• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-02 13:37

Stimulate14

⭐⭐⭐

Het was gisteren weer een LTE dag. Benieuwd wat het straks is.

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-02 20:27
Stimulate14 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:13:
Het was gisteren weer een LTE dag. Benieuwd wat het straks is.
Ik had 2 weken geleden na weken 3G ineens weer LTE. Helaas is het sinds gisteren weer net zo spontaan teruggesprongen naar 3G.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:56
Pavare schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:10:
[...]

Ik had exact hetzelfde . Sinds aflevering begin september altijd LTE gehad. Bij wegrijden van m'n werk afgelopen maandag hele rit geen verbinding, bij de volgende rit ineens 3G en dat nu nog steeds. Niet eens in het buitenland geweest :?
Overigens deze week met het koude weer wel behoorlijk zitten puzzelen om warme voeten te houden. Standje Eco en 21gr werkt niet echt goed dan, dus op handmatig gezet en ventilator rechts van de middenstand. Gaat nu wel beter. Wat hebben jullie ingesteld?
Waarom zou je bij dit koude weer standje ECO gebruiken??

Ik heb het op automatisch staan, 20 of soms 21 graden, stuurwiel op 1 en stoel op 1 of 2. Voorlopig geen last van koude benen. Iets wat ik in de XC40 wel had. Gewoon koude benen daar klopte iets niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 21-11-2025 10:41 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:17
Juancho schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:40:
[...]

Waarom zou je bij dit koude weer standje ECO gebruiken??
Omdat in theorie de bestuurder er dan nog steeds gewoon warm bij moeten zitten, maar dit is helaas niet zo

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-02 13:37

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wat is meer verbruikend, de reguliere klimaatregeling of de stoelverwarming?

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:55
Stimulate14 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:55:
Wat is meer verbruikend, de reguliere klimaatregeling of de stoelverwarming?
De reguliere klimaatregeling.

• Juancho
DNLK schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:42:
[...]

Omdat in theorie de bestuurder er dan nog steeds gewoon warm bij moeten zitten, maar dit is helaas niet zo
Bij de ecobstand gaan toch juist bepaalde temperatuur zaken uit of een stuk lager? Dan heeft natuurlijk concequenties voor de temperatuur binnen. En waarom zou je jezelf dat aandoen als het zoals nu kouder is?

@Stimulate14 zeker als je alleen in de auto zit kan je beter de temperatuur wat lager houden en de stoel en stuurverwarming wat hoger zodat je lokaal de boel verwarmt ipv de gehele auto. Daarom is 20 graden voor mij vaak al warm zat maar als je met meerdere mensen zit kan ik me voorstellen dat het naar 21 graden moet. Al hebben de andere plekken tegenwoordig ook stoelverwarming in de polestar en dat werkt toch wel erg prettig hoor.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:41
Pavare schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:10:
[...]

Ik had exact hetzelfde . Sinds aflevering begin september altijd LTE gehad. Bij wegrijden van m'n werk afgelopen maandag hele rit geen verbinding, bij de volgende rit ineens 3G en dat nu nog steeds. Niet eens in het buitenland geweest :?
Overigens deze week met het koude weer wel behoorlijk zitten puzzelen om warme voeten te houden. Standje Eco en 21gr werkt niet echt goed dan, dus op handmatig gezet en ventilator rechts van de middenstand. Gaat nu wel beter. Wat hebben jullie ingesteld?
Hier ook. Zelfde. Altijd LTE gehad, nu 3G en verbindingsprobleem gehad vorige week. Begreep dat er wel een update aankomt. Mogelijk heeft het daarmee te maken. Dat was bij eerdere updates ook zo namelijk :+

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-02 20:47

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Juancho schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:03:
[...]

Bij de ecobstand gaan toch juist bepaalde temperatuur zaken uit of een stuk lager? Dan heeft natuurlijk concequenties voor de temperatuur binnen. En waarom zou je jezelf dat aandoen als het zoals nu kouder is?
Klopt. En ik kan het niet 1-2-3 terugvinden, maar ik weet ook zeker dat ergens in de documentatie van Polestar is aangegeven dat bij echt koud of echt warm weer, de ECO niet eens aangeraden wordt (zonder dat hard wordt gezegd "onder de 10 graden en boven de 25") omdat deze het dan niet kan bijbenen.

• Juancho
Bastiaan schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:19:
[...]

Klopt. En ik kan het niet 1-2-3 terugvinden, maar ik weet ook zeker dat ergens in de documentatie van Polestar is aangegeven dat bij echt koud of echt warm weer, de ECO niet eens aangeraden wordt (zonder dat hard wordt gezegd "onder de 10 graden en boven de 25") omdat deze het dan niet kan bijbenen.
Maar dat is toch ook gewoon logisch? Je zou het evt uit kunnen zetten dat dat ding sowieso weinig hoef te doen. Maar vandaar ook mijn verbazing. Waarom zou je bij koud (of warm) weer de ECO stand in hemelsnaam gebruiken? Voorheen was dat nog wel eens handig bij de eerste modellen (XC40 in mijn geval) om net wat meer range te krijgen. Maar bij de nieuwe modellen is dat toch niet meer nodig lijkt me.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:07
MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:15:
Vandaag mijn PS2 van juni dit jaar naar de Volvo dealert geweest voor het 3G issue.
Mooi verhaal dat er iets niet goed zou zijn met de TCAM die op statisch stond ipv dynamisch en dat hadden ze aangepast. Ik stap in de auto..... 3G
Ben meteen weer naar binnen gelopen en heb het gemeld maar kreeg een heel vaag verhaal dat het nu waarschijnlijk beter zou zijn.
Kreeg het gevoel dat ze een loopje met me nemen.

Krijg echt het gevoel dat het 3G issue niet een PS/Hardware/Software issue is. Ook omdat zodra je de grens overgaat naar bv Belgie het issue weg is. Maar dat hier gewoon een issue is met het abbo van TMobile.

Heeft iemand wel eens een andere SIM van een andere provider in zijn PS2 gedaan? Zit toch gewoon bij het plaffond bij de binnenverlichting?
(kan dat uberhaupt, of is dat geblokkeerd?)
Ik heb de klacht óók (wederom) doorgezet, óók een paar klepverhalen over TCAM / nachtje met rust laten.
Hoezo???? als ik Duitsland inrij is "het probleem" spontaan weg... en ik ga váák Duitsland in...
en bij terug in Nederland rijden... poef...3G

Ze gaan het weer doorzetten.

En voor wat de staven (in performance display) betreft:

"Support: Daarnaast heb ik navraag gedaan over wanneer de weergave van de 'staven' van de actieradius wordt gecorrigeerd. Ik heb begrepen dat dit onderdeel is van de eerstvolgende beschikbare OTA-update.
Hiervan is nog geen tijdsplanning bekend".

Tot zover mijn updates
-O-

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Juancho
@Hansieo wat bedoel je met de 'staven' van de actieradius die wordt gecorrigeerd?

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:16
Heeft de Launch Edition met het Performance Pack nu wel of geen toegang tot het extra vermogen dat voor een acceleratie van 4.2 seconden naar de 100 moet zorgen? Wanneer ik de gegevens van een willekeurige auto controleer, zie ik dat extra vermogen nergens vermeld staan. Of beschikt de Launch Edition Performance daar niet over?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5yt1vVQY/IMG-0247.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DeJurist op 21-11-2025 14:35 ]

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-02 12:23
DeJurist schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:34:
Heeft de Launch Edition met het Performance Pack nu wel of geen toegang tot het extra vermogen dat voor een acceleratie van 4.2 seconden naar de 100 moet zorgen? Wanneer ik de gegevens van een willekeurige auto controleer, zie ik dat extra vermogen nergens vermeld staan. Of beschikt de Launch Edition Performance daar niet over?
[Afbeelding]
Zit er niet op. Ik ben sinds 3 weken trotse eigenaar van zo'n exemplaar en heb inmiddels de upgrade aangeschaft. Heerlijke toevoeging.

• DeJurist
0xygen schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:24:
[...]

Zit er niet op. Ik ben sinds 3 weken trotse eigenaar van zo'n exemplaar en heb inmiddels de upgrade aangeschaft. Heerlijke toevoeging.
Maar waarom heet het dan een performance pack als die extra prestaties er niet eens op zitten?

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-02 12:23
DeJurist schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:27:
[...]

Maar waarom heet het dan een performance pack als die extra prestaties er niet eens op zitten?
Vanwege de kleur ventieldoppen, gordel en de remklauwen. Daarnaast is het onderstel anders geveerd en zitten er standaard grotere velgen onder.

De performance upgrade is volgens mij ook later op de markt gekomen dan het bouwjaar van de auto.

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:02
het belangrijkste (in mijn optiek) is dat de performance öhlin dempers hebben, die handmatig in te stellen zijn in hardheid.

• Juancho
Moet je alleen wel je Polestar op een brug kunnen zetten toch? Ik vond die pack het niet waard op m'n PS2 MY26. leuk die gouden dopjes, seatbelts, remklauwen etc maar ik vind het echt idioot veel geld.

• Hansieo
Juancho schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:27:
@Hansieo wat bedoel je met de 'staven' van de actieradius die wordt gecorrigeerd?
klik op het "verbruik"/"performance" icon.
Dan kan je kiezen uit 3 verschillende meet-periodes verbruiks-bars
Als je de verschillende aanklikt, zal je opvallen dat deze soms/vaak hetzelfde zijn, én.... dat er rare uitslagen zijn. Soms zelf 0, terwijl je helemaal niet aan het regeneren bent geweest.
De berekeningen van de bars (staven) kloppen dus niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qw8GSNF2Iv2rUF1YWftB9FHK9yc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PO5AN7ukVm10Ov6smqeBDK5G.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tk1DiSuxkdYd0Yqp7SJtaoc1SI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YfDGqCOgZWI8aGJPx7C0HpT0.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door Hansieo op 21-11-2025 16:37 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:28
Juancho schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:16:
Moet je alleen wel je Polestar op een brug kunnen zetten toch? Ik vond die pack het niet waard op m'n PS2 MY26. leuk die gouden dopjes, seatbelts, remklauwen etc maar ik vind het echt idioot veel geld.
Ik heb bewust gewacht tot ik precies dit model als occasion kon aanschaffen. Gewoon de versie met een cataloguswaarde van 70,5k, waar alle opties door de toenmalige eigenaar zijn aangeklikt. Ik vind de auto echt veel mooier met die remklauwen, velgen, gordels, dopjes en ook de geventileerde lederen stoelen. Ik had zoiets van, als ik dan toch veel geld uitgeef, wil ik ook wel iets unieks hebben.

Ik kan me echter wel voorstellen dat een gemiddelde leaserijder dat soort opties laat zitten. Lederen stoelen kosten in de bijtelling volgens mij al meer dan 40 euro per maand extra, maar ik wilde heel graag die geventileerde stoelen hebben en daar heb ik deze zomer ook echt plezier van gehad. Het Performance Pack kost volgens mij ook iets van 50 euro per maand extra. Daarom ben ik ergens wel blij dat ik niet hoef te leasen, want dat is tegenwoordig ook niet bepaald aantrekkelijk meer, in mijn ogen.

• DNLK
Weer wat nieuws in de app van Google Maps
op mijn telefoon (IOS) hij ziet nu mijn daadwerkelijke accu percentage

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
DNLK schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:33:
Zou heel goed zijn om volledig te kunnen overstappen naar Android Auto ipv de ingebouwde Pentium processor.

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:00
Juancho schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:16:
Nee, kan gewoon met een krik.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tj9MFlFSD_NByfZqLcNh_Hr49E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wsxgrqDFwBTgmavIJreQB4O.jpg?f=fotoalbum_large

https://blog.google/produ...ini-tips-new-explore-tab/
Google Maps gaat nu de vermoedelijke bezetting van de snelladers bij aankomst aangeven. Dus niet alleen huidige bezetting maar ook een voorspelling. Daarnaast doen ook Tesla superchargers mee en zie je daarvan voortaan ook de bezetting in Google Maps.

[ Voor 35% gewijzigd door JTHZZ op 21-11-2025 20:52 ]

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:01

ST10©DE

Dus.............

Mijn rechter buitenspiegel is een eigen leven gaan leiden. Klapt niet meer uit bij het openen van de auto. Dus handmatig (indrukken van beide spiegel knopjes) de spiegels weer in klappen om vervolgens weer uit te klappen op dezelfde manier. Dan klapt hij wel uit. Maar soms klapt hij gewoon weer in tijdens het rijden…. Tijdelijke oplossing is om de spiegels niet meer in te laten klappen bij het afsluiten.

Ik was overigens laatst in Rotterdam, daar had ik LTE. En dinsdag in Amsterdam had ik ook LTE. Ik ben overwegend in Overijssel onderweg in NL, daar heb ik altijd 3G.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
ST10©DE schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:16:
Mijn rechter buitenspiegel is een eigen leven gaan leiden. Klapt niet meer uit bij het openen van de auto. Dus handmatig (indrukken van beide spiegel knopjes) de spiegels weer in klappen om vervolgens weer uit te klappen op dezelfde manier. Dan klapt hij wel uit. Maar soms klapt hij gewoon weer in tijdens het rijden…. Tijdelijke oplossing is om de spiegels niet meer in te laten klappen bij het afsluiten.

Ik was overigens laatst in Rotterdam, daar had ik LTE. En dinsdag in Amsterdam had ik ook LTE. Ik ben overwegend in Overijssel onderweg in NL, daar heb ik altijd 3G.
Mijn linker spiegel reageerde deze week ook niet direct. Beetje pielen met afstellen. Ik heb het inklappen ook uitgezet, maakt toch maar een heel minimaal verschil bij de P2.

En ik zag toevallig vandaag ook 3G staan in beeld. Maar ik doe al mijn navigatie en media via Carplay, dan gaat het via de telefoon verbinding en heb je daar eigenlijk helemaal geen last van.

• DNLK
ST10©DE schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:16:

Afgelopen donderdag een ronde Rotterdam - Woerden - Limburg gedaan, alleen maar 3G. Lijkt wel alsof wanneer je geen 3G verbinding kan ontvangen, dat die dan alleen overschakelt naar LTE

• JTHZZ
  • Nu online
SirLenncelot schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 22:38:
[...]

Mijn linker spiegel reageerde deze week ook niet direct. Beetje pielen met afstellen. Ik heb het inklappen ook uitgezet, maakt toch maar een heel minimaal verschil bij de P2.

En ik zag toevallig vandaag ook 3G staan in beeld. Maar ik doe al mijn navigatie en media via Carplay, dan gaat het via de telefoon verbinding en heb je daar eigenlijk helemaal geen last van.
Ook zonder CarPlay (heb ik persoonlijk met AAOS nog geen meerwaarde voor kunnen ontdekken, maar ieder zijn ding) heb je er eigenlijk geen last van. Alles werkt maar alleen als je video gaat streamen merk je het. Maar goed, toch raar, want het is iets van het afgelopen half jaar ofzo. En omdat we in Nederland de enige zijn met dit probleem lijkt het wel alsof het geen prioriteit heeft.

Odido is de enige met nog een 3G netwerk in Nederland en dat gaat er in augustus 2026 ook uit. In België en Duitsland is 3G al een tijdje uit de lucht dus wel logisch dat het probleem daar niet optreedt. We lopen helaas in Nederland een beetje achter.

[ Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 21-11-2025 23:28 ]

• Juancho
JTHZZ schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:51:
[Afbeelding]

https://blog.google/produ...ini-tips-new-explore-tab/
Google Maps gaat nu de vermoedelijke bezetting van de snelladers bij aankomst aangeven. Dus niet alleen huidige bezetting maar ook een voorspelling. Daarnaast doen ook Tesla superchargers mee en zie je daarvan voortaan ook de bezetting in Google Maps.
Handige toevoeging! Even afwachten hoe dat in praktijk gaat werken maar kan super handig zijn als je ziet dat de laders bezet zijn en je alvast gaat nadenken over wat te doen.... Ben erg benieuwd wat AI Gemini nog meer kan gaan toevoegen voor AAOS. Denk dat daar hele toffe en handige dingen voor gemaakt/toegevoegd kunnen worden!

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 21-11-2025 23:47 ]

• DNLK
DNLK schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 07:51:
Bij mij sinds woensdag, eerst geen verbinding en nu alleen 3G. Laatst ook weer een rare stuiptrekking van de auto, verwarming bleef maar warm doorblazen, ondanks de instellingen, knipperlicht deed in 1 keer niet meer 3x knipperen maar 1x en ik had het idee dat de OPD in één keer aanstond terwijl ik hem normaal op laag heb staan. Na een grondige reset, infotainment, tcam en auto uitzetten, deed alles het gelukkig weer normaal.
En tadaa, vandaag weer gewoon LTE….

• Juancho
Voor de Apple gebruikers die Apple Music gebruiken en dit nu niet kunnen op het native AAOS systeem. Er schijnt een AAOS app te zijn die het wel mogelijk maakt: https://automus.se/.

Crosspost uit het EX30 topic: iHansz in "Het grote Volvo EX30 topic"

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 22-11-2025 12:13 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 07:17
In mijn polestar 2 My24 valt DAB 80% van de tijd weg. Tcam reset en systeemreset helpen niets. Is dit een bekend euvel?

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:01

ST10©DE

Dus.............

Lumics schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:03:
In mijn polestar 2 My24 valt DAB 80% van de tijd weg. Tcam reset en systeemreset helpen niets. Is dit een bekend euvel?
DAB+ ontvangst is bij mij ook zeer wisselvallig en veel slechter als bij de vorige auto’s met DAB+

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• DNLK
Lumics schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:03:
Is dat in een bepaald gebied waar je rijd of maakt dit niks uit. Bij mij valt die altijd op de A2 bij Eindhoven weg, ligt volgens mij aan de buizen die ze als geluidswand hebben gebruikt.

• Lumics
DNLK schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:22:
[...]

Is dat in een bepaald gebied waar je rijd of maakt dit niks uit. Bij mij valt die altijd op de A2 bij Eindhoven weg, ligt volgens mij aan de buizen die ze als geluidswand hebben gebruikt.
Ik heb 80% van de tijd geen ontvangst. Laatste rit van Groningen naar Schiphol. Dus er lijkt iets defect.

• SirLenncelot
  • Niet online
Wat heb je voor instelling bij het koppelen van FM en DAB+ gekozen? Misschien gaat daar iets mis.
Linking tussen DAB en FM
Deze functie maakt het mogelijk om van een FM- of DAB-zender met slecht bereik of geen bereik over te schakelen naar dezelfde zender in een andere zendergroep (ensemble) met een betere ontvangst; binnen DAB en/of tussen DAB en FM. Er is ondersteuning voor DAB naar DAB, DAB naar FM en FM naar DAB. De linking kan worden geactiveerd bij instellingen in de radio-app.

[ Voor 62% gewijzigd door SirLenncelot op 23-11-2025 09:14 ]

• Juancho
Weet iemand waarom de accu alleen maar wordt voorverwarmd met de timer functie en niet via handmatig starten terwijl de auto aan de laadpaal staat?
De accu verwarmen
De accuverwarming wordt automatisch ingeschakeld als de timer voor preconditioning wordt ingeschakeld en de laadkabel is verbonden.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-02 21:42

Freakie1NL

Grote Baas

Juancho schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:43:
Weet iemand waarom de accu alleen maar wordt voorverwarmd met de timer functie en niet via handmatig starten terwijl de auto aan de laadpaal staat?

[...]
Denk dat je dit te nauw leest. Ook als je hem af hoc voorverwarmd met deze huidige temperatuur en hij staat aan de lader dan warmt hij de accu op.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Lumics
SirLenncelot schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:14:
Wat heb je voor instelling bij het koppelen van FM en DAB+ gekozen? Misschien gaat daar iets mis.

[...]
Die staat uiteraard uit. Ik wil dab+ en op de rit van Groningen naar Amsterdam werkt dat grotendeels niet. En dat klopt natuurlijk niet. Satchel eens wegvalt snap ik, maar 30km geen bereik is vreemd

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:51
Freakie1NL schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:10:
[...]
Denk dat je dit te nauw leest. Ook als je hem af hoc voorverwarmd met deze huidige temperatuur en hij staat aan de lader dan warmt hij de accu op.
Nee, dat is niet correct: Polestar heeft in het verleden bevestigd dat voorverwarmen van de accu alleen plaatsvindt als de auto aan de laadpaal staat en er een timer is ingesteld.

Ik vind dit ook een goede oplossing: accu voorverwarmen heeft alleen nut voor een lange reis waarbij je zo’n groot mogelijk bereik nodig hebt: voor een korte reis heeft het niet zoveel nut en verspil je met name energie. Dat je een lange reis gaat maken weet je vaak ver van te voren dus daarvoor kun je dan een timer zetten. Dit gedrag zorgt er bovendien voor dat je ervoor kunt kiezen of je energie wilt besteden aan voorverwarmen van de accu (timer zetten) of niet (ad hoc voorverwarmen).

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Juancho schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:43:

[...]
Accu voorverwarmen duurt vrij lang volgens mij.

No signature required.

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-02 21:27
Juancho schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:09:
Voor de Apple gebruikers die Apple Music gebruiken en dit nu niet kunnen op het native AAOS systeem. Er schijnt een AAOS app te zijn die het wel mogelijk maakt: https://automus.se/.

Crosspost uit het EX30 topic: iHansz in "Het grote Volvo EX30 topic"
Deze moet al beschikbaar zijn toch?
als ik op je link klik en helemaal onderaan klik op: "get on Android" kom ik gewoon in de playstore waar deze staat.

Kost helaas wel 6 euro, weet niet of ik dat ga doen om het te proberen...

• ErnstHE
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-02 19:39
Vanmiddag snelladen bij Tesla Supercharger; na een retourrit van 350 km was er nog 16% over. Koud weer, stuur- en stoelverwarming de gehele rit op 1 streepje, CC op 105 km/h dan gaat het toch wel snel.

Tikte tijdens het laden even kortdurend 201 kW aan! Zakte daarna snel onder de 200 maar daarna een tijdje boven de 150 kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6BobxxoJNTDZJmxJx-QGtdUBgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9iyzTl6qNG7roy6UCujFOlNX.jpg?f=fotoalbum_large

• Juancho
ErnstHE schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:58:
Vanmiddag snelladen bij Tesla Supercharger; na een retourrit van 350 km was er nog 16% over. Koud weer, stuur- en stoelverwarming de gehele rit op 1 streepje, CC op 105 km/h dan gaat het toch wel snel.

Tikte tijdens het laden even kortdurend 201 kW aan! Zakte daarna snel onder de 200 maar daarna een tijdje boven de 150 kW.

[Afbeelding]
Vreemd aangezien er nog geen OTA is geweest en volgens Polestar zelf dit alleen opgelost kan worden met, jawel...., de eerste OTA... :?

• ErnstHE
Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:02:
[...]

Vreemd aangezien er nog geen OTA is geweest en volgens Polestar zelf dit alleen opgelost kan worden met, jawel...., de eerste OTA... :?
Ik was ook verbaasd, maar het gebeurde toch echt :)

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:51
[...]
Tesla heeft de CCS update die het probleem veroorzaakt bij Polestar (nog) niet doorgevoerd in hun superchargers. Hierdoor zul je bij Tesla Superchargers (v3 of v4) wel gewoon de 205 kW halen.

• Juancho
vithar schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:07:
[...]

Tesla heeft de CCS update die het probleem veroorzaakt bij Polestar (nog) niet doorgevoerd in hun superchargers. Hierdoor zul je bij Tesla Superchargers (v3 of v4) wel gewoon de 205 kW halen.
Lekker handig dat Polestar dat dan ook even aangeeft... not.... |:(
Volgende keer als ik even moet snelladen langs de Tesla charger dus!

• JTHZZ
  • Nu online
[...]

Dit probleem treedt alleen op bij 800V laders en de Tesla laders kunnen alleen 400V. Daarnaast zijn er diverse 800V laders waar de laadpaal de 150kW limiet van de auto negeert. Heb ook al plaatjes gezien van >200kW aan een Aral Pulse lader in Duitsland. Dus bij een nieuwere Tesla V3 of V4 lader zul je de 200kW wel kunnen halen. De oudere Tesla laders V2 zijn maar op 150kW gebouwd en daarvan zijn er helaas in Nederland nog aardig wat. Dus daar ga je die 200 ook niet halen.

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 24-11-2025 20:21 ]

• ErnstHE
Interessant is deze laadcurve voor de 82 kWh te zien. De tijd boven de 200 kW is inderdaad erg kort.

https://evkx.net/models/p...ingcurve/chart/?battery=0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4g2cg5fQWo8EFn0e6xMEV5mEwVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7j2DPEM9KBhIZUtjuFHtVidV.jpg?f=fotoalbum_large

• DeJurist
tormentor1985 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:27:
[...]

Ik heb bewust gewacht tot ik precies dit model als occasion kon aanschaffen. Gewoon de versie met een cataloguswaarde van 70,5k, waar alle opties door de toenmalige eigenaar zijn aangeklikt. Ik vind de auto echt veel mooier met die remklauwen, velgen, gordels, dopjes en ook de geventileerde lederen stoelen. Ik had zoiets van, als ik dan toch veel geld uitgeef, wil ik ook wel iets unieks hebben.
Ik vind die velgen echt vreemd. Ze hebben de wielbouten achter een klepje verstopt waardoor de velg niet uit één geheel bestaat. In mijn ogen ziet het er gewoon lelijk uit, maar iedereen heeft zijn eigen smaak.

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-02 17:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weU_MTMJbs6uwJ5YX9QisxIMazA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/P87TQru54UEii7EFC3yf9fG9.png?f=user_large

Dit is wel mooi, tijdens het (snel?)laden het percentage standaard in je notificatiebalk

• Juancho
RigolleM schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:48:
[...]

Achterruit behandelen met RainX of als je het beter wilt doen met Soft99 Ultra Glaco, en als je dan achteruit inparkeert heb je altijd een vrije achterruit van zodra je wat snelheid maakt.
Gebruik jij RainX? Ik sta op het punt dit te bestellen maar ik lees ook veel problemen/klachen over het geven van een waas als je het niet goed aanbrengt wat natuurlijk niet veilig is...

Met het huidige weer irriteer ik me steeds vaker aan het ontbreken van een achterwisser omdat het raam gewoon smerig wordt, of nat bij een flinke regenbui maar je kan er niks tegen doen zonder wisser.

https://www.bol.com/nl/nl...ist_Middle.0.ProductTitle

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 25-11-2025 12:18 ]

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:16:
[...]

Gebruik jij RainX? Ik sta op het punt dit te bestellen maar ik lees ook veel problemen/klachen over het geven van een waas als je het niet goed aanbrengt wat natuurlijk niet veilig is...
Neen, Soft99 Glaco Ultra en ik reinig mijn voor- en achterruit eerst met Soft99 Glaco Compound (gekocht als set). Ik volg de instructies zoals aangegeven en ik heb geen waas of andere issues.

RainX heb ik vroeger nog gebruikt, maar werkte ook goed als je het produkt ff laat inwerken, maar vooral moet de ruit wel ontvet en proper gemaakt worden van andere residuen. De levensduur van RainX is gewoon een pak korter dan Soft99 Glaco produkten.

• Juancho
RigolleM schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:16:
[...]

Neen, Soft99 Glaco Ultra en ik reinig mijn voor- en achterruit eerst met Soft99 Glaco Compound (gekocht als set). Ik volg de instructies zoals aangegeven en ik heb geen waas of andere issues.

RainX heb ik vroeger nog gebruikt, maar werkte ook goed als je het produkt ff laat inwerken, maar vooral moet de ruit wel ontvet en proper gemaakt worden van andere residuen. De levensduur van RainX is gewoon een pak korter dan Soft99 Glaco produkten.
Ok ik las bij bol.com al het stappenplan voor die Soft99... Als dat spul flink langer zijn werk blijft doen probeer ik die ook wel. Gebruik je ook zoals ze adviseren eerst de Glaco Glass Compound Roll On? En kan je dit spul ook op de voorruit smeren of alleen bedoelt voor de grote achterruit? Edit: overheen gelezen mag je gaf je post al aan dit te doen :)
1. Voordat je de glascoating gaat aanbrengen kan je het beste de autoruit voorbereiden met de Glaco Glass Compound voor een goede hechting van de coating.
2. Breng de Glaco Ultra gelijkmatig aan in een kriskraspatroon op het glas van de voorruit van de auto.
3. Laat de coating op het glas drogen tot er witte resten verschijnen. Veelal is dit al na 5 tot 10 minuten.
4. Wrijf het product uit met een schone en drogen microvezeldoek tot het glas helder en streeploos is.
5. Laat de glascoating drogen voor minimaal 12 uur om deze maximaal te laten hechten aan de ruit.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 25-11-2025 17:16 ]

• RigolleM
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:13:
[...]

Ok ik las bij bol.com al het stappenplan voor die Soft99... Als dat spul flink langer zijn werk blijft doen probeer ik die ook wel...

[...]
Ik heb maar een deel van mijn achteruit (dak is volledig van glas - rara) bewerkt met Soft99 Glaco Ultra, toen ik +50 km/u begon rijden was het deel die ik zie in de achterkijkspiegel bijna helemaal vrij van druppels, het deel dat ik niet had bewerkt zag ik de druppels nog gewoon liggen, dus het werkt echt wel om een ruit proper te houden.

Natuurlijk als je van stilstand vertrekt en je moet achteruit rijden is het een ander verhaal, maar mijn achteruitkijkcamera doet meer dan zijn werk, dus is het niet erg zo'n probleem voor mij.

• Juancho
RigolleM schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:18:
[...]

Ik heb maar een deel van mijn achteruit (dak is volledig van glas - rara) bewerkt met Soft99 Glaco Ultra, toen ik +50 km/u begon rijden was het deel die ik zie in de achterkijkspiegel bijna helemaal vrij van druppels, het deel dat ik niet had bewerkt zag ik de druppels nog gewoon liggen, dus het werkt echt wel om een ruit proper te houden.
Top, dan ga ik eens de gehele voorruit/achterruit en misschien het panoramische dak met beide spullen insmeren. Kijken of dat helpt! Zou top zijn!
Natuurlijk als je van stilstand vertrekt en je moet achteruit rijden is het een ander verhaal, maar mijn achteruitkijkcamera doet meer dan zijn werk, dus is het niet erg zo'n probleem voor mij.
Tja die achteruitcamera... dat blijft een issue hier, zeker in donker/regen heb je er niks aan. Misschien de camera's ook insmeren met dat spul? Dat het dus veel langer schoner en dus scherper blijft? Of zal dat niet veel uitmaken denk je?

• RigolleM
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:21:
[...]
Tja die achteruitcamera... dat blijft een issue hier, zeker in donker/regen heb je er niks aan. Misschien de camera's ook insmeren met dat spul? Dat het dus veel langer schoner en dus scherper blijft? Of zal dat niet veel uitmaken denk je?
Ik heb mijn achteruitkijkcamera niet ingesmeerd, maar ik weet dat bij Volvo/PS2 dit een issue is, heb er zelf niet zoveel last van gehad, want de Volvo stond binnen in de garage en mijn oprit is verlicht.
De vuiligheid zou minder hechten, maar de druppels hebben wel iets van luchtweerstand nodig om te verdwijnen...

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-02 21:01
Ik heb 5 jaar een MY2021. Nooit noemenswaardige problemen gehad behalve dat ik heel af en toe eens een reset van het systeem moest doen. Sinds kort heb ik een P4 en nu rijdt mijn vrouw met de P2. Ze heeft nu al een paar keer gehad dat het infotainment vastliep met een zwart scherm en dashboard tot gevolg. Is het toeval dat dit nu gebeurt of zou de reden kunnen zijn dat er nu 2 bestuurdersprofielen zijn? Heeft nog iemand deze problemen? Ik lees hier al jaren mee maar kan me dit niet herinneren te hebben zien passeren. Alvast bedankt voor de info!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:25
Davy_Rx schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:17:
Ik heb 5 jaar een MY2021. Nooit noemenswaardige problemen gehad behalve dat ik heel af en toe eens een reset van het systeem moest doen. Sinds kort heb ik een P4 en nu rijdt mijn vrouw met de P2. Ze heeft nu al een paar keer gehad dat het infotainment vastliep met een zwart scherm en dashboard tot gevolg. Is het toeval dat dit nu gebeurt of zou de reden kunnen zijn dat er nu 2 bestuurdersprofielen zijn? Heeft nog iemand deze problemen? Ik lees hier al jaren mee maar kan me dit niet herinneren te hebben zien passeren. Alvast bedankt voor de info!
Twee profielen is niet zo'n groot probleem. Het wisselen tussen twee profielen gaat wat moeizaam in mijn observatie.
Je kan proberen de app caches te legen.

Say what you want to say, BUT don't speak!

• Juancho
Wij hebben in onze PS2 MY26 ook 2 profielen met eigen settings en dat gaat sinds de aflevering eind augustus heel stabiel en heel snel. Geen enkel issue mee.

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:25
Juancho schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:50:
Wij hebben in onze PS2 MY26 ook 2 profielen met eigen settings en dat gaat sinds de aflevering eind augustus heel stabiel en heel snel. Geen enkel issue mee.
MY26+ heeft snellere hardware (de nieuwere Qualcomm Snapdragon chip).

Say what you want to say, BUT don't speak!

• Juancho
Bamieater schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:34:
[...]

MY26+ heeft snellere hardware (de nieuwere Qualcomm Snapdragon chip).
Klopt, maar hiervoor had ik de XC40 1e generatie en hoewel het daar iets trager ging, werkte het wel altijd gewoon goed. Afhankelijk van welke sleutel de deuren opende werd het gekoppelde profiel gekozen.

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Bamieater schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:12:
[...]

Twee profielen is niet zo'n groot probleem. Het wisselen tussen twee profielen gaat wat moeizaam in mijn observatie.
Je kan proberen de app caches te legen.
Hoe doe je dit, wil even proberen het systeem weer wat vlotter laten lopen.

• Juancho
MR. RHS schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:45:
[...]

Hoe doe je dit, wil even proberen het systeem weer wat vlotter laten lopen.
Net als op je telefoon eigenlijk. Naar de Playstore gaan, de app zoeken, en daar kan je de cache legen.

• Juancho
DNLK schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:33:
Iemand dit al bij Maps voor Android gezien? Ik ben beta tester, zie geen update maar heb dit nog niet zichtbaar in Maps...

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-02 14:48

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Zondag zag ik in de app dat ik een lage 12v accu had. Dat was tijdens het laden toen ik wilde zien of de wagen al gereed was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdSXYQardN-VtMNYhOFZaXvPsJU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ygt0HJV6dStc0cRTXhQ07Osc.jpg?f=user_large

Bij de wagen aangekomen, gaf het dashboard geen enkele melding weer. Omdat ik wegmoest, ben ik gaan rijden, en heb ik de app niet meer gecheckt. Maar deze melding was later op de dag gewoon weg en bleef weg.

Maar zojuist weer hetzelfde . Er was niets geks te zien in de app (vanaf zondag dus). Ik hang de wagen aan de lader en ik krijg weer deze melding.

Straks als ie klaar is zal ik nog eens checken, maar het lijkt me meer een issue met de app dan echt een accuprobleem (hoop ik :) ).

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:45
Paku schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:05:
Zondag zag ik in de app dat ik een lage 12v accu had. Dat was tijdens het laden toen ik wilde zien of de wagen al gereed was.

[Afbeelding]

Bij de wagen aangekomen, gaf het dashboard geen enkele melding weer. Omdat ik wegmoest, ben ik gaan rijden, en heb ik de app niet meer gecheckt. Maar deze melding was later op de dag gewoon weg en bleef weg.

Maar zojuist weer hetzelfde . Er was niets geks te zien in de app (vanaf zondag dus). Ik hang de wagen aan de lader en ik krijg weer deze melding.

Straks als ie klaar is zal ik nog eens checken, maar het lijkt me meer een issue met de app dan echt een accuprobleem (hoop ik :) ).
Idem hier, wilde het ook net komen posten of er nog iemand last van had. Auto geeft geen melding, enkel de app. Ik heb nu 3 weken verlof en ga de auto weinig tot niet gebruiken dus heb em ingeplugd met de granny charger en 50% target, als het nodig is kan ie bijladen. Ik heb een maand geleden nog maar onderhoud laten doen, zou mij sterk verbazen moest de accu op een maand tijd ineens slecht zijn.

Wat ik wel gemerkt heb is dat de SoC zo'n 1% zakt per 12 uur ongeveer, heb je daar ook last van? Is nog maar enkele dagen maar loopt wel gelijk met die lage 12v accu melding.

[ Voor 4% gewijzigd door deSenna24 op 27-11-2025 11:30 ]

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-02 14:48

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

deSenna24 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:29:
[...]

Idem hier, wilde het ook net komen posten of er nog iemand last van had. Auto geeft geen melding, enkel de app. Ik heb nu 3 weken verlof en ga de auto weinig tot niet gebruiken dus heb em ingeplugd met de granny charger en 50% target, als het nodig is kan ie bijladen. Ik heb een maand geleden nog maar onderhoud laten doen, zou mij sterk verbazen moest de accu op een maand tijd ineens slecht zijn.

Wat ik wel gemerkt heb is dat de SoC zo'n 1% zakt per 12 uur ongeveer, heb je daar ook last van? Is nog maar enkele dagen maar loopt wel gelijk met die lage 12v accu melding.
Nee, die 1% per 12 uur zie ik hier niet terug. Wel dat de SoC 's ochtends na een koude nacht wel iets lager is (dat was altijd al zo) maar hij gaat niet structureel omlaag. SoC gaat wel over de 400V accu terwijl de melding over de 12V accu gaat.
Ik heb eerder het gevoel dat het een app 5.0 issue is.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• deSenna24
Paku schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:41:
[...]
SoC gaat wel over de 400V accu terwijl de melding over de 12V accu gaat.
Ik heb eerder het gevoel dat het een app 5.0 issue is.
Klopt, SoC (de HV accu) gaat structureel omlaag bij mij, die 12V accu melding is er nu bijna een week. Dat kan wel wat gelijk lopen met de Polestar app update, die is uit sinds 13 november zie ik.
EDIT: mijn app is bijgewerkt op 18 november, komt gelijk met die 12v accu melding.

Online zie ik meerdere gebruikers zeggen de auto te vertrouwen ipv de app.

[ Voor 7% gewijzigd door deSenna24 op 27-11-2025 11:53 ]

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-02 21:01
Davy_Rx schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:17:
De problemen worden erger. Vandaag eerst geen beeld. Bij de volgende rit bleef het camerabeeld van op de parking de hele rit op het scherm staan. Het geluid werkt dan ook niet. Het lijkt alsof het systeem zich plots geregeld ophangt… Op basis van de reacties hier lijkt het dan niet te komen door de 2 profielen die we sinds kort hebben. Iemand een ander idee? Cache ga ik opkuisen. (Wel nog even zoeken hoe) Misschien wat apps wissen, al staan er niet veel op. Reset via scherm is al uitgevoerd. Verder weet ik het niet.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:06
Eergisteren de thuisreis gestart met de wetenschap dat het krap zou worden om het op de lading te halen. Vanwege allerhande file-ellende veel langer onderweg geweest. Langzamer rijden helpt, maar het was ook koud en verwarmen helpt niet. Meestal is de voorspelling op Maps wat pessimistischer en trekt het aan het eind van de rit wel voldoende bij. Nu bleef het spannend. Bij nog 14km te rijden, gaf het dynamisch bereik nog 11 km aan, bij nog 7km te rijden nog 5km bereik (accu ondertussen 0%-score) en bij nog 3,5 km te rijden en nog 2km bereik maar gecapituleerd en een paal opgezocht om 5 minuten te laden.

Ergens was de verleiding groot om uit te proberen of ik het zou halen (zit er nog reserve in de accu?), maar ik vond het risico dat ik de auto de laatste km moest duwen toch te groot. Of was ik te bang?

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Inclusief alle meldingen die je gaat krijgen... :P

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• izzy67
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:36
Winterbanden onder de My26 LRSM 19" - via Ayvens (Leaseplan) en bij Profile tyrecenter, Michelin Alpin 5 banden, ben benieuwd wat er van het bereik af gaat.

• SirLenncelot
  • Niet online
Mooi die BYD die het door de berg af te rollen nog tot een charger redt.

Laatst tot de laatste 2km range leeg gereden op weg naar kantoor. Was iets te optimistisch vertrokken en daarna leek het een mooie uitdaging. Maar je verliest zoveel vermogen dat het eigenlijk niet meer bijzonder veilig is om te rijden. Vooral omdat jezelf (en anderen) een misplaatste verwachting hebt over de mogelijkheden van de wagen.

Ik kan het niemand aanraden.

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:05
Highland schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:53:
Eergisteren de thuisreis gestart met de wetenschap dat het krap zou worden om het op de lading te halen. Vanwege allerhande file-ellende veel langer onderweg geweest. Langzamer rijden helpt, maar het was ook koud en verwarmen helpt niet. Meestal is de voorspelling op Maps wat pessimistischer en trekt het aan het eind van de rit wel voldoende bij. Nu bleef het spannend. Bij nog 14km te rijden, gaf het dynamisch bereik nog 11 km aan, bij nog 7km te rijden nog 5km bereik (accu ondertussen 0%-score) en bij nog 3,5 km te rijden en nog 2km bereik maar gecapituleerd en een paal opgezocht om 5 minuten te laden.

Ergens was de verleiding groot om uit te proberen of ik het zou halen (zit er nog reserve in de accu?), maar ik vond het risico dat ik de auto de laatste km moest duwen toch te groot. Of was ik te bang?
Vaak bu-j te bang! :)

Geen garantie, maar ik denk dat je het wel had gehaald. Zie: YouTube: I drove Polestar 2 LR SM refresh until the battery died

Ik probeer de accu tussen de 20 en 90% te houden. Het is niet goed voor de accu om heel vaak tot 100% te laden en onder de 10% te komen.

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-02 18:08
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 28-11-2025 10:39 . Reden: Dit mag in V&A (Overig)! ]

• Hansieo
Hierbij een beloofde update betreffende LTE vs 3G.

Reactie support 27 nov:

In navolging op ons voorgaande contact, deel ik graag een reactie vanuit ons hoofdkantoor:

Het systeem in de auto is ontworpen om ervoor te zorgen dat noodoproepen (zoals e-Call) altijd werken. Hiervoor wordt een spraakgestuurde modem gebruikt die prioriteit geeft aan het netwerk met het sterkste signaal voor oproepen. In sommige grensgebieden kan dit betekenen dat de auto verbinding maakt met een 2G- of 3G-netwerk in plaats van 4G of 5G, omdat die oudere netwerken daar mogelijk een sterkere dekking hebben.

Meestal merk je dit niet, omdat de 4G- en 5G-signalen op de meeste plaatsen sterk zijn. In de buurt van de grens hebben sommige providers hun 4G/5G-dekking echter nog niet volledig verbeterd, waardoor de auto mogelijk nog een tijdje op 2G/3G blijft, zelfs nadat hij een gebied met een betere 4G/5G-dekking heeft bereikt.

Het goede nieuws is dat dit in de loop van de tijd zal verbeteren,
aangezien 2G- en 3G-netwerken in heel Europa geleidelijk worden uitgeschakeld.

Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd en wens je alvast een prettige avond toe.

Met vriendelijke groet,

ter info, ik heb hier dus eigenlijk pas recent last van.....
Maar die "verbetering" komt wel érg snel, vandaag (28 nov.. ;) )een paar keer met de auto weg geweest, en ook de auto op slot..... maar hij bleef va vertrek vanochtend steevast op...... LTE....

schiet mij maar lek :henk

• Juancho
Wat een lulverhaal van Polestar zeg. Heeft niks met grensgebieden te maken. De verhalen en voorbeelden zijn niet meer op 2 handen te tellen. 10 handen ook niet. Door heel NL hebben mensen gewoon langdurig last van 3G verbinding en eenmaal amper in BE/DE gelijk LTE. en andersom gelijk weer 3G.

Ik snap best dat je in bepaalde uithoeken ff geen LTE hebt, maar je gaat mij niet wijsmaken dat het in grote delen van ons kikkerlandje is. Zeker als je de communicatie module reset in een prima dekkingsgebied zou je gewoon weer op het LTE netwerk gezet moeten worden.

Ze weten het zelf ook gewoon niet. Dat lijkt me een meer realistische conclusie. Ik heb zelf overigens nog steeds LTE nadat ik vanaf de aflevering eind augustus lang op 3G zat in NL.

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 28-11-2025 13:24 ]

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:06
NokiaFan schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 06:10:
[...]

Vaak bu-j te bang! :)

Geen garantie, maar ik denk dat je het wel had gehaald. Zie: YouTube: I drove Polestar 2 LR SM refresh until the battery died

Ik probeer de accu tussen de 20 en 90% te houden. Het is niet goed voor de accu om heel vaak tot 100% te laden en onder de 10% te komen.
Als ik het filmpje zo zie, dan had ik het inderdaad gehaald. Maar het valt me wel op dat de auto in de video (op 01:54) al in de turtle-mode ging met nog 10km bereik, terwijl ik bij slechts 2km bereik nog geen turtle-mode had. Ook was de beperking van het vermogen in het filmpje al veel meer dan bij mij (grofweg 10mm vs 2 mm).

Ik ga er geen gewoonte van maken de auto zo leeg te rijden, maar toch goed om te weten dat de auto nog meer kan in de situatie dat die allerlaatste laadpaal toch defect blijkt te zijn en je nog een paar km verder moet.

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:41
Juancho schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:23:
Wat een lulverhaal van Polestar zeg. Heeft niks met grensgebieden te maken. De verhalen en voorbeelden zijn niet meer op 2 handen te tellen. 10 handen ook niet. Door heel NL hebben mensen gewoon langdurig last van 3G verbinding en eenmaal amper in BE/DE gelijk LTE. en andersom gelijk weer 3G.

Ik snap best dat je in bepaalde uithoeken ff geen LTE hebt, maar je gaat mij niet wijsmaken dat het in grote delen van ons kikkerlandje is. Zeker als je de communicatie module reset in een prima dekkingsgebied zou je gewoon weer op het LTE netwerk gezet moeten worden.

Ze weten het zelf ook gewoon niet. Dat lijkt me een meer realistische conclusie. Ik heb zelf overigens nog steeds LTE nadat ik vanaf de aflevering eind augustus lang op 3G zat in NL.
Hier ook sinds een week of 2 3G. Nooit last van gehad. Kom nooit in grensregio. Meeste gebruik rondom Amersfoort/Utrecht. Polestar weet het dus zelf ook inderdaad niet. Grensregio is onzin.

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-02 20:27
Ollie89 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:40:
[...]

Hier ook sinds een week of 2 3G. Nooit last van gehad. Kom nooit in grensregio. Meeste gebruik rondom Amersfoort/Utrecht. Polestar weet het dus zelf ook inderdaad niet. Grensregio is onzin.
Bij mij dus ook al langere tijd dit probleem en ik woon zelf in Utrecht en rij 95% van de tijd rond in de randstad, wat bij de laatste check op google maps toch een behoorlijk stuk van de grens ligt 8)7

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-02 11:26
Ik heb de wagen nu een ruim een week. Bij het handover centre zag ik bij de rondleiding al dat de auto op 3G stond. Heb er daar verder geen punt van gemaakt omdat ik niet denk dat ze er daar wat aan zouden kunnen doen. Volgende dag was ik er met een kort uitje aan de rand van Duitsland geweest. Officieel niet de grens over geweest maar heb daar met mijn telefoon ook vaak het Duitse netwerk te pakken. Sindsdien staat de auto op LTE ook nadat ik ermee tot Utrecht en terug ben gereden.

• AteZ
  • Laatst online: 19-02 14:33
Het zit gewoon in de modemfirmware van de 4g module in combinatie met het netwerk van de provider, en welke CAT standaarden ze allemaal ondersteunen. het kan dus zijn dat de provider en de modem een cat mismatch hebben in dat gebied, of de modem wil niet naar de andere frequentieband overspringen. Ik vermoed dat de snelste oplossing is even de simkaart erin en eruit. maar ik heb dit zelf nog nooit getest. (die zit boven in bij de interieurverlichting) ik vraag me ook af of het beter wordt als er een simkaart van een andere provider in gaat.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• JTHZZ
  • Nu online
AteZ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:43:
Het zit gewoon in de modemfirmware van de 4g module in combinatie met het netwerk van de provider, en welke CAT standaarden ze allemaal ondersteunen. het kan dus zijn dat de provider en de modem een cat mismatch hebben in dat gebied, of de modem wil niet naar de andere frequentieband overspringen. Ik vermoed dat de snelste oplossing is even de simkaart erin en eruit. maar ik heb dit zelf nog nooit getest. (die zit boven in bij de interieurverlichting) ik vraag me ook af of het beter wordt als er een simkaart van een andere provider in gaat.
Het zit denk ik niet in de hardware want het heeft jarenlang probleemloos gewerkt. Het is iets van het laatste half jaar dus ergens is er een setting veranderd, ik vermoed bij Odido (enige nog met 3G in Nederland).
Het is trouwens een E-sim dus kaart erin en eruit wordt lastig.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 28-11-2025 17:14 ]

• Ibex
  • Laatst online: 16:03

Ibex

^^ met stom.

Ik geloof het verhaal van Polestar wel, lijkt me inderdaad een logische keuze voor een systeem wat prioriteit zet op de emergency call functionaliteit. Dan wil je inderdaad het sterkste bereik.

Hun antwoord is dan ook logisch op een globaal niveau; er zijn ongetwijfeld streken in de wereld waar de dekking allesbehalve goed zit. De support geeft ook maar door wat ze verteld krijgen, ik vermoed dat de medewerkers hier niet perse kaas hebben gegeten van 3G/4G/5G/dekking of wat dat allemaal wil zeggen.

Dat dit voor Nederland totaal niet relevant is weten zij misschien niet. En de support hogerop heeft wellicht geen idee hoe het zit in Nederland.

Het lijkt me inderdaad een staaltje "poep provider". Als in, een MVNO die infrastructuur huurt, en wellicht om de kosten te drukken niet overal voor 4G/5G kiest, maar enkel op bepaalde verstedelijkte plaatsen? En dan is het in Belgie wel goed, omdat door de stedenbouwkundige mesthoop er zowat overal huizen staan, en ze dan misschien maar besloten om hier wel overal voor 4G/5G te kiezen.

Je kan dan wel bij Polestar klagen, maar wellicht kan niemand iets veranderen aan welke provider ze in de landen hebben. Hoeveel lagen van subleveranciers zouden er daar niet tussen zitten. En bij de provider zelf gaan ze ook niet veel helpen, je bent er immers toch geen klant.

Hopen dat 3G snel de pijp uit is, zodat ze wel moeten switchen naar meer hedendaagse technologie.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Juancho
AteZ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:43:
Maar dan zou een communicatie module reset toch ook moeten werken? Als ik het goed heb word je dan opnieuw aangemeld op het netwerk , net zoals bij een mobiele telefoon. Maar dat hielp bij mij totaal niet.

Wat wel hielp was gewoon wachten. Zonder andere ritten te maken dan anders had ik van de een op andere dag weer LTE. dus ik geloof niet zo in dat locatie geneuzel van Polestar.

Als klant kijk ik ook alleen naar Polestar. Zij leveren de auto met bijbehorende data. Bjj wie ze dat doen en tegen welke voorwaarden interessant mij als klant eigenlijk niet 😁

• JTHZZ
  • Nu online
Ibex schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:43: En dan is het in Belgie wel goed, omdat door de stedenbouwkundige mesthoop er zowat overal huizen staan, en ze dan misschien maar besloten om hier wel overal voor 4G/5G te kiezen.

Je kan dan wel bij Polestar klagen, maar wellicht kan niemand iets veranderen aan welke provider ze in de landen hebben. Hoeveel lagen van subleveranciers zouden er daar niet tussen zitten. En bij de provider zelf gaan ze ook niet veel helpen, je bent er immers toch geen klant.

Hopen dat 3G snel de pijp uit is, zodat ze wel moeten switchen naar meer hedendaagse technologie.
Er is geen aparte keuze per land gemaakt. In België en Duitsland is 3G al eerder uitgefaseerd dus daar kan de auto niet anders dan LTE. In Nederland is het ook bij alle providers behalve Odido gestopt. En laat dat nou net de provider zijn die Polestar gebruikt..

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:28
Highland schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:53:

Het is sowieso heel slecht voor je accu om hem tot 0% te rijden omdat je dan in een spanningsgebied zit waar schade sneller ontstaan (net als 100% overigens). Incidenteel kan het wel maar ik zou dit niet aan de lopende band doen.

• Juancho
Dat 100% niet heel goed is, gaat toch alleen maar op als je de auto vervolgens langere tijd laat staan? Maar als je elke dag laad tot 100% met bijv een timer zodat de auto klaar en warm is als je gelijk daarna vertrekt...is dat zo'n ramp?

• Ibex
  • Laatst online: 16:03

Ibex

^^ met stom.

Hangt af van tijd en temperatuur voor zover ik weet. Op een hete zomerdag in de volle zon gaat een 100% volle batterij zienderogen achteruit. Ik vermijd het zo veel mogenlijk in ieder geval. Day to day laad ik de auto tot 80% zodra hij richting de 30% gaat.

Toen ik de wagen koos hield ik rekening met wat ik realistisch wou afleggen in 1 stuk, en in hoeverre dat in in 60% van de range zou passen. Met mijn LRSM is dat pak 'm beet 300km. Verder rij ik toch niet graag zonder langere pauze.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:45
Bij mijn 3 weken oude MY26 heb ik het het ene moment de snelle LTE verbinding, en het andere moment niet ( in de praktijk vaker niet dan wel). Dit switcht ook gewoon tijdens een rit. Af en toe schiet muziek die ik in lossless kwaliteit stream via Spotify of Tidal in buffering: IRRITANT.
Op de momenten dat er LTE verbinding is, dan is het systeem spectaculair snel.
Ik geloof het hierboven genoemde verhaal van Polestar HQ wel, maar dit is opzich niet het probleem in NL. Het probleem is de combinatie van dit protocol met Odido als provider, die dat oude 3G netwerk nog volledig support. Het systeem zoekt gewoon constant het sterkste signaal en dat is kennenlijk op veel plekken nog steeds 2/3G. Ik woon overigens zelf in Brabant, Breda regio en maak hier ook de meeste km’s.

Odido geeft op hun eigen site https://www.odido.nl/service/netwerk/3G aan dat ze stoppen met het ondersteunen van 3G per 1 aug 2026.
Ik acht de kans groter dat we dit probleem tot die tijd gaan hebben dan dat Polestar het voor die tijd gaat oplossen.

[ Voor 13% gewijzigd door Morales79 op 29-11-2025 07:52 ]

• Juancho
En ze kunnen/willen/durven dus niet de setting aan te vinken dat 3g niet meer door komt want de auto moet in noodsituaties altijd data hebben? Opzich begrijpelijk hoor maar aam de andere kant, alle andere providers gebruiken geen 3g meer en hebben toch ook gewoon altijd data?

Of nu Odido de schuldige is of Polestar, hr tis gewoon best treurig vind ik en al helemaal omdst ze het maar een beetje onder water vegen en mensen ook bewust naar de dealer laten gaan voor een afspraak terwijl ze drommels goed weten dat dst niks oplevert. Wees dan gewoon eerlijk en zeg: dit issue blijft bestaan tot Odido halverwege 2026 stopt met 3G.

• captnemo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 19:45
Heeft iemand aanbevelingen voor sneeuwkettingen?

Sneeuwkettingen4U of SneeuwKettingStore hebben Pewag of König voor €399, best prijzig voor iets wat je (bijna) nooit nodig hebt. Sneeuwkettingen voor de Tesla Model 3 waren €170...
Ik heb de 245/45R19 banden.

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-02 17:09
captnemo schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 14:16:
Heeft iemand aanbevelingen voor sneeuwkettingen?
Ik heb zelf de originele van polestar, via de shop gekocht voor destijds 400 euro.
Erg duur, maar wel makkelijk vast te maken.

• deSenna24
Toevallig iemand hier de 12v batterij al laten vervangen? Wat waren/zijn hier de kosten van? Ik krijg nu meldingen in de app maar niet in de auto. Mijn Volvo garage heeft pas tijd vanaf 6 januari, dan is de auto mogelijk net wel net niet verkocht maar wil de nieuwe eigenaar ook niet opzadelen met een bijna defecte 12 batterij.

• Burchov
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
deSenna24 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:15:
Toevallig iemand hier de 12v batterij al laten vervangen? Wat waren/zijn hier de kosten van? Ik krijg nu meldingen in de app maar niet in de auto. Mijn Volvo garage heeft pas tijd vanaf 6 januari, dan is de auto mogelijk net wel net niet verkocht maar wil de nieuwe eigenaar ook niet opzadelen met een bijna defecte 12 batterij.
Toen mijn auto precies 5 jaar oud was kreeg ik die melding ook. Het vervangen van de accu was geen goedkoop feestje met 410 euro. Dit was dan ook een merkgarage, dus ik vermoed dat het wel goedkoper kan.

• JTHZZ
  • Nu online
Juancho schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:27:
En ze kunnen/willen/durven dus niet de setting aan te vinken dat 3g niet meer door komt want de auto moet in noodsituaties altijd data hebben? Opzich begrijpelijk hoor maar aam de andere kant, alle andere providers gebruiken geen 3g meer en hebben toch ook gewoon altijd data?
Hoe werkt dat dan in Duitsland of België waar het netwerk slechter is en 3G al niet meer bestaat? Heb nog niet gehoord dat daar auto’s massaal in de problemen komen omdat er geen data is in een noodsituatie. Daarnaast is er ook nog steeds GPRS/2G in noodsituaties. Het zijn allemaal schijnargumenten: het heeft jarenlang prima gewerkt met 4G/LTE en inderdaad 3G of G als je in een echt afgelegen gebied zat maar zodra je dan weer in de bewoonde wereld kwam schakelde de auto terug naar LTE en dat bleef dan zo. Pas een half jaar geleden ofzo is er iets veranderd waardoor dit niet meer goed werkt. Ik denk dat ze er gewoon niet uitkomen waar dit door komt en omdat het een uniek Nederlands probleem is krijgt het waarschijnlijk weinig prioriteit in Zweden,

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 30-11-2025 10:53 ]

• Hansieo
Burchov schreef op zondag 30 november 2025 @ 08:47:
[...]

Toen mijn auto precies 5 jaar oud was kreeg ik die melding ook. Het vervangen van de accu was geen goedkoop feestje met 410 euro. Dit was dan ook een merkgarage, dus ik vermoed dat het wel goedkoper kan.
F$#%$ :X

Deze H6 AGM batterijen koop je va 140,= MERK!!
bv Varta A7 /E39 (speciaal type en nét wat beter..) 140,=

Dan zet ik ém er zélf wel in.... :Y

• deSenna24
Hansieo schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:22:
[...]

F$#%$ :X

Deze H6 AGM batterijen koop je va 140,= MERK!!
bv Varta A7 /E39 (speciaal type en nét wat beter..) 140,=

Dan zet ik ém er zélf wel in.... :Y
Wel als het echt pas januari is wil ik wel eens de tijd nemen om het zelf te doen, enige wat mij tegenhoudt is dat ik nog nooit gesleuteld heb aan een auto en misschien wat schrik heb om wat te breken. Er moeten wel wat vijzen en panelen uit en ook die vijzen met rivetjes zie ik wat tegenop 😅

• Hansieo
deSenna24 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:04:
[...]

Wel als het echt pas januari is wil ik wel eens de tijd nemen om het zelf te doen, enige wat mij tegenhoudt is dat ik nog nooit gesleuteld heb aan een auto en misschien wat schrik heb om wat te breken. Er moeten wel wat vijzen en panelen uit en ook die vijzen met rivetjes zie ik wat tegenop 😅
Mee eens, het is niet geheel standaard, maar reken mee:

140,= betalen wíj voor de supermooie batterij, dus merkdealer 110,= ?? (hoge kortingen)
en dan 410,00 - 110,00 is dus ~300,= rekenen voor inbouw?

Ik denk dat als je een paar keer dit gedaan hebt, die trunk wegnemen, dat je in 20 minuten klaar bent?
laat het 30 min. zijn...

Pagina: 1 ... 226 ... 236 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.