Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Hoe zet je lane assist aan of uit? Want ik vermoed dat je dit test door pilot mode aan en uit te zetten (via de rechterknop op de linker dpad van het stuur) . Ik vermoed dit omdat je zegt dat de auto in een bocht automatisch stuurt wat in principe niet een taak is van lane assist maar van pilot mode.wouter74 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:07:
[...]
Als ik lane assistant aan heb staan volgt ie de belijning. Als ie uitstaat niet uiteraard. Maar in beide gevallen als ik langere tijd rechtdoor rij kleeft het stuur. Als er een bocht komt en lane assistant staat aan gaat ie wel sturen. Staat ie uit, dan moet ik zelf sturen. In beide gevallen kleeft het stuur wel, staat het soort van vastgeklemd en moet ik een weerstand overwinnen. Ik heb nu maar contact opgenomen met polestar. Auto is nog maar 3 maanden oud.
Lane assist zit wat dieper verborgen in het infotainment systeem bij het auto icoon. Hier kan je instellen of hij actief jou auto tussen de lijnen moet proberen te houden of alleen waarschuwen met een trilling in het stuur of geen van beide.
In alle gevallen kan je het systeem gewoon het beste ingeschakeld laten en (nu komt het, ik hoop niet dat je vroeger een bmw rijder was 😉😅) de richtingaanwijzer gebruiken als je van een rijstrook wilt wisselen. In dat laatste geval weet lane assist namelijk dat een wissel van de rijstrook de bedoeling is en zal dan tijdelijk niet ingrijpen.
Het enige moment waarop ik de ondersteuning helemaal uitzet is als ik snachts op een lege Duinweg rij en doelbewust even lekker de bochten van buiten naar binnen en weer naar buiten wil nemen omdat dit extra comfortabel is 🤓👍🏻
[ Voor 7% gewijzigd door tormentor1985 op 01-11-2025 06:48 ]
Maar stel, 4 baans snelweg. Ik rij 100, cruisecontrol aan. Rechtdoor. Geen bochten. Kilometers enkel rechtdoor. De auto rijdt keurig rechtdoor binnen de lijnen. En ik wil een kleine stuurbeweging doen. Naar links. Omdat een truck rechts van me wat dicht bij de lijn rijdt. Dan moet ik echt een weerstand overwinnen. Het lijkt dat het stuur dan vast staat. Naar mijn herinnering had ie dat niet een paar weken terug. Het enige dat veranderd is, is dat er winterbanden onder zijn gekomen.
Ik heb trouwens geen autopilot, enkel lane assistant.
Als ik trager rij <100 of gewoon op de normale weg, heeft ie dat allemaal niet. Het lijkt haast of hij zet de stuurbekrachtiging uit na langere tijd (paar minuten) niet sturen en zet die weer aan als ik een stuurbeweging doe maar dan enkel bij hogere snelheden vanaf 100 km/u en langere tijd rechtdoor rijden.
Het artikel gaat alleen over de vestiging in Amsterdam als ik het goed lees. Dus er is dan straks 1 Polestar space die door Van Mossel wordt gerund. Dat zou dan inderdaad naast alle bestaande polestar vestigingen zijn die door Volvo dealers worden gerund. Tenminste zo lees ik het. Misschien ook iets politieks om te zorgen dat Volvo dealers ook wel actief polestar blijven promoten..Juancho schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 01:04:
[...]
Ik mag toch hopen dat dit een nieuw alternatief wordt naast de Volvo dealers?
[ Voor 25% gewijzigd door JTHZZ op 01-11-2025 08:04 ]
En je ziet niet de lane assist icon op dat moment oranje worden dat zoiets gebeurt? Want het klinkt mijn inziens echt als lane assist die niet wil dat je over de lijn gaat. Hetzelfde met lijn wisselen zonder richting aangeven dan zal hij ook flink weerstand geven.wouter74 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 07:52:
Ik weet waar je lane assist aan en uit zet. Als hij aanstaat “volgt” ie de belijning. Dat doet ie allemaal prima.
Maar stel, 4 baans snelweg. Ik rij 100, cruisecontrol aan. Rechtdoor. Geen bochten. Kilometers enkel rechtdoor. De auto rijdt keurig rechtdoor binnen de lijnen. En ik wil een kleine stuurbeweging doen. Naar links. Omdat een truck rechts van me wat dicht bij de lijn rijdt. Dan moet ik echt een weerstand overwinnen. Het lijkt dat het stuur dan vast staat. Naar mijn herinnering had ie dat niet een paar weken terug. Het enige dat veranderd is, is dat er winterbanden onder zijn gekomen.
Ik heb trouwens geen autopilot, enkel lane assistant.
Als ik trager rij <100 of gewoon op de normale weg, heeft ie dat allemaal niet. Het lijkt haast of hij zet de stuurbekrachtiging uit na langere tijd (paar minuten) niet sturen en zet die weer aan als ik een stuurbeweging doe maar dan enkel bij hogere snelheden vanaf 100 km/u en langere tijd rechtdoor rijden.
Als die niet het geval is dan naar de garage.
Wij hebben hier hetzelfde probleem als jij beschrijft, is het na het resetten (van wat precies?) nog teruggekomen?ST10©DE schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:22:
Right, vanochtend ging ik richting Hamburg. De navigatie gaf een oplaadplek aan. Daar heb ik geprobeerd te laden. Dat lukte niet, communicatie fout. Ook bij de drie daaropvolgende laadmogelijkheden, kon ik niet laden en kreeg dezelfde fout. Met Polestar gebeld. Deze vertelden mij een Polestar service punt te bezoeken. Omdat ik nog 43km kon rijden, konden ze op dat moment nog niks voor mij doen. Met nog 9% kwam ik bij de Volvo dealer ter plaatse. De Polestar is uitgelezen en was ergens een foutcode. Die hebben ze gereset. Daarna doorgereden naar een snellader. Ja hoor, hij deed het weer!. Zit nu met 72% in Hamburg. Woensdag moet ik terug. Eens kijken of dat soepeler gaat......
Nope, en het probleem is ook niet teruggekomen. Het was eenmalig. Of misschien was het wel het befaamde pinnetje, en hebben ze watanders verteld…. Wer weiß……luke22 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:13:
[...]
Wij hebben hier hetzelfde probleem als jij beschrijft, is het na het resetten (van wat precies?) nog teruggekomen?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Met een jaarlijkse cashburn van 1 tot 2 miljard dollar rijst de vraag hoe lang Polestar nog kan blijven voortbestaan. Volvo Cars heeft vorig jaar al aangegeven geen extra financiering meer te zullen verstrekken en heeft zijn belang teruggebracht. Na de laatste investering van PSD Investments resteert nog slechts een belang van 16 procent.Juancho schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 01:04:
[...]
Ik mag toch hopen dat dit een nieuw alternatief wordt naast de Volvo dealers?
Hoewel Geely als grootaandeelhouder achter Polestar staat, is ook daar de bereidheid om onbeperkt kapitaal te blijven injecteren niet vanzelfsprekend, zeker gezien de aanhoudende verliezen.
Bovendien ontving Polestar gisteren opnieuw een waarschuwing van de Nasdaq: zonder corrigerende maatregelen dreigt een delisting.
https://www.reuters.com/b...lumping-stock-2025-10-31/
https://www.reuters.com/m...sd-investment-2025-06-16/
https://www.carscoops.com...eely-picks-up-the-pieces/
De overige modellen concurreren op de echte premium markt waar mensen toch vaak voor traditionele luxe merken kiezen.
Dat gezegd hebbende: mijn handover staat gepland voor volgende week vrijdag 😀😎
[ Voor 9% gewijzigd door Morales79 op 01-11-2025 12:38 ]
Volgens mij past dit gewoon in de verandering dat ze nu ook via de polestar spaces hun auto’s willen verkopen ipv alleen online. En ze zoeken dus bedrijven die de space overnemen en daar polestars gaan verkopen. Dat hebben een aantal Volvo dealers al gedaan maar er zijn dus ook niet-Volvo dealers geïnteresseerd om Polestars te verkopen.
Zie ook dit artikel https://www.autozine.nl/p...nieuwe-verkooppunten-2025
[ Voor 65% gewijzigd door JTHZZ op 01-11-2025 13:35 ]
De verkopen zijn dit jaar wel gegroeid, maar het is geen gezonde groei. Polestar draait nog steeds structureel verlies en bouwt zijn R&D-afdeling verder af. Nieuwe modellen zullen in de praktijk vooral “rebadged” Geely/Volvo-platforms zijn en verschijnen pas in 2028, terwijl de concurrentie in snel tempo met nieuwe modellen op de markt komt.JTHZZ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:25:
Er wordt EEN space in Amsterdam overgenomen door van mossel. Als Polestar zo enorm op omvallen zou staan, waarom zou van mossel dat dan doen? Dat wordt nu al jaren geroepen telkens maar vooralsnog groeiden de verkopen dit jaar tov vorig jaar.
Volgens mij past dit gewoon in de verandering dat ze nu ook via de polestar spaces hun auto’s willen verkopen ipv alleen online. En ze zoeken dus bedrijven die de space overnemen en daar polestars gaan verkopen. Dat hebben een aantal Volvo dealers al gedaan maar er zijn dus ook niet-Volvo dealers geïnteresseerd om Polestars te verkopen.
https://www.businessinsid...esla-rival-sweden-2025-10
https://swedenherald.com/...-gothenburg-rd-department
Wat denk je dat het kost in marge als je van direct sales naar indirecte sales gaat? Kijk hoeveel fabrikanten er wereldwijd zijn die dit business model zelfstandig winstgevend kunnen maken en volhouden. Het is gewoon zeer onwaarschijnlijk dat dit Polestar gaat lukken. Uiteindelijk hebben ze veel meer perspectief als ze gewoon een volle Geely dochter worden. Maarja dan wordt het volledig Chinees en dat is ook weer risicovol met toegang tot de EU en met name US markten.JTHZZ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:25:
Er wordt EEN space in Amsterdam overgenomen door van mossel. Als Polestar zo enorm op omvallen zou staan, waarom zou van mossel dat dan doen? Dat wordt nu al jaren geroepen telkens maar vooralsnog groeiden de verkopen dit jaar tov vorig jaar.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
10% van je mensen eruit in Zweden vind ik niet heel spannend. Er zit veel Chinees geld achter dus zolang dat blijft stromen is er niet zoveel aan de hand. En dat van die rebadged Volvo’s is bewezen onwaar als je ziet welke modellen ze hebben aangekondigd. Ja het zijn dezelfde platformen (dat was al zo) maar echt andere modellen. En nee, ik heb geen aandelen noch ben ik op enige manier aan polestar gebonden.XvEr schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:04:
[...]
De verkopen zijn dit jaar wel gegroeid, maar het is geen gezonde groei. Polestar draait nog steeds structureel verlies en bouwt zijn R&D-afdeling verder af. Nieuwe modellen zullen in de praktijk vooral “rebadged” Geely/Volvo-platforms zijn en verschijnen pas in 2028, terwijl de concurrentie in snel tempo met nieuwe modellen op de markt komt.
https://www.businessinsid...esla-rival-sweden-2025-10
https://swedenherald.com/...-gothenburg-rd-department
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 01-11-2025 19:56 ]
Zijn er buiten Tesla heel veel merken die direct verkopen dan?Morales79 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:22:
[...]
Wat denk je dat het kost in marge als je van direct sales naar indirecte sales gaat? Kijk hoeveel fabrikanten er wereldwijd zijn die dit business model zelfstandig winstgevend kunnen maken en volhouden. Het is gewoon zeer onwaarschijnlijk dat dit Polestar gaat lukken.
In hoeverre zijn ze dat niet? Volvo is ook een Geely dochter en Polestar is voor de meerderheid in handen van Geely en een klein deel Volvo. En een minderheid is via de beurs in handen van overige aandeelhouders.Uiteindelijk hebben ze veel meer perspectief als ze gewoon een volle Geely dochter worden. Maarja dan wordt het volledig Chinees en dat is ook weer risicovol met toegang tot de EU en met name US markten.
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 01-11-2025 20:02 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.