• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 11:47
Juancho schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:40:
[...]

Normaliter niet nee maar hoelang heb je de batterij dan voorverwarmd?
20 minuten

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:22
Ja denk dat je daar het issue al hebt, zeker met flinke kou/sneeuw etc. is dat wel erg kort. Het blijft jammer dat je de batterij niet op afstand (of desnoods in de auto) al eerder kan voorverwarmen.

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 05-01-2026 14:58 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:57
Juancho schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:37:
[...]

Ja dit is een beetje wat ik bedoel. Ze maken veelste weinig gebruik van de kennis en ervaring van de rijders zelf om de wagen (nog) beter te maken. En dat is, zeker in deze tijd, toch wel erg zonde hoor. Het zijn ook namelijk lang niet altijd hele grote aanpassingen of vernieuwingen maar gewoon wat tweaken en verbeteren van zaken. Er is toch gewoon een ontwikkelteam?

Maar blijkbaar kiest Polestar/Volvo daar niet voor en een Xpeng bijv. juist wel weer enorm. Gezien het niet al te best gaat met Polestar zou ik juist eerder flink gebruik maken van alle kennis en ervaringen van rijders om je huidige maar ook zeker toekomstige auto's (nog) beter te maken. Heb je in potentie best een prima camera erin zitten...zorg je er voor dat deze volledig onbruikbaar is in het donker. Dat komt toch met prio op de backlog zou je denken? Of wat ik ook al 4 a 5 jaar geleden bij Volvo ingeschoten heb, je hebt zo'n mooie drivers display maar ze doen er niks mee behalve Maps tonen. Ik heb gevraagd of ze geen multimedia thema konden maken omdat je idd op het grotere scherm geen Now Playing hebt staan. Je krijgt dan standaard te horen, het staat momenteel niet op de planning maar we zullen het doorzetten naar het ontwikkelteam.

Maargoed, het is niet alleen het merk, zo heb ik 5 jaar geleden al een simpele optie aangevraagd bij Spotify: maak het mogelijk om te kunnen sorteren in een playlist! Na enorm veel likes, wat zo werkt dat systeem daar om verder te komen in het proces, zit het er nog steeds niet in. Als je het mij vraagt echt een kansloze manier van development. Vanuit de nieuwe Zeeker 7x hoor ik bijv. weer dat de ingebakken Spotify app niet eens een repeat functie heeft. Repeat en sorteren zijn toch hele simpele basis opties die je in dit geval als app maker erin wil hebben? |:( 8)7
Het komt vooral door de arrogante houding van het management. Heel de tid lopen roeptoeteren en niks toevoegen. Wat ze dan toevoegen kan niet met oudere hardware. Ik bedoel, met een hoop bombarie Carplay aankondigen, 3 jaar na release. 5 jaar na release eindelijk AA. Een brakke youtube app. Nu in 2026 is het nog steeds bekabeld aan de carplay terwijl auto's die al 5 jaar+ meedraaien al draadloos hebben.

Na 5 jaar hebben ze nog steeds de Cruise control niet aangepast. geen probleem in Nederland maar hier in Noorwegen rij je dus 75 heuvelop, 86 heuvelaf. Terwijl de CC op 80 staat. Rij je in een 50 zone is dat 45 heuvelop en 56 heuvelaf. Reden: 2km meer WLTP bereik. Feedback: doen we niks mee.

Opties als SOC on arrival in de widget... Nee helaas. 360 en rear view gelijktijdig? Prima, koop maar een nieuwe auto. Hardware kan het niet aan. Dit kon zelfs een Nissan leaf in 2013. Handmatig preconditioning van de batterij? Nee alleen in maps...

Begrijp me niet verkeerd, mijn P2 was prima om te rijden maar het wordt voor mij geen Polestar meer.

En voor sommige (nieuwere P2 rijders) zal ik nu negatief klinken. Maar degene die er vanaf de Launch edition bijzijn weten prima waar ik het over heb ;)

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Juancho
Rene schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:05:
[...]

Het komt vooral door de arrogante houding van het management. Heel de tid lopen roeptoeteren en niks toevoegen. Wat ze dan toevoegen kan niet met oudere hardware. Ik bedoel, met een hoop bombarie Carplay aankondigen, 3 jaar na release. 5 jaar na release eindelijk AA. Een brakke youtube app. Nu in 2026 is het nog steeds bekabeld aan de carplay terwijl auto's die al 5 jaar+ meedraaien al draadloos hebben.

Na 5 jaar hebben ze nog steeds de Cruise control niet aangepast. geen probleem in Nederland maar hier in Noorwegen rij je dus 75 heuvelop, 86 heuvelaf. Terwijl de CC op 80 staat. Rij je in een 50 zone is dat 45 heuvelop en 56 heuvelaf. Reden: 2km meer WLTP bereik. Feedback: doen we niks mee.

Opties als SOC on arrival in de widget... Nee helaas. 360 en rear view gelijktijdig? Prima, koop maar een nieuwe auto. Hardware kan het niet aan. Dit kon zelfs een Nissan leaf in 2013. Handmatig preconditioning van de batterij? Nee alleen in maps...

Begrijp me niet verkeerd, mijn P2 was prima om te rijden maar het wordt voor mij geen Polestar meer.

En voor sommige (nieuwere P2 rijders) zal ik nu negatief klinken. Maar degene die er vanaf de Launch edition bijzijn weten prima waar ik het over heb ;)
Snap ik hoor! Die houding gaat voor mij ook wel een keer opspelen. Maar Volvo/Polestar zullen toch wel een keer mee moeten en echt hun development strategie moeten aanpakken om mee te kunnen in de snelle markt. Voor de PS2 zal dat sowieso te laat zijn, die auto is bezig aan zijn laatste fase maar de nieuwe modellen straks (dus na de huidige 3 & 4) zullen toch wel enorm belangrijk gaan worden voor Polestar lijkt me. Volvo heeft dan nog een trouwe aanhang denk ik maar Polestar zet zichzelf ook net wat anders (hipper?) in de markt. Maar ze lopen hopeloos achter qua software en communicatie met de berijders. En dat is toch zo zonde? Niets is zo bruikbaar als de ervaringen van je gebruikers.

Dat ik vanuit de XC40 toch overstapte naar een Polestar ipv bijv. de Xpeng G6 zegt aan de andere kant wel iets over hoe gaaf en prettig ik de PS2 vind en daarvoor ook zeker de XC40. By far de beste auto die ik ooit gereden heb, daar ligt het echt niet aan. En de looks zijn ook echt op van beide. Zelfs na al die jaren _/-\o_. Dat maakt het zo jammer dat ze van een 9 of zelfs 10 op dat vlak niet de overall score ook richting een 9 laten gaan door hun eigen development beleid.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 05-01-2026 15:14 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 11:47
Juancho schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:58:
[...]

Ja denk dat je daar het issue al hebt, zeker met flinke kou/sneeuw etc. is dat wel erg kort. Het blijft jammer dat je de batterij niet op afstand (of desnoods in de auto) al eerder kan voorverwarmen.
Het was een ritje van huis naar de eerste fastned, en dat is 20 minuten. Ik ging ervan uit dat dit voldoende was.
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat deze op temp is?

• Rene
Juancho schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:14:
[...]

Snap ik hoor! Die houding gaat voor mij ook wel een keer opspelen. Maar Volvo/Polestar zullen toch wel een keer mee moeten en echt hun development strategie moeten aanpakken om mee te kunnen in de snelle markt. Voor de PS2 zal dat sowieso te laat zijn, die auto is bezig aan zijn laatste fase maar de nieuwe modellen straks (dus na de huidige 3 & 4) zullen toch wel enorm belangrijk gaan worden voor Polestar lijkt me. Volvo heeft dan nog een trouwe aanhang denk ik maar Polestar zet zichzelf ook net wat anders (hipper?) in de markt. Maar ze lopen hopeloos achter qua software en communicatie met de berijders. En dat is toch zo zonde? Niets is zo bruikbaar als de ervaringen van je gebruikers.

Dat ik vanuit de XC40 toch overstapte naar een Polestar ipv bijv. de Xpeng G6 zegt aan de andere kant wel iets over hoe gaaf en prettig ik de PS2 vind en daarvoor ook zeker de XC40. By far de beste auto die ik ooit gereden heb, daar ligt het echt niet aan. En de looks zijn ook echt op van beide. Zelfs na al die jaren _/-\o_. Dat maakt het zo jammer dat ze van een 9 of zelfs 10 op dat vlak niet de overall score ook richting een 9 laten gaan door hun eigen development beleid.
De pure rijervaring was inderdaad om te smullen in de P2 _/-\o_ Daar ga ik nu met de Grandland wel iets op achteruit ;)
hasmit12 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:17:
[...]

Het was een ritje van huis naar de eerste fastned, en dat is 20 minuten. Ik ging ervan uit dat dit voldoende was.
Wellicht niet helemaal representatief, maar in de manual van onze Grandland staat dat het minimaal 40 minuten duurt om de batterij van +5 naar +30 te brengen. Als de batterij nog kouder is zou het zomaar een uur kunnen duren.

• Juancho
hasmit12 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:17:
[...]

Met dit weer reken denk ik maar zo op minimaal het dubbele. Wat Rene hierboven al zegt, ga maar zo uit van 45-60min voor maximale opwarming batterij. 20min lijkt me echt veelste kort in dit weer.

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-01 22:22
hasmit12 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:06:
Nog ff een vraagje over de laadsnelheden van mijn PS2 82kw
Vorige week netjes de batterij voorverwarmd, gereden naar de fastned. Bij aankomst was de batterij 20%. Tot mijn grote ergernis kwam de max laadsnelheid niet boven de 85KW
Het was wel koud, maar 85 is wel heel erg laag bij 20% toch? Of is dit normaal
Ik denk dat je voorverwarmen aan de laadpaal thuis bedoelt? Dit helpt wel iets (vandaar dat je 85 kreeg ipv 50 met een echt koude accu) maar is veruit onvoldoende om de batterij op de benodigde temperatuur te krijgen. Je moet natuurlijk de snellader in de navigatie als bestemming ingeven en met deze koude temperaturen moet je dan waarschijnlijk wel zo’n 40 minuten rijden voordat de batterij voldoende is opgewarmd om de maximale laadsnelheid te behalen.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
ST10©DE schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:30:
Ik heb net mijn Klimaat aangezet en na 15 minuten begon mijn voorraam al vrij te worden. Er gebeurt alleen niks met het achterraam....

Edit: Het voorraam is nu zo goed als helemaal vrij. Achterraam nog steeds niks.
De achterruitverwarming zal niet op automatisch staan in de parkeer klimaat instellingen?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01 16:15
Ik heb de laatste dagen echt heel regelmatig dat de app niet reageert als ik de klimaat voorverwarming knop gebruikt. Met dat koude weer, en de laag sneeuw op de auto is dat echt wel irritant. Ben ik de enige die daar veel last van heeft de laatste tijd? of is het weer de zoveelste storing?

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:30:
Ook meteen kunnen zien hoeveel ie in stand-by verbruikt buiten waarbij de nachten zakken tot -2 graden. Ik kwam aan op 15% en na drie dagen geparkeerd stil staan stond ie op 5%.
Moest net terugdenken aan deze post, ik ben namelijk heel benieuwd of je dit vaker gezien hebt en wat het verbruik in idle veroorzaakt.
Ter vergelijking; ik heb mijn auto 19-12 weggezet met 61% en zojuist met 60% uit slaapstand ontwaakt om te ontdooien.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• SirLenncelot
  • Niet online
N1traat schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:04:
Ik heb de laatste dagen echt heel regelmatig dat de app niet reageert als ik de klimaat voorverwarming knop gebruikt. Met dat koude weer, en de laag sneeuw op de auto is dat echt wel irritant. Ben ik de enige die daar veel last van heeft de laatste tijd? of is het weer de zoveelste storing?
Het starten van voorverwarming ging hier zojuist prima door die aan te zetten in de app. Lijkt me geen algemene storing.

Met meer dan 20cm sneeuw op de wagen leek het van buitenaf alsof er niets gebeurde, maar de onderste laag was helemaal gesmolten waardoor ik de ruit zo schoonveegde en met een keertje voorzichtig remmen de lading op mijn dak ook kwijt was.

Weet iemand misschien of de laadpoort verwarmd wordt tijdens het laden? Of loop ik het risico dat de stekker morgen vastgevroren zit?

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:51

Ibex

^^ met stom.

SirLenncelot schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:17:
Weet iemand misschien of de laadpoort verwarmd wordt tijdens het laden? Of loop ik het risico dat de stekker morgen vastgevroren zit?
Voor zover ik weet is die niet verwarmd. Er zijn een aantal drainage gaten om water te laten weglopen zodat de poort niet vastvriest. Er zijn afdekhoezen/kapjes te koop/print om de poort sneeuwvrij te houden, omdat sneeuw niet wegloopt en alsnog kan vastvriezen. Als ik laad terwijl er sneeuw verwacht is, steek ik de afdekkap er rond.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• SirLenncelot
  • Niet online
Ibex schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:22:
[...]

Er zijn afdekhoezen/kapjes te koop/print om de poort sneeuwvrij te houden, omdat sneeuw niet wegloopt en alsnog kan vastvriezen.
Paar keer naar gekeken en gedacht “ah joh, wanneer sneeuwt het hier dan”. Maar goed nu heb ik er een besteld dus kun je er van uitgaan dat het de komende jaren niet meer gebeurt.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:06
Vandaag werkte het bij mij vaker niet dan wel. Niet eerder zo erg meegemaakt.

• Juancho
Maar als je de stekker in de auto hebt de auto dus laad, wordt het poortje/kabel dan vanzelf niet al wat warmer door de energie? En alleen hierdoor al zal de boel niet snel bevriezen? Laten we ook niet doen alsof het nu opeens een horror winter is met temperaturen van -20 graden he ;)

• Juancho
Dit had ik een paar weken terug een paar keer in een week (of 2?) achter elkaar en net op het moment dat je voorverwarmen heel graag wilt gebruiken. Super irritant. Maar je kan er niks mee, bij mij werkte het na een (kort) ritje toen ik het op locatie nog eens probeerde. Er is geen peil op te trekken helaas en het zal vanzelf wel weer gaan werken. Dit inschieten bij Polestar support heeft ook 0,0 nut.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 12:04

Smurf

Detri

Rene schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:05:
[...]

Rij zelf in een M25 RWD, maar kan me deels wel in je opmerkingen vinden. De snelheid waarmee (software) updates worden doorgevoerd kan wel wat hoger.
Toen ik m'n P2 bestelde was deze natuurlijk al een tijdje op de markt, dus dingen als bedraad AA kwamen voor mij niet als een verassing en zijn een compromis wat ik geaccepteerd heb toen ik voor de beter rijdende auto ging. Als ik qua sofware de beste ervaring wilde hebben (toen) had ik een Tesla moeten bestellen.

Maar aan de andere kant is Polestar nu wel met iets echt unieks gekomen wat eens een keer niet voor de nieuw kopende leaserijder is, maar juist voor de particulier die 2e hands koopt. Ik ken tenminste geen ander merk waarvan je voor een niet al te hoog bedrag de ICE hardware kan upgraden met officieel ondersteunde hardware/software.
Dus "koop maar een nieuwe auto" voor je klacht over 360 + rear-view klopt niet helemaal meer ;)

)

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:18
[...]

......

Ik weet dat er speciale "afdek-sockets" zijn en dan in verschillende uitvoeringen.
óf alleen de kap/deksel, óf een soort "want"
Je zag deze oplossingen veel in het begin van dit topic voorbijkomen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-01 11:39

Stimulate14

⭐⭐⭐

https://www.polestar.com/nl/shop/extras/polestar-2/397/

De bescherming voor de laadaansluiting is speciaal ontworpen voor de wintermaanden in koudere streken, zodat er minder kans is op sneeuw- en ijsophoping rond de laadaansluiting. Breng de laadpoortbescherming aan voordat je de stekker van de laadkabel aansluit.

[ Voor 117% gewijzigd door Stimulate14 op 06-01-2026 11:05 ]

• koekroeck
  • Laatst online: 17:40
Smurf schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:38:
[...]

Rij zelf in een M25 RWD, maar kan me deels wel in je opmerkingen vinden. De snelheid waarmee (software) updates worden doorgevoerd kan wel wat hoger.
Toen ik m'n P2 bestelde was deze natuurlijk al een tijdje op de markt, dus dingen als bedraad AA kwamen voor mij niet als een verassing en zijn een compromis wat ik geaccepteerd heb toen ik voor de beter rijdende auto ging. Als ik qua sofware de beste ervaring wilde hebben (toen) had ik een Tesla moeten bestellen.

Maar aan de andere kant is Polestar nu wel met iets echt unieks gekomen wat eens een keer niet voor de nieuw kopende leaserijder is, maar juist voor de particulier die 2e hands koopt. Ik ken tenminste geen ander merk waarvan je voor een niet al te hoog bedrag de ICE hardware kan upgraden met officieel ondersteunde hardware/software.
Dus "koop maar een nieuwe auto" voor je klacht over 360 + rear-view klopt niet helemaal meer ;)
Ookal steek je die nieuwe hardware, uwe 360 + rear-view werkt nog altijd niet😉

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22
Het is alweer bijna 4 jaar geleden dat ik mijn Polestar in Beesd achter deur 1 mocht ophalen en vandaag komt daaraan een eind doordat LeasePlan / Ayvens hem komt ophalen omdat ik al sinds 18-12-25 in mijn nieuwe leaseaut rij. Deze iets eerder dan de 4 jaar laten komen zodat hij in 2025 op kenteken zou staan vanwege dat het nogal veel zou schelen in de bijtelling wat last minute toch weer anders was :P.
Wel jammer want het rijden was heerlijk alleen werd de ruimte wat te klein voor ons gezin (wel gekeken naar de Polestar 4 maar was net niet en had geen zin om weer de kinderziektes eruit te rijden zoals met de P2). Ervaar nu al wel wat zaken die Polestar beter deed met het Pilot pack ten aanzien van Tesla met AP
[...]
Hansieo schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:39:
[...]
Ik weet dat er speciale "afdek-sockets" zijn en dan in verschillende uitvoeringen.
óf alleen de kap/deksel, óf een soort "want"
Je zag deze oplossingen veel in het begin van dit topic voorbijkomen.
Ik heb deze nog uit de begin tijd van de Polestar (2) club, in totaal 3 x gebruikt en gaat nu over naar @ST10©DE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nE7fpYUU8MJv12SK0jSP7BsT4xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZN4HdJLvzmX4HvcrSBNyoRGk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 06-01-2026 13:24 ]

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27

ST10©DE

Dus.............

guido66 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:34:
[...]

De achterruitverwarming zal niet op automatisch staan in de parkeer klimaat instellingen?
Goed punt, ik denk alleen de ventilatie. Is dat ergens een instelling? In de auto of in de app?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
ST10©DE schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:14:
[...]

Goed punt, ik denk alleen de ventilatie. Is dat ergens een instelling? In de auto of in de app?
Fotootje gejat van een ander forum, zie onderaan het scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-zITvedEx2PZuxF6PHaCbiCM9U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/kqUtb2KgSfYndpVYmy6530oo.webp?f=user_large

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

guido66 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:38:
[...]

[Afbeelding]
Thanks, dat gaan we eens nakijken!

• Juancho
Ondertussen reactie van Polestar support omtrent mijn vraag + toegestuurde foto's van de slechte camera... Zoals verwacht word je vriendelijk bedankt maar gaan ze er toch niets aan doen. Begint zo wel een beetje vervelend te worden en het haalt voor mij ook wel het plezier/enthousiasme weg om zaken te blijven melden. Ze (en daar schaar ik Volvo ook onder) doen er toch niks mee, dus waarom zouden we nog de moeite nemen....
Bedankt voor je bericht en je uitgebreide feedback en het delen van je bevindingen, inclusief de voorbeelden. We stellen het zeer op prijs dat je de tijd hebt genomen om dit zo duidelijk toe te lichten.

Wij zullen je feedback intern delen met onze R&D-afdeling, zodat dit meegenomen kan worden in verdere evaluaties en mogelijke verbeteringen. De observatie over de scherm helderheid en de mogelijke softwarematige invloed is hierbij waardevolle input.

Daarnaast willen we graag aangeven dat de ervaren zichtbaarheid in het donker niet alleen te maken heeft met de camera zelf, maar ook met de verlichting. De achteruitrijlampen van de Polestar 2 geven relatief beperkt licht, wat invloed kan hebben op het camerabeeld bij weinig of geen omgevingsverlichting.

Nogmaals dank voor het meedenken en het delen van je ervaring. Mocht je in de toekomst aanvullende feedback of vragen hebben, dan horen wij dat uiteraard graag.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Juancho schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:15:
Ondertussen reactie van Polestar support omtrent mijn vraag + toegestuurde foto's van de slechte camera... Zoals verwacht word je vriendelijk bedankt maar gaan ze er toch niets aan doen. Begint zo wel een beetje vervelend te worden en het haalt voor mij ook wel het plezier/enthousiasme weg om zaken te blijven melden. Ze (en daar schaar ik Volvo ook onder) doen er toch niks mee, dus waarom zouden we nog de moeite nemen....

[...]
Had je verwacht dat ze het afstand zouden oplossen? Ik zou met zoiets toch echt gewoon naar de dealer gaan. Maar misschien ben ik te ouderwets.... Heb je de camera's al een keer goed schoon gemaakt? Of juist schoongemaakt met iets vettigs?

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:12
Sindskort heb ik een oude 3D-printer. Om m'n skills wat te finetunen voor de echte projectjes heb ik een chargecover geprint. Deze dagen toch wel handig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fZE1nifR-EdPjZOa3vZ2ZQ9piE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TRPIN9ewe8yBIxvWMJlvFB2.jpg?f=fotoalbum_large

@DetailingBySmotske

• Juancho
ST10©DE schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:05:
[...]

Had je verwacht dat ze het afstand zouden oplossen? Ik zou met zoiets toch echt gewoon naar de dealer gaan. Maar misschien ben ik te ouderwets.... Heb je de camera's al een keer goed schoon gemaakt? Of juist schoongemaakt met iets vettigs?
Er zijn mega veel Polestar rijders (en Volvo rijders met vrijwel dezelfde systemen) die dit issue hebben. En ja natuurlijk maak de de camera schoon, helpt vooral overdag. Maar als het donker wordt zijn de camera's vrijwel onbruikbaar.

Dus ja, ik had verwacht dat Polestar wel iets actiever dit zouden oplossen. Uit de mail haal ik ook dat ze de truc met verhogen brightness niet eens wisten. Dat zegt me veel.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sSiTbrdItLXMCFudHrV_-S6Q5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPikyfJXEt7nDlZEqICKpYcc.jpg?f=fotoalbum_large
Inmiddels hier ook een terugkoppeling.

• Juancho
Ik zou gewoon willen weten /horen van Polestar op basis van de aangeleverde foto's of ze dat volgens verwachting vinden of het ook wel heel erg matig vinden. Dus daar ga ik morgen dan maar weer eens achterna. Die bevestiging lijkt me ook wel handig voor ik de Polestar evt naar de Volvo dealer breng.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

guido66 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:38:
[...]

[Afbeelding]
Die staat helaas al aan. Brengt dus geen soelaas bij mij.

• Juancho
AWD of RWD maakt toch wel een verschilletje merk ik nu in de sneeuw. De vorige xc40P8 had 0 issues altijd grip. De PS2 RWD had vandaag beduidend meer moeite om een heel klein stukje hoogte verschil aan te kunnen. De parkeerplaatsen voor onze deur hebben zo'n kleine schuine ophoging tov de straat. Toen ik even een keer extra moest draaien om netjes te parkeren slipte de wagen toch bij die verhoging. Even stukje verder terug en iets meer snelheid en hrt ging prima hoor, maar het zijn van die kleine dingen dat je wel verschilt merkt.

Acceptabel natuurlijk want hoevaak komt dit prachtige weer nou voor in NL 😁

• Klaus_1250
Juancho schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:15:
AWD of RWD maakt toch wel een verschilletje merk ik nu in de sneeuw.
Same here, van een MY2021 AWD naar een MY2026 RWD gegaan, maar heb er bij dit weer toch wel spijt van. Buiten het wegslippen van de achterkant en moeite met de verhogingen bij de parkeerplaats, valt me ook op dat de auto snel slipt icm one -pedal drive.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Smotske schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:23:
Sindskort heb ik een oude 3D-printer. Om m'n skills wat te finetunen voor de echte projectjes heb ik een chargecover geprint. Deze dagen toch wel handig!

[Afbeelding]
Kan jij niet een paar van die dingen printen :+ ?

• Hansieo
@Klaus_1250

foutje vrij makkelijk te compenseren/verbeteren met winterbanden...

https://www.youtube.com/shorts/vWeGWyser7A

en let op! dit is nog maar met 16kmh !! kan je nagaan als je 50+ gaat rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 07-01-2026 11:24 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:47
Hansieo schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:23:
@Klaus_1250

foutje vrij makkelijk te compenseren/verbeteren met winterbanden...

https://www.youtube.com/shorts/vWeGWyser7A

en let op! dit is nog maar met 16kmh !! kan je nagaan als je 50+ gaat rijden.
Tsja, het is altijd makkelijk praten natuurlijk. Ik ga zodra m'n ashoes vervangen is de geplande michelin crossclimate 3 sport laten monteren. Dan ben ik voor +/- 1100 - 1200 euro klaar.

Een set winterbanden + zomerbanden is als snel het dubbele en dan zou ik er eigenljik ook een goede set gebruikte performance velgen onder willen hebben (brembo remmen, dus kan niet heel anders). Dat maakt het totaalplaatje al snel boven de 4000 euro. Enkel de banden vervangen op dezelfde velg is ook weer zo'n gedoe want dan moet er ook iedere keer weer lood vervangen worden.

Dus het is vrij makkelijk te compenseren als je een ruimte portomonee hebt. Een middenweg lijkt mij zo slecht nog niet zeker niet met de nieuwste crossclimate 3 sport wat gewoon een mooie band is.

• jjkester
  • Laatst online: 16:28
Ik heb sinds half december er P Zero Winter op, scheelt dat het bij ons in de lease erbij zit vanuit de werkgever. Maakt wat geluid en het verbruik is om te huilen (wat me initieel deed twijfelen), maar de grip met mijn RWD is echt heel goed gezien de omstandigheden. Al herken ik de grip met hele lage snelheid en parkeren.

Ik merk dat zelfs met OPD het vaak nog wel goed gaat, en als er toch slip is wisselt de auto zelf naar ABS met de remmen ipv regenereren.

Zelf geen ervaring met AWD, maar het rijd een stuk zekerder dan met de FWD auto's met winterbanden die ik hiervoor gehad heb. Gewicht zal daar ook wel een factor zijn, genoeg druk op het contactoppervlak van de banden.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

jjkester schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:47:
Ik heb sinds half december er P Zero Winter op, scheelt dat het bij ons in de lease erbij zit vanuit de werkgever. Maakt wat geluid en het verbruik is om te huilen (wat me initieel deed twijfelen), maar de grip met mijn RWD is echt heel goed gezien de omstandigheden. Al herken ik de grip met hele lage snelheid en parkeren.

Ik merk dat zelfs met OPD het vaak nog wel goed gaat, en als er toch slip is wisselt de auto zelf naar ABS met de remmen ipv regenereren.

Zelf geen ervaring met AWD, maar het rijd een stuk zekerder dan met de FWD auto's met winterbanden die ik hiervoor gehad heb. Gewicht zal daar ook wel een factor zijn, genoeg druk op het contactoppervlak van de banden.
Wij hebben hier Hancook winter i*cept. Ik ben er met het nederlandse "normale" weer niet zo tevreden over (voornamelijk geluid), maar met deze condities is de grip wel echt fenominaal.

Had daarstraks alleen moeite om uit het vak weg te rijden, maar blijkbaar is dat bij Polestar gewoon het pedaal naar de bodem houden en dan zoekt hij zelf op hoeveel vermogen hij kan geven (wel FWD).

No signature required.

• Rene
M3rcury schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:40:
[...]

Wij hebben hier Hancook winter i*cept. Ik ben er met het nederlandse "normale" weer niet zo tevreden over (voornamelijk geluid), maar met deze condities is de grip wel echt fenominaal.

Had daarstraks alleen moeite om uit het vak weg te rijden, maar blijkbaar is dat bij Polestar gewoon het pedaal naar de bodem houden en dan zoekt hij zelf op hoeveel vermogen hij kan geven (wel FWD).
Om los te komen is het dan beter om de ESP even uit te zetten ;)

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:26
Juancho schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:15:
AWD of RWD maakt toch wel een verschilletje merk ik nu in de sneeuw. De vorige xc40P8 had 0 issues altijd grip. De PS2 RWD had vandaag beduidend meer moeite om een heel klein stukje hoogte verschil aan te kunnen. De parkeerplaatsen voor onze deur hebben zo'n kleine schuine ophoging tov de straat. Toen ik even een keer extra moest draaien om netjes te parkeren slipte de wagen toch bij die verhoging. Even stukje verder terug en iets meer snelheid en hrt ging prima hoor, maar het zijn van die kleine dingen dat je wel verschilt merkt.

Acceptabel natuurlijk want hoevaak komt dit prachtige weer nou voor in NL 😁
Ik loop alleen maar te klieren op de lege parkeerplaatsen hier en de achterwiel aandrijving :9~

• Hansieo
tormentor1985 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:30:
[...]

Tsja, het is altijd makkelijk praten natuurlijk. Ik ga zodra m'n ashoes vervangen is de geplande michelin crossclimate 3 sport laten monteren. Dan ben ik voor +/- 1100 - 1200 euro klaar.

Een set winterbanden + zomerbanden is als snel het dubbele en dan zou ik er eigenljik ook een goede set gebruikte performance velgen onder willen hebben (brembo remmen, dus kan niet heel anders). Dat maakt het totaalplaatje al snel boven de 4000 euro. Enkel de banden vervangen op dezelfde velg is ook weer zo'n gedoe want dan moet er ook iedere keer weer lood vervangen worden.

Dus het is vrij makkelijk te compenseren als je een ruimte portomonee hebt. Een middenweg lijkt mij zo slecht nog niet zeker niet met de nieuwste crossclimate 3 sport wat gewoon een mooie band is.
Je hinkt op 2 gedachtes, wil je nu wél of niét een tweede set (gewone stalen? zijn die er ?) velgen?
Wat je winterbanden slijten, slijten je zomerbanden dan niét. Dus aan km/set zal het niet veel ontlopen (maar is er wél)

Kijk, als je cross-climate neemt moet je straks in de zomer niet klagen dat je EV een tegenvallend bereik heeft. Dat kost óók geld, en tijd, en ergernis. Het is net wat je kiest.

Gratis winterbanden bestaat niet, het kost wat, en dat "wat"... is afhankelijk van je keuzes.
Glij met een tikkie tegen wat aan (al is het maar een stoeprand...) en je bent al snel méér kwijt.

Keuzes~keuzes.... :? ieder zijn eigen motivering, wij (winterbanden rijders :') ) kunnen alleen adviseren en onze ervaringen delen. :(:)

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:12
Stimulate14 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:23:
[...]

Kan jij niet een paar van die dingen printen :+ ?
Stuur maar een pm, maar de que vormt zich al :o

@DetailingBySmotske

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:47
Hansieo schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:35:
[...]

Je hinkt op 2 gedachtes, wil je nu wél of niét een tweede set (gewone stalen? zijn die er ?) velgen?
Wat je winterbanden slijten, slijten je zomerbanden dan niét. Dus aan km/set zal het niet veel ontlopen (maar is er wél)

Kijk, als je cross-climate neemt moet je straks in de zomer niet klagen dat je EV een tegenvallend bereik heeft. Dat kost óók geld, en tijd, en ergernis. Het is net wat je kiest.

Gratis winterbanden bestaat niet, het kost wat, en dat "wat"... is afhankelijk van je keuzes.
Glij met een tikkie tegen wat aan (al is het maar een stoeprand...) en je bent al snel méér kwijt.

Keuzes~keuzes.... :? ieder zijn eigen motivering, wij (winterbanden rijders :') ) kunnen alleen adviseren en onze ervaringen delen. :(:)
Stalen velgen bestaan niet voor de Polestar 2 performance met Brembo remmen. Dat past fysiek gewoon niet. Een extra set kost dus gewoon een extra set performance velgen die tweedehands al snel richting de 2000 euro gaan en nieuw 4000 euro kosten. Dat is een flink stuk duurder dan een velg laten repareren bij wat parkeerschade.

Dat plus twee sets banden (zomer + winter) waar je snel 1200 euro voor een setje van 4 betaald is simpelweg de investering niet waard. Crossclimate 3 sport is een prima band en qua range maakt het nie uit want qua dagelijkse kilometers rij ik de accu nooit leeg. Ik moet hooguit in de vakantie 1 x extra snelladen en dat is het me wel waard. 😅

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:17
M3rcury schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:40:
[...]

Bij mij liggen de Hancooks er ook onder (vanuit de lease) en bij 10+ graden zoals voorgaande weken maken ze veel meer geluid dan de zomerbanden (vooral bij een snelheid tussen de 110 en 115 km/u). Nu met de sneeuw ben ook ik zeer positief verrast. Terwijl ik andere auto's hier de straat door zie glibberen en glijden, gaat de Polestar strak vooruit. Met de MY24 RWD is het helemaal leuk spelen als je wat extra power geeft en je driftend de bochten door kan. Ook nu met de winterbanden volledige controle. Was bij eerdere voorwiel aangedreven auto's wel anders!

• vithar
Sinds vanmiddag kan ik zowel in de app als in de auto de klimaat timers niet meer muteren. Ook het direct climatiseren starten vanuit de app werkt niet meer. Het enige wat nog werkt is in de auto zelf het climatiseren starten. Het aparte is dat dus ook in de auto zelf de timers niet te muteren zijn: ze zijn niet zichtbaar en de knop 'Timer toevoegen' is greyed out.

Ik heb het entertainment systeem al herstart maar dat biedt helaas geen soelaas. In de app werken andere functies (ontgrendelen, locatie e.d.) wel gewoon. Hebben meer mensen dit probleem en heeft iemand wellicht een oplossing?

• Juancho
vithar schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:35:
Sinds vanmiddag kan ik zowel in de app als in de auto de klimaat timers niet meer muteren. Ook het direct climatiseren starten vanuit de app werkt niet meer. Het enige wat nog werkt is in de auto zelf het climatiseren starten. Het aparte is dat dus ook in de auto zelf de timers niet te muteren zijn: ze zijn niet zichtbaar en de knop 'Timer toevoegen' is greyed out.

Ik heb het entertainment systeem al herstart maar dat biedt helaas geen soelaas. In de app werken andere functies (ontgrendelen, locatie e.d.) wel gewoon. Hebben meer mensen dit probleem en heeft iemand wellicht een oplossing?
Hoe vervelend ook, maar morgenochtend nog eens proberen. Grote kans dat het dan opeens werkt. Had ik een paar weken terug ook. Constant fouten bij het willen voorverwarmen (via de app of een timer). Opeens was het opgelost, vanuit het niets. Of zelfs bij een volgende rit op dezelfde dag werkte het opeens weer.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Rene schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:47:
[...]

Om los te komen is het dan beter om de ESP even uit te zetten ;)
Dat was de volgende stap, maar ik dacht ik probeer het nog 1 keer, omdat ik geen had om te zoeken waar het zit :p

No signature required.

• vithar
Juancho schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:45:
[...]
Hoe vervelend ook, maar morgenochtend nog eens proberen. Grote kans dat het dan opeens werkt. Had ik een paar weken terug ook. Constant fouten bij het willen voorverwarmen (via de app of een timer). Opeens was het opgelost, vanuit het niets. Of zelfs bij een volgende rit op dezelfde dag werkte het opeens weer.
Ik zat nog even op de NL Facebook pagina te kijken en daar stond nog als tip in om een TCAM reset te doen. Dat zojuist gedaan en daarna nog een entertainment reset en nu is het probleem opgelost! Dit dus als tip voor anderen die hier wellicht tegenaan lopen.

• Juancho
vithar schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:47:
[...]

Ik zat nog even op de NL Facebook pagina te kijken en daar stond nog als tip in om een TCAM reset te doen. Dat zojuist gedaan en daarna nog een entertainment reset en nu is het probleem opgelost! Dit dus als tip voor anderen die hier wellicht tegenaan lopen.
Dat werkte bij mij niet toen. Die beide resets voer ik overigens altijd gelijk uit als er iets met de software/app is. Soms helpt het, soms niet.

• Klaus_1250
Exact hetzelfde meegemaakt deze week. Voorverwarmen via App was bijna onmogelijk, ook schema in de auto instellen werkte niet (kon ze wel invoeren, maar ze verdwenen even later). Nu een paar dagen later werkt alles weer, geen resets gedaan.

• Juancho
Iemand de nieuwe OTA al ontvangen waarbij oa 205kW snelladen is gefikst? Die mogen we onderhand toch wel een keer verwachten?

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik had vanmorgen allemaal verlichting fout meldingen met service vereist pop-ups. Hopelijk straks met de rit terug geen problemen. Auto was met rijden sneeuwvrij.

• MR. RHS
Sinds de sneeuw ook aangenaam kennisgemaakt met de feature vooruit schoonvegen. Veegt de sneeuw op de voorruit zo langs t portier het precies naar binnenvalt. 🫣

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-01 13:23
MR. RHS schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:59:
Sinds de sneeuw ook aangenaam kennisgemaakt met de feature vooruit schoonvegen. Veegt de sneeuw op de voorruit zo langs t portier het precies naar binnenvalt. 🫣
Herkenbaar. Tot twee keer aan toe een emmer sneeuw in de auto. Eigenlijk zou Polestar hier een 10 seconden vertraging moeten inbouwen, net voldoende om te zitten en de deur dicht te doen. Of gewoon pas aanzetten als de deur dicht zit.

• N1traat
  • Laatst online: 09-01 16:15
dakathefox schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:23:
[...]
Of gewoon pas aanzetten als de deur dicht zit.
Dit graag. pas als de deur dicht is en dan meteen.

• MR. RHS
Heb hem standaard op interval met detectie staan, #lazy

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:46
Juancho schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:40:
Iemand de nieuwe OTA al ontvangen waarbij oa 205kW snelladen is gefikst? Die mogen we onderhand toch wel een keer verwachten?
Volgens PS support moet die komen in de eerste of de tweede week van januari (2026)
Zit er ook met smart op te wachten ivm wintersport die er aan gaat komen.

• Joosie200
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:40:
Zou fijn zijn. Met 149kW onderweg en drukte bij snelladers is een hogere piek wel mooi meegenomen. Al merkte ik op de terugweg na 2.5 uur rijden op de snelweg in Frankrijk een issue op.

Kwam aan met 13% accu, maar sneller dan 89kW laden kwam er niet van bij een Tesla V4 super charger. Wss was de accu niet optimaal opgewarmd ondanks een navigatie naar de super charger. Dacht dat Polestar wel deed aan het preheaten van het accupack op die manier?

• Klaus_1250
Joosie200 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:56:
[...]

Zou fijn zijn. Met 149kW onderweg en drukte bij snelladers is een hogere piek wel mooi meegenomen. Al merkte ik op de terugweg na 2.5 uur rijden op de snelweg in Frankrijk een issue op.

Kwam aan met 13% accu, maar sneller dan 89kW laden kwam er niet van bij een Tesla V4 super charger. Wss was de accu niet optimaal opgewarmd ondanks een navigatie naar de super charger. Dacht dat Polestar wel deed aan het preheaten van het accupack op die manier?
Het kan ook zijn dat er gewoonweg geen stroom beschikbaar was of dat men knijpt ivm tarieven. Vorige zomer 2 uur in Zweden gestaan, 50 oplaadstations, allemaal bezet, lange rij, ging tussen de 4 en 20 kWu. Wat bijgeladen en naar een volgende stop gereden.

• Flying
  • Laatst online: 20:09
Vandaag naar de dealer toe voor de processorupgrade. Twee a drie uurtjes werk en ondertussen werken vanop afstand. Helaas anders uitgedraaid, ze krijgen de software niet aan de praat en na zes uur hebben ze me naar huis gestuurd met een vervangauto. Hopelijk moet ik die vervangauto niet betalen en krijgen ze het probleem morgen wel opgelost. Nu toch een beetje spijt van mijn keuze om te upgraden, spijt die wanneer het werkt vermoedelijk zal wegebben.

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-01 14:23
Ai, hopelijk niet de dealer in Den Haag, daar heb ik 9 feb een afspraak staat voor de upgrade…

• Juancho
MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:15:
[...]

Volgens PS support moet die komen in de eerste of de tweede week van januari (2026)
Zit er ook met smart op te wachten ivm wintersport die er aan gaat komen.
Komende week dus. Ben benieuwd.

• koekroeck
  • Laatst online: 17:40
Flying schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:03:
Vandaag naar de dealer toe voor de processorupgrade. Twee a drie uurtjes werk en ondertussen werken vanop afstand. Helaas anders uitgedraaid, ze krijgen de software niet aan de praat en na zes uur hebben ze me naar huis gestuurd met een vervangauto. Hopelijk moet ik die vervangauto niet betalen en krijgen ze het probleem morgen wel opgelost. Nu toch een beetje spijt van mijn keuze om te upgraden, spijt die wanneer het werkt vermoedelijk zal wegebben.
Onlangs gesproken met iemand die intern bij Volvo werkt. Het is naar schijnt echt een hit or miss met de nieuwe processor. Veel problemen met de software.

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:02
Das vervelend, ik ben in de markt voor een 2e hands Polestar 2 en die processorupgrade is toch wel 1 van de eerste dingen die ik wil doen. Aangezien de kans dat de auto's die nu op de markt zijn deze upgrade al hebben heel erg klein is omdat 99% ex-lease is.

flickr iRacing Profiel

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Stimulate14 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:34:
Ik had vanmorgen allemaal verlichting fout meldingen met service vereist pop-ups. Hopelijk straks met de rit terug geen problemen. Auto was met rijden sneeuwvrij.
Hoe is het gegaan?

• lonehitman
ed-oorklep schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 09:06:
Das vervelend, ik ben in de markt voor een 2e hands Polestar 2 en die processorupgrade is toch wel 1 van de eerste dingen die ik wil doen. Aangezien de kans dat de auto's die nu op de markt zijn deze upgrade al hebben heel erg klein is omdat 99% ex-lease is.
Laat je ook nietbang praten door een te traag systeem. Ik heb een aantal apps geïnstalleerd en heb nu in 4 maand tijd 1 vastloper gehad. En verder werkt het bij mij vlekkeloos en zonder haperingen.

• Klaus_1250
lonehitman schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:05:
[...]

Laat je ook nietbang praten door een te traag systeem. Ik heb een aantal apps geïnstalleerd en heb nu in 4 maand tijd 1 vastloper gehad. En verder werkt het bij mij vlekkeloos en zonder haperingen.
Misschien verschilt het per app en modeljaar. Maar mijn bevindingen met MY2021 en apps als Youtube Music, ABRP zijn niet heel positief. Vastlopers minimaal elke twee weken. Maar soms ook dagelijks bij lange ritten.

Misschien toch maar weer eens (wireless) CarPlay uitproberen. Vond dat minder fijn werken, maar dat loopt eigenlijk nooit vast (tenzij je iPhone overheat als je tegelijkertijd laad)

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:02
lonehitman schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:05:
[...]

Is natuurlijk ook wel gewoon iets om te ervaren inderdaad, afhankelijk van hoe je t allemaal gebruikt. Had ik nog niet bij stilgestaan.

flickr iRacing Profiel

• Joosie200
  • Niet online
Wil je veel wisselen tussen apps en dat ze open blijven staan dan kan ik mij de upgrade goed voorstellen dat het de moeite waard is. Ik heb nu twee 1000km ritten gemaakt. Primair Google Maps open, verder radio aan. Nog geen cross Spotify list, YouTube bij laden gebruiken ingezet. Het voelt voor mij als die Tesla hw 2 naar hw 3 stap aan dat je van 3g naar lte kon en af was van een traag infotainment systeem.

Wat dat betreft verlengt het wel het gebruik van de auto op zich. Vandaag de mrb brief op de mat. 101 euro voor drie maanden ofwel 33,66 per maand aan belasting. Vind ik nog betaalbaar te noemen voor het gewicht van de P2.

• lonehitman
Joosie200 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:50:
Wil je veel wisselen tussen apps en dat ze open blijven staan dan kan ik mij de upgrade goed voorstellen dat het de moeite waard is. Ik heb nu twee 1000km ritten gemaakt. Primair Google Maps open, verder radio aan. Nog geen cross Spotify list, YouTube bij laden gebruiken ingezet. Het voelt voor mij als die Tesla hw 2 naar hw 3 stap aan dat je van 3g naar lte kon en af was van een traag infotainment systeem.

Wat dat betreft verlengt het wel het gebruik van de auto op zich. Vandaag de mrb brief op de mat. 101 euro voor drie maanden ofwel 33,66 per maand aan belasting. Vind ik nog betaalbaar te noemen voor het gewicht van de P2.
Is die 101 niet het maandbedrag?

• Joosie200
  • Niet online
lonehitman schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:54:
[...]

Is die 101 niet het maandbedrag?
Ik zie een basistarief en opcenten voor een volledig tijdvak 3 maanden = 101 euro in de brief. Was benieuwd naar de hoogte gezien de wispelturigheid van de politiek. Maar denk dat die provinciale opcenten nog het verschil kunnen geven? Basisbedrag min opcenten is iig 65.95 voor 3 maanden.

• lonehitman
Joosie200 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:58:
[...]

Ik zie een basistarief en opcenten voor een volledig tijdvak 3 maanden = 101 euro in de brief. Was benieuwd naar de hoogte gezien de wispelturigheid van de politiek. Maar denk dat die provinciale opcenten nog het verschil kunnen geven? Basisbedrag min opcenten is iig 65.95 voor 3 maanden.
Ik ga volgens berekening 88 betalen per maand. Ps2 69kwh uit 2023 .

• Joosie200
  • Niet online
lonehitman schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:02:
[...]

Ik ga volgens berekening 88 betalen per maand. Ps2 69kwh uit 2023 .
Kan ook zijn dat ze mij nog drie maanden het 2025 tarief geven omdat ik op tweede kerstdag de P2 MY21 launch model heb opgehaald. Maar ik zie maar 1 uiteenzetting voor volledig tijdvak. En voor het eerste verkorte tijdvak tot medio februari als eerste factuur een lager bedrag. Maar dat matcht ook met het volledig tijdvak bedrag naar rato.

88 euro maandelijks is andere koek maar dat zou wel logischer zijn gezien het gewicht. Dan nog vind ik het te overzien. Polestar vraagt voor hun auto abonnement al snel 680-780 euro per maand en het lijkt me stug dat mijn launch model nog zoveel afschrijving gaat meepakken. Dan zou ik hem aan een volgende koper niet hoger kwijt kunnen dan 10k.

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Zojuist een trekhaak eronder laten zetten bij Polestar is Beesd. Supersnel in iets meer als een uur. Gelijk ook de nieuwe software gekregen😀😀

P2 2026 Prime Space DMLR november 2025

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:46
DutchBB schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:02:
Zojuist een trekhaak eronder laten zetten bij Polestar is Beesd. Supersnel in iets meer als een uur. Gelijk ook de nieuwe software gekregen😀😀
Net weer een mail gestuurd naar PS support wanneer die nieuwe software eindelijk OTA aangeboden zal worden. Werd er in Beesd iets over gezegd toevallig?

• DutchBB
  • Niet online
MrMGeeIsTheName schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:09:
[...]

Net weer een mail gestuurd naar PS support wanneer die nieuwe software eindelijk OTA aangeboden zal worden. Werd er in Beesd iets over gezegd toevallig?
Wel gevraagd, ze wisten het niet..

• SirLenncelot
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:14:
[...]
Kan ook zijn dat ze mij nog drie maanden het 2025 tarief geven omdat ik op tweede kerstdag de P2 MY21 launch model heb opgehaald. Maar ik zie maar 1 uiteenzetting voor volledig tijdvak. En voor het eerste verkorte tijdvak tot medio februari als eerste factuur een lager bedrag. Maar dat matcht ook met het volledig tijdvak bedrag naar rato.
Dat denk ik wel, ik heb een keer een heel kwartaal moeten aftikken omdat ik op 31-12 nog even snel de auto van mijn ouders op mijn naam zette. En bonus, zij hebben niets teruggekregen. Belastingdienst pakte dus dubbel. Misschien in de tussentijd wel al verbeterd.

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:58
DutchBB schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:02:
Hoeveel was je er uiteindelijk voor kwijt als ik vragen mag?

• Flying
  • Laatst online: 20:09
Vanmorgen bericht gekregen dat mijn auto klaar stond. Gelijk erheen gegaan, vervangauto ingeleverd en mijn eigen auto in. Alle instellingen gewist, maar bloedsnel is die infotainment nu. Had helaas geen tijd om veel te prutsen, want gewoon nog terug naar het werk (en nu ook pas thuis en geen zin om nog te zitten prutsen ermee). Bij vertrek vanavond deed de camera het niet. Benieuwd of het morgenochtend wel werkt.

Edit: camera werkt inmiddels. Toch nog even getest en profiel terwijl goed ingesteld. Krijg nu de app niet gekoppeld. Hij vindt mijn telefoon niet en omgekerd. Zorgen voor morgenavond.

[ Voor 18% gewijzigd door Flying op 09-01-2026 20:35 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Joosie200 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:14:
[...]

88 euro maandelijks is andere koek maar dat zou wel logischer zijn gezien het gewicht. Dan nog vind ik het te overzien. Polestar vraagt voor hun auto abonnement al snel 680-780 euro per maand en het lijkt me stug dat mijn launch model nog zoveel afschrijving gaat meepakken. Dan zou ik hem aan een volgende koper niet hoger kwijt kunnen dan 10k.
Bij mij vielen de blauwe enveloppen ook op de mat vandaag. Mijn MY21 PS2 heb ik de dag voor kerst opgepikt en ook bij mij 34 euro/maand. Maar op de achterkant las ik al dat ze bij deze het kwarttarief rekenen. Ik ga er gewoon vanuit dat de software bij ds BD wat traag loopt (ze moeten sowieso toch eerst de laatste dagen 2025 innen) en je over een paar weken (of zelds maanden) alsnog de correctie+naheffing op de mat krijgt om 70% van het normale tarief voor de gewichtsklasse te betalen. Die bedragen en regelgeving zijn immers gewoon bekendgemaakt.

Bij private lease is er doorgaans in de voorwaarden overigens ook opgenomen dat men extra kosten, zoals verhoogde wegenbelasting, gewoon doorberekenen.

• DutchBB
  • Niet online
luke22 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:48:
[...]

Hoeveel was je er uiteindelijk voor kwijt als ik vragen mag?
1330 elektrisch inklapbaar

Pagina: 1 ... 230 231 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.