Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 207 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Sinds kort lijkt Google Assistant anders te werken. Het commando “Hey Google, speel [artiest]”, levert een opmerking op dat ik ook moet aangeven op welk apparaat er afgespeeld moet worden. Voorheen werkte dat wel. De toevoeging “in de auto/Polestar” werkt ook niet. Iemand anders ook opgevallen en/of oplossing?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Nog maar eens voor de aspirant-kopers die twijfelen over de range een keer verbruikscijfers laten zien over een ritje vandaag van 295 km, voornamelijk snelweg met ACC op 105 km/u:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVuyGlL3Zghlrz6pHxa0mXw2kxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVqQ1kXcpUbtaW47K1ymfLEL.jpg?f=fotoalbum_large
Bij thuiskomst nog 125 km over dus dat komt uit op een range van 420 km. Dat was ook het aantal km toen ik vanochtend met 100% weg reed, Maar 18,0 kWh is prima.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

JoeMusashi schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:27:
Sinds kort lijkt Google Assistant anders te werken. Het commando “Hey Google, speel [artiest]”, levert een opmerking op dat ik ook moet aangeven op welk apparaat er afgespeeld moet worden. Voorheen werkte dat wel. De toevoeging “in de auto/Polestar” werkt ook niet. Iemand anders ook opgevallen en/of oplossing?
.....op Spotify' nog even erachter aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

max.jansen schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:44:
[...]

Heb hetzelfde probleem, zie mijn bericht stukje terug.. nog geen oplossing gevonden.

Iemand een idee?
Ver gezocht misschien maar toch gewoon even proberen: een ander paswoord voor jullie PolestarID. Ik heb namelijk gemerkt dat niet elk toegestaan speciaal teken geaccepteerd wordt, in mijn geval was dat ik bij het invoeren van de ID in de auto al de melding kreeg dat paswoord en/of ID fout was maar in jullie geval geeft het paswoord misschien op een ander moment een probleem. Als je dan ook nog een bèta app hebt waarin de foutafhandeling nog rammelt dan krijg je misschien wel een heel verkeerde melding (geen internet).
Niet geschoten is altijd mis dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:19:
[...]

.....op Spotify' nog even erachter aan?
Nee werkt ook niet. Echt vreemd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Rene schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:11:
Is even lekker over het verbruik klagen :+. Vandaag lekker een uurtje off-road door de bergen wezen touren. Halverwege was het verbruik 55kwh/100km. Eenmaal beneden weer een acceptabele 23kWh.

Maar de auto voelde zich prima thuis, en ik ook. De foto’s laten niet goed het landschap zien maar het was echt prachtig!!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oow, is dat wat offroad tegenwoordig is, een semi-verhard landweggetje! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
Korte update. Heb nu sinds september dr auto en staat nu iets meer dan 20000 km op de teller. Geen echte problemen. Af en toe een keer geen gps meer de laatste tijd maar dat is slechts kort (uurtje). Lijkt me meer een provider issue. Afgelopen week trip naar zuid Duitsland. Autobahn kilometers 120 km/hr en werkelijk een range van 420-440 km met 20’’ wielen. De range rijd ik natuurlijk niet helemaal op (bij 20% geef ik Google een zoekopdracht en laad bij ongeveer 12-15%. Een lader vinden is geen punt. Die zijn er genoeg. Ook de kosten vielen mij niet tegen (zie de afbeelding). Niet verwacht dat nu juist Ionity de goedkoopste zou zijn 😂. Wel jammer dat alleen bij Fastned de kosten eerlijk getoond worden. Die andere laders zijn Russisch roulette qua prijs. Met 100% vertrokken van huis en hotel. Ongeveer 1750 km. Al met al ben ik zeer tevreden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01m-mEJbqpJI4m6gM6AX66fkGOY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LkyeuAvBcHlBKdDT8Jg7dfBF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:10
JFDv schreef op zondag 11 juli 2021 @ 06:56:
Korte update. Heb nu sinds september dr auto en staat nu iets meer dan 20000 km op de teller. Geen echte problemen. Af en toe een keer geen gps meer de laatste tijd maar dat is slechts kort (uurtje). Lijkt me meer een provider issue. Afgelopen week trip naar zuid Duitsland. Autobahn kilometers 120 km/hr en werkelijk een range van 420-440 km met 20’’ wielen. De range rijd ik natuurlijk niet helemaal op (bij 20% geef ik Google een zoekopdracht en laad bij ongeveer 12-15%. Een lader vinden is geen punt. Die zijn er genoeg. Ook de kosten vielen mij niet tegen (zie de afbeelding). Niet verwacht dat nu juist Ionity de goedkoopste zou zijn 😂. Wel jammer dat alleen bij Fastned de kosten eerlijk getoond worden. Die andere laders zijn Russisch roulette qua prijs. Met 100% vertrokken van huis en hotel. Ongeveer 1750 km. Al met al ben ik zeer tevreden. [Afbeelding]
Vertrokken met 100% va Hotel.
Selecteer jij je hotel met Booking.com? en laadpunt?
Ik loop tegen het punt aan dat sommige plekken "oplaadpunt" aangeven
en dan blijkt het -in de buurt- te zijn :-(

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
Hansieo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 07:33:
[...]

Lastig inderdaad. Onderweg het hotel via de chat benaderd. Die hadden een laadpunt. Nog niet heel erg gebruikelijk idd. Maar blokkeerden die even voor mij omdat ik er aan kwam 😉. Goede service. Daarnaast waren er in de plaats zelf op meerdere plaatsen ook openbare laadpalen beschikbaar (die vrij waren zag ik). Dus zo een nachtje opladen lukt al snel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-05 21:15
Sinds gisteren geen gps en internet meer. Twee keer een herstart mocht niet baten. Vrijdag update 2124 geïnstalleerd, zaterdagochtend werkte alles nog ‘s middags niet meer. Ook vandaag na een rit van 100 km geen verbinding.

P2 Void 19“ 2021 Launch Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-01 10:09
Jehanthar schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:28:
Nog maar eens voor de aspirant-kopers die twijfelen over de range een keer verbruikscijfers laten zien over een ritje vandaag van 295 km, voornamelijk snelweg met ACC op 105 km/u:
[Afbeelding]
Bij thuiskomst nog 125 km over dus dat komt uit op een range van 420 km. Dat was ook het aantal km toen ik vanochtend met 100% weg reed, Maar 18,0 kWh is prima.
Dit zijn wel exact de cijfers waar naar ik op zoek ben! Keurige range bij realistisch gebruik. Ben benieuwd of meerdere p2 rijders dit soort cijfers halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
ApOE schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Dit zijn wel exact de cijfers waar naar ik op zoek ben! Keurige range bij realistisch gebruik. Ben benieuwd of meerdere p2 rijders dit soort cijfers halen!
Jazeker.
Maar let wel op! dit zijn dus ZOMER resultaten.

Ik rij ook regelmatig "toeristen" routes, rustig rond tokkelen, en zie dan ook 15, 16 17 kWh op het scherm.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:18
JFDv schreef op zondag 11 juli 2021 @ 06:56:
Korte update. Heb nu sinds september dr auto en staat nu iets meer dan 20000 km op de teller. Geen echte problemen. Af en toe een keer geen gps meer de laatste tijd maar dat is slechts kort (uurtje). Lijkt me meer een provider issue. Afgelopen week trip naar zuid Duitsland. Autobahn kilometers 120 km/hr en werkelijk een range van 420-440 km met 20’’ wielen. De range rijd ik natuurlijk niet helemaal op (bij 20% geef ik Google een zoekopdracht en laad bij ongeveer 12-15%. Een lader vinden is geen punt. Die zijn er genoeg. Ook de kosten vielen mij niet tegen (zie de afbeelding). Niet verwacht dat nu juist Ionity de goedkoopste zou zijn 😂. Wel jammer dat alleen bij Fastned de kosten eerlijk getoond worden. Die andere laders zijn Russisch roulette qua prijs. Met 100% vertrokken van huis en hotel. Ongeveer 1750 km. Al met al ben ik zeer tevreden. [Afbeelding]
Bedankt voor de update, leuk en hoeveel verschillende laadpassen had je mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-04 20:07
Ik zie verschillende reacties waarin men verbaasd is dat de download na een kort ritje voltooid is en waaruit met concludeert dat je dus helemaal geen uren moet rijden om hem te downloaden. Het is toch gewoon zo dat je update tijdens verschillende ritten in stukken gedownload wordt en dat je de melding pas krijgt als hij er is. Als je hem krijgt tijdens of na een kort ritje is hij dus gedurende een aantal voorgaande ritten gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Davy_Rx schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:50:
Ik zie verschillende reacties waarin men verbaasd is dat de download na een kort ritje voltooid is en waaruit met concludeert dat je dus helemaal geen uren moet rijden om hem te downloaden. Het is toch gewoon zo dat je update tijdens verschillende ritten in stukken gedownload wordt en dat je de melding pas krijgt als hij er is. Als je hem krijgt tijdens of na een kort ritje is hij dus gedurende een aantal voorgaande ritten gedownload.
Precies :-)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:32
Hansieo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 07:33:
[...]

Die enkele keren dat ik het nodig heb gehad, nam ik op voorhand contact op met het hotel om na te vragen voor ik de boeking maakte. Enige verrassing die ik de laatste keer had was dat de dame aan receptie niet eens wist dat ze die optie hadden en dat ik aan haar moest uitleggen wat het mij zou kosten zodat ik ervoor kon betalen. Maar dan was ik ook zeker dat ik geen gedonder zou krijgen achteraf.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
Ik zit er over te denken om over te stappen naar een Polestar 2. De vele berichten in dit topic over problemen met de software schrikken mij echter af. Lopen mensen hierdoor in het alledaags gebruik ook tegen problemen aan of is het slechts hinderlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:35
Kijkeenolifant schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:09:
Ik zit er over te denken om over te stappen naar een Polestar 2. De vele berichten in dit topic over problemen met de software schrikken mij echter af. Lopen mensen hierdoor in het alledaags gebruik ook tegen problemen aan of is het slechts hinderlijk?
Je leest hier, zoals in alle andere auto-topics op tweakers vooral de problemen. Dat is eigen aan dit forum. Qua structurele problemen is er heel veel via updates opgelost en er zijn mij eigenlijk geen problemen bekend die iedereen heeft. Ja misschien dat de app en digital key nog in beta is en dus niet super stabiel zijn. En er zijn wel features die op wensenlijstjes staan. Maar wat je hier leest aan echte problemen zijn toch meestal individuele gevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 11-07-2021 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 05-05 20:48
Als er iets mis is, dan kruipt men eerder in de pen.
Lees je in "de vele berichten" zaken waar jij waarde aan hecht? Het gebruik van digital key (telefoon i.p.v. normale sleutel) is duidelijk nog niet in orde voor velen onder ons, waaronder ikzelf. Maar ik vind het niet erg.
Vervelender wordt het als de internetverbinding niet werkt. Maar ook dat lijkt niet op te gaan voor de meesten.
In het algemeen durf ik wel te beweren dat verreweg het grootste deel erg tevreden is over de auto (inclusief de software).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 12:51
Ik ben zeer blij met de Polestar, software is prima. Wat je hier leest is meestal feedback, om het allemaal nog beter te maken. Software vergeleken met de meeste auto is echt superieur in mijn opinie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 00:24
Ik heb de auto nu 10 maanden en bijna 25k gereden en zou 'm zo weer bestellen. Het is echt een geweldige auto. De "problemen" zijn soms vervelend en irriteren soms, maar hebben er bij mij nooit voor gezorgd dat ik ben gestrand. En de laatste maanden zijn de problemen hier echt heel minimaal, een keer een reset doen en that's it.

Ik reed vorige week in Zweden nog in een gloednieuwe V90 en had liever een P2 gehad. Zoveel moderner (Google maps, Android automotive). Eigenlijk voelt bijna elke andere auto "oud" aan als je een P2 gewend bent.

Misschien een beetje een gekleurde mening, maar laat je zeker niet weerhouden door gedoe met bijvoorbeeld een digital key. Dat vind ik (inmiddels) allemaal extra's, als het niet werkt dan is het te overzien. En bij menig ander merk heb je dat ook niet. Of niet echt nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickSsss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Helemaal eens met alle reacties hierboven, ge-wel-di-ge auto, reed hiervoor een BMW 330i high executive en zou m voor geen goud terug willen. Software issues zijn in mijn optiek minimaal en worden steeds minder. Je zou een auto kopen die na de koop nog steeds verbeterd wordt, anders dan de meeste auto’s waarbij de problemen echt mega moeten zijn voor er een aanpassing middels terugroepacties ingezet wordt.

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 10:33

MaxxMark

HT is Tof!

Davy_Rx schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:50:
Dat klopt inderdaad als je "Automatisch downloaden" aan hebt staan in de instellingen. Maar dat is niet wat ík zeg ;)

Er blijft super veel verwarring over die optie en het effect er van.

Ik heb die optie dus uit staan. Wat dus betekent dat hij niet automatisch de update gaat downloaden.

Het netto effect daarvan is dus dat je een melding krijgt wanneer jouw auto voor het eerst de update aangeboden krijgt. Je moet dan expliciet klikken op download now en pas dan gaat de auto hem downloaden.

Heb je de optie echter aan staan, dan krijg je de melding niet, en wordt de update automatisch gedownload. Dat is echter niet hetzelfde als automatisch updaten; een term die eigenlijk vrijwel overal gebruikt wordt in software, maar wat echt wat anders is.

Mijn reden om dit te doen is dus precies om te weten of de update al is aangeboden, en je dus niet doelloos rondjes hoeft te rijden in de hoop dat je de update krijgt.

En op basis van de 2 korte ritjes die ik gereden heb nadat ik op "Download now" heb geklikt was het dermate kort dat het mij verwonderde.

Overigens had ik die ervaring voor beide OTA updates

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Laatst online: 24-04 09:06
Bedankt voor alle reacties! Mijn grootste zorg is inderdaad dat door software problemen de auto niet te gebruiken is of bijvoorbeeld de routeplanner niet meer werkt. Dat de digital key niet werkt zou voor mij niet zo'n ramp zijn. Ik was zelf tijdens de proefrit juist erg te spreken over de software, zowel qua mogelijkheden als 'responsiveness'. Goed om te lezen dat voor velen van jullie dat ook het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
PolestarB schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Bedankt voor de update, leuk en hoeveel verschillende laadpassen had je mee?
Twee laadpassen en de telefoon. Maar alleen de Plugsurfing kaart gebruikt. Die wordt breed ondersteunt blijkt wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Hansieo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:23:
[...]

Jazeker.
Maar let wel op! dit zijn dus ZOMER resultaten.

Ik rij ook regelmatig "toeristen" routes, rustig rond tokkelen, en zie dan ook 15, 16 17 kWh op het scherm.
Ik haal deze waarden ook makkelijk met ACC op 107 in NL en 128 in BE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zzPyNzhmFy_Agg5pf0U_wWrjPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JjBwhJ25dMV0Xh18G7PbahS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Eerder deze week dus de caravan achter de Polestar gehad.
Gewoon om eens te proberen (we hebben een andere auto om de caravan mee te slepen op vakantie).
Zoals verwacht gaat dat geweldig maar het verbruik was dat ook: 43kWh/100km op de snelweg met ACC op 105.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40CWNGnCV6oKmYU60zDpsnNTXD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIjs82Yjl8f4AH6W4GW1INMc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Kijkeenolifant schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:10:
Bedankt voor alle reacties! Mijn grootste zorg is inderdaad dat door software problemen de auto niet te gebruiken is of bijvoorbeeld de routeplanner niet meer werkt.
Nee dat is niet aan de orde. Er was begin dit jaar een tijdje te weinig capaciteit bij T-Mobile waardoor 4G vaak niet beschikbaar was. De auto bleef gewoon rijden, Google Maps werkte met gedownloade offline kaarten, wel wat trager, maar gewoon functioneel. Overigens daarna nooit meer 4G/LTE problemen gehad

Het enige wat nog echt ontbreekt en niet echt lekker omheen te werken is, is de voorverwarming van de accu voor snelladen. Daar merk je nu niks van maar in de winter gaat daardoor de laadsnelheid redelijk onderuit. Er is iets in de maak om de accu voor te verwarmen als je naar een snellader navigeert, maar dat is er nog niet.

[ Voor 20% gewijzigd door JTHZZ op 11-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 06-05 00:15
Voor de vakantiegangers. Heb eens gekeken of onze koffers (77cm Suitsuit) achterin passen:

Geslaagd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1ujAnf3XnOV__nM06Wam1UhR7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAFKhRpoQ0XjFvfiXE10dYO6.jpg?f=fotoalbum_large

De achterklep sluit zonder een centje pijn.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-05 21:15
Nu voor het eerst een langdurige storing in gps én internet en dan werkt Maps dus ook niet met gedownloade kaarten. Ook een verbinding met een wifi hotspot op de telefoon werkt niet.
Is het nog steeds een geweldige auto maar merk je wel hoe snel je went aan altijd verbinding.

P2 Void 19“ 2021 Launch Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02:40
Lutra schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:21:
[...]

Nu voor het eerst een langdurige storing in gps én internet en dan werkt Maps dus ook niet met gedownloade kaarten. Ook een verbinding met een wifi hotspot op de telefoon werkt niet.
Is het nog steeds een geweldige auto maar merk je wel hoe snel je went aan altijd verbinding.
Lutra schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:21:
[...]

Ik heb ook weer voor de 2e keer in 2 weken geen GPS en internet; eerste keer 3 dagen en nu al bijna weer een week. nu na de laatste update is de verbinding weer verbroken. TCAM reset werkt niet, en wifi hotspot telefoon ook niet. Dan wordt de P2 toch wel erg mank zonder GPS en internet, op zoek naar een laadpaal of gewoon navigeren. Mijn vrouw is er klaar mee. die wil gewoon kunnen vertrouwen op navigatie in de auto. Ze heeft haar audi A4 cabrio maar weer uit de garage gehaald, het is immers ook weer mooi weer ;-)

ik geef het nog een paar dagen maar dan ga ik toch naar de dealer. dit internet/gps probleem is wel hardnekkig.

De digital key mis ik niet; ik ben er niet aan begonnen na alle ellende die ik lees op het forum hier; gewoon ouderwets sleutel in mijn broekzak. en als ik buiten de deur laadt zie ik wel op de smooth app hoe vol de auto zit, of gewoon een rekensommetje zoveel kw per uur. wacht wel totdat er een goed werkende app is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-05 14:03
JTHZZ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:53:
[...]

Dank. De ene iPhone heeft geen digital key dus ook geen tweede pairing. Maar wel hetzelfde probleem. Het wordt vrees ik toch de Volvo garage helaas. Kijk er niet naar uit om dit goed uit te leggen/reproduceren. Kan ik wel meteen P2127 krijgen 😀
Ik heb sinds P2127 hetzelfde probleem met een Samsung S10. Telefoon maakt niet direct of geen Bluetooth verbinding meer.

Digital key werkt helemaal niet. Bekend probleem - ga naar de werkplaats is het antwoord van Polestar. Daar komt ie dus net vandaan. |:(

Als u de koppelingsstappen hebt voltooid waarbij u codes in de telefoon en app accepteert, en bent doorgegaan met de activeringsstap van de digitale sleutel, maar u ziet een scherm dat alleen maar draait. neem dan contact op met Polestar-ondersteuning, aangezien de auto een werkplaats nodig heeft bezoek om een bekend probleem met de autosoftware op te lossen.

[ Voor 23% gewijzigd door Arie van Dijk op 11-07-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
Toevallig Polestar gebruikers met een kinderzitje op de achterbank? Hoe zit het met de ruimte bij de stoel daar direct voor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Egisseur
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-07-2021
Slomy schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:26:
Toevallig Polestar gebruikers met een kinderzitje op de achterbank? Hoe zit het met de ruimte bij de stoel daar direct voor?
Geen enkel probleem! Heb er permanent één achter de passagiersstoel staan (Maxi Cosi Titan plus). Wanneer ikzelf (1,97m) met frisse tegenzin op de passagiersstoel moet zitten kan de stoel zelfs nog een stuk naar achter.

Een liggende maxi cosi is overigens ook geen probleem. Meer dan genoeg ruimte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexC
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-07-2021
Afgelopen week voor het eerst tegen een echt probleem aangelopen :'(

Tijdens het remmen bij een wat hogere snelheid (110km/u+) merkte ik een paar keer behoorlijk trillingen. Zowel in het stuur als de rest van de auto te merken. Afgelopen vrijdag naar de Volvo garage geweest en de conclusie: Kromme schijven...

Monteur zag meteen een blauwe gloed in de schijven voor, dus die zijn goed warm geweest. Mogelijk ben ik een keer door een plas gereden waardoor de ongelijkmatig zijn afgekoeld en nu dus krom zijn.

Ik rijd altijd met OPD. Heb ik vanaf het begin gedaan en vind dat erg prettig rijden. Ook altijd met re-gen aan in mijn voorgaande hybrides gereden. Maar ik vrees dat de schijven daardoor toch behoorlijk worden belast. Bij een normale auto remt je vaak eerst op de motor (gewoon gas los en soms icm een versnelling terug) en daarna rem je op het pedaal. Dat laatste is vaak wat steviger, maar vrij kort.

Bij ODP wordt er denk ik vaker licht, maar langer geremd. Ik denk dat daardoor de schijven behoorlijk op temperatuur komen en waarschijnlijk ook in de tussentijd niet genoeg kans hebben om goed af te koelen.

Conclusie is dat er in ieder geval nieuwe schijven op moeten en grote plassen vermeden dienen te worden. Dat laatste gaat leuk worden aangezien de weg naar mijn huis onder een spoorbrug doorloopt en daar staat na een regenbui vaak een hoop water... Dus of omrijden of ieder half jaar nieuwe schijven.

Iemand al eens iets vergelijkbaars gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:02
AlexC schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:45:

Bij ODP wordt er denk ik vaker licht, maar langer geremd. Ik denk dat daardoor de schijven behoorlijk op temperatuur komen en waarschijnlijk ook in de tussentijd niet genoeg kans hebben om goed af te koelen.
Het OPD systeem remt als je je voet van het pedaal haalt niet op de schijven maar volledig op de motoren. Als je hard(er) remt (met het pedaal dus) worden de schijfremmen uiteraard wel ingeschakeld. Er zit zover ik weet zelfs een programma in de auto die af en toe de schijfremmen activeert om ze schoon te houden als je veel met OPD rijdt en dus eigenlijk geen gebruik maakt van de schijven.

https://www.polestar.com/...nce/regenerative-braking/
Als het nodig is, activeert de auto de schijfremmen om de auto helemaal tot stilstand te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv

Tijdens het remmen bij een wat hogere snelheid (110km/u+) merkte ik een paar keer behoorlijk trillingen. Zowel in het stuur als de rest van de auto te merken. Afgelopen vrijdag naar de Volvo garage geweest en de conclusie: Kromme schijven...

Monteur zag meteen een blauwe gloed in de schijven voor, dus die zijn goed warm geweest. Mogelijk ben ik een keer door een plas gereden waardoor de ongelijkmatig zijn afgekoeld en nu dus krom zijn.

Ik rijd altijd met OPD. Heb ik vanaf het begin gedaan en vind dat erg prettig rijden. Ook altijd met re-gen aan in mijn voorgaande hybrides gereden. Maar ik vrees dat de schijven daardoor toch behoorlijk worden belast. Bij een normale auto remt je vaak eerst op de motor (gewoon gas los en soms icm een versnelling terug) en daarna rem je op het pedaal. Dat laatste is vaak wat steviger, maar vrij kort.

Conclusie is dat er in ieder geval nieuwe schijven op moeten en grote plassen vermeden dienen te worden. Dat laatste gaat leuk worden aangezien de weg naar mijn huis onder een spoorbrug doorloopt en daar staat na een regenbui vaak een hoop water... Dus of omrijden of ieder half jaar nieuwe schijven.

Lijkt me niet de verklaring. OPD gebruikt de motoren om af te remmen. Zelf de rempedaal gebruikt in eerste instantie de motoren en dan pas de remschijven. Wat is je verbruik. Liepen de remmen wellicht aan. Of heb je een forse rijstijl? Met OPD zijn er vele / bijna alle ritten dat ik de rem niet aanraak. Die is alleen voor noodgevallen (als iemand in een rotonde verkeerd richting aangeeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:54
@AlexC heeft de dealer je dit verhaal wijsgemaakt of heb je het zelf bedacht?

De werking van de remmen is in alle standen hetzelfde! OPD uit, laag of hoog, bepaalt alleen hoeveel de auto vertraagt als je het gaspedaal loslaat. Als de auto vertraagt gebeurt dat zo veel mogelijk via regeneratie, en als dat niet voldoende is worden de schijven ook gebruikt.

Van het laatste stukje vertragen tot stilstand worden je schijven echt niet heel warm!

Het lijkt me eerder dat er een remklauw vast heeft gezeten, en dat de dealer onder de garantie uit wil komen.

[ Voor 8% gewijzigd door guido66 op 11-07-2021 21:49 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 00:24

Ik heb hetzelfde. Rij altijd OPD maar er is ook iets met mijn remmen. De dealer heeft er 2 keer naar "gekeken" toen de auto voor een andere trilling daar was, maar ziet niets geks en zegt dat het hoort. Als ik op de schijven rem dan ook een behoorlijke trilling. Met name als ik de auto een keer tot 100% laad en er dan geen regeneratie is. De dealer gaf aan "dat komt dan omdat de remmen zichzelf schoon remmen en dan voel je mogelijk oneffenheden". Alleen is dit de hele tijd als ik rem zonder regenereren.

Ik kan me zelf niet herinneren dat ik door een plas ben gereden en ook niet dat de remmen veel zijn gebruikt. Ik gebruik ze blijkbaar ook niet heel vaak want het getril komt alleen als er niet geregenereerd wordt.

Binnenkort nog een keer mee terug naar de dealer. Vervelende is alleen dat je het alleen ervaart als de auto tot 100% geladen en accu koud is. Moet ie dus een keer voor blijven slapen bij de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-04 20:50
Door een plas rijden als reden waarom een remschijf kromtrekt, daar heb ik nog nooit van gehoord. Als dat zou zijn dan zouden er allerlei type autos daar last van moeten hebben.

Een remschrijf trekt wel krom wanneer je de rem vasthoudt na een flinke remactie (bijv bij het stoplicht). Waar de remblokken op de remschijf gedrukt zit koelt de remschijf namelijk minder af, wat voor een oneffenheid kan zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
guido66 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:48:
@AlexC heeft de dealer je dit verhaal wijsgemaakt of heb je het zelf bedacht?

De werking van de remmen is in alle standen hetzelfde! OPD uit, laag of hoog, bepaalt alleen hoeveel de auto vertraagt als je het gaspedaal loslaat. Als de auto vertraagt gebeurt dat zo veel mogelijk via regeneratie, en als dat niet voldoende is worden de schijven ook gebruikt.

Van het laatste stukje vertragen tot stilstand worden je schijven echt niet heel warm!

Het lijkt me eerder dat er een remklauw vast heeft gezeten, en dat de dealer onder de garantie uit wil komen.
Inderdaad! OPD aan of uit maakt geen enkel verschil in het gebruik van de mechanische remmen. Ook zonder OPD wordt bij het intrappen van het rempedaal in eerste instantie geen mechanische rem gebruikt. Pas bij harder remmen.
Ik zou niet weten hoe de schijven zo warm zouden moeten worden bij een elektrische auto. Alleen bij een echte noodstop misschien, maar verder is dat verhaal van @AlexC een broodje aap.
En je hoeft echt niet tot 100% te laden. Als je flink remt zie je een oranje arcering in je vermogensmeter. Dan weet je zeker dat de schijven worden aangesproken

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 11-07-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 06-05 00:15
RobboNL schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:17:
Door een plas rijden als reden waarom een remschijf kromtrekt, daar heb ik nog nooit van gehoord. Als dat zou zijn dan zouden er allerlei type autos daar last van moeten hebben.

Een remschrijf trekt wel krom wanneer je de rem vasthoudt na een flinke remactie (bijv bij het stoplicht). Waar de remblokken op de remschijf gedrukt zit koelt de remschijf namelijk minder af, wat voor een oneffenheid kan zorgen.
Idd. Plas water is categorie totale nonsens.
Wat gek genoeg ook de oorzaak kan zijn: te vast aangedraaide wielbouten.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
Jip, heb prima ruimte. Ben zelf ~1.89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexC
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-07-2021
"Zelf bedacht, broodje aap"

Dank voor de positiviteit jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Laatst online: 01-05 22:14
Arie van Dijk schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Ik heb sinds P2127 hetzelfde probleem met een Samsung S10. Telefoon maakt niet direct of geen Bluetooth verbinding meer.

Digital key werkt helemaal niet. Bekend probleem - ga naar de werkplaats is het antwoord van Polestar. Daar komt ie dus net vandaan. |:(

Als u de koppelingsstappen hebt voltooid waarbij u codes in de telefoon en app accepteert, en bent doorgegaan met de activeringsstap van de digitale sleutel, maar u ziet een scherm dat alleen maar draait. neem dan contact op met Polestar-ondersteuning, aangezien de auto een werkplaats nodig heeft bezoek om een bekend probleem met de autosoftware op te lossen.
Bij mij werkt Digital Key momenteel ook niet, maar ik moet zeggen dat ik het geduld wel kan opbrengen. De rest van de app werkt wel prima en de auto is verder heerlijk in gebruik! Hopen dat ze het snel fixen :)

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb morgen een interview met Anya Ernest, de Digital Lead van Polestar. Zij weet alles over de ontwikkelingen op het gebied van human centric business design, in-car apps, de ontwikkelaarsportal, samenwerking met app-bouwers en gebruikerservaring.

Jullie nog leuke, interessante vragen vragen en / of dingen waar jullie benieuwd naar zijn?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
CLB schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:58:
Ik heb morgen een interview met Anya Ernest, de Digital Lead van Polestar. Zij weet alles over de ontwikkelingen op het gebied van human centric business design, in-car apps, de ontwikkelaarsportal, samenwerking met app-bouwers en gebruikerservaring.

Jullie nog leuke, interessante vragen vragen en / of dingen waar jullie benieuwd naar zijn?
Gaaf!

Zou interessant zijn om wat meer te weten over de plannen voor komende maanden t.a.v.:
  • In Car entertainment --> Meer content beschikbaar in video player app (youtube, Netflix?)
  • Polestar app improvements (final release version?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:15
Hier de Cybex Z-base met de baby-stoel erin en nu de opvolgstoel erin. Gaat prima. Ruimte zat voor ons: we zijn ongeveer 1m80.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:24
PS2Driver schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:00:
[...]

Gaaf!

Zou interessant zijn om wat meer te weten over de plannen voor komende maanden t.a.v.:
  • In Car entertainment --> Meer content beschikbaar in video player app (youtube, Netflix?)
  • Polestar app improvements (final release version?)
Ik snap nooit zo goed waarom Netflix/Youtube in een auto? Neem aan dan alleen enabled als de auto stil staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04 08:36
Dracula schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Ik snap nooit zo goed waarom Netflix/Youtube in een auto? Neem aan dan alleen enabled als de auto stil staat.
Nou precies met die reden, als je dan aan het laden bent kan je even lekker een aflevering van een serie kijken :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80

Wat nou de oorzaak van de vertraging was met de app, welke uitdagingen ze hadden/hebben op dat vlak.
Werken ze met dev/ops, Ci/CD, welke tooling/frameworks gebruiken ze (wat is hun stack).
Wat doen ze op het gebied van geautomatiseerd testen.....
Wat doen ze uberhaupt op het vlak van testen /QA

[ Voor 4% gewijzigd door Fladder80 op 12-07-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
Uiteraard. Fijn als je ff moet wachten bij de zwemles van je kids of tijdens het laden onderweg bijvoorbeeld.

Natuurlijk met je eens dat het geen must is maar gewoon omdat het kan :)

Ook bij ons een Maxi Cosi kinderstoel in de auto en prima ruimte voorin voor twee volwassenen van gemiddelde lengte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-04 20:35
Ik heb morgen een interview met Anya Ernest, de Digital Lead van Polestar. […………]

Vraag haar svp waarom de ‘geluidservaring’ niet automatisch op ‘bestuurder’ staat wanneer er alleen een bestuurder in de auto zit en automatisch schakelt naar ‘iedereen’ wanneer er meer mensen in de auto zitten en bij welke update we deze optie eventueel kunnen verwachten 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Mr_Music schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:34:
[...]

@Shorteh

ik adviseer je om je eerst even in te lezen, de feiten op een rijtje te zetten en je proberen in te leven. Je bent er namelijk bar slecht in.

Toen de Polestar werd aangekondigd werd er helemaal niet over een beta DK gesproken. Toen de DK werd gereleased werd er slechts op een paar nietszeggende plekken aan gegeven dat het een beta versie was. Op de belangrijkste plek, namelijk in de app zelf staat er NIKS over vermeld. Jij gaat er vanuit dat iedereen alle documentatie en FAQ leest. Dit gebeurd in werkelijkheid niet.

Gelukkig snappen de dealers en Polestar zelf wel dat ze een functie uitbrengen en willen ze deze graag werkend zien. Ze nemen daarom alle moeite om het wel werkend te krijgen omdat zij weten dat gebruikerservaring wel degelijk belangrijk is. Door Polestar worden we tenslotte allemaal aangemoedigd om deze functie te gebruiken. Ik snap dat jij gezien je reactie geen enkele support zou geven en je zou verschuilen achter een beta.

Dat zeggende en dat het erop lijkt dat de helft van de gebruikers de DK niet eens gekoppeld krijgt lijkt dit soms wel een Alpha release.
Welke feiten moeten er op een rijtje worden gezet dan? De Digital Key is toch gewoon beta, of het nou op een paar nietszeggende plekken wordt aangegeven of niet staat er los van. De communicatie kan beter, zoals wel vaker bij Polestar, maar de Digital Key is gewoon een beta.

Het gebrek aan inlevingsvermogen komt voort uit het feit dat mensen beta releases behandelen als een volwaardige release. Ik heb de Digital Key ook geprobeerd, en bij mij werkt het ook ruk. Sterker nog, het werkt gewoon totaal niet. Ik geef gewoon de feedback aan Polestar dat het niet werkt ipv dat ik hier ga klagen dat ik het vertrouwen in de Digital Key kwijtraak. Ik ben juist blij dat ze met beta releases komen ipv eerst alles gladstrijken en dan pas in september bijvoorbeeld met een release komen.

Idee: het lijkt me erg gaaf om Xbox Cloud Gaming in de auto te verwerken voor laadstops. Volwaardige Xbox games streamen vanuit de cloud naar je auto is tevens iets wat nog niemand heeft gedaan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Shorteh op 12-07-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Dracula schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Of misschien een gevalletje - gewoon omdat het kan 😉

Veiligheid uiteraard voorop - al hoef je ze dat bij zusterbedrijf Volvo niet uit te leggen.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
cornholio24 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:03:
[...]

Of misschien een gevalletje - gewoon omdat het kan 😉

Veiligheid uiteraard voorop - al hoef je ze dat bij zusterbedrijf Volvo niet uit te leggen.
Met het portrait scherm is video kijken nou niet echt een immersive experience. En hoe vaak zit je echt langer dan 20min in de auto tijdens snelladen. Voor mij geen hoge prioriteit, de Netflix optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
JTHZZ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:10:
[...]

Met het portrait scherm is video kijken nou niet echt een immersive experience. En hoe vaak zit je echt langer dan 20min in de auto tijdens snelladen. Voor mij geen hoge prioriteit, de Netflix optie
En je kan je afvragen wat het toevoegt - iedereen voor zaken op pad heeft zijn laptop / tablet bij zich en anders altijd wel zijn telefoon waarop ook al die apps staan.

Misschien wel gewoon casten naar het PS2 scherm - dat zou leuk zijn 😉.

Enfin - gevalletje niet nodig, maar wel zo leuk en toch omdat het kan 😁

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:22
Shorteh schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Welke feiten moeten er op een rijtje worden gezet dan? De Digital Key is toch gewoon beta, of het nou op een paar nietszeggende plekken wordt aangegeven of niet staat er los van. De communicatie kan beter, zoals wel vaker bij Polestar, maar de Digital Key is gewoon een beta.
Bedoelt hij niet dat voor sommigen gold dat bij bestellen de Digital Key als feature vermeld stond? Toen ik mijn P2 bestelde stond dat er ook bij.

Later werd dat bijgesteld naar Q1 2021 en ik vermoed dat we in Q3 2021 wellicht een werkende key gaan krijgen. Dan rij ik al een jaar in de Polestar 2 rond. ;)

Dus dat het nu een beta is, is voor iedereen duidelijk, maar dat we nu nog in beta zitten, verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Nu online
GuiltyNL schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:34:
[...]

Bedoelt hij niet dat voor sommigen gold dat bij bestellen de Digital Key als feature vermeld stond? Toen ik mijn P2 bestelde stond dat er ook bij.

Later werd dat bijgesteld naar Q1 2021 en ik vermoed dat we in Q3 2021 wellicht een werkende key gaan krijgen. Dan rij ik al een jaar in de Polestar 2 rond. ;)

Dus dat het nu een beta is, is voor iedereen duidelijk, maar dat we nu nog in beta zitten, verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs.
Ben het met je eens dat het niet de schoonheidsprijs verdient hoor. Maar zeggen dat je het vertrouwen verliest in de Digital Key terwijl het pas in beta zit vind ik gek. Ze zetten er niet voor niets bij dat het beta is. Dat het allang als volwaardige feature toegevoegd had moeten worden kunnen we het denk ik allemaal wel over eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Shorteh schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:38:
[...]

Ben het met je eens dat het niet de schoonheidsprijs verdient hoor. Maar zeggen dat je het vertrouwen verliest in de Digital Key terwijl het pas in beta zit vind ik gek. Ze zetten er niet voor niets bij dat het beta is. Dat het allang als volwaardige feature toegevoegd had moeten worden kunnen we het denk ik allemaal wel over eens zijn.
Mee eens, ik geloof wel dat het uiteindelijk gaat werken. Maar het is wel opmerkelijk dat ze er zo lang over moeten doen om het stabiel te krijgen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
Wat naar mijn idee beter kan met de P2 informatie weergaves.

Als je naar het huidige verbruik scherm gaat zie je streepjes... tenminste als de zon er niet teveel van wegneemt.
En dan nog... heb je wel tijd om tijdens het rijden even goed te kijken waar de streepjes precies staan?
niet zo veilig dus!

En kijk dan 's even naar hoe GROOT oppervlak nodig is om nog iets te zien.
In de ICT heet dat SCHERMVERVUILING, onnodig ruimte gebruiken zonder ook maar enige toegevoegde waarde.

Waarom??? nu niet gewoon getallen weergeven??

Als je die getallen even groot maakt als de ruimte die er nu verspilt is, kan zelfs een vrachtauto achter je op het middenconsole zien wat je huidige verbruik en afgelopen verbruik is (of hij moet écht even langs de oogarts)

Zijn er meer mensen die de streepjes belachelijk vinden en liever een andere weergave zouden zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
@Hansieo Ik heb die app allang uitgeschakeld staan. Naast de bugs, is de actuele weergave ook onjuist berekend evenals de historische berekening.

En zelfs als het leesbaar zou zijn, wat moet je ermee? Zoals je zegt is het actuele verbruik simpelweg vermeld als xx kWh/100km in je display meer dan voldoende.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:43
Hier de verbruiksapp ook nooit meer aangeraakt, volgens mij is het enige bestaansrecht van die applicatie dat het er goed uitziet op persfoto's. De functionele waarde is vrijwel 0.

Dit weekend wat extra accucapaciteit bijgekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBTmjFUUdN9LWDHot-Y3iJO0ek0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7ZbNSWpa1qEA5uVgt58Lux6V.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Nu online
Updates vanaf juli 2021 (P2127)
Optimalisatie elektromotor.
Versterkte connectiviteit.
Toevoegende systeemtaal: Arabisch.
Verbetering kalibratie voor extra mobiele telefoons.
Hervatten laatste afgespeelde media bij instappen in de auto.
Nieuwe update changelog staat weer online! Ze zijn aardig gas aan het geven zo te zien :) Ben benieuwd naar het eerste puntje!
ach-jee schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:17:
Hier de verbruiksapp ook nooit meer aangeraakt, volgens mij is het enige bestaansrecht van die applicatie dat het er goed uitziet op persfoto's. De functionele waarde is vrijwel 0.

[Afbeelding]
Bij mij werkt de app eigenlijk 9 van de 10 keer gelijk. Als ik niet de actuele informatie krijg te zien is een herstart van de app altijd de oplossing.

[ Voor 50% gewijzigd door Shorteh op 12-07-2021 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:17
Shorteh schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Het gebrek aan inlevingsvermogen komt voort uit het feit dat mensen beta releases behandelen als een volwaardige release. Ik heb de Digital Key ook geprobeerd, en bij mij werkt het ook ruk. Sterker nog, het werkt gewoon totaal niet. Ik geef gewoon de feedback aan Polestar dat het niet werkt ipv dat ik hier ga klagen dat ik het vertrouwen in de Digital Key kwijtraak. Ik ben juist blij dat ze met beta releases komen ipv eerst alles gladstrijken en dan pas in september bijvoorbeeld met een release komen.
De communicatie is 1 van de problemen. Wij weten wel dat het een beta release is maar velen weten dat ook niet. Die verwachten ook geen beta features in een app waarvan lijkt dat alles zou moeten werken. Het zou in de app met koeienletter aangegeven moeten zijn dat het beta is en je de sleutel mee moet nemen omdat je anders niet weg kunt rijden. Dit is vele mensen ook al overkomen. Het staat niet in de app, niet in de manuaal in de app, niet als je het wilt activeren. Een sleutel is logischerwijs gewoon het belangrijkste om je auto in gebruik te kunnen nemen. Wat Polestar nu doet is vrijwel gelijk aan beta software releasen zonder dat te vermelden. Dus vind je het gek dat men verwacht dat het een volwaardige release is en het als zodanig beschouwd? Ik totaal niet.

Ik vind het daarom helemaal niet gek als men zegt het vervelend te vinden en zelfs het vertrouwen te verliezen. Ook deze ervaring mag op een forum vermeld worden.

Je zegt zelf dat het bij jou totaal niet werkt zoals bij velen. Je kunt deze functionaliteit niet eens als beta beschouwen en heeft meer overeenkomsten met een alpha release. Op deze manier en met deze communicatie hoort het gewoon niet thuis in de productie app.

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
GuiltyNL schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:34:
[...]

Klopt het is zo verkocht.

Dat iedereen weet dat het beta is (afgezien van dit forum) durf ik heel hard te betwijfelen. Koop een Polestar, Installer de app, er wordt je vrolijk gevraagd om de digital key te activeren, wellicht werkt het wellicht niet. Als het werkt kan het zijn dat er al snel problemen optreden en sta je bij je auto zonder dat je weg kunt rijden. Op je mobiel zoek je op wat het probleem kan zijn en pas in de FAQ kom je erachter dat het beta functionaliteit is. Moet er bij zeggen dat dit geld voor de iPhone app. Wellicht is er in de Android versie wel wat vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Shorteh schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Nieuwe update changelog staat weer online! Ze zijn aardig gas aan het geven zo te zien :) Ben benieuwd naar het eerste puntje!

[...]

Bij mij werkt de app eigenlijk 9 van de 10 keer gelijk. Als ik niet de actuele informatie krijg te zien is een herstart van de app altijd de oplossing.
Ik bedoel die wazige verbruiksapp in de auto die @Hansieo en @GuiltyNL ook naar refereerden. De app op de telefoon werkt inderdaad w.m.b. prima. De DK nog nooit geprobeerd, omdat ik er nog geen vertrouwen in heb en daardoor toch altijd een sleutel mee neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
GuiltyNL schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Mee eens, ik geloof wel dat het uiteindelijk gaat werken. Maar het is wel opmerkelijk dat ze er zo lang over moeten doen om het stabiel te krijgen. :+
Ik vraag het me af of het echt goed gaat werken. Ik denk dat ze de DK best stabiel gaan krijgen maar niet elke telefoon is hetzelfde dus daar zouden wellicht nog problemen uit voort blijven komen (bluetooth issues, overstappen van telefoon, compatibiliteit etc). Niet dat dat het probleem is van Polestar, maar zou wel de gebruikerservaring kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Om van de software maar weer eens terug naar de hardware te gaan;

Hebben jullie enig idee wanneer we de eerste reviews van de nieuwe versies mogen verwachten... bv de LR Single Motor. Ben ik heel benieuwd naar. Alle huidige reviews op youtube over de PS2 wel gezien inmiddels. Over bovenstaande versies is naast papier nog niet zoveel bekend.

Kan me niet voorstellen dat deze versie nog nergens rondrijd in Europa of daarbuiten. Heel benieuwd naar bv de range en de snelheid van deze motor / versie.. evenals de toevoeging van de warmtepomp of andere updates.

Ik weet van dit forum dat veel leveringen staan op september / oktober (die van mij begin oktober volgens de laatste update)...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arie van Dijk
ach-jee schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:43:
[...]
Ik bedoel die wazige verbruiksapp in de auto die @Hansieo en @GuiltyNL ook naar refereerden.
Dat is in 9 maanden en zoveel updates nog niet opgelost: Wel goede cijfers. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zk4NgoQq_Mk-JW7uTtNDEjjMaJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ViFPRuYV0xoJpRkxNPw9kWay.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
😂😂🙈

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66

Heeft men al gedacht over een carwash knop op het middenscherm, die spiegels en parkeersensoren goed zet en relevante aanbevelingen geeft? Misschien kunnen ze zelfs aan automatische carwash herkenning doen in samenwerking met fabrikanten als bv. Christ?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
guido66 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Heeft men al gedacht over een carwash knop op het middenscherm, die spiegels en parkeersensoren goed zet en relevante aanbevelingen geeft? Misschien kunnen ze zelfs aan automatische carwash herkenning doen in samenwerking met fabrikanten als bv. Christ?
Huh waar zou dat nuttig voor zijn? Ik rij naar binnen, stap uit en sluit de auto af. Dan wassen maar. En bij zo eentje waar je erin blijft zitten is het toch gewoon in N schakelen en evt parkeersensoren uitzetten in het camerascherm. Dat kost minder tijd dan het zoeken naar de carwashknop..
Of wil je ook dog en camping mode? Dan heb je de verkeerde auto gekocht 8)

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 12-07-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Arie van Dijk schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Ik heb het vandaag ‘opgelost’ door het verwijderen van digital key en de bijbehorende Bluetooth koppeling. Daarna telefoon opnieuw gekoppeld en werkt weer als een zonnetje.
Ik denk dat de BT module eigenlijk even een resetje in de garage moet hebben maar daar heb ik nu geen zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 12:54
JTHZZ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Huh waar zou dat nuttig voor zijn? Ik rij naar binnen, stap uit en sluit de auto af. Dan wassen maar. En bij zo eentje waar je erin blijft zitten is het toch gewoon in N schakelen en evt parkeersensoren uitzetten in het camerascherm. Dat kost minder tijd dan het zoeken naar de carwashknop..
Vergeet niet dat je ook je riem aan moet houden om te voorkomen dat de auto op de rem gaat staan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
JTHZZ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Je hebt er toch ook geen last van als het er op zit? 8)7 Als jij zelf wel op knopjes kunt drukken is de P2 toch veel te luxe voor jou?

Zonder gekheid: ik vind het zalig dat de auto zelf actie onderneemt als je er een aanhanger aan koppelt en dan de nodige instellingen aanpast. In mijn vorige auto moest ik zelf de parkeersensoren en de rear cross traffic alert uitzetten, anders kon ik niet achteruit. Waarom niet hetzelfde gemak voor de drive thru carwash?

En mijn kat komt er niet in _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Meer mensen het idee dat het verbruik met de laatste update verder gedaald is? Blijf nu zelfs met haastig rijden (110-120) op de snelweg vrij gemakkelijk onder de 20. Zag ook op het Duitse forum aantal keurige ritjes met 15-16-17kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
Bij de dealer geweest om te zien of een nieuwe update ook weer het effect had dat de DK weer gekoppeld kon worden. Dat bleek het geval. Nu zien of de DK weer gekoppeld blijft.

Ik kreeg update P2128. De release notes gingen tot 2127 dus ik weet niet welke updates hier in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Rijden zonder handen!

Vandaag op een provinciale weg 5 km gereden zonder mijn stuur aan te raken. Gewoon je voeten optrekken en een knie tegen het stuur om wat weerstand te geven. Geen enkele keer een melding van handen aan het stuur gehad….

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03-2024
JTHZZ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:55:
Meer mensen het idee dat het verbruik met de laatste update verder gedaald is? Blijf nu zelfs met haastig rijden (110-120) op de snelweg vrij gemakkelijk onder de 20. Zag ook op het Duitse forum aantal keurige ritjes met 15-16-17kWh.
Zelfde hier. Heb 'm de laatste tijd wat vaker op 120 staan op de snelweg en heb dan vaak gewoon verbruik tussen de 18 en 20. Geen idee of het de update is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 06-05 18:33
gerrit105 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:25:
[...]

Zelfde hier. Heb 'm de laatste tijd wat vaker op 120 staan op de snelweg en heb dan vaak gewoon verbruik tussen de 18 en 20. Geen idee of het de update is.
En met 130 heb ik 23 … da’s wel een fors verschil … zou naast model (PP) de leeftijd (09/20) ook nog bij kunnen dragen aan het verschil? Ik doel dan met name op andere onderdelen die zuiniger zijn.

Edit: wiskunde zegt 130/120 in het kwadraat is 1.17 en dat keer 20 = 23,4 …. Dus dat klopt eigenlijk wel … had niet direct beseft dat die 10 km extra snelheid zoveel extra energie kost 🙄

[ Voor 17% gewijzigd door P2Hattem op 12-07-2021 19:56 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Ja ik had vandaag hetzelfde. Viel me op. Verbruik lag rond de 18 normaal rond de 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Ja, ik haalde vandaag gemiddeld 17,5 kWh/100km :*)

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-04 13:43
Mr_Music schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:22:
Bij de dealer geweest om te zien of een nieuwe update ook weer het effect had dat de DK weer gekoppeld kon worden. Dat bleek het geval. Nu zien of de DK weer gekoppeld blijft.

Ik kreeg update P2128. De release notes gingen tot 2127 dus ik weet niet welke updates hier in zitten.
P2128 is gelijk aan P2127, alleen als die geïnstalleerd word door de dealer, dan krijg je de huidige weeknummer ipv van de weeknummer van de OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Nu online
P2127 bedoel je dan? Ik heb P2124 er op staan en ben vanochtend nog met 24kWh/100km naar werk gereden. 1x goed opgetrokken, verder cruise control op 110.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ach-jee
Ik zat vandaag op de 18 kWh na ongeveer 60 km, vrijwel alleen maar snelweg. Ook rond de 110 gereden, maar grotendeels met de limiter ivm trajectcontrole. Volgens mij is het meer een weer-effect (koelt nauwelijks af ‘s avonds, bij 20-25 graden hoeft er niet al te veel verwarmt of afgekoeld te worden) dan een update-effect.

De lader laad ik even links liggen in het vervolg overigens. Bijzonder dat de ervaringen daarmee zoveel verschillen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0M9ihP6AX5wzs-Cvcgo0_YGKAQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m23Js65yW3rpBOjDsyDU060b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSBREDA
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-07-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYzXdmZbxfGmzSROsoYPgVBw680=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wj7bwi8z821SeTxX3vVjGEJF.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige week zag ik opeens een scheurtje in de rugleuning van de passagiersstoel (die niet veel gebruikt is...). Voor zover ik weet is er niets bijzonders gebeurd of tegen de leuning aangekomen en lijkt het scheurtje spontaan ontstaan te zijnAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQRzRbw9nkq7hUmylHdpqoBc8fE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuo6rI5gcrnOXlZagGKYy71v.jpg?f=fotoalbum_large. Dus wat mij betreft zou dit een garantie punt moeten zijn. Bij de Volvo dealer geven ze aan nog niet van vergelijkbare klachten te hebben gehoord en gaan ze er vanuit dat Polestar dit zal afwijzen.

Heeft iemand al eens van een dergelijk probleem met de vegan bekleding gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 20:02
ach-jee schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:17:
...
[Afbeelding]
Bijgekocht? Teruggekregen na een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Android16 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:29:
[...]

Bijgekocht? Teruggekregen na een update?
Nee, flauwe grap sorry. De totale range is gebaseerd op een x-percentage van je laatste rit, die viel bij mij nogal gunstig uit denk ik afgelopen weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 18:30
Voor wie nog aan het wachten is op zijn/haar P2: zijn jullie ook zo vaak aan het kijken op de orderpagina van Polestar voor updates, en filmpjes aan het kijken van de auto? <3

Ik weet dat m’n P2 al op de boot zit, misschien is ie er al (week geleden stond ie op de boot), maar geen verandering op de site.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Ktenolix schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:17:
Voor wie nog aan het wachten is op zijn/haar P2: zijn jullie ook zo vaak aan het kijken op de orderpagina van Polestar voor updates, en filmpjes aan het kijken van de auto? <3

Ik weet dat m’n P2 al op de boot zit, misschien is ie er al (week geleden stond ie op de boot), maar geen verandering op de site.
Herkenbaar :) Je had dit topic (of eigenlijk het vorige) moeten zien vorig jaar, toen de auto's oorspronkelijk in juni uitgeleverd zouden gaan worden en het uiteindelijk augustus/september werd zonder heldere communicatie over leveringsdatums. De dames stonden toen overigens al weeeeken op de Belgische kade vies te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:01
Kreeg vanmiddag deze melding te zien bij het opstarten van het systeem. Iemand die eerder gezien? Auto was wel bij de garage vanmorgen ivm Pilot Assist problemen, maar heeft geen update gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SpQu9jrbYhwL5fsvucCVyefjCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqvUe5OpdY5QkpLM8jhpw0k1.jpg?f=fotoalbum_large

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:01
Had een slechte uitlijning van mijn bumper met de motorkap. Dit is vandaag netjes door de lokale dealer opgelost (y) oOo Schijnt te komen door slechte ondersteuning van de bumper ter hoogte van het logo. Tip van de dealer: ga dus niet op de bumper zitten. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvxA6Sn-ffo8eOsupHcWJbr_gus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yGlsaufrTZwsSbnSXspMRwC.jpg?f=fotoalbum_large

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
Een aardig interview met Thomas Ingenlath op The Verge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJZOpUrq6NKgjBz-fvJ9jIDk2sY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DblfQ1eqjfUcYr0s5ackEZrk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reufP0SGZqDoH722t-DFnWjg0dg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q4MSrP4iDPg1nM3DNV5zMrD2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rebellion72
  • Laatst online: 15-02-2022
Gisteren versie P2 single long range besteld op de site en ook onze P2 staat gepland in oktober. Ook wij zijn razend benieuwd wat deze P2 gaat doen in de praktijk. Zal het zeker hier op het forum melden over de ontwikkelingen hiervan, en ook hoe alles straks werkt in de praktijk.
We hebben verschillende keren met polestar gebeld en gechat en dit is prima verlopen, de service is tot nu toe prima. Ook een proefrit die we met de P2 gemaakt hebben was goed geregeld.

Groet,

Remco&Yolanda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
Hoewel ik de laatste tijd weer veel en dagelijks rijd, heb ik de laatste OTA update nog steeds niet binnen gekregen.
Nog meer rijders die wachten op de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@FW423130 yep, ik heb ‘m ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
Thanks, Dan hebben we nog maar even geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Nu online
FW423130 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:42:
Hoewel ik de laatste tijd weer veel en dagelijks rijd, heb ik de laatste OTA update nog steeds niet binnen gekregen.
Nog meer rijders die wachten op de laatste update?
Gisteren in totaal een uurtje gereden denk ik, maar ook ik heb P2127 nog niet ontvangen. Zit nog op P2124.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Shorteh schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Gisteren in totaal een uurtje gereden denk ik, maar ook ik heb P2127 nog niet ontvangen. Zit nog op P2124.
P2127 komt pas in september OTA.
Pagina: 1 ... 3 ... 207 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.