• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
Joosie200 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 23:51:
Vandaag een LRDM 19 inch in thunder grey opgehaald. Launch model en je merkt hoe de pre facelift alles behalve efficiënt te noemen is rondom het nulpunt op snelweg kruissnelheid. Maar gezien de prijs van een MY24 facelift Lrsm vond ik dat nog een stap tever. Om over het abonnement idee maar te negeren. 1) er is nauwelijks voorraad te selecteren 2) indien wel tegen absurde maandelijkse prijzen. Ook de reden om er uiteindelijk een te kopen. Behoud ik de flexibiliteit om mijn eigen looptijd aan te houden. En gezien de kop er inmiddels ruimschoots af is was mijn inschatting dat de afschrijving nu afvlakt.

Morgen een 1000km challenge. Niet van Oslo naar Geilo maar naar la France. Ik ben hiervoor een Citroën EC4 gewend geweest. En oké Polestar 2 heeft nog een transmissietunnel aan boord, geen 800 volt laadtechniek. Maar toch kachelt het toch leuker door in een LRDM. Morgen maar ervaren hoe verder de P2 mij gaat brengen tussen laadstops in. Mijn exemplaar loopt ook tegen de 120k km beurt aan. Wijkt die 30k interval beurt nog af van de overige beurten? Of is het interieurfilter vervangen, remvloeistof, ruiten vloeistof en check op banden, remmerij en SOH accu?
Gefeliciteerd met je ps2, ik heb ook zo een laatst gekocht. Met die prijzen onder €20k lijken het wel weggevertjes. Mijn guilty pleasure is de sportmodus die je via infotainment kan activeren.
Je onderhoudsvraag wordt hier beantwoord: https://www.polestar-forum.com/posts/204067/
Succes met je 1000km challenge!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ReconE schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 06:50:
[...]

Gefeliciteerd met je ps2, ik heb ook zo een laatst gekocht. Met die prijzen onder €20k lijken het wel weggevertjes. Mijn guilty pleasure is de sportmodus die je via infotainment kan activeren.
Je onderhoudsvraag wordt hier beantwoord: https://www.polestar-forum.com/posts/204067/
Succes met je 1000km challenge!
Thnx. Al twijfelde ik wel tussen een launch model LRDM of een 2022 LRSM. Die laatste kon ik ook kopen in mijn budget maar uiteindelijk toch een launch model gekozen. Awd en in 4.7 seconde van 0 tot 100km blijft leuker dan die 7.4 seconde. En MY22 is nog steeds geen facelift editie dus vroeg me sowieso af wat de meerwaarde is tov launch model.

Eerste stint zit erop. 250km in 2.5 uur, nu laden / koffiestop en door België heen op naar Luxemburg.

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:17
Mijn MY26 heeft ook het donkere beeld wat @Juancho omschrijft, stuk slechter dan de Mazda 3 die ik hiervoor had. Dat beeld leek meer op wat @vithar laat zien. Ik hoop dat de update het verbeterd, anders kijken wat Polestar hieraan kan doen want in het donker is de camera onbruikbaar.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:44
Juancho schreef op donderdag 25 december 2025 @ 10:42:
[...]

Serieus? Ik zie echt helemaal niks in het donker op de camera. Even slecht als m'n 1e generatie xc40. Ik zit op 3.6.4 wat volgens mij de laaste versie is los van die nieuwe via de garage met fix voor snelladen.

Zou wel enorm fijn zijn als dit idd met die nieuwe update eindelijk opgelost is! Meer mensen die dit kunnen bevestigen? Want dan is het wel even een bezoekje Volvo dealer waard ipv te wachten op de OTA. Want ik irriteer me behoorlijk vaak aan dit issue bij parkeren in het donker.

Anderzijds, dit zou toch bij uitstek een enorme verbetering zijn die je in de releasenotes zet. Maar dat staat het niet.

Zou je eens een foto kunnen maken als je weer parkeert in het donker?
Wellicht dat je zelf iets kan "toevoegen"?? ik meen een keer iets gezien te hebben dat er automatisch een LED bar mee aangaat bij het in achteruit schakelen.

LET OP dit mag dus NIET met de hand!!

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:20
Het pinnetje in de MY26 is nog niet gefikst hoor. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBDDNizMcqpla_ngdot0y1rtCtc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IktQNqrgloIaysWN1UkIfGk4.jpg?f=fotoalbum_large

• Hansieo
ach-jee schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 14:59:
Het pinnetje in de MY26 is nog niet gefikst hoor. [Afbeelding]
ik heb een"uitschuifbare" zwabber?? stick in de auto. (voor de zekerheid, maar nog niet nodig gehad)

(action ... koste bijna niks) en heb aan één zijde met de vijl een lichte holte gemaakt die ik (indien nodig) onder de kabel steun. Door de variabele lengte kan ik óók indien gewenst langs een stoepje ofzo staan.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:16
1. Dit is toch helemaal niet nodig? Het volstaat volgens mij om de kabel vast te houden tot het laadproces gestart is. Dan wordt de kabel namelijk gelocked en kan je die vervolgens rustig loslaten
2. In de eerste weken dat wij MY26 hadden ook issues hiermee gehad, vooral en volgens mij ook alleen bij Fastned. Nu geen last meer van zonder iets gedaan te hebben. Maar anders kan Volvo dat pinnetje zo ff iets buigen toch?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Juancho
Hansieo schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 14:50:
[...]

Wellicht dat je zelf iets kan "toevoegen"?? ik meen een keer iets gezien te hebben dat er automatisch een LED bar mee aangaat bij het in achteruit schakelen.

LET OP dit mag dus NIET met de hand!!
Ik ga zelf niet lopen prutsen hiermee. Ik vind gewoon dat Polestar dat zelf prima kan of had moeten oplossen. Softwarematig kan er ook vast nog wel iets gedaan worden om te tweaken. Die afbeelding hierboven van iemand die liet zien hoe het beeld was, dat is gewoon prima. Ik hoop dan maar dat het idd met die laatste update echt beter is geworden.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• ach-jee
Juancho schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 16:58:
[...]

1. Dit is toch helemaal niet nodig? Het volstaat volgens mij om de kabel vast te houden tot het laadproces gestart is. Dan wordt de kabel namelijk gelocked en kan je die vervolgens rustig loslaten
2. In de eerste weken dat wij MY26 hadden ook issues hiermee gehad, vooral en volgens mij ook alleen bij Fastned. Nu geen last meer van zonder iets gedaan te hebben. Maar anders kan Volvo dat pinnetje zo ff iets buigen toch?
Trust me, dit was de oplossing na 40 pogingen, stopte ook gewoon tijdens het laden. Ga zelf even buigen ergens de komende de dagen.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 01:17
Juancho schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 00:52:
Het lijkt me totaal niet logisch eigenlijk dat we beide MY26 hebben die pas net op de markt is maar dat jouw PS2, die je 3 maanden ofzo na mij kreeg, opeens een totaal andere en betere camera heeft.
Ik ben niet bekend met Polestar / Volvo, wel met logistiek en oa auto industrie. Voor veel onderdelen zijn er meerdere leveranciers. Specificaties zouden wel overeen moeten komen, tenminste, er is een minimale specificatie waaraan de onderdelen moeten voldoen. Beeld van mijn camera (MY 2026, september 2025) komt overeen met die van vithar.

• Juancho
Klaus_1250 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 22:03:
[...]

Ik ben niet bekend met Polestar / Volvo, wel met logistiek en oa auto industrie. Voor veel onderdelen zijn er meerdere leveranciers. Specificaties zouden wel overeen moeten komen, tenminste, er is een minimale specificatie waaraan de onderdelen moeten voldoen. Beeld van mijn camera (MY 2026, september 2025) komt overeen met die van vithar.
Welke software versie draait op je Polestar dan? Voorlopig zie ik daar vooral verschil in. Wij hebben dan overigens vrijwel dezelfde batch PS2 denk ik, mijne is eind augustus afgeleverd. Kan me oprecht niet voorstellen dat door die 1 a 2 weken verschil jij een veel betere camera hebt dan die van mij.

Ik kan helaas pas maandagavond fotos maken aangezien de vrouw met de PS op pad is tot dan.

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:37
ach-jee schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:40:
[...]
Trust me, dit was de oplossing na 40 pogingen, stopte ook gewoon tijdens het laden. Ga zelf even buigen ergens de komende de dagen.
hmmmmzzzz ok, je kan dit makkelijker oplossen want dit ziet er redelijk onnodig uit. Ik moet de pin eigenlijk ook nog laten buigen maar de workaround die ik gebruik werkt ook prima zonder onzin.

Allereerst, wat Juancho zegt klopt niet. Ik heb bij fastnet ook de kabel vastgehouden tot het laadproces begon en als ik hem dan losliet stopte het laadproces direct met de melding laadfout in het beelscherm. De pin disconnect dan simpelweg gewoon en de tijd dat ik iets moet vast houden tijden het tanken / laden ligt wel achter mij inmiddels.

Dan nu het issue in mijn situatie. Als ik de auto zo parkeer dat de kabel naar de voorkant van de auto hangt dan disconnect hij bij fastned laders. Parkeer ik de auto wat verder naar voren zodat de kabel naar de achterkant van de auto hangt dan heb ik geen probleem.

Kortom, parkeer je auto zo dat het laadstation zich achter de auto bevind. Je hebt dan geen enkel probleem.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Misschien een open deur voor de camera, maar die moet je regelmatig even schoonvegen. Het beeld is al niet super, maar de plaatsing is erg gevoelig voor vuil en daar wordt het beeld niet beter van.

Over het algemeen maak ik weinig gebruik van de camera, auditief signaal is voor mij voldoende. Daarom heb ik het zelf pas laat door als het beeld weer eens bijna volledig op zwart staat, veegje over de camera, duim aan broek afvegen en klaar ;)

• FutureTrunksZ
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-02 21:42
Ik overweeg een Polestar 2 occasion aan te schaffen en mij valt op dat het aanbod in LRSM (Single Motor) zeer schaars is t.o.v. LRDM (Dual Motor).

Nou hoef ik voor dagelijks gebruik niet de maximale range te hebben die de LRSM biedt maar ik heb ook een caravan en zou deze graag achter de Polestar willen kunnen gebruiken zonder dat de range vies gaat tegenvallen. De WLTP van de LRSM is een stuk beter, maar als ik op https://caravantrekker.nl/info/actieradius de LRSM en LRDM vergelijk qua actieradius met caravan erachterkom ik op vrijwel identieke actieradius rond de 220 km.

Het lijkt er dan dus op dat de Dual Motor minder last heeft van range vermindering dan de Single Motor. Kan iemand mij vertellen of dat zou kunnen kloppen?

• Hansieo
Mét caravan gaat je range flink naar beneden. punt. (álle EV's last van!)
Dus moet je extra stops hebben. punt.

Maakt het je dan werkelijk uit dat je iets langer staat te laden??? tijdens die paar "aanrij" dagen??
weegt dat werkelijk op, tegen een krachtige permanénte! AWD rijden met caravan??

[ Voor 3% gewijzigd door Hansieo op 29-12-2025 11:00 ]

• Joosie200
  • Niet online
De route: NL - Maastricht - Arlon - Metz - Nancy - Langres - Dijon - Beane - Chalon sur Saone verliep normaal. Ik heb telkens een stint van vertrekken op 80% en arriveren tussen 15-20% kunnen aanhouden. In NL 110km aangehouden, in België / Frankrijk 130km/u. Met op en rond het vriespunt en zonnetje was het LRDM launch verbruik 23kwh/100km. Verre van zuinig, maar het is een fijne reisauto.

Ook meteen kunnen zien hoeveel ie in stand-by verbruikt buiten waarbij de nachten zakken tot -2 graden. Ik kwam aan op 15% en na drie dagen geparkeerd stil staan stond ie op 5%. Wel meteen een sterretje gespot in de voorruit. Wss opgepikt op de tolweg of ergens in de ardennen. Kortom ik kan een carglass afspraak maken. Bij andere auto's nooit meegemaakt maar het kan gebeuren. En ook hebben de Michelin primacy banden wel het beste gehad. Tijd voor een setje cross climate 2 of 3 rondom. Of hebben anderen ervaring met de Goodyear Vector 4 seasons generatie 3?

• vithar
  • Laatst online: 21-02 12:51
Joosie200 schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:30:
Ook meteen kunnen zien hoeveel ie in stand-by verbruikt buiten waarbij de nachten zakken tot -2 graden. Ik kwam aan op 15% en na drie dagen geparkeerd stil staan stond ie op 5%.
Normaal gesproken heeft de PS2 zo goed als geen standby gebruik, dus dan is 10% erg veel. Het is wel zo dat als je hem met een warme accu wegzet en de accu dan koud wordt er een paar procent (3 à 4) optisch verdwijnt; die krijg je weer terug als de accu weer opwarmt. Je hebt geen (dagelijkse/wekelijkse) timer voor voorverwarming aanstaan of per ongeluk een keer voorverwarmen gestart toen hij stil stond?

• Rene
  • Laatst online: 22:26
Voor wat betreft de camera. Wat een slok op een borrel scheelt is de helderheid van het scherm. Ik rij altijd med een behoorlijk gedimd scherm in het donker. Als ik vervolgens mijn scherm op max helderheid zet was het camerabeeld ook 3x zo helder.

Ik had hiervoor een mooie draaiknop zitten maar deze is er later volgens mij vanaf bezuinigd.

Snap niet dat Polestar de helderheid omhoog gooit als je in zijn achteruit gaat. Dit doen sommige merken wel.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door een LED lamp te monteren welke ik kon activeren met de homelink knop van de binnenspiegel. Het is niet de beste camera…. (Zie het verschil)

[ Voor 23% gewijzigd door Rene op 29-12-2025 14:13 ]

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:03

Ibex

^^ met stom.

Jammer dat ze bij de nieuwere modellen die homelink knoppen er hebben uitgehaald.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-02 21:07
Ik krijg sinds een paar dagen in dr app de melding "12v lage acculading' met een rood uitroepteken. Met de auto naar PS geweest, maar volgens hen is mijn accu 95% en helemaal in orde. In de auto geen meldingen of vreemde zaken. Wie weet meer?

• Joosie200
  • Niet online
vithar schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:57:
[...]

Normaal gesproken heeft de PS2 zo goed als geen standby gebruik, dus dan is 10% erg veel. Het is wel zo dat als je hem met een warme accu wegzet en de accu dan koud wordt er een paar procent (3 à 4) optisch verdwijnt; die krijg je weer terug als de accu weer opwarmt. Je hebt geen (dagelijkse/wekelijkse) timer voor voorverwarming aanstaan of per ongeluk een keer voorverwarmen gestart toen hij stil stond?
Dan ga ik in de gaten houden voor morgen. Ik heb idd geen timer voor voorverwarmen gekozen verder. En kwam natuurlijk na 1000km rijden wel met een langdurig in gebruik accu aan na 3x snellader. Ben gaan rijden met 2.6 bar in de banden vanaf Nederland. Nu lees ik hier dat sommige de PS2 al op 3 bar zetten voor een lange rit.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:35
Ibex schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:47:
Jammer dat ze bij de nieuwere modellen die homelink knoppen er hebben uitgehaald.
Dure oplossing: XBB dongle, deze maakt het mogelijk om extra achteruitrijlampen te monteren en automatisch te schakelen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:45
Riminii schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:57:
Ik krijg sinds een paar dagen in dr app de melding "12v lage acculading' met een rood uitroepteken. Met de auto naar PS geweest, maar volgens hen is mijn accu 95% en helemaal in orde. In de auto geen meldingen of vreemde zaken. Wie weet meer?
Hier ook gehad, van half november kreeg ik die melding. 3 weken geleden laten nakijken en was nog 74%, was geen probleem mee. Ik had de app 2 weken geleden bijgewerkt naar 5.1.0 en de melding niet meer gezien.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
Rene schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:10:
Voor wat betreft de camera. Wat een slok op een borrel scheelt is de helderheid van het scherm. Ik rij altijd med een behoorlijk gedimd scherm in het donker. Als ik vervolgens mijn scherm op max helderheid zet was het camerabeeld ook 3x zo helder.

Ik had hiervoor een mooie draaiknop zitten maar deze is er later volgens mij vanaf bezuinigd.

Snap niet dat Polestar de helderheid omhoog gooit als je in zijn achteruit gaat. Dit doen sommige merken wel.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door een LED lamp te monteren welke ik kon activeren met de homelink knop van de binnenspiegel. Het is niet de beste camera…. (Zie het verschil)

[Video: 20. april 2022]
Welke lamp gebruik je daar voor? Ziet er erg handig uit

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:19
Vraag - binnenkort ga ik op wintersport, de eerste lange reis met de PS2.
Krijg je een melding van de naviagatie als je het volgende laadpunt niet gaat halen omdat je te onzuinig rijd of gaat de navigatie een nieuw navigatie punt berekenen voor je wat je wel haalt? Ik kan hier niks over vinden. Wie heeft hier ervaring mee?

• Juancho
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:30:
Krijg je een melding van de naviagatie als je het volgende laadpunt niet gaat halen omdat je te onzuinig rijd of gaat de navigatie een nieuw navigatie punt berekenen voor je wat je wel haalt? Ik kan hier niks over vinden. Wie heeft hier ervaring mee?
Als het goed is berekent Maps dat idd continue en zal, als je je eerstvolgende bestemming niet haalt met laad suggesties komen. Je kan via het filter zelf nog bepalen waar je graag wil laden. Bijv Fastned/Ionity/Shell/Tesla etc.

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-02 02:09
Rene schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:10:

[Video: 20. april 2022]
Netjes gedaan! Ik zag je post al op Facebook. Ik overweeg het ook te doen

• Klaus_1250
Juancho schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:28:
Als het goed is berekent Maps dat idd continue en zal, als je je eerstvolgende bestemming niet haalt met laad suggesties komen. Je kan via het filter zelf nog bepalen waar je graag wil laden. Bijv Fastned/Ionity/Shell/Tesla etc.
Je ziet ook continu in het scherm wat je batterij percentage bij de stop gaat zijn. Dus als je het langzaam ziet teruglopen weet je dat je te onzuinig aan het rijden bent. Als het te hoog is, kan je het gas wat verder intrappen of een volgende laadstop selecteren.
In plaats van Google Maps, die standaard op de Polestar zit, kan je ook ABRP gebruiken, maar hier moet je dan wel een abbo voor aanschaffen.
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:30:
Weet niet welke kant je opgaat voor wintersport en hoeveel ervaring je hebt met elektrisch rijden. Maar bereid je wel goed voor als je in de vakantie periode gaat. Vooraf alvast even de beoogde laadstops/aanbieders bekijken, of je direct aan de snelweg wil laden of net erbuiten (aan de snelweg kan wel eens een wachtrij van een uur staan). Ook de plaats van bestemming even goed bekijken qua laadpalen. Kan meevallen/tegenvallen afhankelijk uit welk land de meeste bezoekers zijn.
Ik heb sinds kort een MY2026, is dit een probleem van bepaalde bouwjaren? Met de MY2021 heb ik nagenoeg geen problemen gehad, alleen 2 keer in het buitenland.
Net niet denk ik. Mijn Accesspoint staat op WPA3/WPA2 modus, dus WPA2 fallback. Ik snap eigenlijk niet dat Polestar anno 2026 alleen WPA2 ondersteund. Tis al weer 7 jaar geleden dat men met WPA3 op de proppen kwam.

[ Voor 60% gewijzigd door Klaus_1250 op 30-12-2025 22:03 ]

• ach-jee
Klaus_1250 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:22:
[...]

Ik heb sinds kort een MY2026, is dit een probleem van bepaalde bouwjaren? Met de MY2021 heb ik nagenoeg geen problemen gehad, alleen 2 keer in het buitenland.
Ik heb er met m’n launch editie 5 jaar geen last van gehad, en ook met de MY26 tot nu toe een handvol keer zonder probleem aan de snellader gehangen. Misschien dat er net wat meer speling op deze connector zat.

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:19
Klaus_1250 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:22:
[...]

Je ziet ook continu in het scherm wat je batterij percentage bij de stop gaat zijn. Dus als je het langzaam ziet teruglopen weet je dat je te onzuinig aan het rijden bent. Als het te hoog is, kan je het gas wat verder intrappen of een volgende laadstop selecteren.
In plaats van Google Maps, die standaard op de Polestar zit, kan je ook ABRP gebruiken, maar hier moet je dan wel een abbo voor aanschaffen.

[...]

Weet niet welke kant je opgaat voor wintersport en hoeveel ervaring je hebt met elektrisch rijden. Maar bereid je wel goed voor als je in de vakantie periode gaat. Vooraf alvast even de beoogde laadstops/aanbieders bekijken, of je direct aan de snelweg wil laden of net erbuiten (aan de snelweg kan wel eens een wachtrij van een uur staan). Ook de plaats van bestemming even goed bekijken qua laadpalen. Kan meevallen/tegenvallen afhankelijk uit welk land de meeste bezoekers zijn.

[...]

[...]

Net niet denk ik. Mijn Accesspoint staat op WPA3/WPA2 modus, dus WPA2 fallback. Ik snap eigenlijk niet dat Polestar anno 2026 alleen WPA2 ondersteund. Tis al weer 7 jaar geleden dat men met WPA3 op de proppen kwam.
Dank voor de tips, gaat goed komen.

• Juancho
Ik zou nog even vergelijkingsfoto's sturen wbt de camera in het donker aangezien @vithar op zijn foto's een veel beter zicht had.

net even in de auto gestapt, de auto staat voor het huis op een openbare parkeerplek met aan de overkant van de straat wel straatverlichting maar dat reikt niet zo ver naar de andere kant. Zoals op de foto's te zien is, heb je helemaal niks aan de camera. Er zijn toch echt duidelijke witte lijnen te zien normaliter die het parkeervlak markeren. Overdag werkt dat perfect met de camera en sta je altijd netjes in het vak. In het donker is dat volstrekt kansloos... Ik begrijp dan ook totaal niet waar het verschil aan kan liggen met de foto's van @vithar behalve evt. dan een nieuwe update van het camerabeeld dan wel/niet in de komende OTA zit.... Ben ook benieuwd of anderen hier mijn camerabeeld in het donker herkennen. Ik wil namelijk anders deze foto's van mij en evt. die van @vithar (ik vraag natuurlijk eerst je toestemming) maandag naar Polestar sturen want dit moeten ze toch gewoon veel beter maken lijkt me.

Oordeel zelf:

Deze eerste foto heb ik gemaakt door bewust even achteruit te parkeren zodat er wat licht van de auto komt. Dat helpt alleen ook helemaal niks:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxX6NwgZ_GWWApMEUON__c6CEK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uEVlLqQJVF1t1qZo8uCMChz.jpg?f=fotoalbum_large

De volgende foto's heb ik gemaakt gewoon uit stilstand van de auto, dus niet in R. Ook dan niks zichtbaar en alles is pikzwart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIOZCxJHmIj86y8ktaxoTIewJhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZy5ujqsq4gUqn1zJbKdjjfh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cLq-MgQpFJH1f5Qj_6ti8gKJBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YE2atRANMNkXXlXUAUFI7HeO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHUlMjLQyFx2L6sI7R-M2XczX4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sedwjZgKDjfdEb0bJK0iFJVK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZW6tnC05ixbLCQpKmJrGKKz78xI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctCtolPbGo6HUsKhU167f9vj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 01-01-2026 17:26 ]

• Juancho
Los van het uitermate vervelende camera zich in het donker, kwam ik (via de PS FB pagina) nog een bug tegen: de verlichting in de kofferbak!!

Dit werkt niet als je:

1. via de schopsensor de kofferbak opent
2. via de knop bij de kofferbak de klep opent

Dit werkt wel:

1. als je via de knop naast het stuur de kofferbak opent

Via de sleutel de kofferbak openen vergeten te testen. Dit is toch gewoon een dikke vette bug? De verlichting behoort toch gewoon altijd aan te gaan als de klep opent?? Dus ook dit gaat maandag naar Polestar als bug!

Edit: ik zie net in de releasenotes van de komende OTA (die al beschikbaar is via de werkplaats) dat het daarmee opgelost wordt?
Bugfix voor wanneer de interieurverlichting van de bagageruimte achterin af en toe niet aanging

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 01-01-2026 17:35 ]

• vithar
  • Laatst online: 21-02 12:51
Juancho schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:21:
Ik wil namelijk anders deze foto's van mij en evt. die van @vithar (ik vraag natuurlijk eerst je toestemming) maandag naar Polestar sturen want dit moeten ze toch gewoon veel beter maken lijkt me.
Geen probleem om die te gebruiken @Juancho . Ik las ook nog van iemand die de helderheid van het scherm had opgeschroefd; wellicht is dat nog een optie?

Het issue met de kofferbak-verlichting heb ik inderdaad niet, dus dat is dan opgelost met de software update.

• Juancho
vithar schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 18:06:
[...]

Geen probleem om die te gebruiken @Juancho . Ik las ook nog van iemand die de helderheid van het scherm had opgeschroefd; wellicht is dat nog een optie?

Het issue met de kofferbak-verlichting heb ik inderdaad niet, dus dat is dan opgelost met de software update.
Nee dat is absoluut geen oplossing want je gaat niet als je wilt u parkeren in het donker eerst het menu in moeten om de helderheid aan te passen. Dan parkeren. Dan weer de helderheid terugzetten en dat soms een paar keer per avond. Wat een gedoe. Polestar mag het oplossen.

Maar ik zal voor de zekerheid eerst de OTA afwachten of anders even langs m'n vaste Volvo dealer rijden om die te laten installeren. Maar het verschil is toch mega groot vind je niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 01-01-2026 18:12 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Juancho schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 18:12:
[...]

Nee dat is absoluut geen oplossing want je gaat niet als je wilt u parkeren in het donker eerst het menu in moeten om de helderheid aan te passen. Dan parkeren. Dan weer de helderheid terugzetten en dat soms een paar keer per avond. Wat een gedoe. Polestar mag het oplossen.

Maar ik zal voor de zekerheid eerst de OTA afwachten of anders even langs m'n vaste Volvo dealer rijden om die te laten installeren. Maar het verschil is toch mega groot vind je niet?
Onze my23 is ook niet heel erg helder, maar zo slecht heb ik het nog niet gezien.

Als het echt pikdonker is zie je bij ons nog meestal wel iets van de rode lampen achter.

No signature required.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:17
Ik kreeg vandaag een verlengingsvoorstel voor mijn garantie bij Eurotrust. Mijn garantie loopt af na april 2026. Ze doen mij een verlengingsvoorstel van 2 jaar voor € 1.100,-. Ik heb een Polestar 2 69kw uit 2023. Is dit weggegooid geld of een verstandige keuze?

[ Voor 3% gewijzigd door lonehitman op 02-01-2026 11:38 ]

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:49
lonehitman schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:13:
Ik kreeg vandaag een verlengingsvoorstel van Eurotrust. Mijn garantie loopt af na april 2026. Ze doen mij een verlengingsvoorstel van 2 jaar voor € 1.100,-. Ik heb een Polestar 2 69kw uit 2023. Is dit weggegooid geld of een verstandige keuze?
Een verlengingsvoorstel van wat? Verzekering, garantie?

• tormentor1985
MR. RHS schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:14:
[...]

Ik vermoed verlengde garantie. Ik heb zelf een jaar autotrust erbij genomen en kan ook uiterlijk februari verlengen met een jaar.

Nou heb je natuurlijk garantie op een occasion maar gezien ik de auto gekocht heb bij een dealer die 2 uur rijden van mijn huis ligt was autotrust wel prettig. Ik hoef nu niet met mijn auto terug naar Enschede voor een garantie probleem. Ik heb nu een gescheurde ashoes passagier zijde voor. Ik hoorde onlangs met maximaal sturen een irritant geluid. Na een rondje wasstraat was het weg maar ik ging toch even op onderzoek uit.

Ik dacht het geluid te horen van bestuurderskant voor maar uiteindelijk vond ik een wiel / remklauw vol met vet aan de passagierskant. Na wat verder zoeken zag ik dus een scheur van +/- 1,5 cm in de ashoes. Contact opgenomen met autotrust en die vervangen dat netjes onder garantie. Het nadeel is wel dat de garages waar ik terrecht kan druk zijn en reparatie pas kan op 15 januari. Tot die tijd rijd ik maar niet met de auto.... Geen zin dat de homokineet kapot gaat.

Ook ik zit te twijfelen te verlengen. Ze dekken erg veel waaronder ook de OBC, electromotoren, aandrijfsassen wat toch kwetsbare delen zijn van de PS2. Voor mij zijn de kosten wel 850 euro voor een extra jaar. Keuzes.... Ik ga ook met de auto naar noord spanje de eerste weken van augustus en kan ook daar terrecht met problemen die dan gratis gerepareerd worden. Maja onder welke termijn? Je kan niet achteraf een bon indienen als een garage waar autotrust mee samen werkt niet eerst even een offerte gemaakt heeft en dez goedgekeurd is want dan vergoeden ze niets....

Ik twijfel ook heel erg. Foto toegevoegd van de ellende. Vraag me echt weer af hoe er een scheur kan ontstaan in een ashoes van nog geen 5 jaar oud en slechts 70.000 km op de teller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iubzH4DXM0miBtpaMFMClMrWWGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWj9zT99kAofhjU9Blts7c8c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door tormentor1985 op 02-01-2026 11:18 ]

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-02 17:09
tormentor1985 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:12:
[...]

Ik twijfel ook heel erg. Foto toegevoegd van de ellende. Vraag me echt weer af hoe er een scheur kan ontstaan in een ashoes van nog geen 5 jaar oud en slechts 70.000 km op de teller.
Ik heb in mijn 2020 P2 maar liefst 4 keer een gescheurde ashoes gehad, links en rechts voor.
De eerste maand in mijn MY26 nog niet.

• lonehitman
MR. RHS schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:14:
[...]

Ja excuses, garantie.

• lonehitman
darwusch schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:39:
[...]

Ik heb in mijn 2020 P2 maar liefst 4 keer een gescheurde ashoes gehad, links en rechts voor.
Wat koste dat?

• tormentor1985
darwusch schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:39:
[...]

Holy shit. Nou goed punt om met enige regelmaat dus te controleren want daarmee door rijden lijkt mij alles behalve gunstig.
Bij mij kwam het uit op 206,30 ex btw.

0.5 uur proefrit, 1.5 uur werk voor het vervangen van de ashoes tegen een uurtarief van 84 euro en dan nog 33,80 ashoes en 4.50 klein materiaal. En dat is dan 1 kant.... De andere kant is 'nog goed' al had ik hem liever meteen vervangen gehad natuurlijk maar zo'n garantie verzekering vervangt niets wat (nog) niet stuk is natuurlijk.

BTW is 43,32.

Ik denk dat ik in Januari gewoon nog even naar mijn garage rijd waar ik voorheen met mijn auto kwam en gewoon de hele lijst met zaken die onder garantie vervangen kunnen worden nog even laat nalopen. En dan nog is het twijfelen of ik die +/- 850 euro wel of niet ga uitgeven. Het is potentieel weg gegooid geld maar tegelijk lees ik horror verhalen van aandrijfsassen die versleten zijn maar ook de vertanding op de motor helemaal naar z'n moer is. En dat loopt dan in de papieren....

[ Voor 62% gewijzigd door tormentor1985 op 02-01-2026 11:51 ]

• Rene
Ik heb ook 2 gescheurde ashoezen gehad. Beide onder garantie vervangen (garantie is standaard 5 jaar in Noorwegen). Is dus zeker iets om in de gaten te houden.

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:25
Juancho schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:21:
Ik zou nog even vergelijkingsfoto's sturen wbt de camera in het donker aangezien @vithar op zijn foto's een veel beter zicht had.

net even in de auto gestapt, de auto staat voor het huis op een openbare parkeerplek met aan de overkant van de straat wel straatverlichting maar dat reikt niet zo ver naar de andere kant. Zoals op de foto's te zien is, heb je helemaal niks aan de camera. Er zijn toch echt duidelijke witte lijnen te zien normaliter die het parkeervlak markeren. Overdag werkt dat perfect met de camera en sta je altijd netjes in het vak. In het donker is dat volstrekt kansloos... Ik begrijp dan ook totaal niet waar het verschil aan kan liggen met de foto's van @vithar behalve evt. dan een nieuwe update van het camerabeeld dan wel/niet in de komende OTA zit.... Ben ook benieuwd of anderen hier mijn camerabeeld in het donker herkennen. Ik wil namelijk anders deze foto's van mij en evt. die van @vithar (ik vraag natuurlijk eerst je toestemming) maandag naar Polestar sturen want dit moeten ze toch gewoon veel beter maken lijkt me.

Oordeel zelf:

Deze eerste foto heb ik gemaakt door bewust even achteruit te parkeren zodat er wat licht van de auto komt. Dat helpt alleen ook helemaal niks:
<knip>
Geen goed beeld inderdaad. Heb je ook foto's van het camerazicht bij daglicht?

Het lijkt erop dat de camera voor, en/of de camera links minder goed beeld geven. Wanneer ik dit beeld heb, zijn mijn camera's vies of nat.

Say what you want to say, BUT don't speak!

• MR. RHS
Deze impressie hadden jullie nog tegoed van mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKz4uBt1mVL5JyEqWHyJ4uHAd48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSutQw06G2AQT57KVWWSK09S.jpg?f=fotoalbum_large

• Klaus_1250
MR. RHS schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:15:
Deze impressie hadden jullie nog tegoed van mij.

[Afbeelding]
Welke telefoonhouder gebruik je hier?

• MR. RHS
Klaus_1250 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:19:
[...]

Welke telefoonhouder gebruik je hier?
Een magnetische van Lisen: https://www.amazon.nl/LIS...psc=1&smid=A21S9W6SGVYTA7

Erg blij mee.

[ Voor 20% gewijzigd door MR. RHS op 02-01-2026 19:05 ]

• Juancho
Bamieater schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:49:
[...]

Geen goed beeld inderdaad. Heb je ook foto's van het camerazicht bij daglicht?
Net even gemaakt toen ik de auto van de paal haalde en (achteruit) inparkeerde op dezelfde plek als de foto van laatst. Ik vind dan alsnog het beeld eigenlijk heel slecht, maar je ziet nu iig duidelijk de witte lijnen van het parkeervak. En ja ik weet dat de camera niet mega schoon is, maar ik heb uiteraard dezelfde test ook wel gedaan met een schone camera. Overdag is het beeld dan wat scherper, maar in het donker net zo onbruikbaar als een wat bevuilde camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtvQMq2C_hPyO6oWM-mwImtCeqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uf8AaxD8rrMc8iAKVG6OINPj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fK8dErFogB_TPoSkHZ8mMmPE8ng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7d2rMaskSFTgXdVXaR9mAj4.jpg?f=fotoalbum_large

@MR. RHS dat kan je nog wat strakker weg werken he ;). #kabelmanagement. Je kan je kabel achter het scherm laten gaan, aan de achterkant van je vakjes (die 3d bakjes die ik ook heb) en dan zo via de rechterkant de USB poort in. Om het nog mooier te maken moet je eigenlijk een USB C kabel hebben met haakse poort ipv zo'n rechtopstaande :)

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 02-01-2026 17:24 ]

• MR. RHS
Goeie tip, wel een kwestie van de juiste kabel vinden. Maar vond t knaloranje en gedeeltelijk in het zicht wel vet. De goeie kabel vinden, 2x haaks, dwars en overdwars in een leuke kleur is ook niet te doen.

3d bakje (Dank @FreeMen _/-\o_ ) is net nieuw, nog even kijken of ik het iets verder kan optimaliseren …

[ Voor 4% gewijzigd door MR. RHS op 02-01-2026 19:06 ]

• MR. RHS
[tr]
[td]MR. RHS[/td]
[td]SRSM[/td]
[td]Storm[/td]
[td]19 inch[/td]
[td]Charcoal[/td]
[td]Pilot, Plus, Climate[/td]
[td]Groningen[/td]
[/tr]

@BartWNL

• Juancho
Net toch even bij thuiskomst die check gedaan met interieur verlichting volle bak aan. En idd, het lijkt er op alsof de camera dan wel iets beter wordt. Ik vind dat wel heel vreemd en dat zou toch onafhankelijk van elkaar moeten staan. Dus zeker iets om naar Polestar te gooien want no way dat ik dit trucje elke keer met parkeren in schemer/donker ga doen en ik ga al helemaal niet het scherm op volle brightness zitten want dan word je verblind....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAt7a2QFS7kelaMbN_83QBuYUNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbM04Hjy6sPw0BLs58P0mUY8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Qvm0FMqfQ65sb6lzZaElz9sUJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oO5xaaQrJRRfxKBlqNpe1TTG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtvQMq2C_hPyO6oWM-mwImtCeqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uf8AaxD8rrMc8iAKVG6OINPj.jpg?f=fotoalbum_large

• lonehitman
Juancho schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 18:13:
Net toch even bij thuiskomst die check gedaan met interieur verlichting volle bak aan. En idd, het lijkt er op alsof de camera dan wel iets beter wordt. Ik vind dat wel heel vreemd en dat zou toch onafhankelijk van elkaar moeten staan. Dus zeker iets om naar Polestar te gooien want no way dat ik dit trucje elke keer met parkeren in schemer/donker ga doen en ik ga al helemaal niet het scherm op volle brightness zitten want dan word je verblind....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zal dit ook proberen en terugkoppelen aan polestar. Als iedereen hier dat dan even doet!? Edit. Net getest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DwnjPXKfYqlTXmMvgnncs4I2HE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bywt0xFHZ5x1XK8vN6TixR0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eI8-1vRpTWq7sRWGAbYe7XqbjPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFkodhwE7pxgfTGQp9s4ErCs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door lonehitman op 03-01-2026 19:57 ]

• Rene
Juancho schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 18:13:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie je wel. Het is voornamelijk een probleem met de lichtgevoeligheid. Ik had op mijn Polestar een fysieke draaiknop naast het stuur. Maar deze is er niet meer in nieuwere modellen. Eigenlijk zou de software dit automatisch moeten regelen door de helderheid van het scherm omhoog te gooien als je de achteruit inschakelt.

• Juancho
Rene schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 22:50:
[...]

Zie je wel. Het is voornamelijk een probleem met de lichtgevoeligheid. Ik had op mijn Polestar een fysieke draaiknop naast het stuur. Maar deze is er niet meer in nieuwere modellen. Eigenlijk zou de software dit automatisch moeten regelen door de helderheid van het scherm omhoog te gooien als je de achteruit inschakelt.
Ja dat had onze vorige xc40 ook. Ook nog een fijne fysieke draaiknop. Echter daar ook nooit aan gedacht dat het zicht iets beter zou worden in hrt donker om aan die knop te draaien. Wie verzint dat dan ook... 8)7 |:(

Dit lijkt me ook gewoon ene bug of iets dat ze bij Polestar helemaal niet weten dat het mrt die truc iets beter wordt. Laten we hrt dus maar inschieten dan! Want blijkbaar kan het zich in het donker dus wek iets verbeteren door het softwarematig te tweaken. Moet Polestar het alleen wel willen. En daar ben ik bang voor.

• ReconE
De lente komt er weer aan en ik heb mijn polestar MY21 geleverd gekregen op winterbanden. Ik ga wisselen naar all-seasons. Op de website van Polestar zie ik dat de auto verschillende velgbreedtes voor en achter heeft, zie hier.

Voor:
Band: 245/45 R19
Velg: 8 inch breed, 19 inch diameter, ET50: montagevlak ligt 50 mm vanaf het midden van de velg.

Achter:
Velg: 9 inch breed, 19 inch diameter, ET53: montagevlak ligt 53 mm vanaf het midden van de velg.

Na wat zoekwerk en hulp van ChatGPT kwam ik uit op deze maten voor de nieuwe banden:
Staggered setup:
Voor: 245/45 R19 op 8×19 ET50
Achter: 255/40 R19 op 9×19 ET53

Ik wil graag echt goede banden, ik dacht aan:
Voor: Hankook iON FlexClimate (IL01) 245/45 R19 102Y (Link)
Achter: Hankook iON FlexClimate (IL01) 255/40 R19 100Y (Link)

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met een staggered bandenset; vind je dit een goede keuze? Het wijkt namelijk af van het advies van Polestar: 4 banden 245/45 R19 op verschillende velgbreedtes.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:57
ReconE schreef op zondag 4 januari 2026 @ 08:57:
De lente komt er weer aan en ik heb mijn polestar MY21 geleverd gekregen op winterbanden. Ik ga wisselen naar all-seasons. Op de website van Polestar zie ik dat de auto verschillende velgbreedtes voor en achter heeft, zie hier.

Voor:
Velg: 8 inch breed, 19 inch diameter, ET50: montagevlak ligt 50 mm vanaf het midden van de velg.

Achter:
Velg: 9 inch breed, 19 inch diameter, ET53: montagevlak ligt 53 mm vanaf het midden van de velg.

Na wat zoekwerk en hulp van ChatGPT kwam ik uit op deze maten voor de nieuwe banden:
Staggered setup:

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met een staggered bandenset; vind je dit een goede keuze? Het wijkt namelijk af van het advies van Polestar: 4 banden 245/45 R19 op verschillende velgbreedtes.
Waarom wil je achter een bredere band?

• ReconE
JTHZZ schreef op zondag 4 januari 2026 @ 09:13:
[...]
Waarom wil je achter een bredere band?
Omdat de velgen op de auto achter ook breder zijn.

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:59
Polestar adviseert niet voor niets om dezelfde bandenmaat voor en achter erop te leggen. Waarom wil je hier van afwijken? Het klinkt nu alsof je blind ChatGPT volgt in deze, maar dat lijkt me niet zo verstandig.

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:45

Voor:

Achter:

Staggered setup:

De breedte van de velgen is inderdaad verschillend, maar de banden zijn gewoon dezelfde vooraan en achteraan hoor, beiden 245/45 R19 bij de 19 inch. Voor de 20 inch weet ik het niet.

Zie: https://www.polestar.com/...3685a4481c0a80151642cf7b2

Een snelle Google search komt op de Polestar website zelf terecht. ChatGPT zou ik nu niet meteen blindelings vertrouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door deSenna24 op 04-01-2026 09:24 ]

• ReconE
Metalman schreef op zondag 4 januari 2026 @ 09:16:
[...]
Polestar adviseert niet voor niets om dezelfde bandenmaat voor en achter erop te leggen. Waarom wil je hier van afwijken? Het klinkt nu alsof je blind ChatGPT volgt in deze, maar dat lijkt me niet zo verstandig.
Bedankt voor het meedenken. Ik volg ChatGPT niet blind gelukkig, en zoals je merkt volg ik ook niet blind wat op de Polestar website staat. Ik vind het zo bijzonder dat de velgen achter breder zijn, maar dat het loopvlak van de band die breedte niet moet volgen volgens het officiële advies. (Waarom dan niet gewoon vier gelijke velgen? Is een pak goedkoper)
Nouja, dan denk ik bij mezelf: als de achterste twee velgen breder zijn, neem dan ook een bredere band, ziet er goed/leuk uit, en je hebt meer grip want het contactvlak met het wegdek is groter. Oké, misschien wat meer verbruik vanwege meer wrijving.
Dus ik ben op zoek naar mensen die dit ook is opgevallen en met succes bredere banden achter hebben laten monteren (of zelf gemonteerd) :)

• ReconE
deSenna24 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 09:22:
[...]

De breedte van de velgen is inderdaad verschillend, maar de banden zijn gewoon dezelfde vooraan en achteraan hoor, beiden 245/45 R19 bij de 19 inch. Voor de 20 inch weet ik het niet.

Zie: https://www.polestar.com/...3685a4481c0a80151642cf7b2

Een snelle Google search komt op de Polestar website zelf terecht. ChatGPT zou ik nu niet meteen blindelings vertrouwen.
Tnx! Zie mijn reactie op Metalman hierboven. :)

• Joosie200
  • Niet online
Ik ga ook kijken voor all seasons maar dan gewoon vier keer 245 45 19. Meest voorkomende maat hoe dan ook. En die primacy banden kunnen nog wel even mee. Maar ik heb gisteren rustiger mijn 900km trip gemaakt dan voor de kerst. Op die manier ook nog onder winterse omstandigheden 285km vanaf Spa Remouchamps naar huis kunnen rijden na geladen te hebben bij vd Valk daar tot 90%. Kwam op 5% thuis en nergens geen alarm, pas toen ik geparkeerd stond verscheen de melding: laag rijbereik. Zoek een laadpaal op. Geen turtle modus geactiveerd, geen vanaf 20% om de 5% en vanaf 10% om de procent zaniken om een laadpaal. Heerlijk. Twijfel tussen een setje Michelin of Goodyears.

• Hansieo

Voor:

Achter:

Staggered setup:

quote: Ik wil graag echt goede banden, ....

maar je wilt wél all-seasons, sry, ik wil niet lullig doen, maar verdiep je even in de gevolgen voor zomer én wintergrip met all seasons.
Vooral met 2.100+ kg zou ik dit zéker mee laten tellen in je beslising.
één "slipje" of 1 mtr te korte remafstand kost je vele malen meer dan een 2e set,
en dan heb ik het nog niet eens over je (en inzittende) veilgheid.
m2c

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hangt natuurlijk erg van de weersomstandigheden af. In NL loont een echte winterband minder dan een All-Season omdat we hier 6 maanden herfst hebben ipv winter…

• guido66
ReconE schreef op zondag 4 januari 2026 @ 09:26:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Ik volg ChatGPT niet blind gelukkig, en zoals je merkt volg ik ook niet blind wat op de Polestar website staat. Ik vind het zo bijzonder dat de velgen achter breder zijn, maar dat het loopvlak van de band die breedte niet moet volgen volgens het officiële advies. (Waarom dan niet gewoon vier gelijke velgen? Is een pak goedkoper)
Nouja, dan denk ik bij mezelf: als de achterste twee velgen breder zijn, neem dan ook een bredere band, ziet er goed/leuk uit, en je hebt meer grip want het contactvlak met het wegdek is groter. Oké, misschien wat meer verbruik vanwege meer wrijving.
Dus ik ben op zoek naar mensen die dit ook is opgevallen en met succes bredere banden achter hebben laten monteren (of zelf gemonteerd) :)
Door het verschil in velgbreedte in combinatie met 1 bandbreedte kan men spelen met de dwarsstabiliteit. 2 verticale bandwangen laten meer zijdelingse beweging toe dan 2 iets schuin staande bandwangen (dwarsdoorsnede rechthoekig vs trapeziumvormig). Men zal dit gedaan hebben om een bepaald gevoel in het bochtengedrag te optimaliseren.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Hansieo
SirLenncelot schreef op zondag 4 januari 2026 @ 09:57:
Hangt natuurlijk erg van de weersomstandigheden af. In NL loont een echte winterband minder dan een All-Season omdat we hier 6 maanden herfst hebben ipv winter…
Geheel met je eens.... mínder.... en dáár zit het venijn.

Kijk, ik ben een van nature rustige rijder, maar ik merk écht een giga verschil tussen mijn:

Michellin Primacy 4 (zomer) en Continental TS 860 (winter) banden.

mijn ervaring:
ergens rond winter 1987 had ik van Ario Stichter Bandenbedrijf te Vianen een mooi voorstel gekregen.
Ik reed ca 45.000km/jaar met een snelle Audi quattro met top Michellin banden,
dus waarom zou ik mij druk maken over "winterbanden"???
ik stond tóch altijd al op de besneeuwde Linker-baan bij een verkeerslicht en kon gewoon wegschieten ;w , so who cares?

Maar acceleratie grip is niet het hele verhaal, vooral bij ZIJ krachten én een noodstop.
Ario monteerde 4 échte winterbanden (gratis montage) als proef, met de boodschap:
en nu niét lullig gaan rijden hé! dóór rijden en de banden, 2 weken flink aan de kaak stellen...

Niet tevreden??? dan wissel ik ter plaatse terug, en heeft je hfl: 0,00 gekost.
Wel tevreden? dan gaan we het eens worden over de prijs.

Na 2 weken stevig testen, reed ik terug, trok mijn portemonnee, en zij: pak er uit wat je nodig hebt. :henk
Zolang ik in het midden van het land woonde bleef hij mijn dealer (en nog lang daarna..)

Het verschil, óók bij AWD is enorm, once you go grip, you seldom go slip *O*

tip:
probeer of er iemand in jouw omgeving is met WINTER banden, en vraag of je mag komen vergelijken indien de temperaturen láág zijn, of beter nog met de viezigheid met deze dagen.

I rest my case O-)

• JTHZZ

Voor:

Achter:

Staggered setup:

Is dat dan toegestaan? Je mag toch niet zomaar iedere bandencombinatie op een auto leggen?

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:55
Advies van iemand die jarenlang bij een toonaangevende bandenfabrikant gewerkt heeft:
Winterbanden alleen nodig als je op wintersport gaat (bergen) of als je echt heel veel km maakt.
Voor alle andere scenario’s zijn goede allseason banden prima. Koop wel een premium merk.

• ReconE
JTHZZ schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:13:
[...]

Is dat dan toegestaan? Je mag toch niet zomaar iedere bandencombinatie op een auto leggen?
Ja is toegestaan, geen apk afkeur, zolang links en rechts gelijke band is, acceptable diameter, en er niets aanloopt.

• captnemo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:29
Even los van de discussie wel/ geen winterbanden. Ik heb in december een MY2021 LRDM met 19" velgen aangeschaft. Die stond op Michelin Primacy 4 245/45 R19 102V POL zomerbanden, maar wilde ook naar all-season.
Uiteindelijk voor de Michellin CrossClimate 2 245/45 R19 102V POL gekozen. Ook Michelin kon mij. niet vertellen wat er anders is aan de POL versie... (4x dezelfde banden). In de zomer wissel ik weer naar de Primacy's tot die op zijn.

• Morales79
captnemo schreef op zondag 4 januari 2026 @ 14:30:
Even los van de discussie wel/ geen winterbanden. Ik heb in december een MY2021 LRDM met 19" velgen aangeschaft. Die stond op Michelin Primacy 4 245/45 R19 102V POL zomerbanden, maar wilde ook naar all-season.
Uiteindelijk voor de Michellin CrossClimate 2 245/45 R19 102V POL gekozen. Ook Michelin kon mij. niet vertellen wat er anders is aan de POL versie... (4x dezelfde banden). In de zomer wissel ik weer naar de Primacy's tot die op zijn.
Dat kunnen ze niet vertellen omdat die informatie niet wordt vrijgegeven om te delen met consumenten. Soms is zo’n OEM markering puur marketing, meestal is er wel iets aan geoptimaliseerd.
De (auto)fabrikant eist specifieke specs en toleranties, soms voldoet de standaard band daar al aan, soms niet. Het is een schimmig spel waarbij bandenfabrikanten uitgeknepen worden voor de eerste (fabrieks)montage en hun marges moeten maken op de aftermarket verkopen. Zo’n markering is dan een handig om je te onderscheiden van concurrenten.

• Klaus_1250
Morales79 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:33:
Advies van iemand die jarenlang bij een toonaangevende bandenfabrikant gewerkt heeft:
Winterbanden alleen nodig als je op wintersport gaat (bergen) of als je echt heel veel km maakt.
Voor alle andere scenario’s zijn goede allseason banden prima. Koop wel een premium merk.
Zolang er een 3PMSF symbool op de all-season banden staat, is het goed. Staat dat er niet op, kan je in het buitenland in de problemen komen (duitsland oa) Weet niet of er nog all seasons zonder worden verkocht.

Bij15-20k per jaar, dan ben je inderdaad beter uit met gewoon winter en zomerbanden. Los van het prestatie en veiligheidsverschil, is het beter voor slijtage en verbruik.

• JTHZZ
ReconE schreef op zondag 4 januari 2026 @ 14:02:
[...]

Ja is toegestaan, geen apk afkeur, zolang links en rechts gelijke band is, acceptable diameter, en er niets aanloopt.
Ok. Nou, het is al lastig genoeg dat er twee velgmaten zijn (gaat nogal eens mis bij de bandenboer), maar met twee bandenmaten zoek je volgens mij nog meer beperkingen op. En al helemaal als Polestar dezelfde bandenmaat voor en achter adviseert, waar je dan dus tegenin gaat. Maar goed, als jij denkt dat het voordelen heeft, moet je het vooral doen :)

• ReconE
Ik heb nog eens goed gekeken naar mijn vier banden die nu nog gelijk zijn: ik zie nu goed dat voor een meer bolle wang heeft. Achter meer getrokken vanwege de bredere velg. Nou, ik ga nog een tijdje nadenken een keer overleggen met mijn garagist, die heeft waarschijnlijk ook nog een advies. ;) Tnx all!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:36

Voor:

Achter:

Staggered setup:

Een goede reden om dit niet te willen is het verschil in afrolomtrek van de beide banden, de voorvielen draaien dan sneller dan de achterwielen. Mogelijk vindt de auto dat niet zo fijn…

• guido66
De fiscalist schreef op zondag 4 januari 2026 @ 19:20:
[...]

Een goede reden om dit niet te willen is het verschil in afrolomtrek van de beide banden, de voorvielen draaien dan sneller dan de achterwielen. Mogelijk vindt de auto dat niet zo fijn…
Er is geen mechanisch verband tussen de voor- en achterwielen. Dit zou geen probleem moeten geven als Polestar hier in de software rekening mee heeft gehouden, zodat bv. de tractiecontrole of het TPMS hier niet van in de war raakt.

• De fiscalist
Gisteren en vandaag viel mij op dat bij het eerste de beste sneeuwbuitje bijna direct de melding verschijnt dat de radarsensor is geblokkeerd.

Ik dacht dat die werd verwarmd door de P2 zodat die niet (zo snel) gebeurt.

Is het stuk bij mij, of hebben anderen hier ook last van?

Het gaat om een 2020 launch edition

• ReconE
De fiscalist schreef op zondag 4 januari 2026 @ 21:16:
Gisteren en vandaag viel mij op dat bij het eerste de beste sneeuwbuitje bijna direct de melding verschijnt dat de radarsensor is geblokkeerd.

Ik heb het ook, zelfde auto.

• De fiscalist
Oh, ja, de sensor voelt ook koud, direct na een rit… logisch want er zit sneeuw op vast geplakt, maar dat was nu juist niet de bedoeling natuurlijk.

Oh ja 2, ook irritant dat de collisions warning zelf stuurt als je in de buurt van een witte sneeuw)rand komt…. Link met dit gladde weer imho

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

De ruitenwisser moet aanstaan. Had er geen last van gister. Stond op automatisch.

No signature required.

• De fiscalist
Dat zou wel eens wat uit kunnen maken,.. staat meestal op de laagste intervalstand, met regen of een sneeuwbui dan iig

Weet iemand of dat voldoende ‘aan’ is?

De automatische stand bevalt helemaal niet icm een coating op de ruit. Ik vind het irritant dat de auto zelf wist en de snelheid daarvan bepaalt. Dus die gebruik ik niet.

[ Voor 48% gewijzigd door De fiscalist op 04-01-2026 21:37 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

De fiscalist schreef op zondag 4 januari 2026 @ 21:35:
Dat zou wel eens wat uit kunnen maken,.. staat meestal op de laagste intervalstand, met regen of een sneeuwbui dan iig

Weet iemand of dat voldoende ‘aan’ is?

De automatische stand bevalt helemaal niet icm een coating op de ruit. Ik vind het irritant dat de auto zelf wist en de snelheid daarvan bepaalt. Dus die gebruik ik niet.
Goede vraag. Hier staat hij altijd op automatisch. We hebben gister ongeveer een uur zo gereden, en geen last van gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbz3vW8puzpjhfVHH-GA6DFnfcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyzaAXlqOwCExjXLbkfJhoWp.jpg?f=fotoalbum_large

No signature required.

• De fiscalist
Zal het eens proberen, dank voor de tip!

• Klaus_1250

MY2026, exact hetzelfde. Radar en kort daarna ook de parkeersensoren.

• ach-jee
Ik heb gisteren ook wat gereden, en toevallig na het laatste ritje even naar de sensor gekeken, hier lijkt het verwarmen goed te werken. Geen meldingen gekregen ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBELIG9uojlU6pbgD8xdeEF8VNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZ7jpJwl6ydcl4nYxz2qUtoT.jpg?f=fotoalbum_large

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-02 14:06
Hoi
Ff vraagje
Ik lees hier iets over een 'pinnetje' en het laden dat stopt omdat deze niet goed is?
Wat is het probleem precies met dat pinnetje? Ik heb het nl ook al een paar keer meegemaakt. Is dit onder garantie te vervangen?

• tormentor1985
hasmit12 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 09:47:
Hoi
Ff vraagje
Ik lees hier iets over een 'pinnetje' en het laden dat stopt omdat deze niet goed is?
Wat is het probleem precies met dat pinnetje? Ik heb het nl ook al een paar keer meegemaakt. Is dit onder garantie te vervangen?
Volvo kan de pin buigen waardoor je het probleem niet meer schijnt te hebben. Voor mij heeft het geen haast. Het gebeurt alleen bij de zwaardere laadkabels van Fastned waar ik nauwelijks laad en de workaround (voor mij in ieder geval) is zorgen dat het laadstation en kabel achter de auto staat. Dan hangt de kabel in een richting waardoor de verbinding niet verbreekt. Alleen als de kabel richting de voorkant van de auto hangt disconnect hij de CP pin blijkbaar als je de kabel los laat en naar beneden gaat hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door tormentor1985 op 05-01-2026 09:56 ]

• Juancho
Klopt het dat een dik pak sneeuw op de voorruit niet weg gaat als je via de app de auto voorverwarmd? Is het misschien simpelweg een te dik pak sneeuw maar veeg je er dat zo af met de ruitenwissers en is de ruit zelf verder wel ontdooit? Vrouw moet zo weg, had de auto een half uur van te voren via de app voorverwarmd maar nu ik even uit het raam kijk ligt er nog een pak sneeuw op de ruit....

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-02 14:48

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Juancho schreef op maandag 5 januari 2026 @ 09:56:
Klopt het dat een dik pak sneeuw op de voorruit niet weg gaat als je via de app de auto voorverwarmd? Is het misschien simpelweg een te dik pak sneeuw maar veeg je er dat zo af met de ruitenwissers en is de ruit zelf verder wel ontdooit? Vrouw moet zo weg, had de auto een half uur van te voren via de app voorverwarmd maar nu ik even uit het raam kijk ligt er nog een pak sneeuw op de ruit....
Gisterenavond kon ik het er na 15 minuten voorverwarmen zo afvegen.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• ach-jee
Een pak sneeuw krijg je niet van je vooruit met voorverwarmen nee. Had vroeger een V40 met een verwarmde voorruit, die kwam wel een heel eind, maar met alleen wat warme lucht er vanbinnen tegenaan blazen is dat kansloos. Even vegen met de ruitenwisser.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ach-jee schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:27:
Ik heb gisteren ook wat gereden, en toevallig na het laatste ritje even naar de sensor gekeken, hier lijkt het verwarmen goed te werken. Geen meldingen gekregen ook.

[Afbeelding]
Hier net ook even gevoeld, sensor is warm (of eigenlijk lauw). Ruitenwisser staat op automatisch :-) Nu nog een verwarmde kentekenplaat, dan kan ik de garage op werk in rijden :+
Juancho schreef op maandag 5 januari 2026 @ 09:56:
Daar heb je wel wat meer nodig dan een half warme voorruit. Gewoon voorverwarmen dat het niet vastplakt, en je kan het er zo afvegen.

[ Voor 37% gewijzigd door M3rcury op 05-01-2026 10:16 ]

No signature required.

• JTHZZ
ach-jee schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:01:
Een pak sneeuw krijg je niet van je vooruit met voorverwarmen nee. Had vroeger een V40 met een verwarmde voorruit, die kwam wel een heel eind, maar met alleen wat warme lucht er vanbinnen tegenaan blazen is dat kansloos. Even vegen met de ruitenwisser.
Inderdaad. Dezelfde vraag is gisteren ook in het Tesla topic gesteld en ik heb nu een andere auto en die lukt het ook niet. Maar goed, hier is meer dan 10cm gevallen. Je veegt het er wel met een veeg gewoon af. Je ruitenwissermotor wordt er trouwens niet blij van om zo’n zwaar waterig stuk sneeuw weg te vegen, dus beter met de hand(schoen).

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
ach-jee schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:01:
Lukt wel hoor, alleen moet je een paar keer voorverwarmen, een half uurtje is niet voldoende.

• Juancho
Heb het issue met de camera incl. diverse foto's doorgestuurd naar Polestar support. Ben benieuwd. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik een beetje een dubbelgevoel heb bij Polestar support. Ze reageren altijd best snel en ook wel pro-actief als in zelf met een terugkoppeling komen of bellen/mailen of iets is opgelost of wat dan ook. Dus dat prima. Maar 9 van de 10x doen ze niks anders dan het doorzetten of verwijzen naar de Volvo dealer om een afspraak te maken. Dus in dat kader is het ook allemaal een beetje schijn.

Goed, nou wist ik al door ervaringen met Volvo dat het niet het meest pro-actieve (software) bedrijf is en dat zal vast een keuze zijn. Maar ik kijk dan toch wel een beetje jaloers naar bijv. een Xpeng die een hele goede community heeft waar ook developers etc. rondlopen en waar ze verbeteringen, bugs en nieuwe voorstellen voor meer/vaker/sneller oppakken en pushen naar de auto. Maargoed, zoals gezegd, dat wist ik door de XC40 ervaringen dus dan heb ik het maar te accepteren :).

Ik hoop alleen wel dat ze in dit specifieke geval de onbruikbare camera (in het donker) serieus gaan analyseren en met een verbetering komen. Zoals we al hebben getest, het is al iets beter als het scherm op 100% brightness staat dus dat moet gewoon softwarematig verbetert kunnen worden. R=full brightnes en P/D = terug naar de ingestelde brightness.

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 14:53
MrMGeeIsTheName schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:23:
Jawel, 3g issue is spontaan weg en weer LTE
Na een klacht bij PS support en de melding dat Odido over een aantal maanden gaat stoppen met 3G
https://www.odido.nl/service/netwerk/3G

Hoe kan het dat het nu opeens wel weer werkt (LTE)? Ik snap er ondertussen niks meer van.
Ik kwam naar het topic, omdat ik me ook erger aan het 3G icoontje. Ik heb het vermoeden dat ik aan het einde van de maand meer 3G icoontjes heb. Zou het zo kunnen zijn dat Polestar door zijn databundel heen is en dan terug valt op 3G?

Hieraan gekoppeld is dan de vraag, helpt het om de Polestar op Wifi te laten verbinden? Ik heb onbeperkt data bij mijn mobiele abonnement en wil best even een hotspot aanzetten, als ik dan wel een goede verbinding heb. >:)

• Morales79
Juancho schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:24:
Heb het issue met de camera incl. diverse foto's doorgestuurd naar Polestar support. Ben benieuwd. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik een beetje een dubbelgevoel heb bij Polestar support. Ze reageren altijd best snel en ook wel pro-actief als in zelf met een terugkoppeling komen of bellen/mailen of iets is opgelost of wat dan ook. Dus dat prima. Maar 9 van de 10x doen ze niks anders dan het doorzetten of verwijzen naar de Volvo dealer om een afspraak te maken. Dus in dat kader is het ook allemaal een beetje schijn.

Goed, nou wist ik al door ervaringen met Volvo dat het niet het meest pro-actieve (software) bedrijf is en dat zal vast een keuze zijn. Maar ik kijk dan toch wel een beetje jaloers naar bijv. een Xpeng die een hele goede community heeft waar ook developers etc. rondlopen en waar ze verbeteringen, bugs en nieuwe voorstellen voor meer/vaker/sneller oppakken en pushen naar de auto. Maargoed, zoals gezegd, dat wist ik door de XC40 ervaringen dus dan heb ik het maar te accepteren :).

Ik hoop alleen wel dat ze in dit specifieke geval de onbruikbare camera (in het donker) serieus gaan analyseren en met een verbetering komen. Zoals we al hebben getest, het is al iets beter als het scherm op 100% brightness staat dus dat moet gewoon softwarematig verbetert kunnen worden. R=full brightnes en P/D = terug naar de ingestelde brightness.
Als ze na 5 jaar+ nog steeds niet een ‘Now Playing’ modus hebben die altijd zichtbaar is in je scherm dan weet je wel dat ze niet echt ‘op de bal’ zitten zullen we maar zeggen.
Het is jammer, ze laten echt veel liggen, simpele kleine dingen die gewoon beter kunnen.

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-02 14:06
Nog ff een vraagje over de laadsnelheden van mijn PS2 82kw
Vorige week netjes de batterij voorverwarmd, gereden naar de fastned. Bij aankomst was de batterij 20%. Tot mijn grote ergernis kwam de max laadsnelheid niet boven de 85KW
Het was wel koud, maar 85 is wel heel erg laag bij 20% toch? Of is dit normaal

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:01

ST10©DE

Dus.............

Ik heb net mijn Klimaat aangezet en na 15 minuten begon mijn voorraam al vrij te worden. Er gebeurt alleen niks met het achterraam....

Edit: Het voorraam is nu zo goed als helemaal vrij. Achterraam nog steeds niks.

[ Voor 23% gewijzigd door ST10©DE op 05-01-2026 14:38 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Juancho
Morales79 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:08:
[...]

Als ze na 5 jaar+ nog steeds niet een ‘Now Playing’ modus hebben die altijd zichtbaar is in je scherm dan weet je wel dat ze niet echt ‘op de bal’ zitten zullen we maar zeggen.
Het is jammer, ze laten echt veel liggen, simpele kleine dingen die gewoon beter kunnen.
Ja dit is een beetje wat ik bedoel. Ze maken veelste weinig gebruik van de kennis en ervaring van de rijders zelf om de wagen (nog) beter te maken. En dat is, zeker in deze tijd, toch wel erg zonde hoor. Het zijn ook namelijk lang niet altijd hele grote aanpassingen of vernieuwingen maar gewoon wat tweaken en verbeteren van zaken. Er is toch gewoon een ontwikkelteam?

Maar blijkbaar kiest Polestar/Volvo daar niet voor en een Xpeng bijv. juist wel weer enorm. Gezien het niet al te best gaat met Polestar zou ik juist eerder flink gebruik maken van alle kennis en ervaringen van rijders om je huidige maar ook zeker toekomstige auto's (nog) beter te maken. Heb je in potentie best een prima camera erin zitten...zorg je er voor dat deze volledig onbruikbaar is in het donker. Dat komt toch met prio op de backlog zou je denken? Of wat ik ook al 4 a 5 jaar geleden bij Volvo ingeschoten heb, je hebt zo'n mooie drivers display maar ze doen er niks mee behalve Maps tonen. Ik heb gevraagd of ze geen multimedia thema konden maken omdat je idd op het grotere scherm geen Now Playing hebt staan. Je krijgt dan standaard te horen, het staat momenteel niet op de planning maar we zullen het doorzetten naar het ontwikkelteam.

Maargoed, het is niet alleen het merk, zo heb ik 5 jaar geleden al een simpele optie aangevraagd bij Spotify: maak het mogelijk om te kunnen sorteren in een playlist! Na enorm veel likes, wat zo werkt dat systeem daar om verder te komen in het proces, zit het er nog steeds niet in. Als je het mij vraagt echt een kansloze manier van development. Vanuit de nieuwe Zeeker 7x hoor ik bijv. weer dat de ingebakken Spotify app niet eens een repeat functie heeft. Repeat en sorteren zijn toch hele simpele basis opties die je in dit geval als app maker erin wil hebben? |:( 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 05-01-2026 14:42 ]

• Juancho
hasmit12 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:06:
Nog ff een vraagje over de laadsnelheden van mijn PS2 82kw
Vorige week netjes de batterij voorverwarmd, gereden naar de fastned. Bij aankomst was de batterij 20%. Tot mijn grote ergernis kwam de max laadsnelheid niet boven de 85KW
Het was wel koud, maar 85 is wel heel erg laag bij 20% toch? Of is dit normaal
Normaliter niet nee maar hoelang heb je de batterij dan voorverwarmd?

Pagina: 1 ... 230 ... 236 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.