• Wors
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:36
tormentor1985 schreef op maandag 15 december 2025 @ 23:16:
[...]

Dope velgen zeg. Zijn die officieel Polestar of aftermarket? Ik ben zelf wel benieuwd welke velgen op de Polestar performance passen met Brembo remmen. Valt wellicht te overwegen als zomer set.

En welke limiter mis je? Die van 210km/h?
Deze velgen zijn exact dezelfde maat als van de originele Polestar Performance. Dus ook achter breder dan voor. Het zijn aftermarket velgen van het merk Dezent.

De limiter is een functie in de eerdere Polestar 2’s waarmee je vanaf 30km/h een maximale snelheid kunt instellen. Poor man’s cruise control, maar heerlijk als je veel door de stad moet rijden en niet per ongeluk te hard kunt gaan.

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:59
Wors schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:36:
[...]

Deze velgen zijn exact dezelfde maat als van de originele Polestar Performance. Dus ook achter breder dan voor. Het zijn aftermarket velgen van het merk Dezent.

De limiter is een functie in de eerdere Polestar 2’s waarmee je vanaf 30km/h een maximale snelheid kunt instellen. Poor man’s cruise control, maar heerlijk als je veel door de stad moet rijden en niet per ongeluk te hard kunt gaan.
Er zit toch gewoon een limiter op? Je kan alleen niet cruise control en limiter snel door elkaar gebruiken. In de auto settings kun je togglen tussen cruise control en limiter :) Rijassist > rijondersteuning
Zelf heb ik altijd de limiter aan staan, zoveel fijner om zelf acceleratie en remmen te regelen dan cruise control.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:17
deSenna24 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:05:
[...]

Er zit toch gewoon een limiter op? Je kan alleen niet cruise control en limiter snel door elkaar gebruiken. In de auto settings kun je togglen tussen cruise control en limiter :) Rijassist > rijondersteuning
Zelf heb ik altijd de limiter aan staan, zoveel fijner om zelf acceleratie en remmen te regelen dan cruise control.
Niet meer aanwezig op de nieuwste auto's, die hebben ISA

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:59
guido66 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:36:
[...]

Niet meer aanwezig op de nieuwste auto's, die hebben ISA
Is dat niet nog los van de begrenzer/limiter functie? Ik kan ook togglen tussen intelligent en standaard, bij intelligent (pijltje links op linkerkant stuur) is de snelheid statisch of volgens verkeersbordherkenning.

Is ISA niet enkel een systeem dat via audio/symbool weergeeft dat je te snel rijdt?

EDIT: ziet dit er vanaf 2024 anders uit? Eentje op Reddit gevonden:
https://www.reddit.com/me...d.it%2F4pevs1yjnqfd1.jpeg

[ Voor 15% gewijzigd door deSenna24 op 16-12-2025 19:19 ]

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:43
deSenna24 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:15:
[...]

Is dat niet nog los van de begrenzer/limiter functie? Ik kan ook togglen tussen intelligent en standaard, bij intelligent (pijltje links op linkerkant stuur) is de snelheid statisch of volgens verkeersbordherkenning.

Is ISA niet enkel een systeem dat via audio/symbool weergeeft dat je te snel rijdt?

EDIT: ziet dit er vanaf 2024 anders uit? Eentje op Reddit gevonden:
https://www.reddit.com/me...d.it%2F4pevs1yjnqfd1.jpeg
Het zit er niet meer in, mis het na 5k km in de nieuwe nog steeds :-(

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:03
Juancho schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:09:
[...]

Ik haal dan vrijwel exact dezelfde cijfers als jij. Ik haal net ook de auto van de paal. Toto 90% geladen en een actieradius van 390-400km. Valt dan toch wat tegen...
Vanochtend bij 90% een dynamisch bereik van 270 km. Ik heb ook al eens 260km gezien. In de zomer 370km. SMSR22, met 19" en Hankook winterbanden. En toch rij ik probleemloos het land door.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:16
Hier een LRDM, 2021 model. Ik heb een slechte uit de serie, 23 - 24 kWh gemiddeld over 125000 km....
Interessante discussies 4 jaar geleden in dit topic :D

Duidelijk te zien dat de nieuwe series veel en veel beter met een accu lading omgaan!

Als ik de auto laadt, in deze tijd, krijg ik 300-310 km max, op 100% lading. 20" , winterbanden.
Met de PS2 rij ik nu best rustig, 110 km op de CC.....

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:03

Freakie1NL

Grote Baas

Nog Tweakers met een idee wat te doen?

Sinds enkele weken verschijnt mijn Polestar 2 niet meer als optie binnen Google Maps (desktop, Android telefoon) om de route naar te sturen. Heeft al die tijd prima gewerkt.

Volgende al geprobeerd ;
Polestar:
-Google account verwijderen en opnieuw inloggen
-TCAM reset
-Cache wissen
-Meest recente versie

Opmerkelijk: zoek adressen gaan wel mee e.g. telefoon zoek ik op Tweakers Amsterdam, daarna zie ik in de Polestar de gescheiden dat er gezocht is naar Tweakers Amsterdam.

Android (Pixel 9a)
-Cache legen
-Opnieuw opstarten
-Meest recente versie

In mijn Google profiel zie ik de Polestar 2 als apparaat toegevoegd als eveneens de Pixel 9a.

Duurt ondertussen al een paar weken.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:51
Freakie1NL schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:03:
Nog Tweakers met een idee wat te doen?

Sinds enkele weken verschijnt mijn Polestar 2 niet meer als optie binnen Google Maps (desktop, Android telefoon) om de route naar te sturen. Heeft al die tijd prima gewerkt.

Volgende al geprobeerd ;
Polestar:
-Google account verwijderen en opnieuw inloggen
-TCAM reset
-Cache wissen
-Meest recente versie

Opmerkelijk: zoek adressen gaan wel mee e.g. telefoon zoek ik op Tweakers Amsterdam, daarna zie ik in de Polestar de gescheiden dat er gezocht is naar Tweakers Amsterdam.

Android (Pixel 9a)
-Cache legen
-Opnieuw opstarten
-Meest recente versie

In mijn Google profiel zie ik de Polestar 2 als apparaat toegevoegd als eveneens de Pixel 9a.

Duurt ondertussen al een paar weken.
Waarschijnlijk staat het vinkje uit op je Android telefoon. Dit issue is de laaste weken idd vaker aan bod gekomen. Stappen staan wel in dit topic. Ergens in je Google account moet je een vinkje voor Maps zetten.

Ik zou graag de vraag zelf andersom willen stellen. Hoe kan je je voertuig verwijderen om die vervolgens opnieuw toe te voegen? Bij mij komt het naar de auto gestuurde bestemming namelijk NOOIT binnen in de auto.

Maar ik krijg de Polestar met geen mogelijkheid verwijderd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UaBB7Y_cqOuzgmfVo_oa9ToCBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlgeNVfsTNYmqmcIBvS10rct.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 16-12-2025 22:21 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Pagina: 1 ... 228 229 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.