• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
JTHZZ schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:05:
[...]

We wachten allemaal op het bezoek van @Juancho bij de Volvo garage. :) Ik rij ondertussen met 3G rond. Op zich werkt alles en zelfs YouTube of andere streaming gaat redelijk. Soms zet ik hem via wifi op mijn telefoon hotspot.
Voor wat het waard is.... ik ga bijna wekelijks heen/terug Duitsland (net óók weer) en afgezien van de gebruikelijk strubbels (offline etc aanverwant) komt/blijft het wél LTE.
(Launch jan2021)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hansieo schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:33:
[...]

Voor wat het waard is.... ik ga bijna wekelijks heen/terug Duitsland (net óók weer) en afgezien van de gebruikelijk strubbels (offline etc aanverwant) komt/blijft het wél LTE.
(Launch jan2021)
Ja het is ondertussen wel helder, ook vanuit het Volvo topic, dat het puur ligt aan de Nederlandse provider. Of icm iets van Volvo/Polestar, geen idee, mogen ze uitzoeken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:47
Wees blij dat jullie in ieder geval nog 3G hebben. Ik heb in mijn EX30 een maand lang enkel internet gehad via m’n persoonlijke hotspot. Om dat per rit aan te zetten om bijvoorbeeld te kunnen navigeren, muziek te streamen etc. daar word je niet vrolijk van. :)

In mijn MY25 ervaar het issue rondom het switchen van Spotify naar DAB+ ook. Bij de tweede keer werkt het altijd goed.

Speelt het issue rondom snelladen (150 i.p.v. 205 kWh) alleen op MY26 of op meerdere modeljaren?

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 04-11 08:56
NokiaFan schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:25:
Wees blij dat jullie in ieder geval nog 3G hebben. Ik heb in mijn EX30 een maand lang enkel internet gehad via m’n persoonlijke hotspot. Om dat per rit aan te zetten om bijvoorbeeld te kunnen navigeren, muziek te streamen etc. daar word je niet vrolijk van. :)

In mijn MY25 ervaar het issue rondom het switchen van Spotify naar DAB+ ook. Bij de tweede keer werkt het altijd goed.

Speelt het issue rondom snelladen (150 i.p.v. 205 kWh) alleen op MY26 of op meerdere modeljaren?
Ik heb het laadprobleem tijdelijk gehad van 150kw en ik heb een my24. Inmiddels is dit probleem er niet meer en gaat het gewoon weer goed..... zonder iets te hebben gedaan. Ik weet niet waar het aan heeft gelegen.

• Juancho
  • Nu online
Gister contacteerde Polestar mij nog voor het 3G issue. Ik vroeg ze dus gelik nog een naar de status van niet met 205kW kunnen laden. Ik kreeg te horen dat dit nog steeds niet opgelost was en dat ze er druk mee bezig zijn. Persoonlijk kan ik ook nog steeds niet sneller laden dan 150kW.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 20:33
Rvzoggie schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:40:
[...]

Ik heb het laadprobleem tijdelijk gehad van 150kw en ik heb een my24. Inmiddels is dit probleem er niet meer en gaat het gewoon weer goed..... zonder iets te hebben gedaan. Ik weet niet waar het aan heeft gelegen.
Laadstations waarbij je sneller kan laden zitten dan waarschijnlijk nog niet op de laatste versie van het protocol. In ieder geval fijn dat de updates niet breaking zijn, en de veiligheid gewaarborgd blijft. Vind het wel bijzonder dat de uitrol zo ongecoördineerd overkomt.

Say what you want to say, BUT don't speak!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
Roshnak schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:53:
Goedemorgen,
Ik heb sinds 2 maanden een Polestar 2 Launch Edition uit 2020 maar ik hoor sinds een klein weekje een tikkend geluid als ik op de OPD afrem of licht de rem aanraak, hebben meer mensen hier last van?

Ik las op diverse fora dat dit een probleem kan zijn met de achter as, zijn deze kosten voor mijzelf, of is hier een keer een terugroep actie voor geweest?
Nee er is geen terugroepactie voor geweest. Ik heb zelf vorig jaar een tweedehands launchedition 21 gekocht. Tijdens de proefrit hetzelfde geconstateerd. De verkopende garage op de hoogte gebracht en die heeft met Polestar/Volvo naar het probleem gekeken. Volvo gaf in eerste instantie aan niet bekend te zijn met het probleem, hoewel er legio klachten over zijn. Uiteindelijk heeft de verkopende garage een soort van coulance deal weten te sluiten, waarbij de kosten 50/50 werden verdeeld over Volvo en de verkopende garage.
Voor zover ik weet is er dus geen standaard procedure voor afhandelen van dit probleem en ligt het aan Volvo en de andere partij hoe en of ze er uit komen.
Het is overigens een niet op te lossen probleem...nu een jaar later hoor ik heel af en toe het geluid al weer terugkomen..op een set assen van een jaar oud.

• andrik1
  • Laatst online: 06-11 11:53
ReconE schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:54:
Hi, ik zit er over te denken om een polestar 2 tweedehands voor privé te kopen.
Zouden jullie dat überhaupt aanraden, een polestar 2 tweedehands?
Zou iemand een dealer in regio Breda aanraden, of is de gaspedaal app prima om een keuze te maken?
Jazeker! Zelf ook gedaan een 21 launch edition. Vorig jaar gekocht en nog geen enkel probleem ondervonden, naast de standaard issues met het infotainment systeem wat poep-traag is, maar ik stoor me daar niet heel erg aan, af en toe gewoon resetten.
Ik zou alleen voor aanschaf de SoH laten uitvragen en ervoor zorgen dat die niet lager is dan rond de 95%. Maar goed dat is persoonlijke voorkeur. De oudere p2 zijn niet bijzonder efficiënt dus elke % batterij helpt.
Helaas niet bekend met een adres rond Breda.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:07
Juancho schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:24:
Gister contacteerde Polestar mij nog voor het 3G issue. Ik vroeg ze dus gelik nog een naar de status van niet met 205kW kunnen laden. Ik kreeg te horen dat dit nog steeds niet opgelost was en dat ze er druk mee bezig zijn. Persoonlijk kan ik ook nog steeds niet sneller laden dan 150kW.
Bij mij is hij gisteren weer terug op LTE gesprongen. Vreemd allemaal..

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:46
Lo and Behold: ik las gister hier iets over het schakelen tussen spotify en dan weer radio en wat schetst mijn verbazing: LTE!
Onbegrijpelijk

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

hasmit12 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:13:
Lo and Behold: ik las gister hier iets over het schakelen tussen spotify en dan weer radio en wat schetst mijn verbazing: LTE!
Onbegrijpelijk
Wat schrijf je allemaal? :D

• Hansieo
  • Nu online
update:

(Bijna) altijd wel LTE gehad bij grens heen/terug, maar zie vanochtend ineens 3G bij vertrek van huis, en dat is naar mijn idee raar.
Ik kwam gisteren terug met LTE, in de garage geparkeerd, en vanochtend met vertrek.... 3G.
Dit heb ik nog niet meegemaakt, er gaat nu is duidelijk iets mis met Polestar/Odido relatie. -O-

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Bamieater
De observatie dat schakelen tussen de Radio en Spotify app resulteert in een network switch naar LTE.

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bamieater schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:00:
[...]

De observatie dat schakelen tussen de Radio en Spotify app resulteert in een network switch naar LTE.
Het blijft hier gewoon 3G.

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11 18:03
Bamieater schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:00:
[...]

Kan je dit iets beter uitleggen? Denk dat er een aantal mensen zijn die dit willen snappen, ik in ieder geval wel :)

• JTHZZ
Volgens mij is er geen samenhang met die switch. Bij mij is de auto 2x volledig willekeurig van 3G op LTE teruggesprongen. Vanaf dat moment hou ik continu LTE totdat ik weer een keer vanuit het buitenland Nederland binnenrijd.
Dus ik kan nu zeggen dat het bij mij gebeurde toen ik de airco op 21 graden zette ipv 20 of toen ik een tijdje precies 107km/u reed, maar dat is dus geen causaal verband..

[ Voor 24% gewijzigd door JTHZZ op 23-10-2025 12:36 ]

• MrMGeeIsTheName
JTHZZ schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:34:
Volgens mij is er geen samenhang met die switch. Bij mij is de auto 2x volledig willekeurig van 3G op LTE teruggesprongen. Vanaf dat moment hou ik continu LTE totdat ik weer een keer vanuit het buitenland Nederland binnenrijd.
Dus ik kan nu zeggen dat het bij mij gebeurde toen ik de airco op 21 graden zette ipv 20 of toen ik een tijdje precies 107km/u reed, maar dat is dus geen causaal verband..
:) _/-\o_ :)

• ach-jee
  • Laatst online: 09:23
Niet heel boeiend, maar: na 1.600km met de MY26 a 16kWh gemiddeld zijn de winterbanden eronder geschroefd. Prima tevreden met de auto en het verbruik tot nu toe. Ook nog geen andere piepjes of kraakjes of zaken die opvallen versus de launch editie. Ik mis de limiter nog steeds, maar die discussie zal ik niet opnieuw oprakelen ;) De winterbanden zijn Bridgestone Blizzaks geworden. Niet eerder met het merk gereden, maar gezien ik geen Verstappen heet verwacht ik niet dat het m'n leven drastisch zal veranderen.

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:22
JTHZZ schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:34:
Ik lease een Polestar 2 uit 2021. Ik heb last van alle typische problemen op dit moment, geratel uit de achterassen bij het afremmen de laatste meter, de bestuurderspiegel die willekeurig niet wil uitklappen naar de juiste positie en nu ook lange momenten van 3G verbinding ipv LTE. Ik woon niet bij de grens dus dat is bij mij iig geen factor. 7 november kan ik terecht bij de Volvo garage, ben benieuwd!

• Juancho
  • Nu online
Heel bijzonder dit. Vanaf de aflevering PS2 nooit LTE gezien in NL terwijl ik best veel door diverse gebieden heb gereden.

Afgelopen dagen in het buitenland (vliegen, dus zonder Polestar) en ik stapte net voor het eerst in 4 dagen weer in de auto en wat denk je... LTE! En wellicht is het een stukje mindfuck maar voor mijn gevoel is, specifiek, Spotify een stuk minder aan het bufferen. Niet dat het met 3G enorm lang duurde hoor, maar je zag gewoon net ff wat langer/vaker bufferen in beeld staan. Dat zag ik vanmiddag niet met LTE. Maar iemand had toch een speedtest gedaan en concludeerde dat het zo'n 7x/10x sneller was met LTE? Opzich logisch dan :). Nu maar hopen dat het de komende dagen/weken ook blijft staan, ik laat iig mijn afspraak bij Volvo even staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H330hRx0lyDq8shoSaUYb5FxqrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWmJmEuSc5GisT1pu7vCwCQ9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 27-10-2025 17:02 ]

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:10

ST10©DE

Dus.............

MIjn auto krijgt vandaag de 30k km beurt. Het 3G probleem heb ik vermeld. Ik heb een EC40 mee als vervangend vervoer. Deze geeft gewoon LTE aan. Eens kijken wat ze zeggen als ik 'm zo weer op haal.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• JTHZZ
Juancho schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:00:
Heel bijzonder dit. Vanaf de aflevering PS2 nooit LTE gezien in NL terwijl ik best veel door diverse gebieden heb gereden.

Afgelopen dagen in het buitenland (vliegen, dus zonder Polestar) en ik stapte net voor het eerst in 4 dagen weer in de auto en wat denk je... LTE! En wellicht is het een stukje mindfuck maar voor mijn gevoel is, specifiek, Spotify een stuk minder aan het bufferen. Niet dat het met 3G enorm lang duurde hoor, maar je zag gewoon net ff wat langer/vaker bufferen in beeld staan. Dat zag ik vanmiddag niet met LTE. Maar iemand had toch een speedtest gedaan en concludeerde dat het zo'n 7x/10x sneller was met LTE? Opzich logisch dan :). Nu maar hopen dat het de komende dagen/weken ook blijft staan, ik laat iig mijn afspraak bij Volvo even staan.

[Afbeelding]
Haha grappig dit en in lijn met ervaringen van anderen.. als je nu niet naar het buitenland gaat is de ervaring dat de LTE blijvend is. Mijn vermoeden: ze hebben gewoon een stagiair die op volgorde van VIN alle auto’s van 3G naar LTE klikt en jij zat dus net wat verder achteraan in de rij _O-

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:50
Ik heb sinds eind vorige week (ik denk vrijdag) LTE terug, wilde niet te vroeg juichen. Gaat allemaal inderdaad net even wat sneller. Heb niks gedaan zo ver ik weet, stapte op een gegeven moment in en het viel me op. Nu hopen dat het zo blijft.

• tijnh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-11 18:57
Juancho schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:00:

[Afbeelding]
Klopt! Ik had een speedtest gedaan: met 3G haalde ik ongeveer 7 Mb/s en met LTE rond de 70 Mb/s. Het verschil merk ik vooral bij Spotify en YouTube. Sinds de overgang van 3G naar LTE ben ik al meerdere keren de grens over geweest en gelukkig heb ik 3G sindsdien niet meer gezien!

• Juancho
  • Nu online
JTHZZ schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:44:
[...]

Haha grappig dit en in lijn met ervaringen van anderen.. als je nu niet naar het buitenland gaat is de ervaring dat de LTE blijvend is. Mijn vermoeden: ze hebben gewoon een stagiair die op volgorde van VIN alle auto’s van 3G naar LTE klikt en jij zat dus net wat verder achteraan in de rij _O-
2de week december gaan we naar de Ardennen dus een mooie test of het bij terugkomst NL nog steeds LTE is.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Hier nog gewoon 3G na de servicebeurt. De betreffende monteur was helaas al naar huis, de receptioniste zei alleen dat er geen bijzonderheden waren.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:15

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mijn polestar heeft weer iets nieuws verzonnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMIgYYnp_EMjBHG-gbNoDskM0bw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPTZ7jk27m6vQAxJW7mw2gbf.jpg?f=fotoalbum_large

Ding heeft bedacht dat de klimaatregeling aan staat. Is dus niet te stoppen, is ook niet aan te zetten. Het reguliere programma werkt dus ook niet meer. Infotainment gereset, helpt niet. App uitgelogd en weer ingelogd, helpt ook niet.

Iemand een idee?

Nb, dit is al een dag of 3 zo.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-11 20:10
Pixeltje schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:44:
Mijn polestar heeft weer iets nieuws verzonnen:
[Afbeelding]

Ding heeft bedacht dat de klimaatregeling aan staat. Is dus niet te stoppen, is ook niet aan te zetten. Het reguliere programma werkt dus ook niet meer. Infotainment gereset, helpt niet. App uitgelogd en weer ingelogd, helpt ook niet.

Iemand een idee?

Nb, dit is al een dag of 3 zo.
Same problem here

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:21

Smurf

Detri

Beetje laat, maar bij deze dan toch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaRXz1-bJ8pNPl5V8oJKaHwRzXU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKgvjDrmEpREQaTSXneazGNr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W93F_f0kuexkfDAhWzOglbC73fQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIVnlCCC21UpEP4mGwx9AmWN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afgelopen week de Emuks getest op een ritje naar Borger. Ze zijn prima bevallen en het is ook fijn om de gewone autospiegels weer volledig beschikbaar te hebben zonder zuignap erop. Nog wel een beetje aan het spelen met de afstelling, maar gelukkig kan dat laatste stukje fine-tuning altijd nog met de autospiegels zelf.

Ik weet in ieder geval dat ze er niet snel afwaaien. Afgelopen zondag bijna de hele weg vol wind tegen. Dit was ook te zien in het verbruik (TA meter):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_R3fkBoRzswiMAs9GScb0keH5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t34TUsSL4yfb7BevzQPNLUrx.jpg?f=fotoalbum_large
Dat was nogal een verschil met de 340Wh/km die we naar Oostenrijk hadden. Op alle A- en B-wegen (N34 is ook max 100) gewoon 90 aangehouden. Was mooi om te zien hoe de auto gewoon perfect op snelheid bleef bij de grotere windvlagen, maar je ze wel direct terug zag op de verbruiksmeter met op de wat meer open stukken pieken tot zo'n 600-650 Wh/km.
Gezien het verwachtte verbuik vooraf al een korte laadstop bij Fastned Hardelijk gepland. Had nog wel wat verder gekund, maar die plek kende ik en wist niet of er tussen Amersfoort en Utrecht ook nog aanhangervriendelijke snelladers waren. De eerste die ik uit m'n hoofd wist was pas weer op de A12 bij Harmelen.

De reden dat we uiteindelijk met zo'n hoge SOC thuis waren was geen voorzichtigheid ofzo: We raakten aan de praat met een ander stel wat ongeveer gelijk met ons aankwam en voor je het weet zijn er dan 20 minuten voorbij.

)

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Waarom is er nou geen goede iPhone houder voor de Polestar. Ik heb legio dingen opgezocht maar niets wat voor mij prettig is. Ik wil namelijk niets boren, plakken of beunen.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Stimulate14 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:03:
Waarom is er nou geen goede iPhone houder voor de Polestar. Ik heb legio dingen opgezocht maar niets wat voor mij prettig is. Ik wil namelijk niets boren, plakken of beunen.
Ik heb deze en die bevalt eigenlijk wel. Af en toe weer even een klein beetje rechtzetten, maar dat is zelden. Hij is er nog nooit afgevallen en de telefoon er niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door ST10©DE op 28-10-2025 11:23 ]

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:21:
[...]

Ik heb deze en die bevalt eigenlijk wel. Af en toe weer even een klein beetje rechtzetten, maar dat is zelden. Hij is er nog nooit afgevallen en de telefoon er niet uit.
Ik krijg sterk het vermoeden dat je mij de jackpot aanreikt. Heel erg bedankt.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Stimulate14 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:41:
[...]

Ik krijg sterk het vermoeden dat je mij de jackpot aanreikt. Heel erg bedankt.
Ik zal vanavond even een foto maken hoe het er uit ziet.

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:47:
[...]

Ik zal vanavond even een foto maken hoe het er uit ziet.
Je bent een held.

• MrMGeeIsTheName
Ik wil jullie high niet verpesten, maar ik had juist hele slechte ervaring met deze houder, om de paar bochten lag dat ding met telefoon en al op de grond. :(

Uiteindelijk ben ik gegaan voor Brodit en wmb de beste oplossing. Was eerst bang dat ie half achter het stuur en voor de display zou zitten maar dat is mwb niet het geval en ik ben er hele grote blij mee! _/-\o_ :)

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:31:
[...]

Ik wil jullie high niet verpesten, maar ik had juist hele slechte ervaring met deze houder, om de paar bochten lag dat ding met telefoon en al op de grond. :(

Uiteindelijk ben ik gegaan voor Brodit en wmb de beste oplossing. Was eerst bang dat ie half achter het stuur en voor de display zou zitten maar dat is mwb niet het geval en ik ben er hele grote blij mee! _/-\o_ :)
Kan je ons wellicht ook foto's faciliteren?

• MrMGeeIsTheName
Stimulate14 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:32:
[...]

Tuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kSOc8i4T3DZivrdhLpkwrNCSXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJN4t7AsTNLNU0PzPi4EXlpW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zilQNtyIiX0qw91Qa06FVuUY8C4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTkHvkeyqsYbb4up32VIQSLm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 132% gewijzigd door MrMGeeIsTheName op 28-10-2025 12:42 ]

• MrMGeeIsTheName
[...]

Nogmaals, ik ben er erg tevreden over, maar misschien werkt dit niet voor jou.
Iedereen heeft zijn eigen wensen en voorkeuren.

• MR. RHS
Ik had deze oplossing, zal nog even een foto met telefoon maken. Mooi oranje kabeltje is niet lelijk 😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjJcKWgNMZMTsRD3UloSTfQb00U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMzg7ohjOYEN7fzL8XlkBU4U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door MR. RHS op 28-10-2025 12:52 ]

• Juancho
  • Nu online
[...]

Als je een Apple hebt zal je ook Magsafe hebben lijkt me? Dan is de Brodit houder die ik heb (S23 met een magsafe hoesje) ook heel hadig. Als je dan ook de gene pakt met opladen kan je het kabeltje netjes wegwerken en je telefoon er zo opzetten en het staat mega vast. Ik ben er iig blij mee want ik zat ook maar te zoeken en te prutsen voor de juiste plek + houder. Foto heb ik wel gepost in dit topic.

Maar hier nog maals. Ik heb een houdertje met pootjes voor extra stevigheid (ik wist niet hoe sterk die hoesjes waren) maar je kan ook zonder pootjes doen. Dan is het alleen een rondje en ziet het geheel er nog strakker uit. Montage is echt super simpel en snel. De draadloze (magsafe) lader kan je altijd gebruiken, in welke auto dan ook. Hooguit moet je een nieuw clipje kopen voor een ander merk auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZBQScqQcwfwak0XvQD_uAXuho8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3WNScqsf0OWCT1fdo1uqiUF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Juancho op 28-10-2025 13:26 ]

• Juancho
  • Nu online
Trouwens nog een vraagje. Ik was enorm onder de indruk van digital key en gebruikte dit eigenlijk best vaak zonder angst. Maar ik wilde net de wagen aan de laadpaal iets verder op zetten en had alleen mn telefoon mee. Kreeg de auto met geen mogelijkheid open. Via de Android widget lukte het ook niet maar ik zag wel waarom: ontgrendelen via de widget is niet beschikbaar wanneer de biometrische instellingen zijn ingeschakeld.

Bij instellingen staat dit inderdaad ingeschakeld maar is dit iets nieuws? Of zat dat altijd al in de (Android) app? Want kan dit wellicht ook de oorzaak zijn dat digital key net niet werkte omdat ik de telefoon niet vergrendeld had (ook biometrisch beveiligd). Dit werkte eerder namelijk wel altijd, had gewoon mijn mobiel in de broek/jas zak en met minimale vertraging ging de auto open.

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Juancho schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:24:
[...]

Als je een Apple hebt zal je ook Magsafe hebben lijkt me? Dan is de Brodit houder die ik heb (S23 met een magsafe hoesje) ook heel hadig. Als je dan ook de gene pakt met opladen kan je het kabeltje netjes wegwerken en je telefoon er zo opzetten en het staat mega vast. Ik ben er iig blij mee want ik zat ook maar te zoeken en te prutsen voor de juiste plek + houder. Foto heb ik wel gepost in dit topic.

Maar hier nog maals. Ik heb een houdertje met pootjes voor extra stevigheid (ik wist niet hoe sterk die hoesjes waren) maar je kan ook zonder pootjes doen. Dan is het alleen een rondje en ziet het geheel er nog strakker uit. Montage is echt super simpel en snel. De draadloze (magsafe) lader kan je altijd gebruiken, in welke auto dan ook. Hooguit moet je een nieuw clipje kopen voor een ander merk auto.

[Afbeelding]
Dit is wel iets wat ik zoek ja, MagSafe ftw.

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Ik heb ook de digital key, en de biometrische instellingen herinner ik me als altijd aanwezig sinds ik de wagen heb. Als ik wil ontgrendelen via de app moet ik ook even biometrisch bevestigen.

Staat volgens mij los van de digital key, die werkt op proximity. Dat werkt 9 op de 10 keren. Heel af en toe moet ik even de app openen, wellicht omdat android de app toch af en toe eens deactiveert?

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Juancho schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:24:
[...]

[Afbeelding]
Oh wacht, dit moet je schroeven aan het dashboard, is voor mij geen optie ivm lease.

• Juancho
  • Nu online
Ibex schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:53:
Ik heb ook de digital key, en de biometrische instellingen herinner ik me als altijd aanwezig sinds ik de wagen heb. Als ik wil ontgrendelen via de app moet ik ook even biometrisch bevestigen.

Staat volgens mij los van de digital key, die werkt op proximity. Dat werkt 9 op de 10 keren. Heel af en toe moet ik even de app openen, wellicht omdat android de app toch af en toe eens deactiveert?
Ik zal het straks zonder aanpassingen in de settings nog eens proberen. Misschien idd gewoon voor de 1e keer pech dat het niet werkte. Er is wel net een grote Android oneUI update geweest, wellicht dat dat nog iets in de war heeft geschopt. Hopelijk werkt het straks gewoon weer als ik de auto van de paal afhaal.

• Juancho
  • Nu online
Stimulate14 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:52:
[...]

Dit is wel iets wat ik zoek ja, MagSafe ftw.
Dan heb je deze 2 dingen nodig:

1. Brodit Proclip Polestar 2 20- Center mount
2. Brodit houder/swivel met MagSafe Charger of zoals die van mij met pootjes: Brodit houder/support met MagSafe Charger. Pootjes zijn niet perse nodig, telefoon zit echt muur vast via magsafe.

Ik heb het allemaal gekocht via https://www.broditcenter.nl/. Die charger is natuurlijk best duur maar zoals ik al zei, die kan je ook gewoon herbruiken als je bijv. de Polestar inruilt voor een andere auto.

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 28-10-2025 14:02 ]

• Juancho
  • Nu online
Stimulate14 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:57:
[...]

Oh wacht, dit moet je schroeven aan het dashboard, is voor mij geen optie ivm lease.
Nee dat dacht ik ook maar dat klopt niet. De schroeven gaan in de centermount. En die klik je gewoon netjes zonder schroeven en boren of plakken achter je dashboard. Valt bijna niet op maar er is een minimale speling waar je het achter kan drukken met een klemmetje. Ik heb ook lease en kon natuurlijk ook niet gaan boren/schroeven.

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Amazing, dank je wel man.

• ErnstHE
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-11 18:43
En hier de Broditclip met de MagSafe zonder pootje. Deze zit nog dichter op het dashboard. De rand van de telefoon (bij mij iPhone 16 Pro) zit nu gelijk aan de rand van het scherm.
De iPhone zit supervast op de MagSafe. Enig nadeel is dat het opladen niet supersnel gaat. Ik krijg er ook een melding van dat opladen traag gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sOOtgtcBhfW_wqPP4yOvYpT57o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DgQGJqDopzR4Wi7qQBTW57M3.jpg?f=fotoalbum_large

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

• Smurf

Smurf

Detri

Stimulate14 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:57:
[...]

Nee, de brodit pro clip (het deel waarop de telefoonhouder zelf weer komt) zit geklemd om dat grijze "stoffen" paneel op het dashboard. Er gaan geen plakkers of schroeven in het dashboard zelf.

Ik ben zelf voor de generieke houder met USB-c van ze gegaan. Deze is in de breedte aan te passen (en daarna vast te zetten) zodat eigenlijk elk toestel er in past. In mijn geval voor een Android toestel, maar voor de laatste paar iPhones werkt dit nu natuurlijk ook.

Zie Smurf in "Het grote Polestar 2 Topic" voor een plaatje.

)

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-11 11:39
ik heb dat mijn afstandsbediening niet goed werkt. Bij mijn vorige auto gaf die een melding als batterij leeg was (of bijna) is dat bij de P2 niet zo?

• Ibex
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Zo, de winterbanden liggen er ook op hier.

Ik heb geen verstand van banden, dus had de bandenboer gevraagd om Pirelli P Zero Winter Elect 245/45 R19 102V te bestellen, gezien het deze zijn die Polestar zelf ook verkoopt.

De bandenboer had een contract om een vloot aan Polestars te wisselen waarvan de winterset door het bedrijf destijds via Polestar zelf waren aangekocht (dus band + velg). Toen er een wagen met zomerbanden total loss was gereden kon hij de winterset die in zijn magazijn lag voordelig overkopen.

Mijn winterset heeft er dus wel al een seizoen opzitten, maar zien er puntgaaf uit, en was een goede prijs.

• Ibex
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Oohja, en de zomer stats (van 1 augustus tot vandaag)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-y0_J-Of-78L-FqWjJB3FV_ir4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWyKOEFmudYOjalD3I5EQmwF.jpg?f=fotoalbum_large

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Mijn stats vanaf 28 juli:
kmWhWh/km
Winterbanden46893.055198,8354701
Zomerbanden12.1582.085.227171.5106925
Ik heb de winterbanden op 21 oktober eronder gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door ST10©DE op 29-10-2025 10:09 ]

• Juancho
  • Nu online
ST10©DE schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:08:
Mijn stats vanaf 28 juli:
kmWhWh/km
Winterbanden46893.055198,8354701
Zomerbanden12.1582.085.227171.5106925
Ik heb de winterbanden op 21 oktober eronder gekregen.
Valt me mee, het verschil. Natuurlijk niet alleen de banden maar ook het wat koudere/nattere weer. Ik heb morgen de afspraak staan. Krijg er dan de Continental FR WinterContact TS 870P (245/45R19 102v XL) onder.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 29-10-2025 10:38 ]

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Precies waarvoor ik hem wil gebruiken, sinds Flitsmeister weer met die abbo's zit te klooien was ik er klaar mee.

• MR. RHS
Stimulate14 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:30:
[...]

Precies waarvoor ik hem wil gebruiken, sinds Flitsmeister weer met die abbo's zit te klooien was ik er klaar mee.
Tip, meld je aan als beta tester, bij IOS zijn alle abonnementen dan namelijk gratis 😉.

• Juancho
  • Nu online
MR. RHS schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:04:
[...]

Tip, meld je aan als beta tester, bij IOS zijn alle abonnementen dan namelijk gratis 😉.
Dit werkt helaas op Android niet zo. Ben ook beta testers maar veel dingen in de FM app staan op PRO....

• Juancho
  • Nu online
Bij mij gaan morgen de winter sloffen eronder, ook 19". Hieronder de verbruikscijfers van mijn PS MY26 die ik sinds 3de week augustus dit jaar heb. Ruk 7000km gereden en ik ben nog steeds erg enthousiast! In praktijk merk/mis ik soms nog wel eens het echte SUV gevoel van de XC40 maar de leukere rijbeleving vergoed veel. Bovendien werkt de veel betere actieradius in praktijk toch wel erg fijn hoor. Sta veel minder te laden. En snelladen doe ik ook mede hierdoor amper meer waardoor de, hopelijk straks weer, beschikbare 205KW prima is voor die paar keer per jaar.

Wat mij trouwens aan het scherm opvalt is dat je bij de 1e trip meter nirt het gemiddelde verbruik ziet. Waarom is dat eigenlijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6Plh8OT0hsCUcKy1lcNJRSoeMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9dseBzbvjnkT856V4UQI2CE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 29-10-2025 19:41 ]

• izzy67
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:18
Hier de Brodit clip met magsafe magneet (niet laden) ik gebruik kabel naar CarPlay.
Zit ook een metalen ring voor in je hoesje bij voor als je telefoon of hoesje geen magsafe heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6MVNnKG5CTmgtDs9QqlYeghyPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kxeIDbxQJWGtNfnqFpWDtBYD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6yYVpDH4ha8stfTemoQgMT_97w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRngmjNqkmD0yNc2H62idlNE.jpg?f=fotoalbum_large

• 1234Rob5678
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-11 20:54
Smurf schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:12:
Beetje laat, maar bij deze dan toch:
[Afbeelding][Afbeelding]
Afgelopen week de Emuks getest op een ritje naar Borger. Ze zijn prima bevallen en het is ook fijn om de gewone autospiegels weer volledig beschikbaar te hebben zonder zuignap erop. Nog wel een beetje aan het spelen met de afstelling, maar gelukkig kan dat laatste stukje fine-tuning altijd nog met de autospiegels zelf.

Ik weet in ieder geval dat ze er niet snel afwaaien. Afgelopen zondag bijna de hele weg vol wind tegen. Dit was ook te zien in het verbruik (TA meter):
[Afbeelding]
Dat was nogal een verschil met de 340Wh/km die we naar Oostenrijk hadden. Op alle A- en B-wegen (N34 is ook max 100) gewoon 90 aangehouden. Was mooi om te zien hoe de auto gewoon perfect op snelheid bleef bij de grotere windvlagen, maar je ze wel direct terug zag op de verbruiksmeter met op de wat meer open stukken pieken tot zo'n 600-650 Wh/km.
Gezien het verwachtte verbuik vooraf al een korte laadstop bij Fastned Hardelijk gepland. Had nog wel wat verder gekund, maar die plek kende ik en wist niet of er tussen Amersfoort en Utrecht ook nog aanhangervriendelijke snelladers waren. De eerste die ik uit m'n hoofd wist was pas weer op de A12 bij Harmelen.

De reden dat we uiteindelijk met zo'n hoge SOC thuis waren was geen voorzichtigheid ofzo: We raakten aan de praat met een ander stel wat ongeveer gelijk met ons aankwam en voor je het weet zijn er dan 20 minuten voorbij.
Zijn dit (eindelijk) officiële Emuk’s? Ik heb de bra visions, beetje retro, maar beter dan die zuignappen. Zijn ze goed trillingsvrij?

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:31:
[...]

Ik heb de rubberstrips vastgezet met montagekit en sindsdien blijft deze Phoneside al 5 jaar netjes zitten👍🏻

P2 2026 Prime Space DMLR november 2025

• NokiaFan
Ik ben ook dik tevreden over het verbruik. Zelfs bij regen en flink wat wind haal ik mooie cijfers.

Zie regelmatig Polestar 2’s voorbijkomen over de linkerbaan, dus ik begrijp dat dit verbruik niet voor iedereen is weggelegd. :)

Ik ga zelf altijd vroeg van huis en heb zelden haast. ACC op 100-105 km/h en lekker mee kachelen met de rest van het verkeer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrQeomWydPeZOxts0ljoUP_eAXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azmPSfvJPL9xHSwRvyyKunVA.jpg?f=fotoalbum_large

• Juancho
  • Nu online
Die 11,4 kWh vind ik wel extreem laag anders hoor. Maargoed, ik weet de gemiddelde snelheid niet, misschien waren dat ritjes over 50/70km wegen. Al vind ik het dan nog heel knap. Dan tik je volgens mij ook gewoon de WLTP wel aan toch?

• JTHZZ
Juancho schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:38:
Die 11,4 kWh vind ik wel extreem laag anders hoor. Maargoed, ik weet de gemiddelde snelheid niet, misschien waren dat ritjes over 50/70km wegen. Al vind ik het dan nog heel knap. Dan tik je volgens mij ook gewoon de WLTP wel aan toch?
75kWh / 11,4 =658km range afgerond _/-\o_

• Bamieater
Hangt af van de lengte van de rit. Het is het gemiddelde over de laatste 100 KM.
Bij een koude start is het verbruik soms wel 50 kWh / 100 KM. Was je start 120 KM geleden, dan is die piek al weg uit het gemiddelde.

~12 kWH / 100 KM haal ik ook bij rustige lange ritjes, bij rustige ritjes van ~50KM is het 15 kWh / 100 KM.

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

izzy67 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:43:
Hier de Brodit clip met magsafe magneet (niet laden) ik gebruik kabel naar CarPlay.
Zit ook een metalen ring voor in je hoesje bij voor als je telefoon of hoesje geen magsafe heeft.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice. Welke houder is dat? Ik heb in mijn case al MagSafe, kabel naar console is prima ivm gebruik CarPlay.

• izzy67
Stimulate14 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:24:
[...]

Nice. Welke houder is dat? Ik heb in mijn case al MagSafe, kabel naar console is prima ivm gebruik CarPlay.
Ik heb de Brodit Polestar 2020 center mount (28 euro)
en voor telefoon de Brodit magneethouder MagSafe & Android (33 euro)

Ik heb een Iphone 15 Pro en 17 Pro en die zitten heel stevig.
nadeel, maar dat is bij alle brodit houders in een Polestar dat hij dicht tegen de ruitenwisser hendel zit en als je dan flismeister gebruikt valt de snelheid linksonder op het scherm net achter de hendel.

• Juancho
  • Nu online
izzy67 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:10:
[...]

Ik heb de Brodit Polestar 2020 center mount (28 euro)
en voor telefoon de Brodit magneethouder MagSafe & Android (33 euro)

Ik heb een Iphone 15 Pro en 17 Pro en die zitten heel stevig.
nadeel, maar dat is bij alle brodit houders in een Polestar dat hij dicht tegen de ruitenwisser hendel zit en als je dan flismeister gebruikt valt de snelheid linksonder op het scherm net achter de hendel.
Die van mij is kantelbaar, dus die kan ik precies zo plaatsen dat ik de snelheid wel zie, ruitenwisser aan/uit zetten nooit problemen mee gehad en het tablet scherm van de Polestar blijft, mede door de immens grote zwarte randen alsnog in zijn geheel prima zichtbaar.... Als de zwarte randen een stuk smaller waren werd het wel puzzelen dus die zijn dan alsnog ergens goed voor _/-\o_ :D

• izzy67
je kan deze ook kantelen en je telefoon draaien (magneet) maar dan zit hij net iets scheeft, dus dan maar een klein hoekje erachter. Nu lijnt hij mooi met de rand van het scherm.

PS vind het wel raar dar je in Google Maps op het systeem de echte snelheid niet kan tonen, zoals op de app.

• Smurf

Smurf

Detri

1234Rob5678 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:08:
[...]

Zijn dit (eindelijk) officiële Emuk’s? Ik heb de bra visions, beetje retro, maar beter dan die zuignappen. Zijn ze goed trillingsvrij?
Zijn inderdaad eindelijk de Echte™. Zodra ik hoorde dat ze beschikbaar waren heb ik ze gelijk besteld.
Trillingsvrij zijn ze zeker, maar wat me afgelopen zondag wel opviel was dat toen ik zelf nog niet op gang was (stond of bij een stoplicht, of ging net rijden), ze soms wel wat bewogen bij vrachtauto's in tegengestelde richting. Dat ligt niet aan de Emuks, want die zitten echt wel muurvast om de spiegelbehuizing geklemd. Het zijn de spiegels van de auto zelf die wat speling hebben, vooral over de Y-as. Toen ik eenmaal weer op gang was en de spiegels door de rijwind weer op hun plek gehouden werden had ik er geen last meer van.

Op de heenweg was dit me niet opgevallen, al heb ik toen ook geen situaties gehad waarop ik stilsta en verkeer in de tegenovergestelde richting met 80 langs komt. En ook zal het best stormachtige weer van afgelopen zondag daar wel in meegespeeld hebben.

De caravan (en spiegels) is nu bij de garage voor onderhoud, maar als deze weer terug is kan ik eventueel wel laten zien wat ik bedoel.

)

• Smurf

Smurf

Detri

NokiaFan schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:36:
Zie regelmatig Polestar 2’s voorbijkomen over de linkerbaan, dus ik begrijp dat dit verbruik niet voor iedereen is weggelegd. :)
[Afbeelding]
Dat zou ik wel eens kunnen zijn. Natuurlijjk haal je dan niet zulke mooie cijfers, maar zeker de MY24 en nieuwer zijn ook op hogere snelheden efficient genoeg zodat je je tijdens de meeste ritten geen zorgen hoeft te maken of het gaat redden zonder extra stop.

)

• Juancho
  • Nu online
Smurf schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:17:
[...]

Dat zou ik wel eens kunnen zijn. Natuurlijjk haal je dan niet zulke mooie cijfers, maar zeker de MY24 en nieuwer zijn ook op hogere snelheden efficient genoeg zodat je je tijdens de meeste ritten geen zorgen hoeft te maken of het gaat redden zonder extra stop.
Dit viel mij idd ook al op. Hoe relatief zuinig de PS2 (MY26) nog is bij snelheden van boven de 110 en zelf op 130km/h. Als ik dat vergelijk met de vorige 1e generatie XC40 dan is de PS2 nog zuiniger met 130km/h dan de XC40 met 100km/h _/-\o_

Gelukkig staat de techniek niet stil zeg maar.

• Juancho
  • Nu online
Zo, de wintersloffen zitten er onder. Profile had idd de Continental FR WinterContact TS 870P besteld en er dus opgezet. Op aanraden van oa @JTHZZ toch even een plakbandje op elke velg gedaan met de positie waar de band zag :). En elke velg hebben ze netjes op dezelfde band gezet dus ze hebben hun woord gehouden dat ze idd wisten dat bij de PS2 de velgmaten voor/achter anders waren. Geeft een vertrouwd gevoel! De monteur was bovendien bijzonder snel zeg, binnen 30min stond de auto alweer klaar. Dat was bij de vorige bandenboer, Tyrepoint, zo 2x zo lang... 8)7

Nu erg benieuwd wat die sloffen gaan doen op het verbruik. Daarom toch maar de tripmeter gereset zodat je weer vanaf 0 begint. Overigens gaf dat gelijk weer mijn irritatiepuntje aan hoe stom ik het vind gedaan met die beide tripmeters. Want ik ben nu alle data van de voorgaande maanden kwijt en dus het overal verbruik over bijv. een heel jaar. Ik snap echt niks van die keuze.

Het resetten van de tripcomputer zou je in mijn ogen moeten doen met de rechter optie, die dus al elke wat is het, 8 uur?, reset. Daarmee kan je specifieke ritten tracken. En laat de linker dan lekker doorlopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 30-10-2025 16:26 ]

• NokiaFan
Ik was net iets te laat, want hij stond net daarvoor op 11,2 kWh/100 km. Dat was het laagste wat ik heb gezien. Ik rijd 75-80% op snelwegen.

Ik laad op tot 90% en zie gek genoeg nog steeds zo’n 500 km range.

[ Voor 58% gewijzigd door NokiaFan op 30-10-2025 21:00 ]

• MrMGeeIsTheName
Heb laatst aan MS Copilot gevraagd hoe ik het geluid het beste kon instellen voor een warm en vol geluid (zie hieronder). Heb dit gedaan en ik moet eerlijk zeggen, ik ben erg tevreden. Misschien iets voor de anderen in dit forum. :)
-------------------------------------------------
Voor een warm en vol geluid in je Polestar 2, wil je de equalizer zo instellen dat:
Lage frequenties (bass) iets worden versterkt voor warmte.
Middenfrequenties licht worden verhoogd voor volheid en aanwezigheid.
Hoge frequenties (treble) iets worden afgezwakt om scherpte of sibilantie te verminderen.
Hier is een suggestie voor jouw 9-bands equalizer:
Frequentie
Instelling (relatief)
Uitleg
75 Hz
+3 tot +5 dB
Diepe bas, geeft warmte en body
150 Hz
+2 tot +4 dB
Lage tonen van stemmen en instrumenten
300 Hz
+1 tot +3 dB
Volheid in stemmen en akoestische instrumenten
600 Hz
0 tot +2 dB
Helpt bij aanwezigheid zonder modderig te worden
1 kHz
0 dB
Neutraal houden voor balans
2 kHz
-1 tot 0 dB
Te veel kan scherp klinken
4 kHz
-2 tot -3 dB
Vermindert scherpte en sibilantie
8 kHz
-1 tot -2 dB
Verzacht hoge tonen
16 kHz
0 tot -1 dB
Behoudt wat luchtigheid zonder scherpte
🔧 Tips:
Begin met kleine aanpassingen (±2 dB) en luister naar een paar favoriete nummers.
Pas aan op basis van je muzieksmaak (bijv. jazz vs. elektronische muziek).
De akoestiek van je auto en de kwaliteit van de bron (Spotify, FLAC, radio) maken ook verschil.
Wil je dat ik een preset voor je maak die je kunt opslaan of printen? Of luister je vooral naar een bepaald genre waar ik het op kan afstemmen?

• NokiaFan
MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:29:
Heb laatst aan MS Copilot gevraagd hoe ik het geluid het beste kon instellen voor een warm en vol geluid (zie hieronder). Heb dit gedaan en ik moet eerlijk zeggen, ik ben erg tevreden. Misschien iets voor de anderen in dit forum. :)
-------------------------------------------------
Voor een warm en vol geluid in je Polestar 2, wil je de equalizer zo instellen dat:
Lage frequenties (bass) iets worden versterkt voor warmte.
Middenfrequenties licht worden verhoogd voor volheid en aanwezigheid.
Hoge frequenties (treble) iets worden afgezwakt om scherpte of sibilantie te verminderen.
Hier is een suggestie voor jouw 9-bands equalizer:
Frequentie
Instelling (relatief)
Uitleg
75 Hz
+3 tot +5 dB
Diepe bas, geeft warmte en body
150 Hz
+2 tot +4 dB
Lage tonen van stemmen en instrumenten
300 Hz
+1 tot +3 dB
Volheid in stemmen en akoestische instrumenten
600 Hz
0 tot +2 dB
Helpt bij aanwezigheid zonder modderig te worden
1 kHz
0 dB
Neutraal houden voor balans
2 kHz
-1 tot 0 dB
Te veel kan scherp klinken
4 kHz
-2 tot -3 dB
Vermindert scherpte en sibilantie
8 kHz
-1 tot -2 dB
Verzacht hoge tonen
16 kHz
0 tot -1 dB
Behoudt wat luchtigheid zonder scherpte
🔧 Tips:
Begin met kleine aanpassingen (±2 dB) en luister naar een paar favoriete nummers.
Pas aan op basis van je muzieksmaak (bijv. jazz vs. elektronische muziek).
De akoestiek van je auto en de kwaliteit van de bron (Spotify, FLAC, radio) maken ook verschil.
Wil je dat ik een preset voor je maak die je kunt opslaan of printen? Of luister je vooral naar een bepaald genre waar ik het op kan afstemmen?
Zelf kwam ik de volgende settings ergens tegen op Reddit voor H&K:

"Treble slider" - default middle
"Bass slider" - default middle
"Subwoofer slider" - plus 4 from middle

75 hz - minus 4
150 hz - minus 3
300 hz - minus 2
600 hz - minus 1
1khz - default middle
2khz - minus 2
4khz - minus 4
8khz - minus 2
16khz - default middle

Tot nu toe erg tevreden.

• Juancho
  • Nu online
Mijn settings met het nieuwe Bowers & Wilkens systeem, specifiek gericht op de stijl muziek die ik vaak luister, zijn nu:

Hybride EQ-instelling (B&W Polestar 2 – trance/progressive/house)

Frequentie Instelling Toelichting

75 Hz +2 dB Diep en strak sublaag voor kick en baslijnen.
150 Hz +1 dB Punch in de kick, warm laag zonder “boem”.
300 Hz –1 dB Minder modderigheid, meer helderheid.
600 Hz –1 dB Houdt middengebied open.
1 kHz 0 dB Neutraal punt, behoudt natuurlijkheid.
2 kHz +1 dB Presence voor vocalen en melodieën.
4 kHz +1 dB Duidelijkheid en scherpte voor percussie.
8 kHz +1 dB Sprankeling zonder scherp te worden.
16 kHz +1 dB Lucht en ruimtelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 30-10-2025 18:11 ]

• wouter74
  • Laatst online: 10-11 08:26
Hoi allen, ik heb de laatste tijd iets vreemds aan de hand. Als ik tijdje op de snelweg rij, lijkt het stuur zich vast te zetten, net of het kleeft. Ik moet dan bovengemiddeld veel kracht zetten om hem uit die kleefstand te halen. Hij heeft dat sinds kort, de afgelopen maanden (ik heb de auto 4 maanden nu) was dit nooit aan de hand. Ik heb wel sinds kort ook winterbanden. Het lijkt wel of die kleven meer aan de grond en dat moet ik dan overrulen of zo. Van moment dat ik begin te sturen is het voor een tijdje weg maar als ik dan weer langere tijd rechtdoor rij, klikt ie als het ware weer vast.

Hebben jullie dat ook al eens voor gehad? Overigens helpt het niet om andere stuurkracht te kiezen. Bij zowel light als standaard als firm heeft ie het.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
wouter74 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:31:
Hoi allen, ik heb de laatste tijd iets vreemds aan de hand. Als ik tijdje op de snelweg rij, lijkt het stuur zich vast te zetten, net of het kleeft. Ik moet dan bovengemiddeld veel kracht zetten om hem uit die kleefstand te halen. Hij heeft dat sinds kort, de afgelopen maanden (ik heb de auto 4 maanden nu) was dit nooit aan de hand. Ik heb wel sinds kort ook winterbanden. Het lijkt wel of die kleven meer aan de grond en dat moet ik dan overrulen of zo. Van moment dat ik begin te sturen is het voor een tijdje weg maar als ik dan weer langere tijd rechtdoor rij, klikt ie als het ware weer vast.

Hebben jullie dat ook al eens voor gehad? Overigens helpt het niet om andere stuurkracht te kiezen. Bij zowel light als standaard als firm heeft ie het.
Is dat niet toevallig de lane-assist of pilot functie?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Martijn77
  • Laatst online: 22:57
NokiaFan schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:36:
Ik ben ook dik tevreden over het verbruik. Zelfs bij regen en flink wat wind haal ik mooie cijfers.

Ik ga zelf altijd vroeg van huis en heb zelden haast. ACC op 100-105 km/h en lekker mee kachelen met de rest van het verkeer.

[Afbeelding]
Linkerbaan en een Polestar 2 LRDM van 2021……..minimaal 22 kWh :) . Meestal hoger. Zeker in de herfst en winter.

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

• SirLenncelot
  • Niet online
Polestar JetPack

Om van je P2 naar je Candela te vliegen…

[ Voor 35% gewijzigd door SirLenncelot op 30-10-2025 21:37 ]

• 1234Rob5678
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-11 20:54
Smurf schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:11:
[...]

Zijn inderdaad eindelijk de Echte™. Zodra ik hoorde dat ze beschikbaar waren heb ik ze gelijk besteld.
Trillingsvrij zijn ze zeker, maar wat me afgelopen zondag wel opviel was dat toen ik zelf nog niet op gang was (stond of bij een stoplicht, of ging net rijden), ze soms wel wat bewogen bij vrachtauto's in tegengestelde richting. Dat ligt niet aan de Emuks, want die zitten echt wel muurvast om de spiegelbehuizing geklemd. Het zijn de spiegels van de auto zelf die wat speling hebben, vooral over de Y-as. Toen ik eenmaal weer op gang was en de spiegels door de rijwind weer op hun plek gehouden werden had ik er geen last meer van.

Op de heenweg was dit me niet opgevallen, al heb ik toen ook geen situaties gehad waarop ik stilsta en verkeer in de tegenovergestelde richting met 80 langs komt. En ook zal het best stormachtige weer van afgelopen zondag daar wel in meegespeeld hebben.

De caravan (en spiegels) is nu bij de garage voor onderhoud, maar als deze weer terug is kan ik eventueel wel laten zien wat ik bedoel.
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld. Ik heb uiteindelijk na diverse pogingen met soorten spiegels voor de bra vision spiegels gekozen. Die kijken wel fijn en de spiegels zitten qua kijken en hoofd draaien minder breed, omdat ze meer naar voren zitten. maar die hebben wel wat last van wind. Ik vermoed zo te lezen meer dan de emuks. Als ik een nieuw setje nodig heb zal ik ze zeker overwegen.

• wouter74
SirLenncelot schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:13:
[...]

Is dat niet toevallig de lane-assist of pilot functie?
Neen want dat dacht ik ook dus uitgezet en dan heeft hij het nog steeds.

• Bamieater
wouter74 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:22:
[...]

De stuurbekrachtiging in standby, en wordt door beweging weer aangezet?

• Juancho
  • Nu online
wouter74 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:31:

Maar dit is/kan toch heel gevaarlijk gedrag zijn? Ik zou oprecht direct naar de Volvo/Polestar dealer gaan om dit te laten analyseren en op te lossen.

• Juancho
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 16:24:
Daarom toch maar de tripmeter gereset zodat je weer vanaf 0 begint. Overigens gaf dat gelijk weer mijn irritatiepuntje aan hoe stom ik het vind gedaan met die beide tripmeters. Want ik ben nu alle data van de voorgaande maanden kwijt en dus het overal verbruik over bijv. een heel jaar. Ik snap echt niks van die keuze.

Het resetten van de tripcomputer zou je in mijn ogen moeten doen met de rechter optie, die dus al elke wat is het, 8 uur?, reset. Daarmee kan je specifieke ritten tracken. En laat de linker dan lekker doorlopen.
Nog even hierover. Ik bedacht me opeens dat Polestar natuurlijk zo'n app heeft in de auto die alle gegevens over je ritten bij houdt. Nooit gebruikt, ik vind het veelste omslachtig en een gedoe. Best slecht dat je niet gewoon net als Volvo je ritten in de app kan zien maargoed... Voor de mensen die die app wel gebruiken, is het daar mogelijk om wel het gemiddelde verbruik van je gehele periode in de Polestar 2 te zien? Dus ongeacht tripcomputer? Want met de reset ben ik, zoals gezegd, mijn data kwijt van voor de bandenwissel. En ik ben juist enorm benieuwd wat de cijfers zijn als over een paar maand de zomerbanden er weer onder gaan. En ja ik heb natuurlijk even een foto gemaakt van de tripcomputer net voor de bandenwissel zodat ik vlak voor de volgende bandenwissel de boel kan optellen etc. maar ook dat zijn allemaal weer extra stappen...

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 31-10-2025 11:35 ]

• ach-jee
  • Laatst online: 09:23
wouter74 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:22:
[...]

'Volgt' hij ook de belijning in bochten? Of rijd ie gewoon rechtdoor? Als de auto bochten volgt klinkt het alsof stiekem toch de Lane Assist aan blijft staan terwijl je die functie uitzet. Als hij in bochten rechtdoor blijft gaan zou ik de auto niet meer aanraken :|

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:34:
[...]

Nog even hierover. Ik bedacht me opeens dat Polestar natuurlijk zo'n app heeft in de auto die alle gegevens over je ritten bij houdt. Nooit gebruikt, ik vind het veelste omslachtig en een gedoe. Best slecht dat je niet gewoon net als Volvo je ritten in de app kan zien maargoed... Voor de mensen die die app wel gebruiken, is het daar mogelijk om wel het gemiddelde verbruik van je gehele periode in de Polestar 2 te zien? Dus ongeacht tripcomputer? Want met de reset ben ik, zoals gezegd, mijn data kwijt van voor de bandenwissel. En ik ben juist enorm benieuwd wat de cijfers zijn als over een paar maand de zomerbanden er weer onder gaan. En ja ik heb natuurlijk even een foto gemaakt van de tripcomputer net voor de bandenwissel zodat ik vlak voor de volgende bandenwissel de boel kan optellen etc. maar ook dat zijn allemaal weer extra stappen...
Nee die data zit niet in de app. De app Journeylog draait alleen op AAOS en houdt je ritten bij. Meest nuttige in de app zijn dat je ritten kunt samenvoegen, classificeren als zakelijk/prive en kunt exporteren naar e-mail.

In de export zitten dan wel gegevens over je SoC en verbruik per rit. Vanaf het moment dat je de app aangezet hebt.
Daarmee zou je je eigen dashboard kunnen maken natuurlijk.

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik heb die app trouwens aangezet en gebruik hem eigenlijk zonder problemen. De app start op de achtergrond en houdt alle ritten bij. Eens in de zoveel tijd maak ik een export voor mijn rittenregiatratie. Natuurlijk is het makkelijker wanneer je de gegevens binnen de polestar app zou kunnen opvragen of automatisch syncen met een storage. Maar het werkt tot nu toe betrouwbaar.
behalve toen ze overstapten van Google-id naar Polestar-id en ik dat niet doorhad…

• Juancho
  • Nu online
SirLenncelot schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:26:
[...]

Nee die data zit niet in de app. De app Journeylog draait alleen op AAOS en houdt je ritten bij. Meest nuttige in de app zijn dat je ritten kunt samenvoegen, classificeren als zakelijk/prive en kunt exporteren naar e-mail.

In de export zitten dan wel gegevens over je SoC en verbruik per rit. Vanaf het moment dat je de app aangezet hebt.
Daarmee zou je je eigen dashboard kunnen maken natuurlijk.
Ai dan is die app voor mij verder onbruikbaar aangezien ik geen kilometers hoef te specificeren. Jammer maar dan is er maar 1 optie om een totaal beeld te krijgen en dat is beide screenshots bij elkaar optellen en daar het gemiddelde van. Die tripcomputer blijf ik bijzonder vaag opgezet vinden.

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:15:
[...]

Ai dan is die app voor mij verder onbruikbaar aangezien ik geen kilometers hoef te specificeren. Jammer maar dan is er maar 1 optie om een totaal beeld te krijgen en dat is beide screenshots bij elkaar optellen en daar het gemiddelde van. Die tripcomputer blijf ik bijzonder vaag opgezet vinden.
Je kunt de app toch ook gebruiken als je geen kilometers hoeft te specificeren maar alleen de data mbt afstand, soc en verbruik wil?

• Hansieo
  • Nu online
De "staven" grafiek is naar de kl@ten, en al vrij lang, en dit heb ik al meerdere keren doorgegeven aan Polestar.

"er zal een update komen maar we kunnen nog niet zeggen wanneer".... tja, waarom zou je ook iets moois naar de kl... helpen en niet weer récht zetten...
(wissel o.a. maar eens tussen de verschillende -laatste xxx km- weergaves.

• wouter74
ach-jee schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:40:
[...]

'Volgt' hij ook de belijning in bochten? Of rijd ie gewoon rechtdoor? Als de auto bochten volgt klinkt het alsof stiekem toch de Lane Assist aan blijft staan terwijl je die functie uitzet. Als hij in bochten rechtdoor blijft gaan zou ik de auto niet meer aanraken :|
Als ik lane assistant aan heb staan volgt ie de belijning. Als ie uitstaat niet uiteraard. Maar in beide gevallen als ik langere tijd rechtdoor rij kleeft het stuur. Als er een bocht komt en lane assistant staat aan gaat ie wel sturen. Staat ie uit, dan moet ik zelf sturen. In beide gevallen kleeft het stuur wel, staat het soort van vastgeklemd en moet ik een weerstand overwinnen. Ik heb nu maar contact opgenomen met polestar. Auto is nog maar 3 maanden oud.

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:19
Uit de manual:
“”
Activating and deactivating lane assistance:
The lane assistance (LKA1) function is activated automatically with each drive cycle – the driver can choose to deactivate the function. However, steering intervention will always be active for unbroken lines.
“”

Gerard

P2 midnight (launch edition)

• Martijn77
  • Laatst online: 22:57
wouter74 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:07:
[...]

Als ik lane assistant aan heb staan volgt ie de belijning. Als ie uitstaat niet uiteraard. Maar in beide gevallen als ik langere tijd rechtdoor rij kleeft het stuur. Als er een bocht komt en lane assistant staat aan gaat ie wel sturen. Staat ie uit, dan moet ik zelf sturen. In beide gevallen kleeft het stuur wel, staat het soort van vastgeklemd en moet ik een weerstand overwinnen. Ik heb nu maar contact opgenomen met polestar. Auto is nog maar 3 maanden oud.
Niet toevallig cruise control en ook auto pilot geactiveerd? Met name omdat je aangeeft: “als er een bocht komt gaat ie wel sturen”. Bij autopilot moet je ook behoorlijk wat weerstand overwinnen om van koers te wijzigen.

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

• Shrek
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-11 18:43
Medetweakers, ik ben al enkele maanden heel blij met mijn Polly (Polestar 2 MY26)! Echter geeft de stereo (Harman kardon) sinds deze week een krakend/statisch geluid bij het afspelen van muziek. Een enorme afknapper. Zijn er mensen die dit ook gehad hebben/waar het aan zou kunnen liggen? Volume staat zeker niet overdreven hard (Max. 40% van ‘t balkje).

Hij gaat donderdag sowieso bij de dealer voor de rechter spiegel (die wil niet echt meer omhoog bewegen), dus dit gaat daar ook even de revue passeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Shrek op 31-10-2025 21:40 ]

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-11 19:03
Het lijkt erop dat van Mossel de Polestar activiteiten gaat overnemen.

https://www.vanmossel.nl/...ername-polestar-amsterdam

• Ibex
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Shrek schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 21:39:
Medetweakers, ik ben al enkele maanden heel blij met mijn Polly (Polestar 2 MY26)! Echter geeft de stereo (Harman kardon) sinds deze week een krakend/statisch geluid bij het afspelen van muziek. Een enorme afknapper. Zijn er mensen die dit ook gehad hebben/waar het aan zou kunnen liggen? Volume staat zeker niet overdreven hard (Max. 40% van ‘t balkje).

Hij gaat donderdag sowieso bij de dealer voor de rechter spiegel (die wil niet echt meer omhoog bewegen), dus dit gaat daar ook even de revue passeren.
Ik ervaar soms ook een plots anders geluid dat ik als blikkerig zou omschrijven. Infotainment reboot (lang drukken op onderste lijn) lost dit steeds op.

Pagina: 1 ... 223 224 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.