Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:12
Deze week mijn P2 launch edition (dual motor) ingeruild voor MY26 (LRSM prime).
Een paar verschillen vallen op.
-Bij een beetje optrekken van 0 naar 100 (pedaal ~80% ingedrukt) voel ik een lichte trilling rond 70-80 kmh. Het voelt niet alarmerend maar ik had dit nooit bij de vorige.
-Nu met single motor nog meer dan genoeg vermogen.
-De infotainment is iets sneller maar als je snel door verschillende menu's heen gaat bevriest het beeld soms een paar seconden.
-De stoelen (MicroTech) voelen beter aan, er lijkt meer stevigheid in te zitten, al kan dat ook zijn doordat ze in de vorige 5 jaar oud waren inmiddels.
-Geen activity key en geen 230 Vac laadkabel meer standaard meegeleverd.
-De (nu verplichte) melding dat je te snel rijdt is makkelijk uit te zetten met het pijltje naar links op het stuur.
-Verder lijkt alles identiek en net zo fijn als de vorige!

Het trillen heb ik op dit forum eerder gelezen. Bij de ene was het verholpen na vervanging van de aandrijfas en deel van de elektromotor, en bij een ander bleken de banden niet goed uitgelijnd. Dat laatste zou een opluchting zijn. Toevallig komen volgende week de winterbanden dus ben benieuwd of ik dan verschil merk.

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:01
Ik heb sinds een aantal weken (sinds het kouder is?) gedurende elke rit diverse "tikken" in de auto welke gevoelsmatig van het (panorama) dak achterin lijken te komen.

Het is geen 1:1 "tik" met elke hobbel of bobbel maar een ietswat oneffen wegdek is al voldoende om het geluid op te laten treden maar ook dan is het niet altijd.

Het geluid klinkt alsof een kabel spontaan tikt maar daar is de beweging van de auto veel te klein voor. Het zetten van het dak zou het misschien ook kunnen zijn maar dan zou dat toch niet 10 tallen keren te horen moeten zijn tijdens een rit?

Ik heb overal tegenaan " gebonkt" op de hemel maar niks wijst op iets loshangends. Ook banken plat, ramen open , hoedenplank eruit helpt allemaal niet.

Iemand die dit herkent?

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:11
FreeMen schreef op zondag 30 november 2025 @ 19:42:
Ik heb sinds een aantal weken (sinds het kouder is?) gedurende elke rit diverse "tikken" in de auto welke gevoelsmatig van het (panorama) dak achterin lijken te komen.

Het is geen 1:1 "tik" met elke hobbel of bobbel maar een ietswat oneffen wegdek is al voldoende om het geluid op te laten treden maar ook dan is het niet altijd.

Het geluid klinkt alsof een kabel spontaan tikt maar daar is de beweging van de auto veel te klein voor. Het zetten van het dak zou het misschien ook kunnen zijn maar dan zou dat toch niet 10 tallen keren te horen moeten zijntijdens een rit?

Ik heb overal tegenaan " gebonkt" op de hemel maar niks wijst op iets loshangends. Ook banken plat, ramen open , hoedenplank eruit helpt allemaal niet.

Iemand die dit herkent?
Zou het van de gewichtjes onderaan de koordjes van de hoedenplank kunnen komen? Die willen in de kofferbak nog wel eens ergens tegenaan slaan en dan hoor je ook getik.

Je geeft aan dat je het ook hoort zonder hoedenplank erin dus dat zou het niet kunnen zijn, maar toch even ter check.
Pagina: 1 ... 226 227 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.