• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 12:13

IJsrace

null

DNLK schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:08:
[...]

Is dat niet gewoon een fout in de app, zolang de auto het zelf niet aangeeft, lijkt mij dat de auto leidend is in deze en niet de app.
Ja ik had vorige week hier ook last van. Zelfde app versie.
Sinds een paar dagen is de melding ook uit zichzelf weer verdwenen dus wellicht dat het inderdaad wat met de lage temperaturen van de afgelopen tijd te maken had.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:17
lonehitman schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:04:
[...]

Dit zegt chatgpt.
Een kleinere diameter (19 inch) zorgt voor meer vervorming van de band, wat de rolweerstand verhoogt in vergelijking met een grotere diameter (20 inch) bij gelijke omstandigheden, omdat de band "minder rond" is en meer platgedrukt wordt.

Nu weet ik het ook niet meer🤨
Er is en tijd geleden iemand (ik dacht een amerikaan...) geweest, die wetenschappelijk alles doorgerekend heeft.(op youtube te vinden maar geen idee hoe de clip heet)

spoiler alert: groter IS minder zuinig, vandaar dat tesla zo klein mogelijk verkoopt/begint, en wil je meer? kan, maar dan extra betalen.
Daarom zijn de remmen van de "gewone" tesla ook zoveel kleiner/lichter dan in vergelijk met een Polestar.
(zie de schrik/verbazing van coureur Misha Charoudin na een afgebroken rondje Nurburgring...)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:08
lonehitman schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:04:
[...]

Dit zegt chatgpt.
Een kleinere diameter (19 inch) zorgt voor meer vervorming van de band, wat de rolweerstand verhoogt in vergelijking met een grotere diameter (20 inch) bij gelijke omstandigheden, omdat de band "minder rond" is en meer platgedrukt wordt.

Nu weet ik het ook niet meer🤨
Hansieo schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:09:
[...]

Er is en tijd geleden iemand (ik dacht een amerikaan...) geweest, die wetenschappelijk alles doorgerekend heeft.(op youtube te vinden maar geen idee hoe de clip heet)

spoiler alert: groter IS minder zuinig, vandaar dat tesla zo klein mogelijk verkoopt/begint, en wil je meer? kan, maar dan extra betalen.
Daarom zijn de remmen van de "gewone" tesla ook zoveel kleiner/lichter dan in vergelijk met een Polestar.
(zie de schrik/verbazing van coureur Misha Charoudin na een afgebroken rondje Nurburgring...)
Je zal deze bedoelen, van Engineering Explained :)
YouTube: Why Big Wheels Are A Bad Idea On Electric Cars - Range Impact!

• Hansieo

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-02 13:37

Stimulate14

⭐⭐⭐

Heeft er iemand een dashcam ingebouwd?

• izzy67
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Stimulate14 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:16:
Heeft er iemand een dashcam ingebouwd?
ja een FitcamX voor Polestar 2
Binnen 15 min geinstalleerd.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

izzy67 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:32:
[...]

ja een FitcamX voor Polestar 2
Binnen 15 min geinstalleerd.
Heb je de 12V gebruikt en de kabel doorgetrokken?

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wacht dit is echt een hele mooie oplossing, en nog goedkoper dan ik wil. Hulde _O_.

https://fitcamx.com/colle...itcamx-dash-cam-for-volvo

[ Voor 31% gewijzigd door Stimulate14 op 19-01-2026 11:50 ]

• izzy67
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Stimulate14 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:43:
[...]

Heb je de 12V gebruikt en de kabel doorgetrokken?
nee, deze zit aangesloten op de electrische spiegel en gaat aan als auto aan staat, heeft geen parkeer mode.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

izzy67 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:55:
[...]

nee, deze zit aangesloten op de electrische spiegel en gaat aan als auto aan staat, heeft geen parkeer mode.
Ja, ik zag het! Dank je wel :). Parkeermodus niet nodig, als ze willen inbreken doen ze het toch wel. Daarnaast is bij mij alleen Smint en kauwgom te stelen, de rest overleef ik wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Stimulate14 op 19-01-2026 13:08 ]

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50

Smurf

Detri

@Stimulate14 Zelf heb ik een Viofo A129 Duo in de auto zitten. Die fitcamx is ook een mooie oplossing inderdaad, maar deze had ik in de vorige auto ook al zitten. En hij kan "straks" ook weer in de volgende als hij het dan nog doet.
Zit hard-wired aangesloten in het zekeringenkastje bij de passagiersstoel. De kabel van de achtercamera loopt via de onderste deurpanelen en de C-stijl naar achter.

)

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:33
Meer mensen die dit regelmatig bij Spotify hebben? Muziek wordt wel afgespeeld maar als je dan Spotify openen en de/een playlist wilt openen om een nummer op te zoeken.... krijg je een leeg scherm. Wat helpt is een soft reset maar het irritante probleem dan is weer dat Spotify niet meer is ingelogd. En je kan (logisch) tijdens het rijden niet opnieuw inloggen. Dus wil je muziek? Moet je langs de weg stoppen. Hele vervelende bug maar ik denk dat Polestar/Volvo daar zelf niks aan kan/wil doen en van Spotify zelf hoef je al helemaal niks te verwachten aan bugfixen/updates/verbeteringen etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBGzkwbcduiLTfOxdd-z8sk8ldc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0Jui9xPN8OVD3t2FgyPdKEg.jpg?f=fotoalbum_large

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 01:17
Juancho schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:18:
Meer mensen die dit regelmatig bij Spotify hebben? Muziek wordt wel afgespeeld maar als je dan Spotify openen en de/een playlist wilt openen om een nummer op te zoeken.... krijg je een leeg scherm. Wat helpt is een soft reset maar het irritante probleem dan is weer dat Spotify niet meer is ingelogd. En je kan (logisch) tijdens het rijden niet opnieuw inloggen. Dus wil je muziek? Moet je langs de weg stoppen. Hele vervelende bug maar ik denk dat Polestar/Volvo daar zelf niks aan kan/wil doen en van Spotify zelf hoef je al helemaal niks te verwachten aan bugfixen/updates/verbeteringen etc.

[Afbeelding]
Ik heb dit ook met Youtube Music/Bluetooth Player

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:18:

[Afbeelding]
Ja, met andere spelers ook. Heb nog geen patroon kunnen ontdekken hoe het ontstaat.

In plaats van een reset is een alternatieve workaround om als je stil staat (bijv bij een stoplicht) een settings scherm in de audio app te openen die niet tijdens rijden beschikbaar is. Als je dan weer gaat rijden wordt het scherm grijs en is er een knop om het scherm te sluiten. Die indrukken lijkt iets te resetten waardoor het daarna bij mij altijd weer werkt, overigens zonder de muziek te pauzeren. Maar dat werkt dus niet zo goed als je al op de snelweg zit, dan zal je toch echt bij een tankstation moeten stoppen of een file op moeten zoeken.

• Juancho
Hmm maar dat verandert de zaak wel natuurlijk! Want dan is het niet puur een bug van de Spotify app maar lijkt dit veel breder te liggen en dus een bug in de Polestar software. Ik moet alleen wel eerlijk bekennen dat ik een beetje de motivatie mis om dit soort issues te blijven inschieten. De reactie is altijd hetzelfde: support is heel snel en aardig en volgt alles goed op. Dat is het niet. Maar er gebeurt gewoon niks qua oplossing. Exact wat ik bij de vorige XC40 ook had. Je moet naar de dealer, ze erkennen iets, maar vervolgens komt het in Zweden ergens op de backlog en zie je het nooit meer terug.

Dat haalt voor mij alle motivatie weg om dit issue in te schieten al dan niet met bewijs erbij. Zoals ik laatst ook deed met het slechte camerabeeld en de tweak om dit iets beter te maken door handmatig de brightness op 100% te zetten. Je wordt oprecht bedankt door support voor de uitgebreide feedback, en ze zetten het door. Maar 100% dat Polestar er toch niks mee gaat doen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-02 12:48
Mijn rechter buitenspiegel (MY26) hapert bij het verstellen. Ik hoor de motor lopen maar de spiegel beweegt haperend heel langzaam. Zo duurt het meer dan 1 minuut om te wisselen van de instelling van mijn vrouw naar mijn instelling. Automatisch lukt het al niet meer, dan beweegt hij maar een fractie en stopt.
Als ik hem een beetje help lukt het.
Ik heb al een afspraak met de garage staan en hoorde dat dit vaak voorkomt, met name de rechter spiegel ook. Dit had ik hier nog niet gelezen.

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:18
Ik had het in eerste instantie ook met alleen de rechterspiegel, maar na een paar weken begon ook de linkerspiegel. Gisteren langs de garage geweest en daar hebben ze beiden gesmeerd, nu weer helemaal soepel!

• darwusch
Telesto schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:52:
Ik had het in eerste instantie ook met alleen de rechterspiegel, maar na een paar weken begon ook de linkerspiegel. Gisteren langs de garage geweest en daar hebben ze beiden gesmeerd, nu weer helemaal soepel!
Op die oplossing hoop ik ook! Anders wordt het eerst een bezoek voor diagnose en dan een nieuwe afspraak voor reparatie zeiden ze.

• rbeek010
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-02 22:00
darwusch schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:47:
Mijn rechter buitenspiegel (MY26) hapert bij het verstellen. Ik hoor de motor lopen maar de spiegel beweegt haperend heel langzaam. Zo duurt het meer dan 1 minuut om te wisselen van de instelling van mijn vrouw naar mijn instelling. Automatisch lukt het al niet meer, dan beweegt hij maar een fractie en stopt.
Als ik hem een beetje help lukt het.
Ik heb al een afspraak met de garage staan en hoorde dat dit vaak voorkomt, met name de rechter spiegel ook. Dit had ik hier nog niet gelezen.
In september is van mijn MY26 de complete rechter buitenspiegel vervangen omdat deze bij het instappen niet meer direct uitklapte vanuit ingeklapte stand.

Nu lijkt de linkerspiegel niet meer te willen kantelen vanuit parkeerstand (dip/stoeprand-view) naar de normale stand. Handmatig kan ik de spiegel wel dan een beetje helpen en dan komt hij weer in de ingestelde positie, maar soepel gaat het niet, net als wat jij beschrijft gaat het haperend en heel traag.
Ik moet nog een afspraak maken bij Volvo hiervoor. Wel stom, zo veel spiegel-problemen bij een nieuwe auto.

• Juancho
Ik heb wel wat issues met MY26 (geen major issues gelukkig) maar de spiegels werken nog top. Komt het bij jullie misschien ook niet door de koudere weken? Dat de boel bevroren was en de spiegels extra druk moeten zetten om bij openen naar buiten te klappen? Wij hebben zelf amper gereden afgelopen weken met die sneeuw/vrieskou.

• darwusch
Juancho schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:32:
Ik heb wel wat issues met MY26 (geen major issues gelukkig) maar de spiegels werken nog top. Komt het bij jullie misschien ook niet door de koudere weken? Dat de boel bevroren was en de spiegels extra druk moeten zetten om bij openen naar buiten te klappen? Wij hebben zelf amper gereden afgelopen weken met die sneeuw/vrieskou.
Bij mij begon het al voordat de vorst kwam, dat speelt in mijn situatie geen rol.

• jjkester
  • Nu online
Hier ook last met de rechter spiegel (my26), ook begonnen voor de vorst. Toen automatisch inklappen maar even uitgezet, lijkt nu meestal wel gewoon goed te werken.

Over twee weken afspraak bij de dealer, die laat ik maar even staan. Ze zullen wel niks gaan vervangen maar ik hoop dat ze zonder reproduceren van het probleem wel gaan smeren o.i.d. Met de vorige auto helaas wat dingetjes gehad die soms optraden, en het werkte natuurlijk altijd bij de garage...

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:18
Bij mij begon de rechterspiegel eigenlijk al in augustus, toen ik hem net opgehaald had. Toen was het nog zo sporadisch dat ik hoopte dat het vanzelf wel over zou gaan, maar helaas.
Wel ook direct even gevraagd of ze de software update wilde draaien zodat ik weer maximaal kan laden richting de wintersport :)

• Klaus_1250
darwusch schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:47:
Bij mijn MY2021 had ik het issue dat ie rechts niet meer uit de achteruitrij stand kwam. Durf nu dan ook niet meer bij de MY2026 de achteruitrij stand voor de spiegels in te schakelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Klaus_1250 op 20-01-2026 19:52 ]

• Juancho
Klaus_1250 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:51:
[...]

Bij mijn MY2021 had ik het issue dat ie rechts niet meer uit de achteruitrij stand kwam. Durf nu dan ook niet meer bij de MY2026 de achteruitrij stand voor de spiegels in te schakelen.
Ik gebruik de kantel stand regelmatig opn MY26 en heb nogmaals 0 issues met de spiegel. Waarom zo angstig? Gaar hrt mis laat je Volvo het toch oplossen?

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-02 21:27
Juancho schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:17:
[...]

Ik gebruik de kantel stand regelmatig opn MY26 en heb nogmaals 0 issues met de spiegel. Waarom zo angstig? Gaar hrt mis laat je Volvo het toch oplossen?
Ik heb probleem (denk ik) dat als ik vanuit de achteruitrijstand weer naar normaal ga, dat de spiegel niet terug gaat naar de positie zoals ik hem normaal heb. Ik ga nog even wat vaker testen vanmiddag, maar het lijkt er goed op dat dit een probleem is.

• Juancho
Stormcagy schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:08:
[...]

Ik heb probleem (denk ik) dat als ik vanuit de achteruitrijstand weer naar normaal ga, dat de spiegel niet terug gaat naar de positie zoals ik hem normaal heb. Ik ga nog even wat vaker testen vanmiddag, maar het lijkt er goed op dat dit een probleem is.
Dat hoort niet zo, ik heb er nogmaals nooit last van. Dus ik zou echt even naar de Volvo dealer gaan. Zo'n functie moet je natuurlijk kunnen gebruiken zonder gedoe en gezeur.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 21-01-2026 09:51 ]

• Hansieo
Zijn er hier meer mensen met wat meldingen als "transponder key" etc?

Ik heb mijn batterijtje vervangen alhoewel niet echt nodig was (zit er net 2 maanden in..)
en het gekke is dat de sleutel in mijn broekzak zit pál naast de houder.

Loop ik 3 meter weg van de auto, dan mag ik m wél opslot doen/afhalen met de drukknop...... rarara

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nieuwe app versie in de App Store.

5.2.0

• Juancho
Ik heb liever dat ze die OTA eens gaan uitrollen om eerlijk te zijn ;)

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 12:09

b0p

b0p schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:22:
Ik heb ruim twee weken geleden een tweedehands Polestar 2 MY22 LRSM gekocht. Ik ben tot nu toe erg blij met de auto, maar het lukt mij niet om de Polestar app aan de auto te koppelen. Ik gebruik de laatste versie van de app op de laatste versie van iOS. Ook de auto is volledig bij qua software. Ik kom bij het koppelen tot het punt dat de auto aangeeft dat de telefoon gekoppeld is. Ik heb dan in de app de mogelijkheid om een digitale sleutel in te stellen of 'de auto te bedienen'. Het maakt niet uit welke optie ik kies, het volgende scherm in de app op de telefoon is weer 'Start koppelingsproces'. Alleen door de app te verwijderen en opnieuw te installeren op mijn telefoon krijg ik het uberhaupt weer voor elkaar om de auto en de app elkaar weer te laten vinden met uiteindelijk hetzelfde resultaat. Ik heb na contact met Polestar support o.a. het infotainment deel diverse malen herstart, een TCAM reset uitgevoerd etc. maar zij komen ook niet verder en raden nu aan om een afspraak bij een Polestar servicepunt te maken. Heeft hier iemand eerder soortgelijke problemen gehad met de app en eventueel nog een suggestie die het proberen waard is?
Mocht iemand hier in de toekomst ook last van hebben: In mijn geval heb ik het probleem uiteindelijk kunnen oplossen door een fabrieksreset uit te voeren. Dit had ik al gedaan na aankoop van de auto, maar kennelijk heb ik daarna iets in een bepaalde/verkeerde volgorde gedaan waardoor de app niet goed meer te koppelen was.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:55
Geeft hij bij jou dan ook de locatie in de app, want bij mij werkt dat niet... Vreemd genoeg dan weer wel in Home Assistant.

Edit: verrek, er staat een update klaar inderdaad! Zo, nu zie ik de locatie ook voor het eerst sinds ik de auto heb in de app :D

[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 21-01-2026 23:04 ]

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 12:09

b0p

Ja, ik kan in de app (versie 5.2.0) de huidige locatie van de auto zien.

[ Voor 11% gewijzigd door b0p op 21-01-2026 19:11 ]

• vithar
  • Laatst online: 21-02 12:51
Net terug van een kleine week Oostenrijk met de LRSM MY26 die op software versie 4.2.13 draait. Daarbij vielen mij een aantal zaken negatief op:

1) Het issue met de communicatiepin lijkt op de MY26 weer gewoon aanwezig terwijl dat indertijd als terugroepactie bij mijn MY22 verholpen was bij de Volvo dealer door het pinnentje te verbuigen: diverse keren ging hij bij snelladen naar rood als het een zware stekker was (met name bij Ionity)

2) Het entertainment systeem loopt bij elke keer als je uitstapt om te snelladen vast (zwart scherm) en duurt dan een paar minuten voordat het weer opnieuw op te starten is; echt heel irritant. Zelfs even parkeren, wat spullen uit de auto halen (zonder op slot doen of iets dergelijks) en weer wegrijden geeft een zwart scherm

3) In Duitsland aardig doorgereden (sommige stukken 180-210) en nu kreeg ik bij de laatste 2 laadstops bij het wegrijden de melding “Het aandrijfsysteem vereist service. Breng de auto naar een werkplaats”. De melding verdween uiteindelijk bij het rijden

Al met al best wat negatieve punten die ik niet (meer) had bij mijn MY22. Herkent iemand (één van) deze punten en zo ja, weet je wat er aan gedaan kan worden?

Als positieve opmerking: het snelladen gaat met deze software versie top: overal onder de 10% aangekomen en overal > 200kW als topsnelheid gehad.

• vithar
vithar schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:36:
Net terug van een kleine week Oostenrijk met de LRSM MY26 die op software versie 4.2.13 draait. Daarbij vielen mij een aantal zaken negatief op:

1) Het issue met de communicatiepin lijkt op de MY26 weer gewoon aanwezig terwijl dat indertijd als terugroepactie bij mijn MY22 verholpen was bij de Volvo dealer door het pinnentje te verbuigen: diverse keren ging hij bij snelladen naar rood als het een zware stekker was (met name bij Ionity)

2) Het entertainment systeem loopt bij elke keer als je uitstapt om te snelladen vast (zwart scherm) en duurt dan een paar minuten voordat het weer opnieuw op te starten is; echt heel irritant. Zelfs even parkeren, wat spullen uit de auto halen (zonder op slot doen of iets dergelijks) en weer wegrijden geeft een zwart scherm

3) In Duitsland aardig doorgereden (sommige stukken 180-210) en nu kreeg ik bij de laatste 2 laadstops bij het wegrijden de melding “Het aandrijfsysteem vereist service. Breng de auto naar een werkplaats”. De melding verdween uiteindelijk bij het rijden

Al met al best wat negatieve punten die ik niet (meer) had bij mijn MY22. Herkent iemand (één van) deze punten en zo ja, weet je wat er aan gedaan kan worden?

Als positieve opmerking: het snelladen gaat met deze software versie top: overal onder de 10% aangekomen en overal > 200kW als topsnelheid gehad.
En nog 2 zaken die ik vergeten was te vermelden maar vanochtend weer opvielen:

4) De hendel van de richtingaanwijzer piept bij het bedienen. Dit lijkt met name te gebeuren als de auto nog relatief koud van binnen is.

5) Bij harde (zij)wind hoor je de voorramen bovenaan bewegen alsof ze niet strak genoeg ingeklemd zitten

Ik ga maar eens met Polestar support contact opnemen.

• Juancho
@vithar,

Wbt snelladen, ik had dat in de eerste weken wel toen ik eind augustus de MY26 PS2 kreeg. Daarna eigenlijk nooit meer gezien en ik sta vaak 1x p/w aan een snellader (Fastned/Shell etc). Heb niks verandert, maar nu gaat het al tijden gewoon in 1x goed. Maar hoezo kan jij al met 200kW laden? Heb je de nieuwste update al op je wagen waar het opgelost zou zijn? Of sta je toevallig aan een laadpaal die wel 200+kW aankan?

Wbt zijwind, die herken ik wel. Voor mijn gevoel staat er dan een raam iets op een kier wat soms ook daadwerkelijk is. Je hoort letterlijk het raam bewegen als je alle 4 de buttons even bij langs loopt. Maar soms ook niet, maar dat windgeruis is best aardig aanwezig idd.

De rest van je punten herken ik eerlijk gezegd niet.

• Klaus_1250
Juancho schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:40:
Wbt zijwind, die herken ik wel. Voor mijn gevoel staat er dan een raam iets op een kier wat soms ook daadwerkelijk is. Je hoort letterlijk het raam bewegen als je alle 4 de buttons even bij langs loopt. Maar soms ook niet, maar dat windgeruis is best aardig aanwezig idd.
Bij de MY2021 wouden de ramen nog wel eens langzaam naar beneden glijden - eens in de zoveel tijd moest je ze even even met de hand sluiten. Soms had ik het zelf niet eens door, maar zag ik via de app dat 1 van de ramen open was gaan staan.

De deur en dan specifiek de bovenkant is vrij flexibel - als je de deur dicht doet dan zie je de bovenkant van de deur een aantal millimeter opstuiten (naar buiten). Als dat bij het dichtdoen al gebeurt, dan zal bij een stevige zijwind de deur ook mogelijk iets naar buiten worden getrokken/gezogen.

• Juancho
Klaus_1250 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 14:00:
[...]

Bij de MY2021 wouden de ramen nog wel eens langzaam naar beneden glijden - eens in de zoveel tijd moest je ze even even met de hand sluiten. Soms had ik het zelf niet eens door, maar zag ik via de app dat 1 van de ramen open was gaan staan.

De deur en dan specifiek de bovenkant is vrij flexibel - als je de deur dicht doet dan zie je de bovenkant van de deur een aantal millimeter opstuiten (naar buiten). als dat bij het dichtdoen al gebeurt, dan zal bij een stevige zijwind de deur ook mogelijk niets naar buiten worden getrokken.
Dat naar beneden glijden zit er blijkbaar in MY26 nog steeds in. Zeker een x aantal weken had ik daar heel veel last van, regelmatig ook in de app dat idd de ramen open stonden. Vaak rechtsachter. Ik heb het een keer of 2 gekalibreerd (knop even langer omhoog houden) en sindsdien is het wel een stuk minder. Maar dan alsnog voelt/hoort het soms alsof er een raam iets open staat, zo goed kan je de wind horen. Blijkbaar is dat niet anders. Het is verder ook niet storend of enorm aanwezig hoor. Zeker met een muziekje op merk je er niks van.

• deSenna24
Sinds november meldingen van lage 12v accu in de app, de laatste maand ging mijn alarm ook willekeurig enkele seconden af, meldingen dat de auto en/of kofferbak ontgrendeld is etc. Vandaag eindelijk laten nakijken (een week voor de P2 verkocht wordt) en nu bleek de oorzaak een defect handvat te zijn van de passagierdeur rechts achter. Nooit gebruikt dus wist ook niet dat die defect was. Lock/unlock werkte hier niet meer op en dat gaf storingen waardoor deze de auto soms ontgrendelde en de interieurverlichting aan ging. Na een tijdje vergrendelt de auto vanzelf weer, maar zo ging de 12v batterij wel leeg. De melding van de 12v batterij heb ik wel niet meer gehad sinds update naar app versie v5.1.0.

Kostprijs om het binnenwerk met bekabeling te vervangen was 365 euro, dat alleen al is de goede nachtrust al waard. Niets zo vervelend als een autoalarm dat een paar keer per dag kort afgaat op een paar meter van de slaapkamer :)

• vithar
Juancho schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:40:
@vithar,
Maar hoezo kan jij al met 200kW laden? Heb je de nieuwste update al op je wagen waar het opgelost zou zijn? Of sta je toevallig aan een laadpaal die wel 200+kW aankan?
De update was net een paar dagen uit voordat ik mijn auto kreeg afgeleverd, dus die heb ik voorafgaande aan de aflevering inderdaad laten installeren

• vithar
Juancho schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 14:18:
[...]
Maar dan alsnog voelt/hoort het soms alsof er een raam iets open staat, zo goed kan je de wind horen. Blijkbaar is dat niet anders. Het is verder ook niet storend of enorm aanwezig hoor. Zeker met een muziekje op merk je er niks van.
Het windgeruis herken ik, maar is niet wat ik bedoel. Ik bedoel echt het lichtjes bewegen van het raam zelf wat een soort tikkend geluid geeft. Dit is lang niet altijd; met name dus met forse zijwind. Het is zowel bij de bestuurders-kant als passagiers-kant te horen. Een collega die meereed viel het ook op zonder dat ik er iets van had gezegd. Bij mijn MY22 had ik dit nog nooit gehoord.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
deSenna24 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:06:
Sinds november meldingen van lage 12v accu in de app, de laatste maand ging mijn alarm ook willekeurig enkele seconden af, meldingen dat de auto en/of kofferbak ontgrendeld is etc. Vandaag eindelijk laten nakijken (een week voor de P2 verkocht wordt) en nu bleek de oorzaak een defect handvat te zijn van de passagierdeur rechts achter.

Kostprijs om het binnenwerk met bekabeling te vervangen was 365 euro, dat alleen al is de goede nachtrust al waard. Niets zo vervelend als een autoalarm dat een paar keer per dag kort afgaat op een paar meter van de slaapkamer :)
Hmm. Ik werd vandaag door de buren gebeld. Had de P2 voor hun voortuin staan en hij ging vandaag in 1.5h tijd 3x af. Zelfs met lowered guard ingeschakeld. Zag niks geks rondom, geen ruitje ingetikt. 12v accu staat qua status op goed.

Nu heb ik over ruim een week de afspraak staan voor een grote beurt. Ik ga volvo maar eens vragen of ze meteen de deurgrepen kunnen checken bij mijn P2. Want ik kwam geen vlieg/mug binnen tegen of een kat/steenmarter die alle sensoren op hol doet slaan.

• deSenna24
Joosie200 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:10:
[...]

Hmm. Ik werd vandaag door de buren gebeld. Had de P2 voor hun voortuin staan en hij ging vandaag in 1.5h tijd 3x af. Zelfs met lowered guard ingeschakeld. Zag niks geks rondom, geen ruitje ingetikt. 12v accu staat qua status op goed.

Nu heb ik over ruim een week de afspraak staan voor een grote beurt. Ik ga volvo maar eens vragen of ze meteen de deurgrepen kunnen checken bij mijn P2. Want ik kwam geen vlieg/mug binnen tegen of een kat/steenmarter die alle sensoren op hol doet slaan.
Krijg je ook melding van de app dat de wagen of kofferbak ontgrendeld is? Als ik de melding net krijg en ik ging kijken was de interieurverlichting aan. De handgrepen kun je makkelijk checken door ze gewoon aan te raken. Als ze locken/unlocken werken ze nog. Lowered guard had ik ook geprobeerd maar deed niks.

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-02 21:40
Stimulate14 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:26:
Nieuwe app versie in de App Store.

5.2.0
Yes, ik krijg nu ook een push melding op mijn apple watch als de auto nog ontgrendeld is.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Juancho schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:01:
Ik heb liever dat ze die OTA eens gaan uitrollen om eerlijk te zijn ;)
Zeker, helaas nog niet ontvangen.

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:00
Stimulate14 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:18:
[...]

Zeker, helaas nog niet ontvangen.
Vandaag laten installeren via de Volvo dealert, was 45 min werk.

• Klaus_1250
Als ik het goed begreep rollen ze de OTA uit op basis van VIN. Blijft dus altijd de vraag wanneer je aan de beurt bent.

• deSenna24
Klaus_1250 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:38:
Als ik het goed begreep rollen ze de OTA uit op basis van VIN. Blijft dus altijd de vraag wanneer je aan de beurt bent.
Zouden ze dan oudste VIN eerst updaten?

• Juancho
deSenna24 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 15:54:
[...]

Bij Volvo is daar echt geen touw aan vast te knopen hoor. Lijkt me stug bij Polestar wel. Dat gaat gewoon dwars door elkaar, oude modellen, facelifts en de nieuwe MY26 modellen.

• koekroeck
  • Laatst online: 08:16
Klaus_1250 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:38:
Is gewoon per land dat ze activeren. UK was bijvoorbeeld nu de eerste. De moment dat het in België/Nederland wordt opengezet, krijgt iedereen hem hoor.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:55
deSenna24 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 15:54:
[...]

Mwoah, denk het niet want ik heb nog geen update gekregen voor mijn auto met eerste registratie op 6 oktober 2020.

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:27
Ik ook niet met registratie in augustus 2020 ;)

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:02
Werkt bij jullie de lendensteun vierpunt druktoets in alle vier de richtingen? Bij mij doet naar achteren niets, hoor wel een klik geluidje, geen servo motor geluid. Bij naar voren, omhoog en omlaag doen de servos iets. Weet niet of het zo hoort.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ReconE schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:31:
Werkt bij jullie de lendensteun vierpunt druktoets in alle vier de richtingen? Bij mij doet naar achteren niets, hoor wel een klik geluidje, geen servo motor geluid. Bij naar voren, omhoog en omlaag doen de servos iets. Weet niet of het zo hoort.
Het is het tegenovergestelde van naar voren. Dus als je hem naar voren hebt gezet, zou hij ook naar achter moeten. Als hij in de uiterste stand staat, dan hoor je alleen de relais klik.

No signature required.

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:02
M3rcury schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:47:
[...]

Het is het tegenovergestelde van naar voren. Dus als je hem naar voren hebt gezet, zou hij ook naar achter moeten. Als hij in de uiterste stand staat, dan hoor je alleen de relais klik.
Ik heb de lendensteun wat naar voren gezet, dan moet naar achteren toch ook weer kunnen, ook al is het tegenovergesteld van wat ik denk hoe het zou moeten werken. Alleen naar voren werkt bij mij.
Werken bij jou alle richtingen van die drukknop?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ja, alle 4 de kanten van de ronde knop doen hier iets.

No signature required.

• Juancho
Hier ook maar ik heb geen flauw idee wat ik aan het doen ben en wat goed/prettig is 😁

• Juancho
Kreeg een wat apart mailtje van Polestar support, hoewel ik prima contact heb met 1 specifiek persoon. Maar het lijkt me stug dat ze specifiek mijn PS2 voorrang kunnen geven toch?
We gaan deze week nog beginnen met het verzenden van de nieuwe software voor jouw auto. Het advies is om de komende dagen de meldingen in je Polestar in de gaten te houden, als het goed is krijg je automatisch een berichtje als de update binnen is nadat er even gereden is in de Polestar.

• Klaus_1250
Voorrang is niet het goede woord, maar een update releasen voor een specifieke VIN zou wel moeten kunnen. Tenminste, zoals ik het begrepen heb van diverse fora word de update op basis van VIN uitgerold. Dus specifieke VIN's aan een uitrol toevoegen (of juist niet) zou gewoon moeten kunnen.

• Juancho
Klaus_1250 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:02:
Voorrang is niet het goede woord, maar een update releasen voor een specifieke VIN zou wel moeten kunnen. Tenminste, zoals ik het begrepen heb van diverse fora word de update op basis van VIN uitgerold. Dus specifieke VIN's aan een uitrol toevoegen (of juist niet) zou gewoon moeten kunnen.
Waarom zouden ze die moeite doen en niet gewoon de boel uitrollen voor een hele batch VIN's? Ik vind het heel schappelijk hoor, als ze de VIN van mijn PS2 specifiek en handmatig toevoegen zodat ik de update deze week krijg, maar dat lijkt me iets overdreven?

• vithar
Juancho schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:06:
[...]
Waarom zouden ze die moeite doen en niet gewoon de boel uitrollen voor een hele batch VIN's? Ik vind het heel schappelijk hoor, als ze de VIN van mijn PS2 specifiek en handmatig toevoegen zodat ik de update deze week krijg, maar dat lijkt me iets overdreven?
Het zal aan mij liggen, maar ik interpreteer de reactie van Polestar support anders: mijn inziens staat er dat jouw auto deel uitmaakt van de batch waarvoor ze deze week gaan beginnen met de uitrol. Die batch stond dus allang gepland voor start in deze week (let op: er wordt gezegd dat ze deze week gaan beginnen; dit betekent niet dat het deze week al wordt afgerond) en jouw VIN maakt daar toevallig deel van uit. Ik denk niet dat ze iets speciaals gaan doen voor jouw specifieke VIN.

• Joosie200
  • Niet online
Voor 19 inch raadt Polestar aan 245/45/19 qua band. Hoe zit het als je hiervan afwijkt door 225/50/19 te monteren? Ik heb een setje Goodyear vector 4 gen 3 gezien in die maat. Dot code van vorig jaar.. De hoogte neemt toe: geen 0,45 * 245 = 110,25 maar 0,5 * 225 = 112,50. Zit er genoeg speling in de wielkasten om dat kwijt te kunnen?

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
vithar schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:12:
[...]

Het zal aan mij liggen, maar ik interpreteer de reactie van Polestar support anders: mijn inziens staat er dat jouw auto deel uitmaakt van de batch waarvoor ze deze week gaan beginnen met de uitrol. Die batch stond dus allang gepland voor start in deze week (let op: er wordt gezegd dat ze deze week gaan beginnen; dit betekent niet dat het deze week al wordt afgerond) en jouw VIN maakt daar toevallig deel van uit. Ik denk niet dat ze iets speciaals gaan doen voor jouw specifieke VIN.
dat lees ik er niet eens in. Jouw auto" kan ook op de volledige vloot van Polestar 2 slaan en daar hebben we er toevallig één van...

• Juancho
We gaan het vanzelf wel zien. Behalve het sneller kunnen laden (wat ik niet zo vaak doe) bevat die OTA eigenlijk niks. Dus of die nu deze week komt of volgende week...ik zie het wel verschijnen :).

• captnemo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:37
DNLK schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:18:
[...]

Yes, ik krijg nu ook een push melding op mijn apple watch als de auto nog ontgrendeld is.
Prettig, ik vergeet nog steeds de auto af te sluiten, Tesla gaat gewoon op slot. Ik heb auto-locking nog niet in kunnen stellen op de Polestar 2 MY2021, niet met de app of de sleutel...

• deSenna24
captnemo schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:53:
[...]

Prettig, ik vergeet nog steeds de auto af te sluiten, Tesla gaat gewoon op slot. Ik heb auto-locking nog niet in kunnen stellen op de Polestar 2 MY2021, niet met de app of de sleutel...
Dat heeft de Polestar 2 ook niet.
Even snel op het handvak tikken went wel snel.

[ Voor 6% gewijzigd door deSenna24 op 26-01-2026 13:57 ]

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 18:22
captnemo schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:53:
[...]

De app kun je wel een notificatie laten sturen indien de auto te lang open staat.

Say what you want to say, BUT don't speak!

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-02 17:36
Onze Polestar 2 beslaat nogal met dit weer, ondanks dat de verwarming op 21 staat en stand 3 automatisch. We hebben vieze ramen, lijkt het. Hoe maken jullie dit streeploos schoon?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-02 20:47

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Heb je de clima ook aanstaan, of alleen maar een verwarming op standje 3? Die clima droogt de lucht in de auto namelijk ook, waardoor het beslaan eigenlijk niet voor zou moeten kunnen komen.

• Juancho
Ollie89 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:57:
Onze Polestar 2 beslaat nogal met dit weer, ondanks dat de verwarming op 21 staat en stand 3 automatisch. We hebben vieze ramen, lijkt het. Hoe maken jullie dit streeploos schoon?
Hier geen last van eigenlijk. Standje 2, automatisch en met dit weer stoel/stuurverwarming op 1 streepje. Met 1 of 2 personen aanwezig in de auto geen last van beslagen ramen.

Ik weet wel dat als de eco stand aanstaat je er wel last van hebt, dat ding raak ik dan ook nooit aan. Waarom zou je jezelf geen cozy Polestar 2 gunnen ;)

• Ollie89
Bastiaan schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:12:
Heb je de clima ook aanstaan, of alleen maar een verwarming op standje 3? Die clima droogt de lucht in de auto namelijk ook, waardoor het beslaan eigenlijk niet voor zou moeten kunnen komen.
Je bedoeld de airco? Ja deze, staat ook aan. Meen mij ook te herinneren dat het vorig jaar geen issue was. Zit nu zelfs alleen in de auto. Met z'n tweeën is het op lange ritten niet te doen. Achterkant is dan volledig beslagen, dan zelfs op stand 4 automatisch (geen eco)

• Juancho
Ollie89 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:44:
[...]

Je bedoeld de airco? Ja deze, staat ook aan. Meen mij ook te herinneren dat het vorig jaar geen issue was. Zit nu zelfs alleen in de auto. Met z'n tweeën is het op lange ritten niet te doen. Achterkant is dan volledig beslagen, dan zelfs op stand 4 automatisch (geen eco)
Toevallig niet de eco mode aan? Dan gaat het klimaatsysteem namelijk een stuk minder hard werken en beslaat de boel. Dit kan je vinden bij volgens mij het verbruiks tabje op het homescreen. Wat jij omschrijft zou absoluut niet mogen bij normaal gebruik namelijk. Tenzij je met 4 mensen in de auto zit die net hard gesport hebben... moet de wagen gewoon netjes vrij zijn van beslagen ruiten.

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:55
Staat recirculatie uit? Ik had het laatst ook dat mn vrouw hem vergeten was weer uit te zetten en dan beslaat de boel vrij snel wat logisch is natuurlijk :)

Een ander issue wat ik wel eens gelezen heb is een interieurfilter wat echt aan vervanging toe is.

• Rene
  • Laatst online: 22-02 18:15
Als het niet verdwijnt kan je eventueel de bekleding uit de kofferbak halen (is zo te doen zonder gereedschap). Bij ons lag daar 4 liter water. (Dus onder de dubbele bodem)

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Ollie89
tormentor1985 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:13:
[...]

Staat recirculatie uit? Ik had het laatst ook dat mn vrouw hem vergeten was weer uit te zetten en dan beslaat de boel vrij snel wat logisch is natuurlijk :)

Een ander issue wat ik wel eens gelezen heb is een interieurfilter wat echt aan vervanging toe is.
Ja, recirculatie staat uit. Bij 30k beurt is als het goed is filter vervangen. Heb nu 40k op teller staan. Afspraak bij Volvo ingeboekt.

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:27
Misschien eerst even controleren of het filter echt is vervangen….mij mij zijn ze dat eens ‘vergeten’ bij een beurtje…

Online kun je zo vinden wat je moet doen achter het dashboard kastje. Er staat een productiedatum op het filter, dat geeft wel een indicatie.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 10:57
Mijn "Connected Service Plus" verloopt op 19-05-2026
Weet iemand wat er dan gebeurd ?

De pechhulp verloopt ook bijna. Is dat nog zinnig om via polestar te verlengen ?

Ik heb ooit de garantie verlengd tot maart 2027 maar nu staat er opeens "verlopen 02-03-2027 of na 72843 kilometer"

[ Voor 25% gewijzigd door kevertje1977 op 27-01-2026 10:09 ]

• deSenna24
kevertje1977 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 10:07:
Mijn "Connected Service Plus" verloopt op 19-05-2026
Weet iemand wat er dan gebeurd ?

De pechhulp verloopt ook bijna. Is dat nog zinnig om via polestar te verlengen ?

Ik heb ooit de garantie verlengd tot maart 2027 maar nu staat er opeens "verlopen 02-03-2027 of na 72843 kilometer"
Hier even naar beneden scrollen, staat een tabel met de standard en connected services plus
https://www.polestar.com/...estar/connected-services/

• Ollie89
De fiscalist schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:33:
Misschien eerst even controleren of het filter echt is vervangen….mij mij zijn ze dat eens ‘vergeten’ bij een beurtje…

Online kun je zo vinden wat je moet doen achter het dashboard kastje. Er staat een productiedatum op het filter, dat geeft wel een indicatie.
Nou, dat is op zich een goeie. Ik had bij die beurt ook het idee dat mijn ruitenwissers al niet waren vervangen namelijk...

• captnemo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:37
Bamieater schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:57:
[...]

De app kun je wel een notificatie laten sturen indien de auto te lang open staat.
Ja die notificatie ken ik inmiddels wel |:(

• Juancho
Bamieater schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:57:
[...]

Dit werkt idioot genoeg niet als je ramen open staan. En er wil nog wel eens een raam iets omlaag zakken uit zichtzelf. Je weet het pas als je toevallig de app opent, want daar wordt het wel getoond/aangegeven. Maar een pushmelding krijgen ho maar.

• Juancho
Ondertussen weer een bug gevonden, ben nou eenmaal tester van beroep ;). Viel me de laatste periode al op dat de verwachte range in de app na laden niet klopte. Wat blijkt, als het ingestelde percentage is behaald en het laden dus is gestopt, laat de app de WLTP range zien ipv de dynamische range. Ik heb dit net kunnen dubbelchecken en de cijfers kloppen exact. Op moment dat je de auto van de laadpaal haalt en weer kijkt in de app staat de ingestelde dynamische range er weer.

Voorbeeldje van wat ik net had:

1. laadlimiet ingesteld op 90%
2. Toen ik rond 85% even keek stond de range op ongeveer 340-350km
3. Toen het laden met 90% afgerond was en ik in de app keek stond er 470km actieradius.
4. Auto van de laadpaal gehaald, app openen stond er 370km actieradius
5. In de auto de verwachte actieradius op WLTP gezet en toen werd er in de auto en app 470km getoond.
6. Weer terug naar dynamische range en er stond weer 370km.

Kortom, de verkeerde range wordt alleen getoond als je laadsessie is gestopt. Tussentijds gaat het namelijk wel goed. Benieuwd of anderen dit scenario ook herkennen en/of kunnen naspelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 27-01-2026 13:54 ]

• darwusch
Ik heb iets heel vreemds.
Nu 2 keer deze week zag ik dat de achterklep vanzelf was open gegaan terwijl de auto geparkeerd stond en op slot was.
De auto stond beide keren al zo'n 24 uur geparkeerd en dan zomaar uit het niets was de achterklep ineens wagenwijd open.
Iedereen had er zo in gekund, en als het zou regenen dan was alles nat geworden.

Er zat niets dat zou kunnen zorgen voor een blokkeringen van de sluiting of iets dergelijks, er lag niets in de laadruimte.
Iemand dit ook al eens meegemaakt?

[ Voor 15% gewijzigd door darwusch op 27-01-2026 14:01 ]

• Juancho
darwusch schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:55:
Ik heb iets heel vreemds.
Nu 2 keer deze week zag ik dat de achterklep vanzelf was open gegaan terwijl de auto geparkeerd stond en op slot was.
De auto stond beide keren al zo'n 24 uur geparkeerd en dan zomaar uit het niets was de achterklep ineens wagenwijd open.
Iedereen had er zo in gekund, en als het zou regenen dan was alles nat geworden.

Er zat niets dat zou kunnen zorgen voor een blokkeringen van de sluiting of iets dergelijks, er lag niets in de laadruimte.
Iemand dit ook al eens meegemaakt?
Heel onprettig natuurlijk. Kan me maar 1 ding voorstellen, dat je auto zo dicht op je woning (?) stond geparkeerd dat de sleutels zouden kunnen werken en er bijv. een kat of wat dan ook onder de kofferbak liep waardoor de sensor werd getriggerd. Lijkt me wel iets om direct bij Polestar te melden want wat je zegt, voor hetzelfde geldt nemen boeven wel spullen mee of nog erger, je auto.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:01

ST10©DE

Dus.............

Juancho schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:52:
Ondertussen weer een bug gevonden, ben nou eenmaal tester van beroep ;). Viel me de laatste periode al op dat de verwachte range in de app na laden niet klopte. Wat blijkt, als het ingestelde percentage is behaald en het laden dus is gestopt, laat de app de WLTP range zien ipv de dynamische range. Ik heb dit net kunnen dubbelchecken en de cijfers kloppen exact. Op moment dat je de auto van de laadpaal haalt en weer kijkt in de app staat de ingestelde dynamische range er weer.

3. Toen het laden met 90% afgerond was en ik in de app keek stond er 470km actieradius.
5. In de auto de verwachte actieradius op WLTP gezet en toen werd er in de auto en app 470km getoond.

Kortom, de verkeerde range wordt alleen getoond als je laadsessie is gestopt. Tussentijds gaat het namelijk wel goed. Benieuwd of anderen dit scenario ook herkennen en/of kunnen naspelen.
Vreemd. Dan zouden meerdere mensen hier last van moeten hebben. Ik heb het niet, en ook nog nooit gehoord.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:19
ST10©DE schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:21:
[...]

Vreemd. Dan zouden meerdere mensen hier last van moeten hebben. Ik heb het niet, en ook nog nooit gehoord.
Dit heb ik ook, sinds de laatste update van de app eergisteren

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Juancho schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:52:

Ah, blijkbaar dus een app fout. Goed gezien! Alleen heb ik dat niet. Ik heb een iPhone.

• hasmit12
ST10©DE schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:19:
[...]

Ah, blijkbaar dus een app fout. Goed gezien! Alleen heb ik dat niet. Ik heb een iPhone.

Ik heb ook een Iphone....

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Versie 5.2.0? En welk MY, ik heb een MY 2025

• Klaus_1250
Same here, op mijn iPhone zie ik sinds enige tijd in de app ook de WLTP range en niet de dynamische range. MY2026

• hasmit12
ST10©DE schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:23:
[...]

Versie 5.2.0? En welk MY, ik heb een MY 2025
MY 2024
App versie: 5.2.0

• Juancho
Ik heb een Android maar ik lees nu al dat er meerdere mensen dit euvel hebben. Zowel Android als IOS. Dusbwel een bug dan.

Mixut iemand het willen inschieten, graag. Ik ben daar even klaar mee.

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Zojuist de Performance upgrade besteld, ben benieuwd hoe snel ik de OTA binnen heb😅😀

P2 2026 Prime Space DMLR november 2025

• Juancho
Weet iemand of het al bekend is of Polestar ook de Google Assistent gaat vervangen voor Gemini AI? Zie onderstaand bericht van Volvo, dat gaat ook over de nieuwe AAOS UI schil die de Polestar 2 (en 4) voorlopig niet krijgen aldus Polestar zelf. Dus ik was even benieuwd of Gemini dan wel komt. Lijkt me een hele mooie verbetering namelijk....
Volvo lanceert een van de meest uitgebreide software-updates in zijn geschiedenis. In de tweede helft van 2026 zal de Zweedse autofabrikant op afstand de multimediasystemen bijwerken van alle auto's met Android Automotive die na 2020 zijn geproduceerd. Hierdoor zullen oudere Volvo-modellen "bijna als nieuw" aanvoelen – althans wat betreft hun interface en digitale mogelijkheden.

Het belangrijkste onderdeel van de update, zoals gemeld door Tarantas News, is de overgang naar de nieuwe Volvo Car UX. Dit is dezelfde gebruikersinterface die al te vinden is in de EX30, EX90 en de onlangs onthulde EX60 elektrische voertuigen. De interface kenmerkt zich door een herziene menulogica, modernere graphics en vereenvoudigde navigatie. De meeste visuele elementen en functies worden aangepast aan de schermen en rekenkracht van eerdere modellen.

Tegelijkertijd vervangt Volvo de vorige Google Assistant door het geavanceerdere, door AI aangedreven Google Gemini-systeem. De nieuwe spraakassistent kan meer "menselijk" dialoog voeren, natuurlijke spraak beter begrijpen, helpen bij het zoeken in de handleiding, routes verfijnen, tekst vertalen en zelfs ondersteunen bij het opstellen van berichten.

Volvo-ingenieurs benadrukken dat het hoofddoel van de update is om de cognitieve belasting van de bestuurder te verminderen. Dankzij Gemini kunnen sommige taken via spraak worden uitgevoerd, waardoor complexe menu's en schermen worden vermeden. Het bedrijf merkt eerlijk op dat vanwege hardwarebeperkingen in oudere auto's de interface in sommige details kan verschillen, maar dat de belangrijkste functies behouden blijven. Het OTA-pakket ondergaat momenteel de laatste validatie.

Volvo's Chief Technology Officer, Anders Bell, noemde het een van de grootste updates in de geschiedenis van het merk. De update wordt automatisch geïnstalleerd zonder een bezoek aan de dealer, wat vooral belangrijk is voor eigenaren in afgelegen regio's.

In de praktijk zet Volvo een nieuwe standaard voor voertuigondersteuning. In plaats van minimale patches biedt het merk een volledige digitale upgrade naar het niveau van nieuwe modellen. In een tijdperk waarin software net zo belangrijk wordt als de motor, kan deze aanpak de restwaarde en eigenaarsloyaliteit aanzienlijk verhogen.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:42
Juancho schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:15:
Weet iemand of het al bekend is of Polestar ook de Google Assistent gaat vervangen voor Gemini AI? Zie onderstaand bericht van Volvo, dat gaat ook over de nieuwe AAOS UI schil die de Polestar 2 (en 4) voorlopig niet krijgen aldus Polestar zelf. Dus ik was even benieuwd of Gemini dan wel komt. Lijkt me een hele mooie verbetering namelijk....

[...]
Ja dat nieuws is in november reeds naar buiten gebracht bij Polestar. Beginnend bij Polestar 2.

• Juancho
lonehitman schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:23:
[...]

Ja dat nieuws is in november reeds naar buiten gebracht bij Polestar. Beginnend bij Polestar 2.
Ah ok thanks. Dan zou ik het heel vreemd vinden als die nieuwe AAOS UI niet mee komt. Die zit/komt overigens wel op de PS3. Waarom Volvo het dus wel breedt uitrolt over al haar modellen en Polestar het voorlopig niet doet is me een raadsel.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 28-01-2026 10:36 ]

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:50
Juancho schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:35:
[...]

Ah ok thanks. Dan zou ik het heel vreemd vinden als die nieuwe AAOS UI niet mee komt. Die zit/komt overigens wel op de PS3. Waarom Volvo het dus wel breedt uitrolt over al haar modellen en Polestar het voorlopig niet doet is me een raadsel.
Van wat ik heb begrepen zouden de Polestar 3 en 4 wel de nu AAOS UI meekrijgen, maar de Polestar 2 niet in verband met de trage CPU.

• Klaus_1250
Maar de trage CPU is in het huidige Polestar 2 model vervangen en voor oudere bouwjaren is een upgrade te koop

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:55
Juancho schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:15:
Lijkt me een hele mooie verbetering namelijk....
[...]
I don't know. Ik ben terug geswitched op mn mobiel omdat simpele dingen als "turn on coffee machine" of "turn on ground floor lights" thuis ineens niet meer werkte :)

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:40
dakathefox schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:00:
[...]

Van wat ik heb begrepen zouden de Polestar 3 en 4 wel de nu AAOS UI meekrijgen, maar de Polestar 2 niet in verband met de trage CPU.
Maar diezelfde CPU zit in de XC40, die de update wel krijgt...
Pagina: 1 ... 233 ... 236 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.