZZ schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:15:
[...]

Hier ook gewoon 11kW met P2124 en newmotion home advanced.
Denk dat er in sommige (eerste?) auto’s een andere laadmodule zit?
Nieuwste software in een van de vroegste auto’s (3 september). Laadt normaal op 3 fase.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSBUyZMk9eaJ2opB3ji_zJ1QPBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBt2BtfOtbepnqiVrr7CwCpb.jpg?f=fotoalbum_large

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvandemaele
Ktenolix schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:47:
[...]

Toevallig heeft Kris Rifa nu een video online gegooid als een van de eerste met een Single Motor Long Range.

[YouTube: Polestar 2 Long Range Single Motor Range, Efficiency & Charging Test!]
350km range? Die 500+ was optimistisch, maar dit had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
davidvandemaele schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:22:
[...]

ik had ook eerder >400 km verwacht eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
Had ook meer verwacht, scheelt misschien nog dat de P2 op 20 inch staat. Die Kris heeft hij het altijd bij het rechte eind?

[ Voor 83% gewijzigd door Rebellion72 op 17-07-2021 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
davidvandemaele schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:22:
[...]

Kris Rifa staat nou niet bepaald bekend om zijn wetenschappelijke aanpak dus wind, snelheden etc variëren bij hem enorm. Ik haal met mijn P2 meer dan 400km, met 2 motoren ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
Volgens mij zou 400 km toch ook haalbaar kunnen zijn bij deze single long range. En ik begreep dat hij 110 km per uur reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 15:19
JTHZZ schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:36:
[...]

Zolang de salderingsregeling bestaat is dat toch helemaal niet nodig? Wordt sowieso verrekend
Met de salderingsregeling boeit het inderdaad niet.

Ik kan mij situaties voorstellen, waar je je auto moet verplaatsen, als deze 'vol' is. Als je dit dan zo uitrekent, dat het een hele dag duurt, dan hoef je niet halverwege de dag een andere parkeerplaats te gaan zoeken. Niet heel solidair naar andere EV rijders.

Tesla rijders op mijn werk hebben daar een andere truc voor: stoelverwarming aan, en een boek op de stoel leggen. De auto blijft dan ook constant stroom uit de paal trekken, en het laad lampje op de paal blijft branden.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JTHZZ schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:49:
[...]

Kris Rifa staat nou niet bepaald bekend om zijn wetenschappelijke aanpak dus wind, snelheden etc variëren bij hem enorm. Ik haal met mijn P2 meer dan 400km, met 2 motoren ..
Jij wel, ik nog nooit na 17k km. Mijn conclusie is dat het gruwelijk onvoorspelbaar is. Zelfs op dezelfde ritten (woon-werk) onder dezelfde condities varieert het bij mij behoorlijk. Zeker op kortere ritten is 400+ bereik een hele grote uitdaging zonder er echt moeite voor te willen doen. Ik heb geaccepteerd dat het bij mij 350km is als ik netjes rijd. Dan zit ik in deze maanden rond de 20-21 bij ritten van 40km. Daar zit Chris Rifa ook op na 130km rijden en zelfs nog na 260km bij 24C. Misschien reed hij de volledige route met windkracht 5 tegen (zou toevallig zijn geweest maar toch) maar aan de overige omstandigheden kan het niet liggen. Op basis van deze video concludeer ik in elk geval dat deze single motor niet zuiniger is dan mijn P2.

Ik vind het verbruik gewoon matig. Het enige minpunt van de P2 voor mij. Maar laten we niet weer over de range beginnen ;)

Hoe maken jullie de grijze stof van de middenconsole en deurposten schoon? Bij mij zitten er wat vlekjes op en die poets ik helaas niet weg met een vochtige doek. Vind het ook wat spannend om met schoonmaakmiddel aan de slag te gaan omdat het nogal fragiele stof lijkt.

Is er al meer concrete info over Apple CarPlay dan 2021?

[ Voor 17% gewijzigd door Aghanim op 18-07-2021 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 16:54
Aghanim schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:18:
[...]

Is er al meer concrete info over Apple CarPlay dan 2021?
Kan nog wel even duren vanwege een conflictje tussen Google en Apple.

Bron: Q&A met Volvo ontwikkelaars
Pagina: 1 ... 4 ... 209 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.