Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 206 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-05 22:29
Na de update zag ik dat er een nieuwe functie Bluetooth tethering bij is gekomen. Is dit om je telefoon via de auto op internet te laten of andersom? Kon het zo snel niet zien.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 07-07-2021 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:17
JTHZZ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:25:
Na de update zag ik dat er een nieuwe functie Bluetooth tethering bij is gekomen. Is dit om je telefoon via de auto op internet te laten of andersom? Kon het zo snel niet zien.
Auto gebruikt dan internet van de telefoon.

Gaat alleen net zo snel als een 33k3 internetverbinding. Meer als een backup is het dan ook niet ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Rene schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Auto gebruikt dan internet van de telefoon.

Gaat alleen net zo snel als een 33k3 internetverbinding. Meer als een backup is het dan ook niet ;)
OK, andersom is interessanter (WiFi hotspot) maar denk dat ze daar wat voorzichtiger mee gaan zijn ivm het dataverbruik.. Gaat een passagier even een uurtje 4K streamen via de simkaart van Polestar ;)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 20:34
Ik ben afgelopen weekend met de Polestar 2 naar Oostenrijk geweest voor de Formule 1. Moet zeggen dat de Polestar zich goed houdt op lange afstanden! Met 4 man + bagage en gemiddeld 150 km/h (naar aanleiding van een tip hier) ongeveer met 21kWh/100km aangekomen. 6 laadstops gehad waarvan 5 Ionity en 1 van E-ON. De paal van E-ON gaf in eerste instantie een foutmelding, maar na even 5 minuten weglopen van de auto deed deze het ook. Ook de gehele heenweg geen last gehad van laadpalen welke bezet waren oid. Er was eigenlijk altijd direct plek.

Ik begreep dat er nog mensen waren die naar Oostenrijk gingen hier, let vooral op met de "Energie Steiermark" palen. Deze werken alleen met een abbonement van hunzelf. Ik had 4 laadpassen bij me, en geeneen deed het hiervan. Uiteindelijk elke dag even bij een 50kW lader van de McDonalds gestaan om te laden. Hier stond op een gegeven moment nog een tweede Polestar, iemand van hier toevallig? :)

Op de terugweg gaf 1 paal van Ionity ook een foutmelding, we kwamen bij deze paal aan met 5% accu, dus dat was even zweten. Na een paal opgeschoven te hebben deed deze het wel. Ik weet niet of het aan de auto of aan de paal ligt, maar ik heb nu een afspraak bij Polestar om de auto uit te lezen. Hoop dat ze er iets bruikbaars uit kunnen halen en kunnen oplossen in een volgende update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnDF8VpVipA4iChel3rzvewhv14=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KQkuDqOlfQKxbOFk6K6XSiS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODOMl-FVOEfJ5WjvDU---35u2pw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3wgnK2dw4KQABsPOf4abeoQ4.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-04 15:31
@gerrit105 @ach-jee

Vanichtend de OTA gehad en wat denk je? Ik kon gelijk de DK activeren. Ik heb er verder niks voor hoeven doen. Kennelijk was er toch iets met de software van de auto aan de hand en had deze een update nodig :). Ik kan de afspraak bij de Volvo dealer nu wel afzeggen :)

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:18
Mr_Music schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:29:
@gerrit105 @ach-jee

Vanichtend de OTA gehad en wat denk je? Ik kon gelijk de DK activeren. Ik heb er verder niks voor hoeven doen. Kennelijk was er toch iets met de software van de auto aan de hand en had deze een update nodig :). Ik kan de afspraak bij de Volvo dealer nu wel afzeggen :)
Oh, das bijzonder haha. Bij mij is de installatie op dit moment bezig. Ik heb voor morgen een afspraak. Straks de koppeling gelijk even proberen op te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Shorteh schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:17:
Ik ben afgelopen weekend met de Polestar 2 naar Oostenrijk geweest voor de Formule 1. Moet zeggen dat de Polestar zich goed houdt op lange afstanden! Met 4 man + bagage en gemiddeld 150 km/h (naar aanleiding van een tip hier) ongeveer met 21kWh/100km aangekomen. 6 laadstops gehad waarvan 5 Ionity en 1 van E-ON. De paal van E-ON gaf in eerste instantie een foutmelding, maar na even 5 minuten weglopen van de auto deed deze het ook. Ook de gehele heenweg geen last gehad van laadpalen welke bezet waren oid. Er was eigenlijk altijd direct plek.

Ik begreep dat er nog mensen waren die naar Oostenrijk gingen hier, let vooral op met de "Energie Steiermark" palen. Deze werken alleen met een abbonement van hunzelf. Ik had 4 laadpassen bij me, en geeneen deed het hiervan. Uiteindelijk elke dag even bij een 50kW lader van de McDonalds gestaan om te laden. Hier stond op een gegeven moment nog een tweede Polestar, iemand van hier toevallig? :)

Op de terugweg gaf 1 paal van Ionity ook een foutmelding, we kwamen bij deze paal aan met 5% accu, dus dat was even zweten. Na een paal opgeschoven te hebben deed deze het wel. Ik weet niet of het aan de auto of aan de paal ligt, maar ik heb nu een afspraak bij Polestar om de auto uit te lezen. Hoop dat ze er iets bruikbaars uit kunnen halen en kunnen oplossen in een volgende update.
[Afbeelding][Afbeelding]
ABRP gebruikt tijdens het rijden of met Google?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shorteh
JTHZZ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:55:
[...]

ABRP gebruikt tijdens het rijden of met Google?
Een vriendin heeft uiteindelijk vanaf de achterbank met ABRP Ionity laadpalen opgezocht die op route lagen. Hier vervolgens met Google Maps in de auto naartoe genavigeerd. Zo kwamen we telkens met +- 10% aan en konden we met de volledige 150kW laden. Hier dan vaak tot 50-60% geladen en toen weer doorgereden naar de volgende Ionity. Heb eigenlijk helemaal niet aan de ABRP app in de auto gedacht, ging prima zo met een bijrijder die het leuk vindt om laadpalen op te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
EngelbertDubois schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 00:17:
Vandaag PS2 long range single motor besteld.
Levering in September! Ik ben siked! 🎉
Congrats! Hier levertijd oktober - evenals uitkomst momenteel in de configurator op hun website.

Misschien dat mijn bestelde PS2 LR SM dan ook in september aan wal komt :+

Zou leuk zijn!

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03-2024
Mr_Music schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:29:
@gerrit105 @ach-jee

Top! Hopen dat DK bij mij na de update ook goed werkend gekregen kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105

[Afbeelding][Afbeelding]
Dit klinkt echt heel erg goed! Dat verbruik bij die snelheden en belading is echt beter dan verwacht. Hoeveel laadtijd en hoeveel totale reisduur heb je ongeveer gehad? Ben wel benieuwd naar de verhouding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shorteh
gerrit105 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Dit klinkt echt heel erg goed! Dat verbruik bij die snelheden en belading is echt beter dan verwacht. Hoeveel laadtijd en hoeveel totale reisduur heb je ongeveer gehad? Ben wel benieuwd naar de verhouding.
Ik denk dat het gewoon puur komt doordat de accu gedurende de hele rit lekker warm bleef. Relatief hard rijden + snelladen zorgt er wel voor dat de boel warm blijft daar.

We zijn uiteindelijk 12 uur onderweg geweest waarvan 2 uur laden. Moet zeggen dat de laadstops ook telkens perfect uitkwamen, even naar de WC, wat drinken halen, etc. Echt goed bevallen allemaal! Op de terugweg gingen we vanaf een hotel weg met 100%, toen konden we 3 uur zonder stoppen op de snelweg rijden, dan merk je direct dat dit eigenlijk te lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Shorteh schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:02:
[...]

Een vriendin heeft uiteindelijk vanaf de achterbank met ABRP Ionity laadpalen opgezocht die op route lagen. Hier vervolgens met Google Maps in de auto naartoe genavigeerd. Zo kwamen we telkens met +- 10% aan en konden we met de volledige 150kW laden. Hier dan vaak tot 50-60% geladen en toen weer doorgereden naar de volgende Ionity. Heb eigenlijk helemaal niet aan de ABRP app in de auto gedacht, ging prima zo met een bijrijder die het leuk vindt om laadpalen op te zoeken :)
OK dat werkt natuurlijk ook haha. Voordeel van de app in de auto is dat verbruik, temperatuur etc worden uitgelezen dus dat de planning verder wordt geoptimaliseerd. Laadpunten kunnen aan Google maps worden doorgegeven. Maar zal qua reistijd uiteindelijk niet zoveel uitmaken als je de parameters van ABRP op je telefoon goed instelt. Is iets comfortabeler, vooral als je alleen rijdt.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 07-07-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
JTHZZ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:12:
[...]

OK dat werkt natuurlijk ook haha. Voordeel van de app in de auto is dat verbruik, temperatuur etc worden uitgelezen dus dat de planning verder wordt geoptimaliseerd. Laadpunten kunnen aan Google maps worden doorgegeven. Maar zal qua reistijd uiteindelijk niet zoveel uitmaken als je de parameters van ABRP op je telefoon goed instelt. Is iets comfortabeler, vooral als je alleen rijdt.
Ja als je alleen rijdt zal die app inderdaad wel een stuk gemakkelijker zijn. Maar moet zeggen dat Google Maps vrij snel doorhad dat ik een iets andere rijstijl hanteerde dan normaal, de voorspellingen waren altijd accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

[PP]

Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n footer met vaste gegevens maak bij een reactie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

cornholio24 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:05:
[...]

Congrats! Hier levertijd oktober - evenals uitkomst momenteel in de configurator op hun website.

Misschien dat mijn bestelde PS2 LR SM dan ook in september aan wal komt :+

Zou leuk zijn!
Eventueel kan de Polestar support chat je bij staan. Zij hebben toegang tot 'een ander systeem' waar ze kunnen zien of jouw VIN-nummer al op de boot naar Zeebrugge staat. In mijn geval was dit zo, waardoor aan werd gegeven dat september "zeker realistisch" was. Heel blij mee!

Nu wil ik natuurlijk nog weten welke boot het is, wanneer ie aan komt in Zeebrugge, etc etc ;)

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
JohnnyBravo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Eventueel kan de Polestar support chat je bij staan. Zij hebben toegang tot 'een ander systeem' waar ze kunnen zien of jouw VIN-nummer al op de boot naar Zeebrugge staat. In mijn geval was dit zo, waardoor aan werd gegeven dat september "zeker realistisch" was. Heel blij mee!

Nu wil ik natuurlijk nog weten welke boot het is, wanneer ie aan komt in Zeebrugge, etc etc ;)
Goede tip d:)b . Ik begreep nog geen VIN nummer en levering begin Oktober :+

Kan natuurlijk prima aan de configuratie liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door cornholio24 op 07-07-2021 15:43 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik ben afgelopen weekend met de Polestar 2 naar Oostenrijk geweest voor de Formule 1. Moet zeggen dat de Polestar zich goed houdt op lange afstanden! Met 4 man + bagage en gemiddeld 150 km/h (naar aanleiding van een tip hier) ongeveer met 21kWh/100km aangekomen. 6 laadstops gehad .....
Je bedoelt dan 3 laadstops per heen/terugreis hoop ik toch? En dan laad je 3x 40 min? En hoeveel km kun je daarmee rijden met 150?

Ik ben toevallig ook naar de GP van oostenrijk geweest. Wij waren met een camper 105 km/h op de cruiscontrol en 3 korte stops (<20 min) en wij hebben er ook 12 uur op gereden. (wel 200 liter diesel weggestookt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harrewarre
Zojuist update 2124 succesvol geinstalleerd, helaas geen enkele verandering in de app/digital key koppeling.

App blijft op het "Scanning for cars" scherm staan. In de auto kun je het koppel proces starten maar nooit verder dan het zoeken naar sleutels wat steevast fout loopt met "Koppeling geannuleerd op het apparaat" :(

Toch maar gewoon naar de lokale volvo werkplaats morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:32
Griffen83 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Je bedoelt dan 3 laadstops per heen/terugreis hoop ik toch? En dan laad je 3x 40 min? En hoeveel km kun je daarmee rijden met 150?

Ik ben toevallig ook naar de GP van oostenrijk geweest. Wij waren met een camper 105 km/h op de cruiscontrol en 3 korte stops (<20 min) en wij hebben er ook 12 uur op gereden. (wel 200 liter diesel weggestookt)
Lijkt me gewoon 6; https://abetterrouteplann...63-4e5b-aaaf-c480323bfae0

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Griffen83 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Korte laadstops die beginnen met lage accustand (SoC) zijn het efficiëntst omdat de auto dan met hoge snelheid laadt. 6x20 minuten laden levert meer kilometers op dan 3x40 minuten. Dat zie je dus ook in de adviezen van ABRP. Die adviseert vaak stops van rond de 20 minuten. In de nieuwste versie kun je dat met een instelling sturen (dus dat hij minder stops voorstelt) maar dat gaat meestal ten koste van de totale reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Met referentieverbruik 190, starten met 100% en aankomst 5% en 150km/u kan het in 5 stops, mogelijk met betere temperatuur ook in 4 (referentieverbruik 180). Maar met volle bepakking en niet geoptimaliseerde laadplanning (ABRP op de achterbank) is 6 ook logisch inderdaad.

[ Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 07-07-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-10-2024
Ah bedankt voor de verheldering. Ik moet eerlijk zeggen dat de impact van het langzamere laden bij een hogere soc me wel tegen valt. Ik had gedacht dat je echt wel 250-300 km snelweg kon rijden o.b.v. 80% van de voorspelde 365km actieradius op de snelweg in de zomer door ev-database.

Ik heb net met de ABRP app eens geprobeerd wat er gebeurt als je minimale stops aanvinkt.
Als ik naar de ABRP App kijk dan gebruikt hij een verbruik van 275WH/KM terwijl in de instellngen staat 212WH/KM te gerbuiken. Dit zorgt er voor dat je dus geen 230-250 km per lading laat maar eerder 170-190.

[ Voor 34% gewijzigd door Griffen83 op 07-07-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
HIer vanochtend de 2124 update geinstalleerd, geen problemen ook niet met het koppelen van de app, hoewel ik nu in huis geen verbinding heb met de auto momenteel. En het is nog niet gelukt om de digital key te activeren. Hoop dat ie na een nachtje slapen er meer zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
En nog een vreemde bug geconstateerd, bij het "alle apps" overzicht in de google store, probeerde ik de polestar video player te installeren. Maar dat mislukte iedere keer, pas toen ik de listing opende en vandaaruit op installatie tapte begon ie daadwerkelijk te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Griffen83 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:09:
Ah bedankt voor de verheldering. Ik moet eerlijk zeggen dat de impact van het langzamere laden bij een hogere soc me wel tegen valt. Ik had gedacht dat je echt wel 250-300 km snelweg kon rijden o.b.v. 80% van de voorspelde 365km actieradius op de snelweg in de zomer door ev-database.

Ik heb net met de ABRP app eens geprobeerd wat er gebeurt als je minimale stops aanvinkt.
Als ik naar de ABRP App kijk dan gebruikt hij een verbruik van 275WH/KM terwijl in de instellngen staat 212WH/KM te gerbuiken. Dit zorgt er voor dat je dus geen 230-250 km per lading laat maar eerder 170-190.
ABRP is volledig afhankelijk van de Settings dus lastig vanaf hier te zien wat er gebeurt. Het verbruik is de referentie bij 110km per uur. Hij rekent daarbij zelf uit wat het verbruik is bij andere snelheden. Als je instelt dat de buitentemperatuur laag is, er extra gewicht in de auto zit, de snelheid die je aanhoudt hoger ligt etc etc, dan zal ABRP met een ander verbruik rekenen. 275 is wel hoog dus kijk even al je settings goed na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
JTHZZ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:57:
[...]

ABRP is volledig afhankelijk van de Settings dus lastig vanaf hier te zien wat er gebeurt. Het verbruik is de referentie bij 110km per uur. Hij rekent daarbij zelf uit wat het verbruik is bij andere snelheden. Als je instelt dat de buitentemperatuur laag is, er extra gewicht in de auto zit, de snelheid die je aanhoudt hoger ligt etc etc, dan zal ABRP met een ander verbruik rekenen. 275 is wel hoog dus kijk even al je settings goed na.
Had daar zelf ook even mee lopen experimenteren, maar ondanks dat ik het referentie verbruik aanpaste bij een route was het resultaat toch hetzelfde, net alsof ie dat helemaal niet meenam in z'n berekening. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:51

[Afbeelding][Afbeelding]
Toch jammer dat ze de snelheid niet laten zien bij AC laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Fladder80 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:02:
[...]

Had daar zelf ook even mee lopen experimenteren, maar ondanks dat ik het referentie verbruik aanpaste bij een route was het resultaat toch hetzelfde, net alsof ie dat helemaal niet meenam in z'n berekening. :?
Voorbeeldje hieronder met 150km per uur, verbruik van ABRP ong 24-25kWh per 100km. Het laatste stuk in Oostenrijk iets lager 22,5 ivm lager max. snelheid. Klopt volgens mij best aardig. Als je 110 gaat rijden kom je verder tussen de stops en heb je maar 3 stops nodig maar totale reistijd wordt langer. En 110 op de Autobahn vind ik niet te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VjU-LQomp2XI0eP3X-0PnpU3eI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GMwtH66DtzGg5IHfCljnjyGy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 07-07-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
JTHZZ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Voorbeeldje hieronder met 150km per uur, verbruik van ABRP ong 24-25kWh per 100km. Het laatste stuk in Oostenrijk iets lager 22,5 ivm lager max. snelheid. Klopt volgens mij best aardig
[Afbeelding]
Geloof direct dat het aardig overeenkomt met je ervaring, alleen wat ik zeg is dat ik nog niet voor elkaar heb gekregen dat ABRP bij het aanpassen van het referentiegebruik (getest met waardes tussen de 17 en 24 kwh/100 km) en herberekenen van de route een ander resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 11:50
Laatste update gehad maar krijg het niet voor elkaar, iemand tips?

Als ik mijn polestar account wil toevoegen zegt hij dat ik geen internet heb terwijl dit wel zo is en verder alles werkt.

En als ik de app wil koppelen gaat alles goed zowel op de telefoon als auto. Vind de sleutels etc. En na het aangeven dat de cijfers op beide apparaten kloppen krijg ik een melding dat het koppelen geannuleerd is. Telefoon is een iPhone 12 Pro met de laatste ios Foto’s bijgevoegd van de meldingen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkdfjVAIOEhI7pexOjXwKlDqqqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zam8E7Qe7fQiZ2l1DBOOynl4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2OoSyAOwjG-PflsfhfUDbY7XXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I4ull3QQl7N9xG3o2t7tCY43.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0q-CpWOlq8jeDLNBjy3BWO6b_sA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYYEA4F79roIdAFWo2Xr1iph.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:38
max.jansen schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:49:

Als ik mijn polestar account wil toevoegen zegt hij dat ik geen internet heb terwijl dit wel zo is en verder alles werkt.

En als ik de app wil koppelen gaat alles goed zowel op de telefoon als auto. Vind de sleutels etc. En na het aangeven dat de cijfers op beide apparaten kloppen krijg ik een melding dat het koppelen geannuleerd is. Telefoon is een iPhone 12 Pro met de laatste ios Foto’s bijgevoegd van de meldingen. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je de Polestar Privacy voorwaarden geaccepteerd?

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:33

MaxxMark

HT is Tof!

Hmmm, in de FAQ staat in de OP staat:

Hoe worden OTA-updates voor het infotainment afgehandeld?

Volgens mij klopt dit niet. De P2 (en P8 for that matter) zijn Android Auto OS met daarin ook een stuk Infotainment systeem (dit itt tot auto's met Android Auto, waarbij Android Auto het Infotainment is dat los staat van de auto aansturing).

De OTA updates zijn zover ik weet voor de gehele auto en niet alleen voor het Infotainment systeem.

Omdat het met zo'n stelligheid in de Opening Post staat vraag ik me af of de schrijver daar meer van af weet. Of misschien is het er per ongeluk ingeslopen.

Ook kan het zijn dat hier eigenlijk een mengelmoes is ontstaan van "OTA updates voor AAOS" en "OTA voor de apps" (Settings > Playstore > installed apps > updates of iets dergelijks). Maar dan klopt de beschrijving van het item niet :)

Ik weet dat wijzigingen eigenlijk via PM gestuurd moeten worden, maar ik begin door de formulering in de FAQ te twijfelen of de originele schrijver niet meer weet

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
MaxxMark schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:19:
Hmmm, in de FAQ staat in de OP staat:

Hoe worden OTA-updates voor het infotainment afgehandeld?

Volgens mij klopt dit niet. De P2 (en P8 for that matter) zijn Android Auto OS met daarin ook een stuk Infotainment systeem (dit itt tot auto's met Android Auto, waarbij Android Auto het Infotainment is dat los staat van de auto aansturing).

De OTA updates zijn zover ik weet voor de gehele auto en niet alleen voor het Infotainment systeem.

Omdat het met zo'n stelligheid in de Opening Post staat vraag ik me af of de schrijver daar meer van af weet. Of misschien is het er per ongeluk ingeslopen.

Ook kan het zijn dat hier eigenlijk een mengelmoes is ontstaan van "OTA updates voor AAOS" en "OTA voor de apps" (Settings > Playstore > installed apps > updates of iets dergelijks). Maar dan klopt de beschrijving van het item niet :)

Ik weet dat wijzigingen eigenlijk via PM gestuurd moeten worden, maar ik begin door de formulering in de FAQ te twijfelen of de originele schrijver niet meer weet
Ik heb deze aangeleverd op basis van de internationale FAQ (beter lui dan moe :O ) en denk dat het een verkeerde vertaling is. Beter is denk ik:

Hoe worden OTA-updates afgehandeld?

Indien allemaal akkoord @BartWNL wil jij het aanpassen? d:)b

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
max.jansen schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:49:

En als ik de app wil koppelen gaat alles goed zowel op de telefoon als auto. Vind de sleutels etc. En na het aangeven dat de cijfers op beide apparaten kloppen krijg ik een melding dat het koppelen geannuleerd is. Telefoon is een iPhone 12 Pro met de laatste ios Foto’s bijgevoegd van de meldingen. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Infotainment reset en daarna TCAM reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.jansen
JTHZZ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:57:
[...]

Infotainment reset en daarna TCAM reset al geprobeerd?
Voorwaarden geaccepteerd.

Hoe doe ik dit resetten allemaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:47
AartJW schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:45:
[...]

Ik heb deze aangeleverd op basis van de internationale FAQ (beter lui dan moe :O ) en denk dat het een verkeerde vertaling is. Beter is denk ik:

Hoe worden OTA-updates afgehandeld?

Indien allemaal akkoord @BartWNL wil jij het aanpassen? d:)b
Gefikst, vertalingsdingetje denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
max.jansen schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:29:
[...]

Voorwaarden geaccepteerd.

Hoe doe ik dit resetten allemaal?
Bekijk de prachtige FAQs in de OP d:)b

PS: Heerlijk dat we dit nu kunnen zeggen

[ Voor 10% gewijzigd door AartJW op 07-07-2021 20:42 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.jansen
AartJW schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:35:
[...]

Bekijk de prachtige FAQs in de OP d:)b

PS: Heerlijk dat we dit nu kunnen zeggen
Heb dit allemaal al geprobeerd, heeft alleen niks opgelost.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
max.jansen schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:46:
[...]

Heb dit allemaal al geprobeerd, heeft alleen niks opgelost.. :(
Dan dus op naar de Volvo garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Update geslaagd, binnen het uur. Ik moest wel mijn Polestar account weer koppelen. Moet ik nog meer opnieuw doen?

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
DutchBB schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:57:
Update geslaagd, binnen het uur. Ik moest wel mijn Polestar account weer koppelen. Moet ik nog meer opnieuw doen?
Nee volgens mij niet. Stukje rijden?

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
AartJW schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:07:
[...]

Nee volgens mij niet. Stukje rijden?
Dat ging ook helemaal prima😁. App werkt veel sneller👍🏻

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolestarSnow
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-12-2023

PolestarSnow

PS2 Snow 20 inch

Heel fijn dat er nu een P2 only topic is, ik wist in het ‘grote’ forum nooit of iets nu al een keer behandeld was. Dus nooit iets gepost. Ik vroeg me af of iemand anders ook een zacht tikje hoort bij het loslaten van het gaspedaal, opd staat op vol. Zet ik die uit, dan tikt de rem. Op zich geen enorm probleem maar omdat alles zo stil is irriteert het wel. Iemand die hetzelfde heeft?

PS2 2020 Snow 20 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-04 17:28
Zijn er hier mensen met een Pixel5 telefoon die ook na de update naar P2124 nog altijd PAK niet goed aan de praat krijgen? Het werkt na installatie, maar na een half uurtje of zo niet meer. Telefoon laat op dat moment telkens onderstaande zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61soQqH0xo3t329n4fXUJXZWJGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sZIamhBsLnPaR15jnybzHqZL.png?f=fotoalbum_large

Het maakt daarbij niet uit of ik naast de auto sta of er enkele tientallen meters vandaan. Ook trekt ie m'n hele telefoon batterij snel leeg.

Daarnaast stond de bijrijders raam vanochtend open toen ik beneden kwam. Nooit eerder last van gehad.

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:08
Ik kreeg zojuist een mooi wolkje met een uitroepteken links naast de tijd rechtsboven in het middenscherm en het blijkt dat de update klaar staat. Nu heb ik een vraagje m.b.t. Flitsmeister:

Ik heb de app geïnstalleerd toen deze korte tijd beschikbaar was, maar wordt deze (en andere apps) weer gede-installeerd bij de update? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het is namelijk de overweging waard om de update dan over te slaan omdat er toch weinig verbetering in zit als ik het zo allemaal lees.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
P2Hattem schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:58:
Ik kreeg zojuist een mooi wolkje met een uitroepteken links naast de tijd rechtsboven in het middenscherm en het blijkt dat de update klaar staat. Nu heb ik een vraagje m.b.t. Flitsmeister:

Ik heb de app geïnstalleerd toen deze korte tijd beschikbaar was, maar wordt deze (en andere apps) weer gede-installeerd bij de update? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het is namelijk de overweging waard om de update dan over te slaan omdat er toch weinig verbetering in zit als ik het zo allemaal lees.
Op dat vlak zou mijn aanname zijn dat een update hier net zo gaat als bij ieder OS, en dat is dat app's niet verwijderd en opnieuw geinstalleerd worden, maar dat de update enkel het OS betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Klopt. Na update is FM nog gewoon aanwezig en bruikbaar

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:24

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
Hopelijk ligt die 476 PK ook in het verschiet voor de huidige Performance Pack modellen _/-\o_

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Helaas bij mij een mislukte update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QXIBn6brM5LHs0J4V4wQu-StzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eayGqaRNbJs23l7qSh36OMkL.jpg?f=fotoalbum_large

Net met de garage gebeld en het gekke is dat volgens het systeem de update geslaagd zou zijn. Afspraak om installatie bij garage te doen staat inmiddels. Hopen dat er geen grote issues ontstaan in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
los van de pk's is de styling ook erg cool.

Brengt mij op het idee om de buitenspiegels van mijn in bestelling staande PS2 snow bijvoorbeeld zwart te "wrappen" en misschien ook wat te doen met de grill.

De onderzijde een witte rand staat de auto ook erg goed. De race streep over het midden vind ik minder goed geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-04 13:41
cornholio24 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Goede tip d:)b . Ik begreep nog geen VIN nummer en levering begin Oktober :+

Kan natuurlijk prima aan de configuratie liggen.
@cornholio24 , heb mijn polestar 2 standard range medio juni besteld, maar die is van Oktober naar November gegaan. ;(

Heb verder niet veel opties. Alleen kleur thunder en trekhaak.

Jouw bestelling nog ongewijzigd?

Wel gek die verschillende levertijden en berichtgevingen. Zal Polestar support eens benaderen.

Edit. ze kunnen alleen aangeven dat die nu staat voor begin November. Verder geen reden voor vertraging. Behalve dat de fabrieksplanning een paar dagen is opgeschoven, van eind oktober naar begin november.

[ Voor 14% gewijzigd door ob3lix op 08-07-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
@ob3lix , dat is balen zeg!

Ik heb ook geen idee hoe dat kan. Ik kan (helaas) mijn bestelling niet inzien (ik heb het ordernummer doorgekregen van de leasemaatschappij) en gisteren de levertijd opgevraagd op de chatfunctie van de PS site.

Verschillen in levertijd - ik vermoed dat de configuratie de levertijd bepaald (is mijn aanname). Gisteren stond die van mij nog op begin oktober (volgens de heer op de chat)

(dat geeft de configurator ook nog steeds aan - maar als ik jouw configuratie neem staat er ook oktober :/ )

Nog even afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokings
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:33
Mijne staat nog op september (half juni besteld door LM)

SM LR plus pack 19" midnight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-05 04:55
ob3lix schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:06:
[...]

@cornholio24 , heb mijn polestar 2 standard range medio juni besteld, maar die is van Oktober naar November gegaan. ;(

Wel gek die verschillende levertijden en berichtgevingen. Zal Polestar support eens benaderen.

Edit. ze kunnen alleen aangeven dat die nu staat voor begin November. Verder geen reden voor vertraging. Behalve dat de fabrieksplanning een paar dagen is opgeschoven, van eind oktober naar begin november.
Wereldwijde chiptekort zal hier ook op van invloed zijn.
Automobiel industrie heeft hier veel last van.
Bmw kan bijv harmon kardon audio systemen niet meer uitleveren....te weinig op voorraad genomen.
Diverse autofabrieken zijn al eerder stilgevallen of draaien lagere productie.
Zal nog tijdje duren tot in 2022 totdat dit verbetert
Teveel ps4 en laptops gebouwd tijdens de wereldwijde lockdowns....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04 08:36
sky_walker schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:13:
Teveel ps4 en laptops gebouwd tijdens de wereldwijde lockdowns....
Nee, autofabrikanten (en afhankelijkheden) hadden de inkoop naar beneden gesteld omdat ze dachten dat de markt zou crashen, maar de markt groeide juist. Waardoor ze geen chip capaciteit meer hadden daarna, want die werd opgekocht door andere. Dat gecombineerd met een wereldwijde extra vraag in chips, leid tot dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:49
P2Hattem schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Hopelijk ligt die 476 PK ook in het verschiet voor de huidige Performance Pack modellen _/-\o_
Zou zo maar kunnen.
De Single motor knijpt al meer power uit deze motor, en als de Dual motor dan een SW update krijgt
(net als bij Tesla) kan het dus zo maar extra power geven.

Nodig? niet echt, maar het kán wel.
De vraag is slechts: wíl Polestar extra geld (SW upgrade)?? en de prestige verhogen net als oa Mustang?

The race is on O-)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Gelukkig is er bij Lays nog geen chipstekort. In ieder geval wat te knagen tijdens het gamen op je nieuwe PS4 :+

Ik heb gisteravond de installatie van de update gestart. Ben benieuwd of het allemaal heeft gewerkt. Misschien vanavond maar even kijken voor de zekerheid.

[ Voor 41% gewijzigd door gerrit105 op 08-07-2021 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
De digital-key/app soap gaat een nieuw hoofdstuk in...

Vandaag twee uur bij Volvo geweest en de auto heeft update P2127 gekregen. Een hele checklist en mogelijke oplossingen samen doorgelopen, dingen ge-reset, bijgewerkt, en geprobeerd maar niets werkt..

Ik zit nu weer in de "probeer het over 36 uur nog een keer" fase en wat betreft de app ben ik het wel een beetje zat aan het worden na twee service bezoeken en meerdere gesprekken met polestar.

Morgenmiddag nog maar een poging doen, al heb ik inmiddels weinig hoop meer dat het spontaan begint te werken.. Daarna maar weer contact zoeken met support ofzo... geen idee wat er nu nog te doen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-04 20:07
P2Hattem schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Men vertelde me een paar maanden geleden dat dat eraan zat te komen voor de PP modellen. Nadien is het daar stil rond geworden en zei mijn ‘bron’ dat hij iets te voorbarig geweest was met zijn info naar mij toe. Weet dus niet of het er effectief komt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
harrewarre schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:39:
De digital-key/app soap gaat een nieuw hoofdstuk in...

Vandaag twee uur bij Volvo geweest en de auto heeft update P2127 gekregen. Een hele checklist en mogelijke oplossingen samen doorgelopen, dingen ge-reset, bijgewerkt, en geprobeerd maar niets werkt..

Ik zit nu weer in de "probeer het over 36 uur nog een keer" fase en wat betreft de app ben ik het wel een beetje zat aan het worden na twee service bezoeken en meerdere gesprekken met polestar.

Morgenmiddag nog maar een poging doen, al heb ik inmiddels weinig hoop meer dat het spontaan begint te werken.. Daarna maar weer contact zoeken met support ofzo... geen idee wat er nu nog te doen is..
Bij mij werkt de digital key ook niet. Wel straf dat sommige dealers er zoveel tijd in steken terwijl het ergens normaal is dat het niet stabiel is vermits beta. Waarom het bij de ene wel en andere niet werkt, is een andere vraag natuurlijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
Davy_Rx schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:28:
[...]

Bij mij werkt de digital key ook niet. Wel straf dat sommige dealers er zoveel tijd in steken terwijl het ergens normaal is dat het niet stabiel is vermits beta. Waarom het bij de ene wel en andere niet werkt, is een andere vraag natuurlijk…
De monteur die me hielp stond er vrij nuchter in: "is allemaal garantiewerk", geen idee hoe dat met polestar achteraf geregeld wordt, maar dat mogen ze samen uitvechten :)

Enige zure is dat de app al in 2019 in de berichten stond... en nu dan "beta"...

(Ben verder wel echt supertevreden met de auto hoor! Voor het geval het allemaal wat zuur overkomt haha :*) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
harrewarre schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:31:
[...]

De monteur die me hielp stond er vrij nuchter in: "is allemaal garantiewerk", geen idee hoe dat met polestar achteraf geregeld wordt, maar dat mogen ze samen uitvechten :)

Enige zure is dat de app al in 2019 in de berichten stond... en nu dan "beta"...

(Ben verder wel echt supertevreden met de auto hoor! Voor het geval het allemaal wat zuur overkomt haha :*) )
Het is idd. ongelofelijk dat de app er nog steeds niet is. Toen ik de wagen kocht had ik daar nog begrip voor maar nu minder en minder. Maar verder is elke rit een plezier dus dan vergeet je dat weer 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05 16:35
Gisteren hier ook de OTA update P2124 probleemloos geïnstalleerd. Vandaag weer muziek toen ik instapte...... Dat heeft het bij een eerdere update (ik dacht de 1e OTA update) ook 1 keer gedaan, dus hopelijk blijft het nu.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rene
Ik kan me er niet meer druk om maken. Het is mogelijk om de airco te starten, dat is de enige “need to have”. De rest is allemaal “Nice to have”.

Ik heb me 2 jaar lang lopen irriteren over de app van onze e-Golf, deze werkt nu 6 jaar na dato nog steeds zo traag als dikke stront door een trechter, valt vaak uit en heeft alleen basale functies. Daar gebruik ik ook uitsluitend de airco optie.

Dat gezegd te hebben gebruik ik alleen nog maar de digital Key. Nu al ruim 2 maanden. 2x een hick-up gehad. Sinds de laatste update nog geen problemen. (Ik ga volgende week op vakantie, dan ga ik het lot niet tarten en neem ik de normale key mee :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Jehanthar schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:12:
Klopt. Na update is FM nog gewoon aanwezig en bruikbaar
Zojuist de OTA update naar P2124 succesvol afgerond. Ik kan bevestigen dat FM ook na de update nog werkt 😉.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2ZEDDAM
  • Laatst online: 05-11-2024
Eergisteren P2124 succesvol geïnstalleerd. Digital Key werkt met enige vertraging goed. Voor die tijd werkte de app alleen op BT en niet op LTE. Nu lijkt de app goed te werken.

[ Voor 21% gewijzigd door P2ZEDDAM op 09-07-2021 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2ZEDDAM
  • Laatst online: 05-11-2024
P2ZEDDAM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:34:
Eergisteren P2124 succesvol geïnstalleerd. Digital Key werkt met enige vertraging goed. Voor die tijd werkte de app alleen op BT en niet op LTE. Nu lijkt de app goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:17
Even een vraagje over de app: Klopt het dat die niet meer laat zien dat de auto aan het laden is en wanneer die klaar is?
Jur gen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 07:07:
Zijn er hier mensen met een Pixel5 telefoon die ook na de update naar P2124 nog altijd PAK niet goed aan de praat krijgen? Het werkt na installatie, maar na een half uurtje of zo niet meer. Telefoon laat op dat moment telkens onderstaande zien:

[Afbeelding]

Het maakt daarbij niet uit of ik naast de auto sta of er enkele tientallen meters vandaan. Ook trekt ie m'n hele telefoon batterij snel leeg.

Daarnaast stond de bijrijders raam vanochtend open toen ik beneden kwam. Nooit eerder last van gehad.
Ik heb een Pixel 4a en op de een of andere manier werkt de digital key een dag ofzo en dan klapt die er weer uit. De manier om dan vervolgens het weer aan de praat te krijgen (voor mij in ieder geval) is:
- Koppeling op telefoon verwijderen
- Wachten totdat die in de auto ook losgekoppeld is
- App van telefoon verwijderen
- Middenconsole resetten
- Telefoon resetten
- App installeren
- Proces van koppelen app en digital key opnieuw doorlopen

Meestal probeer ik, misschien tegen beter weten in, het na een OTA update nog een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
AWEF schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:26:
Even een vraagje over de app: Klopt het dat die niet meer laat zien dat de auto aan het laden is en wanneer die klaar is?
Ik heb dat 1 keer gehad maar daarna wel weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Nachtje slapen heeft de app goed gedaan, koppelen van de key ging probleemloos, en in de app heb ik nu ook mooi de SOC en eventueel de melding dat ie aan het laden is en wanneer hij verwacht klaar te zijn.
Valt me niet tegen, nu nog het laden kunnen aan/uitzetten en dan ben ik tevreden.

Wat betreft de key viel het me vanochtend wel op dat je telefoon echt dicht bij de auto moet zijn als je de achterklep wilt openen. Moest hem uit mijn kontzak halen anders weigerde hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Iemand trouwens enig idee of je de naam van de auto achteraf nog kunt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
harrewarre schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:30:
[...]

Oh, das bijzonder haha. Bij mij is de installatie op dit moment bezig. Ik heb voor morgen een afspraak. Straks de koppeling gelijk even proberen op te zetten!
Te vroeg gejuicht... na 2 dagen hield de DK er weer mee op en weer met geen mogelijkheid te koppelen. gelukkig staat de afspraak bij de dealer nog steeds.... maar als ik jou zo hoor....

Het vertrouwen in de digital key zakt steeds verder weg en vraag me af of dat ooit nog goed komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Music op 09-07-2021 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
Mr_Music schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:49:
[...]

Te vroeg gejuicht... na 2 dagen hield de DK er weer mee op en weer met geen mogelijkheid te koppelen. gelukkig staat de afspraak bij de dealer nog steeds.... maar als ik jou zo hoor....

Het vertrouwen in de digital key zakt steeds verder weg en vraag me af of dat ooit nog goed komt.
De Digital Key is letterlijk als BETA toegevoegd aan de auto en app. Misschien moet je gewoon accepteren dat de beta niet is wat jij er van verwacht en het nog eens proberen als die uit de beta periode is. Ik adviseer ook in de toekomst om gewoon weg te blijven van beta features, want die zijn overduidelijk niet voor jou bestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 11:27
Nu zag ik een paar verdwaalde foto's van flitsmeister :) waar o waar is mijn versie :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Flu46MjNtLui7pc1CvQ_sB_bPRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EseVYG7JyhnvYw2tFijW9bTO.png?f=fotoalbum_large

Nieuwste cijfertjes!

Interessantgenoeg is bij mij de update na een 2e (wel weer vrij kort) ritje nog niet binnen. Ik heb ver weg het stiekeme vermoeden dat de update toch al wordt gedownload, ook al heb je nog niet op "download" geklikt

niet te verwarren met "update" ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:11

Reinier

\o/

Shorteh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:54:
[...]

De Digital Key is letterlijk als BETA toegevoegd aan de auto en app. Misschien moet je gewoon accepteren dat de beta niet is wat jij er van verwacht en het nog eens proberen als die uit de beta periode is. Ik adviseer ook in de toekomst om gewoon weg te blijven van beta features, want die zijn overduidelijk niet voor jou bestemd.
Waar zien jullie dat dit een beta is? Ik vind dat nergens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik heb sinds de invoering van de digital key, die bij mij overigens prima werkt, wel problemen gekregen met de normale bel-koppeling via Bluetooth van onze twee iPhones. Heel vaak staat er Verbind uw telefoon en zelfs als ik dan probeer via het plusje te koppelen krijg ik een foutmelding Verbinding mislukt. Soms verbindt wel de medialink (het muzieknootje) maar niet de telefoonlink. Soms helpt het wel om de iPhone te rebooten maar ook niet altijd. Ook na de laatste OTA geen verbetering. Omdat dit een lastig probleem is om aan een Volvo garage voor te leggen wilde ik eerst even checken of meer mensen hier last van hebben met iPhones? De standaard dingen als koppelingen verwijderen en opnieuw koppelen heb ik uiteraard al geprobeerd.

[ Voor 20% gewijzigd door JTHZZ op 09-07-2021 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Misschien een beetje een Helpdesk reactie, maar weet je zeker dat je álle koppelingen hebt verwijderd? Ik zie op mn iphone 2 bluetooth devices staan.

En daarnaast zou ik proberen (wanneer ie paired is) om eerst aan de auto kant het weg te gooien en daarna pas aan de iphone kant.

En daarnaast heb je natuurlijk ook nog dat je de verbinding kunt verwijderen vanuit de Polestar app :D

Als je het mij vraagt zou ik het in deze volgorde doen:

1. Verwijder de verbinding vanuit de Polestar app op je telefoon
2. Verwijder de pairing via het midden console van je Polestar
3. Controleer of je niet ergens anders in de auto nog dingen met je telefoon ziet (ik weet dat mn V60 ook wel eens rare dingen had en uiteindelijk was de ene instelling de andere niet)
4. Verwijder de Bluetooth pairings in je telefoon onder Settings > Bluetooth (en controleer of er geen meerdere items zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
Het lijkt er toch op de P2127 (juli) toch anders is dan de OTA P2124 (juni), (wel vage beschrijvingen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrAIvDr4kWGqHwK4r1G6Pc41gKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFImy1BvNAMO6nxngbZeRIUm.jpg?f=fotoalbum_large

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
MaxxMark schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:22:
Misschien een beetje een Helpdesk reactie, maar weet je zeker dat je álle koppelingen hebt verwijderd? Ik zie op mn iphone 2 bluetooth devices staan.

En daarnaast zou ik proberen (wanneer ie paired is) om eerst aan de auto kant het weg te gooien en daarna pas aan de iphone kant.

En daarnaast heb je natuurlijk ook nog dat je de verbinding kunt verwijderen vanuit de Polestar app :D

Als je het mij vraagt zou ik het in deze volgorde doen:

1. Verwijder de verbinding vanuit de Polestar app op je telefoon
2. Verwijder de pairing via het midden console van je Polestar
3. Controleer of je niet ergens anders in de auto nog dingen met je telefoon ziet (ik weet dat mn V60 ook wel eens rare dingen had en uiteindelijk was de ene instelling de andere niet)
4. Verwijder de Bluetooth pairings in je telefoon onder Settings > Bluetooth (en controleer of er geen meerdere items zijn)
Dank. De ene iPhone heeft geen digital key dus ook geen tweede pairing. Maar wel hetzelfde probleem. Het wordt vrees ik toch de Volvo garage helaas. Kijk er niet naar uit om dit goed uit te leggen/reproduceren. Kan ik wel meteen P2127 krijgen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Reinier schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Waar zien jullie dat dit een beta is? Ik vind dat nergens terug.
Staat letterlijk in de veelgestelde vragen genoemd bij de derde vraag "hoe weet ik dat mijn auto geschikt is voor de digital key(beta )"
https://www.polestar.com/nl/polestar-support/polestar-app/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
AartJW schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:38:
Het lijkt er toch op de P2127 (juli) toch anders is dan de OTA P2124 (juni), (wel vage beschrijvingen):
[Afbeelding]
Ik heb de "resume last played media when entering the car" ook in de P2124 die ik een paar dagen geleden OTA heb ontvangen. Dat stond niet in de releasenotes van P2124, maar het viel me wel op. Stuk of 10 keer gehad nu, consequent. Prettig wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Vandaag mezelf buitenshuis gesloten zonder sleutel! M’n pa (op steenworp afstand) was niet thuis. Dus moest ik naar een vriend van me waar een sleutel lag. Telefoon op zak in de hoop dat de auto zou starten met m’n digital key. Godzijdank deed ie het ;)

Interessant was dat toen ik daar weer weg ging ik kon instappen (zonder app unlock) maar niet kon starten. Na het openen van de app deed ie het wel weer. Het is nog niet alles nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:17
AWEF schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:26:

[...]

Ik heb een Pixel 4a en op de een of andere manier werkt de digital key een dag ofzo en dan klapt die er weer uit. De manier om dan vervolgens het weer aan de praat te krijgen (voor mij in ieder geval) is:
- Koppeling op telefoon verwijderen
- Wachten totdat die in de auto ook losgekoppeld is
- App van telefoon verwijderen
- Middenconsole resetten
- Telefoon resetten
- App installeren
- Proces van koppelen app en digital key opnieuw doorlopen

Meestal probeer ik, misschien tegen beter weten in, het na een OTA update nog een keer.
Update met betrekking tot de digital key, hij heeft het 1,5 dag gedaan en nu niet meer. Ik krijg nu ook de melding: Establishing connection to your car...

De app toont wel weer de laad status en wanneer die klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:11

Reinier

\o/

Fladder80 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:20:
[...]

Staat letterlijk in de veelgestelde vragen genoemd bij de derde vraag "hoe weet ik dat mijn auto geschikt is voor de digital key(beta )"
https://www.polestar.com/nl/polestar-support/polestar-app/
OK, inderdaad. Maar verder dus nergens expliciet, ook niet in de app.

Maakt ook niet zo uit verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Reinier schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:38:
[...]

OK, inderdaad. Maar verder dus nergens expliciet, ook niet in de app.

Maakt ook niet zo uit verder.
Moet zeggen dat ik er verder niet meer naar gezocht/gekeken heb sinds de aankondiging, maar toen het in maart/mei aangekondigd werd, werd er ook in de press releases bij gezegd dat het beta is.
Dus ik zou eigenlijk verwachten dat als je er nu op zoekt, dat nog steeds overal tegenkomt.
Hoewel ik wel met je eens ben dat ze het eigenlijk in de app bij de functie zelf ook nog wel hard zouden mogen vermelden.

[ Voor 20% gewijzigd door Fladder80 op 10-07-2021 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 14:03
Meer mensen die het probleem (gehad) hebben dat de auto bij het koppelen van de Polestar ID aangeeft dat er geen internet verbinding is terwijl die wel gewoon werkt?

Is hier een oplossing voor? Dealer lijkt er niet uit te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr_Music
Shorteh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:54:
[...]

@Shorteh

ik adviseer je om je eerst even in te lezen, de feiten op een rijtje te zetten en je proberen in te leven. Je bent er namelijk bar slecht in.

Toen de Polestar werd aangekondigd werd er helemaal niet over een beta DK gesproken. Toen de DK werd gereleased werd er slechts op een paar nietszeggende plekken aan gegeven dat het een beta versie was. Op de belangrijkste plek, namelijk in de app zelf staat er NIKS over vermeld. Jij gaat er vanuit dat iedereen alle documentatie en FAQ leest. Dit gebeurd in werkelijkheid niet.

Gelukkig snappen de dealers en Polestar zelf wel dat ze een functie uitbrengen en willen ze deze graag werkend zien. Ze nemen daarom alle moeite om het wel werkend te krijgen omdat zij weten dat gebruikerservaring wel degelijk belangrijk is. Door Polestar worden we tenslotte allemaal aangemoedigd om deze functie te gebruiken. Ik snap dat jij gezien je reactie geen enkele support zou geven en je zou verschuilen achter een beta.

Dat zeggende en dat het erop lijkt dat de helft van de gebruikers de DK niet eens gekoppeld krijgt lijkt dit soms wel een Alpha release.

Verder staat dit los van de auto zelf want die maakt nog steeds alles goed :)

Ik moet zeggen dat ze het bij de Mach E wel beter voor elkaar lijken te hebben. Als de digital key daar niet werkt heb je de optie om een code in de deurstijl in te toetsen zodat je alsnog weg kunt rijden als je geen sleutel bij je hebt.

Voorlopig blijft het sleutel mee en toch een bezoekje aan de dealer die mij graag willen helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Ik moet zeggen dat ze het bij de Mach E wel beter voor elkaar lijken te hebben. Als de digital key daar niet werkt heb je de optie om een code in de deurstijl in te toetsen zodat je alsnog weg kunt rijden als je geen sleutel bij je hebt.
Het zou ook mooi zijn als Polestar het in de toekomst mogelijk zou maken om de auto te starten vanuit de app en/of met code op scherm. Mijn ervaring is dat de DK het soms niet doet met de directe verbinding met de auto, maar dat de app (via internet) het eigenlijk altijd wel doet. Zo kon ik dus wel de deuren openen maar niet wegrijden toen de DK weigerde. Als je dan vanuit de app iets doet icm een code op het scherm dan geeft dat nog wat extra vertrouwen en back-up. En geen lelijke keypad aan de buitenkant van de auto 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
dnns85 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Het zou ook mooi zijn als Polestar het in de toekomst mogelijk zou maken om de auto te starten vanuit de app en/of met code op scherm. Mijn ervaring is dat de DK het soms niet doet met de directe verbinding met de auto, maar dat de app (via internet) het eigenlijk altijd wel doet. Zo kon ik dus wel de deuren openen maar niet wegrijden toen de DK weigerde. Als je dan vanuit de app iets doet icm een code op het scherm dan geeft dat nog wat extra vertrouwen en back-up. En geen lelijke keypad aan de buitenkant van de auto 😇
Die ervaring heb ik ook dat de app (zonder DK) eigenlijk altijd wel werkt. Zo een start optie zou dan wel gewenst zijn. Echter is dan een code in de deurstijl misschien wel de beste optie. Mocht je in the middle of nowhere zijn en je telefoon is dood dan kun je nog wat. Ik heb overigens gereden in een mach e van kennissen en moet zeggen dat die keypad mooi is weggewerkt in de deurstijl met tip toetsen. Je ziet het niet eens als je niet weet dat het er zit.

In de polestar zit gewoon geen goede back up functie. Oh ja wel. De sleutel mee nemen wat de DK overbodig maakt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

MaxxMark schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:03:
Interessantgenoeg is bij mij de update na een 2e (wel weer vrij kort) ritje nog niet binnen. Ik heb ver weg het stiekeme vermoeden dat de update toch al wordt gedownload, ook al heb je nog niet op "download" geklikt

niet te verwarren met "update" ;)
Het 2e korte ritje was blijkbaar wél genoeg om de update binnen te halen. Want toen ik daarna de auto weer instapte stond de update klaar. Bij elkaar dus nog geen 5km gereden volgens mij.

Wat ook zou kunnen is dat men wel zegt 'je moet rijden' maar dat het eigenlijk gaat om de situatie waarin de auto 'volledig in bedrijf' is (en dat is ie natuurlijk als je aan het rijden bent :)). Ik had namelijk vóór ik de updatemelding gepresenteerd kreeg de preconditioning aangezet. Dus misschien vond de auto dat ie dan ook in bedrijf was en kon downloaden.

Het blijft in ieder geval nog een beetje een mysterie, want ik kan me niet voorstellen dat ie in die korte tijd dat ik gereden heb "een paar gig" aan update binnengehaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.jansen
Arie van Dijk schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:35:
Meer mensen die het probleem (gehad) hebben dat de auto bij het koppelen van de Polestar ID aangeeft dat er geen internet verbinding is terwijl die wel gewoon werkt?

Is hier een oplossing voor? Dealer lijkt er niet uit te komen.
Heb hetzelfde probleem, zie mijn bericht stukje terug.. nog geen oplossing gevonden.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ob3lix
  • Laatst online: 19-04 13:41
ob3lix schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:06:
[...]

Krijg nu een update dat de leverdatum van november terug is gegaan naar oktober. Wil hier niet een leveringsdatumsoap ontketenen, maar vond het wel opmerkelijk. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:51
Hopelijk heeft iemand een lijntje met de mensen van Polestar maar sinds de mei update is er een irritante bug in de software geslopen. Als ik spotify luister en de koplampen aanspringen bijvoorbeeld doordat ik door een tunnel rij. Dan springt het menu weg. Hopelijk kan iemand dit melden in de Facebook groep of iets dergelijks. Ik zal nog wel een filmpje toevoegen om het te verduidelijken. Draai nu P2124, voor de rest werkt digital key nu stabieler en is de app sneller met het verversen. Echter, krijg ik geen live info als hij aan de laadpaal staat hopelijk wordt dat nog aangepakt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Rene
Is even lekker over het verbruik klagen :+. Vandaag lekker een uurtje off-road door de bergen wezen touren. Halverwege was het verbruik 55kwh/100km. Eenmaal beneden weer een acceptabele 23kWh.

Maar de auto voelde zich prima thuis, en ik ook. De foto’s laten niet goed het landschap zien maar het was echt prachtig!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ma4xyXswyDMMW7W52sgyhReEoMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDUpZpgNYBBa6LtkbW0hRo61.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_zTxCSGRlbLPZi3rK1XMSO-Pig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtQkVKjzXEvxnBgFoM3AKTif.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IraK25LYp2yC8fWhLG8Wal_cR-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzIyq63zxz17jMG5BsA0r4ld.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrjEYQD4CedY5L9SHQzSUpHLkpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXf6ld5GuoUFUVzIN48UPmH2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
MaxxMark schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:33:
[...]

Het 2e korte ritje was blijkbaar wél genoeg om de update binnen te halen. Want toen ik daarna de auto weer instapte stond de update klaar. Bij elkaar dus nog geen 5km gereden volgens mij.

Wat ook zou kunnen is dat men wel zegt 'je moet rijden' maar dat het eigenlijk gaat om de situatie waarin de auto 'volledig in bedrijf' is (en dat is ie natuurlijk als je aan het rijden bent :)). Ik had namelijk vóór ik de updatemelding gepresenteerd kreeg de preconditioning aangezet. Dus misschien vond de auto dat ie dan ook in bedrijf was en kon downloaden.

Het blijft in ieder geval nog een beetje een mysterie, want ik kan me niet voorstellen dat ie in die korte tijd dat ik gereden heb "een paar gig" aan update binnengehaald heeft.
Ligt het er ook niet aan of je automatisch downloaden uit hebt staan? Ik heb dat voor de uitrol van p2124 uitgezet. Sinds de OTA van start ging niet gereden. Ik stapte in de auto en zetten hem in de D en kreeg toen gelijk een melding dat er een update klaar stond. Volgens mij was de installatietijd voorheen 1 uur en 15 minuten. Dit keer was het 1 uur en 30 minuten maar wellicht met de download tijd erbij gerekend. Ik had dus 0 meter gereden en de melding was al binnen. Mag wat mij betreft vaker zo gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-04 14:25
Een paar dagen geleden de melding gekregen dat de update was gedownload; wolkje met uitroep teken, rechts boven. Even gewacht met installeren omdat ik nog een paar ritjes moest maken en geen risico’s wilde nemen.
Gisterenavond de melding naar voren gehaald en op installeren, bevestigen gedrukt. Uitstappen en deuren op slot. Na 2 uur gekeken en de update was voltooid. Vandaag eerst een ritje gemaakt en niets bijzonders opgemerkt. Ik had wel het gevoel dat mijn iPhone 8 sneller, minder langzaam, werd opgeladen.
Weer thuis heb ik gekeken welke dingen veranderd zijn; Muziek gaat nu gelijk aan, het is nu te zien dat update 2124 geladen is. Verder was mijn Polestar account weg. Deze heb ik opnieuw ingegeven.
Mijn iPhone was nog wel gekoppeld, dat hoefde niet opnieuw maar de optie om de digitale key te activeren is nu zwart i.p.v. grijs zoals voorheen. Dus de DK geactiveerd en het werkt. Ik denk niet dat ik de DK veel zal gebruiken. Het is een leuke gadget maar ik zal er niet op vertrouwen om zonder fysieke sleutel op pad te gaan.
De auto is nog steeds een genot om in te rijden !!

Groetjes,
Gerard

[ Voor 0% gewijzigd door Pr8hube op 10-07-2021 20:57 . Reden: Stijl ]

P2 midnight (launch edition)

Pagina: 1 2 ... 206 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.